[Ervaringen] Acer Travelmate 80x - deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.881 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39

Het Acer Travelmate 80x topic deel 7

Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/Centrino.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/Logo-Pentium-M.gif

[center]/me Door RS_003[/center]

’s Hertogenbosch – 13 maart 2003 - Acer vergroot zijn voorsprong op de concurrentie met de lancering van het buitengewone TravelMate™ 800-gamma dat uitgerust is met de meest recente geavanceerde Intel® Mobile Centrino™-technologie. Dit levert een perfect beheerbare computer op met uitstekende prestaties en een volledig functiepalet voor connectiviteit, docking en beveiliging. De grote schermen en de handige, uitgebreide reeks multimediafuncties zijn erg prettig in gebruik. Bovendien bezorgt de gestroomlijnde en uiterst lichte frame de gebruiker een werkervaring zonder weerga. Het Acer TravelMate 800-gamma werd volledig opnieuw ontworpen volgens de eisen van de mobiele professionele gebruiker – zelfstandig of in kleine, middelgrote en grote bedrijven – die op zoek is naar een compacte, stijlvolle en geavanceerde vervanging voor zijn desktop. Deze moet bovendien kunnen inspelen op de unieke, taakspecifieke vereisten in een mobiele werkomgeving.

Acer TravelMate 80xCLi Link

Reviews
Zdenet Review
Cnet.com Review
Intel Centrino Review
Tomshardware Review
HardAvenue Review
Pentium M review
Duitse site met tips

[center]Quote van tomshardware[/center]
Acer's Travelmate 803LCi can lay claim to having the properties of a high-end system and high-end 3D performance. The combination of the 1.6-GHZ Pentium-M, 512-MB DDR-RAM and ATI's Mobility Radeon 9000 GPU with 64 MB makes this device a top performer. The Travelmate 803LCi is undoubtedly the frontrunner in terms of performance in the high-end notebook category. It scores additional marks, thanks to the on-board WLAN functionality (802.11b), the high-speed combo drive (8x/24x10x24x-DVD/CDRW combo) and the outstanding battery rundown time of four and a half hours. We regard the device's mobility as slightly restricted, on account of the large 15" display.
The Travelmate 803LCi is suitable for anyone seeking a very powerful and very well-equipped, mobile desktop replacement.

[center]Specificaties:[/center]

De Acer Travelmate 80x serie wordt geleverd met een Intel Centrino processor van 1.3 Ghz tot 1.7 Ghz, verder heeft deze processor 1024kb L2 cache.
Link

De Acer Travelmate 80x wordt verkocht met standaard 2x 256mb Kingston geheugen, maar deze laptop ondersteunt max 2x 512mb wat een totaal geheugen van 1024mb oplevert.

De hardeschijven van de modellen die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn de: Thosiba NEPTUNE MK4021GAS,
HITACHI EUCALYPTUS DK23EA/-40, en de FUJITSU MHS2040AT.
Alle 3 modellen hebben een capaciteit van 40GB en draaien op 4200RPM.
Futjitsu mhs2040at : Link

De drives.
De Acer 80x serie heeft standaard een hot swappable 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive.
Die eventueel kan worden vervangen door een hot swappable DVD-RW drive.
En sinds kort ook een DVD-+RW drive genaamd: Pioneer DVD-R DVR-K12RA

Het chipset.
De TM 80x draait op een Intel® 855PM chipset, met een 400MHz processor systeem bus.
Link

De chipset architectuur
Afbeeldingslocatie: http://www.strikerz.net/~vincent/acer/855PM.gif

Het beeldscherm.
Het beeldscherm is een 15” SXGA/UXGA TFT scherm met een standaard resolutie van 1400x1050 op 16bits. Er is verder ook nog een optie om een externe monitor aantesluiten op de TM 80x met een maximale resolutie van 2048x1536 op 16bits kleur.
Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de ATI M9 CSP64 grafische kaart, die 64mb aan DDR ram heeft op 128bits, en DualView ondersteunt.
Link

De geluidskaart.
De geluidskaart is een SoundBlaster-Pro en MS DirectSound compatible kaart, conform AC97 standaard, deze laptop heeft 2 stereo speakers met een redelijke geluids kwaliteit.

Poorten.
Deze laptop beschikt over
• 1 × CardBus type II slot
• 1 × RJ-11 jack voor modem
• 1 × RJ-45 jack voor Ethernet
• 1 × DC-in jack voor de AC adapter
• 1 × ECP/EPP-compliant parallel port
• 1 × external VGA port
• 1 × speaker/ headphone/ line-out jack
• 1 × microphone/ line-in jack
• 1 × FIR port
• 1 × IEEE 1394 poort
• 4 × USB 2.0 porten
• 1 × S-video-out (NTSC/PAL) poort
• 1 × 100-pin docking poort
• 1 × SmartCard interface slot

Gewicht.
Deze laptop weegt een lichte 2.6KG.
En is 323mm breed, 265mm diep. En in gesloten staat is hij 35mm hoog.

Het modem
Het modem is een softwaremodem V9.0/9.2 compatible met wake-on-ring ondersteuning.
Verder zit er ook nog een 10/100 Base-T Ethernet netwerk kaart op met Wake-on-Lan ondersteuning.

De draadloze netwerk kaart.
De draadloze netwerk kaart is een Wireless LAN: Integrated Intel® PRO/Wireless 2100 network connection solutie.
Deze kaart is geïnstalleerd via een mini-pci slot, deze kaart kan ook worden verwijderd en kan men een andere kaart in het mini-pci slot plaatsen.
De kaart is conform 802.11b standaard
Link

Er zijn nu wel plannen om in het Centrino platform een Intel® PRO/Wireless 2100A te introduceren, die zowel de 802.11B standaard ondersteunt als de 802.11A op de 5 Ghz band.
Ik quote van tweakers.net :
Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten.
Deze plannen zijn al tot uitvoering gebracht en ze maken nu centrino G wlan chips: Klik!

De AC adapter.
De AC adapter is een 75Watt sterke 19/3.94A 3-pin sterke AC adapter.

De Batterij.
De Batterij is een 8-cellige LI-ION 18650 batterij met max 62.16WH capaciteit,
De batterij gaat op battery mark 4.0 zo'n 4.5 uur mee.

Het Toetsenbord.
Het Toetsenbord is speciaal gevormd met een hellings hoek van 5graden, en heeft 88toetsen.
3 Toetsen kunnen door de gebruiker kon worden toegewezen aan een programma + internetbrowsing toets en e-mail toets.

Het OS
De laptop wordt standaard geleverd met Microsoft® Windows® XP Professional Editie. Versie 2002 Met SP1

Garantie, u krijgt 1 jaar send-in met International Travellers Warranty.
Eventueel uit te breiden met Acer Advantage naar
3 jaar pick-up & return.
[center]Driver Sectie[/center]

2e Hand Drivers:

Geluid Realtek: Klik!
Mobility Radeon 9000 (ATi Catalyst):
Versie: 3.10:Klik!
Mobility mod: Klik!
Hp / Compaq Wlan: Klik!
Intel Pro set: Klik!
Driver voor Intel Pro/Wireless 2100 (versie 1.6.0.47)
Proset Utility (versie 7.2.0.0)

Linux Drivers

NdisWrapper
DriverLoader
Ook duitse site met linux info
Instal guide voor linux installatie op Travelmate laptops
Duitse site met install tips op Linux

Acer Drivers:

• MS Windows 2000 Drivers & Utilities

LaunchManager Driver 1.2:Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
TouchPad Driver 7.2.0: Klik!
USB2.0 Driver: Klik!
Intel Speedstep driver Version 3.0: Klik!
Intel Speedstep driver Version 3.0: Klik!

• MS Windows XP Drivers & Utilites

Platinum Secure 1.0.83: Klik!
Intel WLAN Driver met ProSet utility 7.2.2.2: Klik!
Intel Banias Chipset Driver 4.20.1006.0: Klik!
Audio Driver 3.37: Klik!
PCMCIA CARD DRIVER 5.1.2600: Klik!
Lan driver 3.48.00: Klik!
LaunchManager Driver 1.12: Klik!
Modem Driver 2.1.20: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
Smartcardreader Driver 2.07.02.08: Klik!
Touchpad driver 7.2.0: Klik!
Notebook Manager 2.0.6: Klik!
VGA driver 7.83: Klik!
Bluetooth driver: [rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]
Acer link is helaas dood
LaunchManager Driver 1.12: Klik!

BIOS

Winflash Tool: Klik!
Bios 4A14 Windows Version: Klik!
Bios 4A14 Dos Version: Klik!

Online Handleiding

Engels: Klik!

Verkooppunten

TravelMate 800LCi
TravelMate 803LCi
TravelMate 804LCib

Bekende Problemen

• pieptoon als de laptop uitstaat ( “bijna” niemand heeft er meer last van in de nieuwe revisie 076 )
• power loss van 3% na een nachtje uit ( Bij de meeste opgelost in de nieuwe revisie )
• slechte VGA out ( Nog niet altijd opgelost bij de nieuwe revisie )
• mindere kwaliteit van de WLAN ( De meeste mensen hebben inderdaad last van een slechte verbinding met de rest van hun draadloos netwerk, nog steeds niet perfect, maar het werkt al beter ) /me Oplossing: Bij eigenschappen van de wifi kaart in apparaatbeheer tabblad advanced openen. Daar bij Power Management het vinkje bij default verwijderen en dan naar wens de schuif van lowest naar highest aanpassen.
• opladen duurt langer dan de geadverteerde 1,5 uur.
* Roberto zwiept meer dan 5 cm in open stand (Heb ik persoonlijk veel last van) Zie ook het filmpje Klik hier!
• Onder het toetsenbord een Hoog Frequente piep.
/me Linker muis knopje wordt lam en klikt niet goed meer.
• Laptop toont corrupt beeld na uit hibernate komen, kan verholpen worden door VPU Recovery en de PowerPlay functie uit te schakelen.
Plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/802.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/803.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/804.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.danceflohr.net/danceflohr/acer/pics/dl/806.jpg
Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.
Interessante linkjes

Verder zou ik jullie ook graag naar deze 2 topics verwijzen, waar het over de Centrino in het algemeen gaat. En waar zeker ook jullie vragen kunnen worden beantwoord: [center][rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml] [rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml][/center]

* DE Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz 2400

Poll's

Poll: Heeft uw laptop problemen?
Nee, Geen enkel.
Ja, Pieptoon onder toetsenbord.
Ja, Slecht wlan ontvangst.
Ja, Beeld is vaag op externe uitgangen.
Ja, Geluid is slecht.
Meerdere helaas :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3727&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat voor TM heeft u, en heeft u problemen?
800xxx, geen problemen, ben tevreden.
800xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
800xxx, wel problemen, ben tevreden.
800xxx, wel problemen, ben niet tevreden
803xxx, geen problemen, ben tevreden.
803xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
803xxx, wel problemen, ben tevreden.
803xxx, wel problemen, ben niet tevreden
804xxx, geen problemen, ben tevreden.
804xxx, geen problemen, ben niet tevreden.
804xxx, wel problemen, ben tevreden.
804xxx, wel problemen, ben niet tevreden
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4796&layout=2&sort=prc

Poll: Wat voor Travelmate uit de 80x serie heeft u?
800CLi
803CLi
804CLi
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6853&layout=2&sort=prc

Poll: Zijn uw muisknopjes plakkend?
Nee.
Ja.
Ze werken al minder goen dan in het begin.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4711&layout=2&sort=prc

Opmerkingen? Mail ze naar mijn hotmail adres

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 22-03-2004 14:47 . Reden: Pics updated + nieuwe links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik had nog meer dingen gewild, maar mijn hoofd pc is kappot en ik werk nu al 1 week op mijn laptop, en dat werkt RSI nogal in de hand en daar heb ik dan nu ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Er staat in je poll minder goen.. Mss ff iets wat je snel kan doen :)
En bij verkooppunten vergeet je de 803LMi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:42
Het Acer Travelmate 80x topic deel 6
Van je titel moet je het hebben 8)

Is het beter om een soort houtje onder je laptop te doen om hem scheef te zetten en zo beter te kunnen tikken zoals sommige laptops met pootjes doen, of wekt dat meer RSI op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
LosserNL schreef op 06 februari 2004 @ 18:23:
[...]

Van je titel moet je het hebben 8)

Is het beter om een soort houtje onder je laptop te doen om hem scheef te zetten en zo beter te kunnen tikken zoals sommige laptops met pootjes doen, of wekt dat meer RSI op?
\o/

10x gechekt, ben ik niks vergeten :D

@ vwk, die fout in de pol zit er al sinds deel 5 in.

En nu ga ik mijn handjes weer rust geven want 1 week aanelkaar 9 tot 12 uur op deze laptop werken ga je het toch echt voelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 11:50
offtopic:
Waar is meer informatie te vinden over het feit dat topics nu al na 20 delen of 500 posts dichtgaan?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
w-k-pieters schreef op 06 februari 2004 @ 19:03:
offtopic:
Waar is meer informatie te vinden over het feit dat topics nu al na 20 delen of 500 posts dichtgaan?
Faq ;)

/Eerlijk: Was het eerste wat ik las toen ik hier kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikewr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2024

spikewr

Microsoft Beta Tester #521829

Ik heb enkele dagen geleden ergens iets gelezen over dat er binnekort een Ati Mobility Radeon 9700 in de TM800 gebruikt gaat worden klopt dit want dan wacht ik mischien met mijn aankoop van een TM803LCib

[ Voor 3% gewijzigd door spikewr op 06-02-2004 22:29 ]

Acer aspire 1501LMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Spike666 schreef op 06 februari 2004 @ 22:17:
Ik heb enkele dagen geleden ergens iets gelezen over dat er binnekort een Ati Mobility Radeon 9700 in de TM800 gebruikt gaat worden klopt dit want dan wacht ik mischien met mijn aankoop van een TM803LCib
Lijkt me sterk... maar wellicht weet vwk hier meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Spike666 schreef op 06 februari 2004 @ 22:17:
Ik geef je 99% kans van niet, het centrino platform is maar met 2 verschillende vga kaarten uitgevoerd, namelijk de Intel extreme Graphics 2 en de ATI radeon 9000.
Deze zitten dan ook op het moederbord vast.

Het zou dus een compleet nieuw moederbord vereisen, en dus kunnen er geen orginele 80x Drivers en bios'en worden gebruikt + dat ding vreet stroom :)

Ik zeg dus, Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikewr

spikewr

Juist wat aan het zoeken geweest waar ik dat gelezen heb en dit presbericht van acer gevonden,

TAIPEI, TAIWAN (3 February, 2004) - Acer is among the IT industry's earliest adopters of ATI Technologies' MOBILITY™ RADEON™ 9700 next generation low-k manufacturing process. The latest graphic technology announced today by ATI will be used in a range of Acer's notebooks, including the Aspire 1610, and TravelMate 8000 and TravelMate 290, which represent Acer's mainstream and performance line of products. The low-k feature enables the highest mobile clock speeds while reducing power consumption, to bring enhanced performance for notebook users.

"Acer products are designed for the benefit of our users." Said Jim Wong, President of IT Products Business Group, Acer Inc. "With the ATI MOBILITY™ RADEON™ 9700 next generation low-k manufacturing process, we are incorporating the latest discrete graphic technology into our range of notebooks, allowing performance demanding users to enjoy outstanding video and cinematic experience while on the move."

"With recent advances in mobile graphics technology, consumers can now enjoy a rich visual experience from their notebook PC that rivals that of the desktop," said Phil Eisler, Vice President and General Manager, Mobile and Integrated Products Group, ATI Technologies Inc.

Wong added, "We value the long-term partnerships with our vendors and suppliers, and ATI is a leading example of one such winning collaboration. We are pleased to integrate their latest technology into Acer's IT products."

Acer aspire 1501LMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:52

MrFish

Untitled

Spike666 schreef op 07 februari 2004 @ 10:51:
Juist wat aan het zoeken geweest waar ik dat gelezen heb en dit presbericht van acer gevonden,

[..] including the Aspire 1610, and TravelMate 8000 and TravelMate 290 [..]
Voor de TM 8000 dus, niet voor de 800 series ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrFish schreef op 07 februari 2004 @ 11:12:
[...]
Voor de TM 8000 dus, niet voor de 800 series ;)
Viel mij ook op... maar bestaat die wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Anoniem: 85511 schreef op 07 februari 2004 @ 11:18:
[...]

Viel mij ook op... maar bestaat die wel :?
Volgens de Acer site niet, maar op de Acer site staan ook geen Aspire 1610 en TM 290 met Mobile Radeon 9700... (Noot: er staat wel een TM 291, maar dan met onboard intel graphics... hmm, dat is volgens mij niet echt vergelijkbaar met een Mobile Radeon 9700 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikewr

spikewr

persbericht is pas van 3 februarie zou het straf vinden als ze nu al die laptops gemaakt hebben

Acer aspire 1501LMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrFish schreef op 07 februari 2004 @ 11:29:
[...]

Volgens de Acer site niet, maar op de Acer site staan ook geen Aspire 1610 en TM 290 met Mobile Radeon 9700... (Noot: er staat wel een TM 291, maar dan met onboard intel graphics... hmm, dat is volgens mij niet echt vergelijkbaar met een Mobile Radeon 9700 ;))
Die TM291 heb ik volgens mij eergisteren in mn handen gehad... draadloos netwerk aangelegd e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Het filmpje van mijn laptop scherm dat schommelt

Kijk hier maar eens naar VWK, dan snap je waar ik over klaagde. Des te verder ik mijn scherm naar achter zet des te erger het wordt.

Als iemand hem btw zou willen hosten en compressen zet ik hem in de TS zodat mensen dit filmpje altijd kunnen bekijken.

http://www.xs4all.nl/~rsaveur/MVI_2325.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikewr

spikewr

Heb het vlug effe geupload link is http://www.techthisout.be/images/MVI_2325.avi

Acer aspire 1501LMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Bedankt, blijft die er ook lang staan? Zo ja, dan plaats ik hem in de TS bij bekende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spikewr

spikewr

die zal er wel blijven staan mijn trafiek krijg ik toch nooit op

Acer aspire 1501LMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

RS_003 schreef op 07 februari 2004 @ 14:47:
Het filmpje van mijn laptop scherm dat schommelt :'(

Kijk hier maar eens naar VWK, dan snap je waar ik over klaagde. Des te verder ik mijn scherm naar achter zet des te erger het wordt.

Als iemand hem btw zou willen hosten en compressen zet ik hem in de TS zodat mensen dit filmpje altijd kunnen bekijken.

Nou ik heb het filmpje bekeken en dit is echt mega schokkend hoor..... NOT
Alle laptops krijgen op den duur last hiervan. De scharnieren krijgen nou eenmaal speling bij veel open en dicht doen. Ik heb verscheidene laptops gehad HP Omnibook 2000, 4150, 6100 Compaq Armada, Compaq Presario en allemaal hadden ze er last van naar mate ze ouder werden.

Kortom ik vind je wel een vreselijke aansteller hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HJR schreef op 07 februari 2004 @ 16:09:
[...]

Nou ik heb het filmpje bekeken en dit is echt mega schokkend hoor..... NOT
Alle laptops krijgen op den duur last hiervan. De scharnieren krijgen nou eenmaal speling bij veel open en dicht doen. Ik heb verscheidene laptops gehad HP Omnibook 2000, 4150, 6100 Compaq Armada, Compaq Presario en allemaal hadden ze er last van naar mate ze ouder werden.

Kortom ik vind je wel een vreselijke aansteller hoor.....
Fijn dat jij dat vindt.
Alleen deze laptop is NIET oud.
En als ik er mee loop is er het nog erger, verder ga ik hier niet op in want ik hoef geen verantwoording jegens jou af te leggen maar ik kan je vermelden dat de 50+ Laptops waar ik ervaring mee heb en mee heb gewerkt het NIET hebben, zelfs mijn 386 laptop met 8mb ram heeft het niet.

Ontopic: Mijn vraag is, kan ik dit zelf fixen en mijn garantie behouden?

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 07-02-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RS_003 schreef op 07 februari 2004 @ 16:30:
[...]

Fijn dat jij dat vindt.
Alleen deze laptop is NIET oud.
En als ik er mee loop is er het nog erger, verder ga ik hier niet op in want ik hoef geen verantwoording jegens jou af te leggen maar ik kan je vermelden dat de 50+ Laptops waar ik ervaring mee heb en mee heb gewerkt het NIET hebben, zelfs mijn 386 laptop met 8mb ram heeft het niet.

Ontopic: Mijn vraag is, kan ik dit zelf fixen en mijn garantie behouden?
Mijn scherm zit echt muurvast daarbij vergeleken.

@HJR: Ehm, ik heb dit nog nooit gezien, hooguit dat het scherm iets losser gaat, maar niet zo los. Daarnaast is deze zoals RS al aangeeft redelijk nieuw. Ik heb (met mijn gelimiteerde ervaring) vaker meegemaakt dat het scharnier kapot gaat dan dat het scherm zo los zit. Al denk ik dat je door het tweede van het eerste niet zo snel last zal hebben :P .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 07 februari 2004 @ 14:47:
Het filmpje van mijn laptop scherm dat schommelt

Ook ik heb ff gekeken
Op zich vind ik het wel meevallen maar aan zo'n filmpje kun je het redelijk slecht zien, eigenlijk moet je zelf de weestand voelen.
Mijn scherm zit juist stevig vast, als ik m openklap wil mn TM800 nog wel ns ff kantelen op tafel :9
Over NFS: ik zal idd nog ff kijken voor je, als ik t niet vergeet doe ik t morgen wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 85511 schreef op 07 februari 2004 @ 17:15:
[...]

Ook ik heb ff gekeken
Op zich vind ik het wel meevallen maar aan zo'n filmpje kun je het redelijk slecht zien, eigenlijk moet je zelf de weestand voelen.
Mijn scherm zit juist stevig vast, als ik m openklap wil mn TM800 nog wel ns ff kantelen op tafel :9
Over NFS: ik zal idd nog ff kijken voor je, als ik t niet vergeet doe ik t morgen wel ff.
Dat is het juist :D Er is geen weerstand :|
Zelfs een baby kan dit nog bewegen, alleen het gewicht van het scherm fungeert nog een beetje als weerstand.

Daarom vraag ik hierbij vwk of ik dit kan oplossen zonder mijn garantie kwijt te zijn.
Ik kan hem igg ook niet rma sturen omdat ik hem iedere dag nodig heb, maar vrijdag klapte mijn scherm opeens helemaal naar beneden. En dat hoort volgens mij toch niet echt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:33

Nakebod

Nope.

@ RS_003, zoals ik in deel 6 melde, zo los zit mijn scherm ook :(
En zag afgelopen week weer iets nieuws, linksonder in het hoekje van het plastic, heel klein scheurtje, zoals sommige ook hadden.

Ik blijf er nog steeds wel bij dat het een goede laptop is, alleen dat dit soort dingen met deze leeftijd niet horen te gebeuren bij normaal, wel veelvuldig, gebruik.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nakebod schreef op 07 februari 2004 @ 18:06:
@ RS_003, zoals ik in deel 6 melde, zo los zit mijn scherm ook :(
En zag afgelopen week weer iets nieuws, linksonder in het hoekje van het plastic, heel klein scheurtje, zoals sommige ook hadden.

Ik blijf er nog steeds wel bij dat het een goede laptop is, alleen dat dit soort dingen met deze leeftijd niet horen te gebeuren bij normaal, wel veelvuldig, gebruik.
Tja, wat ga je er tegen doen :)

Dell kopen :) maar die zijn lang niet zo mooi en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nouw, wat IK er tegen ga doen, is duidelijk, wanneer ik de laptop ff kan missen, gewoon rma sturen, lijkt me wel logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104056

Gisteren in een computerwinkel geweest, en wat laptops bekeken.. En toen ik het touchpad vergeleek van de TM 800 met een HP, dan viel het mij op dat het touchpad van de TM800 kleiner was dan de HP..
- Iemand die daar problemen mee heeft?

Groeten, Matthi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 104056 schreef op 08 februari 2004 @ 13:24:
Gisteren in een computerwinkel geweest, en wat laptops bekeken.. En toen ik het touchpad vergeleek van de TM 800 met een HP, dan viel het mij op dat het touchpad van de TM800 kleiner was dan de HP..
- Iemand die daar problemen mee heeft?

Groeten, Matthi..
*knip*

de vraag is: Vind jij het zelf vervelend?...
En nee ik heb er geen last van...
Nakebod schreef op 08 februari 2004 @ 13:23:
Nouw, wat IK er tegen ga doen, is duidelijk, wanneer ik de laptop ff kan missen, gewoon rma sturen, lijkt me wel logisch :)
Daar zit mijn probleem, 5 dagen in de week mijn laptop nodig, en straks in de vakantie moet ik naar spanje dus dan kan ik hem ook niet missen :(
Wellicht dat ik hem in de zomer vakantie kan sturen maar ik hoop dat VWK mij kan vertellen dat ik mijn garantie kan behouden als ik ga kijken of ik de schanieren zelf weer vaster kan zetten :)

[ Voor 101% gewijzigd door Laurent op 08-02-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 08 februari 2004 @ 13:25:
[...]
de vraag is: Vind jij het zelf vervelend?...
En nee ik heb er geen last van...
[...]
Aangezien ik geen ervaring heb met de TM 800 kan ik dit niet weten hé!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Anoniem: 104056 schreef op 08 februari 2004 @ 13:39:
[...]

Aangezien ik geen ervaring heb met de TM 800 kan ik dit niet weten hé!!! |:(
En aangezien ik (Wij?) geen ervaring met die hp hebben |:(
Test het uit in de winkel, je zal waarschijnlijk weinig verschil merken.
Ik heb er geen problemen mee dat hij kleiner zou zijn, hij doet wat hij moet doen, en daar gaat het om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op 08 februari 2004 @ 13:52:
[...]

En aangezien ik (Wij?) geen ervaring met die hp hebben |:(
Test het uit in de winkel, je zal waarschijnlijk weinig verschil merken.
Ik heb er geen problemen mee dat hij kleiner zou zijn, hij doet wat hij moet doen, en daar gaat het om ;)
Ok, bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
offtopic:
Titan, ik ben het helemaal met je eens. Op zich heeft het geen zin om te flamen en dat voegt al helemaal niets toe aan het topic. Het punt is alleen dat de vragen van Matthi ook niets toevoegen aan het topic. Een tijdje terug stelde hij ook al vragen van een bedenkelijk niveau...

Het valt me trouwens wel op dat Acer de laatste tijd de drivers niet echt meer update. Bluetooth zou nu toch wel ergens in de 1.4.x.x mogen zitten. Daarnaast zou een nieuwe bios zonder piepjes en voornamelijk met remaining time wel zeer wenselijk zijn.

Ik zou verder graag nog wat willen horen van mensen met een 7200 RPM schijf. Welke heb je en hoe stil zijn ze? (als ik geld heb lijkt me dat namelijk wel een wijze investering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ok, een lading aan replies zijn getrashed. Zullen we nu weer ontopic verder gaan en lief voor elkaar zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 08-02-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Doen we meneer Aikeleer :*)

Wat ik me net afvroeg, of ik de laptop ook zou kunnen gebruiken als extra scherm aan een normale pc. In mijn geval een non-windows machine, anders kon het software matig via netwerk, heb nog geen linux oplossing hiervoor gevonden, maar vind dit ook niet de ideaalste manier.
Dus dat de normale pc de laptop gewoon ziet als een beelscherm?
Zal wel niet mogelijk zijn omdat zover ik weet er geen video-in op de Acer TM zit, maar je weet maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op 08 februari 2004 @ 17:09:

Wat ik me net afvroeg, of ik de laptop ook zou kunnen gebruiken als extra scherm aan een normale pc. In mijn geval een non-windows machine, anders kon het software matig via netwerk, heb nog geen linux oplossing hiervoor gevonden, maar vind dit ook niet de ideaalste manier.
Zal wel niet mogelijk zijn omdat zover ik weet er geen video-in op de Acer TM zit, maar je weet maar nooit :)
Ik heb er ook al over na zitten denken moet ik zeggen, ik denk ook dat het niet kan, behalve met software als VNC.
Anders zul je zo'n externe tv kaart kunnen kopen en dan via de tv-out van de andere pc. Dan heb je btw enorm kwaliteitsverlies door de max. resolutie en door het omzetten, lijkt mij.
Kortom: forget it :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Nakebod schreef op 08 februari 2004 @ 17:09:

wat denk je van een X-server + SSH. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 20:51
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die de volgende problemen met een 803Lci hebben gehad:
Niet meer opstarten. Als je op de aan/uit knop drukt hoor je de fan even gaan draaien (wat hij normaal ook doet bij het aanzetten), de harddisk gaat draaien, de CAPS- en NUM-lock LEDjes knipperen even, maar het beeldscherm blijft leeg. De harddisk boot ook niet verder. De machine blijft in deze toestand. Hij lijkt aan te staan, maar is niet zo. Je kunt bijvoorbeeld de CD-ROM lade wel openen en als je er een CD in doet, spint deze wel op. als je op het bluetooth knopje drukt gaat eht blauwe LEDje branden.
Voor de rest is de laptop behoorlijk door, omdat hij niet lijkt door te starten. Het BIOS scherm wordt ook niet getoond.
Ik heb al verscheidene problemen met mijn laptopn gehad (kapot PCMCIA knopje, spontane uitgaan en niet meer opstarten).
Van het weekend wou hij nog wel een keer aan en heb ik hem 's avond op standby gezet (klep dicht gedaan), 's ochtend was de accu leeg! Dit hoort toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Erwinh schreef op 09 februari 2004 @ 08:08:
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die de volgende problemen met een 803Lci hebben gehad:
Niet meer opstarten. Als je op de aan/uit knop drukt hoor je de fan even gaan draaien (wat hij normaal ook doet bij het aanzetten), de harddisk gaat draaien, de CAPS- en NUM-lock LEDjes knipperen even, maar het beeldscherm blijft leeg. De harddisk boot ook niet verder. De machine blijft in deze toestand. Hij lijkt aan te staan, maar is niet zo. Je kunt bijvoorbeeld de CD-ROM lade wel openen en als je er een CD in doet, spint deze wel op. als je op het bluetooth knopje drukt gaat eht blauwe LEDje branden.
Voor de rest is de laptop behoorlijk door, omdat hij niet lijkt door te starten. Het BIOS scherm wordt ook niet getoond.
Ik heb al verscheidene problemen met mijn laptopn gehad (kapot PCMCIA knopje, spontane uitgaan en niet meer opstarten).
Van het weekend wou hij nog wel een keer aan en heb ik hem 's avond op standby gezet (klep dicht gedaan), 's ochtend was de accu leeg! Dit hoort toch ook niet?
Ik heb helaas ook de problemen ondervonden die jij hebt op dit moment, heb je al je bios geflasht?

Dit zou wel eens kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 09 februari 2004 @ 13:47:
[...]
Ik heb helaas ook de problemen ondervonden die jij hebt op dit moment, heb je al je bios geflasht?

Dit zou wel eens kunnen helpen :)
Ehm hoe zou je die kunnen flashen als je pc niet aanwil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 85511 schreef op 09 februari 2004 @ 13:51:
[...]

Ehm hoe zou je die kunnen flashen als je pc niet aanwil :?
Euhh tja 8)7 das nu mijn 2e lees fout deze week (insert lame excuse :P ;))

Dan wordt het rma denk ik, dat was bij mij ook de oplossing.

Wel balen voor je hoor, ik weet niet waneer je hem hebt gekocht, maar met een beetje geluk noteren ze hem als een DOA en dan krijg je binnen 1 week een nieuwe of gerepareerde :)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Ik heb hem proberen te flashen (tijdens het schaarse moment dat ik nog even kon werken), maar de BIOS was de laatste versie (4A14) wat het windows flash programma ook liet weten. Ik heb ook Windows willen recoveren met de orginele recue CD's maar dit gnig niet aangezien het ding vastliep. :( Dit gebeurde ook onder windows zelf (scherm spring terug naar resolutie van 640x480 volgens mij) en was daarom slecht leesbaar. Windows gaf ook nog de medeling dat er een fout was gevonden en dat de computer opnieuw most worden gestart.
Ik heb vanochtend het ding maar weer RMA naar Den Bosch gestuurd met het vriendelijke doch dringende verzoek om hem te vervangen met een geheel nieuw exemplaar, aangezien 3 nieuwe moederboarden nog niet echt veel bruikbaars had opgeleverd. Het is een pracht apparaat als hij werkt, maar ondertussen wil ik hem bijna als frisbee gaan gebruiken |:(
Hopelijk stuurt Acer binnen een week een nieuwe...
En RS_003 en MikMak: volgens mij lijkt mijn probleem inderdaad veel op dat van jullie. Al heb ik ook al twee andere problemen gehad...

[ Voor 3% gewijzigd door Prutsky op 09-02-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 09 februari 2004 @ 13:57:
[...]
Wel balen voor je hoor, ik weet niet waneer je hem hebt gekocht, maar met een beetje geluk noteren ze hem als een DOA en dan krijg je binnen 1 week een nieuwe of gerepareerde :)
:Y)

Niet verkeerde voorlichting geven he RS_003 Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/nooo.gif :+

Er is btw een nieuwe Biosversie, ff linkje zoeken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 09-02-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
iets te laat op verstuur gedrukt...
RS_003: ik heb hem 27 november gekocht, binnen 1 week bleef het PCMCIA knopje alleen buiten. Ik had toen nog zoiets van "ach laat maar". Maar het hoort toch niet voor een laptop van deze prijs. Ik heb hem toen RMA gestuurd (DOA) en 1 week later "gerepareerd" retour.
Toen kwam het volgende probleem dat hij zomaar spontaan uitviel (ook weer binnen 1 week nar retour RMA. Ook toen wou hij af en toe niet meer aan (net als nu, heb ik nog een mooi filmpje van). Terug gestuurd naar Acer. Weer een weekje later terug... men had niets gevonden... Diezelfde avond viel hij bij mij gewoon weer spontaan uit :(
Bescheiden boos gebeld en retour gestuurd met uitvoerige probleembeschrijvingsbrief erbij gestopt. Het was toen ondertussen 23 december. Door de feestdagen duurde het dit keer meer dan 2 weken. Ik had hem echt nodig op 6 januari dus ben ik hem maar gaan ophalen in Den Bosch op 5 januari. Alles leek ok. Hierna heb ik hem niet meer gebruikt ivm vakantie.
Nu ben ik terug, heb hem een week gebruikt en begint het weer opnieuw...
:'( |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 34225 schreef op 09 februari 2004 @ 14:10:
[...]

Niet verkeerde voorlichting geven he RS_003 [afbeelding] :+

Ik zal hem meteen in mijn ts zetten ( heb nu toch niks te doen, mijn hoofd pc is kapput, mijn laptop is over zijn nek gegaan en de zolder pc zijn hdd zit vol, ik post dit btw op een Travelmate 7100TE .. Vwk weet jij de specs ? ;))

Maar goed, wat dat nieuwe laptopje betreft, na zoveel keer kappot kreeg ik igg een nieuwe :)

@ vwk, mijn filmpje al gezien, wat kan ik er tegen doen? denkje dat het nog helpt als ik hem open haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 09 februari 2004 @ 14:25:
[...]

Ik zal hem meteen in mijn ts zetten ( heb nu toch niks te doen, mijn hoofd pc is kapput, mijn laptop is over zijn nek gegaan en de zolder pc zijn hdd zit vol, ik post dit btw op een Travelmate 7100TE .. Vwk weet jij de specs ? ;))
Userguide ;-)

[quote@ vwk, mijn filmpje al gezien, wat kan ik er tegen doen? denkje dat het nog helpt als ik hem open haal?[/quote]
Ik zou hem aanmelden voor RMA, niet zelf klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 34225 schreef op 09 februari 2004 @ 14:42:
[...]

Ik zou hem aanmelden voor RMA, niet zelf klooien :)
Goh ik wist niet dat er nog een userguide van op de site stond.

Nja dat rma moet maar wachten want ik moet over 2 weken naar spanje en dan heb ik hem iedere dag nodig (hotel waar ik zit heeft wlan :9~)

Zijn er verder nog opmerkingen over mijn ts? dat verbeter ik het ff :) (Ja ik gooi de nieuwe bios er zo ook in :))

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 09-02-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53742

wil graag ook wat zeggen in dit fijne topic. Heb sinds twee maanden een 803lci en gebruik deze zonder grote problemen.

Wat ik wel had was dat als ik mijn cardbus erin heb zitten het systeem niet meer fatsoenlijk ontwaakt uit standby, maar das toch meer een windows kwestie.

Het ding werkt dus naar behoren voor zover ik kan nagaan, waar ik me wel aan stoor is "not so" degelijke constructie van het apparaat. Hebben jullie daar geen moeite mee? Heb wel de problemen gezien met het scherm maar bij mij kraakt de behuizing juist volop en vind ik de deksel dus zeker niet degelijk, makkelijk in te duwen. niet echt ideaal dus als "travelmate" .

En waar ik het minst tevreden over ben is de kwaliteit van het beeldscherm! heb daar weinig over terug gelezen maar de contrast en de hoek waaronder e.e.a te lezen blijft is om te huilen. Zeker in vergelijk met mijn externe samsung 151S...

wat vinden jullie van deze aantuigingen??

daobra, die blij is dat ie dit kwijt is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 53742 schreef op 09 februari 2004 @ 14:48:
wil graag ook wat zeggen in dit fijne topic. Heb sinds twee maanden een 803lci en gebruik deze zonder grote problemen.

Wat ik wel had was dat als ik mijn cardbus erin heb zitten het systeem niet meer fatsoenlijk ontwaakt uit standby, maar das toch meer een windows kwestie.

Het ding werkt dus naar behoren voor zover ik kan nagaan, waar ik me wel aan stoor is "not so" degelijke constructie van het apparaat. Hebben jullie daar geen moeite mee? Heb wel de problemen gezien met het scherm maar bij mij kraakt de behuizing juist volop en vind ik de deksel dus zeker niet degelijk, makkelijk in te duwen. niet echt ideaal dus als "travelmate" .

En waar ik het minst tevreden over ben is de kwaliteit van het beeldscherm! heb daar weinig over terug gelezen maar de contrast en de hoek waaronder e.e.a te lezen blijft is om te huilen. Zeker in vergelijk met mijn externe samsung 151S...

Tja, zo kunnen we altijd blijven zeuren 8)7, ik heb ook wel betere TFT schermen gezien :) Maar de prijs / prestatie verhouding is toch nog zeer goed.

Wat het deksel betreft ben ik het wel met je eens, maar goed je gaat ook niet gooien met zon laptop dus zo snel zal het wel niet kappot gaan.
Dat hij kraakt is bij mij ook zo, maar wat verwacht je :? Het is een dell die 5cm dik is ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou Applebooks heb ik nog nooit horen kraken, en die zijn best dun.
en heb het idee dat de sony's ook wat degelijker zijn (inclusief fatsoenlijke schermen).

Misschien komt het uiteindelijk toch allemaal neer op prijs, en had ik toch meer op kwaliteit moeten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe Bios: v4A17

Changelog: Update INT15h function to support Intel 2200BG WLAN card for Acer preload.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 12-06 17:00
Anoniem: 53742 schreef op 09 februari 2004 @ 14:48:

Hij kraakt inderdaad een beetje, maar niet echt overdreven. Is heel normaal, die TravelMate is relatief toch erg dun en heeft daarbij een redelijk groot oppervlak.... dan wordt de kans dat ie kraakt natuurlijk wel groter dan wanneer je een 12" notebook van 5cm dik hebt.

Het scherm is inderdaad wat minder, maar je mag een LCD van een notebook ook NOOIT vergelijken met een los TFT scherm, de panels die gebruikt worden zijn compleet anders!! Een notebook kan op een 15" schem nog 1400x1050 laten zien terwijl dit op een 15" TFT niet gaat, die gaan niet verder dan 1024x768.
De kwaliteit van een notebook LCD is veel minder dan de kwaliteit van de panelen die je vind in een losse TFT.
Als je vervolgens het scherm van de TravelMate vergelijkt met andere notebooks, dan is het eigenlijk best een goed scherm. Mijn broertje heeft een Toshiba, een vriend van mij heeft een Dell en hier op het werk staan allemaal Sony Vaio's. Moet zeggen dat de Dell het beste is, maar de TravelMate komt daar direct achteraan!
Stukken beter dan die Sony's die hier staan.
Nieuwe Bios: v4A17

Changelog: Update INT15h function to support Intel 2200BG WLAN card for Acer preload.
Interessant. Vanavond even proberen. Ik gebruik nu 4A11 en daar heb ik eigenlijk geen problemen meer mee, ben van het gepiep af (piept een beetje als hij uit staat, maar dat is zo zacht dat ik het niet meer hoor).

[ Voor 9% gewijzigd door Schmoove op 09-02-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Anoniem: 34225 schreef op 09 februari 2004 @ 14:10:
[...]

Niet verkeerde voorlichting geven he RS_003 [afbeelding] :+

Was toevallig zaterdag over ftp van acer aan surfen, maar in bios map staat nog steeds de 4a14 als nieuwste.
Of het een interne test versie voor een nieuwe bios, of ze hebben hem goed verstopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[OT] @VWK, die icon van je, is dat je huidige chickie of je wannadate? ziet er goed uit nl. :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 53742 op 09-02-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op 09 februari 2004 @ 15:25:
[...]

Was toevallig zaterdag over ftp van acer aan surfen, maar in bios map staat nog steeds de 4a14 als nieuwste.
Of het een interne test versie voor een nieuwe bios, of ze hebben hem goed verstopt :)
Deze is alleen beschikbaar op de CSD-site (Customer Service Department), vandaar :)
Maar omdat ik zo lief ben geef ik jullie alvast de link :+
Anoniem: 53742 schreef op 09 februari 2004 @ 15:26:
[OT] @VWK, die icon van je, is dat je huidige chickie of je wannadate? ziet er goed uit nl. :9~
Dit is mijn vriendin ja :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103587

Vraagje ivm Li-Ion batterij van laptop (803LCib): ze zeggen altijd dat Li-Ion geen geheugeneffect heeft, maar ik heb toch gehoord dat je best één keer per maand je batterij eens volledig leeg laat lopen, en in één keer terug volledig vol doet om je batterij in beste conditie te houden. Nu zou er bij bepaalde laptops een functie in de BIOS zitten waarbij je je batterij tot laatste kan leegtrekken, maar heb dit in bios 4A14 niet teruggevonden ...

Zou het trouwens slecht zijn voor de hardware om je batterij te laten leeglopen tot de hardware gewoon uitvalt? (en is dit tevens wel mogelijk? zit daar een bescherming( HW, niet in windows ofzo) op?)

En hoe krijg ik die vervelende metalen plakkertjes er het beste af zonder plekken op mijn case te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneD
  • Laatst online: 07-05-2023
Erwinh schreef op 09 februari 2004 @ 14:17:
iets te laat op verstuur gedrukt...
RS_003: ik heb hem 27 november gekocht, binnen 1 week bleef het PCMCIA knopje alleen buiten. Ik had toen nog zoiets van "ach laat maar". Maar het hoort toch niet voor een laptop van deze prijs. Ik heb hem toen RMA gestuurd (DOA) en 1 week later "gerepareerd" retour.
Toen kwam het volgende probleem dat hij zomaar spontaan uitviel (ook weer binnen 1 week nar retour RMA. Ook toen wou hij af en toe niet meer aan (net als nu, heb ik nog een mooi filmpje van). Terug gestuurd naar Acer. Weer een weekje later terug... men had niets gevonden... Diezelfde avond viel hij bij mij gewoon weer spontaan uit :(
Bescheiden boos gebeld en retour gestuurd met uitvoerige probleembeschrijvingsbrief erbij gestopt. Het was toen ondertussen 23 december. Door de feestdagen duurde het dit keer meer dan 2 weken. Ik had hem echt nodig op 6 januari dus ben ik hem maar gaan ophalen in Den Bosch op 5 januari. Alles leek ok. Hierna heb ik hem niet meer gebruikt ivm vakantie.
Nu ben ik terug, heb hem een week gebruikt en begint het weer opnieuw...
:'( |:( 8)7
Het komt mij allemaal wel heel bekend voor! Ik had het in combinatie met een probleem met de "videokaart". Als hij weer eens vastliep en niet wilde opstarten dan de accu eruit een paar uur wachten en dan doet ie het weer.....
Niet echt werkbaar dus. Ik heb mijn laptop gekocht bij de firma dynabyte, begin december! en er nog niet veel plezier van gehad. Ik heb hem bij dynabyte ter reparatie aangeboden. Hij is nu morgen op de kop af 5 weken :| weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Anoniem: 34225 schreef op 09 februari 2004 @ 16:02:
[...]

Deze is alleen beschikbaar op de CSD-site (Customer Service Department), vandaar :)

[...]
Bedankt dat je ook de DOS versie erbij zet.... Niet iedereen draait Windows hoor ;) Maar hij is dus ook te vinden op de Taiwanese site van Acer, dus ook de DOS versie. Verder merk ik geen verschil. Pieptoon blijft en batterij status is nog steeds niet met een remaining time versie....

Kortom het updaten niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101156

Erwinh schreef op 09 februari 2004 @ 08:08:
[...]
Heb 3x exact hezelfde gehad met mijn TM800.
2x moederbord vervangen en de 3de keer een nieuwe gekregen. Het was telkens de videochip...lijkt me.

Rare blokjes en kleuren, niet lang daarna dood. Het verschil met jou is dat hij bij mij nooit meer wilde opstarten, wat ik ook probeerde.

Tot nu toe geen problemen met de nieuwe maar de 27ste heb ik een lanparty van 3 dagen en begin hem nu al te knijpen...zal hij het redden??

@vwk: Eerst nog bedankt voor je reply over reparaties en garantie.
Vind het erg cool dat je de moeite neemt de mensen hier te assisteren en informeren over alles wat -in dit geval- met de TM80x te maken heeft.

Kan je misschien wat meer informatie geven over het dode laptop probleem? Het is erg vaak voorgekomen heb ik zo het idee en ben benieuwd of jullie er al achter zijn waar het aan gelegen heeft.
Stomme vraag misschien maar ben een beetje paranoide geworden;
Kan ik met een revisie van 2003 week 50 binnenkort een paar dagen lang full time gamen en films kijken zonder dat het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Laatst online: 00:28
Anoniem: 103587 schreef op 09 februari 2004 @ 16:06:
Vraagje ivm Li-Ion batterij van laptop (803LCib): ze zeggen altijd dat Li-Ion geen geheugeneffect heeft, maar ik heb toch gehoord dat je best één keer per maand je batterij eens volledig leeg laat lopen, en in één keer terug volledig vol doet om je batterij in beste conditie te houden.
AFAIK moet je een Li-Ion accu juist NIET helemaal leegtrekken. Dat schijnt de conditie niet ten goede te komen. Ik heb met alle apparaten (GSM, Digicam) die Li-Ion accus gebruiken eigenlijk nooit problemen gehad. Dus IMHO: Don't fix if it ain't broken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Anoniem: 34225 schreef op 09 februari 2004 @ 16:02:
[...]

Hmz ik zou toch Acer op de hoogte stellen van lekken haha :

http://stkts.sertek.com.t...&Count=240&Expand=6.1#6.1

4 februari :+

Hier kan je trouwens ook de DOS versie vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dat had ik nodig, die kan ik wel in de TS zetten :) verwacht een update soon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish

MrFish

Untitled

Anoniem: 101156 schreef op 09 februari 2004 @ 20:12:
[...]

Tot nu toe geen problemen met de nieuwe maar de 27ste heb ik een lanparty van 3 dagen en begin hem nu al te knijpen...zal hij het redden??
Tuurlijk redtie het, mijn tm800 heeft drome 10 ook overleefd :P

Maar als ik je een tip voor tijdens de lanparty mag geven: zet in de "Notebook manager" onder "boot options" de fan op "always enabled".. dan blijftie toch wat koeler. Da's zeker aan te raden bij de hoge temperaturen op de wat grotere lanparties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aah, dat is zeker een goeie tip! _/-\o_
zelf totaal niet aan gedacht terwijl die optie toch 100 keer langs is gekomen hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Net Acer aan de lijn gehad (hij belde wel een beetje onverwacht dus heb ik niet kunnen doorvragen |:( )
Ik krijg geen nieuwe laptop punt
Hij kreeg wel voorrang dus hopelijk begin volgende week het ding weer terug.
@vwk: ik vind je baas niet aardig (of ben jij daar de baas)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erwinh schreef op 10 februari 2004 @ 09:12:
Net Acer aan de lijn gehad (hij belde wel een beetje onverwacht dus heb ik niet kunnen doorvragen |:( )
Ik krijg geen nieuwe laptop punt
Hij kreeg wel voorrang dus hopelijk begin volgende week het ding weer terug.
@vwk: ik vind je baas niet aardig (of ben jij daar de baas)...
Dat was een van mijn collega's :P

Waar ging het over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
De (je) afdelingshoofd van de supportafdeling zou beslissen of, gezien de voorgeschiedenis van de laptop (zie verhaal hierboven ergens), ik een nieuw exemplaar zou krijgen. Hij vond van niet. Ik heb gezegd dat ik er niet zoveel vertrouwen had dat hij nu echt gerepareerd werd en dat ik sinds november nog maar 9 dagen een werkende laptop in huis heb gehad... Daar kon de supportmedewerker ook niets aan doen of veel op zeggen...
Als het, zoals meer mensen hier ondertussen hebben gemeld, inderdaad aan de videokaart/processor ligt, is het vervangen van het MB wel een goede oplossing??? Gezien het een laptop is zou hij wel geintergreerd op het MB zitten... Blijkbaar bestaat er een slecht batch moederboarden ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn je RMA-nummer's geweest dan? De VGA zit idd op het mainboard, en van een slechte batch heb ik niks gehoord. De klachten over slechte VGA hoor ik echt amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

vraagje voor degene die het weten :)

Hoe is bij de 803lci de temperatuur van het mbo en cpui uit te lezen, en tevens de fan speed?

aida doet niets en mbm5 ook niet.

een schoner internet begint bij jezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Die zijn niet uitleesbaar, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kEUS schreef op 10 februari 2004 @ 11:48:
vraagje voor degene die het weten :)

Hoe is bij de 803lci de temperatuur van het mbo en cpui uit te lezen, en tevens de fan speed?

aida doet niets en mbm5 ook niet.
Is eerder besproken, volgens mij kwam eruit dat het niet mogelijk is.

edit:
@nakebod: pffff :(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 10-02-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Anoniem: 34225 schreef op 10 februari 2004 @ 11:08:
Wat zijn je RMA-nummer's geweest dan? De VGA zit idd op het mainboard, en van een slechte batch heb ik niks gehoord. De klachten over slechte VGA hoor ik echt amper.
Ik weet ze niet allemaal meer (moet even verder zoeken voor andere 2), deze nog wel: 129865N en 140875N. Via die kun je ook wel het serinummer achterhalen en daarmee de rest van de RMA's... toch?

Tot gisteren wist ik ook niet dat het misschien aan de VGA lag. leek mij ook niet logisch ook al bleef het scherm leeg. Er werd ook niet echt verder geboot, vandaar.
Nou misschien kan jij er (RMA's) nog iets mee?!? :*)
M'n laptop ligt sinds vanochtend weer in Den Bosch...

[ Voor 6% gewijzigd door Prutsky op 10-02-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Hmz IMD is sneller dan ik dacht...zojuist pakketje gemist :'(

Morgen even een fotoreportage (of niet ;)) maken over het inbouwen van bluetooth, dan kunnen jullie direct zien hoe de 800 in elkaar steekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Volgens mij heeft Acer stilletjes de video drivers geupdate. De VGA drivers op de Acer site waren altijd Catalyst versie 3.1 (7.83). Ik heb ze opnieuw geinstalleerd (terug van Catalyst 4.1 die niet lekker werkten) en krijg nu dit nummer:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk265512/acer_ati.jpg

Dit is volgens de ATi website Catalyst versie 3.8.

ftp://ftp.support.acer-eu..._80x/driver/winxp/vga.zip

[ Voor 24% gewijzigd door Schmoove op 10-02-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105518

Ik heb sinds october jl. een 803lci en en wat ik ermee heb kunnen doen vind ik het een prima laptop.
Wel kwam er na 6 weken allerlei blokjes op mijn scherm en totaal onleesbaar. (Zowel tijdens het opstarten als in windows zelf). Als je hem dan een tijdje liet staan ging het weer goed voor 5 a 10min en begon die ellende weer opnieuw. Toen kreeg ik tijdens het opstarten ook nog eens een STOPC0000415 unknown hardware error. Windows viel niet meer op te starten bleef in een loop. Volgens de microsoft site heeft dit betrekking op de ATI 7200 serie. Merkwaardig dus omdat er in de 803 een 9000serie zit. Die meneer van de helpdesk van Acer vond dit ook merkwaardig en zei waarschijlnijk dat de grafische kaart stuk is. RMA naar Den Bosch gestuurd.
Ik lees in dit forum dat veel hun laptop binnen een week weer terug hebben.
Zit nu bijna eind 4e week. Wacht geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Ik lees in dit forum dat veel hun laptop binnen een week weer terug hebben.
Zit nu bijna eind 4e week. Wacht geduldig af.
Dit gebeurd volgens mij als je binnen 8 (?) dagen na aankoop problemen hebt. Dan behandelen ze hem als DOA (death on arrival). Mijne is sinds 26 november vorig jaar in het DOA stadium en heb hem nog maar een paar dagen werkend thuis gehad...
Volgens mij hoort een niet DOA geval binnen 5 tot 6 weken terug te zijn. Maar "vwk" weet dat waarschijnlijk precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Nog even iets... Ik kom het probleem wat ik heb ook in deze thread tegen:
Acer 803 stuk ??/
Dit moet dan toch ondertussen een bekend probleem zijn bij Acer?!?
Of vind ik mezelf gewoon erg zielig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 05:46
nogmaals een oproep:

wie heeft hier die 3 jaar acer advantage new edition garantie gekocht?
en hoelang duurde het voor je reactie kreeg op je registratie?

die van mij (registratie) is nu al 1,5 maand weg en geen reactie

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34443

Ik ben van plan deze notebook te gaan bestellen maar mijn vraag was....

Gaat de prijs binnenkort omlaag ivm nieuwe modellen, veroudering...ect....

Anders wacht ik nog even......of kan ik hem nog gerust kopen voor eur. 1645,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 34443 schreef op 10 februari 2004 @ 14:44:
Ik ben van plan deze notebook te gaan bestellen maar mijn vraag was....

Gaat de prijs binnenkort omlaag ivm nieuwe modellen, veroudering...ect....

Anders wacht ik nog even......of kan ik hem nog gerust kopen voor eur. 1645,-
de 800 of de 803/804?

IK zou zelf 6 maanden wachtten tot de banias vol uit is, maar jah, 6 maanden wachtje je maybe 300 / 400 euro winst waard?
Je kunt zo nml altijd wel blijven wachten ;)

Maar 1645 is niet slecht als het een 804 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erwinh schreef op 10 februari 2004 @ 13:50:
[...]

Dit gebeurd volgens mij als je binnen 8 (?) dagen na aankoop problemen hebt. Dan behandelen ze hem als DOA (death on arrival). Mijne is sinds 26 november vorig jaar in het DOA stadium en heb hem nog maar een paar dagen werkend thuis gehad...
Volgens mij hoort een niet DOA geval binnen 5 tot 6 weken terug te zijn. Maar "vwk" weet dat waarschijnlijk precies...
DOA is idd rond een week terug, normale repairs liggen momenteel rond de 15 werkdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gaat om de ACER TM 803LCib

Ik wil deze gaan bestellen.....hij kost dus 1695,- incl.....bij de Greef comp.

Iemand die dit mij nog afraad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leverancier Prijs Verzending
Beat-it.nl € 1653,- € 9,-
PCSNEL.NL € 1653,- € 11,90
Central Point Europe BV € 1656,-
PC One € 1664,-
Plover Systems € 1689,-
De Greef Computers € 1695,-

Lijkt me makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah maar de Greef zit vlakbij en dat leek me ivm garantie en ophalen wel zo handig!

Bovendien kon ik op Tweakers alleen maar positieve reactief vinden over deze shop! vandaar mijn keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34443 schreef op 10 februari 2004 @ 16:06:
jah maar de Greef zit vlakbij en dat leek me ivm garantie en ophalen wel zo handig!

Bovendien kon ik op Tweakers alleen maar positieve reactief vinden over deze shop! vandaar mijn keuze....
Garantie gaat niet via De Greef maar via Acer, dus alleen voor het ophalen heb je er voordeel bij, is dat je zoveel geld waard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klein vraagje tussendoor..

- Ik ga een TM 803Lmib kopen via pc privé.. Maar bij de aankoop ga ik geen factuur van de laptop krijgen..
- Als er dan iets aan de laptop is, hoe kan ik dan bewijzen dat ik nog garantie heb?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104056 schreef op 10 februari 2004 @ 16:52:
Klein vraagje tussendoor..

- Ik ga een TM 803Lmib kopen via pc privé.. Maar bij de aankoop ga ik geen factuur van de laptop krijgen..
- Als er dan iets aan de laptop is, hoe kan ik dan bewijzen dat ik nog garantie heb?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!
Ten eerste moet je de administratie gewoon om een kopie-factuur vragen (ik heb er gewoon één gehad, bij dynabyte)
Ten tweede heeft Acer je factuur niet nodig bij een garantiekwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511 schreef op 10 februari 2004 @ 16:58:
[...]

Ten tweede heeft Acer je factuur niet nodig bij een garantiekwestie
Toch wél. Als er een te groot verschil ligt tussen aankoopdatum en productiedatum ben je verplicht om een kopie factuur te overleggen om aan te tonen dat het inderdaad klopt. Dit om te voorkomen dat mensen een "normale repair" als "DOA" proberen binnen te sluizen.

Bijv wel eens meegemaakt:
"Ja ik heb al vanaf vorige maand problemen DUS is het een DOA... DOA? aah.. mogen wij de aankoopfactuur zien? Blijkt het systeem vervolgens 2,5 maand oud te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 10 februari 2004 @ 17:04:
[...]

Toch wél. Als er een te groot verschil ligt tussen aankoopdatum en productiedatum ben je verplicht om een kopie factuur te overleggen om aan te tonen dat het inderdaad klopt. Dit om te voorkomen dat mensen een "normale repair" als "DOA" proberen binnen te sluizen.

Bijv wel eens meegemaakt:
"Ja ik heb al vanaf vorige maand problemen DUS is het een DOA... DOA? aah.. mogen wij de aankoopfactuur zien? Blijkt het systeem vervolgens 2,5 maand oud te zijn 8)7
Dan gaan we gewoon voor punt 1 ;)
Gewoon een kopietje regelen dus, kunnen ze niet moeilijk over doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt voor de informatie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Even offtopic :) Moet kunnen in mijn eigen topic :P

VWK, ik heb op de acer site gezocht en via google, maar ik kan de sound drivers van de Travelmate 7100TE niet vinden :( zou jij zo vriendelijk willen zijn om ze op te zoeken? Dus de Sound drivers voor onder w2k pro? Als die er tenminste zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Vraagje he?

Waar moeten de waardes van de infrarood poort op staan? :?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225 schreef op 10 februari 2004 @ 11:08:
[...]
De VGA zit idd op het mainboard, en van een slechte batch heb ik niks gehoord. De klachten over slechte VGA hoor ik echt amper.
Ik weet niet of het de VGA was maar toch vreemd. Ik heb het (een dode laptop na x aantal weken en zelfs dagen) 3x meegemaakt en lees en hoor veelvuldig dat ik niet de enige was met dit probleem. Dan moet er toch bijna wel een stucturele fout zijn geweest met een serie mobo´s? Misschien weet Michel er wat meer van?

offtopic:
is er wat aan de hand met www.tweakers.net? kan de hele avond de site niet laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 10 februari 2004 @ 19:09:
Even offtopic :) Moet kunnen in mijn eigen topic :P

VWK, ik heb op de acer site gezocht en via google, maar ik kan de sound drivers van de Travelmate 7100TE niet vinden :( zou jij zo vriendelijk willen zijn om ze op te zoeken? Dus de Sound drivers voor onder w2k pro? Als die er tenminste zijn :)
Je moet echt beter leren googlen RS_003, eerste hit bij google:
http://www.acersupport.com/notebook/html/tm7100_dl.html

Gezocht bij google met de woorden: travelmate 7100 sound B)
Anoniem: 101156 schreef op 10 februari 2004 @ 22:42:
[...]

Ik weet niet of het de VGA was maar toch vreemd. Ik heb het (een dode laptop na x aantal weken en zelfs dagen) 3x meegemaakt en lees en hoor veelvuldig dat ik niet de enige was met dit probleem. Dan moet er toch bijna wel een stucturele fout zijn geweest met een serie mobo´s? Misschien weet Michel er wat meer van?

offtopic:
is er wat aan de hand met www.tweakers.net? kan de hele avond de site niet laden
Volgens mij was een van de RMA's ongegrond vanwege een softwareprobleem. Ik weet het zo niet meer, ik heb ze wel allemaal opgezocht.
Ik heb het met m'n supervisor besproken (jou zaak) en je kan er van op aan dat er een adequate oplossing komt om dit tot een goed "einde" te brengen.
En dan uiteraard niet het einde van je notebook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn zaak? Ohhnee :X , ik heb mezelf bloot gegeven!? ;) 8)

Ik denk dat je iemand anders in gedachten hebt.
Bij mij was het geen software probleem en de vervanging was al een paar maanden terug.

Nou, dat kan ik nu wel zeggen maar zou het misschien een driver zijn geweest?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 101156 op 11-02-2004 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Volgens mij was een van de RMA's ongegrond vanwege een softwareprobleem. Ik weet het zo niet meer, ik heb ze wel allemaal opgezocht.
Ik heb het met m'n supervisor besproken (jou zaak) en je kan er van op aan dat er een adequate oplossing komt om dit tot een goed "einde" te brengen.
En dan uiteraard niet het einde van je notebook :+
"Mijn zaak" bedoel je denk ik :)
GDat software probleem is toen ze hem 2 dagen uitvoerig hadden getest en niets hadden gevonden, maar toen ik 's avonds weer ging werken met het ding hij na een half uurtje er mee stopte.
Ik heb hem toen weer teruggrstuurd en ook maar een filmpje van het "niet opstart probleem" op de harddisk gezet, omdat ik mij een beetje als "domme klant" voelde behandeld.
Maar goed, erg handig dit forum als er inderdaad een adequate oplossing komt _/-\o_
Je hoort het nog wel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erwinh schreef op 11 februari 2004 @ 08:47:
[...]

"Mijn zaak" bedoel je denk ik :)
GDat software probleem is toen ze hem 2 dagen uitvoerig hadden getest en niets hadden gevonden, maar toen ik 's avonds weer ging werken met het ding hij na een half uurtje er mee stopte.
Ik heb hem toen weer teruggrstuurd en ook maar een filmpje van het "niet opstart probleem" op de harddisk gezet, omdat ik mij een beetje als "domme klant" voelde behandeld.
Maar goed, erg handig dit forum als er inderdaad een adequate oplossing komt _/-\o_
Je hoort het nog wel denk ik...
Dat ligt niet aan het forum, dat doen we sowieso wel. De testen die hier worden gebruik zijn o.a. MEM-test, Sisoft Sandra, elke pc staat hier gemiddeld zeker 3u in.
Dus voel je niet als domme klant behandeld, het probleem zal dan ws. niet goed reproduceerbaar zijn geweest :)

Edit: en ik bedoelde inderdaad jou zaak, sorry :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 34225 op 11-02-2004 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105558

Beste mensen van dit forum,

Kunnen jullie een btje een opsommingkje maken van voor en tegen argumenten van de 80X want ik ben erg aan het twijfelen geslagen.

Ik zit namelijk erg te twijfelen tussen de 8 en de 6 serie.
Grootste verschil zit volgens mij in grafische mogelijkheden, de 66X heeft 64MB shared en de 80X heeft Ati radeon 9000 met 64mb.

Ik ben van plan naast dvd-tjes te bakken ook wel af een toe te gamen (oa counterstrike en NFS underground).
Volstaat hier de 6 of moet ik dan echt de 8 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Anoniem: 105558 schreef op 11 februari 2004 @ 09:47:
Beste mensen van dit forum,

Kunnen jullie een btje een opsommingkje maken van voor en tegen argumenten van de 80X want ik ben erg aan het twijfelen geslagen.

Ik zit namelijk erg te twijfelen tussen de 8 en de 6 serie.
Grootste verschil zit volgens mij in grafische mogelijkheden, de 66X heeft 64MB shared en de 80X heeft Ati radeon 9000 met 64mb.

Ik ben van plan naast dvd-tjes te bakken ook wel af een toe te gamen (oa counterstrike en NFS underground).
Volstaat hier de 6 of moet ik dan echt de 8 hebben?
NFS HP2 draait prima op mijn 803 (= Pentium M 1.6 Ghz + Radeon 9000).
Ik zal even een scenario schetsen. Thuis heb ik als desktop een Athlon 1.2 Ghz + Radeon 9000 Pro. Hier draait NFS HP2 perfect op, echter alleen nadat ik de videokaart geupgrade had van een Radeon 7200 naar een 9000. Met de 7200 draaide het voor geen meter. Uit ervaring kan ik zeggen dat mijn desktop en mijn notebook performance redelijk dicht bijelkaar ligt als het om games gaat. De TravelMate 803 is iets sneller, maar het scheelt niet zo heel veel.
Als je nu bedenkt dat mijn desktop met een Radeon 7200 NFS HP2 echt niet lekker kon draaien, dan kun je je ook wel voorstellen dat de TravelMate 6xx ook niet echt lekker spellen gaat draaien, aangezien de onboard Intel chip niet bepaald sneller zal zijn als een Radeon 7000.
Als je echt wil gamen op je notebook dan moet ik toch een 80x aanraden, want die 6xx gaat het niet trekken denk ik.

Daarnaast vraag ik me ook af of je wel een Centrino laptop moet kopen als je dvdtjes wil gaan branden en wil gamen. Persoonlijk denk ik dat een Centrino laptop meer toegespitst is op office werk en reizen. Wil je het als een desktop replacement gaan gebruiken dan is een P4 Mobile misschien wel geschikter (die heb je tegenwoordig al van 3.2 Ghz met Hyper Threading en reken maar dat dat een stuk sneller is dan een Pentium M 1.6).
Met andere woorden, bedenk goed hoe je de laptop wil gaan gebruiken. Iemand die er niet veel mee reist heeft niks aan een Centrino. Zeker wanneer een Centrino op de batterij draait is hij een heel stuk trager en zeker niet meer geschikt voor games.

[ Voor 21% gewijzigd door Schmoove op 11-02-2004 10:10 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.