[WC] Het grote waterkoelingstopic deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.590 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Die 120mm Papst blaast mn systeem in, dus hij zuigt door de rad koude lucht van buiten. Daarvoor zit geen andere fan oid. Deze setup heeft als voordeel dat hij stiller is dan dat je een fan erop laat blazen, ivm turbulente lucht die op een oppervlak afketst.

De setup is als volgt
code:
1
 120mm Papst > Fan shroud > Heatercore

Als ik mn hand aan de voorkant van de kast houd, dan voel ik gewoon dat er koude lucht word aangezogen, om die reden hoeft er op zich geen extra fan voor.

Ander voordeel is dat mn eheim, die erachter staat ook gekoeld wordt. De warme lucht kan snel worden afgezogen door een aantal 80mm case fans die achter gemonteerd zijn.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:19
Mijn pomp (Sicce Nova) heb ik met een stukje slang aan de bovenkant op een T stukje geschoven en die gaat aan de zijkant mijn reservoir uit.
Als het pompje naar beneden glijd pompt hij al het water tegen de deksel van mijn reservoir. Op de randen van het deksel zit tochtstrip, maar in alle hoeken is er een opening van 2-3mm. Daar stroomt het water dan dus gedeeltelijk uit.
Als dat lang genoeg duurt, gaat je pompje drooglopen (halve liter water is er dan al uit) en hoor je je pompje beneden ratelen.
Als je vervolgens toch maar eens gaat kijken, hoor je je PC piepen en zie je een donkere vlek op het tapijt rondom je reservoir.
Mocht je dan de moeite nemen om naar je blok je kijken, dan zie je dat het water in de slangen bij je blok wel erg hard beweegt vergeleken met een stukje verder.
Het combineren van beweeglijk water in een afgesloten ruimte, met het piep-signaal van mijn moederbord leek mij te duiden op het koken van het water.
Een temperatuur van 100 graden is voor slangen ook niet alles, waardoor ze week worden, en er langzaam druppeltjes zich een weg banen door de heatsink op je Northbridge. Na mijn reservoir bijgevult te hebben, en mijn pomp weer aangesloten te hebben, werd het tijd om mijn blokje te koelen.
Na het aanzetten van mijn PC ging het piepen weer verder - en door tot na de schijfcontrole. Gelukkig kon daarna ik even snel als normaal naar mijn desktop staren, enigzins gestoord door het enorme kabaal van de fohn, die na de 3 handdoeken het drogen van het tapijt op zich nam.

conclusie: * bredend had een ongelukje, en heeft er weer veel van geleerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 17:07

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Wat is de beste pomp voor een D-Tek whitewater? En ook wil ik later natuurlijk nog een vga- en chipsetblokje bij....
Red ik dat met een Hydor L20 (700l)? Of geeft die echt te weinig flowrate om alles uit het blokje te halen? Een hydor l30 (1200l) is ook een optie maar scheelt me wel 30 eurootjes (zit ik net te ver over mijn budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Neem dan de L20, zoveel maakt het niet uit. Als het water maar stroomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik zou persoonlijk voor de Hydor L30 gaan dan, ik ga zelf uiteindelijk ook nog uitbreiden met een gpu en nb blokje en denk dat ik dan een eheim 1250 of die nieuwe Swiftech 12v pomp neem.

Mn eheim 1048 heeft al genoeg kracht om het water flink rond te pompen. Ik weet nog dat ik mn systeem ging vullen met demi water en voor het eerst de pomp aandeed. Het water spoot mn res in met verschrikkelijk veel kracht! Ik schrok me de pleuris en heb het geluk gehad dat er niet veel water was gemorst toen :*)

Dus maak je op zich geen zorgen met de L20, maar met het oog op uitbreinding zou ik kiezen voor de L30 :)

suc6!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Bedankt! Ik twijfel me echt de hele tijd de kl@te! Er is zoveel keuze en eigenlijk wil ik ook gewoon het allerbeste voor het minste geld!!!!

Nou heb ik nog 1 vraag! Hoeveel verschil zit er nou tussen en waterchill kt12 l30 of een zelfgebouwd setje voor hetzelfde geld (zonder vga en chipsetkoeler). Kost rond de 280 euro...

Een whitewater met een l20 pomp is toch veel beter dan een waterchill???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Weet ik niet 2 be honest...

Wat ik wel weet is dat die Heatercore bijna elke andere rad eruit performed. Dus die black ice rad die daarbij zit wordt simply geslapped :) Ik kan je alleen aanraden veel reviews te lezen over dat soort setjes, raadpleeg google. Naar mijn weten zijn de topblokken op dit moment de WW, RBX en natuurlijk de absolute #1 de Cascade. Ik heb nog geen review gezien met custom setup en dan zon asetek blokje, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar!

Ik heb zelf ook naged8 over zon asetek setje maar heb het uiteindelijk niet meer gedaan, omdat zon setje nooit perfect op mijn wensen is afgestemd (bv het gare reservoir vs mn 5.25" bay res 8) )

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Ja daar ben ik dus ook naar op zoek! Ik heb denk echt alle reviews gelezen die er zijn, soms zelfs twee keer!
Maar nooit wat gevonden over een custom setje vs. waterchill...
Dat wil ik graag zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 18:50

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik heb vandaag mijn radiator (dangerden heatercore) verplaatst.
Hij stond eerst op zn zij in het cdrom rekje en staat nu met de slangen aan de bovenkant voor onderin.
Tijdens dit omzetten zijn er wel enkele slangen losgeweest en is bijna al het water er wel uitgegaan, het cpu blokje is echter niet van zijn plaats geweest.
Toen ik echter mijn pc aanzette ging hij bijna gelijk weer uit wegens een te hoge temperatuur (ja je leest het goed). Na hem meteen tijdens booten op 600mhz te hebben gezet draai ik nu idle 34 graden en stressed rond de 46. Dit was voorheen op 1800mhz 31 idle en 38 stressed.
Ik zie nergens lucht verder in mijn slangen, geen bubbels, geen geluid ook wat je normaal hoort als er lucht inzit.
Specs verder:
a7n8x
2500+

l20-maze4-radiator-emmer-l20

-edit-
het water in de emmer is ook echt koud. alsof het uit de kraan komt ofzo. Nou geeft een 600mhz niet zoveel warmte, maar nog altijd genoeg om merkbaar iets te verwarmen. Ik denk dus eigenlijk dat het niets anders kan zijn dan lucht in mn cpu blokje ofzo. al zou ik niet weten hoe ik dat er dan uitkrijg zonder alles los te moeten maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Quarin op 17-02-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zit je blokje goed op je cpu? Als ik het zo lees lijkt het alsof hij er niet goed erop zit. Doe de zgn "Footprint" test, smeer koelpasta op je cpu, monteer het blokje, even laten zitten, eraf halen en kijken of de pasta ook echt je blok raakt...

Zo niet, dan zit je fout :/

Suc6

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 16-04 09:57
Hallo mensen, Ik ga binnenkort een AMD64 halen, maar nu ben ik helaas van mijn zalman waterblokje wat onderdelen kwijtgeraakt 8)7 8)7 Dus is er iemand die de afmetingen weet van de backplate waat Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/7000A/7000_componets_4.gif
of iemand die dit onderdeel over heeft :7

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23679

Ik wil ook een hd wc koeler gaan kopen maar ik heb er eigenlijk maar 1tje gezien, die van koolance. Is dat de enigste? Ik wil namelijk liever niet van die sjit die je op je hd moet smeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb zonet ff wat pics van mn wc gemaakt
hij houd mn 3000+@2315mhz 1,75v op 50 stressed met mn zelfgemaakte blokje
code:
1
2
3
4
5
6
7
       /=water in
        |----|   |-----|  
| ----- ////|   |/////-----|
|------/////|   |/////------|
------------      ------------
__________________=water out 
hierboven ook water out.

Dus dit blokje is niet goed want het is uitgeboord, deze ga ik vervangen door een silverprop bodem die ik ga laten freezen en daar maak ik zelf een bovenkant op.
hier wat (slechte :( ) pics:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/MVC-001S.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/MVC-002S.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/MVC-003S.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/MVC-004S.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/MVC-005S.JPG

Op foto 3 zie je misschien het rode ledje naast de muis, dat is het relais dat ik gemaakt heb zodat de pomp gelijk aangaat met de pc aanzetten.
Ik weet dat het nog een rotzooi is met de kabels enz, wordt binnekort allemaal gefixt :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:04

Wimo.

Shake and Bake!

Anoniem: 101975 schreef op 15 februari 2004 @ 23:28:
[...]

Maten van de DD Heatercore, van tweakstore:
Outside: 6 1/8" x 7 3/8" x 2"

Alvast bedankt.
Past, kast is breed genoeg en als je het hd rek verwijderd is de hoogte + slangtules geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 22:35
close up piccies van je zelfgemaakte wc blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
El Snorro schreef op 17 februari 2004 @ 21:45:
[..]
Dus dit blokje is niet goed want het is uitgeboord, [..]
So what?
Uitboren is makkelijker dan frezen, en als je een boorstandaard heb is het nog beter dan een gefreest blokje ook. Vooral door de turbulentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ok, om het kort te houden; Ik zoek een nieuw CPU blok. ik wil hem gewoon met socket montage, omdat ik geen schroeven achter me mobo wil douwen (moet ie er weer uit enzo), dus als t effe kan gewoon met een klem.

Ik heb nu een dragon orb, die ik aangepast heb tot WC blok, maar die zijn klem is een beetje lam geworden ofzo, de koelpasta wordt een beetje naar 1kant geduwd heb ik t idee, Ook is dat koper niet echt hoogwaardig, echt glanzend gepolyst krijg ik het niet, en er zitten wat ongelijkheden in. Al koelt hij verder niet slecht ofzo hoor temps
maar ik wil wel eens wat anders proberen :)

Dus wat raden jullie me aan? t hoeft geen blok te zijn van 100€ ofzo, rond de 60€ vind ik een best mooie prijs.

bij mij in de buurt zijn zoal deze blokken te koop:

€52 zalman zm-wb2
€59 Asetek CPU-koelblok AMD/P4
€52 Innovatek FlatFlow-O-Matic Transparant - Socket A
€66 Swiftech MCW5002-A
€66 Swiftech MCW5000-A

dus heeft 1 van jullie deze blokken? zoja ben ik wel benieuwd naar de ervaringen of een fijn alternatief.

Anoniem: 95473

_ferry_ schreef op 18 februari 2004 @ 22:10:
bij mij in de buurt zijn zoal deze blokken te koop:

€52 zalman zm-wb2
€59 Asetek CPU-koelblok AMD/P4
€52 Innovatek FlatFlow-O-Matic Transparant - Socket A
€66 Swiftech MCW5002-A
€66 Swiftech MCW5000-A

dus heeft 1 van jullie deze blokken? zoja ben ik wel benieuwd naar de ervaringen of een fijn alternatief.
het beste blok rond die prijs is de Danger Den RBX...
wat voor pomp heb je?? wat voor radiator?? ook nog andere koelblokjes?? iets meer info..
van die bovengenoemde is volgens mij de zalman het beste... die asetek is goed maar niet super... de swiftechs ken ik niet egt goed maar die preseteren wel oke, de innovatek zou ik niet nemen omdat die een dunne slangaansluiting heeft...
de SIlverprop SP is ook heel goed... kost 70€
ik zou dus gaan voor die swiftech of zalman uit dat rijtje... maar zelf zou ik bij www.tweakstore.nl een RBX of Silverprop SP halen...
ik heb ook nog een magnum 390 mail maar als je meer over wilt weten... ( slim_fan at hotmail.com)
heb je al naar reviews gezocht?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ok tnks, ja ik had al revieuws gezien in de startpost, en ook met google/GoT gezocht naar de zalman en de swiftec blokjes, maar kon niet echt veel wijzer worden of er erg veel prestatie verschillen in zitten.

Ik heb een eheim 1048, en een innovatec gf4 koeler waar ik 10mm aansluitingen op heb gezet met 10/14 slang. me radiator is een zeer grote uit een volvo katterug, ding is dubbel zo dik als de meeste ( 24x16x12cm :P )

Op zich heb ik 70€ wel over voor die RBX, maar er komt nog verzendkosten bij... en als ik dan toch bezig ben meteen een holddown clip. bij elkaar dus 97€ :(

denk dat ik eerst nog ff ga kijken of ik aan een blokkie koper op school ken komen :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 23:52
_ferry_ schreef op 19 februari 2004 @ 19:18:
ok tnks, ja ik had al revieuws gezien in de startpost, en ook met google/GoT gezocht naar de zalman en de swiftec blokjes, maar kon niet echt veel wijzer worden of er erg veel prestatie verschillen in zitten.

Ik heb een eheim 1048, en een innovatec gf4 koeler waar ik 10mm aansluitingen op heb gezet met 10/14 slang. me radiator is een zeer grote uit een volvo katterug, ding is dubbel zo dik als de meeste ( 24x16x12cm :P )

Op zich heb ik 70€ wel over voor die RBX, maar er komt nog verzendkosten bij... en als ik dan toch bezig ben meteen een holddown clip. bij elkaar dus 97€ :(

denk dat ik eerst nog ff ga kijken of ik aan een blokkie koper op school ken komen :)
Ik heb zelf de Zalman ZM-WB 2

Setup, Hydor l20, 120mm Pabst fan ( 12 db geval) @ 5 volt :9~ en dus dat zalman ding.

Cpu: Amd thorton 1.6 ghz @ 2.4 ghz 56 graden full load.

Verder maar 1 casefan in mijn pc en die blaast op mijn zalman cooled radeon 9700 @ pro.

Toch redelijk :)

RS_003 schreef op 19 februari 2004 @ 19:50:
[...]
Cpu: Amd thorton 1.6 ghz @ 2.4 ghz 56 graden full load.
Toch redelijk :)
ik vind je temp togh redelijk hoog voor een wc met alleen maar cpu blokje!
of heb je toevallig geen rad erbij B)
_ferry_ schreef op 19 februari 2004 @ 19:18:

met een 1048 is die RBX niet zo super...ik zou dan eerder voor de Silverprop SP gaan, en als je de materialen hebt nog eerder voor een zelfgemaakt blok :Y)
een innovatek heeft volgens mij binnenin nog wel een kleine doorgang ook al heb je er een grotere pilaar opgeschroevd.. of is dit alleen bij de radiator zo :?

Anoniem: 67877

Gaer schreef op 17 februari 2004 @ 10:54:
Hallo mensen, Ik ga binnenkort een AMD64 halen, maar nu ben ik helaas van mijn zalman waterblokje wat onderdelen kwijtgeraakt 8)7 8)7 Dus is er iemand die de afmetingen weet van de backplate waat [afbeelding]
of iemand die dit onderdeel over heeft :7
Ongeveer 10 bij 6 cm :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Anoniem: 95473 schreef op 19 februari 2004 @ 20:12:
[...]

ik vind je temp togh redelijk hoog voor een wc met alleen maar cpu blokje!
of heb je toevallig geen rad erbij B)

[...]

met een 1048 is die RBX niet zo super...ik zou dan eerder voor de Silverprop SP gaan, en als je de materialen hebt nog eerder voor een zelfgemaakt blok :Y)
een innovatek heeft volgens mij binnenin nog wel een kleine doorgang ook al heb je er een grotere pilaar opgeschroevd.. of is dit alleen bij de radiator zo :?
dat GF4 blokje heeft gewoon een +/-8mm dikke koperen plaat waar t water overheen stroomt, qua diameter van die opening is dat wel net zo groot als 10mm slangen of pilaren schat ik zo.

naja ik gaat dr nog ff goed over nadenken, want ik kan ook een nieuw mobo kopen als ik wat bijleg, en daar kan ik ook een hoop leuks mee (2e systeem van me oude mobo) dus t is nog ff wikken en wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
  • Laatst online: 15-06 19:52
Zeer goed topic ;) :9~ .

Ben zelf begonnen aan een onderzoek naar (practische) verhoudingen tussen temperaturen en geleiding van water, koper en lucht. (alle warmte gaat de lucht in). Dit in het kader van pc-koeling.

Het is een schoolproject (6vwo) en het voordeel hiervan is dat ik een heel practicum lokaal tot mijn beschikking heb (met allerlei sensoren :Y) ) en ook zelf een hele werkplaats heb met oa draaibanken, frezen, lasapparaten, solderenmogelijkheden, etc

Uiteindelijk streef ik naar een goed werkende en extreme overclockset, maar wel op de meest efficiente wijze.
Alles is zelfbouw (behalve de pomp, (TEC) en slangen). De draaibanken en frezen staan al klaar, maar eerst moeten er bergen berekeningen worden gedaan.

Het complete einddoel is een full-system cooling met WC-gekoelde: CPU, VGA, NBridge en HDD's. Hiervoor heb ik al een Sicce Suprema in de armen genomen (3700 l/u :9~ _/-\o_ ) om mee te beginnen.

Begin:

Ik zal beginnen met het ontwerpen van verschillende cpu-blocken. Een zo efficient mogelijk ontwerp (ook uitvoerbaar). Eerst bijvoorbeeld 3 verschillende designs gebruiken en produceren. De enige technische limitaties van de blokken zijn het formaat (afmeting proc en ruimte op het mobo) en de warmtegeleiding van materialen.
Test: Op een bron met een constante temp zetten met hetzelfde aantal Watts en stroomsnelheid als de 'proc'. Een ontwerp zal als beste uit de bus komen. Misschien hierna nog andere ontwerpen, afgeleid uit het winnend ontwerp.

Verschil in temperatuur in verhouding met stroomsnelheid meten.
Deze metingen voor verschillende proc-vermogens testen (voor overclocking en bijvoorbeeld het vermogen incl. een TEC _/-\o_ )

Weet iemand hoeveel watt een standaard Athlon 64 3200+ procje produceert en hoe snel dit toeneemt naar mate je overclockt?? (niet linear!!) Dit is waarschijnlijk het moeilijkste en onnauwkeurigste deel van het onderzoek.

Dan kan ik hierna bepalen hoeveel vermogen ik kwijt moet in de rad(s).

Mijn mogelijke vervolgopstelling:

- Radiator met pomp en een pan/ketel. 2 temp sensoren: 1 voor de rad en 1 na. 1 snelheidsmeter (dit probleem is nog niet opgelost): m/s gemeten in slang (dus dm/s * opp slangdoorsnede in dm = L/s)

Delta T voor verschillende waardes gaan onderzoeken (reservoir verwarmen met gasbrander(s)). (hoe hoger T, hoe hoger Delta T??)

Daarna het aantal l/u dat de pomp rondpompt varieren. (hoe sneller --> hoe minder warmte-afgifte). Bijvoorbeeld de verhouding : temperatuurafgifte per tijdseenheid in verhouding met de stroomsnelheid.

Bijv bewijzen???: 2x stroomsnelheid * Delta T (verschil door rad) = 1x stroomsnelheid * Delta T (verschil door rad)

Hier kan ik dan een hele zooi grafieken van maken 8)7 .

Als er nog andere suggesties zijn voor het testen/onderzoeken van WC-koeling, laat het gerust weten.

Hier op GoT DOC is er enorm veel samengebrachte ervaring, die het onderzoek zeker kan helpen (als jullie er wat in zien ;) )
Ik heb geen idee of soortgelijk onderzoek al is gedaan, maar het plan is om het nu vanuit de wetenschappelijke hoek te benaderen. Natuurlijk zal het altijd een beetje gissen blijven, zeker omdat elke proc anders is en zowieso elk model andere waarden hanteert. Ook kun je jezelf de vraag stellen hoe groot het totale systeem mag worden...

Het wordt in ieder geval een groots project :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op 15 februari 2004 @ 22:30:
Ik heb bijna alles van me waterkoeling nu.
Heb vorige week een DA_Mafkees clone van maze 3 gekocht, maar ik bedacht me vandaag dat ik eigenlijk wel een upgradesetje wil kopen. En dit wordt waarschijnlijk een 64 bits Amd cpu met socket 754 en op het mobo ASUS K8V Deluxe. Maar kan ik dan mijn huidige koelblok gebruiken?
Want ik zag niet of er gaten rondom het socket zitten, en is het ook een ander socket voetje?
Als mijn maze 3 clone er niet op past, welk wc koelblok moet ik dan hebben?
Kick, weet niemand iets?
WynX schreef op 20 februari 2004 @ 00:41:
Zeer goed topic ;) :9~ .
Een heel verhaal...

.
Hey leuk. Ik ben net begonnen met de voorbereiding van een praktische opdracht van natuurkunde (Havo4). En we willen ook met waterkoeling wat dingen doen.
Dus graag post je resultaten misschien hebben we er wat aan _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Mister I op 20-02-2004 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik zit met een probleem. Het pompje van mijn Thermaltake Aquarius set gaat kapot (hij rammelt) , nu kan ik bij de webshop waar ik hem gekocht heb een set van asetek kopen. Echter mijn MSI 6712 moederbord heeft geen gaten om het cpu koelblok te bevestigen. Zijn er alternatieve montage mogelijkheden voor de cpu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Laatst online: 30-05 12:17
Nu ik mijn Asetek waterchill setje verkocht heb wil ik verder met waterkoeling en een "extreme" set aanschaffen. Nu ben ik via www.watercoolplanet.de uitgekomen bij de nummer 1 blokjes van www.1a-cooling.de

CPU => 1a-hv3
NB => Zern
GFX => Zern
pomp => eheim 1250
Rad => Watercool HTF2x triple

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke setup en advies wat ik eventueel aan andere onderdelen zou kunnen opnemen in mijn WC-set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103427

:r
Even een vraagje ik heb me waterkoeling setup draaien met een Eheim 1048
Ik erger me vreselijk aan de pomp hij kraakt als een gek. En hij is goed ontlucht

Mijn vraag :

Is mijn Pomp stuk ? Kan ik hem zelf repareren met het 1 of ander. of zou ik hem beter kunnen terug sturen 8)7

Alvast bedankt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 22:11
Ik heb mn WCje nu netjes in elkaar zitten, maar nu maaktie wel erg herrie.
Toen ik mijn radiator grill nog niet had was er niks aan de hand, maar nu die grill erop zit, zoemen de fans als een gek. Ik denk dat het komt omdat ze lucht langs de grill zuigen waardoor je een soort resonatie krijgt.
Is er manier om van dat geluid af te komen, want zo heeft het ook niet veel nut gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Lagere fan speed, dus bijv. de fans op 7v laten lopen, of ze aan een fancontroller hangen.
Of een minder voor de hand liggende; grill weg, andere minder obstructieve grill.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WynX
  • Laatst online: 15-06 19:52
Mister I schreef op 20 februari 2004 @ 08:14:

Hey leuk. Ik ben net begonnen met de voorbereiding van een praktische opdracht van natuurkunde (Havo4). En we willen ook met waterkoeling wat dingen doen.
Dus graag post je resultaten misschien hebben we er wat aan _/-\o_
Dat zal ik doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Anoniem: 103427 schreef op 20 februari 2004 @ 18:27:
:r
Even een vraagje ik heb me waterkoeling setup draaien met een Eheim 1048
Ik erger me vreselijk aan de pomp hij kraakt als een gek. En hij is goed ontlucht

Mijn vraag :

Is mijn Pomp stuk ? Kan ik hem zelf repareren met het 1 of ander. of zou ik hem beter kunnen terug sturen 8)7

Alvast bedankt >:)
Als je die pomp openhaalt dan kun je zien dat de impeller een stukje kan draaien op de magneet, dit moet je fixeren met teflontape die gebruikt wordt bij gasleidingen e.d.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103427

bobo1on1 schreef op 20 februari 2004 @ 20:05:
[...]

Als je die pomp openhaalt dan kun je zien dat de impeller een stukje kan draaien op de magneet, dit moet je fixeren met teflontape die gebruikt wordt bij gasleidingen e.d.
Zou het ook kunnen zijn dat er een vin is knapt/afgebroken ? Zoja Waar kan je die dingen kopen ? zijn ze universeel ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Anoniem: 103427 schreef op 20 februari 2004 @ 21:53:
[...]

Zou het ook kunnen zijn dat er een vin is knapt/afgebroken ? Zoja Waar kan je die dingen kopen ? zijn ze universeel ? _/-\o_
Kijk dit eens na, http://forum.overclocking.be/showthread.php?t=2417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103427 schreef op 20 februari 2004 @ 21:53:
[...]

ik heb hetzelfde gehad was gwn met dat teflon verholpen....
stefans schreef op 20 februari 2004 @ 17:48:
Nu ik mijn Asetek waterchill setje verkocht heb wil ik verder met waterkoeling en een "extreme" set aanschaffen. Nu ben ik via www.watercoolplanet.de uitgekomen bij de nummer 1 blokjes van www.1a-cooling.de
er zijn heel veel vermoedens dat die test niet helemaal objectief is, dat blokje is waarschijnlijk niet de beste maar wel een zeer goeie! dus je cpu zal het wel lekker koud hebben, die zern blokjes ken ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 11:36

msentinelb

Arghhhhh!

hey mijn hele watercoolings set is net binnen gekomen. alleen nu zie ik dat de intake van mij enheim 1250 3/8ste is en ik heb alleen maar 1/2 slangen.
weet mischien iemand waar hier waar ik van die 1/2 slangpilaren voor een enheim kan krijgen?

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IM000816_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IM000815_1.JPG

ik heb me waterkoeling nu dik 6maand draaien, en er zit van dat UV anti corrosie spul in me water maar toen ik vandaag me water eens ging bijvullen zag ik dat dus... ik heb het er niet goed weggekregen... weet iemand misschien wat het is? en hoe je het het best weg kan krijgen?

* Anoniem: 14599 denkt zelf dat het aanslag is maar vind het toch raar...

p.s. let aub niet op me slecht afgewerkte achterkant... komt nog een andere plaat voor :) dat is als ik verder ga modden met deze kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Anoniem: 14599 schreef op 22 februari 2004 @ 19:58:
[afbeelding]
[afbeelding]

ik heb me waterkoeling nu dik 6maand draaien, en er zit van dat UV anti corrosie spul in me water maar toen ik vandaag me water eens ging bijvullen zag ik dat dus... ik heb het er niet goed weggekregen... weet iemand misschien wat het is? en hoe je het het best weg kan krijgen?

p.s. let aub niet op me slecht afgewerkte achterkant... komt nog een andere plaat voor :) dat is als ik verder ga modden met deze kast :)
Mooie pantoffel >:)
Misschien kan je eens kijken bij producten voor het reinigen van aquaria ofzo .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 20-06 14:51

freshy98

Atari

ff een foto van mijn WC in aanbouw. ga 'm vanavond testen op lekkage.

specs: Cascade CPU blok, D-TEK Customs GPU blok, D-TEK Heatercore met push/pull dmv. twee Ys-Tech FD1212252B-2F ventilatoren, Swiftech MCP600 Rev 1, Tygon 1/2" buizen.
mixture wordt 15% monoethyleenglycol en 85% demi water.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/freshy98-oc/overclockers/WC01.jpg
foto is wat brak. gemaakt metmijn Samsung E700 mobiel.

[ Voor 23% gewijzigd door freshy98 op 03-03-2004 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

kast ziet er wel lekker ruim uit :)
geven fan's niet meer herrie als je ze dezelfde lucht laat blazen/zuigen? (dat push-pull)

[ Voor 11% gewijzigd door _ferry_ op 23-02-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wel een sicke setup! Cascade icm die sterke pomp en die masterlijke heatercore (heb em zelf ook :p ).

Zal wel meevallen met de increase in geluidsniveau (als daar al sprake van is), hij heeft prolly ook stille papst fans genomen, zelf heb ik ook een 12cm papst in mn systeem hangen.

Deze :)
Papst Case Fan 120mm 4412FGL (3 pin)
size: 119x119x25mm
rpm: 1600
noise: 26db
airflow: 55.3cfm

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ben dus wc aan het bouwen, en had een pompje gekregen van me zwager, maar die is dus niet sterk genoeg. Het is een aquarium pompje 200 l/u en dat haalt ie niet. Als het water een meter verder gepompt is dan heeft ie te veel weerstand.
Morgu maar ff eentje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104928

heb dit weekend hd cooler gemaakt deze ga ik aansluiten op een water chiller. Hoop dat de rest van mijn koelblokies deze week nog aankomen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/solderenopgeshuurt.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/hd%20cooler.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Ik heb dus bijna een WC setje samengestel, alleen de pomp rest mij nog. Ik wil alles bestellen bij Tweakstore en nou wilde ik eerst de Eheim 1250 halen maar die heeft 13/17mm aansluitingen waar ik 13/13 moet hebben. Is de hydor net zo goed, er staat nl dat hij dezelfde hoeveelheid water per uur voortbrengt. De Swiftech pomp ligt buiten mijn budget.

Andere onderdelen van het setje:

Dangerden RBX SocketA
Dangerden Maze4 GPU
Dangerden Heatercore + Shroud + Enermax 120mm Silent adj speed
Typhoon single quad Bay reservoir
Tygon Tubing
Water Wetter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Nu online
Anoniem: 104928 schreef op 23 februari 2004 @ 21:04:
heb dit weekend hd cooler gemaakt deze ga ik aansluiten op een water chiller. Hoop dat de rest van mijn koelblokies deze week nog aankomen. ;)
Geinige constructie, hoe ga je dat vast maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Anoniem: 101975 schreef op 23 februari 2004 @ 21:14:
Ik heb dus bijna een WC setje samengestel, alleen de pomp rest mij nog. Ik wil alles bestellen bij Tweakstore en nou wilde ik eerst de Eheim 1250 halen maar die heeft 13/17mm aansluitingen waar ik 13/13 moet hebben. Is de hydor net zo goed, er staat nl dat hij dezelfde hoeveelheid water per uur voortbrengt. De Swiftech pomp ligt buiten mijn budget.

Andere onderdelen van het setje:

Dangerden RBX SocketA
Dangerden Maze4 GPU
Dangerden Heatercore + Shroud + Enermax 120mm Silent adj speed
Typhoon single quad Bay reservoir
Tygon Tubing
Water Wetter
Check de Swiftech MCP600 rev 2. Dat is de opvolger van degen die ik nu heb.
Ding kan 3.2mtr opwaardse druk leveren! De mijne doet "maar" 2.2mtr.

BTW: waarom wil je een reservooir gebruiken? Een T-line is veel makkelijker en ruimte besparender. Moet alleen ff oppassen dat je niet morst als je gaat vullen. Kwam ik gister achter :-)

[ Voor 12% gewijzigd door freshy98 op 24-02-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

_ferry_ en aramdin: om jullie vraag en opmerking in een keer te beantwoorden, de fan's zijn van het type YS-Tech FD1212252B-2F. Niet Papst dus. Mijn fout :-)

Specificaties:
-Type: FD1212252B-2F
-Grootte: 120 x 120 x 25 mm.
-Vermogen: 1,92 W.
-Toerental: 1600 RPM.
-Luchtverplaatsing: 106,0 m³/h
-Geluidsproductie: 30 dba
-Spanning: 12 V
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

Ik wilde er eigenlijk 2 heatercores in gooien, maar de kast is te klein :-( En dat terwijl de kast echt groot is...

De kast is een Yeong Yang YY4020B. Gekocht bij Freezing Hardware. Te gekke kast! Je kunt alle platen los schroeven. Geweldig om te modden dus.

Met een programma dat iemand op Overclockers.com heeft geplaatst kun je uitrekenen wat het geluids lawaai wordt. Ik had uitgerekend dat 4 ventilatoren van 30dba elk op 36dba uit kwam als ze alle vier tegelijk draaien. Wat twee ventilatoren van 30dba doen moet ik nog ff uitrekenen.
Als ze teveel lawaai maken dan bouw ik een simpele schakeling om te kunnen schakelen tussen 12/9,5/7V.

Zie trouwens net dat de foto het niet meer doet. Dit weekend zal ik hem op de FTP van @home mikken. Brinkster doet nog wel eens moeilijk nl. maar had ff niets anders.

Gisteravond heb ik de cyclus gevuld met 15% Glycol en 85% demi-water. Ongeveer dan. De grote lucht bellen zijn er uit. Vanavond laat ik hem nog weer de hele avond draaien om zoveel mogelijk micro lucht belletjes er uit te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door freshy98 op 24-02-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Check de Swiftech MCP600 rev 2. Dat is de opvolger van degen die ik nu heb.
Ding kan 3.2mtr opwaardse druk leveren! De mijne doet "maar" 2.2mtr.

BTW: waarom wil je een reservooir gebruiken? Een T-line is veel makkelijker en ruimte besparender. Moet alleen ff oppassen dat je niet morst als je gaat vullen. Kwam ik gister achter :-)
even een vraagje tussendoor, hoe hoog moet zon T line zijn? En watvoor dop gebruik je ervoor?(bv Tygon 1/2")

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

mktje schreef op 24 februari 2004 @ 13:38:
[...]

even een vraagje tussendoor, hoe hoog moet zon T line zijn? En watvoor dop gebruik je ervoor?(bv Tygon 1/2")
Als ik het goed heb moet je T-line hoger zijn dan het hoogste punt waar je water komt. In mijn geval de CPU dus Maar zoals aan mijn foto kan zien is mijn T-line niet zo hoog. Als die dan vol water zit zorg dan wel dat ie afgesloten is, anders komt het water te ver omhoog en komt het eruit ;-) Trust me, ik spreek uit ervaring sinds gisteravond ;-)

De dop die ik gebruik is ergens van uit huis. Heb geen diee waarvan. Moet nog een goede kopen. Degen die ik had was te klein.
Weet toevallig iemand waar je grote doppen kan kopen?

Ik gebruik Tygon buizen. Exacte type weet ik zo niet uit mijn hoofd. Zal het vavond ff noteren als ik het niet vergeet. Heb het gekocht bij Tweakstore. Niet goedkoop trouwens. Spul kost 10 Euro de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96154

Anoniem: 101975 schreef op 23 februari 2004 @ 21:14:

...
Dat de Eheim 1250 een 17mm ingang heeft maakt niet zoveel uit. Ik heb mijn 13mm Tygon slang even in een kopje met heet water gehangen waardoor de slang zachter wordt. Vervolgens schuif je de slang dan zo om de aansluiting heen.

Geen probleem. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104928

Tazzy schreef op 23 februari 2004 @ 22:12:
[...]

Geinige constructie, hoe ga je dat vast maken?
gewoon op de bodem van mijn case met die schroeven maar ga proberen om der veertjes tussen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54555

Ik heb laats deze grill gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/chiefgrill.bmp
Nou krijg ik deze er dus niet op gemonteerd omdat dat stuk onder het PSU gat te lang is en dan op de verstevigings balken van de chietec komt.
en je dus de bevestigings gaten verkeerd heb zitten.
(matrix big tower)
Heeft iemand deze grill ook? en hoe heb je deze gemonteerd?!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 54555 op 25-02-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87451

Anoniem: 14599 schreef op 22 februari 2004 @ 19:58:
[afbeelding]
[afbeelding]

zulke aanslag heb je ook in de drink bak van parkieten :*)
ik haalde het altijd weg met een oude tandenborstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mktje schreef op 24 februari 2004 @ 13:38:
[...]

ik zou dus egt niet voor zon T line kiezen!! ik had het ook en ben er snel vanaf gestapt, en een reservoir bevalt me zeer goeed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Anoniem: 95473 schreef op 25 februari 2004 @ 16:41:
[...]

ik zou dus egt niet voor zon T line kiezen!! ik had het ook en ben er snel vanaf gestapt, en een reservoir bevalt me zeer goeed!!
en waarom bevalt jou een reservoir dan zo goed? voor mij is dit mijn eerste WC project en een reservoir lijkt me compleet onnodig. bijvullen en ontluchten gaat net zo makkelijk met een T-line als met een reservoir. lijkt mij iig. plus dat een reservoir ook nog eens onnodige ruimte inneemt als je hem in je kast wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 16:17
Heb net een leuke rad gezien van innovatek>>
Afbeeldingslocatie: http://www.highspeedpc.com/Merchant2/graphics/00000001/HTCSbig.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.highspeedpc.com/Merchant2/graphics/00000001/HTCSbase.jpg

Weet iemand hoe deze presteerd?? Kan me vaag herinderen dat ik een week terug een review had gelezen hierover maar waar weet ik niet en kan ik niet meer vinden 8)7

Er hoeft bij deze geen fan op dus das wel aardig stil maar lijk me ook niet zo koel.. Link naar page: http://www.highspeedpc.co...SPC&Category_Code=HTCSrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
SchiedamLauw schreef op 25 februari 2004 @ 17:26:
Heb net een leuke rad gezien van innovatek>>
[afbeelding]

[afbeelding]

Weet iemand hoe deze presteerd?? Kan me vaag herinderen dat ik een week terug een review had gelezen hierover maar waar weet ik niet en kan ik niet meer vinden 8)7

Er hoeft bij deze geen fan op dus das wel aardig stil maar lijk me ook niet zo koel.. Link naar page: http://www.highspeedpc.co...SPC&Category_Code=HTCSrad
lijkt wel een ontwerp van nieuwe WTC ofzo 8)7
46cm hoog!! nee dank je, ik hou toch liever van klein en compact.
Edit: was me nog niet eens opgevallen: $329.99....tsjah tis waar je je geld aan wil uitgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 22:30

t!mP

is inflatie gevoelig

Tja als je het dan toch extern doet, kan je voor dat geld ook zelf iets moois (laten) maken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00

justifire

Shut up and squat !!

Heb al gezocht, maar kwam niet echt tegen wat ik wil weten.
Is er al eens iemand geweest die precies heeft gemeten wat het nou igg scheelt in temperatuur van het water als je extra fans op je radiator maakt?
Heb momenteel een Black Ice Extreme 2 met 1 120 mm fan erop.
Nu vraag ik mij af of het nou nut heeft om er 1,2 of misschien wel 3 fans bij te zetten.
En nu wil ik dus geen antwoorden van ---Ja natuurlijk heeft het nut (meer lucht is meer koeling)---
Maar gewoon duidelijk verschillen. (graden celsius dus )

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom Weustink schreef op 25 februari 2004 @ 16:50:
[...]

en waarom bevalt jou een reservoir dan zo goed? voor mij is dit mijn eerste WC project en een reservoir lijkt me compleet onnodig. bijvullen en ontluchten gaat net zo makkelijk met een T-line als met een reservoir. lijkt mij iig. plus dat een reservoir ook nog eens onnodige ruimte inneemt als je hem in je kast wil.
ik dacht precies hetzelfde als jij toen ik een wc aanschafte! (jaar geleden)
maar ik vond het zon gekloot met zon T-line... Je krijgt het lucht er heel moeilijk uit, het duurt heel lang (vooral in vergelijking met een rad) want je bent wel minstens een paar minuten bezig, een reservoir een paar seconden.... Ik heb een heel klein reservoir:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/P1010056(3).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/P1010052(2).JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72239

okee, ik ben al een tijdje aan het uitkijken om over te schakelen op wc, nu zit ik enkel nog met het probleem van de radiator. Ik zit hier met een gewone midi-tower kast. Kan ik er een dual-fan rad in plaatsen. Hoe dan het beste, binnen/buiten de kast, de fans naar binnen/buiten laten blazen?
of zou ik toch maar opteren voor een singlerad, gaat dit dan geen prob zijn voor mijn temps ? Ik zou er graag cpu/gpu mee koelen.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Maybe handiger als je precies post welke kast je hebt...Dit is veels te weinig informatie...

Ook handig is om de maten te bekijken van de rad die je wil hebben en dan naar je kast te kijken...

[ Voor 35% gewijzigd door aramdin op 25-02-2004 23:34 . Reden: extra info ]

Instagram / YouTube

• freshy98

freshy98

Atari

Anoniem: 95473 schreef op 25 februari 2004 @ 21:17:
[...]

ik dacht precies hetzelfde als jij toen ik een wc aanschafte! (jaar geleden)
maar ik vond het zon gekloot met zon T-line... Je krijgt het lucht er heel moeilijk uit, het duurt heel lang (vooral in vergelijking met een rad) want je bent wel minstens een paar minuten bezig, een reservoir een paar seconden.... Ik heb een heel klein reservoir:
ik heb mijn pomp gewoon de hele nacht laten draaien. 's nachts wel wat bijgevuld. 's morgens was alle lucht er uit.
en hoe vaak moet jij je mix verversen dan? als je dat elke week moet doen doe je toch iets fout lijkt mij. mijn plan is om 'm alleen bij te vullen indien nodig.

Anoniem: 70503

Ik zou graag in de toekomst me ook een wcsetje aanschaffen, binnen paar maanden pas. Maar ik was zo aan het rondkijken.
Weet er iemand waar ik nog zo'n cascade blokje kan halen?
En ivm radiator: zo'n dangerden heatercore is dat wel iets? Ik heb gehoord dat deze goed presteert maar kan dat op tegen zo'n rad met 3 120mm fans? of zo'n black ice extreme... en als ik er nu eens 2 fan die dangerden heathercores opsteek, presteerd hij dan beter?

• aramdin
Ik ben zelf ook de trotse bezitter van die heatercore. Ik wilde zelf ook een Black Ice Extreme kopen, die tweakstore toendertijd niet op voorraad had. Ik heb een gesprek gehad met Jeroen die me deze rad voorlegde. Ik dacht zelf toen aan een airplex evo 240, maar hij zei toen dat de flow drop het niet waard was.

Ik heb er nooit spijt van gehad!

Hij zal wel iets beter presteren als je een dual fan setup doet, maar ik heb geen harde cijfers...

Check mn signature voor plaatjes als je daar behoefte aan hebt :9

Instagram / YouTube

Anoniem: 72239

aramdin schreef op 25 februari 2004 @ 23:30:
Maybe handiger als je precies post welke kast je hebt...Dit is veels te weinig informatie...

Ook handig is om de maten te bekijken van de rad die je wil hebben en dan naar je kast te kijken...
er staat nergens een merk op de kast, anders had ik dat er wel bijgezet. In mijn kast(naast de voeding heb ik plaats om een black ice extreme II(273.4 x 133 x 45 mm ) te plaatsen. Vanonder in mijn kast, onder mijn hd, floppy enz heb ik plaats om een black ice extreme (153 x 133 x 45mm ) te plaatsen. En kan mij iemand meer vertellen over die heatercore: zijn die zijn aansluitingen netjes, hoe heb je hem bevestigd in je kast ?

en dan blijft mijn vraag, is er veel verschil met radiator in de kast, buiten de kast, de fans naar binnen of naar buiten laten blazen.

alvast bedankt

• freshy98

freshy98

Atari

Anoniem: 70503 schreef op 26 februari 2004 @ 09:55:
Ik zou graag in de toekomst me ook een wcsetje aanschaffen, binnen paar maanden pas. Maar ik was zo aan het rondkijken.
Weet er iemand waar ik nog zo'n cascade blokje kan halen?
En ivm radiator: zo'n dangerden heatercore is dat wel iets? Ik heb gehoord dat deze goed presteert maar kan dat op tegen zo'n rad met 3 120mm fans? of zo'n black ice extreme... en als ik er nu eens 2 fan die dangerden heathercores opsteek, presteerd hij dan beter?
Cascade blokken worden hand gemaakt in Australie door iemand genaamd Cathar.
Site weet ik zo ff niet. Is met google vast wel te vinden.
Dingen zijn niet goedkoop, en import kosten maken het alleen maar duurder. Ik heb het geluk dat ik er een via een veiling op Tweakstore.net kon kopen. Kostte me als nog 115 Euro btw ;-)

Voor heatercores zou ik kijken op www.vcore.dk. Zij leveren ook de D-Tek Heatercore die ik heb. Heb 'm zelf daar besteld. betaling kan via IBAN en bestelling is binnen een paar dagen binnen.
Site is wel in het Deens, maar ff mailtje sturen en ze leggen het je zo uit. Echt een goed bedrijf!

Als jij 2 fan's aan je heatercore wilt hangen zou ik dat in push/pull doen.
Sinds gisteravond draait mijn machine weer, en op 2315Mhz (standaard 1833Mhz 2500+) haal ik 20C idle en 25C stressed :-)

Anoniem: 54742

Tom Weustink schreef op 26 februari 2004 @ 11:38:
[...]

Cascade blokken worden hand gemaakt in Australie door iemand genaamd Cathar.
Site weet ik zo ff niet. Is met google vast wel te vinden.
Dingen zijn niet goedkoop, en import kosten maken het alleen maar duurder. Ik heb het geluk dat ik er een via een veiling op Tweakstore.net kon kopen. Kostte me als nog 115 Euro btw ;-)

Voor heatercores zou ik kijken op www.vcore.dk. Zij leveren ook de D-Tek Heatercore die ik heb. Heb 'm zelf daar besteld. betaling kan via IBAN en bestelling is binnen een paar dagen binnen.
Site is wel in het Deens, maar ff mailtje sturen en ze leggen het je zo uit. Echt een goed bedrijf!

Als jij 2 fan's aan je heatercore wilt hangen zou ik dat in push/pull doen.
Sinds gisteravond draait mijn machine weer, en op 2315Mhz (standaard 1833Mhz 2500+) haal ik 20C idle en 25C stressed :-)
@ wat voor geluids productie ??

[in het algemeen]

ik zie best vaak temps enzo staan, maar er wordt niet bij vermeld wat voor fans er tegen aan staan en @ hoeveel volt die draaien.

ik zelf heb bijvoorbeeld een idle van 32 grade en stressed temp van 38/39 grade en kep een evo 240 rad met 2 enermax fans erop die onder de 5 volt draaien. Gewoon niet hoorbaar. seagate barracuda hdd`tjes hangen erin, voeding zalman 400 watt met de fan die @ 5 volt staat. Stiller kan de pc op dit moment niet zijn.

voor de geïnteresseerden: http://www.whatsup.nl/flex/mojo/
tegenwoordig: blauw water, 5 coolermate casefans, aerogate1 is eruit, die heeft plaats gemaakt voor een gemodde sunbeam rheobus met uv blauwe plexi :) en chrome ledhouders. nieuwe pics komen nog wel als ik zin in heb om ze te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 54742 op 26-02-2004 14:26 ]

• freshy98

freshy98

Atari

Mojo_powah: de twee YS-Tech fan's doen 30dba per stuk wat uitkomt op gezamelijk 32,6dba als ik mij niet vergis. ik wil nog wel gaan testen met een Zalman pot meter, maar dat komt later. Eerst dingen weer op orde krijgen.
de lucht die nu uit de heatercore komt is bijna koud.

Van de andere twee ben ik vergeten de specs te noteren, maar de 92mm hoor je bijna niet. zit op de "fan only" connector van de Antec TruePower 550W. Denk alleen wel dat ik die daar vanaf ga halen. Hij zuigt te weinig lucht aan vind ik.
de 120mm valt wel mee. overigens, de heatercore fan die aan de kast vast zit en de 120mm fan die achter in de kast zitten hebben beide een rubber er tussen.

gisteravond heb ik 'm alleen gedraaid met bovenkap en zijkappen er af. vanavond gaat ie voor de eerste keer met kappen erop draaien. ook zit de voorkant er dan op, dus de temp zal wel wat stijgen ook.

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 15:04
hallo,

Ik heb wat nieuwe onderdelen gekocht voor mijn waterkoelingsset.(nl black ice extreme en een nextcool w-tank 800)
en ik vroeg me af hoe dat ik deze best zou positioneren, normaal gezien zou ik het volgende doen:

pomp->CPUwb->rad->pomp

(hierdoor zou het warmer water dat uit de cpu komt direct gekoeld kunnen worden)

Het probleem is het volgende. ik heb hier veel topics doorlopen over WC en ik zie dat veel mensen aanraden om eerst het rad te plaatsen en dan pas het CPUwb.
maar nergens staat hier een deftige uitleg, waarom dit eventueel beter zou zijn.

En nu mijn vraag:
Is het beter om eerst het rad te plaatsen of eerst het CPUwb? en waarom?(Dat wil ik vooral weten)

Anoniem: 51220

het maakt niet zo gek veel uit, maar je zou kunnen zeggen als je
pomp->rad->cpu-> (reservoir) -> pomp de warme water eerst al een beetje afkoelt in pomp/reservoir en daarna weer door het rad gaat waar het zo koud mogelijk wordt en dan weer verwarmd wordt door je cpu. Het water wordt dus niet al extra opgewarmd door de pomp of reservoir. Maar veel verschil maken doet het niet.

• PilatuS
  • Niet online
volgens mij maakt het helemaal niets uit welke volgorde je aanhoud
aangezien het water in het cpu blok misschien 0.1 graden opwarmt

bij mijn setup is het pomp -> cpu -> rad -> gpu -> res -> pomp

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

weet iemand wat nu echt het beste ontwerp is voor een cpu blok, zowel als een gpu/northbridge blok, de crusade blijkt goed te werken, maar heb geen plaatje van de binnenkant. Ik wil namelijk toch eens eiegn blokjes gaan frezen :)

Heb nu trouwens een maze 2 ;)

bla?

Tom Weustink schreef op 26 februari 2004 @ 09:45:
[...]

ik heb mijn pomp gewoon de hele nacht laten draaien. 's nachts wel wat bijgevuld. 's morgens was alle lucht er uit.
en hoe vaak moet jij je mix verversen dan? als je dat elke week moet doen doe je toch iets fout lijkt mij. mijn plan is om 'm alleen bij te vullen indien nodig.
hmm als je het anders neerzet ofzo..
ik vul het nooit bij... :)
vooral in het begin verander je je opstelling redelijk vaak dus dan moet je het telkens weer vullen...

• freshy98

freshy98

Atari

Anoniem: 95473 schreef op 26 februari 2004 @ 23:07:
[...]

hmm als je het anders neerzet ofzo..
ik vul het nooit bij... :)
vooral in het begin verander je je opstelling redelijk vaak dus dan moet je het telkens weer vullen...
PC staat nu aan en maakt geluid. dat is ook echt alles.
een standaard pc uit de winkel maakt net zo veel lawaai gok ik.

zoals ik mijn opstelling nu heb houd ik 'm wel. bevalt me goed zo en zie geen punt van verbetering op dit moment.

overigens, nu de kappen er weer opzitten is de idle temp zo'n 21C en stressed 28C. blijft netjes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71919

Ik ben al een tijdje naar een WC setje aan het kijken voor in mijn pc-tje.
De dingen die ik via WC wil koelen zijn:
* CPU (P4 2.4 GHz)
* GPU (GF4 TI 4200)
* HDD's (2x 60GB / 1x 160GB)
(* eventueel memory)

Ik ben er alleen nog niet uit wat het beste is:
* Standaard setje kopen
* Losse componenten kopen
* Grotendeels zelf maken

Ik heb al wel wat zoekwerk gedaan naar wat setjes en kwam als eerste uit op het
"Thermaltake Aquarius II" setje.
Echter na het bekijken van de demo movie vind ik het een beetje een "te simpel" en "gammel" setje vanwege al dat magneten gedoe + (zo ziet het eruit) slap plastic bakkies

Ik beschik over een Antec SX1240 kast (Fulltower) dus inbouw-ruimte zat.
Kan iemand mij raad geven wat het beste is om te doen ?

De voornaamste redenen voor het willen nemen van WC:
* 't is stiller (pc maakt nu een pokke herrie)
* 't ziet er nice uit --> optisch casemodding (ben helemaal fan van blauwe ledjes :P)
* wil weer es wat nieuws proberen (nog nooit WC gehad)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 71919 op 27-02-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

XaZa: mijn pa heeft die auqarius set en is er wel tevreden over. die magneten zijn echt heel sterk!
hij heeft er alleen wel een andere radiator bij gekocht. dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70503

Tom Weustink schreef op 27 februari 2004 @ 09:48:
XaZa: mijn pa heeft die auqarius set en is er wel tevreden over. die magneten zijn echt heel sterk!
Btw je specspag werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Laatst online: 20-06 16:17
Met een aquarius setje kan je het onderstaande niet echt koel houden het pompje kan ook maar zo'n 90 liter per uur.. ik zou je aanraden (als je dit alles echt wilt koelen) om zelf onderdelen uit te zoeken en een krachtige pomp en rad als je het echt koel wilt houden tenminste ;)
* CPU (P4 2.4 GHz)
* GPU (GF4 TI 4200)
(* eventueel memory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Anoniem: 70503 schreef op 27 februari 2004 @ 10:39:
[...]

Btw je specspag werkt niet:)
hij werkt weer. had 'm gisteravond geupdate, maar had er niet bij stil gestaan dat er een nieuwe ID voor in de plaats kwam :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 23:13
Vandaag heb ik mijn "goede waterkoeling aangeschaft bij tweakstore een hele goede winkel aardige mensen
- Dangerden RBX cpu koeler
- HWlabs Black Ice Micro2
- Hydor L30 1200L/H pomp (volgens de verkoper was die beter dan de eheim )
- Floppy bay reservoir
- Tygon 3/8" ( 2 meter)
- Slangklemmen
- Artic silver spul :)
- 2 sunbeam fans met uv rondje voor de Black ice :)
- 2 kleuren voor in de kast....

ik heb bedacht voor de watercirculatie(weet niet hoe je dat schrijft precies )...
Pomp---->de Black ice mirco2 ---->Blok--->Reservoir
dat is volgens mij de beste roelatie

Dit komt in mijn nieuwe Sunbeam plexie kast met een aopen voor ---> 350 wat :)
dat moet wel lekker overclocken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 18:07
Tom Weustink schreef op 27 februari 2004 @ 09:48:
Zou je me kunnen vertellen welke radiator hij er heeft bijgekocht? En hoeveel scheelde het in temps?
Ik ben namelijk zelf op zoek naar een nieuwe radiator, maar ik ben bang dat een andere radiator te veel flowdrop veroorzaakt (die pomp van een tt aquarius 2 is niet zo sterk dus...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SchiedamLauw schreef op 27 februari 2004 @ 10:50:
Met een aquarius setje kan je het onderstaande niet echt koel houden het pompje kan ook maar zo'n 90 liter per uur.. ik zou je aanraden (als je dit alles echt wilt koelen) om zelf onderdelen uit te zoeken en een krachtige pomp en rad als je het echt koel wilt houden tenminste ;)
* CPU (P4 2.4 GHz)
* GPU (GF4 TI 4200)
(* eventueel memory)
Hmm, bedankt voor deze toelichting.
Ik had zelf ook al wel in gedachte om een setje zelf samen te stellen, en eventueel een blokje zelf te maken @ school.
Zit namelijk @ HTS Werktuigbouw waar ze een aantal leuke CNC machientjes hebben staan. (Echter nadeel: Bijna nooit toegankelijk / beschikbaar wegens grote drukte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St!nG schreef op 27 februari 2004 @ 16:26:
Vandaag heb ik mijn "goede waterkoeling aangeschaft bij tweakstore een hele goede winkel aardige mensen
- Dangerden RBX cpu koeler
- HWlabs Black Ice Micro2
- Hydor L30 1200L/H pomp (volgens de verkoper was die beter dan de eheim )
- Floppy bay reservoir
- Tygon 3/8" ( 2 meter)
- Slangklemmen
- Artic silver spul :)
- 2 sunbeam fans met uv rondje voor de Black ice :)
- 2 kleuren voor in de kast....

ik heb bedacht voor de watercirculatie(weet niet hoe je dat schrijft precies )...
Pomp---->de Black ice mirco2 ---->Blok--->Reservoir
dat is volgens mij de beste roelatie

Dit komt in mijn nieuwe Sunbeam plexie kast met een aopen voor ---> 350 wat :)
dat moet wel lekker overclocken denk ik
Zou je een globale prijs willen geven wat je voor dit alles kwijt was ?
(Hmmz, zie nu voor de 2e keer deze post :P, ook al @ Hardware.inof forum ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 71919 op 27-02-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 23:13
met nog wat spul glow wire en nog wat dingen in totaal 325 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb 3 blokjes van tha mafkees NB, GPU en CPU een evo240 rad en een Hydor L20 pompje.
op het rad zitten 2 enermax fans van 120mm.
mijn temp is lager wanneer deze fans op 7 volt lopen als wanneer ze op 12v lopen.
hoe kan dit?
de fans zuigen de lucht door het rad heen zo naar buiten toe. De lucht wordt dus uit mijn kast gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

omg 1ste post in dit topic 8)7 :P

Ik wil binnekort ook wc aanschaffen en laat m'n moeder nou net even naar de sloop moeten om ruitewisser te fixen :P (ja m'n moeder ja 8) )
Nu kan ik dus even snel mee om radiatortje te halen maar ik weet niet waar ik op moet letten..
Heb al even in topic rondgekeken wat in de faq stond maar vraag me nog paar dingetjes af:
1:rad komt maybe extern, kun je een ouwe rad mooi oppoetsen zodat het er weer een beetje bling uit ziet??
2:maten maken niet zoveel uit want komt waarschijnlijk toch extern maar welke hebben nou goeie performence??
3:hoe kan ik er een aansluiten op m'n wc?? naam aan dat ze niet allemaal tweaker-proof 10mm pilaren hebben >:)

als iemand me even snel kan helpen want me ma rijdt zo weg :) (leuk man zo zonder eigen auto... :/ :| )

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zorg er iig voor dat je een koperen radiateur neemt aangezien de meeste blokjes ook van koper zijn

als je rad toch extern komt kan ik je aanraden om een zo groot mogelijke te nemen, want hoe groter hoe beter ie koelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
intuliegend schreef op 28 februari 2004 @ 16:29:
omg 1ste post in dit topic 8)7 :P

Ik wil binnekort ook wc aanschaffen en laat m'n moeder nou net even naar de sloop moeten om ruitewisser te fixen :P (ja m'n moeder ja 8) )
Nu kan ik dus even snel mee om radiatortje te halen maar ik weet niet waar ik op moet letten..
Heb al even in topic rondgekeken wat in de faq stond maar vraag me nog paar dingetjes af:
1:rad komt maybe extern, kun je een ouwe rad mooi oppoetsen zodat het er weer een beetje bling uit ziet??
2:maten maken niet zoveel uit want komt waarschijnlijk toch extern maar welke hebben nou goeie performence??
3:hoe kan ik er een aansluiten op m'n wc?? naam aan dat ze niet allemaal tweaker-proof 10mm pilaren hebben >:)

als iemand me even snel kan helpen want me ma rijdt zo weg :) (leuk man zo zonder eigen auto... :/ :| )
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/590125 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Beantwoord natuurlijk niet echt de vraag...
Als je even de post goed gelezen had had je gezien dat ik dat topic al doorgspit had maar niet alle antwoorden had kunnen vinden.
Er staat bv bijna niks in over de performance van verschillende rads van auto's die je vaak op sloperijen vind, en het verschil tussen die en commerciele pc rads.

ook staat er niet bij hoe je de buitenkant van die dingen het best schoon kunt maken, gaat alleen over de binnenkant.
En als laatste staat er ook niet veel in over het aansluiten van 10mm slangen op sloop rads, alleen een paar posts over hardsolderen, en aangzien ik dat nog nooit gedaan heb vraag ik me af of er nog andere oplossingen zijn.

al met al niet zo nuttig dus :O ;)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

pyro83 schreef op 27 februari 2004 @ 16:55:
[...]

Zou je me kunnen vertellen welke radiator hij er heeft bijgekocht? En hoeveel scheelde het in temps?
Ik ben namelijk zelf op zoek naar een nieuwe radiator, maar ik ben bang dat een andere radiator te veel flowdrop veroorzaakt (die pomp van een tt aquarius 2 is niet zo sterk dus...).
heb mijn pa net ff gevraagd, en het is een Innovatek die hij bij Freezing Hardware gekocht heeft. Single fan radiator.
temp verschil schijnt niet echt heel groot te zijn. mijn pa heeft MBM er niet meer op staan, dus kan het niet checken, en ik ga niet met zijn PC klooien.

vress dus dat je er niet heel erg veel aan hebt. ik weet wel dat als je wilt gaan overclocken ik persoonlijk de set niet zou nemen. koop dan liever wat Asetek Waterchill spullen. die nieuwe Antartica(?) schijnt er lekker te presteren. kijk eens op http://www.overclockers.com voor een review. staat er sinds vrijdag een op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

ik d8 laat ik maar geen appart topic hier voor aanmaken is zo'n kleine vraag :+

waarmee vullen jullie je waterkoeling? met gedestileerd water of gewoon water met speciaal middeltjes erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Aan te raden is: Gedestilleerd/gedemineraliseerd water met anti-corrosie/algen. De verhoudingen staan meestal op de anti-corrosie/algen flesjes.

Dit mengseltje zorgt ervoor dat je geen oxidatie/algen krijgt in je waterloop.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

ik gebruik alleen gedestileerd water is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

Ik heb hier en daar ook gelezen dat mensen koelvloeistof of anti vries :s van auto's in hun waterkoelingset gooien, meestal goedkoop te halen bij de autodealer. Levert dit betere resultaten op en beinvloed dit de levensduur van je setje niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 20-06 15:32

Exigence

dnkroz

Anoniem: 59362 schreef op 28 februari 2004 @ 22:55:
Ik heb hier en daar ook gelezen dat mensen koelvloeistof of anti vries :s van auto's in hun waterkoelingset gooien, meestal goedkoop te halen bij de autodealer. Levert dit betere resultaten op en beinvloed dit de levensduur van je setje niet?
De koelcapaciteit gaat er iets van omlaag (lees: bijna onmeetbaar), het helpt tegen algen en de levensduur wordt er niet langer of korter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Jongens, dit staat uitgebreid in de FAQ uitgelegd hoor :) Het is idd aan te raden bij je demi water wat Water Wetter of iets in die trant bij te voegen. Hierdoor krijgt alg geen kans en het beschermt de onderdelen tegen oxidatie e.d.
Als je koelvloeistof voor autoradiators gebruikt ben je gelijk klaar: alles zit er al in :) en het schijnt de koelprestaties wel degelijk iets te verhogen..

Ik ben btw nog bezig met een uitgebreidere FAQ voor deeltje 7: meer over pompen, waterblocks en waterflow en de rest herzien. Trouble shooter, actieve inhouds-opgave en Handige links- gedeelte toegevoegd. Mark my words: it will look better 8)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 20-06 15:32

Exigence

dnkroz

Silentpuma schreef op 28 februari 2004 @ 23:13:
[...]
Als je koelvloeistof voor autoradiators gebruikt ben je gelijk klaar: alles zit er al in :) en het schijnt de koelprestaties wel degelijk iets te verhogen..
[...]
Ik meende me te herinneren dat de warmte opname van pure koelvloeistof slechter was als water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Dat is dus niet waar, het heet niet voor niets 'koelvloeistof' ;)

Het verbeterd juist de warmte overdracht van het materiaal->water. Het kan opzich niet meer warmte opnemen dan normaal water (welke toch al 4 keer meer is dan lucht)
Heb helaas geen link bij de hand om deze stelling te onderbouwen..

Daarom bij deze aan iedereen: heb je interessante links m.b.t. Water Cooling: vooral posten (of mailen)!! Ik zal ze later in de FAQ verwerken zodat iedereen het later kan nagaan! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Silentpuma op 28-02-2004 23:54 . Reden: typo.. ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 20:54

Jack

MHz Matters

Silentpuma schreef op 28 februari 2004 @ 23:53:
Dat is dus niet waar, het heet niet voor niets 'koelvloeistof' ;)

Het verbeterd juist de warmte overdracht van het materiaal->water. Het kan opzich niet meer warmte opnemen dan normaal water (welke toch al 4 keer meer is dan lucht)
Heb helaas geen link bij de hand om deze stelling te onderbouwen..

Daarom bij deze aan iedereen: heb je interessante links m.b.t. Water Cooling: vooral posten (of mailen)!! Ik zal ze later in de FAQ verwerken zodat iedereen het later kan nagaan! :)
het is dus wel waar :P
gewoon water koelt beter dan koelvloeistof. Koelvloeistof is water met antivries (en nog wat andere meuk).
Water koelt simpelweg het beste en zodra je er wat bij in gaat gooien wordt het minder. Dit is dus het geval bij koelvloeistof. Het voordeel van koelvloeistof is alleen dat het minder snel bevriest.

[ Voor 3% gewijzigd door Jack op 28-02-2004 23:59 ]

[Specs]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.