Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Ik vind de hulp echt overweldigend van jullie mijn dank daarvoor
Ik heb nu AVC geinstalleerd en hij staat op me 2e geluidskaart ingegesteld en werkt goed bij de testen.
Ik ga zo nog even met SB werken kijken of ik nu wel anderen kan zien want het klopt ja dat ik tot nu toe alleen mijn 1e sessie anderen heb gezien en daarna nooit meer

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
ik typ altijd 127.0.0.1 in, dan werkt het.rdluca schreef op 24 februari 2004 @ 12:15:
[...]
Dat niets vinden als je op search drukt heb ik ook altijd. Als ik daar mijn eigen IP-adres intyp wordt de sessie meteen gevonden.
Respect manVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 11:08:
*grote knip*
Alleen waarom hebbie geen 753 genomen ipv die MD11?
bennierex schreef op 24 februari 2004 @ 12:49:
[...]
Respect man
Alleen waarom hebbie geen 753 genomen ipv die MD11?
Das ook het eerste waar ik aan dacht... "ow wacht das het vluchtnummer"

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Verwijderd
AVC op europa-C gezet.
TOen is de hele boel opgestart in en SB mijn sessie ip gevuld (127.0.0.1) en voila alles werkt.
Dat met servinfo had ik vanmorgen al gedaan dus nu werkt alles zoals het hoort.

NU alleen nog leren vliegen
Verwijderd
Vind ik dit toch interesanterVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:22:
Voor de AI-ers onder ons... op avsim staan nu de nieuwe United liveries voor de Aardvark en FSP modellen....
http://violator.tzo.net/aia744/peter_finals.html
http://violator.tzo.net/aia744/dan_finals.html
http://violator.tzo.net/aia744/bob_finals.html
Wat ik begreep kunnen we ze binnen 2 weken verwachten en de release komt met 40! repaints
Gaat hier om een AI model van aardvark.
Each model has 16 LODs
LOD1 P&W version 3594 polygons
LOD1 RR version 3574 polygons
LOD1 GE version 3562 polygons
Met andere woorden meer dan 2 keer zo fps vriendelijk als de huidige FSPainter
[ Voor 29% gewijzigd door The_FrankO op 24-02-2004 13:40 ]
Verwijderd
Ben ik met je eens ja, maar als ik nu toch die varkens en fsp heb vliegen... dan toch liever in de nieuwe liveries. Die grauwe grijze shit van United is niet echt mooi...The_FrankO schreef op 24 februari 2004 @ 13:37:
[...]
Vind ik dit toch interesanter:
http://violator.tzo.net/aia744/peter_finals.html
http://violator.tzo.net/aia744/dan_finals.html
http://violator.tzo.net/aia744/bob_finals.html
Wat ik begreep kunnen we ze binnen 2 weken verwachten en de release komt met 40! repaints
Gaat hier om een AI model van aardvark.
Each model has 16 LODs
LOD1 P&W version 3594 polygons
LOD1 RR version 3574 polygons
LOD1 GE version 3562 polygons
Met andere woorden meer dan 2 keer zo fps vriendelijk als de huidige FSPainter(in cijfers: een airport vol met 747's van FSPainter met een fps van 13 zul je dan met aardvark een fps van 26 hebben
)
Ik kijk uit naar je major update Franky...
Daar zeg je zo watTsuru schreef op 24 februari 2004 @ 12:53:
[...]
Das ook het eerste waar ik aan dacht... "ow wacht das het vluchtnummer"![]()

Ik was zeker nog niet helemaal wakker
Verwijderd
als je in de fmc van de pmdg een plan heb zitten maar je vind het niks en je wilt hem laat maar zeggen resetten dat alles weer op 0 staat, hoe doe je dat??
Ik kan het niet terugvinden in de manuel van Tommy. staat wel hoe een plan op te slaan maar nergens hoe je een geprogameerde fmc weer kan resetten.
alvast bedankt
Gewoon je departure airport wissen should do the trick.Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 14:57:
ff vraagje tussendoor
als je in de fmc van de pmdg een plan heb zitten maar je vind het niks en je wilt hem laat maar zeggen resetten dat alles weer op 0 staat, hoe doe je dat??
Ik kan het niet terugvinden in de manuel van Tommy. staat wel hoe een plan op te slaan maar nergens hoe je een geprogameerde fmc weer kan resetten.
alvast bedankt
Als ik me niet vergis doe je dit in een Boeing door in RTE gewoon de bestemmingen te overschijven met wat anders. Zo verdwijnt volgens mij automatisch je originele vluchtplan.Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 14:57:
ff vraagje tussendoor
alvast bedankt
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd
Dat ik daar zelf ff niet op kwam. Ik had alleen op de pagina van positie wat anders ingevoerd maar dat maakte niks uit maar nu weet ik het. Weer wat geleerd.
Thenk U
ps
worden jullie niet gek van mij met al me vragen???
neehoor, ga gerust door
Niet liegen Henkie, wij kunnen niet worden wat we al zijn toch
En inderdaad gewoon blijven vragen Auroortje
[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 24-02-2004 15:51 ]
Restecp!
lijkt me ook wel leuk om een keer te doen
Verwijderd
Haha, ik heb je MSN adres nietnealzie schreef op 24 februari 2004 @ 16:54:
[...]
Restecp!
lijkt me ook wel leuk om een keer te doenmaar dan met een écht MD11 panel... btw, kan je me ff op msn contacten als je wakker bent?
En ik heb ook geen echt MD-11 panel
En ik heb helemaal nog niet geslapen, en dan vannacht weer 4 uur thuis

@ Rellehenk -> EHAM_W_APP was online alleen hij stond niet in SI idd, heel erg raar

Zo dat was wel krap aan met mijn landing
maar ik heb het gehaald om op een klein vliegveldje telanden..
Hopelijk kom ik er nu ook wel waar vanaf ....
Maar dat zullen we vanavond nog wel zien.
Behalve het landschap is alles payware
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Tijd dat AS2004 onstlag krijgt, 3 windrichtingen tijdens app
[ Voor 3% gewijzigd door Ensinker op 24-02-2004 18:02 ]
AS2004 maakt er soms een zootje van met de windrichtingen ja. Constant OVERSPEED warnings of Overspeed disconnects, omdat AS2004 de windrichting als een idioot varieert.Gilly schreef op 24 februari 2004 @ 18:02:
TNT Cargo postpakketjes voor de malta mensen
Tijd dat AS2004 onstlag krijgt, 3 windrichtingen tijdens app
Verwijderd
Ik had de grootste moeite om me snelheid te houden. De meter vlooog van onder naar boven werd er gek van. Kan ik ergens iets instellen in FSuipc bijv. dat het minder is en meer geleidelijk gaat.
omdat ik altijd met alleen vliegen een descent path aanhoud is er toch verschil met het echte werk. Hoe is het zoals ik vanmiddag aankom bij Lamso met de hoogte, moet je al een bepaalde hoogte hebben als je eham oproept op dat punt???
Ik heb de kaarten en zie wel dat als je op SPL aanvliegt dat je die moet pakken op FL70 maar moet je ook al een bepaalde hoogte hebben als je een star aanvliegt??
Vragen vragen er komen er steeds meer bij mij.
Wacht
Ik lees iets:
entry levels schiphol tma : max FL100 at 30 dme from splvor/dme
mnm fl70
Dus je moet op 30nm van SPL op FL100 zitten of lager maar niet meer dan FL70
KLopt ????
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 19:41 ]

Auoortje, indd voice ging niet....behalve op t laatst, maar toen had ik er niks aan. Maar t leek wel opeens newbie text time joh, opeens op eham ground allemaal van die pipows op tekst met geen fpl erin

Als je ervoor zorgt dat je de IAF's ARTIP, SUGOL en RIVER tussen FL100 en FL070 passeert is het altijd goed. De hoogte bij LAMSO maakt dat niets uit, als je de TMA maar tussen FL100 en FL70 passeert. Echter zijn er tussen ATC FIR's afspraken gemaakt mbt het aanleveren voor traffic bij de volgende FIR. Zo moet London Control verkeer bij LAMSO op maximaal FL230 afleveren dat inbound EHAM gaat. Deze afspraken staan in de LOA's voor ATC. Maar zoals ik al zei, als je de IAF's tussen de gestelde eisen passeert is het prima. Je zult ook zien dat als je dat volgens je descend path doet, je bij LAMSO ook rondom FL230 zit
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Dat is de reden waarom ik de laatste tijd alleen nog maar met mooi weer vlieg. Ik krijg het niet voor elkaar dat m'n airspeed en hoogte niet als een gek op en neer vliegen en dat is imho gewoon zwaarVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 19:38:
Jammer dat vanmiddag mijn voice het liet afweten en op het heetst van de strijd me vliegtuig ook nog maar uiteindelijk toch geland denk alleen niet zo als Nofri het had gewild.
Ik had de grootste moeite om me snelheid te houden. De meter vlooog van onder naar boven werd er gek van. Kan ik ergens iets instellen in FSuipc bijv. dat het minder is en meer geleidelijk gaat.
*knip*

Als iemand een oplossing weet hoor ik die graag
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind het ook maar k*t mee peren.bennierex schreef op 24 februari 2004 @ 20:39:
[...]
Dat is de reden waarom ik de laatste tijd alleen nog maar met mooi weer vlieg. Ik krijg het niet voor elkaar dat m'n airspeed en hoogte niet als een gek op en neer vliegen en dat is imho gewoon zwaar
Als iemand een oplossing weet hoor ik die graag
Een 737 vliegt irl vrij "zwaar" en stabiel op de pitch. Die is lekker constant te houden, maar zodra ik real weather gebruik lijkt het wel een kermisattractie.
Vooral die incidentjes bij flare komen naar mijn smaak iets te vaak voorbij.
Verwijderd
Heb jij dat nooit........dat je dat soort figuren dan goed in je geheugen zet?ND schreef op 24 februari 2004 @ 20:38:
Poging online DBR A320 EHAM-LOWI te doen is misluktBij het switchen van full screen naar windowed mode kreeg ik geen FS beeld meer
[afbeelding]
[afbeelding]
Auoortje, indd voice ging niet....behalve op t laatst, maar toen had ik er niks aan. Maar t leek wel opeens newbie text time joh, opeens op eham ground allemaal van die pipows op tekst met geen fpl erinen dan beginnen ze nog ongeduldig te doen ook
Nooit?Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:50:
[...]
Heb jij dat nooit........dat je dat soort figuren dan goed in je geheugen zet?

Verwijderd
Ja indd die van Paulo Soares....PortugeesVerwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:12:
Hey ND, weet jij geen goede tutorial voor de PSS Airbus? Ik heb je ooit iets horen vertellen over Paulo Soares, maar ik kan zijn tutorial niet vinden. Weet jij nog waar ie te downen is? (Niet de Portugese versie...)
Mag ik nog even benadrukken hoe vriendelijk duitse ATC wel eigenlijk is?

[ Voor 9% gewijzigd door ND863 op 24-02-2004 21:29 ]
Duitse ATC roelt. Zeer relekste en aardige lui.ND schreef op 24 februari 2004 @ 21:20:
[...]
Ja indd die van Paulo Soares....PortugeesLaatste nieuws dat ik las was dat ze ook een engelse gingen doen................en toen heb ik er niks meer van vernomen
Mag ik nog even benadrukken hoe vriendelijk duitse ATC wel eigenlijk is?![]()
Kan EHAM een voorbeeld aan nemen
TRA1711, climb FL140, if you like, direct woody
140 to Woody, 1711
TRA1711, if you dare you may climb al the way up to FL350
daring to climb to FL350
TRA1711, if you dare, all the way own navigation to ERIGA
own nav to eriga
TRA1771, if you dare, own navigation to Madeira, geintjuh
METAL1, own navigation to the stand of your choice
Rellehenk > ja EDDH_APP vond ATC in EHAM juist zo aardig?

[ Voor 26% gewijzigd door ND863 op 24-02-2004 22:21 ]
Verwijderd
Maar je weet geen andere goede tutorial?ND schreef op 24 februari 2004 @ 21:20:
[...]
Ja indd die van Paulo Soares....PortugeesLaatste nieuws dat ik las was dat ze ook een engelse gingen doen................en toen heb ik er niks meer van vernomen
Mag ik nog even benadrukken hoe vriendelijk duitse ATC wel eigenlijk is?![]()
Neem dit goed in je op
"Expect Noordpool1Q go-around, DCT Dubai Intl. for runway 72 middle."

Eerlijk, hij dreigt er echt mee !
Wat kan Vatsim wat later in de avond op een rustige dag toch leuk zijn
Veel plaatjes zullen het niet worden trouwens, ik heb er wel wat geschoten, maar ik vlieg in FS op real time, dus erg donker allemaal.
[ Voor 20% gewijzigd door Sleepie op 24-02-2004 23:07 ]
Verwijderd
de duitse atc was aardig en behulpzaam en ging samen met een sas naar 27L osn sidje en wegwezen " MPH320 your nr1 voor T/O"
wegwezen en meteen dirct naar osn geloof en klaar.
bij RKN eham geroepen en ja haar mocht ff naar artip en toen de vraag of ik kaarten had en een artip2a soksi approch kon doen. wrom niet eham ik ram hem in me fmc en vliegen. alleen vloog ik nu met het weer uit en Wouter hopman maar gillen "MPH320 speed 250" ja dat vlieg ik
mmm mcp 250 GS 258 en eham op de scoop 270
Alleen wat lullen jullie snel, trein gemist
Help me er volgende keer even aan herinneren dat ik die scenery eerst installeer zodat ik tenminste die guidance lights heb
Eerste keer zat ik te laag, tweede keer niet lekker voor de baan.
Derde keer de goeie keer dus, maar echt super was het niet, ik zat wat aan de hoge kant, maar er stond intussen een TAP5713 die graag wilde vertrekken, dus ik heb het er maar op gewaagd. Werd een long landing, flink in de remmen, maar verder eigenlijk geen probleem.
Noofmans, sorry maar plaatjes heb ik helaas niet. Een paar van op EHAM nog, maar die zijn alleen maar errug donker.
Verwijderd
Ik volg nu al een tijdje het FS2002/2004-topic en ik krijg steeds meer zin om deze sim ook te spelen. Enig probleem: ik ben een totale en ultieme n00b op flightsim-gebied. Ik heb al het een en ander gezocht @ google naar beginnersguides voor FS2004, maar helaas, no such luck. Dus, mijn hoop is nu een beetje op jullie gevestigd
Mijn dank is al bij voorbaat groot.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 13:27 . Reden: typ0's ]
Mijn advies is: begin klein.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 13:26:
Eey mensen!
Ik volg nu al een tijdje het FS2002/2004-topic en ik krijg steeds meer zin om deze sim ook te spelen. Enig probleem: ik ben een totale en ultieme n00b op flightsim-gebied. Ik heb al het een en ander gezocht @ google naar beginnersguides voor FS2004, maar helaas, no such luck. Dus, mijn hoop is nu een beetje op jullie gevestigd. Kunnen jullie mij goede beginnersites aanraden, waar bijv. de beginselen van de flightsims staan etc? Dus een soort basiscursus... (hoe je bijv. je vliegtuig goed van de baan krijgt en hem weer op een ander vliegveld landt)?
Laat je niet verleiden door alle glanzende jets hier van honderden tonnen, maar begin gewoon met een Cessna 172 op Meigs, en kijk eens of je kunt opstijgen, een rondje vliegen en weer kunt landen. Bij FS2004 zelf zit overigens een vrij uitgebreide beginnerscursus.
Als je die Cessna beheerst kun je vanzelf overstappen op grotere toestellen... zelf ben ik gegaan van Cessna via Learjet 35 en 737 al snel naar 747, al was dat nog in de tijd van FS5
Nu zou je kunnen beginnen met een Cessna, en via een Caravan/Baron/Kingair, een Lear 45 en een 737-400 door kunnen groeien tot de 777 of de 747, en uiteraard daarnaast ook de bijbehorende navigatie-, procedure- en communicatieskills opbouwen. Als je dezelfde kant op wilt als wij tenminste
[ Voor 20% gewijzigd door Tsuru op 25-02-2004 14:05 ]
Verwijderd
Je zou een boek kunnen kopen, maar de cursus die bij FS2004 zit is in samenwerking met een bekend Amerikaans opleidingsinstituut gemaakt en ruimschoots toereikend.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 14:04:
Lol. Dank je voor je tips! Zijn de beginnertuts in FS2004 enigszins ok, of moet ik serieus gaan nadenken over het kopen van bijv. een speciaal voor FS geschreven boek o.i.d.?
Ze zijn er alleen niet op papier maar alleen digitaal beschikbaar in de helpfunctie van FS zelf.
Tot aan FS2000 zat er nog een heel boekwerk bij FS, maar vanaf 2002 hebben ze het in de help gefrommeld. Jammer eigenlijk...
[ Voor 11% gewijzigd door Tsuru op 25-02-2004 14:11 ]
Verwijderd
De meesten hier gebruiken inderdaad een joystick, sommigen een yoke met pedals, de dure oplossing.
Overigens heb ik pas gehoord dat de Microsoft Sidewinder joysticks niet meer geproduceerd worden, dus als je er nog 1 wil hebben,k moet je snel zijn denk ik.
Logitech Wingman staat toch als minder goed bekend.
Verwijderd
This message is a last call for Friday Nite Fly-in, our Real OPS
Night which will be held next Friday, the 27th of February, between
1800 and 2300 UTC.
Pilots can still reserve flights that they would like to fly on the
event day. Some flights have been cancelled earlier this week so if
there was nothing to your taste before, there might be now!
Registered pilots will receive a briefing including a real-world
flightplan for the flight(s) they have reserved!
If you do not wish to book a flight, you are still welcome to fly of
course. We hope to see all of you on Friday evening flying to or
from Schiphol Amsterdam Airport.
Verwijderd
Ik durf nietVerwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 14:48:
Voor de bangerikken die bang zijn voor een reprimande het volgende:
[...]

Verwijderd
Dan heb ik een mooie troost voor u.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:07:
[...]
Ik durf niet"approch, can you repeat last message "
you talk so fast
Tijdens dit soort evenementen wordt er vaak bewust door de controllers juist niet snel gepraat. Dit om zo veel mogelijk repeats te voorkomen, zodat we lekker door kunnen raggen met onze ATC .:)
En met de toevoeging van AVC heb ik er alle vertrouwen in.
Verwijderd
Mee eens: Begin met de standaardlessen in FS2004. Deze zijn best goed. Je maakt snel vorderingen en leert het vliegtuig te beheersen. Later worden ook noodsituaties behandeld. (B.v. wat te doen als je beide motoren uitvallen?).Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 13:26:
Eey mensen!
Ik volg nu al een tijdje het FS2002/2004-topic en ik krijg steeds meer zin om deze sim ook te spelen. Enig probleem: ik ben een totale en ultieme n00b op flightsim-gebied. Ik heb al het een en ander gezocht @ google naar beginnersguides voor FS2004, maar helaas, no such luck. Dus, mijn hoop is nu een beetje op jullie gevestigd. Kunnen jullie mij goede beginnersites aanraden, waar bijv. de beginselen van de flightsims staan etc? Dus een soort basiscursus... (hoe je bijv. je vliegtuig goed van de baan krijgt en hem weer op een ander vliegveld landt)?
Eén maar: De examens (checkrides) die in FS2004 zitten zijn niet helemaal lekker. Ik weet ff niet meer welk examen het was (de 3e of zo), ik weet zeker dat ik geen fouten maakte, toch werd ik steeds (wel 15x) afgestraft door een strenge meesteres
Verder: Volg dit topic. Je leert hier minstens zoveel als met de lessen
We kijken uit naar je eerste pic's
Verwijderd
http://www.precisionmanua...il.asp?iFile=346&iType=13
Weet je ook of die beter zijn dan die van navdata?..Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:59:
Voor de PMDG vliegers onder ons... er is op de site van Precision Manuals een nieuwe file met laatste SIDS/STARS te downen....
http://www.precisionmanua...il.asp?iFile=346&iType=13
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Dank je voor je bijzonder behulpzame en aardige reactie! Zodra ik mn loon binnen heb ga ik de deur uit om FS2004 te kopenVerwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:57:
[...]
Mee eens: Begin met de standaardlessen in FS2004. Deze zijn best goed. Je maakt snel vorderingen en leert het vliegtuig te beheersen. Later worden ook noodsituaties behandeld. (B.v. wat te doen als je beide motoren uitvallen?).
Eén maar: De examens (checkrides) die in FS2004 zitten zijn niet helemaal lekker. Ik weet ff niet meer welk examen het was (de 3e of zo), ik weet zeker dat ik geen fouten maakte, toch werd ik steeds (wel 15x) afgestraft door een strenge meesteresDus trek je daar niks van aan en ga gewoon verder met de volgende les.
Verder: Volg dit topic. Je leert hier minstens zoveel als met de lessen
We kijken uit naar je eerste pic's
En die eerst pics... tja, die komen vast nog wel eens, ooit...
Als de oude SIDSTARs van PMDG maatgevend zijn, zou ik het lekker bij de SIDSTARS van Navdata houden.-Sander_ schreef op 25 februari 2004 @ 16:00:
[...]
Weet je ook of die beter zijn dan die van navdata?..
Verwijderd
Nog even een vraagje aan @Auroortje: Hoe krijg je dat schermpje rechts onderin waarin je kan zien welke ATC online is?Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:01:
Goed
AVC op europa-C gezet.
TOen is de hele boel opgestart in en SB mijn sessie ip gevuld (127.0.0.1) en voila alles werkt.
Dat met servinfo had ik vanmorgen al gedaan dus nu werkt alles zoals het hoort.
[afbeelding]
NU alleen nog leren vliegen
Da's de Servinfo Gauge. Zit bij ServInfo .. kijk ff in je Servinfo directory, daar staat een RTF filetje hoe je die moet installeren.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:26:
Nog even een vraagje aan @Auroortje: Hoe krijg je dat schermpje rechts onderin waarin je kan zien welke ATC online is?
Verwijderd
Dat doe ik inderdaad ook, maar wellicht zijn er mensen die voldoende hebben aan die van PMDG...Sleepie schreef op 25 februari 2004 @ 16:22:
[...]
Als de oude SIDSTARs van PMDG maatgevend zijn, zou ik het lekker bij de SIDSTARS van Navdata houden.
Verwijderd
Als je online vliegt zou ik zeker die van Navdata nemen want die is meer compleet met alle sid en star die er zijn volgens de kaarten op dutchvacc. dat merkte ik gisteren wel toen ik een artip1a moest doen. Heb gekeken maar bij PMDG staat ie er niet in en bij navdata wel. Dus ja, aan jouw de keus.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:41:
[...]
Dat doe ik inderdaad ook, maar wellicht zijn er mensen die voldoende hebben aan die van PMDG...
Klopt, die transitions (officieel mag je volgens mij de ARTIP1A geen STAR noemen, but correct me if I'm wrong, het is een transition, gevolgd door een SOKSI of NIRSI approach) hadden ze bij PMDG nog nooit van gehoord.Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:09:
[...]
Als je online vliegt zou ik zeker die van Navdata nemen want die is meer compleet met alle sid en star die er zijn volgens de kaarten op dutchvacc. dat merkte ik gisteren wel toen ik een artip1a moest doen. Heb gekeken maar bij PMDG staat ie er niet in en bij navdata wel. Dus ja, aan jouw de keus.
Bovendien zaten er in de vorige SID/STARS gewoon een boel fouten, of niet bestaande verouderde SIDs.
Ik ook, maar toch merk ik dat het iig lijkt alsof AVC de laatste tijd toch weer wat vaker "'breekt". En altijd precies bij het stukkie dat je juist wel wil horen :Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:10:
En met de toevoeging van AVC heb ik er alle vertrouwen in.
KLM *breek* proceed direct *breek* and climb Flight Level *breek*

Volgens mij doen die programmeurs het gewoon expres
dit is geen payware vraag omdat je tijdens de setup alsnog je email en password moet invullen en het echte pakket dan pas gedownload wordt.
email jos_zwa@introweb.nl
Verwijderd
Dat zou best kunnen, ik begin ook pas net met het verdiepen in de navigatie met oog op het aanvliegen van schiphol.Sleepie schreef op 25 februari 2004 @ 17:20:
[...]
Klopt, die transitions (officieel mag je volgens mij de ARTIP1A geen STAR noemen, but correct me if I'm wrong, het is een transition, gevolgd door een SOKSI of NIRSI approach) hadden ze bij PMDG nog nooit van gehoord.
Bovendien zaten er in de vorige SID/STARS gewoon een boel fouten, of niet bestaande verouderde SIDs.
Vanmiddag nog even gevlogen met real wheather en iFDG bus met pss panel.
Ging best aardig maar ik merk wel dat als je lager vliegt als laat maar zeggen 9000ft dat de wind je dan behoorlijk dwars kan zitten. Ik kwam over eelde binnen naar artip at 7000 vroeg Appr of ik de 27 wou en prima, lekker windje op de neus.
En toen kon je merken dan vanaf artip het weer toch weer roet in het eten gooit want de kist gaat lekker tekeer. wind was 12kts met vlagen naar 29 pppfffff
oke, over PAM op 2000 en ILS oppakken maar ik kon drukken op LOC wat ik wou maar lampje ging niet aan maar toch pakte hij hem op. Toen ik bijna op G/S zat op appr rammen maar weer geen lampje en hij wou hem niet oppakken. Dus maar snel in de mcp rammen en zo meegaan op de slope. Toen op 3 nm voor de baan a/p eraf en alleen a/t aan. maar die wind dan die vloog van 12 naar soms 31 en dan vlieg je aardig weer omhoog als je dat gebeurd. Dus kon hem moeilijk op de g/s houden maar kwam toch mooi boven de baan en op net iets onder de 100ft BOEM een burst van 29 en omhoog ging ik weer
Het heeft geen zin Jos. Je kan toch niks downloadenjos_zwa schreef op 25 februari 2004 @ 17:32:
iemand hier die de nieuwste a320 installer file van de PSS airbus even naar mij kan mailen (is nog onder de 1 mb) omdat die site weer eens down ligt voor de 243234234 keer.
dit is geen payware vraag omdat je tijdens de setup alsnog je email en password moet invullen en het echte pakket dan pas gedownload wordt.
email jos_zwa@introweb.nl
Het werkt namelijk nog steeds niet
lama
[ Voor 11% gewijzigd door nealzie op 25-02-2004 17:52 ]
LOC & APP, Approach mode bevestigd? ILS getuned? ILS knoppie aan?Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:39:
[...]
Dat zou best kunnen, ik begin ook pas net met het verdiepen in de navigatie met oog op het aanvliegen van schiphol.
Vanmiddag nog even gevlogen met real wheather en iFDG bus met pss panel.
Ging best aardig maar ik merk wel dat als je lager vliegt als laat maar zeggen 9000ft dat de wind je dan behoorlijk dwars kan zitten. Ik kwam over eelde binnen naar artip at 7000 vroeg Appr of ik de 27 wou en prima, lekker windje op de neus.
En toen kon je merken dan vanaf artip het weer toch weer roet in het eten gooit want de kist gaat lekker tekeer. wind was 12kts met vlagen naar 29 pppfffff
oke, over PAM op 2000 en ILS oppakken maar ik kon drukken op LOC wat ik wou maar lampje ging niet aan maar toch pakte hij hem op. Toen ik bijna op G/S zat op appr rammen maar weer geen lampje en hij wou hem niet oppakken. Dus maar snel in de mcp rammen en zo meegaan op de slope. Toen op 3 nm voor de baan a/p eraf en alleen a/t aan. maar die wind dan die vloog van 12 naar soms 31 en dan vlieg je aardig weer omhoog als je dat gebeurd. Dus kon hem moeilijk op de g/s houden maar kwam toch mooi boven de baan en op net iets onder de 100ft BOEM een burst van 29 en omhoog ging ik weerflink neus naar beneden drukken en toch nog aardig op de baan gezet. Zette hem net voor vacant n2 neer op de baan en vacante op n4 kreeg een plekkie op G9. Tof dat diegene die APPR deed ff bleef zitten want hij wou al om 1630 stoppen maar ging nu om 1655 weg
En zo had ik weer een vluchtje erop zitten
Ik weet niet wat er allemaal gesteld word door Airbus om LOC en APP te armen, maar bovenstaand is wat ik altijd heb en dan doet ie t. Ik kan het wel opzoeken in een FCOM maar daar heb ik de laatste 2 weken alleen maar ingebladerd, dus ik kan nu geen FCOM meer zien
Aanvulling voor Auoortje : Probeer een EHAM kaart niet te lezen, maar te begrijpen oefen ff steeds met approach charts van andere vliegvelden. Zo leer je snel hoe en wat, en kan je makkelijker op 'onbekende' vliegvelden vliegen
Aanvulling 2 : Winds in FS is een probleem, je voelt niet dat je er een windvlaag is, dus valt er ook niet veel te corrigeren. Je ziet t pas als je je ziet wegdrijven van de baan. Als je toch IFR vliegt, goed je windspeed op je EHSI in de gaten houden, zodra die uitslaat --> tegen sturen.... en dan niet vergeten ook je basic six instrumenten af te scannen
[ Voor 15% gewijzigd door ND863 op 25-02-2004 18:44 ]
6?ND schreef op 25 februari 2004 @ 18:31:
[...]
en dan niet vergeten ook je basic six instrumenten af te scannen
Horizon
Alt.
Spd.
FD.
verder?
Gilly schreef op 25 februari 2004 @ 19:32:
Terug naar Amsterdam.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
VOR DME-papa rwy24![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ASI ADI AM
TSI HSI VSI
^
Astu dat zijn 6 Nealzie
Verwijderd
ND schreef op 25 februari 2004 @ 18:31:
[...]
LOC & APP, Approach mode bevestigd? ILS getuned? ILS knoppie aan?
Ik weet niet wat er allemaal gesteld word door Airbus om LOC en APP te armen, maar bovenstaand is wat ik altijd heb en dan doet ie t. Ik kan het wel opzoeken in een FCOM maar daar heb ik de laatste 2 weken alleen maar ingebladerd, dus ik kan nu geen FCOM meer zien
appr in fmc aangezet en confirm gedaan. ILS getuned op beide nav onder de nav/rad knop. Toch wou ie niet aan
Aanvulling voor Auoortje : Probeer een EHAM kaart niet te lezen, maar te begrijpen oefen ff steeds met approach charts van andere vliegvelden. Zo leer je snel hoe en wat, en kan je makkelijker op 'onbekende' vliegvelden vliegen
Doe ik, heb vaak al de links bekeken op navdata naar kaarten voor belgie en duitsland maar ze verschillen erg van die van EHAM (minder duidelijk vaak)
Aanvulling 2 : Winds in FS is een probleem, je voelt niet dat je er een windvlaag is, dus valt er ook niet veel te corrigeren. Je ziet t pas als je je ziet wegdrijven van de baan. Als je toch IFR vliegt, goed je windspeed op je EHSI in de gaten houden, zodra die uitslaat --> tegen sturen.... en dan niet vergeten ook je basic six instrumenten af te scannen
Ik weet dat met real wheather aan het moeilijk vliegen is maar zoals het nu soms gaat vind ik het niet real meer. een snelheids meter die eerst 180 staat dan 320 en dan weer 110 en dan terug naar 180 en dat in een fractie van een seconde lijkt me nou niet iets om op te kunnen reageren. Het ging wel goed op de hand met een beetje voeten, kon ik hem mooi op koers houden alleen soms kreeg je een rukwind en dan schiet ie omhoog en dat gaat best snel en als je daar snel op reageerd is het soms teveel waardoor je weer naar beneden duikt omdat de wind ineens terug is naar normaal. Maar ja, zullen ook wel de beperkingen zijn in FS denk ik. Als ik zag hoe het vaak ook met Activesky ging was het precies hetzelfde.
En toen je op LOC of APP mode drukte, zat je toen met je heading geval in managed mode of in selected mode?
Tjek toch gewoon is real world weather van MS-FS zelf, minder kwaliteit wolken, dat absoluut. Daarin tegen wel van dat gezwengel af en de winden zijn 10X beter.ND schreef op 25 februari 2004 @ 19:37:
Kennelijk is Activesky2004 beetje brak (ook na de patch mensen?) is dat trouwens ook zo als je vatsim weer gebruikt? (via AS2K4)
Wat denk je wat ik constant in FS9 gebruik?Gilly schreef op 25 februari 2004 @ 19:51:
[...]
Tjek toch gewoon is real world weather van MS-FS zelf, minder kwaliteit wolken, dat absoluut. Daarin tegen wel van dat gezwengel af en de winden zijn 10X beter.
Just a nice plane
SGA DC10-30
RJTT-RJBB

een derde party proggieND schreef op 25 februari 2004 @ 20:05:
[...]
Wat denk je wat ik constant in FS9 gebruik?bij gebrek aan meteo addons
MS Real World Weather provided by Jeppesen ofzowiets. Wat wel zo klute is als ie ens ff geen verbinding kan maken voor een winds update. Da krijg je telkens zo'n error pop-up. Ja na 3x weet ik het wel!!! In plaats dat ze ff iets van een statusje aangeven ofzo. Nu zit je bijvoorbeeld op 1 mijl final............*FLOEP*...

[ Voor 9% gewijzigd door ND863 op 25-02-2004 20:13 ]
Verwijderd
managed mode want ik had FMC tot ARTIP opgezet en toen kreeg ik dus wat ik beetje verwachte een direct to PAM en dan zit je al op de ILS. dus ik gooide alleen PAM erbij met speed en alt van 200/2000 zoals appr het wilde. Ik had alleen me speed in selected mode staan om een beetje door te gassen want appr wou ook stoppen dus ff highspeed approch doen maar op het moment dat ik dus bij PAM kwam en me scherm op ILS zette en LOC wou aanzetten deed het lampje het niet maar zodra ie de radiaal oppikte draaide hij hem er wel op en alleen toen ik dus de g/s wou opppakken kon ik drukken op appr wat ik wou maar hij deed dus niks.ND schreef op 25 februari 2004 @ 19:37:
Kennelijk is Activesky2004 beetje brak (ook na de patch mensen?) is dat trouwens ook zo als je vatsim weer gebruikt? (via AS2K4)
En toen je op LOC of APP mode drukte, zat je toen met je heading geval in managed mode of in selected mode?
Ik had trouwens ongeveer 5 m voor PAM in me fmc de approch fase aangezet en confirm gedaan. Dit is dus nu de 2e keer dat het mij gebeurd. Zal straks eens een kort vluchtje gewoon doen en kijken wat er dan gebeurd.
Ook Rico heeft mooie piccas
[ Voor 28% gewijzigd door ND863 op 25-02-2004 20:49 ]
Noofmans, als U AS2004 gebruikt met vatsim weer, is het minder erg. Je hebt soms nog steeds rare dingen, maar geen enorme uitschieters waardoor je overspeed en dergelijke krijgt.ND schreef op 25 februari 2004 @ 19:37:

Weet iemand waar ik de SGA MD83 kan downloaden?
Want ik kan hem niet meer vinden, ik heb hem zelf eens gehad maar ben hem kwijd
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 25-02-2004 21:42 ]
Verwijderd
D3D sound versnelling op basic zetten i.p.v. voluit. Me FS gaat ineens als een tiet
(Voor Creative Live! en Audigy kaarten)
[ Voor 24% gewijzigd door DutchCommando op 26-02-2004 00:58 ]
Druk ik dan op shift[2] en vervolgens weer (panel weg en weer terug), dan doen ze het in 1 keer wel weer.
Verder had ik gisteren tijdens een vlucht het probleem dat mijn cockpit niet meer vernieuwde, waardoor het leek alsof op knopjes drukken e.d. geen zin heeft. Ook de route/speed/horizon bleef op het scherm spontaan hangen. Na verloop van tijd begon mijn panel iedere 3 seconden uit en aan te gaan.
De rest vande sim draaide wel goed, ik had zo'n 20 tot 25 frames per seconde.
Het is echt zwaar irritant en ik weet niet waar het aan kan liggen. Het kan mijn videokaart zijn, want ik heb 1 week geleden mijn oude Nvidia 64 mb kaartje vervangen door een Radeon 9600 XT 256mb. Ik heb overigens de nieuwste drivers erop staan.
Weet iemand wat ik kan proberen om het te fixen. Thx
FON - WiFi for Everyone | Flickr
Verwijderd
Probeer dan dat eens, en uiteraard ook je APU aanzetten.
Verwijderd
Maar van alleen power red je het niet, als je Bus Tie Switches aan staan dan zou het moeten werken, met alleen de Left AC bus werken de (bij de 767) EADI en EHSI etc iig al wel, anders zou ik het niet weten.davhor schreef op 26 februari 2004 @ 10:09:
Als ik heel mijn Checklist doorloop tot FMC installation (dan heb je gehad: Cockpit Acceptance, APU Start, Overhead Setup), dan moeten alle electrische apparaten werken. Op mijn overhead doen ze dat ook. De recirculation fan hoor ik ook, dus ik weet zeker dat er power op mijn vliegtuig staat.
Verwijderd
Op naar Geneva, na een lange tijd niet ff lekker gesimd te hebben.
Verwijderd
Je FS gaat als een tiet of je geluid?Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 00:19:
Voor de mensen die krakende sound hebben.
D3D sound versnelling op basic zetten i.p.v. voluit. Me FS gaat ineens als een tiet

Klik op de afbeelding om te vergroten...
davhor schreef op 26 februari 2004 @ 09:45:
Mijn PDMG 737 heeft een soort van problemen. Bij het aanzetten van de battery van het vliegtuig gaat alle stroom aan, maar op mijn cockpit blijven alle schermpjes zwart geven.
Druk ik dan op shift[2] en vervolgens weer (panel weg en weer terug), dan doen ze het in 1 keer wel weer.
Verder had ik gisteren tijdens een vlucht het probleem dat mijn cockpit niet meer vernieuwde, waardoor het leek alsof op knopjes drukken e.d. geen zin heeft. Ook de route/speed/horizon bleef op het scherm spontaan hangen. Na verloop van tijd begon mijn panel iedere 3 seconden uit en aan te gaan.
De rest vande sim draaide wel goed, ik had zo'n 20 tot 25 frames per seconde.
Het is echt zwaar irritant en ik weet niet waar het aan kan liggen. Het kan mijn videokaart zijn, want ik heb 1 week geleden mijn oude Nvidia 64 mb kaartje vervangen door een Radeon 9600 XT 256mb. Ik heb overigens de nieuwste drivers erop staan.
Weet iemand wat ik kan proberen om het te fixen. Thx
Als je de battery switch aan zet, met de standby power switch in de normale positie (AUTO) , dan zijn de AC en DC standby busses, de hot battery bus, de switched hot battery bus en de battery bus van stroom voorzien. IRL betekent dit dat zoiezo de PFD van de captain werkt, in sommige vliegtuigen ook de ND van de captain en de FMC. Ik denk eigenlijk niet dat PMDG dat ook zo gemaakt heeft, dus dan zul je denk ik iig AC power op de transfer busses moeten hebben willen de schermpjes werken.Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 09:53:
Het lijkt me sowieso nogal raar dat alles gelijk aan gaat als je battery switch aanstaat, staan je bus tie switches aan? En utility buses (zo werkt het in de 767 iig)??
Probeer dan dat eens, en uiteraard ook je APU aanzetten.
Utility busses heeft een 737 iig niet, dus die kun je ook niet aan of uit zetten.
Verwijderd
ARNEM UL603 GMH T104 WLD T702 BADIT T700 SBG DCT@FL350

Pushing tha thingy back.

Taxi to S7 24

Lining up

A la Rotate

Climbing out on the ARNEM1S departure for FL60

Inbound IVLUT, recleared for FL140

Arrival review

De naam van de FIX sprak me wel aan, shortcutje dus.

Abeam EDDM, Munich.

In the desend for arrival LOWS

We passen de digicam terug aan Nofri. Die blijft maar mooi met z'n tengels van de knupkes af.

Goed gedaan Nofri!

Zelfs tijdens de flare durft die gast een picca te maken

Koud en stout.......errrrhmssss.....Warm en stout aan de gate, wachtend op ons wanneer we klaar zijn mee herten schieten für die Züruckflug.

Verwijderd
Ja ik zei ook dat het zo was in 767, dus van van die utility buses wist ik niet, en hoe het exact gaat in het echt ook niet, maar zoals ik het zei gaat het bij de PIC767.bennierex schreef op 26 februari 2004 @ 13:39:
[...]
[...]
Als je de battery switch aan zet, met de standby power switch in de normale positie (AUTO) , dan zijn de AC en DC standby busses, de hot battery bus, de switched hot battery bus en de battery bus van stroom voorzien. IRL betekent dit dat zoiezo de PFD van de captain werkt, in sommige vliegtuigen ook de ND van de captain en de FMC. Ik denk eigenlijk niet dat PMDG dat ook zo gemaakt heeft, dus dan zul je denk ik iig AC power op de transfer busses moeten hebben willen de schermpjes werken.
Utility busses heeft een 737 iig niet, dus die kun je ook niet aan of uit zetten.
Verwijderd
Mooie vlucht!Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:40:
EHAM-LOWS ipv naar LSGG
[Pics]
Cool om jou ook weer eens als Captain in een kist te zien FliegeHoch !!Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:40:
EHAM-LOWS ipv naar LSGG
Lotsa picca's
En die Nofri is me toch een lefgozertje he
Jaja, nofi verderVerwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:40:
[...]
Ja ik zei ook dat het zo was in 767, dus van van die utility buses wist ik niet, en hoe het exact gaat in het echt ook niet, maar zoals ik het zei gaat het bij de PIC767.
Ik heb het net even getest in de PMDG (versie 1.3). Als ik de standby power switch op AUTO heb staan en dan de battery switch op ON zet, gaan alle 3 mijn schermpjes aan. Als ik de standby power switch op OFF zet (BAT is niet mogelijk volgens mij) gaan m'n schermpjes allemaal uit (zoals het hoort zegmaar). Misschien dat het dan toch iets is met je vidkaart/drivers/etc. davhor
Als ik m'n transfer busses onder stroom heb staan, standby power switch op AUTO, en dan de battery switch op OFF zet, gaan ook m'n schermpjes uit (hoort dus niet). Maar aan jouw screens te zien had jij iig geen stroom op de transfer buses, dus dat kan het ook niet geweest zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door bennierex op 26-02-2004 14:40 ]
Dit topic is gesloten.