Thanks Play! Commentaar klopt wel

. Overigens kun je bij de terminals ook zien welke set het precies is, aan de hand van het serienummer. Dan weet je dus hoeveel sets er ongeveer zijn, wereldwijd

.
De drawer is versterkt met glasvezels. Kun je een beetje zien door de schittering. HDCD's zijn redelijk zeldzaam, maar vaak klinken ze wel iets beter. De beste die ik heb is van Tool, Lateralus en die klinkt dan ook geweldig goed! De Sigs geven veel meer geluidsdruk dan je verwacht, ookal zijn het monitoren. De CDX2 draagt er goed aan bij, daar hij alles van de CD's vist. Vaak meer dan je gewend bent

.
De Nait5 is een klein beestje, maar kan veel meer dan z'n 2x30W doet vermoeden. 802'en stuurt ie moeiteloos aan

.Een 802 verdient veel beter, maar het kan prima

.
De Sigs zijn gewoon mooie luidsprekers. Ze zien er goed uit, klinken geweldig open, ruimtelijk, geven elk detail weer (of je nu wilt of niet), gaan lager dan je verwacht (ik gok op zo'n 35Hz inroom). Ik heb nog niet beter gehoord. Ook de duurdere Totem Mani-2's waar ze tegenover stonden vond ik niet beter. Overigens zijn die ook erg mooi

.
Bekabeling is standaard Naim, dus een simpele DIN to DIN, standaard netsnoeren en een Mainsblock.
Volgende stap is een HiCap voor de Nait5 en daarna moet de NAP250 eraan komen

. De B&W's hebben voldoende aan de Nait5, maar ze willen graag meer. De NAP250 die ik erop heb gehoord klonk echt fantastisch! Zijn ze je erg dankbaar voor

.
Tot zover mijn stereoset, niet helemaal gepast in het HT-topic, maar was met dwang van Play

. Alhoewel, ik kan m'n PS2 er op aansluiten

.
Edit:
De 805 staat wel bekend om hun goede laagweergave. Claimed bij B&W is het 40Hz op -6dB . HiFi Choice had een meting van 30Hz op -6dB . Zeker niet verkeerd dus. Het ligt natuurlijk aan de ruimte, de 42Hz is in een akoestisch dode kamer (da's overigens heel vreemd, zo'n kamer). Maar ze konden goed meekomen met de Mani-2s Die in push-pull staan (dubbele woofer dus). Ik heb er ook een Quake bij gehoord, maar ik vond het niets. Het wordt meer een irritante monotone brom. De Sigs verdienen beter dan dat in ieder geval

. Vooralsnog mis ik niets. Ik blijf me juist verbazen over het laag dat ze geven! Met de 250 wordt dat nog beter

.
[
Voor 18% gewijzigd door
Boekster op 15-04-2004 12:06
]