Jippie, eindelijk waterkoeling!!!
Zaterdag met de auto naar Rotterdam gegaan, naar de Tweakstore.
Daar, na wat informeren de volgende spulletjes gekocht:
Dangerden Maze4 478
Black Ice Micro 2
Eheim 1048 waterpomp 600l/h
Dangerden Reservoir rond
2 x Antec Case Smart Fan D/BB 80x8
Tygon tubing 1/2inch (2,5 meter)
RedLine Waterwetter 4oz
8 x Nylon Hose-clamp 3/4inch OD
4 x Hose fitting 10mm Brass
UV Dye-Lite Blue 2ml
Arctic Silver5 Thermal pasta
Ik wilde eigenlijk gelijk voor cpu,nb en vga koeling gaan, maar het budget was ook weer niet zo groot. En ik kan natuurlijk later alsnog voor de nb en vga gaan

.
Enfin...thuisgekomen gelijk aan de slag natuurlijk. Heel het setje in elkaar gezet en in de tuin ff testen. En wat denk je, lekken als een gieter

. Was vergeten om isolatie-tape om het schroefdraad van de fittingen te doen

Daarna setje uit elkaar gehaald...isolatie-tape op de fittingen en gelijk in mijn pc gebouwd, terwijl ik nog geen succesvolle "droge" test had voltooit
Ik kwam al snel een probleempje tegen. Ik heb een Aopen HQ08 kast en heb de radiator dwars boven de voeding geplaatst, alleen is deze radiator net iets breder dan 2 80mm fans (omdat de in- en uitgang net iets uitsteken). Met als gevolg dat ik mijn side-panel er niet meer op krijg

Ik moet hier nog ff over brainstormen, maar ik denk dat ik um tzt maar in het dak van pc bouw. Maar dat is voor latere zorg.
Daarna wilde ik mijn boxed-cooler van Intel eraf halen en trok gelijk mijn cpu uit de socket, omdat ik vast zat aan het block. Ik wist niet dat dat kon zonder het hendeltje van het socket op te lichten

Maar geen pinnetjes gebogen ofzo
Verder kwam ik eigenlijk geen problemen meer tegen. Alle slangen goed bevestigt met hose-clamps.....water (gedeminiraliseerd) in het reservoir....ff door laten lopen naar de pomp....nog meer water...waterwetter erbij...en daarna maar gewoon aangezet. Toen begon het gevecht tegen de luchtbelletjes, maar dat heeft al met al niet langer dan een uur geduurd. Hij draait nu al sinds zaterdag perfect en de resultaten zijn verbluffend. En "nog" geen lekkages
Voorheen waren mijn idle/stressed temps 30/55 (P4 2.8c) en nu zijn ze 23/28

Dus ik ga binnerkort maar es kijken tot hoever ik kan overklokken met redelijke temperaturen.
Het enige min-puntje is, dat de pc niet echt stiller is geworden. De boxed-cooler was dus niet de herrieschopper

Binnerkort dus maar es de casefans op 7-volt proberen.
Volgende maand gaat er nog een NB-blokje tussen en de maand daarna een leuk VGA-blokje.
i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME