Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.903 views sinds 30-01-2008

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Goed, ik was het eerste mijn bed uit... Dus bij deze: Deel negen van deze serie... Tis ondertussen geloof ik meer een "het grote home-cinema topic", maar dat mag de stemming niet drukken...

Wat hieraan vooraf ging...
Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8

Er zijn nogal wat "HT's in aanbouw" langsgekomen, dus ik verwacht weer aardig wat foto's ;)

Ik zal later vandaag even wat nieuwe foto's maken van mijn setup (tis nu nog een beetje vroeg...), waar nog niet veel aan veranderd is, maar ik ben hard aan het sparen voor een nieuwe tv... Dus die komt vanzelf wel een keer langs ;)

Nog even wat huishoudelijke mededelingen...

Dit topic is in eerste instantie bedoeld om je specs en je foto's te tonen... Voor problemen en vragen die je écht niet zelf op kunt lossen kun je beter een nieuw topic openen, ook om het voor mensen die later hetzelfde probleem tegenkomen makkelijker te maken om de oplossing te vinden. En natuurlijk om dit topic schoon te houden... ;)

[Voor 89% gewijzigd door MikeyMan op 10-06-2004 09:28]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En waar is jouwes? ;-)

dan vul(spam)ik maar het eerste plaatje ^_^

http://www.gitaarwerk.net/paulie/eindresultaat.jpg

Ontwikkelaar van Gleamy

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd spam, deze is al eens langs gekomen ;) Blijft echter een mooi rek :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Anoniem: 110292

Zeer mooi rek! wat kost ziets nou?? of bouw je dat zelf? zo ja, zeer mooi werk!!!

Anoniem: 62484

Echt een nice rek Gitaarwerk. Supervet gediyed. Maak nog eens een paar foto's met de kap van je speakers af 8)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-07-2022

MUSTIS

ads by Google

kga nu eindelijk na aanschaf tv ook eindelijk kijken voor een leuk budget systeem.

even een andere vraag, wat doen jullie om die geluidsweerkaatsing lager te krijgen. als ik in me kamer (9 bij 4 m) in me handen klap moet ik bijna huilen.

om nou tapijten aan de muur te hangen gaat me net wat te ver (denk ik)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
Anoniem: 110292 schreef op 10 juni 2004 @ 09:08:
Zeer mooi rek! wat kost ziets nou?? of bouw je dat zelf? zo ja, zeer mooi werk!!!
Hij heeft hem zelf gebouwd. Het origineel is van NAIM en niet te betalen!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

tatata schreef op 10 juni 2004 @ 12:40:
[...]

Hij heeft hem zelf gebouwd. Het origineel is van NAIM en niet te betalen!
Maar wel verschikkelijk mooi en ongelofelijk goed! Ik koop er zeker 1 als ik er de ruimte voor heb. In Naim termen is het de beste value for money upgrade. Je upgrade immers elke doos die erop staat!

Houdt niet weg dat gitaarwerk een fantastisch resultaat heeft afgeleverd. Je moet nog wel even wat gaten in de planken frezen waar de cups en balls inkunnen voor onder je (glazen) planken. Dan is ie af. Maar dat mag alleen op voorwaarde dat je de balletje regelmatig poetst. Daar blijven ze goed van klinken B) .

Music Addicted

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 08:16
Even een herhaling van mijn vraag uit het vorige topic, omdat deze aan het eind van het topic zat is hij waarschijnlijk niet beantwoord:

Weet iemand iets meer over deze versterker, en met name de specs ervan:
Onkyo TX-840

Gisteren gekocht om mijn B&W's DM570 aan te sturen.

http://vangisbergen.demon.nl/GOT/onkyo.jpg

• JWO
  • Laatst online: 10-06 09:46
waarschijnlijk redelijk gelijk aan de tx-844 waarvan hier de manual is te vinden: http://63.148.251.135/red..._manuals&file=TX844om.pdf

• Joppe
  • Laatst online: 05-05 08:16
Dit is inderdaad een iets geavanceerdere versie, ik had ook al een handleiding van de TX-830, die er kwa functies meer op lijkt dan de TX-844 die toch flink wat extra functies heeft. Waar het me echter vooral om gaat zijn de specificaties. Ik zie TX 800 series met vermogens van 50 tot 68 wat, en met vrij grote verschillen in de Harmonic Distortion

Anoniem: 70203

Nog niet zo lang bezig met HT maar het begint te komen.

º Philips 28PW 9616 TV
http://home.tiscali.nl/leendech/Photos/set1.jpg

º DVD Speler Sony DVP-NS405
º DTS Reciever Sony STR-DB780
º En nog een ouder Videorecorder

http://home.tiscali.nl/leendech/Photos/set2.jpg

Speakers front: Dynaudio Audiance 72

Wil over een tijdje ook de center, achter luidsprekers en subwoofer van sony vervangen voor dynaudio boxen.
http://home.tiscali.nl/leendech/Photos/boxen.jpg

http://home.tiscali.nl/leendech/Photos/back.jpg

http://home.tiscali.nl/leendech/Photos/dvdcollection.jpg

tja moet toch wat te kijken hebben he :)

http://home.tiscali.nl/leendech/Photos/sub.jpg

De Sub hoort nog bij een Sony 5.1 setje die ik een tijde geleden heb gekocht.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 70203 op 10-06-2004 21:14]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Heb je al eens geprobeerd de Dyns verder van de muur af te zetten? Lijkt me dat dat de laagweergave ten goede komt en ook de dieptewerking wordt beter.

Maar verder een nette set! Hoop DVD's ook! Keep up the good work!

Music Addicted

Nog niet echt geprobeerd, ging er van uit dat het niet nodig was aangezien de luchtgaten aan de voorzijde van de speakers zitten.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 13:10
De luchtgaten :P. Heb je wel eens geprobeerd ze wat naar binnen te draaien?

Mooie speakers! alleen beetje rare opstelling..

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Jag schreef op 10 juni 2004 @ 21:46:
De luchtgaten :P. Heb je wel eens geprobeerd ze wat naar binnen te draaien?
Ik was eerst, mijn optie moet ie eerst proberen! :P Maar wat toe-in is misschien niet verkeerd voor het stereobeeld, ze staan best ver uit elkaar :) .

offtopic:
Ik moest me ook even inhouden toen ik luchtgaten zag staan ;)

Music Addicted

Anoniem: 91999

_Equazor_ , zelf rek gemaakt of kunde da zo volledig kopen?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 12:10
Anoniem: 91999 schreef op 10 juni 2004 @ 21:53:
Kom op al is het gekocht dan bouw je het als nog zelf beetje tweakers doet dat wel of heb je 2 linker armen

1337

Anoniem: 91999 schreef op 10 juni 2004 @ 21:53:
Gewoon van rechte planken gemaakt, en een beetje beitsen.

Ja luchtgaten :) weet ff niet meer de benaming? bass-reflex poort.
Ben nog een leek op audio gebied.

Miischien ligt het aan de foto maar ze staan iets meer als 2 mtr uit elkaar.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 70203 op 10-06-2004 22:10]

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 22:20

Arx

Two Thoughts Ahead!

ZandBak schreef op 10 juni 2004 @ 21:57:
[...]

Kom op al is het gekocht dan bouw je het als nog zelf beetje tweakers doet dat wel of heb je 2 linker armen
Ik snap hier helemaal niet van :? Wat probeer je te zeggen?

@_Equazor_:

Je moet je speakers idd een beetje in draaien EN een beetje van de muur afzetten. Het geluid uit de speakers kan zich hierdoor beter "afzetten." Je moet een soort gelijkzijdige driehoek van maken. De luister positie is dan als het ware de overstaande hoek.

[Voor 7% gewijzigd door Arx op 10-06-2004 22:31]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

geluid dat zich afzet :D

Ik denk dat dit de correcte zinsconstructie is:

Kom op! Al is het gekocht dan bouw je het als nog zelf. Een beetje tweaker doet dat wel. Of heb je 2 linker armen?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Anoniem: 70203 schreef op 10 juni 2004 @ 20:43:
[afbeelding]

tja moet toch wat te kijken hebben he :)
Zo, jij hoeft je niet te vervelen. :) :)
Het lijkt alsof de kast het gewicht van de dvd's niet aankan. De onderste twee planken staan krom.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Anoniem: 26970

Ik heb meer het idee dat dat ligt aan (de positie van) de camera :) Beetje dubieus namelijk dat de leegste plank het kromst staat ;)

Anoniem: 77615

mijn post in deel 8 is helaas gesneuveld (foto's gedeleted :P ) en ik heb daar laatst nog naar terug gelinkt toen ik mijn nieuwe sub had gekocht, helaas....

maar in dit nieuwe topic zal ik binnenkort een nieuwe post plaatsen met betere pics en daar komt nog bij dat ik binnenkort mijn eigen woonruimte ga krijgen met mijn vriendin, die erg coulant is betreft HT :D, dan wordt alles ingedeeld naar mijn eigen smaak wat weer reden geeft tot een tweede post (wellicht deel 10 pas) De toekomst zit er goed uit HT vrienden !!

hier alvast een sneak van mijn HT ( de beamer op het plaatje is opgeborgen dus vraag me niet hoe ik in hemelsnaam film kijk :P )

Als fronts:
B&W CM4

Center kanaal (wordt vervangen)
Tannoy MX-C
Deze staat achter het scherm wat dun genoeg is om het geluid door te laten, de equalizer in de pioneer trekt eventuele demping prima recht.

Als surrounds
B&W DM602-S3
Deze zijn naar het plafond gericht voor een mooi difuus geluid, ook hier mooi gelijkgetrokken met de fronts door de pioneer amp.

Peerless Monster Sub 250w/500w aan een Marantz MA6100

Verder heb ik een scherm zelf gebouwd van wat latjes en een hema doek waarop ik 3 uur heb liggen strijken (was ik 40 eurotjes aan kwijt)
Deze wordt uiteraard vervangen door een betere (denk thommy) maar dat pas in de dedicated HT ruimte.
het doek wordt fijn opgelicht door een EPSON EMP-TW10.

_________________sneak pic____________________

http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00897.JPG

http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00899.JPG

[edit] zal de pics dan ook kleiner maken......

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 11-06-2004 03:55]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Heb je al eens geprobeerd de Dyns verder van de muur af te zetten? Lijkt me dat dat de laagweergave ten goede komt en ook de dieptewerking wordt beter.
Ik denk juist dat ze tegen de muur aan misschien wel goed staan. De hele Audience serie viel mij op door een prachtig hoog, maar wat iel laag. M.a.w., de bas een beetje boosten hierdoor is niet verkeerd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Anoniem: 100231

Mooie set's de afgelope 2 die woofer echt :9~ en die dynaudiences zijn ook mooi hoor vnamiddag krijg ik mn marantz sr4400 zal wel wat pictures maken ben nu naar school

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dr. Strangelove schreef op 11 juni 2004 @ 06:55:
[...]

Ik denk juist dat ze tegen de muur aan misschien wel goed staan. De hele Audience serie viel mij op door een prachtig hoog, maar wat iel laag. M.a.w., de bas een beetje boosten hierdoor is niet verkeerd.
Da's misschien wel waar, ik heb alleen de A42 en A52 gehoord, en die zijn van nature al wat iel in het laag. Toch wel vreemd dat de A72 dit ook zou hebben, daar ie toch een flinkere kast heeft en twee woofers. Daar verwacht je toch een hoop meer van.

Het is maar net wat je wilt, wat meer laag of imaging. Denk dat _Equazor_ dat zelf moet proberen :) .

Music Addicted

Als ik vanmiddag weer thuis ben zal ik de opstelling eens veranderen, en goed luisteren wat ik beter vind klinken :)

Zal even testen met een dvd film en normale stereo muziek.

• Nonkel pleuris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03-2018
Anoniem: 77615 schreef op 11 juni 2004 @ 03:45:
hier alvast een sneak van mijn HT ( de beamer op het plaatje is opgeborgen dus vraag me niet hoe ik in hemelsnaam film kijk :P )

[afbeelding]
http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00897.JPG
Ziet er een leuk meubeltje uit. Waar heb je dat gedaald?

De rest is ook goed in orde ;)

Anoniem: 10559

Anoniem: 70203 schreef op 10 juni 2004 @ 20:43:
Speakers front: Dynaudio Audiance 72

Wil over een tijdje ook de center, achter luidsprekers en subwoofer van sony vervangen voor dynaudio boxen.
Lijken me mooie speakers. Wel wat moeilijk: gevoeligheid 86 dB, impedantie 4 Ohm.

Anoniem: 77615

Nonkel pleuris schreef op 11 juni 2004 @ 11:14:
[...]

De rest is ook goed in orde ;)
uitverkoop bij trendhopper, die gingen dicht en toen mocht het kastje weg voor 65 euro's mazzeltje zullen we maar zeggen

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-11-2022

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

Na veel gewauuw en ge-ohhhhhh-w van mijn kant vind ik nu dat mijn HT ook wel toonbaar is geworden ;)

The Old:

Een eenvoudige Sony TV, aangestuurd via S-video, blij dat ik hier niet meer op moet kijken :P

The New:
Na heel wat sparen heb ik het volgende bijeengehaald:
eerst een foto vanuit de kijkzetel.

vervolgens vanaf het scherm bekeken:

en een close-up van het rekje,
het rekje is zelf ontworpen ( :P ) en gebouwd door m'n opa.

Dan gaan we even over naar de versterker:
een Pioneer VSX-D711S (gekocht op ebay voor een zacht prijsje)

Volgende in rijtje is de projector:
Een Sanyo PLV-Z1 gekocht in duitsland voor iets meer dan €1000 (check pricewatch), ben er overigens zeer tevreden van :)

Ik heb ooit tweakers gezien met honderden remotecontrol's,
ik moet het hiermee stellen :o

Dan de Rears: JBL nogwat, hoort samen met de center,
De rears worden geshowd op een staander van de Ikea :)

De Fronts zijn van Koda, ben er zeer tevreden van,
vooral omdat ik ze practisch gratis heb gekregen :+
even een shot met en zonder kapje:

Een shot van hoe het beeld er uitziet,
in werkelijkheid ziet 't er (gelukkig) veel beter uit :)

Nog ff de specs van de PC:
ASus A7V8X moederbord met 512MB Ram en een AMD Athlon 2100+
Deze is via de onboard aansluiting aangesloten op de versterker via S/PDIF
verder zit er nog een DVD-lezer in en een Maxtor HD van 80GB
Beeldkaart is een oude Geforce TNT2 M64 :r :/
Alles is lekker stil en koel met een paspst in de voeding gemod en een Spire Whisperrock IV op de processor :)

Als laatse misschien nog een kleine opmerking:
ik heb last van vreemde vertikale strepen wanneer ik 't beeld van m'n PC
projecteer, dit komt bij alle modi van mijn projector voor, en ze zitten altijd op dezelfde plaats (plaats "in" het beeld, dardoor vermoed ik dat het niet aan de projector ligt), ik kan de strepen wel verschuiven met de "fine sync" functie.
heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? (misschien de belabberde beeldkaart?)

Commentaar ,opbouwende kritiek en eventuele aankoopsuggesties zijn altijd welkom, maar houd in gedachten dat 't binnen het budget van een 17-jarige student moet passen :)

Anoniem: 41939

Wat lijken die koda units erg op die van de Eltax zeg.. :)

Verder wel mooi spul. Beetje krom alleen, redelijk budget spul met een beamer. :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hoezo krom? Tis net waar je je prioriteiten legt... Als je tevreden bent met het geluid van een 'budget'set, waarom zou je dan meer uitgeven... Als je aan de andere kant wel een mooi (oprolbaar) scherm wilt hebben, koop je een beamer...

Wou dat mijn gehoor zo makkelijk was kwa geluid... Had een hoop geld gescheeld :X

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Hoera! Euforie alom. Mijn 2de MA-500 is aangekomen, direct allebei aangesloten en een arsenaal aan cdtjes binnen mijn bereik.. conclusie :

Hallo? Waar komt al die POWAH en dat detail vandaan? Van die MA's natuurlijk... Goh mijn Celestion's kregen direct een glimlach op hun gezicht met al de power die ze opeens ontvingen.

Volgende upgrade word ZEKER alles aansturen met deze MA's, en dan stop ik met upgraden denk ik, het is me goed zo!

Foto's komen straks:)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 11:56

w00Dy

Make soap, not war

mijn volgende update:

een glazen hoofd zoals gitaarwerk :+

Anoniem: 105289

Hier is de mijne nog maar eens maar vanuit een andere hoek bekeken 8)

http://members.lycos.co.uk/grasmaaier45/Kamertje.JPG%20+%20http://members.lycos.co.uk/grasmaaier45/Kamertje.JPG

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53
hier mijn setje
niet spectaculair maar ben beginner heb deze op me 14e gekocht was toen nog €400, maja wel dd en dts decoding en 5.1 discreet via 5.1 soundblaster en upmix voor stereo film of muziek naar serround

http://images.europe.crea...ducts/mainpic_prod253.jpg

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 12:40
MikeyMan schreef op 11 juni 2004 @ 16:55:
Hoezo krom? Tis net waar je je prioriteiten legt... Als je tevreden bent met het geluid van een 'budget'set, waarom zou je dan meer uitgeven... Als je aan de andere kant wel een mooi (oprolbaar) scherm wilt hebben, koop je een beamer...

Wou dat mijn gehoor zo makkelijk was kwa geluid... Had een hoop geld gescheeld :X
Helemaal mee eens, heb hier zelf een Sanyo Z1 projector maar heb nog steeds zeer budget geluid(front: creative inspire 2.1setje, rear: pioneer setje van 10jaar oud ). Zelf vind ik het geluid minder van belang dan het beeld, een groot scherm heeft voor mij veel meerwaarde t.ov. het geluid. Mocht mijn pioneer setje komen te overlijden dan ben ik zeker van plan te gaan investeren in wat beter spul. Maar om nu gelijk alles te kopen, er moet wat te wensen over blijven ;)

Anoniem: 100231

Tis inderdaad net waar je je prioriteiten legt, ik heb woensdag de knoop door gehakt en mn reciever besteld vandaag is tie binnengekomen sr4400 pracht ding. Hij lijkt alleen wel groot :D maar dat vnd ik niet erg. Tis nu mn juweeltje op mn tv kast ;) Als de vakantie begint zalk zelf boxen gaan bouwen en dan maak ik een totaal plaatje!

Anoniem: 107376

[afbeelding]
de subwoofer van mijn suroundset
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
de 4 350watt 3weg speakers opgestapelt met ervoor een tec250 5kanaals mengpaneel
[afbeelding]
die oude speaker die eronderstaat word niet gebruikt wel makkelijk als boksstandaart
[afbeelding]
suround box met/zonder frontje alle vierkantjes die je in het frontje ziet zie je niet netzoals die streep (ik denk dat dat zichtbaar is door de flits)
[afbeelding]
mijn suroundspeakers precies goed gerigt op de plek waar ik zit
op mijn kamer staat :
2x 350watt woofer-kick speakers
4x 3weg 350watt speakers
Oude pioneer versterker
2x pc
Adsl router 1120/352kbps
Tv 52cm doorsnede
Philips lx 3000D 5.1 homecinema set
Tec 250 5kanaals mengpaneel
2x cd speler
Draadloze koptelefoon Philips
stroboscoop rood/wit/blauw/groen
Video recorder sony

dit is mijn slaapkamer geef maar comentaar (al is het negatief)

[Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 107376 op 11-06-2004 22:06]

MikeyMan schreef op 11 juni 2004 @ 16:55:

Okay, maar vergeet niet dat het mijn mening is, ik schrijf geen wet ofzo..

Ik vind beeld weer ondergeschikt aan geluid. Bij mij komt geluid op één. Het is maar net wat je wilt idd.

Anoniem: 50944

Anoniem: 105289 schreef op 11 juni 2004 @ 19:29:
Hier is de mijne nog maar eens maar vanuit een andere hoek bekeken 8)

[afbeelding]
Gaaf gedaan! Met een statief oid en dan maar draaien en wat photoshoppen oid? :)

Anoniem: 92014

lol :Y)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54

Wormaap

Moderator Foto & Video
Jij hebt het zelfde Philips HT setje als mij :D
Al gebruik ik er ATM helemaal niks meer van :P

[Voor 77% gewijzigd door Wormaap op 12-06-2004 00:17]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Anoniem: 105289

Anoniem: 50944 schreef op 11 juni 2004 @ 22:50:
[...]
Gaaf gedaan! Met een statief oid en dan maar draaien en wat photoshoppen oid? :)
In de zetel gaan zitten en de camera op mn knieen gezet, en dan idd de fotos aan elkaar gesjopt :) een grotere hoek lukte met wel niet maja ...
cheers

Anoniem: 107376

Wormaap schreef op 12 juni 2004 @ 00:14:
[...]Jij hebt het zelfde Philips HT setje als mij :D
Al gebruik ik er ATM helemaal niks meer van :P
ik heb die set al iets van 2jaar en vind het een goed ding ik zoek al weer een tijdje een center voor achter en nog 5suroundboksen om hem uit te breiden (dat allemaal uiteraard precies dezelfde boxen die ik nu heb hangen

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 107376 op 12-06-2004 12:19]

Anoniem: 53287

Bij deze wil ik ff showen met de setup van een vriend van mij... (Michel Mulder).

Als eerste even een mooi overzicht:
http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/setupdmm/overzicht.jpg
Magnat Vintage 450, de JVC breedbeeld met daarop de Magnat Vintage Center 4.
Voor de extra bass weergave staat er een Magnat Omega 380 met 15' woofer.

In het (op professionele wijze) zelfgemaakte audio meubel vinden wij de JVC DVD speler + versterker
http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/setupdmm/jvc.jpg

De kleine Vintage 450 voorspeakers:
http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/setupdmm/vintage450.jpg

Achter hangen er Vintage Dipol 4 surroundspeakers:
http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/setupdmm/dipol2.jpg

http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/setupdmm/dipol.jpg

Nog even een closeup van de woofer zelf:
http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/setupdmm/omega380.jpg

En nog even een foto gemaakt terwijl de sub aan stond... :+
(Foto camera stond op de bureaustoel..)
http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/setupdmm/subaan.jpg

Als laatste nog een leuk overzicht:
http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/setupdmm/overzicht2.jpg

Binnenkort worden de achterspeakers (Dipols) vervangen door Vintage 450.

Voor meer info zie:
http://www.magnat.nl/magnat-home/vintage_4.htm

Mijn eigen setup vind je hier: Anoniem: 53287 in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Weet iemand hoe warm een receiver mag worden?
http://www.xs4all.nl/~heynsber/receivertemp.jpg
sensortje zelf ligt precies op de ventilatiesleuvel bovenop de receiver

Hij wordt nu 39,2º dus. Het gaat om een al wat oudere Pioneer VSX-D711K receiver. Volgens het boekje moet er boven minstens 60cm vrije ruimte zijn, alleen dat haal ik nooit hierzo :P

Ik snap dat betere airflow beter is, maar is dit zo te warm?

edit:

Andere foto's en specs van mijn home-cinema post ik later wel een keer.... het stelt momenteel niet zo veel voor, ik hoop voor deel 11 klaar te zijn met het opbouwen van mijn home-cinema :+

Edit2: Zie net in het boekje dat de "Temperatuur op de plaats van gebruik" tussen de +5ºC en +35ºC moet zijn... maar dat zegt niets over de maximum temperatuur van de receiver zelf lijkt me?

[Voor 14% gewijzigd door Xander op 12-06-2004 18:16]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

XanderH schreef op 12 juni 2004 @ 18:08:
Weet iemand hoe warm een receiver mag worden?
[afbeelding]
sensortje zelf ligt precies op de ventilatiesleuvel bovenop de receiver

Hij wordt nu 39,2º dus. Het gaat om een al wat oudere Pioneer VSX-D711K receiver. Volgens het boekje moet er boven minstens 60cm vrije ruimte zijn, alleen dat haal ik nooit hierzo :P

Ik snap dat betere airflow beter is, maar is dit zo te warm?

edit:

Andere foto's en specs van mijn home-cinema post ik later wel een keer.... het stelt momenteel niet zo veel voor, ik hoop voor deel 11 klaar te zijn met het opbouwen van mijn home-cinema :+

Edit2: Zie net in het boekje dat de "Temperatuur op de plaats van gebruik" tussen de +5ºC en +35ºC moet zijn... maar dat zegt niets over de maximum temperatuur van de receiver zelf lijkt me?
boeit niet zoveel(de tempratuur) zolang hij geen rare dingen doet zoals in de beveiliging schieten dan gewoon lekker laten gaan.
de lucht boven mijn versterker is op ook dik 40 a 45 graden en nooit problemen gehad (jvc rx5032) meestal is 105 graden de maximale werk tempratuur van de elco`s.

euhmmmm

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
cactusman schreef op 12 juni 2004 @ 18:37:
[...]

boeit niet zoveel(de tempratuur) zolang hij geen rare dingen doet zoals in de beveiliging schieten dan gewoon lekker laten gaan.
de lucht boven mijn versterker is op ook dik 40 a 45 graden en nooit problemen gehad (jvc rx5032) meestal is 105 graden de maximale werk tempratuur van de elco`s.
Hier maak ik uit op dat receivers een beveiliging tegen oververhitting hebben?

In dat geval zal het wel goed zijn ja :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zoals beloofd, nieuwe fotootjes!
Wat valt er allemaal te zien :

Speakers :
front : Celestion C3
center : Celestion C4-C
rears : Celestion 9
subwoofer : Magnat Motion 300A

Versterkers :
Marantz Sr-4300
Marantz MA-500 (x2)

Cd speler :
Marantz CD-60

Dvdspeler :
Philips DVD-700

TV :
Sony KV-C292 (70cm)

Bekabeling : Bandridge , Hitachi & Kimber

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 14:11
Das ffies dicht op de tv zitten hé :P Lijkt me niet echt prettig :P

|>

• TomSwinnen

TomSwinnen

Simon schreef op 12 juni 2004 @ 19:05:
Das ffies dicht op de tv zitten hé :P Lijkt me niet echt prettig :P
Juist wel, beeld lijkt veel groter!

En ik zou echt wel eens willen dat er niet telkens gezeverd wordt over de ruimte als ik mijn setje eens post. ELKE keer is het "zit je niet erg dicht?" , "Nou dat staat dicht bij elkaar" , enz.. Ik heb gewoon niet veel plaats, that's it.

• voodooless
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

TomSwinnen schreef op 12 juni 2004 @ 19:11:
[...]

Juist wel, beeld lijkt veel groter!

En ik zou echt wel eens willen dat er niet telkens gezeverd wordt over de ruimte als ik mijn setje eens post. ELKE keer is het "zit je niet erg dicht?" , "Nou dat staat dicht bij elkaar" , enz.. Ik heb gewoon niet veel plaats, that's it.
Ach, laat ze maar zeuren, jij hebt tenminste mooie spullen :P . Heb je die THX stikkers er zelf op gezet, of horen die echt zo? zie net dat het idd THX blokken zijn :) Als we straks Subsoniks gratis BMM amp gaan testen zou het leuk zijn als je deze ook zou menemen, leuke vergelijking lijkt me zo :)

[Voor 21% gewijzigd door voodooless op 12-06-2004 19:25]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Anoniem: 91999

kheb zelfdde tv kastje als jij tom swinnen
alleen heb ik die grijze deuren aan de zijkant eruitgehaald , anders kon ik de dvd's niet showen :)

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ja oke, maar zit je niet te dicht op je tv? :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• TomSwinnen

TomSwinnen

deepspace schreef op 12 juni 2004 @ 19:21:
[...]

Ach, laat ze maar zeuren, jij hebt tenminste mooie spullen :P . Heb je die THX stikkers er zelf op gezet, of horen die echt zo? zie net dat het idd THX blokken zijn :)
Héhé :)

Het zijn inderdaad echte THX blokken, en tevens mijn eerste spullen van "de Lucas".
kheb zelfdde tv kastje als jij tom swinnen
alleen heb ik die grijze deuren aan de zijkant eruitgehaald , anders kon ik de dvd's niet showen
Onze dvd's staan deels beneden, deels in dat rekje dat je ziet op de foto van de rears, dus was dat niet nodig, zit trouwens niets in dat kastje, buiten afgedankte remote controls :p

@ Barry : Ben jij even grappig man ;)

• Barry
Ja weet ik ;) ,

ik vindt het gewoon een beetje kinderachtig, als je je ergert aan wat mensen over je HT zeggen. Ze hebben kritiek, en dan! het gaat zelfs niet eens over de apparatuur zelf. Waarom denk je dat ik mijn HT hier niet post?, ik durf te wedden dat dan jij weer kritiek heb. :O

Wees blij dat ze je monoblok en sub nog niet gezien hebben vlak voor de radiator

[Voor 14% gewijzigd door Barry op 12-06-2004 19:36]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry_Loef schreef op 12 juni 2004 @ 19:34:
Ja weet ik ;) ,

ik vindt het gewoon een beetje kinderachtig, als je je ergert aan wat mensen over je HT zeggen. Ze hebben kritiek, en dan! het gaat zelfs niet eens over de apparatuur zelf. Waarom denk je dat ik mijn HT hier niet post?, ik durf te wedden dat dan jij weer kritiek heb. :O

Wees blij dat ze je monoblok en sub nog niet gezien hebben vlak voor de radiator
Ik trek het me niet aan hoor, vind het gewoon toevallig dat het telkens weer gezegd wordt, altijd direct na ik men setje post :)

En de radiator, die staat toch bijna nooit aan. Al zeker niet in de zomer :p

Ze gaan ervan uit hier dat je een dedicated kamer voor geluid hebt ofzo. Maar bij veel mensen is dat gewoon niet mogelijk.
Ik vind het onzin dat het perfect moet, als het zo volgens jou goed staat/klinkt dan is het toch goed? Mijn opzet is ook niet het toonbeeld van perfectie, maar ik heb ook simpelweg niet meer ruimte.

En voor alle geluids-puristen: klik maar hier

Ik vind het erg mooi Tom. :)
Alleen wel zonde dat er een hoekje van je sub af is, of zie ik dat verkeerd?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 12-06-2004 19:53]

• Barry
@TomSwinnen:

Sorry, je hebt gelijk.

[M'n goede kant] Mooie zuilen, mooie stoel, en wat ik gewoon moet zeggen: mooie vloer[/]

:)

[Voor 6% gewijzigd door Barry op 12-06-2004 19:57]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 41939 schreef op 12 juni 2004 @ 19:52:
Ik vind het erg mooi Tom. :)
Alleen wel zonde dat er een hoekje van je sub af is, of zie ik dat verkeerd?
Bedankt!
Klopt inderdaad dat er een stukje van de sub af is, hij was hier zo aangekomen uit Duitsland, maar aan de doos was er niets. Vond het wel verdacht, maar heb er voor de rest maar niets van gemaakt.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54

Wormaap

Moderator Foto & Video
TomSwinnen schreef op 12 juni 2004 @ 20:04:
[...]

Bedankt!
Klopt inderdaad dat er een stukje van de sub af is, hij was hier zo aangekomen uit Duitsland, maar aan de doos was er niets. Vond het wel verdacht, maar heb er voor de rest maar niets van gemaakt.
Beetje zwarte verf eroverheen misschien? Dit doet een beetje afbreuk aan de rest van je set (die mooi is, maar te dicht bij staat, lekker puh :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day

TomSwinnen schreef op 12 juni 2004 @ 20:04:
[...]

Bedankt!
Had ik ook (alleen wel zelf gedaan :X ) Ik heb ondervonden dat een zwarte stift wonderen doet. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• @baddon
  • Laatst online: 25-03 07:40
Ik ben gisteren by Thommy langs geweest om projectiedoek af te halen. Ik kon het niet laten om mn fototoestel mee te nemen om een paar kiekjes van zijn homecinema te nemen. Met zijn toestemming:

[Voor 3% gewijzigd door @baddon op 13-06-2004 18:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tatata
Vreselijk gaaf zeg. Wauw wauw wauw. Alleen jammer voor hem dat zijn ruimte niet wat langer is zodat er net wat meer ruimte is voor wat gave biosscoop stoelen..
Wat zijn dat voor subs? en daat daar nog een versterker op?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• @baddon
Zelfbouw subs ik heb er nog een plaatje van maar vond dat niet zo mooi. En ja ze hebben een aparte versterker van Parasound. De duurste focal driver zat erin geloof ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 00:02
Ja, dit is wat mij betreft toch wel de über-set. :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
Ik trek het me niet aan hoor, vind het gewoon toevallig dat het telkens weer gezegd wordt, altijd direct na ik men setje post
Misschien wat minder vaak posten dan ;)

Serieus, het is vrij extreem bij jou, en er zijn altijd wel weer nieuwe mensen die je set voor het eerst zien. Ik ben met je eens dat het erom gaat wat jij ervan vindt, maar als je om de paar maanden foto's post dan ga je om de paar maanden commentaar krijgen; neem de kritiek dan maar samen met de complimenten :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dr. Strangelove schreef op 13 juni 2004 @ 13:22:
[...]

Misschien wat minder vaak posten dan ;)

Serieus, het is vrij extreem bij jou, en er zijn altijd wel weer nieuwe mensen die je set voor het eerst zien. Ik ben met je eens dat het erom gaat wat jij ervan vindt, maar als je om de paar maanden foto's post dan ga je om de paar maanden commentaar krijgen; neem de kritiek dan maar samen met de complimenten :)
Nou het is toch weer 2 delen ofzo geleden dat ik nog foto's postte hoor. En dan nog, ik post alleen als ik iets nieuw heb ( vorige keer was dat mijn Magnat sub, nu de Marantz amps ).. maar voor de rest heb je wel gelijk hoor :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Ben het wel eens met Strangelove, er zijn altijd mensen die jouw set voor het eerst zien, die kunnen er dus ook niks aan doen.

Voor de rest heb ik met je te doen :'( Zo enthousiast, mooi spul en dan geen ruimte ;( :/

[Voor 27% gewijzigd door JT op 13-06-2004 15:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Aan de andere kant heeft hij wel weer 4 hele mooie vierkante meters! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 21:18
Heb je wel aan Thommy gevraagd of je dat hier mocht posten? Niet iedereen wil zijn setje in de openbaarheid laten zien, ivm bijvoorbeeld diefstal...........

Nu zal dat bij Thommy wel meevallen, die post zelf zijn set ook wel eens, maar toch vind ik dat je geen sets van anderen kan posten zonder dat er gezegt is dat het kan. Wellicht is dat hier met toestemming gebeurd, maar ik denk dat het goed is dit even hier te melden.

Veel mensen zullen het mischien onzin vinden, maar wat zou jij vinden als jou set van 30.000 euro "te show" staat op het internet? Een adres is gauw gevonden. Ik ken wat vrienden die om die reden nooit hun set vermelden, laat staan waar ze wonen!

[Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 13-06-2004 16:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 116316

Anoniem: 53287 schreef op 12 juni 2004 @ 17:31:
Bij deze wil ik ff showen met de setup van een vriend van mij... (Michel Mulder).
Ik heb zelf ook even een account aangemaakt...

Net even een filmpje opgenomen van mn omega 380 in actie 8)

*KLIK*

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 113409

Zo zo je kunt heel wat kopen met die freebees bij de Kijkshop :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Komt weinig geluid uit. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 116316

Ja het microfoontje vond het niet zo leuk .... :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Das maar goed ook!, onze pc speakertjes namelijk ook niet. :+

[Voor 19% gewijzigd door Barry op 13-06-2004 16:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Klappende woofers zijn leuk :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• @baddon
Blue Eyes ik heb het aan Thommy gevraagd ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 114995
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dan is het goed Abaddon1 ;) , ik ben er al langer niet meer geweest eens kijken of ik binnenkort weer eens tijd heb om langs te gaan 8) , moeten toch nog iets vergelijken.

[Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 114995 op 13-06-2004 18:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 21:18
Abaddon1 schreef op 13 juni 2004 @ 18:05:
Blue Eyes ik heb het aan Thommy gevraagd ;)
K ;) Ik wist het eigenlijk wel, maar moest het toch even vertellen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 14:11
http://hail.zvdk.nl/~abaddon/Home/ThommySubenNaut.JPG
Licht het aan mij, of zijn de rechtspeakers gekreukt?

Offtopic, Tom, ik had je set nog nooit eerder gezien, en het verbaast mij echt, dat je het prettig vind om er zo dichtbij te zitten.

Ik hoop niet dat ik je diep beledigd heb ofzo :P Maar, mijn excuses :)

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Dat komt door de reflecties, de membranen zijn ok ;) .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Simon schreef op 13 juni 2004 @ 21:07:

Offtopic, Tom, ik had je set nog nooit eerder gezien, en het verbaast mij echt, dat je het prettig vind om er zo dichtbij te zitten.

Ik hoop niet dat ik je diep beledigd heb ofzo :P Maar, mijn excuses :)
Nee hoor, en nouja, prettig, men moet spelen met de kaarten die men heeft hé ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 104830

supervette beemer :9~ of wat het ook mag zijn! kom ik aan met mn Philips Astaire ;( (is trouwens een gaaf ding voor als je weinig budget hebt) Kost gem. rond de 750 a 800 euri en geeft leuk beeld, ook als je je kamer niet helemaal verduisterd hebt

Acties:
  • 0Henk 'm!

Die set van Thommy is idd echt te ziek voor woorden, zo mooi. dat moet echt wel klinken als een trein letterlijk en figuurlijk. Hoe zou hij die subs in bedwang houden? Zit er op die PS uitgebreide basmanagement met parametrische eq's ofzo?
Als je CRT projector bedoeld van Thommy, dat is een Barco 801s als ik me niet vergis.

Hee Tom ik zit zoals je weet ook dicht bij het scherm hoor. Het is dus geen schande :) Afstand tot het scherm is bij mij +/-1,80m

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 13-06-2004 23:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• @baddon
Je kan niet geloven hoe die set klinkt. Persoonlijk vond ik hem stereo het vetst surround klinken met een goede cd. Je gelooft het maar of niet maar die fronts geven zo'n goed 3d geluid. Daar wordt je echt stil van....

Acties:
  • 0Henk 'm!

@thommy wat heeft jou die projector gekost? of ligt dat te gevoelig? O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 101556

Die 6 kanaals eindtrappen van Parasound die zou ik ook graag aan mijn setje willen toe voegen en laat dan ik ook maar niet beginnen over die 802's.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ben echt niet jaloers hoor O-) O-)
Moet maar tevreden zijn met mijn B&W DM 305's en die klinken ook heel mooi voor mijn budget.

Vraag me toch wel af hoe die mensen zulke duure spullen kunne aanschaffen met mijn modale inkomen red ik het niet om deze dingen te kunnen kopen .
Als ge het mij vraagt hebben die gasten een bank of 3 beroofd ;) :P :*)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 101556 op 13-06-2004 23:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tatata
Anoniem: 104830 schreef op 13 juni 2004 @ 23:14:
@thommy wat heeft jou die projector gekost? of ligt dat te gevoelig? O-)
Die zit niet op dit forum dan moet je naar www.htforum.nl
en de prijzen van barcos kan jij ook zo wel vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

tatata schreef op 13 juni 2004 @ 23:22:
[...]

Die zit niet op dit forum dan moet je naar www.htforum.nl
en de prijzen van barcos kan jij ook zo wel vinden.
Thanx

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik denk dat je een goeie 2ehands barco met 50% branduren nog wel 2000 tot 2500 euro op moet brengen. Er worden regelmatig op marktplaats voor 1000 euro crt projectors aangeboden maar die lijken mij vaak afgetrapt. Voor projectie moet je idd echt op het ht forum zijn.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik vind de set van Thommy eigenlijk helemaal niet bijzonder. Hij zal vast wel fantastisch klinken, maar op een of andere manier mis ik iets. Alle High-end HT-sets worden hetzelfde heb ik het gevoel. Aks je met de N800 serie speelt komt het neer op Parasound. Een goede projector is standaard een Barco. Garmtz speelt nog met Chord, dat zie je vrijwel nooit. Dat vind ik bijzonder. Ook Martin Logan is redelijk zeldzaam, om over Lexicon nog mar te zwijgen.

Wat betreft het kopen van de spullen, dat is maar net wat je er voor over hebt. Je kunt natuurlijk ook 2x per jaar op vakantie gaan, een dure auto kopen, kinderen nemen ( :P ) of er nog een dure hobby naast hebben. Je kunt ook dedicated zijn en dat soort spul kopen.

Ook vind ik de 800 serie niet in zwart horen, daar worden ze saai van :P . Mooi red stained cherry :) . Dat is echt stijlvol! Zo lijken ze echt verschrikkelijk massief.

De subs zijn overigens ook onogelijk. Massieve dingen :X .

Nee, niet mijn stijl om het zo maar te zeggen (laten we het maar niet over het kleed hebben :P ).

Het enige dat ik uit de set zou willen is misschien de 802. En zelfs dat is twijfelachtig, aangezien ze het dan eerst zouden moeten winnen vande NaimSL2, Naim NBL (helaas gediscontinueerd), de Totem Wind, de Neat Ultimatum MF7, de Neat Ultimatum MFS (actief gespeeld, is stiekem een standmount), de Wilson Benesch Discovery en dan betwijfel ik of ze dat zouden winnen. Ik vind het goede luidsprekers, maar in die prijsklasse zit nog zo verschrikkelijk veel meer. Zelf zit ik nu druk te zoeken naar meer over Neat Acoustics. Op een of andere manier ben ik geintrigeerd door het merk. Helaas zijn er geen dealers te bekennen, maar er is een importeur. Ik denk dat ik maar eens een keer contact opneem met Hifinesse :) . Het schijnt namelijk fantastisch te matchen met Naim, volgens de Naimees dan :) .

Music Addicted

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:16
Waarom heeft Thommy een blok marmer op z'n (wat is het?) DVD speler (?) liggen?

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Stabilisatie. Het is gewoon ome resonanties in de speler te voorkomen. Zeker daar de luidsprekers er dicht opstaan is het belangrijk dat je hem geen kans geeft om mee te gaan resoneren. Daar kunnen spelers van gaan overslaan. En dat wil je niet als je in een heftige scene zit :Y) .

Music Addicted

• @baddon
Hehe ik had Thommy ook al gevraagd naar dat kleedje, wat blijkt: als ie het weghaald vind ie de set niet meer zo goed klinken als met kleedje. Over de kleur van de speakers ik vond zwart ontzettend mooi (cherryrood met gele kevlar ziet echt niet uit imho en die gele kevlar zou ik echt niet willen missen ;) ) en daarbuiten zwart reflecteerd het licht van die barco een stuk minder.

• Niet online
Boekster schreef op 14 juni 2004 @ 02:24:
Ik vind de set van Thommy eigenlijk helemaal niet bijzonder. Hij zal vast wel fantastisch klinken, maar op een of andere manier mis ik iets. Alle High-end HT-sets worden hetzelfde heb ik het gevoel. Aks je met de N800 serie speelt komt het neer op Parasound. Een goede projector is standaard een Barco. Garmtz speelt nog met Chord, dat zie je vrijwel nooit. Dat vind ik bijzonder. Ook Martin Logan is redelijk zeldzaam, om over Lexicon nog mar te zwijgen.

Wat betreft het kopen van de spullen, dat is maar net wat je er voor over hebt. Je kunt natuurlijk ook 2x per jaar op vakantie gaan, een dure auto kopen, kinderen nemen ( :P ) of er nog een dure hobby naast hebben. Je kunt ook dedicated zijn en dat soort spul kopen.

Ook vind ik de 800 serie niet in zwart horen, daar worden ze saai van :P . Mooi red stained cherry :) . Dat is echt stijlvol! Zo lijken ze echt verschrikkelijk massief.

De subs zijn overigens ook onogelijk. Massieve dingen :X .

Nee, niet mijn stijl om het zo maar te zeggen (laten we het maar niet over het kleed hebben :P ).

Het enige dat ik uit de set zou willen is misschien de 802. En zelfs dat is twijfelachtig, aangezien ze het dan eerst zouden moeten winnen vande NaimSL2, Naim NBL (helaas gediscontinueerd), de Totem Wind, de Neat Ultimatum MF7, de Neat Ultimatum MFS (actief gespeeld, is stiekem een standmount), de Wilson Benesch Discovery en dan betwijfel ik of ze dat zouden winnen. Ik vind het goede luidsprekers, maar in die prijsklasse zit nog zo verschrikkelijk veel meer. Zelf zit ik nu druk te zoeken naar meer over Neat Acoustics. Op een of andere manier ben ik geintrigeerd door het merk. Helaas zijn er geen dealers te bekennen, maar er is een importeur. Ik denk dat ik maar eens een keer contact opneem met Hifinesse :) . Het schijnt namelijk fantastisch te matchen met Naim, volgens de Naimees dan :) .
Barco is nu eenmaal de referentie wat CRT-projectoren betreft, dit wil niet zeggen dat Sony slechte apparaten op de markt brengt, maar duurzaamheid is ook een belangrijk punt. Voor Barco krijg je gegarandeerd elk reserve-onderdeel, bovendien maken Sony's veel herrie.

Een sterk punt van Parasound is dat ze veel leveren voor in verhouding weinig geld, kijk maar eens wat je nog 2e hands voor een Chord op de tafel moet leggen. Dit zegt wel iets over de kwaliteit, maar men moet een keuze maken ;) .

Lexicon is vrij zeldzaam omdat het zeer duur is, zelfs de standaard DVD-Player "modified Pioneer" kost al +/- 5000 Euro terwijl hij niet beter scoort dan een Marantz 8400 of een Denon A11, dan lijkt mij de keuze toch makkelijk.

Ik vind cherry ook mooier dan zwart fineer, maar in een dedicated HT, wil je het liefst zo min mogelijk reflecties krijgen, in het zwart vallen ze niet meer op desondanks dat ze zeer dicht aan het scherm staan.

Dat er veel mensen B&W hebben is normaal, goede marketing en kwaliteit voor een degelijke prijs, hoewel ik zelf pas vanaf de N802 gecharmeerd raak. Ik heb de Martin Logans ook gehoord, ik zou ze "Ascent i" zelfs verkiezen voor een N802 die in het laag iets teveel kleurt.

Binnenkort ga ik eens de Thiel CS1.6 en CS2.4 vergelijken met de ML Aeon i en de Ascent i, ik denk dat het Thiel wordt, omdat deze zeer neutraal zijn en nog een beetje bass hebben :) . Revel laat nogal op zich wachten met de New Performa serie :( .

Er zijn zoveel topluidsprekers die allemaal wel iets eigen hebben, het moet alleen jouw smaak treffen anders kan de luidspreker nog zo goed zijn, emoties zullen er dan niet vrijkomen ;) .
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee