Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 21.700 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 107110

@mozes
de boel slijt dan harder is in deze electronica niet echt van toepassing
en toon regeling mits behoudend en goed gedaan (liever op een echte 32bands eq)
is eigenlijk altijd een toevoeging

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Mosez schreef op 03 juni 2004 @ 18:59:
[...]

Je gebruikt de toonregelaars hooguit tijdelijk om een keer een minder goede opname (tape) te corrigeren. Het is ook niet goed voor je versterker om continu de toonregelaars met een positieve uitslag aan te hebben staan; de boel slijt dan harder.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Een goede versterker heeft vaak geeneens een toonregeling. Ik heb echter bij m'n huidige speakers (BNS van 15 jaar oud die het verder verrassend goed doen) het idee dat ik toch wat sprankelendheid/detail in het hoog mis en dan zou ik normaal toch wel naar de treble knop grijpen. Maar aangezien ik die tegenwoordig niet meer heb, wil ik uiteraard dat m'n nieuwe speakers echt alles goed weergeven. Die Dali's klonken in de winkel overigens prima hoor. Maar ja, het is een flink bedrag en dan verwacht je ook wel wat en omdat ik er een paar weken op moet wachten wordt ik ongeduldig en ga ik me zorgen maken of het wel de juiste keuze is.....

Wat betreft het bi-wiren, zou dat echt zoveel uitmaken? Ik denk dat ik in elk geval wel goede kabels ga halen. En misschien ook wel iets van een mooi stuk natuursteen of zoiets om ze op te zetten. Dan verdwijnen de spikes tenminste niet in het laminaat en het staat ook nog 's mooi.

Anoniem: 25735

OK OK kromme zin |:(

Maar wat ik bedoel is dat het bereik van hoog tot laag bijna hetzelfde is, alleen de Q5 gaat lager. Dus de Q1 met subwoofer vult dat goed aan. Jah de Q5 qua zuil ziet er 100% mooier uit. Ik weet niet wat ik heb maar zuilen vind ik super nice.

Ik begon eerst met de Infinity Beta set, maar als ik vanuit ga met 4 zuilen en 1 center zat ik al op 2500 euro. Dan heb ik nog niet eens een receiver of subwoofer 8)7

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Cijfers kunnen wel hetzelfde zijn, maar klank kan wel degelijk schelen. Zou het toch proberen :) . Een sub is nooit ideaal met muziek. Dat kun je beter fullrange hebben, mocht je het laag per sé willen :) .

Music Addicted

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Anoniem: 25735 schreef op 03 juni 2004 @ 20:04:
[...]

OK OK kromme zin |:(

Maar wat ik bedoel is dat het bereik van hoog tot laag bijna hetzelfde is, alleen de Q5 gaat lager. Dus de Q1 met subwoofer vult dat goed aan. Jah de Q5 qua zuil ziet er 100% mooier uit. Ik weet niet wat ik heb maar zuilen vind ik super nice.

Ik begon eerst met de Infinity Beta set, maar als ik vanuit ga met 4 zuilen en 1 center zat ik al op 2500 euro. Dan heb ik nog niet eens een receiver of subwoofer 8)7
Je moet bij 4x q1 ook geen receiver kopen die dik 900 euro is.
Kun je beter een wat 'goedkopere' receiver kopen en van het verschil 2x q5 halen.
De Marantz SR5400 OSE uitvoering is bijv. bij correct maar 600 euro. Normaal is ie €900. Heb je de q1 + sub en q5 wel beluisterd dan?

...call for a Big Lebowski

Ik zit zo wat rond te lezen en vragen en dan wil ik naar Hanze Hifi gaan.
Daar ff kijken of ze het zo neer kunnen zetten en ga ik lezen.

Beetje voorlezen en kijken wat momenteel gangbaar is kan niet kwaad.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:30
Da_man schreef op 03 juni 2004 @ 20:35:
[...]

Je moet bij 4x q1 ook geen receiver kopen die dik 900 euro is.
Kun je beter een wat 'goedkopere' receiver kopen en van het verschil 2x q5 halen.
De Marantz SR5400 OSE uitvoering is bijv. bij correct maar 600 euro. Normaal is ie €900. Heb je de q1 + sub en q5 wel beluisterd dan?
De Yamaha RX-v1400 is niet dik 900 hoor. Minder dan 800 zelfs, heb hem zelf ook staan, fijne receiver. De automatische calibratie mogelijkheid is erg bruikbaar.

En overigens zijn de Q1 en Q5 best wel redelijk hetzelfde. Bij de Q5 is alleen een extra woofer geplaatst om de baffle step te compenseren: een 2.5 systeem. Verder dezelfde drivers en crossover.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55
Boekster schreef op 03 juni 2004 @ 20:33:
Cijfers kunnen wel hetzelfde zijn, maar klank kan wel degelijk schelen. Zou het toch proberen :) . Een sub is nooit ideaal met muziek. Dat kun je beter fullrange hebben, mocht je het laag per sé willen :) .
Er zijn wel degelijk muziekale subs, alleen dan praat je wel over bedragen....

Over de discussie Q5/Q1: voor HT is het te preferen om gelijke speakers te hebben, zelfs voor de center. Dit is vaak een utopie wegens geld, ruimte en nog wat redenen. Als de prio bij film ligt zou ik voor 4 maal de Q1 gaan, mocht je bijv. ook nog graag muziek luisteren is het advies om voor de fronts wat grotere, betere jongens te gebruiken helemaal geen raar advies!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Blue Eyes schreef op 03 juni 2004 @ 21:39:
[...]

Er zijn wel degelijk muziekale subs, alleen dan praat je wel over bedragen....

Over de discussie Q5/Q1: voor HT is het te preferen om gelijke speakers te hebben, zelfs voor de center. Dit is vaak een utopie wegens geld, ruimte en nog wat redenen. Als de prio bij film ligt zou ik voor 4 maal de Q1 gaan, mocht je bijv. ook nog graag muziek luisteren is het advies om voor de fronts wat grotere, betere jongens te gebruiken helemaal geen raar advies!
Er zijn muzikale subs, maar ik vind het zelf niet lekker klinken. Zelf doe ik het muziek liever zonder en steek ik de centen ergens anders in. M'n ruimte is ook dusdanig klein dat ik ik het echte laag niet kan hebben. Er komt waarschijnlijk over een aantal jaren een fullrange, als ik de ruimte en versterking heb. Een sub zal er bij mij niet inkomen. Ik ben denk ik te lui om hem fatsoenlijk te integreren en bij elke CD opnieuw te klooien of hij goed staat of niet.

Het laatste is voor mij volledig waar. De SACD liefhebbers vinden echter weer dat je ook daar voor gelijke luidsprekers moet gaan. Zelf vind ik muziek niet in meerkanaals thuishoren, dus ik zou voor de Q5 gaan met een iets mindere receiver.

Music Addicted

Het is voor 99,9% voor Film, als ik audio zou luisteren zou het via een concert dvd zijn. Maar zeker voor film.

Dus advies is zeker waardevol voor mij. Al vraag ik mij af of er in de buurt van zwolle nog meer audio zaken zitten behalve Hanze Hifi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 07:53
He leuk zwolle heb ik ook 20 jaar gewoond. Nu schiedam en over 2 maand rotterdam. Zit er niet een raf in de buurt ergens rondom zwolle. Wanneer je iets meer besteld in een keer kan je zelfs naar stassen gaan. Zeer scherpe prijzen daar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

tatata schreef op 04 juni 2004 @ 00:18:
He leuk zwolle heb ik ook 20 jaar gewoond. Nu schiedam en over 2 maand rotterdam. Zit er niet een raf in de buurt ergens rondom zwolle. Wanneer je iets meer besteld in een keer kan je zelfs naar stassen gaan. Zeer scherpe prijzen daar.
Stassen, waar zitten die dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Venlo

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 18881

Dit vond ik wel een mooie, gevonden op een internationale site.

http://www.escalis.lu/images/hotritu.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

synthdood schreef op 03 juni 2004 @ 19:51:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens! Een goede versterker heeft vaak geeneens een toonregeling. Ik heb echter bij m'n huidige speakers (BNS van 15 jaar oud die het verder verrassend goed doen) het idee dat ik toch wat sprankelendheid/detail in het hoog mis en dan zou ik normaal toch wel naar de treble knop grijpen. Maar aangezien ik die tegenwoordig niet meer heb, wil ik uiteraard dat m'n nieuwe speakers echt alles goed weergeven. Die Dali's klonken in de winkel overigens prima hoor. Maar ja, het is een flink bedrag en dan verwacht je ook wel wat en omdat ik er een paar weken op moet wachten wordt ik ongeduldig en ga ik me zorgen maken of het wel de juiste keuze is.....

Wat betreft het bi-wiren, zou dat echt zoveel uitmaken? Ik denk dat ik in elk geval wel goede kabels ga halen. En misschien ook wel iets van een mooi stuk natuursteen of zoiets om ze op te zetten. Dan verdwijnen de spikes tenminste niet in het laminaat en het staat ook nog 's mooi.
Mijn NAD C320 heeft ook toonregelaars, maar tevens een bypass-knop en die staat bij mij dus altijd in. Wordt dat circuit gewoon overgeslagen.

Wat betreft je buyer's remorse: een natuurlijke reactie bij grote bedragen -no worries. Mijn 505's moesten indertijd erg lang inspelen, dat was in het begin wel ff schrikken. Ik zou een navraag doen wat gangbaar is voor je 1.7.

Als ik de keuze zou hebben tussen speakers aansluiten met 'goed' single-wire of minder goed (goedkoper) bi-wire koos ik zonder meer voor het laatste. De meeste luisteraars ervaren een breder en dieper stereo-beeld en exactere plaatsing bij bi-wiring.

Let ook eens op je interlink. Toen ik van het standaard-uit-de-doos prutskabeltje overging naar Van de Hul D102-III kon ik het verschil niet geloven: heb de prutskabel zelfs nog zitten doormeten op kabelbreuken en sluiting. En nog één keer teruggeplaats. Vervolgens enkeltje kliko.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 18881 schreef op 04 juni 2004 @ 00:46:
[...]gevonden op een internationale site.
Wat is een internationale site :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

[afbeelding]
Grappig, dat zijn de 'voorlopers' van de B&W Nautilus (niet de 800, de echte 'schelp'). Die zie je eigenlijk zelden :) . Wel een redelijk wazige URL, hoe kwam je daar zo bij?

Het is de Emphasis :) . Apart ding blijft het. Mooi vind ik hem zeker niet :P .

[Voor 13% gewijzigd door Boekster op 04-06-2004 01:02]

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

deepspace schreef op 04 juni 2004 @ 00:47:
[...]

Wat is een internationale site :?
buitenlandse website is beter, snap je het nu? B)
Boekster schreef op 04 juni 2004 @ 00:52:
[...]

Grappig, dat zijn de 'voorlopers' van de B&W Nautilus (niet de 800, de echte 'schelp'). Die zie je eigenlijk zelden :) . Wel een redelijk wazige URL, hoe kwam je daar zo bij?
Ik had wel een ideetje dat de speakers van de nautilus serie afkomstig waren, maar wist niet dat ze zo zeldzaam waren.
De crt beamer is ook erg mooi weggewerkt eh? :)

Ik heb de website gevonden via google, home cinema intypen en voila, je krijgt heel veel mooie resultaten bij afbeeldingen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Boekster schreef op 04 juni 2004 @ 00:52:
[...]

Is helemaal wel een jaren-80 Erlebnis met die ingemetselde Barco en dat 'Modern Talking' interieur.

/me Mosez swingt van links naar rechts: "You can win, if you want... la la la la la la la"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Zou het makkelijk zijnom de buizen van de Barco te verwisselen als ie ingemetseld zit? Hoop dat ze daaraan gedacht hebben :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tatata
Wel een geweldig huis zeg!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:01
Boekster schreef op 04 juni 2004 @ 01:03:
Zou het makkelijk zijnom de buizen van de Barco te verwisselen als ie ingemetseld zit? Hoop dat ze daaraan gedacht hebben :P .
Misschien is het omhulsel wel afneembaar en is de Barco niet ingemetseld ;). Moet je ze vervangen, probeer je hem uit te beitelen, mep je iets te hard.. Zo dat hele ding aan gort ;(.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

SpleeffY schreef op 04 juni 2004 @ 01:11:
[...]

Misschien is het omhulsel wel afneembaar en is de Barco niet ingemetseld ;). Moet je ze vervangen, probeer je hem uit te beitelen, mep je iets te hard.. Zo dat hele ding aan gort ;(.
Het omhulsel ziet er redelijk 'vast' uit. Kijk maar eens bij de aansluiting op het plafonf. En naar voren schuiven lijkt me ook niets. Daar is een Barco net iets te zwaar voor :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 10:24
tatata schreef op 04 juni 2004 @ 00:18:
In Kampen zit een RAF.
Paar min rijden met auto en ze zitten in principe vlakbij een parkeerplaats.

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Nou misschien niet echt een homecinema, maar voor een 17 jarige toch niet slecht dacht ik zo:
(ps. let niet op de kwaliteit foto's, beetje slecht geresized (paint) en heb het origineel weggepleurt :X )

http://members.home.nl/disco/kamer/102_0284.PNG
Opstellig met vette breedbeeld tv :X B)
http://members.home.nl/disco/kamer/102_0286.PNG
Eigen bankje , staat tegenover de stuff van foto 1
http://members.home.nl/disco/kamer/102_0290.PNG
Zelfgemaakte zuil voor mijn Syrincs MR-220 set. Moet ik nog eens goed plamuren en schuren, maar daar ben ik niet zo goed in. Vind ze zo ook wel gaaf en ze zien er van afstand erg cool uit vind ik zelf 8)
http://members.home.nl/disco/kamer/102_0291.PNG
Zijkant van het subje

Meer foto's heb ik niet (voorlopig). Het is wel 2.1 maar die Syrincs kan je niet ff 123 aan een 5.1 setje aansluiten. En die Syrincs klinken echt duidelijk beter als menig 5.1 setje IMHO _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

Enige manier om die buis te verwisselen is door de beamer naar voren te halen, zit niets anders op.
Valt me nog iets op: het projectiescherm is electrisch en verdwijnt in het plafond!
Dat zwarte is niet de caroussel, maar gewoon een inham voor het scherm om op te rollen. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 18881 schreef op 04 juni 2004 @ 01:22:

Valt me nog iets op: het projectiescherm is electrisch en verdwijnt in het plafond!
joh!

en ik denk dat ze ook wel iets beters bedacht hebben om die projector te plaatsen, dat ding heeft koeling nodig hoor. die 3 lenzen is niet het enige dat uitsteekt. Hoe wil je zo'n ding inmetselen eigenlijk? Eerst aan een goeie beugel hangen en dan maar wat cement er overheen smeren? Lekker logisch. Gok dat er een behoorlijk verwijderbaar gedeelte bij zit.

en dat ze het bij die dingen op school over beamer hebben is tot daar aan toe maar ik denk dat deze spontaan op je hoofd klettert als je het een beamer noemt

>> projector is de officiele benaming van dit soort apparaten

m'n maglite en koplampen zijn ook beamers

[Voor 36% gewijzigd door Pixal op 04-06-2004 01:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Pixal schreef op 04 juni 2004 @ 01:37:
[...]

joh!

en ik denk dat ze ook wel iets beters bedacht hebben om die projector te plaatsen, dat ding heeft koeling nodig hoor. die 3 lenzen is niet het enige dat uitsteekt. Hoe wil je zo'n ding inmetselen eigenlijk? Eerst aan een goeie beugel hangen en dan maar wat cement er overheen smeren? Lekker logisch. Gok dat er een behoorlijk verwijderbaar gedeelte bij zit.

en dat ze het bij die dingen op school over beamer hebben is tot daar aan toe maar ik denk dat deze spontaan op je hoofd klettert als je het een beamer noemt

Leuk dat je dat gokt, maar iets vriendelijker mag ook wel. Daar jij het nog steeds bij gokken houdt, blijkt er dus ook wel uit dat je het niet zeker weet. We zijn hier niet volledig achterlijk hoor, we waren gewoon wat aan het discusseren hoe ze dat zouden doen. Dat ie koeling nodig heeft is niet meer dan logisch. Waar licht ontstaat, ontstaat ook warmte. Dat kunnen ze er echter ook boven weggewerkt hebben. Misschien ziet daar wel een soort luik in de vloer waar ze hem naar boven kunnen halen.

Overigens kun je dat ding prima eerst ophangen, een frame erom maken en dan dichtstuken hoor. Lijkt me niet zo'n enomr probleem. Voorzichtig zijn is wel een vereiste.

En ik erger me ook wel enes aan het woord beamer, maarja, dat krijg je er denk ik niet meer uit. Het rolt wat makkelijker dan projector denk ik ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Boekster schreef op 04 juni 2004 @ 01:51:
[...]

[knip-knap-kne]

En ik erger me ook wel enes aan het woord beamer, maarja, dat krijg je er denk ik niet meer uit. Het rolt wat makkelijker dan projector denk ik ;) .
Als je in de VS in de kroeg vertelt dat je een 'beamer' aan het plafond hebt hangen krijg je meteen geen bier meer. Een beamer is daar namelijk een BMW -een auto dus.

edit:

Off-topic? Jah, nogal.

[Voor 7% gewijzigd door Mosez op 04-06-2004 01:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
Als ik aan mensen vertel dat ik een projector heb gekocht vragen ze eerst of ik een dia projector heb gekocht, daarna een film projector (je weet wel, zo'n 16mm ding ofzo :P). En dan vertel ik maar dat ik een beamer heb gekocht. "OOOOOOhhh, een beamer" :o.
Waypoint schreef op 04 juni 2004 @ 01:20:
Nou misschien niet echt een homecinema, maar voor een 17 jarige toch niet slecht dacht ik zo:
Hoe ben je op het idee gekomen om een setje powered luidsprekers te kopen? En waar dienen die data kabels voor die erin steken?

[afbeelding]
Het ziet er wel mooi uit en het zal vast veel werk geweest zijn, maar technisch lijkt het me niet echt ideaal. Die speakers zijn zo te zien full range drivers met een backloaded hoorn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Boekster schreef op 04 juni 2004 @ 01:51:

Leuk dat je dat gokt, maar iets vriendelijker mag ook wel. Daar jij het nog steeds bij gokken houdt, blijkt er dus ook wel uit dat je het niet zeker weet. We zijn hier niet volledig achterlijk hoor, we waren gewoon wat aan het discusseren hoe ze dat zouden doen. Dat ie koeling nodig heeft is niet meer dan logisch. Waar licht ontstaat, ontstaat ook warmte. Dat kunnen ze er echter ook boven weggewerkt hebben. Misschien ziet daar wel een soort luik in de vloer waar ze hem naar boven kunnen halen.
Dat ik wat vriendelijker mag zijn heb je gelijk in. Dat jullie niet achterlijk zijn ben ik niet met je eens, als je eens een uurtje op GoT gaat lezen kom je aardig wat achterlijke opmerkingen of tips tegen. Maar dat terzijde. Als ze hem werkelijk door een luik naar boven halen hoop ik voor ze dat het geen huis met betonnen vloeren was. Anders is dat niet alleen de minst logische manier van ophanging maar ook nog eens de meest onmogelijke. Het lijkt me redelijk moeilijk om hem zo omhoog te trekken aangezien de lenzen wel heel erg netjes zijn afgewerkt. Ik wil hier niemand de les lezen maar samen met het weggewerkte scherm lijkt het me wel verschrikkelijk logisch dat dit gewoon een verlaagd plafond is en dat er genoeg maatregelen zijn getroffen om bij de apparatuur te komen. Want die electrische tyfusschermen willen ook nog wel eens jammen.
Overigens kun je dat ding prima eerst ophangen, een frame erom maken en dan dichtstuken hoor. Lijkt me niet zo'n enomr probleem. Voorzichtig zijn is wel een vereiste.
Natuurlijk kan dat, maar als je zo'n ding koopt, laat calibreren enzovoorts weet je dat die lampen een bepaalde levensduur hebben. Dan kan het technisch wel mogelijk zijn om de hele wereld om dat ding heen te stuken maar zo'n wilde gok hoeft het niet te zijn aangezien niemand zo STOM is om dat ding compleet achter cement te verstoppen. Het lijkt er gewoon op dat jij B zegt omdat ik toevallig A zeg.

Natuurlijk gaan we op in een onmogelijk debiele discussie zo aangezien het echt geen flikker uitmaakt hoe ze dat ding hebben verstopt. Je kan speculeren totdat je erbij neervalt maar ik denk dat ze er wel rekening mee hebben gehouden dat er zonder te breken bij dat ding gekomen moet worden.
Ik ben blij dat er meer mensen zijn die het nog wel weten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Pixal schreef op 04 juni 2004 @ 02:33:
[...]

Dat ik wat vriendelijker mag zijn heb je gelijk in. Dat jullie niet achterlijk zijn ben ik niet met je eens, als je eens een uurtje op GoT gaat lezen kom je aardig wat achterlijke opmerkingen of tips tegen. Maar dat terzijde. Als ze hem werkelijk door een luik naar boven halen hoop ik voor ze dat het geen huis met betonnen vloeren was. Anders is dat niet alleen de minst logische manier van ophanging maar ook nog eens de meest onmogelijke. Het lijkt me redelijk moeilijk om hem zo omhoog te trekken aangezien de lenzen wel heel erg netjes zijn afgewerkt. Ik wil hier niemand de les lezen maar samen met het weggewerkte scherm lijkt het me wel verschrikkelijk logisch dat dit gewoon een verlaagd plafond is en dat er genoeg maatregelen zijn getroffen om bij de apparatuur te komen. Want die electrische tyfusschermen willen ook nog wel eens jammen.
Laten we er vanuit gaan dat het mogelijk is. Overigens kun je prima van bovenaf maatregelen treffen hoor, dat lijk me geen enkel probleem, als je de projector naar achteren kunt schuiven :) .
Natuurlijk kan dat, maar als je zo'n ding koopt, laat calibreren enzovoorts weet je dat die lampen een bepaalde levensduur hebben. Dan kan het technisch wel mogelijk zijn om de hele wereld om dat ding heen te stuken maar zo'n wilde gok hoeft het niet te zijn aangezien niemand zo STOM is om dat ding compleet achter cement te verstoppen. Het lijkt er gewoon op dat jij B zegt omdat ik toevallig A zeg.
Gedeeltelijk zeg ik A omdat jij B zegt ja ;) . Dat kwam meer door je manier van reageren dan je logica overigens.
Maar je roept net dat je een hoop achterlijke dingen tegenkomt op GoT. Waarom zouden deze mensen dan niet technisch lomp kunnen zijn? Sommige mensen hebben gewoon geld teveel en denken daar ECHT niet aan. Je gaat er wel vanuit dat mensen weten waar ze het over hebben natuurlijk.
Natuurlijk gaan we op in een onmogelijk debiele discussie zo aangezien het echt geen flikker uitmaakt hoe ze dat ding hebben verstopt. Je kan speculeren totdat je erbij neervalt maar ik denk dat ze er wel rekening mee hebben gehouden dat er zonder te breken bij dat ding gekomen moet worden.
Laten we daar maar vanuit gaan ja. Hoewel ik de opstelling vreselijk beroerd vind, wat toch wel enigzins duidt op een beetje onkunde. De luidsprekers staan uiterst wazig. Misschien staan ze wel zo voor de foto, het blijven aparte dingen en van de zijkant zijn ze redelijk onherkenbaar (als luidspreker zijnde dan :P ).
Ik ben blij dat er meer mensen zijn die het nog wel weten!
Zijn we het daar volledig over eens :) . Maar Jag heeft wel gelijk. Een projector is vooral bij de oudjes een dia-projector. Mag jij ze wijs gaan maken dat dat tegenwoordig ook al met bewegende beelden kan voor een schappelijk bedrag (even uitgaande van LCD-projectoren).

Hier overigens nog een PDF-je over de Emphasis, voor de geïnteresseerden.

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Mosez schreef op 04 juni 2004 @ 00:47:
[...]
Let ook eens op je interlink. Toen ik van het standaard-uit-de-doos prutskabeltje overging naar Van de Hul D102-III kon ik het verschil niet geloven: heb de prutskabel zelfs nog zitten doormeten op kabelbreuken en sluiting. En nog één keer teruggeplaats. Vervolgens enkeltje kliko.
Gebruik je een optische of een coax interlink? Ik heb er nu het standaard glasvezeltje tussenzitten die was meegeleverd, maar ben er zelf nog niet uit in hoeverre het nou echt uitmaakt of je optisch of elektrisch aansluit. De heersende mening in het forum lijkt toch naar coax te gaan, maar ja in de professionele wereld wordt er ook veel met optisch gewerkt (meerkanaals adat enzo), dus dat kan toch ook niet slecht zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

synthdood schreef op 04 juni 2004 @ 11:21:
[...]

Gebruik je een optische of een coax interlink? Ik heb er nu het standaard glasvezeltje tussenzitten die was meegeleverd, maar ben er zelf nog niet uit in hoeverre het nou echt uitmaakt of je optisch of elektrisch aansluit. De heersende mening in het forum lijkt toch naar coax te gaan, maar ja in de professionele wereld wordt er ook veel met optisch gewerkt (meerkanaals adat enzo), dus dat kan toch ook niet slecht zijn.
Hmm, ik had het eigenlijk over de link tussen versterker en CD-speler. Heb zelf tussen DVD en in TV ingebouwde receiver een coax-kabel van Oehlbach zitten; coax heeft inderdaad doorgaans de voorkeur van luisteraars boven optisch.

Zal wel te maken hebben met de kwaliteit van de circuits en het aantal omzettingen, helemaal zeker weten doe ik dat niet. Mijn receiver heeft overigens geen optische ingang dus ik kan niet uit ervaring spreken.

Voor jou een kwestie van uitproberen lijkt me: bij lokale hifi-boer een coax-kabeltje regelen en afspreken dat je 'm mag terugbrengen als je geen verbetering hoort.

[Voor 5% gewijzigd door Mosez op 04-06-2004 11:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Grootste voordeel van optisch is dat de circuits elektrisch gescheiden blijven, terwijl je wel een geluidsverbinding realiseert. Dit voorkomt de bloedirritante ground-loop. Of het uitmaakt voor het geluid? Geen idee! Boeit me ook bijzonder weinig. Ik kan me niet voorstellen dat ik echt ga zitten om kabels te testen. Heb wel wat beters tedoen :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 104397

Nou, hier dan wat foto's van mijn setje

Onkyo TX-SR601E
Sony DVP-NS430
Dat ding wat naast de receiver ligt is een Creative Jukebox (een van de eerste). Gebruik ik eigenlijk nooit.
http://members.home.nl/hole/ht/ht1.jpg

Fronts: Kef Q5
Center: Sony ding van een midi-set
TV: Phillips 72cm breedbeeld. Geen idee welk type
Meubel van Ikea ;)
http://members.home.nl/hole/ht/ht4.jpg

http://members.home.nl/hole/ht/ht3.jpg

Surround:
Techinics speaker (ook van een midi-set), (nog) niet op een stand

http://members.home.nl/hole/ht/ht2.jpg

En als extra: 1 heel erg luie Jack Russel terrier.

Vanmiddag naar Stassen om mijn Rel Quake II op te halen 8)

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 07-06-2004 11:43. Reden: sony -> Phillips. (ach, 't geeft allebei beeld)]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
Beter lui dan zo'n bonk energie die de hele dag door je kamer heen stuitert :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Jag schreef op 04 juni 2004 @ 02:11:
Als ik aan mensen vertel dat ik een projector heb gekocht vragen ze eerst of ik een dia projector heb gekocht, daarna een film projector (je weet wel, zo'n 16mm ding ofzo :P). En dan vertel ik maar dat ik een beamer heb gekocht. "OOOOOOhhh, een beamer" :o.
[...]
Hoe ben je op het idee gekomen om een setje powered luidsprekers te kopen? En waar dienen die data kabels voor die erin steken?
Haha jij hebt zeker nog nooit Syrincs in het echt gezien :+ . Niet lullig bedoel hoor, maar dat zijn de luidspreker kabels. Ik heb het ook niet bedacht (8> ....

En die Syrincs heb ik gekocht, omdat ik ook draai en ik wel een leuk setje wilde hebben als monitor's. Maar toen ik deze kamer kreeg (naast deze kamer zit direct mijn slaapkamer +pc, je gaat via een poort van de ene naar de andere kamer), vond ik het lastig om de luidsprekers te plaatsen op de goede hoogte. Als ik nu op de bank zit, staan ze precies op de goede hoogte. Alleen niet bij het draaien, maar je moet consensie's doen hè ;) . Het achterste vlak bij de syrincs zuil is trouwens open, ze zitten niet in een min of meer gesloten kast. Zo beïnvloed je ze minimaal volgens mij :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
Waypoint schreef op 04 juni 2004 @ 12:42:
[...]

Haha jij hebt zeker nog nooit Syrincs in het echt gezien :+ . Niet lullig bedoel hoor, maar dat zijn de luidspreker kabels. Ik heb het ook niet bedacht (8> ....
Nou toevallig wel. En dan nog: het zijn dan signaalkabels, niet luidsprekerkabels.
Verder ben ik helemaal geen fan van Syrincs spullen. Ik weet dat Heuff erin handelt, maar ik vind het niets bijzonders. Gewoon 1 van de vele mid segment merken.
Maar vond het wel grappig dat je er een setje thuis van had staan. Is eens wat anders dan B&W en een Marantz receiver :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Jag schreef op 04 juni 2004 @ 12:58:
[...]
Nou toevallig wel. En dan nog: het zijn dan signaalkabels, niet luidsprekerkabels.
Verder ben ik helemaal geen fan van Syrincs spullen. Ik weet dat Heuff erin handelt, maar ik vind het niets bijzonders. Gewoon 1 van de vele mid segment merken.
Maar vond het wel grappig dat je er een setje thuis van had staan. Is eens wat anders dan B&W en een Marantz receiver :).
Maar 1 ding moet je wel bedenken; ik heb ook al een umx-9 en cjd-20's enzo, pc's.... Ik zou natuurlijk wel AL mijn geld in een setje van B&W en Marantz kunnen 'gooien', maar dan had ik die andere dingen niet gehad.

En toch is het gaaf hoor, als mensen komen die zo'n hifi ding gewent zijn en je laat je Syrincs ff "blazen". Bovendien vind ik ze lekker klinken. Ik heb nog nooit B&w's geluisterd (wat ik overigens best wel eens wil doen), maar ik heb toch niet het geld. Maar stiekem ben ik wel trots op mijn Syrincs hoor :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Waypoint schreef op 04 juni 2004 @ 01:20:
(ps. let niet op de kwaliteit foto's, beetje slecht geresized (paint) en heb het origineel weggepleurt :X )

[afbeelding]
Opstellig met vette breedbeeld tv :X B)
[afbeelding]
Eigen bankje , staat tegenover de stuff van foto 1
[afbeelding]
Zelfgemaakte zuil voor mijn Syrincs MR-220 set. Moet ik nog eens goed plamuren en schuren, maar daar ben ik niet zo goed in. Vind ze zo ook wel gaaf en ze zien er van afstand erg cool uit vind ik zelf 8)
[afbeelding]
Zijkant van het subje

Meer foto's heb ik niet (voorlopig). Het is wel 2.1 maar die Syrincs kan je niet ff 123 aan een 5.1 setje aansluiten. En die Syrincs klinken echt duidelijk beter als menig 5.1 setje IMHO _/-\o_
Eerste reactie @Waypoint. :)

Mooie set man, vooral die zelfgemaakte zuilen. _/-\o_ Wat voor speakers zitten erin?, lijkt mij een compleet bouwpakket aan het plastic front te zien. Ik zelf hou ook van stereo, ten eerste omdat je dan oude versterkers gebruiken kan, en geloof me die zijn bijna altijd beter in hun prijsklasse. :)

En bij een goede stereo-set, mis je geen enkel geluid hoor, het is veel rustiger voor de oren, om naar een klasse stereo-set te luisteren als naar een matige 5.1-set.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Barry_Loef schreef op 04 juni 2004 @ 13:07:
[...]

Eerste reactie @Waypoint. :)

Mooie set man, vooral die zelfgemaakte zuilen. _/-\o_ Wat voor speakers zitten erin?, lijkt mij een compleet bouwpakket aan het plastic front te zien. Ik zelf hou ook van stereo, ten eerste omdat je dan oude versterkers gebruiken kan, en geloof me die zijn bijna altijd beter in hun prijsklasse. :)
het zijn Syrincs, van de syrincs mr-220, hier een linkje

Het is overigens geen plastic front volgens mij, hoewel dat misschien wel zo lijkt. De hele buitenkant is van 1 of ander hard metaal, geen idee wat. :)
Maar bedankt voor je reactie, die zuilen zijn mijn 1e echte hobby bobby project. Alleen die zilvere verf geeft af, terwijl ik zel wel met grondverf eerst heb behandeld :r . :'(

[Voor 3% gewijzigd door Waypoint op 04-06-2004 13:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Pixal schreef op 04 juni 2004 @ 01:37:
[...]

joh!

Kan wel, was een beetje laat en ik was slaperig.
Maar ik weet ook wel dat een beamer hitte produceert hoor.

Anyways: beetje onnuttig om erover te speculeren :)
Overigens worden deze dingen crt beamers genoemd hoor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

CRT-projectoren to be exact. Beamer is meer een triviale naam.

Maar verder met de pics, dit is nonsens.
Nog bedankt voor het posten van deze lekkere discutabele pic trouwens ;) :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

Okej, crt projectoren, weer wat geleerd :)
Ik zal vanavond wel wat pics posten van mijn eigen setup/beamer, lcd beamer wel te verstaan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

LCD-projector! :P

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Waypoint schreef op 04 juni 2004 @ 13:12:
[...]

het zijn Syrincs, van de syrincs mr-220, hier een linkje

Het is overigens geen plastic front volgens mij, hoewel dat misschien wel zo lijkt. De hele buitenkant is van 1 of ander hard metaal, geen idee wat. :)
Heb je gewoon bestaande satalieten in een kast gebouwd?, ziet er echt netjes uit, maar hierdoor heb je toch geen geluidswinst?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0Henk 'm!

Sinds de barco's worden projectoren in Europa toch beamers genoemd, aangezien ze ook gekoppeld zijn aan een video source?
In de VS zullen ze met beamer wel een bmw aanzien, maar als ik projector hoor, moet ik aan overheads denken, daarom vind ik beamer beter klinken. Maar hoezo is dat fout?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 18881 op 04-06-2004 13:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Barry_Loef schreef op 04 juni 2004 @ 13:30:
[...]

Heb je gewoon bestaande satalieten in een kast gebouwd?, ziet er echt netjes uit, maar hierdoor heb je toch geen geluidswinst?
Misschien moet je even wat verder terug bladderen en lezen ;) 8)7 .

Het gaat erom, dat ze nu op de goede hoogte staan en niet om geluidswinst oid! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Aha, ik snap het! :)

Ik begreep het niet omdat je bij zo'n geval ook gewoon de satalieten ophangen kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 18881 schreef op 04 juni 2004 @ 13:37:
Sinds de barco's worden projectoren in Europa toch beamers genoemd, aangezien ze ook gekoppeld zijn aan een video source?
In de VS zullen ze met beamer wel een bmw aanzien, maar als ik projector hoor, moet ik aan overheads denken, daarom vind ik beamer beter klinken. Maar hoezo is dat fout?
Omdat een beamer in principe niets anders is dan een 'straler'. Een overhead is ook een beamer in die context. Beamer is veel ruimer. Projector is meestal gekoppeld aan een toevoeging. Op zich is het dus een LCD-projector, Dia-projector enz.

Music Addicted

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Barry_Loef schreef op 04 juni 2004 @ 13:40:
Aha, ik snap het! :)

Ik begreep het niet omdat je bij zo'n geval ook gewoon de satalieten ophangen kan.
Ja, maar ben je nou een tweaker of niet :o 8)7 ....

Bovendien vind ik dat er niet uit zien :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 37559

Anoniem: 18881 schreef op 04 juni 2004 @ 13:37:
Ik heb nog een andere theorie; projector is de juiste benaming voor een CRT, en beamer voor al het andere spul (LCD, DLP) :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Anoniem: 104397 schreef op 04 juni 2004 @ 12:23:
Nou, hier dan wat foto's van mijn setje

TV: Sony 72cm breedbeeld. Geen idee welk type
Uhhm, das een Philips 28PW6006 zo te zien, igg geen sony ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 37559

Tele schreef op 04 juni 2004 @ 13:49:
[...]

Uhhm, das een Philips 28PW6006 zo te zien, igg geen sony ;)
Volgens mij ook, ook al omdat ik dezelfde tv heb (alleen dan de 32 inch) en daar staat Philips op :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Boekster schreef op 04 juni 2004 @ 13:42:
[...]

Omdat een beamer in principe niets anders is dan een 'straler'. Een overhead is ook een beamer in die context. Beamer is veel ruimer. Projector is meestal gekoppeld aan een toevoeging. Op zich is het dus een LCD-projector, Dia-projector enz.
Oke de betekenis van beamer zodanig ken ik, maar ik dacht dat de beamer common use was nadat de Barco's werden geintroduceerd en sindsdien worden ze hier in Europa beamer genoemd. Volgens mij was het in Frankrijk of Duitsland ontstaan, maar dat weet ik niet zeker. Want het gros van de bedrijven zegt beamer als ze het over data projectie hebben, m.a.w. het woord beamer is teruggebracht naar video/multimedia projectie.
Iig: ik zal projector gebruiken, snappen ze het tenminste internationaal ook ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 51064

Hier dan maar weer eens mijn installatie. Ben zojuist verhuist naar een kamer in Rotterdam dus heb ik hier op mijn "oude" kamer mooi ruimte om mijn HT eens goed op te stellen.

De specs zijn nog steeds hetzelfde:
- TV: Philips 28PW8718
- Receiver: Denon AVR-1804
- DVD-speler: Pioneer DV-360
- Fronts: Kef Q5
- Sub: Pioneer S-W110S
- Center: uit een Pioneer home-cinema set
- Rears: ook uit die Pioneer set

En zo ziet het er nu dus uit 8) :

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef2/2.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef2/1.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef2/5.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef2/3.jpg

http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef2/4.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

Aaah good old mister KEF :7

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 77321

Anoniem: 51064 schreef op 04 juni 2004 @ 15:13:
Hier dan maar weer eens mijn installatie. Ben zojuist verhuist naar een kamer in Rotterdam dus heb ik hier op mijn "oude" kamer mooi ruimte om mijn HT eens goed op te stellen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er mooi uit. :*)

ff offtopic:
Ben gisteren naar RAF Utrecht geweest en heb een aantal speakers beluisterd. Ik had hoge verwachtingen van KEF Q5, maar toen ik overschakelde naar Dynaudio A122, was ik erachter gekomen dat Dynaudio toch een stuk zuiverder klonk dan de KEF's. Anyway.... Mijn vraag is: Waarom zie ik veel mensen een straattegen oid onder hun speakers plaatsen?

(De Q7 klonk nog lelijker dan de Q5 :? )

:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:48

PnD

like in Pinda ^_^

Straattegel (icm spikes) schijnt het geluid te verbeteren (lees: veranderen).
Zit een hele theorie achter i.v.m trillingen, demping enz.

Al mijn oude & nieuwe systemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vooral ontkoppeling... Zoek daar maar eens op ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

MikeyMan schreef op 04 juni 2004 @ 16:34:
Vooral ontkoppeling... Zoek daar maar eens op ;)
Niet ontkoppeling, maar juist koppeling. Lees het verhaal van Meneer_E maar eens in dit topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 68556

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vette spulletjes heb je daar! Beetje kleine sub alleen.. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
PnD schreef op 04 juni 2004 @ 15:48:
Straattegel (icm spikes) schijnt het geluid te verbeteren (lees: veranderen).
Zit een hele theorie achter i.v.m trillingen, demping enz.
Ik heb het gedaan voor de rest van mijn familie, ik zit namelijk boven en we hebben houten vloeren. Door de tegels is het geluid strakker en trilt het minder door naar beneden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Laatst online: 18:33
Dan ook maar eens mijn setje. Ik ben nu stereo begonnen en ben bezig nu met uitbreidden :Y) .

Specs:

TV: JVC AV-28Z25S
Receiver: JVC RX-316R
DVD-speler: Onkyo DV-SP501 (oude foto en toen had ik hem nog niet)
Fronts: 2x Kef Q5 :*)

Ik ben als eerste van plan om mijn huidige receiver te vernieuwen

Picture:
http://www32.brinkster.com/qonsaides/db/DSC00115edit.JPG

[Voor 7% gewijzigd door A. Qonsaides op 04-06-2004 21:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Mooie set, alleen vind ik die tv in het midden met dat witte beeld en een rood kruisje niet echt mooi. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Laatst online: 18:33
Barry_Loef schreef op 04 juni 2004 @ 21:35:
Mooie set, alleen vind ik die tv in het midden met dat witte beeld en een rood kruisje niet echt mooi. :P
Ik heb het eff gefixt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Mooie set dude, vooral die Kef's! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 41939

Mooie set X_P, vooral die pioneer set die je waarschijnlijk eerst had. ;)
Dan zijn die kef's en de Yammie zeker een grote verbetering. :)

Btw, over 10 a 20 jaar kan je zo ontzettend veel Kef Q5's 2dehands kopen. Echt 70% lijkt ze te hebben ofzo. :o

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 04-06-2004 21:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 91434

he mensen, mij ht word op het moment aangedreven door een marantz sr7300 met als fronts 2 jbl ATX 40's en rears JBL TLX 4's.

Over de ATX ben ik niet zo tevreden, ik ga dus een paar nieuwe aanschaffen, nu kan ik voor 450 euro een paar 2de hands B&W DM-603 s2 's krijgen, wat vinden jullie van die speakers ik heb ze 1x gehoord en vind ze goed klinken (was wel niet op een marantz maja)

Anoniem: 91434 schreef op 04 juni 2004 @ 22:01:
he mensen, mij ht word op het moment aangedreven door een marantz sr7300 met als fronts 2 jbl ATX 40's en rears JBL TLX 4's.

Over de ATX ben ik niet zo tevreden, ik ga dus een paar nieuwe aanschaffen, nu kan ik voor 450 euro een paar 2de hands B&W DM-603 s2 's krijgen, wat vinden jullie van die speakers ik heb ze 1x gehoord en vind ze goed klinken (was wel niet op een marantz maja)
Vraag of je die speakers thuis mag uit proberen. :)

Vragen kost niets toch? :+

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 41939 schreef op 04 juni 2004 @ 21:48:Btw, over 10 a 20 jaar kan je zo ontzettend veel Kef Q5's 2dehands kopen. Echt 70% lijkt ze te hebben ofzo. :o
Het zijn gewoon beregoede speakers :) In mijn luistersessies sprong deze er steeds weer bovenuit.. Veel andere speakers vond ik schel klinken, of niet vol genoeg.. zeg het maar! De kef had het allemaal wel! Ik ga over een tijdje maar weer eens luisteren naar de Q5 versus de Q7. Als die mij nog steeds beter bevalt dan de Q5, worden hier nog 2 Q7's aangeschaft en verhuizen de Q5's naar achteren!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Da_man
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Gemineye schreef op 05 juni 2004 @ 01:31:
[...]

Het zijn gewoon beregoede speakers :) In mijn luistersessies sprong deze er steeds weer bovenuit.. Veel andere speakers vond ik schel klinken, of niet vol genoeg.. zeg het maar! De kef had het allemaal wel! Ik ga over een tijdje maar weer eens luisteren naar de Q5 versus de Q7. Als die mij nog steeds beter bevalt dan de Q5, worden hier nog 2 Q7's aangeschaft en verhuizen de Q5's naar achteren!
De q7 klinken niet hetzelfde als de q5, ook al lijkt dat zo omdat het type nr dat doet vermoeden. Ik heb ze beide geluisterd en de q7 klinkt kouder, scheller dan de q5. Als ik zou kiezen tussen de q5 en q7 zou het zeker weten de 1e worden.

...call for a Big Lebowski

• Jag
De Q5 lijkt meer op de Q1 dan op de Q7. De Q7 is een 3 weg systeem, dikke kans dat er zelfs een andere coaxiale driver is gebruikt voor de Q7.

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 01:55

C@SP

Biertje ??

Volg dit topic al een tijdje en vond het nu maar eens tijd om mijn setupje (ook al is het nog niet compleet) aan jullie te presenteren. Vanwege ruimtegebrek staat het nu zo opgesteld, maar binnenkort gaat daar verandering in komen aangezien ik ga verhuizen.

Het verhaal: Nadat ik bij een mede GOT-ter en klasgenoot (Mex :) ) zijn 15 jaar oude B&W's had horen spelen was ik meteen weg van dat spul, daarom maar eens een fatsoenlijke HiFi zaak opgezocht en wat gaan luisteren. Na een aantal sets gehoord te hebben was ik meteen verliefd op de B&W's, mede doordat (naar mijn mening) niet een speaker in dezelfde klasse klinkt zoals deze. Meteen maar een setje besteld.

De Harman Kardon DVD speler en versterker heb ik voornamelijk gekocht om de neutrale geluidsweergave en vooral het design :)

Materiaal:

-Sony 70 cm breedbeeld kanon
-Harman Kardon DVD21
-Harman Kardon AVR2500
-B&W DM601 S3 (2x)
-B&W LCR60 S3
-Muk rears (geleend van Mex)

Wat nog moet komen (na de verhuizing)

-B&W DM603 S3 (2x) ter vervanging van de fronts, de 601's worden dan rears
-Fatsoenlijk meubel
-Beamer :P
-Eventueel sub

Genoeg geluld, pics:

Overview:

Versterker + DVD:

Close-upje van de B&W:

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ha B&W 600 serie, ik schrok al en dacht dat ze niet meer verkocht werden ten faveure van al die Kef speakers!

Overigens vind ik een dynaudio 122 echt een ENORM mooie luidspreker!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Anoniem: 33546

tatata schreef op 02 juni 2004 @ 09:19:
Alweer een tijdje geleden dus maar een repost van mijn setje.

NAD 742 en T512 stuurt alles aan

[afbeelding]

Mooi of lelijk. Blijft een kwestie van smaak. Ik vind ze schitterend en heb er dus ook 5 van.

Zeer tevreden over de sound. Minipods klinken heel erg goed. Sub vult alles goed aan. Nieuwe Tv dus over twee maand en dan een keer een beamer. Dit duurt alleen nog wel een jaar.
waarom heb je heb je niet ook voor de bijpassende blue room sub gekozen? heb hem in de winkel staan als je hem wil ;)

Anoniem: 77615

Anoniem: 33546 schreef op 05 juni 2004 @ 22:46:
[...]

waarom heb je heb je niet ook voor de bijpassende blue room sub gekozen? heb hem in de winkel staan als je hem wil ;)
hij vond hem te prijzig?

Anoniem: 84954

Specs: Marantz SR5300, Philips 963SA en B&W CDM1NT's

Ik heb momenteel de standaardkabels aangesloten op de 6.1 van mijn receiver om muziek te luisteren. Van deze dus:
http://www.accaa.com/images/rca001.jpg

Zou er een hoorbaar verschil zijn als ik van deze kabels kocht?
http://www.superfi.co.uk/images/PGA4200-1-3-5med.jpg

(Coaxiaal lukt niet omdat de upsampeling van mijn dvd-speler niet werkt met de upsampeling op de ingangen van mijn marantz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barry
Ze zijn er absoluut niet voor niets he, maar het gaat erom of jij het verschil hoort, dus als ik jou was zou ik eerst even met je oude kabels naar een high-end zaak gaan om het verschil te horen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 08:17
Anoniem: 84954 schreef op 05 juni 2004 @ 23:34:
Specs: Marantz SR5300, Philips 963SA en B&W CDM1NT's

Ik heb momenteel de standaardkabels aangesloten op de 6.1 van mijn receiver om muziek te luisteren. Van deze dus:
[afbeelding]

Zou er een hoorbaar verschil zijn als ik van deze kabels kocht?
[afbeelding]

(Coaxiaal lukt niet omdat de upsampeling van mijn dvd-speler niet werkt met de upsampeling op de ingangen van mijn marantz)
ik hoor het verschil niet heb ook dezelfde dvd speler + sr4300 en een 1,5 meter tullip van profigold gekocht voor de upsampeling (volgens de dealer is het een wereld van verschil :Y)

ik zou zelf eerder het geld stoppen in betere akoestiek , gordijnen , stenen/spikes onder speakers, vloerbedekking etc

[Voor 17% gewijzigd door xdc op 06-06-2004 01:38]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

JvS schreef op 05 juni 2004 @ 22:18:
Overigens vind ik een dynaudio 122 echt een ENORM mooie luidspreker!
Ik ga binnenkort de knoop doorhakken. Het word of de Dynaudio Audience 122 of de Monitor Audio s5. :*)

Maar ik denk toch die laatste, omdat daar de bassen wat duidelijker hoorbaar zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tatata
Anoniem: 33546 schreef op 05 juni 2004 @ 22:46:
[...]

Omdat hij 800 euro kost en presteert als een 300 euro subje. Hij ziet er wel heel gaaf uit maar voor nu vind ik hem te duur. Ik heb de cinepod ook niet gekocht (429!!!) maar een gewone minipod als center.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg netjes , ik wil zelf ook Kef q5's gaan aanschaffen voor in me woonkamer .
Die kleur van de q5 die jij hebt staan , dat is dark maple toch ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

KunDun schreef op 06 juni 2004 @ 20:06:
[...]

Erg netjes , ik wil zelf ook Kef q5's gaan aanschaffen voor in me woonkamer .
Die kleur van de q5 die jij hebt staan , dat is dark maple toch ?
Neej, da's dark Apple! (dark maple heb je niet ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24
Anoniem: 104397 schreef op 06 juni 2004 @ 21:06:
[...]

Neej, da's dark Apple! (dark maple heb je niet ;) )
Hehehe je heb gelijk 8)7

Het is natuurlijk : Maple, Dark Apple, Black Ash .

Acties:
  • 0Henk 'm!

KunDun schreef op 06 juni 2004 @ 22:20:
[...]

Hehehe je heb gelijk 8)7

Het is natuurlijk : Maple, Dark Apple, Black Ash .
en tegenwoordig ook zilver. Maar die ziet er (naar mijn mening) HEEL erg el-cheapo uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Iedereen aan de KEF hier tegenwoordig !!
Anderhalf jaar geleden Q5's (front) en Q1's (rear) gekocht, in de tijd dat B&W hier helemaal je van het was en je toch beter geen KEF kon kopen.
Heeft iemand deze
http://www.kef.com/products/qseries/images/Q11.jpg
(Q11)
al eens gehoord?
(zijn US only, misschien iemand die daar laatst is geweest)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0Henk 'm!

ikmattie schreef op 07 juni 2004 @ 09:22:
Iedereen aan de KEF hier tegenwoordig !!
Anderhalf jaar geleden Q5's (front) en Q1's (rear) gekocht, in de tijd dat B&W hier helemaal je van het was en je toch beter geen KEF kon kopen.
Heeft iemand deze
[afbeelding]
(Q11)
al eens gehoord?
(zijn US only, misschien iemand die daar laatst is geweest)
Lijkt op een Q5 met een extra racetrack woofer.

Wel mooi. helaas nog nooit gehoord.

Moet je best een flinke kamer voor hebben om goed tot hun recht te laten komen denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28
Anoniem: 104397 schreef op 07 juni 2004 @ 11:41:
[...]

Wel mooi. helaas nog nooit gehoord.

Moet je best een flinke kamer voor hebben om goed tot hun recht te laten komen denk ik.
deze: http://www.kef.com/products/qseries/images/Q10c%20maple.jpg
ziet er ook erg gaaf uit moet ik zeggen!
Maar ook die is alleen te verkrijgen in de US...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0Henk 'm!

ikmattie schreef op 07 juni 2004 @ 12:33:
[...]

deze: [afbeelding]
ziet er ook erg gaaf uit moet ik zeggen!
Maar ook die is alleen te verkrijgen in de US...
Inderdaad :9~ .

Hmmz hij is minder hoog dan de q9c, maar breder. (dus erg breed), maar niet zo breed als (1,10m breed!) deze (komt wel een ongelofelijk geluid uit _/-\o_ )

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 77615

Anoniem: 104397 schreef op 07 juni 2004 @ 12:45:
[...]

Inderdaad :9~ .

Hmmz hij is minder hoog dan de q9c, maar breder. (dus erg breed), maar niet zo breed als (1,10m breed!) deze (komt wel een ongelofelijk geluid uit _/-\o_ )
idd een uber moet heb item :9~
helaas past hij niet in mijn budget hij kost ongeveer 2400 euries en dan heb je een center 8)7 een winnend lot is de enige uitkomst
dromen blijft leuk 8)

(voor ongeveer 7000 euries heb je de 204c surround:203 LenR:204)

[Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 07-06-2004 14:26. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
Anoniem: 104397 schreef op 07 juni 2004 @ 11:41:
[...]

Lijkt meer op de Q7, alleen het is zelfs een 4-weg systeem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2022
Jag schreef op 07 juni 2004 @ 15:18:
[...]
Eigenlijk 3,5-weg :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jag
StarTAC schreef op 07 juni 2004 @ 15:35:
[...]

Eigenlijk 3,5-weg :+
Er staat toch echt dat het een 4-weg is :). Er staan ook drie crossover-punten genoemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Jag schreef op 07 juni 2004 @ 15:18:
[...]
Tja, 't is maar hoe je het bekijkt.

Mijn referentie is de Q5, dus ..
Maar je hebt wel gelijk.

//offtopic

Heb een paar pagina's terug in dit draadje naar een plaatje van ernstig lelijke speakers gelinkt. Heeft iemand nog meer van die gedrochten gezien? Lijkt me leuk om ipv al dat moois hier ook eens iets spuug lelijks te zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29

jOzh

Sweet dude!

Mijn HT heeft een update gehad, er is een sub bijgekomen:

Het is een SVS PB1-ISD geworden. Prachtding voor een heel redelijke prijs. Dit ding laat m'n hele zolder trillen en gaat echt laag :)

Specs van m'n HT
Philips 28PW8506
Marantz SR4300
Marantz DV4300
B&W 603s3
B&W 601s3
SVS PB1-ISD

Nu alleen de center nog, dat wordt waarschijnlijk een LCR600 (mocht ik em kwijt kunnen, dat wordt nog een probleem ben ik bang)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jOzh schreef op 07 juni 2004 @ 16:32:
Mijn HT heeft een update gehad, er is een sub bijgekomen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is een SVS PB1-ISD geworden. Prachtding voor een heel redelijke prijs. Dit ding laat m'n hele zolder trillen en gaat echt laag :)

Specs van m'n HT
Philips 28PW8506
Marantz SR4300
Marantz DV4300
B&W 603s3
B&W 601s3
SVS PB1-ISD

Nu alleen de center nog, dat wordt waarschijnlijk een LCR600 (mocht ik em kwijt kunnen, dat wordt nog een probleem ben ik bang)
Ziet er goed uit, maar is het in de hoek plaatsen wel zo'n goed id, helemaal gezien het dak? Strax kun je na iedere film je Friends collectie weer sorteren en rechtop zetten :D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2022
Jag schreef op 07 juni 2004 @ 15:45:
[...]
Er staat toch echt dat het een 4-weg is :). Er staan ook drie crossover-punten genoemd.
Je hebt gelijk, maar wel vreemd: Op de KEF Q4's van mijn ouders staat dat het 2,5 weg speakers zijn, maar op de site staat 3 weg. Niet echt consistent dus. Maar vandaar dat ik dus dacht dat KEF die Q11's wel 3,5 weg zou noemen.

EDIT:
_XipHiaS_ => http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=35821 :? 8)7

Maarja, gezien het feit dat de Q4 2 crossover points heeft, zal het wel een 3 weg zijn. Overigens op de site van KEF staat dat de Q5 een 2,5 weg speaker is, dat vind ik dan wel weer vreemd (staat ook maar 1 crossover point aangegeven)

[Voor 29% gewijzigd door StarTAC op 07-06-2004 18:19]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee