Leuke setjes... Na een paar jaar lurken, ga ik nu maar ook eens submitten.
De foto's zullen over een tijdje hier ook zichtbaar zijn.
De onderdelen zijn:
Denon AVC-A11SR AV versterker
Denon DVD 3800 DVD speler
Denon TU-1500RD Tuner (is alleen maar om baggerzooi te luisteren. Radio 4 is ook al niet meer wat het was)
Arcam CD62T cd speler
Alles is gelinkt met Monster Cable M850i interlinks en voor digitaal:
Monster Cable M1000D kabeltje tussen de dvd en versterker.
De versterker, dvd speler en cd speler zijn bovendien voorzien van NBS Dragonfly powerchords.
De speakers zijn nu van
Sony SS-TX7 (fronts)
Sony SS-CN35 (center)
Sony SS-SR37 (surrounds)
REL Quake (1) subwoofer
Nu ben ik op zoek naar andere speakers.
Op mijn lijstje voor te luisteren speakers staan:
B&W Nautilus 803
KEF Reference 203 (of XQ5 met een zachtere prijskaartje)
Dynaudio Contour S3.4
Dali Helicon 400
Monitor Audio Gold 60 Reference
Xanadu AW25
Tot nu toe heb ik twee speakers beluisterd bij Hobo Hifi Den Bosch:
B&W N803 en Elac 518.
De N803 matchte voor geen ene meter met de Denon/Arcam combo: hoog bleef maar zweven in het midden... heel vage midden en stampende bassen... Een spaanse gitaar (Mike Oldfield) klonk als een (goedkope) basgitaar

De kast ziet er wel heel gelikt uit

Maar de klank is toch wel belangrijker
De Elac 518 was wel een heel ander verhaal! Prachtig hoog, zuiver midden met heel veel detail en bas is ook lekker, maar alles is goed homogeen verdeeld. De extra bas kan ik wel aanvullen met een subje. Tot nu toe is voor mij Elac

!
Ook ik moest er aan geloven: kijk niet alleen naar de specs, plaatjes, prijskaartjes en reviews. Ik dacht dat de Elac te aggressief zou zijn,maar integendeel: wat een sound...
Jullie horen nog van mij!
PS: zijn er mensen die ervaring hebben met de combo Denon en of Arcam met KEF reference 203?! Die kast ziet er übergeil uit, maar de klank is me toch belangrijker (en heb geen last van de beruchte WAFnormen, aangezien ik de plannen voor die dure hobby maar in de vrieskist gezet voor een lange tijd

).