Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:19:
Hoi Leipo

Ik las dat je B&W en Kef had beluisterd en uit eindelijk met een setje chario's naar huis bent gegaan .
Mijn vraag is welke versterker hebt je thuis staan en welke merken versterkers hebt jij deze luidsprekers beluisterd .Omdat mijn idee is dat B&W en Kef de chario's met gemak er uit spelen mits dat de luidsprekers op een redelijke versterker zijn aan gesloten .

Lord Elrond
Geluid is heel persoonlijk. De een vindt de fijne nuances van het ene merk wat mooier dan van het andere, en kiest dus voor een ander stel speakers dan jij zou doen. Laat een ieder daarbij voor zichzelf een keuze maken.. daar bovenop; wat vind jij een redelijke versterker? ook daarvoor geldt tot op zekere hoogte natuurlijk gewoon hetzelfde..

elke luidspreker speelt beter op een goede versterker dan op een slechte, ook de chario's.. De chario's zijn in mijn ogen zeker ook goede luidsprekers, alleen zou het niet mijn keuze geweest zijn :)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:29:
[...]
Een goede versterker voegt gewoon nog een heel klein beetje extra toe, niks geen werelden van verschil dus. Tenminste dat is mijn ervaring.
in hifi gaat het in de hogere prijsklasse ook juist om de hele kleine nuances lijkt me.. Alle kleine beetjes helpen!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb ook B&W's, KEF's en Cario's beluisterd toen ik mijn speakers ging kopen en die Chario's vielen mij ook op. Ze klonken best leuk in vergelijking met B&W's en KEF's terwijl ik nog nooit iemand over Chario had gehoord. Ik ben trouwens uiteindelijk naar huis gegaan met Mordaunt-Short 906 -en :)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
de versterkers waar ik de chario's, Kef en B&w's op geluisterd heb:

Rotel RA-972
Rotel RA-1060
Marantz pm-4010
Marantz pm-7000
NAD 360

en zelf heb ik hem thuis op een Rotel RB-976mkII staan

ik heb er echt lang over gedaan om er zeker van te zijn dat het de goede keuze zou zijn (echt vele uren geluisterd in verschillende winkels) en ik heb ze nu ongeveer 1,5 jaar en ben er nog steeds zeer tevreden over!

rest van me set staat in me sig. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Leipo op 03-03-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemineye schreef op 03 maart 2004 @ 15:32:
[...]

in hifi gaat het in de hogere prijsklasse ook juist om de hele kleine nuances lijkt me.. Alle kleine beetjes helpen!
Klopt, maar een mindere speaker (minder geschikt voor jouw smaak dus ;) ) zal dus niet door een andere versterker opeens de ander er volledig uit spelen, zoals Lord Elrond voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 16:30:
[...]
Klopt, maar een mindere speaker (minder geschikt voor jouw smaak dus ;) ) zal dus niet door een andere versterker opeens de ander er volledig uit spelen, zoals Lord Elrond voorstelde.
dat lijkt mij inderdaad ook een sterk verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 23:24:
Snelle subwoofers bestaan niet :( onthoud dat nou eens. het gaat enkel om het faseverchil verloop tussen de sub en de mains; oftwel de integratie niks geen snelle of langzame bassen
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Mijn ervaring is dat er wel degelijk een "trage" bas kan zijn, niet veroorzaakt door het faseverschil tussen sub en mains, maar door (afaik) een te hoge group delay. Dit komt veel voor bij basreflex behuizingen waarbij men zo laag mogelijk probeert te gaan met de woofer die er in zit. Dit gaat dan ten koste van de group delay waardoor een 'bas impuls' niet meer zo strak klinkt maar nog een beetje nadreunt, of uitsmeert. Met muziek met een snelle beat is dit duidelijk te merken. Komt vooral voor bij de kleinere consumer subwoofertjes zoals in de all-in setjes (sony, jvc, je kent ze wel, bose :P ). Het lijkt dan een beetje alsof er maar 1 lage toon uit de sub komt, een sinusgenerator die gewoon aanstaat en varieert in volume.

Mijn ervaring is dus dat er wel degelijk verschil kan zijn. Er zullen wel meerdere factoren meespelen dan group delay (versterker bijv, akoestiek, enz), maar dus niet enkel faseverschil sub/main.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offfffff topic

Hoi Play

Mijn bedoeling was niet om Chario af te kraken in die prijs klasse kunnen deze speakers goed presteren. Het viel me op dat de B&W en de Kef minder deden als de chario vandaaar ook mijn vraag welke versterker.

Maar ieder moet met zijn eige oren luisteren wat hij of zij aangenaam vindt klinken

Maar om nog ff terug tekomen op jou reactie naar mij toe het maakt degelijk wel verschil wat voor een versterker je achter speakers hangt.

Bijvb B&W nautilus 803 mijn droom speaker en ik sluit daar een marantz SR 8300 op aan .
Of ik zet deze combi neer N 803 met een Rotel RSX-1066 +RMB 1095 _/-\o_

Heb deze combi's op mijn gemakje beluisterd de verschillen die ik heb gehoord kun je niet meer bestempellen als kleine nuances.

Het klopt dat het een duudere prijs klasse is en die ligt ook een beetje boven mijjn budget.

Maar de verschillen waren heel erg duidelijk tussen deze twee versterkers wat zij lieten horen over de speakers.
De rotel deed de speakers echt laten swingen terwijl de Marantz moeite had om een beetje uit de verf te komen .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Is die Marantz ook geen surround reciever en die Rotel een stereoversterker?
Ik kan fout zijn, maar dat maakt wel degelijk verschil uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op 03 maart 2004 @ 18:14:
[...]

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Mijn ervaring is dat er wel degelijk een "trage" bas kan zijn, niet veroorzaakt door het faseverschil tussen sub en mains, maar door (afaik) een te hoge group delay. Dit komt veel voor bij basreflex behuizingen waarbij men zo laag mogelijk probeert te gaan met de woofer die er in zit. Dit gaat dan ten koste van de group delay waardoor een 'bas impuls' niet meer zo strak klinkt maar nog een beetje nadreunt, of uitsmeert. Met muziek met een snelle beat is dit duidelijk te merken. Komt vooral voor bij de kleinere consumer subwoofertjes zoals in de all-in setjes (sony, jvc, je kent ze wel, bose :P ). Het lijkt dan een beetje alsof er maar 1 lage toon uit de sub komt, een sinusgenerator die gewoon aanstaat en varieert in volume.

Mijn ervaring is dus dat er wel degelijk verschil kan zijn. Er zullen wel meerdere factoren meespelen dan group delay (versterker bijv, akoestiek, enz), maar dus niet enkel faseverschil sub/main.
De group delay is het faseverschil verloop met de 0 lijn tel hier de groupdelay bij van je mains en je hebt het over hetzelfde als mij. :Y)

One note bas zoals uit een slecht ontworpen of uitgeperste bose acousti-rotzooi-sub heeft meer te maken met het feit dat het frequentiegebied heel klein is dan dat de woofer een slecht fase verloop geniet.

Ik denk dat je het vanaf een ander richting moet bekijken Faseverloop is de bron van de problemen en wordt beinvloed door de ruimte, hopelijk niet de versterker trouwens. De versterker komt alleen kijken met z'n dempingsfactor, oftwel de mate waarin de amp de tegenflux door uitdemping van de speaker kan verwerken.

Er wordt ook vaak geredeneert dat alluminium speakers "snel" zijn. Dikke onzin die speakers generen vaak meer midbas. En in het algemeen worden subs die meer midbas weergeven dan subbas snel versleten als 'snelle' subs.

kan zijn dat ik er hier en daar naast zit maar dan moet iemand mij even bijstaan. Laten we het er over eens zijn dat we een sub willen met een zo laag mogelijke groupdelay zo breed mogelijk frequentiebereik (naar onder:)) en zo een zo hoog mogelijk SPL

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Dupje

beide versterkers zijn surround versterkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:43:

De group delay is het faseverschil verloop met de 0 lijn tel hier de groupdelay bij van je mains en je hebt het over hetzelfde als mij. :Y)
Dat bedoelde ik ook, maar dat het niet enkel dus faseverschil met de mains is, maar dattie van zichzelf dus ook een delay heeft. Als je de mains ontkoppelt en het gare geluid blijft nog steeds kunt je uitsluiten dat het dus de combi sub/main is. In die zin zou je dus kunnen zeggen dan een sub weldegelijk "traag" kan zijn, of dat nou de juiste bewoording is of niet. En of dat dan enkel aan de groupdelay ligt is weer een tweede, want idd de dempingsfactor kan ook nog eens ruk zijn van de versterker, of de akoestiek werkt niet helemaal mee (zo heb ik zelf een heel ander laag gekregen vanaf mijn oude zolderkamer naar mijn huidige kamer, met de apparatuur onveranderd). Maar dat het dus niet enkel de combi sub/main is.
Laten we het er over eens zijn dat we een sub willen met een zo laag mogelijke groupdelay zo breed mogelijk frequentiebereik (naar onder:)) en zo een zo hoog mogelijk SPL
Dat zou idd perfect zijn :). Wordt tijd dat ik ook eens aan een zelfbouw project begin (nadat ik een fatsoenlijke amp heb :P ) , kan ik ff wat pics patsen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja en een sub voegt altijd wat toe ongeacht wat voor setup voor muziek en zeker bij film. Als je eenmaal een goeie sub hebt kun je niet meer zonder.

nog even met die van mij patsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/sub06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/sub2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/sub04.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
Pats maar raak met je kruisje :P :*)

[ Voor 17% gewijzigd door blue eyes op 03-03-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 10:31:
[...]

Ben je tevreden met je versterker, de Pioneer VSX-D812-S. _/-\o_
Ik zit er namelijk zelf ook over te denken om deze te kopen.
Ja hoor hij doet precies wat ik wil en naar mijn mening met best goeie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 20:27:
Oh ja en een sub voegt altijd wat toe ongeacht wat voor setup voor muziek en zeker bij film. Als je eenmaal een goeie sub hebt kun je niet meer zonder.

nog even met die van mij patsen:

hier de plaatjes
Zou je er ook wat info bij kunnen zetten? merk/type/etc?

Tis dan wel een plaatjes topic, maar info is ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op 02 maart 2004 @ 20:08:
[...]
Maar eerst moet deze de geest geven :P
dat is zo gebeurd hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinokiller schreef op 03 maart 2004 @ 23:27:
[...]

Zou je er ook wat info bij kunnen zetten? merk/type/etc?

Tis dan wel een plaatjes topic, maar info is ook wel leuk :)
alsk het goed heb heeft hij die sub zelf gemaakt en dat ding is a-groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een kiss dp-500 gekocht samen met een yamaha 540rds en een Magnat MOTION 990 speakerset (2 zuil, 2 boekenplank en centerspeaker)

/edit nog bezig met de fotos :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
en waar blijven de pics dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 21:47
MikeyMan schreef op 04 maart 2004 @ 14:03:
en waar blijven de pics dan?
Ja! Pics willen we :D ! Dit topic heet niet voor niets "Post hier foto's en specs....". Dus eerst foto's, daarna specs :Y) .

edit:

Oke :).

[ Voor 16% gewijzigd door Access op 04-03-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... gisteren weer een luistersessie gedaan. Nu bij Hobo Hifi in Boxmeer. ff een sluikreclame: leuke opneningsaanbiedingen! Toffe filiaalhouder. Was tot voor kort assistent filiaalhouder in Den Bosch. Gaat nooit voor de duurste optie, maar voor de beste prijs/kwaliteit ratio en luistert echt goed naar de wensen van de klant. Zijn voorstellen komen echt goed in de buurt (van mijn wensen iig).
Leuk, mooi en overzichtelijk opgezet (nog in opbouw).

Enniewee, de resultaten (daar wachten jullie tenslotte op).

Gebruike opstelling:
Denon AVR 3803 receiver (was geen betere ter beschikking)
Arcam CD62T cdspeler
Monster Cable M850i analoge interlinks
Monster Cable luidsprekerkables (type weet ik niet)
Standaard netkabels

Speakers:
Master Three (voorstel filiaalhouder)
Elac 518
KEF Reference 205

Persoonlijke bevindingen:
* Master Three
Mooi formaat kast. Heeft een zeer hoog WAF gehalte en zeer goed geluid _/-\o_ . Mooi hoog, zeer detailrijk. Mooie volle bas en toch strak. Helaas mistte ik het midden. De Master staat blijkbaar bekend om het ingehouden midden. Alhoewel op een Meridean/? cdspeler/versterker combo heel erg mooi klonk, was dat wat minder op de 3803. Kabels en power zullen wel de oorzaak zijn. Deze speakers moet ik zeker niet vergeten!

* Elac 518
Grote kast. Ziet er erg standaard uit met de rechthoekige blok, muv de holle conussen. Fineer wel netjes afgewerkt. Mooi homogeen. Hoog klinkt wel wat scherper, maar ik mist de details die ik hoorde bij de vorige luistersessie (zeker in het midden). De bas is stukken minder aanwezig dan bij de Master.

* KEF Reference 205
Sja... dat is natuurlijk een maf iets: deze spaeker is meer dan 2x zo duur dan de versterker 8)7 , maar ja... een kleinere wat aanwezig was, was de Q5... Het ging dus om de indruk. Met de B&W 803 in mijn achterhoofd vreesde ik voor het geluid.
Het tegendeel bleek: heel mooi homogeen. Mooi hoog dat geleidelijk overgaat naar het midden/laag. Details zijn wat minder, maar dat komt door de versterker en netkabels. De bas viel ERRUG mee... niet overheersend, zelfs wat een beetje zacht (maar dat komt denk ik doordat de frequentiespectrum bij 45 Hz al afgekapt wordt-> Subwoofer moet de rest overnemen).
Alles bijelkaar genomen is voor mij deze speaker echt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ !

Samengevat (met cijfers):

Speaker------------Hoog/Midden/Laag/Kast------------Gemiddeld

B&W 803------------1/3/3/10------------4.3

Elac 518------------9/9/9/8------------8.8

Master Three------------9.5/8/9.5/10------------9.3

KEF 205------------10/9.5/8/10------------9.4

Kortom: een spannende wedstrijd, waarbij de KEF op 0.1 puntje wint van de Master. Uiteraard ben ik hier nog steeds niet uit. Ik ben geneigd om voor de KEF te gaan, maar anderzijds zou ik de Master Three toch kunnen waarderen door opnieuw te leren luisteren. Moeilijk, moeilijk.... Maar ik HEB de tijd: het huis dat ik wil kopen moet nog gebouwd worden EN het geld moet ook bijelkaar geschraapt worden.
Mocht het de KEF 203 worden (205 zal iig niet worden ivm forse overschrijding van mijn gestelde budget... speakerkabels worden ook leuke dingen: triwiring...) dan zal ik zeker 1 paar nemen en de 204c center. Als surround zal ik later nog een paar 203 nemen en surroundback, een paar 201.

Extra info over beluisterde muziek (cd's)

Mike Oldfield:
* Tubular Bells 2003
Introduction: mooi helder begin, gaat geleidelijk over naar transparant midden
en gaat de bas redelijk vol erin
Latin: een mooi stukje met een Spaanse gitaar. Hiermee hoor je of een echte
gitaar hebt. Door dit stukje viel de B&W zwaar door de mand (wellicht op
een andere versterker zal het goed klinken)
* Tubular Bells 3
Juwel in the crown: mooie bas muziek... De speakers moeten de bas stevig,
vol en krachtig weergeven.
The top of the morning: veel vleugel met diverse instrumenten...
* Voyager
Flowers of the forrest: met doedelzakken... begint heel zachtjes... zachte
getokkel met gitaar en gaat geleidelijk over in kakafonie
van geluid. Vergt veel van het geheel (vindt ik).
Women of Ireland: veel details...

Woolfsons:
*Woolfsons' More Tales of Mysteries and Imagination:
Goodbye to all that: een beetje populair musical-achtig stuk, maar behoorlijk
dynamisch: van hoog naar laag en midden wordt hier ook
behoorlijk goed vertegenwoordigd. Veel mensen vinden dit
liedje er niets aan (but so what! }) )
Immortal: de tweede regel is een mooie referentie: ik heb erg veel moeten
doen om deze duidelijk en verstaanbaar te krijgen! Verder is het
laatste woord op het eind heel erg hoog (bij de Elac wordt het te
scherp/ snerpend)... Een fan had het beschreven als schreeuwen,
maar dat ligt aan zijn/haar set. Op een goede set, wordt het wel
mooi en strak weergegeven.

Claim: de bovenstaande meningen zijn alleen van cyberjobe. De meningen vloeien voort uit mijn persoonlijke smaak en hoeft helemaal niet de jouwe te zijn! Advies: luister zelf wat je ervan vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
@cyberjobe
die cijfers die je geeft slaan natuurlijk helemaal nergens op, ook al is dit je eigen mening.
Een cijfer als een 1 geven of een 10 is niet erg reeel , ik snap best dat je de een lekkerder vindt klinken dan de ander. Dat je een pc-speaker setje van 5 euro een 1 geeft kan ik mij iets bij voorstellen.
Een 10 geven kan alleen als je alle speakers hebt beluistert die er zijn want er zullen vast velen betere speakers gebouwd worden dan die 5 die jij geluistert hebt.
Mischien klinkt die ene speaker heel lekker in de luisterruimte daar maar zal het in je eigen kamertje zeer slecht klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
tatata:

heb je de MX10 sub al en zo ja hoe bevalt ie?

heb zelf de hele mx serie van Tannoy, behalve de sub en ben zeer benieuwd hoe die klinkt.
(post binnenkort wel een paar foto's van de setup :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
bogaards schreef op 04 maart 2004 @ 17:58:
tatata:

heb je de MX10 sub al en zo ja hoe bevalt ie?

heb zelf de hele mx serie van Tannoy, behalve de sub en ben zeer benieuwd hoe die klinkt.
(post binnenkort wel een paar foto's van de setup :) )
Ja ik heb hem binnnen.
Hij bevalt erg goed. Het afstellen vind ik erg moeilijk. Bij sommige nummers mag hij wat harder staan en bij anderen staat hij goed (volume nu op 4/10 en cross op 80hz). Ook de juiste crossoverstand is moeilijk te vinden.
Hij lijkt erg laag te gaan ook al is het volgens specs toch echt niet lager dan 30hz.

Ik heb mijn speakers (minipods) nu via de NAD op small staan en nu klinken ze iets helderder nog. Volgens NAD boekje stuurt hij vanaf 100hz er nu heen toch heb ik de sub crossover op 80 staan voor het beste resultaat.

Natuurlijk fotos:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/VQ046IW9KT2/256
Spike
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/NAM27WXI3VC/256
1/4 draaien met je hoofd!
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/338LF3F5DX3/256

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/WK02K1CXZ81/256

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/QP7073M641X/256
Goedkope tijdelijke aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/YZU42CXOF08/256
spike+20ct

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/35E96X4AA84/256
spike+20cent
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6806PD4O4A4/256
totaal pic

excuses voor de slechte fotos

[ Voor 6% gewijzigd door tatata op 04-03-2004 20:02 . Reden: text bij pics ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
[quote]tatata schreef op 04 maart 2004 @ 19:57:
[...]

"Ja ik heb hem binnnen.

Hij lijkt erg laag te gaan ook al is het volgens specs toch echt niet lager dan 30hz."

Vraagje: je had het erover dat je een aantal subtest nummers erdoorheen zou gooien om te kijken hoe laag het ging, heb je dit toevallig al gedaan?

Hoe bevalt hij met muziek? Ik geloof best dat het voor HT een prima sub is, maar ben heel benieuwd hoe muzikaal hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo wreed man 10 foto's van je subwoofer ...

edit: sorry hoor maar is toch zo :|

Modbreak weg editten en een vervelende opmerking richting een user? check je mail

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:22:
yo wreed man 10 foto's van je subwoofer :/
Beetje nutteloze reactie IMHO.. :r

Ik wilde ook de Tannoy MX Sub hebben, maar ik kon toevallig een leuk JVC Subje kopen voor 99 euro :)

De JVC SX-DW303 om precies te zijn :) Foto's volgen snel!

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin2k op 04-03-2004 20:28 . Reden: [Typo] ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
bogaards schreef op 04 maart 2004 @ 20:21:

Vraagje: je had het erover dat je een aantal subtest nummers erdoorheen zou gooien om te kijken hoe laag het ging, heb je dit toevallig al gedaan?

Hoe bevalt hij met muziek? Ik geloof best dat het voor HT een prima sub is, maar ben heel benieuwd hoe muzikaal hij is.
Hij bevalt erg goed met muziek. Hij is lekker snel met zijn bass. Ik luister muziek bijna altijd in stereo enhanced mode (dus over 5.1). Ik vind het prettig als ik de muziek uit alle kanten komt. De bass lijkt netjes uit alle hoeken te komen, zoals het hoort.

De testen heb ik nu gedaan vanaf mp3 op cd door de nad via optische kabel. Ik denk dat het goed klinkt. Misschien zal een andere kabel nog beter klinken (heb een monster besteld).
De testen laten allerlei soorten bassen en geluiden op alle snelheden en toonhoogtes horen en ik heb mijn sub niet horen klagen. Hij speelt alles af maar ik weet niet hoe het hoort te klinken.
Voor mij klinkt het prima maar ik ben nog niet uitgetest (ben erg druk momenteel met tentamens) dus ik laat het naveel testen nog een keer aan je weten.

offtopic:(2dehands staat er eentje op hifi.nl voor 225)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
Griffin, is dat toevallig die sub bij Correct?

hier heb ik nl. zelf ook nog aan zitten denken, ook hier ben ik heel benieuw
d hoe hij klinkt. Qua styling vond ik 'm in ieder geval bijzonder geslaagd, maar vraag me af hoe laag de 16cm woofer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Laatst online: 17-08 10:23
Ik heb zelf ook de msub10 al zo'n anderhalf jaar en hij bevalt mij ook prima.
Waarom lus je je front speakers niet gewoon via de terminals op je sub?
Zo kan je bij stereo signalen gewoon het high-pass filter gebruiken( staat vast op 75 Hz), heb ik ook gedaan.
Dit klinkt met muziek bij mij in ieder geval een stuk rustiger.
Daarnaast heb ik het LFE signaal van mijn versterker gewoon gesplitst en op beide rca ingangen gestopt (als je beide gebruikt gaat ie een stuk harder bij een een lager vermogen).
En gewoon het frequentie bereik van het low pass filter vol open zetten en vertrouwen op het bass-management van je versterker(staat bij mij op 100 Hz).
Als je nu gewoon het volume van je sub afstelt op een stuk stereo muziek, en daarna de output van je LFE signaal op je versterker naar wens afstelt bij bijvoorbeeldt de pod race uit star wars, heb je "the best of both worlds",..zeg maar.
Bij muziek een niet hoorbare maar wel aanwezige sub, en bij films dreun je van je bank af.
niet vergeten om je fronts dan op "large"in te stellen in je versterker anders krijgt ie een dubbel bas-signaal, en da's geen gehoor.
Mischien is deze setup wat voor je?

Grtz Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:53:
[...]

alsk het goed heb heeft hij die sub zelf gemaakt en dat ding is a-groot!
Heb ik een maand dit topic niet gevolgd loopt het draadje opeens keihard!

Maar ik had nog een tip voor Yash; Je had het erover als 16-jarige toch meteen een flinke set in een keer te willen kopen, zodat het een tijd mee kan. Nou; richt je dan op 2de hands audio/video > www.marktplaats.nl / www.hear.nl / www.hifi.nl / www.2dehands.nl

Zo ben ik als net-18-jarige voor een habbekrats aan mijn spullen gekomen (behalve de DVD/Receiver/Subwoofer).
http://gathering.tweakers...message/20028910#20028910

En hiervoor heb ik op me 16de ook al een Denon set gehad waaraan ik na verkoop uiteindelijk winst overhield. Pak het slim aan zou ik zeggen en stap niet op de eerste de beste winkel af. 2de hands spullen als (vooral) audio en video gaan over het algemeen lang mee nadat ze het eerste jaar zijn doorgekomen.

Ben benieuwd wat voor HT je ongeveer wil gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:22:
yo wreed man 10 foto's van je subwoofer :/
Leer jij eens tellen!
rsint schreef op 04 maart 2004 @ 20:46:
..............
Als je nu gewoon het volume van je sub afstelt op een stuk stereo muziek, en daarna de output van je LFE signaal op je versterker naar wens afstelt bij bijvoorbeeldt de pod race uit star wars, heb je "the best of both worlds",..zeg maar.
...
niet vergeten om je fronts dan op "large"in te stellen in je versterker anders krijgt ie een dubbel bas-signaal, en da's geen gehoor.
........

Grtz Roel
Thx voor je verhaal.

ik zal mijn fronts eens gaan doorlussen en luisteren hoe dat klinkt.
ik heb alleen geen aparte regeling voor mijn LFE kanaal op de NAD T742 zitten.
Ik geloof niet dat ik dat laatste snap (ben ik nu zo moe?), wil je dat eens uitleggen.

[ Voor 12% gewijzigd door tatata op 04-03-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Eindelijk een digicam en dus pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.jordis.nl/pics/hifi-front-small.jpg

Front speakers: Kef reference series model 101
receicer: Marantz SR4300
DVD: Marantz DV4200
TV: Sony KV-X2541D
Center: oud sony speakertje SS-H450
ook te zien mijn ps2 en mijn oude psx

Afbeeldingslocatie: http://www.jordis.nl/pics/hifi-back-small.jpg

Surroundspeakers: Zelfde als center
En natuurlijk mijn bankje

toekomst:
-fatsoenlijke center
-sub
-nieuwe speakers rondom
etc. etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy_J op 04-03-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@speedy: Hoor jij je fronts nog wel? Met die rears zo vlak naast je hoofd? Of heb je ze gewoon heel erg zacht staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
bogaards schreef op 04 maart 2004 @ 20:40:
Griffin, is dat toevallig die sub bij Correct?

hier heb ik nl. zelf ook nog aan zitten denken, ook hier ben ik heel benieuw
d hoe hij klinkt. Qua styling vond ik 'm in ieder geval bijzonder geslaagd, maar vraag me af hoe laag de 16cm woofer kan.
Ja klopt, is het subje van Correct ja :)

Ik weet alleen neit of ze hem nog hebben, ze gingen als zoete broodjes over de toonbank! Maar ja.. wat wil je voor dat geld?

Qua styling is hij idd heel mooi :) er zit een soort kevlarachtige woofer onderin.. mooi gezicht..
Daarnaast is de versterker mooi erin gezet.. Niks mis mee..

MAAR! Naar mijn idee zit hij snel aan zijn limiet? de woofer dan! (wat verwacht je van 16cm woofer ;)) en de kast is ook erg klein naar mijn idee.. Dus ik ga "ooit" eens een keertje proberen die versterker overzetten in andere kast + andere woofer, om zo dus te kijken of dat Nog leuker geluid kan opleveren :D

Qua geluid/kwaliteit is het wel meer een echte Home Cinema sub.. Geen muzikale sub..

Als je hem eigenlijk vooral voor Home Cinema wilt hebben, dan is het echt een koopje! Niets mis mee voor het geld!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 21:15:
ok ff off topic , m'n gitaren
[afbeelding]

De jackson (mijn beauty)

[afbeelding]

M'n Crafter acoustic steel string

[afbeelding]

M'n Ibanez (crap gitaar) gestemd in Eb

[afbeelding]

M'n B.C. Rich (nog meer crappy gitaar) gestemd in drop C

[afbeelding]

En nog ff een beter shot van M'n Marshall

[afbeelding]

ook nog mijn oude Peavey Versterker + een klijne mixer voor mic's

[afbeelding]

Dus ja het is best krap in mijn kamer maar het moet maar he.
Geen gemoek over die Warlock, ok dat goedkoopste model is idd gewoon goedkoop, maar de hogere klasse Warlock's zijn dijken van gitaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Laatst online: 17-08 10:23
tatata schreef:

"Thx voor je verhaal.

ik zal mijn fronts eens gaan doorlussen en luisteren hoe dat klinkt.
ik heb alleen geen aparte regeling voor mijn LFE kanaal op de NAD T742 zitten.
Ik geloof niet dat ik dat laatste snap (ben ik nu zo moe?), wil je dat eens uitleggen."

Als het goed is kan je op versterker (via menu of opties ofzo), de levels van al je speakers instellen, zo ook je lfe.
Meestal wordt dit aangeduidt in db, en kan je van -10 tot +10 db gaan.
Hierin moet je dan gewoon ff je lfe output zo instellen als je zelf prettig vindt.
Ik heb hem zelf op -3 staan, maar dat verschilt natuurlijk per versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59
Kan iemand mij vertellen waar ik een goede sub kan kopen voor mijn sony STR-DE485E kan kopen?? Heb er nu 5x100 watt boxen bij zitten maar heb nog geen goede sub. Heb het niet zo breed dus mag niet te duur worden maar moet natuurlijk wel goed zijn hehehe.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

MikeyMan schreef op 04 maart 2004 @ 23:38:
@speedy: Hoor jij je fronts nog wel? Met die rears zo vlak naast je hoofd? Of heb je ze gewoon heel erg zacht staan?
Als ik een film ga kijken schuif ik een van de twee wel een half metertje op. Maar gelukkig kan je keurig instellen op welke afstand je van je speakers zit met zo'n beetje elke surroundversterker waardoor het geen enkel probleem vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
sjek schreef op 05 maart 2004 @ 01:13:
Kan iemand mij vertellen waar ik een goede sub kan kopen voor mijn sony STR-DE485E kan kopen?? Heb er nu 5x100 watt boxen bij zitten maar heb nog geen goede sub. Heb het niet zo breed dus mag niet te duur worden maar moet natuurlijk wel goed zijn hehehe.
Alvast bedankt
Nee, kunnen we niet.
Ga eens naar correct of een andere zaak en luister een paar subs. Die van 500 euro zal leuker zijn dan die van 100 maar je zegt niet wat voor jou te duur is?
Sommigen hier zijn helemaal weg van de magnat 300a, misschien ook wat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marz01 schreef op 04 maart 2004 @ 17:37:
@cyberjobe
die cijfers die je geeft slaan natuurlijk helemaal nergens op, ook al is dit je eigen mening.
Een cijfer als een 1 geven of een 10 is niet erg reeel , ik snap best dat je de een lekkerder vindt klinken dan de ander. Dat je een pc-speaker setje van 5 euro een 1 geeft kan ik mij iets bij voorstellen.
Een 10 geven kan alleen als je alle speakers hebt beluistert die er zijn want er zullen vast velen betere speakers gebouwd worden dan die 5 die jij geluistert hebt.
Mischien klinkt die ene speaker heel lekker in de luisterruimte daar maar zal het in je eigen kamertje zeer slecht klinken.
Ik denk dat dat wel reeel is. Dan zou volgens jou niemand een recensie mogen schrijven. Zelfs mensen bij hifi.nl hebben niet alle speakers van de wereld geluisterd. Alles is subjectief. De cijfers die ik geef, zijn MIJN impressies. Ik nuanceer zelfs de cijfers door apart het hoog, midden en laag EN de kast (estesie) te geven.
Zoals Boekster ook al opmerkte (terecht), is de B&W 803 een moeilijk aan te sturen speaker. Op een andere versterker (of met monoblokken) zal de speaker stukken beter klinken (ik heb dat niet gedaan, maar wellicht kunnen de cijfers dan dramatisch veranderen. Ik ervoer de geteste combo als dramatisch slecht en dat ligt niet per definitie aan de speakers).
De cijfers die ik geef, slaat op de geteste opstelling. Als je alleen blind staart op de cijfers alleen, zonder te kijken naar de configuratie, SJA.... dat is niet mijn schuld dat je dan denkt dat ik de speaker per definitie slecht vindt. Dat is ook niet mijn intentie. Ik wil alleen mijn impressie weergeven (vandaar dat ik dan ook zeg: luister zelf wat je ervan vindt).
Ik hoop dat als iemand een betere versterker heeft dan de mijne, wel snapt dat de B&W 803 voor hem/haar WEL een serieuze kandidaat KAN zijn.

PS: ik hoop dat ik met mijn cijfers niemand op zijn lange tenen heb gestampt met mijn olifantenpoot O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ cyberjobe, jij was toch bezig met de Denono A11 :P ? Ik zou de door jou beluisterde speakers nogmaals proberen te luisteren met de A11 (vooral de masters) deze is van een comleet andere klasse dan de 3803 en zal denk ik tot hele andere resultaten leiden. (Daarnaast nog een tip , probeer eens Totem te beluisteren , ik heb deze in combinatie met de A11 ,Totem Arro 8) , en gezien je al genoemde voorkeuren (Kef en Master) denk ik dat dit wel eens heel dicht bij het door jouw gezochte plaatje kan komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

sjek schreef op 05 maart 2004 @ 01:13:
Alvast bedankt
hehe, dat is zo ongeveer afhankelijk van:

je eigen smaak qua uiterlijk van de sub
je eigen smaak qua geluid van de sub
je eigen smaak wat betreft muziek
de grootte en inrichting van je kamer
je precieze budget

En vast nog wel meer, maar dat weet ik zo ff niet.. Feit is dat wij geen van deze dingen weten, en de eerste 3 al nooit zullen kunnen weten, en niet in de positie zullen komen om een aantal subs op jouw kamer op jouw installatie te kunnen luisteren, om onze adviezen te geven. Bovendien, al zouden we dat doen: dan gaan we weer voorbij aan de eerste 3 dingen.. :/

Ik ben in een bui van wazig lullen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Ik wilde eerst een nieuw topic openen, maar dat leek me ook weer wat overdreven.. Ik heb mijn nieuwe Onkyo DV-SP501 eergisteren voor de 4e keer teruggestuurd nadat de klachten die hij al had vanaf het begin (ratelend loopwerk, geen dvd's lezen) voor de 3e achtereenvolgende keer gewoon niet gerepareerd waren. Deze keer heb ik het apparaat definitief teruggestuurd en het geld wordt op mijn rekening gestort. Best netjes opgelost door de winkel, alleen niet door Onkyo.

Nu zit ik te denken aan een Marantz DV6400, vanwege de uitstekende geluids- en beeldkwaliteit, alleen dit apparaat is aanzienlijk duurder dan de onkyo! Bijkomend voordeel vind ik overigens wel dat deze dvdspeler ook sacd speelt.

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen rond deze onkyo dvd-speler, alsmede mensen met ervaringen rond deze marantz dvd-speler? Andere tips, wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 09:33:
@ cyberjobe, jij was toch bezig met de Denon A11 :P ? Ik zou de door jou beluisterde speakers nogmaals proberen te luisteren met de A11 (vooral de masters) deze is van een comleet andere klasse dan de 3803 en zal denk ik tot hele andere resultaten leiden. (Daarnaast nog een tip , probeer eens Totem te beluisteren , ik heb deze in combinatie met de A11 ,Totem Arro 8) , en gezien je al genoemde voorkeuren (Kef en Master) denk ik dat dit wel eens heel dicht bij het door jouw gezochte plaatje kan komen.)
Ik heb idd de Denon AVC-A11SR al. Helaas had Hobo Boxmeer op dat moment geen Denon A11SR (of desnoods A1) ... de hoogste was de 3803 :'(

Bij welke winkel (plaats ook) heb je deze combo beluisterd? Ik ben nu dus op zoek naar de winkel die EN Denon AVC-A11SR, Arcam CD62T, Totem (Hawk?), Master Three EN KEF 203 hebben.
De Totem Hawk ziet er nl ook erg gelikt uit! Ik vraag me af of deze speakers ook geschikt zijn voor DVD audio (de bandbreedte stopt bij de Totem bij 21 kHz... het zegt natuurlijk niets, maar ik vroeg me dat af).
Wat voor merk en type luidsprekerkabels heb je gebruikt? Ben je meteen voor de biwire optie gegaan of wacht je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Hier dan de specs en wat foto's van mijn beginnerssetje (Maar ben ZEER tevreden!):

Afbeeldingslocatie: http://execute.gamepoint.net/ht/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://execute.gamepoint.net/ht/2.jpg Afbeeldingslocatie: http://execute.gamepoint.net/ht/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://execute.gamepoint.net/ht/4.jpg Afbeeldingslocatie: http://execute.gamepoint.net/ht/5.jpg Afbeeldingslocatie: http://execute.gamepoint.net/ht/6.jpg Afbeeldingslocatie: http://execute.gamepoint.net/ht/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://execute.gamepoint.net/ht/8.jpg

Specs:

TV: 55cm JVC Flatscreen
DVD: Cyberhome 402
Receiver: Pioneer VSX-511K

Speakers:
5.0 set: Pioneer V310QL
Subwoofer: JVC SX-DW303

Foto's hierboven zonder surrounds.. dat zijn toch dezelfde als de center!

Ik hoop nog meer foto's te zien hier :)

Alles staat op dit moment nog in testopstellingen en testinstellingen, aangezien ik mijn kamer binnekort wat anders ga inrichten!

BTW: Heb het onderstel van de subwoofer er onderuit gehaald.. beetje plastic zooi IMO. dus de gaten worden opgevuld, en dan komt er een laagje tapijt o.i.d. onder :D

[ Voor 20% gewijzigd door Griffin2k op 05-03-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

Griffin2k schreef op 05 maart 2004 @ 11:56:
Hier dan de specs en wat foto's van mijn beginnerssetje (Maar ben ZEER tevreden!):
En dat is waar het om gaat :) Mooi setje!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 11-09 07:32
oke vandaag me Sanyo Z1 besteld :*) :D 8) :) :7 :9~

helaas waren er problemen bij Sanyo belgie waar hij vandaan moest komen, dus weet niet of hij woensdag of vrijdag binnen komt. Fotos volgen nog offcourse. Ga nu beginnen met zelfbouw projectiescherm en verduistering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Mooi setje Griffin :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 11:25:
[...]

Ik heb idd de Denon AVC-A11SR al. Helaas had Hobo Boxmeer op dat moment geen Denon A11SR (of desnoods A1) ... de hoogste was de 3803 :'(

Bij welke winkel (plaats ook) heb je deze combo beluisterd? Ik ben nu dus op zoek naar de winkel die EN Denon AVC-A11SR, Arcam CD62T, Totem (Hawk?), Master Three EN KEF 203 hebben.
De Totem Hawk ziet er nl ook erg gelikt uit! Ik vraag me af of deze speakers ook geschikt zijn voor DVD audio (de bandbreedte stopt bij de Totem bij 21 kHz... het zegt natuurlijk niets, maar ik vroeg me dat af).
Wat voor merk en type luidsprekerkabels heb je gebruikt? Ben je meteen voor de biwire optie gegaan of wacht je daarmee?
Ik heb master bij een collega beluisterd op een A1Se (helaas niet in de winkel) de A11 met totem en Kef bij HiFi Versnel in Apeldoorn. Die heeft bijna alle totem modellen op voorraad. (en volgens mij heeft hij ook Arcam)De Hawk is inderdaad ook niet te versmaden 8) Voor DVD audio en SACD zijn de totems uitstekens geschikt (ik heb ze in combinatie met de DVD2900) en heb dat ook vergeleken ,die 21Khz of hoger specificatie zegt niet zoveel over de eigenlijke kwaliteit. Zelf testen dus. Helaas zijn er niet zoveel Totemdealers dus er een vinden waarze alles hebben wat je zoekt kan nog moeilijk worden. (ik gok trouwens dat je uiteindelijk voor Totem gaat ;) Die andere speakers zijn goed maar Totem is "onzichtbaar" het geluid hangt niet aan de speaker en als je dat eenmaal gehoord hebt.........(en is zeker ook een geweldige eigenschap voor multichannel ! :9 )Ik gebruik luidsprekerkabel van JK acoustics ,een nederlands bedrijf uit 't harde, Type 3 . Deze zijn echt geweldig gedetailleerd (enigzins vergelijkbaar met Silltech) en redelijk betaalbaar (ongeveer 30 euro pmtr zonder pluggenof spades , dat kost extra) Ik Biwire nog niet , heb wel de bruggetjes vervangen met de JK kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 09:33:
@ cyberjobe, jij was toch bezig met de Denon A11 :P ? Ik zou de door jou beluisterde speakers nogmaals proberen te luisteren met de A11 (vooral de masters) deze is van een comleet andere klasse dan de 3803 en zal denk ik tot hele andere resultaten leiden. (Daarnaast nog een tip , probeer eens Totem te beluisteren , ik heb deze in combinatie met de A11 ,Totem Arro 8) , en gezien je al genoemde voorkeuren (Kef en Master) denk ik dat dit wel eens heel dicht bij het door jouw gezochte plaatje kan komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn el cheapo home theatre.
De meeste mensen zullen het maar goedkope zooi vinden. Maar goed, ik ben er blij mee dus wat is het probleem :) T is een kamer van 3 bij 4, en de set dreunt genoeg voor deze kamer. Wordt voornamelijk voor Mp3/DIVX gebruikt. 5.1 bij 2cd-rips en DVD's. PC wordt bestuurd via RF AB, en terminal via andere PC in de kamer.

Versterker: Pioneer VSX-D512
DVD speler: Pioneer DV-360
TV: Philips 55cm
Speakers: JBL SCS-178, 5.1
HTPC: Soyo barebone Celeron 466/80GB/SB audigy 2ZS
Bekabeling: Bijna alles Bandridge

Video -> geschakeld via versterker
DVD-> versterker is optisch
PC -> versterker SPDIF

Overall foto. De speakers staan nu op een plank, en moeten nog aan de muur komen. Ben net aan het verbouwen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alcoholic/HTPC/6%20overal2.JPG

Hele set in mn zelfgemaakte kast:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alcoholic/HTPC/5%20overal.JPG

Mijn sub:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alcoholic/HTPC/4%20sub.JPG
Onder de sub zit een grindtegel van 30KG met 4 spikes om de downfire een beetje in bedwang te houden (2e verdieping, 2 onder 1 kap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
acornatom, ik zie zo niet jouw setje staan.
Wat heb je en heb je fotos?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
Bij deze ook wat foto's van mijn set.
Op dit moment nog subloos, wacht even tot het schip met geld komt, of mijn vrouw een grote sub goedkeurd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.familiebogaards.nl/homecinema/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.familiebogaards.nl/homecinema/2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.familiebogaards.nl/homecinema/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.familiebogaards.nl/homecinema/4.jpg

Specs:

TV: 76cm Toshiba T2857DD, met ingebouwde Dolby-Prologic decoder
DVD: Sony DVP-NS930V
Receiver: Sony DE-675

Speakers:
front : Tannoy mX3
center: Tannoy mXc
achter: Tannoy mX1

Kabel:
front: vdHul cs122
centre: vdHul the Goldwater
achter: merkloze OFC kabel van Snijders in R'dam
(met 2x12 meter was vdHul iets te kostbaar ;) )

Interlinks:
fronts: tweemaal vdHul Hybrid C5 (1x voor SACD multichannel, 1x voor line-out)
centre/achter: vdHul mc D300 MKIII

Aandachtspunten voor de toekomst:

1. Een sub, twijfel tussen een Tannoy MX10 of de Rel Quake2. Rel is heerlijk klein
en heeft de goedkeuring van mijn vrouw maar is een tikkie duur... Tannoy zou
goed passen bij m'n andere tannoy's (tis dezelfde serie), vrij goedkoop, maar
ook twee keer groter dan de Rel

2. Receiver, vergeleken met de rest van de set is de receiver het zwakste punt,
voorlopig doet ie het echter nog prima (en weet ik dat het in de toekomst alleen
maar beter kan worden)

3. Televisie, de kwaliteit is perfect voor het 4:3 werk, maar mis toch wel 16:9 voor
dvd's. De vrouw wil (nog) geen beamer anders had ik het wel geweten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
bogaards schreef op 05 maart 2004 @ 16:25:

Afbeeldingslocatie: http://www.familiebogaards.nl/homecinema/4.jpg
Hmmm, Ik snap niet waarom je dvd zo hebt aangesloten.
Alleen de scart naar de TV en de optische interlink naar de receiver is toch genoeg?
Waarom zijn die 2 rode, 4(of 3) bruine en die licht bruine kabels dan?

Over de sub.
Quake2 zal 550 euro kosten en tannoy 299 euro. Quake is ideaal klein maar zou ik nog niet kopen als ik het geld en had en ervoor over had. Ik vind (voor bij mijn eerste echte setje) 300 euro max dus heb de tannoy gekozen. Liever had ik de MJ acoustics pro 50 (veel beter, even groot en iets goedkoper dan de quake).
Lees maar wat reviews en beluister hem maar!

edit:
http://mjacoustics.co.uk/....10.02/products/pro50.htm

[ Voor 6% gewijzigd door tatata op 05-03-2004 17:00 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

tatata: ik denk dat dat voor SACD is, dat gaat analoog, niet over de optische kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Zo, tijd dat ik ook maar eens wat pics post :)

Monitor/TV , Philips Brilliance 201P10, 21" CTR:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/img01.jpg

Receiver: Marantz SR5200
CD-player: Marantz CD5400
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/img05.jpg

Hele setup, DIY fronts, Visaton chassis:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/img07.jpg

Eltax center :r :
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/img04.jpg

Eltax rears :r :
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/img03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/img02.jpg

DIY sub, Adire Shiva, 54 Liter gesloten met DT300 amp:
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/speaker/sub07.jpg

DVD's kijken gaat via de PC. Mijn opstelling is niet ideaal, maar ik heb helaas geen andere plek op dit moment. De Center en rear zijn crap, die worden gelukkig binnenkort vervangen voor DIY speakers :Y)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
tatata:

de analoge kabels vanuit mijn dvd-speler zijn inderdaad voor SACD. Dit signaal wordt nl. niet digitaal doorgeven (o.a. om kopieëren tegen te gaan).

De optische kabel gebruik ik alleen voor films, voor gewone cd's heb ik een analoge interlink aangesloten op m'n versterker omdat de D/A convertors op mijn 930v beter zijn/klinken dan die op m'n versterker ;)

de enige niet-audiofiele verbinding is die tussen m'n tv en receiver, maar dat komt ooit nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
euh, deepspace... vanwaar die plakbandjes/tapes op je sub?
Ik heb nog wel wat schroeven liggen als je er erg om verlegen zit hoor... ;)
Of is dit alleen voor het lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05

voodooless

Sound is no voodoo!

MikeyMan schreef op 05 maart 2004 @ 17:35:
euh, deepspace... vanwaar die plakbandjes/tapes op je sub?
Ik heb nog wel wat schroeven liggen als je er erg om verlegen zit hoor... ;)
Of is dit alleen voor het lijmen?
Tape was voor het lijmen, maar die is nu al weer weg ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, ik heb ook mijn digitale cam maar eens gepakt en mijn hifi vastgelegd:

Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/dscn1587.jpg

Rotel RCD02 en Marantz SR4200:
Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/dscn1588.jpg

Mijn laatste aanwinst: KEF KHT2005.2 ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/dscn1589.jpg

De bijbehorende sub:
Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/dscn1590.jpg

Toshiba SD220 DVD-speler en antieke AKAI VCR:
Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/dscn1591.jpg

alle componenten staan op halve squash-balletjes als demping (werkt perfect!)
kabels: IXOS 104 interlink tussen Rotel en Marantz, en een VLS Digilink tussen de Toshiba en Marantz

Dan staat mijn oude stereo boven, aangesloten op m'n pc:
Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/dscn1592.jpg

een Yamahe AX380, Denon DCD-615 (met DIY vervanging van het analoge deel) en een technics tuner. Deze sturen hun geluid naar een paar goeie oude B&W 201Pro's:
Afbeeldingslocatie: http://www.mindwipe.nl/tweakers/dscn1593.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
zo, me projectie scherm is af :) nu maar wachten op me beamertje, ondertussen me kamer verbouwen om hem dadelijk meteen aan te kunnen zetten en kijken maar :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/raptornl/zolder/schermtn.jpg

is homemade van verduisteringsdoek, ben er erg tevreden over voor een scherm van 15 euro :)

(hijs is nu 210 bij 123, komt rondom overal nog 5 cm zwarte rand)

[ Voor 10% gewijzigd door Rappie op 05-03-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rappie schreef op 05 maart 2004 @ 18:13:
zo, me projectie scherm is af :) nu maar wachten op me beamertje, ondertussen me kamer verbouwen om hem dadelijk meteen aan te kunnen zetten en kijken maar :)

[afbeelding]

is homemade van verduisteringsdoek, ben er erg tevreden over voor een scherm van 15 euro :)

(hijs is nu 210 bij 123, komt rondom overal nog 5 cm zwarte rand)
Hmmz ga je dat ding tegen schuine wand zetten ? hoe ga je dat doen als ik vragen mag want ik zelf zit ook met een schuine wand :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou here goes :)

Mijn budget home theater
(Work in progress ;))

Budget of value for money, dat laat ik maar even in het midden. E.e.a. bevindt zich op mijn studentenkamer. Erg veel geld en ruimte is er dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_1.jpg

De frontspeakers zijn de Eltax Concept 200 speakers, maar dan de klonen van de Aldi. :) Kostten me 89 euro en ik ben er meer dan tevreden mee. Ik vind het geluid vol en gedetailleerd. Uiteraard tot ik een B&W set hoor spelen, maar ik zorg er gewoon voor dat dat niet gebeurt voordat ik afgestudeerd ben :+

De center en rears zijn van Pioneer. Ik kocht ze bij HiFi Corner in Groningen voor 45 euro. Kunststof behuizing, dat wel. In de hele setup zijn deze dingen momenteel de zwakste schakel denk ik, maar ik vind het wel best zo. Zeker als je ziet hoe weinig films echt intensief gebruik maken van de rears. Ik heb eerder een Creative 5.1 setje gehad en vooral de center is een enorme vooruitgang.

De subwoofer is ook van Pioneer, een S-W110S. Hij staat achter de rechter frontspeaker ivm ruimtegebrek. Had hem eerst onder mijn bureau maar dat was niet zo'n succes want ik reed er met mijn bureaustoel tegenaan. De klank is hetzelfde, ondanks dat de sub behoorlijk in een verdomhoekje staat. Gekocht voor 160 euro bij HiFi Corner. Geen bijster muzikale sub maar daar heb ik hem ook niet echt voor gekocht.

Verder uiteraard nog de receiver: een Onkyo TX-SV545. Is een Prologic ding, maar wel Dolby Digital ready. Analoog aangesloten op mijn Soundblaster Audigy 2 ZS die als decoder fungeert en presto, alsnog Dolby Digital en DTS :) Ook dit ding kocht ik bij HiFi Corner, maar dan als occasion: 250 euro (dat was in maart 2003 trouwens).

Dit alles wordt van beeld voorzien door een projector, de welbekende Sanyo PLV-Z1.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_2.jpg

De projector, op zijn (gelukkig) tijdelijke plek :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_3.jpg

De projector nogmaals, met op de achtergrond de rechter rear.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_4.jpg

De rechter rear.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_5.jpg

De linker rear staat momenteel op een zelfgeknutseld CD-rek :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_6.jpg

De Onkyo receiver met een oude Philips video er bovenop. Die video gebruik ik trouwens als tuner voor de beamer, best handig. Helaas ondersteunt hij geen s-videosignaal maar alleen composiet, maar kabelsignaal is toch kut dus dat zie je niet echt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_7.jpg

PC met rechter front en daarachter de sub

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_8.jpg

De sub van iets dichterbij, met router en kabelmodem er bovenop

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_9.jpg

De projector in actie, en Bruce in actie :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_10.jpg

Mooie kleurtjes ;) Best leuke serie ook (The O.C.). Is een HDTV rip dit.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/ht_mrt04_11.jpg

Zwartweergave is altijd een beetje een probleem bij LCD projectors. Persoonlijk vind ik dat best meevallen.
Om dat te bewijzen heb ik ook maar een zwarte acteur van stal gehaald. :+
Dit is trouwens het allereerste shot in de allereerste episode van Miami Vice.

Nou dat was het.

Totale kostenplaatje:

Fronts 89 euro
Receiver 250 euro
Rears+center 45 euro
Projector 1200 euro

Niet gek gedaan al zeg ik het zelf.

Dingen die nog gepland staan:
  • Scherm ophangen - Heb een Projecta ProCinema High Contrast S scherm besteld, 16:9, 1.80 meter breed. In principe kon hij groter maar dat kijkt niet prettig meer.
  • Beamer ophangen - Kan ik heel wat statiegeld innen :D
  • Rears ophangen - Staan/hangen er nu wat rommelig bij
Commentaar welkom :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het altijd knap als je zoveel electronica kwijt kan in een relatief kleine kamer waar je ook moet studeren.
Het is nog niet af, maar het begint al echt op een home cinema te lijken. Veel spullen heb ik zelf ook, zelfde linksys router, zelfde films, zelfde kast maar dan in het zwart, de melkpakjes etc etc
Je hebt een goede smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal leuke sets hierboven alleen der vati :P tis wel de neppe bruce lee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me afvroeg, is: ofdat al die mega subwoofers door hun trillingen die ze teweegbrengen niets kapot maken. Een vriend van mij heeft ooit losgetrilde lezer van cdspeler gehad omdat z'n boxen naast z'n miniketentje stonden (Awaï) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was Enter The Dragon helemaal af voordat hij doodging. Dat was drie weken voor de premiere als ik me niet vergis. In Game of Death hebben ze wel geknipt en geplakt. Maar misschien was hij al kassie wijlen voor Enter The Dragon af was, kan ook :) Zal eens beter opletten de volgende keer dat ik hem kijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
bogaards schreef op 05 maart 2004 @ 16:25:
Op dit moment nog subloos, wacht even tot het schip met geld komt, of mijn vrouw een grote sub goedkeurd :)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]

Specs:

TV: 76cm Toshiba T2857DD, met ingebouwde Dolby-Prologic decoder
DVD: Sony DVP-NS930V
Receiver: Sony DE-675

Speakers:
front : Tannoy mX3
center: Tannoy mXc
achter: Tannoy mX1

Kabel:
front: vdHul cs122
centre: vdHul the Goldwater
achter: merkloze OFC kabel van Snijders in R'dam
(met 2x12 meter was vdHul iets te kostbaar ;) )

Interlinks:
fronts: tweemaal vdHul Hybrid C5 (1x voor SACD multichannel, 1x voor line-out)
centre/achter: vdHul mc D300 MKIII

Aandachtspunten voor de toekomst:

1. Een sub, twijfel tussen een Tannoy MX10 of de Rel Quake2. Rel is heerlijk klein
en heeft de goedkeuring van mijn vrouw maar is een tikkie duur... Tannoy zou
goed passen bij m'n andere tannoy's (tis dezelfde serie), vrij goedkoop, maar
ook twee keer groter dan de Rel

2. Receiver, vergeleken met de rest van de set is de receiver het zwakste punt,
voorlopig doet ie het echter nog prima (en weet ik dat het in de toekomst alleen
maar beter kan worden)

3. Televisie, de kwaliteit is perfect voor het 4:3 werk, maar mis toch wel 16:9 voor
dvd's. De vrouw wil (nog) geen beamer anders had ik het wel geweten!
jaaa ik zie mijn speakers _O_

paar topics terug alweer, zal zo ff een nieuwe pic maken
ik denk dat jij deze foto met flits hebt gemaakt??? want de frontjes van die tannoys zijn bij mij veel donkerder (donkergrijs)

-qua sub heb ik de B&W ASW600, ik dacht eerst ook aan de tannoy mx10 omdat die bij de speakers hoort zeg maar, maar deze werd me toch van meerdere kanten afgeraden...met Rel heb ik verder geen ervaring....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 16:17
Ik volg al een tijdje met intresse dit draadje. Nu ben ik dus actief aan het rond kijken voor mn eigen HT.
Nu vraag ik me alleen af of ik als fronts zuilen moet nemen of boekenplank-model. Mn kamer is 4 bij 5 groot en ik wil graag een 5.1 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 18:37:
[...]

Hmmz ga je dat ding tegen schuine wand zetten ? hoe ga je dat doen als ik vragen mag want ik zelf zit ook met een schuine wand :|
hij komt in het verlengde van mijn zolder (vloer van 11 bij 5 ofzo aangezien het een garagezolder is :) ) Ga hem dit weekend even aan een paar kettingen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
oke ff heel snel een nieuwe foto gemaakt van de huidige situatie

heb eindelijk het 'gordijn' ophangen:

'vroegah':
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/J8FW9BR0V09/picserver.jpeg

nu:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/C807LJ2ZQTS/picserver.jpeg

binnenkort eens echt fatsoenlijke foto's maken, nu geen zin in :P

[ Voor 7% gewijzigd door Noedelsupke op 05-03-2004 20:47 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Erikjebaldie schreef op 05 maart 2004 @ 20:39:
Ik volg al een tijdje met intresse dit draadje. Nu ben ik dus actief aan het rond kijken voor mn eigen HT.
Nu vraag ik me alleen af of ik als fronts zuilen moet nemen of boekenplank-model. Mn kamer is 4 bij 5 groot en ik wil graag een 5.1 opstelling.
Als ik jou was, en je bent er nog niet zeker over.. Neem dan eerst een leuk 5.0 setje(zonder sub dus).. en dan gewoon 2 leuke zuiltjes als fronts.. dan kan je altijd achteraf nog een mooi subje erbij kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Nou ik heb net een 'miskoop' gedaan.

Ik heb 2ehands een Marantz DV4200 kunnen kopen voor een leuke prijs (staat mooi bij mn sr4300 dacht ik zo ;)) en die blijkt dus zo ongeveer alles te kunnen spelen, maar geen DVD-R!!! En laat ik nou 100+ van die schijfjes gebrand hebben liggen :(

Verder een prachtig apparaat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperGTS schreef op 05 maart 2004 @ 20:45:
oke ff heel snel een nieuwe foto gemaakt van de huidige situatie

heb eindelijk het 'gordijn' ophangen:

'vroegah':
[afbeelding]

nu:
[afbeelding]

binnenkort eens echt fatsoenlijke foto's maken, nu geen zin in :P
Zeer strak :P
Specs B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet toevallig iemand van jullie of er cd/dvd's zijn om je geluids kwaliteit van je home set (bijna) perfect in te stellen? Ik heb al contact gehad met bose maar die hadden niets daarvoor.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 21:04:
Weet toevallig iemand van jullie of er cd/dvd's zijn om je geluids kwaliteit van je home set (bijna) perfect in te stellen? Ik heb al contact gehad met bose maar die hadden niets daarvoor.

alvast bedankt
ik heb daar de DVD 'The Ultimate DVD Platinum' ofzoiets voor....staat iig op het hoesje (diagnostic tools for home cinema blablabla) is een flutdvd qua filmpjes enzo, maar er staan wel een paar handige instel dingetjes op

maar ik vind de 'test tone' vd receiver ook al redelijk werken

in combinatie met een decibelmeter uiteraard...
senks :Y)

ik heb ff mn specs in vorig topic opgezocht:

ViperGTS in "Post hier foto's en specs van je home-ci..." :)

[ Voor 25% gewijzigd door Noedelsupke op 05-03-2004 21:51 ]

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 20:27:
Volgens mij was Enter The Dragon helemaal af voordat hij doodging. Dat was drie weken voor de premiere als ik me niet vergis. In Game of Death hebben ze wel geknipt en geplakt. Maar misschien was hij al kassie wijlen voor Enter The Dragon af was, kan ook :) Zal eens beter opletten de volgende keer dat ik hem kijk :)
Klopt ik heb die nog op video band en heb de box set op dvd 30 aniversary ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Niet online
ViperGTS:

mijn frontjes zijn inderdaad lichtgrijs, het is de "oude" serie MX'en (met de witte woofers), die zijn ook qua fineerkleur een stuk lichter dan de nieuwe modellen.

Ben er bijzonder tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo, ik mag nu ook weer een keer, omdat er weer wat wijzigingen zijn. :)

Bij deze de frontstage:

Afbeeldingslocatie: http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/frontstage.jpg

Hierop zichtbaar zijn :

Fronts : Asw Alpha. (4 Weg Transmission lijn speakers. 1.44mtr hoog. In het schuin aflopende voetje zit een 30Cm unit. :) Deze speaker gaat vanuit zichzelf al naar een goede 30Hz toe. )

Center: Asw Cantius III. Gebruikt dezelfde tweeter als de Alpha's. De woofertjes zijn opzich ook hetzelfde, echter uitgerust met een Phase plug. :) Deze Asw heeft een Mission 70c2 vervangen.

Subs : Magnat Omega 380. Blijven fijne dingen, staan gefilterd op tot 40Hz meedoen, niet meer anders komen ze teveel in het bereik van mijn fronts en wordt het geheel "boomy". Nu klinkt het zelfs goed met muziek. :)

TV : Philips 36PW9575. 36" Flat breedbeeld. Met allemaal meuk erop die ik niet gebruik, zoals Dolby troep enzo. Wel een strak beeld, zonder verregaande digitale vernaggelingen zoals Pixel Plus, maar wel 100Hz Natural Motion.

In het meubel staan nog een Sony SLV-E830 Hifistereo VCR en een Humax 5400 satdoos. :)

En het Audiorack:

Afbeeldingslocatie: http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/audiorack.jpg

Hierin zien we een :

Pioneer VSX-D2011S (tegenwoordig de VSX5i-S) receiver.
Philips DVD963SA met van Medevoort modificatie.
Yamaha EQ 1100, blijft leuk die analyzers, voor de rest doet het ding niets. :P
NAD 1300 Pre-amp (dit is een nieuwe aanvulling.)

Uher UMA-2000 eindtrap. (Uher is overgenomen door Harman Kardon)

De Uher is ook "nieuw" in mijn setup en stuurt mijn fronts aan, omdat het ding 2X200Watt RMS levert aan 8Ohm, 20-20000Hz, 0,03% THD. Staat mijn geluid toch wel wat steviger mee dan met de interne versterking van de Pioneer, ook meer details.

De NAD Pre-amp hangt ook aan de Uher, en de analoge uit van de Philips gaat naar de NAD. Zelf gebruik ik dat nog wel eens op die manier om naar goede opnames te luisteren. :)

Nou, dat wassum wel weer. ;)

Voor de compleetheid deze er nog ff bij, dan is het plaatje compleet, zit echter niets nieuws bij. De planning is dat de mids ook nog vervangen worden door ASW's. :) (Momenteel zijn de Mids Mission 703's, met als rears 70's.)

Afbeeldingslocatie: http://www.gorulez.demon.nl/pictures/audio/backstage.jpg

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo is er heletijd geen fotos en zo inenen waterfal ermee :D nou jah alleen maar mooi!
gameover mooie set kerol! asl ik alles zo dit alles zie, word ik steeds ongeduldiger om nu al wat te kopen. Maar nog even w8en dank omt er van zefwat moois :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 11-09 11:00
Zo hier een paar Foto´s van mijn Hifi setje:

Mijn "Cinema setje" bestaat uit:

Infinity Renaissance 90 speakers (erg fijn geluid, kristal helder hoog en laag tot 27Hz) dus een Sub heb ik echt niet nodig >:)

Infinity center (laat ik vaak uit staan omdat ik niet tevreden ben over het geluid)
Infinity rear
Harman Kardon AVR25 receiver waar ik alleen de eindversterkers van gebruik voor achter en Center
Sphinx Project 2 preamp MKII/Project 9 MKII CD speler
Bryston 4b 2 x250w eindtrap
Yamada DivX/DVD speler met 5.1 uitgangen.

een grundig vcr met teletekst als TV Tuner voor mij oude Philips tv met wel 12 voorkeuze knoppen.
ik ben van plan een beamer aan te schaffen maar dat komt later wel.
Ik denk dat ik een Beamer ga halen in combinatie met een multimedia pctje.

overzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ates/overzicht.jpg

De vcr , dvd speler en HarmanKardon (in kast)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ates/dvdenhk.jpg

Speakers (frontjes er even af gehaald)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ates/set1.jpg

versterker, cd en preamp

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ates/set2.jpg

De achterspeakers ( ik moet ze nog ophangen maar haal ze nu steeds even uit de kast voor films)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ates/rear.jpg

Suggesties welkom!!

[ Voor 5% gewijzigd door AteZ op 05-03-2004 23:01 ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie speakers die infinity's icm die Bryston moet dat erg goed klinken! Ik hou wel van bandspeakers :) . Verder vette sets allemaal. Om nog even snel terug te komen op de sub. Ja hij is groot. Ja hij is DIY. Iemand had eens een keer opgemerkt dat ie groter was dan m'n tv. Toen dacht ik idd ook van jah.. tijd voor een grotere tv. specs van de sub:

Woofer: Adire Shiva MKIII 12" 15,6mm Xmax 650 watt PE
PR: 15" 30mm Xmax
Amp: RCM DT300 300 watt aan 4 ohm
Totale bouwprijs +/- 650 euro
meer info www.mijnwebsite.com/adire

de pr is verzwaard zodat de kast op 20hz getuned is. 85liter met een gewicht van +/- 35 kg. In room bruikbare response gaat tot 20hz. Rond de 20hz nemen de bijgeluiden van resonerende muren (alles hout hier) de overhand.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
AteZ schreef op 05 maart 2004 @ 22:59:

blabla...
Ja leuk spul, alleen die TV... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Da's vintage man ;)
Verder echt wel mooi setje :P

[ Voor 52% gewijzigd door Wormaap op 06-03-2004 02:28 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 11-09 11:00
lol,
Ja die tv kan niet echt meer mee met de 100 Hz machines van tegenwoordig zijn echt wel veel beter, maarja dat vintage spul gaat gewoon niet stuk....

ik beloof plechtig gauw iets nieuws te kopen O-)

[ Voor 7% gewijzigd door AteZ op 06-03-2004 03:04 ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
AteZ schreef op 05 maart 2004 @ 22:59:

Infinity Renaissance 90 speakers (erg fijn geluid, kristal helder hoog en laag tot 27Hz) dus een Sub heb ik echt niet nodig >:)

Infinity center (laat ik vaak uit staan omdat ik niet tevreden ben over het geluid)
Infinity rear
Harman Kardon AVR25 receiver waar ik alleen de eindversterkers van gebruik voor achter en Center
Sphinx Project 2 preamp MKII/Project 9 MKII CD speler
Bryston 4b 2 x250w eindtrap
Yamada DivX/DVD speler met 5.1 uitgangen.

Suggesties welkom!!
Mooi "setje". Die Bryston is een erg mooie versterker! Een spinx PRE, mjammie!

Maar je laatste regel nodigde uit voor een extra reactie. En dat doe ik op je eerste opmerking over de sub. Mijn speakers gaan ook tot 30Hz, en zijn zeker niet de minste speakers. Maar een sub voegt nog steeds is toe. Lees hier "iets" als understatement. Een sub gaat nog dieper, een sub geeft het beter weer, is er voor gemaakt en geeft je versterker meer lucht voor de hogere tonen, etc.

Ik zeg niet dat je speakers het niet kunnen! Ook hier is het zonder sub al prachtig. Maar de sub gaat wederom een stapje verder. Ik denk alleen dat je best een investering moet doen om je sub van gelijkwaardig niveau te krijgen als je fronts.

Voor de duidelijkheid, ik heb TIK10 als frontspeakers op een ML eindversterker met een TIK sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wat ook heeel erg belangrijk is aan een sub is dat je er redelijk vrij in bent waar je hem neer gaat zetten en aangezien het laag in kamers altijd een lastig punt is kan je met een sub op een niet zo conventionele plaats heel veel bereiken. Dat kan met die Infinity's niet vanwege de simpele reden dat daar ook hogere tonen uit komen en dus zullen die voor je neus moeten staan. Bovendien kan je met een sub veel meer dingen instellen en met de meeste speakers eigenlijk domweg niet.

Ik ken iemand met Tannoy Kingdom 18's én nog eens een R.E.L. Studio erbij.....hij heeft een erg lastig huis.

[ Voor 27% gewijzigd door zimbab op 06-03-2004 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JWolters schreef op 02 maart 2004 @ 20:21:
[...]

Ligt eraan wat je luistert: mijn CD-lijstje als referentiekader. Maar het probleem is inderdaad de snelle subwoofer. Toch verbaas ik me iedere keer weer hoe zuiver het geluid is over het hele frequentiebereik, ik voel dan ook geregeld de bank trillen.

Wat een verbetering zou zijn voor het laag is een versterker die wat meer amperes kan leveren (terecht opgemerkt door marcelvdk), ik heb al eens nagedacht over een losse Rotel erbij voor de front-speakers.

Maar ja ik heb de magnepans gekocht in een opruimingsweek van mijn audiozaak tegen een geschikte prijs, en toen dacht ik de rest komt later wel ;)
Je moet wel FF wat aan je cd lijstje doen. Of denk je echt dat Nightwish black/death metal is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 18:09:
Jaja, ik heb ook mijn digitale cam maar eens gepakt en mijn hifi vastgelegd:

[afbeelding]

Rotel RCD02 en Marantz SR4200:
[afbeelding]

Mijn laatste aanwinst: KEF KHT2005.2 ;)
[afbeelding]

De bijbehorende sub:
[afbeelding]

Toshiba SD220 DVD-speler en antieke AKAI VCR:
[afbeelding]

alle componenten staan op halve squash-balletjes als demping (werkt perfect!)
kabels: IXOS 104 interlink tussen Rotel en Marantz, en een VLS Digilink tussen de Toshiba en Marantz

Dan staat mijn oude stereo boven, aangesloten op m'n pc:
[afbeelding]

een Yamahe AX380, Denon DCD-615 (met DIY vervanging van het analoge deel) en een technics tuner. Deze sturen hun geluid naar een paar goeie oude B&W 201Pro's:
[afbeelding]
Woah, wat een fraai AV-meubel zeg! Welk merk is dat?

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Laatst online: 06-09 15:42

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb mijn setje al eens eerder laten zien, in deel drie geloof ik, maar nu heb ik de surroundboxen van de muur gehaald en op standaards gezet.
Ik kon geen geschikte standaards vinden dus heb ik deze bij de plaatselijke smid laten maken volgens eigen ontwerp en met poedercoating laten behandelen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.h.weustink/tweakfiles/over.jpg
Ik weet dat mijn boxen te dicht tegen de muur staan maar ik woon hier niet alleen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.h.weustink/tweakfiles/surr2.jpg
Ik wil er nog twee surround-boxjes bij hebben om 7.1 te draaien maar ik wil eerst een breedbeeld LCD-TV.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.h.weustink/tweakfiles/set.jpg

Mijn set bestaat uit:

Harman Kardon AVR4550 recever
Harman Kardon FL 8380 CD wisselaar
Harman Kardon DVD25 DVD-speler
Chario Syntar 200T front
Chario Syntar Dialogue center
Chario Syntar surround
Chario Syntar SW1 sub

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, hele mooie set man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borry schreef op 06 maart 2004 @ 15:17:
Ik heb mijn setje al eens eerder laten zien, in deel drie geloof ik, maar nu heb ik de surroundboxen van de muur gehaald en op standaards gezet.
Ik kon geen geschikte standaards vinden dus heb ik deze bij de plaatselijke smid laten maken volgens eigen ontwerp en met poedercoating laten behandelen.

[afbeelding]
Ik weet dat mijn boxen te dicht tegen de muur staan maar ik woon hier niet alleen.

[afbeelding]
Ik wil er nog twee surround-boxjes bij hebben om 7.1 te draaien maar ik wil eerst een breedbeeld LCD-TV.

[afbeelding]

Mijn set bestaat uit:

Chario Syntar 200T front
Chario Syntar surround
Chario Syntar SW1 sub
Dat rack vind ik erg mooi ..... :z :9~
merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 15:33:
[...]
Dat rack vind ik erg mooi ..... :z :9~
merk ?
Vogel misschien?
LOL, VEEMARKT radio ?

[ Voor 105% gewijzigd door tatata op 06-03-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:36

-Stef-

Slainthe!

Borry schreef op 06 maart 2004 @ 15:17:
Mijn set bestaat uit:

Chario Syntar 200T front
Chario Syntar surround
Chario Syntar SW1 sub
Eindelijk eens iemand die ook Chario's heeft. :) Die zie je niet veel.
Ik heb:
Chario Syntar 200T front
Chario Syntar 200 (als rear)
(en een MJ Acoustics Pro 50 sub).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/DSCF0002.JPG

Net uit de doos:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03011602_2.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door -Stef- op 06-03-2004 15:47 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Laatst online: 06-09 15:42

Borry

prutsen is mijn leven

Iedereen jubelt wel over Kef en B&W maar als je een beetje de moeite neemt om eens goed te luisteren dan val je als een blok voor Chario, ik in ieder geval wel.
En dat heeft niets met de prijs te maken!

Het rekje is inderdaad van Vogels.

[ Voor 11% gewijzigd door Borry op 06-03-2004 15:56 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op 06 maart 2004 @ 15:41:
[...]

Eindelijk eens iemand die ook Chario's heeft. :) Die zie je niet veel.
Ik heb:
Chario Syntar 200T front
Chario Syntar 200 (als rear)
(en een MJ Acoustics Pro 50 sub).

[afbeelding]

Net uit de doos:
[afbeelding]
Als ik vragen mag wat kost zo'n chario nouw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:36

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 16:30:
[...]

Als ik vragen mag wat kost zo'n chario nouw ?
Ik heb ze bij Rik Stoet in Den Haag gekocht. Op de site staan de prijzen.

[ Voor 6% gewijzigd door -Stef- op 06-03-2004 16:53 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Borry schreef op 06 maart 2004 @ 15:54:
Iedereen jubelt wel over Kef en B&W maar als je een beetje de moeite neemt om eens goed te luisteren dan val je als een blok voor Chario, ik in ieder geval wel.
En dat heeft niets met de prijs te maken!

Het rekje is inderdaad van Vogels.
Tja, je kunt onmogelijk álles luisteren natuurlijk. Ik ben complete n00b op het gebied van speakers en was dus volledig onbevooroordeeld toen ik her en der ging luisteren (me van te voren ook niet verdiept in merken). Zo ben ik na 'tig speakers op m'n B&W's uitgekomen. Erg apart rack trouwens, staat very nice zo met die inhoud :P

En -Stef-, mooie salontafel :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.