[Ervaringen] Acer Travelmate 80x - deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.926 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReneD schreef op 24 maart 2004 @ 22:02:
[...]
Er heeft hier ooit wel eens iemand gereageerd die verklaarde bij de helpdesk van ACER werkzaam te zijn toch?
Klopt, dat is vwk.
Maar aangezien hij het te druk kreeg met alle Acer topics en omdat het allemaal buiten werktijd is, is hij gestopt met de Acer topics volgen, wat ik overigens wel begrijp.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 22:07 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ik weet niet of dit een troubleshooting topic is voor de Travelmate,
maar zit met het volgende probleem:
Vorige week heb ik een Travelmate 803 LMiB aangeschaft.
Maar als ik die naast mijn desktop zet, zie ik dag en nacht verschil met het beeld.
Bij de Travelmate lijkt het net over er een grijze waas overheen zit,
en de kleuren springen er totaal niet uit.
Wanneer ik bijvoorbeeld in paint de kleur rood tegen het scherm gooi, lijkt die op de Travelmate meer op "bordeaux rood" ipv " fel" rood.

ik heb al andere drives geprobeert en met de beeldscherm instellingen zitten spelen om het wel goed te krijgen. maar krijg de kleuren niet fatsoenlijk op het scherm.
zijn er hier meer mensen die hier last van hebben? en ben er zo dus helemaal niet tevreden over, en ga anders vandaag nog terug als ik geen oplossing kan vinden.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maikeltje schreef op 25 maart 2004 @ 09:09:
Maar als ik die naast mijn desktop zet, zie ik dag en nacht verschil met het beeld.
Wanneer ik bijvoorbeeld in paint de kleur rood tegen het scherm gooi, lijkt die op de Travelmate meer op "bordeaux rood" ipv " fel" rood.

ik heb al andere drives geprobeert en met de beeldscherm instellingen zitten spelen om het wel goed te krijgen. maar krijg de kleuren niet fatsoenlijk op het scherm.
zijn er hier meer mensen die hier last van hebben? en ben er zo dus helemaal niet tevreden over, en ga anders vandaag nog terug als ik geen oplossing kan vinden.
Ik had dit al voor lief genomen... Vooral in 3d games ziet het er op een crt veel mooier uit, ook als ik dat beeldscherm aansluit op mn laptop. In counterstrike bv hebben die desert maps een meer grijze texture dan als ik hetzelfde op een crt bekijk. Als er een oplossing voor is zou ik het graag willen weten ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 09:53:
[...]

Ik had dit al voor lief genomen... Vooral in 3d games ziet het er op een crt veel mooier uit, ook als ik dat beeldscherm aansluit op mn laptop. In counterstrike bv hebben die desert maps een meer grijze texture dan als ik hetzelfde op een crt bekijk. Als er een oplossing voor is zou ik het graag willen weten ;).
ik snap niet dat hiermee akkoord gaat :X
je betaald rond de 2000 euro en dan hoop ik wel een beetje kwaliteit te krijgen.
vooral als het om scherm gaat want daar kijk je tenslotte altijd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
De meeste notebooks hebben dit hoor.
De kwaliteit van de panelen die in notebooks gebruikt worden zijn duidelijk minder dan die in TFT schermen. De kleurechtheid is ook absoluut niet te vergelijken met een CRT. Nou moet ik wel zeggen dat het Acer scherm onder de laptops niet de beste is, maar zo slecht is het niet.

Maar verwacht geen mooie kleurrijke beelden, want daarvoor moet je geen laptop nemen. Een CRT is daar veel beter in en de huidige desktop TFT schermen worden ook steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Maikeltje schreef op 25 maart 2004 @ 09:09:

Ik denk ook dat je daarmee zal moeten leven, zeker bij Acer laptops, daar zitten nu eenmaal niet de beste schermen in. Verder is natuurlijk altijd verschil tussen TFT en CRT. Maar het is inderdaad wel best erg.

Het is altijd afwachten hoe de presentatie er op de beamer uitziet (vergeleken met TFT van laptop waar die is op gemaakt) :/ .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

w-k-pieters schreef op 25 maart 2004 @ 11:15:
[...]

Ik denk ook dat je daarmee zal moeten leven, zeker bij Acer laptops, daar zitten nu eenmaal niet de beste schermen in. Verder is natuurlijk altijd verschil tussen TFT en CRT. Maar het is inderdaad wel best erg.

Het is altijd afwachten hoe de presentatie er op de beamer uitziet (vergeleken met TFT van laptop waar die is op gemaakt) :/ .
mijn desktop heeft ook een TFT ;)
maar dit is dus normaal?
ik vind het dus helemaal nix :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maikeltje schreef op 25 maart 2004 @ 11:47:
[...]

maar dit is dus normaal?
Een desktop TFT mag je niet vergelijken met een notebook TFT.
Mijn desktop TFT (ook acer trouwens :P) geeft echt perfect beeld.
En ja, van een notebook TFT mag je niet te veel verwachten, ik vind het overigens best een mooi scherm en vooral die 1400*1050 is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 08:01
Maikeltje schreef op 25 maart 2004 @ 11:47:
[...]

maar dit is dus normaal?
Kijk een 17" desktop TFT gaat niet hoger dan 1280x1024 en je laptop 15" notebook TFT zit op 1400x1050 (en je kan ze nog hoger krijgen).
Wat betekend dit nu... blijkbaar worden er niet dezelfde panelen gebruikt. De panelen die in desktop TFT's zitten zijn van veel hogere kwaliteit en produceren veel betere kleuren. Het verschil is er nou eenmaal en daar doe je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
• Note:

Morgen nieuw topic + ts update met paar klachten quote's.
En een uitval percentage poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een laatste vraag in dit topic:

Ik heb net een stukje video op m'n videorecorder opgenomen.
Hoe kan ik dit nu op mijn Acer 80x krijgen?

Domme vraag ik weet het...

Ik heb dus geen firewire/usb kabels van/naar mijn videorecorder.
Wel heb ik wat tulp kabeltjes die op mijn tv-out aansluiting kunne.

Dus eigenlijk de vraag: Kan ik tv-out ook als ingang gebruiken?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 22:43:
Nog een laatste vraag in dit topic:

Ik heb net een stukje video op m'n videorecorder opgenomen.
Hoe kan ik dit nu op mijn Acer 80x krijgen?

Domme vraag ik weet het...

Ik heb dus geen firewire/usb kabels van/naar mijn videorecorder.
Wel heb ik wat tulp kabeltjes die op mijn tv-out aansluiting kunne.

Dus eigenlijk de vraag: Kan ik tv-out ook als ingang gebruiken?

tnx
Nope, dan heb je een tv-in nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 23:37:
[...]

Nope, dan heb je een tv-in nodig.
Jammer, dat wordt dan met een webcam van de tv opnemen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 23:51:
[...]

Jammer, dat wordt dan met een webcam van de tv opnemen :'(
Je kunt ook zo'n extern ding kopen, kost wel wat centen.
Zo'n externe tv-kaart, kun je ook gelijk tv kijken op je notebook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zie mijn vraag niet staan in deel 7... maar misschien is ie eerder gevraagd...

ik kan namelijk niet op de acer site of via google vinden of de Pioneer DVR-K12RA 4x +R dvd's kan branden of alleen 2,4x +R...

iemand al ervaring hiermee... deze drive zit in de TM803..

En als je 4x +R dvd's koopt, dan zijn die waarschijnlijk niet backwards compatible hè??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop nu sinds januari (een nieuwe gekregen omdat de andere na de 5x RMA weer dood ging) en het ging goed....tot ik vanmorgen opeens de bekende pieptoon onder het toetsenbord vandaan hoorde komen.
Geen onoverkomelijk probleem (bluetooth aangezet en pieptoon weg) maar toch, het houd niet op met dit ding. Hopenlijk gaat het nu niet weer van kwaad naar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
[rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 8[/rml]

Hier verder :)

Mijn fout, ik had het nieuwe topic niet geopend ivm persoonlijke redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ok. :) Hier gaan we dus verder. :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.