Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee Boely

Je hebt best een ruige set staan hoor ziet er mooi uit en ben zeker niet jaloers op het beamer gedeelte :9~ O-) . ;) .
Ben wel nieuwschierig hoe de CM 4 zich gedragen onder de zweep slagen van de Pioneer.

Ik zelf mag mij gelukkig prijzen met mijn setje:
Marantz SR 7300 ( die achter af eigenlijk ietsje te warm vindt klinken )
4x B&W DM305
2x B&W CC3
En een bijna overleden Philips dvd speler ( 8)7 }) na drie jaar zwaar gebruik 8)7 }) )

Greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Boely schreef op 03 mei 2004 @ 12:31:
Hier dan de setup van rikkienator die ik namens hem post ivm met webspace voor de pics.

[ingekort]
Ziet er goed uit, heb je ook een totaalshot ?

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 15:52 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn dat ziet er zeker goed uit grote kamer heb je daar, alleen snap ik niet echt waarom je die 602's naar bove hebt gericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dankbaar gebruik gemaakt van het aanbod van boely om met zijn fotoalbum space mijn set te kunnen posten, ik hoop alleen binnenkort een nieuwe post te doen waarmee ik mijn eigen pics host.

@tatata
Neen ik heb geen vergelijking tussen de twee doeken kunnen maken helaas, wel veel rondgesurfd op HiFi forums en geloof me het maakt wel degelijk verschil. De reden dat ik nog niet zo'n mooi doek heb is simpel weg omdat het huidige doek "opruimbaar" moest zijn. Een thommy doek zou te zwaar worden in mijn situatie omdat ik dan voor een grote MDF basis zou gaan (niet oprolbaar) en dat is nu jammer genoeg niet mogelijk. Ik zou zeggen zoek eens op GoT voor meer info hierover, www.htforum.nl zou je er ook eens op na kunnen slaan

@ Lord Elrond
De CM4 beukt er vrolijk op los, de pioneer heeft hiervoor genoeg reserve. Heb veel receivers gehoord die in surround genoeg presteren maar voor stereo gebruik (ik luister veel muziek) een beetje onder de maat zijn, let wel : is een mening en die gaat voor mij op mbt volume.
De SR7300 is zeker een hele mooie receiver maar ik ben voor de pioneer gegaan omdat ik die zeker zo goed vond klinken echter die auto calibratie mbv de mic heeft me overstag doen gaan, en een het is THX receiver en dat garandeerd tot op zekere hoogte dat die AMP genoeg power kan leveren. life is all about choises 8)

@Jt
Dat totaalshot komt nog als ik heb opgeruimd >:) Dan host ik ook mijn eigen pics en zal ik het dus uitgebreider posten voor jullie

Nogmaal many thanks to Boely _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Boely schreef op 03 mei 2004 @ 12:31:
Hier dan de setup van rikkienator die ik namens hem post ivm met webspace voor de pics.

Ondanks een paar zwakke punten in de setup ben ik er erg blij mee en het wordt alleen maar beter :)
He rikkienator, heb je de crossover van je sub niet heel hoog staan (150 hz).

Heb je hem met muziek en film aanstaan? Die magnat zal naar mijn mening namelijk de goede BW sound in muziek eerder verpesten en voor film moet die cross ook veel lager toch?

edit:

Op het htforum zit ik dag en nacht (met een andere username) en waarom host je je pics niet gewoon op www.picserver.tk of www.photobucket.com ??

[ Voor 14% gewijzigd door tatata op 03-05-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 14:57:
damn dat ziet er zeker goed uit grote kamer heb je daar, alleen snap ik niet echt waarom je die 602's naar bove hebt gericht
Staat in de post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op 03 mei 2004 @ 15:02:
[...]

He boely / rikkienator, heb je de crossover van je sub niet heel hoog staan (150 hz).

Heb je hem met muziek en film aanstaan? Die magnat zal naar mijn mening namelijk de goede BW sound in muziek eerder verpesten en voor film moet die cross ook veel lager toch?
Met muziek staat ie echt uit :D
tjah de crossover op de amp staat op 80Hz (THX) en die sub heeft alleen maar puntjes en geen duidelijke cijfertjes dus ik weet niet precies waar die 80Hz grens zit :p
maw boven de 80Hz doet ie toch niks en volgens mij maakt dit dus niet uit, heb het in ieder geval nooit gehoord

Edit wil mn pics later tumbnailen en ik heb ze op 3.1 Mpixel geschoten en dat vreet ruimte + ik heb een 100mbit verbinding naar mijn eigen server straks.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 06:48

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Nou voorruit dan nog wat overall pics posten hier!!
Nogmaals don't mind the zooi:D

Hier een shot bij daglight
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30793/full.jpg

Hier een shot van de sweetspot, je kunt hier zien dat ik ivm beperkingen in de huidige woonsituatie creatief moest zijn (als ik bij mn maat weg zou gaan zit hij met gaten in zijn plafond en das nie cool). Film klaar? die hele knullige toren inclusief tafel weg!
Ach zie je toch niet in het donker:D
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30791/full.jpg

nog een van de front situatie
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30792/full.jpg

greets rikkienator(nu mot groeten even wel:D)

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Mijn setje is al dik 2 jaar oud, maar ik zal hem toch even posten:

TV: Loewe Artvision 82cm breedbeeld.
Versterker: Onkyo TX DS-595
DVD: Onkyo DVS555

Speakers
Front: Audiopro Image 40 http://www.audiopro.com/products/image_40.asp
Center: Audiopro Image 21 http://www.audiopro.com/products/image_21.asp
Rear: Audiopro Image 11 http://www.audiopro.com/products/image_11.asp
Sub: Audiopro Sub B1.35 http://www.audiopro.com/products/image_b135.asp

Owja een XBox digitaal aangesloten en een Apple Powerbook 15" Alu superdrive

Afbeeldingslocatie: http://www.herwarth.cistron.nl/pictures/DSC00254.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.herwarth.cistron.nl/pictures/DSC00257.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.herwarth.cistron.nl/pictures/DSC00259.jpg

De centerspeaker zit in het vak onder de TV. Dit vak is origineel bedoeld voor een videorecorder, maar mijn center past perfect. Er zit een rooster voor van het meubel (je ziet het Audiopro logootje wazig achter het rooster :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kben niet zo thuis in die termen sorry :$

nog even over dezelfde set : ben je niet bang dat die beamer eraf valt :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Boely schreef op 03 mei 2004 @ 15:41:

[afbeelding]

Hier een shot van de sweetspot, je kunt hier zien dat ik ivm beperkingen in de huidige woonsituatie creatief moest zijn (als ik bij mn maat weg zou gaan zit hij met gaten in zijn plafond en das nie cool). Film klaar? die hele knullige toren inclusief tafel weg!
[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je die Tannoytjes over ofzo :D

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boely schreef op 03 mei 2004 @ 15:41:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben wel geïnteresseerd in de Magnat sub die je wilt vervangen :) Laat de eigenaar maar een maitje sturen naar mark.prinsen AT hccnet.nl.

Over de prijs komen we wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 16:47:
[...]

kben niet zo thuis in die termen sorry :$

nog even over dezelfde set : ben je niet bang dat die beamer eraf valt :S?
laten we zeggen dat je wel links en rechts kunt onderscheiden maar niet direct kunt plaatsen waar het nu precies vandaan komt omdat het via het plafond weer naar beneden kaatst op je hoofd........zoiets krijg je dus leuke surround, bij mij werkte dit toevallig erg goed.

uh jah ben er wel bang voor dat ie valt maar ik ben beperkt in mijn mogelijkheden, je moet wat... zou alles zowieso een heeeeeel stuk anders willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 03 mei 2004 @ 17:21:
[...]

Heb je die Tannoytjes over ofzo :D
jep, eentje is helaas kapot, anders had ik een mooie set icm de tannoy center kunnen verkopen, helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Heppie ICQ ? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik verkoop de tannoys niet, wie weet komen ze nog eens van pas
En de magnat sub vervangen zou best nog eens een maandje 3 kunnen duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

tatata schreef op 03 mei 2004 @ 12:23:
[...]

Wat ga je aansturen met die monoblokken en wat is de kwaliteit van dat soort blokken. Kan je niet beter een sereo eindversterker kopen?
Voor zover Boekster al niet voor mij heeft geantwoord ;)
Ik ga inderdaad Celestions aansturen met deze monoblokken , namelijk mijn fronts Celestion C3. ( 200 W @ 4 Ohm ).

De noodzaak van aparte eindversterkers was er omdat de Marantz SR-4300 ( Ja ook Marantz, kwestie van setmatching ) het niet echt meer aankon, wanneer ik in Stereo speelde. Hij werd warm, de display begon raar te doen en hij klikte soms ff uit. Niet gezond dus.

Ik heb gekozen voor monoblokken omdat ik die mooi naast de desbetreffende speaker kan plaatsen, ivm zowel kabels als plaats in men hifi rack :)

De kwaliteit van deze Ma-500's is in vergelijking met de prijs zéér goed. Heb bewust voor Marantz gekozen voor het geluid , de betrouwbaarheid van het merk & setmatching dus.

------------

@ Flex82 : Bedankt voor die link, heb direct gemaild.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 14:57:
ik heb mijn rear's ook naar boven staan.

(hier ga ik reactie's op krijgen...) :

als je kijkt naar de adviezen over de rear's in home cinema situaties, zul je zien dat ze eigenlijk niet als rear's bedoeld zijn, maar voor geluid van de zijkant.

in de meeste gevallen wordt geadviseerd om OF je speakers naar boven te laten stralen OF van de zijkant (dus recht op je oren en de achterspeakers naar elkaar toe laten wijzen). in dat laatste geval het liefst zo'n 80 a 90 cm boven je oren om het geluid zo diffuus (verdeeld) mogelijk te maken.

je speakers van achteren naar voren laten stralen is alleen als je een 6.1 of 7.1 set hebt (1 of 2 extra speakers dus) deze hoor je wel van achteren naar voren te zetten.

maar: probeer het gewoon eens. je zal merken dat de overvliegende vliegtuigen en dergelijke veel meer echt overvliegen (IMHO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 17:43:
ik verkoop de tannoys niet, wie weet komen ze nog eens van pas
En de magnat sub vervangen zou best nog eens een maandje 3 kunnen duren helaas.
Ah, k. En die Magnat hoef ik niet, ik wil een subwoofer, geen keffend onderdeurtje :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij werkte het idd ook beter, ik heb het ook gewoon geprobeerd.
Laat je fantasie de vrije loop, ik heb eerst alle mogelijke opties gevolgd volgens aanraden van de manual van dolby maar deze combinatie werkte het best.

plaatsen van speakers? gewoon alles proberen ook al lijkt het op het eerste gezicht niet logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op 03 mei 2004 @ 19:16:
[...]

Ah, k. En die Magnat hoef ik niet, ik wil een subwoofer, geen keffend onderdeurtje :P
kwalitatief is ie echt onder de maat idd, heb hem toen gekocht voor mn creative pc setje (dtt2500) toen wast wel leuk.

heb wel spikes eronder gemount en hem downfire gemod, dat scheelde de helft maar ik kan niet wachten tot ik geld heb voor een fatsoenlijke sub die ook klinkt ipv alleen maar beukt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jag

TomSwinnen schreef op 03 mei 2004 @ 18:48:De noodzaak van aparte eindversterkers was er omdat de Marantz SR-4300 ( Ja ook Marantz, kwestie van setmatching ) het niet echt meer aankon, wanneer ik in Stereo speelde. Hij werd warm, de display begon raar te doen en hij klikte soms ff uit. Niet gezond dus.
Hoe hard draai je dan? Ik bedoel je zit boven op je set (2 meter ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jag schreef op 03 mei 2004 @ 19:24:
[...]
Hoe hard draai je dan? Ik bedoel je zit boven op je set (2 meter ofzo?).
Luid genoeg. I like it when they play it loud ;) Mijn oren kunnen heel wat hebben, nog jong hé ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee, je oren hebben nog veel reserve, welke je op je 30e straks tekort komt :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach zolang het geen pijn doet, anders krijg je wel ruzie met de buren voordat je oren het begeven :p

het hoort wel bij jong zijn, beter dan met een koptelefoon veel te hard denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ik weet ook niet hoe hard hij speelt hoor :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Hoera! Dat was rap. Net mail terug van die kerel met de MA-500. Hij wilt hem verkopen aan mij. Leuk ;)

En zo erg geef ik het mijn oren ook niet te verduren hoor ;)
En de buren klagen niet :)

[ Voor 32% gewijzigd door TomSwinnen op 03-05-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vast TE hard (deed ik wel vroeger en dat was leuk, de meest recente blaas partij was met een setje magnat allribbon 12 van terrienator (eerdere post van zijn set staat ook in deel 8)op een te kleine studenten kamer, dat beukte als een gek (letterlijk lampekapjes die eraf draaide in de gang) :D te gek toen

BTW ik zal eens nadenken over die tannoojtes, het zijn er vier, maar van de tweede set is er van een de woofers naar de griebus dus een set te koop helaas (MX1), mocht je ook intresse hebben in die MX-C, die kan ik vooralsnog niet wegdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 03 mei 2004 @ 20:18:
Hoera! Dat was rap. Net mail terug van die kerel met de MA-500. Hij wilt hem verkopen aan mij. Leuk ;)

En zo erg geef ik het mijn oren ook niet te verduren hoor ;)
En de buren klagen niet :)
wat voor speakers heb je eraan hangen ook weer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 20:19:
[...]
wat voor speakers heb je eraan hangen ook weer ?
Afbeeldingslocatie: http://www.celestion.com/products/cseries/images/C3silver.jpg
Deze schatjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 13-09 00:19
JT schreef op 03 mei 2004 @ 19:16:
[...]

Ik zou zeggen ga sparen voor de JBL TIK Master sub. Kost 4300 euro, maar dan heb je muziek en enorm veel strak gebonk ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Die cm4's heb ik ook :D alleen andere kleur :)

welke bak heb je eraan hangen??

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Voor strak gebonk kan je ook voor 400 euro de sub van peerless monster op het htforum over nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Gitaarwerk schreef op 03 mei 2004 @ 22:33:
[...]

Die cm4's heb ik ook :D alleen andere kleur :)

welke bak heb je eraan hangen??
Dat kan je hier allemaal lezen en zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Gewoon DIY met een Adire Shiva en een DT-300.. _/-\o_

Voor relatief weinig geld (ia's roelen!) een super sub!

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat toch meer aan een budget van ongeveer 1500 euries te denken.
tis alleen voor film tezijnertijd schaf ik een nieuwe set aan voor puur muziek
that's in a future far far from now >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die peerless mot ik hebbe die amp komt wel een keer :P
19Hz is echt laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

1500 euro? Neem dan meteen een Thomessen SW6.0 (Hypex HS500 net iets te duur) en een Adire Audio Tumult..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 16:56:
die peerless mot ik hebbe die amp komt wel een keer :P
19Hz is echt laag
Dan nog een amp die hem tot de 19Hz, trekt ;) . Afstemming wordt in actieve subs voor je gedaan :) . Bij passieve moet je dat zelf nog even uitzoeken. Geen punt, op zich, ook wel leuk, maar iets om rekening mee te houden :) .

Offtopic:
Ik zag trouwens dat je een aantal posts na elkaar had. Je kunt in 1 post ook meerdere quotes zetten door hem onder het berichtvenster in de lijst nog een keer een quote-icoontje aan te klikken :) . Dat scheelt een hoop 'onzinnige' posts die in 1 keer hadden gekund :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Die TIK is voor 1500 euro tweedehands in Dld. gesignaleerd.......

Zelfde geld, veel meer sub. Met REVEL 15" woofer.

Die Peerless sub zijn ook gaaf. Een goede Bryston Amp erachter, mjammie! Een "oude" Bryston 3B is zeker voor onder de 800 euro te krijgen, gouden combinatie! Of een Crown uit de USA halen.

[ Voor 46% gewijzigd door blue eyes op 04-05-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal mij eens hard verdiepen in deze, heb nog geen verstand van sub amps
vind die peerless wel erg gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Een quote uit een leuk stukje op HIFI.NL :

Praktische tips

Tot slot een aantal praktische tips waar u op kunt letten bij aanschaf of plaatsing van een subwoofer:

Neem indien mogelijk een subwoofer waarvan het conus materiaal overeenstemt met het conusmateriaal van de hoofdluidsprekers. Op die manier kan de klankkleur inde hand gehouden worden.

Vraag aan de leverancier van de hoofdluidsprekers hoe steil die afvallen in het laag. Kies liefst een sub die filtert het een zelfde helling aan de bovenkant. Dus valt uw speaker bijvoorbeeld op natuurlijke wijze 12 dB/octaaf af vanaf 60 Hertz, dan moet de sub ook 12 dB/octaaf filteren boven de 60 Hertz.

Neem een subwoofer als serieus onderdeel op in de set en probeer hem thuis uit voor tot aanschaf over te gaan. Een slecht te integreren sub doet meer kwaad dan goed.

Hou rekening met de plaats waar de sub moet komen. Hebt u er wel plaats voor?
Verwacht geen wonderen. Uw hoofdluidsprekers worden niet beter door de toevoeging van een sub. Wel gaat de totale geluidskwaliteit en in het bijzonder de natuurlijkheid omhoog.

Een kabel voor de subwoofer moet van enige kwaliteit zijn, maar het is onzin honderden euro’s daarvoor uit te geven. Immers, lucht, ruimte en 3D beeld tellen niet mee. Verschillen zijn wel waarneembaar in de vorm van detail en transparantie in de basweergave.

Sommige subwoofers, voornamelijk de goedkopere types, hebben een naar bijeffect als ze worden aangesloten via de stereo lijningang. Vaak zit achter de lijningang niet meer dan een simpel netwerkje bestaande uit twee weerstanden. De kanaalscheiding van het audiosysteem kan worden aangetast door de te lage ingangimpedantie van dat netwerkje in de sub ten opzichte van de ingang van de eindversterker. Hoe hoger de ingangimpedantie is hoe beter, of gebruik een voorversterker met gebufferde uitgangen.

Bij een groot systeem hoort een grote subwoofer. Het is zinloos om hoofdluidsprekers met 25 of 30 cm woofers aan te vullen met een sub van 30x30x30 cm. U krijgt dan alleen méér laag en geen dieper laag.

Neem als het enigszins kan een subwoofer van hetzelfde merk en dezelfde serie als uw hoofdluidsprekers. Wijk daar alleen vanaf als u echt meer kwaliteit haalt uit een vreemd merk binnen de opstelling.

Maak niet de fout een goedkope subwoofer aan te schaffen ter aanvulling van een duur systeem. Een passende subwoofer kost ruwweg net zo veel als één van uw hoofdluidsprekers.

Zet de sub niet te hard. Ook al kostte hij veel geld, ga er niet naar luisteren maar laat hem “mee ademen”.

Door een subwoofer express uit fase te zetten en zorgvuldig af te regelen zijn staande golven te onderdrukken. Immers de bas van de hoofdluidsprekers wordt nu verzwakt door de tegenwerkende subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik een week vakantie heb, heb ik deze week een nieuw audiomeubel gemaakt :) Het is het van Got afgekeken meubel (8>
Ik was het andere behoorlijk zat >:)
Sorry voor de wat brakke pics, het is hier moeilijk fotograferen ivm slecht invallicht.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.graaff/foto1.jpg

Mooi kleurtje gelakt :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.graaff/foto8.jpg

Overzicht :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.graaff/foto2HT.jpg

De Sub
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.graaff/foto3HT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.graaff/foto4HT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.graaff/foto5HT.jpg

Rear Speakers :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.graaff/foto6HT.jpg

Specs:

Yamaha RX-V440
Yamaha DVD-S540
Sony minidisc MDS-JE320

Fronts: Infinity Reference 81 Mk2
Center: JBL TLX 100
Rear's: JBL SCS 178
Sub: Kef PSW 1000
Tv: Philips 70 cm (serienr. weet ik zo snel even niet)

En natuurlijk mijn Bass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg bij het bekijken van die eerste foto gewoon een rilling van herkenning. Heel vaag.

Maar speakers in die kleur heb ik dus ook en die center lijkt ook erg veel op een center die ik eens had gemaakt. Op het eerste gezicht dan. Dan ook nog dat meubel dat met die afgeronde planken ook wel wat van mijn meubel wegheeft. Vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

hier dan een plaatje van m'n set:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vandekamp6/fotos/nieuweset_schuin.jpg

voorlopig is het af zo. Althans ben me wel aan het orienteren op een aanvulling. Maar dat komt nog wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem al? ;) Want met een blokje begin je niks natuurlijk :)

[ Voor 235% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Twee weken geleden een nieuwe TV gekocht, Sony KV-32FX68. Super TV, goed beeld etc. Alleen had ik een paar kleine probleempjes.

Winkel gebeld, net is de monteur langs gekomen.

Beeld linkerkant onscherper dan de rest -> opgelost.

TV 'bromde' -> als het goed is opgelost, hoort binnen paar dagen nu te verdwijnen.

DVD speler via Scart RGB signaal geeft flikkerend beeld. Die gast maakt een telefoontje omtrend het probleem naar Hoofd technische dienst oid. Blijkbaar een bekend probleem, moet er maar mee leren leven. :S WTF!

Kan namelijk ook gewoon Scart (video) zonder RGB en dan is het beeld niet flikkerend. Maar natuurlijk wel een stuk minder!

Wat moet ik doen? Contact opnemen met winkel (BCC), ermee leren leven?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even contact opnemen natuurlijk, zowiezo heb je bij bcc 2 weken omruilgarantie dus dat moet geen probleem zijn (mits je buiten de 2 weken zit) dit zijn dingen die gewoon verholpen moeten worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 00:46:
Ik kreeg bij het bekijken van die eerste foto gewoon een rilling van herkenning. Heel vaag.

Maar speakers in die kleur heb ik dus ook en die center lijkt ook erg veel op een center die ik eens had gemaakt. Op het eerste gezicht dan. Dan ook nog dat meubel dat met die afgeronde planken ook wel wat van mijn meubel wegheeft. Vaag :)
Ik weet dat mijn meubel veel op jou meubel lijkt :) Daarom ook het van Got (play) afgekeken audiomeubel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 01:29:
hallo,

hier dan een plaatje van m'n set:
[afbeelding]

voorlopig is het af zo. Althans ben me wel aan het orienteren op een aanvulling. Maar dat komt nog wel.
zo, wat zijn dat voor schittterende speakers? Linksonderin is dat je amp? Vertel eens aan ons wat we zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou hem omruile of geld terug ofzo. Want het is toch groot bedrag en dan wil je graag dat alles het doet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op 05 mei 2004 @ 10:43:
[...]

zo, wat zijn dat voor schittterende speakers? Linksonderin is dat je amp? Vertel eens aan ons wat we zien!
De versterker is volgens mij een Audio Analogue Maestro en de speakers hebben wel wat weg van Audio Physics. En dan nog wat Marantz meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Is de Audio Physic Virgo 2 (edit; staat ook in z'n sig)....heb ik nog eens over nagedacht, die kan je wel voor een goede prijs in duistland krijgen, maar ik haal nu al te weinig uit mijn Tempo's, dus laat ik me eerst maar eens zorgen gaan maken over een nieuwe amp. Maaruh....hifiman....die vind je dus wel beter dan Thiels 3.6? Ik heb nooit een vergelijking gemaakt, vandaar.

Ik zie trouwens rechtsonder nog accuphase als ik het goed heb. (hmmm...of is dat de Marantz? Kleine foto)

[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 05-05-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik gok dat het een marantz is, aan de lay-out te zien. Daarboven staat ook nog een Marantz DVD-speler. Als het een Accuphase was geweest had dat wel vol trots in z'n sig gestaan denk ik :) .

De meeste mensen zijn helemaal wild van de Thiel 3.6. Ik heb hem echter nog nooit gehoord. De kleine Thiels die ik heb gehoord ( ik dacht de 1.6 of de 2.6) vond ik dof klinken, zeker tegenover de Sonus Fabers waar ze het tegenop namen. En Audio Physic is gewoon cool :) . Maakt mooie luidsprekers! De Virgo III heb ik nog eens mogen aaien. Verder heb ik alleen de Spark III en de Yara gehoord (overigens ook met de centre). Maar de spark is al een fantastische luidspreker. Ook heb ik de Tempo JE gezien. Die zijn echt enorm vergeleken met de Sparks, terwijl de afmetingen niet zo gek verschillen :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
MnM schreef op 28 april 2004 @ 18:03:
...
Center: Mordaunt Short 905C Avant
Fronts: Mordaunt Short 906 Avant
Rears: Mordaunt Short 904 Avant
Sub: DIY Boston RS 12 + DT150
Schitterende setup met Mordaunt Short speakers. Heb zelf de Declaration serie en die vond ik al geweldig klinken. Voor de achterspeakers heb ik MS-302 gebruikt (van de Premiere serie), want ik vond grote speakers voor achter een wat te grote aanslag op m'n ruimte en budget. Klinkt overigens prima samen.

Maar... een vraagje. Je hebt 5 volwaardige speakers opgesteld, waarom dan nog een dikke subwoofer erbij? Voegt dat nog veel toe? Ik heb ook overwogen om er eentje bij te nemen, maar ik heb nu al zoveel bas dat de ruiten bijkans bol staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 08:43:
[...]
Heb je hem al? ;) Want met een blokje begin je niks natuurlijk :)
Ik moet ze allebei nog ontvangen, de ene komt uit Duitsland, de andere uit Nederland, wie zal het eerst zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 23:36

MnM

PhilipsFan schreef op 05 mei 2004 @ 13:40:
[...]

Schitterende setup met Mordaunt Short speakers. Heb zelf de Declaration serie en die vond ik al geweldig klinken. Voor de achterspeakers heb ik MS-302 gebruikt (van de Premiere serie), want ik vond grote speakers voor achter een wat te grote aanslag op m'n ruimte en budget. Klinkt overigens prima samen.

Maar... een vraagje. Je hebt 5 volwaardige speakers opgesteld, waarom dan nog een dikke subwoofer erbij? Voegt dat nog veel toe? Ik heb ook overwogen om er eentje bij te nemen, maar ik heb nu al zoveel bas dat de ruiten bijkans bol staan.
Voor Muziek zijn de speakers prima, Ik mis er eigenlijk niets aan. Het kan prima met de sub erbij maar dat hangt af van de soorten muziek die je draait.

Echter voor films is de sub eigenlijk onmisbaar in mijn mening. Als je spectakel films kijkt als gladiator, of films als U571 dan heb je gewoon net de lage tonen en het bass-gevoel wat ik mis als ik de sub niet aan heb.

Dus voor muziek is hij "overbodig", maar voor home theatre zou ik hem niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

-Sander-

///M Powerrrrrr

Even over mijn HT'tje,. kheb de beamer verkocht omdat ik er eigenlijk nooit meer tijd voor heb.
Dit omdat ik mijn rijbewijs heb gehaald en een auto heb gekocht 8)

Daarnaast kon ik de beamer ook niet erg goed plaatsen in mijn kamer,. want hij stond precies voor mijn bed en s'morgens wilde ik er nog wel eens tegenaan stoten/lopen...

Dus vandaar dat ik hem maar verkocht heb,. nu weer op de tv kijken is opzich ook niet verkeerd :)

Oude situatie met beamer.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/alfa_33/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/alfa_33/8.jpg

Situatie met tv (oude foto zal binnenkort nieuwe maken)

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/images/plaatjes/alfa_33/1.jpg

Helaas,. maar de beamer komt ooit wel weer terug.. Film kijken op groot beeld is nou eenmaal verslavend :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 15-09 09:35
update van een klusdagje :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raptornl/zolder/lichtzwart.JPG

lichtkappen bedekt met zwart velours met afstandsbediening te dimmen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een alle posts over Flex82 speakers verwijderd, aangezien die discussie niet erg constructief gevoerd bleek te kunnen worden. ;)

Ik kan wel zeggen dat we weer ontopic verder moeten, maar dat is aardig loos aangezien hier boven me al 2 prachtige HT's gepost worden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik denk dat ik het je ooit al eens gezegd heb, maar je tv lijkt aardig hard op de mijne ;) Is het een KV-C292 Sony Trinitron?

[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 05-05-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@ Rappie, ga je ook een soort mat iets doen daarboven? dat lijkt me uber1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

TomSwinnen schreef op 05 mei 2004 @ 22:26:
[...]

Ik denk dat ik het je ooit al eens gezegd heb, maar je tv lijkt aardig hard op de mijne ;) Is het een KV-C292 Sony Trinitron?
Je had het idd al eens gevraagd, net ff nagekeken en het is de
KV-C252 Sony Trinitron. Zeer fijne tv scherp beeld en goede kleuren, heb nog maar weinig tv's gezien die over deze kleuren heen komen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Alfa_33 schreef op 05 mei 2004 @ 22:43:
[...]

KV-C252 Sony Trinitron. Zeer fijne tv scherp beeld en goede kleuren, heb nog maar weinig tv's gezien die over deze kleuren heen komen.

_/-\o_
Eigenlijk zou je een isf calibratie moeten laten doen. Dan zie je pas wat een tv kan. meer info

Ik heb het nog niet laten doen dus nog niet op eigen ervaring met het komt eraan voor mijn bijna bestelde loewe aventos 3781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

@ Flex82: Ik ben erg nieuwsgierig waar het over gaat, daar ik dit blijkbaar heb gemist. Wat ik ook vind, is dat je dit beter even persoonlijk aan Play had kunnen melden, daar dit nogal weinig toevoegd aan get topic ;) . Je mag mij dan ook mailen waar het over gaat :) (als je dat uberhaupt wil ;) ).

@Alfa_33: Cool dat je een auto hebt gekocht. Jammer dat het zo'n klote-Alfa is :P . Zou er m'n projector niet voor hebebn verkocht :+ . Grapje natuurlijk! :) . Ik ben zelf ook al een tijdje verliefd geworden op de nieuwe Alfa's, en daardoor ook steeds meer met de oude. Zou maar wat graag een Alfa GT willen :) . Maar de upgrades in op je HT pagina kunnen ook worden aangepast. Dat Thommydoek is redelijk nutteloos nu :p . Nog geen spijt van het verkopen van de projector?

@Rappie: Dat ziet er erg mooi uit! Nice job :) .

En Tom, wij willen pics van die MA-500's! Dat begrijp je ook :) .

Licht offtopic:
Jammer dat het geen zin heeft geluidsfragmenten te posten :P . Vandaag even flink hard the Propellorheads aangehad. Spybreak! is dan ineens erg cool :D . Zelfs zonder sub vraag je je af wat je overkomt! Ook Guns 'n Roses klinkt geweldig :) . Je hebt veel meer het gevoel dat alle instrumenten realistisch weer worden gegeven. En nog mooier: De CD-speler begint flink te leven! Het inspelen is geloof ik wel redelijk afgelopen nu. De emotie komt er steeds beter in!

Hmmm, de post van Flex82 is onder handen genomen zie ik... Nouja.

[ Voor 4% gewijzigd door Boekster op 05-05-2004 23:23 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

offtopic:
@boekster, heb je nieuwe cd speler dan? of heb je het nu over surround weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak

Laten we alsjeblieft weer alléén maar ontopic reageren, met Flex82 is allang contact en zo wordt het ook opgelost. Verder is het dus niet nuttig om daar nog wat over te zeggen. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Gitaarwerk schreef op 05 mei 2004 @ 23:24:
offtopic:
@boekster, heb je nieuwe cd speler dan? of heb je het nu over surround weergave?
offtopic terug:
Ja, ik heb m'n nieuwe CD-speler. Die staat een stukje terug in het topic, in een post van Play. Ook in 'mijn topic' staan de links naar de foto's. Staat ook een verhaaltje bij. Daar wordt iedereen die interesse heeft overigens van harte uitgenodigd ;) . Maar die Sigs zijn echt flink in hun laagweergave. Veel pittiger dan je verwacht.En ze zijn echt bloedje snel. Maargoed dat Naim dat ook is. De versterker wordt wel lekker warm bij flink volume though! Kan ie wel hebben :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben redelijk blij met mn pioneer 5.1 setje...

Pioneer VSX-D512-K
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1052401183280vsxd512k_detailpage.jpg

Pioneer S-V32-QL
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/1025542565217s_v32_ql_detailpage.jpg

Dit gebruik ik icm mn Pc-tje. vooral voor muziek op de 2de plaats voor films
en af en toe speel ik ook wel ns een game wat behoorlijk vet is in 5.1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Alfa_33 schreef op 05 mei 2004 @ 22:43:
[...]

_/-\o_
Inderdaad , de C292 die hier staat heeft echt een fantastisch scherp beeld en mooie kleuren. Lord of The rings , The Shire bvb, is écht mooi om te zien. Als je dan datzelfde ziet bij die nieuwe meuk met allemaal van die speciale technieken .. Wat een boeltje! Hij is dan misschien van '91 maar er zijn veel van de tv's in de winkel die nog niet kunnen ruiken aan het beeld van deze Tv's.

@Boekster : En van zodra die MA's er zijn, komen er foto's natuurlijk, dat spreekt voor zich :)

[ Voor 12% gewijzigd door TomSwinnen op 05-05-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Boekster schreef op 05 mei 2004 @ 23:22:
@Alfa_33: Cool dat je een auto hebt gekocht. Jammer dat het zo'n klote-Alfa is :P . Zou er m'n projector niet voor hebebn verkocht :+ . Grapje natuurlijk! :) . Ik ben zelf ook al een tijdje verliefd geworden op de nieuwe Alfa's, en daardoor ook steeds meer met de oude. Zou maar wat graag een Alfa GT willen :) . Maar de upgrades in op je HT pagina kunnen ook worden aangepast. Dat Thommydoek is redelijk nutteloos nu :p . Nog geen spijt van het verkopen van de projector?
Nee absoluut geen spijt,. heb al weken geen film meer gezien op de projector dus ben het "gevoel" alweer een beetje kwijt.
Daarintegen blijft de projector wel in de familie kheb em namelijk verkocht aan mn broer die hem gaat gebruiken in zijn nieuwe huis..

Ik heb zijn Alfa Romeo 33 overgenomen dus die blijft ook in de familie :P O+
En idd de Alfa Romeo GT is een prachtwagen, heb er nog nooit ingezeten/gereden maar denk ook niet dat de garage mij die zomaar mee zal geven...
De vooroordelen over Alfa Romeo zijn van vroeger,.....ik trek me dr verder totaal niks van aan.
TomSwinnen schreef op 05 mei 2004 @ 23:37:
[...]

Inderdaad , de C292 die hier staat heeft echt een fantastisch scherp beeld en mooie kleuren. Lord of The rings , The Shire bvb, is écht mooi om te zien. Als je dan datzelfde ziet bij die nieuwe meuk met allemaal van die speciale technieken .. Wat een boeltje! Hij is dan misschien van '91 maar er zijn veel van de tv's in de winkel die nog niet kunnen ruiken aan het beeld van deze Tv's.
Idd, de TV van mijn ouders kan er ook totaal niet aan tippen (JVC Breedbeeld van aantal jaren oud).
Sony vind ik persoonlijk echt de beste beeldbuizen maken, en de mooiste designs voor audio/tv's. (lees: persoonlijk)

[ Voor 25% gewijzigd door -Sander- op 05-05-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Rappie schreef op 05 mei 2004 @ 21:41:
update van een klusdagje :

[afbeelding]

lichtkappen bedekt met zwart velours met afstandsbediening te dimmen etc.
Gaaf man, echt mooi gedaan, leuke verlichting :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:56:
Ik kan wel zeggen dat we weer ontopic verder moeten, maar dat is aardig loos aangezien hier boven me al 2 prachtige HT's gepost worden. :9
daarom dacht ik ik post weer even een plaatje aangezien die discussies niet in een foto topic thuishoren he :)
Gitaarwerk schreef op 05 mei 2004 @ 22:27:
@ Rappie, ga je ook een soort mat iets doen daarboven? dat lijkt me uber1337
nog niet in de planning, alleen die balken krijgen misschien nog een ander kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 05 mei 2004 @ 12:49:
Is de Audio Physic Virgo 2 (edit; staat ook in z'n sig)....heb ik nog eens over nagedacht, die kan je wel voor een goede prijs in duistland krijgen, maar ik haal nu al te weinig uit mijn Tempo's, dus laat ik me eerst maar eens zorgen gaan maken over een nieuwe amp. Maaruh....hifiman....die vind je dus wel beter dan Thiels 3.6? Ik heb nooit een vergelijking gemaakt, vandaar.

Ik zie trouwens rechtsonder nog accuphase als ik het goed heb. (hmmm...of is dat de Marantz? Kleine foto)
Tja, in absoluut opzicht is de thiel beter (weet ik bijna 100% zeker) alleen niet icm mijn accoustiek. De virgo's komen in mijn huiskamer beter tot hun recht. Ik kan nu van alle muziekvormen optimaal genieten. Met de thiels niet altijd. Het laag loopt erg ver door naar beneden, was vaak veel te veel vh goede.

DE receiver die er staat is een simple SR4200 van marantz, erboven een philips DVD 870P matchline series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Heb je wel eens geprobeerd je speakers naar binnen te draaien? Op de foto lijkt het alsof je iets van 30 graden off axis zit te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst een klein overzichtje van men oude setup, toen nog geen surround.
De dvd speler is ondertussen verwisseld en de eindtrap is ook vervangen door een reciever. De tv is ook al verandert men een exemplaar dat niet meer gebruikt werd thuis.
Ondertussen is men kamer heringericht in functie van het leren en de HT :9~
Men oude sony heb ik nog altijd niet verkocht gekregen, tip :9

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/2.jpg

Ben ook wat aan het DIY-en geslagen, getuigen hiervan is men meubeltje.
Had eerst een spider rack in gedachte zoals ik hier al had gezien.
Ben toch blij dat ik voor dit ben gegaan. Heb heeft me alleen het hout gekost,50€.
Rest allemaal van papsie's fabriek O-) In dezelfde stijl is men cd rekje :*)
Je kan ook al men tijdelijke diy center bekijken, alles van sphynx.

Voorlopig een gesloten ontwerp (door wat vijzen en duck-tape }) ). Hiervan word er ook nog surrounds gemaakt, mr ben er voor aan het sparen.
Komt dan natuurlijk allemaal in mdf en dan gespoten.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/3.jpg

Rest van matriaal:

Sony Str-Db790Qs
Pioneer Dv360s
Samsung Sv630F
Tv & Platenspeler & casettedeck van Phillips
Speakers Sony realistic T-200, Woofers vervangen door jamo exemplaren
Tweeters volgend nog door die Sphynxen om totaalbeeld goed te houden.
Hangt ook nog pc coaxiaal digitaal aan (niet die onder pick up)
Alles hangt aan de reciever met iets beter dan de standaart kabeltjes

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/6.jpg
Kermismatriaal dat dus nog word vervangen door diy matriaal, klinken echt schel tegenover de rest

Totaalbeeld
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Supermooi rek geworden bakkie69! Echt gaaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25
Oh die oude sanyo TV brings back memories. Vroegah toen ik nog heel klein was hadden mijn ouders er ook zo 1, en ze haalden altijd het aan-uit knopje eraf (kan je er af trekken namelijk) als ze naar bed gingen om te voorkomen dat ik 's ochtends vroeg opstond om tv te kijken. Maar het hielp niet: ik had namelijk al snel door dat een schroevendraaier ook prima dienst kon doen als aan-uit schakelaar >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Glenfiddich op 06-05-2004 19:32 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 00:34
wat is het toch met ouders die niet willen dat hun kinderen tv kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raptornl/zolder/lortposter.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raptornl/zolder/24poster.JPG

Om maar even bezig te blijven met Home-cinema updaten heb ik vandaag 2 spots opgehangen en wat filmposters. Dimbaar met AB etc. offcourse :)

Die zie je nu meteen hangen zodra je op me zoldertje komt, dus soort van entree ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Dat dimbare licht, wat voor systeem gebruik je daarvoor? En misschien nog belangrijker, is het duur? :P

Ik ben trouwens heel mijn kamer aan het omgooien nu, en hoop volgende week ofzo ook foto's te kunnen tonen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Blamm op 06-05-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, dat soort systemen zijn van verschillende merken te krijgen... Ik heb zelf klik-aan-klik-uit gebruikt (www.klikaanklikuit.nl) met drie dimmer/ontvangers en een afstandsbediening. Geinig systeem hoor, en ze hebben best veel onderdelen om alles op te bouwen. Dit soort sets zijn er trouwens volgens mij ook van Hapé, Trust en Logitec, dus je kunt je lol op... Moet wel opmerken dat het klikaanklikuitsysteem niet goedkoop is... Voor mijn spulletjes ben ik denkik toch al gauw 120 euro kwijt geweest... Maar tis net wat je ervoor overhebt he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
MikeyMan schreef op 07 mei 2004 @ 10:05:
Nouja, dat soort systemen zijn van verschillende merken te krijgen... Ik heb zelf klik-aan-klik-uit gebruikt (www.klikaanklikuit.nl) met drie dimmer/ontvangers en een afstandsbediening. Geinig systeem hoor, en ze hebben best veel onderdelen om alles op te bouwen. Dit soort sets zijn er trouwens volgens mij ook van Hapé, Trust en Logitec, dus je kunt je lol op... Moet wel opmerken dat het klikaanklikuitsysteem niet goedkoop is... Voor mijn spulletjes ben ik denkik toch al gauw 120 euro kwijt geweest... Maar tis net wat je ervoor overhebt he...
Heb ook het klik-aan-klik-uit systeem, bij elke bouwmarkt te verkrijgen ....

was 53 euro kwijt voor een AB met 2 dimbare stopcontacten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
IKEA heeft nu ook een leuk startpakketje in
het assortiment voor een kleine € 45,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.nl/PIAimages/32226_PE122175_S3.jpg

Diverse praktische functies - aan/uit, dimmer, meerdere lampen
groeperen voor een gemeenschappelijke functie, timerprogramma
en willekeurig aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent_Smith
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 10:54
Hmm leuk topic :)

FOto's en details volgen nog:

Ik heb:

Samsung 32" breedbeeld tv
Pioneer DVD Recorder (3100 geloof ik)
Sony QS1070 versterker
JVC speakerset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 14:53

PoweRoy

funky!

sublieme opstellingen hier met deze thuis bioscopen _O_

maar had ff een vraagje, over de speakers/versterker.
ik heb de KISS dp-500 dus voor divx/xvid met netwerk _O_ maar enigste probleem is dat er geen versterker inzit :/
ik 'leef' op een kamer van 3x5 maar effectieve gebruik voor tv en films etc is 2x3 :P
ik zou graag een surround set hebben alleen geld is een groot probleem. ik kijk misschien 2x per week een filmpje etc. om dan een dikke versterker en zuilen speakers neer te zetten :+ (past niet eens :X)
daarom dacht ik waarom geen pc speakers met optical in :)
ik dag aan de z-680 maar die heeft een super harde bas en dat vind ik nix
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/909529
dus ik zocht een leuker setje en kwam bij deze uit :)
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=509
http://pcmag.dit.net/arti...EpZZZAApllevSkzdxt&page=8
maakt t veel uit als de output watt van de speakers enorm verschillen :? ik bedoel tussen de z-680 en de creative.

wat zouden jullie me kunnen aanraden :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je de afweging tussen verschillende PC-speakersets wilt maken zou ik je aanraden: [rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml] eens door te nemen en daar je vraag eventueel te stellen.

Voor het kiezen van een HT set is dit topic niet echt bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn set:

Bang & Olufsen BeOVision 1 klik
2x BeoLab 6000 klik

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.annemiekevanrosmalen.nl/bo1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.annemiekevanrosmalen.nl/bo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.annemiekevanrosmalen.nl/bo3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.annemiekevanrosmalen.nl/bo4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.annemiekevanrosmalen.nl/bo5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.annemiekevanrosmalen.nl/bo6.jpg

Momenteel bezig met verbouwing dus let niet op interieur.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb het design van B&O nooit mooi gevonden eigenlijk, en helaas in jou geval ook niet. De tv vind ik persoonlijk te lelijk voor woorden, maar de speakers vallen me uiterst mee. Wat moet die bovenste foto eigenlijk voorstellen?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

Sjaak_Afhaak schreef op 07 mei 2004 @ 17:35:
Ik heb het design van B&O nooit mooi gevonden eigenlijk, en helaas in jou geval ook niet. De tv vind ik persoonlijk te lelijk voor woorden, maar de speakers vallen me uiterst mee. Wat moet die bovenste foto eigenlijk voorstellen?
Ik vroeg het me ook al af. Ik denk dat het het laatje is om de dvd in te 'hangen', aan de 3 punten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op 07 mei 2004 @ 17:35:
Dat is de cd/dvd-lade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 17:42:
[...]

Dat is de cd/dvd-lade.
Ik hoop dat jullie wel ook een subwoofer erbij hebben. Bij een vriend van mij hebben ze diezelfde speakers, maar zonder subwoofer, en je mist dus echt gigantisch veel laag. En dan te bedenken wat je dan voor zo'n set betaald.

ik ga er overigens vanuit dat het de set van je ouders is

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarTAC schreef op 07 mei 2004 @ 18:14:
[...]

Ik hoop dat jullie wel ook een subwoofer erbij hebben. Bij een vriend van mij hebben ze diezelfde speakers, maar zonder subwoofer, en je mist dus echt gigantisch veel laag. En dan te bedenken wat je dan voor zo'n set betaald.

ik ga er overigens vanuit dat het de set van je ouders is
Nee, we hebben geen subwoofer, dat vondt me vader te duur worden |:( . Maar t valt echt mee hoor, in de tv kan je ook instellen voor de lage tonen etc. Maar idd, een beetje hardhouse/core klinkt beter met sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Bij de Beovison Avant zit er een wannabe sub in de voet van de t.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 07 mei 2004 @ 19:03:
Bij de Beovison Avant zit er een wannabe sub in de voet van de t.v.
Die hadden we eerst :) , maar alleen met videorecorder, en we wouden een dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had ook gewoon een DVD1 kunnen bijkopen, of een Avant DVD :)
't is wel mooi materiaal B&O en het klinkt ook nog behoorlijk voor zo slank te zijn, maar ik vind het wat overpriced.
Sterkste staaltje qua marketing vind ik toch wel de nieuwe Beovision 4 plasma (Beovision 5 maar zonder speakers, dus enkel het scherm met losse tuner).
Kost €14000, en is gewoon een Panasonic plasma met een alu kadertje rond en een B&O tuner.
Muurbeugel is gewoon dezelfde van Panasonic, maar met B&O sticker op.
En de tafelstand van Panasonic past er ook perfect op (B&O heeft er geen stand voor dus gebruiken we die maar) :)
Het enige B&O product waar ik een beetje enthousiast over ben is de Beolab 5 speaker, dat klinkt eigenlijk vrij goed, mag je gerust wat naastzetten van andere hifi merken.
Maar ja, voor €15000 per paar mag dat ook wel.

n.b. : Foto's van mijn set komen één van de volgende topics ook wel hoor, eerst nog een paar wijzigingen doorvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soo weer allemaal mooie sets. Rappie echt supermooi die zolderverlichting! Die beo set hierboven is lekker clynisch. Vindt er persoonlijk niks aan. Cd lade is wel uber. Maar heb je die dingen gekocht om house op te draaien?? Dan had je toch beter iets anders kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

JWO schreef op 01 mei 2004 @ 15:12:
Zo eindelijk iets wat zich digitale camera mag noemen ;)
't was lastig op de foto te zetten vanwege ramen achter de opstelling, maar hier mijn HT :)

Luxman amp, 2x 60w
[afbeelding]

[afbeelding]

en omdat ik toch aan het potmeters vervangen was direct het binnenwerk ook maar :*)
[afbeelding]

De dvd speler, Sony dvp - ns305b
[afbeelding]

helaas alleen digital out 5.1 ;(
[afbeelding]

Kijkbuis, Philips 28pt4406 70cm
[afbeelding]

Speakers, DIY visaton/seas 3-weg
[afbeelding]

DIY UTP speaker kabel
[afbeelding]

Overzichts foto, dont mind de troep :P
[afbeelding]

Toekomstige uitbreidingen:

- 2ehands Yamaha DSP e492, DSP / 5 kanaals voorversterker / versterking center,rear
- DVD met interne DD en DTS Decoder
Grappig, die gele pc die je hebt staan gebruikte ik als DivXbak, AMD K6 450 mhz toevallig ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.