Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 24.634 views sinds 30-01-2008

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
dit topic dwaalt erg af ;)

komop mensen, posten die HT's !

(subtiel schopje voordat topic vergeten wordt)

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:15
Ik weet niet of jullie het meegkregen hebben maar neo2001 is weer een inkoopactie van kiss divx spelers begonnen. Het is nu nog een animocheck. Zie http://iasys.dynamic-ict.nl/ia/9c445s01.

• nwolsink
  • Laatst online: 03-10-2022
Erikjebaldie schreef op 27 maart 2004 @ 21:07:
Ik weet niet of jullie het meegkregen hebben maar neo2001 is weer een inkoopactie van kiss divx spelers begonnen. Het is nu nog een animocheck. Zie http://iasys.dynamic-ict.nl/ia/9c445s01.
Laten we hopen dat het volgende week een echte IA kan worden _/-\o_

• badkuip
  • Laatst online: 19:15
neo2001 schreef op 28 maart 2004 @ 10:24:
[...]

Laten we hopen dat het volgende week een echte IA kan worden _/-\o_
Doe dan ook even de DP-500 erbij. Dat staat mooier in mn audiorack!!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 09:38
Ik heb inmiddels veel HT's bekeken hier en post nu dan eindelijk die van mijzelf:

Overzicht (clickable):
TV: JVC 28WFX1
Fronts: Philips 3-weg
Center: Infinity CC2

set (clickable):
Receiver: Pioneer VSX-808RDS
DVD-speler: Pioneer DV-360
MD-deck: MDS-JE330

sub:
Yamaha YST-SW315
http://home.planet.nl/~kvli/sub.jpg

achter:
Rears: uit de Magnat Cube set
http://home.planet.nl/~kvli/achterrechts.jpg
http://home.planet.nl/~kvli/achterlinks.jpg

En in m'n slaapkamer:
Receiver: VSX-405RDS Mk II
CD-wisselaar: PD-M426
MD-deck: MDS-JE510
Fronts: Aristona SA5423
Sub: uit de Magnat Cube set

http://home.planet.nl/~kvli/slaapkamer.jpg

Anoniem: 100231

maarten_v schreef op 28 maart 2004 @ 16:01:
Ik heb inmiddels veel HT's bekeken hier en post nu dan eindelijk die van mijzelf:

Overzicht (clickable):
[afbeelding]

set (clickable):
[afbeelding]

sub:
Yamaha YST-SW315
[afbeelding]

achter:
[afbeelding]
[afbeelding]

En in m'n slaapkamer:

[afbeelding]
mooie spullen man leuke woonkamer vind ik! Is het een eigenhuis ofzo? leuke set iig!

offtopic : begon me al af tevragen wanneer er weer fotos kwamen :D

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 07:53
Wie is er allemaal naar de doelenhifi show geweest enwat vonden we ervan.

Ik vond het iets tegenvallen qua hoeveelheid. De afstelling van sommige sets was gewoon slecht! Anderen waren weer heel sweet! Wat een overkill aan platenspelers ook zeg. Das zeker nog niet dood bij de freaks.
Die mega magnats die er stonden voor 20.000 euro per stuk. Pfff laag was WAUW maar verder klonken niet geheel goed daar. Komt (hopelijk voor magnat) door die te kleine kamer.

Bijv cambridge audio klonk HEEL goed.
pics:

http://www.cambridgeaudio.com/azurpix/540rpic.jpg
http://www.cambridgeaudio.com/azurpix/640C-CD-Player.jpg
http://www.cambridgeaudio.com/azurpix/540D-DVD-Player.jpg
http://www.cambridgeaudio.com/azurpix/640T-DABFM-Tuner.jpg

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik ben ook naar die hifi-show geweest, en die magnats vond ik juist weer heel goed klinken... Een van de betere speakers van de show. Welke ik wel heel erg vond tegenvallen waren de Tannoy Westminster (toch ook al gauw 12000 euro per stuk...), zelfs van een speaker van 1/10e van dat bedrag zou ik zo'n geluid niet accepteren...
Ik was wel veruit de jongste bezoeker daar...
Ben het verder wel met bovenstaande eens dat er een hoop hele dure speakers niet echt geweldig klonken. Dynaudio viel me daar dan, samen met die magnat's, Xanadu en Totem erg mee... En wat mij betreft de topper van de dag, hoewel ik me ervoor schaam het te moeten zeggen; sony... Die hadden een paar nieuwe speakers staan (ss-x90...) die me zowat steil achterover lieten slaan... Tzal natuurlijk wel aan de smaak liggen (en aan de corrs dvd ;)), maar ik vond ze gewoon heel goed klinken, zeker onverwacht van sony! En ze waren nog vrij goedkoop ook...
Wat me trouwens ook opviel was het formaat van de REL sub's... Had er nog niet echt naar gekeken, maar die dingen zijn echt onwijs klein...

Vond het trouwens ook erg jammer dat er niet heel erg veel spullen te beluisteren waren. Ik had bijvoorbeeld nog wel de amphion speakers willen horen, maar die waren nieteens aangesloten (Stond wel een of andere zieke buizenversterker...) Nog een nadeeltje was dat marantz vergeten was Mordaunt Short luidsprekers mee te nemen. Dat vormt toch wel de bodem (kwa prijs) van de speakers waar ik een beetje naar aan het kijken ben, en ik had ze dus best wel heel graag willen horen... Maar helaas...

[Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 28-03-2004 17:14]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Zeer mooi allemaal, vooral de inrichting van je kamer vind ik zeer geslaagd :)
Zie ik daar trouwens een zeer mooie italiaanse bella (Alfa GT) op je tft's? :P

Anoniem: 50944

tatata schreef op 28 maart 2004 @ 16:38:

Ik vond het iets tegenvallen qua hoeveelheid. De afstelling van sommige sets was gewoon slecht! Anderen waren weer heel sweet! Wat een overkill aan platenspelers ook zeg. Das zeker nog niet dood bij de freaks.
Die mega magnats die er stonden voor 20.000 euro per stuk. Pfff laag was WAUW maar verder klonken niet geheel goed daar. Komt (hopelijk voor magnat) door die te kleine kamer.

pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oeh Cambridge Audio.. Persoonlijk vind ik dit wel een merk dat men gerust eens mag meenemen als men op zoek gaat naar nieuwe spullen. Ik zou ze graag nog een beluisteren/ betasten. Onwijs mooi uiterlijk en ook nog eens heel erg schappelijk geprijst. Jammer dat het in nederland zo slecht verkrijgbaar is. Wordt in engelse hifi bladen ook helemaal de hemel in geprezen.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 50944 schreef op 28 maart 2004 @ 17:19:
[...]
Oeh Cambridge Audio.. Persoonlijk vind ik dit wel een merk dat men gerust eens mag meenemen als men op zoek gaat naar nieuwe spullen. Ik zou ze graag nog een beluisteren/ betasten. Onwijs mooi uiterlijk en ook nog eens heel erg schappelijk geprijst. Jammer dat het in nederland zo slecht verkrijgbaar is. Wordt in engelse hifi bladen ook helemaal de hemel in geprezen.
Had alleen helaas nogal snel de neiging kapot te gaan. Ik weet niet hoe dat nu is, maar zo'n reputatie raak je niet snel kwijt, bij mij niet in ieder geval.

Anoniem: 52404

tatata schreef op 28 maart 2004 @ 16:38:

pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer alleen dat de displays van de verschillende apparaten niet gelijk uitgevoerd zijn. (Of er moet een optie in zitten dat je de kleurstelling van het display kunt veranderen).
Voor de rest zien ze er wel erg strak uit. _/-\o_

Verder zelf net de Pioneer VSX-D812-S besteld.

(@MikeyMan: Ik bedoelde hoe het thuis zou gaan klinken, is natuurlijk altijd anders dan in de winkel. In de winkel vond ik het erg naar mijn smaak.)

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 52404 op 29-03-2004 08:33]

• nwolsink
  • Laatst online: 03-10-2022
Reclame voor een I.A. mag je van mij zoals je nu al doet via je sig maken, maar het forum houden we schoon van spam.

[Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 29-03-2004 14:30]

• tatata
Anoniem: 52404 schreef op 29 maart 2004 @ 08:30:
[...]

Jammer alleen dat de displays van de verschillende apparaten niet gelijk uitgevoerd zijn. (Of er moet een optie in zitten dat je de kleurstelling van het display kunt veranderen).
Voor de rest zien ze er wel erg strak uit. _/-\o_
Ja dat vond ik ook al zo raar. Dat maak je toch dezelfde kleur! |:(
Het veranderen van de kleurinstelling lijkt mij onmogelijk, het lijkt te verschillend hiervoor.

[Voor 11% gewijzigd door tatata op 29-03-2004 14:42]

Anoniem: 52404

tatata schreef op 29 maart 2004 @ 14:40:
[...]

Ja dat vond ik ook al zo raar. Dat maak je toch dezelfde kleur! |:(
Het veranderen van de kleurinstelling lijkt mij onmogelijk, het lijkt te verschillend hiervoor.
Dat gevoel heb ik eigenlijk ook wel, dat die optie er niet inzit.
De lettertypes zijn ook al zo verschillend, dat ziet er ook niet uit. :'( :'(

• Dupje
Anoniem: 52404 schreef op 29 maart 2004 @ 15:25:
[...]

Dat gevoel heb ik eigenlijk ook wel, dat die optie er niet inzit.
De lettertypes zijn ook al zo verschillend, dat ziet er ook niet uit. :'( :'(
Als je kijkt naar de typenummers lijkt mij dat het kleurverschil komt doordat die modellen uit een andere serie komen. Je hebt zowel de 640 (licht) als 540 (donker) serie.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17

Wormaap

Moderator Foto & Video
Lijkt het nu maar zo of zijn die Cambridge dingen 19"?

Ticking away, the moments that make up a dull day

• tatata
Wormaap schreef op 29 maart 2004 @ 15:42:
Lijkt het nu maar zo of zijn die Cambridge dingen 19"?
Dimensions (mm): 430 x 310 x 100

19*2.5=47.5 dus is geen 19 inch!
Dupje schreef op 29 maart 2004 @ 15:30:
[...]

Als je kijkt naar de typenummers lijkt mij dat het kleurverschil komt doordat die modellen uit een andere serie komen. Je hebt zowel de 640 (licht) als 540 (donker) serie.
Ja klopt, maar de 6.1 receiver is de de enige multichannel receiver die er is en dus alleen de 500 serie. De tuner bestaat (bijna nog niet) alleen als 640. Heb je niet perse nodig bij een receiver. De cd spelers zijn als 500 en 600 serie beide licht gekleurd. De dvd is er alleen maar donker gekleurd.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Erg mooie ontwerpen, die Azur serie van Cambridge, maar wel errrug geinspireerd door de SilverLine serie van NAD vind ik...

Benieuwd naar de review van de receiver. Ik ben nog steeds op zoek naar een vervanger voor mijn SR4200, en ik zoek iets dat netjes bij mijn Arcam spul staat. Deze receiver zal nl. aardig wat billiger zijn dan de AVR300 denk ik (en ik vind hem ook mooier!).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dus toch maar niet de AVR300? Weet je trouwens al wel wat ie gaat kosten? En ik vind inderdaad ook dat het design bij dat ding echt nog wel wat te wensen overlaat.....je moet wel een paar keer kijken om hem te onderscheiden van de 200. Ik vind de nieuwe kleurstelling van Primare trouwens wél erg jummmie:

http://www.hifi.nl/gfx/DSCN9509_s_27032004.jpg

http://www.hifi.nl/gfx/IMG_1063_small_27032004.jpg

Jammer alleen dat die twee bovenste apparaten zo duur zijn, want juist het contrast met het zwart maakt het zo mooi en dat is bij de geintegreerde versterkers wel minder.

• Dr. Strangelove
Dus toch maar niet de AVR300? Weet je trouwens al wel wat ie gaat kosten? En ik vind inderdaad ook dat het design bij dat ding echt nog wel wat te wensen overlaat.....je moet wel een paar keer kijken om hem te onderscheiden van de 200.
Ik heb inmiddels een P85/3 erbij, en ik wil mijn A85 ook niet wegdoen. De AVR300 zou dus met een hoop lege kanalen amplificatie aan het werk zijn, en dat vind ik wat zonde. Het liefst zou ik een processor kopen, maar die zijn er niet echt in de prijsklasse tot 2000 euro. NAD heeft er een, maar dat schijnt een slechte match te zijn. De Rotel 1066 komt er zeker niet in bij mij.

Prijs is nog steeds niet bekend, maar komt in Engeland rond de 1300-1400 pond te liggen, omgerekend ruim 2000 euro. Ik koop alles tegenwoordig in Engeland, garantie is nl. wereldwijd, dus de Nederlandse prijzen interesseren met niet echt.

Specs van de 540R receiver zijn ook al te vinden. Het is een DTS-ES receiver dus dan ga je er ook eens een kanaal op vooruit.

Ook als PDF

Achterkant (klikbaar)
http://crew.tweakers.net/Play/540rrearpic.jpg

Jpgtje van een info folder (klikbaar):
http://crew.tweakers.net/Play/540R.jpg

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 29-03-2004 22:47]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ahh..primare :) dat design vind ik lelijk.. die zwarte met groen display is _O_
verder was ik eens aant kijken geweest voor die cd speler.. maar .. tis allemaal zo duur :X

Ontwikkelaar van Gleamy

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Primare is mooi spul! Ik heb het ook in de vergelijking meegenomen. Ik vond het iets fijner dan Arcam. Het had meer controle, iets meer excitement. Voor mij hetgeen dat het dichts in de buurt kwam van Naim. Zo zeker gekocht zijn als ik Naim niet had gekent (hoewel ik dan denk ik Rotel of Arcam had gehad :P ).
Ik vind het zilveren design wel wat hebben bij Primare, maar het zwarte design is net was discreter en stijlvoller. Die grote zilveren knoppen zijn dan veel promineter aanwezig als primaire bedingingsknoppen.

Cambridge Audio ziet er mooi uit, maar zit er tussen die 640T en de 640C nou ook een verschil in de kleur van het display (de letters in dit geval)? Dat zou wel heel irritant zijn. Dat moeten ze er dan maar snel uithalen. Verder wel een aardig design. Vind het een beetje saai ;) .

Ik ben helaas niet naar de Doelen geweest, het hele weekend gewerkt. Heb ik ook wel nodig ook... Ik heb ook aankopen die gedaan moeten worden ;) .

Maar Gitaarwerk: Wat voor CD-speler zoek je? Per sé een Primare? Of heb je ook nog andere opties? Welke prijsklasse zoek je ongeveer?

Music Addicted

• Dr. Strangelove
Ik zie dat die 540R ook component switching heeft... da's erg mooi. Prijs al bekend?

Edit: eerste hit op Google :) Dit dingetje kost het schrikbarende bedrag van 599 euro! Nu ben ik ECHT benieuwd naar de reviews :)

[Voor 46% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-03-2004 07:32]

Anoniem: 26274

Dr. Strangelove schreef op 30 maart 2004 @ 07:31:
Ik zie dat die 540R ook component switching heeft... da's erg mooi. Prijs al bekend?

Edit: eerste hit op Google :) Dit dingetje kost het schrikbarende bedrag van 599 euro! Nu ben ik ECHT benieuwd naar de reviews :)
wow, ben benieuwd wat de DVD speler dan gaat kosten :)

word nu echt offtopic jongens :(

Dr. Strangelove schreef op 30 maart 2004 @ 07:31:

Jij koopt toch graag in engeland?

Richersounds 250 pond

Lucky bastard :P

Anoniem: 37259

Dupje schreef op 02 maart 2004 @ 20:00:
Kef?

[afbeelding]

[afbeelding]

Was eens een namiddag alleen thuis, en ja dan kijk je even of je Q3's beter klinken op Yamaha versterker dan op je eigen Rotel versterker van al een redelijk aantal jaar oud.

Conclusie: ik heb een nieuwe versterker nodig :+

En de Q7 is een super luidspreker
Wat voor Yamaha versterker is dat eigenlijk?

• Dr. Strangelove
Anoniem: 50944 schreef op 30 maart 2004 @ 13:54:
[...]
Jij koopt toch graag in engeland?

Richersounds 250 pond

Lucky bastard :P
Whehehehehe :)

Nu wil ik ECHT reviews zien :)
wow, ben benieuwd wat de DVD speler dan gaat kosten
De DVD speler kost bij Richersounds ook 249GBP, en heeft al erg goede reviews gehad. PAL en NTSC progressive, DVD-A en schijnt ook nog verdienstelijk te zijn met CD. Koopje lijkt me.

[Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-03-2004 16:43]

• Dupje
Anoniem: 37259 schreef op 30 maart 2004 @ 14:41:
[...]

Wat voor Yamaha versterker is dat eigenlijk?
de AX-870 , hij is bijna 10 jaar oud denk ik, wat je er totaal niet aan kunt zien. Is een echt prachttoestel. :) Hij wordt trouwens binnenkort de mijne ;) Er komt hoogstwaarschijnlijk een Yahama receiver beneden :) .

en yash: wat is er zo offtopic? Enkel jouw posts lijken me echt offtopic :{

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dr. Strangelove schreef op 30 maart 2004 @ 16:39:
[...]

Whehehehehe :)

Nu wil ik ECHT reviews zien :)

[...]

De DVD speler kost bij Richersounds ook 249GBP, en heeft al erg goede reviews gehad. PAL en NTSC progressive, DVD-A en schijnt ook nog verdienstelijk te zijn met CD. Koopje lijkt me.
Hoe krijg je die zooi dan in nederland?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Jaa want JvS is ook ernstig geinteresserd. Hij is hoe lang ik weet al niet op zoek naar een mooi vormgegeven compacte en natuurlijk ook goede receiver. ;)

Richersounds verzend gewoon naar Nederland geloof ik. Als er daar trouwens wat besteld wordt wil ik ook wel wat mee bestellen. :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove gaat vaak naar Engeland. (kan mijn mond niet houden :X )

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ff een klein vraagje; Als strax me zelfbouw amp. klaar is, dan wil ik die voor een nog te kopen/bouwen sub. gebruiken. Maar aangezien ik sowieso een 2 kanaals amp maak die ik dan in brug kan schakelen vroeg ik me af wat beter is qua bass, 2x losse woofers van een grote of kleine diam. of 1x woofer gebrugt op de amp. met een grote of kleine diam. Ik heb t idee dat 2 stuks een betere spreiding geven.
Het is voornamelijk voor films, maar zo nu en dan vind ik t ook wel lekker om tijdens een hard nummer de bass wat extra punch te geven :P
bij me vorige subje had ik vaak toch dat de bass op de ene plek veel harder klonk als op de ander, en buiten me kamer ook nog best goed hoorbaar was (wat verder niet zoveel uitmaakt, me ouders/buren klagen niet :) )

• Dr. Strangelove
Dr. Strangelove gaat vaak naar Engeland. (kan mijn mond niet houden )
:)
Hoe krijg je die zooi dan in nederland?
Boot, trein, auto. Allemaal redelijk makkelijk om dan een doosje mee te nemen op de terugweg.

Overigens kost een weekendje London geen kapitalen. Ik ben in november weer geweest, met reis (boot/trein) en overnachting in een net hotel was ik 88 (!!!) euro kwijt. En London is sowieso een briljante stad om lekker uit te gaan.

Volgend bezoek weer in november (regelmaat is belangrijk ;) ).

Overigens zag ik de Cambridge amp bij Hifi Studio Wilbert staan in de etalage. Vreemd genoeg zijn zowel de DVD speler als de AV amp bij Richersounds 250 pond, maar de DVD was 495 euro en de amp 745 euro bij Wilbert.

Nou ja, november dan maar ;)

[Voor 31% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-03-2004 19:55]

Anoniem: 26274

Mja, mooi spul dat cambridge Audio (ben benieuwd hoe het klinkt). Ik heb nu een Marantz SR4300 en wou een Marantz DV4400 of DV6200 halen. Ik ga het even aankijken met Cambridge, zullen de Cambridge dvd spelers beter zijn dan die van Marantz (4400/6200)?

• Anoniem: 98536
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat willen jullie nou eigenlijk met jullie home cinema?
het gevoel dat je in een bioscoop zit of het gevoel dat je in de film zit?

• skullsplitter
  • Laatst online: 28-04 17:23

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Anoniem: 98536 schreef op 31 maart 2004 @ 12:02:
Wat willen jullie nou eigenlijk met jullie home cinema?
het gevoel dat je in een bioscoop zit of het gevoel dat je in de film zit?
The latter: het biosgevoel kan ik al oproepen door een tekstgebaseerde film te gaan kijken met mijn 2 jongere broertjes...

Tis gewoon dat fatsoenlijk geluid wat ook op volle volumes ook acceptabel blijft klinken je meer in de film trekt, hetzelfde geldt voor computergames...

www.avpnews.com

Anoniem: 18881

Jippii mijn luxe scherm is binnen en een nieuwe philips beamer :9
246 x 188 (4:3)

Camera met flash
http://home.quicknet.nl/qn/prive/i.erkan/1.JPG

Same Shot, maar dan verduisterd
http://home.quicknet.nl/qn/prive/i.erkan/2.JPG

Test opstelling
Philips BCLEVER (1100ANSI LUMEN)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/i.erkan/3.JPG

Na het lezen van best buy editie op tweakers, heb ik ook maar besloten om 4 x B&W 603 S3 's te kopen.

Ik doe het nu nog met een headset als ik een film wil kijken.
Ik heb wel een speakerset: Cambridge THX 550D, maar die heb ik niet op mijn laptop aangesloten.

Dus een geluidloze video :)
VIDEO
Fragment uit Mission Impossible II

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
"246 x 188 (4:3)"

Ik hoop dat dit centimeters zijn, en geen pixels...:?
Beamer ziet er strak uit... Is dat stof op de voorkant?

edit: ik doelde op stof als in "textiel" niet als in miniscule partikeltjes troep ;)

[Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 31-03-2004 14:44]

MikeyMan schreef op 31 maart 2004 @ 14:41:
"246 x 188 (4:3)"

Ik hoop dat dit centimeters zijn, en geen pixels...:?
Beamer ziet er strak uit... Is dat stof op de voorkant?
Hmm ja, dat is de afmeting van het scherm 246cm x 188cm, 4:3 formaat zekere voor het onzekere genomen.
Stof valt wel mee, maar ik heb de foto met flits genomen + 's nachts, dus al het "stof" dat licht direct op :D

• Blamm
  • Laatst online: 25-05 22:07

Blamm

Niet meer Smart

Anoniem: 18881 schreef op 31 maart 2004 @ 14:36:
Na het lezen van best buy editie op tweakers, heb ik ook maar besloten om 4 x B&W 603 S3 's te kopen.
Toch niet alleen n.a.v. die guide mag ik hopen? Voor zulke bedragen (en lager ook) zou ik toch zeker wel zelf gaan luisteren en vergelijken.

Mooi groot beeld trouwens :) Jammer dat ik hier geen projector kwijt kan (nou ja de projector wel.. maar het scherm niet ;))

Razorfist schreef op 31 maart 2004 @ 15:01:
[...]

Toch niet alleen n.a.v. die guide mag ik hopen? Voor zulke bedragen (en lager ook) zou ik toch zeker wel zelf gaan luisteren en vergelijken.

Mooi groot beeld trouwens :) Jammer dat ik hier geen projector kwijt kan (nou ja de projector wel.. maar het scherm niet ;))
Tnx :)
Het scherm is echt lomp idd, heb ook 10x moeten nadenken waar ik het scherm ging ophangen :D

En om eerlijk te zijn, heb ik niet kunnen luisteren naar de B&W 603 S3.
Ik koop hem ni alleen naar aanleiding van de best buy guide, maar allereerst om de vele positieve bevindingen overal, door moderators op tweakers, door gebruikers, door het uiterlijk, ik heb er nog niet naar kunnen luisteren, maar over de kwaliteit heb ik helemaal geen twijfel :)
Ik Zat nog te twijfelen tussen de Keff Q5, maar het uiterlijk hiervan vind ik niet zo mooi.
Ik weet het, ik moet zelf gaan luisteren. Ik ga ze denk ik ook in Duitsland halen en daar direct beluisteren, waar ik wel over zit te twijfelen is de versterker, het moet wel een dolby versterker worden. Maar hier heb ik geen verstand van, tot nu toe vond ik video belangrijker dan de audio, dus dat laatste ga ik nu wat opkrikken en me daar eens in verdiepen.

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-12-2020

ilrenato

Pizzah!!!!

Lente hifi show was best leuk, maar je moet wel bij de padvinders hebben gezeten om alles te vinden, wat een amateuristische plategrond en aanduiding zeg,..

Ik vond Vaessen the BOX wel extreem goed, man, wat een helder hoog en strakke bas!

Epson beamers TW-500 en 200 en TW-10 waren leuk om te zien net als de HS20 van sony.

Maar de mooiste voor het minste geld lijkt op dit moment toch de Themescene H30. (advies 1795,-) kijk eens op AVSFORUM

http://www.avsforum.com/a...8594c4497&threadid=351894

Iedereen is daar laaiend enthousiast..

• Focus
  • Laatst online: 15-05 10:18
Nu dan mijn kleine setupje, mijn excuses voor de crappy pics.

tv: Philips Matchline 28PW9525
video: Sony ......
versterker: Yamaha 640
dvd: Yamaha s540
gemodde xbox
boxen: 5 x de Dali Elegance 01
subwoofer: Dali AW10
subwoofer kabel: oehlbach
speaker kabel: ook oehlbach
digitale aanlsluitset xbox
monster scartkabel dvd<-->tv
vogel wandsteun set voor zowel audio als de tv
glasplaten zelf gekocht

Doordat ik best een kleine woonkamer en een vriendin heb ;) , moest ik toch kiezen voor een kleinere speaker met een mooi design en die ik netjes op kon hangen. Kon deze set met 40% korting kopen en in de winkel klonken ze gewoon erg goed voor zo'n setje :)
Als je muziek luistert moet je echt de sub aanhebben want anders komen ze laag gewoon een stuk tekort, maar na aardig wat afregel werk op de woofer klinkt het gewoon perfect! (voor dit formaat speakers dan)

http://members.home.nl/sander.van.der.laan/DSCN0149.jpg
http://members.home.nl/sander.van.der.laan/DSCN0150.jpg
http://members.home.nl/sander.van.der.laan/DSCN0151.jpg
http://members.home.nl/sander.van.der.laan/DSCN0160.jpg
http://members.home.nl/sander.van.der.laan/DSCN0162.jpg
http://members.home.nl/sander.van.der.laan/DSCN0164.jpg

[Voor 44% gewijzigd door Focus op 03-04-2004 11:28]

• Wormaap
  • Laatst online: 18:17

Wormaap

Moderator Foto & Video
Leuke plaatjes, vooral omdat ze niet werken :P

[Voor 8% gewijzigd door Wormaap op 03-04-2004 11:31]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Anoniem: 48571

Focus schreef op 03 april 2004 @ 11:21:

Doordat ik best een kleine woonkamer en een vriendin heb ;)
Je bedoeld toch niet dat je vriendin klein is :X
Sorry moest ik ff zeggen.

Maar ondanks dat je vriendin dus mee beslist over je setup heb je toch zeker wel een mooi setje neergezet! :Y)

Anoniem: 99283

Anoniem: 48571 schreef op 03 april 2004 @ 12:26:
[...]

Je bedoeld toch niet dat je vriendin klein is :X
Sorry moest ik ff zeggen.

Maar ondanks dat je vriendin dus mee beslist over je setup heb je toch zeker wel een mooi setje neergezet! :Y)
:? wat bedoel je daar dan mee :/ ?

Anoniem: 48571

Dat ie dus een goed compromis heeft gemaakt. Z'n vriendin moet het dus ook een mooi setje vinden (niet te groot enzo). Dus dan word het dus vaak een minisetje ofzo...
Ik wou dus gewoon kwijt dat het een mooi setje is.

• Focus
Anoniem: 48571 schreef op 03 april 2004 @ 16:53:
Dat ie dus een goed compromis heeft gemaakt. Z'n vriendin moet het dus ook een mooi setje vinden (niet te groot enzo). Dus dan word het dus vaak een minisetje ofzo...
Ik wou dus gewoon kwijt dat het een mooi setje is.
thanx :)

• xdc
  • Laatst online: 24-05 08:17

gemodde xbox
glasplaten zelf gekocht

Doordat ik best een kleine woonkamer en een vriendin heb ;) , moest ik toch kiezen voor een kleinere speaker met een mooi design en die ik netjes op kon hangen. Kon deze set met 40% korting kopen en in de winkel klonken ze gewoon erg goed voor zo'n setje :)
Als je muziek luistert moet je echt de sub aanhebben want anders komen ze laag gewoon een stuk tekort, maar na aardig wat afregel werk op de woofer klinkt het gewoon perfect! (voor dit formaat speakers dan)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waarom heb je de spullen op glasplaten gezet ?
mooier? Paste het spul niet direct op de vogels-stands ?
wat heb je er trouwens voor betaald die glasplaten ?
*me wil ook die audiobeugels gaan halen*

slimmehotspot.nl

• CrushOne
  • Laatst online: 15-05 22:47

CrushOne

Error Ω

Abbadon schreef op 18 februari 2004 @ 11:16:
Ik weet niet of ik doorschiet maar een dedicated 18.1" TFT voor m'n MP3 pc is toch best wel leuk eigenlijk :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De bijbehorende pc staat onder de stoel zodat 'ie out of sight is en je hoort 'm bijna niet (oude Dell Optiplex PII 400 desktop voorzien van een Audigy).

Kabels nog wat beter wegwerken en evt. een draadloze muis en klaaro, m'n HT weer uitgebreid :)

Overige specs en pics staan in het vorige topic.
Het zal heus wel ergens gestaan hebben
Maar wat voor speakers zijn dit?
Ik vind ze er zeer strak uit zien

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-03 18:41

frankknopers

Goud is geen geld

Mijn complimenten Focus!

Knap hoe je de draden hebt weggewerkt. Geheel ziet er mooi en stylish uit. :9

Ik heb ook een aardige opstelling op mijn slaapkamertje, een gameroom zoals ik het noem:
-GigaWorks S750 (achterspeakers aan de muur gemonteerd)
-DDTS-100 Decoder
-Gamecube
-Sharp TV'tje
-Radio'tje
-Binnenkort een sublieme PC erbij :*)

Een leuke opstelling voor een 16-jarige leerling. :9

Een paar plaatjes staan hier:

http://www.geocities.com/my_gr2000/home.html (geocities doet soms vaag en daarom zal mijn site niet altijd beschikbaar zijn..)

[Voor 9% gewijzigd door frankknopers op 03-04-2004 21:11]

Goud is geen geld

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 21:52

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

CRu5H0n3 schreef op 03 april 2004 @ 18:45:
[...]

Het zal heus wel ergens gestaan hebben
Maar wat voor speakers zijn dit?
Ik vind ze er zeer strak uit zien
Dit lijken me B&W 603's.

[Voor 21% gewijzigd door HIDMAN-X op 03-04-2004 19:15. Reden: linkje]

• Focus
xdc schreef op 03 april 2004 @ 18:29:
[...]

waarom heb je de spullen op glasplaten gezet ?
mooier? Paste het spul niet direct op de vogels-stands ?
wat heb je er trouwens voor betaald die glasplaten ?
*me wil ook die audiobeugels gaan halen*
De poten van de versterker kwamen zonder glasplaat beetje raar op de steunen te staan, en de xbox is eigenlijk niet breed genoeg. Door overal die glasplaten onder te doen ziet het er toch iets meer uit als 1 geheel imo.
Ik heb maar €15 per plaat betaald omdat een vriend van mij bij een meubelmakerij werkt en een stapel van deze platen had liggen omdat ze verkeerd van maat waren. Voor mij dus een geluk want in deze opstelling passen ze perfect :)
Normaal zijn ze volgens mij een stuk duurder....

netjes hoor focus! en voor uuhm die hier boven iig van 16 ook wel leuk maar je linkje doet het niet echt :(

dit is wat ik heb ben ook 16 :P

- samsung tv 48 cm ofzo
- jubilee tv 38 cm word niet gebruikt
- provision dvd spelertje ( gekregen.. )
- gemodde xbox
- cambridge 2.1 hele oude al
- 5.1 van aldi
- 2 computers amd xp 1600 en een p4 3 ghz
- pioneer stereo versterker
- phllips dvd recprder

en dat was het wel zo beetje :p

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:01
Eindelijk is er hier weer een digitale camera aanwezig (Nikon Coolpix 4300), dus ben gelijk aan het fotograferen geslagen :P.

De set heb ik gekocht toen ik 15 was en wordt in juli dit jaar geüpgrade. Nu ben ik net 17. Ik denk aan een HarmanKardon/MordauntShort combinatie :Y). Maar ik heb nog genoeg tijd om te gaan luisteren.

Nu doe ik het met de volgende apparatuur:

DVD-speler:
JVC XV-E111

Via dropveter aangesloten op AV-Receiver:
JVC RX-E111

TV:
Samsung WS-28V53N (70cm)

Subwoofer:
JVC SP-PW100

Satellietsetje 5.0:
JVC SP-X100

Sinds begin 2004 ben ik in het bezit van mijn eigen PC, wireless op Demon 8mbit aangesloten :9. Het is een compromis tussen HTPC en internet/gamepc geworden.

Belangrijkste onderdelen:

ASUS A7N8X-X
Athlon XP2400+
Corsair 512 DDR PC3200
ASUS V9520 VideoSuite (nVidia GeForce FX 5200)
Hercules Fortissimo III 7.1
Western Digital 80GB @ 7200

Geluidskaart optisch aangesloten op receiver...

Maar foto's zeggen meer dan duizend woorden dus hier zijn ze :+ !
Ohja, kom maar op met dat commentaar op mijn dartskwaliteiten :/ !
De 37cm Sony TV wacht op overname door zusjes :P...

*Clickable*

[Voor 4% gewijzigd door SpleeffY op 07-04-2004 14:51]

• LyxKyo
  • Laatst online: 26-05 17:31

LyxKyo

Dreambox was fun!

gemodde xbox
glasplaten zelf gekocht

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hi,

compliment!! ziet er netjes uit.

Waar komt die linker set meubel vandaan, als ik zo vrij mag zijn??

XBOX roelt -- ziet er altijd speels uit bij bijna iedere serieuse opstelling, komt ook door zijn afmetingen.

cheers!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik heb een tijdje terug een hele HT-set voor mijn ouders samengesteld en in elkaar gezet. :) Ik ben zelf enorm tevreden met het resultaat. Alles klinkt goed, zoals het moet.

De set bestaat uit de volgende elementen:
- B&W Nautilus 803 als frontweergevers.
- B&W Nautilus HTM2 als centerweergever.
- B&W Nautilus 805 als surroundweergers (standaards zijn ook van B&W).
- Denon AVC A11SR als reciever en versterker.
- Denon DVD A1 als DVD-speler.
- Denon TU-245 als tuner.
- Canare 4S8 luidsprekerkabel, rol van 100 meter gekocht want er was zo'n 70 meter nodig.
- Canare 75 Ohm digitale coax, dezelfde interlink wordt ook voor de analoge verbindingen gebruikt.
- Terratec DMXFire 6 24/96 voor de koppeling met de computer.
- Panasonic TV. Deze wordt in de toekomst, als de prijzen iets dalen, vervangen door een 42 inch LCD-TV.

Wat foto's dan maar:

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/1.jpg
Het meubel (van MDF) is nog niet helemaal, er komen nog laden in de gaten voor CD's en DVD's. Verder zijn de beide 803's te zien en de HTM2 center.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/2.jpg
De statige 803 van voren.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/3.jpg
De speakers zijn allemaal 'gebiwired'. Of het wat uitmaakt weet ik niet (ik heb nog geen tijd gehad echt te luisteren), maar baat het niet dan schaadt het niet. ;) De kabel is overigens afgewerkt met krimpkous.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/4.jpg
De 805 op standaard.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/5.jpg
Ook de 805's zijn 'gebiwired'. De kabels komen vanuit de kruipruimte.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/6.jpg
Als speakerkabel heb ik gekozen voor 4S8 kabel van Canare.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/7.jpg
De apperatuur. De film die draait is 'The Girl Of Your Dreams' met Penelope Cruz.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/8.jpg
En close-up van de DVD-A1 (boven) en de AVC-A11SR (onder).

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/9.jpg
Het bijbehorende zenderpark. ;)

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/10.jpg
Erg veel kabels.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/11.jpg
De luidsprekerkabels (FL,C en SL) zijn stevig vastgeschroefd in hun 'units'.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/13.jpg
Een blik op de achterkant van de DVD-A1. Te zien zijn de scartkabel en de digitale coax kabel.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/12.jpg
De analoge aansluitingen van de DVD-A1. De bovenste 2 zijn voor het afspelen van CD's. De onderste zes zijn voor het afspelen van DVD-Audio en SACD (zit er nog niet op maar dat komt er wel op).

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/14.jpg
Toch is er nog een hoop ruimte over voor het aansluiten van allerhande apperatuur.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/15.jpg
Een close-up van de Canare interlink. De interlink is volledig soldeervrij (niet zelf gemaakt, gewoon prefab) en kostte maar 18 euro per stuk, daar kunnen andere kabelfabrikanten nog een puntje aan zuigen.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/16.jpg
De geluidsunit in de computer, zo kan ik mijn divxen er ook nog op afspelen. :) De kabel is gewoon gemaakt van TV-coax kabel met 2 RCA stekkers eraan gesoldeerd.

http://home.wanadoo.nl/aambali27/ht/17.jpg
De aansluiting op de TV. Niet echt boeiend ofzo maar gewoon voor de liefhebber. De witte kabel is de antenne. De gele is voor het configureren van de versterker/reciever.

[Voor 4% gewijzigd door SVDT op 09-04-2004 18:21]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Op zich wel een leuke set, maar volgens mij heb je de fronts wel erg bizar staan. Heel ver van elkaar, in de hoek en heel erg veel toe-in. Bovendien snap ik nooit waarom mensen zo vaak de amp helemaal onderop zetten, terwijl die toch echt de meeste koeling nodig heeft (niet dat je bovenin het rack nog veel ruimte overhebt, maar goed).

• SVDT
zimbab schreef op 09 april 2004 @ 18:27:
Op zich wel een leuke set, maar volgens mij heb je de fronts wel erg bizar staan. Heel ver van elkaar, in de hoek en heel erg veel toe-in.
Aan de acoustiek moet nog een hoop gesleuteld worden. Hij staat er pas net en er is nog niet zo vaak op geluisterd, maar daar hebben we dan de paasdagen voor. Ik heb een decibelmeter geregeld zodat alles goed ingeregeld kan worden. Ik heb niet helemaal vrijheid in de positie van de luidsprekers omdat mijn moeder ze anders te overheersend vind worden. ;(

Een optie is wel om de fronts dichter bij elkaar te zetten.
Bovendien snap ik nooit waarom mensen zo vaak de amp helemaal onderop zetten, terwijl die toch echt de meeste koeling nodig heeft (niet dat je bovenin het rack nog veel ruimte overhebt, maar goed).
De amp staat helemaal onderaan omdat hij dermate groot is dat hij niet op de DVD-Speler en de tuner kan staan.

[Voor 12% gewijzigd door SVDT op 09-04-2004 18:35]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

SVDT schreef op 09 april 2004 @ 18:32:
[...]

Aan de acoustiek moet nog een hoop gesleuteld worden. Hij staat er pas net en er is nog niet zo vaak op geluisterd, maar daar hebben we dan de paasdagen voor. Ik heb een decibelmeter geregeld zodat alles goed ingeregeld kan worden. Ik heb niet helemaal vrijheid in de positie van de luidsprekers omdat mijn moeder ze anders te overheersend vind worden. ;(

Een optie is wel om de fronts dichter bij elkaar te zetten.
De paasdagen kan je er inderdaad wel mooi voor gebruiken ja. Voor HT kun je trouwens alles wel instellen, maar zo'n opstelling is met muziek niet zo ideaal, maar zoals je al zegt....het staat er nog maar net.
De amp staat helemaal onderaan omdat hij dermate groot is dat hij niet op de DVD-Speler en de tuner kan staan.
Aha...ik snap het al....de amp is te diep.

Dat is natuurlijk logisch, maar ik zou toch kijken of je met 4 rubberen blokjes de dvd speler en tuner wat kan ophijsen. Zo'n bakbeest produceert op een flink volume écht een boel warmte. Dat kan je maar beter wegvoeren.

Echt een droomset overigens. :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@SVDT: Gast, doe mij van die ouders!!! De mijne hebben een philips torentje staan van 20 jaar oud met een paar mission speakers van 100 gulden per stuk... Klinkt niet onaardig hoor... Maar zou het toch leuk vinden als ze zoiets zouden kopen :)

wat heb je eigenlijk gedaan om je ouders zo ver te krijgen dat ze dit setje gingen betalen/kopen?

[Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 09-04-2004 19:14]

• SVDT
Anoniem: 50944 schreef op 09 april 2004 @ 18:47:
Dat is natuurlijk logisch, maar ik zou toch kijken of je met 4 rubberen blokjes de dvd speler en tuner wat kan ophijsen. Zo'n bakbeest produceert op een flink volume écht een boel warmte. Dat kan je maar beter wegvoeren.
Dat is wel een goed idee. Overigens wordt die DVD speler ook enorm heet. Als de versterker op normaal volume staat, niet hard en niet zacht, dan produceert de DVD speler de meeste warmte.

Zware dingen overigens, de hele set weegt een kilo of 50 (exclusief speakers natuurlijk).

• SVDT
MikeyMan schreef op 09 april 2004 @ 19:12:
@SVDT: Gast, doe mij van die ouders!!! De mijne hebben een philips torentje staan van 20 jaar oud met een paar mission speakers van 100 gulden per stuk... Klinkt niet onaardig hoor... Maar zou het toch leuk vinden als ze zoiets zouden kopen :)

wat heb je eigenlijk gedaan om je ouders zo ver te krijgen dat ze dit setje gingen betalen/kopen?
De set is niet voor mij hoor. ;) We hadden imo een prima set staan (HK versterker en MB-Quart speakers) waarvan alleen de versterker aan vervanging toe was. Toen zijn mijn vader en moeder een keer bij Staffhorst in Utrecht gaan kijken en ze kwamen lyrisch terug. Die HT-set moest er ineens komen. 8) Dus misschien is het een idee je ouders een middagje Staffhorst cadeau te doen. :P

• Polle
  • Laatst online: 12-04-2021
Wanneer je voor je ouwelui die SACD-player aan gat schaffen, kan je ze dan ook niet te verleiden een mooi plasma/lcd-schermpje aan te smeren ? Dat zou deze keurige set helemaal compleet maken natuurlijk ! :)

• SVDT
Polle schreef op 09 april 2004 @ 19:26:
Wanneer je voor je ouwelui die SACD-player aan gat schaffen, kan je ze dan ook niet te verleiden een mooi plasma/lcd-schermpje aan te smeren ? Dat zou deze keurige set helemaal compleet maken natuurlijk ! :)
Dat LCD scherm komt er ook maar de prijzen liggen nu nog zo hoog (Samsung 40 inch 6000 euro) dat het beter is om even te wachten. Ik begreep van een verkoper bij de Staffhorst dat de LCD schermen na de zomer weleens een stuk goedkoper konden worden. Ook voor de grotere maten. Het scherm komt dan boven de center te hangen zodat beeld en geluid weer 'synchroon' lopen.

• JohnHannibalSmith
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08-2019
om nog ff terug te komen op Cambridge Audio, Richer Sounds shipt niet naar NL volgens de website.

uit hun AV:
6. We regret that we cannot accept orders for and make deliveries to addresses outside of mainland Britain.

Aangezien het prijsverschil wel enorm groot is, is er iets op te zetten om dat spul toch naar NL te krijgen, binnen nu en snel?

Heeft iemand trouwens al een review gevonden van de 540R?

I love it when a plan comes together!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-02 13:00
maarten_v schreef op 28 maart 2004 @ 16:01:

Overzicht (clickable):
[afbeelding]

set (clickable):
[afbeelding]

sub:
Yamaha YST-SW315
[afbeelding]

achter:
[afbeelding]
[afbeelding]

En in m'n slaapkamer:

[afbeelding]
Erg mooi setje, ik raak er bijna verlieft op O+.

Aan de muur heb je een soort CD / DVD-houder. Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Je hebt een goede smaak (de mijne ligt daar ook).

• Dr. Strangelove
Ik heb niet helemaal vrijheid in de positie van de luidsprekers omdat mijn moeder ze anders te overheersend vind worden.
Altijd fijn om 10 mille aan audio uit te geven en dan met dat soort argumenten te komen om de plaatsing te bepalen 8)7

Sorry, maar ik vind dat gewoon puur zonde. Zo haal je nooit uit die set wat erin zit (wat heel veel is, want dat is voor velen een droomset).

[Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-04-2004 00:49]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48
Darn, is dat niet de kat op 't spek binden, zo'n lekkere set bij je ouders installeren? :D

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 09:44
Ik ben inmiddels in het bezit van een Marantz SR7400 receiver met een DV6400 SACD/DVD speler. Eindelijk m'n oude Marantz PM80-MKII de deur uit. Nu nog op zoek naar een leuke 5.1 set.

[Voor 64% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 10-04-2004 02:46]

• Paquito
  • Niet online
Inderdaad, zo'n droomset en dan zo'n prut-tv erbij. Waar is die beamer?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

-Stef- schreef op 25 maart 2004 @ 19:34:
[...]

He, een MJ pro 50. Die heb ik ook. :) Ik vind het echt een fantastische sub voor niet al te grote ruimten. Lekker snel dus ook voor muziek doet ie het goed.

http://www.xs4all.nl/~fierst/03042207.JPG
Mr.C4 schreef op 25 maart 2004 @ 20:53:

btw. waarom heb je een melkpak ernaast staan?
Hij maakte milkshake 8)

Ik zoek een receiver van rond de 400 euro die ook in te stellen is via de tv. Heb ik dan veel keus of zijn ze allemaal veel duurder? Ik kom er echt niet uit. Ik wil graag een receiver met 3 video ingangen maar ik slaag er niet in iets te vinden. In de winkels kan je ze niet even makkelijk omdraaien om te zien of alles erop zit wat ik wil. Ik zie merken als Denon en H&K staan maar dat zegt me niets. Er is zoveel aanbod. Is er niet een website met alles op een rij te vinden, net als je die kan vinden voor alle soorten internetaccounts op een rij.

Ik wil er in de toekomst B&W 602 speakers aan aanhangen.

• Dr. Strangelove
Alle receivers in deze prijsklasse voldoen aan jouw eisen, dus dat gaat niet veel uitmaken. Het voornaamste onderscheid tussen merken ligt in de klankkleur; Marantz is wat warmer, NAD wat killer. Om te bepalen wat voor jou het beste is zal je dus moeten luisteren naar de versterker, bij voorkeur in combinatie met de speakers die je hebt/gaat kopen. De B&W 602 staat bij zowat elke hifizaak, dus dat mag geen probleem zijn.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@SVDT:
leuk setje, maar ongelovelijk jammer van die mindere plaatsing. Die 803's in een hoek kan echt niet, de bas gaat ongelovelijk overheersen. Ze hebben echt meer vrije ruimte nodig. Ze staan ook te ver uit elkaar. Daarnaast is matched een 803 niet echt geweldig met een HTM2. Ik neem aan de keuze voor de HTM2 met name de omvang was en het budget. Blijft echter jammer.

Daarnaast zou ik nog eens wat aan je kabels doen. Die powercords zo langs je interlinks en speaker kabels is vragen om storing.

Die speakerkabels zitten ook redelijk gevaarlijk in de amp met bare-wire. Als ik jou was zou ik banaanstekkers overwegen, zodat je geen kans loopt op het aanraken van de kabels.

De amp zou ik in het kastje naast de dvd en tuner zetten zodat ie vrij is van boven. De warmte die hij produceert kan dan vrij weg gaan inplaats dat naar de dvd speler toe te doen.

Verder mooie set speakers, maar uiteindelijke plaatsing en afwerking kan beter, anders haal je nooit het beste uit die speakers (wat toch al niet lukt met die denon receiver, maar jah :)).

Anoniem: 94237

ik heb gister mijn fronts (b&w 603 S2) biwire aangesloten op mijn receiver (sony db840), maar ik merk nu dat in het hoog alleen de metal dome wordt aangedreven. De bass en bass/mid worden beide aangedreven in het laag. Op zich lijkt me dit wel te kloppen, maar bij hogere volumes zal er toch redelijk wat power op die kleine domes komen, dus het zit me toch niet helemaal lekker. iemand misschien vergelijkbare ervaringen of een idee of er misschien toch iets fout zit?

• SVDT
Dr. Strangelove schreef op 10 april 2004 @ 00:48:
[...]

Altijd fijn om 10 mille aan audio uit te geven en dan met dat soort argumenten te komen om de plaatsing te bepalen 8)7

Sorry, maar ik vind dat gewoon puur zonde. Zo haal je nooit uit die set wat erin zit (wat heel veel is, want dat is voor velen een droomset).
Ja ik ben het met je eens maar ik heb er niets over te zeggen, helaas. ;(

• Gemineye
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

Nou mensen, alweer een hele tijd sinds mijn laatste post, maar ik heb net gisteren mijn nieuwste update gehaald! Mijn Kef Q5's worden vanaf heden ondersteund door een REL Strata III..

Pics volgen nog wel, ik heb mijn digitale camera hier nu niet! Voor nu; ik blijf nog even afstellen en heen en weer schuiven! Tot nu toe zeer tevreden over dit apparaat! Ondanks de afmetingen die een gruwelijk boem-effect doen vermoeden, kan dit apparaat ook zeer subtiel muziek ondersteunen :)

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2022
Hoeveel heb je betaald voor die REL Strata III? Als ik er zo over na denk is het ook wel een leuke aanvulling voor bij mijn Quad 11L speakers. Maarja wel een beetje duur gok ik :)

iRacing Profiel

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Volgens mij worden die dingen wel goedkoper, want er is een nieuw model uit.

Anoniem: 62484

Anoniem: 94237 schreef op 10 april 2004 @ 11:24:
ik heb gister mijn fronts (b&w 603 S2) biwire aangesloten op mijn receiver (sony db840), maar ik merk nu dat in het hoog alleen de metal dome wordt aangedreven. De bass en bass/mid worden beide aangedreven in het laag. Op zich lijkt me dit wel te kloppen, maar bij hogere volumes zal er toch redelijk wat power op die kleine domes komen, dus het zit me toch niet helemaal lekker. iemand misschien vergelijkbare ervaringen of een idee of er misschien toch iets fout zit?
Maak je hier niet druk over. Bi-wire is in feitte niks anders als 2 draden gebruiken ipv 1 draad. Je hebt ze vast op speaker output A en B gezet? Die zitten vanbinnen gewoon parallel aangesloten. Het is dus niet zo dat je ineens een extra kanaal alleen voor je tweeter gebruikt dan heet het bi-ampen en dat is heel iets anders.

Wat jij beschrijft is actief bi-ampen maar dat doet die sony beslist niet.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 10-04-2004 20:53]

• Gemineye
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

StarTAC schreef op 10 april 2004 @ 17:52:
Hoeveel heb je betaald voor die REL Strata III? Als ik er zo over na denk is het ook wel een leuke aanvulling voor bij mijn Quad 11L speakers. Maarja wel een beetje duur gok ik :)
Valt reuze mee :) Deze was 850,- op http://www.hifihuis.nl (dat zit vlak bij mij)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• OcNewB
  • Laatst online: 30-04 08:52
Een jaar of anderhalf geleden begon ik dit topic te volgen. Langzaamaan werd ik steeds enthousiaster en op een gegeven moment besloot ik ook maar de eerste stappen richting een 5.1 set te maken. Ik kocht een marantz sr4200 receiver.
De eerste speakers die eraan hingen waren allemaal no-name speakers van zeer uiteenlopende kwaliteit. (van zeer slecht tot slecht :) ). Toen ik de receiver ee keer aan de speakers van mijn pa hing, werd duidelijk dat ik de receiver echt een cadeau deed. Er moesten betere speakers komen. Eerst maar twee fronts gekocht. Het werden tannoy's serie Revolution model 2. (R2). Ik heb ze gekocht omdat ze samen met marantz een lekkere warme sound geven. Op een gegeven moment sneuvelde mijn oude tv. Er moest dus een nieuwe tv komen. Het werd een sony 72cm trinitron bb tv. Ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben met deze tv!

Goed. Beeld is er, receiver en fronts. Nu nog twee betere rears, een centrespeaker en een sub.

Voor de centre heb ik gekozen voor de mordaunt short 905c. Elke keer verbaas ik me weer over deze speaker. Hij komt heerlijk mee met de tannoy speakers, is gedetailleerd en krachtig. De tannoy's en m-s speakers leveren in mijn oren vrijwel hetzelfde soort geluid af. Het integreert in mijn oren bijna naadloos.

Voor de rears heb ik ook gekozen voor m-s speakers. Het werden de 902's.

Toen was ik al een heel eind. Het geluid begon langzaamaan richting bioscoop te gaan. Echter begon ik toch af en toe bij films een diepe(re) bas te missen. Er moest dus geshopt worden voor een sub. Wederom ben ik bij m-s uitgekomen en heb de 907w sub uitgekozen. Het is een 100 watt actieve sub.

Ik had met de winkelier afgesproken dat ik de sub een weekend mocht testen om te kijken of ik er een wilde hebben en of het wel nut had.

Ik had verwacht dat ik hem niet zou missen als ik hem na het weekend terug zou brengen. De sub is gebleven.

Toen werd me duidelijk dat de dvd's die ik altijd via mijn xbox bekeek kwa beeld en geluid ook nog net wat beter konden. Om in de stijl van marantz te blijven is er een dv6200 dvd/sacd-speler gekocht in dezelfde champagne kleur als de receiver.

Geluid verbeterde hoorbaar en het beeld werd een stuk strakker.

Kwa bekabeling ben ik niet zo moeilijk. Alleen de sub zit met een dure interlink vast. De rest is allemaal met dik koperdraad bekabeld.

Een lang verhaal, maar nu foto's!

http://www.proxbox.com/Images/dv6200.jpg
De receiver sr4200 + de dv6200 dvd speler.

http://www.proxbox.com/Images/overzicht2.jpg
Klein beetje overzicht

http://www.proxbox.com/Images/overzicht1.jpg
Nog zoiets maar vanuit andere hoek!

http://www.proxbox.com/Images/rek1.jpg
cd-rek #1

http://www.proxbox.com/Images/rek2%20copy.jpg
cd-rek #2

http://www.proxbox.com/Images/stoelen3.jpg
Overzicht #1

http://www.proxbox.com/Images/stoelenoverzicht1.jpg
Overzicht #2

http://www.proxbox.com/Images/sub1.jpg
De sub.

http://www.proxbox.com/Images/achter3.jpg
Daar zit ik dan :)

Uiteraard zit de xbox op het netwerk aangesloten en heeft via de harde schijven in mijn pc toegang tot mp3's en films. Allemaal opvraagbaar via de xbox afstandbediening en de tv. Heerlijk dus.

De pics zijn waarschijnlijk een beetje brak door het resizen met de [img=400,300] tags. Daarnaast ben ik ook niet echt een beste fotograaf :)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. ALs iemand meer of andere foto's wilt kan ik ze maken!

[Voor 15% gewijzigd door OcNewB op 11-04-2004 21:40]

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:01
@OcNewB

Mooie set :) ! Maar stoort de bank niet in het totale geluidsbeeld? Hij lijkt mij namelijk iets te dicht bij je linker front te staan..

De foto's zijn trouwens een beetje krom geresized, maar niet totaal toegetakeld hoor :P. Zou je nog wat extra foto's kunnen maken van je meubel? Ik heb volgens mij dezelfde, maar dan in het zwart. Bij jou zie ik aan de rechterkant (dvd-speler en receiver) namelijk geen plank in het midden. Anders zou de receiver niet passen. Met dit probleem krijg ik ook te maken als ik mijn nieuwe receiver heb gekocht.. Ik dacht aanvankelijk aan een ander meubel maar als je mij kunt laten zien hoe jij die plank er tussenuit hebt gekregen.. graag _/-\o_ !

Mooie set hoor, ook leuk zo'n verhaaltje van begin tot eind en dat dit topic daar ook nog wat bij heeft bijgedragen. :)

Om je pics er wat beter uit te laten zien kun je 400,300 vervangen voor alleen een breedte maat. In dit geval 400 dus, maar 600 is pas het maximum. Dan past de forumsoftware de hoogte automatisch aan zodat de verhouding blijft kloppen.

• OcNewB
SpleeffY schreef op 11 april 2004 @ 18:11:
@OcNewB

Mooie set :) ! Maar stoort de bank niet in het totale geluidsbeeld? Hij lijkt mij namelijk iets te dicht bij je linker front te staan..

De foto's zijn trouwens een beetje krom geresized, maar niet totaal toegetakeld hoor :P. Zou je nog wat extra foto's kunnen maken van je meubel? Ik heb volgens mij dezelfde, maar dan in het zwart. Bij jou zie ik aan de rechterkant (dvd-speler en receiver) namelijk geen plank in het midden. Anders zou de receiver niet passen. Met dit probleem krijg ik ook te maken als ik mijn nieuwe receiver heb gekocht.. Ik dacht aanvankelijk aan een ander meubel maar als je mij kunt laten zien hoe jij die plank er tussenuit hebt gekregen.. graag _/-\o_ !
Ja, de bank was groter dan ik verwacht had toen ik hem eenmaal in de kamer had staan. Echter de drivers van de speakers komen net boven de bank uit. en er zit rond een meter speling tussen de speaker en de bank.
Maar ik zal er eens een beetje mee gaan schuiven en kijken wat het me oplevert.

Wat betreft het meubel. Ik heb denk ik dezelfde als jij, maar omdat het anders niet pastte heb ik de middelste plank aan de rechterkant er gewoon uitgesloopt. Ikea he :) Was in 5 minuten gepiept.

[Voor 4% gewijzigd door OcNewB op 11-04-2004 18:24]

• OcNewB
Anoniem: 50944 schreef op 11 april 2004 @ 18:13:
Mooie set hoor, ook leuk zo'n verhaaltje van begin tot eind en dat dit topic daar ook nog wat bij heeft bijgedragen. :)

Om je pics er wat beter uit te laten zien kun je 400,300 vervangen voor alleen een breedte maat. In dit geval 400 dus, maar 600 is pas het maximum. Dan past de forumsoftware de hoogte automatisch aan zodat de verhouding blijft kloppen.
Thx, ga het ff proberen!

Gelukt! Das beter!

[Voor 3% gewijzigd door OcNewB op 11-04-2004 18:22]

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-04 08:50

lange

Boom Boom?

na het zien van al het voorgaande smulwerk, kon k het niet laten.
dus bij deze een overzichtje van mijn ht in aanbouw (altijd in aanbouw natuurlijk.. ;) ).

aanzicht van de kamer zonder scherm.

aanzicht van de kamer vanaf het scherm gezien, de beamer krijgt zijn input van de rechter pc (die tevens 2e gamepc is), de linker is mijn 24/7 bak. links 21" en rechts 19" btw.

scherm naar beneden (verduistering scherm van de praxis oid, 120 euri.. :P ) en de animatrix aan.

scherm naar beneden en timeline aan (erg veel tegenlicht :/ )

de beamer (sharp PG-C20) en de xbox@200gb (ja lieve kijkbuiskindertjes, dat zijn een heleboel spelletjes.. ;) )

het mixertje om de verschillende geluidsbronnen te regelen, uiteraard met labeltjes voor de noobjes.. :)

m'n oude versterkertje (pioneer sa-5300) doet het prima, maar het word wel tijd voor een nieuwe. ik doe btw niet aan surround, thx, dts, blaat... vanwege het feit dat al mijn inputs (xbox, dvdrip svcd nlsubbed, tv) stereo zijn, vandaar is mijn enige eis dat het hard moet kunnen en mijn huidige verterker gaat nie hard genoeg.. :P

de speaker zonder frontje, JBL MX1500's (4x)

en last but zeker not least.. :P de wireless xbox controller...aaah de vrijheid.. :Y)

dan nog het todo lijstje;
-TV (inderdaad die ontbreekt.. :/ ) en dat word de Thomson 33MS24EG . Formaat en 4:3 zijn in dit geval voor mij de reden tot aanschaf.
-achter het scherm (tussen de ramen en het scherm in) komt een zwart doek over de geheele breedte (ik weet nog niet zeker of ik een gedeelte van de kamer of zelf de hele kamer zwart ga schilderen.).
- 2 extra wireless controllers voor de xbox
-nieuwe versterker (nog geen id welke, wel weer stereo)

zoiets moet het zijn denk ik, dank voor de aandacht.. :)

[Voor 3% gewijzigd door lange op 12-04-2004 15:55]

• Rappie
  • Laatst online: 25-05 15:43
Leuke beamer setup alleen jammer van het tegenlicht wat je krijgt he .... (verder ziet het er gewoon uit als een studentenkamer ;) )

En je kan gewoon 6.1 DTS hebben en dan met de xbox gewoon op 2 spelers afspelen hoor ;) Dus zou wel paar keer goed nadenken voor je een stereo versterker koopt. (zorg dan ten minste dat je hem eventueel als eindversterker kan gebruiken mocht je nog ooit een pre-processor er bij kopen)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-04 08:50

lange

Boom Boom?

hehe, ja moet opruimen O-)

het zwarte doek voor achter langs is idd het eerste aandachtspunt, echter zijn deze foto's ook wle gemaakt op het meest ongenstigste moment, de zon stond er vol op.
ik zal vanvond nog wat foto's posten als het donker is.

btw, wat betreft 6.1 ed, ik zie het nut er niet van in dat aan te schaffen zonder een source die 6.1 levert (of 5.1), ik kijk nooit dvd's en ik was nog ff niet van plan mijn divx/svcd collectie om te gaan zetten naar DVDR :+ .

[Voor 33% gewijzigd door lange op 12-04-2004 17:53]

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:14
lange schreef op 12 april 2004 @ 17:50:
btw, wat betreft 6.1 ed, ik zie het nut er niet van in dat aan te schaffen zonder een source die 6.1 levert (of 5.1), ik kijk nooit dvd's en ik was nog ff niet van plan mijn divx/svcd collectie om te gaan zetten naar DVDR :+ .
Daar zit wat in ;) Maar ik heb tegenwoordig erg veel plezier van xvid met ac3 audio :) ALs je eenmaal een goede 5.1 set hoort, dan begin je toch te twijfelen...

5.1 geeft zo'n extra dimensie aan films :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 01:30

ToriHino

Eg wel!

En die xbox geeft toch ook gewoon 5.1 output :?

Ik moet zeggen dat dat toch echt wel een stukkie beter klinkt als alleen maar stereo :9~

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
Ik heb zelf een Playstation 2 en een Denon 1604 (optisch aangesloten)
maar nu heb ik bij de Terminator 3 DVD dat het DTS geluid voor loopt op de film, is dit toevallig alleen bij deze film of moet ik nog wat instellen op de versterker?

offtopic:
Bij gebrek aan (goede) search post ik em hier bij

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

messi schreef op 12 april 2004 @ 21:44:
maar nu heb ik bij de Terminator 3 DVD dat het DTS geluid voor loopt op de film, is dit toevallig alleen bij deze film of moet ik nog wat instellen op de versterker?

offtopic:
Als je het bij ander films niet hebt , ligt het aan de DVD .. ff terugbrengen naar de winkel lijkt me.

(Nog 4 posts tot 1000 ;) )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

messi schreef op 12 april 2004 @ 21:44:

offtopic:
Toch is het handiger om voor een goed probleem een topic te openen want zo kan de volgende met hetzelfde probleem makkelijker een antwoord vinden.

Aan je receiver instellingen kan het volgens mij niet liggen dus als zowel je Playstation en 1604 die error geven ligt het aan de DVD.

• xdc
  • Laatst online: 24-05 08:17
ik zeg tijd voor een nieuw deel :-)

slimmehotspot.nl

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

xdc schreef op 13 april 2004 @ 12:44:
ik zeg tijd voor een nieuw deel :-)
Ik zeg nog 1 post :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee