Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 14:53

PoweRoy

funky!

StarTAC schreef op 20 mei 2004 @ 16:52:
Die Pioneer is echt héél stoer vind ik! Is het geluid nog een beetje goed, en heb je last van krakende potmeters en dergelijke?

Mocht je hem ooit willen verkopen, denk dan even aan mij :P
hijs stoer ja :+ heeft nog wel goeie koeling nodig volgens pa :P
hij is afgetakeld denk ik.
balance: iets naar links of naar rechts vanuit midden --> geluid 1kant weg en andere kant heel zacht
bass/trebble knoppen hoor ik geen verschil:/
hij kraakt soms een klein beetje... maar dat is alleen als ie net een halve min aanstaat en dan doet ie 'krr'<muziek> dus ff halve sec ofzo
jammer ;(

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PoweRoy schreef op 21 mei 2004 @ 02:52:
[...]

hijs stoer ja :+ heeft nog wel goeie koeling nodig volgens pa :P
hij is afgetakeld denk ik.
balance: iets naar links of naar rechts vanuit midden --> geluid 1kant weg en andere kant heel zacht
bass/trebble knoppen hoor ik geen verschil:/
hij kraakt soms een klein beetje... maar dat is alleen als ie net een halve min aanstaat en dan doet ie 'krr'<muziek> dus ff halve sec ofzo
jammer ;(
Je zou eigenlijk even moeten vragen of dat te maken is. Vast wel te doen voor een redelijke prijs. Hij is namelijk super cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14
E_razor_2 schreef op 20 mei 2004 @ 00:22:
[...]

Ja heb er nog speakers aan zitten dat zijn de standaard satelietten die er bij zaten komt toch nog best wel wat herrie uit (en beide sets staan maar op een kamertje van 2,5 bij 5 meter dus 't past maar net :)
Ah oke, op die fiets, heb die versterker zelf namelijk ooit ook gehad, maar kan me niet herinneren dat ik er speakers bij had :P ;)

Maar een uitstekende versterker gezien wat je er voor neer legt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 20:19:
Mijn set:

(mijn camara kreeg een zwiepert dus die is beetje kapot, vandaar geen foto's)

Receiver:
JVC RX-554r
(foto van internet)
[afbeelding]
(vreemd genoeg ben ik die hier nergens tegen gekomen :? )

Speakers:
.
Die versterker heb ik ook :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/69WLD03CY852/p.jpeg
Versterker, cd, Tuner
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/PBA74W79WZYF/p.jpeg
2x technics ~100watts 3weg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/KRQ58WLS365S/picserver.jpeg
2x Expert boxen 3 weg ~90watts (Gekregen bij een stage :7 )
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/72ZJPLA1927K/picserver.jpeg
En nog 2
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/84C21ZOL5J7X/picserver.jpeg
En wat Games/DVD's/Muziek(meer mp3's op me computer)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/TTVSHZ8PUW0K/picserver.jpeg
Bank voor het film kijken etc
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/A65274999R5N/picserver.jpeg
Computer voor films,mp3,games,dvd's etc

Me computer stuurt een stereo kanaal (nvidia soundstorm) naar me versterker en die maakt er prologic 1 van, echter zonder center speaker. Verder heb ik nog een Logitech Z-680 5.1 speakerset waarvan helaas de subwoofer van stuk is.

Me lichten doe ik met een Klik aan klik uit ding,
-Lavalampen,
-Halogeenverlichting
-Spot
-Lichtslang
-Wind waaier

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg kerel heb je geld teveel ofzo.. 3 tftjes naast elkaar, netjes hoor. Worden ze door 1 pc aangedreven of ? ut ziet er iig bruut uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 21:38:
Omg kerel heb je geld teveel ofzo..
Als ie geld teveel had, had hij waarschijnlijk een betere geluidsinstallatie gekocht hé ;) nofi

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 21 mei 2004 @ 21:44:
[...]

Als ie geld teveel had, had hij waarschijnlijk een betere geluidsinstallatie gekocht hé ;) nofi
Beetje flauwe opmerking, ondanks de smilie :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 21:38:
Omg kerel heb je geld teveel ofzo.. 3 tftjes naast elkaar, netjes hoor. Worden ze door 1 pc aangedreven of ? ut ziet er iig bruut uit!!
Door 1 pc ja, Sapphire9800pro en MAtrox G450 Dualhead pci

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Nou ik vreet mijn schoen op als dit iets met Home Cimena te maken heeft, sorry dat ik het zeg maar het is niet meer dan een bij elkaar geschraapte klorezooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eh StanScharnigg, twee tft's kan ik wel inkomen. Is wel erg handig. Maar 3?
Ik ben gewoon wel erg benieuwd wat je daar mee doet dat je echt 3 tft's daarvoor koopt. Is nou niet echt goedkoop (ook mocht je gewoon goed bij kas zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 21:55:
[...]

Beetje flauwe opmerking, ondanks de smilie :/
ach je zit in een AV topic he? ;). Een beetje plagen moet kunnen. Ieder zijn ding, ik heb 1 aldi-tft en een veel nettere home cinema, net waar je je geld in steekt :)(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 21 mei 2004 @ 22:56:
Nou ik vreet mijn schoen op als dit iets met Home Cimena te maken heeft, sorry dat ik het zeg maar het is niet meer dan een bij elkaar geschraapte klorezooi.
Ik zou zeggen pak het peper en zout stel maar en bereid je maar voor op een zeer taai stukkie schoenleer :Y) :Y) .

Het Pc gedeelte tja wat zal ik daar nou over zeggen oja kweet het al weer READ MY LIPS pc's horen nog steeds niet tot het HT kringen .

Ik weet dat sommige onder ons nogal een |:( voor hun snuffert hebben staan ;) ;) .

Daar in tegen het JVC setje behoort dan weer wel tot de HT wereld en idd het is niet moeders mooiste opstelling.
Het is een wir war aan draden :'( :'( .

Dus ik daag je uit greenfury maak er iets moois van en maak ons trots

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier mijn setje

deze speaker heb ik 4x de magnat project 4.1
Afbeeldingslocatie: http://www.tuincentrumodink.nl/ht/1.jpg

deze zijn aangesloten om mijn onkyo a801
Afbeeldingslocatie: http://www.tuincentrumodink.nl/ht/2.jpg

en voor het laag heb ik de mijn mivoc ws1000
Afbeeldingslocatie: http://www.tuincentrumodink.nl/ht/3.jpg

en dit alles is aangesloten op mijn pc
Afbeeldingslocatie: http://www.tuincentrumodink.nl/ht/4.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:50:
Het Pc gedeelte tja wat zal ik daar nou over zeggen oja kweet het al weer READ MY LIPS pc's horen nog steeds niet tot het HT kringen .

Ik weet dat sommige onder ons nogal een |:( voor hun snuffert hebben staan ;) ;) .
wat bedoel je daarmee eigenlijk?

Als je een htpctje hebt staan met spdif out naar je receiver en de tv-out van je radeon gebruikt om je dvd'tjes te kijken is dat toch 100% ht? Ik zie bij GreenFury niet echt een tv staan dus waarschijnlijk post hij een van zijn tft'tjes ipv een breedbeeld tv.

Hij heeft zijn kamer misschien niet audiofiel ingericht maar iedereen heeft andere idealen om een kamer in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenFury schreef op 21 mei 2004 @ 20:49:
[...]

Die versterker heb ik ook :)

[afbeelding]
Versterker, cd, Tuner
[afbeelding]
2x technics ~100watts 3weg
[afbeelding]
2x Expert boxen 3 weg ~90watts (Gekregen bij een stage :7 )
[afbeelding]
En nog 2
[afbeelding]
En wat Games/DVD's/Muziek(meer mp3's op me computer)
[afbeelding]
Bank voor het film kijken etc
[afbeelding]
Computer voor films,mp3,games,dvd's etc

Me computer stuurt een stereo kanaal (nvidia soundstorm) naar me versterker en die maakt er prologic 1 van, echter zonder center speaker. Verder heb ik nog een Logitech Z-680 5.1 speakerset waarvan helaas de subwoofer van stuk is.

Me lichten doe ik met een Klik aan klik uit ding,
-Lavalampen,
-Halogeenverlichting
-Spot
-Lichtslang
-Wind waaier
Het blijft leuk dat mensen met low budget HT's het altijd hebben over hoeveel watt hun speakers zijn.

Dat zie je mensen met high end spullen nooit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

sorry hoor,
[...] knip [...]

edit:

Weeraanmelden wilde alleen weer HT's posts

[ Voor 144% gewijzigd door weeraanmelden op 22-05-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Jongens houd het eens vriendelijk, Wanneer iemand zijn PCHT wil laten zien is dat toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weeraanmelden schreef op 22 mei 2004 @ 10:32:
sorry hoor,
maar sinds wanneer is alleen een PC met versterker HT?

Wel leuk hoor een pc met een 17"of 19"TFT , maar daar ga je gewoon geen films op kijken.

Zullen we gewoon de regel hanteren dat er minimiaal een 55 CM kleuren tv van max 10 jaar oud bij moet horen om HT genoemd te worden.
HT staat immer niet voor "hallo tft"
maar voor Home Theater, zoals het topic ook doet vermoeden.

je hoeft geen flat-tv van 8000 euro hebben te staan, om een jan des bouvri inrichting.
Maar een kamertje bij je ouders vol gestouwd met troep, en toevallig nog 5 boxen hebben, is geen HT.

Sorry voor sommige die dan buiten de boot vallen, thats life.
Jezus wat doe jij moeilijk! |:( :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Och wat maakt het uit sommige mensen kopen niet voor 4000 of meer alleen maar geluidsapparatuur. Ik heb toevallig zelfs 4 boxen gratis gekregen :*)

Ben er best blij mee.
(btw als tv heb ik een 14inc philips met ingebouwde VHS dek dus vandaar kijk ik op me 19inc tft film )

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik vindt het allang leuk als er wat pics worden gepost. Ook al heeft het dan niet veel te maken met "echte" ht. Die jongen (of meid) heeft tijd en moeite gestoken om ons te verblijden met wat foto's en wij gaan zeiken. Is een stereo opstelling home theater? Ik ken hier mensen die van ht teruggaan naar stereo en nog steeds zitten met een tv-tje van 55 cm. Zij kunnen wel pics posten zonder problemen. Mijn mening is dat als je gewoon wilt laten zien wat je hebt staan er niet zo moeilijk over gedaan moet worden. Het feit dat hij dit topic uberhaupt weet te vinden houdt toch al in dat ht zeker zijn interesse heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14
Ja, ik zie het probleem ook niet... niet iedereen heeft de ruimte of het geld of de zin om alles enigzins redelijk op te stellen. En, om te genieten van muziek heb je echt geen highend installatie nodig mijns inziens ... en om te genieten van film heb je ook geen 120 cm ultra breedbeeld plasma nodig...

[ Voor 16% gewijzigd door melcon op 22-05-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kijk al mijn film op mijn 17" tft scherm. en dan met een lekker stevig stukje geluid er bij. vind ik goed genoeg. groot scherm is leuk maar niet voor iedereen haalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weeraanmelden heeft wel enigszins gelijk. Als iedereen zomaar foto's gaat plaatsen van alleen zijn speakers en wat kabeltjes heeft dit topic geen nut. Een home cinema is iets waar je tijd, moeite en vnl geld in steekt.
Anders kan ik bij wijze van ook wel foto's posten van mijn koptelefoon + een 6" TFT
maar ik betwijfel of het interessant is voor anderen B)

@ darkhammer: prima, maar daar kijkt 99% van de tweakers films op, dus het heeft geen zin om daar foto's van te posten :) en dat probeert weeraanmelden over te brengen
alleen mocht het wel wat vriendelijker ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Pas had ik t idee om een subwoofer te bouwen met een oude 12" die ik nog had liggen, maar ik doe er nu iets veel leukers mee:
klik, 1,1MB divx5

Dat ding staat gewoon echt op de grond te stuiteren, hij staat op een gebrugde samson versterker van 2x350w @ 4ohm. In de laatste paar seconden zie je links boven de VU ledjes van de versterker. In een filmpje is het wat lastig om te laten merken wat t voor effect geeft, maar het is echt bruut _o_

T geluidsfragment is overigens t stukje uit matrix revolutions waarin neo in the machine world is aangekomen. t leuke was dat in de bios toen de subwoofer vet over zijn max ging :P

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 23-05-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 23:47
_ferry_ schreef op 23 mei 2004 @ 13:34:
Pas had ik t idee om een subwoofer te bouwen met een oude 12" die ik nog had liggen, maar ik doe er nu iets veel leukers mee:
klik, 1,1MB divx5

Dat ding staat gewoon echt op de grond te stuiteren, hij staat op een gebrugde samson versterker van 2x350w @ 4ohm. In de laatste paar seconden zie je links boven de VU ledjes van de versterker. In een filmpje is het wat lastig om te laten merken wat t voor effect geeft, maar het is echt bruut _o_

T geluidsfragment is overigens t stukje uit matrix revolutions waarin neo in the machine world is aangekomen. t leuke was dat in de bios toen de subwoofer vet over zijn max ging :P
Dat gebeurt hier in Cinemare (Almere) echt zó vaak, om depressief van te worden
;( ...

Maar is het geluid van het stuiteren niet irritant tijdens de film of hoor je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand de ultieme filmbeleving haalt met een 6"tft en en koptelefoon vind ik dat hij dat wel mag posten. Dit topic gaat toch over ideeen opdoen en ervaringen uitwisselen. Ik snap de problemen niet zo. Wat ik wel lame vind is catalogus foto's. Die kunnen we zelf ook nog wel opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik vind t veel irritanter dat de mensen die al hun HT posten aan komen met bijvoorbeeld 8 standaard foto's:

"dit is de linkerspeaker, dit is de rechterspeaker, dit is de linkerrear, dit is de rechterrear, dit is mijn center, dit is mijn subwoofer, dit is mijn tv en dit is mijn receiver"

t kan me geen flikker schelen hoe je speakers of tv eruit zien eigenlijk, misschien is dat nog niet helemaal waar, ik wil best weten naar welke speakers je luistert.. maar waarom zie ik niet HOE jullie je films kijken. Staat er tussen die fantastische setup 1 brakke tuinstoel? Of kan je er met 10 vrienden films kijken.

Waarom maken jullie geen goede foto's van hoe je speakers zijn opgesteld. En hoe je zitplekken zijn enzo. Een post met 2 fotos, één van je fronts, center en tv en een foto met je rears en zitplek zegt mij meer dan die losse foto's van alles. Misschien staat audio apparatuur en sub nog buiten die plaatjes dus daar kan je inderdaad een losse foto van maken. Maar zoals ik boven beschrijf. Als iedereen close-ups maakt van zijn speakers kan hij beter gewoon de moeite besparen en een catalogus plaatje van het betreffende product laten zien.

Ik wil foto's zien om ideeen op te doen, kijken hoe ik het ook zou willen. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :)

[ontopic]Ik wil best een keer foto's posten van m'n 2.1 setup maar ik wacht liever tot ik over kan stappen naar 5.1[/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tuincentrumodink.nl/plattegrond.jpg
misschien is dit een idee. mijn 2.1 systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 19:44:
[afbeelding]
misschien is dit een idee. mijn 2.1 systeempje
Wat bedoel je precies met 4 frond's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stereo versterker. en kon goedkooop aan 4 speakers komen. dus heb ik a en b
die tegen mijn burau aan staan zijn de a speakers. en dei ander 2 zijn de b speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

bedoel je niet fronT ipv fronD?

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat bedoel ik. heb een beetje taalproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet 1 stel fronts gebruiken. Andere set als rears gebruiken of opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal heb ik maar 1 stel aan staan. maar als ik echt een keer hard wil gaan met mijnmuziek dan zet ik ze alle 4 aan. en dan gaat het echt hard hoor >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 14:18

HellBeast

Oh My GoT!

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.nl/images/plaatjes/dj41/sony-str-de585-X.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.nl/images/plaatjes/dj41/SCS138.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.nl/images/plaatjes/dj41/BD801front_thmb.jpg

Barco 801 Data
JBL SCS 138 speakerset
Sony STR-DE585 Versterker
HTPC, Radeon 9000pro, P3 550mhz, DVD player
Zelfbouw Scherm
TV Meubel/Rack
Echte bioscoopstoelen

of http://www.xs4all.nl/~dj41/THUIS.htm of http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/dj41.htm

Mijn 5.1 set wordt nog wel een keer vervangen, maar voorlopig voldoet hij nog wel even. ( lees: er zijn nog andere dingen die ik liever koop voordat ik dat vervang).

De kamer waar ik mijn spullen heb staan is helemaal geluidsgeisoleerd met Isofix platen + piramideplaten. Het wordt ook erg heet in de zomer op die kamer. Dus ga ik nog een keer een goede airco kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door HellBeast op 24-05-2004 07:09 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 23:49:
Je moet 1 stel fronts gebruiken. Andere set als rears gebruiken of opbergen.
jah ik zie ook het nut niet van zo'n dubbel (2x2).1 setup :p , aangezien je wel een sub enzo hebt, heb je toch wel een 5.1 versterker?
anders een leuke upgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Nou ik zal na een lange tijd ook nog weer eens iets posten! Ik heb eindelijk mijn Marantz DV6400 binnen! Daarbij heb ik even tijdelijk een teeveetje opgescharreld, zodat ik ook films kan kijken nu. Het geluid is weliswaar nog steeds uit 2 speakers, de krachtige sub zorgt er voor dat het toch heel indrukwekkend klinkt en je je toch heel betrokken voelt in de film!

De tv staat als eerste op mijn verlanglijstje om vervangen te worden... Ik ben aan het sparen voor een niet te dure 100Hz 70cm breedbeeld.. Ik orienteer mij nog op dit moment!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7Y987I6RP52T/picserver.jpeg

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wooh daar is ie dan eindelijk een tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 13:42:
wooh daar is ie dan eindelijk een tv ;)
en wat voor een!! :/

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
Gemineye schreef op 24 mei 2004 @ 13:54:
[...]

en wat voor een!! :/
Je moet ergens beginnen :). Plannen voor een nieuwe TV heb je al, dus daar valt niet veel op aan te merken :P. Maar kun je niet wat meer pics posten? Eentje is zo weinig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

SpleeffY schreef op 23 mei 2004 @ 17:40:
[...]

Dat gebeurt hier in Cinemare (Almere) echt zó vaak, om depressief van te worden
;( ...

Maar is het geluid van het stuiteren niet irritant tijdens de film of hoor je dat niet?
Hier in delft was het alleen tijdens de film in dit stukje, die bass is dan ook wel onwijs hard _o_
Stuiteren hoor je niet, sowieso omdat ie op de vloerbedekking ligt, en ook omdat ie normaal gesproken wel wat zachter staat dan tijdens t filmpje ;)
Vind t wel tof hoeveel kracht er dan nog eienlijk zit achter zo'n bewegend membraampje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

_ferry_ schreef op 24 mei 2004 @ 19:45:
[...]

Hier in delft was het alleen tijdens de film in dit stukje, die bass is dan ook wel onwijs hard _o_
Stuiteren hoor je niet, sowieso omdat ie op de vloerbedekking ligt, en ook omdat ie normaal gesproken wel wat zachter staat dan tijdens t filmpje ;)
Vind t wel tof hoeveel kracht er dan nog eienlijk zit achter zo'n bewegend membraampje ;)
opgewonden standje

durf te wedden dat de buren gestoord van je worden..

heb je al wat subwoofer tests gedownload?

zoek naar killerhertz.mp3 en jurassic parc.wav en verder gewoon dingen als "speaker tests" en "subwoofer" als search string gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Pixal schreef op 24 mei 2004 @ 19:53:
[...]

opgewonden standje

durf te wedden dat de buren gestoord van je worden..

heb je al wat subwoofer tests gedownload?

zoek naar killerhertz.mp3 en jurassic parc.wav en verder gewoon dingen als "speaker tests" en "subwoofer" als search string gebruiken ;)
Welke buren :P .

Welke bios was dat trouwens? Ik word ook altijd heel verdrietig als ik in Apollo zit. De versterker gaat met een verschrikkelijke klap aan, de bas is verschrikkelijk dreunerig en dan is de rest van het geluid ook nog een ontzettend schel. De Delfia is iets beter, maar ook die is niet al te best.

Ik had trouwens die killerherz, dat is echt een versterkersloper als je die in 1x te hard zet. Oppassen dus ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op 24 mei 2004 @ 06:48:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Barco 801 Data
JBL SCS 138 speakerset
Sony STR-DE585 Versterker
HTPC, Radeon 9000pro, P3 550mhz, DVD player
Zelfbouw Scherm
TV Meubel/Rack
Echte bioscoopstoelen

of http://www.xs4all.nl/~dj41/THUIS.htm of http://www.mijnhometheater.nl/index.html?url=/dj41.htm

Mijn 5.1 set wordt nog wel een keer vervangen, maar voorlopig voldoet hij nog wel even. ( lees: er zijn nog andere dingen die ik liever koop voordat ik dat vervang).

De kamer waar ik mijn spullen heb staan is helemaal geluidsgeisoleerd met Isofix platen + piramideplaten. Het wordt ook erg heet in de zomer op die kamer. Dus ga ik nog een keer een goede airco kopen.
Gave set!!!! Ik lees van alles over die barco's, maar dat zijn dus echt goede dingen.

Tip: laat eens iemand voor dat scherm staan als je een dvd-tje speeld en neem dat eens een foto. Dan zien we een beetje hoe groot het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal dan maar ook eens plaatjes posten eens even kijken... Let niet op de zooi ik woon hier net.

Edit dit is helemaal niks me kamer is te groot, en me webcam heeft niet genoeg draad laat maar..

Wel wat specs heb een 55 cm televisietje van philips. 2 banken erom heen tafeltje in het midden.. Achterin 2 50 watts sony rear speakers.. 200 watt sony subwoofer, op de tv een center van 80 watt en 2 160 watt zuilen naast me tv. Pc dient als dvd speler en tv-out + dolby signaal leveraar. Dit alles staan aangesloten op een sony torentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Boekster schreef op 24 mei 2004 @ 20:04:

Ik had trouwens die killerherz, dat is echt een versterkersloper als je die in 1x te hard zet. Oppassen dus ;) .
sja, je moet er niet aan beginnen als je de spullen er niet voor hebt natuurlijk he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Pixal schreef op 24 mei 2004 @ 20:55:
[...]

sja, je moet er niet aan beginnen als je de spullen er niet voor hebt natuurlijk he 8)
Da's het punt niet :P . Het was op PC speakertjes, die het nu nog prima doen, maar het klinkt gewoon vreemd. Ze gaan verschrikkelijk ranzig resoneren en ze maken gewoon geen fijne uitslagen. En als je echt zware luidsprekers hebt (veel mensen weten niet eens of hun luidsprekers moeilijk zijn of niet) dan loop je echt de kans dat ie zodanig ver dipt dat ie je versterker frituurt.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jag

Ik zou me eigenlijk meer druk maken om de driver dan om de versterker. Veel drivers kunnen het niet zo waarderen als hun Xmech proefondervindelijk vastgesteld wordt.
Daarentegen zijn er ook genoeg drivers die jarenlang misbruik kunnen hebben zonder het loodje te leggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
HellBeast schreef op 24 mei 2004 @ 06:48:
(...) Barco 801 Data (...)
Ik durf het bijna niet te vragen, maar... wat heb je voor dat apparaatje neergelegd? :9~ _/-\o_

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wat is de levensduur van een speaker eigenlijk?

Zouden ze eerder kapot gaan als ik killahertz jarenlang blijf spelen? (in een loop maar niet op maximaal vermogen).

Ik zal eens wat frans bauer downloaden als test. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dan gaan ze eerder stuk dan bij normaal gerbruik ja, ze slijten immers door de beweging. Niets anders dan standaard mechanische slijtage. Zekwer bij Killahertz heb je een redelijke uitslag, zodat de rubberen randen sneller slijten. Ze moeten immers meer uitrekken. Vervangen kan natuurlijk, maar eerder stuk gaan ze ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
Boekster schreef op 24 mei 2004 @ 23:10:
Dan gaan ze eerder stuk dan bij normaal gerbruik ja, ze slijten immers door de beweging. Niets anders dan standaard mechanische slijtage. Zekwer bij Killahertz heb je een redelijke uitslag, zodat de rubberen randen sneller slijten. Ze moeten immers meer uitrekken. Vervangen kan natuurlijk, maar eerder stuk gaan ze ;) .
Daar heb ik even naar gekeken voor een paar oude Jamo speakers, wat is dat godsgruwelijk duur :o ! Een nieuwe driver was in dit geval goedkoper geweest :P. Ik heb de Jamo's maar gelijk helemaal weggedaan, ze dienen nu als voetenbankje onder mijn bureau :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ach, PA subs maken ook flinke uitslagen, denk dat t aantal jaar dat ze meegaan wel zal afnemen. Maar Vocht ED za denk een een grotere invloed hebben. En denk dat er weinig mensen zijn die hun speakers echt kapot gespeeld hebben omdat ze zo oud waren en toch altijd zorgvuldig behandeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

SpleeffY schreef op 24 mei 2004 @ 23:47:
[...]

Daar heb ik even naar gekeken voor een paar oude Jamo speakers, wat is dat godsgruwelijk duur :o ! Een nieuwe driver was in dit geval goedkoper geweest :P. Ik heb de Jamo's maar gelijk helemaal weggedaan, ze dienen nu als voetenbankje onder mijn bureau :9.
been there, done that

ook Jamos, randjes waren beetje verpulverd.. zonde, klonken goed.. gingen hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

SpleeffY schreef op 24 mei 2004 @ 18:55:
[...]

Je moet ergens beginnen :). Plannen voor een nieuwe TV heb je al, dus daar valt niet veel op aan te merken :P. Maar kun je niet wat meer pics posten? Eentje is zo weinig ;).
waar wil je nog meer foto's van zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
Gemineye schreef op 25 mei 2004 @ 14:39:
[...]

waar wil je nog meer foto's van zien?
Hier kon ik me wel in vinden O+ :
Pixal schreef op 23 mei 2004 @ 19:26:
Ik vind t veel irritanter dat de mensen die al hun HT posten aan komen met bijvoorbeeld 8 standaard foto's:

"dit is de linkerspeaker, dit is de rechterspeaker, dit is de linkerrear, dit is de rechterrear, dit is mijn center, dit is mijn subwoofer, dit is mijn tv en dit is mijn receiver"

t kan me geen flikker schelen hoe je speakers of tv eruit zien eigenlijk, misschien is dat nog niet helemaal waar, ik wil best weten naar welke speakers je luistert.. maar waarom zie ik niet HOE jullie je films kijken. Staat er tussen die fantastische setup 1 brakke tuinstoel? Of kan je er met 10 vrienden films kijken.

Waarom maken jullie geen goede foto's van hoe je speakers zijn opgesteld. En hoe je zitplekken zijn enzo. Een post met 2 fotos, één van je fronts, center en tv en een foto met je rears en zitplek zegt mij meer dan die losse foto's van alles. Misschien staat audio apparatuur en sub nog buiten die plaatjes dus daar kan je inderdaad een losse foto van maken. Maar zoals ik boven beschrijf. Als iedereen close-ups maakt van zijn speakers kan hij beter gewoon de moeite besparen en een catalogus plaatje van het betreffende product laten zien.

Ik wil foto's zien om ideeen op te doen, kijken hoe ik het ook zou willen. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :)

[ontopic]Ik wil best een keer foto's posten van m'n 2.1 setup maar ik wacht liever tot ik over kan stappen naar 5.1[/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

nou hierbij dan nog maar wat foto's;

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S569E80DA6CG/p.jpeg
Dit is dezelfde overzichtsfoto, maar wat verderaf, zodat je het beter kunt plaatsen in de ruimte. Dit is tevens alle apparatuur; ik heb nog geen rears.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/273PV7XGWNT9/p.jpeg
Dit is mijn kijk en luisterplek; mijn bedje! Het voldoet nu nog wel, aangezien het toch altijd wel comfortabel is.. Maar als ik ook rearspeakers heb, wil ik een wat centralere plek hebben, dus ik zal dan een fatsoenlijke comfortabele stoel kopen, die dan op de plek komt van het nachtkastje. Het bed verhuist iets naar voren, zodat er een rearspeaker achter kan komen te staan.

Aangezien het toch om ideeen opdoen gaat in dit topic; nog ff snel 2 foto's van mijn zelfgekluste meubel! Misschien niet het mooiste meubel, maar ik vind het toch de moeite van het posten waard:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/H6Z52D66L20K/p.jpeg
Dit is de achterkant van het kastje; zoals je ziet wat snoertjes enzo. Het zijn er al niet zo veel, want zoals je op de overzichtsfoto al kunt zien, er zit een ruimte onderin het kastje waar je vanaf de achterkant overbodige snoeren in kan opbergen. Maar nog steeds vind ik dit geen net gezicht.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/R5WE27S5J50Q/p.jpeg
Dus daarom een uitneembaar achterwandje! Kan je makkelijk je dingen aansluiten, en nog makkelijker de snoeren aan het zicht onttrekken.

Als mensen nog meer foto's willen of informatie van het een of ander dan hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@ Gemineye

volgens mij stoot jij eens in de week ckur je hoofd.

Heb die ervaring ook gehad met een schuin dak, wel in een vorig huis maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

matinez schreef op 25 mei 2004 @ 19:44:
@ Gemineye

nee hoor, het is hoog genoeg.. Bovendien woon ik hier mijn hele leven al, dus het zal ook wel wennen.. Nog nooit mijn hoofd gestoten overigens; hoewel een aanblik van mij anders zal doen vermoeden.. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

matinez schreef op 25 mei 2004 @ 19:44:
@ Gemineye

pussy >:) check waar ik slaap, 180x220 op 2 meter hoogte:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/schuin.jpg

Ik ben nog aan het sparen voor 5 speakers en een receiver. Deze speakers wil ik hebben, helaas blijft dat dus even bij catalogus plaatjes :)

Fronts B&W DM602
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/front.jpg
Rears B&W DM601
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/rear.jpg
Center B&W LCR60
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/center.jpg

Dit is mijn kamer vanaf de (slaap)bank gezien:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/rechts.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/links.jpg

Dit is m'n DIY sub, ik zit dus al op 5.1 :)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/sub.jpg

Dit is mijn kamer vanaf boven gezien (vliering niet meegerekend):
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/kamer.gif

Hieronder de versterker van mijn pa van 20 jaar geleden maar er komt erg goed geluid uit vind ik. Technics SU-V303, met termen als ComputerDrive, pre-heating en andere lampjes die schijnen te gaan knipperen als ik teveel vraag. Dat alles kan helaas niet verhullen dat er een vogeltje in de versterker zit. Als ik mijn koptelefoon op heb en de versterker op redelijk volume hoor ik heel zachtjes een vogeltje in mijn rechteroor tjilpen 8)7

Zoals je ook ziet draai ik op de rechtercomputer win98 B) dat is tijdelijk een pentium400 aangezien de processor uit mijn htpc tijdelijk rma is bij Alternate.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/pc.jpg

Dit is mijn htpc op dit moment, redelijk ontploft aanzicht, hopelijk heb ik mijn processor snel terug.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/ht/htpc.jpg

Op deze foto zat het frontje er nog niet op, het LCD ziet er dus onafgewerkt uit maar dit is helemaal goedgekomen met het frontje :)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/shuttle/shuttle.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/shuttle/shuttleback.jpg

Zoals je ziet alweer redelijk veel aan gezaagd enzo maar hij is nu toch wel bijna klaar. Hij is fluisterstil (zo komen ze niet uit de winkel) en er zit nu coax spdif in en out op de achterkant. Nu moet ik er nog achter komen welke receivers een beetje mooi klinken en minstens 2 a 3 coaxiale spdif ingangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemineye schreef op 25 mei 2004 @ 19:40:
nou hierbij dan nog maar wat foto's;

[afbeelding]
Dit is dezelfde overzichtsfoto, maar wat verderaf, zodat je het beter kunt plaatsen in de ruimte. Dit is tevens alle apparatuur; ik heb nog geen rears.

[afbeelding]
Dit is mijn kijk en luisterplek; mijn bedje! Het voldoet nu nog wel, aangezien het toch altijd wel comfortabel is.. Maar als ik ook rearspeakers heb, wil ik een wat centralere plek hebben, dus ik zal dan een fatsoenlijke comfortabele stoel kopen, die dan op de plek komt van het nachtkastje. Het bed verhuist iets naar voren, zodat er een rearspeaker achter kan komen te staan.

Aangezien het toch om ideeen opdoen gaat in dit topic; nog ff snel 2 foto's van mijn zelfgekluste meubel! Misschien niet het mooiste meubel, maar ik vind het toch de moeite van het posten waard:

[afbeelding]
Dit is de achterkant van het kastje; zoals je ziet wat snoertjes enzo. Het zijn er al niet zo veel, want zoals je op de overzichtsfoto al kunt zien, er zit een ruimte onderin het kastje waar je vanaf de achterkant overbodige snoeren in kan opbergen. Maar nog steeds vind ik dit geen net gezicht.

[afbeelding]
Dus daarom een uitneembaar achterwandje! Kan je makkelijk je dingen aansluiten, en nog makkelijker de snoeren aan het zicht onttrekken.

Als mensen nog meer foto's willen of informatie van het een of ander dan hoor ik het wel
@ Gemineye

Van welk merk zijn die speakers? En welke type zijn het? (ik heb wel een vermoeden maar toch...)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 08:25:
[...]

@ Gemineye

Van welk merk zijn die speakers? En welke type zijn het? (ik heb wel een vermoeden maar toch...)

:)
hehe.. ik dacht dat iedereen hier wel zag dat dat twee Kef Q5's waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

haha, jij hebt een evenbrakke opstelling als mij.
ik heb het exact hetzelfde staan ook naast een schuin dak nog.
is dat een daewoo 55cm tv?

zal vanavond is wat fotos maken als ik niet te lui ben :p

[ Voor 11% gewijzigd door PnD op 26-05-2004 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

PnD schreef op 26 mei 2004 @ 10:23:
[...]

haha, jij hebt een evenbrakke opstelling als mij.
ik heb het exact hetzelfde staan ook naast een schuin dak nog.
is dat een daewoo 55cm tv?

zal vanavond is wat fotos maken als ik niet te lui ben :p
tja, de ruimte is verre van ideaal maar ik moet het er maar mee doen voor nu! Bovendien, als ik nu uit huis zou gaan heb ik toch geen geld meer om mn HT te upgraden. Het geluid is evenwel best oke; ik heb idealere opstellingen gehoord die stukken minder klonken. De speakers staan dan wel dicht bij elkaar, ik heb ook weinig ruimte op mn kamer om buiten de assen van die speakers te komen, dus toch nog wel goed geluid.

Dit is een Nokia 60cm tv. (die wordt op niet al te lange termijn vervangen door iets goeds.. Ik irriteer mij nu al aan die gruwelijk bolle beeldbuis..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op 26 mei 2004 @ 02:11:
[...]

pussy >:) check waar ik slaap, 180x220 op 2 meter hoogte:

[afbeelding]

Ik ben nog aan het sparen voor 5 speakers en een receiver. Deze speakers wil ik hebben, helaas blijft dat dus even bij catalogus plaatjes :)

Fronts B&W DM602
[afbeelding]
Rears B&W DM601
[afbeelding]
Center B&W LCR60
[afbeelding]

Dit is mijn kamer vanaf de (slaap)bank gezien:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is m'n DIY sub, ik zit dus al op 5.1 :)
[afbeelding]

Dit is mijn kamer vanaf boven gezien (vliering niet meegerekend):
[afbeelding]

Hieronder de versterker van mijn pa van 20 jaar geleden maar er komt erg goed geluid uit vind ik. Technics SU-V303, met termen als ComputerDrive, pre-heating en andere lampjes die schijnen te gaan knipperen als ik teveel vraag. Dat alles kan helaas niet verhullen dat er een vogeltje in de versterker zit. Als ik mijn koptelefoon op heb en de versterker op redelijk volume hoor ik heel zachtjes een vogeltje in mijn rechteroor tjilpen 8)7

Zoals je ook ziet draai ik op de rechtercomputer win98 B) dat is tijdelijk een pentium400 aangezien de processor uit mijn htpc tijdelijk rma is bij Alternate.

[afbeelding]

Dit is mijn htpc op dit moment, redelijk ontploft aanzicht, hopelijk heb ik mijn processor snel terug.

[afbeelding]

Op deze foto zat het frontje er nog niet op, het LCD ziet er dus onafgewerkt uit maar dit is helemaal goedgekomen met het frontje :)
[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals je ziet alweer redelijk veel aan gezaagd enzo maar hij is nu toch wel bijna klaar. Hij is fluisterstil (zo komen ze niet uit de winkel) en er zit nu coax spdif in en out op de achterkant. Nu moet ik er nog achter komen welke receivers een beetje mooi klinken en minstens 2 a 3 coaxiale spdif ingangen hebben.
Een advies, haal als front speakers wel zuilen! Ga deze jongens wel eerst beluisteren alvorens je ze koopt, ze hebben nl wel een heel eigen klank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ben opt ogenblik aan het informeren over wat cheape beamers..

op dit moment is mijn home cinema zonder tv :P : (spam)
Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarwerk.net/paulie/eindresultaat.jpg

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gitaarwerk

wow man, dat zijn pas mooie speakers! Ik houd wel van dat soort design zeg maar :P , en dat audio-meubel ik ook mooi man! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:00:

Een advies, haal als front speakers wel zuilen! Ga deze jongens wel eerst beluisteren alvorens je ze koopt, ze hebben nl wel een heel eigen klank!
zuilen zijn me te duur, ik heb er ook geen plaats voor. De 602s heeft mijn oma ook en vind ik zeer goed klinken. Misschien overdreven laag zoals sommigen zeggen maar dat stoort me totaal niet.

De speakers die ik nu heb storen me al niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in mijn kamer nooit iets beters heb gehoord.
Gitaarwerk schreef op 26 mei 2004 @ 11:17:
999 bij de ah (met bonuskaart :P)

[ Voor 16% gewijzigd door Pixal op 26-05-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel wat leuke HT's voorbij zien komen en wilde nu toch ook mijn HT ff posten.

Ik ben nu al een aantal jaar in het bezit van mijn HT en ben er nog steeds over
te spreken :)

Hier eerst de overzichts foto :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~raven023/foto/Overzicht.JPG

Van links naar rechts staan hier de :
B&W DM305, Samsung S224, Sony STR-DB925, Sony DVP-S725D om weer af te sluiten met een B&W DM305 die net niet op de foto staat.

Op de Reciever staat de B&W CC3 en eronder de Sony SA-W10 respectiefelijk de Center en Subwoofer, En natuurlijk de TV de Sony KV-32FS60B

Hieronder nog wat closeups van de verschillende onderdelen :

De Samsung S224 :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~raven023/foto/Samsung_DVD-s224.JPG

De Sony STR-DB925 :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~raven023/foto/STR-DB925.JPG

De Sony DVP-S725D :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~raven023/foto/DVP-S725D.JPG

De Rear Speakers zijn de B&W DM302

Ook heb ik nog wat moois gedaan met licht maar dat kan ik overdag niet
goed op foto vastlleggen dus die foto post ik nog wel ff.

De overzicht foto is gemaakt vanaf de luister en kijk plek ( 3 Pers. Bank )

Misschien dat jullie je afvragen waarom 2 DVD spelers maar de sony hapt geen gebrande CD's ( wel DVD's ) en de sony kan ook geen foto cd's, VCD's afspelen
iets wat de samsung dus wel kan.

Mochten jullie de specs nog willen weten dan lees ik dat wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op deze foto lijkt het in eerste instantie net of de Sony receiver een aluminium klep heeft. Ik wilde al gaan schreeuwen "WAAR HEB JE DIE VANDAAN?", maar het was slechts de flits. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 26-05-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op 26 mei 2004 @ 11:37:
[...]

zuilen zijn me te duur, ik heb er ook geen plaats voor. De 602s heeft mijn oma ook en vind ik zeer goed klinken. Misschien overdreven laag zoals sommigen zeggen maar dat stoort me totaal niet.

De speakers die ik nu heb storen me al niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in mijn kamer nooit iets beters heb gehoord.

[...]

999 bij de ah (met bonuskaart :P)
Ik heb ze al eens gehoord heb je natuurlijk niets aan, je moet ze horen naast minstens 5 andere setjes uit dezelfde prijsklasse. Dit zijn wel zaken die 10 a 15 jaar mee gaan. Koop echt nooit zomaar speakers op deze manier, ik had het zelf nl bijna gedaan en wat ben ik blij dat ik heb geluisterd naar in mijn geval 10 sets.

Ik ben wel met heel wat anders naar huis gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 12:23:
Ik heb heel wat leuke HT's voorbij zien komen en wilde nu toch ook mijn HT ff posten.

Ik ben nu al een aantal jaar in het bezit van mijn HT en ben er nog steeds over
te spreken :)

Hier eerst de overzichts foto :

[afbeelding]

Van links naar rechts staan hier de :
B&W DM305, Samsung S224, Sony STR-DB925, Sony DVP-S725D om weer af te sluiten met een B&W DM305 die net niet op de foto staat.

Op de Reciever staat de B&W CC3 en eronder de Sony SA-W10 respectiefelijk de Center en Subwoofer, En natuurlijk de TV de Sony KV-32FS60B

Hieronder nog wat closeups van de verschillende onderdelen :

De Samsung S224 :

[afbeelding]

De Sony STR-DB925 :

[afbeelding]

De Sony DVP-S725D :

[afbeelding]

De Rear Speakers zijn de B&W DM302

Ook heb ik nog wat moois gedaan met licht maar dat kan ik overdag niet
goed op foto vastlleggen dus die foto post ik nog wel ff.

De overzicht foto is gemaakt vanaf de luister en kijk plek ( 3 Pers. Bank )

Misschien dat jullie je afvragen waarom 2 DVD spelers maar de sony hapt geen gebrande CD's ( wel DVD's ) en de sony kan ook geen foto cd's, VCD's afspelen
iets wat de samsung dus wel kan.

Mochten jullie de specs nog willen weten dan lees ik dat wel.
No offence maaruh, haal die rotzooi van je gear man!! :X

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 18:31
Idd.........Knalt er nooit wat af bij jou??????? >:)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Dutch-Priest

_/-\o_ Dit zie ik nou erg graag B&W DM305 _/-\o_ :*)

Ik heb ze zelf ook staan maar dan 4X en 2X CC3 en dat allemaal aangesloten op een Marantz SR 7300.

Zie ik het goed op de foto dat je een laminaat vloer hebt ??? . Zo ja probeer dit eens is erg goedkoop maar je zal heel veel verschil gaan horen .
Ga een keer ff lang bij een bouwmarkt in de buurt koop daar twee beton tegels en plak viltjes.
* 1 >Schroef onder de 305's de bij behorende spikes
* 2 >plak op de onderkant van de tegel op alle hoeken een viltje dat is tegen het krassen op het laminaat .
* 3 >plaats de tegel op de huidige plaats van de 305 en zet de speaker er boven op .
* 4 >Ga weer op de bank of stoel zitten en zet dan weer eens een muziekje op en
je zult veel verschil horen bassen die strakker klinken en minder dreunen en dat levert gelijk ook minder buren ruzie's op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? oja ken iemand mij ff in begrijpbaar nederlands mij uit leggen hoe ik mijn pics hier plaats :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 23:59:
:? oja ken iemand mij ff in begrijpbaar nederlands mij uit leggen hoe ik mijn pics hier plaats :?
ok, eigenlijk staat het in de faq

1 je zorgt dat je plaatjes ergens online staan, zorg dat de plaatjes niet breder dan 600 pixels zijn

2 je typt in je post: (zonder spaties)

[img]adres/naamvanhetplaatje.jpg[/img]

3 klik op "bekijk bericht", waarschijnlijk zie je dan je plaatje al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal dan maar ook eens plaatjes posten eens even kijken... Let niet op de zooi ik woon hier net.

Specs heb een 55 cm televisietje van philips. 2 banken erom heen tafeltje in het midden.. Achterin 2 50 watts sony rear speakers.. 200 watt sony subwoofer, op de tv een center van sony 80 watt en 2 sony 160 watt zuilen naast me tv. Pc dient als dvd speler en tv-out + dolby signaal leveraar. Dit alles staan aangesloten op een sony torentje. Die ook dolby bevat. Natuurlijk zit de stand-alone dvd er ook op en de videorecorder en de consoles :)

Eens even wat plaatjes geschoten beetje brakke shots maar ja ik ben geen man van camera's.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/959CIK903PKG
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5V7P4I2PN1MM
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9TJ91N5JFKD2
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/IEYHJ3H48BLU
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/NWC13ETHKREX

Reacties graag ben benieuwd wat er beter kan :) thanx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja over die dingen die op mijn setup staan, das meer door mijn vrouwtje die wil het toch wat aangekleed hebben :)
Er valt nooit wat vanaf het enigste waar ik last van heb is het resoneren van al het glaswerk in de vitrine kast die links naat de DM305 staat ( niet te zien op foto )

Dat idee met die tegels vind ik wel een goeie, maar dan ga ik denk ik met marmer o.i.d proberen want zo'n beton tegel vind ik niet echt mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 01:03:
Ja over die dingen die op mijn setup staan, das meer door mijn vrouwtje die wil het toch wat aangekleed hebben :)
Er valt nooit wat vanaf het enigste waar ik last van heb is het resoneren van al het glaswerk in de vitrine kast die links naat de DM305 staat ( niet te zien op foto )

Dat idee met die tegels vind ik wel een goeie, maar dan ga ik denk ik met marmer o.i.d proberen want zo'n beton tegel vind ik niet echt mooi staan.
Marmeren tegels duur grapje volgens mij >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 26 mei 2004 @ 11:17:

op dit moment is mijn home cinema zonder tv :P : (spam)
[afbeelding]
zeer mooie speakers ( en meubel gj on that one! ) welke zijn het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de beamer vergeet ik toch maar ff.. eerst doorsparen..

ehmz..de speakers zijn 2x b&w cm4.... misshcien wil ik hier no de rears en centre van hebben..maar eigenlijk zit ik te denken aan een TL breedbander set (met jordan drivers) maar moet nog kijken..

meubeltje is inderdaad wel goed gelukt..achteraf idd wat te hoge poten..maar de klasplaten komen ook nog op dingetjes te staan..dat scheelt dan weer wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 27 mei 2004 @ 12:18:
de beamer vergeet ik toch maar ff.. eerst doorsparen..

ehmz..de speakers zijn 2x b&w cm4.... misshcien wil ik hier no de rears en centre van hebben..maar eigenlijk zit ik te denken aan een TL breedbander set (met jordan drivers) maar moet nog kijken..

meubeltje is inderdaad wel goed gelukt..achteraf idd wat te hoge poten..maar de klasplaten komen ook nog op dingetjes te staan..dat scheelt dan weer wat :)
Ik zag dat het "echte" naim rack schoteltjes gebruikte die wat dieper waren. Vandaar dat het iets anders oogt, maar hoe langer ik er na kijk hoe beter het d'r uit ziet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe.. welk vindt je er beter uit zien Taco? :)

Ja klopt.. ze zijn wat groter.. net als de spikes..zijn wat dikker..en wat maar verzonken liggen ze erin,... ik spuit de spikes misschen nog zilver.. omdat het me soms beetje stoort.maar misshcien ff wennen :) nu nog steeds spulletje voor glas halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 00:58:

Specs heb een 55 cm televisietje van philips. 2 banken erom heen tafeltje in het midden.. Achterin 2 50 watts sony rear speakers.. 200 watt sony subwoofer, op de tv een center van sony 80 watt en 2 sony 160 watt zuilen naast me tv. Pc dient als dvd speler en tv-out + dolby signaal leveraar. Dit alles staan aangesloten op een sony torentje. Die ook dolby bevat. Natuurlijk zit de stand-alone dvd er ook op en de videorecorder en de consoles :)

Eens even wat plaatjes geschoten beetje brakke shots maar ja ik ben geen man van camera's.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Reacties graag ben benieuwd wat er beter kan :) thanx..
Om nog maar weer eens mijn punt te bekrachtigen, mensen met budget speakers hebben het altijd over hoeveel watt het wel niet is ;)

Daar gaat het niet om 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Maar als jij een rendament van 87dB hebt, kunnen een paar extra watt's geen kwaad :)

Maar noem dan wel het RMS vermogen.

[ Voor 22% gewijzigd door Barry|IA op 27-05-2004 15:22 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

fabrikanten hebben er echt zo'n ontzettende pleuris zooi van gemaakt dat ik echt never meer kijk naar watten, rmssen en db's

T boeit me ook weinig. Ik heb 2 kleine speakers en eigenlijk is dat al te luid voor in mn kamer en dat trekken ze dan nog wel. Niet dat het helemaal gaar klinkt ofzo.

Ik vind dat vanaf een normale maat boekenkastbox alles niet meer uitmaakt, dan gaat het alleen nog om hoe de speaker klinkt. Wat boeit mij het hoeveel rms er uit een logitech setje komt als ik in de winkel sta, ik weet toch wel dat het brak klinkt.

Je gaat naar de winkel om te luisteren naar de klank van de speakers, niet om te kijken hoe hard ze gaan. Dan koop je toch een pa set?

Maar ik ben in mijn eentje anders zouden fabrikanten hier niet aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Barry|IA schreef op 27 mei 2004 @ 15:21:
Maar als jij een rendament van 87dB hebt, kunnen een paar extra watt's geen kwaad :)

Maar noem dan wel het RMS vermogen.
Pixal schreef op 27 mei 2004 @ 15:51:
fabrikanten hebben er echt zo'n ontzettende pleuris zooi van gemaakt dat ik echt never meer kijk naar watten, rmssen en db's

T boeit me ook weinig. Ik heb 2 kleine speakers en eigenlijk is dat al te luid voor in mn kamer en dat trekken ze dan nog wel. Niet dat het helemaal gaar klinkt ofzo.

Ik vind dat vanaf een normale maat boekenkastbox alles niet meer uitmaakt, dan gaat het alleen nog om hoe de speaker klinkt. Wat boeit mij het hoeveel rms er uit een logitech setje komt als ik in de winkel sta, ik weet toch wel dat het brak klinkt.

Je gaat naar de winkel om te luisteren naar de klank van de speakers, niet om te kijken hoe hard ze gaan. Dan koop je toch een pa set?

Maar ik ben in mijn eentje anders zouden fabrikanten hier niet aan doen.
Luidsprekers hebben geen vermogen, maar een power handling. Dit houdt in bij hoeveel vermogen ze stuk gaan op onvervormd programma.

Als je een lage gevoeldigheid hebt kun je wel luidsprekers met een hoge powerhandling hebben, maar dat is echt volledig nietszeggend :P . Bij een lage gevoeligheid heeft de luidspreker een lagere geluidsdruk bij hetzelfde vermogen (over het algemeen 2,83V @ 1 meter ofzo). Je versterker moet dus meer leveren om de geluidsruk hoger te maken.

Versterkers leveren vermogen. De luidsprekers gebruikt dat vermogen (en verliest er verdomd veel van :P ), niet andersom.

Wel ben ik het eens over het feit dat je moet luisteren naar luidsprekers/versterkers, maar dat is alom bekend :P . Specificaties zeggen wel wat, maar eigenlijk meer in extreme gevallen, niet in huis-tuin-keuken-gebruik.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan hierbij.. Ik weet dat hij flink hard gaat.. Dat je het aan de andere kant van de winkelstraat kan horen. En dat hij bij voluit niet gaat vervormen..Alleen de rears maar die heb ik dan ook wat lager ingesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Ben je nu trots dat je de andere kant van de winkelstraat mee kan laten genieten van je muziek :+ Het spijt me hoor, maar ik vind volume geen belangrijke factor aangezien je 99% van de tijd toch met minimale belasting en volume luisterd.

Vandaag nog even wezen luisteren naar wat speakerssetjes voor me 5.1 setup, zit nu zwaar te twijfelen tussen de KEF KHT-2005 en de B&W VM1, de VM1 heeft een iets dieper laag voor de en een wat voller geluid voor de sats, maar is duurder en de sub is in mijn oren een stuk minder. Moeilijke keuze dus nogsteeds, de KEF is wel erg verbeterd, vooral de tweeter is een stuk strakker en helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ik snap dat hele vermogen/decibel verhaal wel, maar beodel gewoon te zeggen dat bij een speaker van 87dB, een flink vermogen nodig is om er een beetje hard geluid uit te persen. En dan hebben we het idd over de watts (vermogen) die de versterker leverd.

Vroeger was het idd zo dat veel mensen zeiden: ''mijn speaker is 250Watt, goede speaker he!?''. Iedereen probeerd een beetje duidelijk te maken dat het niet echt alleen om de wattage gaat, maar nu vind ik het wel een beetje overdreven om te zeggen dat bijvoorbeeld de belastbaarheid (in Watt) bij een speaker niet boeit.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Tis meer het complete plaatje dat er toe doet, maar zelfs dan zijn het specificaties en alles in het hi-fi segment moet je gewoon beluisteren. Ik vind sommige dingen op papier erg geil om te zien, maar dan beluister ik het en dan kom je toch thuis van een koude kermis.

Vandaag ook tijdens het luisteren naar die HT setjes, de mordaunt-short set geluisterd op papier erg netjes, de sats had ik weinig op aan te merken, helder, strak, netjes, maar de sub om te janken...luisteren is de way to go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op 27 mei 2004 @ 16:30:
Tis meer het complete plaatje dat er toe doet, maar zelfs dan zijn het specificaties en alles in het hi-fi segment moet je gewoon beluisteren. Ik vind sommige dingen op papier erg geil om te zien, maar dan beluister ik het en dan kom je toch thuis van een koude kermis.

Vandaag ook tijdens het luisteren naar die HT setjes, de mordaunt-short set geluisterd op papier erg netjes, de sats had ik weinig op aan te merken, helder, strak, netjes, maar de sub om te janken...luisteren is de way to go ;)
Dan kom maar een keer naar mijn SVS luisteren, dan weet je meteen wat een sub is ;) , ik heb de 20-39 PC+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:34:
[...]

Dan kom maar een keer naar mijn SVS luisteren, dan weet je meteen wat een sub is ;) , ik heb de 20-39 PC+
Dat geloof ik gelijk, maar die kost waarschijnlijk net zoveel als die mordaunt HT-set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mijn amp is 1watt RMS klasse A :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
dat klasse A hoor ik wel vaker, hoe klinkt dat eigenlijk 1 watt RMS klasse A?, waarmee is dat te vergelijken met een B klasse?

Ik heb een Pioneer A-209-R, gaat wel redelijk hard, maar vervormd al als hij half open staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op 27 mei 2004 @ 16:39:
[...]

Dat geloof ik gelijk, maar die kost waarschijnlijk net zoveel als die mordaunt HT-set ;)
Mijn surrounds (6.1) zijn ook van MS > prima dingen kijk maar op www.12webdesign.nl Morgen krijgt de site weer een update ivm de SVS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Gitaarwerk schreef op 27 mei 2004 @ 16:42:
mijn amp is 1watt RMS klasse A :P
En dan verbruikt hij zeker 100 watt :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mjah jij hebt de duurdere set, ik was ook wel te spreken over de sats hoor, maar de subwoofer stelde me heel erg teleur, erg slordig en ongecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op 27 mei 2004 @ 16:46:
dat klasse A hoor ik wel vaker, hoe klinkt dat eigenlijk 1 watt RMS klasse A?, waarmee is dat te vergelijken met een B klasse?

Ik heb een Pioneer A-209-R, gaat wel redelijk hard, maar vervormd al als hij half open staat :(
qua vermogen gewoon te vergelijken met 1 W klasse B. Klasse B is efficienter met energy dus met een kleinere voeding en "lichtere" eindtrap toch meer watts vermogen. Vergeleken met een klasse A versterker die voor die paar watts een dikke voeding + veel koelblokken nodig heeft.

Ik, als klasse A liefhebber, vind de geluidssignatuur van een klasse A versterker (of het nu buizen, fets of transistoren zijn) prettiger om naar te luisteren. Dat ben ik nog niet tegen gekomen in een versterker die een klasse B of A/B schakeling heeft. Daarmee zeg ik niet dat klasse B slecht is, het is mijn smaak gewoon niet. Het is lastiger om een goed klinkende klasse B versterker te bouwen. Maar de moderne chipoplossingen komen erg dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dus als ik nou een paar dikke heatsinks, en een zwaardere voeding erin prak, heb ik dan klasse A? :P

Edit:

Heb je ook een verklaring voor het snel vervormen van mijn amp?, ik heb al veel verschilende speakers gebrobeerd. :S

[ Voor 40% gewijzigd door Barry|IA op 27-05-2004 17:35 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.