ja maar watterwetter, engine ice , en zerox is dus echt wel beter al gewoon water, het word niet voo niks ook gebruik in rally wagens die toch echt wel heter zijn als een zielig pctje 
Ik wil nu al een tijdje een wc aanschaffen maar raak een beetje in de war van de vele koelblokken..dus even wat advies gevraagt.
Ik heb een kleine 300 euro te besteden, en wil daarvoor een wc aanschaffen waar ik goed mee voorruit kan, en ook lekker mee kan overclocken, en een nieuwe voeding (2x300 watt heb ik nu, moet er 1 worden)
Ik wil nu iig m'n cpu en gpu koelen maar in de toekomst waarschijnlijk ook nog northbridge/hdd etc dus moet wel goed uit te breiden zijn.(ligt eraan hoeveel het budget toelaat)
Om wat meer geld over te hebben voor blokjes en voeding etc wil ik een radiator van de sloop halen.
wat ik niet helemaal snap is dat in dit topic bijvoorbeeld de RBX en Whitewater blokken vaak worden aangeraden terwijl ze op de ranglijst van watercoolplanet.de respectievelijk op de 12e&14e plek staan, en ook niet bepaald goedkoop zijn.
Zeker als je ziet dat bv het 1A-HV2 blokje op de 2e plek staat en daarintegen maar 39,00 euro kost, kan iemand mij dit uitleggen?? zijn ze niet te verkrijgen ofzo??
En dan de voeding, hier ben ik ook nog niet helemaal over uit..het is natuurlijk best verleidelijk om gelijk een 550 watt Q-tec te kopen voor 55 euro maar dan zou ik alleen afgaan op de cijfertjes op de verpakking, is deze voeding goed genoeg om een flinke casemod met waterkoeling stabiel te kunnen draaien ( hoewel de pomp waarschijnlijk gewoon op 220 wordt aangesloten)
Dit is het lijstje wat ik tot nu toe heb:
15,- euro || Radiator van de sloop, prijs is schatting
55,- euro || voeding: Q-tec 550watt
27,- euro || Hydor L20 waterpomp 700l/u
39,- euro || 1A-HV2 cpu blok, 2e op ranglijst van watercoolplanet.de
26,- euro || Zern gpu koeler, ok bij 1Akoeling.de, is makkerlijker om bij dezelfde winkel te bestellen en ga dan even af op prestaties van het cpu blok.
23,- euro || Zern Northbrigde koeler, zelfde als gpu koeler eigelijk.
15,- euro || 4 meter silecone slang 8/10mm
9,- euro || Zerex Supercoolant 4oz waterwetter
30,- euro || bochtjes,klemmetjes etc, liefst alluminium, ruwe schatting
20,- euro || verzendkosten van de hele zooi.
--------------
259,- euro totaal.
Als iemand wat van mijn vragen kan beantwoorden of advies heeft graag!
((specs van sys staan hieronder btw))
Ik heb een kleine 300 euro te besteden, en wil daarvoor een wc aanschaffen waar ik goed mee voorruit kan, en ook lekker mee kan overclocken, en een nieuwe voeding (2x300 watt heb ik nu, moet er 1 worden)
Ik wil nu iig m'n cpu en gpu koelen maar in de toekomst waarschijnlijk ook nog northbridge/hdd etc dus moet wel goed uit te breiden zijn.(ligt eraan hoeveel het budget toelaat)
Om wat meer geld over te hebben voor blokjes en voeding etc wil ik een radiator van de sloop halen.
wat ik niet helemaal snap is dat in dit topic bijvoorbeeld de RBX en Whitewater blokken vaak worden aangeraden terwijl ze op de ranglijst van watercoolplanet.de respectievelijk op de 12e&14e plek staan, en ook niet bepaald goedkoop zijn.
Zeker als je ziet dat bv het 1A-HV2 blokje op de 2e plek staat en daarintegen maar 39,00 euro kost, kan iemand mij dit uitleggen?? zijn ze niet te verkrijgen ofzo??
En dan de voeding, hier ben ik ook nog niet helemaal over uit..het is natuurlijk best verleidelijk om gelijk een 550 watt Q-tec te kopen voor 55 euro maar dan zou ik alleen afgaan op de cijfertjes op de verpakking, is deze voeding goed genoeg om een flinke casemod met waterkoeling stabiel te kunnen draaien ( hoewel de pomp waarschijnlijk gewoon op 220 wordt aangesloten)
Dit is het lijstje wat ik tot nu toe heb:
15,- euro || Radiator van de sloop, prijs is schatting
55,- euro || voeding: Q-tec 550watt
27,- euro || Hydor L20 waterpomp 700l/u
39,- euro || 1A-HV2 cpu blok, 2e op ranglijst van watercoolplanet.de
26,- euro || Zern gpu koeler, ok bij 1Akoeling.de, is makkerlijker om bij dezelfde winkel te bestellen en ga dan even af op prestaties van het cpu blok.
23,- euro || Zern Northbrigde koeler, zelfde als gpu koeler eigelijk.
15,- euro || 4 meter silecone slang 8/10mm
9,- euro || Zerex Supercoolant 4oz waterwetter
30,- euro || bochtjes,klemmetjes etc, liefst alluminium, ruwe schatting
20,- euro || verzendkosten van de hele zooi.
--------------
259,- euro totaal.
Als iemand wat van mijn vragen kan beantwoorden of advies heeft graag!
((specs van sys staan hieronder btw))
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Anoniem: 16334
simpel gezegd heb je op dit moment dus 2 populaire "modellen" voor watercooling
Australische(ook wel US) en het Europese(meestal Duitse) model (dit zijn benamingen die ik zelf heb verzonnen maar zo is het wel redelijk duidelijk imho
)
Australische model : de blokken spuiten het water direct boven op het gebied waar de cpu core zich bevind onder het blok, soms met speciale "spuiten" zelfs om de snelheid/impact te verhogen. Een pomp met veel liters/uur en dikke slangen (13mm) zijn hiervoor ideaal, want hoe hoger de flowrate hoe beter de prestaties van deze blokken
voorbeelden : Whitewater, Cascade (nog altijd #1), Dangerden RBX, laatste Silverprop cpu blokken, nieuwe Asetek blok
Maze IV en Swiftech open chamber blokken enzo komen ook uit de US, maar zijn imho op dit moment niet echt zo populair meer (presteren desondanks ook uitstekend daar niet van, en ze zijn nog altijd het best met een peltier
)
Nieuwe europese model (voornamelijk uit Duitsland dus) : k'moet bekennen dat ik er niet alles van af weet
maar volgens mij focussen zich die nu op het creeëren van een zo groot mogelijk oppervlak .. ze spuiten het water ook direct boven op het core gedeelte zo te zien, maar een belangrijk verschil is dat ze een stuk meer flow resistence hebben, waardoor het zinloos is een hele dikke pomp te gebruiken. Slangen zijn vaak ook 10 mm max
voorbeelden : alles wat bij watercoolplanet bovenaan staat eigenlijk
Dan heb je natuurlijk nog gewoon de traditionele blokken (die van Innovatec denk', de Asetek blokken etc) die ook gewoon goed presteren ...
Welke nu beter is ? Op de Amerikaanse en Australische fora lees je toch dat het de combinatie van zo'n "Australisch" blok en een krachtige pomp (en natuurlijk een goeie rad) de beste resultaten oplevert.
Op watercoolplanet staan de Duitse blokken echter bovenaan. Natuurlijk wordt de site dan ook beschuldigt van partijdigheid, maar helemaal zuiver blijkt de test idd niet te zijn. Zo hebben ze bij het testen van het cascade blok (allom bekend als best presterende blok) 10 mm ipv 13 mm slangen gebruikt, samen met een 1046 pomp, terwijl de maker van het blok een zwaardere pomp aanraad. Ook schijnt de calibratie van hun setup niet helemaal te kloppen. Deze test is dus vooral geschikt om deze "europese" blokken te testen, de Australische blokken scoren duidelijk slechter in deze test (omdat deze gewoon niet echt bedoeld zijn voor 10mm/zwakkere pomp combo).
Desondanks zullen al deze blokken die bovenaan staan bij watercoolplanet uitstekend presteren, met als voordeel dat ze geen zware pomp en dikke slangen nodig hebben
ik zie dat je bijv. je hdd wil watercoolen, die zijn volgens mij meestal in 10mm, en aangezien je kleinste aansluitingen altijd de bottleneck vormen heeft het dan weinig zin om een RBX of Whitewater met 10 mm slangen te nemen
Maargoed conclusie is dus dat RBX/Whitewater etc + dikke pomp waarschijnlijk het best presteert, maar een HV2 + minder dikke pomp (en wat "subtielere" slangen
) zal er bijna niet voor onderdoen
goed ik hoop dat ik nu duidelijk heb gemaakt waarom de blokken die hier nu zo veel worden aangeraden op watercoolplanet zo laag scoren
(en plz mensen in mijn 2 modellen zullen een hoop fouten zitten maar ik moest het ff snel duidelijk maken
iemand die me de precieze werking van die "duitse" blokken kan uitleggen
)
toevoeging
neem nou aub niet die Q-Tec voeding
.. leuk voor de prijs, maar voor jouw systeem wil je gewoon een kwaliteits voeding ..
kvrees dat dat iets duurder gaat uitpakken .. een Tagan zijn hele goeie high quality voedingen voor relatief lage prijs denk ik
, ik heb zelf een CWT 550 Watt, deze is identiek aan de Antec 550Truepower(CWT maakt die namelijk), maar is een stuk goedkoper. Hij heeft als voordeel dat je met wat simpele mods de 3.3 de 5 en de 12V lijnen kan aanpassen
Australische(ook wel US) en het Europese(meestal Duitse) model (dit zijn benamingen die ik zelf heb verzonnen maar zo is het wel redelijk duidelijk imho
Australische model : de blokken spuiten het water direct boven op het gebied waar de cpu core zich bevind onder het blok, soms met speciale "spuiten" zelfs om de snelheid/impact te verhogen. Een pomp met veel liters/uur en dikke slangen (13mm) zijn hiervoor ideaal, want hoe hoger de flowrate hoe beter de prestaties van deze blokken
voorbeelden : Whitewater, Cascade (nog altijd #1), Dangerden RBX, laatste Silverprop cpu blokken, nieuwe Asetek blok
Maze IV en Swiftech open chamber blokken enzo komen ook uit de US, maar zijn imho op dit moment niet echt zo populair meer (presteren desondanks ook uitstekend daar niet van, en ze zijn nog altijd het best met een peltier
Nieuwe europese model (voornamelijk uit Duitsland dus) : k'moet bekennen dat ik er niet alles van af weet
voorbeelden : alles wat bij watercoolplanet bovenaan staat eigenlijk
Dan heb je natuurlijk nog gewoon de traditionele blokken (die van Innovatec denk', de Asetek blokken etc) die ook gewoon goed presteren ...
Welke nu beter is ? Op de Amerikaanse en Australische fora lees je toch dat het de combinatie van zo'n "Australisch" blok en een krachtige pomp (en natuurlijk een goeie rad) de beste resultaten oplevert.
Op watercoolplanet staan de Duitse blokken echter bovenaan. Natuurlijk wordt de site dan ook beschuldigt van partijdigheid, maar helemaal zuiver blijkt de test idd niet te zijn. Zo hebben ze bij het testen van het cascade blok (allom bekend als best presterende blok) 10 mm ipv 13 mm slangen gebruikt, samen met een 1046 pomp, terwijl de maker van het blok een zwaardere pomp aanraad. Ook schijnt de calibratie van hun setup niet helemaal te kloppen. Deze test is dus vooral geschikt om deze "europese" blokken te testen, de Australische blokken scoren duidelijk slechter in deze test (omdat deze gewoon niet echt bedoeld zijn voor 10mm/zwakkere pomp combo).
Desondanks zullen al deze blokken die bovenaan staan bij watercoolplanet uitstekend presteren, met als voordeel dat ze geen zware pomp en dikke slangen nodig hebben
ik zie dat je bijv. je hdd wil watercoolen, die zijn volgens mij meestal in 10mm, en aangezien je kleinste aansluitingen altijd de bottleneck vormen heeft het dan weinig zin om een RBX of Whitewater met 10 mm slangen te nemen
Maargoed conclusie is dus dat RBX/Whitewater etc + dikke pomp waarschijnlijk het best presteert, maar een HV2 + minder dikke pomp (en wat "subtielere" slangen
goed ik hoop dat ik nu duidelijk heb gemaakt waarom de blokken die hier nu zo veel worden aangeraden op watercoolplanet zo laag scoren
(en plz mensen in mijn 2 modellen zullen een hoop fouten zitten maar ik moest het ff snel duidelijk maken
toevoeging
neem nou aub niet die Q-Tec voeding
kvrees dat dat iets duurder gaat uitpakken .. een Tagan zijn hele goeie high quality voedingen voor relatief lage prijs denk ik
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 16334 op 29-02-2004 12:10 ]
Nou, even een update:
ik ben hiermee nog bezig, wacht nog ff op tygon slang(ik had te weinig!)

Ik heb een cascade erbij, de externe kast is zelf van binnen klaar(fans ingebouwd, baybus, en de routing van de slangen in het kastje zelf is al klaar).Ik heb nu 2 zwarte luchtfilters voor de rads gedaan, ziet er ff wat mooier uit en houdt het stof weg)
Ik heb 2 van deze pompen kunnen bemachtigen,deze is gespoten, maar ik heb ze gewoon in de standaardkleur(lichtgroen)
Iwaki MD-15R

Nu alleen nog slangpilaren en koppelingen aanbrengen in de pc-case zelf en wachten op mijn nieuwe mobo(dfi lanparty 875 rev b)
En dan.........super temps en 2 nieuwe projecten wachten al weer.
Sneakpreview:
ik ben hiermee nog bezig, wacht nog ff op tygon slang(ik had te weinig!)
Ik heb een cascade erbij, de externe kast is zelf van binnen klaar(fans ingebouwd, baybus, en de routing van de slangen in het kastje zelf is al klaar).Ik heb nu 2 zwarte luchtfilters voor de rads gedaan, ziet er ff wat mooier uit en houdt het stof weg)
Ik heb 2 van deze pompen kunnen bemachtigen,deze is gespoten, maar ik heb ze gewoon in de standaardkleur(lichtgroen)
Iwaki MD-15R

Nu alleen nog slangpilaren en koppelingen aanbrengen in de pc-case zelf en wachten op mijn nieuwe mobo(dfi lanparty 875 rev b)
En dan.........super temps en 2 nieuwe projecten wachten al weer.
Sneakpreview:

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Ja, ik heb onderussen veel contact met JP, ik heb die v5 en the quadra(prototype,uniek is er 1 van op de wereld) van hem overgenomen.Anoniem: 16334 schreef op 29 februari 2004 @ 12:13:
wow prachtige dingen![]()
![]()
die zijn van http://www.jpiperformance.com/ ? maar die zijn gesloten zie ik nu
En die Iwaki's, ja.
Als Jeroen zijn cascade SS nou een zou willen ruilen voor mijn "gewone" cascade samen met een iwaki md-15 zonder bijbetalen........maar hij reageert helaas niet.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Anoniem: 90555
@ halo master, hoeveel liter per uur pompen die pompjes.. ziet er erg goed uit moet ik zeggen
Die iwaki´s pompen 960 liter per uur.
Is op zich niet zo belangerijk, gaat eigenlijk meer om de druk die het uitoefent, hoe hoger de druk, hoe sneller het water door een systeem stroomt.
Een eheim 1250 doet bijv. +- 1200 l/u maar kan 25% minder druk als deze iwaki uitoefenen in een gesloten systeem.Dit wordt vaak aangeduid met de term "head".
Een eheim 1250 heeft 1,95 m head, deze iwaki 2,5 m.
En iwaki is echt het topmerk mbt. kwaliteit, zijn echt industrieële pompen.Ze zijn ook superstil.En zeker in nl. moeilijk verkrijgbaar.Je kan ze in nl. krijgen voor 210 euro per stuk(heb ik er natuurlijk niet voor betaald, ben niet gek)
De mooiste pomp van iwaki is de md-20Rz. doet "maar" 600 l/u maar heeft een head van 4,9 m en kan dus nog meer druk uitoefenen.Ben er echter niet tegenaan gelopen voor een goede prijs.Nieuw kost hij 276 euro!!!!
Maar ik heb een cascade waterblock en daar heb je een grote druk bij nodig om het optimale eruit te halen.Nu laat ik die 2 iwaki's in series lopen, waardoor de druk 2x zo groot wordt, dus totaal een head van 5 m en een flow van 960 l/u.Het water moet echter wel door 4 dubbele rads gaan lopen en nog een cascade waterblock en zo een 4m slang, dus zit er veel weerstand in het systeem.
Is op zich niet zo belangerijk, gaat eigenlijk meer om de druk die het uitoefent, hoe hoger de druk, hoe sneller het water door een systeem stroomt.
Een eheim 1250 doet bijv. +- 1200 l/u maar kan 25% minder druk als deze iwaki uitoefenen in een gesloten systeem.Dit wordt vaak aangeduid met de term "head".
Een eheim 1250 heeft 1,95 m head, deze iwaki 2,5 m.
En iwaki is echt het topmerk mbt. kwaliteit, zijn echt industrieële pompen.Ze zijn ook superstil.En zeker in nl. moeilijk verkrijgbaar.Je kan ze in nl. krijgen voor 210 euro per stuk(heb ik er natuurlijk niet voor betaald, ben niet gek)
De mooiste pomp van iwaki is de md-20Rz. doet "maar" 600 l/u maar heeft een head van 4,9 m en kan dus nog meer druk uitoefenen.Ben er echter niet tegenaan gelopen voor een goede prijs.Nieuw kost hij 276 euro!!!!
Maar ik heb een cascade waterblock en daar heb je een grote druk bij nodig om het optimale eruit te halen.Nu laat ik die 2 iwaki's in series lopen, waardoor de druk 2x zo groot wordt, dus totaal een head van 5 m en een flow van 960 l/u.Het water moet echter wel door 4 dubbele rads gaan lopen en nog een cascade waterblock en zo een 4m slang, dus zit er veel weerstand in het systeem.
[ Voor 39% gewijzigd door Halo_Master op 29-02-2004 14:10 ]
Volgens mij bestaat er wel degelijk verschil tussen koelvoeistof en koelwater.Jack schreef op 28 februari 2004 @ 23:58:
[...]
het is dus wel waar
gewoon water koelt beter dan koelvloeistof. Koelvloeistof is water met antivries (en nog wat andere meuk).
Water koelt simpelweg het beste en zodra je er wat bij in gaat gooien wordt het minder. Dit is dus het geval bij koelvloeistof. Het voordeel van koelvloeistof is alleen dat het minder snel bevriest.
Koelvloeistof is dikker en bevat bepaalde toevoegingen voor betere warmte opname,smering e.d. en anti-oxidanten
Koelwater is water met antivries en anti-oxidant toevoeging,echt waterig van structuur dus en hoeft zeker niet minder te gaan koelen door bepaalde toevoegingen(b.v met wetter wordt het al beter).
Water met antivries noemd men dan ook koelwater en geen koelvloeistof
iemand nog wat aankoopadvies op mijn lijstje??? (8 posts hierboven)
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Anoniem: 70503
Heeft er soms iemand een review van sommige radiatoren?
Wat zou het beste zijn?
zo'n black ice extreme 2 of 2 heatercores van dangerden met fanshroud?
ongeveer dezelfde prijs en kan deze ook op tegen een rad met 3 120mm fans?
Wat zou het beste zijn?
zo'n black ice extreme 2 of 2 heatercores van dangerden met fanshroud?
ongeveer dezelfde prijs en kan deze ook op tegen een rad met 3 120mm fans?
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 70503 op 01-03-2004 17:53 ]
Neem met samen met die voeding 2 extra stillere fans want het is toch niet aangenaam hoor. K heb er zelf ook 1intuliegend schreef op 29 februari 2004 @ 20:58:
iemand nog wat aankoopadvies op mijn lijstje??? (8 posts hierboven)
Is dat cpublock wel iets fatsoenlijk. Ik vind het toch moeilijk te geloven dat zo'n goedkoop blok zo goed kan presterern. Zelfs als het op de 2e plaats staat.
Is inovaprotec ook goed want k vindt dat roze toch zooooo lelijkGipsy King schreef op 29 februari 2004 @ 00:10:
ja maar watterwetter, engine ice , en zerox is dus echt wel beter al gewoon water, het word niet voo niks ook gebruik in rally wagens die toch echt wel heter zijn als een zielig pctje
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 70503 op 01-03-2004 18:29 ]
Heeft er hier iemand ervaring met het inbouwen van wc in een chenbro gaming bomb?
Hiermee bedoel ik is het te doen en of het goed te doen is?
Hiermee bedoel ik is het te doen en of het goed te doen is?
ik heb een IS7 met van die beugeltjes, maar er zijn 2 afgebroken (onderste 2)
kan je die beugeltjes ergens krijgen op 1 oft andere manier ? Ik heb er nu een zalman NBJ op geplakt.. Maar nu kan ik een DD Z blokje krijgen...
Zou ik die er met Arctic Ad. ook op fixxen ?
kan je die beugeltjes ergens krijgen op 1 oft andere manier ? Ik heb er nu een zalman NBJ op geplakt.. Maar nu kan ik een DD Z blokje krijgen...
Zou ik die er met Arctic Ad. ook op fixxen ?
Ik heb er nogtans geen problemen mee, ik geef toe dat ze niet perfect zijn maar crap nu ook weer niet. De 550w versie altans niet. Misschien wat lawaaierig maar niet crap. Hou zo van die reacties liefst voor jezelf als je er geen ervaring mee hebt en als je er toch ervaring mee hebt dan moet je dat ook posten.Anoniem: 101975 schreef op 01 maart 2004 @ 18:40:
Koop GEEN Q-Tec voedingen, zijn crap.
Ik ben van plan om van mijn prometeia af te stappen, omdat:
- De prometeia meer geluid maakt dan waterkoeling
- Het opstarten even duurt
- Ik het leuke van de prom wel weer gezien heb
- Er geld vrij komt voor een degelijke kast & waterkoeling
Verder heb ik de gehele waterkoeling generatie overgeslagen (ik hou van overslaan
). Verder maken me die 300 mhz'jes me niet echt uit.
Ik heb me nu een klein beetje verdiept in waterkoeling. Maar ik sta ook voor een andere beslissing... de KAST.
Ik vind lian li kasten erg mooi, en heb de pc60 , of de duurdere pc 70 op het oog.
Is het erg praktisch om een big tower (pc70) te kiezen boven een miditower. Ik heb nu ook een miditower, met 2 cd drives en 2 hdd's. Omdat bij waterkoeling het rad ook aardig wat ruimte gaat innemen, twijfel ik nu dus tussen een big of midi-tower. Het scheelt deze arme scholier 100 euro, die ik liever aan iets anders besteedt, wanneer het niet echt noodzakelijk is.
Wie kan mij goed adviseren
Verder heb ik de gehele waterkoeling generatie overgeslagen (ik hou van overslaan
Ik heb me nu een klein beetje verdiept in waterkoeling. Maar ik sta ook voor een andere beslissing... de KAST.
Ik vind lian li kasten erg mooi, en heb de pc60 , of de duurdere pc 70 op het oog.
Is het erg praktisch om een big tower (pc70) te kiezen boven een miditower. Ik heb nu ook een miditower, met 2 cd drives en 2 hdd's. Omdat bij waterkoeling het rad ook aardig wat ruimte gaat innemen, twijfel ik nu dus tussen een big of midi-tower. Het scheelt deze arme scholier 100 euro, die ik liever aan iets anders besteedt, wanneer het niet echt noodzakelijk is.
[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-03-2004 21:55 ]
Anoniem: 86592
Inderdaad ik heb al bijna een jaar een Q-tec 550W. Ok eerste die ik had leefde nog geen dag. Maar 2e doet het goed. Fans erin bijna direct al op 6V gezet (ja in serie geschakeld) en sindsdien ook geen geluid meer uit mijn voeding.Anoniem: 70503 schreef op 01 maart 2004 @ 18:58:
[...]
Ik heb er nogtans geen problemen mee, ik geef toe dat ze niet perfect zijn maar crap nu ook weer niet. De 550w versie altans niet. Misschien wat lawaaierig maar niet crap. Hou zo van die reacties liefst voor jezelf als je er geen ervaring mee hebt en als je er toch ervaring mee hebt dan moet je dat ook posten.
Anoniem: 14383
Arme scholier met een prometeia??Tutti-frutti schreef op 01 maart 2004 @ 21:51:
Het scheelt deze arme scholier 100 euro, die ik liever aan iets anders besteedt, wanneer het niet echt noodzakelijk is.

Hey tutti frutti, wil je van de prom af ?Tutti-frutti schreef op 01 maart 2004 @ 21:51:
Ik ben van plan om van mijn prometeia af te stappen, omdat:
Verder heb ik de gehele waterkoeling generatie overgeslagen (ik hou van overslaan). Verder maken me die 300 mhz'jes me niet echt uit.
Die zou ik dan verkopen en dan voor de pc70 gaan .
Die 100 € ben je na drie weken vergeten en je doet jezelf echt een groot plezier met bouwen .
Je kan volgens mij met zo'n grotere kast de flow beter regelen met extra ventilatoren .Succes ermee
Ik gebruik het icm uv dye lite blue (tweakstore), werkt perfect. Zorg er alleen voor dat het niet in aanraking komt met je huid, die droogt ultra snel op en gaat vervellen. Duurt paar daagjes voordat die huid op je vingers weer aangroeitAnoniem: 70503 schreef op 01 maart 2004 @ 17:56:
Is inovaprotec ook goed want k vindt dat roze toch zooooo lelijk
[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 01-03-2004 23:17 . Reden: Typo fix 1.3.3.7 ]
Nu ik rond aan het kijken ben.. zie ik ook de koolance kastjes, die geleverd worden met pomp, radiator, side window etc. Zijn de bijgeleverde wc accesoires van goede kwaliteit. Ik praat hier dus over:
-de radiator
-de pomp
-het reservoir
Vind het best moeilijk te kiezen, ik met eigk 0 ervaring @ watercooling.
-de radiator
-de pomp
-het reservoir
Ik zou je ook geen koolance aanraden. Beste denk ik is toch custom samengesteld setje. Het kost je ff wat tijd, maar verdiep je eens in custom built setjes. Lees de grote waterkoelingstopics goed door (bevat zoveel info!), zo weinig mensen doen dat, waardoor veel dezelfde vragen de revue passeren.Tutti-frutti schreef op 01 maart 2004 @ 23:21:
Nu ik rond aan het kijken ben.. zie ik ook de koolance kastjes, die geleverd worden met pomp, radiator, side window etc. Zijn de bijgeleverde wc accesoires van goede kwaliteit. Ik praat hier dus over:
-de radiator
-de pomp
-het reservoir
Ik heb dat blok ook gekocht, hoop hem vandaag te krijgen (zal wel niet), maar als je een goedkoop blokje wilt is het zeker geen miskoop, hij is 2 graden koeler dan de aquacooling.de koeler (39.90 euro)Anoniem: 70503 schreef op 01 maart 2004 @ 17:56:
[...]
Neem met samen met die voeding 2 extra stillere fans want het is toch niet aangenaam hoor. K heb er zelf ook 1
Is dat cpublock wel iets fatsoenlijk. Ik vind het toch moeilijk te geloven dat zo'n goedkoop blok zo goed kan presterern. Zelfs als het op de 2e plaats staat.
En anders heb je ook nog de HV3 en die is wat duurder, alleen nog niks over gelezen.
en geeft dat licht zonder een uv lichtje? want volgens de site van tweakstore moet dat ook oplichten zonder uv licht icm een waterwetter, of een zerex? Ik heb al gehoord dat het niet oplicht bij zerex of waterwetteraramdin schreef op 01 maart 2004 @ 23:17:
[...]
Ik gebruik het icm uv dye lite blue (tweakstore), werkt perfect. Zorg er alleen voor dat het niet in aanraking komt met je huid, die droogt ultra snel op en gaat vervellen. Duurt paar daagjes voordat die huid op je vingers weer aangroeit(Trust me)
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 70503 op 02-03-2004 13:55 ]
Ik heb een idee ...
nl om nog een hydor l30 bij mij huidige setup te zetten ( 1 hydor l20) en nog een antartica blok erbij te kopen. denken jullie dat dit veel effect zal hebben?
nl om nog een hydor l30 bij mij huidige setup te zetten ( 1 hydor l20) en nog een antartica blok erbij te kopen. denken jullie dat dit veel effect zal hebben?
Dan moet je je leidingen waarschijnlijk ook toch vergroten hoor. Een sterkere pomp heeft bv geen zin als je met leidingen van 8mm of 10mmThaKiller schreef op 02 maart 2004 @ 14:04:
Ik heb een idee ...
Antartica ken ik niet.
Anoniem: 86592
Je moet er uiteraard wel een UV lamp opzetten anders licht het niet op. Ik heb het in combinatie met Zerex en dat werkt perfect.Anoniem: 70503 schreef op 02 maart 2004 @ 13:45:
[...]
en geeft dat licht zonder een uv lichtje? want volgens de site van tweakstore moet dat ook oplichten zonder uv licht icm een waterwetter, of een zerex? Ik heb al gehoord dat het niet oplicht bij zerex of waterwetter
ik kan geen redelijke afrading opmaken uit de 2 postst onder je .Tutti-frutti schreef op 01 maart 2004 @ 23:21:
-de radiator
-de pomp
-het reservoir
als je simpel een mooi kant en klaar systeempje in elkaar wilt zetten , ga dan vooral wel !! voor die koolance .
90% is al voor je gedaan en gebruik is vrij simpel en doch goed werkend .
maar ! koop wel ergens een ander dan koolance WC blokken setje .
ik heb voor in mijn huiskamer ook een koolance kast gekocht en daar zelfgemaakte CPU blok , GPU blok en mobo bridge blok voor gemaakt .
werkt perfect en resultaten zijn ook naar behoren .
vooral omdat de 3 standen regeling erop zit was ik gerintereseerd .
temperatuur is direct af te lezen .
de tijd dat die regelingen snel kapot gingen is vorbij want alle nu nog verkochte kast zijn deze vervangen door een beter koelende regeling .
kast is perfect afgewerkt en als je de 3 fans bovenin vervangt door een paar mooie led fans heb je meteen wat moois .
de pomjes ( er zitten er 2 in ) zitten weggewerkt in het reservoir , deze zijn geschakeld via regeling , mocht 1 van die 2 pompjes door wat voor reden dan ook uit komen te vallen schakeld systeem direct uit .
en er zit standaard een heel mooi afgewerkt window in .
zodra alle lucht uit de leidingen zijn zijn de pomjes onhoorbaar .
radiator is heel mooi weggewerkt in de bovenkant en heeft mooi groot oppervlak .
reservoir staat onder in je kast , staat je kast op de grond zie je hem niet . bijvullen doe je door kast op kop te zetten en dan een grote schroef eruit te draaien en bijgeleverd trechterje erop dan kun je de bijgeleverde vloeistof bijvullen .
wil je serieus gaan overclocken en dus zware dingen met je WC setup gaan doen , volg dan de raad op van de rest .
maar wil je een eerste WC die stil is en dan ook nog goed koelt bij niet al te zware aplicaties koop dan een koolance .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Anoniem: 83626
Ik zit me steeds meer te ergeren aan de fans in mijn computer, ondanks het feit dat dit 120mm versies zijn die op 5 volt draaien.
Ik wil eigenlijk een fanloze computer, heb eens wat zitten lezen en wat gevonden: er zijn fanloze kasten te koop (oa Zalman, maar: heel duur). Passieve WC kan, heb een topic gevonden waarin iemand een cv-radiator gebruikt hiervoor en ook nog gelezen dat een reservoir van 20 liter of radiator van zo?n 80 bij 50 cm ook wel werkt
...
Maar: ik wil graag weten of er nog meer mensen zijn die passief draaien, met iets minder lompe of dure oplossingen en zoja: hoe! (pics please)
bv mensen met zelfbouw radiatoren ofzo (meer open structuur dan radiatoren die gemaakt zijn voor gebruik met een of meerdere fans).
Ik wil eigenlijk een fanloze computer, heb eens wat zitten lezen en wat gevonden: er zijn fanloze kasten te koop (oa Zalman, maar: heel duur). Passieve WC kan, heb een topic gevonden waarin iemand een cv-radiator gebruikt hiervoor en ook nog gelezen dat een reservoir van 20 liter of radiator van zo?n 80 bij 50 cm ook wel werkt
Maar: ik wil graag weten of er nog meer mensen zijn die passief draaien, met iets minder lompe of dure oplossingen en zoja: hoe! (pics please)
bv mensen met zelfbouw radiatoren ofzo (meer open structuur dan radiatoren die gemaakt zijn voor gebruik met een of meerdere fans).
ik draai bijna altijd passief met mn
2500+ @ 2500+
dangerden heatercore
maze4
hydor l20
dit draait goed passief bij mij, ik heb geen digicam dus ik kan geen pics maken, sorry
2500+ @ 2500+
dangerden heatercore
maze4
hydor l20
dit draait goed passief bij mij, ik heb geen digicam dus ik kan geen pics maken, sorry
Ik draai nu ook een tijdje zonder fans op me rad.
XP1800+@1800MHz 1,7v
Abit NF7-S
Radeon 9600 Pro@450/324
Tha_Mafkees blokken
Airplex 240
Sicce Idra in een emmer (kraan)water, draait nu toch al een dikke 3mnd zo en absoluut geen algen te zien. Komt wel bij dat ik ongeveer een liter per week bijvul.
De rad en m'n "reservoir" staan in de vensterbank.
Temperatuur op het moment 41 graden met een uptime van dik 4dgn. Ik heb overigens wel een 80mm fan op 5v die m'n HD's koelt. Is in principe niet nodig, maar dit scheelt zo'n 20! graden(WD120 GB, 7200rpm). Mijn CWT480 is nu het enige dat ik hoor
Hiervoor had ik een Chieftec 360Watt, die was veel stiller, maar trok mijn OC aspiraties niet.
XP1800+@1800MHz 1,7v
Abit NF7-S
Radeon 9600 Pro@450/324
Tha_Mafkees blokken
Airplex 240
Sicce Idra in een emmer (kraan)water, draait nu toch al een dikke 3mnd zo en absoluut geen algen te zien. Komt wel bij dat ik ongeveer een liter per week bijvul.
De rad en m'n "reservoir" staan in de vensterbank.
Temperatuur op het moment 41 graden met een uptime van dik 4dgn. Ik heb overigens wel een 80mm fan op 5v die m'n HD's koelt. Is in principe niet nodig, maar dit scheelt zo'n 20! graden(WD120 GB, 7200rpm). Mijn CWT480 is nu het enige dat ik hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Razkin op 02-03-2004 20:25 ]
Met hulp van Razorblade ben ik nu op de volgende combinatie uitgerold:
1 CPU Alphacool NexXxoS HP Pro S. A

Dit waterkoelblok is Nummer 1 op deze site.
€ 49,90
2 Aquacomputer Airplex Evo 360 (/ Autoradiator):

The wishes of many customers are granted with the airplex evo360. The heat-swapper is manufactured from copper-tubes( 3D-Struktur). It is manufactured from betrayed steel-sheet metal . The connections have a G1/4 " screw thread and can be equipped consequently with any connections. extremely compact design. dimensions: Length 386mm, width 130mm, height 50mm. Through the connections, the length increases itself about 17mm.
€ 69,90 (/ Of naar de sloop --> € 25,00)
3 Noise Isolator WT-RND-02:

The Noise isolator has a diameter of 60 mm, a height of 160 mm and grasps 280 ml fluidities. To the delivery capacity belonged: Holder-appliance montage-screws instruction
Een goedkoop maar goed genoeg reservoirtje
€ 23,90
Eheim Universalpump 1048
600 L/uur
€ 42,90
Totaal zonder verbindingen, slangen en bevestiging: € 186,60
Ik wilde eerst voor de Dangerden RBX gaan, maar deze presteerd minder dan het koelblok dat ik nu kies, en is ook nog eens duurder. Ik ga denk ik vant weekend even kijken of er nog wat leuks op de sloop hier ligt. Wat vinden jullie van deze samenstelling ?

€ 49,90

The wishes of many customers are granted with the airplex evo360. The heat-swapper is manufactured from copper-tubes( 3D-Struktur). It is manufactured from betrayed steel-sheet metal . The connections have a G1/4 " screw thread and can be equipped consequently with any connections. extremely compact design. dimensions: Length 386mm, width 130mm, height 50mm. Through the connections, the length increases itself about 17mm.

The Noise isolator has a diameter of 60 mm, a height of 160 mm and grasps 280 ml fluidities. To the delivery capacity belonged: Holder-appliance montage-screws instruction
€ 23,90
Eheim Universalpump 1048
600 L/uur
€ 42,90
Ik wilde eerst voor de Dangerden RBX gaan, maar deze presteerd minder dan het koelblok dat ik nu kies, en is ook nog eens duurder. Ik ga denk ik vant weekend even kijken of er nog wat leuks op de sloop hier ligt. Wat vinden jullie van deze samenstelling ?
IK ga juist voor silence. Ik gok denk ik toch maar op de 1048, Zijn de resultaten er niet naar --> dan andere pomp. Maar nou vraag ik me af of het waterblok dat we gekozen hebben wel echt zo goed is. De cascade staat bijvoorbeeld op nummer 9 op die site 
Verder neem ik dus misschien wel een autoradiator, waardoor zwaardere pomp niet noodzakelijk is, of wel ?
Verder neem ik dus misschien wel een autoradiator, waardoor zwaardere pomp niet noodzakelijk is, of wel ?
[ Voor 19% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-03-2004 21:34 ]
Die site lijkt me niet echt betrouwbaar en dan nog de uitleg van Alain...
Edit: Als je een andere rad neemt dan, denk ik, niet dat je een andere pomp nodig hebt, ik heb alleen over de airplex gehoord dat deze nogal flow restrictive is. Als je dus voor de stilte gaat is die pomp wel een goede keus.
_________________________________________________________________________Anoniem: 16334 schreef op 29 februari 2004 @ 12:06:
[...]
Edit: Als je een andere rad neemt dan, denk ik, niet dat je een andere pomp nodig hebt, ik heb alleen over de airplex gehoord dat deze nogal flow restrictive is. Als je dus voor de stilte gaat is die pomp wel een goede keus.
[ Voor 16% gewijzigd door pisart op 02-03-2004 22:26 ]
Je bedoelt http://www.alphacool.de ?pisart schreef op 02 maart 2004 @ 21:36:
Die site lijkt me niet echt betrouwbaar en dan nog de uitleg van Alain...
[...]
Tis anders wel een goedkope site met redelijk lage verzendkosten van
DHL 13.54 € of UPS 6.00 €
Heeft er iemand ervaring met andere waterblokjes (cpu en gpu) dan die van Koolance in een Koolance PC2 601-BW?
Ik heb begrepen dat de waterblokjes van Koolance niet ideaal zijn.
Zelf zat ik na het lezen van de reviews te denken aan bv een Cuplex- en Twinplex Evo of aan Maze blokjes.
Ook lijkt me een InnovaCool rev 3.0 en een Graph-O-matic chipset/vga rev 1.0 geen gekke combinatie.
Ik heb alleen geen flauw idee of bijvoorbeeld de pomp dit wel trekt, of dat de diameter van de slangen hievoor wel geschikt zijn...
Zelf zat ik na het lezen van de reviews te denken aan bv een Cuplex- en Twinplex Evo of aan Maze blokjes.
Ook lijkt me een InnovaCool rev 3.0 en een Graph-O-matic chipset/vga rev 1.0 geen gekke combinatie.
Ik heb alleen geen flauw idee of bijvoorbeeld de pomp dit wel trekt, of dat de diameter van de slangen hievoor wel geschikt zijn...
Nee, deze site: http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=1Westereinder schreef op 02 maart 2004 @ 23:16:
[...]
Je bedoelt http://www.alphacool.de ?
Tis anders wel een goedkope site met redelijk lage verzendkosten van
DHL 13.54 € of UPS 6.00 €
De volgorde van de blokken enzo
Anoniem: 14932
Met 8mm slangen heb je niet al te veel headroom. De pompjes (2 in redundant setup) zijn m.i. niet sterk genoeg voor de wat 'grovere' blokken.DryIce schreef op 02 maart 2004 @ 23:17:
Heeft er iemand ervaring met andere waterblokjes (cpu en gpu) dan die van Koolance in een Koolance PC2 601-BW?
Ik heb zelf de 601-BW met Koolance blokken (CPU/GPU/MB/HDD).
Aangezien m'n temps met een 1700+ al op 55-60 graden zitten zegt dat denk ik voldoende.
Ben nu aan het overdenken of ik misschien een 'dual-WC' setup wil. Ik denk dan aan de 601-BW standaard setup, exclusief CPU (misschien ook ex GPU) blok. Dit draait dan gewoon met de Koolance rad en pompjes e.d.
Daarnaast zou ik graag een RBX-setup willen maken met een L30 en een Airplex 240 o.i.d. en een bayres. Aangezien ik echter de bovenkant van m'n kast al in gebruik heb, zal ik een andere oplossing moeten vinden voor de plaatsing van die rad
Ik zat te overdenken of 't misschien aan een zijpaneel te bevestigen is. Ik zie wel
Anoniem: 14383
Je kan net zo goed de 240 nemen. Die is goedkoper, neemt minder ruimte in, je hebt een fan minder en volgens een review is de koelprestatie nagenoeg gelijk aan de 360. (sorrie, weet de url niet meer. maar ik heb hem de vorige week zelf ook gekocht na de nodige reviews te hebben gelezen)Tutti-frutti schreef op 02 maart 2004 @ 21:07:
Als je minder fans wilt opzetten of trager (dus voor stilte) dan lijkt me de 360 een betere keus, zie deze review.Anoniem: 14383 schreef op 03 maart 2004 @ 08:47:
[...]
Je kan net zo goed de 240 nemen. Die is goedkoper, neemt minder ruimte in, je hebt een fan minder en volgens een review is de koelprestatie nagenoeg gelijk aan de 360. (sorrie, weet de url niet meer. maar ik heb hem de vorige week zelf ook gekocht na de nodige reviews te hebben gelezen)
Passief gekoeld:

Als je actief gaat koelen, dan is er niet zo veel verschil tussen de 360 en 240.
[ Voor 14% gewijzigd door pisart op 03-03-2004 08:57 ]
op schol kan ik waarschijnlijk in koper koelblokjes gaan frezen, dus zit ik te denken om me HDD's ook te gaan WC'en ( worden nu door een fan gekoeld, bovenin me kast, dus een slechte flow) ik kon zo 1,2,3 geen kant en klare ontwerpen vinden, ik zat te denken om gewoon een "strook" koper te nemen, daaar een kanaal doorheen te frezen en dan vervolgens af te dekken met een koper plaatje wat ik soldeer. goed idee? dat koper kan natuurlijk genoeg warmte opnemen, dus een goede doorstroming vind ik ook van belang (heb en eheim 1048+ zelfgemaakt cpu koelblok+ innovatec gf4 koelblok.)
Ik zit nu dus ook te denken over een watercooling, gekeken naar die duitse site, http://www.watercoolplanet.de/, waar de nexxus op 1 staat, en die 1a cooling op 2 ... die 1a cooling spreekt me wel aan, deze kan geleverd worden in een erg aantrekkelijke set ... 
Ik zou wel een andere radiateur nemen, maar de rest spreekt me wel aan ...
Zijn die nexxus (of naja iig die op 1 staat, kan nu even niet op die site komen) en de 1a echt de beste waterblocken van het moment, of is het, zoals hierboven ook al werd geschreven, een duitse site die duitse blokken 'voortrekt' ?
If so, wat is volgens jullie dan het beste waterblock (cpu) ?
Ik heb al gezocht naar reviews, maar ik kan nergens echt een goede roundup vinden, waar al de blokkeren waarin in geinterresseerd ben, besproken worden.
Weet iemand een uitgebreide review, waar de 1a en de Nexxus (?) besproken worden, samen met de white water en de cascade?
Zal wel niet, maar zou wel geweldig zijn ^_^
Misschien iets voor een t.net fp review? Een zeer uitgebreide waterblock / waterkoeling roundup ?
Zijn die nexxus (of naja iig die op 1 staat, kan nu even niet op die site komen) en de 1a echt de beste waterblocken van het moment, of is het, zoals hierboven ook al werd geschreven, een duitse site die duitse blokken 'voortrekt' ?
Ik heb al gezocht naar reviews, maar ik kan nergens echt een goede roundup vinden, waar al de blokkeren waarin in geinterresseerd ben, besproken worden.
Weet iemand een uitgebreide review, waar de 1a en de Nexxus (?) besproken worden, samen met de white water en de cascade?
Misschien iets voor een t.net fp review? Een zeer uitgebreide waterblock / waterkoeling roundup ?
Ik heb daar toevallig net een setje besteld ((nog niet betaald, kan niet beslissenEvilTuinHekje schreef op 03 maart 2004 @ 09:56:
Ik zit nu dus ook te denken over een watercooling, gekeken naar die duitse site, http://www.watercoolplanet.de/, waar de nexxus op 1 staat, en die 1a cooling op 2 ... die 1a cooling spreekt me wel aan, deze kan geleverd worden in een erg aantrekkelijke set ...
Weet iemand een uitgebreide review, waar de 1a en de Nexxus (?) besproken worden, samen met de white water en de cascade?Zal wel niet,
maar zou wel geweldig zijn ^_^
Misschien iets voor een t.net fp review? Een zeer uitgebreide waterblock / waterkoeling roundup ?![]()
Bij 1Acooling heb je een redelijk setje voor een redelijk bedrag, en het ziet er allemaal degelijk uit, de prestaties is natuurlijk nog even afwachten.
Ik heb het volgende bij hun besteld
--1A-HV3 cpu blok (opvolger van de hv2 dus, duh, nog geen reviews over gevonden
--Zern northbridge blokje
--Zern gpu blokje
--Eheim 1048 pomp (kan iemand mij uitleggen wat die behuizing is die eraan zit?? is dat het reservoir ofzo, want die zie ik er verder niet bijzitten)
--3m 11x8x1,5 pvc slang
--incl ringetjes,verbindingsstukjes,wetter etc
zonder rad (sloop) en rad fan (heb nog 1500 rpm papst over)
dit was bij elkaar 175 euri.
Lijkt me een redelijke prijs of niet??
Die lijst is wel duidelijk NIET juist hoor.EvilTuinHekje schreef op 03 maart 2004 @ 09:56:
Weet iemand een uitgebreide review, waar de 1a en de Nexxus (?) besproken worden, samen met de white water en de cascade?Zal wel niet, maar zou wel geweldig zijn ^_^
Misschien iets voor een t.net fp review? Een zeer uitgebreide waterblock / waterkoeling roundup ?![]()
Anoniem: 8514
Dit is de beste combi die je nu kunt kopen...alleen die pomp mag ietsje sterker. Voor de rest is hij top!Tutti-frutti schreef op 02 maart 2004 @ 21:07:
[afbeelding]
€ 49,90
[afbeelding]
[afbeelding]
€ 23,90
Eheim Universalpump 1048
600 L/uur
€ 42,90
Ik weet niet wat het is maar ik heb niet zoveel vertrouwen in die duitse blokjes. Hoe kan je nou met zo weinig water en flow zoveel wattage kwijt 
Als je aan mij zou vragen wat de beste keus zou zijn, zou ik zeggen RBX/Cascade met een sterke pomp en een BIX2(1/2" tygon).
Wat ik heb gelezen over watercooling en betere tempraturen, daar kwam echt geen duits blokje in voor! Eerder 3 pilaren van 1/2"
Als je aan mij zou vragen wat de beste keus zou zijn, zou ik zeggen RBX/Cascade met een sterke pomp en een BIX2(1/2" tygon).
Wat ik heb gelezen over watercooling en betere tempraturen, daar kwam echt geen duits blokje in voor! Eerder 3 pilaren van 1/2"
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Missschien neem ik nu toch een zwaarde pomp, maar ik ga wel voor de stilte. Ik heb dalijk ook nog een radeon blokje, die ik op mn 9700pro ga planten. Welke pomp raden jullie mij aan, gewoon de eheim 1200liter ?Anoniem: 8514 schreef op 03 maart 2004 @ 14:32:
[...]
Dit is de beste combi die je nu kunt kopen...alleen die pomp mag ietsje sterker. Voor de rest is hij top!
Check de Swiftech MCP600 rev 2. 3.2mtr druk en erug stil. Heb zelf de Rev 1 en die is ook bijna geruisloos.Tutti-frutti schreef op 03 maart 2004 @ 15:37:
[...]
Missschien neem ik nu toch een zwaarde pomp, maar ik ga wel voor de stilte. Ik heb dalijk ook nog een radeon blokje, die ik op mn 9700pro ga planten. Welke pomp raden jullie mij aan, gewoon de eheim 1200liter ?
Je kunt 'm bestellen bij tweakstore en space promotion. Misschien ook wel anderen, maar bij deze 2 heb ik 'm iig gezien.
Extra voordeel is dat ie gewoon 12V is.
Ok, das dan duidelijk, maar is er een lijst die dan WEL juist is?
Ben gewoon op zoek naar het beste koelblok voor de cpu ... gpu en chipset komen later aan de beurt ;x
Het liefst wil ik hier alles bestellen; bij alphacool.de
Daar hebben ze een aantal pompjes... Ik vind de eheim 1200 maybe toch iets te duur, wat is een sterkere pomp voor ongeveer de zelfde prijs als de 1048 van eheim (43 euro) ? Ik kom eigenlijk alleen maar uit op het 720 L/u pompje van Hydor of de 800 liter pomp van sicce. Zijn deze sterker dan de 600 Liter van eheim, of maken deze veel meer herrie?
Daar hebben ze een aantal pompjes... Ik vind de eheim 1200 maybe toch iets te duur, wat is een sterkere pomp voor ongeveer de zelfde prijs als de 1048 van eheim (43 euro) ? Ik kom eigenlijk alleen maar uit op het 720 L/u pompje van Hydor of de 800 liter pomp van sicce. Zijn deze sterker dan de 600 Liter van eheim, of maken deze veel meer herrie?
[ Voor 23% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-03-2004 16:08 ]
De hydor l30Tutti-frutti schreef op 03 maart 2004 @ 15:59:
Het liefst wil ik hier alles bestellen; bij alphacool.de
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Je wilt echt geen 1000+ liter door een 1/4" slang gaan jagen of wel?
Ik ben niet goed in natuurkunde, maar dat is volgens mij iets teveel van het goede.
Ik ben niet goed in natuurkunde, maar dat is volgens mij iets teveel van het goede.
ok heb voor mezelf besloten om geen duits goedkoop spul te kopen maar m'n NB en HDD niet te koelen en in plaats daarvan 2 goeie koelblokken te kopen voor cpu & gpu.
Voorlopige lijstje is als volgt:
-D-tek WhiteWater block AMD 80,-
-Dangerden Maze4 GPU 60,-
-Eheim 1250 waterpomp 1200l/h 63,-
-Radiator van de sloop ??
-Dangerde Reservoir rond 33,-
-Tygon tubing 1/2inch (1 meter)x3 30,-
maar nou had ik toch paar vraagjes;
-Is de dangerden maze 4 het beste gpu blok dat er nu is??
-Zit er veel performance verschil in de dangerden rbx & whitewater blokken?? is het dat extra geld waard??
-Tygon tubing is 10 euri de meter, is het dat waard of kan ik beter wat goedkopers nemen???
Voorlopige lijstje is als volgt:
-D-tek WhiteWater block AMD 80,-
-Dangerden Maze4 GPU 60,-
-Eheim 1250 waterpomp 1200l/h 63,-
-Radiator van de sloop ??
-Dangerde Reservoir rond 33,-
-Tygon tubing 1/2inch (1 meter)x3 30,-
-Zit er veel performance verschil in de dangerden rbx & whitewater blokken?? is het dat extra geld waard??
-Tygon tubing is 10 euri de meter, is het dat waard of kan ik beter wat goedkopers nemen???
@Mktje
Volgende keer aub edit knop gebruiken, staat wat netter ipv tig x een post van dezelfde persoon onder elkaar , dank u
!
@Tutti-frutti
Die 1000+ liter zal je nooit halen als je zon kleine slangmaat neemt, dan kan je net zo goed een eheim 1046 nemen. Ik heb een tijdje een eheim 1048 gehangen aan mn Thermaltake Aquarius II met 6mm slangpilaren erop.
Was allemaal leuk en aardig totdat ik de pomp aandeed. Leek alsof er een kettingzaag in mn kast aanwezig was
Komt erop neer dat je de pomp aan het afknijpen bent, waar die niet voor gemaakt is. Er zitten nix voor nix standaard 1/2"/13mm aansluitingen op...
Als je me niet gelooft: Waterkoeling Pomp test @ Procooling.com (Bekijk het plaatje bij The Results)
Ik heb gelezen dat met 10mm aansluitingen de eheim 1048 wel geruisloos loopt.
For the record: Ik heb nu een wc setup met 1/2" slangen
Volgende keer aub edit knop gebruiken, staat wat netter ipv tig x een post van dezelfde persoon onder elkaar , dank u
@Tutti-frutti
Die 1000+ liter zal je nooit halen als je zon kleine slangmaat neemt, dan kan je net zo goed een eheim 1046 nemen. Ik heb een tijdje een eheim 1048 gehangen aan mn Thermaltake Aquarius II met 6mm slangpilaren erop.
Was allemaal leuk en aardig totdat ik de pomp aandeed. Leek alsof er een kettingzaag in mn kast aanwezig was
Als je me niet gelooft: Waterkoeling Pomp test @ Procooling.com (Bekijk het plaatje bij The Results)
Ik heb gelezen dat met 10mm aansluitingen de eheim 1048 wel geruisloos loopt.
For the record: Ik heb nu een wc setup met 1/2" slangen
[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 03-03-2004 16:43 . Reden: More Info ]
Anoniem: 16334
Maze IV is een goed gpu blokintuliegend schreef op 03 maart 2004 @ 16:37:
voor RBX vs Whitewater scores, zie http://www.procooling.com...k_comparison-_rbx_whi.php
Tygon is duur idd , maar geweldig spul
Ik zou het niet weten, waarschijnlijk ergens heeeeel verEvilTuinHekje schreef op 03 maart 2004 @ 15:56:
[...]
Ok, das dan duidelijk, maar is er een lijst die dan WEL juist is?![]()
Ben gewoon op zoek naar het beste koelblok voor de cpu ... gpu en chipset komen later aan de beurt ;x
Nu wil ik toch wat meer duidelijkheid over de pomp... Het maakt toch eigenlijk niet uit watvoor slangen ik neem, zolang deze maar grote zijn dan de kleinste diameter in de gehele setup. Dit ligt dus bij het cpu block. Of ik daar nu 6-8 mm pilaren op zet of 10 mm pilaren.. dat zou toch niet moeten uitmaken. Ik denk dat ik met de setup die op de vorige blz staat toc hhet beste een eheim 600 liter kan nemen, gezien de slang dikte (8 mm, en dus geen 6 mm). Een eheim 1250 lijkt me in dat geval overkill. Maar ik heb dus nog geen echte ervaring met wc, dus ik denk alleen even logisch na nu
.
Dunne slangen gaan echt geen goede temps geven dan ook he. Die pomp die je hebt de eheim 1048 die heeft toch 13mm slangpilaren, de rad ook dus je zal dan toch beter een krachtigere pomp kiezen hoor. Je zou toch beter moeten combineren hoor, een ander waterblok nemen of zo. Echt kijken of ze wel op elkaar afstemmen.
Hmm. IK ga dan denk ik toch voor de zelfde setup, maar dan met hydor L30 OF eheim 1250. Ik neem btw slangen van 10mm, 8mm binnendiameter.
Nu hoor ik a en b over hydor en eheim. Is eheim nou stiller of niet ?
edit: Volgens mij is 1200 l/uur niet te veel. Bij alpha's complete set wordt namelijk een 900 l/h pomp geleverd.
Ik heb een 3 x zo groot rad, en ook gpu koeling erbij. 1200 liter pomp lijkt me goede keus
edit: Volgens mij is 1200 l/uur niet te veel. Bij alpha's complete set wordt namelijk een 900 l/h pomp geleverd.
Ik heb een 3 x zo groot rad, en ook gpu koeling erbij. 1200 liter pomp lijkt me goede keus
[ Voor 34% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-03-2004 22:08 ]
Anoniem: 83626
Lijkt mij dat zo?n zware pomp niet zo slim is bij ?dunne? slangen. Als de pomp zijn water niet goed kwijt kan, dan gaat ie ook meer herrie maken.....Tutti-frutti schreef op 03 maart 2004 @ 21:52:
Hmm. IK ga dan denk ik toch voor de zelfde setup, maar dan met hydor L30 OF eheim 1250. Ik neem btw slangen van 10mm, 8mm binnendiameter.
(dit las ik vandaag ergens maar goed, heb zelf geen WC dus mag eigenlijk niks zeggen haha)
Ik heb bijna mijn waterblokjes voor cpu, chipset en geforce fx uitgetekend in robodraw.. ik ben ze dus zelf aan het maken, mijn cpu blok word er zoéén met 3 slang pilaren, hij word 75mm lang en 45mm breed, het water komt dus direct op de core.. in het midden in mijn blok is het 2mm koper, 1.5mm doorgang, 2mm koper, 1.5mm doorgang en ga zo maar door... is die 1.5mm doorgang voldoende?
en waar haal ik van die rubbere ringen voor die blokjes waterdicht te krijgen?
dit is snel ff in paint gemaakt:
en waar haal ik van die rubbere ringen voor die blokjes waterdicht te krijgen?
dit is snel ff in paint gemaakt:
[ Voor 11% gewijzigd door Jellabie op 03-03-2004 22:32 ]
De Nederbelg !
Het lijkt me gewoon dom om zo dunne slangen te gebruiken met materiaal dat 13mm (binnendiameter aankan) behalve je cpu blok? en je res?
Omdat ik erg op een stille pc die ook een beetje kan overclocken gesteld ben wil ik binnenkort beginnen met waterkoeling. En dan dus gelijk cpu (XP2400+non-Barton), northbridge en me Geforce5900xt. Ben ook erg op me geld gesteld dus geef het liefst zo min mogelijk geld uit voor de meeste kwaliteit.
Nou kom ik dus hier die 1A-cooling-set tegen die voor €234 alles heeft wat ik nodig heb:
Dat het goedkoop is lijkt mij geen reden. De set is klaar voor de toekomst met brackets voor meerdere sockets, de set presteert goed op meerdere Duitse sites met zoals het mij lijkt een objectieve testmethode.
Oftewel, kan iemand mij met wat argumenten overtuigen waarom ik deze set niet zou moeten kopen? Of juist wel?
Nou kom ik dus hier die 1A-cooling-set tegen die voor €234 alles heeft wat ik nodig heb:
maar sommigen mensen hier zijn er nogal skeptisch over deze set. Maar ik mis een beetje een duidelijke reden waarom ik niet deze set zou moeten bestellen maar bijv. bekende, maar vaak veel duurdere kwaliteitsspullen zoals Dangerden, D-tek enz.Wasserkühlung SET-ZERN120 - Radiator Zern F-FIN-Cu 2003 mit Papst 120mm Lüfter silent, Pumpstation Eheim 1048, 11x8x1,5 PVC-Schlauch mit Schlauchverschraubungen, CPU-Kühler 1A-HV3 mit Halter für AMD Sockel A, Grafikkartenkühler Zern und Motherboardkühler Zern, CPU-Kühler-Farbe: Saphir-Blau
Dat het goedkoop is lijkt mij geen reden. De set is klaar voor de toekomst met brackets voor meerdere sockets, de set presteert goed op meerdere Duitse sites met zoals het mij lijkt een objectieve testmethode.
Oftewel, kan iemand mij met wat argumenten overtuigen waarom ik deze set niet zou moeten kopen? Of juist wel?
1. Nopeintuliegend schreef op 03 maart 2004 @ 16:37:
http://www.benscustomcases.com/reviews/pfcpusf/
http://www.overclockerscl...den_maze_4_waterblock.php
2. Lees de review op Procooling.com, het verschilt heel weinig, je zou je geld kunnen besparen en de RBX kunnen kiezen. Ik heb zelf de WhiteWater en vind em persoonlijk ietsje mooier (Zie mn sig)
3. Ik weet niet of je al eerder aan WC hebt gedaan, ik heb hiervoor siliconenslang gehad en dat was simpelweg ruk vergeleken met Tygon. Kost je wel wat, maar je zal er geen spijt van hebben, trust me (en anders alle andere tevreden Tygon gebruikers)!
[ Voor 3% gewijzigd door aramdin op 03-03-2004 23:37 . Reden: Quote fixed ]
Nog iemand suggesties?DryIce schreef op 02 maart 2004 @ 23:17:
Ik heb een tijd geleden nog wat reviews gelezen over dat Innovacool blokje, die erg goed uit de tests kwam. Try google!DryIce schreef op 04 maart 2004 @ 00:21:
Nog iemand suggesties?
Ik heb em gezien bij Freezinghardware voor 58euro, dan moet je nog een bevestigingsklem kopen van 18euro voor intel of 22euro voor amd moederborden. Komt erop neer dat je dan net zo goed een RBX/WhiteWater kan kopen...
Als je alleen het koelblokje zou kopen, dan zou ik persoonlijk nog eerder kiezen voor het blokje van Zalman, wordt erg compleet geleverd en presteert ook niet slecht!
Het vga koelblokje is volgens mij wel goed
tnx voor de infoaramdin schreef op 03 maart 2004 @ 23:35:
[...]
1. NopeHet bekende PolarFlo blokje kicked ass als ik de amerikaanse reviewers mag geloven. Persoonlijk wacht ik op de blokjes van Silverprop die ook voor de gpu beschikbaar zijn.
http://www.benscustomcases.com/reviews/pfcpusf/
http://www.overclockerscl...den_maze_4_waterblock.php
2. Lees de review op Procooling.com, het verschilt heel weinig, je zou je geld kunnen besparen en de RBX kunnen kiezen. Ik heb zelf de WhiteWater en vind em persoonlijk ietsje mooier (Zie mn sig)Bij andere tests scheelde het weer iets meer, maar ik denk dat ze heel dicht bij elkaar liggen qua performance.
3. Ik weet niet of je al eerder aan WC hebt gedaan, ik heb hiervoor siliconenslang gehad en dat was simpelweg ruk vergeleken met Tygon. Kost je wel wat, maar je zal er geen spijt van hebben, trust me (en anders alle andere tevreden Tygon gebruikers)!
Hmm voor gpu blokje moet ik dan nog ff kijken, wil natuurlijk niet te lang wachten
Zie in die review van de RBX wel dat het moeilijk is om hem echt recht op de cpu te houden omdat tie niet breed genoeg is (omg?
Tygon slangen komen er dan zoiezo, heb zoiezo al niet teveel ruimte dus goeie slangen zijn dan wel een must.
Volgens mij presteert dat Zalman blok helemaal niet zo goed.aramdin schreef op 04 maart 2004 @ 00:43:
[...]
Ik heb een tijd geleden nog wat reviews gelezen over dat Innovacool blokje, die erg goed uit de tests kwam. Try google!
Ik heb em gezien bij Freezinghardware voor 58euro, dan moet je nog een bevestigingsklem kopen van 18euro voor intel of 22euro voor amd moederborden. Komt erop neer dat je dan net zo goed een RBX/WhiteWater kan kopen...
Als je alleen het koelblokje zou kopen, dan zou ik persoonlijk nog eerder kiezen voor het blokje van Zalman, wordt erg compleet geleverd en presteert ook niet slecht!
Het vga koelblokje is volgens mij wel goed
Ik had een paar testen gezien waar hij helemaal niet zo goed uit kwam kwa cooling. Pluspunt is wel dat hij erg compleet geleverd wordt.
Over de RBX/Maze 4 GPU gesproken, een erg recente review: http://7of9.keystreams.co...h20_rbx_maze4_02_512k.wmv
Hmm deze heeft een erg efficiente layout dunkt mijmktje schreef op 04 maart 2004 @ 10:02:
Over de RBX/Maze 4 GPU gesproken, een erg recente review: http://7of9.keystreams.co...h20_rbx_maze4_02_512k.wmv
Wat zijn de meningen van de gebruikers hiero, wat het beste koelblok is? De Maze 4 ziet er erg goed uit ;x
omdat we nou toch alle watergeleerden bij elkaar hebben , mijn zwaar interesante ( tot hersenkrakende) vraag :
ik wil mijn HD's gaan WCen .
maar wat is nou een goed werkende opzet ?
ik zie een aantal kant en klare HD koelers maar de 1 heeft ze aan de zijkant gemonteerd en de ander op boven of onderkant .
kunnen mensen met ervaring hiermee wat nu de beste resultaten opleverd ?
want het absoluut de opzet om ze zelf te maken .
moet er dan nog weer koelpasta tussen als ze aan de zijkant gemonteerd worden ( mocht dat de beste oplossing zijn ) of is klemmen genoeg ?
en als ze boven- of onderop gemonteerd worden waar haal ik dan die koelpasta vandaan , enige wat ik kan vinden is dat Koolance spul maar dat wordt alleen bij complete HD sets bijgeleverd
ik zie een aantal kant en klare HD koelers maar de 1 heeft ze aan de zijkant gemonteerd en de ander op boven of onderkant .
moet er dan nog weer koelpasta tussen als ze aan de zijkant gemonteerd worden ( mocht dat de beste oplossing zijn ) of is klemmen genoeg ?
en als ze boven- of onderop gemonteerd worden waar haal ik dan die koelpasta vandaan , enige wat ik kan vinden is dat Koolance spul maar dat wordt alleen bij complete HD sets bijgeleverd
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
De zijkant word het warmst en levert het grootste contact op.talin schreef op 04 maart 2004 @ 14:51:
omdat we nou toch alle watergeleerden bij elkaar hebben , mijn zwaar interesante ( tot hersenkrakende) vraag :
Koelpasta lijkt mij overdreven, maar je kan het natuurlijk altijd gebruiken
Dat koolance spul is wel te koop ( die koelkwak), dit is gewoon te halen bij de winkels die ook het gewone koolance spul verkopen
Anoniem: 53576
Gisteren bij Tweakstore een Dangerden Heatercore besteld + Fanshroud + Enermax adjustable fan 120 mm.
Komt een Hydor L30 bij en 13 mm Tygon slangen en natuurlijk een reservoir
Zit nu alleen nog te twijfelen voor het cpublok... of de RBX of De Silverprop Evo-S full copper... Iemand de tip voor me
Zit nu alleen nog te twijfelen voor het cpublok... of de RBX of De Silverprop Evo-S full copper... Iemand de tip voor me
Tjek de review op casejunkies.comAnoniem: 53576 schreef op 04 maart 2004 @ 16:03:
Anoniem: 60095
gister mijn koolance 200g gekregen
wel redelijke koelprestatie's voor 30 euro
alleen mijn bios temp klopt niet meer staat 100 graden
maar in windows 30 graden
en als ik mijn blokkie er snel afhaal is die net lauw en mijn rad is ook niet warm dus klopt voor geen meter effe bios update doen misschien helpt het
alleen mijn bios temp klopt niet meer staat 100 graden
en als ik mijn blokkie er snel afhaal is die net lauw en mijn rad is ook niet warm dus klopt voor geen meter effe bios update doen misschien helpt het

Die Dangerden Heatercore lijkt verdacht veel op een ordinair autorad. Volgens mij is het dat ook. Ach als het maar presteertAnoniem: 53576 schreef op 04 maart 2004 @ 16:03:
Gisteren bij Tweakstore een Dangerden Heatercore besteld + Fanshroud + Enermax adjustable fan 120 mm.
Voor een nieuwe autorad betaal je geloof ik ook iets van 35 euriesExigence schreef op 04 maart 2004 @ 17:02:
[...]
Die Dangerden Heatercore lijkt verdacht veel op een ordinair autorad. Volgens mij is het dat ook. Ach als het maar presteert
Volgens die gasten in de USA is de D-Tek heatercore, die bijna hetzelfde is als die van Dangerden, gewoon een gemodde radiator uit een ChevyExigence schreef op 04 maart 2004 @ 17:02:
[...]
Die Dangerden Heatercore lijkt verdacht veel op een ordinair autorad. Volgens mij is het dat ook. Ach als het maar presteert
Een heatercore is trouwens een kachelradiator als het goed is. Dus geen normale rad die je motor koelt. Of bazel ik nou onzin?
En hij komt idd van een chevy, dat zei Jeroen (tweakstore) ook. Die gast van JPIperformance gebruikte deze als eerste als het goed is. Er zitten gewoon 13mm aansluitingen op gemonteerd.
En hij komt idd van een chevy, dat zei Jeroen (tweakstore) ook. Die gast van JPIperformance gebruikte deze als eerste als het goed is. Er zitten gewoon 13mm aansluitingen op gemonteerd.
[ Voor 43% gewijzigd door aramdin op 04-03-2004 19:52 . Reden: More info ]
Hypothetisch: Stel je hebt een aquatube reservoir, en die heeft dus een smalle binnenmaat, en je sluit daar d.m.v. een 3/8" Y stuk en een verloopje van 3/8" naar 1/2" twee slangen op aan die je dan met 1/2" Tygon's via een 1/2" Y stuk naar een 1/2" CPU blok, zeg een Whitewater, laat lopen, heeft dit dan zin?
En stel nou dat als je in dezelfde set up een VGA en NB blok hebt met maar 3/8" heeft het dan zin om hiervoor ook adapters te gebruiken? Of deze gewoon 3/8" laten, maar het CPU blok zoals bovenstaand beschreven gebruiken?
Ik weet de flow is zo snel als de smalste doorgang maar wat nou als je er voor zorgt dat je de smalle doorgangen tot een minimum beperkt?
En stel nou dat als je in dezelfde set up een VGA en NB blok hebt met maar 3/8" heeft het dan zin om hiervoor ook adapters te gebruiken? Of deze gewoon 3/8" laten, maar het CPU blok zoals bovenstaand beschreven gebruiken?
Ik weet de flow is zo snel als de smalste doorgang maar wat nou als je er voor zorgt dat je de smalle doorgangen tot een minimum beperkt?
Heatercore is gewoon de kachelradiator. Niet die grote rad die je moet koelt. Die zijn wat groot eh
[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 05-03-2004 10:23 ]
Voordat ik mijn spullen ga bestellen nog een klein vraagje: ik zit nog een beetje met de soort aansluiting en welke slangen ik er nu bij ga bestellen.
WC-setup ziet er nu als volgt uit:
Eheim 1250
Watercool HTF2-X triple rev 2
1a-hv3 (www.1a-cooling.de)
zern gpu blokje
zern northbridge blokje
Ik krijg er schroefverbindingen bij van 10*8*1 maar dan kun je dus geen tygon slangen gebruiken. Zouden jullie mij aanraden om er slangpilaren van 13 mm bij te kopen zodat ik tygon slangen kan gebruiken ipv pvc??
Edit 1
ok misschien dat ik iets te weinig info heb gegeven, ik wou dus wanneer het veel voordeel zou opleveren alle koppelingen slangpilaren van 13 mm gaan maken maar dan moet ik wel 10 slangpilaren halen die 3 a 3,5 euro de stuk zijn
WC-setup ziet er nu als volgt uit:
Eheim 1250
Watercool HTF2-X triple rev 2
1a-hv3 (www.1a-cooling.de)
zern gpu blokje
zern northbridge blokje
Ik krijg er schroefverbindingen bij van 10*8*1 maar dan kun je dus geen tygon slangen gebruiken. Zouden jullie mij aanraden om er slangpilaren van 13 mm bij te kopen zodat ik tygon slangen kan gebruiken ipv pvc??
Edit 1
ok misschien dat ik iets te weinig info heb gegeven, ik wou dus wanneer het veel voordeel zou opleveren alle koppelingen slangpilaren van 13 mm gaan maken maar dan moet ik wel 10 slangpilaren halen die 3 a 3,5 euro de stuk zijn
[ Voor 24% gewijzigd door stefans op 06-03-2004 19:03 ]
het heeft natuurlijk weinig zin om je slangen groter te maken dan de rest van de wc want daar stroomt het niet sneller door..
Het enige voordeel wat je dan nog hebt van de tygon slangen zijn de extra buigzaamheid, dus das misschien wel handig als je niet zoveel ruimte hebt, maar anders zou ik voor de normale slangen gaan, scheelt weer poen en maakt niet veel uit.
Het enige voordeel wat je dan nog hebt van de tygon slangen zijn de extra buigzaamheid, dus das misschien wel handig als je niet zoveel ruimte hebt, maar anders zou ik voor de normale slangen gaan, scheelt weer poen en maakt niet veel uit.
@MaTr1x
Heeft geen nut, precies wat je zelf zegt. Het enigste wat je gaat krijgen is dat je wat meer water in je loop krijgt, omdat je eenmaal dikkere slangen hebt. Daarnaast moet al dat extra water in je slangen allemaal door dezelfde (kleine) verloopjes. Dus persoonlijk denk ik dat je er weinig mee opschiet.
@stefans
Intuliegend heeft eigenlijk al antwoord gegeven. Het zal nix uitmaken qua performance denk ik, maar als je een kast hebt waar je veel bochten in je slangen gaat krijgen is dat maybe nog wel handig. PVC slangen zijn erg stug in tegenstelling tot tygon.
Je hebt trouwens ook Tygon Tubing 3/8inch (10mm binnen, 16mm buitendiameter), maybe dat dat een oplossing is. Te halen bij tweakstore, 9euro p/meter.En anders heb je nog clearflex in dezelfde maat a 6,50 p/meter. Ik heb zelf geen ervaring met clearflex...
suc6!
Heeft geen nut, precies wat je zelf zegt. Het enigste wat je gaat krijgen is dat je wat meer water in je loop krijgt, omdat je eenmaal dikkere slangen hebt. Daarnaast moet al dat extra water in je slangen allemaal door dezelfde (kleine) verloopjes. Dus persoonlijk denk ik dat je er weinig mee opschiet.
@stefans
Intuliegend heeft eigenlijk al antwoord gegeven. Het zal nix uitmaken qua performance denk ik, maar als je een kast hebt waar je veel bochten in je slangen gaat krijgen is dat maybe nog wel handig. PVC slangen zijn erg stug in tegenstelling tot tygon.
Je hebt trouwens ook Tygon Tubing 3/8inch (10mm binnen, 16mm buitendiameter), maybe dat dat een oplossing is. Te halen bij tweakstore, 9euro p/meter.En anders heb je nog clearflex in dezelfde maat a 6,50 p/meter. Ik heb zelf geen ervaring met clearflex...
suc6!
He tweaker's
IK zit met een probleenpje,
Ik heb nu 2 weken watercooling en mijn slangen zijn nu al erg groen
IK heb er demi water en anti alg in gedaan, wat doe ik niet goed.
IK zit met een probleenpje,
Ik heb nu 2 weken watercooling en mijn slangen zijn nu al erg groen
IK heb er demi water en anti alg in gedaan, wat doe ik niet goed.
Ik zit momenteel met het volgende probleem:
Net nieuw computer
Laten assembleren bij Salland
Asetek L20 waterchill systeem erop.
Probleem : een aansluiting van het koelblokje (northbridge) lijkt te lekken,
in eerste instantie ervan overtuigd dat het door de aansluiting met het buisje kwam, maar nu bij reparatie, blijkt toch de aansluiting op het blokje zelf te lekken.
Het lekken is minimaal, maar er is zo vorige avond wel water (gedestilleerd) in het AGP slot gelopen, daar kwam ik vandaag achter, omdat de AGP insteekslot van de RADEON9800PRO een beetje aangetast/gecorriseerd oogde.
Het verklaarde meteen het regelmatig vastlopen met artefacten.
Bij de reparatie ging de aansluiting tussen het pompje en het resevoir ook spontaan lekken (brakke aansluiting? welke succesvol dichtgetaped is..
Mijn vragen:
-bij het lekken van een koelblokje, is dan vervanging de enige optie?
-rest mij nu nog een andere optie dan contact met Salland op te nemen en onderdelen op te sturen / 400 km te reizen?
-is de corrosie van de AGP kaart op de lange termijn destructief? want hij werkt nog prima..
Verder info:
-veel ervaring met computers, weinig met watercooling
-zeer zenuwachtig omdat het een kapitaal betreft
Net nieuw computer
Laten assembleren bij Salland
Asetek L20 waterchill systeem erop.
Probleem : een aansluiting van het koelblokje (northbridge) lijkt te lekken,
in eerste instantie ervan overtuigd dat het door de aansluiting met het buisje kwam, maar nu bij reparatie, blijkt toch de aansluiting op het blokje zelf te lekken.
Het lekken is minimaal, maar er is zo vorige avond wel water (gedestilleerd) in het AGP slot gelopen, daar kwam ik vandaag achter, omdat de AGP insteekslot van de RADEON9800PRO een beetje aangetast/gecorriseerd oogde.
Het verklaarde meteen het regelmatig vastlopen met artefacten.
Bij de reparatie ging de aansluiting tussen het pompje en het resevoir ook spontaan lekken (brakke aansluiting? welke succesvol dichtgetaped is..
Mijn vragen:
-bij het lekken van een koelblokje, is dan vervanging de enige optie?
-rest mij nu nog een andere optie dan contact met Salland op te nemen en onderdelen op te sturen / 400 km te reizen?
-is de corrosie van de AGP kaart op de lange termijn destructief? want hij werkt nog prima..
Verder info:
-veel ervaring met computers, weinig met watercooling
-zeer zenuwachtig omdat het een kapitaal betreft
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Gelukkig voor jou staan asetek kitjes er om bekend af en toe lekjes te hebben. Anyway, je kunt hier in de faq lezen dat lekjes voorkomen asetek setjes:
[rml][ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2[/rml]
Dit probleem is ongetwijfeld ook bekend bij asetek, ik zou zeggen dat dit een duidelijk geval van rma is.
[rml][ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2[/rml]
Dit probleem is ongetwijfeld ook bekend bij asetek, ik zou zeggen dat dit een duidelijk geval van rma is.
[ Voor 6% gewijzigd door pyro83 op 06-03-2004 22:54 ]
Zo mijn waterkoeling is eindelijk geinstaleert en werkt goed!
ik had één dag voordat ik mijn waterkoeling ging aanschaffen transparante kast gekocht bij mycom het in elkaar zetten duurde korter dan ik d8 en ik had tergelijketijd een voeding van Aopen gekocht van 350 watt met een 12 cm fan met ledjes .
de volgende dag was het zover me eerste goede waterkoelings set was realiteit .
ik reed met mijn vader naar de winkel in rotterdam Tweakstore!
ik wilde in het begin een silverprop blokje maar die was op en de aardig man achter de toonbank vertelde mij dat de RBX van Dangerdan niet daar aan onderdeed maar als ik bij alles van dit soort dingen moet typen ben ik morgen nog bezig
dus hier komt het in een lijstje
een dangerdan RBX voor amd
een hydor 1200 liter pomp
een black ice micro 2 (2x 80 mm fans)
2 meter tygon slangen
en een dangerden resevoir
redline antri corosie spul
uv oplichtend goedje voor erin
2 fans van sunbeam met uv ccfl
nog een wat fan grills
en zo dit was hem
ik ging hem samen met mijn vader aansluiten
en we hebben deze opstelling gedaan
pomp ----> blokje----> radiator ----> resevoir
het is veel koeler dan mijn oude aquarius 2 setje met nix doen op me pc rond de 30 graden stressed 33
Een tip voor alle mensen die een blokje aansluiten doe het heel rustig want bij mijn 2400+ is de cache kapot gegaan en het is nu een duron 2000 mhz
dus het word nog een nieuwe processor helaas
dit is mijn post
Mzzls
ik had één dag voordat ik mijn waterkoeling ging aanschaffen transparante kast gekocht bij mycom het in elkaar zetten duurde korter dan ik d8 en ik had tergelijketijd een voeding van Aopen gekocht van 350 watt met een 12 cm fan met ledjes .
de volgende dag was het zover me eerste goede waterkoelings set was realiteit .
ik reed met mijn vader naar de winkel in rotterdam Tweakstore!
ik wilde in het begin een silverprop blokje maar die was op en de aardig man achter de toonbank vertelde mij dat de RBX van Dangerdan niet daar aan onderdeed maar als ik bij alles van dit soort dingen moet typen ben ik morgen nog bezig
dus hier komt het in een lijstje
een dangerdan RBX voor amd
een hydor 1200 liter pomp
een black ice micro 2 (2x 80 mm fans)
2 meter tygon slangen
en een dangerden resevoir
redline antri corosie spul
uv oplichtend goedje voor erin
2 fans van sunbeam met uv ccfl
nog een wat fan grills
en zo dit was hem
ik ging hem samen met mijn vader aansluiten
en we hebben deze opstelling gedaan
pomp ----> blokje----> radiator ----> resevoir
het is veel koeler dan mijn oude aquarius 2 setje met nix doen op me pc rond de 30 graden stressed 33
Een tip voor alle mensen die een blokje aansluiten doe het heel rustig want bij mijn 2400+ is de cache kapot gegaan en het is nu een duron 2000 mhz

dus het word nog een nieuwe processor helaas
dit is mijn post
Mzzls
Een of ander onverlaat heeft m'n PC aangezet, zonder de waterpomp aan te zetten. De CPU werd dus te warm en heeft de PC doen crashen. Na dit akkefietje ligt mijn CPU temp dik 4graden hoger dan voorheen. Ik denk niet dat de CPU beschadigd is, maar ik vraag me af waarom m'n proc nu warmer wordt. Zou het kunnen zijn dat de Artic Ceramique niet meer zo goed zijn werk doet?
Daar heb je nu eenmaal die relaistjes voor heRazkin schreef op 07 maart 2004 @ 01:08:
Een of ander onverlaat heeft m'n PC aangezet, zonder de waterpomp aan te zetten. De CPU werd dus te warm en heeft de PC doen crashen. Na dit akkefietje ligt mijn CPU temp dik 4graden hoger dan voorheen. Ik denk niet dat de CPU beschadigd is, maar ik vraag me af waarom m'n proc nu warmer wordt. Zou het kunnen zijn dat de Artic Ceramique niet meer zo goed zijn werk doet?
Misschien is je koelpasta inderdaad uitgedroogd. Ik zou je wc blok opnieuw monteren, en je pomp schakelen met je voeding, door een relais, OF als je een monitor output hebt op je voeding, kan je daar ook je pompie op zettenRazkin schreef op 07 maart 2004 @ 01:08:
@aramdin
Ja idd dat dacht ik al, het heeft dus geen zin om een 1/2" CPU blok te kopen.
BTW je WC set up ziet er goed uit
@Razkin
Je kunt ook de PCI PowerPlant Relay kopen die ervoor zorgt dat je pomp gaat lopen als je je PC aanzet, je kunt 'm ook gebruiken om je WC set up te laten bleeden als je PC uitstaat.
Review van de eerste revisie:
http://www.crazymodders.be/index.php?p=3&ht=11&pg=1
En de tweede revisie:
http://www.crazymodders.be/index.php?p=3&pg=1&ht=13
@St!nG
Leuke set up. Ik wist niet dat Tweakstore ook de Hydor L30 verkocht, maar idd ik zie het op Jeroens site staan.
Omdat je binnenkort toch je set up moet uitbouwen voor een nieuwe CPU (pas op dat je je blok niet weer te sterk aandraait) zou ik gelijk de opstelling veranderen, zodat je radiator voor je CPU blok zit. Zodoende is het water al gekoeld voordat het naar je CPU gaat, dus zo:
pomp ----> radiator ----> blokje ----> reservoir
Ja idd dat dacht ik al, het heeft dus geen zin om een 1/2" CPU blok te kopen.
BTW je WC set up ziet er goed uit
@Razkin
Je kunt ook de PCI PowerPlant Relay kopen die ervoor zorgt dat je pomp gaat lopen als je je PC aanzet, je kunt 'm ook gebruiken om je WC set up te laten bleeden als je PC uitstaat.
Review van de eerste revisie:
http://www.crazymodders.be/index.php?p=3&ht=11&pg=1
En de tweede revisie:
http://www.crazymodders.be/index.php?p=3&pg=1&ht=13
@St!nG
Leuke set up. Ik wist niet dat Tweakstore ook de Hydor L30 verkocht, maar idd ik zie het op Jeroens site staan.
Omdat je binnenkort toch je set up moet uitbouwen voor een nieuwe CPU (pas op dat je je blok niet weer te sterk aandraait) zou ik gelijk de opstelling veranderen, zodat je radiator voor je CPU blok zit. Zodoende is het water al gekoeld voordat het naar je CPU gaat, dus zo:
pomp ----> radiator ----> blokje ----> reservoir
Volgens mij maakt het niets uit in welke volgorde je een wcset met 1 wcblok zet , in alle gevallen komt er "koud" water aan bij het wc blok.
Laatst vertelde iemand mij dat het water overal even warm is, maar toch geloof ik dat niet. Er is toch wel enigszins sprake van temperatuur verschil in het water, er ontsnapt warmte bij de radiator, dus moet er wel verschil zijn.
Zelf ga ik de volgende volgorde aanhouden:
pomp - cpu - vga - rad - res - pomp.
Enige wat volgens mij WEL van belang kan zijn is de volgorde van cpu en vga wcblok, en de keuze voor lengte van de slangen.
Laatst vertelde iemand mij dat het water overal even warm is, maar toch geloof ik dat niet. Er is toch wel enigszins sprake van temperatuur verschil in het water, er ontsnapt warmte bij de radiator, dus moet er wel verschil zijn.
Zelf ga ik de volgende volgorde aanhouden:
pomp - cpu - vga - rad - res - pomp.
Enige wat volgens mij WEL van belang kan zijn is de volgorde van cpu en vga wcblok, en de keuze voor lengte van de slangen.
Over waterkoeling gesproken, check deze link eens waar iemand bezig is om een mooi blok te maken voor z'n FX5900 wat z'n core en geheugen waterkoelt, ziet er echt mooi uit:
http://forums.procooling....d.php?t=7427&page=1&pp=25
http://forums.procooling....d.php?t=7427&page=1&pp=25
Beter lezen broeder
Er zit trouwens ook nog een dikke fout in het ontwerp. Maar volgens mij heeft hij dat aangepast voordat hij het ding dicht ging solderen.
Dit topic is gesloten.