Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik was niet de baas van de schiphol tma ehnealzie schreef op 01 maart 2004 @ 23:07:
[...]
en toen TRA1769 die om een 36L swing 36C, circling 27, breakoff 24, teardrop 06 vroeg, maar 'em niet kreegzelfs geen 18R circling 36C
nee, straight in 06
maargoed, toch nog ff lekker gevlogen, en blij dat ze nog online waren!
goed werk mannen
"TRA1769, you will get first class ATC service.... highspeed approved even below FL100"
-
"TRA1769, after RIVER, ja je voelt em al aankomen, direct to CH voor straight in 06 and keep the throttles on it!":P (as in "houd t GAS EROP!")
-
"SAS553 say Hi! to approach on 121,20"
-
"TRA1769 doe de groeten aan approach, 121,20"
Wanneer kom je weer langs Nealzie?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Ik moest 't ook drie keer checkenBolk schreef op 02 maart 2004 @ 00:16:
Huh? Zo lang? Ik vind het wel een super toestel, maar net zo lang als een 767 kan ik me niet voorstellen
739 en de 762ER ... 6m40.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
[ Voor 9% gewijzigd door blix op 02-03-2004 03:25 ]
Verwijderd
Wat hebbie er nu inzitten voor mooi spul ???blix schreef op 02 maart 2004 @ 03:25:
Heb een "nieuwe" videokaart binnen, en een nieuwe proc dus kan eindelijk ook optimaal van ms fs 2004 gaan genieten! fotos volgen >=D
W0000000T!
* bennierex is gisteren begonnen aan z'n ATPL-opleiding
Nu alleen nog hopen dat ik er ook mag blijven, want m'n aanmelding is nog niet helemaal rond
WHOOOOOOOOOOOT GAAF!bennierex schreef op 02 maart 2004 @ 11:40:
OFFTOPIC:
W0000000T!![]()
![]()
![]()
Nu alleen nog hopen dat ik er ook mag blijven, want m'n aanmelding is nog niet helemaal rond
Arrival, good evening, TRA1769 with you, FL70, met de groeten van nofriND schreef op 02 maart 2004 @ 00:26:
[...]
Ik was niet de baas van de schiphol tma ehVan mij mag je als ik op ACC zit een high speed holding RIVER doen met driedubbele salto
"TRA1769, you will get first class ATC service.... highspeed approved even below FL100"
-
"TRA1769, after RIVER, ja je voelt em al aankomen, direct to CH voor straight in 06 and keep the throttles on it!":P (as in "houd t GAS EROP!")
-
"SAS553 say Hi! to approach on 121,20"
-
"TRA1769 doe de groeten aan approach, 121,20"
Wanneer kom je weer langs Nealzie?
say again?
de groeten van nofri
owh
zullen we vertrekken naar TNCM nu?
of CYYZ-EHAM?
KJFK-EHAM?
[ Voor 7% gewijzigd door nealzie op 02-03-2004 12:24 ]
Leukbennierex schreef op 02 maart 2004 @ 11:40:
OFFTOPIC:
W0000000T!![]()
![]()
![]()
Nu maar hopen dat je daarna ook daadwerkelijk kan gaan vliegen en geen taxichauffeur ofzo wordt...
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Verwijderd
Ik hoop ook dat er een mooie emmer met FP's komt! Zou wel fijn zijn om een echt centraal punt te hebben voor FP's....Gilly schreef op 01 maart 2004 @ 23:17:
[...]
Niks kan GOT vervangen.
Enkel gaan wij ervoor om een lekkere vergaarbak van veel info te worden.
Wat dat betreft zeker, work in progress
Mogenlijkheden worden bekeken, nadeel is dat officele Dbasen niet openbaar zijn en verschillende kleine Dbasen zwaar out of date zijn.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 12:51:
[...]
Ik hoop ook dat er een mooie emmer met FP's komt! Zou wel fijn zijn om een echt centraal punt te hebben voor FP's....
Maar het staat zeker op de "To do list"
Zie screenshot:

We houden jullie op de hoogte.
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Ik speel nu Fs2k2, maar wil graag FS2k4 spelen.
Kan ik dit wel met mijn:
P III 866
512 MB Ram
Radeon 9600 SE (128mb)
?
En ik hoorde dat er voor FS2k4 nog geen goede AFCAD's zijn. Is dat zo?
Blender....
Nice!davhor schreef op 02 maart 2004 @ 14:06:
Sleepie en ik zijn momenteel bezig met een FP-database programma, komt zeer binnenkort, maar dan bedoel ik ook zeer binnenkort beschikbaar.
Zie screenshot:
[afbeelding]
Detail
Idd... gaan we meteen maar veranderen.
Zo'n rapporteerhandje erbij dus.
'Auteur' is geen engels, de rest van het screenshot is wel engels.
[ Voor 22% gewijzigd door rollebol op 02-03-2004 14:46 ]
Zoiets is inderdaad de bedoeling ja. En dan een paar mensen (waaronder mezelf) aanwijzen die de FP's controleren en eventueel gerapporteerde FP's verwijderen.rollebol schreef op 02 maart 2004 @ 14:44:
davhor: Ziet er 'interessant' uit, maar waar het om gaat is natuurlijk de data. Waar haal je die vandaan, en hoe houd je het up-to-date? Wat mij wel aantrekkelijk lijkt is een eenvoudige 'rapporteer'-funtie waarmee je het flight plan kan aanvinken als zijnde onjuist of verouderd.
Zo'n rapporteerhandje erbij dus. [afbeelding] - dat onderscheidt je gelijk van de rest.
offtopic:
'Auteur' is geen engels, de rest van het screenshot is wel engels.
Het up-to-date houden wordt dan iets van de hele community.
Verwijderd
Ik zie een 9500 pro, die heb ik ook maar nu lees ik bij jouw flased naar een 9700.
Krijg je veel winst daardoor?? Ik begin niet zo gauw aan dat soort dingen bang dat ik straks een kaart hebt die stuk is. Dus kan je misschien daar iets over vertellen of heb je links met oog op hoe en wat.
Zet het maar in een mailtje naar mij want misschien dat ze het op het forum niet zo leuk vind als we over het modden van kaarten gaan hebben
Groetjesssss
Gathering of Tweakers heet het hier toch ? Over dit soort mods zijn al hele draadjes volgeschreven hier op het forum hoor.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 15:50:
[...]
Ik zie een 9500 pro, die heb ik ook maar nu lees ik bij jouw flased naar een 9700.
Krijg je veel winst daardoor?? Ik begin niet zo gauw aan dat soort dingen bang dat ik straks een kaart hebt die stuk is. Dus kan je misschien daar iets over vertellen of heb je links met oog op hoe en wat.
Zet het maar in een mailtje naar mij want misschien dat ze het op het forum niet zo leuk vind als we over het modden van kaarten gaan hebben![]()
Groetjesssss
Verwijderd
[Offtopic] Zo @Sleepie, kunnen we allemaal meeprofiteren van jouw C++ cursusdavhor schreef op 02 maart 2004 @ 14:06:
Sleepie en ik zijn momenteel bezig met een FP-database programma, komt zeer binnenkort, maar dan bedoel ik ook zeer binnenkort beschikbaar.
Zie screenshot:
[afbeelding]
Geweldig initiatief!
Vet!!!!!davhor schreef op 02 maart 2004 @ 14:06:
Zie screenshot:
[afbeelding]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Dat zou je denken, maar die eer komt Davhor toe.Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 17:06:
[...]
[Offtopic] Zo @Sleepie, kunnen we allemaal meeprofiteren van jouw C++ cursus
Geweldig initiatief!
Hij heeft het programma geschreven, ik doe niets meer dan de flightplannen die we al verzameld hebben controleren.
Als we dan met eer gaan gooien, ook eer voor Sleepie,Sleepie schreef op 02 maart 2004 @ 17:19:
[...]
Dat zou je denken, maar die eer komt Davhor toe.
Hij heeft het programma geschreven, ik doe niets meer dan de flightplannen die we al verzameld hebben controleren.
want flightplannen controleren is ook een vak appart.
Voor replies zoals deze van jou hebben met name de Amerikanen een heel mooi woord gevonden: "uptight"Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 16:18:
[...]
Wat is er interessant aan om te melden waar je staat en wat je vlucht gaat worden dan?
Maar om toch even antwoord te geven op je vraag: Niet erg bijzonder veel, maar waar zie jij dat staan dan?
hint: misschien zou er ook eens op andere mensen gereageerd kunnen worden. Het is dat ik bovenaan zie staan "[FS2002/2004] Vragen en mooiste screenshots, deel 66", anders zou ik nog gaan denken dat dit topic alleen bestaat voor een kleine elite om elkaar veren toe te steken op niet nader te noemen plaatsen. Naast mensen als bijvoorbeeld Auroortje en davhor zie ik namelijk ook een hoop "vreemden" langshobbelen die gewoon genegeerd worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Tsuru op 02-03-2004 17:59 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

[ Voor 38% gewijzigd door Kimo op 02-03-2004 18:20 ]
jij werd toch ook niet genegeerd toen je hier je intrede deed?Tsuru schreef op 02 maart 2004 @ 17:59:
[...]
Voor replies zoals deze van jou hebben met name de Amerikanen een heel mooi woord gevonden: "uptight"
Maar om toch even antwoord te geven op je vraag: Niet erg bijzonder veel, maar waar zie jij dat staan dan?
hint: misschien zou er ook eens op andere mensen gereageerd kunnen worden. Het is dat ik bovenaan zie staan "[FS2002/2004] Vragen en mooiste screenshots, deel 66", anders zou ik nog gaan denken dat dit topic alleen bestaat voor een kleine elite om elkaar veren toe te steken op niet nader te noemen plaatsen. Naast mensen als bijvoorbeeld Auroortje en davhor zie ik namelijk ook een hoop "vreemden" langshobbelen die gewoon genegeerd worden.
bij Takeoff met de PMDG gaat het als volgd.. ik heb alles in de FMC gepropt, geef wat gas, Stable, ram op to/ga, Airspeed active, 80kts, 100kts, V1, Rotate, V2...
Maar dan, zodra ik airborn ben geeftie veel te weinig gas, soms resulterend in een stall die ik net optijd kan recoveren, maar vaak zie ik het aankomen en geef wat minder pitch... a/t er af, vol gas, en bij een safe speed kan ik a/t er weer op doen
maakt niet uit hoeveel kts ik de spd op zet, of ik druk op N1 of SPEED ofzo
Ik doe ook altijd wel heel erg mijn best om niet genegeerd te worden zullen we maar zeggennealzie schreef op 02 maart 2004 @ 18:23:
[...]
jij werd toch ook niet genegeerd toen je hier je intrede deed?
Wat heb je ingesteld bij V2 en je flap acceleration height? VNAV staat goed? IAS hold ook van te voren op V2 of V2 + iets gezet?nealzie schreef op 02 maart 2004 @ 18:26:
bij deze maar meteen een vraag van mijn kant, want ik heb hier nu wel heel lang last van en kan het niet oplossen...
bij Takeoff met de PMDG gaat het als volgd.. ik heb alles in de FMC gepropt, geef wat gas, Stable, ram op to/ga, Airspeed active, 80kts, 100kts, V1, Rotate, V2...
Maar dan, zodra ik airborn ben geeftie veel te weinig gas, soms resulterend in een stall die ik net optijd kan recoveren, maar vaak zie ik het aankomen en geef wat minder pitch... a/t er af, vol gas, en bij een safe speed kan ik a/t er weer op doen
maakt niet uit hoeveel kts ik de spd op zet, of ik druk op N1 of SPEED ofzoiemand enig idee???
[ Voor 64% gewijzigd door Tsuru op 02-03-2004 18:42 ]
V2 enzo wordt gewoon door de fmc berekendTsuru schreef op 02 maart 2004 @ 18:38:
[...]
Ik doe ook altijd wel heel erg mijn best om niet genegeerd te worden zullen we maar zeggen![]()
[...]
Wat heb je ingesteld bij V2 en je flap acceleration height? VNAV staat goed? IAS hold ook van te voren op V2 of V2 + iets gezet?
IAS zet ik meestal V2+25, maar vaker gewoon meteen op 220kt
Als je dan de A/P aanzet (LVL CHG of VNAV mode) zal die automatisch verspringen naar V2+20. Die snelheid heb je ook precies als je bij take-off de FD volgt.
Op acceleration height (1500 ft vaak) ga je dan accelereren.
Geen idee of dat jouw probleem oplost Nealzie, maar je zou t eens kunnen proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 02-03-2004 20:05 ]
Verwijderd
Wat is het verschil hier tussen?
Rick
Verwijderd
Ok Ok Allebei een veer in de reetdavhor schreef op 02 maart 2004 @ 17:43:
[...]
Als we dan met eer gaan gooien, ook eer voor Sleepie,
want flightplannen controleren is ook een vak appart.
Beta testers gezocht?
W00t w00t. Heel veel succesbennierex schreef op 02 maart 2004 @ 11:40:
OFFTOPIC:
W0000000T!![]()
![]()
![]()
Hey man hartstikke mooi dat je dat allemaal aan kan, maar ik wist niet dat je dat soort dingen in FS kon doen. Hoe kun je dat er allemaal in krijgen? Het klinkt cool.Tsuru schreef op 01 maart 2004 @ 22:53:
[afbeelding]
Een applausje voor de twee STU's op EGKK_T_APP en EGKK_M_TWR vanavond deze birdstrike, engine failure, en de direct daarop volgende hydraulic failure, controlling problems en runway overrun hebben afgehandeld, oftewel Dominic Nortney en Michael Collis respectievelijk \o/
[...]
Check, de SID ook weglaten
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Online vliegen met Squawkbox. Dat kan op VATSIM (http://www.dutchvacc.nl is de Nederlandse afdeling) of op IVAO (http://www.ivao.org/nl is de Nederlandse afdeling). De eerste is voor de wat meer gemotiveerde piloot, de laatste voor degene die het allemaal nog een beetje wil uitproberen.Hyp3rman schreef op 02 maart 2004 @ 22:15:
[...]
Hey man hartstikke mooi dat je dat allemaal aan kan, maar ik wist niet dat je dat soort dingen in FS kon doen. Hoe kun je dat er allemaal in krijgen? Het klinkt cool.
Of bedoel je dat van die birdstrikes? Daar heb je gewoon veel fantasie voor nodig. Ik bouwde vroeger altijd mijn slaapkamer om tot een geheime basis van de rebellen op de vierde planeet van het Hoth-stelsel, en dat ging op dezelfde manier als deze birdstrike.
[ Voor 19% gewijzigd door rollebol op 02-03-2004 22:34 . Reden: birdstrike-theorie ]
Nou, een eenvoudige Google-query ("grandstand seating" farnborough) vertelt mij:Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 20:16:
Misschien niet de juiste plaats om dit te vragen, maar ik wil in de zomer naar farnborough 2004. Nu wil ik tickets hier voor kopen, maar je kunt 2 verschillende tickets kopen: General Admission, en Grandstand Seating.
Wat is het verschil hier tussen?
Wellicht kan je hier iets mee. Ik heb er zelf geen ervaring mee.We went on Friday, Saturday and Sunday but didn't have time to go on Thursday or Monday. Friday was great because there were so few people on the airfield that you could see the exhibits, plus the FRIAT grandstand gave a really good view (unlike last year at Cottesmore, when it wasn't in the centre of the crowd line). Photos are much better from the grandstand (where you have your own numbered seat) than on the crowdline and there's a lot to be said for having private toilets (which were always clean and well-stocked), a left luggage facility and excellent catering.
Verwijderd
Momenteel gebruik ik PAI en installeer ik regelmatig de nieuwe AFCADs en vliegtuigen.
Laatst zei iemand tegen me dat ik beter Aardvark AI zou installeren, omdat dat veel FPS scheelt op drukke vliegvelden zoals EDDF.
Heeft iemand daar ervaring mee? En zo ja, heeft Aardvark ook al die vliegtuigmaatschappijen, afcads, schedules etc ?
't is een vrij lang verhaal dat ik hier niet helemaal neer ga zetten, maar het komt er op neer dat ik nog net mee kon doen met de opleiding die dus 1 maart (gisteren dus) begonnen is bij de NLS Amsterdam (Hoofddorp eigenlijk).
Ik doe mijn theorie daar nu als onderdeel van mijn geïntegreerde opleiding bij de AAE in Portugal, waar ik dus uiteindelijk mijn praktijk ga doen (mits alles goed verloopt natuurlijk).
Ik heb er nu 2 dagen op zitten, en ben al vrij moe aant worden
Anieway heb ik het wel naar m'n zin zo, best boeiend allemaal. Volgende week vrijdag moet ik bij de NLS Maastricht de NASS-test (selectie) doen en als ik die haal mag ik 100% zeker door gaan. Nog ff duimen dus...
@ Tsuru:
Ik ben ook benieuwd of ik een baan zal gaan vinden en dus ook uiteindelijk kan gaan doen waar ik nu hard voor aan het werk ben.
Iig heb ik een weloverwogen beslissing gemaakt en nu zal de tijd het leren of het de juiste was
Misschien heb ik als voordeel dat ik wel wat mensen goed ken die in de vliegwereld werkzaam zijn, maar ook dat moet later blijken.
[ Voor 16% gewijzigd door bennierex op 03-03-2004 00:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
Deze welVerwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 08:18:
Weet iemand nog een andere plek dan http://server2.fs2002.com/img_upload.php waar je FS pics kan hosten? Deze site werkt namelijk niet meer. Ik weet uiteraard dat je op je eigen webspace iets kunt posten, maar met mijn hoeveelheden aan pics altijdheb ik daar niet genoeg aan. Dus adviezen zijn welkom!
http://forums.fs2002.com/img_upload.php
ik heb er de laatste tijd op mijn nieuwe pc enorm last van dat fs2004 zo ontettend lang laadt.. als ik soms naar spot view ga dan zie ik mijn plane b.v. wel 5 sec lang zonder texture's (grijs dus) en na een tijdje laten is ie er weer. ook het AI heeft ie erg veel moeite mee... die kisten blijven tijdens het laden erg lang grijs en na een tijdje geprutteld hebben komen de texture's en gaat alles vloeiend..
ook het afsluiten van fs2004 na een tijdje met b.v. de 737ng gevolgen te hebben is een ramp gewoon.. hij gaat langzaaaaaaam terug naar windows en laadt en laadt en laadt en laadt en laadt en laadt en laadt... ZZZzz.zz
als ik ondertussen ctrl-alt-del doe dan zie je fs9.exe nog een hele tijd ertussen staan terwijl fs allang afgesloten is.. hij gebruik dan nog steeds iets van 250mb van mijn ram ofzo
ik heb een P4 3,0 Ghz met hyperthreating technologie. misschien dat HT maar eens uitzetten ofzo ? dit is gewoon niet normaal
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
FS gebruikt geen HT, dus zal die maar 50% van je proc gebruikenjos_zwa schreef op 03 maart 2004 @ 12:33:
vraagje:
ik heb er de laatste tijd op mijn nieuwe pc enorm last van dat fs2004 zo ontettend lang laadt.. als ik soms naar spot view ga dan zie ik mijn plane b.v. wel 5 sec lang zonder texture's (grijs dus) en na een tijdje laten is ie er weer. ook het AI heeft ie erg veel moeite mee... die kisten blijven tijdens het laden erg lang grijs en na een tijdje geprutteld hebben komen de texture's en gaat alles vloeiend..
ook het afsluiten van fs2004 na een tijdje met b.v. de 737ng gevolgen te hebben is een ramp gewoon.. hij gaat langzaaaaaaam terug naar windows en laadt en laadt en laadt en laadt en laadt en laadt en laadt... ZZZzz.zz
als ik ondertussen ctrl-alt-del doe dan zie je fs9.exe nog een hele tijd ertussen staan terwijl fs allang afgesloten is.. hij gebruik dan nog steeds iets van 250mb van mijn ram ofzoals ie na een 30 sec geprutteld te hebben weg is dan gaat alles weer snel. wordt er wel stront ziek van.
ik heb een P4 3,0 Ghz met hyperthreating technologie. misschien dat HT maar eens uitzetten ofzo ? dit is gewoon niet normaal
Verwijderd

Ik heb al wel gemerkt dat als je gewoon fs9.exe via de taskmanager killt, ipv FS afsluiten, dat het een stuk sneller gaat.jos_zwa schreef op 03 maart 2004 @ 12:33:
vraagje:
als ik ondertussen ctrl-alt-del doe dan zie je fs9.exe nog een hele tijd ertussen staan terwijl fs allang afgesloten is.. hij gebruik dan nog steeds iets van 250mb van mijn ram ofzoals ie na een 30 sec geprutteld te hebben weg is dan gaat alles weer snel. wordt er wel stront ziek van.
Edit: Oh ja, je moet dit dus elke keer doen als je FS opstart, dus het is immens irritant. Vooral omdat het niets uit lijkt te maken (bij mijn P4 C 2.6 GHz)
[ Voor 19% gewijzigd door rollebol op 03-03-2004 13:46 . Reden: iedere keer ]
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
Nice pics!! Die scenery van LPMA ziet er een beetje apart uit....weststar schreef op 03 maart 2004 @ 15:34:
GCTS-LPMA
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
het heet AVC tuner, en zorgt er dus voor dat je alleen je comm freq hoeft te veranderen om van atc te wisselen
http://www.simhardware.co...etails.php?id=20&typeid=1
gratis
* Bolk heeft medische keuring gehad. Oren goed, ogen prima. Als op de Thorax geen rare items staan, de EEG aantoont dat ik hersenen heb en mijn bloed geen enge beestjes bevat krijg ik over 3 weken mijn medisch certificaat
Hyperthreading simuleert een extra processor. Hierbij is het niet zo dat de processor omdat een programma HT niet ondersteund niet voor 100% rekent. Dat doet hij namelijk welnealzie schreef op 03 maart 2004 @ 12:39:
[...]
FS gebruikt geen HT, dus zal die maar 50% van je proc gebruiken
Is goed heurND schreef op 03 maart 2004 @ 16:06:
Zegguh Bolk & Bennierex, als ik bij julie op de jumpseat mag (of in de capt stoel) dan mogen julie een keer op mijn kantoor langskomen, ok?
![]()
Ik kon me iemand herrineren die in z'n taskgebeuren liet zien dat er niet meer dan precies 50% werd gebruiktDutchCommando schreef op 03 maart 2004 @ 17:04:
[...]
Hyperthreading simuleert een extra processor. Hierbij is het niet zo dat de processor omdat een programma HT niet ondersteund niet voor 100% rekent. Dat doet hij namelijk wel.
Windows ziet 2 processors. Hierbij stelt windows zich bijvoorbeeld zo in dat 50% = 100% van een processor. Dus 2 x 50% = 100% van twee processoren.nealzie schreef op 03 maart 2004 @ 18:01:
[...]
Ik kon me iemand herrineren die in z'n taskgebeuren liet zien dat er niet meer dan precies 50% werd gebruikt
Maar, nu het addertje. De HT alloceert zoveel processorkracht als nodig voor een thread. Dus waar Windows 50% laat zien (omdat het twee processors ziet) is er op de enkele Intel CPU wel degelijk 100% activiteit omdat de andere "processor" virtueel vrijwel uitgeschakeld staat.
Wat me nog niet helemaal duidelijk is als ik het verhaaltje lees :nealzie schreef op 03 maart 2004 @ 15:47:
Misschien dat de meeste het al gezien hadden, maar voor de genen die het nog niet gezien hadden... Een feature die in SB3 geintegreerd zal zijn is nu 3rd party verkrijgbaar voor AVC
het heet AVC tuner, en zorgt er dus voor dat je alleen je comm freq hoeft te veranderen om van atc te wisselen![]()
http://www.simhardware.co...etails.php?id=20&typeid=1
gratis
Dit proggie zet je AVC naar t juiste kanaal, maar wordt er ook van freq. gewisseld in SB (ivm je ATIS e.d.) ?
Ik denk dat het gebruik maakt van dezelfde data als ServInfo voor de ServInfo gauge gebruikt. Met andere woorden, het is compleet waardeloos.Sleepie schreef op 03 maart 2004 @ 18:31:
[...]
Wat me nog niet helemaal duidelijk is als ik het verhaaltje lees :
Dit proggie zet je AVC naar t juiste kanaal, maar wordt er ook van freq. gewisseld in SB (ivm je ATIS e.d.) ?
nee, alleen de voice server... ik was ook benieuwd dus heb het ff geprobeerd... het werkt wel degelijk, je krijgt een confirmation alstie connected is enzo... en opzich... die ATIS is alleen interessant als je de dep. rwy wilt weten, en dan moet je toch via SB doen want je wee tniet van te voren wie er online zijn... en landing krijg je altijd wel door op text, net als QNH enzoSleepie schreef op 03 maart 2004 @ 18:31:
[...]
Wat me nog niet helemaal duidelijk is als ik het verhaaltje lees :
Verwijderd
Waarom zou het waardeloos zijn? Ik denk dat het dezelfde functie heeft als CRAAS, maar dat was dus voor RW. Gewoon tunen in je COMM en de hele reutemeteut gaat mee.rollebol schreef op 03 maart 2004 @ 18:53:
[...]
Ik denk dat het gebruik maakt van dezelfde data als ServInfo voor de ServInfo gauge gebruikt. Met andere woorden, het is compleet waardeloos.
Ja, ik was wel wat stellig. Waardeloos is misschien wat overdreven, maar net als CRAAS en ServInfo moet hij om de zoveel minuten een nieuwe update halen van de data halen, en je zal net zien dat net midden in zijn polling interval de controller zijn ATIS wijzigt en/of er een nieuwe controller online komt.Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:53:
[...]
Waarom zou het waardeloos zijn? Ik denk dat het dezelfde functie heeft als CRAAS, maar dat was dus voor RW. Gewoon tunen in je COMM en de hele reutemeteut gaat mee.
Verwijderd
Zodra ik mijn weersomstandigheden vanaf Internet wil update dan krijg ik nog wel het actuele weer te zien, maar na op <OK> klikken dan klapt FS9 eruit.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, ik heb dit nog nooit eerder gehad....
Groeten,
Jeroen
schatten blijft moeilijk, maar zelf denk ik zo'n 15 dollarjeehaa schreef op 03 maart 2004 @ 19:30:
is er iemand hier die een schatting kan geven over de prijs van de PMDG 737-800/900?
jep, gebeurt eigenlijk nog best regelmatig helaasTsuru schreef op 03 maart 2004 @ 20:56:
Nog meer mensen die problemen hebben met het updaten van de info voor VATSIM met ServInfo trouwens? Ik krijg hier consequent van alle servers de mededeling dat de data van 1430 vanmiddag is
Maar alle server zijn gewoon online
[ Voor 17% gewijzigd door Floppie op 03-03-2004 21:10 ]
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
eerst connecten, dan sturenHyp3rman schreef op 03 maart 2004 @ 21:12:
Ik heb een vraagje over vatsim. Heb eindelijk al die losse proggies aan de praat gekregen, maar nu wil ik gaan vliegen. De ATC gast zegt dat ie geen flightplan ziet. Terwijl ik er zeker van ben dat ik het opgestuurd heb. Zelfs na een tweede keer erop klikken kan hij het nog niet zien. Iemand een idee waarom het niet doorkomt?
Je kan ook proberen om te PRE-filen via www.vatsim.net/fp
Check anders gewoon zelf via servinfo of je flightplan er staan (als servinfo het doet
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 21:00:
Ja Tsuru, ik heb daar ook last van. Best lastig...
Het werd net bevestigd over de UNICOM dat eraan gewerkt wordt. ff afwachten dus.rellehenk schreef op 03 maart 2004 @ 21:09:
[...]
jep, gebeurt eigenlijk nog best regelmatig helaas
Maar alle server zijn gewoon online
ND: Is dit wel een goed flightplan?
EGKK DVR UL9 KONAN UL607 UBIDU Y863 RUDUS UL984 FFM TB1 WLD EDDM
Verwijderd
Dep en Arr airports weghalen, en de subfix er ff bijzetten bij de arrival, dat moet in duitsland.Tsuru schreef op 03 maart 2004 @ 21:51:
[...]
[...]
Het werd net bevestigd over de UNICOM dat eraan gewerkt wordt. ff afwachten dus.
ND: Is dit wel een goed flightplan?
EGKK DVR UL9 KONAN UL607 UBIDU Y863 RUDUS UL984 FFM TB1 WLD EDDM
Subfix? De equipment suffix bedoel je?Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 21:56:
[...]
Dep en Arr airports weghalen, en de subfix er ff bijzetten bij de arrival, dat moet in duitsland.
DVR UL9 KONAN UL607 UBIDU Y863 RUDUS UL984 FFM TB1 WLD /F
Trouwens een FPL staat alles in, wat jij daar laat zien is je routing. Ja detail, maar toch. Volgens mij hou jij wel van details, toch? . Welk FL ga je dit vliegen. Ik schat FL350?
[ Voor 3% gewijzigd door Jochem op 03-03-2004 22:11 ]
Verwijderd
Heb ik ook wel eens gehad. Probeer eens opnieuw te connecten. Lukt het dan nog niet, kies dan een andere server uit. Ik heb b.v. altijd ruzie met de EUROPE-C server, die mag mij nietHyp3rman schreef op 03 maart 2004 @ 21:12:
Ik heb een vraagje over vatsim. Heb eindelijk al die losse proggies aan de praat gekregen, maar nu wil ik gaan vliegen. De ATC gast zegt dat ie geen flightplan ziet. Terwijl ik er zeker van ben dat ik het opgestuurd heb. Zelfs na een tweede keer erop klikken kan hij het nog niet zien. Iemand een idee waarom het niet doorkomt?
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 22:12:
SID Designator.
Ok, bedanktJochem schreef op 03 maart 2004 @ 22:10:
in Duitsland moet je de SID en STAR in de FPL-routing filen. (alleen als DEP of ARR of allebij in ED* ligt). Dus het einde van die FPL-routing moet iets zijn van FFM TB1 WLD WLD5M
No shitTrouwens een FPL staat alles in, wat jij daar laat zien is je routing. Ja detail, maar toch. Volgens mij hou jij wel van details, toch? . Welk FL ga je dit vliegen. Ik schat FL350?
Aangezien hier iedereen die benaming gebruikt zal ik daar ook maar gewoon in meedoen nietwaar?
En niks schatten, je hebt gewoon in mijn FP gekeken
[ Voor 31% gewijzigd door Tsuru op 03-03-2004 22:47 ]
Tsuru, en als de details erbij staan (check www.dutchvacc.nl > training > flightplanning) kun je em als test door de CFMU van Eurocontrol doorheen halen. Geen errors = goed. Alstie dan een error geeft staat er bij wat er niet klopt.
[ Voor 72% gewijzigd door ND863 op 03-03-2004 22:47 ]
(pfff waarom ga ik hier ook op in hahahha )
[ Voor 32% gewijzigd door Jochem op 03-03-2004 23:48 ]
Het ook wel logisch... voor vluchten in West Europa heb ik altijd dezelfde hoeveelheid brandstof en hetzelfde aantal mensen bij me, ongeveer 40 ton... goed voor bij 4,5 uur dolle pret. En dus is mijn startgewicht ook altijd hetzelfde, en meestal ook mijn initial FL, tenzijn het echt een heel klein stukje is.Jochem schreef op 03 maart 2004 @ 23:42:
uhm nee ik heb niet in je FPL gekeken, dat is gewoon een educated guess. Ja dat krijg je als je controlled.
Gokje: misschien omdat je er zelf over begon?(pfff waarom ga ik hier ook op in hahahha )
[ Voor 9% gewijzigd door Tsuru op 03-03-2004 23:53 ]
DEAL!ND schreef op 03 maart 2004 @ 16:06:
Zegguh Bolk & Bennierex, als ik bij julie op de jumpseat mag (of in de capt stoel) dan mogen julie een keer op mijn kantoor langskomen, ok?
![]()
Bolk, gefeliciteerd! Ik ga er van uit de je EEG, Thorax en bloed ook wel in orde zijn. EEG is wel lachen trouwens, krijg je echt zo'n badmuts op je kop wat met tig draden aan een PC hangt en dan krassen ze met een naald wat in je hoofdhuid. Moet je je ogen steeds open en dicht doen, met en zonder stroboscoop voor je knar.
Ik viel nog bijna in slaap ook, maar ik denk dat dat ook de boedoeling is. Die vent zei naderhand: "Je viel bijna in slaap heh?". Kon hij dus blijkbaar zien aan m'n hersenactiviteit ofzo.
is dat serieus of is het dan gewoon een update voor de huidige 737 NG serie?rellehenk schreef op 03 maart 2004 @ 20:30:
[...]
schatten blijft moeilijk, maar zelf denk ik zo'n 15 dollar
is in weze een update. Het model is nieuw en er zijn nieuwe cockpit features. Zal iig geen 40$ kostenjeehaa schreef op 04 maart 2004 @ 00:09:
[...]
is dat serieus of is het dan gewoon een update voor de huidige 737 NG serie?
Ik werd ook gecomplimenteerd dat ik zo onwijs rustig kon liggen met vrijwel geen hersenactiviteit. Ja, ze zei onstpannen. Ik zat tegen meditatie aanbennierex schreef op 03 maart 2004 @ 23:50:
[...]
DEAL!
Bolk, gefeliciteerd! Ik ga er van uit de je EEG, Thorax en bloed ook wel in orde zijn. EEG is wel lachen trouwens, krijg je echt zo'n badmuts op je kop wat met tig draden aan een PC hangt en dan krassen ze met een naald wat in je hoofdhuid. Moet je je ogen steeds open en dicht doen, met en zonder stroboscoop voor je knar.
Ik viel nog bijna in slaap ook, maar ik denk dat dat ook de boedoeling is. Die vent zei naderhand: "Je viel bijna in slaap heh?". Kon hij dus blijkbaar zien aan m'n hersenactiviteit ofzo.
dus ik moet eerst die eerste NG aanschaffen?rellehenk schreef op 04 maart 2004 @ 03:23:
[...]
is in weze een update. Het model is nieuw en er zijn nieuwe cockpit features. Zal iig geen 40$ kosten
Ik denk dat je er redelijkerwijs vanuit mag gaan dat ze straks twee versies aanbieden:
• De complete NG serie (-600 tot -900) voor de mensen die ook de -600/-700 nog niet hebben die ws. net zoveel zal gaan kosten als nu alleen de -600 en -700.
• Een upgrade met de -800, -900 en bigfixes/upgrades voor de -600/-700 met korting voor de mensen die deze twee kleinste NG's van PMDG al wel hebben.
Het is even gissen, maar ik denk dat dat is wat ze zullen doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Tsuru op 04-03-2004 10:06 ]
Ja dat lijkt me toch ook wel, een upgrade versie en een complete NG lijn.Tsuru schreef op 04 maart 2004 @ 10:04:
[...]
Ik denk dat je er redelijkerwijs vanuit mag gaan dat ze straks twee versies aanbieden:
• De complete NG serie (-600 tot -900) voor de mensen die ook de -600/-700 nog niet hebben die ws. net zoveel zal gaan kosten als nu alleen de -600 en -700.
• Een upgrade met de -800, -900 en bigfixes/upgrades voor de -600/-700 met korting voor de mensen die deze twee kleinste NG's van PMDG al wel hebben.
Laat ze maar opschieten, zit er heel niet op te wachten, snel die 747 afraffelen en dan een 767 ofzo
767? A330!Gilly schreef op 04 maart 2004 @ 10:10:
[...]
Ja dat lijkt me toch ook wel, een upgrade versie en een complete NG lijn.
Laat ze maar opschieten, zit er heel niet op te wachten, snel die 747 afraffelen en dan een 767 ofzo
puntje 1 lijkt me niet logischTsuru schreef op 04 maart 2004 @ 10:04:
[...]
Waarom zouden ze de complete serie aanbieden voor dezelfde prijs als de huidige 600/700. Niet echt eerlijk tegenover de mensen die de 600/700 al in hun bezit hebben.
Daarom staat er een puntje 2.rellehenk schreef op 04 maart 2004 @ 10:39:
[...]
puntje 1 lijkt me niet logisch
Waarom zouden ze de complete serie aanbieden voor dezelfde prijs als de huidige 600/700. Niet echt eerlijk tegenover de mensen die de 600/700 al in hun bezit hebben.
En waarom oneerlijk? Zo werken dat soort dingen nu eenmaal.
Waarom oneerlijk?Tsuru schreef op 04 maart 2004 @ 10:44:
[...]
Daarom staat er een puntje 2.
En waarom oneerlijk? Zo werken dat soort dingen nu eenmaal.
Ik als goede klant koop op 1 juli de 600/700 voor een hoop geld en kan op 1 april nog 15 euro lappen voor 800/900. Totaal kost me dat dan 55 euro. En nu zou iemand voor 40 euro de hele mikmak kunnen kopen. Denk dat ze dan aardig wat kritiek zullen krijgen.
Speculeer, speculeer, speculeer. We wachten gewoon af. Ik koop het toch sowieso
Dat heet commercierellehenk schreef op 04 maart 2004 @ 10:47:
[...]
Waarom oneerlijk?
Ik als goede klant koop op 1 juli de 600/700 voor een hoop geld en kan op 1 april nog 15 euro lappen voor 800/900. Totaal kost me dat dan 55 euro. En nu zou iemand voor 40 euro de hele mikmak kunnen kopen. Denk dat ze dan aardig wat kritiek zullen krijgen.
Speculeer, speculeer, speculeer. We wachten gewoon af. Ik koop het toch sowieso
Als ik 2,5 jaar gewacht had met het aanschaffen van een computer dan had ik nu voor die 2500 euro een veel snellere gehad, maar de afgelopen 2,5 jaar geen PC. That's life.
edit:
maar is het dan niet zo dat als ik nu snel nog ff de 737 aan schaf dat ik dan later waarschijnlijk duurder uit ben met een update van de 800-900 serie?
[ Voor 60% gewijzigd door jeehaa op 04-03-2004 10:59 ]
Dit topic is gesloten.
![]()