Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.737 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
Ik heb ff een vraagje tussendoor, iets wat niet waard is om een topic over te openen. Iig niets wat ik ergens kan vinden!!

Wat is nu het verschil tussen een high end DVD speler, NAD, Harman/Kardon t.o.v. een speler van KiSS (afgezien van de DivX;)/Xvid functionaliteit) :?

Is t in grote mate te zien op mijn Loewe breedbeeld tv? Want was vd week bij een m8 van me, en die had een Philips DVD/Divx speler en vond t moeilijk om t verschil te zien tussen DivX en DVD op een breedbeeld tv!!

Geluid is natuurlijk wel anders bij DivX tov DVD, maar in beeldkwaliteit??

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Jah, natuurlijk is er beeldkwaliteit tussen divx en dvd... Maar wil je dat verschil weten, of wil je het verschil tussen een dvd op een divxspeler en een dvd op een (Dure) dvd-speler weten?
Het eerste is natuurlijk vooral te wijten aan de compressie die nodig is voor divx, en over het algemeen zie je daar van een afstandje inderdaad niet veel van... Tenminste, als je VHS gewend bent... Maar draai maar eens een dvd en een divx afgeleide daarvan achterelkaar... Dan zie je het vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Tekn0z schreef op 14 juni 2004 @ 11:32:
Wat is nu het verschil tussen een high end DVD speler, NAD, Harman/Kardon t.o.v. een speler van KiSS (afgezien van de DivX;)/Xvid functionaliteit) :?
Als je de beeldkwaliteit vergelijken zou met beide spelers in topconditie: zou je volgens mij geen verschil zien qua beeldkwaliteit. Op den duur weer wel naar mate de spelers verouderen, zo heeft de high-end speler bijvoorbeeld vergulde conectoren en de goedkopere speler niet. Ook zal je het merken aan de kwaliteit van de laser, bij de high-end speler zal die wat langer meegaan, bij de goedkopere speler zal een DVD'tje na een paar jaar misschien af en toe haperen.

Het verschil zit hem dus meestal meganisch.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dus je koopt een goed kope dvd speler en deze gaat misschien 2x keer korter mee dan high end.... en je koopt daarna weer een goed kope en je bent toch altijd nog goedkoper uit? :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

Even vermelden dat Kiss ook vergulde connectoren gebruikt, mijn DP-500 toch alleszins en hij draait hier op een Loewe Platus 82cm en ik moet zeggen dat beeldkwaliteit om te smullen is. Wat beeldkwaliteit betreft tussen Divx en DVD, bij de meeste Divx-en die ik heb is de beeldkwaliteit duidelijk lager en zie je ook meer artifacten. Nu denk ik wel dat je geen verschil gaat zien, op een 82cm breedbeeld, tussen een DVD en een Xvid-rip van diezelfde dvd op 2 cd's van een film die een gemiddelde duur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
The Real Falcon schreef op 14 juni 2004 @ 11:48:
Dus je koopt een goed kope dvd speler en deze gaat misschien 2x keer korter mee dan high end.... en je koopt daarna weer een goed kope en je bent toch altijd nog goedkoper uit? :?
Dat is wel zo, de meeste puristen weten dat ook, maar wat zou jij doen als je een hele strakke N.A.D verterker heb staan, daar zet je dan toch geen goedkope Lenco DVD speler naast? :P En ik had alleen de vraag over beeldkwaliteit beantwoord, het verschil tussen geluid is namelijk wel aanwezig.

@Hypo1337:

Ik vind Kiss ook een prima merk, zelf ben ik helemaal weg van LG (Lucy Goldstar), ga eens naar een winkel en kijk van een afstand naar meerdere LG LCD schermen, mijn mening is dat LG meestal het mooiste beeld heeft. Enne...mijn LG heeft ook vergulde conectoren. :Y)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:37

PnD

like in Pinda ^_^

grrr had het topic even uit het oog verloren, omdat ik em was vergeten te bookmarken :(
Heb de kameleon 6in1 ab besteld >:) en alvast een zooi batterijen gekocht :D

Dus binnenkort weer is een update posten aangezien we binnenkort ook gaan verhuizen en ik dan misschien wel een fatsoenlijk opstelling kan maken :)

Kan bestelling van de ab trouwens nog annuleren dus als jullie goede argumenten hebben behalven de batterylife

[ Voor 16% gewijzigd door PnD op 14-06-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Barry_Loef:
Dus jij zou alleen maar een dure DVD-speler kopen omdat er vergulde connectoren op zitten? Terwijl dat dus echt nauwelijks verbetering teweeg brengt :)

Naja ik mag niets zeggen, want ik heb ook een NAD T512 dvd speler gekocht voornamelijk omdat hij zo mooi bij de rest van m'n NAD spullen past.

[ Voor 12% gewijzigd door StarTAC op 14-06-2004 12:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik noem maar een voorbeeld, ik kan ook wel over de binnenkant beginnen, maar kdenk niet dat jullie het dan nog snappen.. :)

Ik zelf trouwens ook niet hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114995

Iets is pas high end als het helemaal los staat van de apparatuur ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 19:21

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 114995 schreef op 14 juni 2004 @ 09:41:
[...]

Barco is nu eenmaal de referentie wat CRT-projectoren betreft, dit wil niet zeggen dat Sony slechte apparaten op de markt brengt, maar duurzaamheid is ook een belangrijk punt. Voor Barco krijg je gegarandeerd elk reserve-onderdeel, bovendien maken Sony's veel herrie.

Een sterk punt van Parasound is dat ze veel leveren voor in verhouding weinig geld, kijk maar eens wat je nog 2e hands voor een Chord op de tafel moet leggen. Dit zegt wel iets over de kwaliteit, maar men moet een keuze maken ;) .

Lexicon is vrij zeldzaam omdat het zeer duur is, zelfs de standaard DVD-Player "modified Pioneer" kost al +/- 5000 Euro terwijl hij niet beter scoort dan een Marantz 8400 of een Denon A11, dan lijkt mij de keuze toch makkelijk.

Ik vind cherry ook mooier dan zwart fineer, maar in een dedicated HT, wil je het liefst zo min mogelijk reflecties krijgen, in het zwart vallen ze niet meer op desondanks dat ze zeer dicht aan het scherm staan.

Dat er veel mensen B&W hebben is normaal, goede marketing en kwaliteit voor een degelijke prijs, hoewel ik zelf pas vanaf de N802 gecharmeerd raak. Ik heb de Martin Logans ook gehoord, ik zou ze "Ascent i" zelfs verkiezen voor een N802 die in het laag iets teveel kleurt.

Binnenkort ga ik eens de Thiel CS1.6 en CS2.4 vergelijken met de ML Aeon i en de Ascent i, ik denk dat het Thiel wordt, omdat deze zeer neutraal zijn en nog een beetje bass hebben :) . Revel laat nogal op zich wachten met de New Performa serie :( .

Er zijn zoveel topluidsprekers die allemaal wel iets eigen hebben, het moet alleen jouw smaak treffen anders kan de luidspreker nog zo goed zijn, emoties zullen er dan niet vrijkomen ;) .
Tuurlijk is Barco de referentie. Dat besef ik me terdege. Maar op een of andere manier vind ik dst toch jammer. Het levert geen diversiteit op en daar hou ik van. Ik zou het doodsai vinden als dot topic wordt volgespammed met Barco's en niets anders. In de High-end wereld gebeurt dit al een beetje.

Een Chord is niet per definitie duur hoor. Ze hebben ook een Blue-serie die een stukje goedkoper is, maar die is dan helaas weer stereogericht. Maar 2e-hands zijn ze inderdaad zeldzaam, dat zal wel zijn omdat het goed spul is ;) .

Bij Lexicon ging het vooral om de processoren. Die zijn buitengewoon goed. DVD-spelers geloof ik wel. Daar kun je ook een simpeler model vor nemen met prog. scan en goede decoders. In eerste instantie moet ie goed zijn in het beeld decoden.

Ik vind red-stained cherry veel stijlvoller en ik kan me niet vorstellen dat het veel meer reflecteerd. Ook zwart doet dat in zekere mate. Maargoed., blijkbaar alles voor een goed beeld.

Het klopt dat de 802 het lag een beetje kleurt, dat doet eigenlijk elke B&W, op de 805 na. De 801 en de 800 doen het ook een pietsje, maar dat is maar heel weinig.
B&W is bekend, ze hebben hun naam zeker mee. De spullen zijn goed, en belangijker, vaak afgestemd op de smaak van veel mensen. Dat verkoopt goed. Geld in het laatje is natuurlijk alleen maar goed voor de R&D afdeling en voor nieuwe ontwikkelingen. De hogere series zijn echter wel een stuk beter ontworpen en proberen een zo natuurgetrouw mogelijk geluid neer te zetten. De andere series springen meer in op smaak.

Als je laag wilt dan valt de Thiel 1.6 af. Die heb ik gehoord, en ik vond het niets. Het laag was iets beter dan een set Sonus Faber Cremona Auditors. Dat is echt GEEN prestatie. De 2.4 heb ik niet gehoord. Ik vind Thiel zelf een beetje suf klinken. Misschien wel fase-accuraat, maar suf. Zelfs met een levendige versterker erachter kon dat er niet uit. Ik vond ze verre van muzikaal en verschrikkelijk analytisch. Op een of andere manier wil ik de 3.6 nog wel eens horen, die zou echt fantastisch moeten zijn volgens velen. Ik ben alleen bnieuwd of dat zelfde karakter behouden blijft. Dan is het namelijk helemaal niets voor mij! Gelijk ook even je laatste punt meegenomen ;) . Maar Neat schijnt dus heel goed te zijn in het overbrengen van de emotie. Mij Signature 805's kunnen dat ook fantastisch. De Thiel deed dat helemaal niet, de Cremona's ook niet echt. Amphion lukte het ook niet. Naim ging het al een stuk beter af, maar ook niet op het niveau van de 805's (en de 800 serie in het algemeen overigens). Ik ben erg benieuwd naar de SL2, dat schijnt echt een fantastische luidspreker te zijn. Ook Totem is erg goed in de emoties van de muziek laten horen. Wilson Benesch heb ik nog niet gehoord, maar ik geloof dat dat wat beleefder was. Het zou goed kunnen dat die dus af zouden vallen. Elektrostaten lijken me helemaal niets. Ik hoef niet veel laag, maar ik wil wel een beetje. Ook vind ik ze lelijk. Ze zijn veel te groot. Gelukkig komt daar ook smaak om de hoek kijken ;) .

En wat betreft het kleedje:
Het klinkt ook beter met een kleedje. Dat is gewoon simpele acoustische demping. Het ging er meer om wat voro kleedje het was ;) . Stom Amerikaans vlagding :P .
Anoniem: 114995 schreef op 14 juni 2004 @ 13:02:
Hoe bedoel je dit dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Boekster op 14-06-2004 13:20 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boekster schreef op 14 juni 2004 @ 13:18:
[...]
Het klopt dat de 802 het lag een beetje kleurt, dat doet eigenlijk elke B&W, op de 805 na. De 801 en de 800 doen het ook een pietsje, maar dat is maar heel weinig.
B&W is bekend, ze hebben hun naam zeker mee. De spullen zijn goed, en belangijker, vaak afgestemd op de smaak van veel mensen. Dat verkoopt goed. Geld in het laatje is natuurlijk alleen maar goed voor de R&D afdeling en voor nieuwe ontwikkelingen. De hogere series zijn echter wel een stuk beter ontworpen en proberen een zo natuurgetrouw mogelijk geluid neer te zetten. De andere series springen meer in op smaak.

Als je laag wilt dan valt de Thiel 1.6 af. Die heb ik gehoord, en ik vond het niets. Het laag was iets beter dan een set Sonus Faber Cremona Auditors. Dat is echt GEEN prestatie. De 2.4 heb ik niet gehoord. Ik vind Thiel zelf een beetje suf klinken. Misschien wel fase-accuraat, maar suf. Zelfs met een levendige versterker erachter kon dat er niet uit. Ik vond ze verre van muzikaal en verschrikkelijk analytisch. Op een of andere manier wil ik de 3.6 nog wel eens horen, die zou echt fantastisch moeten zijn volgens velen. Ik ben alleen bnieuwd of dat zelfde karakter behouden blijft. Dan is het namelijk helemaal niets voor mij! Gelijk ook even je laatste punt meegenomen ;) . Maar Neat schijnt dus heel goed te zijn in het overbrengen van de emotie. Mij Signature 805's kunnen dat ook fantastisch. De Thiel deed dat helemaal niet, de Cremona's ook niet echt. Amphion lukte het ook niet. Naim ging het al een stuk beter af, maar ook niet op het niveau van de 805's (en de 800 serie in het algemeen overigens). Ik ben erg benieuwd naar de SL2, dat schijnt echt een fantastische luidspreker te zijn. Ook Totem is erg goed in de emoties van de muziek laten horen. Wilson Benesch heb ik nog niet gehoord, maar ik geloof dat dat wat beleefder was. Het zou goed kunnen dat die dus af zouden vallen. Elektrostaten lijken me helemaal niets. Ik hoef niet veel laag, maar ik wil wel een beetje. Ook vind ik ze lelijk. Ze zijn veel te groot. Gelukkig komt daar ook smaak om de hoek kijken ;) .

En wat betreft het kleedje:
Het klinkt ook beter met een kleedje. Dat is gewoon simpele acoustische demping. Het ging er meer om wat voro kleedje het was ;) . Stom Amerikaans vlagding :P .

[...]

Hoe bedoel je dit dan?
Ik heb de Sonus Faber Cremona Auditors gehoord en die hadden meer bass dan de N804, ik was niet de enige die dit waarnam, we stonden er nogal verbaast van. Maar je kunt er ook niet elke muziek op laten draaien, dat moet ik toegeven. Bovendien is de finish absoluut top, zelfs de N-serie van B&W kan dat niet toppen.Ik vind juist de B&W Signature N805 saai, geen borstkast absoluut niets, maar smaken verschillen ;) .

Thiel klinkt hoe een luidspreker moet klinken, namelijk neutraal het enige wat in je set zou mogen kleuren is de CD/DVD/LP-Player. Ik zou het niet weten of de CS1.6 in mijn situatie voldoende bass levert, daar zal ik dan wel achter komen en anders gaan we toch voor een CS2.4. Volgens reviews is de CS2.4 een heel stuk beter dan de CS3.6. Revel moet nog neutraler klinken, maar die hebben blijkbaar tijd over |:(, ik ben benieuwd naar de F32 en M22 van hun.

Ik heb tot nu toe de Thiel CS7.2 gehoord en die vind ik persoonlijk beter dan bijvoorbeeld een Wilson Audio X-2 Alexandria, high end hoeft niet eens duur te zijn als je deze twee met elkaar vergelijkt "18000 Euro vs. 140000 Euro" ;) .

Ik weet waarom die vlag er ligt, het is puur voor de demping.

Er moeten emoties bij loskomen en je moet een gevoel krijgen alsof je er midden in staat, misschien is dit duidelijker ;) . En geloof mij een Kiss verwekt geen emoties >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

De MC-12 van Lexicon zal ook niet echt zoveel teweegbrengen op zichzelf.
Hiermee heb ik NIET gezegd dat Kiss zelfde kwaliteit is als Lexicon! :X

Ik geloof dat de Kiss, via component aangesloten op een mooi projectortje en via spdif aangesloten op een MC-12 bvb met, voor de verandering eens, 7 TagMClaren F1's aangedreven door een LX-7, wel degelijk wat emoties kan losweken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Die Kiss verwekt alleen geen emoties omdat jij ziet dat er Kiss opstaat :).

Wat betreft CRTs, ik denk dat die hun beste tijd wel gehad hebben. Als de DLPs nog beter en betaalbaarder worden dan is er nauwlijks nog een reden te bedenken om zo'n bakbeest in je kamer op te hangen. CRT wordt links en rechts ingehaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 114995 schreef op 14 juni 2004 @ 13:50:
[...]

Ik heb de Sonus Faber Cremona Auditors gehoord en die hadden meer bass dan de N804, ik was niet de enige die dit waarnam, we stonden er nogal verbaast van. Maar je kunt er ook niet elke muziek op laten draaien, dat moet ik toegeven. Bovendien is de finish absoluut top, zelfs de N-serie van B&W kan dat niet toppen.Ik vind juist de B&W Signature N805 saai, geen borstkast absoluut niets, maar smaken verschillen ;) .

Thiel klinkt hoe een luidspreker moet klinken, namelijk neutraal het enige wat in je set zou mogen kleuren is de CD/DVD/LP-Player. Ik zou het niet weten of de CS1.6 in mijn situatie voldoende bass levert, daar zal ik dan wel achter komen en anders gaan we toch voor een CS2.4. Volgens reviews is de CS2.4 een heel stuk beter dan de CS3.6. Revel moet nog neutraler klinken, maar die hebben blijkbaar tijd over |:(, ik ben benieuwd naar de F32 en M22 van hun.

Ik heb tot nu toe de Thiel CS7.2 gehoord en die vind ik persoonlijk beter dan bijvoorbeeld een Wilson Audio X-2 Alexandria, high end hoeft niet eens duur te zijn als je deze twee met elkaar vergelijkt "18000 Euro vs. 140000 Euro" ;) .

Ik weet waarom die vlag er ligt, het is puur voor de demping.

Er moeten emoties bij loskomen en je moet een gevoel krijgen alsof je er midden in staat, misschien is dit duidelijker ;) . En geloof mij een Kiss verwekt geen emoties >:) .
Ik weet niet waarmee je de 804 en Auditors hebt geoord, maar de Signatures gingen zelfs nog een heel stuk lager dan de Auditors. De 804 heb ik links laten liggen omdat er te veel laag uit kwam. Ook vond ik de Auditors erg braaf vergeleken met de Sigs. De Sigs hebben veel meer leven in zich, maar dan moet je ze ook zo aansturen. Sigs zijn wat dat betreft zeer neutraal en gemakkelijk met elke muzieksoort. Auditors zijn dat absoluut niet.
Wel ben ik het met je eens dat de afwerking subliem is! Hij is niet beter dan die van de Sigs, en ook niet mooier. Wel een stuk beter dan de gewone 800-serie. Ook niet mooier :P . Ook heeft de Signature 805 wel degelijk ene borstkas, hij gaat lager dan elke andere standmount met 1 laagdriver die ik tot nu toe heb gehoord. (Er zijn een paar isobarik designs die lager gaan :) ).

Ik vind dat Thiel niet klinkt hoe een luidspreker moet klinken. En wat je daarna zegt is ook een beetje tegenstrijdig. Je wil dat een set volledig fase-accuraat klinkt, dus de elektronica ook. Dan krijg je een morsdode set, volledig levenloos, zwaar analytisch en saai. De Thiels die ik heb gehoord hingen aan Naim, wat bekend staat om het excitement gehalte, het over kunnen brengen van emotie door veel muzikaliteit. De Thiels deden dat helemaal niet, en klonken vlak, duf en levenloos. De Cremona's deden het op dat punt veel beter, de Sigs deden daar nog een flinke stapbovenop.
Ik hou absoluut niet van het Amerikaanse geluid. Levinson kon me helemaal niet bekoren. De Revels laten me ook helemaal niet warmlopen. Het design vind ik zeker niet verkeerd, maar ik sta ook helemaal niet te springen om het te horen.
Dit geldt ook voor de Wilsons. Alles moet maar groot zijn in Amerika. Dan hebben ze al snel het gevoel dat iets goed is geloof ik.
Overigens zou ik voor €18.000,- de Naim DBL's eens proberen. Die zijn nu al 13 jaar in productie en nog steeds zijn het topluidsprekers. Daar kunnen andere merken nog een puntje aan zuigen :) .

En wat betreft dat kleed, dat zei ik al, akoestische demping ;) . Had ie wel een wat stijlvoller design voor mogen nemen. Gewoon zwart bijvoorbeeld, dat leidt ook niet af bij het film kijken O-) .

Maargoed, de factor smaak zit er weer flink in. Dus laten we het er op houden dat we daar nogal in verschillen.

En je laatste stament is duidelijker ja, want die eerste sloeg werkelijk nergens op ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33904

Zo heb eindelijk ergens webspace kunnen vinden voor mijn fotootjes. Dus wordt het maar eens tijd dat ik ze met jullie deel. Mijn HT-setje:

Receiver

Panasonic SA-HE100
DTS-ES
DD-EX
Prologic II
6x100 watt
DVD-audio ready

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0011.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0011.JPG
De SA-HE100

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0013.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0013.JPG
Wel een beetje stoffig! Erg tevreden met het geluid!

Speakers

Front:
Magnat Project 10
2x woofer
1x midtone
1x tweeter
1x subwoofer (achterkant)
basreflex
Erg imposante speakers met prima geluid!!

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0010.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0010.JPG
Van onder!!! 1 meter 10 hoog ;)

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0008.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0008.JPG
Voorkant zonder kap. 2x woofer 1x midtone 1x tweeter

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0007.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0007.JPG
Nog een keertje van onder! Nu zonder kap. Uiteraard met een beetje stof ;)

Center:
Magnat Project Center (Is eerst op de lijst voor vervanging)
2x midtone
1x tweeter

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0012.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0012.JPG
Geen topproduct, maar voldoet. Er gaat een nieuwe komen 1 van de volgende 3:
JBL Northridge EC25
Infinity BETA C250
Kef Coda 80

Waarbij mijn eerste keuze de Infinity is. Groot bereik mooie gevoeligheid. Lekker zwaar en vrij groot! en goed te betalen!

edit:

Nieuwe Center Speaker is op komst. Uiteindelijk is het een Yamaha NS-C200 geworden. Deze kon ik voor een leuke prijs op de kop tikken en heeft een prima geluidje! Foto's volgen

Achterspeakers:
Technics SB-CSS 250
http://www.azone.ch/Technics-SB-CSS250.htm
1x woofer
1x tweeter
basreflex

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0001.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0001.JPG
Fijne boxen als rears. Ze doen precies wat ze moeten doen en zijn vrij klein!

Subwoofer:
Mivoc SW-1000 actief
100 RMS
25 cm Woofer downfire

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0005.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0005.JPG
Het is een monster! Zeker voor dat geld. Alsie uitstaat mis ik hem echt, maar hij is niet overduidelijk aanwezig. Staat achter in mijn kamer, met baspijp richting het midden van de kamer! Klink vrijwel overal in mijn kamer goed! Crossover staat rond de 60 Hz! (Check ook mijn mooie gordijnen ;))

Televisie

Deawoo DTB-21U7
Full Flat
55 cm
stereo
2x scart + s-vhs

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0006.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0006.JPG
Het tv-tje! Net terwijl Private Ryan een bommetje laat ontploffen ;)

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0016.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0016.JPG
Jaja het is heus een deawoo... Prepare to want one B)

Overzicht Buro + audiomuur

Afbeeldingslocatie: http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0002.JPG%20+%20http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0002.JPG
Buro met 19" CRT monitor en Televisie
Wonderlijke opstelling frontspeaker, maar klinkt nog verbazend goed!
Computer via S/PDIF aan versterker
JVC cd-speler analoog aan versterker (gebruik ik nauwlijks)
Yamakawa 715 DVD-speler, speelt nog steeds alles netjes af. Ook nauwlijks in gebruik
Wat studieboeken ;) en een mooi rotzooirek vol met troep!

Binnenkort:
Nieuwe Centerspeaker
CRT gaat eruit voor een Yakumo TFT 19" AL
Eindelijk mijn DVDspeler via toslink aansluiten

Voor de rest ben ik prima tevreden en het klinkt ook zoals het zou moeten klinken! Volgens mij dan ;) Keep you updated. greetz

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 33904 op 22-06-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Anoniem: 114995 schreef op 14 juni 2004 @ 13:50:
[...]
waar heb je die wilsons beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ziet er goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boekster schreef op 14 juni 2004 @ 14:18:
[...]

Ik weet niet waarmee je de 804 en Auditors hebt geoord, maar de Signatures gingen zelfs nog een heel stuk lager dan de Auditors. De 804 heb ik links laten liggen omdat er te veel laag uit kwam. Ook vond ik de Auditors erg braaf vergeleken met de Sigs. De Sigs hebben veel meer leven in zich, maar dan moet je ze ook zo aansturen. Sigs zijn wat dat betreft zeer neutraal en gemakkelijk met elke muzieksoort. Auditors zijn dat absoluut niet.
Wel ben ik het met je eens dat de afwerking subliem is! Hij is niet beter dan die van de Sigs, en ook niet mooier. Wel een stuk beter dan de gewone 800-serie. Ook niet mooier :P . Ook heeft de Signature 805 wel degelijk ene borstkas, hij gaat lager dan elke andere standmount met 1 laagdriver die ik tot nu toe heb gehoord. (Er zijn een paar isobarik designs die lager gaan :) ).

Ik vind dat Thiel niet klinkt hoe een luidspreker moet klinken. En wat je daarna zegt is ook een beetje tegenstrijdig. Je wil dat een set volledig fase-accuraat klinkt, dus de elektronica ook. Dan krijg je een morsdode set, volledig levenloos, zwaar analytisch en saai. De Thiels die ik heb gehoord hingen aan Naim, wat bekend staat om het excitement gehalte, het over kunnen brengen van emotie door veel muzikaliteit. De Thiels deden dat helemaal niet, en klonken vlak, duf en levenloos. De Cremona's deden het op dat punt veel beter, de Sigs deden daar nog een flinke stapbovenop.
Ik hou absoluut niet van het Amerikaanse geluid. Levinson kon me helemaal niet bekoren. De Revels laten me ook helemaal niet warmlopen. Het design vind ik zeker niet verkeerd, maar ik sta ook helemaal niet te springen om het te horen.
Dit geldt ook voor de Wilsons. Alles moet maar groot zijn in Amerika. Dan hebben ze al snel het gevoel dat iets goed is geloof ik.
Overigens zou ik voor €18.000,- de Naim DBL's eens proberen. Die zijn nu al 13 jaar in productie en nog steeds zijn het topluidsprekers. Daar kunnen andere merken nog een puntje aan zuigen :) .

En wat betreft dat kleed, dat zei ik al, akoestische demping ;) . Had ie wel een wat stijlvoller design voor mogen nemen. Gewoon zwart bijvoorbeeld, dat leidt ook niet af bij het film kijken O-) .

Maargoed, de factor smaak zit er weer flink in. Dus laten we het er op houden dat we daar nogal in verschillen.

En je laatste stament is duidelijker ja, want die eerste sloeg werkelijk nergens op ;) .
Set 1:

Sonus Faber Cremona Auditor
Arcam DV 27
Arcam AV8
Naim
Cardas

Set 2

N&W N804
Rotel RSP 1066
RMB 1095
Marantz 8300
MIT

Set 3
B&W N804
Marantz DV-12S2
Marantz SR-12S1
van den Hul

De Cremona Auditors gaan lager dan de N804 dus ook gegarandeerd lager dan de N805. De afwerking van de B&W signature is niet zo boeiend als die van een Sonus Faber, maar dat is mijn mening ;) .

Het enige apparaat dat mag kleuren in een keten is de CD/DVD/LP-Player en een Thiel klinkt niet vlak, duf en levenloos. Mits je hem goed aanstuurt, met kleine eindversterkers krijg je ze inderdaad niet op gang. Maar dan zul jij Chord ook niet leuk gaan vinden omdat die maar minimaal kleuren ;) , omdat jij op zoek bent naar excitement zoals dat bij een Naim het geval is.

Het eerste statement was duidelijk genoeg, af en toe die grijze massa aangooien helpt dan ook een stuk verder :P .

Maar uiteindelijk komt er op neer dat je een goede match vindt tussen alle onderdelen van je set ;) .

@ Xanandu

Ik heb ze in Muenchen beluisterd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Geloof me, ik heb de Auditor direct naast de Sigs gehad, en die gaan echt lager.

Ik heb ook niet gezegd dat ik Chord mooi vind (qua design wel), ik heb het ook nog niet gehoord. Ik weet dat ze ook neutraal zijn. Ook een reden dat ik het niet per sé hoef te horen.

Je kan me niet vertellen dat een NAP200 niet zwaar genoeg is voor de Thiel 1.6. Die is flink zwaar. Het is gewoon het karakter van de Thiels blijkbaar en dat spreekt me niet aan. Happens.

En je statment was dusdanig vaag dat je hem op 100 maniren kon interpreteren. Ik heb wel wat beters te doen dan er een uur over te denken wat je er nu eigenlijk mee bedoelde :P .

Ik ben het wel met je eens dat de afwerking kwalitatief top is, van de SF's. Het is alleen niet mooi :P .

Overigens doe je een 804 echt dik tekort met een RMB 1095, die verdient zeker beter.

Ook staat Naim erom bekend flink laag te kunnen geven, dus je vergelijking is alles behalve eerlijk. Ik heb ze op exact dezelfde set gehad, naast elkaar. De Sigs gaan lager. :)

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe ik al zei, het ligt aan de hele setup en niet alleen aan de versterker en luidspreker ;) .

Maar een NAP200 is inderdaad niet voldoende voor een CS1.6 "recommended power: 50-300 watts" en bij een CS2.4 ""recommended power: 100-400 watts", maar dat komt door de crossovers. De NAP200 deed geweldig presteren met de Sonus Faber Cremona Auditor, maar voor een Thiel heeft die te weinig spierballen.

* Als je verder wilt discussieren doen we dat maar via msn, anders wordt het hier teveel offtopic ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

zo zie je maar weer over smaak valt niet te twisten, ik ben echter wel van mening dat de plek waar je het beluisterd misschien nog wel meer invloed op het geheel heeft dan wat je beluisterd (zelfde prijspunt).

Tevens vind ik het ook altijd dat zich 2 kampen vormen, 1tje die verdedigt dat alle apperatuur zo'n beetje hetzelfde kan (cd-spelers/ versterkers e.d.) en dat het vooral de luidsprekers zijn.

En dan het andere uiterste waar mensen het lieftst de kabels op afstandhoudertjes boven de vloer legt.

Hier gaan we toch nooit uitkomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 24-06 20:27

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 2111 schreef op 14 juni 2004 @ 17:58:
En dan het andere uiterste waar mensen het lieftst de kabels op afstandhoudertjes boven de vloer legt.
Pics })

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 20-06 23:50

Jag

Ja grappig die twee kampen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 24-06 23:18
OMFG, je maakte geen grapje :D 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op 14 juni 2004 @ 18:12:
OMFG, je maakte geen grapje :D 8)7
Helaas niet .... :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nou... Kan me niet voorstellen dat dat ook maar iets uit kan maken... Damn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik had ook niet moeten vragen :X ...

Ik hoop niet dat die gast leidingen onder zijn vloer heeft liggen, anders maakt die met zijn afstandshoudertjes allemaal mooie grote inductielussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

* Anoniem: 26970 vraagt zich af wat-ie allemaal ziet op deze foto :D

Zijn er twee speakers ge-bi-ampt oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

1.000.000 euro voor diegene die me blindelings kan vertellen tijdens het luisteren of er wel of geen afstandshoudertjes tussen zitten :+ en dan dus ook wanneer wel en wanneer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dit KUN je toch gewoon niet menen :'( Werkelijk waar, NOFI, maar da's écht een zot :|

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

unison research, acoustische dempings pilaren.. lol.. echt uberlelijk.. geluid zou wel mooi zijn denk ik :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

is dit niet alleen de stroom verdeler ? soort veredelde stekkerdoos ?

en over het jehoorthetwelniet verhaal...

ik begon laatst tegen mn vader dat sommige gasten van UTP kabel speakerkabels maken.. had ik nooit moeten doen :D nog geen 5 min later had hij al oude stoffige tijdschriften op mn bureau liggen met 20 verschillende speaker kabel.

ik heb zelf 2.5² kabel .. dik zat denk ik kan aardig wat vermogen over denk ik zo.

[ Voor 17% gewijzigd door B-lennium op 14-06-2004 19:19 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Dat je nou UTP maakt van speakerdraad oke... Maar andersom :X
Slechte zaak... Maargoed, zoals ik eerder al zei... Iedereen is tevreden met iets anders... En degenen die met weinig tevreden zijn, moeten zich gelukkig prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
MikeyMan schreef op 14 juni 2004 @ 19:27:
Slechte zaak... Maargoed, zoals ik eerder al zei... Iedereen is tevreden met iets anders... En degenen die met weinig tevreden zijn, moeten zich gelukkig prijzen...
Van'n stuk 8-polige Speakonkabel moet't wel lukken :+
Heb je wel über düchtige UTP-kabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

MikeyMan schreef op 14 juni 2004 @ 19:27:
Kijk uit wat je zegt...... KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Anoniem: 41939 schreef op 14 juni 2004 @ 19:52:
[...]
Kijk uit wat je zegt...... KLIK
Het kán wel... Maar dat is gewoon brak :P
Zelfs ik die niet van dure kabels houd, vind dit brak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95124

Ik als audio noob: What the hell is this ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 24-06 16:35

MnM

Voor een thread op hifi.nl over cat5e utp speakerkabel

http://forum.hifi.nl/inde...2e66b8b30773778d3827a8ce8

De meningen zijn verdeeld van uiterst positief naar redelijk negatief

[ Voor 22% gewijzigd door MnM op 14-06-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jag schreef op 14 juni 2004 @ 14:09:
Die Kiss verwekt alleen geen emoties omdat jij ziet dat er Kiss opstaat :).

Wat betreft CRTs, ik denk dat die hun beste tijd wel gehad hebben. Als de DLPs nog beter en betaalbaarder worden dan is er nauwlijks nog een reden te bedenken om zo'n bakbeest in je kamer op te hangen. CRT wordt links en rechts ingehaald :).
Wat heeft het merk aan zich met emoties te maken :? , het komt op de inhoud aan en niet op de merknaam ;) .

De Teac VRDS 25 X komt niet aan een Denon 2900 voorbij, de Teac klinkt iets scherper, de Denon daarvoor iets warmer. Dat zijn de enige verschillen die wij hebben kunnen vaststellen. Het prijsverschil is ongeveer 1500 Euro, dus kom niet aanzetten omdat jij er Kiss op ziet staan...

Een CRT valt niet eens op als die aan het plafond hangt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55
MikeyMan schreef op 14 juni 2004 @ 18:15:
Nou... Kan me niet voorstellen dat dat ook maar iets uit kan maken... Damn |:(
Dat is over komen waaien uit de oudheid... Vroeger hadden performers er nogal eens last van dat de microfoon kabel geluid ging maken. Als de kern wat bewoog tov de mantel dan hoorde je een plop. Dat komt eigenlijk alleen nog voor bij Goedkope microfoon kabels (heet ook het microfonie effect). Bij goedkope interlinks hoorde je dat ook wel eens, maar alleen als ze bewogen. Tegenwoordig is de isolatie in een kabel zo goed (zeker als er een beetje merk aan gewerkt heeft) dat het echt niet meer op treedt... Als je dus dempers gaat gebruiken geef je toe dat je kabel van infirieure kwaliteit is.... De echte audiofiel doet dat dus niet............. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gitaarwerk schreef op 14 juni 2004 @ 19:14:
unison research, acoustische dempings pilaren.. lol.. echt uberlelijk.. geluid zou wel mooi zijn denk ik :P
er zijn wel meer buizenmerken dan Unison Research (das low-end :*)). Dit zijn volgens de eigenaar: Tenor 75 Push-Pull buizen versterkers. Maar goed genoeg off-topic ik wilde dit eigenlijk niet ontketenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wormaap schreef op 14 juni 2004 @ 19:59:
[...]

Het kán wel... Maar dat is gewoon brak :P
Zelfs ik die niet van dure kabels houd, vind dit brak :P
Ik heb ze gemaakt met UTP wat ik overhad. En ze klinken echt goed. Er is niks mis mee en ze geven het geluid goed weer.

Heb je zo ooit wel eens gemaakt/geluisterd? Omdat je zo vasthoudt dat ze brak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Anoniem: 41939 schreef op 14 juni 2004 @ 20:48:
[...]
Ik heb ze gemaakt met UTP wat ik overhad. En ze klinken echt goed. Er is niks mis mee en ze geven het geluid goed weer.

Heb je zo ooit wel eens gemaakt/geluisterd? Omdat je zo vasthoudt dat ze brak zijn?
Na het zien van dat topique moet ik mijn mening toch wel bijstellen...
Nu werken ze wel iets anders dan ik had verwacht. Ik ging uit van gewoon 2 draadjes in je UTP kabel als speakersnoer gebruiken.
Ik geloof nog steeds niet zo in dure/high-end kabels, maar als ik dat zo zie, zal ik mijn mening toch moeten veranderen en toegeven dat dat best nog wel eens goed zou kunnen werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Heb ook een klein stukje DIY speakerdraad van UTP, hoor absoluut geen verschil met mijn superdunne speakerdraad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op 14 juni 2004 @ 21:22:
Heb ook een klein stukje DIY speakerdraad van UTP, hoor absoluut geen verschil met mijn superdunne speakerdraad. :?
Ik ook niet, maar het klinkt iig niet brak. ;)
Wormaap schreef op 14 juni 2004 @ 21:18:
[...]

Na het zien van dat topique moet ik mijn mening toch wel bijstellen...
Nu werken ze wel iets anders dan ik had verwacht. Ik ging uit van gewoon 2 draadjes in je UTP kabel als speakersnoer gebruiken.
Ik geloof nog steeds niet zo in dure/high-end kabels, maar als ik dat zo zie, zal ik mijn mening toch moeten veranderen en toegeven dat dat best nog wel eens goed zou kunnen werken :P
Het is ook niet zo goed als high-end, maar wel leuk als je nog een aantal meters UTP te veel heb.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 14-06-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Anoniem: 41939 schreef op 14 juni 2004 @ 21:37:
[...]
Ik ook niet, maar het klinkt iig niet brak. ;)

[...]
Het is ook niet zo goed als high-end, maar wel leuk als je nog een aantal meters UTP te veel heb.
Ik denk dat dit nog best wel eens in mijn toekomstige setupje te vinden gaat zijn :X
Aangezien ik UTP-kabel gratis kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25587

Voor de mensen die deze pagina nog nie kennen en veel van DIY houden op audio gebied is dit misschien nog wel een interessante link:

http://www.euronet.nl/~mgw/diy/

Hier staat beschreven hoe je zelf diverse soorten interlinks maakt of speakerkabel of betere stopcontacten en ga zo maar door. Een handige link voor de DIY fanaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 114995 schreef op 14 juni 2004 @ 17:44:
Hoe ik al zei, het ligt aan de hele setup en niet alleen aan de versterker en luidspreker ;) .

Maar een NAP200 is inderdaad niet voldoende voor een CS1.6 "recommended power: 50-300 watts" en bij een CS2.4 ""recommended power: 100-400 watts", maar dat komt door de crossovers. De NAP200 deed geweldig presteren met de Sonus Faber Cremona Auditor, maar voor een Thiel heeft die te weinig spierballen.

* Als je verder wilt discussieren doen we dat maar via msn, anders wordt het hier teveel offtopic ;) .
Laten we maar verder discusseren via MSN dan, want ik ben het er absoluut niet mee eens :D .

Boekster@hotmail.com

Die spacers gaan gewoon nergens over, dat is echt zoeken naar iets. En ik weet écht niet waarnaar! En je kunt UTP gebruiken als luidsprekerkabel. Ik heb nooit de moeite genomen om naar kabels te luisteren. Ik heb NACA5 simpelweg omdat het de gode capaciteit heeft voor m'n versterker. Ook 'schijnt'het het beste te klinken. Ik geloof het wel ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 2111 schreef op 14 juni 2004 @ 20:34:
[...]

er zijn wel meer buizenmerken dan Unison Research (das low-end :*)). Dit zijn volgens de eigenaar: Tenor 75 Push-Pull buizen versterkers. Maar goed genoeg off-topic ik wilde dit eigenlijk niet ontketenen.
ow.. ja..dat weet ik ook wel ;-) maar goed.. ik dacht.. ik zie mooie hout vorm gegeven versterkers..vaak heb ik et dan goed da tet UR's zijn..alleen dit keer niet :+

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@darkviper
Leuke set! Vooral de Mivoc SW-1000 heerst ja!
Misschien kan de opstelling wel wat beter, maar het gaat
er uiteindelijk om dat je zelf tevreden bent ;)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedfight schreef op 14 juni 2004 @ 23:15:
@darkviper
Leuke set! Vooral de Mivoc SW-1000 heerst ja!
Misschien kan de opstelling wel wat beter, maar het gaat
er uiteindelijk om dat je zelf tevreden bent ;)
Kan zeker beter, maar in een hokje van 14 m^2 is dit het beste wat ik bereiken kan. Ik blijf langzamer zeker me systeempje verbeteren. Heb vandaag een nieuwe center op de kop getikt: Yamaha NS-C200! De rest is nog prima in orde! en idd de SW1000 is erg veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Anoniem: 114995 schreef op 14 juni 2004 @ 20:09:
[...]

Wat heeft het merk aan zich met emoties te maken :? , het komt op de inhoud aan en niet op de merknaam ;) .
Het fenomeen marketing bewijst al lange tijd dat emoties aan merknamen koppelen een zeer succesvolle en lucratieve bezigheid is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
En gezien jouw nick en icon ben jij ook 'slachtoffer' van dit helse kapitalistische werktuig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op 15 juni 2004 @ 16:53:
En gezien jouw nick en icon ben jij ook 'slachtoffer' van dit helse kapitalistische werktuig :+
Als ik jouw icoon en leeftijd bekijk, woon je waarschijnlijk nog bij mammie thuis 8)7. Jij kent mij niet eens en bovendien, als jij iedereen op basis van hun nicknames en hun icons beoordeelt dan welterusten. Vooral zo doorgaan daar kom je zeer ver mee, totdat je ooit de verkeerde tegenkomt.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 114995 op 15-06-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tjonge jonge zeg... er staat niet voor niets een

:+

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 16-06-2004 19:37 . Reden: smilie =! HT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95124

Anoniem: 114995 schreef op 15 juni 2004 @ 18:02:
[...]

Als ik jouw icoon en leeftijd bekijk, woon je waarschijnlijk nog bij mammie thuis 8)7. Jij kent mij niet eens en bovendien, als jij iedereen op basis van hun nicknames en hun icons beoordeelt dan welterusten. Vooral zo doorgaan daar kom je zeer ver mee, totdat je ooit de verkeerde tegenkomt.
Moet ik hem wel een beetje gelijk in geven.
Goed hij komt verder een beetje lomp uit de hoek met wel een zeer persoonlijke aanval op Abbadon maar Abbadon had hem ook niet zo moeten aanvallen op zijn icoontje.
Dat :+ kan ik er ook wel elke keer achter zetten als ik iemand uitzeik maar laten we gewoon lekker ontopic blijven anders worden we wel heel kinderachtig en moet die persoon maar lekker op fok.forum gaan posten.

P.S niet als flame bedoelt.

edit:
als ik hier een OW voor krijgt vind ik dit wel heel erg flauw , iedereen moet wel een beetje tegen kritiek kunnen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 95124 op 15-06-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Anoniem: 114995 schreef op 15 juni 2004 @ 18:02:
[...]

:> Jij bent ook liev hoor.

Wees niet zo aangebrand, staat toch duidelijk een :+ achter dude. En ik kan zo niks in de context waarnemen waarom je nou per se m'n post zo verkeerd zou moeten interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op 15 juni 2004 @ 18:52:
[...]

:> Jij bent ook liev hoor.

Wees niet zo aangebrand, staat toch duidelijk een :+ achter dude. En ik kan zo niks in de context waarnemen waarom je nou per se m'n post zo verkeerd zou moeten interpreteren.
Ik nam beide posts samen en trok daaruit mijn conclusies, blijkbaar de verkeerde achteraf gezien. Ik stel voor dat we de voorgaande posts maar vergeten en normaal verder kunnen gaan zonder zulke posts ;) .

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 114995 op 15-06-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik zou hier eigenlijk wat van willen zeggen, maar aangezien ik nog bij mammie thuiswoon doe ik dat maar niet :+ <---zie deze niet over het hoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112600

Anoniem: 77615 schreef op 11 juni 2004 @ 03:45:
mijn post in deel 8 is helaas gesneuveld (foto's gedeleted :P ) en ik heb daar laatst nog naar terug gelinkt toen ik mijn nieuwe sub had gekocht, helaas....

maar in dit nieuwe topic zal ik binnenkort een nieuwe post plaatsen met betere pics en daar komt nog bij dat ik binnenkort mijn eigen woonruimte ga krijgen met mijn vriendin, die erg coulant is betreft HT :D, dan wordt alles ingedeeld naar mijn eigen smaak wat weer reden geeft tot een tweede post (wellicht deel 10 pas) De toekomst zit er goed uit HT vrienden !!

hier alvast een sneak van mijn HT ( de beamer op het plaatje is opgeborgen dus vraag me niet hoe ik in hemelsnaam film kijk :P )

Als fronts:
B&W CM4

Center kanaal (wordt vervangen)
Tannoy MX-C
Deze staat achter het scherm wat dun genoeg is om het geluid door te laten, de equalizer in de pioneer trekt eventuele demping prima recht.

Als surrounds
B&W DM602-S3
Deze zijn naar het plafond gericht voor een mooi difuus geluid, ook hier mooi gelijkgetrokken met de fronts door de pioneer amp.

Peerless Monster Sub 250w/500w aan een Marantz MA6100

Verder heb ik een scherm zelf gebouwd van wat latjes en een hema doek waarop ik 3 uur heb liggen strijken (was ik 40 eurotjes aan kwijt)
Deze wordt uiteraard vervangen door een betere (denk thommy) maar dat pas in de dedicated HT ruimte.
het doek wordt fijn opgelicht door een EPSON EMP-TW10.

_________________sneak pic____________________

[afbeelding]

[afbeelding]

[edit] zal de pics dan ook kleiner maken......
Wat voor merk & type versterker staat er bovenin dat rack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

Anoniem: 112600 schreef op 15 juni 2004 @ 20:15:
[...]

Wat voor merk & type versterker staat er bovenin dat rack?
Pioneer VSX-D2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426

Boekster schreef op 14 juni 2004 @ 14:18:
[...]
Ik weet niet waarmee je de 804 en Auditors hebt geoord, maar de Signatures gingen zelfs nog een heel stuk lager dan de Auditors. De 804 heb ik links laten liggen omdat er te veel laag uit kwam.
Dat is echt wel de eerste keer dat ik iemand tegenkom die vindt dat een 804 teveel laag geeft. Jij hebt een kamer van 2 op 2 ofzo ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik ga denk ik de Denon AVR 1803 kopen!!! Ik heb eindelijk een beslissing kunnen maken. Ik heb al allerlei lange kabels besteld coax/optisch/s-vhs om alle apparaten er op aan te sluiten. Nu nog de receiver.

Bij stassen kost hij 399 en is hij goud. Waar kan ik rond die prijs de zilveren uitvoering kopen :?

Ik sta te popelen :D eindelijk het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou ik mooi de AVR1804 bestellen voor €430
http://www.pick2pay.nl/?/details.php?ID=2835
Is weer net een modelletje nieuwer

edit:

Ik heb zelf goede ervaring met Pick2Pay, erg goedkoop en snelle afhandeling van emailtjes!

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 33904 op 16-06-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Anoniem: 13426 schreef op 16 juni 2004 @ 13:49:
[...]

Dat is echt wel de eerste keer dat ik iemand tegenkom die vindt dat een 804 teveel laag geeft. Jij hebt een kamer van 2 op 2 ofzo ? :)
bij hem staan ze gewoon in de woonkamer hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 33904 schreef op 16 juni 2004 @ 14:14:
Zou ik mooi de AVR1804 bestellen voor €430
http://www.pick2pay.nl/?/details.php?ID=2835
Is weer net een modelletje nieuwer

edit:

Ik heb zelf goede ervaring met Pick2Pay, erg goedkoop en snelle afhandeling van emailtjes!
True :/ maarja, ken die winkel nie :D effe kijken of ze zilver hebben ofzo. interessante deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

http://www.stores.ebay.de/hirsch-ille-de

Hier hebben ze wel de 1804 voor 355 euro :)
Hij moet alleen wel uit duitsland komen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

omg, denk je genoeg research gedaan te hebben.. uit duitsland lijkt me geen probleem. verzendskosten erg hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Geen idee hoe hoog die zijn.. stuur ze eens een mailtje of bel ze eens op :)
Toevallig kwam ik deze 2 weken terug tegen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via ebay is het altijd ff handig om gewoon ff te emailen of ze een prijs kunnen maken voor die receiver + verzendkosten naar nederland. Kan idd flink wat geld schelen. En risico is er nauwlijks

Ziet er alleen naar uit dat ze alleen binnen Duitsland leveren :S
http://www.tondose.com/
Hier is issie €349 en die sturen em voor €30 naar nederland. Zoek op home maar op 1804 vind je em voor €349
Zou je ook eens kunnen melen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 33904 op 16-06-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik kan _geen_ duits. ja iets als Sollen wir ins Kino gehen? Maar daar heb ik eerst de receiver voor nodig :)

Ik begrijp er niet zoveel van, ik moet eerst username aanmaken maar als ik dan op Senden klik. Wat gebeurt er dan. Kan ik niet gewoon de site van die winkel besuchen ofzo :)

Ik ben al verder, hij kan ook op Niederlande worden ingesteld. Dat leest makkelijker ;)

edit:

goedkoop is het wel maar leveringstijd is 4 weken, en ik kan niks vinden over verzenden :? en kosten daarvan

[ Voor 28% gewijzigd door Pixal op 16-06-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb er nog 1 gevonden die em voor €15 euro naar Nederland sturen!
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...2508&item=3821643186&rd=1

Ook nog een eurootje goedkoper
Totaal dus 354 + 15 = 369 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik ben altijd een beetje bang geweest met aankopen via ebay. Marktplaats ook hoor. Maar dit is gewoon via een zaak natuurlijk. Mag ik je hartelijk danken, denk dat je me net heel wat euro's hebt bespaard.

Als t uit duitsland komt, moet het dan niet langs de douane enzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Pixal op 16-06-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was er vroeger ook altijd een beetje bang voor, maar het is nog nooit fout gegaan en met die Euro is alles zo makkelijk! Geld is zo overgemaakt zonder kosten. (Zorg wel dat je het IBAN rekeningnummer van hun krijgt, anders zitten er wel kosten verbonden aan het overmaken van het geld!) En idd het zijn gewoon bedrijven die ook via ebay hun producten willen aanbieden, bereik je toch een groot publiek mee!

Douane hoeft het niet langs en BTW zit al in de prijs verwerkt, dus die hoef je in NL ook niet af te dragen. Omdat het uit de EU komt is het vrij van importheffingen en belastingen! Het maakt dus niks uit of je in NL koopt of in Duitsland, België, Spanje whatever. Zolang het land maar bij de EU hoort en je BTW betaald, in dit geval dus mwst (de duitse variant van BTW)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 33904 op 16-06-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

laatste offtopic post

Moet ik ze mailen voor een IBAN rekeningnummer of geven ze die ook op als ik op verzenden klik. En als ik ze mail, kunnen ze een beetje engels in duitsland?

\/ edit:

tnx ;) nog even aan t meisje vragen welke kleur ze prefereert en dan alsnog voor mijn eigen favoriet kiezen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Pixal op 16-06-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ook laatste offtopic van mijn kant ;)

Ik verwacht dat je van hun precies te horen krijgt wat je precies moet doen. En ze zullen ook een IBAN nummer geven! Anders moet je hier idd even om emailen. En emailen in het Engels is idd het slimst. Dat snappen ze wel en wellicht krijg je wat gebrekkig Engels terug, maar duidelijk is het wel!

dus: Gewoon ff registreren bij Ebay dan ram je die Sofort Kaufen knop in en dan volgt alles vanzelf. Je krijgt denk emailtje met een uitleg! en je moet uiteraard ff aangeven welke kleur receiver je wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13426 schreef op 16 juni 2004 @ 13:49:
[...]

Het kan ook aan de kamer akoestiek liggen, het komt niet alleen aan op de afmetingen van een ruimte ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:54
deepspace schreef op 15 juni 2004 @ 18:06:
Tjonge jonge zeg... er staat niet voor niets een

[afbeelding]
Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

ff weer een tussentijdse post van mij, na een kleine update! Mn vriendin was aan t shoppen bij de Seats & Sofa's, en ik zag daar een mooi demomodel stoel staan voor een paar centen en ik kon het niet laten deze ook aan te schaffen, met als resultaat dat ik slechts 10 minuten later alweer in de auto zat met een bank EN een stoel in de aanhanger.. De stoel staat nu dus op mijn kamer, zodat ik ook eens relaxed tv kan kijken of muziek kan luisteren.. Ik geef toe; hij is veel te groot voor op mijn kamer, maar ach.. het gaat om het zitcomfort, nietwaar?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/O1072N5GY027/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5I87M070F4SE/p.jpeg

edit:
oh ja, mn televisie is momenteel tijdelijk even pleite, want hij was alweer overleden.. Ik ben ff op zoek hier in de buurt voor een goedkope vervanger.. Ik heb besloten om toch een goedkope televisie te houden eerst, en eerst het geluid uit te breiden. Dat zal ongetwijfeld na de vakantie worden..

[ Voor 21% gewijzigd door Gemineye op 16-06-2004 18:46 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:31
Woei, wat een relaxte stoel. Toch vraag ik me af, hoeveel betaal je nou voor zo'n stoel ook al is het een demo model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
Ik wil graag nog eens een lekkere leren bureaustoel...waar kan ik deze het goedkoopst halen? Tweedehands vind ik ook niet erg maar vak toch nog te duur aangeboden

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

GNIFFEL schreef op 16 juni 2004 @ 17:11:
Woei, wat een relaxte stoel. Toch vraag ik me af, hoeveel betaal je nou voor zo'n stoel ook al is het een demo model?
hij is op dit moment te koop bij bijvoorbeeld de kwantum voor 159 euro, ik heb hem gekocht bij de seats & sofa's voor 85 euro. Het zal wel geen geweldige kwaliteit zijn, maar ach, het zit erg goed en het kost haast niks natuurlijk :)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

kRiZzZiZ schreef op 16 juni 2004 @ 18:35:
Ik wil graag nog eens een lekkere leren bureaustoel...waar kan ik deze het goedkoopst halen? Tweedehands vind ik ook niet erg maar vak toch nog te duur aangeboden
Hm, wat voor bedrag had je dan in gedachten? voor mijn gevoel hoeven die dingen helemaal niet zo vreselijk duur te zijn, maar ik heb er ook nog nooit echt naar gezocht moet ik eerlijk zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

* Pixal heeft de Denon AVR 1804 net betaald

Wat is power en volume in het duits? Hoop dat het een Engels model is :X

Ik heb ook pas 2 speakers en een dikke zelfbouw subwoofer :D wordt weer sparen na de vakantie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116559

Modbreak

Lees de sluitmsg van je topic nog eens, daarnaast is dit topic niet bedoeld voor aankoop adviezen.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 16-06-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113409

action (soms)
leenbakker (altijd)
kwantum (altijd)
bouwmarkten (soms)

Dan heb je nog van die el cheapo bankstel winkels (bv. seats and sofa's)

Dat zijn van die leren "directeur" bureaustoelen voor rond de 80 tot 150 euro.

Kwaliteit is natuurlijk stukken minder dan de dure bij de grote bankstel winkels maar zolang je niet wild gaat doen is het prima.Afwerking is wat minder, het leer is natuurlijk niet JE VAN HET leer :)

Ikzelf heb een stoffe hoge leuning stoel gehaald bij kwantum type "roel" voor 50 euro :9 .
Dat ding zit zo fantastisch, lekker boebel in mijn onderrug, veert naar achteren etc..
Maar hij wiebelt/veert wel een beetje op de "stam", maar dat merk je alleen als je express gaat wiebelen, blijft natuurlijk goedkoop spul.
Gewoon normaal doen en het is prima spul :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113409 op 16-06-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Jah, ik heb zo'n lekkere leren stoel van de kwantum... Was 90 euro geloof ik... Mooi ding man ;)

Én ik heb eindelijk bedacht wat voor tv ik ga kopen... (als ik genoeg geld bij elkaar gesprokkeld heb...)
Het wordt een Loewe Avantos 3970/3981... Daar ben ik nog niet helemaal uit... De 81heeft een VGA ingang... Maar is dat nuttig voor een gewone televisie?

Verder kwam de verkoper met het verhaal dat progressive scan voor een tv niet nuttig is... En dat een tv die wel progressive scan zou hebben, zelfs slechter beeld zou hebben omdat het twee keer verwerkt zou moeten worden? Wie kan hier zijn licht op laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pixal schreef op 16 juni 2004 @ 19:01:
* Pixal heeft de Denon AVR 1804 net betaald

Wat is power en volume in het duits? Hoop dat het een Engels model is :X

Ik heb ook pas 2 speakers en een dikke zelfbouw subwoofer :D wordt weer sparen na de vakantie. :/
Denon maakt geen aparte modellen voor de duitse markt. Het model is daarom volledig gelijk aan het model dat in Nederland wordt verkocht! Wat is je eerst indruk van bestellen via het Duitse Ebay? Ik vind het persoonlijk altijd erg goedkoop en gemakkelijk! Levertijd kan iets langer zijn, maar hooguit 5 werkdagen! Spullen zijn namelijk vrijwel altijd op voorraad bij "ze Germans"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik mag ze wel die duitsers. Kreeg persoonlijk mailtje of ik de kleur wilde opgeven en adresgegevens. Ik was mijn tel. nr vergeten dus kreeg nog een funny duits/engels mailtje terug of ik die ook kon geven.

Heb lekker met hoofdletters zitten te werken en duitse woorden uit mijn mouw geklopt :P

Maar hifi kopen is een serieuze zaak en zal er vanaf nu niet meer over posten :/

Ik zal er maar pics van schieten als ik hem heb, dan komen de speakers wel in deel 28 te staan :D (heb trouwens wel 5 speakers in huis als het moet maar das zo'n bij elkaar geraapte zooi dat ik ze niet ga fotograferen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:34
Verder kwam de verkoper met het verhaal dat progressive scan voor een tv niet nuttig is... En dat een tv die wel progressive scan zou hebben, zelfs slechter beeld zou hebben omdat het twee keer verwerkt zou moeten worden? Wie kan hier zijn licht op laten schijnen?
Da's gel*l. Het beeld wordt er wel degelijk beter op, maar het verschil is groter naarmate het scherm groter is. Daarom is progressive scan op een beamer een must, maar op een 17 inch LCD scherm nutteloos. Je ziet op een 82cm beeldbuis wel degelijk een grote verbetering in het beeld, met name in de diepte van het beeld en de weergave van horizontale lijnen (als je je 19 inch monitor op 640x480 zet begrijp je het idee).

Maar de Aventos kan via de VGA poort maar met heel veel kunst en vliegwerk progressive weergave doen; hier is een uitgebreid topic over geweest op www.avforums.com. Dus als je progressive absoluut wil hebben (er zijn op CRT TVs nog steeds kinderziektes mee) dan moet je naar Panasonics TX32PD30 of 36PD30 kijken. JVC biedt het ook op de duurdere modellen, maar JVC is kl*te IMHO.

Overigens ben ik zelf ook voor de Aventos gegaan; absoluut het beste wat er te krijgen is IMHO in de 82cm BB categorie.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:58
Wat ik gedaan is is een sportautostoel verbouwd tot bureastoel. Zit lekker joh, is alleen geen leer. Kosten € 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Erikjebaldie schreef op 16 juni 2004 @ 21:16:
[...]

Wat ik gedaan is is een sportautostoel verbouwd tot bureastoel. Zit lekker joh, is alleen geen leer. Kosten € 50
pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op 16 juni 2004 @ 20:51:
[...]

Da's gel*l. Het beeld wordt er wel degelijk beter op, maar het verschil is groter naarmate het scherm groter is. Daarom is progressive scan op een beamer een must, maar op een 17 inch LCD scherm nutteloos. Je ziet op een 82cm beeldbuis wel degelijk een grote verbetering in het beeld, met name in de diepte van het beeld en de weergave van horizontale lijnen (als je je 19 inch monitor op 640x480 zet begrijp je het idee).

Maar de Aventos kan via de VGA poort maar met heel veel kunst en vliegwerk progressive weergave doen; hier is een uitgebreid topic over geweest op www.avforums.com. Dus als je progressive absoluut wil hebben (er zijn op CRT TVs nog steeds kinderziektes mee) dan moet je naar Panasonics TX32PD30 of 36PD30 kijken. JVC biedt het ook op de duurdere modellen, maar JVC is kl*te IMHO.

Overigens ben ik zelf ook voor de Aventos gegaan; absoluut het beste wat er te krijgen is IMHO in de 82cm BB categorie.
Nouja, wat hij zei is dat het beeld dan eerst progressive gemaakt moet worden door de dvdspeler, en dat vervolgens het beeld weer omgezet moet worden naar interlaced door de tv, omdat een analoge beeldbuis geen progressive kan weergeven... Vond het wel een beetje raar verhaal... Die 81cm zou alleen een optie zijn als VGA input meerwaarde biedt... Maar dat verwacht ik niet... Enige is dat ik zag dattie ook Component ingang heeft... En das dan wel weer interessant, aangezien mijn dvdspeler ook component-uit heeft... En die kabels zijn makkelijker overal doorheen te krijgen dan een dikke scart...

Tsjah... JVC hoef ik ook niet... Panasonic wil ik zeker nog gaan kijken, maar nadat ik de Loewe tv's gezien heb, betwijfel ik of die beter beeld geven, en das toch waar het om gaat...
Wat bedoel je met BB categorie?

Trouwens, Loewe had ook een paar toestellen staan met een niet geheel vlakke beeldbuis, die gaven opzich bij kabel-beeld mooier beeld... Maar met dvd minder... Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108431

als morgen mijn center binnen komt. zal ik ook even foto's gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 22:04
MikeyMan schreef op 16 juni 2004 @ 23:03:
[...]

Wat bedoel je met BB categorie?

Trouwens, Loewe had ook een paar toestellen staan met een niet geheel vlakke beeldbuis, die gaven opzich bij kabel-beeld mooier beeld... Maar met dvd minder... Wat is wijsheid?
BB Categorie is Breed Beeld categorie.

Loewe is absoluut de top hierin qua beeld kwaliteit. De aventos is hierin de instapper en deze wilde ik gaan kopen (1300 euro) maar toen was er net een philips aanbieding (de 32pw8717 voor 779 euro) en die zag er erg goed uit en ik heb dus die 500 euro nu over voor iets anders.

Philips heeft ook de 32pw8506 (599,- bij MM met iets ronde beeldbuis) deze gaf erg goed beeld (kabel beter dan de platte) maar plat lijkt hoger en het lijkt of de personen echt uit de TV stappen. De platte heb ik dus genomen!

[ Voor 17% gewijzigd door tatata op 17-06-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:34
Nouja, wat hij zei is dat het beeld dan eerst progressive gemaakt moet worden door de dvdspeler, en dat vervolgens het beeld weer omgezet moet worden naar interlaced door de tv, omdat een analoge beeldbuis geen progressive kan weergeven... Vond het wel een beetje raar verhaal... Die 81cm zou alleen een optie zijn als VGA input meerwaarde biedt... Maar dat verwacht ik niet... Enige is dat ik zag dattie ook Component ingang heeft... En das dan wel weer interessant, aangezien mijn dvdspeler ook component-uit heeft... En die kabels zijn makkelijker overal doorheen te krijgen dan een dikke scart...
Nogmaals, dat een beeldbuis geen progressive kan weergeven is kul. Gewoon niet waar. Ik heb een JVC gehad die progressive weergave had, en dat zag er perfect uit. Helaas waren er tig andere dingen mis met het ding, maar progressive scan werkte perfect.

VGA biedt weinig meerwaarde IMHO.

Let wel dat Loewe component over SCART biedt. M.a.w., je moet een kabel kopen die een SCART plug aan de TV kant heeft en drie component (tulpen) aan de DVD kant. Verschil in beeldkwaliteit over RGB: minimaal met een goede DVD speler, vrij groot met een goedkope (veel goedkope DVD spelers hebben slechte SCART RGB weergave). Als je een SCART-component kabel wil hebben, raad ik je Profigold aan, makkelijk te vinden, goedkoop en kwalitatief erg goed.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Ik zag op www.radioskoop.be bij 2nd Life een Planus 4781 incl. Meubel staan voor 1000 euro. Nieuwprijs van de tv alleen is 2000 euro (geweest). Is het aan te raden zo een demotoestel vanuit de winkel te kopen of zou deze al half versleten zijn? Je zou natuurlijk moeten weten als hij hele dagen heeft opgestaan of alleen op vraag...

Het gaat om deze tv dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.maxlevel.ru/zadmin_data/paragraph.image/2369.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

een TV wordt gebouwd op 5 jaar levensduur.
Als deze 4 maanden gestaan heeft, heeft deze 6 dagen in de week 8 uur per dag gedraaid voor 4 maanden lang.
Stel dat de gemiddelde TV elke avond 4 uur aan staat, reken het verschil maar uit.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat 1x per dag aan gaan en aanblijven een langere levensduur geeft dan 4 keer per dag aan of uit.

Het is te overleven hoor.
Vooral als het de helft scheelt.

Reken er wel op dat deze gewoon aan gestaan heeft, onzin verhalen van "alleen op verzoek " moet je niet geloven.

(hopelijk stond het contrast en de helderheid niet op max...)

[ Voor 11% gewijzigd door weeraanmelden op 17-06-2004 15:20 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.