Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.640 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz handig maar ben je zo zeker 40 eurie verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik heb zo'n 3rd party kabel en die was 15 euro.
Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je sub wilt calibreren moet je (als je het simpel wilt doen) een SPL meter aanschaffen. De dB meter op c-weighting zetten en opstellen op de luisterpositie. Met cooledit maak je 20 (meer mag ook) files met verschillende toonhoogte's vanaf 200 hz tot 20hz en een 1Khz toon en die fik je op cd. Cd in de nad en dan begin je met 1 Khz. Deze stel je met de volume knop af op 75dB en dan ga je vervolgens van 200 tot 20 en schrijf alle SPL's op. Nu probeer je de SPL tussen de 200 en 20 niet te veel laten afwijken. De mx10 zal niet tot 20Hz gaan of je moe hem extreem in de hoek zetten. Probeer dit ook uit tijdens het calibreren. Speel met de instellingsmogelijkheden totdat je een strakke zo rechtmogelijke response krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29

dbzfan

Nee.

Misschien beetje ontopic:

Voor de mensen in Tilburg en omstreken, die voor het betere HiFi/homecinema spul gaan, ga naar Audiowolf. Ben er zaterdag geweest, en wat daar staat is top of the bill. Verschillende ruimte's met exclusieve merken, en complete opstellingen. Staan sets van 50.000, zeker het kijken/luisteren waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 14:23:
Uhhh, MikeyMan; sluit je ook nog wel eens boxen aan op je HK setje :?
Wij willen foto's zien >:) :D
Jah, was nog wel een keer de bedoeling jah, maar ik heb voorlopig geen geld eigenlijk. Ben er ook nog niet helemaal uit wat ik eerst ga vervangen, mijn tv, of m'n speakers.
Heb zoals jullie een stukje terug hebben kunnen lezen, vandeweek geprobeerd een interim setje speakers te kopen voor weinig geld, maar dat werd geen succes... Eerst de pioneer S-SP40 set geprobeerd (€49,- bij correct) en toen ze geen geld terug wilden geven, die omgeruild voor een Magnat Cubus 25 set (€79,-). Maar dat klonk echt zo'n stuk verschrikkelijker dan zoals ik het nu aangesloten heb (over mijn computer met Creative 5300 set/audigy platinum), dat ik dat gewoon zonde van het geld vond. Dus eerst maar eens hard gaan sparen, en dan fatsoenlijke speakers kopen. Moet sowieso nog wel naar een heleboel speakers gaan luisteren, want ik heb 15 sets samengesteld tussen de 900 en 2700 euro (ex sub) die ik allemaal er mooi uit vind zien, die ik moet gaan beluisteren... Dus tot die tijd nog geen andere speakers dan degene op de first post van dit topic te zien zijn...
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 14:26:
[...]
Is het hd750 loopwerk van jou ook zo duidelijk te horen ?
Jah, viel mij ook al op, maakt inderdaad een redelijke pestherrie. Maar ik heb die cdspeler eigenlijk toch vooral gekocht om mijn set te completeren. Niet zozeer omdat ik het erg nodig vond. De dvdspeler speelt opzich natuurlijk ook cd's. Hoewel ik zelfs via mijn computer toch al wel geluidsverschil hoor (zeg niet dat het beter is) tussen mijn DVD30 en HD750...
Vind het trouwens ook heel vervelend dat er geen on/off knop op het ding zit, maar alleen standby. Nu moet de cdspeler op de geschakelde voeding van de receiver, en de dvdspeler op de continue (die heeft wel een aan/uit schakelaar) terwijl ik die laatste vaker gebruik.
Iemand vertelde me dat dat is omdat het beter is voor de DAC om de cdspeler continu van stroom te voorzien... Klopt dit? Of kan iemand hier iig duidelijkheid over verschaffen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 03-09 15:42
Zo moet het eruit komen te zien... Nu nog gephotoshopped, over een week werkelijkheid :P (Moet nog afgeleverd worden).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/nieuwe_tv.jpg

Boxen zijn van OmniAudio (dat nepmerk) overgekocht van een vriend van m'n pa voor 25.- gulden per stuk.. voor dat bedrag vind ik het geweldig geluid. Het zijn nepboxen, mensen die in truckjes rondrijden, zeggen dat ze een set teveel hebben gehad en vragen of men dat wil kopen ter plekke voor bijvoorbeeld 500 euro. Die vent was erin getrapt en voelde zich zo genaaid dat hij ze kwijt wou... Ik vind het zeer goeie kwalliteit maar aan de andere kant ben ik geen expert qua geluid. Om bioscoopgeluid te evenaren vind ik het iig meer dan voldoende :)

Verder is het tv meubel van leenbakker.. 59 euro :P
En de versterker van Teac, een A70. Geen idee hoeveel die was.

TV is nu nog een Sony, een oud bakbeest. Over 5 dagen word de nieuwe afgeleverd :) Philips 8606 (28"). Ik ga eerst met TV out kloten en later een dvd speler erbij kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuut op 29-02-2004 18:29 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

MikeyMan schreef op 29 februari 2004 @ 17:49:
[...]
Vind het trouwens ook heel vervelend dat er geen on/off knop op het ding zit, maar alleen standby. Nu moet de cdspeler op de geschakelde voeding van de receiver, en de dvdspeler op de continue (die heeft wel een aan/uit schakelaar) terwijl ik die laatste vaker gebruik.
Iemand vertelde me dat dat is omdat het beter is voor de DAC om de cdspeler continu van stroom te voorzien... Klopt dit? Of kan iemand hier iig duidelijkheid over verschaffen???
hm, dat kan ik me haast niet voorstellen, aangezien het op heel veel andere cdspelers WEL zit.. Kan je niet gewoon zelf even een stroom-oplossinkje knutselen? Een stekkerdoos met een platte stekker, die achterin je receiver kan ofzo? (wel ff checken hoeveel vermogen je daar maximaal op aan kan sluiten, maar waarschijnlijk is het wel voldoende..)

edit:
is het overigens echt zo'n probleem om je cd speler op standby te zetten ipv helemaal uit? :?

Gemineye

[ Voor 7% gewijzigd door Gemineye op 29-02-2004 19:46 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
mjah, nouja, probleem... tis dat die zooi in mijn slaapkamer staat, en dat ik bij kans allergisch ben voor licht als ik wil gaan slapen. En in standby modus brandt er dan een rood lichtje enzo, enigszins vervelend... Dus moet ik hem maar uitzetten. Maargoed, moet nog maar even in de boekjes kijken of die geschakelde uitgang genoeg vermogen heeft. Tis maar 30 watt... Dus weet niet of dat genoeg is voor een dvdspeler én een cd speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

dbzfan schreef op 29 februari 2004 @ 17:39:
Misschien beetje ontopic:

Voor de mensen in Tilburg en omstreken, die voor het betere HiFi/homecinema spul gaan, ga naar Audiowolf. Ben er zaterdag geweest, en wat daar staat is top of the bill. Verschillende ruimte's met exclusieve merken, en complete opstellingen. Staan sets van 50.000, zeker het kijken/luisteren waard ;)
En de verkopers vinden de vloer nog interessanter dan de klanten... Hun mening is waarheid en de prijs is ook niet top...

Sorry, maar Audio Wolff mag van mij het naastgelegen kanaal inzakken...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-09 16:06
Heren,

morgen krijg ik mijn tannoy mx10 sub en ik wil hier een behoorlijke kabel bij kopen omdat deze naast een aantal andere kabels gaat liggen.

Nu heb ik de volgende gevonden:
Monster Cable Bass 300 Subwoofer MB300SW-18' Price: $44.95
Monster Cable THX Stereo Subwoofer 8M 26' + Y Adapter Price: $51.95
Monster Cable THX Subwoofer Sub 25ft SW-25 Price: $26.95
10 mtr (33') NXG SAPPHIRE SUBWOOFER 2dehands US $17.99

Eerste kabels bij hier
laatste via ebay.

Nu heeft de sub een L+R in en de receiver (NAD T742) mono out. Nu heb ik gelezen dat je hem dan net zo goed alleen in links kan stoppen als via Y splitter in beide. De tweede kabel zou dan dus onzin zijn tov de eerste. De derde ziet er iets goedkoop uit.

Ik ga er vanuit dat ik geen verschil hoor maar gezegde goedkoop duurkoop bla bla.
Dus welke zouden jullie kiezen?

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door tatata op 29-02-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
'K weet niet 100% zeker of dat bij HiFi 't zelfde is, maar in PA is links in ieder geval altijd de mono-ingang (mono jack-kabel heeft alleen een linkerkanaal) en een sub in stereo lijkt me sowieso érg loos als je maar 1 sub hebt. En aangezien je amp alleen een mono-sub-out heeft...
Samenvatting: Alleen links gebruiken :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

MikeyMan schreef op 29 februari 2004 @ 20:35:
Maargoed, moet nog maar even in de boekjes kijken of die geschakelde uitgang genoeg vermogen heeft. Tis maar 30 watt... Dus weet niet of dat genoeg is voor een dvdspeler én een cd speler...
poeh, das krap aan... Mijn onkyo mag 100 watt op die uitgang hebben.. Maar goed, dat moet je maar even zien of dat genoeg is, en anders kan ik je ook niet verder helpen..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
marz01 schreef op 29 februari 2004 @ 11:11:
@bleu eyes: hoe heb je de sub nu aangesloten? je kan toch gewoon 1 line ingang gebruiken ipv verdubbelen?

p.s handig he zo'n 2 zitter ;) :)
Soms is het wel handig ja ;D Overigens staat ie 3 wk stil. Motorblok opgeblazen....

Maar, over het aansluiten: je kan beide methode gebruiken. Middels deze aansluiting schijn je iets meer power in je sub te krijgen, het hoe en het waarom kan ik even niet zo snel vinden. Deze spitter zat bij de subwoofer kabel, en gebruik ik dus maar even. Ga het eerst allemaal eens uitzoeken over het hoe en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 15:33
@blue eyes:
dus die toyota reclame klopt dus niet, je stond dus ook langs de weg ;)

luisteren naar de sub zal de oplossing zijn maar met zo'n bakbeest van een sub lijkt me het sterk dat je extra signaalsterkte nodig zal hebben. ( en je kan het verloopje weglaten wat waarschijnlijk ook het signaalkwaliteit ten goede zal komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
mjah, heb eens gekeken, en de gebruiksaanwijzing is er niet helemaal duidelijk over... Dit staat er namelijk:

Ongeschakelde stroomuitgang: deze uitgang kan gebruikt worden om een extern toestel
te voeden. De stroom zal op deze uitgang steeds actief blijven, of de AVR 7000 nu aan of
uit (in slaapstand) staat, op voorwaarde dat hoofdschakelaar is ingeschakeld.
OPMERKING: het stroomverbruik van de toestellen die aangesloten zijn op deze uitgangen
mag niet hoger zijn dan 100 Watt op de ongeschakelde uitgang en niet hoger dan 50 Watt op de geschakelde uitgang.

Geschakelde stroomuitgang: deze uitgang kan gebruikt worden om elk willekeurig toestel te voeden dat u wilt inschakelen wanneer de eenheid met systeemschakelaar wordt ingeschakeld.
Opmerking: Het opgenomen vermogen van de op elk van de lichtnetuitgangen op de achterzijde aangesloten apparaten mag niet hoger zijn dan 100 watt.

Nu weet ik het nog niet...

edit: aan de andere kant... De DVD30 verbruikt volgens de specs 12 watt, en de HD750 <10 watt...
Nu nog even een mooie oplossing bedenken voor die stekkers...

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 01-03-2004 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 28 februari 2004 @ 22:38:
[...]

Mwa, mijn Nait5 kan het ook ja, maar die mist ook de kwaliteit om het fatsoenlijk te doen. Die Denon hefet hoogstwaarschijnlijk wel hetzelfde. Een 803 is echt niet makkelijk. Bij Snijders heeft ie ze met 2x een Nap180 pas een beetje aan de praat. Da's niet goedkoop... Hij heeft gewoon een hoop nodig om te zingen. De 804 heeft dat veel minder :) .
Dus een stel monoblokken zou de boel helpen? De vraag die bij me opkomt: maakt het wat uit wat voor merk monoblokken ik neem? Ik bedoel daarmee te vragen of de monoblokken puur versterken, of kleuren de monoblokken het geluid ook (ieder merk klinkt anders bij voorversterkers door de D/A en A/D convertors)?
Ik dacht dat de 803 slechts een grotere broertje was van de 804 (lees: grotere woofers en een grotere kast). Dit om een sterkere bas voor grotere kamers te genereren. Ik ben nl. zeer tevreden over combo Arcam/Denon. Als je zegt dat er een fundamenteel verschil zit tussen de 803 en de 804, dan ga ik maar eens de 804 eens beluisteren. Zit er ook zo'n verschil tussen de HTM1 en HTM2 center speakers?
Wel heel vreemd: de gevoeligheid van de 803 is 90 dB @ 2.83 V, 1 m en de 804 is 89 dB @ 2.83 V, 1m. Terwijl de Elac 518 ook 89 dB @ 2.8 V, 1m gevoeligheid heeft.
De verschillen zijn wel erg klein, maar de 803 is gevoeliger dan de 804 en zou theoretisch makkelijker aan te sturen moeten zijn (of kon ik de klepel weer eens niet vinden?) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Gevoeligheid is niet alles. Ook de impedantiecurve is van belang. Hoe die bij beide modellen loopt weet ik niet precies, maar vaak hebben de wat lagere frequenties een lagere impedantie en dat is wat minder fijn voor de versterker.

Wat betreft monoblokken: Ja, het gaat zeker een hoop schelen. Merk maakt natuurlijk ook uit, de een klinkt echt anders dan de andere. Gewoon het een en ander proberen dus :) .

Ik dacht ook dat de 803 een grotere 804 was, voor mij was niets minder waar. Ze klonken volledig anders. Daar ik de 804 wel mooi vond, was het in eerste instantie niets voor mij. Als je het als een losstaande speakers ziet (dwz, niet als een 800 serie luidspreker), dan zou je hem ook kunnen waarderen. Daar je dat niet deed zou ik de 804 zeker meenemen. Hij is een pak goedkoper, wat ruimte overlaat voor de monoblokken, mocht je dat willen.

Wat betreft de centers, ik zou het echt niet weten! Ik heb de centers alleen gezien (en de HTM 1 is echt enorm!) maar niet gehoord. Verschil daarin kan ik je dus niet vertellen. Misschien dat Scarp dit wel kan.

Ik zou ook zeker eens naar de bron gaan kijken, een CD62T is goed, niet meer dan dat. Een 800 serie zal je dankbaar zijn als je er een andere neerzet. Probeer de CD92 of de CD33 maar eens. Ik dnek dat dat een erg mooie aanvulling voor de set zou zijn, als je bij Arcam wilt blijven :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekster schreef op 01 maart 2004 @ 14:42:
Gevoeligheid is niet alles. Ook de impedantiecurve is van belang. Hoe die bij beide modellen loopt weet ik niet precies, maar vaak hebben de wat lagere frequenties een lagere impedantie en dat is wat minder fijn voor de versterker.

Wat betreft monoblokken: Ja, het gaat zeker een hoop schelen. Merk maakt natuurlijk ook uit, de een klinkt echt anders dan de andere. Gewoon het een en ander proberen dus :) .

Ik dacht ook dat de 803 een grotere 804 was, voor mij was niets minder waar. Ze klonken volledig anders. Daar ik de 804 wel mooi vond, was het in eerste instantie niets voor mij. Als je het als een losstaande speakers ziet (dwz, niet als een 800 serie luidspreker), dan zou je hem ook kunnen waarderen. Daar je dat niet deed zou ik de 804 zeker meenemen. Hij is een pak goedkoper, wat ruimte overlaat voor de monoblokken, mocht je dat willen.

Wat betreft de centers, ik zou het echt niet weten! Ik heb de centers alleen gezien (en de HTM 1 is echt enorm!) maar niet gehoord. Verschil daarin kan ik je dus niet vertellen. Misschien dat Scarp dit wel kan.

Ik zou ook zeker eens naar de bron gaan kijken, een CD62T is goed, niet meer dan dat. Een 800 serie zal je dankbaar zijn als je er een andere neerzet. Probeer de CD92 of de CD33 maar eens. Ik dnek dat dat een erg mooie aanvulling voor de set zou zijn, als je bij Arcam wilt blijven :) .
Nou... voorlopig blijf ik bij de CD62T. Ik wilde eerst een Denon DCD 1450 kopen, maar de verkoper raadde me dat af, omdat de kwaliteit van Denon cd speler minder was geworden. Arcam zou een betere klasse zijn dan de Denon, of ik zou ff een DCD-S1 kopen van 4k euro... dat was voor mij (nog) even over de top. Ik had voor de cdspeler een budget van 400 euro gesteld. Ik kon voor 500 euro de (normaal 700 euro kostende) Arcam cd62T kopen. De 72 is eigenlijk niet echt beter: je kan wel upgraden naar 82, wat ik nu niet meer kan.
De cd-speler zal pas over een paar jaar geupgraded worden, maar voor het geluid is ie al stukken beter dan de dvd speler _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om maar wat plaatjes te krijgen hier niemand lijkt ut te begrijpen :P en aangezien ik vandaag mijn diy rackje af heb doe ik daar wel even foto van! :P

Afbeeldingslocatie: http://rnt.streetpoint.nl/diyrack.jpg

/edit :

foto lijkt wat raar maar ik ben er trots op! en de inhoud is niet zo bijzonder word binnenkort vervongen behalve de xbox dan en voorlopig de provision dvd speler

en tv kijken doe ik hier btw op :P :
Afbeeldingslocatie: http://rnt.streetpoint.nl/metv.jpg

al met al benk wel blij met spullen meeste dan sommige moet weg sommie blijft maar dat zien jullie hopelijk binnenkort

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay dit is mijn bijna complete home cinema.
Dit is allemaal in mijn kamer van 2.5 bij 5 want ik woon nog steeds thuis en naast hifi/video heb ik ook nog andere hobby's dus je zult begrijpen dat het een beetje proppen is in mijn kamer.
Sorry voor de crappy foto's (die komen uit mijn mobieltje)

De HiFi Set
: Pioneer VSX-D812 av receiver kan 6.1 met up mix naar 7.1 mogenlijk
: Denon DVD 2200 video dvd/audio dvd/sacd progressive scan op pal en ntsc

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/R1B4Y0JQ62V

De voorzijde
: Projecta Slimcreen 16:9 diagonaal 208 cm
: B&W LCR 60 s3 center speaker
: B&W DM602 s3 fronts

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/36GNC1EQ1I8

De achterkant
: B&W DM600 s3 rears
: Binnenkort mijn beamer hehe

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/520402CM7YE

En onder het bed
: B&W ASW 600 subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Z47PEE1U1T3

Ik heb ook nog wat leuks weten te doen met mijn deur lol

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W15Q5S4982Z

en om een beetje een idee te krijgen van de ruimte in mijn kamer, een overall shot

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/DGDH4NGLJXL

Alleen mijn beamer dus nog maar die is wel al besteld, alleen niet leverbaar :( (mitsubishi HC3)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

dat zijn wel erg kleine plaatjes

edit: en nu werken ze ook nog niet :)

[ Voor 40% gewijzigd door PnD op 01-03-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze doen het weer en nu goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein kamertje leuke set alleen wel scherm geen beamer dat kan niet he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimBosua
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05-2023
En zit er nog een verhaal achter die Marshall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naast het fijt dat ik gitaar speel heeft die marshall geen verhaal nee.
het is een tsl 100 voor de geintereseerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 20:04:
Okay dit is mijn bijna complete home cinema.......

en om een beetje een idee te krijgen van de ruimte in mijn kamer, een overall shot

pic

Alleen mijn beamer dus nog maar die is wel al besteld, alleen niet leverbaar :( (mitsubishi HC3)
mooi gepropt _/-\o_
alleen zou je je fronts, rears en center niet iets kantelen (naar beneden dus)
want volgens mij mis je zo wat hoog

offtopic wat voor'n gitaar hoord bij die marshal 1/2 stack (moet leuk zijn want volgens mij hb jij de geld pest ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:19

[afbeelding]

Doe je aan wereld record proppen op de vierkante meter.

PS Wel een mooie set alleen een beetje krap.

[ Voor 53% gewijzigd door leonbong op 01-03-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zwaar nette set :P En ook ik vraag me af wat daar voor gitaartje bij hoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ff off topic , m'n gitaren
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2WU4N67AP95

De jackson (mijn beauty)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/36O0MV92507

M'n Crafter acoustic steel string

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/26NOOY3V3Y5

M'n Ibanez (crap gitaar) gestemd in Eb

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1HNUNU784Q2

M'n B.C. Rich (nog meer crappy gitaar) gestemd in drop C

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/C57Y3O8PJ8X

En nog ff een beter shot van M'n Marshall

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/167D0NP7OS8

ook nog mijn oude Peavey Versterker + een klijne mixer voor mic's

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2SK1X2CX5UT

Dus ja het is best krap in mijn kamer maar het moet maar he.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

persoonlijk vind ik de jackson kellys mooier (explorer model, ben zelf niet weg van flying v modellen)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

@ G4s

Waarom in hemelsnaam 2 Megaworks setjes? Miste je de rear-center bij de 5.1 megaworks zo, dat je er een set bij moest kopen van rond de 300 euro?!?!

2 downfiring subs ziet er overigens wel strak uit. Al is het mooier als ze beide werken. Ook zou je dan de subs in 'stereo' kunnen zetten. :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op 01 maart 2004 @ 22:08:
@ G4s

Waarom in hemelsnaam 2 Megaworks setjes? Miste je de rear-center bij de 5.1 megaworks zo, dat je er een set bij moest kopen van rond de 300 euro?!?!

2 downfiring subs ziet er overigens wel strak uit. Al is het mooier als ze beide werken. Ook zou je dan de subs in 'stereo' kunnen zetten. :P
Jah maar dat moet ie dereen zelf weten volgens mij kon ie er beter redelijk satteliet systeem van halen of losse speakers maar jah dat moet iedereen zelf weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Hij heeft de sets gekregen... lezen mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 22:41:
[...]

Jah maar dat moet ie dereen zelf weten volgens mij kon ie er beter redelijk satteliet systeem van halen of losse speakers maar jah dat moet iedereen zelf weten :D
Hij zei dus dat'ie't gratis gekregen had :P
edit:
Jij sllllet :P natuurlijk weer nét 1 seconde voor mij posten he :P

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 01-03-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op 01 maart 2004 @ 23:03:

edit:
Jij sllllet :P natuurlijk weer nét 1 seconde voor mij posten he :P
wheheh ken gebeuren he :D maar komp mensen fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Scarp: heb jij eens naar de verschillen geluisterd tussen de B&W HTM1 en HTM2? Het lijkt erop dat de grote jongen afgeleid is van de 803 en de kleine van de 805. Wat moet je nou nemen bij de 804?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HTM1 is afgeleid van de 804, dus met een 804 is de keuze simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 11:13:
De HTM1 is afgeleid van de 804, dus met een 804 is de keuze simpel :)
Melvin, you're right... Lezen is echt een kunst! 8)7 Het was ook een beetje vroeg :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWolters
  • Laatst online: 18:54

JWolters

Killing Me Killing You

Eerst even een totaalplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.wolven.org/home_audio/overzicht_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wolven.org/home_audio/overzicht_small2.jpg

Inzoomen op de componenten:
Afbeeldingslocatie: http://www.wolven.org/home_audio/detail_small.jpg

En de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.wolven.org/home_audio/achterkant_small.jpg

Componenten
Reciever:Denon AVR 3300
DVD:Denon 2800 MK II
TV:Philips Matchline 21PT701C
Video: JVC HM-HDS4
Front:Magnepan
Center:Kef Q9C
Rear:Interaudo 2000XL (by Bose)
Interlinks:Van den Hull D-102 III Hybrid tussen DVD en reciever voor audio, verder standaard
Speakerkabel:Van den Hul CS-122 Hybrid

De eerste wijziging zal de TV worden, waarschijnlijk een B&O BeoVison 6 (mijn vrouw wil namelijk niet meer zo'n 'diepe' TV).

Time is my only fear, an enemy of Sand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat moet je er mee :P ? Is gewoon ziek om voor duizenden euro's uit te geven aan die rommel (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat leuk spul maar i kzou et niet zo plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 13:27:
wat moet je er mee :P ? Is gewoon ziek om voor duizenden euro's uit te geven aan die rommel (nofi)
Ik vind het erger om te zien dat mensen die er barstens veel geld in steken echt een opstelling van 3x ruk van maken, of met van die heerlijke ophanging (ok, je kamer is klein, maar je speakers tegen het plafond? 8)7 )

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icetree
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik ben van plan om in de zomer ook een Home Theather aan te leggen, alleen kwam ik de JBL Northridge serie tegen en naar mijn ogen waren dat wel redelijk goede speakers, ik heb er ook meerdere revieuws over gelezen maar ik heb niet zo heel veel verstand van audio maar nu is mijn vraag ook zijn dit goede boxen of kan ik beter kijken naar andere speakers. Mijn opstelling zou worden:

Front 2 * JBL Northridge e80
Back 2 * JBL Northridge e20
Center JBL Northridge EC35

Versterker Marantz SR5300

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/239A1E52A53DE1C1C1256D27004619FA/$file/ne80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@JWolters, is dat een magisch audiofiel koort over je linkerspeaker? is dat om reflectie van overtollige ruimtes in de acoustiek op te heffen? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Een vraagje van mijn kant...
Toen ik afgelopen week mijn dvdspeler naar beneden had gesleept omdat mijn ouders op vakantie waren en hun dvdspeler hadden meegesleept (|:() Heb ik geprobeerd om de 6 channel direct te gebruiken, door de front kanalen aan te sluiten op de tv en de rear kanalen op de aux ingang van hun radio (oude philips toren). Maar ik kreeg mooi geen geluid. Toen omgekeerd, wel geluid uit de speakers, maar niet uit de tv.
Is die 6 channel direct alleen te gebruiken met een dolby-nogwat versterker? Want 6channel direct betekent volgens mij dat er 6 kanalen met analoog signaal worden uitgestuurd... Of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

MikeyMan schreef op 02 maart 2004 @ 14:53:
Een vraagje van mijn kant...
Toen ik afgelopen week mijn dvdspeler naar beneden had gesleept omdat mijn ouders op vakantie waren en hun dvdspeler hadden meegesleept (|:() Heb ik geprobeerd om de 6 channel direct te gebruiken, door de front kanalen aan te sluiten op de tv en de rear kanalen op de aux ingang van hun radio (oude philips toren). Maar ik kreeg mooi geen geluid. Toen omgekeerd, wel geluid uit de speakers, maar niet uit de tv.
Is die 6 channel direct alleen te gebruiken met een dolby-nogwat versterker? Want 6channel direct betekent volgens mij dat er 6 kanalen met analoog signaal worden uitgestuurd... Of vergis ik mij?
Als je het hebt op dolby 5.1 tjah, dat kun je geloof ik niet zomaar aansluiten op een stereo set, daarvoor moet je een dolby digital 5.1 receiver voor hebben.
Anders word het niet ondersteund. De signalen moeten geloof ik eerst worden omgezet....

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWolters

JWolters

Killing Me Killing You

Gitaarwerk schreef op 02 maart 2004 @ 14:31:
@JWolters, is dat een magisch audiofiel koort over je linkerspeaker? is dat om reflectie van overtollige ruimtes in de acoustiek op te heffen? B)
Ik was al blij met mijn Magnepans dat er niks op geplaatst kan worden zoals bij 'gewone' speakers. Komt mijn vrouw met deze oplossing, gelukkig heeft ze zelf destijds gehoord dat deze speakers toch wel heel erg mooi klinken.

Wat ik meestal hoor (van onder andere mijn vrouw) is dat speakers niet groot moeten zijn en de rest van de apparatuur het liefst weggestopt in een kastje zodat je het niet ziet.

Qua opstelling denk ik dat deze zomer alles een kwartslag door de kamer gedraaid wordt zodat er ook wat meer ruimte achter de speakers beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

das wel fijn ja.. ja..die WAF ook altijd he ;)
magnepans is opzich dan wel een oplossing.. haha.. gelukkig heb ik geen vrouw die plantjes op mijn speakers zet ;) (ik heb zowieso op dit moemnt niemand..alleen mijn moeder, en daarvoor ben ik ook behandeld (:P))

kidding :) ik heb een redelijke WAF vriendelijke speaker, helaas alleen groot (volgends het wAF princiepe)maar ozlang ze nog onder mijn dak bevinden zegt niemand er wat van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Nee WAF is simpel. Koop mooie minipods net zoals ik.

Elke vrouw vind die mooi en/of grappig maar zeker niet lelijk.

Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/img.php/KPKO24JON9/0646CF4E88/JPEG/1072799317//ae9o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je die zelf niet mooi vind dan ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

tatata schreef op 02 maart 2004 @ 16:36:

[afbeelding]
Lelijk zijn ze misschien niet, maar ze passen in bijna geen enkel interieur, terwijl hoge zwarte kasten (en in oud interieur met 'gaaskappen' erover) meestal wel passen...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

buiten dat, vind ik ze niet mooier klinken dan mijn speakers.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
mjah, ik koop speakers voor mij, en niet voor mijn vriendin/vrouw... Dus die zoekt het maar lekker uit... En die minipods komen er bij mij dus niet in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

respect voor de vrouwen !!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

MikeyMan schreef op 02 maart 2004 @ 17:07:
mjah, ik koop speakers voor mij, en niet voor mijn vriendin/vrouw... Dus die zoekt het maar lekker uit... En die minipods komen er bij mij dus niet in!
Lol! Die minipods hoef ik ook niet, vind ze juist van een zeldame lelijkheid. En dan maakt het me niet meer uit hoe goed ze klinken...

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Mosez schreef op 02 maart 2004 @ 17:28:
[...]

Lol! Die minipods hoef ik ook niet, vind ze juist van een zeldame lelijkheid. En dan maakt het me niet meer uit hoe goed ze klinken...
die mogelijkheid is er ook..

hoe mooi zoiets klinkt, maar als ie je nou alles behalve aanstaat.. dan is het ook niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

[afbeelding]
Mijn vrouwtje vind ze er echt niet uitzien. "Het is net een Michelin mannetje, of een rups :{ "
:+

[ Voor 10% gewijzigd door Mad_Demon op 02-03-2004 17:31 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34

[afbeelding]
Toen ik voor mijn vader speakers ging uitzoeken met mn moeder (ik selecteerde op geluid, mn moeder op uiterlijk), vond ze die minipods echt niet mooi, en ik ook niet qua geluid.

Uiteindelijk zijn het toen de KEF Q4's geworden, een goede combinatie van de twee behoeftes, geluid en uiterlijk. Je ziet ook wel dat die goed in het interieur van mn ouders passen.

Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/Floris/KEF%20Q4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/Floris/KEF%20Q4-A.jpg
(zo staat ie natuurlijk niet opgesteld, maar zo zie je wel even hoe ze passen in de rest van interieur, en hoe de speaker er uit ziet zonder stofkap)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kef's zijn zeker mooi (ook wel wat prijzig maja) die q4 zijn toch die nieuwen ?

en die pods zijn niet mooi vind ik althans maar dat is ieder voor zich en laten we on topic blijven en fotos en speccies posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei oei romantische inrichting :> ach gelukkig valt over smaak niet te twisten; die Q4's zijn super mooie speakers 8)
Die magnepan opstelling hoort daar nou geen mooie snelle subwoofer bij :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:27

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Zie ik nu dat de Q4 van de zijkant vlak is? De Q1, Q3 en Q5 zijn namelijk bol van de zijkant wat er erg stijlvol uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn "HT" excuses voor de slechte foto . (maar jullie willen zo graag foto's :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.rimond.demon.nl/ht.JPG

TV : Sony 4:3 KV29FX11
Fronts: Aldi zuiltjes.
Versterker: Sony (rotding gaat binnenkort vervangen worden een Yamaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

-bolio- schreef op 02 maart 2004 @ 19:19:
Zie ik nu dat de Q4 van de zijkant vlak is? De Q1, Q3 en Q5 zijn namelijk bol van de zijkant wat er erg stijlvol uit ziet.
als ik zo kijk lijkt ie op de 2e pic ook wel bol te staan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan die zuilen niet erg ver van de tv of heeft dat geen effect erop ? of ist voor stereo >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

-bolio- schreef op 02 maart 2004 @ 19:19:
De Q4 is ook gewoon bol.. een mini Q5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:25:
staan die zuilen niet erg ver van de tv of heeft dat geen effect erop ? of ist voor stereo >?
Tja dat is dus een probleem wat ik ga krijgen. (op dit moment is het stereo) Als ik ze dichterbij plaats komt er dus 1 zuil midden in de kamer te staan :( En ook ik heb een vriendin die dat geen porrem vind. Mij maakt het natuurlijk niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:03:
die kef's zijn zeker mooi (ook wel wat prijzig maja) die q4 zijn toch die nieuwen ?
Kef is uiteraard mooi 8) de q4 is inderdaad een nieuw model; de vervanger van de Q3. Het is zeg maar het kleine broertje van de Q5 :)

edit:
en oh ja; de Q4 is helemaal niet zo duur! adviesprijs is dacht ik €375,-

[ Voor 14% gewijzigd door Gemineye op 02-03-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog set van mijn paps en mams ;) op dvd badboys2 en matrix revolutions
tis een pioneer set toendertijd wel duur toen me vader um kocht maar komt leuk geluid uit etc! hier zijn pics

Afbeeldingslocatie: http://rnt.streetpoint.nl/dvd.jpg
de dvd's

Afbeeldingslocatie: http://rnt.streetpoint.nl/bb2tv.jpg
badboys 2

Afbeeldingslocatie: http://rnt.streetpoint.nl/matrix3tv.jpg
matrix 3 hier zit dat jochie in die APK of hoe je dat ding noemt

Let overigens niet op de troep :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 19:40 . Reden: resize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:39:
hier nog set van mijn paps en mams ;) op dvd badboys2 en matrix revolutions
tis een pioneer set toendertijd wel duur toen me vader um kocht maar komt leuk geluid uit etc! hier zijn pics

[afbeelding]
de dvd's

[afbeelding]
badboys 2

[afbeelding]
matrix 3 hier zit dat jochie in die APK of hoe je dat ding noemt

Let overigens niet op de troep :D
wil je die center wel ff recht onder je tv zetten en die troep van je sub afhalen |:( O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whehe voor de rest begint klagen bij mn ouders ;) en als ik je gerust hart ermee geef haal ik ut er zo wel ff af ;)

/edit hele opstelling staat al wat fout maar geeft niet echt joh!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:47:
whehe voor de rest begint klagen bij mn ouders ;) en als ik je gerust hart ermee geef haal ik ut er zo wel ff af ;)
phew.. nu kan ik tenminste met een gerust hart offline gaan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Kef?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/kef1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/kef2.jpg

Was eens een namiddag alleen thuis, en ja dan kijk je even of je Q3's beter klinken op Yamaha versterker dan op je eigen Rotel versterker van al een redelijk aantal jaar oud.

Conclusie: ik heb een nieuwe versterker nodig :+

En de Q7 is een super luidspreker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusie: ik heb een nieuwe versterker nodig :+
en een nieuwe tv :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Dat zijn me ouders die een nieuwe tv nodig hebben :+
En dat komt ooit wel. (Komt minimaal een 100Hz, 82 CM, breedbeeld,...)
Maar eerst moet deze de geest geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 20:05
JWolters schreef op 02 maart 2004 @ 13:13:
Eerst even een totaalplaatje:
[afbeelding]

[afbeelding]

Inzoomen op de componenten:
[afbeelding]

En de achterkant:
[afbeelding]

Componenten
Reciever:Denon AVR 3300
DVD:Denon 2800 MK II
TV:Philips Matchline 21PT701C
Video: JVC HM-HDS4
Front:Magnepan
Center:Kef Q9C
Rear:Interaudo 2000XL (by Bose)
Interlinks:Van den Hull D-102 III Hybrid tussen DVD en reciever voor audio, verder standaard
Speakerkabel:Van den Hul CS-122 Hybrid

De eerste wijziging zal de TV worden, waarschijnlijk een B&O BeoVison 6 (mijn vrouw wil namelijk niet meer zo'n 'diepe' TV).
Mooie speakers hoor die magnepans, alleen verdienen ze een veel betere versterking (heb ze zelf ook gehad). Je weet nu nog niet half wat ze kunnen. Niet beledigend bedoeld hoor, maar de denon is te min voor zulke mooie speakers. Kijk eens naar een electrocompaniet amp, er zal een wereld voor je open gaan.

met vriendelijke groeten, marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWolters

JWolters

Killing Me Killing You

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:09:
Die magnepan opstelling hoort daar nou geen mooie snelle subwoofer bij :)
Ligt eraan wat je luistert: mijn CD-lijstje als referentiekader. Maar het probleem is inderdaad de snelle subwoofer. Toch verbaas ik me iedere keer weer hoe zuiver het geluid is over het hele frequentiebereik, ik voel dan ook geregeld de bank trillen.

Wat een verbetering zou zijn voor het laag is een versterker die wat meer amperes kan leveren (terecht opgemerkt door marcelvdk), ik heb al eens nagedacht over een losse Rotel erbij voor de front-speakers.

Maar ja ik heb de magnepans gekocht in een opruimingsweek van mijn audiozaak tegen een geschikte prijs, en toen dacht ik de rest komt later wel ;)

[ Voor 13% gewijzigd door JWolters op 02-03-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Dupje schreef op 02 maart 2004 @ 20:08:
[...]

Heb je water in huis? >:)

Ik zie dat die Kef's best wel popi-jopi zijn hier op het forum. Ik zal eens gaan luisteren of die dingen een beetje klinken. Die Q5, Q7 en Q9 zijn nml best wel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op 02 maart 2004 @ 20:08:
[...]

Schaar boven op de tv :) moooi speakers die kef maar zitten daar geen spikes oid bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 20:53:
[...]

Schaar boven op de tv :) moooi speakers die kef maar zitten daar geen spikes oid bij ?
Bij die Q4's die ik een paar posts hierboven liet zien, zaten in ieder geval wel spikes bijgeleverd. Alleen mn ouders wilden die liever niet in het parket, en ze vinden het er ook sowieso niet mooi uit zien.

Zelf heb ik het wel een keer uitgeprobeert, maar de geluidskwaliteit werd er niet/nauwelijks beter op dus ik ging er geen probleem van maken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
WAAR heb je dat rek vandaan?
Zo'n rek MOET ik ook hebben!!! :D

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JWolters schreef op 02 maart 2004 @ 20:21:
[...]

Ligt eraan wat je luistert: mijn CD-lijstje als referentiekader. Maar het probleem is inderdaad de snelle subwoofer. Toch verbaas ik me iedere keer weer hoe zuiver het geluid is over het hele frequentiebereik, ik voel dan ook geregeld de bank trillen.

Wat een verbetering zou zijn voor het laag is een versterker die wat meer amperes kan leveren (terecht opgemerkt door marcelvdk), ik heb al eens nagedacht over een losse Rotel erbij voor de front-speakers.

Maar ja ik heb de magnepans gekocht in een opruimingsweek van mijn audiozaak tegen een geschikte prijs, en toen dacht ik de rest komt later wel ;)
Ik zie Nightwish, Therion en Tiamat (en nog een stuk andere bands, maar die vielen me 't meest op ;)) en'k denk wel dat daar een subje dat niet te hard speelt toch wel z'n diensten kan bewijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
CroitiX schreef op 02 maart 2004 @ 21:02:
[...]

alvast bedankt
Ziet er uit als standaard leenbakker spul oid. Kom je wel eens buiten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Over die Kefs: er zitten wel spikes bij, maar dan gaat er veel bass verloren. En wat is er leuker dan een zetel die meetrilt op de bassen tijdens een film/muziek })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op 02 maart 2004 @ 21:17:
Over die Kefs: er zitten wel spikes bij, maar dan gaat er veel bass verloren. En wat is er leuker dan een zetel die meetrilt op de bassen tijdens een film/muziek })
Naja, bas is leuk, maar boze buren heb ik bijvoorbeeld niet zo'n zin in :) (gelukkig zijn ze bij mij behoorlijk meegaand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Ach geen probleem hier, wonen in een alleenstaand huis. Enkel begint alles op mijn kamer (verdiep hoger net boven huiskamer) wel alles te trillen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
tatata schreef op 02 maart 2004 @ 21:16:
[...]

Ziet er uit als standaard leenbakker spul oid. Kom je wel eens buiten? ;)
Volgens mij ook. Zijn dr denk ik 6 op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CroitiX schreef op 02 maart 2004 @ 21:02:
[...]

alvast bedankt
Het zijn er inderdaad 6 opelkaar standaard spul dezen geloof ik bij de blokker weg zijn niet zo heel bijzonder duur!

en btw heeft iemand die kef q's gehad en de B&W ? ik vind die speakers echt om te :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 21:39:
[...]

Het zijn er inderdaad 6 opelkaar standaard spul dezen geloof ik bij de blokker weg zijn niet zo heel bijzonder duur!

en btw heeft iemand die kef q's gehad en de B&W ? ik vind die speakers echt om te :9~ :9~
Wel ik en mijn pa zijn toen hij luisprekers wou kopen gaan luisteren naar de Kef Q5 en Q7 en de B&W 603S3 en de 604S3 gaan luisteren. En de Kef Q7 was echt de favoriet :) . En die zijn er dan iets later ook gekomen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer mensen ? met name B&W serie 601 602(.5) 603 en kef q1 qcompact q3 en q4 alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 604 S2's als front + rearspeakers een een LCR6 S2 als centerspeaker.
Maar wat wil je ermee? :)
Ga gewoon lekker zelf luisteren en staar je niet blind op merken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 22:35:
nog meer mensen ? met name B&W serie 601 602(.5) 603 en kef q1 qcompact q3 en q4 alvast bedankt!
Zucht, ga gewoon eens buiten naar een audioshop, kijk of ze B&W hebben, zet je neer in winkel en luister uitgebreid. Pas zo kun je weten of ze voor jou goed klinken of niet. Iemand anders kan toch ook niet een paar schoenen gaan kopen en zeggen dat ze goed voelen aan de voeten? Je vind ze misschien wel mooi, maar daarom lopen ze nog niet goed. (Beetje kromme vergelijking wel ;) )

Ga buiten en luister :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ksnap het dupje maar kzit nog in de orienteer fase ben nu gewoon aant rond kijken naar degelijke speakers en de reacties daarvan/op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelle subwoofers bestaan niet :( onthoud dat nou eens. het gaat enkel om het faseverchil verloop tussen de sub en de mains; oftwel de integratie niks geen snelle of langzame bassen

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Ik vind dat als je speakers wilt kopen, je eigenlijk eerst 'blind' moet luisteren; dus niet eerst weten welke speaker er speelt, maar EERST weten of je het mooi vindt of niet. Ik heb een blinde test gedaan bij een audiozaak, waarbij ik mijn ogen dichthield terwijl de verkoper verschillende speakers liet horen binnen een vantevoren vastgesteld budget. Uiteindelijk heb ik de kef Q5 daar uit gekozen. Ik denk als ik een niet-blinde test had gedaan, ik minder snel geneigd zou zijn voor deze speaker te kiezen, omdat ik wisselende reacties over deze speakers had gehoord. De een vindt ze te dof, de ander hoort teveel bas: geluid blijft persoonlijk :)

Gemineye

[ Voor 188% gewijzigd door Gemineye op 02-03-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Gemineye schreef op 02 maart 2004 @ 23:33:
Ik vind dat als je speakers wilt kopen, je eigenlijk eerst 'blind' moet luisteren; dus niet eerst weten welke speaker er speelt, maar EERST weten of je het mooi vindt of niet. Ik heb een blinde test gedaan bij een audiozaak, waarbij ik mijn ogen dichthield terwijl de verkoper verschillende speakers liet horen binnen een vantevoren vastgesteld budget. Uiteindelijk heb ik de kef Q5 daar uit gekozen. Ik denk als ik een niet-blinde test had gedaan, ik minder snel geneigd zou zijn voor deze speaker te kiezen, omdat ik wisselende reacties over deze speakers had gehoord. De een vindt ze te dof, de ander hoort teveel bas: geluid blijft persoonlijk :)

Gemineye
Ongeacht de mooie praatjes over B&W etc heb ik dat ook gedaan, hield alleen Monitor Audio Bronze en een simpele Magnat set over, waarbij Magnat door het budget de voorkeur had, terwijl ze kwa klank niet eens zo gek ver van elkaar af zaten...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is allemaal in mijn kamer van 2.5 bij 5 want ik woon nog steeds thuis en naast hifi/video heb ik ook nog andere hobby's dus je zult begrijpen dat het een beetje proppen is in mijn kamer.
Sorry voor de crappy foto's (die komen uit mijn mobieltje)

De HiFi Set
: Pioneer VSX-D812 av receiver kan 6.1 met up mix naar 7.1 mogenlijk
: Denon DVD 2200 video dvd/audio dvd/sacd progressive scan op pal en ntsc

[afbeelding]
Ben je tevreden met je versterker, de Pioneer VSX-D812-S. _/-\o_
Ik zit er namelijk zelf ook over te denken om deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
over B&W en Kef:

ik heb zelf de B&W 602 en de Kef q1 beluisterd en ben uiteindelijk naar huis gegaan met een setje Chario Syntar 200 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Leipo

Ik las dat je B&W en Kef had beluisterd en uit eindelijk met een setje chario's naar huis bent gegaan .
Mijn vraag is welke versterker hebt je thuis staan en welke merken versterkers hebt jij deze luidsprekers beluisterd .Omdat mijn idee is dat B&W en Kef de chario's met gemak er uit spelen mits dat de luidsprekers op een redelijke versterker zijn aan gesloten .

Lord Elrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb ook KEF boxen staan. nog uit de jaren '70.. ze zijn van me ouders.. die krengen zijn en blijven subliem geluid geven... zodra ik genoeg geld heb ga ik voor mezelf denk ik ook maar Kef halen.. (ze zijn alleen zo duur.. maar goed, voor kwaliteit moet je iets over hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 13:19:
Hoi Leipo

Ik las dat je B&W en Kef had beluisterd en uit eindelijk met een setje chario's naar huis bent gegaan .
Mijn vraag is welke versterker hebt je thuis staan en welke merken versterkers hebt jij deze luidsprekers beluisterd .Omdat mijn idee is dat B&W en Kef de chario's met gemak er uit spelen mits dat de luidsprekers op een redelijke versterker zijn aan gesloten .

Lord Elrond
Raar dat ze eerst een goede versterker nodig hebben dan. Een allround luidspreker die al op een mindere versterker beter klinkt, zal bijna altijd ook op een versterker die een stuk beter is, beter klinken.

Een goede versterker voegt gewoon nog een heel klein beetje extra toe, niks geen werelden van verschil dus. Tenminste dat is mijn ervaring.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 13:30 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.