Osiris schreef op 06 februari 2004 @ 13:35:
Dan moet je gewoon een echte browser nemen

Klik maar eens op die 2 plaatjes helemaal onderaan

Ik kan er iig ook niets aan doen als Phoenix een bagger-browser is (nofi)

[zwaar off-topic]
Phoenix is zeker geen baggerbrowser (ja, nofi, ik weet het

); het heet tegenwoordig Firebird, maar ik ben te lui om te upgraden

Het punt is eigenlijk meer dat de HTML- en CSS-standaarden niet helemaal compleet zijn. Dan heb je dus het probleem dat verschillende browsers die gaten in de standaarden op hun eigen manier opvullen. En aangezien de meeste mensen IE gebruiken (het zit bij Windows, dus waarom verder zoeken?) en dat webdevelopers vaak te lui zijn om te kijken of hun site ook nog in andere browsers werkt. En dan vooral die lui die er allemaal niet zoveel verstand van hebben, maar toch een eigen webpagina willen hebben.
Daar komt nog eens bij dat ze bij MS zo meedenkend zijn geweest, dat het sommige fouten in de HTML-code gewoon negeert. Als je bijvoorbeeld een tabel hebt en je vergeet de afsluitende </TABLE>-tag, dan laat IE gewoon vrolijk wel de tabel zien. Terwijl het volgens de standaard geen goede tabel is, en het ding dus eigenlijk niet getoond zou mogen worden (zoals de meeste andere browsers doen).
Voor de aanpak van IE is ook wel wat te zeggen, maar het veroorzaakt dus mede dit soort problemen.
/me heeft er als INFer altijd een hekel aan als mensen zich niet aan de specs houden. Die dingen zijn er niet voor niets.
Ik heb trouwens wel de hele pagina laten laden, maar hij zette de WIPS over de finals heen.
[/zwaar off-topic]
[on-topic]
'Techniek' is ook wel aardig, maar wel weer
heel erg ruim en bepaalde ascpecten ervan zijn al eens in een contest geweest.
Ik stem nog steeds voor 'Micro/Macro' en zie verder wel wat floriske.nl het leukste onderwerp gaat vinden.

[/on-topic]