Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 24.632 views sinds 30-01-2008

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op 19 maart 2004 @ 00:29:
Dat bedoel ik ook... Als je een paar cheap ass achterspeakers gaat kopen bij een paar mooie (ga ik vanuit dan...) frontspeakers, doe je er meer kwaad mee dan dat het er beter van wordt...
allright, maar zelfbouw voor ongeveer dezelfde prijs zou dat velen malen beter zijn, ik heb zo'n id dat et rond die prijs (dus zo weinig geld) niet zo heel veel mee ruit maakt..

One World Concepts

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nouja... Het kán allicht beter zijn... voor die 80 euro moet je nog wat tussenhandelaren en fabricagekosten betalen... Dus in principe zou je voor 80 euro mooiere speakertjes moeten kunnen bouwen... Maar misschien kun je het sowieso voorlopig beter op stereo houden totdat je geld hebt voor goede (gelijkwaardige) achterspeakers... Anders is die 80 euro misschien ook wel zonde van het geld...

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
MikeyMan schreef op 18 maart 2004 @ 23:35:
[...]

bi-ampen en bi-wiren zijn echt twee heel erg verschillende dingen...
Bij bi-amping gebruik je een aparte eindversterker voor de woofer en een aparte eindversterker voor de midden/hoge tonen... Dit lukt ook niet zomaar met een receiver, daar zul je aparte eindversterkers voor moeten gebruiken...
Bi-wiring is niks anders dan twee speakerkabels gebruiken, en de theoretische voordelen daarvan staan hierboven uitgelegd... En dat kan dus wel gewoon met je receiver...
Sorry, ik bedoelde ook Bi-wiring. Ik kan dus de kabekls dan weer laten samenkomen in de zelfde connector in mijn versterker?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 19:26
MikeyMan schreef op 18 maart 2004 @ 23:35:
[...]

bi-ampen en bi-wiren zijn echt twee heel erg verschillende dingen...
Bij bi-amping gebruik je een aparte eindversterker voor de woofer en een aparte eindversterker voor de midden/hoge tonen... Dit lukt ook niet zomaar met een receiver, daar zul je aparte eindversterkers voor moeten gebruiken...
Bi-wiring is niks anders dan twee speakerkabels gebruiken, en de theoretische voordelen daarvan staan hierboven uitgelegd... En dat kan dus wel gewoon met je receiver...
En hoe zit het als je de A & B uitgang van je receiver gebruikt?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Volgens mij zijn de A en B uitgangen meer geschikt als multiroom feature, of te schakelen tussen twee speakers... Bi-amping gaat uit van een apart kanaal voor de woofer en een apart kanaal voor midden&hoog... Volgens mij is die scheiding niet te maken met een a+b uitgang... En zodoende zou hij over beide signalen het complete signaal uitsturen. Komt bij dat volgens mij de meeste receivers met a & b uitgangen ze niet beiden tegelijk aan kunnen sturen...

Op de vraag van neo2001; jah, dat moet dus op dezelfde kanalen van je versterker... Zoals het plaatje hierboven...

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:30
Hey mensen,

Ik heb een vraagje als dat zou kunnen.....

Het gaat vooral om de Marantz SR4200, deze heb ik nl. Aangesloten hierop heb ik 2 Quadral QLX 205 boxen en als rear speakers 2 oude bosejes van ons pap maar die werken goed!! Center speakertje is van Sony. De marantz heb ik via optisch aangesloten op de PC en kan dus gewoon DVD, divx, xvid etc. etc. afspelen.

Mijn vraag is of het zinvol is om een Subwoofer erbij te kopen. Mijn receiver heeft een FQ-bereik van 20hz-20khz en mijn quadrals 28hz-22khz. De volgende SUB heb ik op het oog: Magnat Alpha 30a (http://www.magnat.nl/magnat-home/alpha.htm)
Deze heeft een bereik van 20hz-50hz.....hoor je dit verschil goed? omdat mijn boxen al vanaf 28 gaan weet ik niet of je dan ook echt iets aan een sub hebt....

Bedankt alvast!

Groetjes,

Joost

• ToriHino
  • Laatst online: 14-01 01:30

ToriHino

Eg wel!

Mijn ervaring is dat een sub toch wel wat extra toevoegd, zelfs al gaan je speakers al tot redelijk laag. Zodra je een sub hebt 'voel' je het geluid wat meer, met name bij films vind ik het dan toch een stukje beter klinken...

Bij gewoon muziek is een sub veel minder nodig, en soms wordt het geluid zelfs minder met sub als zonder ( is mijn mening dan :X ). Dit ligt trouwens ook aan de afregeling van de sub, op welke frequentie neemt ie over en met welk volume t.o.v. de speakers.

[Voor 19% gewijzigd door ToriHino op 19-03-2004 19:32]

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• Rappie
  • Laatst online: 25-05 15:43
Mijn laatste update voorlopig ... eerst maar eens van wat films gaan genieten :)

http://members.lycos.nl/raptornl/zolder/tn_DSCF0038.JPG
flits verlicht het geheel

http://members.lycos.nl/raptornl/zolder/tn_DSCF0039.JPG
zo ziet het er meer uit zoals ik er naar zit te kijken

Ruimte is niet geheel donker aangezien ik een aquarium heb staan, maar daar heb ik geen licht van op me scherm gelukkig

to do lijst is leeg voorlopig :)

Anoniem: 41939

Hoort dat beeld zo groen?
Bij mij is Snatch gewoon in kleur :) (wel goeie film trouwens!)

[Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 19-03-2004 19:45]

• Rappie
Anoniem: 41939 schreef op 19 maart 2004 @ 19:35:
Hoort dat beeld zo groen?
Bij mij is Snatch gewoon in kleur :) (wel goeie film trouwens!)
in die scene wel blijkbaar :) De kleuren heb ik niks over te klagen, alleen de zwartwaardes ben ik nog niet helemaal over te spreken ....

Anoniem: 62484

Dat bi-wiren dat is echt dikke onzin imho. Het A en B kanaal is geschikt voor biwiren maar doet niks anders als de twee dradenparen tegelijk in speaker A steken. Wat mikeyman zegt is in principe al bi-ampen (twee aparte kanalen gebruiken voor laag en hoog). De volgende stap is een actief systeem waar je de passieve filters weglaat en het signaal al filtert op lijn niveau en dan via de twee eindversterkers aanbied aan de speaker.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 07:53
Road-runner83 schreef op 19 maart 2004 @ 18:54:
Hey mensen,

Ik heb een vraagje als dat zou kunnen.....

Het gaat vooral om de Marantz SR4200, deze heb ik nl. Aangesloten hierop heb ik 2 Quadral QLX 205 boxen en als rear speakers 2 oude bosejes van ons pap maar die werken goed!! Center speakertje is van Sony. De marantz heb ik via optisch aangesloten op de PC en kan dus gewoon DVD, divx, xvid etc. etc. afspelen.

Mijn vraag is of het zinvol is om een Subwoofer erbij te kopen. Mijn receiver heeft een FQ-bereik van 20hz-20khz en mijn quadrals 28hz-22khz. De volgende SUB heb ik op het oog: Magnat Alpha 30a (http://www.magnat.nl/magnat-home/alpha.htm)
Deze heeft een bereik van 20hz-50hz.....hoor je dit verschil goed? omdat mijn boxen al vanaf 28 gaan weet ik niet of je dan ook echt iets aan een sub hebt....

Bedankt alvast!

Groetjes,

Joost
Een van de mede gotters (tom swinnen) wil er net eentje verkopen. Daar kan je hem dus vast voor de helft halen.
Zelf heb ik hem beluisterd bij de correct en vind ik hem te boemerig/goedkoop klinken.

Anoniem: 101556

removed by elrond

[Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 101556 op 20-03-2004 00:58]

Anoniem: 82012

Hate to rain on your parade Elrond, maar het A en B kanaal staan gewoon parallel bij de meeste versterkers. (bij crappy spul staan ze in serie omdat de amp het anders niet aankan)
Is dus net hetzelfde of je 2 paar speakers in 1 set klemmen aansluit of je de A en B gebruikt.
Enig verschil is dat je de A en B apart kan aanzetten dan, voor de rest is het gewoon hetzelfde.
Bi-wiring kan zowel met de A en B aansluitingen, of gewoon zoals walter.ppk zegt 2 draden in elke klem steken (als je geen A/B hebt).

Anoniem: 101556

Off Topic

Hoi Drboom

vraagje je zei (Is dus net hetzelfde of je 2 paar speakers in 1 set klemmen aansluit of je de A en B gebruikt).
Bedoel je dan 2 luidsprekers op 1 kanaal ????

Elrond

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 101556 op 20-03-2004 01:11]

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:45
Dit is dus hoe ik van mijn films geniet (op het feit na dat op dit moment bijna niet 1 film het doet door een foute instalatie van windows :X )
http://picserver.org/view_image.php/0Q6P657Q8J3B
http://picserver.org/view_image.php/TH208WL1E499
http://picserver.org/view_image.php/9N04KE8I1B59
Dit systeempje bestaat uit:
AMD XP2700+, 1024MB DDR 400, Radeon 9800PRO, Pinnacle PCTV stereo (waarvan het geluid het niet doet. waarschijnlijk ook door de foute instalatie van windows |:( ), Creative SB audigy 2, en verder nog wel wat kleine dingetjes. Dit alles zit op een Epox EP-8RGA+ mobo en is geserveerd in een Sweex Titanium kastje (helaas).
Schermen: 1x19" Iiyama en een oude 15" van Trust (klote kwaliteit maar nog wel aardig voor de clips)
Geluid: receiver Sony STR-DE475, 2x150W Sony speakers, MD deck Sony MDS JE770. De CD speler die je ziet doet het nog amper omdat ik mijn PS2 erin wou modden maar dat is niet doorgegaan en toen ik em weer inelkaar wou zetten was ik t alweer een beetje vergeten 8)7. De PS2 staat er dus in stukken bovenop.
Ik lig nu al ongeveer een week op me bed te computeren en het bevalt nog steeds goed :). En voor degenen die denken dat zo'n PC met fans en verlichting iritant is: dat is het ook! Daarom kan ik al die zooi uitschakelen of op 7V zetten.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Anoniem: 82012

Effe verduidelijken :)

Stel dat je 2 paar speakers hebt, en een amp met een A/B mogelijkheid.
Als je 1 paar op A aansluit, en 1 paar op B, en A én B inschakelt dan is dat net hetzelfde dan wanneer je gewoon die 2 paar speakers in de A zou gestoken hebben en enkel A zou gebruiken.
Dus ja, 2 speakers op 1 kanaal, dus 2 paar 8 ohm speakers geeft dan een totale impedantie van 4 ohm die je amp ziet.
Niet aan te raden met 4 ohm speakers of lastige 8 ohmers ;)

Wat ik juist uitgelegd hebt heeft dan weer niks met bi-wiring te maken hoor, was gewoon om het A/B schakelaartje uit te leggen.

Stel dat je nu 1 paar speakers hebt, die je bi-wire wil aansluiten, dan kan je de kabels voor het laag aansluiten op A (of B, maakt niet uit) en de kabel voor het mid/hoog op B.
Als je dan zowel A als B aanzet (moet wel anders gaat het niet klinken), blijft de impedantie gewoon 8 ohm (als't een 8 ohm speaker is).
Heb je geen A/B dan kan je gewoon zowel de kabel voor het laag als die van het mid/hoog in 1 aansluiting (proberen te) proppen, blijft identiek hetzelfde.

Beetje duidelijk zo hoop ik ?

Anoniem: 62484

Dude zo kan je toch geen film kijken 8)7

Anoniem: 99283

Anoniem: 62484 schreef op 20 maart 2004 @ 13:29:
kan ie er ondertussen ook nog enkele oefeningen doen :X

Je moet je kamer wat opruimen man :P!

• J2S
Anoniem: 62484 schreef op 20 maart 2004 @ 13:29:
ow jawel. het ligt heel lekker hoor. ik kan dus het hoofdeind van me bed omhoog doen. en ik kan zo ook nog chatten en gotten! :P gewoon resolutie van me scherm op 1024x768 en ik kan t gewoon lezen op zo'n 2 meter afstand. en verder is er geen mogelijkheid dat ik een beetje goed films kan kijken hoor. ga niet in me stoel zitten als t zo ook kan :)

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Anoniem: 50944

Ik vind het eerlijk gezegd wel een grappige oplossing. Die zuilen ernaast ogen helemaal cool :p

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:12

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Staan die luidsprekers niet wat dicht op elkaar?

Mooi fout is niet lelijk

• ToriHino
  • Laatst online: 14-01 01:30

ToriHino

Eg wel!

Haemorrhage schreef op 20 maart 2004 @ 17:32:
Staan die luidsprekers niet wat dicht op elkaar?
Ze staan idd wat dicht bij elkaar, maar dit ziet er ook typisch uit als een geluid vs ruimte compromis >:)

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• skullsplitter
  • Laatst online: 28-04 17:23

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Anoniem: 99283 schreef op 20 maart 2004 @ 13:42:
[...]

Je moet je kamer wat opruimen man :P!
Sommige mensen leven en hebben dus ook wel eens troep...

www.avpnews.com

Anoniem: 87194

J2S schreef op 20 maart 2004 @ 01:20:

Geluid: receiver Sony STR-DE475, 2x150W Sony speakers, MD deck Sony MDS JE770. De CD speler die je ziet doet het nog amper omdat ik mijn PS2 erin wou modden maar dat is niet doorgegaan en toen ik em weer inelkaar wou zetten was ik t alweer een beetje vergeten 8)7. De PS2 staat er dus in stukken bovenop.
Ik lig nu al ongeveer een week op me bed te computeren en het bevalt nog steeds goed :). En voor degenen die denken dat zo'n PC met fans en verlichting iritant is: dat is het ook! Daarom kan ik al die zooi uitschakelen of op 7V zetten.
Wrom wil je in godsnaam een ps2 in een cd speler modden?

• J2S
Anoniem: 87194 schreef op 20 maart 2004 @ 22:19:
[...]

Wrom wil je in godsnaam een ps2 in een cd speler modden?
dan staat ie weer mooi bij de andere componenten :)

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 22:39

PaulX

Beyond your imagination...

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/J522T8YGQDR2/picserver.jpeg

TV: Philips 28PW8506
DVD / SACD Speler: Pioneer DV-757Ai
DVB: Topfield TF4000PVR 80GB
Console: XBOX 80GB cracked
Speakerset: Creative Inspire 5700 DTS

Overig:
RGB Scart switch
Optical / TOSlink switch

Helaas kan ik met deze huidige apparatuur niet genieten van Progressive scan en SACD geluid.
Er moet altijd wat te wensen over zijn zeg ik dan maar...... :P

[Voor 15% gewijzigd door PaulX op 21-03-2004 19:50]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Anoniem: 100231

en ik zie daar een mooie draadloze koptelefoon het oplaad station dan maarre waarom staat ie daar want je kan hem zo niet opladen ? :S :?

• blakez
  • Laatst online: 12-05 08:50
PaulX, je spreekt daar over een RGB Scart switch.. Hier ben ik ook nog steeds naar op zoek, aangezien ik nu steeds moet wisselen tussen 3 apparaten (dvd, gamecube & Xbox).. Heb je deze RGB Scart switch via internet besteld en waar dan als ik vragen mag? :)

• Anoniem: 13426
  • Niet online
Leuke sluikreclame ook :)

• PaulX

PaulX

Anoniem: 100231 schreef op 21 maart 2004 @ 20:10:
en ik zie daar een mooie draadloze koptelefoon het oplaad station dan maarre waarom staat ie daar want je kan hem zo niet opladen ? :S :?
Normaal liggen die remotes daar niet en wanneer het nodig is om de koptelefoon op te laden kan ik de unit gewoon naar voren schuiven en steunend op de lade die ik dan iets open schuif.... ;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• PaulX

PaulX

blakez schreef op 21 maart 2004 @ 20:15:
PaulX, je spreekt daar over een RGB Scart switch.. Hier ben ik ook nog steeds naar op zoek, aangezien ik nu steeds moet wisselen tussen 3 apparaten (dvd, gamecube & Xbox).. Heb je deze RGB Scart switch via internet besteld en waar dan als ik vragen mag? :)
Ik heb de RGB switch gekocht bij een lokale technische onderdelen winkel.
Wat misschien ook wel een idee is, is om te kijken of je wat kunt vinden op Conrad of bij 'HomeParts' bij U in de buurt...

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 21:52

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Nog maar een keer die van mij dan:

fronts+center+tv+xbox+receiver

rears+dvd meubel

receiver

De apparatuur:

- TV, Sony 29fx30b
- Receiver, Yamaha rx440rds
- Dvd speler, Yamaha dvd-s540 (is nu in reparatie)
- Speakers, Eltax Evolution 5.2
- modded XboX 80gig HD (divx,xvid,mp3 player)

De speakers worden waarschijnlijk vervangen door:
2X JBL Northridge E 80
2X JBL Northridge E 20 of E30
1X JBL Northridge EC25 of EC 35
1X E 250P

Anoniem: 86974

HIDMAN-X schreef op 22 maart 2004 @ 12:47:
Nog maar een keer die van mij dan:

[afbeelding]
fronts+center+tv+xbox+receiver

[afbeelding]
rears+dvd meubel

[afbeelding]
receiver

De apparatuur:

- TV, Sony 29fx30b
- Receiver, Yamaha rx440rds
- Dvd speler, Yamaha dvd-s540 (is nu in reparatie)
- Speakers, Eltax Evolution 5.2
- modded XboX 80gig HD (divx,xvid,mp3 player)

De speakers worden waarschijnlijk vervangen door:
2X JBL Northridge E 80
2X JBL Northridge E 20 of E30
1X JBL Northridge EC25 of EC 35
1X E 250P
Mag ik vragen waar je die speakerset heb gekocht?
Kan hem namelijk nergens vinden jah bij wehkamp maar die hebben ze niet meer in het assortiment dus :S
Alvast Bedankt

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

(zonder reclame bedoeling:) Ik heb em bij Aliquot gekocht.

Anoniem: 108366

modbreak

plaatjes ff verwijderd, eigenaar heeft ze veranderd en dat staat ook voor geen meter

[Voor 9% gewijzigd door ShittyOldMan op 23-03-2004 17:38. Reden: plaatjes weg]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Zo te zien een videofreak? (niet slecht bedoeld hoor... ;)) Zieke beamer gast! ;)
Maar wat ik mij afvraag; is je geluid nog wel een beetje in balans? Ik bedoel; drie verschillende merken speakers is over het algemeen niet echt geweldig voor het geluidsbeeld... En, geen sub? Niet in de planning of niet nodig?

ow; en resize je plaatjes ff...
code:
1
[img=w,h,1] url van afbeelding,afmetingen,link naar afbeelding [/img]
, ze schijnen hier nogal gehecht te zijn aan de layout ;)

edit: wat is eigenlijk de beeldverhouding van je scherm? Volgens mij geen 16:9 toch? Nu lijkt het me toch wel groot genoeg om er nog op flink formaat een 16:9 film te kijken, maartoch...

[Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 22-03-2004 17:15]

moooie setjes jongens!!, maar voor die laatste met die beamer hoe ver zit jij van je scherm af alsk vragen mag ? want als je 2 meter ervan afzit isdat dan geen overkill ?

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

ziekelijke beamer...
wat voor beugel is dat, hoorde die erbij?
heb je hem zo thuis hangen?

Al mijn oude & nieuwe systemen

Anoniem: 3521

Naamloos:
..
Voor: zelfgemaakte two-way bassreflex, ACR FF225 and Fostex FT15H chassis
..
Ik dacht al een Fostex te herkennen (dacht eerst aan de FX200 of de originele JBL-variant). Eindelijk weer eens iemand met wat origineels. Het lijkt me dat als je ze iets verder indraait, ze wat beter in balans klinken. Hoe klinken ze verder?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Zeer leuke set :) , maar hoe is je ervaring met die Yamaha receiver? En wat is er stuk aan gegaan als ik vragen mag? :)
MikeyMan schreef op 22 maart 2004 @ 19:08:
volgens mij is z'n dvdspeler kapot?
Je hebt natuurlijk gelijk |:(
En dan te denken dat ik zelf identiek dezelfde heb 8)7
Ik heb trouwens niet echt last van een lawaaierig loopwerk :?

[Voor 41% gewijzigd door Dupje op 22-03-2004 19:16]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
volgens mij is z'n dvdspeler kapot?

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Dupje schreef op 22 maart 2004 @ 19:06:
[...]

Zeer leuke set :) , maar hoe is je ervaring met die Yamaha receiver? En wat is er stuk aan gegaan als ik vragen mag? :)

[...]

Je hebt natuurlijk gelijk |:(
En dan te denken dat ik zelf identiek dezelfde heb 8)7
Ik heb trouwens niet echt last van een lawaaierig loopwerk :?
Idd, m'n dvd speler was/is kapot toen ik hem inleverde en de medewerker hem nog even wilde testen deed hij het zelfs helemaal niet meer :( , maarja das een ander verhaal.

Over de receiver ben ik zeer goed te spreken, het is echt een fantastisch apparaat.
Heeft alle functies die ik nodig heb en levert een zeer lekker geluidje.
Alles voelt gewoon lekker solide aan.(qua geluid en het apparaat opzich).
Natuurlijk heeft elk apparaat zijn nadeel en dat is dat het instellen redelijk omslachtig gaat maar dat is dan ook alleen maar de eerste paar dagen nodig.
Voor mijn eisen en naar mijn mening dus een perfect apparaatje :)

Beamer is gewoon zo geinstalleer in de plafond en is 180 graden te draaien.

Subwoofer is er wel maar niet op t plaatje, heb hem verscholen achter de bankstel maar voor duidelijkheid, t' is een Subwoofer : Yamaha YST-SW45

• Road-runner83
Ok hier dan mijn PICS en specs:

Specs:

- Marantz SR4200 (5x70W RMS), Dolby pro logic II, DTS
- FRONT 2x Quadral QLX 205 (120/240W)
- REAR 2x Bose (50W), oudjes van ons pap maar werken prima :)
- CENTER 1x Sony (70W)
- TV, 70CM van Aristona

De Marantz is via de optische aansluiting aangesloten op mijn PC (op een Terratec SixPack 5.1). Dit werkt echt zwaar goed!!! Voor de rest is het een AMD XP 2000+, 512mb DDR, TI4600 128mb, monitor is 19" van LG, hdd 200gig (voor de geintersseerden dan :D )....DVD's speel ik dus af via de PC, divx en xvid natuurlijk ook.

Hier de pics:

Aangezien ik ook nog een grote passie voor auto's heb moet ik m'n geld toch een beetje verspreiden, wel een voordeel dat ik dit jaar een tussenjaar heb en dus wat kan sparen, volgend jaar ga ik weer studeren (waarschijnlijk BI)...hier m'n autotje:

P.S. Ik ben nog van plan een SUB aan te schaffen, iemand suggesties wat goed bij mijn huidig systeem past? Ik weet dat dit een subjectieve vraag is maar toch graag wat suggesties!!! :D

Foto's waren wel erg groot dus heb ze maar ff aangepast naar 640x480. Met Photosoep had ik ze al van 1600 naar 1024 gezet maar das nog steeds to big...

[Voor 38% gewijzigd door Road-runner83 op 07-04-2004 22:29]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Je moet de <>'s even veranderen in []'s, en de "src=" ff weghalen, dan komt het helemaal goed...

@naamloos2004: het als je op het http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif plaatje klikt, kun je je berichten editten, scheelt een hoop berichten en houdt het overzichtelijker...

@roadrunner: zoals je in de [url=http://gathering.tweakers.net/forum/faq]faq[/faq] kunt lezen, met:

code:
1
[img=w,h,1] url van afbeelding,afmetingen,link naar afbeelding [/img]

kun je de plaatjes wat kleiner maken... Dan blijft de layout een beetje normaal...

[Voor 141% gewijzigd door MikeyMan op 22-03-2004 19:54]

Beamer is niet zo ver geinstalleerd als t lijkt. t' is ong. 1.50 meter van scherm af. Al heb ik die 2 voorste speakers zelf gemaakt... ik moet zeggen, ZE ZIJN ZO SLECHT NPG NIET...

• -Sander-
  • Laatst online: 21:47

-Sander-

///M Powerrrrrr

Anoniem: 108366 schreef op 22 maart 2004 @ 16:58:
[afbeelding]
Breed: 2.4 m
Hoogte: 1.8m
Diagonaal: 3,0m
[afbeelding]
[afbeelding]
Denon AVR-3300 Amplifier/Receiver
[afbeelding]
Yamaha DSP-E390 Dolby ProLogic Surround Processor
[afbeelding]
Voor: zelfgemaakte two-way bassreflex, ACR FF225 and Fostex FT15H chassis
Midden :Canton AV-700
Subwoofer : Yamaha YST-SW45
Achter : Heco Mini Master B 100/M
Surround : zelfgemaakte two-way dipol speakers
Center Surround : Planned
[afbeelding]
Pioneer DV-515 DVD Player
[afbeelding]
JVC HR-S6800E SVHS Recorder
[afbeelding]
Sony VPH-1271QM Video Beamer
Max resolutie: 700 TV lines (video) / 1280x1024 pixels
[afbeelding]
Silicon Image iScan Pro Linedoubler
[afbeelding]
Philips Pronto Afstandsbediening
[afbeelding]
Is dit gewoon je eigen HT ??
Die website url doet een beetje raar aan enzo..

En de inhoud van de officiele website dus ook >>

last modified : 15-Apr-2001 (rb)
FreeStone Home Page / FreeStone Systems / info@freestone.ch

Lijkt er meer op dat je deze HT gewoon gecopy/paste hebt.!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 22:01
Alfa_33 schreef op 22 maart 2004 @ 20:26:
[...]

Lijkt het wel op ja... Waarom zou je zoiets doen :?.

Maarja, ik heb sinds zaterdag weer een digicam (Nikon Coolpix 4300), dus het is misschien wel leuk het verloop van mijn upgrade te laten zien. Ben nu druk aan het rondkijken en aan het sparen en de verwachting is dat eind juli begin augustus alles klaar is B) !

Eerst even de camera leren kennen :Y).

• -Sander-
  • Laatst online: 21:47

-Sander-

///M Powerrrrrr

SpleeffY schreef op 22 maart 2004 @ 21:32:
[...]

Lijkt het wel op ja... Waarom zou je zoiets doen :?.

Maarja, ik heb sinds zaterdag weer een digicam (Nikon Coolpix 4300), dus het is misschien wel leuk het verloop van mijn upgrade te laten zien. Ben nu druk aan het rondkijken en aan het sparen en de verwachting is dat eind juli begin augustus alles klaar is B) !

Eerst even de camera leren kennen :Y).
Super!
Het sparen is niks aan.. en is dan ook het saaiste!
Daarna luisteren en kijken, dan word het al wat leuker.!
Dan bestellen,. je weet al wat je krijgt en wil het liever gister hebben dan vandaag.

Als alles binnen is kan je het ophalen (of direct meenemen uiteraard :P) en alles thuis aansluiten en testen (neem wel een weekje vrij :9 )

En dan genieten _/-\o_ O+

• andriess
  • Niet online
Alfa_33 schreef op 22 maart 2004 @ 20:26:
[...]

hmm..., toen ik het zag d8 ik : zoow als ik dat thuis zou hebben, dan was ik flink blij.

Maar Nu weet ik weer waar ik voor spaar, Zo beleef je er het meest plezier aan. Kvind het een beetje jammer dat er gozers zijn die zo moeten lamen. Om maar ff flink wat complimenten binnen te slepen. Maareeuh @ Naamloos2004 U roel _/-\o_ :r |:( :Z

(@ een modje Flikker die post maar weg...... :r )

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

haha toen ik die beamer zag dacht ik ook al van hmm, als je die thuis heb hangen :p
dus ik afbeeldingen zoeken op google en kreeg precies dat plaatje :p

ZZzzzzZzZZZzsaai

Al mijn oude & nieuwe systemen

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:33
De eerdere post van naamloos2004 ziet er bijzonder fake uit. Met name nog door de uitspraak dat de projector op 1,5m van het scherm hangt, voor deze breedte en met de lenzen van de 1271 zit je zeker op zo'n 3 meter. Gelieve er verder niet op in te gaan. Of nammloos moet kunnen aantonen dat het zijn set is.
(reacties verwijderen of bewerken is wat overbodig voor zo'n reletief onzinnig topic als dit ;) dus die laat ik maar ff staan)

• Gemineye
  • Laatst online: 23-10-2020

Gemineye

KEFalicious..

Road-runner83 schreef op 22 maart 2004 @ 19:45:
heey die achterspeakers had ik hier eerst ook op mijn kamer staan!! Ook afdankertjes van mn ouders!! Ik vond ze toen geweldig, maar ik heb nu kef Q5, en ik wil niet graag weer terug..

het zijn overigens geen Bose maar Bravura speakers, gefabriceerd en getest door Bose ;)

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

HIDMAN-X schreef op 22 maart 2004 @ 16:43:
(zonder reclame bedoeling:) Ik heb em bij Aliquot gekocht.
Ok dan heb het gezien :)
Nog een vraagje
Heb je het laten opsturen of zelf opgehaald?
Ik kan namelijk niet zelf dat opgaan halen en versturen lijkt me niet echt wat (werk zelf bij tpg post pakketservice en weet hoe d'r met dozen gesmeten word dus vandaar)
Nou jah anders me buurman maar ff lief aankijken!
Enne hoe zit het verder met het geluid? en dan met name de bas?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even een opmerking nav het setje van naamloos2004: deze is inderdaad fake. De echte eigenaar heeft dat duidelijk kenbaar gemaakt :Y)

Het beste is om deze naamloosdude gewoon te negeren en lekker verder te gaan met onze mooie HT'jes :)

[Voor 29% gewijzigd door BalusC op 23-03-2004 11:18]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lol... idd Balus :) hahaha... "Looser :-)" is mooi te zien :D

Ontwikkelaar van Gleamy

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Anoniem: 86974 schreef op 23 maart 2004 @ 01:12:
[...]

Ok dan heb het gezien :)
Nog een vraagje
Heb je het laten opsturen of zelf opgehaald?
Ik kan namelijk niet zelf dat opgaan halen en versturen lijkt me niet echt wat (werk zelf bij tpg post pakketservice en weet hoe d'r met dozen gesmeten word dus vandaar)
Nou jah anders me buurman maar ff lief aankijken!
Enne hoe zit het verder met het geluid? en dan met name de bas?
Ik heb ze zelf opgehaald daar, versturen leek me ook niks om precies dezelfde rede als die jij daar noemt ;)
Het geluid is een apart verhaal.
Als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding is het een absolute 10.
Maar er zijn wat puntjes van kritiek.
Als je hem veel gebruikt voor films dan is deze echt perfect geschikt maar dat is het hem juist bij mij, ik gebruik hem voor 80% van de tijd voor muziek en dan mist er toch wel wat.
De sub wordt gebruikt als een soort ondersteuning voor de front speakers bij stereo daardoor is het laag een beetje rommelig en is het gehele beeld bij muziek niet echt strak.
De bass is bij films daarentegen wel goed, het is alleen zo dat ik dan voor films het volume van de sub helemaal open draai en voor muziek zet ik hem op de helft.
Groot voordeel van deze sub(s) is natuurlijk dat ze geïntegreerd zijn maar dat is gelijk een nadeel omdat de fronts bij muziek niet helemaal mijn smaak zijn.
Vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar wat anders, maar het kan best zijn dat ik ze toch hou als ik zie dat het naar mijn eisen/wensen te duur wordt (en dat zit er dik in ;) )

Conclusie: Voor films perfect :) voor muziek is ie net niet goed genoeg.

[Voor 3% gewijzigd door HIDMAN-X op 23-03-2004 14:12]

Anoniem: 104397

Mensen, ik ben zwaar onder de indruk van al het video- en geluids "geweld" in deze draadjes.

Mijn setup:

Receiver: Onkyo TX-SR601E
DVD/CD speler: DVP-NS340
TV: Phillips 28PW6506 (<- niet zeker van typenr. Zit op mijn werk. Lijkt er wel op)
Console :Xbox @live :+
Fronts: Kef Q5
Center: Brakke centerspeaker van Sony surround midiset (wordt Kef Q9C of Q6C)
Rear: Brakke rears van zelfde Sony set (Wordt Kef Q1)
Meubel: Ikea Benno

Plaatjes zal ik vanavond online zetten

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 23-03-2004 14:29]

Anoniem: 52404

Ik ben binnenkort van plan om de volgende config in huis te halen:

Versterker: Pioneer VSX-D812-S
Sub: Canton AS20
Center: Canton AV700
Satellieten: Canton Plus X

Ik ben erg benieuwd hoe dit zal gaan klinken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Anoniem: 52404 schreef op 23 maart 2004 @ 14:57:
Ik ben erg benieuwd hoe dit zal gaan klinken.
Misschien een stomme vraag... Maar zou je daar niet eerst naar gaan luisteren voordat je er veel geld aan uitgeeft?

HIDMAN-X schreef op 23 maart 2004 @ 14:05:
[...]

Ik heb ze zelf opgehaald daar, versturen leek me ook niks om precies dezelfde rede als die jij daar noemt ;)
Het geluid is een apart verhaal.
Als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding is het een absolute 10.
Maar er zijn wat puntjes van kritiek.
Als je hem veel gebruikt voor films dan is deze echt perfect geschikt maar dat is het hem juist bij mij, ik gebruik hem voor 80% van de tijd voor muziek en dan mist er toch wel wat.
De sub wordt gebruikt als een soort ondersteuning voor de front speakers bij stereo daardoor is het laag een beetje rommelig en is het gehele beeld bij muziek niet echt strak.
De bass is bij films daarentegen wel goed, het is alleen zo dat ik dan voor films het volume van de sub helemaal open draai en voor muziek zet ik hem op de helft.
Groot voordeel van deze sub(s) is natuurlijk dat ze geïntegreerd zijn maar dat is gelijk een nadeel omdat de fronts bij muziek niet helemaal mijn smaak zijn.
Vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar wat anders, maar het kan best zijn dat ik ze toch hou als ik zie dat het naar mijn eisen/wensen te duur wordt (en dat zit er dik in ;) )

Conclusie: Voor films perfect :) voor muziek is ie net niet goed genoeg.
Bedankt voor je reactie
Ik zal hem totaal niet voor muziek gebruiken ( ja dvd's van Borsato in de kuip en zien) maar verder niet echt kijk eigenlijk alleen maar films :)
Moet alleen ff een plek zien te vinden waar ik deze kan beluisteren en eerrrrrrrrst een reciever aanschaffen :P (lijkt me wel handig) maar dat gebeurt binnen nu en 3 weken dus komt goed!
Nog maals bedankt voor je uitleg :) Thnx

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Geen probleem, daar zijn we hier toch voor ;)
Succes in ieder geval!

Anoniem: 103926

Ik zal ook maar eens mijn surroundsetje laten zien dan....
Cambridge Soundworks 550 thx
met als extra Marquant mct-01: 1" DOME Tweeters met crossover max 100watt

hier hebben we het vooraanzicht
http://members.lycos.nl/misternosguy/voorkant.jpg
en het zijaanzicht
http://members.lycos.nl/misternosguy/zijkant.jpg
en de tweeter van dichtbij
http://members.lycos.nl/misternosguy/closeup.jpg
Ik post het hier omdat de hogetonen met de standaard speakers niet geweldig zijn (zit een speaker op voor hoge en middentonen) en het heel eenvoudig is om er extra tweeters op te monteren. Totalen kosten:
surroundsetje €240
tweeters €12,50 (zijn eigenlijk autotweeters)

Anoniem: 87181

@mrnosguy

Je meent toch niet dat je dat serieus voor je lol hebt staan?
Ze zijn (ahum, ik vind ze) zonder gaas afgrijselijk!

Misschien dat het goed klinkt, maar een beetje looks kan nooit kwaad.

Anoniem: 103926

Heb ik meer gedaan om het verschil tussen de tweeter en de middenspeaker te laten zien. Normaal heb ik de kapjes erop, alleen al voor het stof. Maar lelijk? Vind ik een beetje overdreven.....

• Road-runner83
Road-runner83 schreef op 22 maart 2004 @ 19:45:

Specs:

- Marantz SR4200 (5x70W RMS), Dolby pro logic II, DTS
- FRONT 2x Quadral QLX 205 (120/240W)
- CENTER 1x Sony (70W)
- TV, 70CM van Aristona

De Marantz is via de optische aansluiting aangesloten op mijn PC (op een Terratec SixPack 5.1). Dit werkt echt zwaar goed!!! Voor de rest is het een AMD XP 2000+, 512mb DDR, TI4600 128mb, monitor is 19" van LG, hdd 200gig (voor de geintersseerden dan :D )....DVD's speel ik dus af via de PC, divx en xvid natuurlijk ook.

P.S. Ik ben nog van plan een SUB aan te schaffen, iemand suggesties wat goed bij mijn huidig systeem past? Ik weet dat dit een subjectieve vraag is maar toch graag wat suggesties!!! :D
Graag reacties hierop :o :+ :D .....thx allemaal!!! Misschien kan ik beter ergens gaan luisteren maar daar hebben ze denk ik niet exact hetzelfde systeem staan als ik thuis heb dus daar heb je dan ook niet zoveel aan...

• tatata
Wat is je prijsindicatie?
500 euro dan een mjacoustics pro50 _/-\o_
300 euro dan een tannoy mx10
200 euro een instap yamaha
100 euro -> beter niks kopen :)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
Voor 200 Euro zou ik gaan kijken naar een Magnat 250A of 300A ofzo. Daar hoor je heel goede dingen over...

iRacing Profiel

• Road-runner83
Ok ok bedankt!!!!! Voor 235 kan ik de Magnat 30a krijgen (nieuw).....misschien is dit wel een goeie optie!! Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Joost

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Road-runner83 schreef op 24 maart 2004 @ 14:18:
Ok ok bedankt!!!!! Voor 235 kan ik de Magnat 30a krijgen (nieuw).....misschien is dit wel een goeie optie!! Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Joost
Voor 175 € kan je de mijne in nieuwstaat krijgen ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tatata schreef op 24 maart 2004 @ 08:58:
Waar heb je die mjacoustics pro 50 gezien (behalve bij rikstoet, ligt te ver)?

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Mr.C4 schreef op 24 maart 2004 @ 20:53:
[...]

*klik*

• Terrorpaki
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 13:30
Dit is een link naar foto's van mijn HT. Het is niet zo bijzonder, gewoon een leuke HT :)

Mazl,

Terrorpaki

• tatata
Mr.C4 schreef op 24 maart 2004 @ 20:53:
[...]

Zeg eens waar je woont!

De mjacoustics pro 50 blaast de rel quake compleet weg. Terwijl deze niet erg bekend is. Niet zo bekend als rel in elk geval.
Echt een supersub (alleen net te duur voor mij) :'( nu nog dan ;)
StarTAC schreef op 24 maart 2004 @ 09:19:
Voor 200 Euro zou ik gaan kijken naar een Magnat 250A of 300A ofzo. Daar hoor je heel goede dingen over...
Die zou ik dus niet kopen. Heb nog nooit wat goeds over deze sub gehoord behalve van tom hierboven die daar nu ook op terug is gekomen. Heb hem zelf ook beluisterd en het is gewoon een boombox (kan leuk zijn voor films) maar niet voor muziek te gebruiken.

[Voor 66% gewijzigd door tatata op 25-03-2004 11:44]

• Road-runner83
TomSwinnen schreef op 24 maart 2004 @ 16:03:
[...]

Voor 175 € kan je de mijne in nieuwstaat krijgen ;)
Wat voor een kleur is die? En waarom doe je hem weg? Ik hoor zeer slechte reacties over deze SUB. Welke is beter in deze prijsklasse?
Wie is er bekend met de Tannoy mx10? Is dit een goede SUB? Weet iemand waar ik deze kan kopen? Hardstikke bedankt alvast! _/-\o_

Groetjes,

Joost

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
tatata schreef op 25 maart 2004 @ 11:40:
Die zou ik dus niet kopen. Heb nog nooit wat goeds over deze sub gehoord behalve van tom hierboven die daar nu ook op terug is gekomen. Heb hem zelf ook beluisterd en het is gewoon een boombox (kan leuk zijn voor films) maar niet voor muziek te gebruiken.
Tja voor 200 euro moet je ook niet te veel gaan verwachten (naja misschien 2e hands). Ik zelf zou voor muziek ook nooit een subwoofer gaan gebruiken, ik heb persoonlijk liever weinig bass maar wel strak dan een harde "one note bass".
Maar ik ken genoeg mensen die gewoon sensatie gericht zijn en het alleen maar gaat om hoe hard de bass is en niet om de natuurgetrouwheid ervan.
Bij film is voor mij de mate van natuurgetrouwheid ook minder belangrijk dan bij muziek.
Ik dacht eigenlijk dat Road-runner83 de sub wilde gaan gebruiken voor film, en voor 200 euro is het een subwoofer die je op je 'te beluisteren lijstje' mag noteren vind ik...

iRacing Profiel

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

StarTAC schreef op 25 maart 2004 @ 12:59:
Ik zelf zou voor muziek ook nooit een subwoofer gaan gebruiken, ik heb persoonlijk liever weinig bass maar wel strak dan een harde "one note bass".
Maar ik ken genoeg mensen die gewoon sensatie gericht zijn en het alleen maar gaat om hoe hard de bass is en niet om de natuurgetrouwheid ervan.
Maar dan heb je misschien ook nooit een goede (en goed afgeregelde) sub in een goede set gehoord. Of wel, maar onbewust, want die hoor je ook niet 1,2,3 als het goed is. Je merkt pas dat het ding wat doet als hij uit gaat. De eerste keer dat ik dat heb ondervonden vond ik dat aardig bizar.....ik zou toch echt zweren dat het ding (toen een R.E.L.Stentor II) uit stond of anders heel zacht. Maar toen de verkoper hem uit zette merkte ik het verschil....en hoe! Net alsof alles in elkaar klapte (zaten ook niet gigantische spakers aan trouwens).
Maar ik zou zelf ook niet zo heel erg snel een sub in mijn set gebruiken tenzij ik echt laagproblemen heb in mijn kamer. Ik ben namelijk bang dat ik teveel met het tweaken van de sub bezig zal zijn in plaats van het relaxed luisteren naar muziek.

• Road-runner83
StarTAC schreef op 25 maart 2004 @ 12:59:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat Road-runner83 de sub wilde gaan gebruiken voor film, en voor 200 euro is het een subwoofer die je op je 'te beluisteren lijstje' mag noteren vind ik...
Ik wil de sub gaan gebruiken voor zowel film als muziek.
Road-runner83 schreef op 25 maart 2004 @ 12:58:
[...]

Wat voor een kleur is die? En waarom doe je hem weg? Ik hoor zeer slechte reacties over deze SUB. Welke is beter in deze prijsklasse?

[...]

Wie is er bekend met de Tannoy mx10? Is dit een goede SUB? Weet iemand waar ik deze kan kopen? Hardstikke bedankt alvast! _/-\o_

Groetjes,

Joost

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:20
bij http://www.hifihuis.nl/cn...ctnummer=1000181&taal=ned is de MX10 te koop, en er staan vast nog wel meer winkels op kieskeurig.nl

[Voor 22% gewijzigd door Davitos op 25-03-2004 14:31]

• Mr.C4
  • Niet online
tatata schreef op 25 maart 2004 @ 11:40:
[...]

Zeg eens waar je woont!

De mjacoustics pro 50 blaast de rel quake compleet weg. Terwijl deze niet erg bekend is. Niet zo bekend als rel in elk geval.
Echt een supersub (alleen net te duur voor mij) :'( nu nog dan ;)
Ik woon in Ede. Ik heb wel op internet gezien dat winkels in N-holland en in Z-holland mja verkopen, ik moet maar een keertje wat gaan rondbellen voor de prijzen.

En trouwens ik heb de tannoy mx-10, ik vind hem zeer muzikaal alleen bij films gaat hij wat minder diep dan subs met een bassreflexpijpje. Wat ik jammer vind aan deze sub is dat deze geen voetjes heeft, je moet persé spikes onderdoen.
De sub staat aan de kant van de buren (ik woon in hoekwoning dus gelukkig maar 1 buurman) en als ik 's avonds een filmpje draai dan vinden ze dat niet fijn (een paar keer al laten merken) dus dan moet ik de sub naar de andere kant slepen als ik een filmpje 's avonds wil zien.

Als je mj acoutics mij bevalt of een andere kleine sub dan verkoop ik deze voor ong. 220 euro (paar maanden oud) als je dus geinteresseerd bent wacht dan 1 á 2 maanden.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mr.C4 schreef op 25 maart 2004 @ 14:45:
Ik woon in Ede. Ik heb wel op internet gezien dat winkels in N-holland en in Z-holland mja verkopen, ik moet maar een keertje wat gaan rondbellen voor de prijzen.
Ik zou gewoon naar de dichtsbijzijnde winkel gaan als ik jou was, de prijzen voor de Pro50 zullen vrijwel overal hetzelfde zijn en als ze al ergens iets goedkoper zijn dan gaat het echt in een paar tientjes zitten wat de moeite van een lange reis niet rechtvaardigt naar mijn mening. De prijzen zullen nauwelijks verschillen omdat de prijs sowieso laag is (50 euro korting staat meteen gelijk aan 10%) en omdat er niet al te lang geleden al een officiele prijsverlaging van 100 euro is geweest. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik denk niet dat je snel een winkel zult vinden die hem voor 400 o.i.d. zal aanbieden.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Road-runner83 schreef op 25 maart 2004 @ 12:58:
[...]

Zwart. Hij overheerst gewoon compleet in mijn relatief kleine kamer , en heeft dus hier erg veel galm ( staat praktisch tegen de muur).
Ik hoor trouwens wel positieve dingen over de Yamaha's & Sony's in deze prijsklasse.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Wij hebben een pioneer sub. Leuk ding maar als je hem op een bepaalde stand zet; bromt ie en overheerst hij alles en dat is niet mooi :S Heb trouwens net even naar The last samoerai gekeken thuis, en ik vond die inslagen van die kanonnen thuis veel mooier dan in de bios, maar dat is mijn mening natuurlijk!

• tatata
Mr.C4 schreef op 25 maart 2004 @ 14:45:
[...]

En trouwens ik heb de tannoy mx-10, ik vind hem zeer muzikaal alleen bij films gaat hij wat minder diep dan subs met een bassreflexpijpje. Wat ik jammer vind aan deze sub is dat deze geen voetjes heeft, je moet persé spikes onderdoen.
De sub staat aan de kant van de buren (ik woon in hoekwoning dus gelukkig maar 1 buurman) en als ik 's avonds een filmpje draai dan vinden ze dat niet fijn (een paar keer al laten merken) dus dan moet ik de sub naar de andere kant slepen als ik een filmpje 's avonds wil zien.

Als je mj acoutics mij bevalt of een andere kleine sub dan verkoop ik deze voor ong. 220 euro (paar maanden oud) als je dus geinteresseerd bent wacht dan 1 á 2 maanden.
Ik heb de tannoy mx10 sub ook en deze bevalt mij erg goed bij muziek. Prachtig aanvullend en mits goed afgestelt net iets extras en zeker niet overheersend. Bij films mag hij zeker iets meer geven. De ene keer zet ik dan ook mijn lfe kanaal via mijn receiver op +3db de andere keer draai ik de volume knop van de sub iets verder open.

Als jij nu eens de MJA pro 50 koopt en dan binnen een jaar nog meer wilt en de Pro 500 koopt dan mag je de 50 aan mij verkopen voor 200 euro. Ok? >:)

edit:
apeldooorn is nog wel redelijk in de buurt toch?

[Voor 4% gewijzigd door tatata op 25-03-2004 17:58]

• Rappie
Anoniem: 100231 schreef op 25 maart 2004 @ 17:27:
maar dat is mijn mening natuurlijk!
die is toch het belangrijkste als het geluid betreft ..... als je het zelf mooi vind is het goed.

Laatste keer dat ik naar de bios ging waren er een paar speakers opgeblazen. Niemand vond het storend, maar als je er eenmaal op let begint het behoorlijk te irriteren. Daarom maar niet meer naar de bios :) gewoon thuis genieten

Anoniem: 48571

Haha, kickuh!

Welke Bios was dat?

Anoniem: 71133

opgeblazen speakers,. ik heb ook een keer zoiets gehoord dat was in Rembrand Utrecht, weet nie meer welke film :) ook Amersfoort kan dr wat van maar dat is dan meer verschuiven van het beeld en een enorm geluidshinder bij LOTR ROTK bij praten hoorde je een soort bijgeluid :r was echt niet fijn! kijk het liever Thuis opnieuw :)

Anoniem: 48571 schreef op 25 maart 2004 @ 18:40:
Haha, kickuh!

Welke Bios was dat?
Was de bios in heereveen, weet de naam zo niet maar dat doet er ook niet toe want er is geloof ik ook maar 1 bios in h'veen ;)

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:32

Night89

Als je alles op een rijtje heb

hoort onder dit topic ook een Laptop dienende als TV aangesloten op stereo ;) ?

dan zal ik ook foto tjes maken ( verw8 niet al te veel, ben niet rijk, staat maar voor 100€ das goed genoeg voor mij, mag nu nog geen tv in mijn kamer (nog niet uitgeleerd |:()

Met Vriendelijke Groet,

• Rappie
Anoniem: 48571 schreef op 25 maart 2004 @ 18:40:
Haha, kickuh!

Welke Bios was dat?
pathe eindhoven of helmond weet niet meer welke van de 2 het was.
NightRaider schreef op 25 maart 2004 @ 18:58:
hoort onder dit topic ook een Laptop dienende als TV aangesloten op stereo ;) ?

dan zal ik ook foto tjes maken ( verw8 niet al te veel, ben niet rijk, staat maar voor 100€ das goed genoeg voor mij, mag nu nog geen tv in mijn kamer (nog niet uitgeleerd |:()
ligt er aan hoe dik de tv is ;) plasma enzo mag, projectietv's is ook nog net te doen. Denk niet dat je die voor 100€ hebt. Dus post maar niets ;) Je moet trouwens eens goed gaan praten over tv op je kamer. Ik leer ook nog en heb een beamer en 2 tvs :X

[Voor 64% gewijzigd door Rappie op 25-03-2004 19:27]

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Terrorpaki schreef op 25 maart 2004 @ 10:54:
Dit is een link naar foto's van mijn HT. Het is niet zo bijzonder, gewoon een leuke HT :)

Mazl,

Terrorpaki
Zo 'niet zo bijzonder' zou ik dat nu ook weer niet noemen ;) Leuke set hoor :)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34

-Stef-

Slainthe!

He, een MJ pro 50. Die heb ik ook. :) Ik vind het echt een fantastische sub voor niet al te grote ruimten. Lekker snel dus ook voor muziek doet ie het goed.

http://www.xs4all.nl/~fierst/03042207.JPG

[Voor 7% gewijzigd door -Stef- op 25-03-2004 19:41]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Dupje schreef op 25 maart 2004 @ 19:30:
[...]

Zo 'niet zo bijzonder' zou ik dat nu ook weer niet noemen ;) Leuke set hoor :)
Hijs beschijden :+

• Mr.C4
  • Niet online
-Stef- schreef op 25 maart 2004 @ 19:34:
[...]

He, een MJ pro 50. Die heb ik ook. :) Ik vind het echt een fantastische sub voor niet al te grote ruimten. Lekker snel dus ook voor muziek doet ie het goed.
waar woon je? en voor hoeveel heb je hem gehaald?

Als een keer een dagje vrij hebt dan ga ik wel langs winkels om hem te beluisteren.

btw. waarom heb je een melkpak ernaast staan?

[Voor 6% gewijzigd door Mr.C4 op 25-03-2004 20:54]

• DeadPool
  • Laatst online: 10-04-2021
Mr.C4 schreef op 25 maart 2004 @ 20:53:
Indicatie van de grootte van de sub?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb de MJ ook, maar persoonlijk vind ik het zeer lastig om hem te integreren met muziek, elke CD vergt weer een bijstelling van de high-level in. Daar komt bij dat ik nu ik het zaakje bi-amp er meer dan zat bas uit de fronts komt.

Ik gebruik hem dus alleen voor film. Jammer, want de opzet was om hem ook voor bij muziek te gebruiken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 15:01
Mr.C4 schreef op 25 maart 2004 @ 20:53:
[...]

Subs zijn soms nogal doorstig ! ;)
Die houden wel eens van een lekker koel pak melk. :P

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:32

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Rappie schreef op 25 maart 2004 @ 19:24:

[...]

ligt er aan hoe dik de tv is ;) plasma enzo mag, projectietv's is ook nog net te doen. Denk niet dat je die voor 100€ hebt. Dus post maar niets ;) Je moet trouwens eens goed gaan praten over tv op je kamer. Ik leer ook nog en heb een beamer en 2 tvs :X
heb ik al gedaan, no way dus :P ( weet trwns al niet waar ik het moet laten, niet zon grote kamer, en 5 pcs ( helemaal Passief , behalve 2 en dat allemaal stille componenten( anders slaap ik niet meer) :+ :+ , kan me wel voorstellen dat ze niet nog meer stroom verbuikers wil, op 1 aanlsuiting met al 2 verlengdozen van 8 eraan 8)

oa van netwerk in buurt
1 straat + volledige flat :P,
1 die isals Fileserver, web server en ftp van mezelf dient,
en 1pc voor file en game serv van buurt ( hier het centrale punt zon beetje)
en ngo 3 voor allerhande zooi ( oa voor gewoon gebruik)

maarja das offtopic, want das geen home cinema =)

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee