KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Verwijderd
Zijn die prijzen per 2 of 4 oid ? ff verder gekeke maar 700 euro voor 1 minipod lijkt me wat raar ??-Stef- schreef op 06 maart 2004 @ 16:53:
[...]
Ik heb ze bij Rik Stoet in Den Haag gekocht. Op de site staan de prijzen.
Speakers worden per set (dus 2) verkocht.Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:16:
[...]
Zijn die prijzen per 2 of 4 oid ? ff verder gekeke maar 700 euro voor 1 minipod lijkt me wat raar ??
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik heb ook geluisterd naar Chario's, Kef's en B&W's (en uiteraard een hele zwik anderen). De eerste 3 vond ik allen erg mooi klinken (vloerstaanders) alleen de laagweergave bij de chario's (200T) was niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Bij de B&W's (603 S3) vond ik de hoogweergave niet echt 'sprankelend'. Verder zijn het erg mooie speakers.Borry schreef op 06 maart 2004 @ 15:54:
Iedereen jubelt wel over Kef en B&W maar als je een beetje de moeite neemt om eens goed te luisteren dan val je als een blok voor Chario, ik in ieder geval wel.
*knip*
[ Voor 6% gewijzigd door Access op 06-03-2004 19:08 . Reden: typo ]
Minipod? Je bedoelt Chario toch?Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 18:16:
[...]
Zijn die prijzen per 2 of 4 oid ? ff verder gekeke maar 700 euro voor 1 minipod lijkt me wat raar ??
offtopic:
Verder valt het me op dat je teveel of te snel post. Wanneer je even wat verder kijkt dan je neus lang is had je veel zelf zo gevonden. Wanneer ik jouw laatse 10 posts bekijk in dit topic is het niet veel soeps. Dit geldt ook voor je nederlands.
[ Voor 4% gewijzigd door tatata op 06-03-2004 19:23 ]
Speakers op small en sub vult het aan.Access schreef op 06 maart 2004 @ 19:08:
[...]
Ik heb ook geluisterd naar Chario's, Kef's en B&W's (en uiteraard een hele zwik anderen). De eerste 3 vond ik allen erg mooi klinken (vloerstaanders) alleen de laagweergave bij de chario's (200T) was niet helemaal wat ik ervan verwachtte.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ja, zo kan je alles wel oplossen. Koop een speaker die niet laag gaat en gooi er een sub bij. Hoog kan dezelfde speaker ook niet goed weergeven, dus dan maar een supertweeter van tannoy erbij (bijvoorbeeld).
Ik probeer dus te zeggen dat ik speakers heb gezocht die het spectrum zo goed mogelijk kunnen weergeven, naar mij smaak goed geluid geven en binnen m'n budget passen.
Ter info: ik kraak de Chario's niet af. Waarschijnlijk vind jij ze wel zo klinken als wat je ervan verwacht.
Ik bedenk me net, hebben we het wel over hetzelfde doel voor de speakers ? Ik heb het in ieder geval over muziekweergave en niet HT. Voor HT heb je zowieso een sub nodig
[ Voor 14% gewijzigd door Access op 06-03-2004 19:33 ]
Gelukkig maar dat over smaak niet te twisten valt, als eenieder maar gelukkig is met zijn eigen geluid toch?
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...
Verwijderd
ten eerste staat er : Zijn die prijzen per 2 of 4 oid ? ff verder gekeke maar 700 euro voor 1 minipod lijkt me wat raar ??tatata schreef op 06 maart 2004 @ 19:20:
[...]
Minipod? Je bedoelt Chario toch?
offtopic:
Verder valt het me op dat je teveel of te snel post. Wanneer je even wat verder kijkt dan je neus lang is had je veel zelf zo gevonden. Wanneer ik jouw laatse 10 posts bekijk in dit topic is het niet veel soeps. Dit geldt ook voor je nederlands.
daarmee bedoel ik als de prijzen per 2 of 4 Of Iets Dergelijks is, en dat ik even verder heb gekeken en dat 700E mij wat veel leek voor 1 minipod dus vandaar die vraag <- en dat was dus over het algemeen welk merk ook.
en ik kijk wel verder dan mijn neus lang is want ik heb gekeken bij condities en daar stond alleen : Aankoopvoorwaarden
en dat ik misschien wat veel post is omdat ik wel regelmatig kijk en als het onzinnig is zal ik me wel stil houden ok ? ok..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 19:37 ]
Verder is dit sowieso een relaxed topic, wat boeit't wie wat blaat? Zolang er maar geblaat wordt toch
Ticking away, the moments that make up a dull day
ja natuurlijkGreenGras schreef op 06 maart 2004 @ 19:32:
Gelukkig maar dat over smaak niet te twisten valt, als eenieder maar gelukkig is met zijn eigen geluid toch?
Er zijn natuurlijk wel wat richtlijnen te trekken wat betreft de kwaliteit van speakers, maar veel speakers zitten gewoon erg dicht bij elkaar, en dan komt het gewoon op persoonlijke smaak aan
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
Verwijderd
dat vind ik ook iedereen gewoon doen en latenWormaap schreef op 06 maart 2004 @ 20:01:
Hee hee, laten we het vriendelijk houden kindersIk vond't zelf ook niet binnen 30 seconden duidelijk dat't per set ging daar... 'K d8 al dat die speakers nooit binnen mijn prijsgebied zouden komen (770 euro.... Per stuk erg veel, per 2 aardig betaalbaar
)
Verder is dit sowieso een relaxed topic, wat boeit't wie wat blaat? Zolang er maar geblaat wordt toch
Verwijderd
Ieders gehoor is idd anders. Ik ben al tevreden met aldi-zuiltjesGemineye schreef op 06 maart 2004 @ 20:08:
[...]
ja natuurlijkWat de een teveel bas vindt, vindt de ander een mooi diep geluid, en wat de ander mooie hoge tonen vindt, vindt de ander te schel! Dat soort discusses zijn gewoon waardeloos, en daarom moet je gewoon zelf gaan luisteren!
Er zijn natuurlijk wel wat richtlijnen te trekken wat betreft de kwaliteit van speakers, maar veel speakers zitten gewoon erg dicht bij elkaar, en dan komt het gewoon op persoonlijke smaak aan
Verwijderd
Mosez, dit geloof je nooit:
het zijn gewoon twee goedkope TV-meubels van de Leenbakker, met de poten wat korter gemaakt (waren ongeveer 15 cm hoger)
Maar bedankt voor het compliment!
wat echt goed is en waar je tevreden mee bent is ook nog eens duidelijk andersVerwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 20:37:
[...]
Ieders gehoor is idd anders. Ik ben al tevreden met aldi-zuiltjes

wat echt goed is? volgens mij is dat in de audiowereld nog al moeilijk te zeggen omdat het een mening is en blijft..Gemineye schreef op 06 maart 2004 @ 22:18:
[...]
wat echt goed is en waar je tevreden mee bent is ook nog eens duidelijk anders
enige wat echt goed kan zijn aan speakers is de levensduur, de rest (uiterlijk, geluid) is een mening
mjah, en je moet een feit natuurlijk niet verwarren met de mening van de meerderheidPnD schreef op 06 maart 2004 @ 22:44:
[...]
wat echt goed is? volgens mij is dat in de audiowereld nog al moeilijk te zeggen omdat het een mening is en blijft..
enige wat echt goed kan zijn aan speakers is de levensduur, de rest (uiterlijk, geluid) is een mening

De meerderheid is onwetend. Ik zelf behoorde nog niet zo lang geleden ook tot die onwetende mensen, en dacht dat mijn Sony miniset heel mooi geluid maakte en dat mijn ouders heel stoer waren met hun bose acoustimass. En opeens kwam ik in aanraking met echte hi-fi, en er ging een wereld voor me open.Gemineye schreef op 07 maart 2004 @ 00:00:
[...]
mjah, en je moet een feit natuurlijk niet verwarren met de mening van de meerderheid(<-die smiley blijft leuk
)
Nu heb ik zelf een NAD set met Quad speakers, en ik heb mn ouders Kef speakers laten kopen
Toen ik mijn Chario's kocht vond ik inderdaad de bas iets minder, men vertelde mij dat de luidsprekers eerst moesten "inspelen", vooral de lage tonen.Access schreef op 06 maart 2004 @ 19:08:
[...]
Ik heb ook geluisterd naar Chario's, Kef's en B&W's (en uiteraard een hele zwik anderen). De eerste 3 vond ik allen erg mooi klinken (vloerstaanders) alleen de laagweergave bij de chario's (200T) was niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Bij de B&W's (603 S3) vond ik de hoogweergave niet echt 'sprankelend'. Verder zijn het erg mooie speakers.
Toen vond ik dat onzin en heb er stiekem om gelachen.
Omdat heldere tonen bij mij belangrijker zijn dan bas heb ik toen toch voor de Chario's gekozen.
Wat schetst mijn verbazing, na ± een half jaar begon ik het idee te krijgen dat hij in het laag voller was geworden.
Eerst had ik bij radio en cd-weergave de sub ingeschakeld maar nu niet meer.
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Music Addicted
Precies, en dit geldt in feite voor alle samengestelde objecten met bewegende delen.Boekster schreef op 07 maart 2004 @ 12:22:
Loskomen is niets meer dan dat comonenten nog een beetje los moeten komen, rubber dat minder stug wordt vooral. Dat kost gewoon tijd, dat haal je niet binnen een dag. Alles moet gewoon nog een beetje 'zetten' (al zijn het geen spaken
)
Neem nu het gedrag van automotoren. Twee dezelfde auto's met exact dezelfde motoren kunnen toch heel ander gedrag vertonen, afhankelijk hoe er in gereden wordt. Zo wordt een motor 'lui' of juist 'snel'. Het verschil in gedrag laat zich niet verklaren door de motor en motoronderdelen als statische objecten te beschouwen.
Mijn 'oude' Dali 505 hadden ook een eeuwigheid nodig om ingespeeld te raken. In mindere mate geldt dit overigens ook voor kabels, maar hier begeef ik me waarschijnlijk op glad ijs.
Mooi zitten? Barcelona chair!
Da's inderdaad haast niet te geloven. Staat de boel wel een beetje stevig?Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 20:58:
[...]
Mosez, dit geloof je nooit:
het zijn gewoon twee goedkope TV-meubels van de Leenbakker, met de poten wat korter gemaakt (waren ongeveer 15 cm hoger)
Maar bedankt voor het compliment!
Mooi zitten? Barcelona chair!
Welke serie van Vogel's is dat precies? op hun site kan ik namelijk niet de exacte spullen terug vinden.Borry schreef op 06 maart 2004 @ 15:17:
Ik heb mijn setje al eens eerder laten zien, in deel drie geloof ik, maar nu heb ik de surroundboxen van de muur gehaald en op standaards gezet.
Ik kon geen geschikte standaards vinden dus heb ik deze bij de plaatselijke smid laten maken volgens eigen ontwerp en met poedercoating laten behandelen.
[afbeelding]
Ik weet dat mijn boxen te dicht tegen de muur staan maar ik woon hier niet alleen.
[afbeelding]
Ik wil er nog twee surround-boxjes bij hebben om 7.1 te draaien maar ik wil eerst een breedbeeld LCD-TV.
[afbeelding]
Mijn set bestaat uit:
Harman Kardon AVR4550 recever
Harman Kardon FL 8380 CD wisselaar
Harman Kardon DVD25 DVD-speler
Chario Syntar 200T front
Chario Syntar Dialogue center
Chario Syntar surround
Chario Syntar SW1 sub
Wat zijn de kosten er ongeveer van?
Zelf heb ik mijn Receiver + dvd speler + Tv tuner op een oud kastje staan, en dat is lelijk.
39
Volgens mij moet het deze zijn:Homedisc schreef op 07 maart 2004 @ 18:29:
[...]
Welke serie van Vogel's is dat precies? op hun site kan ik namelijk niet de exacte spullen terug vinden.
Wat zijn de kosten er ongeveer van?
Zelf heb ik mijn Receiver + dvd speler + Tv tuner op een oud kastje staan, en dat is lelijk.
http://www.vogels.com/en/...proddetail.asp?id=8537262 ?
Ziet er wel heel leuke set uit
aii, voortaan moet ik iets beter kijken

Ook dacht ik dat het losse ronde buizen waren die je in elkaar schuift, maar ook deze moet je dus aan de muur monteren.
Dat gaat bij mij dus net niet, jammer.
39

mijn nieuwe fronts...
heb alleen nu weer een nieuw probleem
ze klinken STUKKEN beter op de ouwe Yamaha RXV395RDS van mijn vader, dan op mijn Panasonic SA-HE90, dus moet ik ook maar opzoek naar een mooie Yamaha
kamer moet btw nog wel opnieuw worden ingericht
specs speakers :
SEAS KT27F tweeter
Visaton W130S mid
2x Visaton W170S woofer
Hoogwaardig intertechnik filter ( ontworpen door joris van hifi.nl )
22mm MDF
[ Voor 17% gewijzigd door JWO op 07-03-2004 19:40 ]
Verwijderd
Nice JWO! Mooie dingen.JWO schreef op 07 maart 2004 @ 19:39:
en voila ze zijn af
[afbeelding]
mijn nieuwe fronts...
ze klinken STUKKEN beter op de ouwe Yamaha RXV395RDS van mijn vader, dan op mijn Panasonic SA-HE90, dus moet ik ook maar opzoek naar een mooie Yamaha
kamer moet btw nog wel opnieuw worden ingerichtze staan nu alleen ff zo in te spelen
specs speakers :
SEAS KT27F tweeter
Visaton W130S mid
2x Visaton W170S woofer
22mm MDF
Klinkt lekker hé? Visaton
Probleem is dat ze "agressief" zijn. Ze zijn dus fel, en mijn Onkyo ook. Dus klinkt het nogal heftig. Dus ik wil mijn Onkyo ff vervangen...... Wie heeft er geld voor mij?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 19:47 ]
Wat je ook kunt doen, is een oude Marantz of pioneer opzoeken. Zijn ook wel te vinden, en waarschijnlijk rond dezelfde prijs als de Yamaha. Keuze genoeg
Nogmaals, klasse stukje werk!
Music Addicted
zeker een verbetering tov. mijn Magnat sat/sub 5.1 setje, heel strak laag al zeg ik het zelf
mwoh ze zijn wat boven de begroting uit gekomen, ze hebbe me per 2 ong. 650 euri gekostBoekster schreef op 07 maart 2004 @ 19:47:
Ik denk dat ze er een stuk duurder uitzien dan ze uiteindelijk zijn geweest! Zien er zeker high-end uit! Mooie luidsprekers om te zien. Neem aan dat ze ook ongeveer zo klinken.
Wat je ook kunt doen, is een oude Marantz of pioneer opzoeken. Zijn ook wel te vinden, en waarschijnlijk rond dezelfde prijs als de Yamaha. Keuze genoeg. Als je gek genoeg bent kun je zelf naar een oude Accuphase gaan zoeken. Kost wat meer, maar het zal zeker imponeren.
![]()
Nogmaals, klasse stukje werk!
[ Voor 69% gewijzigd door JWO op 07-03-2004 19:49 ]
Verwijderd
Een draaibank werkt met beitels ja. Maar niet de beitels die je koopt in de hobbyschuur als je dat denkt.Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 21:23:
[...]
Maar ik neem aan dat je daa rniet met een gewone bijtel in kan wel ?
Maar de standaard beitels voor een draaibank zijn meer dan geschikt voor messing. Aangezien dat niet echt een hard metaal is.
Ergens in deel 2 ofzo heb ik al eens mijn (studenten budget) systeempje getoond, maar inmiddels zijn de "oude" Philips 723 cd-speler, Sony WF430 cassettedeck (een zelden gebruikte aankoop...) en Samsung dvd-spelertje (die ik niet bij de hand heb voor het typenummer, maar who cares) alledrie vervangen door een Kenwood DVF-3550 dvd-speler.
De dvd-speler past perfect bij mijn Kenwood KRF-V7030D versterker. Verder bestaat het systeem uit:
• frontspeakers: Magnat Viva Classic 1 - oude speakers van m'n ouders klinken bij mij beter dan bij hun...
• rearspeakers: Vision (design by B&W) DS1
• centerspeaker: Celestion F35c
• sub: Jamo E3
• tv: Finlux CT 2110T - het geluid is echt

dan nog de pics:

Geweldige set natuurlijk, ongeveer net zo als ik hem zelf in gedachten heb, alleen zou ik voor de q9c gaan in plaats van de q6c.. Ik vind de q9c echt een heel stuk beter!!Dupje schreef op 07 maart 2004 @ 18:54:
[...]
Volgens mij moet het deze zijn:
http://www.vogels.com/en/...proddetail.asp?id=8537262 ?
Ziet er wel heel leuke set uit. Zelf ben ik van plan om binnenkort me pc buiten te gooien uit me kamer samen met bureau. Dan heb ik een ruimte van 3 meter op 2m40 voor home-theater
. De speakers die ik nu gebruik om muziek te luisteren zouden dan rears worden (Kef Q3), de Q5 als fronts en Q6c als center. Maar dat zijn allemaal zaken die nu nog niet aan de orde zijn.
Tja het stopt ergens he, ik zou in plaats van de Q5 ook de Q7's kunnen kopen zoals mijn pa, schitterende luidspreker, maar het is de prijs die ook een rol speelt heGemineye schreef op 07 maart 2004 @ 22:21:
[...]
Geweldige set natuurlijk, ongeveer net zo als ik hem zelf in gedachten heb, alleen zou ik voor de q9c gaan in plaats van de q6c.. Ik vind de q9c echt een heel stuk beter!!
Als ik zou kunnen zou ik natuurlijk de top nemen, maarja.
Ook leuk: volledige set met B&W reeks 700 met de 703's als front. Het is leuk, maar de prijs is een minpuntje
en toch zou ik daar toch nog eens naar gaan luisteren als ik jou wasDupje schreef op 07 maart 2004 @ 22:24:
[...]
Tja het stopt ergens he, ik zou in plaats van de Q5 ook de Q7's kunnen kopen zoals mijn pa, schitterende luidspreker, maar het is de prijs die ook een rol speelt he
Echt waar, de Q3 en de Q5 hebben beide een 165mm 'uni-q eenheid' en de Q9c ook. Die van de Q6c is veel kleiner (130 of 140 ofzo) en past daarom echt veel minder goed bij deze set! De Q9c integreert veel beter, echt waar
geloof me nou maar

je moet gewoon maar wat langer gaan sparen
[ Voor 12% gewijzigd door Gemineye op 07-03-2004 22:42 ]
Verwijderd
Staat hardstikke stevig! er zitten namelijk van die verstelbare pootjes onder... om de boel fatsoenlijk te ontkoppelen heb ik m'n apparatuur dus op halve squash-balletjes staan.. (4 eu voor een balletje, dus 2 eu per voetjeMosez schreef op 07 maart 2004 @ 13:36:
[...]
Da's inderdaad haast niet te geloven. Staat de boel wel een beetje stevig?
was een tip uit de 'what hifi', kan ik iedereen aanraden.
Moet je eens in de buurt van H'sum kijken. Ik heb daar in 1998-2000 als verkoper in een Hifi zaak gewerkt en heb toen echt achterlijk veel chario syntar 100's, Syntar100T's en Syntar 200Ts verkocht-Stef- schreef op 06 maart 2004 @ 15:41:
[...]
Eindelijk eens iemand die ook Chario's heeft.Die zie je niet veel.
Ik heb:
Chario Syntar 200T front
Chario Syntar Dialogue center
Chario Syntar 200 (als rear)
(en een MJ Acoustics Pro 50 sub).
Ik heb zelf trouwens ook een chario syntar Dialogue Center speaker, echt waanzinnig goed is die voor het geld (450 piek destijds). Veel beter dan bijvoorbeeld de CC6 / CC60 van B&W, die paste totaal niet bij mij DM602's van datzelfde B&W en die was nog duurder ook, deze is mijn 4e centerspeaker en de enige uit de 'betaalbare' klasse die ik mooi vind
[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 07-03-2004 23:40 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Had bijna de Constellation Lynx gehad. Die klonken zo goed! Alleen was de bass te zwaar omdat ik ze in een heel klein kamertjes ging gebruiken. Thuis geluisterd en het was echt teveel van het goede. Heb uiteindelijk gekozen voor de 'iets mindere' KEF Q1. Maar kan niet zeggen dat ik daarna nooit meer getwijfeld heb of ik wel de juiste keuze heb gemaakt.
Wou zelf ook voor de Q6c gaan kijken binnenkort , omdat de Q9c net niet in mijn meubel past , de Q6 zou er wel precies in passen (kan 44 cm kwijt)Gemineye schreef op 07 maart 2004 @ 22:40:
[...]
en toch zou ik daar toch nog eens naar gaan luisteren als ik jou wasIk vind de Q5 vs. de Q7 geen goed voorbeeld, want het verschil tussen die twee is niet echt groot in mijn beleving, en daarom vind ik de Q7 het extra geld niet waard. Het verschil tussen de Q5 en de Q3 daarentegen lijkt me overduidelijk.
Echt waar, de Q3 en de Q5 hebben beide een 165mm 'uni-q eenheid' en de Q9c ook. Die van de Q6c is veel kleiner (130 of 140 ofzo) en past daarom echt veel minder goed bij deze set! De Q9c integreert veel beter, echt waar![]()
edit]
Op de tv is ook geen optie , want daar hangt het projectiescherm en dan zou de center voor het beeld liggen
Begin nou toch weer te twijfelen ......
kingfriko
Verwijderd
Eerst de versterker dan maar:

Zoals je aan de lichtjes kan zien speelt de Sony CD-speler (tijdelijke vervanging) direct op de PM 7000, de SR7300 krijgt z'n eventuele cd-prut via een optische verbinding. Als ik straks een fatsoenlijke cd-speler heb met een flinke Dac is er nog meer winst te behalen door hem zo aan te sluiten.

De 2 mooi blauwe elco's 12000uF per stuk.

De eindtorren, hij levert trouwens 105Watt@8 ohm bij 0,03% THD. Hij weegt dan ook 13 kilo, wat bijna net zoveel is als m'n SR7300 die daarmee 6 kanalen moet aandrijven.

De opstelling:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst foto's had gepost. In die tijd heb ik ook een Setje Sony speakers aangeschaft om op een compacte manier m'n kamer te vullen met surround sound. Plaatsing is in dit geval zoveel meer belangrijk dan baspotentieel. De verbetering tov Infinity zuilen (van eerst dus) als rears is echt groot. Om er dan ook nog de center van te gebruiken gaat dan weer een beetje ver maar ik heb echt een chronisch ruimtegebrek in zowel m'n kamer als audiorek dus ik moet wel.
Zoals je ziet is er echt geen ruimte meer. Om nog wat ventilatie te hebben zit de bovenste plank zo hoog dat de moer maar voor een kwart om het draadeind zit.
De TV (Sony 55cm plat model) zit ook helemaal tussen het hout ingeklemd.
Voor de dvd-speler ga ik er nog een niveau bovenop plaatsen, ik zie namelijk geen uitweg meer, m'n tv moét daar echt blijven en voor de adio heb in nergens anders plek.
Eerstvolgende aankoop (korte termijn) wordt dus een DVD-speler. Dat wordt waarschijnlijk een alleseter. Ik denk op dit moment aan een een Marantz DV6400 (geen PS) of een Sony DVP-NS930 (geen dvd-audio, wel PS) die laatste zal ik dan voor het leuke laten modificeren door Audioart.
Daarna komen eindelijk m'n fronts aan de beurt, en dan een fatsoenlijke center, als ik daar wat ruimte voor heb geschapen.

En de PC die op dit moment nog dienst doet als DVD-speler (dmv tv-out van een Radeon 9800pro). Doordat ik zowel een mobiel toetsenbord heb als een afstandsbediening is er nog wel wát gebruiksgemak maar verder vind ik het maar niets. O daar staat ook nog een Yamaha AP-U70 die op een bandpass subwoofer en 2 Cambridge Soundworks satalieten staat. Voor af en toe bij het af en toe gamen.

Music Addicted
Heej, die lijken wel een beetje op de Quint mk2, wat heb je voor deze speakers betaald???JWO schreef op 07 maart 2004 @ 19:39:
en voila ze zijn af
[afbeelding]
mijn nieuwe fronts...
kamer moet btw nog wel opnieuw worden ingerichtze staan nu alleen ff zo in te spelen
specs speakers :
SEAS KT27F tweeter
Visaton W130S mid
2x Visaton W170S woofer
22mm MDF
staat in een post van mij er ergens onder..B_FORCE schreef op 08 maart 2004 @ 18:14:
[...]
Heej, die lijken wel een beetje op de Quint mk2, wat heb je voor deze speakers betaald???
Verwijderd
Hij staat via de Pre-outs op de SR7300. Met films zet ik de PM 7000 dus op een vast afgesteld volume. Ik moet alleen nog iets vinden om het ir oogje goed af te dekken, nu werkt hij ook op de AB van de 7300 en dat is dus niet de bedoeling.Boekster schreef op 08 maart 2004 @ 18:10:
Lookin' good Play! Nette eindversterker. Hoe regeld je het nu overigens qua aansturing? Want je PM7000 staat op de fronts, maar krijgt die 7000 ook nog signaal van de 7300? Of heb je ze anders aangesloten, kan natuurlijk ook.
Stereo-versterkers moet je lekker 2e hands halen. Deze was €250. Een schijntje als je de klank van de SR7300 die een factor 3 duurder is ermee vergelijkt.JWO schreef op 08 maart 2004 @ 18:11:
oeeeuww die moet ik ook maar eens gaan beluisteren die PM-7000, wa kost dat ?
Als je toch goed 2e hands gaat zoeken probeer dan een PM8000 of PM7200 te pakken te krijgen. Deze kun je ook in klasse A laten spelen en dat moet nog beter klinken.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Gokje: interlink tussen pre-out fronts van de 7300 en de tape in van de 7000. Multi-channel bronnen op de 7300 aansluiten, stereobronnen op de 7000.Lookin' good Play! Nette eindversterker. Hoe regeld je het nu overigens qua aansturing? Want je PM7000 staat op de fronts, maar krijgt die 7000 ook nog signaal van de 7300? Of heb je ze anders aangesloten, kan natuurlijk ook
Bij MC bronnen bron selecteren op 7300, 7000 op tape zetten en volume op een vooraf gecalibreerd niveau zetten (12 uur?). Volumeregeling kan dan via de 7300
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Ja inderdaad, maar die staat bij een vriend van me, dit is trouwens wel een stijvere oplossing met een belachelijk hoog draagvermogen. Ik heb al eens op het bovenste plateau staan springen.Gitaarwerk schreef op 08 maart 2004 @ 18:33:
Play, had jij niet toevallig zo een spider rack gebouwd? en FOEI!!!!!! je hebt spulletjes op de speaker liggen
En dat zijn geen spulletjes, maar extra gewicht om die spikes stevig in m'n vloerbedekking te zetten.
Klopt ongeveer ja. Alleen hoef ik de volume knop maar een kwart open te draaien. De db meter is trouwens besteld dus dan kan ik het eens echt goed calibreren.Dr. Strangelove schreef op 08 maart 2004 @ 18:34:
[...]
Gokje: interlink tussen pre-out fronts van de 7300 en de tape in van de 7000. Multi-channel bronnen op de 7300 aansluiten, stereobronnen op de 7000.
Bij MC bronnen bron selecteren op 7300, 7000 op tape zetten en volume op een vooraf gecalibreerd niveau zetten (12 uur?). Volumeregeling kan dan via de 7300
Klinkt als jouw welbekende manier dusDr. Strangelove schreef op 08 maart 2004 @ 18:34:
[...]
Gokje: interlink tussen pre-out fronts van de 7300 en de tape in van de 7000. Multi-channel bronnen op de 7300 aansluiten, stereobronnen op de 7000.
En wat Play al zei, je hebt inderdaad dat beide volumeknoppen reageren op de afstandsbediening. Dat is lekker exponentieel, niet tot de 2e, maar tot de 4
Music Addicted
Ik heb inmiddels weer een kleine update gedaan. Scherm opgehangen, en het geheel goed gezet zoals het moet komen te staan.
(licht van de flits verwijderd alle sfeer uit deze foto, betere fotos komen wel als het helemaal af is)
De planning is dat ik morgen een zwarte rand er omheen ga maken (mits ik een winkel vind die vilt verkoopt).
En morgen ga ik met m'n moeder zwarte gordijnen maken om achter het scherm te hangen om de leegte op te vullen die er nu achter zit. Moet alleen nog een makkelijke manier bedenken dat ik TV kan kijken

Dan nog een manier om te beamer op te hangen, en tot slot wordt woensdag de beamer geleverd
to be continued ...
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Laatst kwam er een kamer vrij in huis, en kon ik die krijgen. Het is de oude huiskamer van mijn pa en ma,
die hebben nu een grotere huiskamer ergens anders in het huis.
Nou ik was dus heel blij, omdat ik dus eindelijk mijn HT een beetje fatsoenlijk neer kon zetten.
Nu zal ik er misschien niet zo heel lang zitten, omdat ik bijna afgestudeerd ben en dan toch echt eens op zoek moet gaan naar
iets voor mezelf, maar ja....
edit:
Moet ik overigens wel een leuke plek vinden, dus het hoeft niet
De specificaties van mijn set zijn als volgt:
Reciever: NAD T752
DVD Speler: Yamaha iets met 530
Subwoofer: JPB PB10
Fronts: Driade
Center en Surr: Kenwood meuk, moet ik nog eens veranderen, maar hifi is niet mijn enige hobby, tja keuzes moeten gemaakt worden he.
Kabels: voor de fronts: Oehlbach en wat andere meuk
TV: Panasonic van 4 jaar oud, tja leuke tv, zeker als je hem gekregen hebt
Hieronder een overzicht van mijn kamer, de oppervlakte is ongeveer 45 vierkante meter plus een zolder
die de kamer half overdekt van ongeveer 12 vierkante meter, dat is de slaapplaats:
Dit is de kamer vanuit mijn pc hoek, het uitzicht is in de zomer erg mooi bij helder weer
Dit is mijn slaapplaats gezien van achter de bank waar ik filmpies kijk.
De bank vanaf waar gekeken wordt:
De frontstage:
Mijn computerhoekje, let niet op de meuk, moet ik nog opruimen een keer, als ik tijd heb ofzo
Vanaf mijn luisterplek:
Mijn recievertje, samen met een frontspeaker en mijn sub.
Hier nog een plaatje waar mijn kamer nog een grote(re) zooi was, omdat ik toen nog over aan het gaan was naar de nieuwe ruimte:
Het geeft een beter beeld van de computerhoek tov van de kamer. Zelfs de kachel stond er toen nog, die s dus, zoals te zien weggehaald en verplaatst naar onderen
Verwijderd
Ik heb zelf ook de sr7300, en ik zou graag het stereo gedeelte ook een beetje boosten.
Verbeterd die pm7000 ook het geluid als je hem bijvoorbeeld op de Pre-out zet van de sr7300, en dan dus eigenlijk als eindversterker gebruikt???
de PM7200 is trouwens bij correct voor 399 te kopen. en is dit het geld waard voor de verbetering van het stereo geluid t.o.v. de sr7300??
Verwijderd
jmmr dat je alleen na studie uit huis moet
offtopic:
spaar je horloges
gaat leuk worden denk ikRappie schreef op 08 maart 2004 @ 19:24:
ziet er idd leuk uit van play.
Ik heb inmiddels weer een kleine update gedaan. Scherm opgehangen, en het geheel goed gezet zoals het moet komen te staan.
[afbeelding]
(licht van de flits verwijderd alle sfeer uit deze foto, betere fotos komen wel als het helemaal af is)
De planning is dat ik morgen een zwarte rand er omheen ga maken (mits ik een winkel vind die vilt verkoopt).
En morgen ga ik met m'n moeder zwarte gordijnen maken om achter het scherm te hangen om de leegte op te vullen die er nu achter zit. Moet alleen nog een makkelijke manier bedenken dat ik TV kan kijken![]()
Dan nog een manier om te beamer op te hangen, en tot slot wordt woensdag de beamer geleverd
to be continued ...
maar ik zit dus ook met dat probleem, ik zou graag een beamer willen.......ff het geld buiten beschouwing gelaten zou ik ook niet zo snel een oplossing weten om makkelijk te switchen tussen beamer en TV, het zou dan hetzelfde komen uit te zien als bij jou (scherm voor de tv dus)
want verder is mn huidige kamer echt perfect voor een beamer eigenlijk...maar beamer wil ik dan alleen voor dvd's gebruiken, en TV voor de rest....
PIII 800@804 Mhz
Haha, ik moet niet het huis uit hoor, ik wil het huis uit, een keer dan, maar dan moet ik wel een leuk plekje vinden, dus misschien duurt het nog wel een tijdjeVerwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:18:
hmmz kgeloof dat ik deze plaatjes al eens op ht forum tegen was gekomen maar dat doet er niet toe wel wreed dat je daar nu ruimte voor hebt!!
jmmr dat je alleen na studie uit huis moet
offtopic:
spaar je horloges?
He die Marco,
ok nee ik spaar geen horloges, of liever gezegd klokjes, maar heb er gewoon een aantal voor verschillende gelegenheden, dit is mijn mooiste:
[Omega Seamaster 120 Cal. 1109]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
www.kieskeurig.nl ?GleNnoS_ schreef op 08 maart 2004 @ 20:29:
Weet iemand een goeie site met beschrijving waar je losse speakers kan bekijken met prijs? Met google kwam ik uit op conrad... iemand betere site?
Allerlei soorten speakers met prijzen en website erbij!
Wat voor speakers zoek je? Met wat voor doel? Stereo of HT? Of misschien beide?
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Eigenlijk ben ik hier best nieuw op "Audio, Vidio & HiFi Forum" dus uhm..Griffin2k schreef op 08 maart 2004 @ 20:47:
[...]
www.kieskeurig.nl ?
Allerlei soorten speakers met prijzen en website erbij!
Wat voor speakers zoek je? Met wat voor doel? Stereo of HT? Of misschien beide?
Ik zoek eigenlijk surround speakers voor dvdtjes te kijken en gewoon muziek te luisteren... Ik zag toenet zo'n zelf gemaakt speaker die ik erg mooi vond is dat moeilijk om te maken ? Ik heb dit al ff gecheckt "Een korte introductie in de wereld die zelfbouw heet" ik snap niet echt welke speaker je bij welke speaker je moet doen... Enne ik bedoel niet helespeakers maar gewoon de speaker zelf of zeg ik dit fout
Verwijderd
Ik zag dat jij ook een
Mijn vraag aan jou wat voor speakers hebt je staan ????????
Ik zelf hebt ook een
Als ik dan alleen mijn front speakers in 2.0 (stereo) zet heb ik genoeg power om deze gasten aan te sturen en in bedwang te houden qua Bas gedeelte.
Wat je ook kunt doen is kijken naar 2 de hands Mono blokken van marantz MA-500
als ik me goed herinner leveren die gasten in 8Ohm 125 watt RMS moet genoeg zijn
Elrond
Het wordt trouwens ook wel eens tijd dat ik mijn 4300 ga boosten in stereo ... dringend tijd .. Arme C3'tjes werken maar voor de helft van hun kracht en geluid.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
http://www.audio-occasions.nl/Power-amps.htm
zou dat wat zijn in combinatie met mijn zelfbouwers ?
en is hij dat geld waard 325,- ?
pic:

[ Voor 15% gewijzigd door JWO op 08-03-2004 22:06 ]
Verwijderd
Mijn speakers zijn niet al te geweldig 2x jbl atx 40 en 2 x JBL TLX 4, maar ik wil toch voor het stereo gedeelte nog iets beter geluid.
Waarschijnlijk is me eerste aanschaf zowiezo 2 nieuwe fronts prob ook B&W
en daarna is het misschien een goed idee die mono blokken
Verwijderd
IK vind het het zeker wel waard, maar getest heb ik met de Sony digitaal op de SR7300 en dan over de pre-outs, en de sony analoog op de PM 7000, dat was een flinke verbetering (voor versterker van de PM 7000) maar dat is het enige ab testen wat ik tot nu toe heb gedaan.Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 20:16:
he play,
Ik heb zelf ook de sr7300, en ik zou graag het stereo gedeelte ook een beetje boosten.
Verbeterd die pm7000 ook het geluid als je hem bijvoorbeeld op de Pre-out zet van de sr7300, en dan dus eigenlijk als eindversterker gebruikt???
de PM7200 is trouwens bij correct voor 399 te kopen. en is dit het geld waard voor de verbetering van het stereo geluid t.o.v. de sr7300??
Maar mijn indruk was zeker dat het geluid er echt flink op vooruit gegaan is, en dan vooral de soundstage.
Haha, zo'n reactie had ik van jou wel verwachtTomSwinnen schreef op 08 maart 2004 @ 21:58:
Play is blijkbaar wéér heeeelemaal Marantz![]()
Het wordt trouwens ook wel eens tijd dat ik mijn 4300 ga boosten in stereo ... dringend tijd .. Arme C3'tjes werken maar voor de helft van hun kracht en geluid.
Maar hoezo wéér, het zijn m'n eerste Marantz producten tot nu toe.
Niks mis met je speakers hoor. Mijn Infinity's zijn echt geen high-end, maar verschillen kun je dus ook op de wat "mindere" speakers echt wel waarnemen.Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:16:
hoi lord elrond,
Mijn speakers zijn niet al te geweldig 2x jbl atx 40 en 2 x JBL TLX 4, maar ik wil toch voor het stereo gedeelte nog iets beter geluid.
Waarschijnlijk is me eerste aanschaf zowiezo 2 nieuwe fronts prob ook B&W
en daarna is het misschien een goed idee die mono blokken
Het voordeel van een integrated amp is dat je bij stereo bronnen gewoon direct de versterker gebruikt in plaats van ook nog eens de voorversterker van de SR7300. Dit levert ook weer een theoretische winst op. Het beste kun je het natuurlijk zelf eens gaan beluisteren. De marantz bij correct is zeker z'n geld waard, grotendeels gelijk aan de PM 7000+ de mogelijkheid om hem ook in Klasse a te schakelen. Of jij het ook een flinke verbetering vindt tov je SR7300 vind ik moeilijk te zeggen.
Je kunt natuurlijk ook een versterker in een hele andere hoek gaan zoeken, bijvoorbeeld een NAD C320BEE bijvoorbeeld.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
1. ik ga sparen voor een projector (sanyo z1 ofzo die is te betalen)
2. ik ga sparen voor nieuwe fronts B&W ofzo
3. Sparen voor die mono-blokken of een aparte stereo versterker
op het moment denk ik toch voor optie 1 te gaan, omdat dat iets is wat ik al heel lang wil en het is toch een wereld van verschil:
een 72 cm breedbeeld of een scherm met 2 m diagonaal
Ik hoop zo rond juli genoeg geld te hebben 1 van de 3 upgrades dus nog tijd zat om te beslissen wat het wordt.
Tegen die tijd maak ik wel ff wat screenies van wat het geworden is
Ow dus ik kan hem beter evoor hangen, dus die marantz sr7300 op de output van de 7000?Dr. Strangelove schreef op 08 maart 2004 @ 22:44:
Een 7000/7200 achter een 7300 hangen op de pre-outs gaat niet veel helpen, omdat je dan nog steeds de voorversterker van de 7300 gebruikt, en dat is waar de grootste oorzaak van de slechte stereoprestaties van een AV amp zit.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 22:51 ]
Gadverdomme, jij nou je zin?Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 19:49:
Nou here goes
Mijn budget home theater
(Work in progress)
Budget of value for money, dat laat ik maar even in het midden. E.e.a. bevindt zich op mijn studentenkamer. Erg veel geld en ruimte is er dus niet.
[afbeelding]
De frontspeakers zijn de Eltax Concept 200 speakers, maar dan de klonen van de Aldi.Kostten me 89 euro en ik ben er meer dan tevreden mee. Ik vind het geluid vol en gedetailleerd. Uiteraard tot ik een B&W set hoor spelen, maar ik zorg er gewoon voor dat dat niet gebeurt voordat ik afgestudeerd ben
De center en rears zijn van Pioneer. Ik kocht ze bij HiFi Corner in Groningen voor 45 euro. Kunststof behuizing, dat wel. In de hele setup zijn deze dingen momenteel de zwakste schakel denk ik, maar ik vind het wel best zo. Zeker als je ziet hoe weinig films echt intensief gebruik maken van de rears. Ik heb eerder een Creative 5.1 setje gehad en vooral de center is een enorme vooruitgang.
De subwoofer is ook van Pioneer, een S-W110S. Hij staat achter de rechter frontspeaker ivm ruimtegebrek. Had hem eerst onder mijn bureau maar dat was niet zo'n succes want ik reed er met mijn bureaustoel tegenaan. De klank is hetzelfde, ondanks dat de sub behoorlijk in een verdomhoekje staat. Gekocht voor 160 euro bij HiFi Corner. Geen bijster muzikale sub maar daar heb ik hem ook niet echt voor gekocht.
Verder uiteraard nog de receiver: een Onkyo TX-SV545. Is een Prologic ding, maar wel Dolby Digital ready. Analoog aangesloten op mijn Soundblaster Audigy 2 ZS die als decoder fungeert en presto, alsnog Dolby Digital en DTSOok dit ding kocht ik bij HiFi Corner, maar dan als occasion: 250 euro (dat was in maart 2003 trouwens).
Dit alles wordt van beeld voorzien door een projector, de welbekende Sanyo PLV-Z1.
[afbeelding]
De projector, op zijn (gelukkig) tijdelijke plek![]()
[afbeelding]
De projector nogmaals, met op de achtergrond de rechter rear.
[afbeelding]
De rechter rear.
[afbeelding]
De linker rear staat momenteel op een zelfgeknutseld CD-rek
[afbeelding]
De Onkyo receiver met een oude Philips video er bovenop. Die video gebruik ik trouwens als tuner voor de beamer, best handig. Helaas ondersteunt hij geen s-videosignaal maar alleen composiet, maar kabelsignaal is toch kut dus dat zie je niet echt.
[afbeelding]
PC met rechter front en daarachter de sub
[afbeelding]
De sub van iets dichterbij, met router en kabelmodem er bovenop
[afbeelding]
De projector in actie, en Bruce in actie
[afbeelding]
Mooie kleurtjesBest leuke serie ook (The O.C.). Is een HDTV rip dit.
[afbeelding]
Zwartweergave is altijd een beetje een probleem bij LCD projectors. Persoonlijk vind ik dat best meevallen.
Om dat te bewijzen heb ik ook maar een zwarte acteur van stal gehaald.![]()
Dit is trouwens het allereerste shot in de allereerste episode van Miami Vice.
Nou dat was het.
Totale kostenplaatje:
Fronts 89 euro
Receiver 250 euro
Rears+center 45 euro
Projector 1200 euro
Niet gek gedaan al zeg ik het zelf.
Dingen die nog gepland staan:Commentaar welkom
- Scherm ophangen - Heb een Projecta ProCinema High Contrast S scherm besteld, 16:9, 1.80 meter breed. In principe kon hij groter maar dat kijkt niet prettig meer.
- Beamer ophangen - Kan ik heel wat statiegeld innen
- Rears ophangen - Staan/hangen er nu wat rommelig bij
nu wil ik ook een beamer
www.avpnews.com
Ik dacht aan:
Eltax Millennium 500 2x Voor left front en right front
Eltax Millennium 400 mini 2x Voor left surround en right surround
JBL ATX10 als center speaker
Mivoc SW 1000 als sub
Is dit goed voor goedkoop + best wel goed geluid? of moek dit lijstje wat aanpassen?
over die JBL en Mivoc hoor ik altijd wel goede dingen.. maar over Exltax zijn de meningen verschillend.. is er niet in de buurt een goede audiozaak waar je deze merken kan beluisteren? Iedereen heeft een eigen mening over geluidGleNnoS_ schreef op 09 maart 2004 @ 16:47:
Ik heb ff op kieskeurig.nl gekeken voor een surround speakers.
Ik dacht aan:
Eltax Millennium 500 2x Voor left front en right front
Eltax Millennium 400 mini 2x Voor left surround en right surround
JBL ATX10 als center speaker
Mivoc SW 1000 als sub
Is dit goed voor goedkoop + best wel goed geluid? of moek dit lijstje wat aanpassen?
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Dat wel , maar ik meen nog te herinneren dat je eens gaan luisteren waart en toen voor sony gegaan omdat marantz niet zo goed klonk , dus nu ben je weer helemaal voor de sound .. dacht ik .. "or did I dream it?"Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:43:
Haha, zo'n reactie had ik van jou wel verwacht![]()
Maar hoezo wéér, het zijn m'n eerste Marantz producten tot nu toe.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
Slechte stereo prestaties is een beetje overdreven. De sr7300 heeft naar mijn idee een breed stereo beeld. Het hoog had wel iets verfijnder gemogen. Maar ja dat komt ook een beetje doordat mijn speakers dat een beetje genadeloos bloot leggen.Dr. Strangelove schreef op 08 maart 2004 @ 22:44:
Een 7000/7200 achter een 7300 hangen op de pre-outs gaat niet veel helpen, omdat je dan nog steeds de voorversterker van de 7300 gebruikt, en dat is waar de grootste oorzaak van de slechte stereoprestaties van een AV amp zit.
Volgens mij had ik eens gelezen dat er vrij veel power van de sr7300 af komt zeker in stereo mode. Iets van 110 watt per kanaal aan 8 ohm. Ik moet af en toe uitkijken dat ik niet m'n speakers sloop omdat de speaker uitslag soms, vooral bij sommige dvd's een beetje groot wordt.
Ik heb sterk het idee dat je beter van die 250 euro een stel betere frontspeakers kan kopen met een stel mooie midwoofers en bv een leuk bandtweetertje of in elk geval met mooie weergever. Dit verschil zal veel groter zijn als het wisselen van je eindtrap.
Ik wil verder je pm7000 niet afkraken play want het is een mooie versterker. Ik heb hem al een paar keer beluisterd en voor dat geld is er niet veel bijzonders wat mee kan. Verder vindt ik het wel grappig dat je van de veelzijdige sony naar de goed presterende marantz bent gegaan.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 19:13 ]
Mijn huis-bios:
- Receiver: Yamaha RX-V496
- DVD: Sony Picot PQ-1
- TeeVeetje: Samsung
- fronts: Yamaha NS45-E
- center: JBL 175
- rear: Revox speakertjes in serie, dan komt er tenminste nog wat uit
- sub: passive sub (merk?), ooit eens gekregen. met een oude AKAI versterker van mijzelf ertussen

DVD speler was een leuk kadootje van de baas met kerst

Disney collectie van mijn vriendin, helaas op VHS.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Vandaag gordijnen gemaakt .... Het is zwart soort van fluweel stof wat je normaal in de bioscoop in het rood ziet hangen.tbusquet schreef op 08 maart 2004 @ 19:29:
Ziet er goed uit ! Ben benieuwd wat het gaat worden met je gordijnen op hun plaats.
(kijkpositie ongeveer)
Alleen nog wat kieren tussen de verschillende stukken in, maar die ga ik met speltjes wegwerken .... (die kieren zie je door de flits extra goed, normaal vallen ze niet zo op aangezien het erachter ook donker is.
Inmiddels ook een constructie voor het tv kijken gemaakt, maar die is nogal omslachtig. Haal nu het scherm van de haakjes af, dan hou ik het plat, en steek het zo achter de tv. Waar dan weer haakjes zitten om het op te hangen zodat het schuin achter de tv blijft hangen zonder iets te raken. Lastig dat je altijd met 2 man moet zijn om het even te verhangen. Maargoed daar vind ik nog wel een keer iets praktischer op waarschijnlijk.
to-do voor morgen :
- beamerplateau maken in de nok
- zwarte rand om het scherm
- TL bakken er af halen en eventueel sfeerverlichting maken achter een plankje dus geen direct licht.
Verwijderd
Is dat een stereo versterker van pioneer? Ik heb een tijd terug 1 gekregen van buurman van mij. Maar links speelt ie niet af.(geen geluid uit de box dus
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 20:58 . Reden: tiepfauten ]
Herschrijf dat ff als je wilt, daar maak ik geen tabak vanVerwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:39:
[...]
Is dat een stereo versterker van pioneer ik heb tijd terug 1 gekregen van buurman
[knip]
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Verwijderd
Me broer heeft die ook maar hij heeft zijn Tweeters opgeblazen en daar zit ie erg mee.
Ik wil hem verrassen met 2 nieuwe tweeters, alleen ik weet niet precies welk model het is, zou je me misschien het model kunenn geven??
Ik weet niet of je als tweeker misschien het serie nummer weet van de tweeters maar ik zou graag zoveel mogelijk info willen
alvast heel erg bedankt,
ik zou het me broer zelf vragen maar dan is het geen verrassing meer
ps, het scherm en de gordijnen zien er goed uit
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 19:51 ]
Verwijderd
Hier zie je de voorkant met de nieuwe HK 2550, nog steeds 2x Tannoy S6 en een ander centertje Tannoy 621 tvv een JBL'tje dat scheelt iig een heleboel.

Nu de achterkant. Daar nog steeds 2x Tannoy M1.

Moet zeggen dat de Hk 2550 erg goed bevalt, maar het is ook een hele verbetering tov een AVR41. Heb lekker dolby digital en Logic7 bevalt ook erg goed voor het luisteren van muziek en bij TV kijken.
Nou dat wou ik graag f met jullie delen. *)
Verwijderd
kun je je projector niet beter onderste boven ophangen zodat je je keystone correctie zo klein mogelijk maakt?
Saturn serie 0wn4g3Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:50:
Bij deze wil ik ook ff picz posten, want ik heb ook net nieuwe dingen gehaald.
Hier zie je de voorkant met de nieuwe HK 2550, nog steeds 2x Tannoy S6 en een ander centertje Tannoy 621 tvv een JBL'tje dat scheelt iig een heleboel.
[afbeelding]
Nu de achterkant. Daar nog steeds 2x Tannoy M1.
[afbeelding]
Moet zeggen dat de Hk 2550 erg goed bevalt, maar het is ook een hele verbetering tov een AVR41. Heb lekker dolby digital en Logic7 bevalt ook erg goed voor het luisteren van muziek en bij TV kijken.
Nou dat wou ik graag f met jullie delen. *)
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
[img]url[/img]Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:48:
Hoe voeg je plaatjes toe aan je tekst? Kan ik mijn plaatjes laten zien.
voor meer dinge: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
kan, of ik maak mijn plateau wat lager ... aangezien er toch een tafel onder staat kan het wat lager als normaal. Maak er waarschijnlijk meteen een lamp onder aan en een beetje camoufleren enzoVerwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:06:
@rappie
kun je je projector niet beter onderste boven ophangen zodat je je keystone correctie zo klein mogelijk maakt?
Heb de tweeters er nog nooit af gehad. Misschien is het makkelijker om een keer bij je broer te kijken, als hij ze toch al kapot heeft liggen zitten ze er toch niet meer in waarschijnlijk. Of googlen op deze Jamo studio 180 speakers ...Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:50:
Ik weet niet of je als tweeker misschien het serie nummer weet van de tweeters maar ik zou graag zoveel mogelijk info willen
[ Voor 36% gewijzigd door Rappie op 09-03-2004 20:35 ]
Play, dit ziet er echt mooi uit
Verwijderd
Voor mijn Jbl's heb ik laatst bij Meno-Eshm een nieuwe tweeter en woofer besteld
Bestaat er ook zo'n soort leverancier waar je Jamo onderdelen kan bestellen?
Maar dat neemt niet weg dat het idd een aantrekkelijk kastje is.
robbie1234:
Jamo Audio Nederland BV
Postbus 82
3769 ZH SOESTERBERG
Tlf: 346 350 797
Fax: 346 351 289
[ Voor 35% gewijzigd door Verdicampo op 09-03-2004 21:18 ]
post hem alleen als er wat upgrades zijn gedaan , en dat is het geval
Nieuw zijn:
-Een B&W ASW 650 Subwoofer
-Een Cineluxx Projectie scherm van 2 meter breed met een zwart randje.
-Upgrade DVD speler , een Philips 963 SA met progressive scan. (voorheen HK dvd21)
-Profigold interlink analoog 1m
-Profigold component kabel 10m
-Profigold Banaanstekkers
Overige specs:
Speakers B&W 600 series
Front 603 s3
Rear 602 s3
Center LCR600
ASW 650 Subwoofer
Reveiver Marantz SR4300
(wil ik vervangen voor wat meer power) (de vraag is of het nodig is) misschien naar een SR7300 105 watt ipv 80 die ik nu heb)
Projectie Scherm Cineluxx
204x156 Scherm Luxe uitvoering. (2cm zwart kader) dus 2m breed
Een redelijk scherm voor een redelijke prijs.
De kamer is wat klein , over een paar maanden verhuis ik door naar een wat grotere kamer , dan is er wat meer ruimte voor de set. Nu is het voorlopig nog even proppen.

De Setup in zijn geheel. Philips 4:3 televisie , wilde eerst een breedbeeld . Maar ik wacht eerst even tot deze het begeeft , daarnaast is er al een 16:9 projector.
De center staat nu niet zo mooi op de tv , veels te groot , een nieuw tv meubel zou een uitkomst kunnen zijn.

de nieuwe subwoofer asw650, nog maar net in bezit en moet nog uitvoerig worden getest.

de dvdspeler philips 963 sa Super audio cd en progressive scan. + de receiver marantz sr4300 wordt geupgrade als blijkt dat de fronts beter gaan spelen bij een betere receiver.

cinelux projectieschermpje 204x156. zwarte kader , in een witte behuizing niet te zien op de foto.

mijn inmiddels overbodige zelfbouw scherm , van verduisteringsgordijn van de kwantum. iemand die ik ermee blij kan maken ? staat nu maar in de weg.

De Sanyo Z1 projector opgehangen aan een speaker ophangbeugel van 29,- ipv een dure projector ophangbeugel van meer dan 150,- euro.

Mijn bureau waaraan ik zit, met rechts en links de rear speakers 602 s3, staand op speakerstands van 80 cm, draden zijn nog niet netjes weggewerkt , en de kamer is niet opgeruimd , maar er wordt in geleefd!

een probeersel om een mooie screenshot te maken , beetje donkere foto...
in werkelijkheid mooier beeld , maar ik kan gewoon niet fotograferen. Hoe maken jullie toch die mooie heldere kleurrijke foto's ?

Nogmaals een poging , nog steeds donkere foto..
Tevens moet de projector nog isf gecalibreerd worden.. dat gebeurt als ik wat meer tijd heb (na mijn tentamens)
EDIT nog wat extra screenshots , beter dan dit krijg ik ze niet

Tot zover mijn setje
[ Voor 103% gewijzigd door xdc op 18-03-2004 20:25 ]
slimmehotspot.nl
Dit topic is gesloten.