Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.500 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18881

CamU schreef op 23 februari 2004 @ 21:46:
[...]

Geweldig om te zien hoe geboeid je naar die trailer zat te kijken :).
Volgens mij is het eerder andersom, niet? ;)

Oke na het lezen van de diverse topics ben ik er ook voor gegaan om een cinema centre op te zetten.
Beetje verkennend begonnen met een Philips Proscreen 4600 en een 120cm breed scherm op 4:3, nu overgestapt op het professionele werk :9
Een Philips Bclever, met een diagonaal van 7m op breedbeeld.
Ik heb het maar op 2,4m gehouden op een electrisch scherm 16:9 formaat.
Van mijn eerste opstelling heb ik ook een kleine video van the Matrix, supergeil als je dat thuis kan kijken :9~

------------------------------------------------------------------------------------

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/i.erkan/beamer.JPG

Video van de set

------------------------------------------------------------------------------------
Audio:
Creative SB extigy THX
Cambridge Soundworks 550D

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 18881 op 24-02-2004 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

CamU schreef op 23 februari 2004 @ 21:46:
[...]

Geweldig om te zien hoe geboeid je naar die trailer zat te kijken :). Wat ik me nu afvraag, heb je geen last van de set die onder de projectie van je beamer staat als je die lichtflitsen ziet? Het lijkt me overigens het enige nadeel, want ik moet zeggen dat die beelden er erg mooi uitzien (voor zover dat uit het filmpje te halen is ;) ) Nice set!
Ik ben echt gek op trailers. Door middel van snelle afwisseling van beelden en muziek brengt het altijd lekker de stemming d'r in :)

Ja.. het leidt wel wat af. Maar ik krijg het zowieso niet 100% donker in mn kamer door licht van lantaarnpalen buiten. Ik denk wanneer het goed donker is het meer gaat afleiden maar de situatie nu vind ik nog wel ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

kieskes schreef op 23 februari 2004 @ 21:28:
[...]

Staat er toch bij? Cabasse Farellas (401)
Ik had op kieskeurig.nl gezocht op cabasse maar vond nix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59
Anoniem: 100231 schreef op 24 februari 2004 @ 16:09:
[...]

Ik had op kieskeurig.nl gezocht op cabasse maar vond nix..
lol, kijk is bij de lidl :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

das nou echte high-end humor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59
Tja, wat moet je daar nou mee ;) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja lol weet ik veel :P zo bekend ben ik hier nou ook niet mee.... :'( |:( :/

edit:

overigens vond google ook niet zo veel...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 24-02-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Dit is mijn (nog incompleet voor Home Cinema) HIFI stereo set.

Bestaande uit:
Versterker: NAD C320BEE
CD/DVD speler: NAD T512
Speakers: QUAD 11L

Overzichtsfoto
Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/Floris/HIFIoverzicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/Floris/HIFIklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.florissmit.nl/Floris/HIFIschuin.jpg

Closeup van speaker (nog aangesloten op oude Sony spullen)
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~smi01728/Quad9.jpg

Nog up te graden:
- TV uiteraard, binnenkort krijg ik er een te leen van mn zus.
- CD speler (NAD C521BEE) of tuner (NAD C422) (twijfel twijfel)
- Universele AB, NAD HRT-2

Verder ben ik van plan stereo te blijven. Ik heb liever geluid uit twee (relatief) echt goede speakers, dan mijn (redelijk beperkte studenten) budget te moeten delen over 5 speakers + subwoofer + receiver. Ook omdat ik vooral muziek luister, en dat vind ik in stereo ook al gek genoeg :)

Opmerkingen/suggesties hoor ik graag. Verder hoop ik dat jullie niet te erg teleurgesteld in het feit dat dit niet echt Home-Cinema is.

[ Voor 3% gewijzigd door StarTAC op 24-02-2004 19:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
StarTAC schreef op 24 februari 2004 @ 19:00:
Opmerkingen/suggesties hoor ik graag. Verder hoop ik dat jullie niet te erg teleurgesteld in het feit dat dit niet echt Home-Cinema is.
Ik vind het altijd wel leuk om te zien waar mensen mee beginnen om een HC te vormen. En meestal is dat (bij beeld/geluid) toch het geluid. En daar ben ik het mee eens, geluid vind ik het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Bestaande uit:
Da's een erg mooie set; als ik op een beperkt budget moest beginnen zou ik ook voor de 320 en de Quads zijn gegaan.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Heb me speakers ook eens opgehangen. Moet alleen nog ff de kabels in kabelgoten mooi wegwerken en me puinzooi opruime.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/troep/Creative%20Megaworks%20650D%206.1%20THX.jpg
Creative MegaWorks 650D 6.1

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/troep/Creative%20Megaworks%20510D%205.1.jpg
Creative MegaWorks 510D 5.1

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Speakers/DSC03003.JPG
2x link voor en 2x front center.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Speakers/DSC03004.JPG
Nogmaals 2x front center en 2x rechts voor

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Speakers/DSC03005.JPG
2x 150Watt Subbie. Maar is er maar 1 aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Speakers/DSC03006.JPG
Kut 19" monitor, moet toch een keer wat grooters maarjah

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Speakers/DSC03007.JPG
2x Rechts achter en 1x rear center die ik nog moet ophangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Speakers/DSC03009.JPG
En de laatste 2x links achter

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/foto's/Speakers/DSC03011.JPG
Me volume e.d. knopje

In totaal dus 11 satteliets waarvan 6x75watt rms en 5x70watt.

Komt over ut algemeen wel een leuk geluidje uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

hmm, leuk hoor, maar waarom heb je 2 sets opgehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op 24 februari 2004 @ 19:18:
[...]

Da's een erg mooie set; als ik op een beperkt budget moest beginnen zou ik ook voor de 320 en de Quads zijn gegaan.
Dat is inderdaad een erg mooi setje. Mocht ik ooit nog eens op meerkanaals gaan binnenkort (beetje lastig op het moment, want verhuizen kost veel geld als je nieuwe spulletjes moet hebben) dan zal ik ook de Quads kopen als surrounds en center. Is namelijk naar mijn weten ook de enige betaalbare speaker die standaard in Bird's Eye Maple te krijgen is en daar zijn mijn fronts ook in afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 15:59
Anoniem: 23679 schreef op 24 februari 2004 @ 19:24:
Heb me speakers ook eens opgehangen. Moet alleen nog ff de kabels in kabelgoten mooi wegwerken en me puinzooi opruime.

[afbeelding]
Creative MegaWorks 650D 6.1

[afbeelding]
Creative MegaWorks 510D 5.1

[afbeelding]
2x link voor en 2x front center.

[afbeelding]
Nogmaals 2x front center en 2x rechts voor

[afbeelding]
2x 150Watt Subbie. Maar is er maar 1 aangesloten.

[afbeelding]
Kut 19" monitor, moet toch een keer wat grooters maarjah

[afbeelding]
2x Rechts achter en 1x rear center die ik nog moet ophangen.

[afbeelding]
En de laatste 2x links achter

[afbeelding]
Me volume e.d. knopje

In totaal dus 11 satteliets waarvan 6x75watt rms en 5x70watt.

Komt over ut algemeen wel een leuk geluidje uit :)
Ik vind het persoonlijk nix, eerder een verrijking van je computer en niet hometheater.

edit/
en die subs op elkaar heeft niet echt veel effect, beter in de diagonaalstaande hoek van elkaar zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door vacuumcleaner op 24-02-2004 19:45 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Al die PC speakertjes zijn wel leuk, maar 1 goede speakers is nog altijd beter dan 10000 sattelieten bij elkaar...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106969

Weet iemanddit ; is de mitsubishi HC3 op het moment nog ergens leverbaar / vooradig ?
Volgens de verkoper van beamerland.nl was er een soort productieprobleem bij mitsubishi en zou het nog wel ff duuren voordat hij weer leverbaar is .
Weet iemand welicht een paar goede vervangers voor de HC3 mocht ik binnenkort gaan beamer bekijken / shoppen en dus niet de HC3 kan kopen ? (en als het dan ff kan in de buurt van amsterdam hehe)
Ieder stukje info is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:31
IkBenAlles schreef op 24 februari 2004 @ 19:53:
Al die PC speakertjes zijn wel leuk, maar 1 goede speakers is nog altijd beter dan 10000 sattelieten bij elkaar...
* Glenfiddich is het hier helemaal mee eens

En overal 2 satelietjes ophangen heeft ook weinig toegevoegde waarde, naar mijn mening.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestaande uit:

Overzichtsfoto
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog up te graden:

Verder ben ik van plan stereo te blijven. Ik heb liever geluid uit twee (relatief) echt goede speakers, dan mijn (redelijk beperkte studenten) budget te moeten delen over 5 speakers + subwoofer + receiver. Ook omdat ik vooral muziek luister, en dat vind ik in stereo ook al gek genoeg :)

jeej zo mag ik ut zien fotos :P netjese set hoor nu nog tv etc hopelijk kan ik binnenkort ff wat ht fotos van mijne uploaden ben nog in spaaar en orienteer fase :D :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101556

Hee Startac

Ik zag dat je ook gitaren had staan is die ene toevallig een Fender stratocaster
het viel me op .
Zelf speel ik ook een aardig deuntje weg op de gitaar.

Greetings Lord Elrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
To Lord Elrond:

offtopic:
Dat is een Yamaha EG 112 die heel graag een Fender Stratocaster wil zijn ;) Voor het geld is het een hele goede stratocaster imitatie en er komt ook een lekkere sound uit. Verder heb ik er een Vox Pathfinder 22 watt versterkertje aan hangen, erg leuk setje om af en toe op te spelen voor de afwisseling. Ik speel namelijk veel meer akoestisch.
Die akoestische gitaar heeft dan ook een veel hogere 'patswaarde', het is een Takamine Hirade, master arte, model seven uit 1979 in bijna nieuwstaat. Die is nu een veelvoud waard van die elektrische gitaar + versterker. Maar desalniettemin een erg leuke gitaar die yamaha om gewoon even voor de verandering op te spelen.
Ben jij dan wel in het bezit van een 'echte' Fender? (maar mail me anders even)

[ Voor 19% gewijzigd door StarTAC op 24-02-2004 23:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[off topic] [off topic]

Jeeeezzzz,

Ik zal vast wel tegen een aantal mensen tegen het been schoppen maar die melk pakjes en die semi subwoofers van al die vage merken voor pc's, gewoon deponeren in de kliko.
Mijn mening dus dan bedoel ik ook dat het mijn mening is(voor de mensen die denken dat ik deze mening niet van mezelf is).

Computer elementen zoals die geluids kitjes vallen niet onder Home theather er komt geluid uit maar daar mee is ook alles gezegd.
_/-\o_ DUS OP MIJN BLOTE KNIETJES _/-\o_ smeek ik jullie Spaar AUB dan een jaartje door.
En koop dan een setje waar je 100000 x plezier van hebt IPV snel naar zo'n winkel te rennen en zo'n setje te kopen die heel snel gaat vervelen om dat het niet in staat is om aan jou verwachtingen te voldoen .

Ik weet wel dat het gras altijd groener is bij de buren maar van een HT setje moetje van kunnen genieten en niet je constand aan moeten ergeren .

And here I rest my case

Met zeer vriendelijke groet Lord Elrond

[off topic] [off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Jippiee!!!

Vandaag mijn cdspeler opgehaald (Harman/Kardon HD750) en op het stapeltje gezet. Tziet er nu toch wel redelijk impressive uit, die stapel, al zeg ik het zelf. Zal morgen even nieuwe foto's maken en posten.

Zag vandaag ook in de correct-folder een speakersetje staan van pioneer van 199 voor 49 euro... De S-SP40. Dacht in een impulsieve bui, dat die allicht beter gingen klinken icm mijn H/K Avr7000 dan mijn Creative 5300 setje. Nou, niet dus... Wat een baggergeluid komt daaruit zeg!!! Kan ook door de bijgeleverde kabels komen (ongeveer 0,5 mm dik), maar dat weet ik eigenlijk niet. Ze zien er echt leuk uit, maar ik ga ze morgen meteen weer terugbrengen... Tenzij iemand me ervan weet te overtuigen dat ze met een paar dikkere speakerkabels wel beter klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Off topic
Hee StarTac

Nee helaas ik heb geen fender strat maar mijn liefde gaat ook uit naar accoustic gitaren .
Heb nu tijdelijk een Takamini te leen het is dat ie boven mijn budget ligt anders had ik hem zeker gekocht.
De klank van deze dame doet me smelten Grrrrrrr :9~

Groetjes Lord Elrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

off topic

En dit bedoel ik nou .

[Zag vandaag ook in de correct-folder een speakersetje staan van pioneer van 199 voor 49 euro... De S-SP40. Dacht in een impulsieve bui, dat die allicht beter gingen klinken icm mijn H/K Avr7000 dan mijn Creative 5300 setje. Nou, niet dus... Wat een baggergeluid komt daaruit zeg!!! Kan ook door de bijgeleverde kabels komen (ongeveer 0,5 mm dik), maar dat weet ik eigenlijk niet. Ze zien er echt leuk uit, maar ik ga ze morgen meteen weer terugbrengen... Tenzij iemand me ervan weet te overtuigen dat ze met een paar dikkere speakerkabels wel beter klinken..]

Eerst gaan kijken en luisteren en overwegen en dan pas kopen .

Greetings you know who this is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Anoniem: 101556 schreef op 24 februari 2004 @ 23:42:
off topic

En dit bedoel ik nou .

[Zag vandaag ook in de correct-folder een speakersetje staan van pioneer van 199 voor 49 euro... De S-SP40. Dacht in een impulsieve bui, dat die allicht beter gingen klinken icm mijn H/K Avr7000 dan mijn Creative 5300 setje. Nou, niet dus... Wat een baggergeluid komt daaruit zeg!!! Kan ook door de bijgeleverde kabels komen (ongeveer 0,5 mm dik), maar dat weet ik eigenlijk niet. Ze zien er echt leuk uit, maar ik ga ze morgen meteen weer terugbrengen... Tenzij iemand me ervan weet te overtuigen dat ze met een paar dikkere speakerkabels wel beter klinken..]

Eerst gaan kijken en luisteren en overwegen en dan pas kopen .

Greetings you know who this is
Een typisch geval van 8)7 zou ik zeggen

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
mensen, lees dan eerst eens wat van mijn eerdere reakties hier... Ik snap ook wel dat je eerst moet gaan luisteren. Ik heb alleen momenteel nog geen geld voor de speakers die ik wil. Sterker nog, heb nog nieteens bedacht welke ik uberhaupt wil. Heb wel al een stuk of vijftien speakersets varierend tussen de 900 en 2900 euro bij elkaar gezocht die ik moet gaan luisteren.
Ik vind het alleen niet handig dat tot nu toe (zonder speakers) mijn computer altijd aan moet hebben staan om geluid te hebben. (geluid gaat nu van mijn versterker naar mijn computer) En daarom leek mij het geinig om, totdat ik fatsoenlijke speakers kan betalen, een of ander cheap ass setje neer te gooien, in de verwachting dat het waarschijnlijk toch wel beter zou klinken dan mijn computerspeakersetje. En voor 49 euro ga ik dan niet de moeite doen om mijn versterker naar correct te slepen en te gaan luisteren. Dus tis niet dat ik er de ballen verstand van heb ofzo, maar het was het proberen waard. Ik ga ze nu gewoon terugbrengen, geen man overboord. En dan over een tijdje gewoon echte speakers halen...

al met al: niet blaten voordat je weet waar de klepel hangt :P

ps... Nogwat, lord elrond, erg vriendelijk vind ik je niet echt overkomen, zeker gegeven het feit dat je klaarblijkelijk vergeten bent de faq te lezen (niet groeten enzo, edit knopje...)

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
offtopic:
[quote]MikeyMan schreef op 24 februari 2004 @ 23:57:
ps... Nogwat, lord elrond, erg vriendelijk vind ik je niet echt overkomen, zeker gegeven het feit dat je klaarblijkelijk vergeten bent de faq te lezen (niet groeten enzo, edit knopje...)[/quote]

Dat groeten was toch juist verboden?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
bedoelde ik ook; dat je niet moet groeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Anoniem: 50944 schreef op 24 februari 2004 @ 19:37:
hmm, leuk hoor, maar waarom heb je 2 sets opgehangen?
IkBenAlles schreef op 24 februari 2004 @ 19:53:
Haemorrhage schreef op 24 februari 2004 @ 21:17:
[...]

* Anoniem: 23679 is het hier helemaal mee eens

En overal 2 satelietjes ophangen heeft ook weinig toegevoegde waarde, naar mijn mening.
Ik kreeg ze gratis dus tja moet ik ze dan weggooien ofzo :> 1 sub staat btw uit die dient als nachtkastje =] Klonk opzich wel leuk alleen 2 volume knoppen is vet kut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:09
Kijk dat verandert de zaak natuurlijk :P Als't gratis is, lekker gebruiken die zooi :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Bestaande uit:

Overzichtsfoto
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog up te graden:

Mooi setje hoor. Het upgraden met een CD-speler is een goed idee, de T512 staat niet bepaald bekend om zijn CD-weergave kwaliteiten.

Als je de NAD C521BEE op het hoog hebt zou ik vooral ook eens kijken (luisteren) naar de C541i. Die is inmiddels vervangen door de nagenoeg hetzelfde C542 en daardoor voor een prikkie te koop. Het is wel echt een klasse hoger dan de C52x-serie, helemaal met een goede interlink.

Nog een tip: kijk of je in de UK kunt kopen, het hifi-land bij uitstek wat mij betreft. Veel meer keus, en veel betere prijzen. Bovendien is het een EG land, dus vrije invoer. Niet alle zaken daar verzenden naar het buitenland, maar deze doet dat wel: Creative Audio. Heb daar zelf mijn QED XT400 speaker-cable vandaan.

Alternatief is in Nederland kopen met inruil (gegeven dat je van die T512 af wil). Gewoon rondbellen naar hifi-zaken en vragen wat ze ervoor geven. Ik kreeg zo een erg goede deal bij Hobo Hifi in Amsterdam.

Laatste tip: haal in de kiosk de What Hifi van februari. Staat vol met testverslagen (zoals gewoonlijk) maar extra is de uitgebreide buying guide.

edit:
Lichtelijk off-topic zo langzamerhand, excuses.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
offtopic:
Mosez: bedankt voor de tips. Maar weet jij waar ik dan nog de C541i kan kopen, ik helaas niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Laatst online: 01-03 20:06

Bestaande uit:

Overzichtsfoto
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog up te graden:

Heb je wel eens geluisterd of je verschil hoort tussen je NAD DVD speler en een 521 CD speler? Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat dat een wereld van verschil is (met deze setup)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 17:02

Boekster

Naimoholic

CD- en DVD-spelers zullen in die setup een marginaal verschil zijn denk ik. Je moet ook een aardig getraint oor hebben om het verschil er een beetje uit te halen. Het verschil zal er best zijn, maar overweldigend zal het niet zijn. Ik hoor overigens wel een duidelijk verschil in mijn eigen setup met verschillende spelers, maar dat is niet helemaal eerlijk. Mijn set is veel onthullender (en daarbij denk ik ook wel iets prijzijger). Overigens heb ik volgende maand de nieuwe speler gepland staan, ik had een 'kleine' meevaller deze maand, daardoor is ie een maandje vervroegd :) .

Mooie sets trouwens, zo hier en daar. Die buizenbakken hebben toch wel wat bijzonders. Ik heb het nooit gehoord, maar het lijkt me toch wel gaaf om het een keertje te beluisteren. Zal eens vragen bij de lokale HiFi-boer (laat het maar niet horen :P ) of hij nog iets heeft :) .

Trouwens, in het vorige topic was iemand van plan de B&W Matrix 802 S2/S3 aan te schaffen, maar daar heb ik toen niets meer over gelezen. Hoe is dat afgelopen?

De set van StarTAC: Kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met Dr. Strangelove, erg mooie set! Zou voor mij ook een kanshebber zijn geweest. 'Helaas' is het voor mij een beetje uit de hand gelopen ;) .

De set van Abaddon: Mooie set! Nette opstelling ook zo. En zeker een mooi interieur.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

StarTAC schreef op 25 februari 2004 @ 12:58:
offtopic:
Mosez: bedankt voor de tips. Maar weet jij waar ik dan nog de C541i kan kopen, ik helaas niet.
Stassen heeft 'm bijvoorbeeld nog in de prijslijst staan, voor EUR 399,-. Een mooi prijsje volgens mij, nieuw was-ie EUR 550,-. Het lijkt overigens wel of Stassen over de hele linie onder de prijzen zit van bijvoorbeeld Hobo of Raf.

Wat ik zou doen is pen en papier pakken en een rondje bellen langs (landelijke) hifi zaken. Ook al adverteren ze er misschien niet meer mee, er staat altijd nog wel ergens een C541i nieuw in een doos of ze hebben een demo-model dat er nu wel uit mag. Kan de prijs nog verder omlaag. Zie www.hifi.nl voor een overzicht van hifi zaken.

Ik zou niet al te lang wachten trouwens aangezien veel hifi-zaken voorjaars-sale hebben en die 542 er al weer tijdje is.

NB: let op dat je niet de C541 koopt, dus zonder "i". Da's echt een ander apparaat.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
goed, vandaag naar correct geweest om de pioneer s-sp40 set te ruilen... Maar ze wilden geen geld terug geven (mag dat uberhaupt?), dus een magnat setje (cubus 25) mee naar huis genomen... Klonk toen ik het daar hoorde wel aardig voor het geld... Maar hier thuis klinkt het echt veel minder... Af en toe onwijze bas, verder weinig midden... Dus toch maar eens wat bedenken om te kopen ipv deze set, want deze gaat ook meteen terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/glas_9_12022004.jpg

die grote ziul op voorste rij met zo zwart dingetje ervoor weet zo niet hoe je het noemt... die links van de sub staat weet iemand wat voor merk en type dit is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Laatst online: 19:23

Ino Dekker

Mr. Guide

Anoniem: 100231 schreef op 25 februari 2004 @ 19:33:
[afbeelding]

die grote ziul op voorste rij met zo zwart dingetje ervoor weet zo niet hoe je het noemt... die links van de sub staat weet iemand wat voor merk en type dit is ?
Dat lijkt op een Chario Syntar 100T http://www.chario.it/main.htm

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Anoniem: 100231 schreef op 25 februari 2004 @ 19:33:
[afbeelding]

Volgens mij zijn het allemaal chario boxen en diegene die jij bedoelt is volgens mij de chario syntar 100T. Hier een linkje van de 100T:
http://www.chario.it/syntar/100%20tower.htm

Zelf heb ik de boekplank modellen van chario(syntar 100) in 5.1 opstelling, met als center de syntar dialogue. De sub van chario vond ik niet echt geweldig en heb daarvoor een mordaunt-short premiere 308 sub gekocht(voor de prijs een erg goede sub en het geld was op :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 00:22

JWO

ff voorproefje van mijn fronts die in aanbouw zijn :>

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/G3BY52NH046

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JWO schreef op 25 februari 2004 @ 19:51:

[afbeelding]

damn vakwerk :D

ff over dat het die charios waarschijnlijk waren bedankt! kheb ff gesearched prijzige dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[afbeelding]

zien dr erg mooi uit :D was toch een school project ofzo? hoop IIG niet dat je ze blijvend gaat gebruiken op die amp+cd speler die ernaast staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

_ferry_ schreef op 25 februari 2004 @ 21:55:
[...]

zien dr erg mooi uit :D was toch een school project ofzo? hoop IIG niet dat je ze blijvend gaat gebruiken op die amp+cd speler die ernaast staan ;)
haha nee hoor, al klinkt dat ook al erg goed :9

ze komen te hangen aan mij Panasonic SA - HE90 Receiver (5x100w @ 6ohm)
en de cd/dvd'tjes worden gedraait door een Sony dvp-ns305 speler.

[ Voor 19% gewijzigd door JWO op 25-02-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107110

quote:
ff voorproefje van mijn fronts die in aanbouw zijn

[afbeelding]

hoe denk je ze te gaan afwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 17:05

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Ok, mijn "Home Theatre" set, heb helaas geen digicam, dus kan niet de foto's van de opstelling laten zien.

Allereerst de receiver:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1025282053116vsx_d511_s_detailpage.jpg

De Pioneer VSX-D511

Levert 5x80watt, heeft Dolby Digital en DTS ondersteuning. Voor de overige specs:
http://www.pioneer.nl/nl/...id=1573&taxonomy_id=62-98

Mijn DVD-speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdplayer/pioneer/1025547226259dv_350_s_detailpage.jpg

De Pioneer DV-350

De DVD-speler vind ik verder niet zo belangrijk, belangrijkste eisen waren dat hij er goed uitzag bij mijn versterker, in het meubel van mijn televisie pastte en dat hij MP3's (S)VCD's en CDRW afspeelde. Specs:
http://www.pioneer.nl/nl/...id=1567&taxonomy_id=62-84

Mijn boxen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mordaunt-short.co.uk/pix/prem_all.jpg

Mordaunt-Short Première

Ze klonken in combinatie met mijn versterker erg warm en dat vind ik persoonlijk prettig. Ik had geen budget voor allemaal losse speakers naar mijn smaak en dit was als surroundset het beste dat ik binnen mijn budget tegenkwam. Specs:
http://www.mordaunt-short.co.uk/products/premiere.asp

Mijn televisie:

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/av28h20eus-001.jpg

JVC AV28H20S

Mijn eisen waren: 28" (ik vind 32 te groot voor in de woonkamer), 100hz en plat beeld. Toen ik televisies in verscheidene zaken naast elkaar zag staan, vond ik in mijn prijsklasse het beeld van deze televisie gewoon veruit het beste. Verder zit er alles op wat je maar nodig zou kunnen hebben qua aansluitingen. Specs:
http://www.jvc.nl/product.php?id=AV28H20EUS&catid=41

Daarnaast staat er nog een PC-tje naast de TV waarvandaan ik divx-jes kijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/0fc9182cd323b6bca862591aaf8b5628.jpg

Kast is de Coolermaster Centurion. Specs:
http://www.coolermaster.c...le=+CAC-T01+Centurion%201

De hardware bestaat uit een Asus a7v266, AMD XP1500+, Asus GeForce2 MX/400, 512MB PC2100, Soundblaster Live! 5.1, 2x Maxtor 60GB. Wilde het eerst verkopen, maar het systeem is op deze manier nog best nuttig.

Ik ben er best tevreden mee. Voorlopig ga ik ook niks upgraden. Misschien als ik ooit een grotere woonruimte krijg, dat ik de frontspeakers vervang door 2 zuilen van M-S. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

Anoniem: 107110 schreef op 25 februari 2004 @ 22:45:
quote:
ff voorproefje van mijn fronts die in aanbouw zijn

[afbeelding]

hoe denk je ze te gaan afwerken?
waarschijnlijk zwart/zilver hoogglans :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heel moeilijk om goed strak te krijgen (heb je geschroefd? :X )
maar als het lukt :*)

ff goed gekeken en geen schroefje gezien

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 107110 op 25-02-2004 23:15 ]

zeker leuk setje hoor cookiepower hoe duur waren die ms set eingelijks ?

/edit:

je kan overigens beter los kopen heb net alles ff bekeken maar die speakers waren los 79 p/s bij raf * 4 = 356 + sub 259 = 615 + nog center a 100 misschien gekoper kom je op 715 ongeveer en de set in 1 kost 750 :D

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 26-02-2004 07:29 ]

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 107110 schreef op 25 februari 2004 @ 23:14:
heel moeilijk om goed strak te krijgen (heb je geschroefd? :X )
maar als het lukt :*)

ff goed gekeken en geen schroefje gezien
ook met schroeven is het prima strak te krijgen hoor.. dan moet je een verzinkboor gebruiken en daarna plamuren..

Ik ben op dit moment met een audiomeubeltje bezig, omdat ik toch nog een plaatje mdf over had.. Het gaat nog niet zo hard, want het is kouuuuuuuuuuuud in de garage.... :X

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• skullsplitter
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Yay, misschien kan ik een beamer krijgen voor 250 euri *)

www.avpnews.com

• ViolatoR
  • Laatst online: 09-05 17:47
skullsplitter schreef op 26 februari 2004 @ 11:01:
Yay, misschien kan ik een beamer krijgen voor 250 euri *)
Stoer!

Wat voor één? Nouja maakt ook niet uit :P voor dat geld haha :)

fotoblog

• skullsplitter
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Mjah, ik wacht nog wel even op de specs enzo, maar het zou wel lachen zijn... 2e hands, maar dat boeit me niet zo :)

www.avpnews.com

Gemineye schreef op 26 februar ;) i 2004 @ 10:29:
[...]

ook met schroeven is het prima strak te krijgen hoor.. dan moet je een verzinkboor gebruiken en daarna plamuren..

Ik ben op dit moment met een audiomeubeltje bezig, omdat ik toch nog een plaatje mdf over had.. Het gaat nog niet zo hard, want het is kouuuuuuuuuuuud in de garage.... :X
maar als je heb geschroefd ben je 2x zo lang bezig met afwerken
(heeeeel veeel schuren)
Tja dan is een verwarmde werkplaats en machinale toch veel leuker ;)
(o wat is school toch fijn)

tjah ik ga zaterdag audio meubel(s) maken! :D

/edit

met advies van E.Groothoff!!!!

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 26-02-2004 14:44 ]

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:51

jOzh

Sweet dude!

Hier mijn set (nog in aanbouw :) )

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4944/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4944/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4944/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4944/5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4944/3.JPG

Bestaande uit:
TV: Philips 28PW8506
Receiver: Marantz SR4300
DVD: Marantz DV 4300
Fronts: B&W 603s3
Rears: B&W 601s3

Ben nu aan het sparen voor een center, daarna natuurlijk nog een sub en dan maar eens aan de bekabeling gaan denken, 't is nu nog allemaal standaard zooi.

Grab shell dude!

zeeer vette set!

maar dis wel wat meer voor de mannen met geld he :D die B&W fronts met name :D ennuh er staat in aanbouw wat moet er nog bij dan 8-) ziet er wel compleet uit imo best wel :D

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Betrapt, aan die tennisbal te zien is het allemaal maar miniatuur :P. Maar het geheel ziet er goed uit. B&W's oeh :9~.

• Wormaap
Zeer mooie set :D En die Strat om't af te maken :P

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 100231 schreef op 26 februari 2004 @ 15:03:
zeeer vette set!

maar dis wel wat meer voor de mannen met geld he :D die B&W fronts met name :D ennuh er staat in aanbouw wat moet er nog bij dan 8-) ziet er wel compleet uit imo best wel :D
zoooo verschrikkelijk duur zijn die b&w's nou toch ook weer niet? :/

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:32

Nitai

Live the life you love.

lol, Jozh is geen sloeber nee :) Eindelijk zie ik eens waar je al die uurtjes op de Cube doorbrengt :) NICE!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Gemineye schreef op 26 februari 2004 @ 15:15:
[...]

zoooo verschrikkelijk duur zijn die b&w's nou toch ook weer niet? :/
Nou vanuit mijn visie (16 jarige) vink die fronts wel duur hoor das minstens 2 maandjes krante ofzo :D per box (A) en als je ziet wat beetje electrische gitaar kost nou heeft ie daar ook staan.
maarja die boxen zijn ut vast wel waard! ik zelf ben ook voor ht aant sparen ik doe het liever nu en dan gelijk goed niet stnadaard set want dan ken je over paar jaar weer... en als je nu relatief goed spul koopt ken je iig vooruit en als je op kamers oid zit hebje daar niet echt geld voor :D

/edit wat zeg ik :D minstens 3 maanden sparen zie dat zre 390 per box zijn :|

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 26-02-2004 15:34 ]

• Blamm
  • Laatst online: 15-05 19:24

Blamm

Niet meer Smart

Anoniem: 100231 schreef op 26 februari 2004 @ 15:33:
[...]

zie dat zre 390 per box zijn :|
Er is meer te koop dan alleen B&W hoor ;) Dat ze erg bekend en populair zijn wil niet zeggen dat het voor jou de beste luidsprekers zijn voor dat geld.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:36
@jOzh:
Mooie setup heb je, zeker voor in aanbouw....op die laatste foto staat een box van Scarface, mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Razorfist schreef op 26 februari 2004 @ 15:43:
[...]

Er is meer te koop dan alleen B&W hoor ;) Dat ze erg bekend en populair zijn wil niet zeggen dat het voor jou de beste luidsprekers zijn voor dat geld.
weet ik wil er alleen mee zeggen dat ze prijzig zijn ( vind ik dan ) als je het iig niet vergelijkt met concert series oid van 2000 euro p/s

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 100231 schreef op 26 februari 2004 @ 15:33:
[...]
Nou vanuit mijn visie (16 jarige) vink die fronts wel duur hoor das minstens 2 maandjes krante ofzo :D per box (A) en als je ziet wat beetje electrische gitaar kost nou heeft ie daar ook staan.
maarja die boxen zijn ut vast wel waard! ik zelf ben ook voor ht aant sparen ik doe het liever nu en dan gelijk goed niet stnadaard set want dan ken je over paar jaar weer... en als je nu relatief goed spul koopt ken je iig vooruit en als je op kamers oid zit hebje daar niet echt geld voor :D

/edit wat zeg ik :D minstens 3 maanden sparen zie dat zre 390 per box zijn :|
Gewoon goed sparen ... mijn speakers waren nog dubbel zo duur, maar ik ga dan ook bijna niet uit ( discotheken en die ellende) of rook niet ofzo , en vele kleintjes maken groot :)

@Jozh : Mooie fender strat , USA of Mex ? Wat voor versterker heb je?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• ViolatoR
  • Laatst online: 09-05 17:47
skullsplitter schreef op 26 februari 2004 @ 12:00:
Mjah, ik wacht nog wel even op de specs enzo, maar het zou wel lachen zijn... 2e hands, maar dat boeit me niet zo :)
Voor 250€ zou dat mij ook weinig boeien ja :p

fotoblog

TomSwinnen schreef op 26 februari 2004 @ 16:38:
[...]

Gewoon goed sparen ... mijn speakers waren nog dubbel zo duur, maar ik ga dan ook bijna niet uit ( discotheken en die ellende) of rook niet ofzo , en vele kleintjes maken groot :)

Ik rook ook niet ofzo maarjah kga wellus uit etc :D en met 1 krante wijk gaat niet zo hard iig van de zomer vet hard werke 8er elkaar

• Wormaap
TomSwinnen schreef op 26 februari 2004 @ 16:38:
Z'n amp zie je op een van de fotootjes helemaal rechts, 't is een Marshall, en zo te zien zo'n 2x12 combo (geen flauw idee over watvoor serie :P)? (correct me if I'm wrong :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 26-02-2004 17:03 ]

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-05 16:59
Boekster schreef op 25 februari 2004 @ 13:28:

Trouwens, in het vorige topic was iemand van plan de B&W Matrix 802 S2/S3 aan te schaffen, maar daar heb ik toen niets meer over gelezen. Hoe is dat afgelopen?
Ja dat was ik :) , het ging over de Matrix 802 series 3 (laatste versie)
Nou ik heb ze inmiddels staan en ben er zeer over te spreken :9 .

Ze zien er als nieuw uit , de vorige eigenaar was er zeer zuinig mee omgesprongen :) . Ze zijn zwart en zien er in het echt veel mooier uit dan plaatjes doen vermoeden.

Ik vind ze erg natuurgetrouw klinken , draai vnm Jazz/Free Jazz en Modern Klassiek/Avant Garde en het klinkt prachtig. Ook heb ik inmiddels het Bass Alignment Filter gescoord en dat wordt volgende week geleverd (trekt ze recht op 25 hz). Helaas heb ik geen digicam dus kan geen pics maken.
Ik ga weer ff verder met luisteren :Y)

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Gefliciteerd! De M802 staat inderdaad bekend als een natuurgetrouwe luidspreker.

En wat betreft de afwerking, die blijft meestal wel goed, zeker bij wat duurdere luidsprekers. De meeste mensen gaan er wel goed mee om, en als er geen dieren en kinderen in de buurt komen die het kunnen beschadigen dan zien ze er na 10 jaar nog prima uit :) .

Veel plezier met luisteren :) .

Music Addicted

• TomSwinnen

TomSwinnen

Wormaap schreef op 26 februari 2004 @ 17:02:
[...]

Z'n amp zie je op een van de fotootjes helemaal rechts, 't is een Marshall, en zo te zien zo'n 2x12 combo (geen flauw idee over watvoor serie :P)? (correct me if I'm wrong :P)
Aja nu zie ik het ook .. maar dat lijkt me geen 2x12 hoor.
Lijkt me eerder een kleintje van de Valvestate of MG reeks.

[ Voor 5% gewijzigd door TomSwinnen op 26-02-2004 17:56 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

ik denk dat ut versterke ofzo is voor zn gitaar :D

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 100231 schreef op 26 februari 2004 @ 18:13:
ik denk dat ut versterke ofzo is voor zn gitaar :D
Meen je het ? ;)

• w00Dy
  • Laatst online: 28-05 17:27

w00Dy

Make soap, not war

Marshall MG-30 DFX ?

gaat in ieder geval niet veel schelen :p

[ Voor 53% gewijzigd door w00Dy op 26-02-2004 18:43 ]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Kan goed zijn .. is dan wel zonde voor een Fender door zo een ampje te spelen ..

Anoniem: 62484

Hellhound gefeliciteerd met je mooie speakers!

uche stom 8)7 O-)

Het geluid moet echt wel fantastisch zijn :*)

Ik heb ook maar weer eens een aankoopje gedaan. Ben benieuwd of het wat is:

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/IMG_1659.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/IMG_1660.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/IMG_1664.jpg

2 sets nieuw in doos. Opgekocht via via. Kwamen van een executieverkoop. De curator dacht dat het schokdempers waren haha :D >:)

meer info http://www.partsexpress.com/webpage.cfm?WebPage_ID=222

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 26-02-2004 20:20 ]

sorry voor het offtopic gehalte maar zo'n strat kan je beter over een kleine messa combo gooien :P
nee die kan je leuk onder je bank schroeven >:)
wel een stabiele versterker aan hangen want het is geen ideale load

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 107110 op 26-02-2004 20:13 ]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Walter, die pic van jou is een N802, hij heeft de oudere M802 S3, da's nogal een verschil, zeker in prijs!

Desalniettemin zou ik graag een setje 802's (welke serie dan ook) hier thuis willen hebbem, zei het dat ik geen plek heb voor zulke beesten en voor nieuwe ook geen geld ;) .

Music Addicted

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Anoniem: 100231 schreef op 26 februari 2004 @ 14:37:
tjah ik ga zaterdag audio meubel(s) maken! :D

/edit

met advies van E.Groothoff!!!!
Blue-Eyes kennen ze beter ;)

Anoniem: 90809

Foto's heb ik nog niet want het is besteld en word begin volgende week geleverd dus de foto's volgen nog.

De tv:
Pioneer PDP 504HDE
Specs
DVD Speler:
Denon DVD-2900
Specs
Versterker:
Denon AVR-2803
Specs
Front speakers:
Kef Q5
Specs
Center speaker:
Kef Q9c
Specs
Rear speakers:
Kef Q4
Specs

Dit is uiteraard niet mijn eigen set want daar heb ik geen geld voor(ben 16 :P ) Maar de set van mijn ouders nouja ouders die van mijn vader en mij :P
Want vinder jullie ervan?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 90809 op 26-02-2004 21:44 ]

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

jammer van de rears.. die q4's zijn ECHT klein... laat me wel weten hoe het klinkt.. Ik vond het klankbeeld van de q4 nogal afwijken van dat van de q5, en was daardoor niet echt onder de indruk van het surround geluid.. Het lijkt niet goed te integreren.. Ik denk nog steds dat ik voor de q3 ga :)

De q5 is natuurlijk een geweldige luidspreker..

oh trouwens, is het nou ECHT de bedoeling dat we allemaal de set van onze ouders hier gaan showen? |:(

Gemineye

Anoniem: 90809

oh trouwens, is het nou ECHT de bedoeling dat we allemaal de set van onze ouders hier gaan showen?
Ik denkniet dat dat de bedoeling is, maar dit is op het moment de enigste set die er in ons huis staat. Dus is het ook een heel klein beetje mijn set. En ik post dit niet om op te scheppen ofzo maar gewoon om het te laten zien.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

ik wilde jullie trouwens de foto's van mijn nieuwste projectje niet onthouden! Ik wilde er geen nieuw topic voor openen, maar ik dacht misschien is het aardig het hier even te posten..

ik had nog wat plaatjes mdf staan in de garage:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1X89FC16LZ3/picserver.jpeg

duss, mijn werkgever kwam even langs.. (met aanhanger, want dat is erg handig om op te zagen :) )
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1L603MDECB0/picserver.jpeg

met fatsoenlijk gereedschap :9~
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/STV7XIM590O/picserver.jpeg

om deze plankjes te zagen:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9B4P33664Z5/picserver.jpeg

en ik ben nu al een eindje met in elkaar zetten.. Er komen nog meer planken in! het onderste vak is dicht aan de voorkant zoals jullie zien; daar kan wat overbodige kabelreut in gepropt worden ;) (overal is aan gedacht joh.. 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W60M86W4948/picserver.jpeg

dit is de achterkant! de planken lopen niet helemaal tot achteraan door, zodat de kabels er achterlangs kunnen.. Er komt nog een achterwand in, die boven en onder ongeveer 7cm open laat. Dan kunnen de kabels er onderuit, de warmte kan er boven uit, en als mijn tv er eindelijk is, kunnen die kabels er ook bovenuit! De achterwand wordt overigens uitneembaar, dat is wel zo makkelijk met aansluiten enzo!
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4G05W615E44/picserver.jpeg

ik laat nog wel eens een plaatje zien als ie helemaal klaar is ofzo ;)

Gemineye

edit:
oeps, ff de reclame pleite..

[ Voor 16% gewijzigd door Gemineye op 26-02-2004 22:26 ]

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
Gemineye schreef op 26 februari 2004 @ 21:54:
[...]

oh trouwens, is het nou ECHT de bedoeling dat we allemaal de set van onze ouders hier gaan showen? |:(

Gemineye
Ja wat mij betreft wel. Als iemand zijn ouders een leuke set heeft staan zie ik daar graag een paar fotos van!

offtopic: en je naam hoort niet onder een bericht, lees de faq

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

tatata schreef op 26 februari 2004 @ 22:38:
[...]

Ja wat mij betreft wel. Als iemand zijn ouders een leuke set heeft staan zie ik daar graag een paar fotos van!

offtopic: en je naam hoort niet onder een bericht, lees de faq
oh oke, dan zal ik binnenkort ook wel ff foto's posten van de set van mn ouders, die is namelijk ook best oke..

Gemineye

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 13:24

PnD

like in Pinda ^_^

maakt toch niet uit of het de set van iemand ze ouders is of helemaal van zichzelf..
als iemand mooie fotos van zijn set laat zien is het toch prachtig :)

enige wat ze van mij af zouden mogen schaffen is het posten van plaatjes van een site.

Anoniem: 41939

Okay, ik ga ook maar eens mijn spullen showen.

Let niet op de brakke pixs, gevolg van een cheap-ass Digicam. :)

Eerst maar ff mijn hardware :P:

Een Onkyo TX-DS484 A/V Reciever
En een Grundig Xenaro GDP 5100 dvd-speler
En een Philips CD-Speler die werkelijk geweldig geluid heeft. Ik had hiervoor een Sony CDP-791 maar deze ging overslaan enzo, de philips speelt hem er dik uit. Terwijl de huidige cd-speler bijna geen functies oid heeft. Zelfs het type is bij mij onbekend.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/plaatjes/2-2004/1.jpg

Het A/V meubel is trouwens zelf ontworpen en gebouwd. ;)

Verder heb ik er nog een subje bij van Wharfedale, de Topaz-15. Een closed kast, om zo een zo strak mogelijke mooie bas te krijgen tijdens films en muziek enzo. (Wordt weinig gebruikt aangezien mijn front speakers tot 37 Hz gaan. Wat meer dan genoeg is voor de gemiddelde films of het doorsnee liedje :P )

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/plaatjes/2-2004/5.jpg

En mijn mooste stuk:
Een zelfbouw 3-weg speaker. Van 140 watt @ 8 ohm, met Visaton drivers. Hoogte 140 cm, breedte 34 cm en diepte 40 cm.

Hoe het begon:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/plaatjes/3.JPG

nu:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/plaatjes/2-2004/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/plaatjes/2-2004/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/plaatjes/2-2004/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/plaatjes/2-2004/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/plaatjes/12.jpg

Het zijn Closed kasten (closed, voor een mooie strakke bas. Een harde lompe bas kan ik wel maken met mijn sub. En ik ga liever voor kwaliteit van muziek, niet kwantiteit van lawaai) met 100 liter inhoud, de top's met de mid en hoog zijn 14 liter kasten. Met zelfbouw filter en vergulde aansluitingen. De "gewoon" OFC speakerdraad en de onderdelen van de filters zijn van I.T.

En nog 2 JBL Control's, met de functie van rear-boxen. Die dingen klinken echt heerlijk, valt me niks tegen. Doen niks onder voor de bekende "betere" merken.(helaas geen pics van)

In de toekomst komen er nog een zelfbouw center en een zelfbouw sub bij.
De huidige sub doet goed dienst, maar zelfbouw is gewoon te leuk dus deze moet er ook aan geloven :P
Voor de rest, check mijn site hier. (nog lang niet af, dus niet (weer) opmerkingen over de opzet :) )

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 27-02-2004 00:28 ]

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 41939 schreef op 26 februari 2004 @ 23:03:En mijn mooste stuk:
Een zelfbouw 3-weg speaker. Van 140 watt @ 8 ohm, met Visaton drivers. Hoogte 140 meter, breedte 34 cm en diepte 40 cm.
_/-\o_ :Y) :O

typo :+

Mjah, die 140 cm. was een gevolg van een berekende inhoud van 100 liter en hem toch nog redelijk klein zien te houden. Toen kon ik alleen nog de hoogte in.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 26-02-2004 23:15 ]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Hoef je niet zo overdreven te reageren hoor :? . Was gewoon een foutje.

Mooie luisprekers Flex82! Zien er goed uit :) . Centre in dezelfde stijl straks?

Music Addicted

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Boekster schreef op 26 februari 2004 @ 23:16:
[...]

Hoef je niet zo overdreven te reageren hoor :? . Was gewoon een foutje.

Mooie luisprekers Flex82! Zien er goed uit :) . Centre in dezelfde stijl straks?
geintje toch, kon het niet laten er ff op te reageren.. als ik het niet deed, deed iemand anders het wel :p

speakers zien er inderdaad erg goed uit :)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Gemineye schreef op 26 februari 2004 @ 23:20:
[...]

geintje toch, kon het niet laten er ff op te reageren.. als ik het niet deed, deed iemand anders het wel :p

speakers zien er inderdaad erg goed uit :)
Ging vooral om je laatste smily eigenlijk, maar ik begreep in essentie wel dat het een geintje was :) .

Goed, on with the pics!

Als jullie het overigens goed vinden ga ik binnenkort, als de speler hier ook is, weer eens foto's schieten en Planet bellen hoe het zit met m'n webspace. Dan post ik ze ook wel hier :) .

Music Addicted

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Boekster schreef op 26 februari 2004 @ 23:23:
[...]

Ging vooral om je laatste smily eigenlijk, maar ik begreep in essentie wel dat het een geintje was :) .

Goed, on with the pics!

Als jullie het overigens goed vinden ga ik binnenkort, als de speler hier ook is, weer eens foto's schieten en Planet bellen hoe het zit met m'n webspace. Dan post ik ze ook wel hier :) .
posten!! we willen meer pics zien!!

zal binnenkort wel even pics van de zooi van mn ouders posten, als dat ook gewaardeerd wordt!!

offtopic:
ik vind die gaapsmiley gewoon leuk...

:O

• -Sander-
  • Laatst online: 30-05 16:29

-Sander-

///M Powerrrrrr

Anoniem: 41939 schreef op 26 februari 2004 @ 23:03:
Okay, ik ga ook maar eens mijn spullen showen.
En mijn mooste stuk:
Een zelfbouw 3-weg speaker. Van 140 watt @ 8 ohm, met Visaton drivers. Hoogte 140 cm, breedte 34 cm en diepte 40 cm.
Lijkt me niet helemaal goed :P
140Meter hoog !!! _/-\o_

Verder leuke set, had em in het vorige deel ook voorbij zien komen..
Speakers beetje ala B&W Nautilus design!.

Snel editten he !! :(

[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 26-02-2004 23:28 ]

Tnx, zie zien er trouwens in het echt veel mooier uit. Maar ik heb nu gewoon moeite moeten doen om een beetje duidelijke foto's te krijgen met die brakke digicam.

Ik heb idd al over een center lopen brainstormen.
Alleen is het moeilijk dat model met die schuine kanten mooi in een relatief veel kleinere center te verwerken.

Daar ben ik dus nog mee bezig.

Ook de prijs speelt mee. Ik moet eerst weer ff sparen aangezien die fronts om en nabij de €300 p/stuk hebben gekost (natuurlijk zonder alle uren die ik erin gestoken heb meegeteld).

Alfa_33 schreef op 26 februari 2004 @ 23:28:
[...]

Lijkt me niet helemaal goed :P
140Meter hoog !!! _/-\o_

Verder leuke set, had em in het vorige deel ook voorbij zien komen..
Speakers beetje ala B&W Nautilus design!.

Snel editten he !! :(
:P :P 8)

Ik zal die nautilussen eens opzoeken. Nog nooit op gelet eigenlijk. Is een compleet eigen hersenspinsel.

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Mijn kabelzooi:

Afbeeldingslocatie: http://home-1.concepts.nl/~capsis/Kabels.jpg

Siltech interconnects en een v.d. Hul

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

GreenGras schreef op 26 februari 2004 @ 23:37:
Mijn kabelzooi:

[afbeelding]

Siltech interconnects en een v.d. Hul
Mooi spul! Alleen helaas buiten mijn studenten prijsklasse :P

Ik doe het op dit moment met monster kabels. Eentje tussen mijn comp (terratec aureon sky) en versterker. En tussen de dvd --> verst. en CD --> verst. .

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 41939 op 26-02-2004 23:42 ]

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ghehehe toch heb ik het merendeel van mijn set en kabels juist bij eelkaar gespaard toen ik nog student was. Heb er uiteindelijk wel 6 jaar lang, 3 nachten per week voor in een discotheek staan werken en al het daar verdiende geld in mijn hifi gestoken. Gelukkig nog nooit spijt van gehad... Ieder zijn hobby zullen we maar zeggen ;-)

De kabels zijn overigens allemaal tweedehands gekocht en er zitten er veel bij die ik echt voor absurde mazzelprijzen heb kunnen kopen dus geluk en geduld heb ik ook gehad :*)

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• StarTAC
GreenGrass:
Alleen je kabels zien er al indrukwekkend uit. Kun je ons misschien je volledige set voorschotelen, zodat wij (iig ik als student) kan gaan kwijlen en hopen dat ik ook ooit zo mooi van muziek/film mag gaan genieten? bvd

iRacing Profiel

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.