[WC] Het grote waterkoelingstopic deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

het heeft natuurlijk weinig zin om je slangen groter te maken dan de rest van de wc want daar stroomt het niet sneller door..
Het enige voordeel wat je dan nog hebt van de tygon slangen zijn de extra buigzaamheid, dus das misschien wel handig als je niet zoveel ruimte hebt, maar anders zou ik voor de normale slangen gaan, scheelt weer poen en maakt niet veel uit.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
@MaTr1x

Heeft geen nut, precies wat je zelf zegt. Het enigste wat je gaat krijgen is dat je wat meer water in je loop krijgt, omdat je eenmaal dikkere slangen hebt. Daarnaast moet al dat extra water in je slangen allemaal door dezelfde (kleine) verloopjes. Dus persoonlijk denk ik dat je er weinig mee opschiet.

@stefans

Intuliegend heeft eigenlijk al antwoord gegeven. Het zal nix uitmaken qua performance denk ik, maar als je een kast hebt waar je veel bochten in je slangen gaat krijgen is dat maybe nog wel handig. PVC slangen zijn erg stug in tegenstelling tot tygon.
Je hebt trouwens ook Tygon Tubing 3/8inch (10mm binnen, 16mm buitendiameter), maybe dat dat een oplossing is. Te halen bij tweakstore, 9euro p/meter.En anders heb je nog clearflex in dezelfde maat a 6,50 p/meter. Ik heb zelf geen ervaring met clearflex...

suc6!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djolaff
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
He tweaker's

IK zit met een probleenpje,
Ik heb nu 2 weken watercooling en mijn slangen zijn nu al erg groen :(
IK heb er demi water en anti alg in gedaan, wat doe ik niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groen van algen of groen van de anti algen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ik zit momenteel met het volgende probleem:

Net nieuw computer
Laten assembleren bij Salland
Asetek L20 waterchill systeem erop.

Probleem : een aansluiting van het koelblokje (northbridge) lijkt te lekken,
in eerste instantie ervan overtuigd dat het door de aansluiting met het buisje kwam, maar nu bij reparatie, blijkt toch de aansluiting op het blokje zelf te lekken.

Het lekken is minimaal, maar er is zo vorige avond wel water (gedestilleerd) in het AGP slot gelopen, daar kwam ik vandaag achter, omdat de AGP insteekslot van de RADEON9800PRO een beetje aangetast/gecorriseerd oogde.

Het verklaarde meteen het regelmatig vastlopen met artefacten.

Bij de reparatie ging de aansluiting tussen het pompje en het resevoir ook spontaan lekken (brakke aansluiting? welke succesvol dichtgetaped is..

Mijn vragen:

-bij het lekken van een koelblokje, is dan vervanging de enige optie?
-rest mij nu nog een andere optie dan contact met Salland op te nemen en onderdelen op te sturen / 400 km te reizen?
-is de corrosie van de AGP kaart op de lange termijn destructief? want hij werkt nog prima..

Verder info:

-veel ervaring met computers, weinig met watercooling
-zeer zenuwachtig omdat het een kapitaal betreft

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 17:13
Gelukkig voor jou staan asetek kitjes er om bekend af en toe lekjes te hebben. Anyway, je kunt hier in de faq lezen dat lekjes voorkomen asetek setjes:
[rml][ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2[/rml]
Dit probleem is ongetwijfeld ook bekend bij asetek, ik zou zeggen dat dit een duidelijk geval van rma is.

[ Voor 6% gewijzigd door pyro83 op 06-03-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 06:44
Zo mijn waterkoeling is eindelijk geinstaleert en werkt goed!
ik had één dag voordat ik mijn waterkoeling ging aanschaffen transparante kast gekocht bij mycom het in elkaar zetten duurde korter dan ik d8 en ik had tergelijketijd een voeding van Aopen gekocht van 350 watt met een 12 cm fan met ledjes .
de volgende dag was het zover me eerste goede waterkoelings set was realiteit .
ik reed met mijn vader naar de winkel in rotterdam Tweakstore!
ik wilde in het begin een silverprop blokje maar die was op en de aardig man achter de toonbank vertelde mij dat de RBX van Dangerdan niet daar aan onderdeed maar als ik bij alles van dit soort dingen moet typen ben ik morgen nog bezig :P
dus hier komt het in een lijstje
een dangerdan RBX voor amd
een hydor 1200 liter pomp
een black ice micro 2 (2x 80 mm fans)
2 meter tygon slangen
en een dangerden resevoir
redline antri corosie spul
uv oplichtend goedje voor erin
2 fans van sunbeam met uv ccfl
nog een wat fan grills :)

en zo dit was hem
ik ging hem samen met mijn vader aansluiten :)
en we hebben deze opstelling gedaan
pomp ----> blokje----> radiator ----> resevoir
het is veel koeler dan mijn oude aquarius 2 setje met nix doen op me pc rond de 30 graden stressed 33

Een tip voor alle mensen die een blokje aansluiten doe het heel rustig want bij mijn 2400+ is de cache kapot gegaan en het is nu een duron 2000 mhz :/
dus het word nog een nieuwe processor helaas :(

dit is mijn post :P

Mzzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-09 12:10
Een of ander onverlaat heeft m'n PC aangezet, zonder de waterpomp aan te zetten. De CPU werd dus te warm en heeft de PC doen crashen. Na dit akkefietje ligt mijn CPU temp dik 4graden hoger dan voorheen. Ik denk niet dat de CPU beschadigd is, maar ik vraag me af waarom m'n proc nu warmer wordt. Zou het kunnen zijn dat de Artic Ceramique niet meer zo goed zijn werk doet?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razkin schreef op 07 maart 2004 @ 01:08:
Een of ander onverlaat heeft m'n PC aangezet, zonder de waterpomp aan te zetten. De CPU werd dus te warm en heeft de PC doen crashen. Na dit akkefietje ligt mijn CPU temp dik 4graden hoger dan voorheen. Ik denk niet dat de CPU beschadigd is, maar ik vraag me af waarom m'n proc nu warmer wordt. Zou het kunnen zijn dat de Artic Ceramique niet meer zo goed zijn werk doet?
Daar heb je nu eenmaal die relaistjes voor he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Razkin schreef op 07 maart 2004 @ 01:08:
Misschien is je koelpasta inderdaad uitgedroogd. Ik zou je wc blok opnieuw monteren, en je pomp schakelen met je voeding, door een relais, OF als je een monitor output hebt op je voeding, kan je daar ook je pompie op zetten :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
@aramdin

Ja idd dat dacht ik al, het heeft dus geen zin om een 1/2" CPU blok te kopen.
BTW je WC set up ziet er goed uit :)

@Razkin

Je kunt ook de PCI PowerPlant Relay kopen die ervoor zorgt dat je pomp gaat lopen als je je PC aanzet, je kunt 'm ook gebruiken om je WC set up te laten bleeden als je PC uitstaat.
Review van de eerste revisie:
http://www.crazymodders.be/index.php?p=3&ht=11&pg=1
En de tweede revisie:
http://www.crazymodders.be/index.php?p=3&pg=1&ht=13

@St!nG

Leuke set up. Ik wist niet dat Tweakstore ook de Hydor L30 verkocht, maar idd ik zie het op Jeroens site staan.
Omdat je binnenkort toch je set up moet uitbouwen voor een nieuwe CPU (pas op dat je je blok niet weer te sterk aandraait) zou ik gelijk de opstelling veranderen, zodat je radiator voor je CPU blok zit. Zodoende is het water al gekoeld voordat het naar je CPU gaat, dus zo:

pomp ----> radiator ----> blokje ----> reservoir

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Volgens mij maakt het niets uit in welke volgorde je een wcset met 1 wcblok zet , in alle gevallen komt er "koud" water aan bij het wc blok.
Laatst vertelde iemand mij dat het water overal even warm is, maar toch geloof ik dat niet. Er is toch wel enigszins sprake van temperatuur verschil in het water, er ontsnapt warmte bij de radiator, dus moet er wel verschil zijn.
Zelf ga ik de volgende volgorde aanhouden:

pomp - cpu - vga - rad - res - pomp.

Enige wat volgens mij WEL van belang kan zijn is de volgorde van cpu en vga wcblok, en de keuze voor lengte van de slangen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Over waterkoeling gesproken, check deze link eens waar iemand bezig is om een mooi blok te maken voor z'n FX5900 wat z'n core en geheugen waterkoelt, ziet er echt mooi uit:
http://forums.procooling....d.php?t=7427&page=1&pp=25

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Beter lezen broeder :) Er zit trouwens ook nog een dikke fout in het ontwerp. Maar volgens mij heeft hij dat aangepast voordat hij het ding dicht ging solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
uhm heb ik wat over het hoofd gezien 8)7
Ja ik had gisteren gelezen over dat foutje, maar Bladerunner had diegene die dat foutje aankaartte overtuigd dat het wel goed zou komen. Ben trouwens wel benieuwd hoe het straks gaat als hij meer van die bloks gaat maken voor de verkoop :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-08 10:08
Jippie, eindelijk waterkoeling!!!

Zaterdag met de auto naar Rotterdam gegaan, naar de Tweakstore.
Daar, na wat informeren de volgende spulletjes gekocht:

Dangerden Maze4 478
Black Ice Micro 2
Eheim 1048 waterpomp 600l/h
Dangerden Reservoir rond
2 x Antec Case Smart Fan D/BB 80x8
Tygon tubing 1/2inch (2,5 meter)
RedLine Waterwetter 4oz
8 x Nylon Hose-clamp 3/4inch OD
4 x Hose fitting 10mm Brass
UV Dye-Lite Blue 2ml
Arctic Silver5 Thermal pasta

Ik wilde eigenlijk gelijk voor cpu,nb en vga koeling gaan, maar het budget was ook weer niet zo groot. En ik kan natuurlijk later alsnog voor de nb en vga gaan ;) .

Enfin...thuisgekomen gelijk aan de slag natuurlijk. Heel het setje in elkaar gezet en in de tuin ff testen. En wat denk je, lekken als een gieter :'( . Was vergeten om isolatie-tape om het schroefdraad van de fittingen te doen 8)7
Daarna setje uit elkaar gehaald...isolatie-tape op de fittingen en gelijk in mijn pc gebouwd, terwijl ik nog geen succesvolle "droge" test had voltooit :*)

Ik kwam al snel een probleempje tegen. Ik heb een Aopen HQ08 kast en heb de radiator dwars boven de voeding geplaatst, alleen is deze radiator net iets breder dan 2 80mm fans (omdat de in- en uitgang net iets uitsteken). Met als gevolg dat ik mijn side-panel er niet meer op krijg |:( Ik moet hier nog ff over brainstormen, maar ik denk dat ik um tzt maar in het dak van pc bouw. Maar dat is voor latere zorg.

Daarna wilde ik mijn boxed-cooler van Intel eraf halen en trok gelijk mijn cpu uit de socket, omdat ik vast zat aan het block. Ik wist niet dat dat kon zonder het hendeltje van het socket op te lichten O-) Maar geen pinnetjes gebogen ofzo :)

Verder kwam ik eigenlijk geen problemen meer tegen. Alle slangen goed bevestigt met hose-clamps.....water (gedeminiraliseerd) in het reservoir....ff door laten lopen naar de pomp....nog meer water...waterwetter erbij...en daarna maar gewoon aangezet. Toen begon het gevecht tegen de luchtbelletjes, maar dat heeft al met al niet langer dan een uur geduurd. Hij draait nu al sinds zaterdag perfect en de resultaten zijn verbluffend. En "nog" geen lekkages :+
Voorheen waren mijn idle/stressed temps 30/55 (P4 2.8c) en nu zijn ze 23/28 _/-\o_
Dus ik ga binnerkort maar es kijken tot hoever ik kan overklokken met redelijke temperaturen.

Het enige min-puntje is, dat de pc niet echt stiller is geworden. De boxed-cooler was dus niet de herrieschopper :? Binnerkort dus maar es de casefans op 7-volt proberen.
Volgende maand gaat er nog een NB-blokje tussen en de maand daarna een leuk VGA-blokje.

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Je HDD maakt het meeste herrie. Die kan je wel in een stukje schuim leggen met de PCB naar boven.
Als je ook waterkoelers voor je HDD koopt kan je hem helemaal inpakken. Ook kan je voeding veel herrie maken. Meer info kan je met de search vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Laatst online: 23-06 14:07
Ik mijn watercooling in mij pc gestoken en ik ben er zeer blij mee.
26graden idle en 30 graden stressed bij een P4 2.80ghz @ 3.66ghz
En dan is hij ook nog heel stil.

specs watercooling:
2X nextcool wtank 800 (die 800 staat voor de liters die hij er per uur door jaagt)
black ice pro 2
black ice micro 2
en waterchill waterblocks
fans van papst voor op de radiatoren, maar deze staan niet aan omdat het toch maar 1 graad verschil is.

cyclus:
pomp1-->cpu-->nb-->rad pro-->pomp2-->gpu-->rad micro-->pomp1

foto pomp/reservoir
http://www.wbhouse.it/catalogo.php?info_id=136

/edit: ik heb siliconen slangen met 9,5mm binnendiameter

Wat denken jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door Hephaistus op 08-03-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Wat ik denk? Waarom heb jij twee circuits? Da's niet bepaald nuttig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Laatst online: 23-06 14:07
Exigence schreef op 08 maart 2004 @ 13:44:
[...]

Wat ik denk? Waarom heb jij twee circuits? Da's niet bepaald nuttig lijkt me.
ik had toch twee pompen en ik had het getest met 1pomp en dat maakte toch zo'n verschil van 4graden, en die pompen maken geen lawaai, waarom dan ook niet....
oh ja
ik had ook plaats voor 2rads dus heb ik ze ook geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Green_Yoda schreef op 08 maart 2004 @ 13:54:
[...]

ik had toch twee pompen en ik had het getest met 1pomp en dat maakte toch zo'n verschil van 4graden, en die pompen maken geen lawaai, waarom dan ook niet....
oh ja
ik had ook plaats voor 2rads dus heb ik ze ook geplaatst.
Ha vind het juist wel l33t :) hoe meer pompen en rad hoe beter 8)
En als het dan ook nog 4 graden uitmaakt dan is het toch helemaal goed B)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
WC blok uitbouwens is toch aardig wat werk en ik moet dat over +/- 2wkn sowieso doen wegens nieuwe hardware en nog wat zooi, vandaar dat ik ff wat meningen zat te peilen. Die tip om de pomp aan te sluiten op de output voor de monitor vind ik super! :) Gelukkig heeft mijn CWT480 voeding dat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:57
MaTr1x schreef op 07 maart 2004 @ 22:08:
Over waterkoeling gesproken, check deze link eens waar iemand bezig is om een mooi blok te maken voor z'n FX5900 wat z'n core en geheugen waterkoelt, ziet er echt mooi uit:
http://forums.procooling....d.php?t=7427&page=1&pp=25
woot, die is ckers wel nice gemaakt. gaat ik ook proberen voor mn 5700 Ultra. moet alleen eens kijken waar k dat koper kan vinden, ben al tijdje opzoek :s

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 10:12
Ik heb sinds 2 maanden mijn watercooling erin (waterchill van asetek, alle 3 blokjes). Maar mijn temps zijn vrij hoog (42 idle / 50 load). Iemand idee waardoor dat kan komen ???

Sommige mensen halen met gemak 30-40 graden.
ps. Er zit genoeg thermal compound tussen de drie blokjes
ps2. De temperaturen zijn van een NIET overgeclocked systeem:
ps3. Dit zijn de temps @ 12v.Sunon standaard fan
ps4. Alles zit er krachtig tegenaan gedrukt.
mobo: ASUS a7v333
cpu: amd 1900+ @ 1600mhz
ram: 512mb ddr 333mhz
gr.card:MSI GF4 ti 4400 128 mb
hdd: 120 gb(seagate)

Als iemand anders ook een waterchill heeft met een soortgelijk setup, graag ook temps melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
SHuisman schreef op 08 maart 2004 @ 18:15:
Ik heb sinds 2 maanden mijn watercooling erin (waterchill van asetek, alle 3 blokjes). Maar mijn temps zijn vrij hoog (42 idle / 50 load). Iemand idee waardoor dat kan komen ???

Sommige mensen halen met gemak 30-40 graden.
ps. Er zit genoeg thermal compound tussen de drie blokjes
ps2. De temperaturen zijn van een NIET overgeclocked systeem:
ps3. Dit zijn de temps @ 12v.Sunon standaard fan
ps4. Alles zit er krachtig tegenaan gedrukt.
mobo: ASUS a7v333
cpu: amd 1900+ @ 1600mhz
ram: 512mb ddr 333mhz
gr.card:MSI GF4 ti 4400 128 mb
hdd: 120 gb(seagate)

Als iemand anders ook een waterchill heeft met een soortgelijk setup, graag ook temps melden :)
Met drie blokjes vallen die temps best mee vin ik hoor :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Hoe en waar is je rad geplaatst en hoe gaat de airflow door je rad? Ik vind de temps ook behoorlijk aan de hoge kant...Is die XP1900+ een T-bred of palomino?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 10:12
///Razkin
Door Razkin - Monday 08 March 2004 19:15

Hoe en waar is je rad geplaatst en hoe gaat de airflow door je rad? Ik vind de temps ook behoorlijk aan de hoge kant...Is die XP1900+ een T-bred of palomino?
////

Mijn rad heb ik verticaal staan, in de voorkant(onderin) van m'n pc . De fantilator zuigt de lucht DOOR de radiator. De aansluitingen v/d rad heb ik aan de bovenkant...(schijnt beter te zijn ;) )

CPU met palomino core.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Er was tijdje terug, september denk ik, hier een vga blokje langs gekomen, dat ook het geheugen erbij koelde...

Het was van een '1337-modder' , weet de naam alleen niet meer ... weet iemand nog welke post, en vooral, welk blokje dat was?? ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 14:04

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik ben momenteel bezig met mijn blokjes uit te tekenen in robodraw (ze worden gefreest met de cnc machine) maar heb hier een vraagje over, ik ga een blokje maken met 3 slang pilaren:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stek-e/jelle/cpuwaterblok.JPG
in het midden is het koper 2mm breed en dan elke keer een doorgang van 1.5mm, is dit te smal.? het koper is ook 20mm dik, dus die wanden zullen 15mm hoog worden.. is dat wat overkill? of is hoe hoger hoe beter?

[ Voor 6% gewijzigd door Jellabie op 08-03-2004 21:38 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Voorzichtig aan jellabie vraagt of ze te bestellen zijn* :? :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 14:04

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:46:
*Voorzichtig aan jellabie vraagt of ze te bestellen zijn* :? :*)
lol :) , ik denk niet dat ik nog aan zo een dik koper kan geraken, en mijn leraar gaat niet blijven lachen denk ik, "ja meneer, wil je aub nog eens vlug een 100 tal blokjes frezen tegen volgende week ofzo?" :Y), nee, dat gaat dus niet lukken, ik ga dus zelf blokjes maken voor de cpu, chipset, en geforce fx, het blokje van de chipset is ook al uitgetekend :*) ik hoop dus dat die cpu blokje het beste gaat presteren t.o.v. van de maze 4 enzo.

als ze allemaal volledig af zijn, zal ik een nieuw topic openen met alle fotos, vanaf het begin tot de afgewerkte blokjes :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jellabie op 08-03-2004 23:11 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 09:57:
[...]

even een paar punten:

de RBX heeft een sterke pomp nodig.( met veel head zodat er nog wat flow overblijft)
dus een L20 is een beetje te zwak......
In combinatie met je bestelde onderdelen zal dat dus niet echt werken.
Je aquatube heeft 1/8 draad en dat resulteerd in een inwendige maat van 6mm....
kort om.... dag flow......... tenzij je 4 aansluiting van het reservoir gaat gebruiken
d.m.v. y-stukken.
Jeroen,

Ik weet wat laat, maar zou je dit wat kunnen verduidelijken, want hopelijk is alles binnenkort binnen en kan ik eindelijk eens beginnen met inbouwen.
Maar ik geloof dat je bedoelt dat ik de input en output beiden moet splitsen met Y-stukken? En hoe verder dan, want dat is me niet helemaal duidelijk? Of bedoel je dat ik twee van de drie aansluitingen van de input en output van de aquatube moet gebruiken en die van Y-stukken moet voorzien?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:55
Ben nu ook de eerste stappen naar waterkoeling aan het nemen;

-Eheim 1048 pomp
-Zalman WB2 blok
-Radiator uit auto
-Diverse slangpilaren, koppelstukken, t-stukken e.d.
-Teflon
-Demi-water
-PVC slang (misschien dat ik nog siliconen slang haal)

Dit alles koop ik via de V&A, voor 100E, mooi prijsje dacht ik zo (tis geen oud/mishandeld spul).

Maar het enigste wat ik nu echt nog nodig heb is een reservoir.
Het liefst wil ik een 5.25" bay reservoir, zijn deze ergens te koop (via I-net oid).?

Ik zag wel een inkoopactie, maar die sluit pas aan het einde van de maand :(

/edit:

Hij heeft de Zalman verzaagd, en deze past nu niet meer o peen sokcet 754 :(

dus nu ga ik voor de rad en pomp :) thuis heb ik nog wel slangenklemmen liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door LiquidSmoke op 09-03-2004 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Maar het enigste wat ik nu echt nog nodig heb is een reservoir.
Het liefst wil ik een 5.25" bay reservoir, zijn deze ergens te koop (via I-net oid).?

Ik zag wel een inkoopactie, maar die sluit pas aan het einde van de maand :(
tweakstore.nl voor je reservoir

Leuke IA loopt er nu voor de waterkoelers(waterblokken): http://inkoopactie.net/ia/xc4k7rj5

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
mktje schreef op 09 maart 2004 @ 11:02:
[...]

Leuke IA loopt er nu voor de waterkoelers(waterblokken): http://inkoopactie.net/ia/xc4k7rj5
Bedankt voor de link!! Koele blokjes en kei goedkoop!!
Ik ga ff bestellen denk :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:59

cdoens

Peugeot-gek

Ik zat daarnet op de WC (nee, niet WaterCooling) en kreeg een ingeving.

In auto's met turbo's en intercoolers, wordt er wel eens gebruik gemaakt van waterinjectie. Er wordt dan water verneveld op, of vlak voor, de radiator. Dit water wordt verdampt op de warme radiator, en heeft een temperatuursverlaging van de radiator tot gevolg.

Nu zijn de temperatuursverschillen in een auto, zeker met turbo, wat extremer dan in een PC met WC. Maar zou dit nut hebben in een degelijke WC-installatie???
Het is vrij makkelijk te maken, ik zou alleen wel kiezen voor een externe rad ipv een rad in je kast, vanwege de waternevel die je spuit... Daarnaast zal er een redelijke air-flow over/door de rad moeten gaan, dus je 80 mm fan op 7 volt zal niet veel resultaat boeken. Daarom denk ik dat, mocht dit idee lukken, het alleen voor de die-hard OC-ers zal werken. (Die vinden een beetje herrie voor die extra MHz-en niet zo erg...) ;)

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken... Zelf heb ik nog geen WC, dus testen kan ik niet. Eens kijken of er iemand zo gek/sluw is om het te proberen...

Groetjes, Christian.

edit:

Denk net dat als dit een beetje effect wil hebben, dat je een zo klein mogelijk reservoir moet hebben, omdat anders het effect van een koele rad minder opvalt...
Tevens lijkt me handig om de de rad voor de CPU cooler te hebben...

[ Voor 13% gewijzigd door cdoens op 09-03-2004 14:20 ]

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mktje schreef op 09 maart 2004 @ 11:02:
[...]

Helaas nergens een test oid te vinden. Wie kan me dus vertellen of ze een beetje degelijk koelen? Hoeft natuurlijk niet het beste te zijn. Maar wil geen bagger kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel getest, kijk maar ff op die frig site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 07-09 06:47
Zoals jullie in deze preview hebben kunnen lezen, zijn op de vrijdag voor Overdose de waterkoel blokken van ‘Tha Mafkees’ gearriveerd in het CaseJunkies testlab. De waterkoel blokken worden door Tha Mafkees zelf gefabriceerd, en zijn dan ook in beperkte oplage beschikbaar. Als verkoop kanaal gebruikt de bekende Nederlandse tweaker vooral de website LauPro.nl alwaar hij regelmatig ‘inkoop acties’ start voor deze serie waterkoelblokken. De water koelblokken van 'Tha Mafkees' zijn weliswaar zelf gemaakt, maar worden met uiterst professionele machines gefreest en gevlakt.
Zijn dus de ThaMafkees blokken, intimidator kwam me al bekend voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan hier wel ff een aanrader plaatsen denk ik :D

WWW.frigus.NL !!!!!!

Heb hier een eerder versie van The mafkees echt TOP !!!
Temp/prijs Top combo 8)

bestelle maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Woei, Tweakstore is weer UP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

zelf ben ik op zoek naar een lekker waterkoelingssysteempje,
dat toch goed koelt voor een bedrag onder de +/- 200,-

Op www.perfect-systems.nl kwam ik het volgende setje tegen:

Magnum:

Complete waterkoelingsset voor P4

• Waterkoeler Magnum 478 Cu
• Eheim 1048 waterpomp
• Radiator Noise Isolator
• Titan fan 120x120x25 mm
• Fangrill voor 120x120x25 mm fan
• Siliconen-slang 9,5 mm + 2,0 mm 2 meter
• T-stuk 10,5 mm
• 2 x 90º verbindingsuk 12 mm
• Rode stop voor 10 mm slang
• 3 naar 4 pin adapterkabel 12V naar 7V
• Silmore warmtegeleidingspasta 2 ml

prijs ca 180,-

heeft iemand ervaringen met deze set?
is het goed te koelen op een prescott processor?
Op internet en google heb ik eigenlijk weinig of helemaal niks over het setje kunnen vinden :)
ervaringen van temps en tips ed zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ik zou er wel een reservoir bij nemen, voor de rest lijkt het wel een degelijke set.. zou je een precott wel koel mee moeten kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

hmmmm ik heb 2e hands wc setje gekocht (via v&a) en daar zit het volgende in:
Eheim 1048 pomp
Maze4 cpu blok
MAze northbridge blokje
10 (of 12 nog ff meten) mm slangen
12cm 220 volt papst fan
En een fiat sloop radiator.

in princiepe best een leuk setje, maar nu is de radiator van alluminuim en de blokjes van koper.. nu weet ik dat dit niet samengaat, maar wat ik wil weten hoe lang houd die het vol en wat zijn de gevolgen??

De set is een half jaartje oud, en ik neem aan dat hij dus ook zolang zo heeft gedraaid, en er is nog niks aan te zien, geen corrosie of slijtage of wat.
Dus hoe lang zou zoiets het nog vol kunnen houden en kan ik het ziet als hij het gaat begeven, dat hij niet eens openscheurd ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
intuliegend schreef op 11 maart 2004 @ 18:15:
hmmmm ik heb 2e hands wc setje gekocht (via v&a) en daar zit het volgende in:
Eheim 1048 pomp
Maze4 cpu blok
MAze northbridge blokje
10 (of 12 nog ff meten) mm slangen
12cm 220 volt papst fan
En een fiat sloop radiator.

in princiepe best een leuk setje, maar nu is de radiator van alluminuim en de blokjes van koper.. nu weet ik dat dit niet samengaat, maar wat ik wil weten hoe lang houd die het vol en wat zijn de gevolgen??

De set is een half jaartje oud, en ik neem aan dat hij dus ook zolang zo heeft gedraaid, en er is nog niks aan te zien, geen corrosie of slijtage of wat.
Dus hoe lang zou zoiets het nog vol kunnen houden en kan ik het ziet als hij het gaat begeven, dat hij niet eens openscheurd ofzo >:)
Heeft er altijd waterwetter/anticorrosie ingezeten of zit er zink/ander onedel metaal in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

hmmm nog ff snel vraagje, wil setje natuurlijk gelijk ff tesen maar heb geen gedestileerd (je weet wel) water en winkels zijn dicht, maakt het wat uit als hij 1/2 dagen op kraanwater draait of is dat niet verstandig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

El Snorro schreef op 11 maart 2004 @ 18:35:
[...]

Heeft er altijd waterwetter/anticorrosie ingezeten of zit er zink/ander onedel metaal in??
Er heeft altijd goedje ingezeten ja (weet niet welke precies) en zitten volgens mij ook geen andere metalen in, alleen koper en alluminium.

edit:oops dubbelpost :X

[ Voor 5% gewijzigd door intuliegend op 11-03-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intuliegend schreef op 11 maart 2004 @ 18:36:
hmmm nog ff snel vraagje, wil setje natuurlijk gelijk ff tesen maar heb geen gedestileerd (je weet wel) water en winkels zijn dicht, maakt het wat uit als hij 1/2 dagen op kraanwater draait of is dat niet verstandig???
ik had hetzelfde het maakte bij mij niks uit niks van gemerkt alleen als het er langer in zit dan komt er corrosie enzo maar voor een 1/2 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Anders ga je toch ff naar een tankstation of de Gamma?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
Ik zou gewoon morgen naar de winkel, als je er nu gewoon water in doet moet alles weer eruit morgen, wordt vast een rotzooi :) En hij komt nooit helemaal leeg. Gewoon ff wachten....

En meteen veel ste veel kopen, anders moet je de volgende keer weer :z

Ik heb nu trouwens mijn 1a-cooling HV2 draaien, echt gaaf :) Denk rond de 36 graden als hij een dag onder full load staat, alleen de flow is echt helemaal weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niks uit heb mijn wc al ruim bijna een jaar op kraanwater lopen en hij is nog niet stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga dit setje proberen te kopen, als mijn computer boer het kan bestellen :) :
Zalman ZM-WB2 waterblock
Hydor L20 waterpomp 700l/u
Airplex evo 240 (radiator)
Tygon Tubbing 3/8inch ( 1 meter)

geen nb koeler enzo nodig ik heb er nog een 2e wc in zitten en die koelt mijn vga en nb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:53:
[...]

Maakt niks uit heb mijn wc al ruim bijna een jaar op kraanwater lopen en hij is nog niet stuk :)
maar als je een lek hebt kan je je comp bij het asvalt doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 15:36:
[...]

maar als je een lek hebt kan je je comp bij het asvalt doen..
Dat kan bij demi water met lek ook hoor...

Ik heb trouwens demi water en anti vries in mijn systeempje... Alleen als ik in mijn reservoir kijk, dan zie ik boven op een soort belletjes in het water zitten... lijkt wel als iemand er in gespuugd heeft... Wat is dit eigenlijk? Ik heb alles van Koper, dus blokje, rad etc... Siliconen slangen, alleen heb ik een Tank-O-Matic (zo'n grote) daar in zit wel wat aluminium verwerkt geloof ik, maar dat mag het toch niet zijn? dat die belletjes veroorzaakt...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 13 maart 2004 @ 16:02:
[...]

Dat kan bij demi water met lek ook hoor...

Ik heb trouwens demi water en anti vries in mijn systeempje... Alleen als ik in mijn reservoir kijk, dan zie ik boven op een soort belletjes in het water zitten... lijkt wel als iemand er in gespuugd heeft... Wat is dit eigenlijk? Ik heb alles van Koper, dus blokje, rad etc... Siliconen slangen, alleen heb ik een Tank-O-Matic (zo'n grote) daar in zit wel wat aluminium verwerkt geloof ik, maar dat mag het toch niet zijn? dat die belletjes veroorzaakt...
waar zitten die belletjes dan?? zitten die tegen het (plexi)glas? dan is het condens..
met demi water heb je een redelijke kans om te overleven met een lek, er zijn al aardig wat mensen geweest met water op hun mobo/vga kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:16
EvilTuinHekje schreef op 08 maart 2004 @ 21:25:
Er was tijdje terug, september denk ik, hier een vga blokje langs gekomen, dat ook het geheugen erbij koelde...

Het was van een '1337-modder' , weet de naam alleen niet meer ... weet iemand nog welke post, en vooral, welk blokje dat was?? ^_^
ik geloof dit dit een coolFX was, in ieder geval komen ze van innovatek, dus kijk even op hun site, staat alles bij wat je wilt weten.

di modder was ap versteeg, het het topic kun je hier vinden: (CM) Innova-Li watercooled case-mod *updated* nieuwe pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 17:05:
[...]

waar zitten die belletjes dan?? zitten die tegen het (plexi)glas? dan is het condens..
met demi water heb je een redelijke kans om te overleven met een lek, er zijn al aardig wat mensen geweest met water op hun mobo/vga kaart
Zelfs met normaal kraanwater heeft je hardware kans op overleven.. Me blok op me videokaart was een keertje lek en kwam er dus water op me mobo en videokaart een beetje.. me mobo deed het nog steeds en me videokaart moest ik anderhalve dag laten drogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 17:05:
[...]

Kan met kraanwater idd ook, alleen dan houd je idd vaak wel kalk op je componenten over...

Nee dat het condenseert dat weet ik, dat doet het nml ook, zelfs in mijn fles met demi water, maar dit zit echt boven op het water, lijkt wel zoals ik al zei met een vreemde vergelijking dat iemand in het water gespuugd heeft. Nu heb ik mijn reservoir weer een beetje bijgevult en nu is het weer weg, maar het zal binnenkort wel weer terug komen. Daarom wil ik ook graag weten wat het is

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb het ook in mn systeem en soms gaat het weg en dan komt het weer terug...Ik :? em ook niet

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Even iets anders, heeft iemand ook last gehad dat als je de cpu gaat waterkoelen dat je mofsets super heet worden?

Normaal worden die dingen al heet, maar als je oc'ed dan worden ze nog heter(ver over pijngrens). Ik ben er dus nu achter dat ABIT niks voor niks otes heeft uitgevonden. Heatsinks op je mofsets met een fannetje op een laag toerental doet wonderen.

Het hielp mij wel (revoltec koperen heatsinks met een 60x60 fannetje)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ff een vraagje, heeft iemand enig idee hoelang een waterpomp meegaat ?
ik maak gebruik van een Eheim 1046 300l/u

en mocht de pomp naar een tijdje kapot gaan zou ie er dan in 1x mee op houden of zou ie gewoon minder flow gaan geven ?

aangezien mijn pomp nu al zo'n anderhalf jaar constant aan staat, vroeg ik me af hoelang zo'n ding eigenlijk mee gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dat is grotendeels afhankelijk van de watertemeratuur en de vervuiling van het water.
Volgens mij staat op de doos dat dat ding 10000 uur meegaat ofzo.

Ach, met 1 kruimeltje kan je hem slopen, maar als hij gewoon water moet pompen zal er niet veel verkeerd gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://atro.nl//product_i...=365_388&products_id=3213

Ik wil iig een chenbro gamingbomb kast ipv mijn gare sweex cheapass kastje

Nu zat ik te denken aan waterkoeling aangezien me pc nu een tering lawaai maakt om em op fatsoenlijke temps te houden (papst koelers kosten een vermogen en me kast kan max 2X80 fans)

Of ik koop alleen de kast + 120fan 8er en 92fan voor.
Me Aero7+ koelt voldoende. Ik bestel er dan gelijk AS5 bij.
OF...Ik koop deze set (cheapass)

Moet voldoende zijn om mijn xp2600@1.85Vcore koel te houden ;)

(loopt nu op 2300Mhz @ 1.65V, wil niet gaan verhogen want nu max stressed 49 graden, 54 in prime torture)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
damn, is hier in nederland ergens anders dan bij Tweakstore.net een bay reservoir te bestellen/te koop??

bij tweakstore.net issie al 3 weken out-of-stock, en op email reageren ze niet (alle problemen zouden gefixed zijn)

Er loopt wel een IA, maar dat duurt mij veel te lang!

Ik zoek een bay-reservoir, liefst single hoeft niet per se uv-reactive te zijn ofzo, maar liefst wel eentje met zo'n middenschot!

Nederlandse/Belgische/Duitse winkels zouden oke zijn, maar met google, de search en de pricewatch kom ik niet ver :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op 16 maart 2004 @ 09:37:
bij tweakstore.net issie al 3 weken out-of-stock, en op email reageren ze niet (alle problemen zouden gefixed zijn)
Anders moet je ze ff bellen, werkt uit ervaring een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
kzal wel kijken, zit nu op stage, druk druk druk, anders zal ik jeroen nu ffkes persoonlijk mailen en anders morgen bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Presteren Dtek's northbridge en vga blokjes ook zo goed? Of is alleen de whitewater iets degelijk wat ze gemaakt hebben als cpu blokjes maw mag men van de northbridge en vbg-blokjes ook een vergelijkbare koelprestatie verwachten?
Nog een vraag: is de JR-120 Hi Performance Radiator ook een goede radiator, vergelijkbaar met de dangerden heathercore. Het is namelijk de radiator van de pro reeks @ www.dtekcustoms.com en als ik er zo 2 in serie schakel >:) dus 2 rads en die dan achter elkaar
Das m'n bedoeling eigenlijk ook, er zo 2 halen. En hoe presteerd deze tegen de Black Ice..... series?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik heb er 1(jr-120) , die presteerd goed, beter dan de BI xtreme, scheelt toch zo een graadje of 3.Ik heb ook een BI xtreme gehad. Zeker die shroud is goed en scheelt toch weer wat geluid en airflow door het rad.

BTW, hint, kijk eens bij vraag en aanbod op tweakers.net

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan dit zelf ook maken

heb dit zelf ook gedaan als je de handigheid en een tube silicoonen hebt lukt het best is nog wel niet af op de foto maar digi is plat

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/webbart/md_reservori_1.JPG
LiquidSmoke schreef op 16 maart 2004 @ 09:37:
damn, is hier in nederland ergens anders dan bij Tweakstore.net een bay reservoir te bestellen/te koop??

Er loopt wel een IA, maar dat duurt mij veel te lang!

Ik zoek een bay-reservoir, liefst single hoeft niet per se uv-reactive te zijn ofzo, maar liefst wel eentje met zo'n middenschot!

Nederlandse/Belgische/Duitse winkels zouden oke zijn, maar met google, de search en de pricewatch kom ik niet ver :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo_Master schreef op 16 maart 2004 @ 22:00:
Ik heb er 1(jr-120) , die presteerd goed, beter dan de BI xtreme, scheelt toch zo een graadje of 3.Ik heb ook een BI xtreme gehad. Zeker die shroud is goed en scheelt toch weer wat geluid en airflow door het rad.

BTW, hint, kijk eens bij vraag en aanbod op tweakers.net
Is dat een BI extreme 2 of gewoon 1 fannige
K was ze van plan direct uit de US te halen, samen met pomp, hose, 3 waterblokjes en nog wat sjit, 44.98$ per rad+shroud, verzendingskosten moet ik toch al betalen dus maakt niet echt uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:35:
[...]

Is dat een BI extreme 2 of gewoon 1 fannige
K was ze van plan direct uit de US te halen, samen met pomp, hose, 3 waterblokjes en nog wat sjit, 44.98$ per rad+shroud, verzendingskosten moet ik toch al betalen dus maakt niet echt uit.
Ja, maar kijk maar eens hoeveel verzendkosten het scheelt als je 1 rad neemt of 2, scheelt best wel. Ook is de kans groot dat je nog BTW zal moeten betalen over je hele bestelling , scheelt ook weer 10$ voor zo een rad en zo een shroud. En die pomp?die loopt dus op 110V en 60Hz, is dus niet geschikt voor europa zonder een power-transformer te kopen.Ik weet trouwens nog wel een mooi pomp, als je echt voor kwaliteit en performance gaat.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
Hallo DOC'ers,

Heb net een vette PC upgrade gedaan (PIV 3GHz, 1 GB RAM, ASUS P4C800-E Deluxe). Ook ben ik al begonnen met overklokken (gaat fijn: heb al 4 GHz kunnen posten met luchtkoeling (standaard intel koeler, zonder extreme voltages!).

Maar dit even terzake. Ik wil gaan waterkoelen. Nu heb ik twee interessante setjes gezien:

- Asetek Waterchill (€ 244,- bij Eynstein)
- Dangerden Pro (€ 240,- bij Tweakstore)

Het voordeel van de Asetek is dat hij niet alleen CPU maar ook NorthBridge en VGA koelt. De Dangerden PRO zal de CPU misschien beter koelen, maar er ontbreekt een Northbrigde en VGA koeler.

Wie zou mij misschien wat aanbevelingen kunnen / willen doen?

Alvast hartelijk dank!

edit:
en ja, ik heb me al de pleuris gezocht, maar kom er niet uit ;(

[ Voor 6% gewijzigd door f1r3b4ll op 17-03-2004 18:28 ]

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo_Master schreef op 17 maart 2004 @ 18:20:
[...]

Ja, maar kijk maar eens hoeveel verzendkosten het scheelt als je 1 rad neemt of 2, scheelt best wel. Ook is de kans groot dat je nog BTW zal moeten betalen over je hele bestelling , scheelt ook weer 10$ voor zo een rad en zo een shroud. En die pomp?die loopt dus op 110V en 60Hz, is dus niet geschikt voor europa zonder een power-transformer te kopen.Ik weet trouwens nog wel een mooi pomp, als je echt voor kwaliteit en performance gaat.
Ja over die pomp zag ik ook net, maar k heb hier wel ergens nog zo'n power transformator liggen. Maar die rad moet iig ook van Nederland komen dan he.
Maar je het is toch nog niet voor nu, ik ben gewoon prijs aant maken en dan ga ik het geld sparen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Afbeeldingslocatie: http://www.battlefield-1942.nl/data/images/nieuws/175103010401.jpg

Kijk boven in zie je de belletjes... Ik vraag me nog steeds af wat het is, en tengevolge van wat zit het in mijn reservoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:36

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

dat is gewoon lucht :P :P
kan weinig kwaad dat kleine beetje

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook zo'n asetek kt12-l20 setje, hij is fantastisch! ik zou die nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Zoek testen op van waterblokjes en zoek de beste blokjes uit (CPU, NB/VGA) die je kan betalen.
Dan zoek je uit of ze dezelfde afmetingen voor de slangen hebben. Vervolgens zoek je een leuke pomp en daar maak je goede slangtules op, net als op de radiateur die je bij de autosloop vandaan heb gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je toch een hoop geld uit zou gaan willen geven zou ik de Silverprop water-cooling set Pro nemen.

reviews: Silverprop waterkoelingset review

hierboven een linkje van een zeer duidelijke review van het setje,
met een 3 ghz processor getest, net zoals jij en ik hebben.

Wil je toch persee de keuze uit die 2 nemen,
kies dan voor de Dangerden set,
een goeie rad, waterblok die het in veel reviews erg goed doet.

offtopic:
ik snap btw als niet dat je met een boxed koeler al 4 ghz kan halen,
ik zit op 44 idle, 54 stressed @ de orginele snelheid met orgineel koelblok.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ik denk dat ze alle 2 wel goed presteren, en dan zou ik gewoon voor de mooiste gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 06:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En vergeet niet dat de Astek die ontzettend handige plug-on koppelingen hebben. 3 seconde werk per aansluiting, en nooit lekken. Ik kan het weten, want er zit er al een jaar eentje in m'n kast :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
het is de Asetek geworden, ik denk dat deze verreweg de meeste "bang for the bucks" heeft.

bedankt voor jullie tips!

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
offtopic:
ik snap btw als niet dat je met een boxed koeler al 4 ghz kan halen, ik zit op 44 idle, 54 stressed @ de orginele snelheid met orgineel koelblok.
ik heb het nog niet over stabiliteit gehad, want dat is ie dus echt niet op 4 GHz :) Maar goed, als ik me nieuwe WC-set binnen heb, post ik de results >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 20:43:
als je toch een hoop geld uit zou gaan willen geven zou ik de Silverprop water-cooling set Pro nemen.

reviews: Silverprop waterkoelingset review

hierboven een linkje van een zeer duidelijke review van het setje,
met een 3 ghz processor getest, net zoals jij en ik hebben.

Wil je toch persee de keuze uit die 2 nemen,
kies dan voor de Dangerden set,
een goeie rad, waterblok die het in veel reviews erg goed doet.
Ik heb het gelezen jah ... maar is deze ook beter dan Dangerden RBX, die met 2 uitgangen?

Lijkt mij een veel beter design, maar kan aan mij liggen ...

Welke coolt dus beter van de 2 ? --> Volgens mij zijn dat de beste op het moment als ik me niet vergis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders,

Ik heb weinig geld te besteden maar wil wél een stille koeloplossing. Dus ik ga een eigen blokje maken (eerst een CPU Blok, als dit succesvol is een volgend blok).
Het moet natuurlijk wel zo goed mogelijk koelen.

Wat is nu de beste vorm die ik kan nemen? Het moet wel praktisch blijven natuurlijk. Ik heb volgens mij een keer gehoord dat Spiraalvormig het beste is?

Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slot2003/blok1.jpg

Thanks

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

binnekort gaat een vriend van mij watercooling kopen... hij wil er ook zijn cpu mee oc'en... ( is een p4 2,8ghz )
nu heb ik een setje voor hem samengesteld..

hij heeft al een radiator... dit is de zelfde als die van de "asetek waterchill" wc.. (de 1e versie,dus niet die black ice pro)

het moest rond de 100,en ik heb het volgende uitgezocht..

- asetek waterchill rad heeft ie dus al
- hydor 700liter pomp 27euro
- 2m siliconen slang 10euro
- anti alg spul 6 euro
- Revoltec X-Freezer 50euro

iemand ervaring met dat koelblokje? ziet er redelijk goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1196-1234G.JPG

we fixen wel wat in mekaar als reservoir ;)

totaal = 93 euro @ freezinghw

is dit in totaal in beetje goed? wat kan beter/anders/goedkoper

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hoe presteert dit setje van Innovatek Basic LS Set , tegenover de Thermaltake Aquarius II, is de Innovatek het prijsverschil waard?

Minpunt van de Innovatek is wel dat ie apart op het lichtnet moet worden aangesloten en de Aluminium CPU Block :(

Maar zo heeft de TT Aquarius 2 ook zijn minpunten :P

[ Voor 27% gewijzigd door Yellowneck op 19-03-2004 19:46 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

YellowNeck schreef op 19 maart 2004 @ 19:45:
Hoe presteert dit setje van Innovatek Basic LS Set , tegenover de Thermaltake Aquarius II, is de Innovatek het prijsverschil waard?

Minpunt van de Innovatek is wel dat ie apart op het lichtnet moet worden aangesloten en de Aluminium CPU Block :(

Maar zo heeft de TT Aquarius 2 ook zijn minpunten :P
Een minpunt vind ik niet dat hij appart op het lichtnet aangesloten moet worden want dit moeten alle goeie pompen... Ik heb gewoon de kabel door geknipt en door me case heen gehaalt, en toen met een kroonsteentje weer aanelkaar gedaan.nu kan ik gewoon de stekker in het stopcontact gooie. Straks wil ik em nog op me PSU aansluiten, waar anders de monitor opzit weetje wel?

Snap het probleem hiervan eigenlijk niet zo goed hoor.. Desnoods een relais er tussen smijten.

Alublokkie zou ik idd niet aanbeginnen. Ik heb alles van kopen behalve het reservoir zit wat aluminium inverwerkt, maar dat kan niet zo heel erg veel kwaad... Heb er Anti Vries in zitten, en daar zit automatisch anti corrosie middel in, dus dat helpt wel het corroderen eventueel een heel stuk te verminderen. Op denduur begint het toch, daar kom je met niks omheen. Ook niet met volledig koper.

Innovatek staat wel bekend om goeie producten (mijn reservoir is daar van). Kost dan wel erg veel geld alleen dan heb je zeer zeker wat moois. Dat is mijn ervaring met de producten iig van innovatek.

Ik heb een Aquarius II gehad, maar ben blij dat ik nu een zelf gefabriceerd setje heb... werkt way beter :) en eenmaal aan WC begonnen te zijn, wil je er niet meer af. Tenminste ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DAMAGE schreef op 19 maart 2004 @ 22:25:
[...]

Een minpunt vind ik niet dat hij appart op het lichtnet aangesloten moet worden want dit moeten alle goeie pompen... Ik heb gewoon de kabel door geknipt en door me case heen gehaalt, en toen met een kroonsteentje weer aanelkaar gedaan.nu kan ik gewoon de stekker in het stopcontact gooie. Straks wil ik em nog op me PSU aansluiten, waar anders de monitor opzit weetje wel?

Snap het probleem hiervan eigenlijk niet zo goed hoor.. Desnoods een relais er tussen smijten.

Alublokkie zou ik idd niet aanbeginnen. Ik heb alles van kopen behalve het reservoir zit wat aluminium inverwerkt, maar dat kan niet zo heel erg veel kwaad... Heb er Anti Vries in zitten, en daar zit automatisch anti corrosie middel in, dus dat helpt wel het corroderen eventueel een heel stuk te verminderen. Op denduur begint het toch, daar kom je met niks omheen. Ook niet met volledig koper.

Innovatek staat wel bekend om goeie producten (mijn reservoir is daar van). Kost dan wel erg veel geld alleen dan heb je zeer zeker wat moois. Dat is mijn ervaring met de producten iig van innovatek.

Ik heb een Aquarius II gehad, maar ben blij dat ik nu een zelf gefabriceerd setje heb... werkt way beter :) en eenmaal aan WC begonnen te zijn, wil je er niet meer af. Tenminste ik niet
aha, als ie apart op lichtnet wordt aangesloten, dan blijft deze toch hele tijd draaien. Ik wil juist dat mijn watercooling aangaat als mijn PC ook aangaat, of is dat al zo?

Dat alublokje deert me niet meer zo, kan wel koperen bijkopen en de alu in de verkoop gooien ;)

Zat zelf dus ook een setje in elkaar te stellen, maar ik heb echt geeeeen idee wat goed en wat slecht is. Ik kan dan wel overal reviews gaan lezen (wat ik ook gedaan heb) maar dan zit je nog met tegenstrijdige punten, en reviews.

De Aquarius spreekt mij erg aan ivm de prijs. Ik zoek gewoon een complete watercoolingset voor max 120 ofzo. Ik heb geprobeerd een setje bij elkaar te plukken maar kom erg hoog uit. Dit mede doordat ik een kant en klare radiator wil.

Voorbeeld:

• Radiator Black Ice Micro € 62,48 € 62,48
• Slang PVC 8x1 mm - UV Aqua Blauw - per meter € 7,08 € 14,16
• Water Cooler CPU InnovaFlatFlow-O-Matic Zwart - A € 43,14 € 43,14
• Water Cooler GPU InnovaGraph-O-Matic Rev 2.0 Zwart € 37,19 € 37,19
• Water Pomp Eheim 1048 € 42,80 € 42,80
• Water Reservoir AGB-O-Matic (Eheim 1046/48) Zwart € 23,80 € 23,80
• Water Stabilisator - 80 ml - Blauw € 5,62 € 5,62

Subtotaal incl. BTW: € 229,19 @ Perfect Systems. Waar kan ik op besparen en een goedkopere voor nemen, maar wel zodat de prestaties ongeveer glijk of bter :) zijn dan die van de TT Aquarius 2.

Ik heb btw een 600L/H pomp genomen, omdat ik mijn GPU and mijn CPU, en in de toekomst misschien nog mijn NB wil gaan coolen. Als ik het goed heb begrepen is een Backup Receiver optioneel, de watercooling set doet het dus ook zonder? Waarom is dat ding dan nuttig? Om bij te vullen ja, maar kan dat niet zonder zo'n receiver?

[ Voor 19% gewijzigd door Yellowneck op 19-03-2004 22:59 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Nu online
YellowNeck schreef op 19 maart 2004 @ 22:40:
[...]

Blablabla

Ik heb btw een 600L/H pomp genomen, omdat ik mijn GPU and mijn CPU, en in de toekomst misschien nog mijn NB wil gaan coolen. Als ik het goed heb begrepen is een Backup Receiver optioneel, de watercooling set doet het dus ook zonder? Waarom is dat ding dan nuttig? Om bij te vullen ja, maar kan dat niet zonder zo'n receiver?
Het is optioneel omdat het dan veel makkelijker gaat met vullen van je set en het ontluchten ervan..pak gewoon een pot van hak ofzo en mod um ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 19:14:
het moest rond de 100,en ik heb het volgende uitgezocht..

- asetek waterchill rad heeft ie dus al
- hydor 700liter pomp 27euro
- 2m siliconen slang 10euro
- anti alg spul 6 euro
- Revoltec X-Freezer 50euro

iemand ervaring met dat koelblokje? ziet er redelijk goed uit:

[afbeelding]

we fixen wel wat in mekaar als reservoir ;)

totaal = 93 euro @ freezinghw

is dit in totaal in beetje goed? wat kan beter/anders/goedkoper

bvd
Ik zou een ander koelblokje nemen

code:
1
2
SilverProp EVO waterblock / www.tweakstore.nl / 50,00euro
Zalman ZM-WB2 waterblock / www.tweakstore.nl / 50,00euro

De zalman wordt heel erg compleet geleverd en presteert ook best goed als ik het niet verkeerd heb. De Silverprop is ook een goed blokje en niet te vergeten niet te duur.

Zelf heb ik het niet zo op duitse blokjes, sinds ik tot nu toe niet echt objectieve reviews heb gelezen. In dergelijke reviews van bv watercoolplanet.de worden blokjes uit duitsland altijd de hemel in geprezen... :/

Review van Silverprop EVO
Review van Zalman ZM-WB2

Bezoek ook eens perfect-systems en/of tweakstore , persoonlijk vind ik FH wel wat duur. Ik heb wel heel erg goede ervaring met hun manier van afhandelen e.d., ik vind ze soms alleen wat aan de dure kant :)

[ Voor 8% gewijzigd door aramdin op 20-03-2004 00:02 . Reden: Nodige correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Iedereen wil altijd maar moeilijk doen met dat relais geneuzel, maar volgens mij als je em op je voeding doorlust gaat ie automatisch aan en uit als je de pc aan zet :) is toch met je monitor dan ook zo? waarom met je pomp dan niet? :)

Inprinciepe zou je overal op kunnen bezuinigen maar ik raad je aan geef gewoon wat meer uit, spaar desnoods wat langer door, hier heb je later zeker meer plezier van. Die Aquarius heb ik ook in et asvat gedaan. Koop gewoon gelijk iets waar je een tijd lang wat aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hell
  • Laatst online: 14:51
DAMAGE schreef op 20 maart 2004 @ 00:13:
Iedereen wil altijd maar moeilijk doen met dat relais geneuzel, maar volgens mij als je em op je voeding doorlust gaat ie automatisch aan en uit als je de pc aan zet :) is toch met je monitor dan ook zo? waarom met je pomp dan niet? :)
Ik kan geen monitor meer aansluiten op mijn voeding hoor, is een lange tijd terug dat ik een voeding gezien heb waar dat nog kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Erik999 schreef op 20 maart 2004 @ 00:29:
[...]

Ik kan geen monitor meer aansluiten op mijn voeding hoor, is een lange tijd terug dat ik een voeding gezien heb waar dat nog kon.
Misschien een beetje offtopic, maar ik heb een qtec voeding die dit gewoon nog kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb gewoon een stekkerdoos met een schakelaar waar heel mn pc op zit aangesloten. Als ik mn pc dus wil aanzetten, zet ik die schakelaar om en dan pompt mn eheim weer netjes een paar liter p/minuut door mn Tygon slang :)

Scheelt je al dat relais gedoe. Enigste aanpassing was een kleine uitsparing maken in mn chieftec voor de stekker.

@SchiedamLauw
Ik heb geen industriële pomp, thx 4 the notitie :9

Relais kan idd wel goed werken, maar ik heb geen zin om aan stroomdraden e.d. te gaan knippen, vervalt je garantie dan niet?

[ Voor 27% gewijzigd door aramdin op 20-03-2004 13:28 . Reden: Nodige correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Nu online
aramdin schreef op 20 maart 2004 @ 10:25:
Ik heb gewoon een stekkerdoos met een schakelaar waar heel mn pc op zit aangesloten. Als ik mn pc dus wil aanzetten, zet ik die schakelaar om en dan pompt mn eheim weer netjes een paar 100 liter p/minuut door mn Tygon slang :)

Scheelt je al dat relais gezeik. Enigste aanpassing was een kleine uitsparing maken in mn chieftec voor de stekker.
Heb ook zo'n schakelaar hehe maarre pompt je pomp 6000 liter per uur :/ ?

@ Aramdin
Hehe dacht al ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Patrlck op 20-03-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een relais gezeik ? lolz tis bijna het simpelste wat er bestaat gewoon een 12v / 220-230. ff uitzoeken wat de pinnetjes inhouden, en tis gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb ook gewoon de stekker er afgeknipt en dan door me kast heen gedaan en toen een ander er opgezet. Ziet er hardstikke netjes uit en het werkt gewoon.

Gelijk eenvraag er achter aan, hoe doen we dat dan op lanparties? als een ander aan je stekkerdoos begint te klooien en de stekker van je pomp er uit haalt, denkt dat dat de stekker van zijn verdeeldoos is, en em vervolgens niet meer er terug in doet?

een grote sticker er op met DEZE ER NIET UITHALEN !! :)

Wat is een oplossing voor zo iets? want je pc zal dan in eens uitvallen of je cpu word zo warm dat weet ik wat allemaal wel niet gebeurt... Ik moet er niet aan denken :)

[ Voor 16% gewijzigd door DAMAGE op 20-03-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

DAMAGE schreef op 20 maart 2004 @ 13:04:
ik heb ook gewoon de stekker er afgeknipt en dan door me kast heen gedaan en toen een ander er opgezet. Ziet er hardstikke netjes uit en het werkt gewoon.

Gelijk eenvraag er achter aan, hoe doen we dat dan op lanparties? als een ander aan je stekkerdoos begint te klooien en de stekker van je pomp er uit haalt, denkt dat dat de stekker van zijn verdeeldoos is, en em vervolgens niet meer er terug in doet?

een grote sticker er op met DEZE ER NIET UITHALEN !! :)

Wat is een oplossing voor zo iets? want je pc zal dan in eens uitvallen of je cpu word zo warm dat weet ik wat allemaal wel niet gebeurt... Ik moet er niet aan denken :)
Ik denk niet dat je PC ineens uitvalt, ik denk dat je nog wel een minuutje hebt voordat het echt kritiek begint te worden, afhankelijk van wat je temps waren.
Denk dan toch ma relais der tussen zetten. Heb der hier en daar wat over gelezen, als ik het goed heb moet je ook solderen? (beshcik ik nl nie over :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als je het relais van criticool neemt, dan hoef je alleen de stekker van je pomp eraf te knippen en die in een kroonsteentje met 3 aansluitingen te prikken. Komt dus geen soldeerwerk aan te pas :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.