Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 23.219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op 23 april 2004 @ 11:46:Hier ben ik het totaal weer niet mee eens. In een blinde test hoor ik wel degelijk het verschil tussen verschillende soorten speakercable/interlink. Volgens mij zegt breem ook ergens dat het niet uitmaakt of je een coax of optische kabel tussen je dvd en amp hebt. Ik (en mijn vriendin) hoor wel degelijk verschil.
Hoor je ook het verschil als je niet weet welke kabel eraan zit.
Laten we wel wezen we spreken hiet niet eens over een analoog maar over een digitaal signaal dus aan of uit.
Of die nulletjes en 1tjes nu door een coax kabel gaan of door een optische maakt niets noppes uit.
Geloof je me niet, volg een cursus electronica ;)

Dus neem de proef op de som en laat iemand anders de kabels wisselen zodat je niet weet waarnaar je luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 11:59:
[...]

Hoor je ook het verschil als je niet weet welke kabel eraan zit.
Laten we wel wezen we spreken hiet niet eens over een analoog maar over een digitaal signaal dus aan of uit.
Of die nulletjes en 1tjes nu door een coax kabel gaan of door een optische maakt niets noppes uit.
Geloof je me niet, volg een cursus electronica ;)

Dus neem de proef op de som en laat iemand anders de kabels wisselen zodat je niet weet waarnaar je luistert.
Ja maar wat jij zegt IS dus niet zo. In dit geval is het dus echt IS en niet VIND.

Men hoort verschil tussen de 1 en 0 en wanneer deze door een gelijkwaardige optische of coax kabel gaan. Ja ik kan dat blind horen en heb die test ook al met succes doorstaan.
Soms zijn zaken niet technisch te verklaren maar wel te testen. kijk ook maar eens op het http://www.htforum.nl/ . Daar liegt dus ook bijna iedereen volgens jou.
Ik hoor niet het verschil tussen allerlei gelijkwaardige speakerkabels maar net van een ander merk. Ik hoor wel het verschil tussen de verschillende klassen hierin.

Volgens jou kan je dus net zo goed dropveters als interlinks en elektrakabel gebruiken als speakerkabel?
Jij hoort absoluut geen verschil / verbetering??

offtopic:
Hogere elektronica, technische informatica en nu bedrijfskunde gestudeerd. Ik sla die cursus over als je het niet erg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op 23 april 2004 @ 12:15:Men hoort verschil tussen de 1 en 0 en wanneer deze door een gelijkwaardige optische of coax kabel gaan. Ja ik kan dat blind horen en heb die test ook al met succes doorstaan.

Soms zijn zaken niet technisch te verklaren maar wel te testen. kijk ook maar eens op het http://www.htforum.nl/ . Daar liegt dus ook bijna iedereen volgens jou.
Ik beschuldig helemaal niemand van liegen, erger nog ik ben er van overtuigd dat die mensen (inclusief jijzelf) wel degelijk verschil horen. Onze hersenen zijn namelijk bijzonder makkelijk voor de gek te houden. Als je verschil wilt horen vind je dat altijd ook al zijn de omstandigheden hetzelfde.

Alleen al het feit of je die dag goed geslapen hebt / of slecht, of dat je in een fijne/slechte bui bent enz enz is meer dan voldoende om bergen verschil in je cognitieve vermogens te hebben.

Echter en hier blijf ik bij :) : een 0 is een 0 en een 1 is een 1 of die nou optisch of via een spanningsverschil worden overgebracht Punt

En misschien leuk om over na te denken : Heb jij je muis met een speciale dikke VD-Hul met zilverenkern (bla bla bla) kabel voorzien zodat de bitjes beter bij je pc aankomen ? Of internet jij alleen met bitcleaner (tm) voor extra schone 1-tjes ? ;)

Mijn printer is voorzien van een USB-matrix-quantum kabel waarin elke kern 3x gewikkeld is voor een betere zwart dichting bij het printen. 8)7

Ik heb zeker de waarheid niet in pacht, maar sommige dingen zijn nu eenmaal zo. 8)

Toch of niet dan ? zit ik er naast zijn er rondere 0-etjes en strakkere 1-tjes ?
(genoeg ik word flauw) :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magst: ik ben het met je eens. nuff said :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:27
Heren, laten we vooral niet te ver doorgaan met de interlink discussies, daar is al zo vaak over gesproken en past totaal niet thuis in een simpel pats-topic als deze.
Een 1 is onderdaad een 1, wanneer er een verschil optreed tussen optisch of coax ligt dat eerder aan de electronica ervoor en erachter dan aan het vermogen van de kabel om een puls van de ene kant naar de andere kant te versturen. (bijv. electrisch/licht omzetting en weer terug, jittercorrectie, foutcorrectie, etc). Maar ook voor een gedeelte wordt je voor de gek gehouden, oa. door jezelf. Dat geeft niet, daar heeft werkelijk _iedereen_ last van en speelt een zeer grote rol in de wereld van marketing communicatie in het algemeen (naamgeving, kleurgebruik, etc hebben altijd invloed op het gevoel van een product, check bijv. eens de lokale parfumerie). Hoe groot dat gedeelte is, is nauwelijks aan te tonen en vrijwel zinloos om over te discussiëren. Het beste is om iedereen zijn eigen ding te laten doen, daar wordt iedereen gelukkig van :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:28

houthakker

Poehé

Zo eindelijk een camera om pics te maken van mijn home cinema, welleens waar met wat budget spul, maar ik ben ook maar student.

Modbreak

Niet werkende pics verwijderd...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 14:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
En wederom word USB vergeleken met digital coax, terwijl het totaal verschillende digitale signalen zijn. Het is wachten tot we gewoon via firewire of iets dergelijks (oftewel packet based, net zoals bij een netwerk met foutcorrectie) gaan werken, want dan zal er inderdaad weinig verschil zijn. Maar zolang er geen foutcorrectie op digital coax op zit en ook nog eens de klok erover heen gaat, dan is er gewoon duidelijk verschil.

ow... sorry shittyoldman ... maar moest dit nog ff kwijt. Digital coax of optische digitale signalen zijn gewoon onvergelijkbaar met alles wat er in een PC gebeurt zoals USB, Netwerk, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfight schreef op 22 april 2004 @ 23:17:
[...]

Ook al een Mivoc / Eltax combo net zoals ik heb (Mivoc SW1000 + Eltax Evolution 5.2)! Ik ben erg tevreden met de Mivoc SW-1000, wat is jouw mening erover want ik ben benieuwd of anderen er ook tevreden mee zijn.
Ik ben er wel tevreden over, zeker voor mijn kleine kamertje is ie meer dan genoeg,
wordt helaas wel eens geklaagd als ik een film kijk en geluid flink aan heb.
Ik heb het volume van de sub niet eens max staan omdat het anders teveel wordt,
prima subje voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
houthakker schreef op 23 april 2004 @ 14:37:
Totaalplaatje voor, let niet op de zooi :P
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/theeuwke/pics/DSCN0130.JPG
Dr is er een jarig hoera hoera (toch?) (in elk geval ooit geweest!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Jag schreef op 22 april 2004 @ 20:04:
Nou mij wel hoor! Ik vind het echt irritant dat het meeste nog steeds in 4:3 is!
Ik heb het een beetje verkeerd neergezet, maar ik bedoelde dat iedereen het raar vind als iemand een plasma of lcd-tv heeft (wordt te weinig ondersteund etc), maar dat bijna iedereen een breedbeeld-tv heeft terwijl er nog veels te weinig breedbeeluitzendingen zijn hoor je niemand over. Natuurlijk is het irritant dat er zo weinig 16:9 uitzendingen zijn, daar erger ik me ook aan. Of van die uitzendingen die wel 16:9 zijn, maar dat dan de ondertiteling er buiten valt of nog meer van die wazige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of hij is heel blij met zn kamer dat ie slingers op hangt :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Chille 'Room-mod' die ga ik ook toepassen, slingersophangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Leuke discussie op zich, op HiFi.nl stond een soortgelijke discussie, of multichannel wel 'audiofiel' genoeg was en of het samen kon.

Ik ben nog steeds van mening dat geluid wel belangrijk is bij films. 5.1 voegt zeker wat toe qua effecten. Ik kan echter ook prima met een stereo setup een film kijken.

In de bios kan ik me zeker ergeren aan slecht geluid. Ik ben er nu eenmaal gevoelig voor. Maar een dreunerige bas, schel hoog en veel geknetter en geruis is toch ook gewoon niets? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die me daaraan ergert en ik ben ook niet de enige die het hoort :P .

Wat betreft het feit dat de geluidsinstallaties in een HT meer naar voren komen komt denk ik ook voort uit het feit dat er veel meer diversiteit in te vinden is. Het maakt sneller indruk. Tegenwoordig, moet je om indruk te maken, een grote LCD projector hebben of een grote projectie-TV/Plasma TV. Dan val je op. Een 16:9 TV van 72 cm is gemeengoed, en bizar veel verschillen zitten er niet tussen, zeker niet zo veel als in audioapparatuur.

Wat me overigens wel opvalt is dat er ook vaker geneuzeld wordt over interlinks voor audio, maar scart kom je eigenlijk zelden tegen in een discussie, terwijl die toch een soortgelijk effect heeft.

En als ik een nummer goed vind, dan koop ik de CD. Grote kans dat er nog meer goede nummers op staan. Overigens luister ik hem wel eerst hoor :) . Ik heb op zich redelijk wat MP3's, maar de meesten heb ik als probeersel of ik het wel wat vind. Van bijna allees heb ik ook een of meerdere CD's of ben ik van plan ze te kopen. Ik luister ze wel als ik aan het werk ben op de PC, dan is het prima.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ik zie veel kruisjes? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Dupje schreef op 23 april 2004 @ 18:44:
[...]

Ik zie veel kruisjes? :?
picserver is down...

edit:
oeps ze staan helemaal niet op picserver |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Gemineye op 23-04-2004 21:59 . Reden: oeps, ze staan helemaal niet op picserver |:( ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel een leuke discussie over wat nou belangrijker is, beeld of geluid.
ik heb qua geluid een leuke set staan en ik merk voor mezelf dat wanneer ik films kijk op mijn tv dat ik dan veel meer met het geluid bezig ben en veel meer let op wat ik allemaal precies hoor.
kijk ik films op mn projector dan zijn naar mijn idee beeldbeleving en geluidbeleving weer in evenwicht waardoor ik weer volledig op ga in de film (dus niet of in het beeld of in het geluid maar in het geheel) zoals het 'hoort'.

mijn uitgaven aan geluid en beeld verhouden zich 2-2,5:1 ongeveer dus dat onderschrijft de stelling die hiervoor gedeponeerd werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het eens kort en bondig samen te vatten in 1 zin (jawel slechts 1 zin) gebruik ik even raportcijfers :

Ik heb liever een 10 voor het beeld en een 7 voor het geluid als andersom.

Overigens mijn projectie tv was 3 jaar terug zo'n 2900 euro de dvd/5.1 set was 800 euro. dus das grofweg 3:1 beeld geluid verhouding.

Als straks de lcd schermen goed zijn dan zal ik wel weer op zo'n 3000 voor het scherm uitkomen en 1000 voor de audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:07:
Om het eens kort en bondig samen te vatten in 1 zin (jawel slechts 1 zin) gebruik ik even raportcijfers :

Overigens mijn projectie tv was 3 jaar terug zo'n 2900 euro de dvd/5.1 set was 800 euro. dus das grofweg 3:1 beeld geluid verhouding.

Als straks de lcd schermen goed zijn dan zal ik wel weer op zo'n 3000 voor het scherm uitkomen en 1000 voor de audio.
in dat geval hield ik mooi de projectie tv en kocht ik voor die 3000 euro een goede geluidsinstallatie, dan heb je het allebei goed :+

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

houthakker schreef op 23 april 2004 @ 14:37:
Zo eindelijk een camera om pics te maken van mijn home cinema, welleens waar met wat budget spul, maar ik ben ook maar student.
offtopic:
Hmm, heb je de plaatjes van de lycosserver gehaald? Want ze werken hier niet meer

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 08:16:
[...]

Je spreekt over "ontzettend klote geluid" , "melkpaksetjes" e.d. Bedenk echter dat vrijwel geel enkele set echt "klote" of "geweldig" is. De geluidskwaliteit (let wel bij films) is meestal redelijk tot zeer goed. Tuurlijk heb ik ook wel eens een film gezien met een zeer prijzige set (infiniti set van 13.000 euro) en ja dat klink nog wat beter maar niet 12.000 euro meer dan een goed 5.1 setje.
Helemaal mee eens, het geluid wordt maar relatief beter als je er meer geld aan uitgeeft, het is maar net hoever je wilt gaan om nog dat kleine beetje meer te horen. En over verschil tussen speaker kabels... ik vind dat er geen verschil tussen zit, vaak ook omdat je veel mensen ziet die peperdure ultradikke kabeltjes naar hun speakers hebben liggen, die net zoveel waard zijn als de kabels zelf, en vervolgens hebben ze niet door dat de kabels, die in de speaker zelf zitten, maar de helft of nog minder dik zijn, en vaak van een ander materiaal.... dus tsjah... volg ik niet helemaal, maar zal aan mij liggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:07:

Tja, da's wat jij wilt. Ik ben tevreden met een leuke flatscreen tv ofzo.
En heb liever een dure geluidsset, omdat ik veel meer muziek luister dan naar tv kijk.

Zo hebben we allemaal wel iets waar we voorkeur voor hebben. Da's maar goed ook.

En p.s.
idd een set van 12.000 en 13.000 zal waarschijnlijk weinig verschil in zitten.
Maar dat je durft te zeggen dat een simpele 5.1 set maar iets minder slecht is dan een set van 12.000..... shame on you! :P
melcon schreef op 24 april 2004 @ 12:12:
[...]

Helemaal mee eens, het geluid wordt maar relatief beter als je er meer geld aan uitgeeft, het is maar net hoever je wilt gaan om nog dat kleine beetje meer te horen. En over verschil tussen speaker kabels... ik vind dat er geen verschil tussen zit, vaak ook omdat je veel mensen ziet die peperdure ultradikke kabeltjes naar hun speakers hebben liggen, die net zoveel waard zijn als de kabels zelf, en vervolgens hebben ze niet door dat de kabels, die in de speaker zelf zitten, maar de helft of nog minder dik zijn, en vaak van een ander materiaal.... dus tsjah... volg ik niet helemaal, maar zal aan mij liggen O-)
Ooit een goede luidspreker van binnen gezien dan?
Daar zit minstens zo goed draad in als wat erbuiten gelegt wordt. En meestal gebruiken ze nog meestal speciale kabels naar de woofers ook nog. (ivm grote energie-ontwikkeling), want speakers zijn immers een soort elektro-motoren.

En het gaat niet om dikte, maar hoe hij het signaal doorgeeft, een speaker geeft elektriciteit weer, wat gemaakt wordt door de versterker.
Als de kabel dan zo "slecht" is dat hij het signaal gaat vervormen (weerstand) voordat het bij de speaker is, dan is dat zonde en zonde van je geld voor de goede versterker.
Dus kan je beter zeker zijn dat je goede draden gebruikt.
Ik geef toe dat het overbodig is om draden van 100'en euro per meter, maar je kan wel een beetje kwaliteit kopen anders is het zonde van de rest van je installatie.

Niet beginnen over dingen waarvan je niet weet of het waar is. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Verschilt per speaker natuurlijk, vaak zie je dat er intern zilver gebruikt wordt, en het is intern natuurlijk per driver, dus een beetje kabel naar je speakers toe kan opzich geen kwaad natuurlijk, alleen je hebt mensen die daar een beetje heel erg veel in overdrijven ... of mensen die geen equalizer op hun receiver willen, en vervolgens de kabels als equalizer gaan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik me dus mateloos aan erger als ik film kijk op tv; ze knippen de randen eraf om het 4:3 beeldvullend te krijgen :(. Laat een breedbeeld uitzending met rust en projecteer de ondertitels netjes verschaald in het 16:9 vlak.
Die kabeldiscussie meng ik me niet in. Iedereen moet dat helemaal zelf weten. Als je verschil hoort prima dan koop je kabels die je mooi vind klinken. Hoor je het verschil niet? gefeliciteerd kun je weer een paar honderd euro besteden aan dvd's/cd's/betere sub/betere speakers/etc (toch weer m'n mening gegeven >:) )
Ik ben m'n tv trouwens wel beu. Externe geluidsuitgang zit een stereoverbreder op die ik er niet af krijg. De dolby chip raakt er helemaal van overstuur. Het beeld heeft een contrast verhouding om van te huilen. Toch maar eens gaan kijken naar alternatieven. Zal ik een lcd/dlp beamer nemen voor film en een klein tv'tje voor het nieuws ed? Of zal ik met de pc icm een tv kaart gebruiken om gelijk het tv beeld netjes te deinterlacen voor de beamer zodat ik ook fatsoenlijk tv kan kijken op de beamer? Zal ik sparen voor een plasma? ( :| hmm toch maar niet) Of zijn alle PS weergevers (behalve CRT) nog niet volwassen genoeg? Ik denk er nog wel eens over na .. dat is tenslotte het mooie van de hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 01:39:
Waar ik me dus mateloos aan erger als ik film kijk op tv; ze knippen de randen eraf om het 4:3 beeldvullend te krijgen :(. Laat een breedbeeld uitzending met rust en projecteer de ondertitels netjes verschaald in het 16:9 vlak.
Dat vind ik nou ook. Waarom hedentendage al die moeite om het 4:3 te krijgen? Heleboel mensen hebben al een breedbeeld en bovendien kennen 4:3-mensen ook wel de zwarte randen boven en onder van de westerns enzo. Je msit nu gewoon beeldinformatie en eigenwijze donders als ik gaan de t.v. toch weer op "smart" zetten waardoor ik dus in principe nog meer beeldinfo mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 01:39: Zal ik een lcd/dlp beamer nemen voor film en een klein tv'tje voor het nieuws ed? Of zal ik met de pc icm een tv kaart gebruiken om gelijk het tv beeld netjes te deinterlacen voor de beamer zodat ik ook fatsoenlijk tv kan kijken op de beamer? Zal ik sparen voor een plasma?
Heb voor precies dezelfde keuze gestaan een paar jaar terug.
Kijk eens naar projectie tv's, deze hebben m.i. een groot aantal voordelen :

* Groot scherm tot zo'n 64 inch verkrijgbaar
* Vlak scherm zonder vertekening
* Betrouwbare techniek want al zeer lang op de markt
* Zeer rustig beeld zonder pixels/strepen
* Normaal kijkbaar in verlichte woonkamer
* Niet al te duur
* Wel groot maar niet dieper dan een crt
* Geen onderhoud, geen beamers aan het plafond, geluidloos

Zoals je kan lezen ben ik zelf erg tevreden ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01
Hmmm.. alle kruisjes op de vorige pagina worden nu wel irritand. Als ik ze effe moet hoosten roep maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een paar keer naar zitten kijken maar de kijkhoek verticaal is toch wel ontzettend klein? Of heb ik naar een ouder apparaat gekeken?

Nog even terug komen op het 16:9 bij knippen naar 4:3 en dan met smart zoom verticaal het beeld een klein beetje oprekken en dan horizontaal uitrekken naar de breedte van de tv. Dan verlies je idd superveel beeldinformatie. Maar ja zolang we nog naar breedbeeld 'gevangen' in een 4:3 frame moeten kijken... Even voor de duidelijkheid de facts:

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/breedbeeld0024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:28

houthakker

Poehé

Gemineye schreef op 23 april 2004 @ 21:57:
[...]

picserver is down...

edit:
oeps ze staan helemaal niet op picserver |:(
Lycos heeft me afgesloten omdat ik de plaatjes extern linkte, en dat mocht niet :(, heel m'n forum van de band ook gelijk plat. Ik ben er mee bezig.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hier een tip voor iedereen met een versterker
Koelen met fans die handel! ik koel mijn versterker nu met 1 pci-slot koeler en kan tot zon 10% harder continu, ga er nog een 2e bij plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook een groter koellichaam gebruiken, wat de meeste versterkers hebben. Dan heb je ook geen extra geluid. :)

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 14:34:Ik heb er een paar keer naar zitten kijken maar de kijkhoek verticaal is toch wel ontzettend klein? Of heb ik naar een ouder apparaat gekeken?
Ik neem aan dat je het over projectie tv's hebt hier :
Inderdaad is de verticale kijkhoek niet zo groot, echter tv kijk je meestal zittend en dan is er natuurlijk geen probleem.
Als je gaat staan is er een duidelijk helderheids verschil.
Horizontaal is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed eindelijk een wat betere cam, dus nogmaals wat plaatjes (set is inmiddels ook uitgebreid met een beamer :) )

Fronts: Infinity Omega

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/Omega.JPG

Bi-amped aangestuurd door NAD C370 (hoog) & NAD PE 2600E (laag):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/C370.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/PE_2600E.JPG

DVD-speler en decoder: Pioneer DV-737 & Technics SH-AC500

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/DVD-decoder.JPG

Projector: Panasonic PT-AE500E (via component aangestuurd)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/PT-AE500E.JPG

Rears: Synthese Floating Two

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/Synthese.JPG

Center: Centre speaker zelfbouw

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/Center.JPG

Subwoofer: [rml][ DIY]subwoofer voor HT met adire shiva[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/Subwoofer.JPG

Aangestuurd door NAD 902's (voor center bridged):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/902.JPG

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/Overzicht.JPG

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/Beeld_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/Beeld_2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow, leuke verzameling.

Veel NAD apparaten, heb je die 2e hands kunnen aanschaffen?

Hoe gebruik je eigenlijk je eindversterking bij films. O wacht die sub is natuurlijk wel actief. Dus 1x 902 voor de center en 1x 902 voor je rears en dan je front versterking via C370. toch? Creatief en leuk om te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De decoder heb ik op de tape-monitor van m'n C370 aangesloten en voor de rest stuurt hij rechtstreeks de 902's aan voor center en rears.
De sub is inderdaad actief.

Verder alles nieuw aangeschaft.
Dat is dan voor de 2600 wel zo'n 13 jaar geleden maar hij doet 't nog geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Die verzameling is idd zeer mooi :9~ En dan te bedenken dat ik het moet doen met een oude tv die uit het jaar 0 jaar is met crappy geluid :'(

[ Voor 5% gewijzigd door LifeTecH op 25-04-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

woei.. infinity renaissance 80.. die mag je eens proberen met een paar krell's of aragon amps.. mag j eaannemen van me dat die combinatie goed past (of het jou smaak is moet je zelf maar kijken :P )

----
oeps.. omega |:( staat er boven.. lompe ik :P

[ Voor 14% gewijzigd door gitaarwerk op 26-04-2004 09:42 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

4POX

Everybody is wired

LifeTecH schreef op 25 april 2004 @ 21:12:
Die verzameling is idd zeer mooi :9~ En dan te bedenken dat ik het moet doen met een oude tv die uit het jaar 0 jaar is met crappy geluid :'(
In het jaar 2000 lagen er al zeer fijne televisies in de winkel, hoor.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op 26 april 2004 @ 16:09:
[...]

In het jaar 2000 lagen er al zeer fijne televisies in de winkel, hoor.
2000 != 0 :P

ik kon het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, vette set Dr.Smith. Mooi die infinty's met band midden en hoog. Die beamer is ook gaaf, wel een duur ding trouwens. Hoe stuur je die aan, 720P? En hoe bevalt de sub tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:18:
Wow, vette set Dr.Smith. Mooi die infinty's met band midden en hoog. Die beamer is ook gaaf, wel een duur ding trouwens. Hoe stuur je die aan, 720P? En hoe bevalt de sub tot nu toe?
De beamer wordt 625i aangestuurd. Zodra 'ie regiovrij is (gebeurt samen met calibratie van de beamer) kan ik 'm op 625p aansturen (de DVD-speler ondersteunt alleen progressive voor NTSC). Dan nog moet ik kijken of de deinterlacer van de DVD-speler beter is dan die van de Panasonic. Over die laatste heb ik namelijk vele goede dingen gehoord.

De sub bevalt prima, hij geeft net die extra punch om een film helemaal te beleven/voelen. Daar heb ik 'm wel behoorlijk voor moeten knijpen want voor de ruimte waar de sub in staat is 'ie wat te groot >:)

Het zijn trouwens geen band-speakers voor mid en hoog in de Omega's, het zijn magnetostaten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:31:
Dan nog moet ik kijken of de deinterlacer van de DVD-speler beter is dan die van de Panasonic. Over die laatste heb ik namelijk vele goede dingen gehoord.
Toevallig dat ik net een tijdschrift heb gekocht waar een test in staat van onder andere de Panasonic PT-AE 500 en daar stond als minpuntje:
slechter De-Interlacer; nach Möglichkeit mit PAL-Progressive ansteuern!
En in de test zelf stond nog:
Dass die auch für deutlich mehr Geld noch nicht selbstverständlich ist, zeigte der Panasonic, dessen Bildrechner sich störende Artefakte leistete. Mit Progessive-Signalen gefüttert, schwang sich der AE 500 jedoch zu Hochform auf und lieferte mit Abstand die schärfsten, detailreichsten Bilder im Test.
Maar moet je dus maar eens proberen....misschien dat het bij die van jou wel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Die Pana is helemaal niet zo duur hoor, in Duitsland koop je hem voor 1549,- euri! Volgens mij is de PT-AE500 een van de beste prijs/kwaliteit projectoren van dit moment, progressive aangestuurd welteverstaan ;)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik refereer naar een bandtweeter heb ik het over een magnetostatische speaker. Dat is namelijk hetzelfde. Ik heb in de Elipsons een Foster magnetostatische bandtweeter zitten bv. Er zit wel veel verschil in de de membraanvorm van de verschillende tweeters. Sommige hebben een harmonica vorm sommige zijn plat. Sommige bipolair sommige monopolair.
Die Panasonic ziet er idd echt goed uit. Maar als ik die prijs dalingen allemaal zie dan wacht ik nog fijn even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, andere naam voor hetzelfde ding. Weer wat geleerd :)

Wat prijsdalingen betreft, je weet altijd dat wat je nu koopt over een tijd een stuk goedkoper of achterhaald is. Ergens moet je dan de knoop doorhakken.
Voorlopig ben ik erg tevreden met de prestaties van m'n Pana en geniet ik er nu al een tijdje van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Ik heb die pana ook en vind dat ie zelf beter progressive doet dan mn Yamaha S540...Maar heb je hem schuin opgesteld en toen met keystone het beeld weer recht gemaakt dit verminderd de kwalitiet namelijk vrij drastisch: zorg ervoor dat je geen keystone correctie hoeft te gebruiken...Over PAL artifacten kan ik niet veel zeggen kijk vrijwel alleen maar NTSC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:13
Dit gebruik ik als woofer })

Afmeting: 720 x 330 x 310mm
Vermogen: 700 watts / RMS 400
Freq Resp: 35 Hz ~ 2500Hz
97 Db 2 x 10 Inc woofer

http://members.lycos.nl/d...ges/Bassboxen/boomer9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Stijnd schreef op 27 april 2004 @ 11:51:
Dit gebruik ik als woofer })

Afmeting: 720 x 330 x 310mm
Vermogen: 700 watts / RMS 400
Freq Resp: 35 Hz ~ 2500Hz
97 Db 2 x 10 Inc woofer

http://members.lycos.nl/d...ges/Bassboxen/boomer9.jpg
Een PA blokje dus :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jag

melcon schreef op 27 april 2004 @ 15:22:
[...]

Een PA blokje dus :P >:)
Goedkope meuk =! PA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 27 april 2004 @ 16:00:
[...]
Goedkope meuk =! PA
_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

GreenGras schreef op 26 april 2004 @ 22:06:
Die Pana is helemaal niet zo duur hoor, in Duitsland koop je hem voor 1549,- euri! Volgens mij is de PT-AE500 een van de beste prijs/kwaliteit projectoren van dit moment, progressive aangestuurd welteverstaan ;)
Hij was duurder dan de andere projectors in de test.......en het zijn euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:38
Hier ook een foto van mijn "set" .

Het is niet echt byzonder maar het voldoet...

Specs:
Speakers:
Fronts: Jamo D165
Surrounds (bovenop fronts): Sony SS-J90AV
Audio apparatuur:
Versterker: Sony TA-D509 (2x 40 watt)
Tuner: Sony ST-D709
Cd Speler: Sony CDP-M43
Video apparatuur:
Televisie: Grundig 37cm
Videorecorder: Panasonic J40 (niet op foto)

Het setje is inmiddels al heel wat jaartjes oud, maar het klinkt nog perfect! Vooral de Jamo speakers klinken beter dan wat ik ervan had verwacht (ze zijn ondertussen alweer zo'n 10 jaar oud..)

Uiteraard ook nog een foto'tje..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/madmod/got/hifi_klein.jpg
foto is klikbaar voor een groter formaat...

comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuke stapel, maar voor het geluid hoef je het niet te doen, je kunt beter je tv in lijn hebben met de tweeters van je Luidsprekers.

Waarom heb je overigens dus surrounds ook vooraan liggen. Het idee daarvan is juist dat die achter je liggen en zo een geluidsbeeld creëren dat niet alleen van voren komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:38
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 19:24:
Leuke stapel, maar voor het geluid hoef je het niet te doen, je kunt beter je tv in lijn hebben met de tweeters van je Luidsprekers.

Waarom heb je overigens dus surrounds ook vooraan liggen. Het idee daarvan is juist dat die achter je liggen en zo een geluidsbeeld creëren dat niet alleen van voren komt. :)
Tja, tv staat nooit aan... dus die boeit me niet zo, staat er meer voor de sier.

De surrounds moeten inderdaad nog een keer naar achteren verplaatst worden, maar door de onlogische indeling van mijn kamer is het bijna onmogelijk..

verder is het geluid wel goed, het kan natuurlijk altijd beter maar het heeft mij bijna niets gekost dus tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 23:36

MnM

Zo net me Mordaunts opgehaald.

Nu nog ff me kamer verbouwen/opruimen en alles vast een beetje plaatsen.
Plaatjes komen vanavond als het een beetje mee zit.

[ Voor 3% gewijzigd door MnM op 27-04-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ziet er leuk uit, en die jamo's heeft mijn oom ook, klinken best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Jag schreef op 27 april 2004 @ 16:00:
[...]
Goedkope meuk =! PA
en zo is het _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Zo me speakers staan, nu de rest van me kamer nog opruimen. maar alvast wat pic's en specs:

Reciever: Sony STR-DB790QS
CD-Changer: Sony CDP-C265 (oudje maar toppie)
DVD-Player: Akai DVP-4410
VCR: JVC HR-S6600
TV: Philips Matchline 28" 28ML8776

Center: Mordaunt Short 905C Avant
Fronts: Mordaunt Short 906 Avant
Rears: Mordaunt Short 904 Avant
Sub: DIY Boston RS 12 + DT150

Alle Interlinks/S-video/Scart kabels zijn van Profigold.
De speakerkabel is normale rood/zwart 2.5 mm2 speakerkabel.

De plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/34.jpg
Front Right

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/35.jpg
Front Left

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/36.jpg
Center,TV, Rest van de spullen

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/37.jpg
Rear Right

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/38.jpg
Rear Left + zooi :(

Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/33.jpg
Sub, nu ik me mordaunts binnen heb kan ik gaan zoeken naar eenzelfde soort fineer om me sub af te werken. En een Speaker doek gaan maken om de speaker weg te werken.

De covers zijn voor de foto's van de speakers afgehaald. En er moet nog veel opgeruimd worden.

De Akai DVD speler en de Sony CD speler worden binnekort vervangen door de Sony DVP-NS930QS.
En ik ga binnekort kijken of het scheelt als ik de Speakerkabel vervang door een gerenomeerd merk en Bi-Wire aansluit.

Als ik dat gedaan heb is de TV aan vervanging toe, of ik hou deze TV en koop er een Beamer bij. Dan heb ik voor normale televisie het 4:3 formaat en voor films een Beamer op 16:9

[ Voor 10% gewijzigd door MnM op 28-04-2004 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooie sub, zelfbouw toch??? Is ie dicht of bass reflex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Jup Zelfbouw.
Het is een Dichte sub op basis van een Boston Acoustics RS12 auto speaker.
Als versterker een RCM Detonation DT150.
Bass Reflex was het eerste idee maar dan moest de kist +/- 200 liter worden en dat zou wel erg groot worden op een kamer van 7 x 5.

Voor iets meer specs:
http://gathering.tweakers...st_messages/882171///rs12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ziet er heel netjes uit, zelfbouw is leuk, en je kunt nog goede resultaten mee halen ook, heb me er ook mee beziggehouden ooit, en binnenkort tezamen met mijn broertje gaan we een subwoofer bouwen voor in de auto O-) Nou ja, afmaken is een beter woord, moet nog even een opampje met filtertje aan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MnM schreef op 28 april 2004 @ 18:03:
Zo me speakers staan, nu de rest van me kamer nog opruimen. maar alvast wat pic's en specs:

Reciever: Sony STR-DB790QS
CD-Changer: Sony CDP-C265 (oudje maar toppie)
DVD-Player: Akai DVP-4410
VCR: JVC HR-S6600
TV: Philips Matchline 28" 28ML8776

Center: Mordaunt Short 905C Avant
Fronts: Mordaunt Short 906 Avant
Rears: Mordaunt Short 904 Avant
Sub: DIY Boston RS 12 + DT150
leuke set. Heb je trouwens ook nog naar de oude serie van mordaunt short geluisterd? Zoja, is er veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Ik heb idd ook naar de Decleration Serie geluisterd, maar vond de Avant beter klinken.
Ik heb blind geluisterd met een cd van Mark Knofler.
De verkoper heeft de speakers gewisseld zonder dat ik het zag.

Het was net alsof het totale geluidsbeeld "voller" en "warmer" klonk bij de Avant.
En de Decleration klonk wat scheller. Zowel de Avant als de Decleration waar ik naar geluisterd heb stonden al vanaf begin januari in de winkel dus hadden bijde al een enige tijd gespeeld.

Ze moeten wel goed ingespeelt worden. Ik merkte na een paar uur rustig spelen al duidelijk verschil in de geluidskwaliteit.

Designtechnisch vond ik de Avant er ook beter uit zien, dus de keuze was snel gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door MnM op 29-04-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Met inspelen wordt eerder zon 80-100 uur bedoeld dan een paar uur, dus dan zal er nogal wat verbetering op gaan treden.
Ik vind die MS er geweldig uit zien! (niet zo mooi als mijn minipods uiteraard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:31
Omtrent de MS-en: op wat voor stands staan je rears? Horen deze erbij? Zoek er zelf nl ook nog voor mijn 500THX rears en deze lijken van hetzelfde mat. als de speaker zelf?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

dat zijn toch geen stands maar gewoon zuilluidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 18:31
Razorfist schreef op 29 april 2004 @ 14:51:
dat zijn toch geen stands maar gewoon zuilluidsprekers?
8)7 Je hebt gelijk....Eerst zelf ff goed kijken helpt vaak..... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Communicator schreef op 29 april 2004 @ 15:14:
[...]

8)7 Je hebt gelijk....Eerst zelf ff goed kijken helpt vaak..... ;)
Ik heb stands de MP 300 geloof budgetwinkel een half jaar geleden. koste iets van 70 eur per paar. ze zij Grijs met een giet ijzeren voet. Deze zijn officieel voor voor de sat.speakers 302's (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF vraag : kan de ruis die er uit mijn speakertjes komt te maken hebben met de dikte van je speakerkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Meer met de kwaliteit van de versterker denk ik, maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de kabel storing opvangt. Dan zijn je kabels wel ERG dun trouwens denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mission boxen en een sony str-475 als reciever... en m'n speakerkabeltjes zijn gemiddeld wel een stukkie dikker dan die je bij een stereotoren krijgt. Maar goed...kwas toch al van plan om voor een nieuwe reciever te gaan sparen. Ben nl niet geheel tevreden over het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

tatata schreef op 29 april 2004 @ 13:21:
Met inspelen wordt eerder zon 80-100 uur bedoeld dan een paar uur, dus dan zal er nogal wat verbetering op gaan treden.
Ik vind die MS er geweldig uit zien! (niet zo mooi als mijn minipods uiteraard ;) )
Ja Idd.

Als je een doos van deze speakers open maakt is het eerste wat je tegenkomt een papiertje met "deze speakers moeten gemiddeld 36 uur inspelen, en hoe langer ze spelen hoe beter het geluid zal worden".

Onder het motto van over 3 jaar kunnen ze beter geluid geven als nu. Maar als je diverse fora's leest zie je dat deze na gemiddeld 200 uur das het geluid geven waar ze voor bedoeld zijn.
Dat zou iets te maken hebben met de Alu speakers.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het inspelen heeft alleen invloed op de surround en spider bij een woofer. Doordat dit materiaal soepeler wordt daalt de Fs. Daardoor gaat een speaker iets meer laidback klinken. Maar conebreakup en andere vervelende nadelen van een alu woofer gaan echt niet weg door het inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
MnM schreef op 29 april 2004 @ 18:13:
[...]

Ja Idd.

Als je een doos van deze speakers open maakt is het eerste wat je tegenkomt een papiertje met "deze speakers moeten gemiddeld 36 uur inspelen, en hoe langer ze spelen hoe beter het geluid zal worden".

Onder het motto van over 3 jaar kunnen ze beter geluid geven als nu. Maar als je diverse fora's leest zie je dat deze na gemiddeld 200 uur das het geluid geven waar ze voor bedoeld zijn.
Dat zou iets te maken hebben met de Alu speakers.. :?
Nee, alu is stijf en licht spul, dus theoretisch zou het membraam sneller kunnen reageren. (niet hoorbaar als je het mij vraagt). Inspelen zou betekenen dat het rubber van de ophanging en de spider (gedeelte wat ervoor zorgt dat de spreekspoel netjes recht in de magneetsleuf blijft zitten) soepeler wordt en dat je gevoeligheid dus toe zou moeten nemen. Ik denk dat het verschil echt marginaal is en dus ook onhoorbaar. Als een luidspreker van karakter zou veranderen na verloop van tijd is er gewoon iets mis met het design volgensmij ;) :P

[ Voor 6% gewijzigd door tbusquet op 29-04-2004 20:20 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Hey Scarp wanneer kom je met foto's van je nieuwe 802's? :)

Zal wel geweldig klinken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Nieuwste aanwinst:

Modificatie van de cd speler. Voor een verslag kijk op www.soundevolution.nl onder het kopje digitaal. Het gaat om de Rotel RCD991AE.

Resultaat? In een woord geweldig! Niet omdat ik dat we "moet" zeggen, maar het is domweg waar! De rotel sound is weg, meer diepte, detail, ruimte en bovenal een enorm strakke bass teruggekregen. Het kost behoorlijk wat geld, maar dan heb je iets goeds!

Ondertussen al wat bezoekjes gehad, die vielen zowat letterlijk van hun vanwege het verschil tussen niet en wel gemod. Een aanrader voor iedereen dus!

Wat hebben ze gedaan:

XLO2 clock geinstalleerd, loopwerk, HDCD ic en de DAC hebben nu elk een eigen clock. Hiermee zijn veel originele CMOS gate omzeild. DC ontkoppel elco's vervangen. Alle opamps vervangen. Bodem, loopwerk zoveel mogelijk gedempt. Diodes vervangen voor snelle Shottkey barriers. Loopwerk / voedingsbuffers verbeterd. RCA aansluitingen vervangen.

Enige modificatie die nog op deze Rotel gedaan kan worden zijn seperate voedingen. Maar voor de rest is echt alles wat maar beter kon vervangen, vervangen door de beste in hun soort. Bijvoorbeeld BurrBrown OPA627ap audiophile single opams DOP8 van 25,87 excl. btw.... Ik wist niet dat ze zo duur konden zijn! Dit geeft direct aan dat juist hierin de winst van de modificatie kan zitten. Fabrikanten stoppen nu eenmaal goedkopere elementen in hun spelers. Zelfs in de dure klasses van duizenden euro's.

Enige nadeel is nu dat als ik wil upgraden naar een betere speler, en dan ook een stuk beter, ik niet met 3500 euro klaar ben........... Dat wordt sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat je wel nieuwe fotos mag schieten en posten nu :P zijn weinig fotos, en aangezien jij een upgrade/mod hebt gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:07
XLO2 clock geinstalleerd, loopwerk, HDCD ic en de DAC hebben nu elk een eigen clock. Hiermee zijn veel originele CMOS gate omzeild. DC ontkoppel elco's vervangen. Alle opamps vervangen. Bodem, loopwerk zoveel mogelijk gedempt. Diodes vervangen voor snelle Shottkey barriers. Loopwerk / voedingsbuffers verbeterd. RCA aansluitingen vervangen.
Daar valt helaas weinig aan te zien aan de buitenkant, dus om daar nou pics van te gaan posten ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:12:
FF vraag : kan de ruis die er uit mijn speakertjes komt te maken hebben met de dikte van je speakerkabels?
Nee, tenminste uit mijn ervaring kan ik zeggen dat de dikte van luidsprekerkabels niet relevant is voor het wel of niet ruisen. Het kan wel liggen aan bijvoorbeeld de signaal-ruisverhouding van je cd-speler en versterker. Daarnaast heb ik wel weer gemerkt dat interlinks (tussen cd-speler en versterker) een invloed op het aandeel ruis kunnen hebben. Maar niet ruizen is een hele basic eis en daarvoor hoef je geen mega-dure interlinks te gebruiken. ;)
Razorfist schreef op 29 april 2004 @ 17:16:
Meer met de kwaliteit van de versterker denk ik, maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de kabel storing opvangt. Dan zijn je kabels wel ERG dun trouwens denk ik.
Nou dat heeft dan meer te maken met de afscherming. Een dikke kabel kan dan in jouw beredenering ook veel storing oppaken. Overigens (uit ervaring) is de verbinding tussen versterker en speaker niet gevoelig voor storingen. In mijn optiek gaat dit dus ook niet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

JWO

Zo eindelijk iets wat zich digitale camera mag noemen ;)
't was lastig op de foto te zetten vanwege ramen achter de opstelling, maar hier mijn HT :)

Luxman amp, 2x 60w
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/325YNS643847/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/18GV2B131C99/picserver.jpeg

en omdat ik toch aan het potmeters vervangen was direct het binnenwerk ook maar :*)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/1PSI5BXU0MB8/picserver.jpeg

De dvd speler, Sony dvp - ns305b
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/D9077XS3V8D5/picserver.jpeg

helaas alleen digital out 5.1 ;(
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/8M8J9XT9651I/picserver.jpeg

Kijkbuis, Philips 28pt4406 70cm
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/74HWMAYI2BK5/picserver.jpeg

Speakers, DIY visaton/seas 3-weg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/KZDYE4496R71/picserver.jpeg

DIY UTP speaker kabel
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2319A45W009X/picserver.jpeg

Overzichts foto, dont mind de troep :P
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/YL0N7Z30E2J1/picserver.jpeg

Toekomstige uitbreidingen:

- 2ehands Yamaha DSP e492, DSP / 5 kanaals voorversterker / versterking center,rear
- DVD met interne DD en DTS Decoder

[ Voor 6% gewijzigd door JWO op 01-05-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

He he eindelijk mijn digi cam binnen !! (Canon 300D)

dus ook van mijn setup een paar foto's :+

Ik weet het , het is niet de setup die Mr Dolby Digital in z'n hoofd heeft maar het voldoet prima voor mij !

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0001.JPG

Cd-speler = Sony CDP-XE500
MD-Deck = Sony MDS-JE520
Versterker = Sony STR-DB780QS (laatste en beste aankoop!)

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0015.JPG

Main speakers = Sony (alweer ? JA :P ) SS-MF315

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0020.JPG

Center = :O Sony SS-CN10

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0022.JPG

Rears = Sony SS-U10

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0008.JPG

Sub = Infinity Primus

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0050.JPG

Speaker kabel = Bandbridge Silverflex 2x2.50 mm²

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0026.JPG

DVD/Divx/Game enz. Digitaal verbonden met amp

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0042.JPG

Monitor = Samsung SyncMaster 193T

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0040.JPG

ik heb in het begin van mijn set (3 jaar terug alweer) veel Sony gekocht (surroundset + main speakers) over de main speakers niets te klagen .
alleen het surround gedeelte (center + rears) mist een hoop bass. Maar mn Sub lost dit aardig op :P

als ik serieus film ga kijken dan zet ik mn monitor in het midden van mn bureau en ga lekker in mn luie stoel zitten !

ik snap niet waar mensen het Rotel,Onkyo,Marantz geld vandaan halen maar blijf posten !

/Edit

Ooit wil ik nog nieuwe center en rear speakers... Iemand een Idee ? de kwalitijd moet geen overkill zijn voor de rest van de setup.. zat zelf te denken aan de speakers die uit zelfde set komen als mijn sub.

[ Voor 6% gewijzigd door B-lennium op 01-05-2004 16:59 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35
B-lennium schreef op 01 mei 2004 @ 16:45:
ik snap niet waar mensen het Rotel,Onkyo,Marantz geld vandaan halen maar blijf posten !
Het ligt er maar net aan hoe je je geld bestaat.. sommigen hebben veel geld over voor hun hobby en anderen weer niet :)

Als ik bijvoorbeeld een maandje niet zou uitgaan, kan ik bijvoorbeeld ook weer een mooie nieuwe center kopen...

Tis maar net wat je zelf wilt en wat je per maand verdient natuurlijk!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ja klopt helemaal !!

ik ben erg blij met mijn set.. en das genoeg voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Griffin2k schreef op 01 mei 2004 @ 16:49:
[...]

Het ligt er maar net aan hoe je je geld bestaat.. sommigen hebben veel geld over voor hun hobby en anderen weer niet :)

Als ik bijvoorbeeld een maandje niet zou uitgaan, kan ik bijvoorbeeld ook weer een mooie nieuwe center kopen...

Tis maar net wat je zelf wilt en wat je per maand verdient natuurlijk!
Had het niet beter kunnen zeggen ... Ik zou er nog meer aan geven aan men hifi , maar moet het delen met de kosten van gitaar :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 10:51:
ik vind dat je wel nieuwe fotos mag schieten en posten nu :P zijn weinig fotos, en aangezien jij een upgrade/mod hebt gedaan :D
Op de site van www.soundevolution.nl staan alle gemaakte foto's met een verhaal erbij van de uitvoerder van de mods. Is veel interessanter dan dat ik het doe.

Onder het kopje modificaties/digitaal 1 . De eerste speler die daar staat is de Rotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Blue Eyes schreef op 01 mei 2004 @ 09:36:
Enige nadeel is nu dat als ik wil upgraden naar een betere speler, en dan ook een stuk beter, ik niet met 3500 euro klaar ben........... Dat wordt sparen ;)
Kan wel....er zijn wel meer van dit soort lui en ook wel met meer ervaring. Dus je kan bijvoorbeeld wel een Sony SACD-speler kopen en die bijv. eens naar Swoboda brengen. Maar voorlopig zit je nog wel even goed denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
JWO schreef op 01 mei 2004 @ 15:12:
Zo eindelijk iets wat zich digitale camera mag noemen ;)
't was lastig op de foto te zetten vanwege ramen achter de opstelling, maar hier mijn HT :)

Luxman amp, 2x 60w
[afbeelding]

[afbeelding]

en omdat ik toch aan het potmeters vervangen was direct het binnenwerk ook maar :*)
[afbeelding]

De dvd speler, Sony dvp - ns305b
[afbeelding]

helaas alleen digital out 5.1 ;(
[afbeelding]

Kijkbuis, Philips 28pt4406 70cm
[afbeelding]

Speakers, DIY visaton/seas 3-weg
[afbeelding]

DIY UTP speaker kabel
[afbeelding]

Overzichts foto, dont mind de troep :P
[afbeelding]

Toekomstige uitbreidingen:

- 2ehands Yamaha DSP e492, DSP / 5 kanaals voorversterker / versterking center,rear
Lachen dat zelfbouw spider rack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hoeveel heb je die Sony gehaald? Zit er nl serieus over te denken om die ook aan te schaffen in de toekomst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

de versterker bedoel je ? volgens mij rond de 500€ maar das alweer een tijdje terug

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~gjm.ferron/tweakers/myht/Klein/IMG_0018.JPG

[ Voor 50% gewijzigd door B-lennium op 02-05-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
zimbab schreef op 02 mei 2004 @ 11:39:
[...]

Kan wel....er zijn wel meer van dit soort lui en ook wel met meer ervaring. Dus je kan bijvoorbeeld wel een Sony SACD-speler kopen en die bijv. eens naar Swoboda brengen. Maar voorlopig zit je nog wel even goed denk ik he?
Ik zit voorlopig echt wel goed! De Rotel match goed in mijn set.

Er zijn zat spelers boven een bepaald niveau die een verbetering gaan geven. Maar dat zijn subtiele verbeteringen, voor enorm veel geld! Dat is het geld niet waard. Daarom beter nog langer te sparen en dan een grotere stap te maken!

Sony met SWOBODA........ Dat is idd erg goed! Non compromiss... Wel erg duur. Maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-lennium schreef op 02 mei 2004 @ 13:09:
de versterker bedoel je ? volgens mij rond de 500€ maar das alweer een tijdje terug

[afbeelding]
Die versterker jah. 500 € is nog wel te doen dan. Die sony str 475 die ik nu heb is ook niet alles :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

B-lennium schreef op 01 mei 2004 @ 16:45:
He he eindelijk mijn digi cam binnen !! (Canon 300D)

dus ook van mijn setup een paar foto's :+

Ik weet het , het is niet de setup die Mr Dolby Digital in z'n hoofd heeft maar het voldoet prima voor mij !

[afbeelding]

Cd-speler = Sony CDP-XE500
MD-Deck = Sony MDS-JE520
Versterker = Sony STR-DB780QS (laatste en beste aankoop!)

[afbeelding]

Main speakers = Sony (alweer ? JA :P ) SS-MF315

[afbeelding]

Center = :O Sony SS-CN10

[afbeelding]

Rears = Sony SS-U10

[afbeelding]

Sub = Infinity Primus

[afbeelding]

Speaker kabel = Bandbridge Silverflex 2x2.50 mm²

[afbeelding]

DVD/Divx/Game enz. Digitaal verbonden met amp

[afbeelding]

Monitor = Samsung SyncMaster 193T

[afbeelding]

ik heb in het begin van mijn set (3 jaar terug alweer) veel Sony gekocht (surroundset + main speakers) over de main speakers niets te klagen .
alleen het surround gedeelte (center + rears) mist een hoop bass. Maar mn Sub lost dit aardig op :P

als ik serieus film ga kijken dan zet ik mn monitor in het midden van mn bureau en ga lekker in mn luie stoel zitten !

/Edit

Ooit wil ik nog nieuwe center en rear speakers... Iemand een Idee ? de kwalitijd moet geen overkill zijn voor de rest van de setup.. zat zelf te denken aan de speakers die uit zelfde set komen als mijn sub.
HEB je een goede camera en dan zijn er nog maar 2 fotos echt scherp :P

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JWO schreef op 01 mei 2004 @ 15:12:- 2ehands Yamaha DSP e492, DSP / 5 kanaals voorversterker / versterking center,rear
Volgens mij kan jij beter gewoon een instap 5.1 receiver kopen met pre-outs. Een goede dvd-speler met interne DD/DTS decoder samen met een 2e hands 5.1 voorversterker is bij elkaar denk ik wel duurder dan een receiver. En dan heb je ook nog eens wat meer gebruiksgemak. Dan stelt de stap naar 6.1 ook niks meer voor als je dat eventueel nog zou willen. DVD-spelers met een DD-EX of DTS-ES decoder zijn er volgens mij nog niet, maar receivers des te meer. :)
Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 13:34:
[...]

Die versterker jah. 500 € is nog wel te doen dan. Die sony str 475 die ik nu heb is ook niet alles :/
Nou die Sony is inmiddels wel een heel stukje goedkoper dus dat is je geluk. Tevens is hij min of meer opgevolgd door de STR-DB790, maar als je aan 5.1 genoeg hebt zou ik lekker voor de (in mijn ogen ook nog mooiere) STR-DB780 gaan :)

Ik zag hem via Kieskeurig bij een Nederlandse webwinkel al voor €299

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

skullsplitter schreef op 02 mei 2004 @ 13:43:
[...]

HEB je een goede camera en dan zijn er nog maar 2 fotos echt scherp :P
zeur niet ! :P heb hem pas 4 dagen , en binnen is extra lastig he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Hoera! Heb al één Marantz MA-500 gekocht. De verkoper had er maar eentje, dus nu wordt het natuurlijk zoeken naar een tweede ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Tomswinnen

Lijkt mij geen moeilijke opgave om een tweede te vinden ze worden geregeld aan geboden op de verschillende hifi sites.
www.hifi.nl
www.hear.nl

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wel een paar advertenties op Hear.nl dacht ik voor de MA-500.

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
TomSwinnen schreef op 02 mei 2004 @ 22:48:
Hoera! Heb al één Marantz MA-500 gekocht. De verkoper had er maar eentje, dus nu wordt het natuurlijk zoeken naar een tweede ;)
Wat ga je aansturen met die monoblokken en wat is de kwaliteit van dat soort blokken. Kan je niet beter een sereo eindversterker kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

tatata schreef op 03 mei 2004 @ 12:23:
[...]

Wat ga je aansturen met die monoblokken en wat is de kwaliteit van dat soort blokken. Kan je niet beter een sereo eindversterker kopen?
Hij gaat z'n Celestions aansturen met monoblokken. Het grote voordeel van deze beesten is dat ze vaak met XLR pluggen aangesloten kunnen worden en daardoor dicht bij de luidsprekers kunnen staan, wat korte luidsprekerkabels mogelijk maakt.

Wat betreft de kwaliteit, die zit wel snor :) . Of je beter en stereoversterker kunt kopen ligt dan maar weer net aan het type dat je op het oog hebt natuurlijk :P . Er is geen regel die bepaalt dat Mono's altijd beter zijn dan stereoversterkers. Dit gaat nutuurlijk wel op als het om vrijwel dezelfde opbouw gaat, maar dan met een brugconfiguratie. In dit geval heb je meer reserve en vermogen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 06:48

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Hier dan de setup van rikkienator die ik namens hem post ivm met webspace voor de pics.

Met deze setup ben ik al een behoorlijke tijd bezig, maar die ik helaas naar mijn droom pas goed kan afmaken als ik een eigen woonruimte heb met een dedicated HT ruimte, desalnietemin een al meer dan behoorlijke HT naar mijn mening.

Het hart wordt op dit moment gevormd door een Pioneer VSX-2011D welke naar mijn mening uitstekende prestaties levert voor het geld, deze wordt vergezeld door een ElCheapo DVD player van samsung die na de sub wordt vervangen (lees korte termijn)
Voor muziek gebruik ik een Marantz CD6000OSE.

Als fronts:
B&W CM4

Center kanaal (wordt vervangen)
Tannoy MX-C
Deze staat achter het scherm wat dun genoeg is om het geluid door te laten, de equalizer in de pioneer trekt eventuele demping prima recht.

Als surrounds
B&W DM602-S3
Deze zijn naar het plafond gericht voor een mooi difuus geluid, ook hier mooi gelijkgetrokken met de fronts door de pioneer amp.

En een magnat subje van 50W welke dus als eerste geelimineerd gaat worden:P

Verder heb ik een scherm zelf gebouwd van wat latjes en een hema doek waarop ik 3 uur heb liggen strijken (was ik 40 eurotjes aan kwijt)
Deze wordt uiteraard vervangen door een betere (denk thommy) maar dat pas in de dedicated HT ruimte.
het doek wordt fijn opgelicht door een EPSON EMP-TW10.

En dan de plaatjes!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30764/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30762/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30761/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30763/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30758/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30760/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30765/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30767/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30768/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30769/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30770/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30766/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30771/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30772/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30773/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30774/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30775/full.jpg

Ondanks een paar zwakke punten in de setup ben ik er erg blij mee en het wordt alleen maar beter :)

Welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Ik en ook van plan om een redelijke instapbeamer te gaan kopen. Vergelijkbaar met de jouwe dus (1000/1500 euro). Nu vraag ik mij af of je met zon beamer dus verschil ziet of je hema of thommy doek gebruikt en ook hoeveel verschil. Het aankoop verschil zal nml 300 euro oid zijn.

Heb jij zelf een vergelijking hiertussen gehouden?
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.