Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.643 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 09 maart 2004 @ 17:14:
[...]

Dat wel , maar ik meen nog te herinneren dat je eens gaan luisteren waart en toen voor sony gegaan omdat marantz niet zo goed klonk , dus nu ben je weer helemaal voor de sound .. dacht ik .. "or did I dream it?" ;)
Ja inderdaad, ik had Marantz toen afgeschrven vanwege de weinige instel mogelijkheden. Ik vond het geluid altijd wel aardig, maar het basbereik wat gering. Dat laatste vind ik nu niet echt een probleem meer, je went eraan. Toen stond overigens ook die verre van handige volume knop me tegen. Nu nog steeds, gelukkig heeft de PM 7000 een normale analoge knop met een begin en eind. Heeeerlijk. :)
bobje86nl schreef op 09 maart 2004 @ 20:39:
[...]
Play, dit ziet er echt mooi uit :). Ik kan daarover wel veel kwijlen en slijmen maar daarvoor is dit topic niet. Ik vind dat DVD-achtig kastje (waar je je dvd's in hebt op de één-na-laatste foto) erg aantrekkelijk. Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je die vandaan hebt?
Bedankt, complimentje mag je altijd maken hoor. :)

Die Kast komt inderdaad van Ikea, hij heet Bertby
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:06:
[...]
Ik heb sterk het idee dat je beter van die 250 euro een stel betere frontspeakers kan kopen met een stel mooie midwoofers en bv een leuk bandtweetertje of in elk geval met mooie weergever. Dit verschil zal veel groter zijn als het wisselen van je eindtrap.

Ik wil verder je pm7000 niet afkraken play want het is een mooie versterker. Ik heb hem al een paar keer beluisterd en voor dat geld is er niet veel bijzonders wat mee kan. Verder vindt ik het wel grappig dat je van de veelzijdige sony naar de goed presterende marantz bent gegaan. :)
Ik kan inderdaad beter die €250 uitsparen voor betere fronts, alleen ik vind die apparaten zo mooooi :P
Maar voor fronts kan ik zoveel kanten op dat ik die keus steeds maar weer uitstel.

Mooie opmerking over Marantz. Gelukkig heb ik Sony rears, blijft m'n set nog een beetje controversieel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

IKEA, de Bertby wandvitrine om exact te zijn :) . Alleen op te hangen aan de muur, tenzij je er ppotjes onder zet :) .

Rats, Play :p . Beetje je eigen kastje een naam geven :P .

[ Voor 21% gewijzigd door Boekster op 09-03-2004 22:16 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hey XDC, zie ik nou dat jij daar een aico hebt staan??? Wel erg decadent hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:33

bladebla

<Piéééép>

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:39:
[...]

Is dat een stereo versterker van pioneer? Ik heb een tijd terug 1 gekregen van buurman van mij. Maar links speelt ie niet af.(geen geluid uit de box dus :) ).. Ik weet niet hoe ik dit moet fixen, anders had ik voorlopig ff mooi stereotje. Ik heb beide speakers wel op links of rechts weet zo niet welke ut is(die defect is), aangesloten gehad en dat klonk beter dan sound wat uit tv kwam!
Nee, het is een Akai versterker, enkel en alleen om die sub aan te sturen.
offtopic:
Wat het probleem is met jouw Pioneer zou ik zo niet weten. Heb je naar je balance gekeken? :P Kijk anders of er een A/B groep schakelaar op zit, dan kun je proberen je boxen op een andere groep te gooien waar links en rechts het wel van doen. Denk dat het verder buiten dit topic ligt. Open er anders een nadat je nog wat geprobeerd hebt met je versterker.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladebla schreef op 10 maart 2004 @ 08:18:
[...]

Nee, het is een Akai versterker, enkel en alleen om die sub aan te sturen.
offtopic:
Wat het probleem is met jouw Pioneer zou ik zo niet weten. Heb je naar je balance gekeken? :P Kijk anders of er een A/B groep schakelaar op zit, dan kun je proberen je boxen op een andere groep te gooien waar links en rechts het wel van doen. Denk dat het verder buiten dit topic ligt. Open er anders een nadat je nog wat geprobeerd hebt met je versterker.
om het even duidelijk te maken even een foto :

Afbeeldingslocatie: http://rnt.streetpoint.nl/M4100001.JPG

http://rnt.streetpoint.nl/M4100001.JPG

als je op de link klikt krijg je de grote foto!

ik heb dus de speakers op A aangesloten, en dan links en rechts. Maar de rechter speaker die doet dan niks. kheb um ook al eens open gehaald maar alles zag er nog wel goed uit, alleen wat stoffig. Ik weet dus totaal niet wat er mee aan de hand is maarjah...

ontopic:

Iedereen mooie sets hierboven!! die van xdc is echt mooi met die zuiltjes voor en bevalt de nieuwe sub een beetje ? Voor bladebla had ik nog een vraagje welke kleur is die yamaha reciever ? niet normaal alu kleur toch ? hier lijkt hij wat grijzig vin ut zelf wel bruut eruit zien!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Probeer hem dan eens op B...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 10 maart 2004 @ 11:26:
Probeer hem dan eens op B...?
Heb ut geprobeert a en b beide kant maar rechts doet ut niet zeer vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik heb nog een vraagje voor de mensen in het bezit van een beamer... Sinds ik al die mooie spullen van jullie zie, ga ik er steeds meer aan twijfelen om een beamer te kopen ipv een mooie 70cm tv...

Hoever zitten jullie er nou over het algemeen vanaf als je naar het scherm kijkt?

Opzich heb ik namelijk een goede kamer voor een beamer (2x6m), maar misschien is het een beetje te klein. Helemaal aangezien de maximale afstand tussen het scherm en een zitpositie (vaak mijn bed) een meter of twee is... En misschien is zo'n groot scherm zo dichtbij niet zo prettig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

MikeyMan schreef op 10 maart 2004 @ 12:06:
Hoever zitten jullie er nou over het algemeen vanaf als je naar het scherm kijkt?

Opzich heb ik namelijk een goede kamer voor een beamer (2x6m), maar misschien is het een beetje te klein. Helemaal aangezien de maximale afstand tussen het scherm en een zitpositie (vaak mijn bed) een meter of twee is... En misschien is zo'n groot scherm zo dichtbij niet zo prettig...
Is niet ook hier de richtlijn 3x hoogte van het scherm van toepassing (of bestaat die niet en heb ik die uit mijn duim gezogen)

Ik heb zelf een 16:9 scherm. Dus 2m:1m12

1m12*3 = 3m36

Nou, ik zit op 4 meter afstand en dat vind ik prettig kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:56
Griffin2k schreef op 09 maart 2004 @ 17:03:
[...]

over die JBL en Mivoc hoor ik altijd wel goede dingen.. maar over Exltax zijn de meningen verschillend.. is er niet in de buurt een goede audiozaak waar je deze merken kan beluisteren? Iedereen heeft een eigen mening over geluid :)
Nee niet dat ik weet.. in mijn dorp in ieder geval niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Megapool hebben ze Eltax. Goede audiozaak nee, maar luisteren is luisteren :) Eltax geldt toch een beetje als instapmerk dus bij de harc0r3 audioboer kom je die niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:31:
Bij Megapool hebben ze Eltax. Goede audiozaak nee, maar luisteren is luisteren :) Eltax geldt toch een beetje als instapmerk dus bij de harc0r3 audioboer kom je die niet tegen.
Uhm verkopen ze daar losse speakers ? Hier hebben we wel scheer en foppen maar dan verkopen ze geen losse speakers..
[EDIT]
Voor een eerste surround set is Eltax wat? Eltax is lkkr goedkoop mijn budget is ook niet zo hoog... maar het moet wel een beetje klinke.. ik bedoel dan wel alles los kopen dus niet een set.

[ Voor 22% gewijzigd door GleNnoS_ op 10-03-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img]C:\Documents and Settings\Ramdhani\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen[img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@naamloos2004: over het algemeen kunnen wij niet op jouw harde schijf kijken... Je zult ze dus ergens moeten uploaden (bv. www.theforumisdown.com)... komt bij dat je laatste [img],[/img] moet zijn...

@GleNnoS_; kun je die speakers niet vervangen door goede drivers van bijvoorbeeld speakerenco?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 10-03-2004 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

MikeyMan schreef op 10 maart 2004 @ 15:25:
over het algemeen kunnen wij niet op jouw harde schijf kijken
haha zoooooo droog D:

edit: www.theforumisdown.com

[ Voor 8% gewijzigd door PnD op 10-03-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
MikeyMan schreef op 10 maart 2004 @ 15:25:
@naamloos2004: over het algemeen kunnen wij niet op jouw harde schijf kijken... Je zult ze dus ergens moeten uploaden (bv. www.theforumisdown.com)... komt bij dat je laatste [[url=, ]afbeelding[/url]] moet zijn...

@GleNnoS_; kun je die speakers niet vervangen door goede drivers van bijvoorbeeld speakerenco?
geen id :? ik heb ze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah, het hoort dan wel niet thuis in het topic "HT" maar ik wilde toch ff "patsen" met mijn nieuwe spulleke. (foto's volgen nog)

Voor de speakers heb ik naar heel veel verschillende merken geluisterd, maar JM-labs en Totem vondt ik het mooiste klinken.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de "Totem Sttaf":

http://www.totemacoustic....s/floorStanding_staff.htm

Geweldige speakers, het geluid is super-ruimtelijk, dus kleeft niet aan de speakers. Toen ik ze voor de 2e keer ging luisteren heb ik ze gelijk maar gekocht.

Als amp heb ik gekozen voor de "Rega Mira 3"

http://www.rega.co.uk/html/mira.htm

Ik vindt het persoonlijk de beste versterker die ik ooit gehoord heb. Superwarm geluid, enorme klank-helderheid en het smoeltje is geweldig :P

De cd-player is de "Rega Planet" geworden

http://www.rega.co.uk/html/planet.htm

In vergelijking met z'n voorganger (mijn oom heeft 'm) de "Jupiter" is dit weer een hele stap vooruit. De planet gebruikt de "24bit Sigma Delta IC40 D.A.C." wat zorgt voor kristalhelder geluid. De "ouwe" "Jupiter" gebruikt de zelfde DAC, maar klinkt toch minder.

En de tuner is de "Rega Radio 3" geworden, we willen toch ook radio kunnen luisteren, nietwaar ?

Ik heb QED interconnects gebruikt en ook QED kabel voor naar de totems. Bi-wired uiteraard.

Ik zie overigens dat er maar weinig "Rega" en "Totem" voorbij komt hier. Ik zag een stukkie terug wel dat iemand de "Hawks" had. Errug mooi !!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 16:47 . Reden: verkeerde plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Graag jullie advies, ik zit te twijfelen tussen deze twee rijtjes.
Volgens mij krijg je veel voor je geld bij Eltax of is dan je geluid slecht? Of is het beter om Millennium 500 te nemen + JBL SCS 178 omdat die mini's bijvoorbeeld slecht zijn?

code:
1
2
3
Eltax Millennium 500 2x          = 228 eur.  |  JBL ATX 30 2x                    = 220 eur.
Eltax Millennium Mini 2x         = 60  eur.  |  JBL SCS 178 Satellite 2x         = 100 eur.
Eltax Millennium 400             = 54  eur.  |  Magnat Motion 210 center         = 70  eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
zo in eerste instantie zeg ik JBL, maar doe jezelf een plezier en ga gewoon luisteren. In bijvoorbeeld de koopjeskelder van correct kun je denkik voor dat geld ook wel wat leuk(er)s samenstellen... www.correct.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
MikeyMan schreef op 10 maart 2004 @ 19:26:
zo in eerste instantie zeg ik JBL, maar doe jezelf een plezier en ga gewoon luisteren. In bijvoorbeeld de koopjeskelder van correct kun je denkik voor dat geld ook wel wat leuk(er)s samenstellen... www.correct.com
Ikga ook zeker wel luisteren maar ik ga eerst ff zoeke waar ik naar ga luisteren!
Daar tussen zie ik niks staan.. Misschien marktplaats ofzo. Maar ik zoek eerst speakers bij elkaar daarna ga ik denk ik op marktplaats, ebay, etc kijken maar misschien koop ik ook wel nieuw. Of ik koop voor het zelfde geld 2de hands boxjes. Maarja 2de hands...

Trouwens hier een voorbeeld van twee frontspeakers voor het zelfde geld alleen de een heeft veel meer.

Eltax Millennium 500
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/A8D694DC0DCBDFAAC1256CD4004499D9/$file/millennium500-add2.jpg
Formaat vloerstaand
Type speaker 3-weg
Aantal speakerunits 4
Tweeter-units per speaker 1
Tweeter diameter 25 mm
Midrange-units per speaker 1
Midrange diameter 130 mm
Woofer-units per speaker 2
Woofer diameter 250 mm
Basreflexpoort
Gevoeligheid 94 dB
Impedantie 4-8 ohm
Frequentie bereik 30-20000 Hz
Gewicht 18,1 kg
Afmetingen (H x B x D) 1030x320x300 mm

JBL ATX 30
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/2E550C0B35F618AAC1256CCE0052C023/$file/ATX30.jpg
Formaat vloerstaand
Type speaker 3-weg
Aantal speakerunits 3
Tweeter-units per speaker 1
Tweeter diameter 10 mm
Midrange-units per speaker 1
Midrange diameter 100 mm
Woofer-units per speaker 1
Woofer diameter 165 mm
Basreflexpoort
Aanbevolen min. vermogen 20 Watt
Aanbevolen max. vermogen 100 Watt
Gevoeligheid 88 dB
Impedantie 6 ohm
Frequentie bereik 60-20000 Hz
Cross-Over frequentie 0,8, 3,5 kHz
Gewicht 13,5 kg
Afmetingen (H x B x D) 865x202x286 mm

Heeft die Eltax gewoon kut geluid of is dat merk goed koop. Enne ik zoek mijn eerste surround setje dus hoeft niet te goed te zijn.. Lijkt mij toch een hele verandering met die speakers die ik nu heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03
Nou luister eens naar die speakers en maak dan je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo van die mooie projectorplaatjes zie van die Z1 dan gaat het hier kriebelen :X toch maar eens gaan sparen :) . Maandag een dp450 tweedehands gekocht. Morgen in huis. Kan ik eindelijk m'n divx collectie (+/- 450 films) afspelen. Ben dat zo beu dat geklooi op m'n pc.

Glennos je kunt beter starten met een leuk setje stereo speakers en dan later uitbereiden naar 5.1. Gebruik bv je huidige mains straks als rears. Eerlijk gezegd vindt ik die eltax en jbl instap speakers niet echt denderend klinken. Als je daar een jaar naar luistert ben je ze gewoon beu en dat zou jammer zijn. Je kunt ook kijken voor 2ehands speakers. Het voordeel is dat je vaak mooie deals kan maken en dat op de wat duurdere speakers vaak goed gepast is. Het nadeel is dat je wat geduld moet hebben maar dat is een schone zaak :) .

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 16:45:
...
Ik zie overigens dat er maar weinig "Rega" en "Totem" voorbij komt hier. Ik zag een stukkie terug wel dat iemand de "Hawks" had. Errug mooi !!!
Ik heb er wel over gehad. Ik vond hem erg mooi uitzien, maar heb hem (nog) niet. Ik wil hem wel een keertje beluisteren.
Het is wel erg jammer dat ik geen hifi zaak kon vinden (door dealerlijsten comparing) die EN Denon EN Arcam EN Master EN Totem EN KEF hebben. Blijkbaar is die combo toch niet gebruikelijk, terwijl ik de Master met de Totem en KEF wil vergelijken.
Wat mij bij de Master Three erg opviel dat hij heel mooi klonk met de combo Densen geintegreerde versterker en Meridean cd speler, bekabeld met Nirvana Audio... Het midden klonk daarop erg goed., terwijl het hoog precies definieerd klonk en de bas -wanneer nodig- pas echt goed strak weergeeft. Op de Denon AVR 3803 klonk het midden te weinig. Ik vermoed (en dat denkt een andere GOTTER ook) dat de power van de 3803 te weinig is. Daarom wil ik deze speaker op mijn type versterker horen: de AVC-A11SR.

Opm. In de toekomst zal ik waarschijnlijk ook een stereo kopen. Dus hou ik Densen en Meridean zeker in mijn achterhoofd en favorieten-folder (mits Macrostof hem er niet uit windows sloopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 22:18:
Als ik zo van die mooie projectorplaatjes zie van die Z1 dan gaat het hier kriebelen :X toch maar eens gaan sparen :) . Maandag een dp450 tweedehands gekocht. Morgen in huis. Kan ik eindelijk m'n divx collectie (+/- 450 films) afspelen. Ben dat zo beu dat geklooi op m'n pc.

Glennos je kunt beter starten met een leuk setje stereo speakers en dan later uitbereiden naar 5.1. Gebruik bv je huidige mains straks als rears. Eerlijk gezegd vindt ik die eltax en jbl instap speakers niet echt denderend klinken. Als je daar een jaar naar luistert ben je ze gewoon beu en dat zou jammer zijn. Je kunt ook kijken voor 2ehands speakers. Het voordeel is dat je vaak mooie deals kan maken en dat op de wat duurdere speakers vaak goed gepast is. Het nadeel is dat je wat geduld moet hebben maar dat is een schone zaak :) .
Ja je hebt gelijk.. Ik begin met nieuwe Fronts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 09:29:
[...]

Ik heb er wel over gehad. Ik vond hem erg mooi uitzien, maar heb hem (nog) niet. Ik wil hem wel een keertje beluisteren.
Het is wel erg jammer dat ik geen hifi zaak kon vinden (door dealerlijsten comparing) die EN Denon EN Arcam EN Master EN Totem EN KEF hebben. Blijkbaar is die combo toch niet gebruikelijk, terwijl ik de Master met de Totem en KEF wil vergelijken.
Wat mij bij de Master Three erg opviel dat hij heel mooi klonk met de combo Densen geintegreerde versterker en Meridean cd speler, bekabeld met Nirvana Audio... Het midden klonk daarop erg goed., terwijl het hoog precies definieerd klonk en de bas -wanneer nodig- pas echt goed strak weergeeft. Op de Denon AVR 3803 klonk het midden te weinig. Ik vermoed (en dat denkt een andere GOTTER ook) dat de power van de 3803 te weinig is. Daarom wil ik deze speaker op mijn type versterker horen: de AVC-A11SR.

Opm. In de toekomst zal ik waarschijnlijk ook een stereo kopen. Dus hou ik Densen en Meridean zeker in mijn achterhoofd en favorieten-folder (mits Macrostof hem er niet uit windows sloopt).
je zou volgend weekend (goed, over twee weekenden) eens naar de doelen moeten gaan... Daar staan een hoop importeurs met hun spulletjes... Iig staat daar Totem, kun je in iedergeval luisteren of je het überhaupt wat vind... En natuurlijk ook een hoop andere leuke spulletjes ;)

http://www.dedoelenlentehifishow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 10:08
M'n breedbeeld is al een paar dagen en om jullie te amuseren met wat meer pics in dit topic dacht ik, toch maar ff posten dan...

http://yotiac.freeyellow.com/tv001.jpg

Philips 28PW8608 , 72cm/28"
OmniAudio 2x 200watt
TEAC Versterker

Voor mij een groot genoeg "home cinema"gehalte want ik word elke avond weer in de film 'gezogen' _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 11-03-2004 19:40 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat dacht je: Ook maar een breedbeeld foto? Misschien handiger om hem clickable te maken?

[ Voor 35% gewijzigd door smooky op 11-03-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
Sluuut schreef op 11 maart 2004 @ 16:43:
M'n breedbeeld is al een paar dagen en om jullie te amuseren met wat meer pics in dit topic dacht ik, toch maar ff posten dan...
Woah! Resize alsjeblieft dat plaatje, 2048x1536 is toch echt te groot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
OmniAudio? Was dat niet dat merk dat ze in die busjes verkochten? Zo ja: dan ben je dus erg op gelicht helaas.

(Laatst liep ik heel toevallig naar RAF Hilversum, kwam er weer zo'n busje dit keer met engels pratende figuren. Die wilden me wijsmaken dat mijn Quad speakers echt veel minder klonken dat de speakers die zij verkochten :) )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer mooie bb. Je had hem zo ook al eens geps-ed! netjes hoor, maar resize um wel even...

btw hoe doe je dat clickable link met plaatje zeg maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023

[afbeelding]

OmniAudio 2x 200watt
TEAC Versterker

Voor mij een groot genoeg "home cinema"gehalte want ik word elke avond weer in de film 'gezogen' _/-\o_
totdat je hem een week hebt, dan denk je hmmm zo groot is het helemaal niet

dat had ik ook, en kocht toen een 82 cm......een week dacht ik WOW veeeeeel groter en nu denk ik weer hmm valt wel mee ;)

maarja zal wel aan mij liggen, ik blijf nu toch maar bij die 82cm...

maar een ECHT goede film krijgt mij zelfs op een 32cm tvtje in de film gezogen :P

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

[afbeelding]

OmniAudio 2x 200watt
TEAC Versterker

zelfde versterker als mij (voor zover ik t kan zien, ik de A-70 ) :) leuk dingetje als je em voor niks kan krijgen ;)
offtopic:
//edit
maak er ff van:
["url=http://yotiac.freeyellow.com/tv001.jpg"]["img=600"]http://yotiac.freeyellow.com/tv001.jpg[/img][/url]

zonder de " natuurlijk ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Sv3n op 11-03-2004 18:45 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Zo, even tv-pic resize gedaan zonder modrechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n DP-450 binnen gehad. Nog even nieuwe firmware en dan kan ik eindelijk m'n divx collectie een keer fatsoenlijk kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/kiss01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 10:08
StarTAC schreef op 11 maart 2004 @ 16:56:
OmniAudio? Was dat niet dat merk dat ze in die busjes verkochten? Zo ja: dan ben je dus erg op gelicht helaas.

(Laatst liep ik heel toevallig naar RAF Hilversum, kwam er weer zo'n busje dit keer met engels pratende figuren. Die wilden me wijsmaken dat mijn Quad speakers echt veel minder klonken dat de speakers die zij verkochten :) )
Yepyep, echter heb ik ze voor 25 gulden de stuk gekocht.. Voor die prijs zijn eht topspeaker(tjes) :9~

Sry over de resolutie van het plaatje... Was op werk heb op submit gedaan en pc uitgekeilt... Verder niet gekeken hoe het eruit zag :/

Ik kan em nu niet meer aanpassen.. dus nog een keertje maar dan wel 'goed' ..
Afbeeldingslocatie: http://yotiac.freeyellow.com/tv001.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuut op 11-03-2004 20:22 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook weer eens een upgrade van mij. Had een paar maanden geleden een Pioneer home cinema set gekocht (wel met losse componenten). Voor films was dit opzich wel goed, maar voor muziek vind ik sattelieten toch echt niet goed klinken.
Dus heb ik mij volledig gestort op de "wat betere" apparatuur. Na veel luisteren in verschillende zaken heb ik gekozen voor een Denon AVR-1804 receiver en 2x Kef Q5 luidsprekers. Ik vond deze luidsprekers eigenlijk in alle opzichten beter klinken dan de anderen die stonden opgesteld. Ik heb nog even zitten denken om een Denon AVR-2803 te kopen, maar nadat ik ze naast elkaar heb beluistert viel de 2803 meteen af. Deze was namelijk ruim 300 euro duurder en heeft evenveel vermogen, alleen dan 7 aparte kanalen (de 1804 heeft er 6, maar je kan de zesde delen). Verder kon ik geen verschil horen tussen beide receivers.
Ik vind mijn setje nu echt super klinken. De Q5's geven ontzettend veel details weer.

Maar goed, hier zijn ze dan, de pics:

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef/ht2.jpg
Plaatje van het meubel met alles erin. De receiver past helaas niet goed in het midden door een uitstekende subwooferkabel precies in het midden. De tv is een Philips 28PW8718. Ik gebruik nu nog de Pioneer DV-360S dvd-speler. In de toekomst zal deze ook vervangen worden door een Denon. Die pioneer receiver wordt nu dus niet meer gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef/ht.jpg
Hier hetzelfde plaatje alleen dan iets verder weg. De opstelling in de hoek is niet ideaal, maar kan op dit moment effe niet anders. De center die je ziet hoorde bij de Pioneer home cinema set. Deze moet nog vervangen worden door een Kef Q9c. Bij films hoor ik nu echt heel duidelijk dat deze een veel te schel geluid weergeeft.

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef/denonmacro.jpg
Hier mijn 1804.

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef/kefmacroback.jpg
De aansluitterminals van de Kef Q5. Luidsprekerkabels zijn Monster Cable MCX-1S.

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef/uniqmacro.jpg
De UniQ eenheid van dichtbij.

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef/pioneersat.jpg
Hier zie je één van mijn rear luidsprekers. Dit zijn nu nog de sattelieten die bij de Pioneer home cinema set hoorden. Op den duur worden deze vervangen door de Kef Q1.

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef/submacro.jpg
De Pioneer S-W110S-S actieve subwoofer van dichtbij. Ik vind deze op dit moment nog voldoende. Ik gebruik hem alleen maar voor films. De Q5's gaan namelijk laag genoeg voor muziek.

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/michieltimmer/pictures/kef/panorama.jpg
Een totaalshot van alle apparatuur (klik voor een grotere). De pc is overigens digitaal aangesloten op de pc.

Nou barst maar los, wat vinden jullie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, die kef's blijven mooi !! en verder ook mooie sets enzo maar ik had echter wel 2 vraagjes:

- Je zei : ze klinken tegenover alle speakers superieur maar naar welke speakers heb je allemaal geluisterd dan ?

- En waarom ben je eerst voor pioneer gegaan, ipv gelijk door te sparen voor die kefs met die denon? Dat lijkt mij wat dubbel op geld uitgeven, want je gebruikt die oude reciever niet meer + fronts en laten we zeggen dat dat pakweg 100 a 150 euro weg gegooit geld dan is of niet ?

alvast bedankt ik zelf sta ook voor keuze eerst 5.1 aan te schaffen of gelijk doorsparen dus zou je me wat punten willen geven wat jou daar toe heeft laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
Best wel leuk setje :P
Die 'barst' in je klapper en kastje is ook leuk... Dat waren zeker ooit 2 foto's? :Y)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi hoor, die Kefs blijven populair. :)

Klinkt die Denon een beetje, ik heb van iemand anders gehoord dat het geluid niet zo denderend was. Maar ik heb het zelf nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yash:
Luidsprekers waarmee ik vergeleken heb: Dali Suite 1.7, Kef Q3 en Q4, verschillende types van Chario (welke precies weet ik niet meer), verschillende types van B&W (ook hier weet ik niet meer precies welke)

Het is idd een beetje zonde van het geld, eerst die Pioneer set kopen en nu dit. Maar aan de andere kant, als ik nu ook een nieuwe subwoofer, rears, center en dvd speler erbij koop dan kost mij dat wel in een keer bijna 2000 euro extra, terwijl die Pioneer set "maar" 600 heeft gekost. Wanneer je dus niet veel naar films kijkt dan kun je dus beter meteen een goede receiver + luidsprekers kopen. Als je ook nu al van films wil genieten is het misschien een goede keuze om eerst iets goedkopers te nemen.

@Wormaap:
het waren zelfs 4 foto's :)

@Flex82
De Denon vind ik zelf zeer goed klinken. Ik heb hem in de winkel beluistert naast een Marantz Sr-5400. Ik kan zelf nauwelijks tot geen verschil horen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:03:
@Yash:
Luidsprekers waarmee ik vergeleken heb: Dali Suite 1.7, Kef Q3 en Q4, verschillende types van Chario (welke precies weet ik niet meer), verschillende types van B&W (ook hier weet ik niet meer precies welke)

Het is idd een beetje zonde van het geld, eerst die Pioneer set kopen en nu dit. Maar aan de andere kant, als ik nu ook een nieuwe subwoofer, rears, center en dvd speler erbij koop dan kost mij dat wel in een keer bijna 2000 euro extra, terwijl die Pioneer set "maar" 600 heeft gekost. Wanneer je dus niet veel naar films kijkt dan kun je dus beter meteen een goede receiver + luidsprekers kopen. Als je ook nu al van films wil genieten is het misschien een goede keuze om eerst iets goedkopers te nemen.
Hmmz daar heb je wel zeker een punt maar je zegt dat die q5's genoeg bass leveren voor muziek niet voor film dan :S? En je kan geloof ik ook die center + rears kopen van pioneer als los set zeg maar en dan nog sub erbij ben je denk ik net nog iets goedkoper uit of ? maar het is in iedergeval een zeer mooie set!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die center en rears zijn idd als losse set verkrijgbaar, evenals de subwoofer. Als je die los koopt dan ben je natuurlijk heel wat minder dan 600 euro kwijt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:03:
@Flex82
De Denon vind ik zelf zeer goed klinken. Ik heb hem in de winkel beluistert naast een Marantz Sr-5400. Ik kan zelf nauwelijks tot geen verschil horen.
aha, ik zit er namelijk aan te denken om een andere reciever te kopen ipv mijn Onkyo.
Onkyo geeft heel mooi geluid en is super-stabiel en sterk, maar met iets te scherpe hoge tonen en wat te weinig laag imo.

En bij het zoeken naar een andere kwam deze Denon zeker in aanmerking, vooral ook om zijn redelijk lage prijs. Ik zal hem echt eens gaan luisteren bij Hobo ofzo.

Maar het nadeel bij mij is dat ik ze niet kan beluisteren met speakers die hetzelfde zijn als die ik thuis heb staan. (heb zelfbouw :) )
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:06:
[...]

Hmmz daar heb je wel zeker een punt maar je zegt dat die q5's genoeg bass leveren voor muziek niet voor film dan :S? En je kan geloof ik ook die center + rears kopen van pioneer als los set zeg maar en dan nog sub erbij ben je denk ik net nog iets goedkoper uit of ? maar het is in iedergeval een zeer mooie set!!
Voor films heb je niet zozeer mooie bas, maar vooral voelbare bas nodig. Misschien dat ie dat bedoelt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 14:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Marcel schreef op 11 maart 2004 @ 16:51:
[...]

Woah! Resize alsjeblieft dat plaatje, 2048x1536 is toch echt te groot....
[pats mode]
nergens last van op mijn 21" ;)
[/pats mode]

Maar ik zit me dus wel al een tijd af te vragen wat ik beter kan doen: een 4:3 tv kopen met iets van 80cm doorsnee, of een breedbeeld?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:58:

Klinkt die Denon een beetje, ik heb van iemand anders gehoord dat het geluid niet zo denderend was. Maar ik heb het zelf nog nooit gehoord.
Ga zelf eens luisteren ;) Anders heb je dit straks weer van een ander gehoord. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 21:35

sKitZo

:)

Ik had een vraagje aan jullie home theatre die-hards. Ik ben zelf best wel een film freak en heb nu net een breedbeeld gekocht (helemaal blij) en kijk hier nu via mn pc dvd's op enzo. Aangezien ik toch het idee heb dat het via een dvd speler mooier is wil ik een dvdspeler en een surround setje gaan kopen.

Nu is dus mijn vraag:
Kan ik beter een complete set kopen? (philips of sony ofzo) Of is het beter om alles los te kopen, en is dat ook te doen binnen mijn budget? Ik wil wel even zeggen dat ik maar een arme student ben en laten we zeggen maximaal 350 euro te besteden heb (is misschien wel ERG WEINIG als ik zie staan wat jullie hier allemaal hebben maarja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:15
sKitZo schreef op 11 maart 2004 @ 22:49:
Ik had een vraagje aan jullie home theatre die-hards. Ik ben zelf best wel een film freak en heb nu net een breedbeeld gekocht (helemaal blij) en kijk hier nu via mn pc dvd's op enzo. Aangezien ik toch het idee heb dat het via een dvd speler mooier is wil ik een dvdspeler en een surround setje gaan kopen.

Nu is dus mijn vraag:
Kan ik beter een complete set kopen? (philips of sony ofzo) Of is het beter om alles los te kopen, en is dat ook te doen binnen mijn budget? Ik wil wel even zeggen dat ik maar een arme student ben en laten we zeggen maximaal 350 euro te besteden heb (is misschien wel ERG WEINIG als ik zie staan wat jullie hier allemaal hebben maarja).
Voor dat geld is er inderdaad zoals je zelf zegt weinig te kopen..
Wat ik je wel aan kan raden is om gewoon een mooie dvdspeler te kopen die alles zo'n beetje af kan spelen..

Daarna spaar je een beetje door, en als je dan iets meer geld hebt, kun je bijvoorbeeld gaan kijken naar een mooie receiver en 2 leuke fronts..

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sKitZo schreef op 11 maart 2004 @ 22:49:

Nu is dus mijn vraag:
Doe me een plezier en spaar nog even door.... je zal zo veel meer plezier hebben van een goede set dan zo'n kant-en-klaar pakket! Begin gewoon met het kopen van een redelijke DVD-speler. Spaar daarna een poossie door en koop dan een surround-receiver en boxen. Een kant en klaar setje is in mijn ogen total waste of cash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Hmm , na een paar maandjes trouwe dienst heb ik toch besloten van mijn Magnat subwoofer buiten te kegelen. Hij is gewoon te groot , te lomp en te luid voor op mijn kleine kamer. Plus hij is even subtiel als een boerenpaard dat een palm teveel op heeft.

De zoektoch naar een nieuwe sub kan dus beginnen .. iemand een ideetje? Niet te duur é ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine hint ... zelfbouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Begin ik écht niet aan :
geen tijd , geduld , gereedschap en zin :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKitZo

sKitZo

Griffin2k schreef op 11 maart 2004 @ 22:56:
[...]

Voor dat geld is er inderdaad zoals je zelf zegt weinig te kopen..
Wat ik je wel aan kan raden is om gewoon een mooie dvdspeler te kopen die alles zo'n beetje af kan spelen..

Daarna spaar je een beetje door, en als je dan iets meer geld hebt, kun je bijvoorbeeld gaan kijken naar een mooie receiver en 2 leuke fronts..
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:59:
[...]

Doe me een plezier en spaar nog even door.... je zal zo veel meer plezier hebben van een goede set dan zo'n kant-en-klaar pakket! Begin gewoon met het kopen van een redelijke DVD-speler. Spaar daarna een poossie door en koop dan een surround-receiver en boxen. Een kant en klaar setje is in mijn ogen total waste of cash
hmmz... aan hoeveel geld denken jullie dan voor een redelijke begin set? Ik wil gewoon redelijk simpel beginnen en dan rustig opbouwen... maar wil wel graag met surround beginnen. Is het niet mogelijk een setje van philips ofzo te kopen dan later andere boxen hiervoor in de plaats te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

TomSwinnen schreef op 11 maart 2004 @ 23:29:
Hmm , na een paar maandjes trouwe dienst heb ik toch besloten van mijn Magnat subwoofer buiten te kegelen. Hij is gewoon te groot , te lomp en te luid voor op mijn kleine kamer. Plus hij is even subtiel als een boerenpaard dat een palm teveel op heeft.

De zoektoch naar een nieuwe sub kan dus beginnen .. iemand een ideetje? Niet te duur é ;)
Sissy >:)

Als je hem ZELFS op zijn zachtst (er zitten niet voor niets dingen achterop en in de reciever ken je ook flink wat korten) niet kunt pruimen of kwijtkunt dan zou ik voorlopig de sub maar even overslaan...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
sKitZo schreef op 12 maart 2004 @ 00:18:
[...]

[...]

hmmz... aan hoeveel geld denken jullie dan voor een redelijke begin set? Ik wil gewoon redelijk simpel beginnen en dan rustig opbouwen... maar wil wel graag met surround beginnen. Is het niet mogelijk een setje van philips ofzo te kopen dan later andere boxen hiervoor in de plaats te nemen?
dat kan... maar dan zit je alsnog met een shitty philips receiver/dvd combi... Je kunt bijvoorbeeld wel gaan kijken voor iets 2e hands... Kun je toch wat mooiere spullen krijgen voor het geld... En dan kun je inderdaad beginnen met een goedkoop surround setje, en dat dan stukje bij beetje verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je ongeveer +- 300 voor reciever kwijt bent en ongeveer 400 voor surround boxen ofzo dan schijnt dat magnat wel redelijk goedkoop maar toch goed is misschien moetj edaar eens naar kijken!

Walter.ppk
je zei even nieuwe firmware erop en dan kan ik divx kijke, kan dat normaal niet dna :S?
X_P

Door X_P - Thursday 11 March 2004 21:08

Die center en rears zijn idd als losse set verkrijgbaar, evenals de subwoofer. Als je die los koopt dan ben je natuurlijk heel wat minder dan 600 euro kwijt ja.
waarom heb je dat niet gedaan dan ;)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Helaas kan ik zelf nog geen pics posten, maar ik heb wel een vraagje (beetje off-topic), ik heb nog 2 oude speakers hier thuis staan. Deze wil ik als rear speakers gebruiken maar ik vind ze alleen een beetje lomp. Zou ik deze in een nieuwe kast kunnen gooien, maar dan ipv in de diepte, die hoogte en breedte in gaan (de inhoud van de kast blijft dus etzelfde). Of is dit totaal niet mogelijk....

[ Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 12-03-2004 11:19 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKitZo

sKitZo

MikeyMan schreef op 12 maart 2004 @ 01:08:
[...]

dat kan... maar dan zit je alsnog met een shitty philips receiver/dvd combi... Je kunt bijvoorbeeld wel gaan kijken voor iets 2e hands... Kun je toch wat mooiere spullen krijgen voor het geld... En dan kun je inderdaad beginnen met een goedkoop surround setje, en dat dan stukje bij beetje verbeteren...
Waar moet ik dan op letten? Als ik iets 2e hands wil kopen? ik ben echt een complete n00b op dit gebied.

Ik moet dus hebben:
DVD speler
Receiver
subwoofer
centre speaker
4 speakers

klopt he?

DVD kan ik dan gewoon een goedkope nieuwe kopen of beter 100 euro uitgeven en een duurdere halen? zo ja, wat is daarvan het voordeel?

Ik merk dat receiver het belangrijkste is om te kopen, wat voor merken zijn daarvoor aan te raden en waar moet ik op letten? en de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Als ik jou was zou ik eerst eens wat globaal gaan luisteren naar wat 'populaire' hifi merken als Denon, Marantz, Harman Kardon, Onkyo... Iets van die orde... (vooral dus merken die álleen geluidsspullen maken en 2e hands ook leuk te verkrijgen zijn). Dan weet je ongeveer (let wel: ongeveer dus!) welke sound je goed vind... Vervolgens een beetje kijken wat je kunt betalen 2e hands... Of misschien een overjarig model van iets als de koopjeskelder van bijvoorbeeld Correct... Waarbij het meestal zo is dat een ouder model minder mogelijkheden heeft (thx/dts neo/dolby etc...), maar daarvan kun je natuurlijk wel een hoger gepositioneerd model kopen...
Een goedkope dvdspeler zou ik niet doen... Die dingen van bijvoorbeeld de blokker van 50 euro slaan nog weleens over... Doen het verder prima hoor... Maar dan kun je beter wat meer geld uitgeven voor een 2ehands dvdspeler van bijvoorbeeld het merk van je receiver. Philips is hier trouwens wel een goed idee... Dingen als cdspelers en dvdspelers zijn wel goed ;)
Vervolgens moet je de afweging maken waar je de set het meeste voor gaat gebruiken in eerste instantie... Luister je meer muziek, zou ik gaan voor een paar (wederom 2e hands?) goede stereo speakers, die je later eventueel uit kunt breiden met wat rears. Voordeel daarvan is dat je ook minder snel een subwoofer nodig zult hebben, en gewoon betere speakers kunt kopen...

***disclaimer: dit is míjn visie op de zaak... Er zijn vast mensen die er hele andere ideeen over hebben***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Even een vraagje tussen door! Ik heb van die kleine magnat sattelite speakertjes(leuk zat voor de slaapkamer) Maar nu zie ik op mijn breedbeeld televisie, een grote brede streep door het beeld lopen?!?!? Kan dit door de mid speaker komen die op mijn bbtv staat? Zo ja....moet ik hem dan ophangen of weet iemand een andere oplossing??? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
en waarom probeer je hem dan niet even uit te zetten/los te koppelen? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKitZo

sKitZo

MikeyMan schreef op 12 maart 2004 @ 14:01:
Als ik jou was zou ik eerst eens wat globaal gaan luisteren naar wat 'populaire' hifi merken als Denon, Marantz, Harman Kardon, Onkyo... Iets van die orde... (vooral dus merken die álleen geluidsspullen maken en 2e hands ook leuk te verkrijgen zijn). Dan weet je ongeveer (let wel: ongeveer dus!) welke sound je goed vind... Vervolgens een beetje kijken wat je kunt betalen 2e hands... Of misschien een overjarig model van iets als de koopjeskelder van bijvoorbeeld Correct... Waarbij het meestal zo is dat een ouder model minder mogelijkheden heeft (thx/dts neo/dolby etc...), maar daarvan kun je natuurlijk wel een hoger gepositioneerd model kopen...
Een goedkope dvdspeler zou ik niet doen... Die dingen van bijvoorbeeld de blokker van 50 euro slaan nog weleens over... Doen het verder prima hoor... Maar dan kun je beter wat meer geld uitgeven voor een 2ehands dvdspeler van bijvoorbeeld het merk van je receiver. Philips is hier trouwens wel een goed idee... Dingen als cdspelers en dvdspelers zijn wel goed ;)
Vervolgens moet je de afweging maken waar je de set het meeste voor gaat gebruiken in eerste instantie... Luister je meer muziek, zou ik gaan voor een paar (wederom 2e hands?) goede stereo speakers, die je later eventueel uit kunt breiden met wat rears. Voordeel daarvan is dat je ook minder snel een subwoofer nodig zult hebben, en gewoon betere speakers kunt kopen...

***disclaimer: dit is míjn visie op de zaak... Er zijn vast mensen die er hele andere ideeen over hebben***
heel erg bedankt! hier heb ik wat aan!

Ik denk dat ik het vooral voor films ga gebruiken. Dus dan zijn alle boxen in 1 keer kopen wel belangrijk, het maakt mij niet uit dat ik niet het beste heb zolang ik maar van de balngrijkste dingen degelijk spul heb zodat ik het setje goed kan uitbreiden. Wat is van die opties op je receiver het belangrijkst? waarkan je tegenwoordig zegmaar niet meer zonder? (thx/dts neo/dolby etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nouja... Dat verschilt eerlijk gezegd per dvd... Er zijn veel dvd's met een DTS track... Maar dat zit eigenlijk overal wel zo'n beetje op... Voor de rest zijn het vooral uitbreidingen om met de bestaande technieken het geluid te verbeteren (correct me if i'm wrong...), maar hier heb ik mij eerlijk gezegd niet zo heel erg in verdiept... Staat geloof ik wel vanalles over in de FAQ. Als je nog van plan bent een goeie nieuwe tv te kopen is trouwens voor de dvdspeler misschien progressive scan nog wel een idee... Maar ook dat zal weer wat duurder zijn...

edit... Denk trouwens dat je voor de vraag op welke decoders je moet letten beter op een andere site kan kijken... zoals bijvoorbeeld hifi.nl...

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

skullsplitter schreef op 12 maart 2004 @ 00:23:
[...]

Sissy >:)

Als je hem ZELFS op zijn zachtst (er zitten niet voor niets dingen achterop en in de reciever ken je ook flink wat korten) niet kunt pruimen of kwijtkunt dan zou ik voorlopig de sub maar even overslaan...
Heb een sub nodig voor films , mijn Celestions zijn niet echt bassbeesten ;) , maar zodra ik hem iets te luid zet , galmt hij en als ik hem te stil zet is het "effect" weg... + hij is zo subtiel als ... ;)

Ik zou dus nu een downfire sub willen , in plaats van een frontfire met pijp aan de achterkant ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op 12 maart 2004 @ 17:47:
[...]

Heb een sub nodig voor films , mijn Celestions zijn niet echt bassbeesten ;) , maar zodra ik hem iets te luid zet , galmt hij en als ik hem te stil zet is het "effect" weg... + hij is zo subtiel als ... ;)

Ik zou dus nu een downfire sub willen , in plaats van een frontfire met pijp aan de achterkant ..
yamaha heeft een hele reeks downfiring subs, ik heb alleen echt geen idee of die een beetje klinken. :)
misschien is dit wat?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sKitZo schreef op 12 maart 2004 @ 13:53:
[...]

DVD kan ik dan gewoon een goedkope nieuwe kopen of beter 100 euro uitgeven en een duurdere halen? zo ja, wat is daarvan het voordeel?
Als ik je een tip mag geven:

http://www.abetterprice.nl/showgroep.asp?index=6&groep=3

Neem een DVD21 van Harman/Kardon.
Tis echt een super speler voor die prijs... 'k heb er afgelopen maandag ook 1 voor mn pa gehaald....
(richt prijs op dit moment is 250 euro omdat het een overjarig model is... abetterprice bied hem nu aan voor maar 219 euro!!)

Ga maar reviews er van lezen... een betere speler voor die prijs is er niet..
ook al ligt het iets boven je budget...

Hij leest echt heel veel (ook mp3's) en hij is heel gemakkelijk regio vrij te maken dmv een firmware update.

Koop daarna een goede 5.1 receiver met een paar leuke fronts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 18:15:
[...]

yamaha heeft een hele reeks downfiring subs, ik heb alleen echt geen idee of die een beetje klinken. :)
misschien is dit wat?
Die was ik ook al aan het bekijken :) Lijkt me inderdaad wel wat .. Anders lijken me Sony subs me ook wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
sKitZo schreef op 12 maart 2004 @ 14:22:
[...]

heel erg bedankt! hier heb ik wat aan!

Ik denk dat ik het vooral voor films ga gebruiken. Dus dan zijn alle boxen in 1 keer kopen wel belangrijk, het maakt mij niet uit dat ik niet het beste heb zolang ik maar van de balngrijkste dingen degelijk spul heb zodat ik het setje goed kan uitbreiden. Wat is van die opties op je receiver het belangrijkst? waarkan je tegenwoordig zegmaar niet meer zonder? (thx/dts neo/dolby etc...)
trouwens qua speakers zou ik ook zeker Tannoy luisteren!! prijs kwaliteit verhouding ligt erg goed bij hun IMO

enne op je receiver moet natuurlijk dts en dolby digital zitten, THX is onzin IMO tenzij je duizenden euro's betaald voor je receiver, want tegenwoordig draagt ieder flut merkje al een THX logo dat wil helemaal niks zeggen over de kwaliteit

ik vind persoonlijk prologic II wel weer een leuke toevoeging, mede omdat ik een gamecube heb en veel spellen ondersteunen dat...

dus dts/dd/prologic II.....maar ik ga ervanuit dat alle receivers dat tegenwoordig toch hebben...

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 07:32
Beamer binnen (sanyo Z1) !! :) mijn dag kan niet meer stuk .... pics helaas maandag pas aangezien ouders weekendje weg zijn met digicam mee ...

Moet alleen nog even betere kwaliteit kabels kopen. Nu zit er nog 10 meter brakke stereo kabel tussen .... En toch is het beeld al mooi, dus dat wordt nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje Offtopic :
Ik heb vanmiddag Pirates of the caribbean gekocht (special edition met DTS ) en net gekeken, OMG ! dat geluid :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:02:
Beetje Offtopic :
Ik heb vanmiddag Pirates of the caribbean gekocht (special edition met DTS ) en net gekeken, OMG ! dat geluid :9~
Fantastische dvd hé ! Ik heb em ook .. Super !

Film is trouwens ook fantastisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 11-09 19:36

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:02:
Beetje Offtopic :
Goed geluid inderdaad maar vanwege de film zelf heb ik er spijt van dat ik hem heb gekocht. Nou ja, dat heb je wel eens. Is hier trouwens ook een non-discussie.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Ik heb vandaag maar eens een Marantz DV6400 besteld 8)

Stap voor stap wordt het vanzelf wat ;)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen, ik snap uw logica echt niet hoor, ge doet uw Magnat weg omdat'm niet subtiel genoeg is en te luid speelt en wat weet ik allemaal, en dan gaat ge Yamaha en Sony subwoofers overwegen ??? 8)7

Ik zou eerder iets aanraden in de stijl van B&W ASW600, REL Q150, MJA Ref 50, ...
Allemaal wat beschaafdere subs die toch een minimum aan finesse hebben, dat is volgens mij toch wat je zoekt, niet ?
Volgens mij gaan die Yamaha's niet beter zijn dan uw Magnat (of die moet wel érg boomy geweest zijn), en Sony staat nu ook niet direct bekend om z'n speakers & subs.
Ga gewoon eens luisteren naar wat betere subs ipv weer onmiddellijk zo'n boombox van 200 euro te kopen, op lange termijn zeker z'n investering waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 11-09 19:36

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:32:
Ik zou eerder iets aanraden in de stijl van B&W ASW600, REL Q150, MJA Ref 50, ...
Bedoel je met MJA de MJ Acoustics? Die hoor je niet vaak hier. Ik heb de Pro 50 die mij zeer goed bevalt. Mijn ruimte is niet al te groot maar deze dwerg produceert meer dan genoeg, ook bij muziek CD's.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 22:32:
TomSwinnen, ik snap uw logica echt niet hoor, ge doet uw Magnat weg omdat'm niet subtiel genoeg is en te luid speelt en wat weet ik allemaal, en dan gaat ge Yamaha en Sony subwoofers overwegen ??? 8)7

Allemaal wat beschaafdere subs die toch een minimum aan finesse hebben, dat is volgens mij toch wat je zoekt, niet ?
Volgens mij gaan die Yamaha's niet beter zijn dan uw Magnat (of die moet wel érg boomy geweest zijn), en Sony staat nu ook niet direct bekend om z'n speakers & subs.
Ga gewoon eens luisteren naar wat betere subs ipv weer onmiddellijk zo'n boombox van 200 euro te kopen, op lange termijn zeker z'n investering waard. :)
Typische reply van een audiofiel natuurlijk :) Smijt direct met drie dure , bekende subwoofers en schrijft alles van de prijsklasse 200 € af als "boombox". Ik zit spijtig genoeg laatste tijd op een erg strak budget , en kan dus niet veel uitgeven .. Sony staat toevallig wel bekend voor erg goede subwoofers , evenals Yamaha. De Magnat is gewoon een erg erg errrg lomp ding. De meeste magnat's hebben trouwens de finesse van een bronstige stier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 18:15:
[...]

misschien is dit wat?
Ja hoor die klinken perfect ik heb er zelf ook een alleen dan een 500 w rms edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperGTS schreef op 12 maart 2004 @ 18:31:
[...]

trouwens qua speakers zou ik ook zeker Tannoy luisteren!! prijs kwaliteit verhouding ligt erg goed bij hun IMO

enne op je receiver moet natuurlijk dts en dolby digital zitten, THX is onzin IMO tenzij je duizenden euro's betaald voor je receiver, want tegenwoordig draagt ieder flut merkje al een THX logo dat wil helemaal niks zeggen over de kwaliteit

ik vind persoonlijk prologic II wel weer een leuke toevoeging, mede omdat ik een gamecube heb en veel spellen ondersteunen dat...

dus dts/dd/prologic II.....maar ik ga ervanuit dat alle receivers dat tegenwoordig toch hebben...
En daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, THX geeft niet zomaar een licensie weg aan een bepaald model en al zeker niet aan een flut merk (dan zal ik wel willen weten welk flut merk je ingedachten had) maar om terug te komen. Als je op hun website kijkt dan kom je er ook snel genoeg achter dat er hoge verwachtingen voor zijn. En als je duizende euro's betaald voor een versteker dat wil alleen zeggen dat er waarschijnlijk meer optie's meer vermogen etc op terug te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
nou... sinds ze ook thx certificering aan 2.1 computerspeakersetjes en computerspellen geven, ben ik afgehaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:08
MikeyMan schreef op 13 maart 2004 @ 18:51:
nou... sinds ze ook thx certificering aan 2.1 computerspeakersetjes en computerspellen geven, ben ik afgehaakt...
Dat heeft betrekking op THX Multimedia, dat staat weer compleet los van de THX certificering in de bioscopen en de THX certificering EN processing (want dat wordt vaak vergeten) in de huiskamer.
THX multimedia betekent dat je voor een pc speakerset een prima set hebt die ook nog een makkelijk te installeren is met duidelijke software.
Veel mensen zien dan THX staan en denken dat het echt hardstikke goed is en alles. Het is ook wel prima, mits je kijkt naar de toepassing en de doelgroep, maar staat dus los van THX home e.d.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
Laten we niet vergeten dat THX niets meer is dan een norm, een stel regels hoe iets zou moeten worden ingericht, etc.

Het betekend niet dat het goed is! Niet dat ik daar aan twijfel, maar verklaar THX niet heilig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Rappie schreef op 12 maart 2004 @ 21:47:
Beamer binnen (sanyo Z1) !! :) mijn dag kan niet meer stuk .... pics helaas maandag pas aangezien ouders weekendje weg zijn met digicam mee ...

Moet alleen nog even betere kwaliteit kabels kopen. Nu zit er nog 10 meter brakke stereo kabel tussen .... En toch is het beeld al mooi, dus dat wordt nog wat
Gefeliciteerd met de Z1. Toch een vraagje.. als jij je desktop projecteert, kun jij dan de teksten onder de icoontjes op het bureaublad lezen..?

Ik vraag dit omdat ik een hele oude projector in actie gezien had en daarvan het beeld op z'n scherpst nog niet echt super veel liet lezen. Voor een film kon het echter wil. Was de Sharp xx-C1E. Wil wel is weten of dat nou verbeterd.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Niet online
-Sander_ schreef op 14 maart 2004 @ 04:38:
[...]

Gefeliciteerd met de Z1. Toch een vraagje.. als jij je desktop projecteert, kun jij dan de teksten onder de icoontjes op het bureaublad lezen..?
Ja, dat kan, tekst is gewoon te lezen, zeker als je de Sanyo Z1 via de correcte resolutie aanstuurt. (964x544) (kan via het programma powerstrip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Klein vraagje tussendoor:

Als ik een klein schemerlampje naast mijn sub (Dali sw10) uitzet komt er een best harde doffe plof uit de woofer.
Dit zal vast door 1 of ander magnetisch/spannings iets komen maar kan het ook kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Focus schreef op 14 maart 2004 @ 09:58:
Klein vraagje tussendoor:

Als ik een klein schemerlampje naast mijn sub (Dali sw10) uitzet komt er een best harde doffe plof uit de woofer.
Dit zal vast door 1 of ander magnetisch/spannings iets komen maar kan het ook kwaad?
Dat komt doordat dat lampje inductief is, en als je die uitzet gaat er een kleine piekspanning terug naar het net. En doordat dat lampje op dezelfde stroomkring is aangesloten gaat die spanning ook naar je sub, waardoor je dus een plofje hoort. Of het schadelijk is? Lijkt mij van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 02:49:
[...]

En daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, THX geeft niet zomaar een licensie weg aan een bepaald model en al zeker niet aan een flut merk (dan zal ik wel willen weten welk flut merk je ingedachten had) maar om terug te komen. Als je op hun website kijkt dan kom je er ook snel genoeg achter dat er hoge verwachtingen voor zijn. En als je duizende euro's betaald voor een versteker dat wil alleen zeggen dat er waarschijnlijk meer optie's meer vermogen etc op terug te vinden zijn.
En hier ben ik het niet met je eens. ISO certificering voor bedrijven wil ook niet zeggen dat een bedrijf per definitie goed is.

Trouwens voor geintresseerden er staat een Marantz PM17 MKII te koop op hear. Zit zelf helaas ff zonder budget anders had ik hem denk ik wel gekocht :'(

Ik heb ondertussen de beamer richting het plafond verplaatst. De constructie is zelfbouw en ondanks de grote hoek is de keystone correctie minimaal.
De kabels moeten nog wel beter worden weggewerkt trouwens.

Ook een nieuwe kast voor de dvd verzameling erbij en het nu een kwestie van sparen voor een goede eindtrap of stereo amp om de maggies beter aan te sturen :)

http://members.chello.nl/d.kuiper4/stereo.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Danster op 14-03-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
TomSwinnen schreef op 11 maart 2004 @ 23:53:
[...]

Begin ik écht niet aan :
geen tijd , geduld , gereedschap en zin :)
Uitbesteden aan iemand die het leuk vindt om zelf te bouwen ;) Zijn hier genoeg mensen die dat wel willen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Tom valt me weer van je tegen ;) Ben je nou een echte tweaker of niet? 8) Zo moeilijk is het nou ook weer niet.

Danster mooie setup heb je!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Semi-offtopic:
Kan iemand misschien is een foto nemen van het beeld van een Z1 projector, dichtbij het scherm, zodat je de eigenlijke scherpte kan zien en het 'blokjes' effect? Liefste als je je Windows desktop projecteert..

Nou maar hopen dat er iemand is met een leuke digitale camera EN een Z1 projector.. :) Andere projectors mogen wat mij betreft ook..

[ Voor 3% gewijzigd door SanderTje! op 14-03-2004 17:50 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn HT in Deel 6 te hebben gepost heb ik inmiddels weer een en ander geupdate. Voldoende iig voor een update in dit Topic.

Ik heb namelijk een (2de Hands)Beamer en een Scherm toegevoegd aan mijn HT. :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.12webdesign.nl/HT/IMG_0675%20(Custom).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.12webdesign.nl/HT/IMG_0674%20(Custom).JPG

Kijk op www.12webdesign.nl voor meer foto's

Nu nog een subwoofer ;) en dan is mijn HT bijna af (Het is namelijk nooit af 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Blue Eyes schreef op 13 maart 2004 @ 22:21:
Laten we niet vergeten dat THX niets meer is dan een norm, een stel regels hoe iets zou moeten worden ingericht, etc.

Het betekend niet dat het goed is! Niet dat ik daar aan twijfel, maar verklaar THX niet heilig!
Is al vaker aan de orde geweest, maar er is voor pre/pro's ook een stuk processing waar THX apparatuur aan moet voldoen. Deze zijn erop gericht om wat je in een bioscoop beleeft goed thuis te krijgen. Alle termen van die processing vind je op de THX site.

Mijn Pre/pro (Parasound C2 is Ultra2 certified) heeft dat ook allemaal aan boord, maar ik gebruik het nooit. Klinkt me iets te mat meestal.

Daarnaast inderdaad een hoop regels waar je aan moet voldoen, zoals menu structuur, gebruikersgemak, etc. Ook mag je niet zomaar allerlei dingen veranderen zonder herkeuring.

Voor amps en dvd spelers gelden weer hele andere regels en daar is het eigenlijk alleen maar een stel regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ,

Ik heb zo mijn twijfels over THX waarom ????

Nou ik ben van mening als je een goede 5.1/5.2 opstelling maakt meschien noch iets beter klinkt als THX.
Plus daar bij als je aan THX begint moeten je weergevers ook THX zijn + je aansturing van deze weergevers enz })

En aan gezien de kost prijs om zo'n setje neer te zetten zo gruwelijk duur is (als je Hi-end spul koopt) dat een goede 5.1 reciever + een leuk setje weergevers net zo goed /beter kan klinken dan zo'n THX setje.

En je houd noch wat aardig munten over om een leuke beamer er bij te kopen .

Of heb ik het nou mis ??????

Elrond

(Trouwens ik heb een tijdje geleden in een THX bios gezeten met de film van Star Wars Attack of the clones. En heb deze film later eens op mijn eigen setje gedraaid
je mag 3x raden wat beter klonk mijn eigen setje dus _/-\o_ )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaagheid ten top alweer, lees misschien eens wat dingen op www.thx.com ?

En kerel doe eens wat aan je spelling als je wil dat mensen je serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Hmmm, THX in twijfel trekken?? Denk dat die mensen die certificaten niet voor niks uitgeven.
Misschien dat die film bij jou anders klonk omdat je kamer kleiner is en je dus meer in het geluid zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:37:
Vaagheid ten top alweer, lees misschien eens wat dingen op www.thx.com ?

En kerel doe eens wat aan je spelling als je wil dat mensen je serieus nemen.
1. een zin begint nooit met en
2. tussen spelling en als vergeet je een komma
3. je wil --> je wilt

|:(

Je kan misschien beter eerst je eigen posts doorlezen, voordat je zo'n opmerking maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, dat gezeur over spelling.

Ik heb meer moeite met de inhoud van sommige posts.
Waarom zou je hele installatie THX moeten zijn? Als je een THX receiver hebt, heb je wel bepaalde processing-instellingen die kunnen helpen het geluid 'beter' te 'maken'.
Ik zie het voordeel niet in van THX-speakers B)
Toevallig zijn mijn receiver en eindversterkers wel THX gecertificeerd, maar deze spullen heb ik niet aangeschaft omdat er THX op stond }:O

Als er een THX logootje op apparatuur staat is leuk, maar dat wil niet zeggen dat het SUPER is. Het voldoet aan een aantal eisen, maar het is ook duurbetaald ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:48
Ik vind THX een beetje overbodig, geen keurmerk kan je vertellen wat goed is, alleen je oren :P

offtopic:
Wil en wilt kan je gewoon vrij door elkaar gebruiken, en die komma is daar ook niet noodzakelijk, de zin loopt zelfs beter door de zonder :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu moeten we ophouden met dat thx gedoe. Dit is post hier je specs en fotos van h-c deel 7 niet: Thx topical deel300. Dus komop maak anders een nieuw thx topic aan ofzo, want staan nu zo anderhalve pagina alleen maar thx :|
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.