[3D] Contest V19: Vida Imóvel (stilleven) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

nah, opacity maps en transparant materiaal gaan niet goed op met shadow maps, je krijgt dan altijd een zwarte schaduw.

Het werpen van geen schaduw vind ik niet echt een optie bij zo'n detailopname, dus je moet het echt zoeken in de raytraced shadows.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Ik zou het ook gewoon doen met raytraced shadows, maar wat is de reden waarom je het hier niet mee wil doen? Langere rendertijd, of is er nog een andere reden?

• 6K

6K

is ook zo...

nou, nog maar effe een update van mijn kant.

Alle tijd die ik heb gehad heb ik besteed aan texturen. Niet heel scherp te zien op zo'n klein plaatje, maar nu even geen ruimte voor een groter, straks op de final zal het wel goed zichtbaar zijn.

De lichten zijn nu 100% naar mijn zin. De shadows ook al een heel eindje. De specular highlights van de kast moet ik even kijken of ik die nog aanpas, de rest is ook al lekker. De vloer en muren vind ik een leuke vooruitgang.

Het schilderij is weg, dat bleef me maar in de weg hangen daar.

De gelige handdoek is een doorn in het oog, ik ben tevreden over de vorm, maar op de 1 of andere manier komt ie met zijn textures niet rond. Nog veel tweakwerk daar dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/V19_wip4.jpg

Graag jullie kritisch kommentaar

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nou... je zegt dat je heel tevreden bent over (edit:) de vorm van de handdoek... Maar persoonlijk vind ik die eruit zien alsof tie erg star is... Weet niet wat je ermee uitgevreten hebt natuurlijk, maar volgens mij ziet een over een ballustrade gedrapeerde handdoek er niet helemaal zo uit... voor de rest, ziet er mooi uit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 27-02-2004 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

6K schreef op 26 februari 2004 @ 23:50:
De gelige handdoek is een doorn in het oog, ik ben tevreden over de vorm, maar op de 1 of andere manier komt ie met zijn textures niet rond. Nog veel tweakwerk daar dus.
het is een doorn in het oog, dus ik ben er alles behalve tevreden over. De vorm zou met een goede texture niet zo'n probleem hoeven te zijn (hoewel ik toe moet geven dat ze nu wel heel erg a la plastic hangen)

Misschien moet ik ze maar eens opnieuw gaan maken, ik heb er al zoveel aan lopen tweaken dat de mesh van die dingen ook niet echt schoon meer te noemen is.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Heb je die handdoeken met de hand gemodeld? Anders is het misschien een idee om iets als simcloth te gebruiken voor die dingen.
De texture op de bloempotten is imo nog wat te oranje en misschien kun je nog een kleine displace (ofhoeheethetzosnelookweer) modifier over die doos heen gooien.

Ziet er in z'n geheel goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Anoniem: 19894 schreef op 26 februari 2004 @ 22:08:
RCA gebruikt 3dmax v6 met Brazil 1.2

Ik heb hem al op weg geholpen, ten 1e stond het materiaal op Standard ipv Brazil Glass, maar het wil nog niet echt vlotten, terwijl ik met mijn setup wel de juiste schaduwen zie met een testscene (iig niet zo zwart)
Inderdaad , het ziet nog steeds zwartjes voor mijn ogen ......
of ik moet zieker zijn dan ik dacht , ** duikt bedje maar weer in :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 48458 schreef op 27 februari 2004 @ 11:51:
Heb je die handdoeken met de hand gemodeld? Anders is het misschien een idee om iets als simcloth te gebruiken voor die dingen.
De texture op de bloempotten is imo nog wat te oranje en misschien kun je nog een kleine displace (ofhoeheethetzosnelookweer) modifier over die doos heen gooien.

Ziet er in z'n geheel goed uit. :)
tnx, ik heb de handdoeken met reactor gemaakt en daarna aangepast (omgezet naar editable poly). De GROTE fout die ik daarbij gemaakt heb is dat ik een meshmooth(2) gebruikt heb en vervolgens collapse to |:(
en nu kan ik dus niet meer terug.... (heb zoveel andere dingen getweaked dat ik eigenlijk niet naar een oudere backup terug wil)
Ik zit er over te denken om ze opnieuw te gaan maken. Het terra van de bloempotten zal ik tweaken... die doos is eigenlijk best okay volgens mij, althans, op 1600x1200. Ik kan wel een displace proberen, zal dat vanavond wel eens gaan doen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-FoX- schreef op 26 februari 2004 @ 23:26:
Ik zou het ook gewoon doen met raytraced shadows, maar wat is de reden waarom je het hier niet mee wil doen? Langere rendertijd, of is er nog een andere reden?
Omdat ik eerder ook dit probleem geoppert had, en toen kreeg ik het advies om schadowmaps te gebruiken .......
ce simple :)

Na de adviessen het resultaat waarbij ik ook aan gebrek van tijd ook maar meteen mijn final plaats .......

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/glass2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/contestv19final.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 27-02-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 12:33
avond allemaal. ik zie dat er volop word reknutseld en gerendert.
het is alweer een tijd geleden dat ik iets heb gepost, en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven door omstandigheden.

inbraak gehad tijd geleden en bijne alle waardevolle dingen zijn weg, :( :( :( (zit nu op mijn andere pc die ik aan mijn zwager HAD gegeven, heb um nu dus weer teruggevraagd) :| , en eergister aangereden door een auto waardoor ik in het ziekenhuis heb gelegen (gelukkig nix al te ernstigs). maargoed ik wens iedereen veel geluk met de contest en ik hoop dat ik bij de volgende weer helemaal van de party kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Damn DJrDJ666, sterkte man :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
DJrDJ666 schreef op 27 februari 2004 @ 18:51:
avond allemaal. ik zie dat er volop word reknutseld en gerendert.
het is alweer een tijd geleden dat ik iets heb gepost, en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven door omstandigheden.

inbraak gehad tijd geleden en bijne alle waardevolle dingen zijn weg, :( :( :( (zit nu op mijn andere pc die ik aan mijn zwager HAD gegeven, heb um nu dus weer teruggevraagd) :| , en eergister aangereden door een auto waardoor ik in het ziekenhuis heb gelegen (gelukkig nix al te ernstigs). maargoed ik wens iedereen veel geluk met de contest en ik hoop dat ik bij de volgende weer helemaal van de party kan zijn.
omg :/ sterkte dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Keep going ....
Sterkte en natuurlijk weer volop concurentie bij de volgende contest

Vaja Condios :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Sjees.... zo had Murphy het niet eens bedacht volgens mij....
sterkte!

en nog wat extra detail voor op mijn zolder... (zie mijn sig of wat posts terug)

een muizeval in spé:
Afbeeldingslocatie: http://www.sixkiller.nl/3d/mousetrap_bw.jpg
c&c welcome

[ Voor 80% gewijzigd door 6K op 28-02-2004 01:23 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

offtopic:
Het is muize_n_val, cultuurbarbaar! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 73881 schreef op 28 februari 2004 @ 09:58:
offtopic:
Het is muize_n_val, cultuurbarbaar!
mijn welgemeende excuses :+

maar weer een update... (wat is het hier toch rustig)....
op mijn uiteindelijk render zal hij niet zo scherp te zien zijn, maar hier het bewijs dat het wel een echte muizeval is die op mijn zolder gaat staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/V19_wip5.jpg

c&c welcome (ik zet er dit iedere keer onder, maar er komt niet veel)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88610

Ziet er goed uit 6K :) . Wat ik zou kunnen aanmerken is dat ik vind dat het stukje kaas meeer op rubber lijkt dan kaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mja, ik moet dadelijk toch maar eens een blok kaas gaan kopen, want ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat er uit moet zien. Al vanalles geprobeerd, maar dit was het enige stukje wat nog voor kaas door kon gaan 8)7

ik zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat het herbruikbaar is op deze manier :+

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
6K schreef op 28 februari 2004 @ 14:22:
[...]
op mijn uiteindelijk render zal hij niet zo scherp te zien zijn, maar hier het bewijs dat het wel een echte muizeval is die op mijn zolder gaat staan:

[afbeelding]

Nice :*)

Ziet er overigens wel cartoonachtig uit, in tegenstelling tot je scene (semi-realistisch :9 ). Mar wat opmerkingen:

- Bovenop de muizenval zit de texture wel goed, maar aan de zijkanten nog niet (uwv)
- Ik weet niet wat je met de texture van het ijzer wil doen (roest, versleten, ruw), maar dit hoort zo niet. Als het ruw ijzer voor moet stellen zul je ook de mate van reflectie mbv een map aan moeten passen. En een beetje roest mag ook wel. Maar goed, dit is natuurlijk slechts een detail van het geheel.... trouwens, de muizenval die ik hier naast me heb is gemaakt van koper...
- Wat me ergert aan dat stukje kaas is dat er aan de voorkant vier gaten in zitten. Als je dat aanpast ziet het er al meteen een stuk beter uit.

- plak eens een sticker op die doos. :) Nou is het echt nog zo'n box met een texture erop gegooit...
- wat is dat naast die doos??
- van welk materiaal zijn die kozijnen van het raam gemaakt??
- waar komen die strepen op de onderste balk van het "traphek" vandaan??
- De schaduwen zijn trouwens ook vrij "hard ". Welk moment van de dag moet dit voorstellen?

Wel veel punten van kritiek, maar het ziet er gewoon erg mooi uit :) hoe lang ben je nou eigenlijk bezig. Ik dacht nog niet zolang, wel? In dit geval zeer goed voor een beginner :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 10:16
Ok, komtie: het mechanisme werkt wel volgens mij :).

De texture van het hout is volgens mij alleen iets te klein op het model. Vaak worden muizenvallen uit 1 of 2 plankjes gemaakt van pauper hout en bij jou tel ik er zo'n 4,3 die van mooi verweerd tropisch hardhout lijken te zijn :P (maar dat kan natuurlijk erg verschillen van val tot val). Verder lopen de kieren in het hout niet door aan de rechterkant (beetje kloten met de uvw-map gok ik).

Het blokje kaas is ook een beetje cartoonie, dus een beetje teveel gesmooth denk ik. Normaal zijn de randen langs de buitenkant vrij scherp omdat het blokje uit een groter blok is gesneden (als de kaas er al wat langer ligt omdat de muizen niet willen happen, blijft dat volgens mij ook wel zo). Dus misschien kun je het smooth level wat naar beneden doen of de buitenste randen chamferen ofzo.

Als je de val ergens onderin die kast zet, zie je vrijwel niks van al deze zaken, maar het is iig wat c&c ;).

Wat * inquestos zegt dus :+

[ Voor 3% gewijzigd door Kheldar op 28-02-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Kijk, eindelijk commentaar waar ik echt voor aan de slag moet ! super!

Dat cartoonachtige komt met name door de belichting. Die is mijn scene heel wat somberder dat op deze pic.
Probleem is overigens wel dat ik hem net in mijn zolder gezet heb, maar hij zo klein, dat je niet eens ziet dat het een muizenval is :'(
de randen van de kaas ga ik overigens nog chamferen das een hele goede tip

De texture van het hout op de val zelf is inderdaad aan de zijkant niet goed, al heel veel mee zitten tweaken, maar dat wil maar niet goed komen. Daar heb ik dus nog wel wat werk mee vrees ik.

Het ijzer vond ik eigenlijk wel goed, maar dat heb ik nu gehalveerd, de spiegeing. Ik had slechte referentie helaas (klein donker plaatje)

hm... gaten dicht maken van de kaas, das ook leuk ;) effe kijken hoe ik dat voor mekaar ga krijgen hihi

Sticker op de doos is prima idee, ik kon al niets verzonnen krijgen ! heel goed idee!

naast die doos staat zo'n metalen dingen met 6 balletjes die je op en neer kunt laten kaatsten... ik weet niet hoe dat heet. Ook al veel te gedetailleerd, want daar zie je dus idd ook bijna niets van |:(

de kozijnen zijn van hout, maar de verf is er volledig af aan het bladderen.

De zon staat hoog en de hemel is blauw. Strakke schaduw komt dus door het raam. Vooral ook omdat ik die lichtval op de vloer zo lekker vind. Ik weet dat ik daar het realisme een beetje losgelaten heb, maar ik wil dat eigenlijk wel zo houden, vind het namelijk erg mooi.

mijn textures zijn allemaal 1600x1200 of groter.

Ik ben nu ca. 6 a 7 maanden met 3D bezig inquestos, dus das nog betrekkelijk kort, dit is ook de eerste keer dat ik een complete scene maak.
Ik moet je bekennen, ik heb hier al weer enorm veel van geleerd ;)

(en ook nog genoeg te doen, terwijl tijd altijd op de loer ligt) ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

[op mijn uiteindelijk render zal hij niet zo scherp te zien zijn, maar hier het bewijs dat het wel een echte muizeval muizenval is die op mijn zolder gaat staan:
Met een muizenval kun je meerdere muizen vangen, dus is het een muizenval ipv een muizeval (oude spelling).

[/spuit11-verbetermode] ;)
[afbeelding]

Ik denk dat je die kaas heel wat realistischer kan krijgen door een luminosity-mapje te gebruiken (subsurface scattering = nog beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

hm... 2de keer dat ik op die spelfout gewezen wordt 8)7
mijn redenatie is dat je maar 1 muis tegelijk kunt vangen O-)

Sub surfwatuh... hehehe ik heb hier wel eens van gehoord, maar ik heb geen idee hoe het werkt... dat zal ik eens uit gaan zoeken, maar ik vrees dat ik dat niet meer voor het einde van de contest ga halen...
(hij stond al wel op mijn ellendig lange verlangstje van te leren dingen)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105321

ivm tijdsnood
mijn final :|

Afbeeldingslocatie: http://66.98.212.29/evo-design/got/contestV19/contest19_final.jpg
comments niet nodig want heb toch geen tijd om nog iets aan te passen :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tis wel grijs :D :P :Y)

( EDIT : , en valt me nu pas op , waar zijn de schaduwen , van het poppetje en de blikjes ???? )

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 01-03-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 105321 schreef op 29 februari 2004 @ 18:41:
ivm tijdsnood
mijn final :|

[afbeelding]
comments niet nodig want heb toch geen tijd om nog iets aan te passen :9 :P
toch 1 opmerking. je DOF heb je gefaked in photoshop waarschijnlijk, maar daarbij heb je het hoofd van je poppetje ook geblurred, dat is jammer, want die staat zowat tegen de lens van de camera en zou het scherpst moeten zijn volgens de compositie. (Tip voor je volgende scene dus)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105321

:9 grrr
nou zo dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

kijk... dat vind ik persoonlijk meteen een stuk 'echter' 8)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je dat hoofd nou een stukje had opgeschoven zodat ie ergens voor de rand van het raam ofzo zou staan, dan is dat ook wat beter te zien.

Want omdat alles nu z/w is is het hoofd nu bijna niet te zien.. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mag ik trouwens vragen waarom je de final zwart/wit gemaakt hebt? Nu je al zoveel moeite had gestoken in een mooie kleurenplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 22:46

SnakeMind

Silence...

Naast het z/w verschijnsel (zonde... was mooi gekleurd) vind ik het in de huidige afbeelding lijken alsof je anaquin ineens zweeft ofzo... erg jammer...
Kun je er echt geen tijd meer insteken??

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-06 09:54
SnakeMind schreef op 01 maart 2004 @ 12:10:
Naast het z/w verschijnsel (zonde... was mooi gekleurd) vind ik het in de huidige afbeelding lijken alsof je anaquin ineens zweeft ofzo... erg jammer...
Kun je er echt geen tijd meer insteken??
Dat lijkt idd zo door het ontbreken van schaduw en de korte afstand van de DOF.

Kan je die 2 dingen niet ff snel aanpassen r-eVo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78488

Hallo allemaal,

Het spijt me dat ik een tijdje niet heb gepost, maar ik heb problemen met mijn huidige (ex-)chef, advocaat erbij gehaald enzo: hij is me nog 1400 Euro schuldig :(

Ik heb intussen wel een hoop gedaan aan mijn schilderachtige bureautje aan het Sorpemeer in het Sauerland
offtopic:
ik woon daar vlakbij tegenwoordig, heb zelf dus foto's gemaakt natuurlijk :) ). Gelukkig trek ik in juli door naar Dortmund samen met mijn vriendinnetje (de reden voor het vertrek naar deze omgeving).

In ieder geval: hier mijn nog niet finale plaat (is klikkerig):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hagg/tweakers%20pictures/Desk13small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

stukken beter... alleen de tekst op je schetsblok staat in spiegelschrift :?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

ziet er inderdaad erg goed uit, al is de kan wel een beetje modern ontworpen ;) (het naar links hellen)
Vind het trouwens het stuk plakband van rol naar tandjes erg donker, en daardoor bijna niet te zien, loopt daardoor een beetje vreemd... bijna alsof het net een nieuw rolletje is dat nog niet "begonnen" is

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
wegens een overdaad aan to-do items in en om het huis moet ik me helaas wederom terugtrekken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
6K schreef op 01 maart 2004 @ 09:27:
[...]

toch 1 opmerking. je DOF heb je gefaked in photoshop waarschijnlijk, maar daarbij heb je het hoofd van je poppetje ook geblurred, dat is jammer, want die staat zowat tegen de lens van de camera en zou het scherpst moeten zijn volgens de compositie. (Tip voor je volgende scene dus)
Dat was ook het eerste wat me opviel, die totaal verkeerde DOF, ook nu nog. DOF mag je het eigenlijk niet noemen, dit is gewoon willekeurige blur...

Verder heb je je uvw van je tafelrand niet goed zitten, en dat er onder nog een stukje parket te zien is is ook niet al te mooi. Verder ben ik het volledig eens met de rest
Anoniem: 78488 schreef op 01 maart 2004 @ 12:44:
Hallo allemaal,

Het spijt me dat ik een tijdje niet heb gepost, maar ik heb problemen met mijn huidige (ex-)chef, advocaat erbij gehaald enzo: hij is me nog 1400 Euro schuldig :(

Ik heb intussen wel een hoop gedaan aan mijn schilderachtige bureautje aan het Sorpemeer in het Sauerland
offtopic:
ik woon daar vlakbij tegenwoordig, heb zelf dus foto's gemaakt natuurlijk :) ). Gelukkig trek ik in juli door naar Dortmund samen met mijn vriendinnetje (de reden voor het vertrek naar deze omgeving).

In ieder geval: hier mijn nog niet finale plaat (is klikkerig):

[afbeelding]
Dat is allemaal niet zo mooi (niet je final btw :P), maar dat neemt niet weg dat ik toch nog wat puntjes van kritiek heb:
- belichting is nog niet al te veel. Schaduwen zijn ook hier te scherp, en het is over het algemeen te donker (zelfs op mijn tft !)
- boek heeft één massieve pagina
- uvw zit ook bij jou aan de tafelrand niet goed
- Je zou eigenlijk nog even met het materiaal van het glas moeten "stoeien".
- geen reflectie bij fotolijstje
- ik weet niet of je 3d-application de mogelijkheid heeft om licht door te laten door je gordijnen, maar anders doen
- muur: bumpmap + (misschien zelf een beetje map aanpassen)
- waarom is de muur onder het raam niet donkerder??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste WiP voordat ik m'n final plaats:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/stilleven_wip_09.jpg

geen AA ivm rendertijd

Struktuur van het speakerdoek moet ik nog verfijnen, een behangetje regelen en nog wat tweaken aan de belichting.

Ik heb geprobeerd om voor het hout een echt model te gebruiken, maar dat sloeg nergens op :/ Te bleek, te donker, te veel ruis van de camera, kleur niet goed. Zoals het nu is lijkt het gewoon het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kylie Kylie Kylie .. ok ok zal me wel inhouden.

Punten om op te letten , tja ben wel de laatste die mag zeiken volgens mij maar goed.... toch iets op te merken

Rechts onderaan de image is een vage vertikale streep te zien.
Ik meen aan dat het de zijkant van de plank is ?
Misschien mooier om deze met de camera stand iets weg te moffelen.
Noem me gek , maar het viel me meteen op en stoorde me :) SORRY .

De vlammetjes lijken cartoonstyle

Verder vind ik hem erg mooi ..... Toppie , en tja die verandering van hind naar kyle is persoonlijk al helemaal OK! , persoonlijk dan :)

** duikt nu snel weg voor boze reacties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431 schreef op 01 maart 2004 @ 20:16:
Kylie Kylie Kylie .. ok ok zal me wel inhouden.

Punten om op te letten , tja ben wel de laatste die mag zeiken volgens mij maar goed.... toch iets op te merken
Iedereen mag zijn of haar kommentaar leveren, daarvoor doen we mee :)
Rechts onderaan de image is een vage vertikale streep te zien.
Ik meen aan dat het de zijkant van de plank is ?
Misschien mooier om deze met de camera stand iets weg te moffelen.
Noem me gek , maar het viel me meteen op en stoorde me :) SORRY .
Je hebt gelijk, misschien dat ik de rand helemaal laat zien, ik kijk wel of ik er mee weg kom.
De vlammetjes lijken cartoonstyle

Verder vind ik hem erg mooi ..... Toppie , en tja die verandering van hind naar kyle is persoonlijk als helemaal ok , persoonlijk dan :)

** duikt nu snel weg voor boze reacties :+
Vlammetjes doe ik op het laatste moment nog wat aan, als ik het speakerdoek klaar heb. Dan kan ik ook weer met de belichting knoeien ;)

And don't mess with Hinddat doe ik wel :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
[...]

mijn welgemeende excuses :+

[afbeelding]

Hij is dus niet bedoeld voor zo dichtbij, maar als je zo'n extreme close-up post, dan ga ik daar toch op in. Ik had al een stukje verteld over MSN, maar nu de rest.

Je maakt met je texture flinke planken van dat hout, veel groter dan kan van zo dichtbij. De ruimte tussen de planken is zo groot, dat het gewoon niet met enkel een texture kan. Je zult dus de plankjes los moeten modellen voor zo'n close-up als deze. Voor een shot van verder weg, zoals op de vloer van die andere render, kan deze texture wel (bij extreem foto-realisme kan die zelfs daar niet, denk ik).

Dan de texture op de linker zijkant van de plank: daar is die opeens verdeeld in drie heel platte plankjes. Dat lijkt me niet te kloppen. Dit kun je oplossen door je UVW-box-map een stuk hoger te maken dan je object en hem een beetje te verschuiven, want dan kun je zorgen dat de nerven niet meer op het hout vallen.

En tenslotte nog de texture op het losse, schuine plankje achteraan. Het lijkt me sterk dat deze in werkelijkheid uit losse plankjes bestaat.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ah... perfect oogst, maar 1 vraagje toch, als ik die plankjes los wil modelleren, dan worden ze erg strak, of moet ik die echt bijv. gaan boxmodellen in model? kan ook natuurlijk, maar dat zou voor een foto realistische vloer wel erg veel werk zijn.

De hoogte van die uvw map heb ik al flink aan past, ik zal hem nog flink wat hoger proberen, maar ik vraag me af of de kwaliteit van het plaatje (texture) dat aan kan.

Voor het kleine plankje geldt eigenlijk hetzelfde, ik zal het eerst eens proberen, als het niet lukt, ga ik op zoek naar een betere texture.

enne... tenx! dit is een prima antwoord op mijn vraag.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

Aangezien ik net klaar ben met mijn vorige project. En 'k weer aan iets anders kan beginnen, doe k hier maar es aan mee.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/V0WTCT5MV3M

suc6 iedereen verder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
6K schreef op 01 maart 2004 @ 21:40:
ah... perfect oogst, maar 1 vraagje toch, als ik die plankjes los wil modelleren, dan worden ze erg strak, of moet ik die echt bijv. gaan boxmodellen in model? kan ook natuurlijk, maar dat zou voor een foto realistische vloer wel erg veel werk zijn.

De hoogte van die uvw map heb ik al flink aan past, ik zal hem nog flink wat hoger proberen, maar ik vraag me af of de kwaliteit van het plaatje (texture) dat aan kan.

Voor het kleine plankje geldt eigenlijk hetzelfde, ik zal het eerst eens proberen, als het niet lukt, ga ik op zoek naar een betere texture.

enne... tenx! dit is een prima antwoord op mijn vraag.
Waarom niet gewoon een chamferbox met genoeg polies en een goed afgestelde noise-modifier als model voor een enkele plank? Lekker gemakkelijk, lekker snel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 80198 schreef op 02 maart 2004 @ 17:39:
Aangezien ik net klaar ben met mijn vorige project. En 'k weer aan iets anders kan beginnen, doe k hier maar es aan mee.

[afbeelding]
suc6 iedereen verder :9
zozo, nu al ;)
ziet er leuk uit trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

@3d--god: hoe heb je die kabeltjes gemaakt? en welke techniek heb je gebruikt voor het stopcontact (de 2 gaatjes met name?)

@oogst: chamfer box is op zich een goede optie (of een box en de edges chamferen misschien) voor de detail versie. Maar dan moet ik nog wel een hele gedetailleerde texture voor het hout hebben. Dat brengt me op een vrij algemene vraag: waar haalt iedereen zijn/haar textures vandaan, want ik neem even gemakshalve aan dat niet iedereen die zelf in photoshop gaat zitten tekenen? Ik heb begrepen dat die 3 cd's van 3D total erg goed zijn $99 (en ik heb geen creditcard :( )

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 02 maart 2004 @ 18:58:
@3d--god: hoe heb je die kabeltjes gemaakt? en welke techniek heb je gebruikt voor het stopcontact (de 2 gaatjes met name?)
kabeltjes heb k gewoon gedaan d.m.v splines, renderable te maken. Kan je gewoon een dikte instellen, erg makkelijk en handig.

Stopcontact> gaten zijn heel dirty gedaan gewoon compound, cylinder doorheen knallen en klaar. Probleem met compound is gewoon dat je mesh word verknalt, tenzij.. je het gebruikt als je er al meshsmooth op heb gezet. Je houdt dan gewoon een schonen mesh MAAAr je hebt de hele tijd mesh smooth zo hoog staan en kan daar niks meer aan veranderen.

en nog een update

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/EI1Y9PQ8533

offtopic:
damn, k heb zo sollicitatie gesprek.. 8)7 , k kan het woord niet eens fatsoenlijk spellen dus dat word nog wat :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 02-03-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat brengt me op een vrij algemene vraag: waar haalt iedereen zijn/haar textures vandaan want ik neem even gemakshalve aan dat niet iedereen die zelf in photoshop gaat zitten tekenen?
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/0735709181.01._PE30_PIdp-schmoo2,TopRight,7,-26_SCMZZZZZZZ_.jpg

O+
Ik heb begrepen dat die 3 cd's van 3D total erg goed zijn $99 (en ik heb geen creditcard :( )
Kan dat niet via Paypal?
Dan heb je geen CC nodig en zou je gewoon geld van je bank account naar je Paypal account kunnen overschrijven en dat vervolgens naar de mensen van 3D Total sturen.
(klinkt alsof het veel werk is, maar het hoeft niet langer te duren dan 1 á 2 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

is paypall niet via rabobank only?

en dat boek wat je toont. Op amazon laten ze niet heel veel zien, wat wordt er precies in toegelicht?

[ Voor 61% gewijzigd door 6K op 02-03-2004 21:19 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 80198 schreef op 02 maart 2004 @ 19:33:
[...]

kabeltjes heb k gewoon gedaan d.m.v splines, renderable te maken. Kan je gewoon een dikte instellen, erg makkelijk en handig.

Stopcontact> gaten zijn heel dirty gedaan gewoon compound, cylinder doorheen knallen en klaar. Probleem met compound is gewoon dat je mesh word verknalt, tenzij.. je het gebruikt als je er al meshsmooth op heb gezet. Je houdt dan gewoon een schonen mesh MAAAr je hebt de hele tijd mesh smooth zo hoog staan en kan daar niks meer aan veranderen.

en nog een update

[afbeelding]
offtopic:
damn, k heb zo sollicitatie gesprek.. 8)7 , k kan het woord niet eens fatsoenlijk spellen dus dat word nog wat :)
mooi :)

en zomaar uit nieuwsgierigheid... solicitatiegesprek voor wat voor baan? :P heel toevallig iets met 3d? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geez schreef op 02 maart 2004 @ 21:51:
[...]

mooi :)

en zomaar uit nieuwsgierigheid... solicitatiegesprek voor wat voor baan? :P heel toevallig iets met 3d? ;)
K ben dus helaas aangenomen :/ ...... anyway is voor de Ah, was het maar voor 3d.. k mag dus broodjes gaan bakken :/ de hele vakantie lang |:( ....... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
3D-god: ziet er goed uit 3d-god. Maar dat je goed kon modellen wisten we al, nu de rest nog :)
btw. Hoezo helaas aangenomen? Waarom soliciteer je er dan naar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 02 maart 2004 @ 21:09:
is paypall niet via rabobank only?
Paypal kan worden gebruikt bij iedere bank waarmee je geld kan overschrijven naar de Nederlandsche Bank in Amsterdam.. zo ongeveer allemaal dus :)
(* Anoniem: 105830 zit bij de Postbank en heeft wel eens Girotel gebruikt voor een overschrijving.. werkt perfect)
en dat boek wat je toont. Op amazon laten ze niet heel veel zien, wat wordt er precies in toegelicht?
Korte Samenvatting:

Je leert hoe je traditionele technieken (schilderen, SculpeyTM, foto's, etc) kan combineren met digitale technieken (Photoshop, Illustrator, Maya, etc).
(Maya wordt een paar keer gebruikt, maar dat maakt dit boek niet afhankelijk van deze software)

Verder krijg je les over de basis van traditionele technieken zoals de psychologie van kleur, kleur combinaties, ontleden van materialen uit het dagelijkse leven, het herkennen van basismaterialen/kleuren, etc.

In de overige hoofdstukken wordt aan de hand van wat je in de eerste hoofdstukken hebt geleerd een aantal objecten uit een echt bestaande productie bekleed met materialen op allerlei verschillende manieren waarbij digitale én traditionele technieken worden gebruikt (ook door elkaar).

Het wordt trouwens niet uitgelegd in de vorm van "en nu druk je dit knopje hier en dan krijg je een rood kleurtje daar..." maar er wordt wel meer dan genoeg info gegeven over hoe je de materialen kan (na)maken (en later kan hergebruiken in andere projecten).
Naast maps voor de kleuren van een object worden ook specularmaps, bumpmaps, displacementmaps en nog een paar andere soorten xxxmaps beschreven (hoe je die kan maken aan de hand van de colormap).

Ik vond het iig best een goed boek :) is wel eerst even doorbijten (theorie is en blijft altijd saai.. :Z).
Er zit ook een CD bij met alle textures en filmpjes enzo uit het boek.. ook wel leuk om te zien hoe een pro het allemaal doet.

Je zal er iig achter komen dat het maken van textures een heel vak apart is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 80198 schreef op 02 maart 2004 @ 22:43:
[...]

K ben dus helaas aangenomen :/ ...... anyway is voor de Ah, was het maar voor 3d.. k mag dus broodjes gaan bakken :/ de hele vakantie lang |:( ....... :X
Sounds like nachtwerk :o ... nouja, tis dan even geen sinterklaastijd maar vraag ze maar eens in die bakkerij waar speculaas oorspronkelijk van gemaakt werd... ;)

Ik ben nog druk aan het modellen mensen, de scene is iets gewijzigd maar op tijd klaar :w

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
...Maar dan moet ik nog wel een hele gedetailleerde texture voor het hout hebben. Dat brengt me op een vrij algemene vraag: waar haalt iedereen zijn/haar textures vandaan, want ik neem even gemakshalve aan dat niet iedereen die zelf in photoshop gaat zitten tekenen? Ik heb begrepen dat die 3 cd's van 3D total erg goed zijn $99 (en ik heb geen creditcard :( )
Ik zou er geen geld voor uitgeven, zo moeilijk is het niet om aan goede textures te komen. Als je een digitale camera hebt, is het natuurlijk heel gemakkelijk mo goede textures van dit sorot standaard-materialen te krijgen: zoek een schuurtje met mooi hout, maak een foto en maak die foto geschikt in Photoshop. Als je, net als ik, geen digitale camera hebt, dan zul je op internet moeten zoeken naar geschikte high-res-foto, die je ook weer in Photoshop geschikt moet maken. Mijn ervaring is dat wanneer ik goed weet wat ik zoek, dan kan ik dat doorgaans ook wel online vinden.

Wanneer je op google zoekt, kun je het beste een woord als "texture" weglaten, want er zijn veel niet 3d-gerichte sites die wel goede foto's hebben. Even zoeken op afbeeldingen in Google leverde mij onder andere de volgende link op:

FTP met hout-textures

En daarop stonden de volgende zeer bruikbare foto's voor wat jij wilt:

http://www-2.cs.cmu.edu/a...2/tex/wood/WoodBoards.jpg
http://www-2.cs.cmu.edu/a...-2/tex/wood/RoughWood.jpg

Verder wil op tweakers vragen of iemand een goede texture heeft ook nog wel eens helpen, er zijn hier een hoop mensen met een vrij behoorlijke texture-database. Zoals ik zelf, maar de kans dat ik lees dat je er om vraagt is klein, dus dan moet je het gewoon op MSN vragen.

[ Voor 34% gewijzigd door Oogst op 03-03-2004 10:25 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op 02 maart 2004 @ 23:22:
3D-god: ziet er goed uit 3d-god. Maar dat je goed kon modellen wisten we al, nu de rest nog :)
btw. Hoezo helaas aangenomen? Waarom soliciteer je er dan naar :?
naja, k had een jaar geleden een sollicitatie brief ingelever. Belden ze eergister ineens op of k nog intresse had... naja opzich wel.. Maar mijn bedoeling was dus om 3 weekjes in de vakantie te werken, zijn er dus 6, plus 5 voorwerk weken. Was wel erg veel :/ ... met veel gelul heb k er nog een week vanaf gekregen, dus k word denk de laatste 2 weken ziek, k wil ook nog wel een beetje vakantie hebben :D

Hoezo bedoel nu de rest nog? belichting en texturing bedoel je?.. Jup ga k nou extra veel aandacht in steken.. :9

voor een stuk getextured

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5GVTU91K63S

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7M3X39833G0

Elke keer als k een thin wall reflaction gebruik op mijn lavalampje, word deze helemaal zwart...? op een ander object doet ie het wel gewoon goed? iemand die weet hoe dit kan>?
update

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2279KKYC1HD

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 03-03-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

3d--god... hoe doe je dat toch altijd zo snel, jij moet mee gaan doen aan speed modeling contests...daar maak je serieus goede kansen ;)

update van mijn zolder. op het eerste oog misschien niet direct zichtbaar, maar toch veel aanpassingen:
- terra van de potten beter
- vloer bij de trap loopt goed door nu
- raamkozijn texture is beter
- traphekje texture klopt nu onderin ook
- spinneweb toegevoegd in de kast
- volume lights
- ander licht wat getweaked
- andere kleur kast
- handdoeken zijn gevlochten matten geworden
- hier en daar wat gechamferd
- barcode op de doos

ik heb mijn oude plaatje ivm webspace even overschreven :(

Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/pictures/pieter/V19_wip5.jpg
ik ga mijn uiterste best doen voor nog 1 extra toevoeging voor 8 maart, maar qua tijd en moeilijkheid weet ik niet of ik dat ga redden :?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89757

Heej 6K, leuke scene, (kweet niet of het volgende al gezegt is) je handdoek, horen de randen waarmee hij over de rand van je balk komt niet scherper te zijn? Voorderest leuke scene mooi licht :)

(kdoe zelf niet mee btw)

8)7 IK lees net dat t matten zijn... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 89757 op 03-03-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54
Anoniem: 41017 schreef op 18 februari 2004 @ 00:25:
[...]

Alcohol - 1.329
Crystal - 2.00
Emerald - 1.576
Glass - 1.51714
Glass, Albite - 1.4890
Glass, Crown -1.520
Glass, Crown, Zinc - 1.517
Glass, Flint, Dense - 1.66
Glass, Flint, Heaviest - 1.89
Glass, Flint, Heavy - 1.65548
Glass, Flint, Lanthanum - 1.80
Glass, Flint, Light - 1.58038
Glass, Flint, Medium - 1.62725
Ice - 1.309
Mercury - 1.62
Plastic - 1.460
Ruby - 1.760
Water (gas) - 1.000261
Water 100'C - 1.31819
Water 20'C - 1.33335
Water 35'C (Room temp) - 1.33157

:)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
voor die refraction indices is deze site hier ook wel eens gepost, heb hem inmiddels in mijn favorieten staan voor als ik even snel iets moet opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78378

Ik heb nog wat tijd gevonden om mijn stilleven nog wat aan te passen en daarom post ik hier mijn FINAL. Dit is de eerste contest waar ik ooit aan mee doe dus ben benieuwd hoe ver ik kan komen. :9
Commentaar is welkom maar aanpassen doe ik hem waarschijnlijk niet meer!

FINAL:
Afbeeldingslocatie: http://www.icewebdesign.nl/stillevenfinal.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 78378 op 05-03-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 23:10

ErA

@Vreeke,

Nou vreeke, ik ga zelf ook maar eens beginnen met moddeling etc 3d. En ik vind hem mooi hoor. Dingen die mijn kritische oog opvallen en die je mischien kan verbeteren bij toekomstige projecten (dit is puur feedback ey :x)

1: Het glas met inhoud iets realisctischer
2: Texture op tafel herhaalt zichzelf
3: Een met de zwaartekracht tornende peuk B) nah. Die gaat zo gewoon omvallen :D
4: Erg dik geld?

Verder vind ik het mooi, zeker voor de eerste keer. Succes ermee, mijn stem (als ik mocht stemmen) had je gehad xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:55

KneoK

Not in a million lightyears

Maar weer eens wipje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/WIP5.jpg
* KneoK Clickable

En een wire:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/WIP5Wire.jpg

Ben nog aan het klooien met belichting en schaduwen die nog te donker staan.
De ondergrond moet ook nog vervangen worden door een tafel ofzo. Of iets wat niet iedereen al gebruikt :9
En moet nog wat stoeien met de materialen (vooral reflecties).

Tsja, c&c ?

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 04-03-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ik zou de ondergrond van de asbak en je plugjes wat lichter maken of een bak licht op die asbak... die komt zo niet tot zijn recht vind ik.

En de bak met platen reflecteerd wel heel flink, zelfs voor plastic, dat mag van mij persoonlijk wel wat minder.
En aangezien de gemiddelde platendraaier zo'n bak wel eens meesleept, zal ie ook wel onder de krassen moeten komen te zitten 8)

Verder vind ik het een mooie plaat. Alles goed uitgewerkt!

[ Voor 9% gewijzigd door 6K op 04-03-2004 22:17 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien een idee om als ondergrond een (grote!) flightcase te maken? Lijkt mij wel een mooi idee?

vreeke: je kan duidelijk zien dat je zelf flink progressie hebt gemaakt gedurende dit topic. Hulde! Alleen die peuk zou ik ff aanpassen... Weet niet hoe het werkt, maar das toch niet veel werk? Haal desnoods het filter eraf á la Ducados...

[ Voor 58% gewijzigd door MikeyMan op 04-03-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

MikeyMan schreef op 04 maart 2004 @ 23:33:
Misschien een idee om als ondergrond een (grote!) flightcase te maken? Lijkt mij wel een mooi idee?

...
Ja, zekers goed idee ! Gaan we proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 78378 schreef op 04 maart 2004 @ 18:25:
Ik heb nog wat tijd gevonden om mijn stilleven nog wat aan te passen en daarom post ik hier mijn FINAL. Dit is de eerste contest waar ik ooit aan mee doe dus ben benieuwd hoe ver ik kan komen. :9
Commentaar is welkom maar aanpassen doe ik hem waarschijnlijk niet meer!

FINAL:
[afbeelding]
Leuke plaat, absoluut.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat je sommige gelijke dingen anders gedaan hebt. Bijv. de stapel kaarten lijkt goed, maar de stapel geld zijn dan weer echte boxen :? De asbak vind ik goed gelukt, ook de cig die erin ligt valt er echt niet uit (ben al 20 jaar een verstokt roker en zo'n asbak kun je je peuk in klemmen >:) ) dus die is ook prima. Leuk, dat as en de uitgedrukte peuken.

Persoonlijk zou ik ook bij een volgend ontwerp heel wat meer aandacht aan het glas besteden (of althans, de material, shadows en vulling ervan.... en heeeel misschien caustics).

Zou je toe kunnen lichten wat voor belichting je hebt? want op de 1 of andere manier zie ik daar iets aan :?
Je raytraced shadows zorgen in ieder geval voor een hele harde schaduw, dat is lang niet altijd het geval in zo'n scene.

(ik ben nu wel erg kritisch aangezien het je eerste contest en scene is, maar dat is het voor mij ook en ik heb er heel veel aan gehad en begrijp me niet verkeerd, ik vind het een leuke plaat, absoluut)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op 05 maart 2004 @ 08:59:
[...]

Leuke plaat, absoluut.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat je sommige gelijke dingen anders gedaan hebt. Bijv. de stapel kaarten lijkt goed, maar de stapel geld zijn dan weer echte boxen :? De asbak vind ik goed gelukt, ook de cig die erin ligt valt er echt niet uit (ben al 20 jaar een verstokt roker en zo'n asbak kun je je peuk in klemmen >:) ) dus die is ook prima. Leuk, dat as en de uitgedrukte peuken.

Persoonlijk zou ik ook bij een volgend ontwerp heel wat meer aandacht aan het glas besteden (of althans, de material, shadows en vulling ervan.... en heeeel misschien caustics).

Zou je toe kunnen lichten wat voor belichting je hebt? want op de 1 of andere manier zie ik daar iets aan :?
Je raytraced shadows zorgen in ieder geval voor een hele harde schaduw, dat is lang niet altijd het geval in zo'n scene.

(ik ben nu wel erg kritisch aangezien het je eerste contest en scene is, maar dat is het voor mij ook en ik heb er heel veel aan gehad en begrijp me niet verkeerd, ik vind het een leuke plaat, absoluut)
Bedankt voor het commentaar en ondanks dat ik me had voorgenomen om er niet meer meebezig te gaan heb ik besloten om toch nog het een en ander te veranderen. Dat geld lijken boxen maar het komt meer doordat ik heel veel briefjes op elkaar heb gelegd en die precies hetzelfde heb gemaakt. Dan krijg je al snel zon box-effect en dat is niet zo mooi nee. En caustics kan ik niet maken omdat ik geen brazil render, finalrender of mental ray enzo heb. Ondanks mijn verwoede poging deze te bemachtigen in de illegale onderwereld van de nieuwsgroepen.

Maar goed bedankt voor het commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

In dat geval raad ik je aan het geld dus ietwat te veranderen, het glas nog wat te tweaken, de tafeltexture minder repitetive te maken en mij op je msn toe te voegen vanavond als je max 5 of 6 hebt >:)

er zit voldoende potentie in je plaat ! keep it up !

edit:
asbak en cig zijn goed, maar misschien wat leuke rook erbij :9

[ Voor 15% gewijzigd door 6K op 05-03-2004 12:29 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind

SnakeMind

Silence...

wat ik ook nog zou doen vreeke, is de onderste van het handje kaarten op de een of andere manier (randje schaduw?) er voor zorgen dat ie niet zo hard en zweverig boven de tafel hangt... de bovenste is door de schaduw goed, maar de linkerkaart lijkt ietsjes te hangen...
Voor de rest een erg leuk project

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is mijn final...waarschijnlijk

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5L8LJ94F6UB

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2A1DPVH2294

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 05-03-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 20:18

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
* floriske.nl heeft een probleem, of beter gezegd eigenlijk 2 :'(

Ik ben waarschijnlijk ivm met drukte op mijn werk en achterstand in mijn opleiding, de komende dagen niet of nauwelijks in staat om het topic nog goed te blijven volgen.

De puntentelling zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn om deze te verwerken, maar ik zou graag iemand achter de hand hebben die eventueel het lijstje met finals zou willen maken aan de hand waarvan mensen punten kunnen gaan geven en zelfs, indien de late dagen die ik momenteel maak doorzetten, zelfs de puntentelling van me over zal nemen.

Ik voel me er heel lullig onder, maar kan er ook even niet meer van maken, ik ga zometeen nog proberen iets van een final te renderen, maar deze zal niet echt compleet en af zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woow mooie render !!!
Wat een kwaliteit :) TOP
Alleen dat boek is iets minder, maar ja mens kan niet alles hebben :)

En helemaal een mooie computer desktop, heb je die standaard ook ?
Me likes lot :)
Zou ik ook wel willen hebben , tis nu zo kaal :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 05-03-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn final
waarschijnlijk :P indien ik nog de tijd heb ga ik nog wat frutten
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/stilleven_final_klein.jpg
Klik voor 1024x768 versie.

@ 3d---god: je lavalamp gooit wel erg veel rood door de scene heen..

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 05-03-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431 schreef op 05 maart 2004 @ 19:24:
Woow mooie render !!!
Wat een kwaliteit :) TOP
Alleen dat boek is iets minder, maar ja mens kan niet alles hebben :)

En helemaal een mooie computer desktop, heb je die standaard ook ?
Me likes lot :)
Zou ik ook wel willen hebben , tis nu zo kaal :)
thnx

k zal mijn wallpaper es ffekes uploaden dan, k weet niet meer waar k hem vanaf had gehaalt.... ;)

http://picserver.org/view_image.php/T6W04JN1RGX

@krusher moet je maar es zo'n lamp aanzetten komt nog behoorlijk veel licht vanaf hoor :)

(btw is niet mijn kamer ofzo....gewoon wat verzonnen)

_/-\o_ _/-\o_ voor squaresoft
_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 05-03-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 05 maart 2004 @ 20:04:
[...]

thnx

k zal mijn wallpaper es ffekes uploaden dan, k weet niet meer waar k hem vanaf had gehaalt.... ;)

http://picserver.org/view_image.php/T6W04JN1RGX

@krusher moet je maar es zo'n lamp aanzetten komt nog behoorlijk veel licht vanaf hoor :)
Ik heb er zelf een, een blauwe, maar die geeft echt niet zo extreem omgevingslicht af :)

Verder vind ik je plaat wel mooi, maar ietwat dof (jpg compressie denk ik :? )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 05-03-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 05 maart 2004 @ 20:24:
[...]

Ik heb er zelf een, een blauwe, maar die geeft echt niet zo extreem omgevingslicht af :)

Verder vind ik je plaat wel mooi, maar ietwat dof (jpg compressie denk ik :? )
nee maar het valt hier ook reuze mee hoor, zo fel zijn ze in het echt ook.... dacht ik tenminste... van mij is al een jaar kapot, maar staat er nog steeds... :+
jpg compressie valt wel mee.. het is denk ik de film grain die je ziet. (heb het minimaal gehouden hoor...)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 05-03-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 05 maart 2004 @ 20:26:
[...]

nee maar het valt hier ook reuze mee hoor, zo fel zijn ze in het echt ook.... dacht ik tenminste... van mij is al een jaar kapot, maar staat er nog steeds... :+
hehe, ik heb iig niet zo'n extreem gekleurde lichtval op bv mn monitor. Maar dat kan ook aan de lamp (het peertje dan) zelf liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
* floriske.nl quote allereerst even zichzelf voor de zekerheid :*)
floriske.nl schreef op 05 maart 2004 @ 18:45:

* floriske.nl heeft een probleem, of beter gezegd eigenlijk 2 :'(

Ik ben waarschijnlijk ivm met drukte op mijn werk en achterstand in mijn opleiding, de komende dagen niet of nauwelijks in staat om het topic nog goed te blijven volgen.

De puntentelling zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn om deze te verwerken, maar ik zou graag iemand achter de hand hebben die eventueel het lijstje met finals zou willen maken aan de hand waarvan mensen punten kunnen gaan geven en zelfs, indien de late dagen die ik momenteel maak doorzetten, zelfs de puntentelling van me over zal nemen.

Ik voel me er heel lullig onder, maar kan er ook even niet meer van maken, ik ga zometeen nog proberen iets van een final te renderen, maar deze zal niet echt compleet en af zijn
Allereerst mijn complimenten maar weer tot dusver _/-\o_ 3D-god moet inderdaad mee gaan doen aan speedmodelling zoals hierboven al vermeld werd en ik denk dat Vreeke nog een geduchte concurent kan zijn als nieuwkomer!

Maar goed, zoals reeds gezegd alles ziet er netjes uit dus er kan vanalles gebeuren bij de scores!

Gelukkig mocht ik vandaag eerder naar huis van school dus ik had toch nog een paar uurtjes tijd over tussendoor om een poging te doen er iets fatsoenlijks van te maken :+

bij deze dus mijn final (alles is klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/stilfinalsmall.jpg

wire zonder smoothing:

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/stilfinalwiresmall.jpg

belichtingssetup:

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/stillightsmall.jpg
aub even niet op de vorm van de achterkant van de monitor letten, had even geen tijd om die af te werken en deze is toch niet te zien op de render ;)

eventuele punten voor de jury :P

-De belichting is dus volledig handmatig gedaan (geen GI of HDRI)
-Alle textures op die van het hout na heb ik zelf gemaakt, ook alle raytraced materials heb ik (met veel pijn en moeite) zelf opgezet en veel van opgestoken
-dof heb ik gefaked met photoshop
-excuses voor de jpg compressie, maar dat is uit datalimiet overwegingen

[ Voor 26% gewijzigd door floriske.nl op 06-03-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl, je zal er misschien niet zo blij mee zijn dat ik dit op deze manier zeg: maar je zat er in het vorige topic zo erg op te hameren dat er nou maar eens echt belicht moest gaan worden, maar zelf gebruik je nu wel gewoon een simpel light domepje?

Echt met de hand belichten gaat heel anders voor zover ik weet (oa. met het plaatsen van bounce lights e.d. welke ik hier nergens zie).
Op deze manier had je net zo goed GI aan kunnen zetten, dat is net zo 'simpel' (wat helaas ook niet helemaal waar is).

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik het er niet leuk uit vind zien :) maar wel een beetje jammer van die opmerkingen in het vorige topic en dan dit als resultaat (qua belichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Anoniem: 105830 schreef op 06 maart 2004 @ 19:04:
floriske.nl, je zal er misschien niet zo blij mee zijn dat ik dit op deze manier zeg: maar je zat er in het vorige topic zo erg op te hameren dat er nou maar eens echt belicht moest gaan worden, maar zelf gebruik je nu wel gewoon een simpel light domepje?

Echt met de hand belichten gaat heel anders voor zover ik weet (oa. met het plaatsen van bounce lights e.d. welke ik hier nergens zie).
Op deze manier had je net zo goed GI aan kunnen zetten, dat is net zo 'simpel' (wat helaas ook niet helemaal waar is).

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik het er niet leuk uit vind zien :) maar wel een beetje jammer van die opmerkingen in het vorige topic en dan dit als resultaat (qua belichting).
als je goed leest zie je dat ik ontzettend in tijdnood ben gekomen en vandaar dat ik met mijn belichting niet verder ben gekomen dan dit, had het zelf ook liever anders gezien, maar ben allang blij dat ik een final in heb kunnen leveren, of iets wat er op lijkt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heb ik gelezen, en ik vind het ook knap dat je dan toch nog met een final als deze komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:24

alienfruit

the alien you never expected

Hoi

Ik zie dat er in dit topic werd gevraagd om een boek, nu ben ik de laatste tijd ook op zoek naar goede boeken en kwam ik het volgende tegen: "The five C's of Cinematography" dit boek gaat over de basis van het filmen, zoals actielijnen, camera standpunten, actielijnen e.d.

Achtergrond van boek, ik quote:
"Mr. Mascelli provides the attentive reader with the equivalent of a complete course in filmmaking" - New York Times

The Five C's is one of the most widely respected books on filmmaking ever published. With the aid of hundreds of photographs and diagrams, it clearly and concisely presents the essential concepts and techniques of motion picture camerawork and thre allied ares of filmmaking that they interact with and impact.

Branching out from five control subject areas, the five C's Camera Angles, Continuity, Cutting, Close-ups and Composition -- Mascelli offers filmmakers a detailed and practical course in visual thinking.

Included discussions:

Cinematic time and space,
Compositional rules,
Point-Of-View,
Camera height and angle,
Master scenes,
Types of editing,
Screen direction,
and many more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25311/full.jpg
Lalala... morgen ff texturen... (ja er staan nog wat dingen niet helemaal goed) en ik lever m ook in :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

DB :X 5:13 ?!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 11:01
Nou hier dan ook mijn final :D. Er is niks meer veranderd dus ja. Ik ben benieuwd :).

FINAL:
Afbeeldingslocatie: http://80.60.156.25/jochem/got/contest/finalklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81369

CyberHunter schreef op 07 maart 2004 @ 12:54:
Nou hier dan ook mijn final :D. Er is niks meer veranderd dus ja. Ik ben benieuwd :).

FINAL:
[afbeelding]
woei, ziet er gelikt uit :9~. blur rechtsonder is misschien een btje overdone? ik zie niet meer wat het is :D

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 81369 op 07-03-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zo, heb nog wat met het licht geklooid en heb het zooitje gerendered met Mental Ray.

Mijn final:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/Final.jpg
* KneoK Clickable

* KneoK heeft nog even goed de startpost doorgelezen:

Mijn Wire:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/FinalWire.jpg

Asbak, platenbak, kabels en pluggen zijn gemaakt met NURBS, de rest allemaal polygoontjes.

Belichting is heel simpel, driepuntsbelichting. 3 spots, eentje van linksvoor, eentje linksachter een eentje rechtsachter de flightcase (als je naar de muur kijkt).
Alledrie de lampen zijn spotlights.
De achterste twee hebben een hele lage intensiteit en casten (werpen ?) geen schaduwen.
De voorste heeft een iets hogere intensiteit dan normaal en werpt 100000 photonen de scene in voor de caustics.
Deze cast ook ray-traced schaduwen.

Belichting:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/Lighting.jpg

Rendertijd: 4 minuten 48 seconde.

[ Voor 64% gewijzigd door KneoK op 09-03-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Daarrr zijn we weer:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25324/thumb.jpg
Clickable! Ik moet nog steeds texturen maar dat bouwen is zo leuk :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn FINAL:

Afbeeldingslocatie: http://www.icewebdesign.nl/stillevenfinal.jpg
Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hee bioweb, zou je niet even iets van "this picture was inspired by mikeyman" ofzo erbij zetten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 09:02

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Dark Blue schreef op 07 maart 2004 @ 16:13:
Daarrr zijn we weer:
[afbeelding]
Clickable! Ik moet nog steeds texturen maar dat bouwen is zo leuk :) 8)7
Je moet toch echt eens op c drukken en lekker puntjes en poly's gaan verslepen.

Het scherm van de mac kun je trouwens makkelijker doen als volgt (zonder mesh fouten zoals je nu hebt):
-maak een rectangle spline
-druk op 'c'
-ga naar pointmode en selecteer de vier hoekpunten
-rightclick en 'chamfer'
-maak een extrude nurbs en gooi de spline daar in
-bij caps kun je 'fillet cap' selecteren voor afronding

offtopic:
_/-\o_ @ copy&paste safety van React als je wilt posten zonder te zijn ingelogd, tenminste niet voor niks getypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

MikeyMan schreef op 07 maart 2004 @ 20:49:
Hee bioweb, zou je niet even iets van "this picture was inspired by mikeyman" ofzo erbij zetten? :P
^^^

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Een wellicht nog makkelijkere methode:
-Rectangle Spline, convert to editable spline.
-Selecteer de hoekpunten.
-Fillet
-Extrude modifier erop en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 09:02

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Anoniem: 35969 schreef op 07 maart 2004 @ 21:35:
[...]

Een wellicht nog makkelijkere methode:
-Rectangle Spline, convert to editable spline.
-Selecteer de hoekpunten.
-Fillet
-Extrude modifier erop en klaar!
:> dat is wat ik beschrijf alleen niet voor max maar voor c4d (aangezien DB daarmee werkt).wel opletten he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

handige_harrie schreef op 07 maart 2004 @ 21:40:
[...]
:> dat is wat ik beschrijf alleen niet voor max maar voor c4d (aangezien DB daarmee werkt).wel opletten he :p
Ok, my mistake 8)7 Ik dacht dat ze met max werktte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

@Krusher: imo reflecteert die heatsink wat teveel en die sleutel wat te weinig. Zou die aansteker geen schaduw moeten geven op de rand van die tafel? En wat is die achtergrond?

@3d--god: het is je al vaker gezegd, maar nu je een zo realistisch mogelijke render probeert te maken, kaart ik het nog maar eens aan: probeer je final eens zonder die grain en blur. Het ziet er wel leuk uit, maar het is -- vooral in dit geval -- niet echt realistisch. Er zit niet zo mega-veel diepte in je scene, maar toch is het stopcontact hartstikke wazig. En dat vind ik gewoon jammer van een verder goede scene.
Nog wat kleine puntjes (als je dan toch al aan het klussen bent ;)):
- geef aub het boek ook iets meer poly's; de pagina's zijn nu wat hoekig. :)
- de linkerbovenhoek van het beeldoppervlak van die TFT loopt rond. Volgens mij doen ze dat niet bij TFT's :P
- de rode gloed van de lavalamp is imo niet te sterk; mooi zo laten :)

@DB: benieuwd hoe-ie wordt met textures, ziet er goed uit voor een eerste project met C4D :)

@de rest: mooie renders, r-e-s-t-e-c-p ! (Ali-G is weer eens op TV :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25339/thumb.jpg
Dit is er dan weer eentje :) ... ik zal even die monitor gaan proberen zoals je dat graag wilt, handige harrie... want zoals je op deze render ziet *uche uche* ben ik er hardhandig achter gekomen dat fillets dus wel leuk, maar hol zijn... :X maar ik ga ook al de kabel bij de muis proberen dmv. een spline en dat gaat ook eng worden geloof ik :D

[ Voor 18% gewijzigd door Dark Blue op 07-03-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458 schreef op 07 maart 2004 @ 22:31:
@Krusher: imo reflecteert die heatsink wat teveel en die sleutel wat te weinig. Zou die aansteker geen schaduw moeten geven op de rand van die tafel? En wat is die achtergrond?

...
M'n heatsink is gepolijst, vandaar de spiegeling.. Sleutel had idd beter kunnen glimmen.
M'n aansteker geeft geen schaduw op de rand, ook in het echt niet, zal wel door de lichtval komen.

Op de achtergrond is een speaker te zien.

Ik kan helaas niets meer veranderen, geen tijd meer :/
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste