Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Weet iemand iets meer over deze versterker, en met name de specs ervan:
Onkyo TX-840
Gisteren gekocht om mijn B&W's DM570 aan te sturen.
Verwijderd
º Philips 28PW 9616 TV

º DVD Speler Sony DVP-NS405
º DTS Reciever Sony STR-DB780
º En nog een ouder Videorecorder

Speakers front: Dynaudio Audiance 72
Wil over een tijdje ook de center, achter luidsprekers en subwoofer van sony vervangen voor dynaudio boxen.

tja moet toch wat te kijken hebben he

De Sub hoort nog bij een Sony 5.1 setje die ik een tijde geleden heb gekocht.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:14 ]
Verwijderd
maar in dit nieuwe topic zal ik binnenkort een nieuwe post plaatsen met betere pics en daar komt nog bij dat ik binnenkort mijn eigen woonruimte ga krijgen met mijn vriendin, die erg coulant is betreft HT
hier alvast een sneak van mijn HT ( de beamer op het plaatje is opgeborgen dus vraag me niet hoe ik in hemelsnaam film kijk
Als fronts:
B&W CM4
Center kanaal (wordt vervangen)
Tannoy MX-C
Deze staat achter het scherm wat dun genoeg is om het geluid door te laten, de equalizer in de pioneer trekt eventuele demping prima recht.
Als surrounds
B&W DM602-S3
Deze zijn naar het plafond gericht voor een mooi difuus geluid, ook hier mooi gelijkgetrokken met de fronts door de pioneer amp.
Peerless Monster Sub 250w/500w aan een Marantz MA6100
Verder heb ik een scherm zelf gebouwd van wat latjes en een hema doek waarop ik 3 uur heb liggen strijken (was ik 40 eurotjes aan kwijt)
Deze wordt uiteraard vervangen door een betere (denk thommy) maar dat pas in de dedicated HT ruimte.
het doek wordt fijn opgelicht door een EPSON EMP-TW10.
_________________sneak pic____________________
[edit] zal de pics dan ook kleiner maken......
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 03:55 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 03:45:
hier alvast een sneak van mijn HT ( de beamer op het plaatje is opgeborgen dus vraag me niet hoe ik in hemelsnaam film kijk)
[afbeelding]
Ziet er een leuk meubeltje uit. Waar heb je dat gedaald?
De rest is ook goed in orde
The Old:

Een eenvoudige Sony TV, aangestuurd via S-video, blij dat ik hier niet meer op moet kijken
The New:
Na heel wat sparen heb ik het volgende bijeengehaald:
eerst een foto vanuit de kijkzetel.

vervolgens vanaf het scherm bekeken:

en een close-up van het rekje,
het rekje is zelf ontworpen (

Dan gaan we even over naar de versterker:
een Pioneer VSX-D711S (gekocht op ebay voor een zacht prijsje)

Volgende in rijtje is de projector:
Een Sanyo PLV-Z1 gekocht in duitsland voor iets meer dan €1000 (check pricewatch), ben er overigens zeer tevreden van

Ik heb ooit tweakers gezien met honderden remotecontrol's,
ik moet het hiermee stellen

Dan de Rears: JBL nogwat, hoort samen met de center,
De rears worden geshowd op een staander van de Ikea

De Fronts zijn van Koda, ben er zeer tevreden van,
vooral omdat ik ze practisch gratis heb gekregen
even een shot met en zonder kapje:

Een shot van hoe het beeld er uitziet,
in werkelijkheid ziet 't er (gelukkig) veel beter uit

Nog ff de specs van de PC:
ASus A7V8X moederbord met 512MB Ram en een AMD Athlon 2100+
Deze is via de onboard aansluiting aangesloten op de versterker via S/PDIF
verder zit er nog een DVD-lezer in en een Maxtor HD van 80GB
Beeldkaart is een oude Geforce TNT2 M64
Alles is lekker stil en koel met een paspst in de voeding gemod en een Spire Whisperrock IV op de processor
Als laatse misschien nog een kleine opmerking:
ik heb last van vreemde vertikale strepen wanneer ik 't beeld van m'n PC
projecteer, dit komt bij alle modi van mijn projector voor, en ze zitten altijd op dezelfde plaats (plaats "in" het beeld, dardoor vermoed ik dat het niet aan de projector ligt), ik kan de strepen wel verschuiven met de "fine sync" functie.
heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? (misschien de belabberde beeldkaart?)

Commentaar ,opbouwende kritiek en eventuele aankoopsuggesties zijn altijd welkom, maar houd in gedachten dat 't binnen het budget van een 17-jarige student moet passen
Verwijderd
Als eerste even een mooi overzicht:

Magnat Vintage 450, de JVC breedbeeld met daarop de Magnat Vintage Center 4.
Voor de extra bass weergave staat er een Magnat Omega 380 met 15' woofer.
In het (op professionele wijze) zelfgemaakte audio meubel vinden wij de JVC DVD speler + versterker

De kleine Vintage 450 voorspeakers:

Achter hangen er Vintage Dipol 4 surroundspeakers:

Nog even een closeup van de woofer zelf:

En nog even een foto gemaakt terwijl de sub aan stond...
(Foto camera stond op de bureaustoel..)

Als laatste nog een leuk overzicht:

Binnenkort worden de achterspeakers (Dipols) vervangen door Vintage 450.
Voor meer info zie:
http://www.magnat.nl/magnat-home/vintage_4.htm
Mijn eigen setup vind je hier: Verwijderd in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."

sensortje zelf ligt precies op de ventilatiesleuvel bovenop de receiver
Hij wordt nu 39,2º dus. Het gaat om een al wat oudere Pioneer VSX-D711K receiver. Volgens het boekje moet er boven minstens 60cm vrije ruimte zijn, alleen dat haal ik nooit hierzo
Ik snap dat betere airflow beter is, maar is dit zo te warm?
Andere foto's en specs van mijn home-cinema post ik later wel een keer.... het stelt momenteel niet zo veel voor, ik hoop voor deel 11 klaar te zijn met het opbouwen van mijn home-cinema
Edit2: Zie net in het boekje dat de "Temperatuur op de plaats van gebruik" tussen de +5ºC en +35ºC moet zijn... maar dat zegt niets over de maximum temperatuur van de receiver zelf lijkt me?
[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 12-06-2004 18:16 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Zoals beloofd, nieuwe fotootjes!
Wat valt er allemaal te zien :
Speakers :
front : Celestion C3
center : Celestion C4-C
rears : Celestion 9
subwoofer : Magnat Motion 300A
Versterkers :
Marantz Sr-4300
Marantz MA-500 (x2)
Cd speler :
Marantz CD-60
Dvdspeler :
Philips DVD-700
TV :
Sony KV-C292 (70cm)
Bekabeling : Bandridge , Hitachi & Kimber
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door @baddon op 13-06-2004 18:16 ]
Licht het aan mij, of zijn de rechtspeakers gekreukt?
Offtopic, Tom, ik had je set nog nooit eerder gezien, en het verbaast mij echt, dat je het prettig vind om er zo dichtbij te zitten.
Ik hoop niet dat ik je diep beledigd heb ofzo
|>
Verwijderd
Receiver
Panasonic SA-HE100
DTS-ES
DD-EX
Prologic II
6x100 watt
DVD-audio ready
De SA-HE100
Wel een beetje stoffig! Erg tevreden met het geluid!
Speakers
Front:
Magnat Project 10
2x woofer
1x midtone
1x tweeter
1x subwoofer (achterkant)
basreflex
Erg imposante speakers met prima geluid!!
Van onder!!! 1 meter 10 hoog
Voorkant zonder kap. 2x woofer 1x midtone 1x tweeter
Nog een keertje van onder! Nu zonder kap. Uiteraard met een beetje stof
Center:
Magnat Project Center (Is eerst op de lijst voor vervanging)
2x midtone
1x tweeter
Geen topproduct, maar voldoet. Er gaat een nieuwe komen 1 van de volgende 3:
JBL Northridge EC25
Infinity BETA C250
Kef Coda 80
Waarbij mijn eerste keuze de Infinity is. Groot bereik mooie gevoeligheid. Lekker zwaar en vrij groot! en goed te betalen!
Nieuwe Center Speaker is op komst. Uiteindelijk is het een Yamaha NS-C200 geworden. Deze kon ik voor een leuke prijs op de kop tikken en heeft een prima geluidje! Foto's volgen
Achterspeakers:
Technics SB-CSS 250
http://www.azone.ch/Technics-SB-CSS250.htm
1x woofer
1x tweeter
basreflex
Fijne boxen als rears. Ze doen precies wat ze moeten doen en zijn vrij klein!
Subwoofer:
Mivoc SW-1000 actief
100 RMS
25 cm Woofer downfire
Het is een monster! Zeker voor dat geld. Alsie uitstaat mis ik hem echt, maar hij is niet overduidelijk aanwezig. Staat achter in mijn kamer, met baspijp richting het midden van de kamer! Klink vrijwel overal in mijn kamer goed! Crossover staat rond de 60 Hz! (Check ook mijn mooie gordijnen
Televisie
Deawoo DTB-21U7
Full Flat
55 cm
stereo
2x scart + s-vhs
Het tv-tje! Net terwijl Private Ryan een bommetje laat ontploffen
Jaja het is heus een deawoo... Prepare to want one
Overzicht Buro + audiomuur
Buro met 19" CRT monitor en Televisie
Wonderlijke opstelling frontspeaker, maar klinkt nog verbazend goed!
Computer via S/PDIF aan versterker
JVC cd-speler analoog aan versterker (gebruik ik nauwlijks)
Yamakawa 715 DVD-speler, speelt nog steeds alles netjes af. Ook nauwlijks in gebruik
Wat studieboeken
Binnenkort:
Nieuwe Centerspeaker
CRT gaat eruit voor een Yakumo TFT 19" AL
Eindelijk mijn DVDspeler via toslink aansluiten
Voor de rest ben ik prima tevreden en het klinkt ook zoals het zou moeten klinken! Volgens mij dan
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 12:31 ]

oh ja, mn televisie is momenteel tijdelijk even pleite, want hij was alweer overleden.. Ik ben ff op zoek hier in de buurt voor een goedkope vervanger.. Ik heb besloten om toch een goedkope televisie te houden eerst, en eerst het geluid uit te breiden. Dat zal ongetwijfeld na de vakantie worden..
[ Voor 21% gewijzigd door Gemineye op 16-06-2004 18:46 ]
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Verwijderd
Het gaat om deze tv dus:
Verwijderd

Toen hij eenmaal thuis stond was hij best groot. Maar hij zit lekker en de ingebouwde shakers maken het geheel af
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 20:16 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
-Hp laptop
-Logitech z-340 speakers
-Western Digital 120gb externe schijf usb2/firewire om kijkvoer op te slaan.
-Wifi om de films op te halen
-Draadloze muis om in de stoel alles te kunnen besturen
-Diverse sfeerverlichting
-Verkoeling als de film erg spannend wordt
-De 50 euro Roel stoel van de Kwantum
Die troep op de vloer zijn geen rattekeutels ofzo, stomme blaadjes die telkens binnen waaien
Lig ook vaak gewoon in bed of nu met warme avond in de tuin te kijken
Handig zo'n portable HT
Yes, Nog steeds de speakers van de vorige installatie.. En ze klinken helemaal niet verkeerd (kan natuurlijk stukken beter. Ik heb door een andere inrichting toch nog iets van deze kamer kunnen maken. Blijf braaf elke week reageren op woningen. Dus ik hoop tussen nu en aantal jaren een betere opstelling te kunnen realiseren en dan eens andere speakers nemen. Dan kunnnen de huidige speakers terug naar de oude radio. Dan mag die zijn dagen gaan slijten als wekkerradioJWO schreef op 17 juni 2004 @ 20:01:
ey 4POX, mooi nieuw meubel, en een nieuwe kamer inrichting zie ik
nog steeds dezelfde speakers er aanhangen ?
beamer is een Sharpvision XV-315P. Komt uit de tijd dat beamers nog duur waren. Je slaat stijl achterover van de specs van dat ding. Heb al heel wat aanboden moeten afslaan omdat ding te verhuren deze dagen. Want je zult met licht geen beeld hebben. Donkerheid is een vereiste bij het zien van beelden. Maar dat is meteen ook een voordeel.. Horror is ook echt horrorHallo.
he 4POX wat voor projector heb je en hoe groot projecteer je??
Pb
specs:

geloof 50 of 100 lumen (die moderne dingen zijn rond de 1200 lumen)
Ik projecteer op een projecta scherm van 1,80 meter breed.. 1,90 meter als je de zwarte randen meetelt. Ik heb nu een afwijking in het scherm. Maar dat komt omdat de projector door deze kleine kamer een beetje hoog staat. En vroeger kende men niet die luxe functies als keystone en de beamer op de kop hangen.
Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt als de lamp ooit stopt dat ik dan voor een nieuwe beamer ga.. breedbeeld modelletje met een 700 lumen output.. Moet wel weer een echte duisternis hebben
[ Voor 3% gewijzigd door 4POX op 17-06-2004 23:19 ]
Verwijderd
Tevens de eerste pics van mijn HT en van mn hobbytafel
Links:

En rechts:

Close-up van de verschillende speakers

[edit] hmm die Audio Pro ziet er wel erg cheap uit op deze foto... [/edit]
Als er film gekeken wordt dan maken de twee 17" schermen plaats voor een 28" Sony Trinitron TV. Voor specs zie sig
Er zijn op dit moment 2 schapjes in de maak: 1 om de receiver onder de rechtse monitor te kunnen zetten en 1 zodat de monitor links niet meer direct op de CD spelers staat.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 10:14 ]
Verwijderd
Sony 100hz platte buis 4:3
Yamaha receiver+ cd speler
Infinity Reference 61i (staat erop dus dit typenummer weet ik
Zoals je ziet niet echt een "filmgek" opstelling, geen breedbeeld geen dvd.
Voor films sluit ik dus de laptop aan, werkt perfect
De boxen werken wel heel erg lekker vind ik, mooi vol geluid, indien nodig enorme strakke bass.
De 2 videorecorders heb ik er maar uitgelaten, ouwe zooi maar worden toch bijna nooit gebruikt dus voldoen prima.
Verwijderd
Hoeveel zou ik hier voor kunnen vragen? Drie jaar geleden aangeschaft...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 13:14 ]
JVC RX5032 Receiver.
JVC NSX-33 DVD speler.
Magnat 990 series speakers. (5 in totaal)

Ik deze set al een hele tijd, maar steeds te lui geweest om te posten
M'n Magnat speakers komen erg laag, dus ik heb nog niet zoveel behoefte aan een sub. Waar ik wel naar aan het kijken ben is een goede CD-wisselaar

Panasonic SC-DM3 Home Cinema Set, Aristona breedbeeld tv

En de luisterplek met de 2 surroundspeakers...
Scheve pics met behulp van een Siemens S55. Toch maar weer eens de digicam van me pa stelen
Move along people. Nothing to see here.

Voor- en achterkant van m'n HT. DVD's staan in de kast achter de bank en heb ook een IKEA plaat aan de muur
Hier nog een detail pic:

De TFT hangt aan m'n HTPC maar eigenlijk is 'ie gedegradeerd tot muziek bak omdat ik al lang geen Divx, XviD etc. meer kijk (alleen af en toe videoclips), ga niet voor minder dan DVD's
Fronts: B&W 603 S3
Center: B&W LCR60 S3
Rears: B&W 602.5 S3
Sub: Elac 101 ESP
TV: JVC 28" 100Hz
Receiver: JVC RX-8012R. Gekocht voor bij m'n vorige speakers, maar voor mijn gevoel leggen de B&W's de tekortkomingen eerder bloot, met name in surround modus. Staat dus op nominatie vervangen te worden door wat leukers. Dacht dat ik er wel uit was maar bepaalde garantieregelingen stuiten me tegen de borst zodat ik het niet meer weet
DVD speler: JVC XV-S42
PC: Lian-Li PC60 op z'n zijkant voorzien van o.a. Terratec DMX 6Fire welke optisch is verbonden met de receiver.
Kabels: Niks niets fancy, gewoon stevig 2,5mm² koper speakerkabel, een Oehlbach optische interlink als uitschieter en de coax kabels zijn geloof ik merkloos.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zodra ik mijn digicam weer terug heb (uitgeleend...) post ik wat foto's.
Alvast een internet plaatje dan:
[ Voor 17% gewijzigd door Verbal Kint op 25-06-2004 10:10 ]
Great minds think alike!
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 21:40:
Welke speakers heb jij dan Tom?
Ben ze iig nog nergens anders tegen gekomen op een forum
[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 25-06-2004 21:45 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
Hierbij een update van mijn pics (27/06/2004). Ik heb een LCR600 geinstalleerd en mijn B&W 602.5 S3 als rears zijn besteld!
Dan heb ik eindelijk een complete (audio) set. Ook ben ik inmiddels bezig om via via een goed prijsje te krijgen voor een Sanyo Z2
en oprolbaar scherm. Dat komt er dus ook nog aan... Jaja, ik heb het inmiddels goed te pakken.
Specs:
- Sony stereo (md/cd wisselaar)
- DVD Speler (50 euro bij kruidvat.. binnenkort een marantz, m'n goede philips DVD speler is helaas gesneuveld)
- Marantz SR5300 - Silver
- XBOX
- Sony TV
Binnenkort dus de Z2 + scherm en ook een aparte CD speler + Marantz DVD speler. Ik ben bezig om hier ook een goed prijsje voor te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 19:02 ]
Ik denk gewoon open zettenRoet schreef op 27 juni 2004 @ 19:21:
Mooie set hoor! Maareh, hoe doe je dat met die glazen deurtjes voor je centerspeaker?

Die rode muur is heel mooi gedaan.
Om extra "contrast" aan de HT set te geven?
[ Voor 17% gewijzigd door weeraanmelden op 27-06-2004 19:31 ]
Verwijderd
Het hart wordt op dit moment gevormd door een Pioneer VSX-2011D welke naar mijn mening uitstekende prestaties levert voor het geld, deze wordt vergezeld door een Pioneer DVD370-s Progressive Scan speler
Voor muziek gebruik ik een Marantz CD6000OSE.
Als fronts:
B&W CM4
Center kanaal (wordt vervangen)
Tannoy MX-C
Deze staat achter het scherm wat dun genoeg is om het geluid door te laten, de equalizer in de pioneer trekt eventuele demping prima recht.
Als surrounds
B&W DM602-S3
Deze zijn naar het plafond gericht voor een mooi difuus geluid, ook hier mooi gelijkgetrokken met de fronts door de pioneer amp.
Peerless Monster Sub ICM de Marantz MA6100 (vanaf 18Hz)
Verder heb ik een scherm zelf gebouwd van wat latjes en een hema doek waarop ik 3 uur heb liggen strijken (was ik 40 eurotjes aan kwijt)
Deze wordt uiteraard vervangen door een betere (denk thommy) maar dat pas in de dedicated HT ruimte.
het doek wordt fijn opgelicht door een EPSON EMP-TW10.
binnenkort een verhuizing en dan zal ik opnieuw posten
En dan de plaatjes!!!!
Ik ben er zaterdag een dag druk mee geweest maar dan heb je ook wat.
Nu moet ik mn DVD speler in de auto nog inbouwen en dan is het spul compleet

Dit is een 15 inch woofer in een 114 liter kist en hij staat achter in mn VW caddy
Alle proemn in n drek
Uhm, zie ik daar nou een Pioneer receiver met "JVC" op het display?
[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 28-06-2004 20:49 ]
Verwijderd
Het betreft een Barco 808 Graphics met nieuwe tubes (15 uur op de teller)
Receiver: Sony STR-DB 930 QS
MiniDisk: Sony MDS-JB 930 QS
Cassette: Sony TC-KB 920 QS
CD: Sony CDP-XB 930 QS
SACD / DVD: Sony DVP-NS 900V QS
Speakerset: Sony SA-VE 325
Zuilen heb ik weg moeten doen, samenwonen heeft zo zijn
nadelen, zo heeft mijn vriendin ook iets te zeggen namelijk.
Ze vond die grote zwarte dozen maar niets, dus nu zijn we
samen op zoek naar mooiere zuilen, het gaan waarschijnlijk
Piega's worden...

De front speakers. De standaarden zijn IKEA bureaulampen...

De rear speakers. De standaarden zijn IKEA kaarsenstandaarden...
[ Voor 4% gewijzigd door unSOUND op 29-06-2004 11:22 ]
Verwijderd
De projectiekant, projector is een panasonic PT AE 500 die door een Athlon 1400 wordt aangestuurd. Daaraan hangt een Logitech Z-680 en dat is momenteel meer dan genoeg

Aan de andere kant de "werkhoek"

Waar ook de lichtsturing hangt

En een TEAC AG-680 (heb blijkbaar iets met dat nummer) Aan 2 Mclaren 200W 8Ohm Flightcase speakers. Misschien niet het beste geluid ter wereld, maar zeker geen klagen. In tegenstelling tot de buren

De speakers: Hepta Spring Mk II (met daarnaast mn Jamo's 68 (kopen iemand
De tv: een Samsung 55 cm met plano beeldbuis
De stereo:
(bovenste pic)
-- Philips CD 850 cd speler
-- Philips FT 880 Tuner
(onderste pic)
-- Philips FA 890 versterker
en ja, de opstelling is veeeeeeeerre van ideaal, maar daar komt binnen een aantal weken verandering in, met mn stereo onder mn tv, de boxen aan beide kant, en een bank er rechtvoor
[ Voor 14% gewijzigd door _Mystikal_ op 29-06-2004 21:28 ]
Verwijderd
| Terminologie | |
![]() THX THX is geen geluidstandaard zoals Dolby Digital en DTS. THX is in eerste instantie een keurmerk, opgericht door George Lucas, de man achter bijvoorbeeld Star Wars. Hij vond het geluid in bioscopen maar waardeloos en teveel verschillen per bisocoop. Daarom heeft hij toen het THX keurmerk voor bioscopen opgericht. Daar uit voortvloeiend is er het THX keurmerk én postprocessing voor de home cinema. Dat betekend dat de apparatuur van degelijke kwaliteit is, bepaalde eigenschappen heeft en dat het geluid wordt aangepast zodat het hetzelfde gaat klinken zoals in de THX bioscopen. Voor PC speakers is er het certificaat THX multimedia. Dit staat achter los van de eerdergenoemde certificaten en postprocessing. Het heeft als betekenis dat je gewoon een goeie PC speakerset hebt, met makkelijke plaatsingsmogelijkheden, fatsoenlijke drivers en een heldere user interface. Het is dus niet zo dat je eenzelfde geluid krijgt als in een THX bioscoop ofzo (voor zover dat een goeie referentie is). Je hebt gewoon een degelijk product. THX is een label dat over het algemeen een positieve invloed heeft op de verkoop. Daarom kunnen fabrikanten er voor kiezen een certificaat aan te vragen (bijv. Logitech, Creative en Klipsch). Dit kost echter wel geld wat de consument uiteindelijk betaalt. Er zijn ook fabrikanten die net zulke goede producten maken of betere, maar niet kiezen voor een THX certificering. THX multimedia (of THX in het algemeen) wil dus niet zeggen dat je het beste in huis hebt, maar dat je gewoon een prima apparaat hebt. http://www.thx.com/mod/techLib/mmCertCriteria.html | |
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 23:31 ]
TV philips grootbeeld Matchline
Philips meubel, hoort niet bij tv.
Philips DVD/ SACD speler 763SA Matchline
Marantz SR4300 6.1 DTS vertsterker
Mordaunt Short 905C center speaker
Mordaunt Short 902 boekplank speaker
MJ Acoustics pro100 subwoofer (van den Hul kabel)
Rear speakers sony, gaan eruit.
en ik wil echt andere speaker stands!! weet iemand wat? wordt helemaal gek van deze el cheapo dingen? iemand suggesties?

de foto`s zijn nu kleiner, aub!
ik ben nog op zoek naar wat goede rear speakers passend bij mijn opstelling.. iemand suggesties??
[ Voor 20% gewijzigd door LyxKyo op 30-06-2004 09:57 ]
cheers!
http://www.bestekeus.nl/s..._152_169/products_id/3508
De Avant lijkt er inderdaad veel op:
http://www.bestekeus.nl/s..._152_169/products_id/3912
Niet duur, ik zou zeggen kijken eens rond of informeer daar eens naar hoe ze nou echt heten ofzo
Maar dan nog, als die huidige fronts dan je rears worden, heb je waarschijnlijk nog steeds stands nodig
Misschien is dit wat:

Ik vind ze in ieder geval wel mooi, maar vrees dat ze ook redelijk prijzig zijn. (rond de 70E per set)
Verwijderd
was altijd nog van plan om foto's te maken, maar het komt er maar niet van. maargoed ik heb:
Een
Yamaha RX-V540 Reciever (niks speciaals geloof ik wel 6.1 though)
Yamaha DVD-S540 gekozen omdat die makkelijk regiovrij te maken is. ben dr niet super tevreden over, als je er een dvd of cd ingooit, kan je een pak shag leegdraaien voordat hij hem eindelijk speelt. verder vind ik het loopwerk niet altijd even stil, dat laatste ervaar ik overigens niet als storend, omdat het volume hier meestal hoger is als het geluid van de DVD speler. als ik een CD speler van Yamaha op de kop kan tikken voor een redelijk bedrag zal ik dat meteen doen, om het "traagheidsprobleem" op te lossen
Een Mordaunt Short Premiere Speakerset + 1 centre achter 302tje
4mm2 kabels en originele speakerstands.
dus 6.1 geluid, wat ik wel erg cool vind. heerlijk tijdens bijvoorbeeld LOTR
ik heb alleen geen TV het ding begaf het een paar maanden terug, en ik moet ook nog op vakantie. dus na de vakantie wil ik een (2de hands) projectie TV of een nieuwe 82cm breedbeeld. even wat pics van internet.. want ik ga denk ik pas pics maken, als ik een nieuwe TV heb.

mijne zijn zwart. daarom hebben ze ook wat minder glans als deze.

deze lijkt op dit plaatje ook een stuk lichter als de kleur van die van mij. die van mij is antreciet.
de Reciever en DVD speler zijn al zo vaak voorbij gekomen, dat ik hier denk ik geen plaatje van hoef te posten
Luc Coolman
JWO schreef op 30 juni 2004 @ 19:40:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n marantz sr-4300/4400 er van binnen uit ziet en is opgebouwd, zijn daar pics van de te vinden ?

sr4300
[ Voor 3% gewijzigd door LyxKyo op 01-07-2004 00:41 ]
cheers!
Verwijderd
Wat dacht je van Atacama nexus serie.Deze award winning standaards zijn zeer goed.Je kunt zelf bepalen als je een plaatje van Atacama(is maar klein) erop plakt.nicknec schreef op 30 juni 2004 @ 14:34:
[...]
LOL die source bekeek ik ook net. Alleen als ze van mission zijn,.. staat er weer "mission" op. En ik denk niet dat ik dat wil. is er niet zoiets soortgelijks? zonder "reclame" op de voet?
En je kunt zelf kiezen hoe hoog je ze wilt hebben.
Nexus 5 = 500 mm (19.7")
Nexus 6 = 600 mm (23.6")
Nexus 7 = 700 mm (27.6")
Nexus 10 = 1000 mm (39.4")
Ikzelf hebt voor de Nexus 7 gekozen in het zwart daar staan de KefQ1 op.
The award winning Nexus range of entry level speaker stands offer unparalleled quality at such a low cost. Atacama has always been known for offering customers outstanding value for money and the Nexus is no exception.
The complete stand is manufactured from heavy gauge steel and the assembly is made using upgraded high tensile fixings to maintain optimum rigidity. The centre column has the facility to be filled with mass loaded material such as sand or Atabites. The top plate is manufactured from 4mm thick steel plate and carpet spikes are supplied as standard.
All models available in Standard Textured Black, Graphite Metallic or Silver Metallic.
All 4 models have identical top and base plates.
Top Plate:
Width 145mm (5.7") x Depth 180mm (7.1")
Base Plate:
Width 250mm (9.8") x Depth 300mm (11.8")
Hier een linkje naar hun site http://www.atacama-audio.co.uk/
Hier allemaal op een rijtje

hier zie je hem wat dichterbij.

Op deze site zie je ze allemaal op een rijtje staan in vooraanzicht
http://www.avland.co.uk/atacama/nexus10/
Deze standaards is echt een aanrader.
Ik ben nu een beetje aan het rondkijken. Natuurlijk ga ik speakers eerst beluisteren voordat ik iets ga kopen, alleen ik heb wel graag van tevoren een overzichtje van wat ik ga beluisteren.
Sets die ik iig wil gaan beluisteren (met alleen een pic van de frontspeaker erbij, anders worden het veel pics
Infinity
2x Infinity Beta 40

2x Infinity Beta 10
1x Infinity Beta C-250
JBL
2x JBL Northridge E-80

2x JBL Northridge E-20
1x JBL Northridge EC-25
Mission
2x. Mission M-35

2x Mission M-32
1x. Mission M3C1
De JBL set valt bij mij denk ik het eerste af, ik vind ze er nogal "goedkoop" uitzien, en ben niet helemaal weg van het design. Deze set is echter wel de goedkoopste, dus als blijkt dat deze speakers goed klinken kan ik ook nog wat geld besparen door de JBL set aan te schaffen
De Infinity set had tot nu toe mijn voorkeur, totdat ik die mission speakers tegen kwam... toch moeilijk
Iemand nog suggesties voor merken die ongeveer in dezelfde prijsklasse liggen die ik ook mee kan nemen bij mijn luistertest? B&W heb ik al laten afvallen vanwege de prijs, Magnat kan ik nergens een winkel vinden die een passende set van 2x fronts + 2x rears + center in het assortiment heeft, en de wat goedkopere Magnat center-speakers hebben ook niet zoveel vermogen geloof ik. Nou vind ik veel vermogen niet echt belangrijk, maar >100watt is toch wel makkelijk, wat minder kans dat ik ze perongelijk een keertje opblaas ofzo
Mordaunt-Short heb ik ook al naar gekeken, alleen dat design vind ik dus gewoon lelijk, nouja, het is iig niet mijn smaak.
Iemand nog suggesties voor andere merken waar ik even naar kan kijken?
Strakkies ff foto`s posten.
Het is niet bepaalde Home Cinema set, omdat ik bijna alleen stereo luisteren, en omdat dit toch alleen een pats topic is
Speakers:2x dali blue 5005
Versterker:Rotel RA-01
Kabels: VLS ultra OFC
Foto`s over 5 minuutjes btw ( moet nog ff foto`s maken)
Dali Blue 5005
Rotel Ra-01 + Sony CD speler type ???
Overzichtje, helaas, die muts kan weer in de kast
[ Voor 33% gewijzigd door caspergt op 01-07-2004 16:59 ]

Ik las hier laatst op GoT dat ze €59 kosten
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Klik voor groot plaatje, hij vraagt idd of je het wil downen !
Link naar Pioneer site
Link naar review Home Cinema Choice
Nog een link naar vergelijking review Home Cinema Choice
Beide links zijn naar de 912, maar de 912 is de 812 met automatische calibratie (MCACC).
This powerhouse A/V receiver answers all your needs for 6-channel surround sound. Its repertoire includes decoding/processing support for all existing surround formats: DTS 96/24, Dolby Digital EX, DTS ES, Dolby Pro Logic II, and DTS NEO:6, thanks to the Pioneer original “Digital Core Engine” with Motorola 48-bit processing (double precision) DSP. Moreover, it features unique Dual Surround Back capability, which lets you connect two speakers for an enhanced surround effect with the latest 6.1-channel formats. It is designed with Manual MCACC Set-up — a user-friendly and very precise method for setting speaker delay and channel level. Just use the full-featured remote to control the Advanced Quick Set-up Operation: after the automatic subwoofer detection, enter your speaker arrangement, room size and preferred listening position and you’re ready for a true home cinema experience, adjusted to your living room environment. This receiver comes equipped with Pioneer’s Advanced Surround modes, including Virtual Surround Back to create the impression of a real surround back speaker when listening to sources with a surround channel using a 5.1 speaker installation, and Phones Surround which lets you enjoy surround sound for headphone listening. With 7.1-channel input terminals, the amplifier enables connection to a DVD player capable of playing high fidelity multi-channel DVD-Audio and SACD discs. A last note, Pioneer engineers integrated a “direct construction” internal design that eliminates unwanted electrical noise and interference for more accurate sound and images.
Key features VSX-D812-S
6ch amplifier
Dolby Digital EX / DTS-ES
100w*6 ch
Multi-Channel Acoustic Calibration System Set-up
High quality format DTS 96/24
Pro-Logic II & DTS NEO6
Headphone surround
Power Output VSX-D812-S
RMS Power (1kHz, 10%THD, 8 Ohm/ch) 120 W
Stereo (DIN) 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1 kHz)
Surround Front 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Surround Centre 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Rear (Surround) 2 x 100 W (8 Ohm, 1% THD, 1kHz)
Surround Back 100 W (8 Ohm, 1 % THD, 1kHz)
Echte gemeten waardes in surround: 80w
Surround Sound VSX-D812-S
Dolby Digital
Dolby Digital EX
DTS
DTS-ES Discrete 6.1
DTS-ES Matrix 6.1
DTS Neo: 6
DTS 96/24
Dolby Pro Logic
Dolby Pro Logic II
Surround Modes
Advanced MUSIC, Advanced MOVIE, Expanded Theater, Virtual surround back, Sports Surround, Phones Surround, Game Mode, TV Surround Mode, 6-Channel Stereo, Advanced Surround: 7 + 1
Construction VSX-D812-S
Direct Construction Yes
Amplifier Design VSX-D812-S
Accurate Imaging System Yes
Pioneer Hybrid Amplification Yes
Multi-Channel Acoustic Calibration System VSX-D812-S
Multi-channel Acoustic Calibration System Yes (Manual)
Audio Features VSX-D812-S
Digital Signal Processor Motorola 150 MIPS 48-bit Processing
D/A Converter 96 kHZ/24-Bit
A/D Converter 96 kHz/24-Bit (2-channel)
Midnight Listening Mode Yes
Source Direct Yes
Bass/Treble Tone Controls Yes
Loudness Yes
Quick Set-up Room 3 + Position 3
[ Voor 101% gewijzigd door JT op 02-07-2004 00:21 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

En mijn zelfbouwboxen maar, zijn wel caraudio boxen maar ze klinken beter dan die kleine speakertjes van cambridge soundworks.

En de specs zijn:
Techniks versterker 4X 90 watt
En de caraudio boxen zijn JBL 2X 75 watt 3 weg
Voor meer pics:
http://www.xs4all.nl/~wcprins/Werkplek/Werkplek.jpg
http://www.xs4all.nl/~wcprins/Werkplek/Voor.jpg
http://www.xs4all.nl/~wcprins/Werkplek/Kabels.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door Tundreq op 02-07-2004 00:20 ]
Ik zou voor de zekerheid een andere DTS disc proberen. Ik heb 1 DTS DVD waarbij de LFE niet wilt werken (is nota bene een DTS demo DVDVerwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 14:35:
Wie kan mij helpen???
Ik heb afgelopen woensdag de volgende set gekocht:
Versterker: Marantz SR5400
DVD : Marantz DV6400
speakers (4 maal) Kef Cresta 30
Center: B&W
Sub: Rel Quake II
Probleem: Als ik een DTS schijf erin stop dan wordt de sub niet aangestuurd. Als ik de fronts op small zet wel. Dit klopt toch niet. DTS neemt toch gewoon standaard de sub mee?? Of kan dit aan de schijf/opname liggen.
Hetzelfde geldt als ik de versterker op Multi Channel Stereo zet. Pas als ik de fronts op small zet wordt de sub aangestuurd.
Wie kan mij meer vertellen over deze versterker en het aansturen van de sub?
Je hebt geen problemen met de loudness aan en de bass op max maar wel met PA ampsBarry|IA schreef op 02 juli 2004 @ 09:41:
Oké, ik dacht dat die 60w aan 40hm met 0.08% THD gemeten was als de versterker openen stond, maar het enige wat ik gewoon wil is een versterker die nietIk wil absoluut niet aan een PA amp beginnen omdat ik qua geluidskwaliteit mijn spullen niet aan die feestjes wil aanpassen.

Als je zoveel EQ nodig hebt in het laag betekent dat je of een chronische bass freak bent of dat je speakers/ruimte combinatie niet genoeg laag geeft. In beide gevallen kan je beter een losse sub (of twee) wegzetten voor de benodigde extra output en diepgang.
pics zijn clickable
Overzichtsfoto:

Foto van de speaker met in de achtergrond onze fantastisch mooie muur:

Vervolgens een 'en profil' van de speaker voor de structuur van de Bird's Eye Maple:

En we gaan verder met de versterker:

Om te continueren met de CD-speler:

En als afsluiter de laptop die soms aan de versterker en/of tv wordt geknoopt:

Zoals jullie zien geen surround en (nog) geen dvd-speler. Surround heb ik gewoonweg nog geen zin in en een dvd-speler moet er wel komen, maar dat plan heb ik al heel lang. Echter twijel ik nogal en ik wil wel meteen een (relatief) goede hebben en op het moment moet ik veel geld uitgeven aan andere dingen. Uitbreidingen en vernieuwingen zitten er voorlopig waarschijnlijk dan ook niet in.
Ik zit nu ook samen met een vriend van me in een tijdelijke woning en de mooie muur van daarnet dat was een kunstzinnige utspatting van de vorige bewoners. Maar aangezien we hier niet al te lang kunnen zitten en ik na de vakantie waarschijnlijk weer ergens anders ga studeren doen we niks aan dit huis. Het klinkt namelijk ook onwijs klote op hogere volumes hier met al dat plavuis en en de parallele muur achter de bank enzo. Maar goed......ik overleef het wel.
ff melden wat er nu staat:
Versterker: Duson PA50
CD-speler: Duson CD75
Speakers: Audio Physic Tempo III
TV: Sony KV-28LS60
Rack: Creaktiv Trend 2-2
[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 03-07-2004 22:08 ]
Ik durf niet te zeggen waar het mee te vergelijken is. Heb nooit een directe vergelijking gemaakt de laatste jaren. De opzet van de versterker is wel heel anders dan de moderne versterkers, dit is een kleine, spartaanse klasse A versterker zoals je ze een aantal jaar geleden wel meer zag. Tegenwoordig is er toch een andere trend door de nieuwe ontwikkelingen. Dit spul is echt gemaakt voor 'easy listening' en zal misschien puur op natuurgetrouwheid het afleggen, maar goed......dat doet de Pass Aleph serie ook.Verbal Kint schreef op 03 juli 2004 @ 12:11:
[...]
Mooi spul!
Ik hou wel van een echte stereoset. Je haalt er zoveel meer mee uit je CD's dan met een HT-receiver. Maar goed, dit is tenslotte een HT-topic.
Waar is het ongeveer mee te vergelijken? De amp/cd-speler, is dat de range Arcam A85 & CD72 of zit ik dan te hoog/laag? Die luidsprekers vind ik erg mooi, heb ook goede verhalen er over gehoord van iemand die een set heeft met eenzelfde idee als ik. Wil er toch wel een keertje naar luisteren.
Toch wil ik wel andere spullen. De versterker is wel goed, maar de speakers willen meer en de CD-speler wordt toch wel voorbijgestreefd door moderne multibitters en SACD-spelers. Maar zoals ik al zei moet ik voorlopig even rustig aan doen met het geld.
Nog even een paar pics van het interieur:

Wat een mooie sets worden er hier allemaal getoond! Kan het niet laten om de huidige stand van zaken van mijn set tentoon te spreiden. Een installatie die nu nog meer op muziek (2.1) is gericht , maar in de toekomst naar multichannel gaat (4.1)

Onkyo 989 met upgrade II
Onkyo DVD SP800, SACD en DVD-audio
iRiver IHP120 harddisk mp3 speler
REL Storm III Subwoofer
Dynaudio Contour 1.1 minimonitor
Bekabeling, Kimber 8VS
[ Voor 30% gewijzigd door boekhour op 03-07-2004 15:47 ]
hoort hier eigenlijk nog niet zo'n soort versterker bij?zimbab schreef op 03 juli 2004 @ 14:21:
[...]
Ik durf niet te zeggen waar het mee te vergelijken is. Heb nooit een directe vergelijking gemaakt de laatste jaren. De opzet van de versterker is wel heel anders dan de moderne versterkers, dit is een kleine, spartaanse klasse A ....

mijn broer heeft dezelde als jou, maar dan met zo'n voorversterker er bij. Een iets grotere dan op het plaatje
Inderdaad! Alhoewel....de Peerless is de voorloper van de HDS serie....dit is nog degene met een Nomex conus.Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 20:45:
En die Tempo's zijn dat niet toevallig Peerless HDS units met een Vifa ringradiator?
Mijn versterker is de kleinste geintegreerde versterker van Duson....die lijkt nogal op de voorversterkers ja, met uitzondering van de koptelefoonuitgang die op mijn versterker niet zit. Jouw broer heeft dus dit setje:Davitos schreef op 03 juli 2004 @ 21:58:
[...]
hoort hier eigenlijk nog niet zo'n soort versterker bij?
[afbeelding]
mijn broer heeft dezelde als jou, maar dan met zo'n voorversterker er bij. Een iets grotere dan op het plaatje

De versterker die je laat zien is de PA100, in feite de versterkers van je broer in 1. Die was dan ook 250 gulden goedkoper dan de losse pre/powercombo.
Is ook mooi spul....heb ik al vaak naar gekeken, maar eigenlijk wil ik een keer wat anders, want in Duson zit geen toekomst meer. De grootste eindversterker van Duson is echt heel mooi, die kan meespelen met de kleinere Krell en Pass amps. Die heb ik ooit bijna gekocht, maar zoals gezegd wil ik toch wat anders en deze slurpt ook wat stroom (2 x 50 Watt klasse A namelijk).
[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 03-07-2004 22:29 ]
- TV: Philips 24PW6302/00
- Reciever: Philips FR975
- DVD speler: Philips DVD950
- Divx speler: Yamada 6600
Dat laatste ding vind ik eigenlijk een vreselijk apparaat qua uiterlijk, en ik wil 'm eigenlijk daarom weg doen.
De luidsprekers gaan nog komen, ben druk bezig met een leuk setje samen te stellen van 2 front zuilen, 2 kleinere rears, een center (deze gaat dan op de plek van de Yamada komen) en een sub. Ik zal weer een update doen als ik me 5.1 setje er bij heb.

Ja had ze zelf idd ook gevonden, toch bedanktweeraanmelden schreef op 04 juli 2004 @ 14:18:
[...]
Door de Sale is het ook een beetje lastig.
Maar...
Dit is de "Jutus"
en
dit is de "GAJA"
Maar jij hebt denk ik de Jutus nodig.
(helaas , die is niet on sale)
klik hier om te kijken of ze ook op voorraad zijn
Is idd het idee wat ik zoek ja, zag ook bij de conrad een setje, die lijken me ook wel ok.

Maar ja, ik vind dat je ze toch in t echt moet zien en niet op een foto
(en vooral niet op te kleine foto's
-Xbox Gamertag: Dbongers
Nu staat het nog niet in de juiste opstelling (dat komt pas als ik echt op kamers ga), maar dit is alvast een voorproefje:

ps. wat zijn zwarte TV's tegenwoordig moeilijk te krijgen! Overal waar ik kwam werd ik raar aangekeken dat ik een zwarte wilde

Barry_Loef heeft mijn handtekening in de wacht gesleept en gaat door voor de wasmachine
MikeyMan: Helaas kosten Loewe TV's geen 199 euro (zoals die Philips koste), anders was dat wel een goede optie.
Het enige wat ik nu nog nodig heb voordat ik op kamers ga, is goede stands voor de Quads. Als ik die heb, is de set voor mij helemaal perfect!
Wat wel een grappig detail is, dat de TV net zoals de NAD spullen (- CD speler) ook grijs is en een groene powerknop heeft
rechts langs scherm
links langs scherm voor het raam (nu 100% verduisterd)
en een met flits om het wat duidelijker te maken (witte rand onderaan moet ik nog even zwart maken idd)
Verwijderd
Hier alvast een van m'n rears (kabels moet ik nog beetje wegwerken zoals je ziet naast m'n bank. Overigens is deze pic eigenlijk alweer uit want de speaker aan de linkerkant (dus niet bij de lamp) heeft inmiddels wat meer ruimte i.v.m. het wegschuiven van de bank.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2004 22:42 ]
Verwijderd
TomSwinnen schreef op 04 juli 2004 @ 22:49:
[...]
Ik stel voor dat je B&W mailt, ze zoeken namelijk altijd wel foto's voor in hun foldertjes, en deze lijkt me perfect.![]()
Nee, serieus, erg mooi.
En natuurlijk de Sanyo Z2 die ik woensdag en donderdag ga installeren (met projecta scherm, 2m breed
Hier nog even een pic van hoe de fronts en center er nu bij staan (2 x B&W 603 S3 + LCR600):

de versterkers en dvd speler

consoles

subwoofertje

totaal beeld
specs
boxen :
subwoofer 2 x 12 inch 200 watt rms zelfbouw
4 x eltax millenium 100 : 100 watt
1 x millenium center speaker : 80 watt
versterkers :
sony str 780 qs 5 x 100 watt , dts, dd , pro logic 2
sub versterker dap audio 2 x 150 watt rms
consoles : gamecube , playstation 1 , nintendo 64 , nes 8 bit ( voor duckhunt )
dvd speler daewoo dqd 2100 D
tv is tijdelijke oplossing komt morgen een mooi 70 cm breedbeeld te staan van vestel
[ Voor 6% gewijzigd door redpen op 05-07-2004 15:35 ]
beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond
euhm wat is dat toe in toe out ? wil dat de richting waarin de speakers staan zeggen ?Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 15:41:
Redpen wat dacht je? iedereen heeft toe-in ik doe het met toe-out (jawel een bijna-palindroom)
op dit moment staat het beetje naar buiten gericht omdat ik het even mooier uit zag zien
maar als ik morgen me nieuwe tv krijg (die is ongv 2 ~ 3 keer zo groot als die er nu tijdelijk staat ) dan ga ik de boxen goed plaatsen
dit is btw hoe het nu staat
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Tzal dan nu fronts-cdspeler-amp worden. Nu heb ik van Marantz dus een PM7000 een SR7300 en een DV4300.
Maar een macro gemaakt, valt de afschuwelijke vormgeving niet zo op.
Rechts achter m'n fauteuil staan m'n Marantz SR7400 en Marantz DV6400.
Luidsprekers zijn van Hepta, de Harmony serie. De set bestaat uit 2 hoofdzuilen, een center onder m'n tv en de 2 sateliet luidsprekers. Daarnaast, naast m'n TV, ook nog de Hepta Bariton active subwoofer.
De TV is van Philips, type ben ik ff kwijt, ieder geval met pixel plus 2 en zoals je ziet bijpassend meubel.
Ik maak nog wel nadere foto's, zonder doek, Er zitten in de zuilen 4 mid + 1 tweeter.
De center ook 4 mid en 1 tweeter en de satellieten elk 2 mid + 1 tweeter.
[ Voor 17% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 05-07-2004 23:33 ]
Verwijderd
foto1: beneden (ja, mijn kamer heeft 2 verdiepinkjes) is de computerruimte. Daarvoor heb ik een versterker nodig die mijn videosignaal kan switchen voor naar mijn HT. Laat ik nou net een leuk versterkertje met 3 videoingangen hebben. Die kan dat dus mooi splitsen. RX-950VBK
foto2: ff een shotje van de benedenverdieping, zodat je een id krijgt hoe het eruit ziet. Rechts in de hoek staat mijn 3e pc
foto3: een totaalshot van mijn ht. Wat nog vervangen moet worden zijn de frontspeakers (ja, deze zijn van de aldi
foto4: een shot van mijn versterker. type RX-884. dit is een versterker met 3 digital-ingangen en 5x70watt. Een hele fijne versterker met een mooi menu dat op de TV wordt weergegeven
foto5: een shot van mijn DVD speler. Ook met OSD dat heel uitgebreid is. type XV-D701 met vergulde 5.1 uitgang, optische en coaxiale uitgang. Jammer dat deze geen gekopieerde cd's en mp3 cd's kan lezen. Wel gebrande DVD's
foto6: een shot van mijn TV. een gewone 72cm 100Hz TV zonder poespas. type AV-WH3EP. Op de TV staat een infinity centerspeaker, het typenummer zou ik op moeten zoeken want dat weet ik zo niet.
foto7: 1 van de 2 rearspeakers, ook van infinity
foto8: mijn stoel en mijn bed. niets bijzonders. ik heb niet echt veel plek voor mijn tv maar het is groot genoeg.
foto9: hier komt de echte foto. Hier zie je hoe mijn TEXT-COMPULINK (JVC) werkt, erg fijn om mee te werken, en je ziet overal de text van de minidisk (TV, minidisk, display van reciever)
foto10: hier zie je wat ik daarnet heb beschreven. In het echt zie je het veel helderder, maar dat komt denk ik door de flits
foto11: LOL; strepen op beeldbuis zie je natuurlijk niet
foto12: totaalshotje
foto13: die is er niet
set is bijna klaar. Oja, typenummer van minidisk = XM-488RBK
ik sta open voor reacties
toch best een leuk setje voor een 15 jarige:)
owja, dat moest ik nog zeggen. Heb achter mijn stoel in het houten kastje een tangangiele (moeilijk woorD) platenspeler voor mijn platen, deze heb ik daar gezet omdat dat stabieler was en het pasten niet goed in mijn set. Merk: ADC. heb hier wel een foto van genomen maar is erg onscherp
komende 5 minuten plaatjes uploaden, waren nogal groot
toch maar ff snel geresized, anders is zo mijn bandbreedte weg
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 08:34 ]
Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar de concert 8's en je bijbehorende subplannen.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 00:46 ]
De complete set:

Mijn versterker en dvd-speler:

Mijn cd-speler en center speaker:

Tot slot de frontspeakers:

De set bestaat uit een:
TV: Philips 32PW8506
Receiver: Marantz SR7300
DVD-speler: Marantz DV4300
Center: Mission V6C
Front: Mission 733
Rear: Mission 730
CD-speler: Marantz CD63KI (overgebleven van mijn vorige set. deze gaat naar een andere ruimte waar hij samen met mijn oude versterker, Marantz PM66KI zijn werk gaat doen)
[ Voor 3% gewijzigd door jpvk007 op 06-07-2004 09:59 ]
hehe, kastje heb ik hier ook heel lang gehad. Was ook een prima kastje hoorjpvk007 schreef op 06 juli 2004 @ 12:23:
[...]
das idd een ikea kastje, zo'n goedkope(je moet toch ergens op bezuinigen als student
)
Reden dat ik het vervangen heb is omdat het kastje onder mijn bureau kwam te staan, en dan is zo'n laag breed kastje alleen maar vervelend, neemt veel teveel ruimte in de breedte in. Vandaar dat ik dit kastje heb gekocht een tijdje terug:

Evenveel ruimte binennin, hoger, en smaller
en foto's maken van een kastje met zwarte reflecterende dingen blijft lastig
Verwijderd

dat zijn we niet meer gewend hè?
Verwijderd

front setup (good old BNS E5 (met nieuwe tweeters) als main speakers)

...en rear (180 graden t.o.v. de vorige foto), met mijn Tannoy mercury mR surroundjes (a 35 euro) op Ikea Gaje speakerstands (25 euro de 2) en gevlochten UTP als speakerkabel!

Mijn versterking, een Yamaha DDP-2 als AC3-processor, een NAD 910 als analoge voorversterker (maar die staat 99% van de tijd op 'bypass') en een NAD 916, eigenlijk 3 stereoversterkers van 2x30watt elk, maar ik heb 2 gebridged, dus hij geeft nu 2x90watt voor de fronts en 2x30 watt voor de rears.

Mijn source voor alles, een Asus A7N8X Deluxe met 2800+ in een Chieftec 19"-behuizing. Ik heb 'm via S/PDIF gekoppeld aan de Yamaha en dit moederbord (met NForce2-chipset) heeft on-the-fly AC3-encoding

Nog 1 fotootje van m'n laatst afgemaakte 'project', de rears met CAT5-bekabeling. Ik heb daar nog veel meer foto's van, maar dan kun je beter even hier klikken:
Braiding CAT5
Zoals beloofd :TomSwinnen schreef op 06 juli 2004 @ 15:30:
[...]
Ik zal straks nog wel even wat foto's posten van mijn nieuwe aanwinst, nu ga ik er nog eerst wat van genieten!

Overzichtje van mijn slaapkamer set.

De missions.

Zonder frontjes.

Close-up drivers.

JVC Componenten (versterker wordt nog vervangen, die vindt de speakers blijkbaar niet zo leuk als mij

CD/MP3 speler (voorlopig) : Iriver IMP-150.
Het is niet fantastisch, maar het voldoet op de slaapkamer
En dan is er nog een speler op de markt, naast JVC heeft ook LG schitterende zwarte tv's in het aanbod zitten. (owk helemaal pikzwart is het niet, zit een randje grijs/zilver in, maar zwart is wel de hoofdkleur.Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 16:42:
even over de zwarte TV's voor diegenen die een zwarte breedbeeld willen, maar niet het geld voor een Loewe of B&O hebben, JVC is ze ook weer gaan produceren in het zwartweet verder niet hoe het beeld enzo is, maar het initiatief is wat mij betreft goed..
afbeelding
dat zijn we niet meer gewend hè?

Het grijze balkje onder de tv, is optioneel en hierin zitten dus een videorecorder en een dvd-speler verwerkt.
Schitterende tv, echt super!!
[ Voor 24% gewijzigd door richard_1st op 06-07-2004 23:46 ]

Sony KV-32XL90

Sony KV-32FQ86
Verwijderd

Marantz SR4300 receiver

Marantz RC 3200

Minipod Red

ben goed over te spreken. RC 3200 werkt ook prima en je kan hem ook programmeren
[ Voor 9% gewijzigd door Ik De Buurman op 07-07-2004 17:13 ]
M'n versterker is een Philips LX700, met 6 x 50 watt aan boxen + subwoofer en ik heb er nog een extra 50 watt subwoofer aan hangen.

Al met al best een mooi setje al zeg ik het zelf, zal echter niet in de buurt komen van de Marantzen e.a. die hier gepost zijn maar dat scheelt dan ook flink in de prijs.
Als DVD speler een oude Celeron 500 PC met Matrox G200 + Creative DXR3, kan ik DVD's + DiVX'en op kijken. Wil deze gaan vervangen, waarschijnlijk door een Philips DVP720SA.
En ongeveer een week geleden heb ik een Epson TW10H beamer gekocht.

Ik kan iedereen zo'n ding aanraden, het geeft een extra dimensie aan het kijken van DVD's.
[ Voor 16% gewijzigd door Toewan op 07-07-2004 19:45 ]
Verwijderd
Vandaag me Procinema scherm, Sanyo Z2 beamer en beugel binnen gekregen.
Het scherm hangt inmiddels maar de beamer nog niet, die hang ik morgen op. Ook ga ik hem dan verder afstellen.
Hieronder al wat pics van hoe het scherm er uit ziet. Volgende week ga ik een component kabel kopen, voor nu is het even via een s-video kabel aangesloten. Ik ga de Z2 ook laten calibreren over één a twee weken dus dan word het beeld beter.
Morgenavond hoop ik pics van de complete set te kunnen posten (dus de Z2 die in de lucht hangt) maar voor nu even deze:

Verwijderd
- Panasonic HT500 home cinema receiver met dvd en rds
Subwoofer 200 Watt
Center speaker 60 Watt
4 Satelliet speakers 60 Watt
- 70 cm grootbeeld 100 hz televisie(van de aldi)
- Samsung DVD/VHS combi
- Xbox voor de mp3 e.d.
- Sony platenspeler
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20483259
Ik heb als eerste mijn sr4200 receiver van marantz verkocht en heb toen een sr6300 receiver gekocht omdat ik de Marantz-sound wel kon waarderen. Het geluid heeft er zeer zeker baat bij gehad. Het is gewoon voller geworden. Je merkt gewoon dat de versterker zwaardere componenten bevat (en niet alleen omdat deze volgens mij wel 7 kilo zwaarder is dan zijn kleinere broertje) Hij kan de 5.1 speakers gewoon beter aansturen, (vooral de sub heeft er zeker baat bij gehad!).
Toen kreeg ik een steeds groter vermoeden dat mijn tannoy revolution 2 speakers (mijn fronts) aan vervanging toe waren. Niet vanwege oudheid of iets dergelijks (een goed jaar oud pas) maar gewoon omdat ik het gevoel had dat ze niet echt alles uit de nieuwe receiver haalden of konden halen. Rondkijken/rondluisteren was de volgende stap. Met als gevolg, afgelopen dinsdag werden mijn nieuwe speakers naar binnen gedragen. Het zijn de mission m-35 speakers.
Het zijn twee enorme bakbeesten van speakers met een gewicht van +/- 23 kg/stuk. Maar een geluid, W-O-W-W

Specs voor de geinteresseerden:
Enclosure Type 3-Way Reflex Loaded
Frequency Response ± 3 dB 40Hz to 20kHz
In-Room Freq. Bandwidth -6dB at 32Hz / 28kHz
Sensitivity SPL/m/2.83V 92 dB
Cross-Over Frequency 500Hz and 2.4 kHz
Effective Volume 47.7 Litres
Nominal Impedance 8 Ohm compatible (min. 3.6 Ohms)
Recommended amplifier power 25 - 150 W/Ch
Cabinet Dimensions Width 260mm
Height 1030mm
Depth 375mm
Weight (Per Speaker) 22.8Kg
Eindelijk is mijn audio zoals ik het al een hele tijd wil(de) hebben. Voorlopig kan ik hiermee goed uit de voeten. Iedereen die bij mij komt kijken/luisteren en geen sets thuis heeft staan van duizenden euro's meer, gaat met een goed gevoel naar huis :-)
[ Voor 16% gewijzigd door OcNewB op 07-07-2004 21:20 ]
Verwijderd
Beamer hangt nu ook.. kabelgootjes zo ff plaatsen met de kabels d'r in, maar eerst ff een langere stroomkabel halen bij de kabelboer.
Mijn eerste stap richting een beginnende HT.
Verwijderd
Word dus binnen één a twee weken nog gecalibreerd + component kabel..
Verwijderd

01. Tv is een Sony KV28FX68B
02. Home cinema is een Sony HTP1000
03. 4 Sony Design paaltjes
Klinkt heerlijk op zo'n vloer alleen sub moet nog op Spikes worden gezet.

[ Voor 198% gewijzigd door JT op 08-07-2004 20:34 ]
Ecodan warmtepomp
Me reciever (VSX-C100) & DVD speler (DV-454)

Me subwoofer

deze standaarts (niet de speaker)
plaatje van alles dan maar
[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 09-07-2004 10:01 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ha meer minipod fans!
Ik heb 5 zwarte.
Hoe bevallen ze?
Nou...... omdat je het zo lief vraagt dan
Ik heb vandaag nieuwe speakers gekocht, het zijn uiteindelijk toch Mission speakers geworden!

Overzichtje met fronts en audiokastje erop. Ik kan helaas geen mooie foto maken met alles recht erop, ik moest voor deze foto al in mijn kast gaan staan.

Van boven naar onder:
(randje van) Mission M3C1 center.
Oude Panasonic TX-2173URT televisie.
Pioneer VSX-D711K receiver.
Technics SL-PD6 cd-wisselaar.
Technics M5 cassettedeck.

Mission M35.

idem, zonder front.

Close-up.

De "overkant"

Kabels
Speakers klinken zeker beter dan mijn oude speakers!
Over de opstelling van mijn speakers ben ik trouwens ook niet helemaal tevreden, rechter front-speaker staat nu vlak naast mijn PC, geen idee eigenlijk of dat kwaad kan?
een vestel ... breedbeeld 70 cm tvtje

M'n centerspeaker, 80 watt RMS
Linke frontspeakr (identiek aan recht front), 80 watt RMS, 2 way en wOOx techniek (lijkt me dus een product van Philips
Dezelfde speaker, maar nu zonder frontje.
Actieve subwoofer van 80 Watt RMS.
Rechter achterspeaker, ook 80 Watt al vind ik de prestatie en kwaliteit tegen vallen (was een gehele set dus tja..) linker is identiek.
Versterker / Tapedech / 3 cd wisselaar / tuner. Over het uitgangsvermogen rept de handleiding geen woord, dus kan ik helaas ook niet vermelden.
Deze hele set bevalt me best, als i de accoustiek door ruimtegebrek niet geweldig (speakers staan niet op gelijk hoogte ed..) Voor de rest geeft het geheel een geluidskwaliteit die ik persoonlijk gewoon goed vind
( i know, er is veel beter spul te verkrijgen, maar ik ben ook maar een arme student
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Overzicht

Zetel (super gezellig!)

Lichtje rechts : Sony DAV-S300
Lichtje links : Versterker* Keuken
*De keukeninbouw is redelijk vernuftig eigenlijk ("Designed" it myself
Heb nog net een fotootje genomen van de inbouwluidspreker, toen gingen de batterijen van de cam plat.

Het klinkt nog best niet slecht hoor in de keuken, als je hem niet te luid zet en natuurlijk geen diepe bass verwacht (alhoewel dat het lege tussengedeelte van het plafond wel zorgt voor mooie resonanties.)
Zo, dit ff tussendoor, hebben jullie toch weer even foto's gehad
Verwijderd
Ga luisteren !Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 16:17:
[...]
Hoe bevalt de kwaliteit van deze systeem?
Ik ben beetje aan het zoeken en twijvel nu echt tussen zuil speakers en satalite speakers.
Verwacht niet dat satelietjes hetzelfde geluid kunnen produceren als zuilspeakers, maar als het geluid van satelietjes voor jou goed genoeg is: ga er dan zeker voor.
Het gaat er gewoon om wat jij verwacht van je set, en wat je uit wil geven.
Er is geen goed of fout!
------------------
En zoals beloofd nog wat plaatjes van mijn subje (Rel Quake II in Cherry fineer)

Totaalshotje
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 17:28 ]
Dit topic is gesloten.
![]()