Ik heb een tijdje terug een hele HT-set voor mijn ouders samengesteld en in elkaar gezet.

Ik ben zelf enorm tevreden met het resultaat. Alles klinkt goed, zoals het moet.
De set bestaat uit de volgende elementen:
- B&W Nautilus 803 als frontweergevers.
- B&W Nautilus HTM2 als centerweergever.
- B&W Nautilus 805 als surroundweergers (standaards zijn ook van B&W).
- Denon AVC A11SR als reciever en versterker.
- Denon DVD A1 als DVD-speler.
- Denon TU-245 als tuner.
- Canare 4S8 luidsprekerkabel, rol van 100 meter gekocht want er was zo'n 70 meter nodig.
- Canare 75 Ohm digitale coax, dezelfde interlink wordt ook voor de analoge verbindingen gebruikt.
- Terratec DMXFire 6 24/96 voor de koppeling met de computer.
- Panasonic TV. Deze wordt in de toekomst, als de prijzen iets dalen, vervangen door een 42 inch LCD-TV.
Wat foto's dan maar:

Het meubel (van MDF) is nog niet helemaal, er komen nog laden in de gaten voor CD's en DVD's. Verder zijn de beide 803's te zien en de HTM2 center.

De statige 803 van voren.

De speakers zijn allemaal 'gebiwired'. Of het wat uitmaakt weet ik niet (ik heb nog geen tijd gehad echt te luisteren), maar baat het niet dan schaadt het niet.

De kabel is overigens afgewerkt met krimpkous.

De 805 op standaard.

Ook de 805's zijn 'gebiwired'. De kabels komen vanuit de kruipruimte.

Als speakerkabel heb ik gekozen voor
4S8 kabel van Canare.

De apperatuur. De film die draait is 'The Girl Of Your Dreams' met Penelope Cruz.

En close-up van de DVD-A1 (boven) en de AVC-A11SR (onder).

Het bijbehorende zenderpark.

Erg veel kabels.

De luidsprekerkabels (FL,C en SL) zijn stevig vastgeschroefd in hun 'units'.

Een blik op de achterkant van de DVD-A1. Te zien zijn de scartkabel en de digitale coax kabel.

De analoge aansluitingen van de DVD-A1. De bovenste 2 zijn voor het afspelen van CD's. De onderste zes zijn voor het afspelen van DVD-Audio en SACD (zit er nog niet op maar dat komt er wel op).

Toch is er nog een hoop ruimte over voor het aansluiten van allerhande apperatuur.

Een close-up van de Canare interlink. De interlink is volledig soldeervrij (niet zelf gemaakt, gewoon prefab) en kostte maar 18 euro per stuk, daar kunnen andere kabelfabrikanten nog een puntje aan zuigen.

De geluidsunit in de computer, zo kan ik mijn divxen er ook nog op afspelen.

De kabel is gewoon gemaakt van TV-coax kabel met 2 RCA stekkers eraan gesoldeerd.

De aansluiting op de TV. Niet echt boeiend ofzo maar gewoon voor de liefhebber. De witte kabel is de antenne. De gele is voor het configureren van de versterker/reciever.
[
Voor 4% gewijzigd door
SVDT op 09-04-2004 18:21
]