Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 21.699 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 2111

Barry_Loef schreef op 27 mei 2004 @ 17:34:
Dus als ik nou een paar dikke heatsinks, en een zwaardere voeding erin prak, heb ik dan klasse A? :P

Edit:

Heb je ook een verklaring voor het snel vervormen van mijn amp?, ik heb al veel verschilende speakers gebrobeerd. :S
Ik vermoed dat je voeding te klein is, te kleine transformator en te weinig buffer elco's. Een klasse A versterker heeft toch minstens 80.000 uF buffering per kanaal. En natuurlijk moet je om klasse A te krijgen ook nog wat extra's doen :D.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 27-05-2004 18:03]

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
omdat mijn Pioneer A-209R vervormd op een volume die ik af en toe toch best wel eens draaien wil, zit ik te denken aan een flinke opknapbeurt! :) , mijn budget is €300, daarmee wil ik mijn bestaande versterker opknappen, zodat hij een groter (continu) vermogen leveren kan.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:12

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Barry_Loef schreef op 27 mei 2004 @ 18:20:
omdat mijn Pioneer A-209R vervormd op een volume die ik af en toe toch best wel eens draaien wil, zit ik te denken aan een flinke opknapbeurt! :) , mijn budget is €300, daarmee wil ik mijn bestaande versterker opknappen, zodat hij een groter (continu) vermogen leveren kan.
Ik denk niet dat dit tot de mogelijkheden behoort. Als ik jou was zou ik mijn oude versterker verkopen en een goede (tweedehands), krachtiger versterker kopen. Die pioneer is met zijn 2x60 Watt uitgangsvermogen een vrij zwak apparaat voor de meeste goede (zuil)luidsprekers.

Mooi fout is niet lelijk

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

Barry_Loef schreef op 27 mei 2004 @ 17:34:
Heb je ook een verklaring voor het snel vervormen van mijn amp?, ik heb al veel verschilende speakers gebrobeerd. :S
Heb je ook beduidend kleinere speakers geprobeerd? Als je veel te grote speakers gebruikt gaan ze bij wat hogere volumes vervormen.

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Barry
Ik heb mijn Pioneer met veel luidsprekers getest, van zuilen tot boomboxen, en van autoluitsprekers tot sub/sataliet-systemen, met alle geteste luidsprekers vervormd het geluid op het (voor het oor klinkende) zelfde volume-niveu.
pioneer is met zijn 2x60 Watt uitgangsvermogen een vrij zwak apparaat voor de meeste goede (zuil)luidsprekers.
Zou de versterker dan half open gewoon zijn maximale volume bereikt hebben?

Edit:

Ik ben een persoon dat liever eerst zelf kijkt of er wat te knutselen valt :) , zat dus te denken aan een zware DIY buizenversterker. :9~ , is de opbouw van zo'n ding een beetje simpel?

[Voor 19% gewijzigd door Barry op 27-05-2004 18:51]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Anoniem: 2111

Barry_Loef schreef op 27 mei 2004 @ 18:49:
Ik heb mijn Pioneer met veel luidsprekers getest, van zuilen tot boomboxen, en van autoluitsprekers tot sub/sataliet-systemen, met alle geteste luidsprekers vervormd het geluid op het (voor het oor klinkende) zelfde volume-niveu.

[...]

Zou de versterker dan half open gewoon zijn maximale volume bereikt hebben?

Edit:

Ik ben een persoon dat liever eerst zelf kijkt of er wat te knutselen valt :) , zat dus te denken aan een zware DIY buizenversterker. :9~ , is de opbouw van zo'n ding een beetje simpel?
Een buizenversterker is vaak niet super complex, en met de juiste buizen kan je wel een bak vermogen krijgen. Echter met transistoren/ mosfets gaat dat makkelijker en goedkoper.

• Barry
Dan worden het transistoren. :)

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ConZito schreef op 27 mei 2004 @ 16:51:
Mjah jij hebt de duurdere set, ik was ook wel te spreken over de sats hoor, maar de subwoofer stelde me heel erg teleur, erg slordig en ongecontroleerd.
Je kan ook een andere sub nemen zoals de nieuwe 309 of de 907. Ze zijn allebei wel wat duurder maar ook wel een stuk beter.
Ik weet niet of je de sats apart kan kopen maar anders kun je ook wel een sub nemen van een ander merk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58

mymind*

A Beautiful Mind

Even een paar pics van mijn setup. Ik heb er even wat dingen voor aan de kant moeten schuiven om het een beetje op te kunnen stellen (bureau verplaatst, een ander bureau weggedaan).

Eerst een in elkaar gekluste overzichtsfoto:
http://803d.nl/audio/images/audio_overview.jpg
2* KEF Q3, Sub, Set en Computer

M'n set:
http://803d.nl/audio/images/audio_set.jpg
Marantz DV-6400 + Marantz SR-5400

En als laatste de center (en dezelfde als surrounds):
http://803d.nl/audio/images/audio_center.jpg
De bekende eitjes, waarvan ik ook de sub gebruik.

Dit alles is pas bij elkaar gesprokkeld. De opstelling is nog niet optimaal, maar het werkt. Ik heb een mooie luie stoel die ik als ik wi luisteren op de juiste luisterplaats kan zetten.
Binnenkort komt m'n tv binnen (Sony AV-28FQ86) en dan zal ik weer moeten gaan schuiven om alles een beetje redelijk op te stellen. Waarschijnlijk moet de PC en het laatste bureau plaats maken :) die zet ik dan zo lang op een andere kamer.
Als alles een beetje opgesteld is (inclusief TV) dan zal ik wel een stel nieuwe foto's plaatsen.

Op de uiteindelijke opstelling moet er nog even gewacht worden, mijn appartement is pas eind dit jaar af :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
klasse a? ach..ik heb klasse AB eigenlijk.. ik moet teogeven dat het op zachtere volumes wel aangenamer klinkt..wat rusitger en wat gedetailleerder..
zuipt ook niet zoveel als een volledige klasse A :)

Ontwikkelaar van Gleamy

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26274

Gitaarwerk schreef op 28 mei 2004 @ 00:37:
klasse a? ach..ik heb klasse AB eigenlijk.. ik moet teogeven dat het op zachtere volumes wel aangenamer klinkt..wat rusitger en wat gedetailleerder..
zuipt ook niet zoveel als een volledige klasse A :)
Gitaarwerk schreef op 27 mei 2004 @ 16:42:
mijn amp is 1watt RMS klasse A :P
owja ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 21:36
Mr.C4 schreef op 27 mei 2004 @ 22:53:
[...]

Je kan ook een andere sub nemen zoals de nieuwe 309 of de 907. Ze zijn allebei wel wat duurder maar ook wel een stuk beter.
Ik weet niet of je de sats apart kan kopen maar anders kun je ook wel een sub nemen van een ander merk.
Dat was toen een packaged deal, maar mijn voorkeur ging sowieso al uit naar de KEF KHT2005 en de B&W VM1, de keuze tussen die 2 is helaas nogsteeds niet gemaakt...het doel is in ieder geval een losse set alleen voor films en TV. De set puur en alleen voor muziek staat er al :)

Anoniem: 94067

het is niet echt een HT, maar films kijken is toch behoorlijk aangenaam, net als muziek luisteren, met deze opstelling.
Gewoon stereo voor mij, om het simpele feit dat ik een kwalitatief gelijkwaardige surround-set niet kan betalen :)

Film-bak (lamjes kunnen uit ;) ):
http://www.fantasyfellowship.net/crew-sites/timmy/fotos/sound/bak.JPG

Monitor:
http://www.fantasyfellowship.net/crew-sites/timmy/fotos/sound/beeld.JPG

JVC S-P33 70~100W speakers van 20 jaar :) x2
http://www.fantasyfellowship.net/crew-sites/timmy/fotos/sound/JVC-S-P33_2.JPG

Oude B&W 200 Series 60W 2x:
http://www.fantasyfellowship.net/crew-sites/timmy/fotos/sound/BW-200-naked.JPG

Pioneer 2-CD-speler type PD-T503
Versterker, horende bij JVC-speakers: JVC A-K100 2x75W
http://www.fantasyfellowship.net/crew-sites/timmy/fotos/sound/amp_cd.JPG

Ik heb 2 speakers per kanaal aangesloten, dit omdat het toch wat voller geluid geeft. Denk niet dat het schadelijk kan zijn voor versterker en/of speakers, aangezien ik het volume maximaal op 3 van de 10 zet, wordt nauwelijks belast dus. Kan dit echt geen kwaad of ben ik m'n spul nu aan het slopen?

deuk in een van de JVC-speakers, misschien heeft iemand een idee hoe ik die eruit kan krijgen? lijkt me niet bevorderlijk voor het geluid..
http://www.fantasyfellowship.net/crew-sites/timmy/fotos/sound/deuk.jpg

Al met al 'vrij' oud audio-spul, maar een geluid dat eruit komt! :) ben er zeer tevreden over, heb tot nu toe weinig beters gehoord.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 94067 schreef op 29 mei 2004 @ 16:44:
deuk in een van de JVC-speakers, misschien heeft iemand een idee hoe ik die eruit kan krijgen? lijkt me niet bevorderlijk voor het geluid..
[afbeelding]
Ik geloof dat dat alleen stofkapjes zijn en dat het niets uitmaakt voor het geluid. Maar dat zal een audiofiel nu wel een belediging vinden :P

Anoniem: 100231

Lord wat is je nick met cs? kzie daar prijs staan van lan :D

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

euh, stofzuiger erop houden? Maar inderdaad, heel erg veel maakt het niet uit hoor...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40
Anoniem: 100231 schreef op 29 mei 2004 @ 17:44:
offtopic:
Lijkt me eerder een Judo prijs ofzo :P

|>

Anoniem: 94067

lol, das een medaille van't honkbal-kampioenschap :D

maar is de kans dat ik m'n box sloop met de stofzuiger erg groot? want het ziet er nu eigenlijk niet uit..
Anoniem: 100231 schreef op 29 mei 2004 @ 17:44:

Anoniem: 62484

@ Lord angmar: Grappige pc kast! Als je de stofkap wil uitdeuken mot je voordat je de stofzuiger aanzet de mond voorzichtig over de kap heen zetten. vervolgens zet je de stofzuiger aan voor een paar seconden. Dan zet je hem uit en dan pas trek je de mond ervanaf. Zo heb je weinig beweging. De Xmech p-p van zulke speakers is meestal iets van 15 tot 20 mm.

Nice setje heb je daar Mymind, leuke combi met die KHT set.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 29-05-2004 19:50]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17

Wormaap

Moderator Foto & Video
Er is helemaal niks mis met oude zut :P
Ik heb sinds vandaag de Sansui AU-4900 van m'n pa in mijn bezit. Hij heeft een Sony 5.1 setje gekocht van 269 euri bij de Mediamarkt, en nu is dat dingske voor hem dus nutteloos geworden. Ik ben er echter ZWAAR tevreden mee :D OMG wat een detaillering. Elke keer als ik iets beters in m'n set heb gezet heb ik me verbaasd over hoe veel het uitmaakte (van PC speakers naar Philips 5.1 sub/sat systeem, daar de fronts van vervangen en nu die Sansui) maar deze keer is't toch het beste :) Ik hoor gewoon dingen in de muziek die er eerst niet waren. 'T ding is 27 jaar lang gemarteld met bas op +8dB, treble op +4 en loudness aan, maar nu hoor ik pas hoe goed'ie eigenlijk is :)
Beetje offtopic maar ik moest't ff kwijt :P Oud spul rox0rz!

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ja leuk die AU serie ik heb hier nog een AU7900 staan. Zeker niet verkeerd. Beetje teveel laag erin maar de amp geeft een mooie afbeelding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

Ontwikkelaar van Gleamy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Anoniem: 62484 schreef op 30 mei 2004 @ 01:04:
Ja leuk die AU serie ik heb hier nog een AU7900 staan. Zeker niet verkeerd. Beetje teveel laag erin maar de amp geeft een mooie afbeelding.
OE, nog iemand met'n Sansui :D
Jij hebt toevallig ook geen idee hoeveel vermogen dat bakkebeest heeft? Achterop staat nl. bij die van mij 240 Watt, maar dat staat bij de specs waar ook de spanning enzo staat. Het lijkt mij dus dat dat het opgenomen vermogen is... Lijkt me redelijk sterk dat't ding 240 Watt RMS zou duwen :P
'K moet de mijne wel nog ff laten nakijken btw, hij heeft soms wat last dat't volume ineens zachter wordt en de rechterbox valt soms uit... Zal wel door stof komen :P

Edit: Net m'n pa gevraagd, hij dacht dat't 2x33 Watt RMS was.

[Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 30-05-2004 12:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:12

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Wormaap schreef op 30 mei 2004 @ 12:41:
[...]

OE, nog iemand met'n Sansui :D
Jij hebt toevallig ook geen idee hoeveel vermogen dat bakkebeest heeft? Achterop staat nl. bij die van mij 240 Watt, maar dat staat bij de specs waar ook de spanning enzo staat. Het lijkt mij dus dat dat het opgenomen vermogen is... Lijkt me redelijk sterk dat't ding 240 Watt RMS zou duwen :P
'K moet de mijne wel nog ff laten nakijken btw, hij heeft soms wat last dat't volume ineens zachter wordt en de rechterbox valt soms uit... Zal wel door stof komen :P

Edit: Net m'n pa gevraagd, hij dacht dat't 2x33 Watt RMS was.
Wat achterop staat is power consumption, en niet het vermogen.

Mooi fout is niet lelijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Haemorrhage schreef op 30 mei 2004 @ 22:32:
[...]

Wat achterop staat is power consumption, en niet het vermogen.
Dat dacht ik zelf dus ook al :P
Zoals ik in m'n edit zette: Volgens m'n pa was't 2x33Watt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Attualmente ho in camera un impianto davvero molto vecchio: casse AR15 e ampli SANSUI AU-4900, acquistati entrambi 20 anni fa! Il lettore CD è un SONY CDP-195 del '90 e a dispetto dell'età suonano davvero alla grande!
CASSE: impedenza 8 ohm / freq.range 40 Hz - 25 kHz (-3 dB a 48 Hz) / nominal power handling 50 Watts / Max. power handling 60 Watts
AMPLI: 35 Watts per canale su 8 ohm, da 40 a 20000 Hz / dist. armonica tot. max 0.15%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
35 Watt/kanaal dus :P Dank u zeer :)

[Voor 27% gewijzigd door Wormaap op 31-05-2004 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:38
Sinds ik 2 weken geleden ben verhuisd heb ik eindelijk de ruimte om wat te gaan doen aan een HT systeempje.

Eerst maar een beginnen met de basis, het beeld.
Eerst heb je dan de keuze tussen LCD/Plasma, een beamer en een "ouderwetse" beeldbuis.
Om budgettaire en praktische redenen vielen het plama scherm en de beamer af. De beamer is niet echt makkelijk in dagelijks gebruik, dus de beeld buis bleef over. Vaak geeft dit ook nog steeds het beste beeld.
Na wat zoeken en door ervaring met de TV's van vrienden en kennissen was mijn keuze gevallen op een Loewe, met als gevolg dat van de week de Loewe dealer op de stoep stond met een 81cm breedbeeld Loewe Aventos

Vervolgens ook maar eens op zoek naar een HT receiver. Deze moest aan een aantal eisen voldoen. Ten eerste heb ik vorrig jaar een dikke buizen eindversterker gebouwd, en deze wilde ik graag als eindverster gebruiken voor mijn front speakers. De versterker moet dus voorzien zijn van preamp aansluitingen. Ook wilde ik graag een 7.1 THX versterker. Mij voorliefde lag eigenlijk bij een NAD versterker, maar na een gesprek met Hobo, en het lezen van een berg reviews heb ik dat snel uit mijn hoofd gezet. De verkoper van Hobo wees mij op de Pioneer VSX-AX3 en de AX5i. Zelf was ik eerst een beetje huiverig omdat Pioneer vaak net een stapje minder was dan de NAD. Dit is voornamelijk op het gebied van stereo geluid, maar aangezien ik toch een klasse A buizen eindbak gebruik voor de fronts heb ik dat niet nodig. Ook waren de Pioneers veel beter uitgerust op het gebied van Multichannel opties. Er bleven dus twee opties over, de AX-3 en de AX-5i. De voornaamste verschillen zijn een phono-in, een USB aansluiting, en 2 firewire aansluitingen. Hiervoor moet echter wel 500 euro meer neergelegd worden.

Gisteren was het zover, de bijna 20 kilo! wegende AX-3 kon in mijn rack geplaatst worden.

Helaas kan ik nog niet genieten van Surround omdat ik nog maar 2 speakers aangesloten heb staan. Maar in op het eerste gezicht ziet alles er perfect uit. Vooral de functie van een automatische calibratie van de speakers DMV, een bijgeleverde microfoon.
Eigenlijk vertrouwde ik hier niet echt op, maar ik heb de gemeten afstanden van mijn speakers, nagemeten met een rolmaat, en het verschil was echt gewoon minder dan 5 cm.

AL met al toch een lekker begin van mijn HT systeempje.

Op naar de volgende stap, nieuwe speakers....
De huidige speakers zijn oude B&O (30 jaar) speakers, ooit gehad van mijn Pa en nog steed redelijk goed, hoewel ze wel wat te kort komen in het midden en hoog.
De vervanging gaat waarschijnlijk een setje van B&W worden. 604 voor de fronts en 602.5 voor rear, maar daarover komt later wel wat meer.

Pics komen snel, ik zal straks even mijn digi cam uit een van de dozen vissen

* SnowDude vraagt zich af of JvS het zo wel goed keurd. ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Misschien dat hij het wel goedkeurt ;)

Ik heb de Aventos ook, ben er erg tevreden mee.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 37559

SnowDude schreef op 31 mei 2004 @ 14:11:
Sinds ik 2 weken geleden ben verhuisd heb ik eindelijk de ruimte om wat te gaan doen aan een HT systeempje.

Eerst maar een beginnen met de basis, het beeld.
Eerst heb je dan de keuze tussen LCD/Plasma, een beamer en een "ouderwetse" beeldbuis.
Om budgettaire en praktische redenen vielen het plama scherm en de beamer af. De beamer is niet echt makkelijk in dagelijks gebruik, dus de beeld buis bleef over.
Wellicht had je ook nog een projectietelevisie kunnen overwegen.
De vervanging gaat waarschijnlijk een setje van B&W worden. 604 voor de fronts en 602.5 voor rear, maar daarover komt later wel wat meer.
Heb je die 604 al beluisterd? Zelf ben ik er nl. niet echt kapot van, lage tonen overheersen nogal, beetje boemerig zelfs.
Dan zou ik eerder voor de 603 kiezen of doorsparen voor een hogere serie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het lijkt wel of het opeens mode is om de 604 af te kraken. Dat ding is nu al bijna drie jaar beschikbaar en tot een maand of drie geleden was iedereen die hem had er tevreden mee. Toen werd er een keer geroepen dat hij 'boemerig' is (wat ik persoonlijk dus *echt* kul vind, op een goede amp is het een vrij neutrale speaker die met name in HT erg goed is voor de cash), en nu hoor ik opeens van alle kanten dat het zo'n slechte speaker is.

Mijn smaak is het ook niet BTW, maar dat is een heel ander (irrelevant) verhaal.

Gewoon zelf luisteren, zorg wel dat ze een beetje vrij staan (zo'n bakbeest zal idd boemerig klinken als hij tegen de muur op een rijtje tussen de andere speakers bij Staffhorst of Hobo staat).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:30
Idd, het is in de mode om de 604 af te zeiken. Ik vind het ook niet boemerig eigenlijk. Je kan hooguit zeggen dat het hoog wat aggressief is. Dat heeft de 600 serie altijd al gehad, maar de S3 nog wat meer naar mijn idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
Dr. Strangelove schreef op 31 mei 2004 @ 14:40:
Misschien dat hij het wel goedkeurt ;)

Ik heb de Aventos ook, ben er erg tevreden mee.
De Aventos vind ik de mooiste TV die ik gezien heb onder de 1500 euro.
Zelf heb ik hem inclusief de orginele voet, zodat het net lijkt of hij zweeft.
Anoniem: 37559 schreef op 31 mei 2004 @ 15:04:
[...]
[...]

Heb je die 604 al beluisterd? Zelf ben ik er nl. niet echt kapot van, lage tonen overheersen nogal, beetje boemerig zelfs.
Ik heb nog nooit van mijn leven een mooie projectie TV gezien. Ik vind de licht opbrengst veel te laag.

Ja ik heb die 604's gehoord. En zo boemerig vind ik ze niet.
En over die 604's is iedereen het er toch wel over eens dat ze goed zijn. Het enige nadeel is het formaat, ze zijn nog al aan de forse kant.

Als ze te boemerig zijn moet je ze gewoon wat verder van de kant zetten.
En zelfs dan, doordat ik een eigenbouw buizen eindtrap _/-\o_ heb kan ik daar nog wel wat aan tweaken. Ook is mijn AX-3 voorzien van een 5 bands eq per kanaal, die (voor de luie figuren onder ons) ook nog eens vol automatisch is af te regelen.

[Voor 16% gewijzigd door SnowDude op 31-05-2004 16:37]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 69145
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 37559 schreef op 31 mei 2004 @ 15:04:
[...]

[...]

Hier ben ik het helamaal mee eens >> veel mensen komen hier op terug na deze speakers te hebben beluisterd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
SnowDude schreef op 31 mei 2004 @ 16:34:
[...]

De Aventos vind ik de mooiste TV die ik gezien heb onder de 1500 euro.
Zelf heb ik hem inclusief de orginele voet, zodat het net lijkt of hij zweeft.

[...]

Ik heb nog nooit van mijn leven een mooie projectie TV gezien. Ik vind de licht opbrengst veel te laag.

Ja ik heb die 604's gehoord. En zo boemerig vind ik ze niet.
En over die 604's is iedereen het er toch wel over eens dat ze goed zijn. Het enige nadeel is het formaat, ze zijn nog al aan de forse kant.

Als ze te boemerig zijn moet je ze gewoon wat verder van de kant zetten.
En zelfs dan, doordat ik een eigenbouw buizen eindtrap _/-\o_ heb kan ik daar nog wel wat aan tweaken. Ook is mijn AX-3 voorzien van een 5 bands eq per kanaal, die (voor de luie figuren onder ons) ook nog eens vol automatisch is af te regelen.
Je werkt wel met een buizen versterker en wilt daar 604's op aansluiten. die gaan daar echt niet veel beter van klinken hoor, dit is gewoon een budget BW speaker.

Ik kan je echt aanraden om dan de 700 serie te nemen >> deze klinken echt goed.
Wil je echt niet meer dan €600 per speaker uitgeven dan kan je denk ik beter naar een ander merk gaan kijken. Ga die 600 serie B&W's maar eens beluisteren met daarnaast nog minstens 5 andere setje in dezelfde prijsklasse >> wedden dat je met iets anders naar huis gaat. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69145 op 31-05-2004 20:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 105289

Dit is mijn home cinema :)

versterker: NAD C-320 BEE (2*50watt)
dvdspeler: Aldi ! :)
CDspeler: Sony blabla
Playstation 2 staat er niet op
Televisie: Bluesky van de GB
surround: Aldi ! :)
Stereoboxen: B&W 603 S3

de PC is enkel voor de mp3s

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:01
Anoniem: 105289 schreef op 31 mei 2004 @ 19:16:
Dit is mijn home cinema :)

[afbeelding]

versterker: NAD C-320 BEE (2*50watt)
dvdspeler: Aldi ! :)
CDspeler: Sony blabla
Playstation 2 staat er niet op
Televisie: Bluesky van de GB
surround: Aldi ! :)
Stereoboxen: B&W 603 S3

de PC is enkel voor de mp3s
Mooie B&W's :). Staan ze alleen niet te dicht bij elkaar om een vol geluidsbeeld te geven? Of zit je dicht op je speakers?

Ik probeer deze opgave van Dolby aan te houden:
http://www.dolby.com/graphics/consumer/homeent/5.1-speaker-setup.gif

Het kan ook zijn dat dit complete bagger is en dat je huidige setup het beste klinkt in jouw kamer, but it can't hurt to try :Y).

[Voor 4% gewijzigd door SpleeffY op 31-05-2004 23:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 77615

luidspreker van het formaat van de 604 kan je het beste zoveel mogelijk vrij zetten van de muur, houd als leidraad 50 cm aan voor alle muren en objecten in de directe omgeving van je speaker.

ik heb zelf de cm-4 van B&W en als ik die 10/20 cm van de muur af zet klinken ze ook te overdreven in het laag maar met 50/60 centimeter vindt ik dat mijn speakers een mooi geluidsbeeld produceerd met gecontroleerd strak laag (deze serie staat toch wel een beetje in het verlengde van 600 serie omdat de op nautilus gebaseerde tweeter ook in de behuizing is gemoteerd ipv erbovenop en de kevlar middentoner en aluminium bassunit niet te vergeten) B&W levert er ook "stoppen" van schuim bij die je in je basspoort kan duwen om het laag te verminderen, en dat werkt toch wel goed naar mijn mening en welicht dat dat ook ten goede komt bij de 604 als je ivm ruimte gebrek ze niet voldoende vrij kan plaatsen.

Overigens vind ik dit soort discussies niet in dit topic thuishoren, evenals ik dit soort discussies zelf niet graag houd, immers over smaak valt niet te twisten. :)

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 01-06-2004 01:07. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

komop met die foto's mensen

[Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 01-06-2004 01:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

no flame intended

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 01-06-2004 01:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

De eerste knop rechtsboven van je post is de edit knop. Die kan (moet!) je in het vervolg gebruiken als je iets wilt toevoegen aan je post.

Acties:
  • 0Henk 'm!

zimbab schreef op 01 juni 2004 @ 01:12:
De eerste knop rechtsboven van je post is de edit knop. Die kan (moet!) je in het vervolg gebruiken als je iets wilt toevoegen aan je post.
ik weet het komt een beetje door het pils excuses hiervoor (moet! vindt ik wat heftig houdt me altijd erg goed aan de regels hier op got) ik vindt het overigens erg goed dat er actief gemonitord wordt hier op het forum en nogmaals mijn excuus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

OK....no problemo. Ik zag echter dat je nog mar 27 posts had hier en dacht dat je het misschien niet wist. Met de "moet" wilde ik alleen maar aangeven dat het hier de policy is, maar we begrijpen elkaar. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik heb een update in mn ht set, het gaat om de Peerless Monster sub die te koop stond op het HTform. Deze werkt vanaf 19Hz aan 250/500 watt _/-\o_ .
Je kan wel stellen dat die er vrolijk op los beukt 8) . Ik ben er heel erg tevreden mee echter ga ik binnen kort de kast modden zodat ie matcht met de cm4 van b&w, denk dan aan zo naukeurig mogelijk de fineer van de B&W zien te vinden en die toepassen en een aluminium baffle (opzetplaat) met dezelfde schoeven en het zelfde kap design.

link naar mijn eerdere post:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20647426

gevolgd door wat plaatjes :D
http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00895.JPG

http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00896.JPG

http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00889.JPG

http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00897.JPG

http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00899.JPG

http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00905.JPG

http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00906.JPG

http://server5.uploadit.org/files/rikkienator-DSC00907.JPG

zeer ruig laag!!!!

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 01-06-2004 03:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online
nice.. wat een gruwelijk grote "mooie" baskast!! :) ik zou em er niet tussen willen hebben staan..maar hij ziet er zwaar gelikt uit!
Mooi die CM4's eens een andere kleur.. jammer dat ze deze niet hadden..maar anders had het me 350 euro meer gekost als ik deze kleur wou..dus zit ik nu met maple :)..
Dat fineer is wel aan te komen.. maar geloof me..je wilt er niet aan beginnen om dat fineer eraf te halen en opnieuw te doen.... dit spul strijk je er niet op.. paar plaatjes hierboven zie je mijn audiorack met rea-wood-vineers (mahonie).. was echt een klotewerk..maar het zit erop :)
Wat je beter kan doen is gewoon opschuren (wel licht) en daar gewoon wat beits op waterbasis maken.. sausen... en dan lakken ( geen gekleurde lakbeits kopen..dat is niet goed op fineer!!!!)

zie ik dat je een vdHUL d352 kabel op je CM4's heb hangen?? die kan je gelijk lozen en voor een kimber inruien.. * gitaarwerk heeft ervaring met een cm4 & cdHUL omdat ie er zelf ook een heeft

ik heb destijds em geprobeert met kimber..en het geluid is echt een stukje beter geworden.. en ik heb et dit keer niet over wat subtiele verschillen :)

Werkt je versterker er lekker op?? ik had met een sony receiver op de CM4's gehad, maar vond het allemaal niet echt lekker klinken.. heb nu een zwaardere amp (AVM competition power eindbak) en het klinkt een stuk rustiger

btw.. ik moet ook toegeven dat het rack een heel klein beetje meedoet nu in het weergeven van zijn rust.dit is echt geen onzin.. (tenminste.. ik hoor het) er is wel duidelijk verschil tussen het rack nu en mijn oude plastic schommelende leenbakker bijzettafeltje waar alles op stond.

[Voor 6% gewijzigd door gitaarwerk op 01-06-2004 08:56]

Ontwikkelaar van Gleamy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 25-05 22:07

Blamm

Niet meer Smart

Hoe goed kan dat Marantz monoblok je subwoofers (of is het 1 + passive radiator?) aansturen?
Je ziet niet vaak dat ze gebruikt worden als pure krachtbron ipv aansturing voor luidsprekers, aan de andere kant is 125W in 8Ohm of 180W in 4Ohm niet nix ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

het is een passive radiator icm met een actieve woofer en dat trekt ie naar mijn mening prima. @gitaarwerk, het zijn geen van den hul kabels, ik heb op www.breem.nl e.e.a. gelezen m.b.t. dure kabels en heb voor mezelf blinde luister testen gedaan (met hulp van een vriend natuurlijk) en ik hoor het verschil niet, het zijn gewoon dikke kabels :D
ik heb wel wat moeten inleveren wat muziek betreft als het over de pioneer amp gaat maar toch klinkt het zeker niet slecht, in tegendeel zelfs. Ik denk eraan om uit te breiden met nog meer Marantz monoblokken. maar deze sub is voorlopig het laatste

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online
prima als je het niet hoort :) lekker goedkoop :D ik hoorde het wel.. en ben tevreden nu met deze kabel :)

Wel ontzettend tof set, dat zowieso.. ik vind ze zonder grill er gewoon retestrak uitzien, die CM4's
ik heb ze ook..maar in eerste stantie niet gekocht hierom. . :9

[Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 01-06-2004 12:27]

Ontwikkelaar van Gleamy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 77615 schreef op 01 juni 2004 @ 12:23:...Ik denk eraan om uit te breiden met nog meer Marantz monoblokken...
Ik zit daar ook aan te denken; ik kan hier nog 2 gebruikte MA6100's kopen.. Zo te zien is dat dezelfde als op die foto.. Heeft dat nou echt een beetje toegevoegde waarde bovenop een normale receiver? Ik wilde ze graag eerst beluisteren, maar de verkoper was daar geloof ik niet zo happig op, omdat het tweedehands spul betreft, en hij had liever niet dat ik dat even mee naar huis nam..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Gemineye schreef op 01 juni 2004 @ 12:42:
[...]

Ik zit daar ook aan te denken; ik kan hier nog 2 gebruikte MA6100's kopen.. Zo te zien is dat dezelfde als op die foto.. Heeft dat nou echt een beetje toegevoegde waarde bovenop een normale receiver? Ik wilde ze graag eerst beluisteren, maar de verkoper was daar geloof ik niet zo happig op, omdat het tweedehands spul betreft, en hij had liever niet dat ik dat even mee naar huis nam..
voor mij zou het wel uitmaken omdat ik dan de eindtrappen van die pioneer niet meer gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Gitaarwerk schreef op 01 juni 2004 @ 12:27:
prima als je het niet hoort :) lekker goedkoop :D ik hoorde het wel.. en ben tevreden nu met deze kabel :)

Wel ontzettend tof set, dat zowieso.. ik vind ze zonder grill er gewoon retestrak uitzien, die CM4's
ik heb ze ook..maar in eerste stantie niet gekocht hierom. . :9
en daar gaat het tenslotte om :D ik heb de CM nu al een jaar of 3 en ben er nog steeds elke dag zeer tevreden mee, ik had eerst alleen voor muziek aangeschaft icm met een pm7000 van marantz

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 37559

Nog even over die B&W 604 discussie: ik weet dat het hier een beetje not-done is om iets negatiefs over B&W te zeggen ;) , maar ik geef gewoon mijn mening en die is gebaseerd op zelf vaak en uitgebreid luisteren (waarbij de speakers perfect stond opgesteld, dus niet te dicht bij de muur want dan klinkt elke speaker boemerig).

Voor dat geld zijn er naar mijn mening redelijk wat speakers te vinden die beter klinken.
De 603 vind ik daarentegen beter qua prijs/kwaliteit verhouding, alhoewel ik hem zelf ook nooit zou kopen (ook hier geldt dat ik mooiere speakers gehoord heb).

De hogere series van B&W die ik beluisterd heb vind ik wel erg mooi.

Ik postte het eigenlijk alleen omdat ik hier vaak de indruk krijg dat mensen maar meteen voor B&W kiezen omdat ze daar hier zoveel over gelezen hebben, zonder eens fatsoenlijk rond te kijken en luisteren wat voor mooie speakers er nog meer te krijgen zijn.
Dat is toch zonde als je zoveel geld gaat uitgeven.

Verder wil ik er nog even op wijzen dat ik nergens beweerd heb dat het slechte speakers zijn, alleen dat het niet helemaal mijn smaak is qua geluid.
Iemand anders vindt ze misschien juist weer perfect klinken (heel veel mensen zelfs, anders werden ze ook niet zoveel verkocht lijkt me).

Ieder zijn eigen smaak en mening :)

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 37559 op 01-06-2004 13:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

dat zeg ik.......
mijnpunt was meer dat het offtopic was (moet ik er zelf ook niet op in gaan dat is waar)
laten we hopen dat er weer eens wat meer foto's voorbij gaan komen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 37559 schreef op 01 juni 2004 @ 13:19:
Nog even over die B&W 604 discussie: ik weet dat het hier een beetje not-done is om iets negatiefs over B&W te zeggen ;) , maar ik geef gewoon mijn mening en die is gebaseerd op zelf vaak en uitgebreid luisteren (waarbij de speakers perfect stond opgesteld, dus niet te dicht bij de muur want dan klinkt elke speaker boemerig).

Voor dat geld zijn er naar mijn mening redelijk wat speakers te vinden die beter klinken.
De 603 vind ik daarentegen beter qua prijs/kwaliteit verhouding, alhoewel ik hem zelf ook nooit zou kopen (ook hier geldt dat ik mooiere speakers gehoord heb).

Ik postte het eigenlijk alleen omdat ik hier vaak de indruk krijg dat mensen maar meteen voor B&W kiezen omdat ze daar hier zoveel over gelezen hebben, zonder eens fatsoenlijk rond te kijken en luisteren wat voor mooie speakers er nog meer te krijgen zijn.

Verder wil ik er nog even op wijzen dat ik nergens beweerd heb dat het slechte speakers zijn, alleen dat het niet helemaal mijn smaak is qua geluid.
Iemand anders vindt ze misschien juist weer perfect klinken (heel veel mensen zelfs, anders werden ze ook niet zoveel verkocht lijkt me).

Eindelijk iemand die het snapt !!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnowDude
Anoniem: 37559 schreef op 01 juni 2004 @ 13:19:

Kijk wat je van een speaker vind moet iederen voor zich weten, zelf wil ik graag 604's, maar dat is nog helemaal niet zeker, wel weet ik dat ik eerst nog van alles wil beluisteren, ook wil ik hier bij mijn eigen eindbak menemen, omdat deze toch voor een deel een belangrijk punt is in je systeem. Wel vind ik het design belangrijk, dit omdat dit soort speakers niet echt klein zijn en toch redelijk in het zicht staat. Een andere optie is idd de cm4 of en dat is nog de beste optie de cm6,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

SnowDude schreef op 01 juni 2004 @ 15:23:
[...]

Kijk wat je van een speaker vind moet iederen voor zich weten, zelf wil ik graag 604's, maar dat is nog helemaal niet zeker, wel weet ik dat ik eerst nog van alles wil beluisteren, ook wil ik hier bij mijn eigen eindbak menemen, omdat deze toch voor een deel een belangrijk punt is in je systeem. Wel vind ik het design belangrijk, dit omdat dit soort speakers niet echt klein zijn en toch redelijk in het zicht staat. Een andere optie is idd de cm4 of en dat is nog de beste optie de cm6,
Mijn ervaring is dat je er verstandig aan doet vooral te luisteren naar speaker-versterker combinaties, en niet zo zeer naar speakers op zich (dus met een anonieme versterker bij de hifi-boer).

En eigenlijk wil je speakers altijd thuis beluisteren, in jouw vertrouwde omgeving in plaats van de acoustisch optimale luisterruimte van diezelfde hifi-boer. Niet alle boeren willen daaraan echter.

Overingens is het vaak voordeliger te investeren in het optimaliseren van de acoustiek van je luisterruimte thuis (opstelling van componenten, spikes, gordijntje, tapijtje, plantje, ect.) dan in 'beter' hifi-spul. Het effect daarvan wordt nogal eens onderschat.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bluesbro
  • Laatst online: 19-05 16:26
Ik heb laatst twee van deze jongens gekregen maar ik kan hier helemaal niets over vinden.

Heeft iemand enig id wat voor speakers dit zijn???

http://home.quicknet.nl/qn/prive/gertjanvdhaar/afbeelding0122.jpg

[Voor 4% gewijzigd door The Bluesbro op 01-06-2004 23:12]

Amd 2500+ @ 4200+/ Abit NF7S-2G/ 2X 512 Mb PQI Pc 3200/ Asus FX 5900 GE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dat staat er toch op? Goodmans is een speakermerk zoals je begrijpt, ik heb er zelf ook twee van staan (doen dienst als bijzettafeltjes ;) ). Als je specs bedoelt >> google zou ik zeggen, ik kon ze van de mijne zo gewoon terugvinden (niet dat het wat boeit...).

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn systeem:
  • 19 inch LG Monitor
  • Yamaha RX-V440RDS (receiver)
  • Monitor Audio - Bronze B2 (front speakers)
  • Monitor Audio - Bronze B1 (als surround speakers)
  • TMA - Twister 8000 (subwoofer)
http://members.rott.chello.nl/jtjang/audio/ht1.jpg

Ben ik nu de enige die vindt dat er erg veel offtopic gepost wordt, willen we niet allemaal foto's zien? ze worden wel gepost maar een beetje te weinig naar mijn mening.

• Dr. Strangelove
Tja, de meesten hebben hun set inmiddels wel gepost denk ik. Het houdt een keer op.

• ConZito
  • Laatst online: 21:36
Reposten dan maar ;)

Anoniem: 50944

Topicstarter
Anoniem: 77615 schreef op 02 juni 2004 @ 01:20:
Ben ik nu de enige die vindt dat er erg veel offtopic gepost wordt, willen we niet allemaal foto's zien? ze worden wel gepost maar een beetje te weinig naar mijn mening.
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat er alleen maar HT foto's langskomen, maar ik kom op elke pagina met mijn instellingen nog steeds foto's tegen dus dat zit wel snor.

Over speakers en andere aanverwante zaken discusseren kan ik moeilijk offtopic noemen overigens. ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, zoals gezegd, op een gegeven moment is het een keer over met de nieuwe HT's... Er zijn ondertussen bijna 8000 posts geweest, en je kan niet verwachten dat dat alleen maar foto's zijn. Maar ik stel voor dat we de titel van het volgende topic veranderen in "het grote home-cinema topic" of iets in die richting... Anyways, foto's zijn leuk, maar discussieren over het gefotografeerde spul of aan te schaffen speakers is naar mijn idee minstens net zo leuk...

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 07:53
Alweer een tijdje geleden dus maar een repost van mijn setje.

http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/nadt742_t512.jpg
NAD 742 en T512 stuurt alles aan

http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/minipod1.jpg
http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/minipod2.jpg
http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/minipod3.jpg
http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/minipod5.jpg
http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/minipodcenter.jpg

Mooi of lelijk. Blijft een kwestie van smaak. Ik vind ze schitterend en heb er dus ook 5 van.

http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/minipodcenter_grundigtv.jpg
Grundig TV, de loewe aventos wordt de opvolger en bestel ik in ons nieuwe huis (per augustus)

http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/nicecable.jpg
Standaard hifi speaker cable

http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/sub2.jpg
Subwoofer, tannoy mx10

http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/subcableback.jpg
Alles met monster interlinks aangesloten

http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/subfront2.jpg
http://img57.photobucket.com/albums/v175/bac321/subfront.jpg
Frontsub zonder bescherming

Zeer tevreden over de sound. Minipods klinken heel erg goed. Sub vult alles goed aan. Nieuwe Tv dus over twee maand en dan een keer een beamer. Dit duurt alleen nog wel een jaar.

• The Bluesbro
  • Laatst online: 19-05 16:26
Dr. Strangelove schreef op 01 juni 2004 @ 23:44:
Dat staat er toch op? Goodmans is een speakermerk zoals je begrijpt, ik heb er zelf ook twee van staan (doen dienst als bijzettafeltjes ;) ). Als je specs bedoelt >> google zou ik zeggen, ik kon ze van de mijne zo gewoon terugvinden (niet dat het wat boeit...).
Ik heb google geprobeerd maar het is me niet gelukt iets over deze speakers te vinden.
Als jij meer info der over hebt zou ik dat grag van je horen. :*)

Owja, en dat et Goodmans zijn zover was ik ook al :P

Amd 2500+ @ 4200+/ Abit NF7S-2G/ 2X 512 Mb PQI Pc 3200/ Asus FX 5900 GE

tjah als het dan toch een keer echt ophoudt dan post ik maar iets anders wat ik gezien had en wat ik graag met jullie wil delen.

http://www.royaldevice.com/custom3.htm

die heeft ook echt geld teveel die kerel, weet niet of deze al voorbij was gekomen maar voor degene die hem nog niet kennen.
Ik vind de kamer persoonlijk kwa stijl niet zo mooi maar ik zou graag eens bij hem een filmpje willen kijken :D

• Dr. Strangelove
Ik heb google geprobeerd maar het is me niet gelukt iets over deze speakers te vinden.
Als jij meer info der over hebt zou ik dat grag van je horen
Is misschien lastig bij de nieuwere modellen. Goodmans heeft zichzelf volgens mij opnieuw uitgevonden als budget hifi merk, ze maken tegenwoordig discmans en el cheapo DVD spelers. Over mijn speakers kon ik ook alleen iets vinden op een personal homepage.

Zou dus moeilijk kunnen worden. Aan de andere kant, wat zou je erover willen weten?

[Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-06-2004 12:46]

Anoniem: 25587

Anoniem: 77615 schreef op 02 juni 2004 @ 12:38:
tjah als het dan toch een keer echt ophoudt dan post ik maar iets anders wat ik gezien had en wat ik graag met jullie wil delen.

http://www.royaldevice.com/custom3.htm

die heeft ook echt geld teveel die kerel, weet niet of deze al voorbij was gekomen maar voor degene die hem nog niet kennen.
Ik vind de kamer persoonlijk kwa stijl niet zo mooi maar ik zou graag eens bij hem een filmpje willen kijken :D
Ik denk dat de meeste deze nu wel een keer gezien hebben. Ik heb hem in ieder geval aan een paar keer voorbij zien komen. Wel weer leuk om te zien dat wel :)

• tatata
The Bluesbro schreef op 02 juni 2004 @ 10:47:
[...]

Als jij meer info der over hebt zou ik dat grag van je horen. :*)

Owja, en dat et Goodmans zijn zover was ik ook al :P
Mail je ze ff http://www.gll.co.uk/GLLcontact_us.htm#

tatata schreef op 02 juni 2004 @ 09:19:
Alweer een tijdje geleden dus maar een repost van mijn setje.
.....
Bill gates op je tv?

Vette spullen Rikkie! Stel je die Epson alleen op als je film gaat kijken? Die peerless monster is echt meesterlijk gemaakt. Zou het niet een beetje zonde zijn om dat fineer eraf te halen?

• tatata
Anoniem: 62484 schreef op 02 juni 2004 @ 14:52:
Vette spullen Rikkie! Stel je die Epson alleen op als je film gaat kijken? Die peerless monster is echt meesterlijk gemaakt. Zou het niet een beetje zonde zijn om dat fineer eraf te halen?
Ga je dat eraf halen?

edit:
Vervangen door die rode lees ik net. Spannend, hopelijk krijg je het er wel net zo mooi op.
Nee, zomaar iemand. Om de een of andere reden toen ik deze foto nam stond hij aan hierop. De foto zal ik eens gaan vervangen :)

[Voor 8% gewijzigd door tatata op 02-06-2004 15:31]

erg grappig die gates..... ik zou zeggen hou die foto erin :P
maar over die sub, mijn schoonvader is metaal smid (zelf kan ik het niet maken helaas) en die maakt een nieuwe baffle voor me.
Ik heb eerder de tip gekregen om de fineerlaag licht op te schuren en op te beitsen maar ik denk dat ik er even mee langs een meubel maker ga om te vragen hoe ik het het beste kan doen, ik had het idee met een x-aantal pilsjes op samen met mn vriendin bedacht dus ik hoop dat het wat wordt (dan mag hij in de huiskamer :P )

ik weet niet hoe lang het duurt maar ik houdt jullie op de hoogte

Anoniem: 62484 schreef op 02 juni 2004 @ 14:52:
ja maar ik verwacht binnenkort te verhuizen en dan komen er een hoop reposts aan: :D dan zal het er een stuk beter uit gaan zien (beamer aant plafond dus)

[Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 03-06-2004 04:57. Reden: typo]

Anoniem: 32558

tatata,welk merk speakers heb je?

sorry, maar ik ben noob op gebied van audio, dus speakers op het zicht herkennen kan ik nog niet.

Anoniem: 100231

Er blijven mooie setjes voorbijkomen hoor! ga zo door zou ik zegge

/offtopic ik had nog even een offtopic vraagje heeft iemand wel iets bij geunstiger.de (zoiets) besteld ? en hoel angduurde dat voor het aan kwam en wat was de prijs ervan ??(het verzenden dan) zijn deze mennsen wat betrouwbaar ? want het scheelt meer dan 100 euro bij sommige winkels!!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:48

PnD

like in Pinda ^_^

guenstiger.de is toch een zoeksite voor producten geen winkel of sla ik nu de plank mis?

over het bestellen in duitsland kan ik het volgende zeggen:
verzendkosten bij mijn sennheiser headset waren 15 euro, maar bij speakers ofzo zijn die kosten bij de meeste winkels echt schrikbarend hoog dat je twijfelt of je voor 100 euro daar wilt bestellen.

[Voor 60% gewijzigd door PnD op 03-06-2004 09:07]

Al mijn oude & nieuwe systemen

• tatata
Anoniem: 32558 schreef op 03 juni 2004 @ 06:39:
tatata,welk merk speakers heb je?

sorry, maar ik ben noob op gebied van audio, dus speakers op het zicht herkennen kan ik nog niet.
Geeft niet iedereen moet het leren.

Het bedrijf heet blueroom en behoorde vroeger bij B&W.
url:
http://www.podspeakers.com/podspeakers.html

pics:

http://www.cyberculture.co.nz/images/minipod.jpg

http://www.avland.co.uk/blueroom/minipod/colourssml.jpg

specs:
Specifications for the Blue Room Mini pod Speakers
System type

2-way 4th-order bass-reflex direct-radiating.
Drive units 1x130mm (5") dia long-throw bass/midrange feat. kevlar piston and 2mm (1") dia high-power voice coil on kapton former.

1x 26mm (1") dia free-mounted high-frequency
unit feat.neodimium motor, doped fabric diaphragm and magnetic fluid for cooling and damping
power handling: suitable for use with amplifiers of between 10 - 100W RMS output into 4 ohm on undistorted music or speech programme
Frequency range: 55Hz - 25KHz at -6dB
Freefield response:

reference axis: +/-3dB, 60Hz - 22KHz.
Dispersion 2dB max deviation over horizontal 60deg arc
centred on reference axis, vertical 40deg arc centred on reference axis
Sensitivity 90 dB spl (1W at 1m).
Nominal impedance: 4 Ω
Crossover

frequency 3KHz. 2nd order LF.
3rd order HF.
Distortion

< 1% @ 80Hz - 20KHz (90dB spl, 1m).
Dimensions:

Height 340mm (13.5") sputnik spikes add 100mm (4")
Width 210mm (8.5")
Depth 220mm (8.5")
Weight 2.37Kg (5.5lb) with blueroom sputnik spikes

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Gatver dat zijn echt de meest lelijke speakers die ik ooit gezien heb >:) :P
Maar het gaat natuurlijk om de klank :7

...call for a Big Lebowski

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Da_man schreef op 03 juni 2004 @ 11:16:
Gatver dat zijn echt de meest lelijke speakers die ik ooit gezien heb >:) :P
Maar het gaat natuurlijk om de klank :7
Geloof me, het kan nog veel erger... :r

• gitaarwerk
  • Niet online
klank is niet overweldigend..maar juist het design is best gaaf... maar dat is natuurlijk heel persoonlijk..zeker met dit "extreem" model

Ontwikkelaar van Gleamy

• tatata
Minipod extreem?

Klank vind ik juist erg goed. B&W staat aan de wieg van de minipod dus dat zegt wel iets over de kwaliteit. Ze klinken veel beter dan een groot aantal mensen had verwacht, die ze hier zijn komen luisteren.
Ik denk dat ze qua geluid op het niveau zitten van een andere 200 euro kostende speaker. Deze zijn alleen iets duurder door het design.

Speakers welke ik ook zeer schitterend vind:
http://www.dedoelenlentehifishow.nl/pictures/aquarius.jpg

Ik meen alleen dat ze heel duur waren.

• gitaarwerk
  • Niet online
ziet er duur uit ook ;)

minipods hebben ook die kevlar erin zitten.. tis ook gedeeltelijk smaak..
zijn die dingen dan 200 euro per stuk? (ik dacht namelijk dat ze 2x zo duur waren :P )

Ontwikkelaar van Gleamy

• HellBeast
  • Laatst online: 19:16

HellBeast

Oh My GoT!

JaFFoG schreef op 24 mei 2004 @ 22:18:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar... wat heb je voor dat apparaatje neergelegd? :9~ _/-\o_
Sorry voor de superlate reactie (was het topic een beetje uit het oog verloren).
De barco heb ik overgekocht voor 2700 Euro. Was een vriendenprijsje. De buizen hebben allemaal ongeveer 3000 uur gedraaid. (ze gaan makkelijk tot 12000 a 15000 uur voordat je echt wear ziet).

Beauty is in the eye of the beerholder

Anoniem: 41939

tatata schreef op 03 juni 2004 @ 12:13:
Minipod extreem?

Klank vind ik juist erg goed. B&W staat aan de wieg van de minipod dus dat zegt wel iets over de kwaliteit. Ze klinken veel beter dan een groot aantal mensen had verwacht, die ze hier zijn komen luisteren.
Ik denk dat ze qua geluid op het niveau zitten van een andere 200 euro kostende speaker. Deze zijn alleen iets duurder door het design.

Speakers welke ik ook zeer schitterend vind:
[afbeelding]

Ik meen alleen dat ze heel duur waren.
Hey tatata ;) ,
Welk merk/type is dat? Krijg een mooi idee voor een zelfbouwuitdaging nu ik die zie. :)

• tatata
Gitaarwerk schreef op 03 juni 2004 @ 12:16:
ziet er duur uit ook ;)

minipods hebben ook die kevlar erin zitten.. tis ook gedeeltelijk smaak..
zijn die dingen dan 200 euro per stuk? (ik dacht namelijk dat ze 2x zo duur waren :P )
Ik meen 275 euro per stuk. Hmm hobo heeft ze vanaf 299 en de beugels nog eens 99 p/s

Hier positieve beschrijving http://www.proaudiovisie....200111blueroomminipod.pdf

Sub en center die erbij horen maar te prijzig zijn voor mij:
http://www.hifi.nl/gfx/center-front_minipod_10_februari.jpg
429 euro.

http://www.hear.nl/images/icons/fotos/bass3minipod.jpg
899 euro.

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Afgelopen zaterdag een setje Dali New Suite 1.7 zuilen besteld :9~

Ik was eigenlijk in de winkel om even te luisteren naar de Q4 van Kef (zagen er wel mooi uit... het oog wil tenslotte ook wat), maar die vond ik eigenlijk niet zo tof klinken. Er zat bijna helemaal geen laag in en het klonk een beetje hol. De Q5 klonk veel beter, maar zat naar mijn smaak eigenlijk weer teveel laag in.

Bij het luisteren naar wat andere merken en modellen viel mijn oog/oor plotseling op de Dali. Damn, dat klonk in de winkel erg goed. Hij werd daar overigens door een NAD versterker aangestuurd. Thuis moeten ze door een Onkyo TX-L5 receiver worden aangestuurd. Hoewel die niet zoveel vermogen heeft (uit m'n hoofd iets van 5x30W) is het wel een lekker klinkende versterker. Ik ben erg benieuwd hoe het thuis gaat klinken. De Dali schijnt een redelijk hoge gevoeligheid te hebben, dus dat zal met het vermogen van m'n Onkyo wel goed zitten. De speakers waren helaas niet op voorraad en de levertijd is 2 á 3 weken dus ik zal ff geduld moeten hebben.

Zijn hier meer mensen met Dali speakers? Zo ja, Hoe bevallen ze?

• tatata
Anoniem: 41939 schreef op 03 juni 2004 @ 12:37:
[...]
Hey tatata ;) ,
Welk merk/type is dat? Krijg een mooi idee voor een zelfbouwuitdaging nu ik die zie. :)
Als je je muis boven het plaatje houdt kan je zien dat ze aquarius heten.
Ik kan er niet veel over vinden behalve dat dit de makers moeten zijn http://www.shanling.com/index_e.html

Maar verder vind ik alleen amps/cd spelers van hen. Ik zal eens voor je zoeken.

Anoniem: 41939

tatata schreef op 03 juni 2004 @ 13:08:
[...]

Als je je muis boven het plaatje houdt kan je zien dat ze aquarius heten.
Ik kan er niet veel over vinden behalve dat dit de makers moeten zijn http://www.shanling.com/index_e.html

Maar verder vind ik alleen amps/cd spelers van hen. Ik zal eens voor je zoeken.
Tnx.

-edit-
Net gevonden:
http://users.skynet.be/P-...RNAL/JOURNL40/journ40.htm

En dit:
http://www.vaessen.com/products.html

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 03-06-2004 13:22]

Anoniem: 25735

Wat vinden jullie van dit setje:
4x KEF Q1 (boxen)
1x KEF Q9c (center)
1x Rel Quake 2 (subwoofer)
1x Pioneer VSX-AX3-S (Receiver) of Yamaha RX-V1400RDS (receiver)

Deze had ik op oog en wil ik nog gaan beluisteren ergens, maar nu vroeg ik me af wat jullie hier van vinden?

Het komt uiteindelijk in een kamer van 4 bij 6, waar ook een projector en scherm komen te hangen.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 03-06-2004 14:20]

• Da_man

Da_man

Times like these...

Anoniem: 25735 schreef op 03 juni 2004 @ 13:56:
Wat vinden jullie van dit setje:
4x KEF Q1 (boxen)
1x KEF Q9c (center)
1x Rel Quake 2 (subwoofer)
1x Pioneer VSX-AX3-S (Receiver) of Yamaha RX-V1400RDS (receiver)

Deze had ik op oog en wil ik nog gaan beluisteren ergens, maar nu vroeg ik me af wat jullie hier van vinden?

Het komt uiteindelijk in een kamer van 4 bij 6, waar ook een projector en scherm komen te hangen.
Ik denk dat je beter een wat 'mindere' receiver kan uitzoeken. Voor dat prijsverschil kan je dan 2x q5 als fronts halen ipv de q1. Ten eerste vind ik dat mooier en ten 2e klinken ze beter. Ik heb de q1 geluisterd en ik vond er weinig aan. De q5 klonk echt veel beter, ok zijn wel ff stukje duurder.

Zeker als je ook muziek luisterd kun je beter een speaker als de Q5 halen ipv een bookshelf uit dezelfde serie.

Anoniem: 25735

Da_man schreef op 03 juni 2004 @ 14:31:
[...]

Ik denk dat je beter een wat 'mindere' receiver kan uitzoeken. Voor dat prijsverschil kan je dan 2x q5 als fronts halen ipv de q1. Ten eerste vind ik dat mooier en ten 2e klinken ze beter. Ik heb de q1 geluisterd en ik vond er weinig aan. De q5 klonk echt veel beter, ok zijn wel ff stukje duurder.

Zeker als je ook muziek luisterd kun je beter een speaker als de Q5 halen ipv een bookshelf uit dezelfde serie.
De Q1 en de Q5 zijn exact hetzelfde bijna, alleen de Q5 gaat wat lager. Dit vang ik weer op met de Rel Quake 2, Dus in principe zou dat niks uitmaken.

Althans werd mij verteld.

• Mosez

Mosez

Watermanager

synthdood schreef op 03 juni 2004 @ 12:57:
[Knipperdeknip]
Zijn hier meer mensen met Dali speakers? Zo ja, Hoe bevallen ze?
Heb zelf de 505's van Dali - zie ook mijn eerdere post in dit topic. Mijn ervaring is dat ze erg warm en vol klinken, hetgeen goed past bij mijn neutrale/ietwat kille NAD C320.

Mijn appartementje is nogal een pijpenla met weinig demping. Toch heb ik geen last van galm of rollende bassen. Wel de speakers goed plaatsen (voldoende uit de muur). Een dB-meter kan je daarbij helpen.

edit:

Typo

[Voor 4% gewijzigd door Mosez op 04-06-2004 00:49]

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Mosez schreef op 03 juni 2004 @ 15:32:
[...]

Heb zelf de 505's van Dali - zie ook mijn eerdere post in dit topic. Mijn ervaring is dat ze erg warm en vol klinken, hetgeen goed past bij mijn neutrale/ietwat kille NAD C320.

Mijn appartementje nogal een pijpenla met weinig demping. Toch heb ik geen last van galm of rollende bassen. Wel de speakers goed plaatsen (voldoende uit de muur). Een dB-meter kan je daarbij helpen.
Warm en vol. Zit er naar jouw mening wel voldoende hoog in? Op mijn versterker zit geen toonregeling, dus zoek ik speakers die van nature wel voldoende hoog (en laag) produceren zonder overdreven te worden (zoals bij Magnat).

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hier mijn vernieuwde budget setje (bij elkaar €750), waar nog een keer een tv bij moet... Ben er erg blij mee als 18 jarige student :)

Receiver: Pioneer VSX-D512
Front: Eltax Concept 400
Rear: Eltax Evolution Mini
Centre: Eltax Evolution Centre
Sub: Mivoc SW-1000

Pc is aan de receiver gekoppeld met een digitalecoax kabel,
naar de subwoofer loopt ook een goede interlink.

Film kijken doe ik dus (nog) op me 17" TFT, het geluid wordt goed
aangestuurd door de Soundstorm chip van het Nforce 2 mobo.

Nog picje van voor de vernieuwing:
http://www.xs4all.nl/~raben/ht/1.jpg

Zo is het nu:
http://www.xs4all.nl/~raben/ht/2.jpg

http://www.xs4all.nl/~raben/ht/3.jpg

http://www.xs4all.nl/~raben/ht/5.jpg

Mivoc SW-1000 subwoofer & een Eltax Mini rear speaker:
http://www.xs4all.nl/~raben/ht/4.jpg

Anoniem: 77321

Anoniem: 25735 schreef op 03 juni 2004 @ 14:36:
[...]

De Q1 en de Q5 zijn exact hetzelfde bijna, alleen de Q5 gaat wat lager.
8)7

• tatata
Anoniem: 25735 schreef op 03 juni 2004 @ 14:36:
[...]

De Q1 en de Q5 zijn exact hetzelfde bijna, alleen de Q5 gaat wat lager. Dit vang ik weer op met de Rel Quake 2, Dus in principe zou dat niks uitmaken.

Althans werd mij verteld.
Ja je hebt helemaal gelijk. Precies hetzelfde 8)7 8)7 8)7

http://81.17.34.201/gfx-producten/Kef/Q1.jpg
Kef Q1
Luidspreker, boekenplank

- 2-weg bass reflex
- Frequentiebereik 45 Hz - 27 kHz
- Crossover frequentie 2.8 kHz
- Vermogen 15-120 W
- Gevoeligheid (2.83V/1m) 91 dB
- Maximale output 111 dB
- Impedantie 8 Ohms
- Magnetic shielding
- Tweeter 19 mm
- Woofer 165 mm
- Afm. (BxHxD) 220 x 350 x 320 mm
- Gewicht 6.25 kg
- Kleur Black Ash(zwart), Maple(beuken) of Dark Apple(kersen)

Prijs per stuk

Onze prijs: € 225,00

http://81.17.34.201/gfx-producten/Kef/Q5.jpg
Kef Q5
Luidspreker, zuilmodel

- Uni-Q mid-hoog luidsprekerdriver
- 2.5-weg bass reflex
- Frequentiebereik 39 Hz - 27 kHz
- Crossover frequentie 2.8 kHz
- Vermogen 15-150 W
- Gevoeligheid (2.83V/1m) 91 dB
- Maximale output 112 dB
- Impedantie 8 Ohms
- Magnetisch afgeschermd
- Tweeter 19 mm
- Midrange 165 mm
- Woofer 165 mm
- Afm. BxHxD 240 x 880 x 320 mm
- Gewicht 14.5 kg
- Kleur Black Ash(zwart), Maple(beuken) of Dark Apple(kersen)

Prijs per stuk

Onze prijs: € 525,00

• Da_man

Da_man

Times like these...

Zo was het in het begin van de middag:
http://home.wanadoo.nl/r.stolten/Roomold2.jpg
http://home.wanadoo.nl/r.stolten/Roomold3.jpg
http://home.wanadoo.nl/r.stolten/Roomold4.jpg
http://home.wanadoo.nl/r.stolten/Roomold5.jpg

En nu:
http://home.wanadoo.nl/r.stolten/Room1.jpg
http://home.wanadoo.nl/r.stolten/Room2.jpg
http://home.wanadoo.nl/r.stolten/Xboxdvd.jpg
Straks komen er nieuwe fronts, center en rears. A/V Receiver e.d.
Eerst luisteren bij stassen binnenkort.
Dit staat er:
Marantz PM7000
Marantz CD5000
Infinity Reference 81 MK-II
Pioneer DV360K
Logitech z-680
Xbox

[Voor 17% gewijzigd door Da_man op 03-06-2004 19:27]

• Mosez

Mosez

Watermanager

synthdood schreef op 03 juni 2004 @ 16:07:
[...]

Warm en vol. Zit er naar jouw mening wel voldoende hoog in? Op mijn versterker zit geen toonregeling, dus zoek ik speakers die van nature wel voldoende hoog (en laag) produceren zonder overdreven te worden (zoals bij Magnat).
Ik heb het natuurlijk nu wel over de 505 -weet niet hoe de 1.7 klinkt- maar met hoog is nix mis. Ik luister van alles waaronder ook veel klassiek. Piano klinkt ook echt als piano (het zal je verbazen hoe vaak dat niet het geval is) en strijkers klinken ook erg natuurlijk.

Ik zou wel de boel bi-wiren (bij mij kan dat niet) en niet een zomaar een touwtje gebruiken om de speakers aan te sluiten. Ben zelf erg blij met mijn QED XT-400, als is dat wel over-kill voor de 505.

[Edit]
Overigens is het niet aan te raden om toonregelaars te gebruiken om gebrek aan hoog/bas/etc. te compenseren. Een versterker-speaker combinatie moet neutraal goed klinken en anders is het geen goede combi.

Je gebruikt de toonregelaars hooguit tijdelijk om een keer een minder goede opname (tape) te corrigeren. Het is ook niet goed voor je versterker om continu de toonregelaars met een positieve uitslag aan te hebben staan; de boel slijt dan harder.

[Voor 23% gewijzigd door Mosez op 03-06-2004 19:05]

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee