[3D] Contest v18: Duizend en één nacht Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 3.270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

argh, wat doe ik :(

[ Voor 143% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 06-02-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Naaah , dat zijn criteria waar naar gekeken wordt.
De keuze van volgend onderwerp wordt natuurlijk wel gekozen door de winnaar.
Die met het beste totaal aantal punten.

Ik scrijf dat zo op , zodat je kan zien waarop je beoordeeld / veroordeeld bent :)

Het is alleen voor jezelf ........ zodat je weet waaraan je kunt werken om beter te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 06 februari 2004 @ 17:14:
zoiets als: "performance goed, uitstraling goed, dans goed, zang goed kortom alles goed" :P
* Dark Blue meldt zich als 'no nonsense' Jerney Kaagman :+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl begint te bekomen van de schrik :X

Had dit echt niet verwacht, aangezien ik sjink al als winnaar gepland had ;) maar wil niet zeggen dat ik het niet super vindt uiteraard :*) luitjes bedankt, dit is, aangezien ik nog niet zo heel lang bezig ben, echt een top-stimulans om verder te gaan met 3d!!

* floriske.nl kreeg ergens zelfs kusjes van DB zag ik O+ :> :D

maar goed, volgens mij vinden jullie dat momenteel helemaal niet interessant eigenlijk en willen jullie maar één ding ;) weten wat de volgende contest wordt :*)

ermmmm, wat mij betreft geen van boven genoemde onderwerpen :X maar iets totaal anders / combinatie van factoren :+ iets wat voor iedereen erg leerzaam kan zijn en niet al te inspannend hoeft te zijn (voor de luie mensen onder ons).

en het heeft namelijk niet alles te maken met modellen, maar juist met texturen en belichting ;) iets wat misschien wat minder interessant is, maar zeker zo belangrijk :X

als het aan mij ligt gaan we voor..............drumrollllllllllllllllll..............

"stilleven"

weet even niet hoe ik het anders moet noemen, maar het komt in het kort neer op het volgende:

een scene met realistische gebruiksvoorwerpen (bijvoorbeeld een deel van een gedekte tafel, een hoek met rommel op je bureau, de inhoud van je keukenkastje, je kan het zo breed maken als je wil zolang het maar detail en gebruiksvoorwerpen omvat.

dus geen compleet bureau met daarop een en ander aan voorwerpen, maar meer een "makro ;)" van een deel van datzelfde bureau

ik d8 zelf aan een tijdsduur van 4 weken.

vraag me alleen af wat jullie er van vinden, want zonder deelnemers zijn we nergens ;) dus brand los en dan zal ik morgen officieel de knoop doorhakken!!

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 15:59
ik vind et wel een leuk id, maar dus al zeker geen 2 10en voor jou in die contest van mij :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk denk denk .... pfffffffffffffffff . misschien voor sommige mensen makkelijk , maar maak me nu al zorgen :)

Ga maar eens heel hard nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Hmm interessant..

Eigenlijk een mix van realisme en micro/macro..

/me Krusher schrijft zich iig in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
klinkt leuk, misschien doe ik wel weer mee :) (tegen die tijd heb ik vast mn geheugen & monitor wel terug :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

ik doe dan iig niet mee

maar ik wel evt wel als jurylid spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongelofelijk!!! hoe ik aan ideeën kom..

Toen ik het nieuwe onderwerp een paar minuten geleden las had ik geen idee wat te maken (een bureau met pennen, bureaulamp en een HDR probe eroverheen is zo saai), maar ik heb nu een idee voor een scene waar ik zéker reacties op ga krijgen.. en dat weet ik echt gewoon 100% zeker :+

Ik had eigenlijk liever cartoon gehad, maar dit onderwerp vraagt er gewoon om.. ik schrijf me hierbij dan ook weer in :)

* Anoniem: 53023 start Silo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

ik doe ook weer gezellig mee :), heb nog geen idee alleen :/
is het trouwens niet handig om binnen nu en heel kort te beslissen om het met of zonder jury wordt? en op welke punten die jury gaat beoordelen dan :),weet je meteen waarop je extra moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13
* bredend meldt zich met Blender3D 2.32 :)

Bij dit onderwerp is ook veel ruimte voor originaliteit gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 19:15:
ik doe dan iig niet mee

maar ik wel evt wel als jurylid spelen ;)
kan ik me iets bij voorstellen, maar je moet het meer zien als een poging van floriske om de mensen wat serieuzer naar textures en belichting te laten kijken en ik hoop dat de mensen dus geen gi gaan gebruiken, maar daadwerkelijk zelf aant belichten gaan.

Ik zou uiteindelijk de beoordeling wel iets of wat aan willen passen, namelijk de factoren belichting en textures toe willen voegen, dan zou je dus de volgende factoren krijgen:

originaliteit en uitwerking (worden zoals altijd door alle deelnemers beoordeeld)

belichting en textures (worden door evt jury van wat meer ervaren 3d'ers beoordeeld)

goed idee of niet?

* floriske.nl begrijpt dat er in ieder geval al redelijk wat animo is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 20:06:
[...]

kan ik me iets bij voorstellen, maar je moet het meer zien als een poging van floriske om de mensen wat serieuzer naar textures en belichting te laten kijken en ik hoop dat de mensen dus geen gi gaan gebruiken, maar daadwerkelijk zelf aant belichten gaan.
De meeste zullen snel naar HDRI of Gi grijpen omdat "realistisch handmatig belichten" f*cking moeilijk is ( dus niet een skylight met een spotlight erop :+ ). :P
Ik zou uiteindelijk de beoordeling wel iets of wat aan willen passen, namelijk de factoren belichting en textures toe willen voegen, dan zou je dus de volgende factoren krijgen:

originaliteit en uitwerking (worden zoals altijd door alle deelnemers beoordeeld)

belichting en textures (worden door evt jury van wat meer ervaren 3d'ers beoordeeld)

goed idee of niet?

* floriske.nl begrijpt dat er in ieder geval al redelijk wat animo is :*)
Ga je gang, vind et sowieso best komisch, realistisch texturen en belichten zijn 1 van de _moeilijkste_ dingen in 3d. Terwijl een paar pagina's terug stond dat het niet te moeilijk moest zijn.

maar dan moet je wel wat voorwaarden stellen.
Mag je textures downloaden? want dan is de colour map en evt de bumpmap een koud kunstje.

Mag je HDRI gebruiken? Mag je GI gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ok dat klinkt allemaal te gek .... 8)7 waar hebben jullie het over ?
Ik belicht alleen met losse lampjes , niet geen gekke troep waar ik eerst naar moet zoeken.
Kan me ook niet boeien verder :) maar goed kan dus gaan concluderen dat de keuze van realisme , en zooooooooooooooom detail dus nu definitief is :)

Weet nog steeds niets 8)7 ,zal wat worden ... een contest waar ik zeker onderaan eindig ........ kan gen eigen textures maken ** sniff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071

hymn, jij hebt natuurlijk n berg meer ervaring als de meeste hier (denk ik :)), wat zou jij dan als een goed onderwerp beschouwen die voor iedereen uitwerkbaar is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93071 schreef op 06 februari 2004 @ 20:43:
hymn, jij hebt natuurlijk n berg meer ervaring als de meeste hier (denk ik :)), wat zou jij dan als een goed onderwerp beschouwen die voor iedereen uitwerkbaar is? :/
dan kom je uit bij relatief algemene onderwerpen maar ook weer niet zo breed dat je een auto maakt en dat je 'surrealistische kijk op de wereld noemt'.

Enchanted Forest ( magisch bos, let niet op de spelling :+ )
Middle Earth

oid
CGTalk heeft altijd goede contests, net ff gekeken maar die zijn offline oid. :P

Texture & lightning contest kan best, mits je duidelijke regels hebt. Anders kan je net zo goed een lading textures downloaden, die op je model slappen. HDRI belichting erop smijten en je komt al aardig in de buurt van realisme.

Dan moet je zeggen van ze zelf maken. OP het laatst je texture maps laten zien ( psd etc. JPG heb je niks aan want dan kan er nog vals gespeeld worden ) en een screenshot van max/maya/cinema4d/blender etc. Zodat men kan zien dat je er daadwerkelijk meer dan 1 lamp in hebt staat.

Dan kan het best, maar wat ik zo frappant vind is dat er een paar pagina's terug geregeld stond dat het niet te moeilijk moest zijn. En nu gaat iedereen akkoord met 1 van de moeilijkste dingen in heel 3d. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 20:58:
[...]
...

Dan kan het best, maar wat ik zo frappant vind is dat er een paar pagina's terug geregeld stond dat het niet te moeilijk moest zijn. En nu gaat iedereen akkoord met 1 van de moeilijkste dingen in heel 3d. :P
Uh pardon? Ik ga accoord met het onderwerp, niet zo zeer het wel of niet gebruiken van leuke HDRI (wat ik überhaubt nog nooit gebruikt heb :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:04:
[...]

Uh pardon? Ik ga accoord met het onderwerp, niet zo zeer het wel of niet gebruiken van leuke HDRI (wat ik überhaubt nog nooit gebruikt heb :/)
ehm zeg ik dat dan?

dit is een heel moeilijk onderwerp, terwijl paar pagina's trug stond dat het niet te moeilijk moet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 21:06:
[...]

ehm zeg ik dat dan?

dit is een heel moeilijk onderwerp, terwijl paar pagina's trug stond dat het niet te moeilijk moet zijn :P
Het onderwerp is Stilleven toch?

Nou dan kun je het net zo moeilijk maken als jezelf wilt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:10:
[...]

Het onderwerp is Stilleven toch?

Nou dan kun je het net zo moeilijk maken als jezelf wilt. Toch?
een scene met realistische gebruiksvoorwerpen (bijvoorbeeld een deel van een gedekte tafel, een hoek met rommel op je bureau, de inhoud van je keukenkastje, je kan het zo breed maken als je wil zolang het maar detail en gebruiksvoorwerpen omvat.

Als dat hierboven bekijk gaat het om belichting en texturen.

een realistische still, en dat is moeilijk

Maar nogmaals, het mag van mij hoor. Laat mij je niet ontmoedigen ofzow :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 06-02-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik schrijf me ook in !! :D
Afbeeldingslocatie: http://www.pixels3d.com/gallery/new/images/stillife.jpg
Zoiets? :+ Doet ook denken aan ddtommies (toch?) aardbeitjes :D

Ik zie wel wat het wordt :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1) het moet detail en gebruiksvoorwerpen bevatten
2) belichting en textures tellen dit keer in het bijzonder mee.

Wat je nu dus hebt is een contest in twee delen.

Aan 1 kan in principe iedereen meedoen, aan 2.. tja.. hoe ver wil je gaan? Absoluut verbod op GI/Sky light? dan haken een hoop mensen af denk ik. Niet zozeer omdat het planten van 3 lampjes (key light, fill light en kicker) zo lastig is maar eerder praktische overwegingen (Lees snelheid)

Ach het is mij verder om het even :) Ik waai alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:22:

Aan 1 kan in principe iedereen meedoen, aan 2.. tja.. hoe ver wil je gaan? Absoluut verbod op GI/Sky light? dan haken een hoop mensen af denk ik. Niet zozeer omdat het planten van 3 lampjes (key light, fill light en kicker) zo lastig is maar eerder praktische overwegingen (Lees snelheid)
Dat was mijn vraag dus :D. Welke regels stel je. Het lijkt me dat je geen textures mag downloaden want dan is realistisch texturen ineens heel wat makkelijker.
+ iedereen kan een GI setup maken of een HDRI rendertje maken.

Of je moet de contest helemaal opsplitsen in een modelling gedeelte en een modelling gedeelte met textures en belichten. Maar dat is helemaal zon rompeslomp :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 06-02-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbod op GI en HDR(I) is onzin.

Het mag dan wat makkelijker wezen, maar dat betekent niet dat je ergens een lampje kan pleuren met daarbij een HDR proobje en vervolgens de boel kan renderen zonder ergens naar om te hoeven kijken.

(zie bv mijn final van deze contest, die (directe) schaduwen bv zijn vreselijk)

En als zelfs de pro's allemaal HDRI gebruiken voor realisme is het natuurlijk ondoenlijk voor ons 'newbies' om het dan maar ff zonder te gaan doen.
Met is al moeilijk genoeg.

Het zijn absoluut geen tovermiddelen waarmee je met 1 druk op de knop een prachtige render krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 06-02-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 21:30:
[...]

Dat was mijn vraag dus :D. Welke regels stel je. Het lijkt me dat je geen textures mag downloaden want dan is realistisch texturen ineens heel wat makkelijker.
+ iedereen kan een GI setup maken of een HDRI rendertje maken.

...
Tja het is net zoals in de voorgaande contests, je mag geen gebruik maken van prefab modellen, dus waarom zou dat niet gelden voor textures? Tenslotte is dat ook een Kunst (ja, met grote K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:34:
[...]

Tja het is net zoals in de voorgaande contests, je mag geen gebruik maken van prefab modellen, dus waarom zou dat niet gelden voor textures? Tenslotte is dat ook een Kunst (ja, met grote K)
Geef dan eerst een workshop met de basics van texturen en UVW unwrappen. Anders komen de lui die nog nooit van UVW unwrappen hebben gehoord en met de hand een texture hebben gemaakt niet verder dan een simpele shader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 21:39:
[...]

Geef dan eerst een workshop met de basics van texturen en UVW unwrappen. Anders komen de lui die nog nooit van UVW unwrappen hebben gehoord en met de hand een texture hebben gemaakt niet verder dan een simpele shader.
:D Een workshop? Die zijn er genoeg op internet toch? En er staat genoeg info in het andere 3D topic, en ik heb het dan nog niet over de tutorials die Oogst gemaakt heeft.. En als je te beroerd bent om een tutorial te volgen, nou stop maar met 3D dan..
Ik ben momenteel ook weer een tutorial aan het volgen omdat ik uit een aantal dingen niet kom.

Ach, iedereen kan voor zichzelf wel inschatten hoe zijn of haar niveau is om aan een contest mee te doen. Het staat open voor iedereen tenslotte, alleen moet je wel realistisch zijn als je een beginner bent. Verwacht geen hoge notering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Ik denk dat het idee van een jury die zijn/haar beslissing goed beargumenteerd wel aardig is omdat je dan ook precies weet wat de punten zijn waarop je nog wat kan verbeteren, ipv alleen weten welke plaats je bent geëindigd (waar je natuurlijk soms ook wel conclusies uit kan trekken ;)).
Daar moeten dan natuurlijk wel voldoende mensen voor zijn, een man of drie/vier is toch wel het minimun denk ik. Nu dus al Hymn en ik. Zijn er nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44
Proficiat floriske! :) Maar ik ben niet al te blij met je winst, en wel om het volgende: dat onderwerp (stilleven) kan natuurlijk echt niet. Daar kan je totaal geen creativiteit in kwijt. Zowieso nogal saai. Ik weet ondertussen wel wat een goed onderwerp is, en wat niet, en ik kan je vertellen dat dit niet erg veel is. Dit onderwerp valt weer in de categorie: maak een kabouter, een telefoon toestel, micro/macro (eten & drinken :P )etc.

Ben voor een wat breder en interessanter onderwerp. Idd hebben ze zoals hymn al zei op cgtalk altijd erg mooie contests. Je moet een beetje in de richting van die onderwerpen zoeken om tot een goed onderwerp te komen. Wat mij wel leuk lijkt is iets in de richting van jungle/savane/wildlife achtig iets. Er zijn natuurlijk meer leuke onderwerpen te verzinnen, maar die komen helaas vaak in de buurt van vorige onderwerpen. Dat mag natuurlijk nou wel eens een keer... (zoals idd middle earth. Fantasy is al een contest of 12 geleden)

btw. Ik weet niet of iemand het is opgevallen, maar dit topic bevat inmiddels meer post van ná de contest dan ervoor :P

edit:
Een jury vind ik nog niet zo'n slecht idee:
- Er wordt toch nog wel eens strategisch gestemd, zodat je er zelf beter uit zou kunnen komen.
- Je vraagt je af of dat iemand die minder goed is, wel kan zien dat iets beter is. Misschien een beetje wantrouwen over de deelnemers, maar goed.

Moet natuurlijk wel bestaan uit mensen die zeker niet meedoen met de contest, en de leden moeten het liefst voor de contest al bekend zijn.

Als er een jury mocht komen, is het misschien handig een lijstje te maken... Ik stel me beschikbaar, ik doe toch niet mee, zeker niet als het stilleven wordt :P

btw. Ben trouwens ook voorstander van een workshop. Een eenvoudig (eventueel iedereen hetzelfde) model texturen en eventueel riggen ofzo

[ Voor 27% gewijzigd door inquestos op 06-02-2004 22:12 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:45:
[...]

:D Een workshop? Die zijn er genoeg op internet toch? En er staat genoeg info in het andere 3D topic, en ik heb het dan nog niet over de tutorials die Oogst gemaakt heeft.. En als je te beroerd bent om een tutorial te volgen, nou stop maar met 3D dan..
Ik ben momenteel ook weer een tutorial aan het volgen omdat ik uit een aantal dingen niet kom.
Bij wijze van ;)
Ach, iedereen kan voor zichzelf wel inschatten hoe zijn of haar niveau is om aan een contest mee te doen. Het staat open voor iedereen tenslotte, alleen moet je wel realistisch zijn als je een beginner bent. Verwacht geen hoge notering ;)
true, het maakt mij ook niet uit. Van mijn part houd je een contest van wie het beste kan riggen met spierdeformaties ( lijkt me best kewl trouwens :P ).
Maar ik vond het gewoon frappant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

om even een en ander duidelijk te stellen:

Ja er mogen van mij bestaande textures gebruikt worden in de contest, anders wordt het TE moeilijk.

mijn gedachte hierachter is simpel, het fatsoenlijk aanbrengen van textures is een basis die je nodig hebt voor je je eigen textures kan gaan maken/toepassen.

Dus het gaat er hier om dat mensen het eerste begin van texturen onder de knie krijgen.

Nee er mag van mij geen HDRI/GI gebruikt worden!! enkel en alleen handmatige belichting.

de belangrijkste achtergrond achter dit idee is dus om mensen aan te zetten tot materials en lights in plaats van dat ze model-tuts blijven volgen zonder aandacht te besteden aan licht en materiaal

nogmaals, het gaat niet om het winnen, maar om het leren en dit zijn 2 onderwerpen die vaak vergeten worden door beginnende 3d'ers als ik ;)

edit: vanavond geen tijd meer, ga morgenavond de nieuwe openingspost opzetten en even de regeltjes duidelijk op papier zetten, suggesties en ideeën zijn welkom!!

[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 22:07:
om even een en ander duidelijk te stellen:

...

Nee er mag van mij geen HDRI/GI gebruikt worden!! enkel en alleen handmatige belichting.

...
Ik vind het best, als ik maar caustics mag gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103288

volgende contest vraag:
jullie gebruiken iets van 3DstudioMax?
mag ik ook meedoen met Bryce? is niet echt modellen maar meer graphics voor webdesign :( iemand die hier eigenlijk nog met bryce werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103288 schreef op 06 februari 2004 @ 22:13:
volgende contest vraag:
jullie gebruiken iets van 3DstudioMax?
mag ik ook meedoen met Bryce? is niet echt modellen maar meer graphics voor webdesign :( iemand die hier eigenlijk nog met bryce werkt?
Uit de topicstart:

Je mag alle 3D paketten gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Truespace, Vue d'Esprit enzovoort). Maar dus geen 'drieklikslandschappen'.

Ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bryce mag, maar lijkt me voor jezelf zeer onhandig, ik heb vroeger wel eens met Bryce gewerkt, maar het is bij mijn weten alleen een beetje objecten plaatsen, verder nix. Dus als je echt wilt modellen dan moet je toch echt iets als max gaan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl

Wel of geen jury?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 22:11:
[...]

Ik vind het best, als ik maar caustics mag gebruiken :P
7(8)7 zucht7(8)7
als het aan mij ligt wel, als je wat mensen bij elkaar kan vinden vind ik het prima!!!

[ Voor 38% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, probeer caustics maar met de hand.. Ik wens je veel succes met veel glas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 22:18:
[...]

Tja, /me probeer caustics maar met de hand.. Ik wens je veel succes met veel glas ;)
inderdaad PROBEREN = LEREN maar goed caustics wil de jury (want die gaan uiteindelijk beoordelen op dat soort dingen) misschien nog wel door de vingers zien. HYMN? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 22:17:
[...]
7(8)7 zucht7(8)7

[...]

als het aan mij ligt wel, als je wat mensen bij elkaar kan vinden vind ik het prima!!!
1 ik kan wel
2 RareAap kan ook
3 misschien dat de TS ook erbij wordt betrokken? ( hij mag dan uiteraard die van
zichzelf niet beoordelen )
4 ? vrijwilligers ?:p

edit: mja, fatsoenlijke caustics krijgen is best wel kut ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 06-02-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 22:23:
[...]

inderdaad PROBEREN = LEREN maar goed caustics wil de jury (want die gaan uiteindelijk beoordelen op dat soort dingen) misschien nog wel door de vingers zien. HYMN? :P
Hehehe je hebt wel een punt. Maar het is niet realistisch om het met de hand te doen IMHO. Maak de contest dan maar 2x zo lang ofzo :P :+

Ach, aan de andere kant... Er zullen best users zijn die geen cautics kunnen gebruiken dmv een rendersystem of plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 22:26:
[...]

Hehehe je hebt wel een punt. Maar het is niet realistisch om het met de hand te doen IMHO. Maak de contest dan maar 2x zo lang ofzo :P :+

Ach, aan de andere kant... Er zullen best users zijn die geen cautics kunnen gebruiken dmv een rendersystem of plugin.
en DAT is dus de reden waarom een jury. Dan wordt daar waarschijnlijk iets meer rekening mee gehouden en HYMN een klein beetje kennende vindt die het redelijk belangrijk dat er van geleerd is en dat dat ook te zien is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 22:31:
[...]

en DAT is dus de reden waarom een jury. Dan wordt daar waarschijnlijk iets meer rekening mee gehouden en HYMN een klein beetje kennende vindt die het redelijk belangrijk dat er van geleerd is en dat dat ook te zien is ;)
Een rekenmachine moet je ook leren te gebruiken ;) Waarmee ik wil zeggen dat er niet voor niets GI, Sky Light en caustics bestaan. Maar je moet wel weten hoe je dat moet gebruiken, en in het geval van Final Render Stage 1 (wat ik gebruik) moet ik wel zeggen dat je een enorme waslijst aan instellingen te beheren hebt, zowel in de materialeditor als in je lampen en in de rendersettings zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 22:35:
[...]

Een rekenmachine moet je ook leren te gebruiken ;) Waarmee ik wil zeggen dat er niet voor niets GI, Sky Light en caustics bestaan. Maar je moet wel weten hoe je dat moet gebruiken, en in het geval van Final Render Stage 1 (wat ik gebruik) moet ik wel zeggen dat je een enorme waslijst aan instellingen te beheren hebt, zowel in de materialeditor als in je lampen en in de rendersettings zelf.
dat klopt, maar voor je gi gaat gebruiken zul je wel wat basiskennis van belichting moeten hebben, dus deze contest geen gi, misschien de volgend het zelfde idee met gi, maar zonder gedown'de textures om daar weer wat meer aandacht aan te besteden. maar das niet aan mij.

maar goed, als jullie liever een ander onderwerp zien dan laat het maar weten :X NOFI

[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind persoonlijk het onderwerp prima, je hebt totaal de vrije hand erin.

Overigens zal ik zoveel mogelijk m'n eigen textures maken- ben ik sneller mee klaar dan een gedownloade versie gebruiken en erachter komen dat ik er niet mee wegkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl zoekt alleen nog een iets duidelijkere naam voor het onderwerp, stilleven denken veel mensen alleen aan appels en niet aan rommel of potjes jam etc ;)

en ik heb me nog nooit ECHT bezig gehouden met textures in 3d max, wel een beetje basis, maar daar houd het op :X wel veel textures gemaakt en getextured in ut2003 editor overigens

[ Voor 40% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stil·le·ven (het ~)
1 groepering van onbeweeglijke voorwerpen als model voor een beeldend kunstenaar
2 afbeelding van onbeweeglijke voorwerpen

Nu nog een mooi woord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 15:59
life in 1 frame?
of anders een (brakke) nl vertaling, een flits van het leven?

[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 06-02-2004 22:58 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

vida imóvel

portugees voor stilleven ;)

edit:

vida imóvel = motionless life volgens www.freetranslations.com ;)

* floriske.nl gaat nu verder met waar hij goed in is en zin in heeft op vrijdag avond nl. Bavaria drinken :+

[ Voor 83% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Laat je licht schijnen op een stilleven?

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil GEEN jury zijn

Gewoon omdat dit me kan aansporen meer te doen met textures en later ook eigen textures kan gaan ontwerpen , dus ik wil hier van proberen te leren ........

zo ik zei ....... en tekende het deelname formulier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 11:44
Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 22:24:
[...]

1 ik kan wel
2 RareAap kan ook
3 misschien dat de TS ook erbij wordt betrokken? ( hij mag dan uiteraard die van
zichzelf niet beoordelen )
4 ? vrijwilligers ?:p

edit: mja, fatsoenlijke caustics krijgen is best wel kut ;)
:Y) Als het mag :) . Lees toch zoiezo alle posts door van elke contest, dus voor mij is het niet echt veel extra moeite. Bovendien zal ik niet meedoen.

Over die caustics: Waarom zou dat niet mogen? Kan je net zogoed zeggen dat je geen schaduwen in je scene mag hebben... Dat is ook aanvinken, paar instellingen, en klaar. Welke instellingen is weer wat anders, en reken maar dat je daarvan wat kan leren.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op 06 februari 2004 @ 23:40:
[...]

:Y) Als het mag :) . Lees toch zoiezo alle posts door van elke contest, dus voor mij is het niet echt veel extra moeite. Bovendien zal ik niet meedoen.

Over die caustics: Waarom zou dat niet mogen? Kan je net zogoed zeggen dat je geen schaduwen in je scene mag hebben... Dat is ook aanvinken, paar instellingen, en klaar. Welke instellingen is weer wat anders, en reken maar dat je daarvan wat kan leren.
1: Ik
2: RareAap
3: floriske
4: inquestos

et voila :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D Ben eigenlijk wel blij met de non GI/Sky light regel...

Damn, wat heb ik net zitten prutsen om de zachte look te krijgen :X Maar goed, ik heb het voorelkaar gekregen dus ik heb geen uitvluchten meer om GI te gebruiken in de nieuwe contest. Tja, het is lekker makkelijk maar je vergeet gauw dat je het ooit ook zonder hebt moeten doen.

Wil ik wel nog één ding kwijt: laten we met z'n allen de lat niet te hoog leggen, het moet leuk blijven. Tenslotte is het voor een aantal mensen nog steeds een zuivere hobby naast andere. Het is al zo'n niché markt, en ik zie graag wat meer mensen meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

inquestos schreef op 06 februari 2004 @ 23:40:
[...]

dat is dus wat ik bedoel met 7(8)7 zucht 7(8)7 had toch niet gezegd dat caustics niet mochten ;)
Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 00:06:
:D Ben eigenlijk wel blij met de non GI/Sky light regel...

Damn, wat heb ik net zitten prutsen om de zachte look te krijgen :X Maar goed, ik heb het voorelkaar gekregen dus ik heb geen uitvluchten meer om GI te gebruiken in de nieuwe contest. Tja, het is lekker makkelijk maar je vergeet gauw dat je het ooit ook zonder hebt moeten doen.

Wil ik wel nog één ding kwijt: laten we met z'n allen de lat niet te hoog leggen, het moet leuk blijven. Tenslotte is het voor een aantal mensen nog steeds een zuivere hobby naast andere. Het is al zo'n niché markt, en ik zie graag wat meer mensen meedoen.
ikmee eens!! het gaat ook niet om het winnen, maar om het leerproces en de moeite die iemand er in steekt en vandaar dat een jury zo'n goed idee is

en dit was echt het laatste bericht van mij voor vandaag, aangeschoten zijn we wel en ga nog één pilsje pakken om neergeschoten in bed te kunnen ploffen en morgen/vandaag om 7.30 weer op te gaan staan voor school :X

[ Voor 46% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 00:13:
[...]
...
en dit was echt het laatste bericht van mij voor vandaag, aangeschoten zijn we wel en ga nog één pilsje pakken om neergeschoten in bed te kunnen ploffen en morgen/vandaag om 7.30 weer op te gaan staan voor school :X
Zaterdag.... en school? :X

Ben blij dat ik dat niet gehad heb zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
offtopic:
Ik ben bang dat die opmerking net 5 minuten te laat was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:22:
Maak daar maar minimaal 30 lampjes van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, en mogen area lights wel gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 08-05 13:25
Skylight verbieden lijkt me lastig, er zijn genoeg methodes (spotjes op een dome) en scripts (zoals E-Light) aanwezig om dat zonder plugin voor elkaar te krijgen....

Hetzelfde met area lights, al is dat wat lastiger :)

[ Voor 15% gewijzigd door LiToKi op 07-02-2004 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

LiToKi schreef op 07 februari 2004 @ 09:30:
Skylight verbieden lijkt me lastig, er zijn genoeg methodes (spotjes op een dome) en scripts (zoals E-Light) aanwezig om dat zonder plugin voor elkaar te krijgen....

Hetzelfde met area lights, al is dat wat lastiger :)
dat is inderdaad zo, het skylight effect is zelf ook op andere manieren te creëren en daar gaat het nu juist om, dat mensen bekijken hoe belichting in elkaar steekt en hoe het toe te passen/creëren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 21:47

Zydell

* * * * *

Waarom zou je de 'contest' willen concentreren op licht en texturing en vervolgens alle geavanceerde (en moeilijke, het lijkt mooi en simpel maar een goede setup is heel erg moeilijk) technieken vervolgens willen verbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik hoop ook weer mee te doen met de stilleven contest. Lijkt me wel geinig om echt iets realistisch proberen neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Zydell schreef op 07 februari 2004 @ 11:52:
Waarom zou je de 'contest' willen concentreren op licht en texturing en vervolgens alle geavanceerde (en moeilijke, het lijkt mooi en simpel maar een goede setup is heel erg moeilijk) technieken vervolgens willen verbieden?
omdat mensen eerst de basis onder de knie moeten hebben alvorens de geavanceerde technieken toe te passen.
Nu grijpen mensen vaak te snel naar gi/hdri alvorens ze ook maar weten waar ze mee bezig zijn of ook maar iets van belichting weten.

dat is een beetje hetzelfde als vragen waarom je in godsnaam zijwieltjes op een fiets zou zetten ;)

* floriske.nl heeft gemerkt dat vooral beginnende modellers aan de contests meedoen en vind daarom het leerproces erg belangrijk.

Doel van deze contest in mijn ogen nogmaal:

-basis van belichting leren begrijpen en toepassen

-basis van materials (met name textures) leren begrijpen en toepassen.

De volgende contest (ligt aan degene die die organiseert uiteraard) zou dan weer net een stapje verder kunnen gaan.

edit:

* floriske.nl zit nu op school, zal vanmiddag de nieuwe openingspost gaan fixen en even naar een mod sturen voor toestemming tot plaatsen.\

Ik dacht aan een duur van 4 weken, maar als jullie liever wat meer tijd hebben laat het dan even weten!!

[ Voor 37% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 12:31

-db-

Hoi

Zydell schreef op 07 februari 2004 @ 11:52:
Omdat de geavanceerde technieken zelfs op standaard instellingen al een mooi resultaat kunnen geven, en dan is het dus wel simpel.
Daar komt nog bij dat je het best toch eerst de minder geavanceerde belichtingen kunt leren voor je verder gaat kijken. En juist dat is wat de meesten niet doen, en voor deze contest wel moeten.

edit:
Ik was natuurlijk weer veelste langzaam. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door -db- op 07-02-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 00:19:
[...]

Zaterdag.... en school? :X

Ben blij dat ik dat niet gehad heb zeg 8)7
had die opmerking even gemist :X

heb ooit de keuze moeten maken tussen mts en grafisch lyceum, uiteraard de verkeerde gekozen (mts dus 7(8)7 ) en die fout nu aan het corrigeren met een deeltijd opleiding grafisch vormgeven van 3 jaar op zaterdag. heb er wel alweer 1,5 jaar opzitten gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 21:47

Zydell

* * * * *

Waar ik bang voor ben is dat (beginnende) mensen tutorials om hun scene heen gaan gebruiken, en dan leer je nog geen flikker. Truukjes zijn leuk, maar in de helft van de tutorials staat veel te weinig om er wat van te leren zodat je er de volgende keer ook echt iets aan hebt. Wat maakt het nou uit of je een skylight gebruikt of een dome of light tutorial om je voorwerpen gooit... het is een omslachtige manier om een techniek te faken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dome of light en sky light zijn leuk, maar daarmee ben je niet klaar met het belichten van een scene. Het zijn slechts hulpmiddelen.

@floriske.nl ik heb zelf ook een deeltijdopleiding gedaan, maar dat was nooit op zaterdag :X Wel in de avonduren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 11:45:
[...]
dat is inderdaad zo, het skylight effect is zelf ook op andere manieren te creëren en daar gaat het nu juist om, dat mensen bekijken hoe belichting in elkaar steekt en hoe het toe te passen/creëren is.
Dus arealights mogen wel gebruikt worden??????
Zydell schreef op 07 februari 2004 @ 12:21:
Waar ik bang voor ben is dat (beginnende) mensen tutorials om hun scene heen gaan gebruiken, en dan leer je nog geen flikker. Truukjes zijn leuk, maar in de helft van de tutorials staat veel te weinig om er wat van te leren zodat je er de volgende keer ook echt iets aan hebt.
Nou, zullen we dan maar een GoT-inkoopactie gaan houden en gezellig met z'n allen [digital] Lighting & Rendering gaan inkopen (en lezen!!) ? ;)

als je je met dit soort dingen bezig gaat houden is dat echt een heeeeeeeeéél erg leerzaam boek!
(gelukkig heb ik dit boek tijdens de vorige contest al vaak doorgelezen, heh :P)
Wat maakt het nou uit of je een skylight gebruikt of een dome of light tutorial om je voorwerpen gooit... het is een omslachtige manier om een techniek te faken
Als je bij je final ook een wire moet posten zou het te voorkomen kunnen zijn dat mensen stiekem een dome of light gaan gebruiken.. ?
(maar die opmerking was al eerder ergens gemaakt, afaik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 12:43:
[...]

Dus arealights mogen wel gebruikt worden??????

[...]
wat mij betreft wel
Zydell schreef op 07 februari 2004 @ 12:21:
Waar ik bang voor ben is dat (beginnende) mensen tutorials om hun scene heen gaan gebruiken, en dan leer je nog geen flikker. Truukjes zijn leuk, maar in de helft van de tutorials staat veel te weinig om er wat van te leren zodat je er de volgende keer ook echt iets aan hebt. Wat maakt het nou uit of je een skylight gebruikt of een dome of light tutorial om je voorwerpen gooit... het is een omslachtige manier om een techniek te faken
* floriske.nl wil nu wel eens weten of mensen wel of geen interesse hebben in mijn idee, want heb het idee dat iedereen wel iets op- of aan te merken heeft hierzo :X NOFI!!

[ Voor 14% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 12:44:
[...]

wat mij betreft wel

[...]

* floriske.nl wil nu wel eens weten of mensen wel of geen interesse hebben in mijn idee, want heb het idee dat iedereen wel iets op- of aan te merken heeft hierzo :X NOFI!!
je moet ook niet te strikt gaan zijn met wat en niet mogen gebruiken, ILM en Pixar doen daar ook niet moeilijk over :+

Lijkt me eerder zinvol om een scene te maken met mooie belichting, en van de final gewoon een printscreen van je [insert software naar keuze] mee te posten als je beoordeeld wilt worden op gebruikte techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 12:49:
[...]

je moet ook niet te strikt gaan zijn met wat en niet mogen gebruiken, ILM en Pixar doen daar ook niet moeilijk over :+

Lijkt me eerder zinvol om een scene te maken met mooie belichting, en van de final gewoon een printscreen van je [insert software naar keuze] mee te posten als je beoordeeld wilt worden op gebruikte techniek.
hmm, dus ik ben waarschijnlijk de enige die GI en HDRI achterwege wil laten bij deze contest :? als dat zo is dan maar weer gewoon de standaard contest gedachte, geen restricties (dus geen geforceerde leerweg voor een bepaalde techniek), maak iets moois maar maakt niet uit hoe (ofwel, bras maar raak zolang het er maar leuk uit ziet) :X

* floriske.nl heeft het idee dat hij zo geen vrienden maakt hier :+

[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gehe, als je mensen echt iets wilt laten leren, schop ze dan maar richting een goed boek van New Rider enzo. Een contest leent zich IMHO niet voor een leerschool. Kun je beter het andere 3D topic voor gebruiken.

Als je de contest spannend wilt maken kun je wel kiezen voor het maximaal aantal poly's natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 12:58:
Gehe, als je mensen echt iets wilt laten leren, schop ze dan maar richting een goed boek van New Rider enzo. Een contest leent zich IMHO niet voor een leerschool. Kun je beter het andere 3D topic voor gebruiken.

Als je de contest spannend wilt maken kun je wel kiezen voor het maximaal aantal poly's natuurlijk ;)
ok, dan geen restricties en laten we het "leer-idee" achterwege en moet ieder dat voor zich maar bepalen, maar dan is een jury dus ook overbodig :X aangezien dan toch alleen weer op het eindresultaat beoordeeld hoeft te worden en niet echt op de gebruikte techniek en gewonnen kennis.

[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 15:10
misschien een echte stomme vraag maar ik ben deze topic aan het doorlezen en zie veel afkortingen (nix op tegen natuurlijk)
MAAR...
wat is in gods naam HDRI en GI

HDRI = Dosch Hdri ? :?
:? GI = ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 13:00:
[...]

ok, dan geen restricties, maar dan is een jury dus ook overbodig :X aangezien dan toch alleen weer op het eindresultaat beoordeeld kan worden en niet echt op de gebruikte techniek en gewonnen kennis.
Daar kun je altijd op beoordelen als men dat wilt, gewoon een screenshot meeposten van je workfile/scene met eventueel een wireframe render. Degene die het zichzelf moeilijk heeft gemaakt door niet lui te zijn en geen GI/Sky spul te gebruiken kunnen dan extra punten vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 12:44:
Gisteren vond ik het eigenlijk niets (te zien aan mijn pro-GI commentaar), nu vind ik het eigenlijk best wel een heel erg goed idee :)

Gewoon proberen en kijken wat eruit komt... (we zouden ons allemaal toch voor 200% gaan inzetten voor de volgende contest? nou dan!)
(en zo kunnen die vreselijke rendertijden ook nog eens een stukje omlaag worden geduwd, ook handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 13:07:
[...]

...
(en zo kunnen die vreselijke rendertijden ook nog eens een stukje omlaag worden geduwd, ook handig)
Niet met doomed of light :X 15+ lampen op mijn systeem is een ramp :X GI/Sky is bij mij gewoon sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 13:09:
[...]

Niet met doomed of light :X 15+ lampen op mijn systeem is een ramp :X GI/Sky is bij mij gewoon sneller.
Je moet ook geen domes gebruiken ;)

Zie http://www.michaelscholz....age/tutorial/tut02_e.html voor een voorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 13:05:
[...]

Daar kun je altijd op beoordelen als men dat wilt, gewoon een screenshot meeposten van je workfile/scene met eventueel een wireframe render. Degene die het zichzelf moeilijk heeft gemaakt door niet lui te zijn en geen GI/Sky spul te gebruiken kunnen dan extra punten vergaren.
dan heb ik een idee!

mensen die beoordeeld willen worden op techniek en inspanning worden door de jury hierop beoordeeld en kunnen zo extra punten vergaren in dezelfde orde van grootte als de standaard beoordeling (1- 8- 6 enz) en deze worden uiteindelijk bij de totaalscore opgeteld

(dus als je totaal voor originaliteit en uitwerking bijv 77 is dan kan je daar nog 10 punten bij krijgen als je beste techniek hebt gebruikt volgens de jury) - (op deze manier telt techniek niet superzwaar, maar is het toch de moeite waard om net iets anders te werk te gaan)

idee?

dus dan zou score als volg worden:

( org / 10 x 4 ) + ( uitw / 10 x 6 ) + techniek = eindscore

[ Voor 6% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 13:12:
[...]
dan heb ik een idee!

mensen die beoordeeld willen worden op techniek en inspanning worden door de jury hierop beoordeeld en kunnen zo extra punten vergaren in dezelfde orde van grootte als de standaard beoordeling (1- 8- 6 enz) en deze worden uiteindelijk bij de totaalscore opgeteld

(dus als je totaal voor originaliteit en uitwerking bijv 77 is dan kan je daar nog 10 punten bij krijgen als je beste techniek hebt gebruikt volgens de jury) - (op deze manier telt techniek niet superzwaar, maar is het toch de moeite waard om net iets anders te werk te gaan)

idee?
Is goed hoor, doe ik mee met de extra techniek en inspanning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJrDJ666 schreef op 07 februari 2004 @ 13:01:
misschien een echte stomme vraag maar ik ben deze topic aan het doorlezen en zie veel afkortingen (nix op tegen natuurlijk)
MAAR...
wat is in gods naam HDRI en GI

HDRI = Dosch Hdri ? :?
:? GI = ? 8)7
GI == Global Illumination == indirecte belichting
HDRI == High Dynamic Range Imaging

(wat dat allemaal inhoudt kan je beter even opzoeken met Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
dan heb ik een idee!

idee?
Goed plan, zo heb je een gulden middenweg en zit je mensen niet in de weg die persé hun dure plugin willen gebruiken :X

@dikkebanaan: tnx voor de link, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.. :? Je kunt uren bezig zijn om iets te faken maar je kan ook klaar zijn in minuten.. Dan kies ik liever voor minutenwerk. Overigens is GI/Sky maar een deel van de belichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 15:10
Anoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 13:19:
[...]

GI == Global Illumination == indirecte belichting
HDRI == High Dynamic Range Imaging

(wat dat allemaal inhoudt kan je beter even opzoeken met Google)
Vlak hiervoor werd een link geplaatst naar een tutorial..

bij deze heb ik ook de tutor over Global Illumination gevonden.. nu weet ik teminste wat het inhoud.. bedankt voor de reply

http://www.tutorials.michaelscholz.de/tut01_e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
[...]
dan heb ik een idee!

idee?

dus dan zou score als volg worden:

( org / 10 x 4 ) + ( uitw / 10 x 6 ) + techniek = eindscore
Op zich wel een goed idee maar er zit een klein nadeeltje aan.
Je moet volgens mij ook nog een factor meenemen wat betreft het aantal deelnemers, anders is het zo dat bij een contest met weinig deelnemers (dus minder totaal-punten te behalen) de belichting en texturing zwaarder meetelt dan bij een contest met veel deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 12:53:
maak iets moois maar maakt niet uit hoe (ofwel, bras maar raak zolang het er maar leuk uit ziet) :X
..maar hier ben ik het trouwens nog steeds niet mee eens!

Mooie schaduwen (direct en indirect) maken is best moeilijk, en GI maakt dat nóg moeilijker (imho) omdat je er dan juist minder controle over hebt (iit een hele eigen setup voor de belichting).

Dat het er standaard al grappig uitziet wil niet zeggen dat het ook meteen goed is.
(dat is een van de vele redenen dat ik m'n final prut vond)
Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 13:22:
@dikkebanaan: tnx voor de link, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.. :? Je kunt uren bezig zijn om iets te faken maar je kan ook klaar zijn in minuten.. Dan kies ik liever voor minutenwerk.
Ik hoop dat jij ook begrijpt wat ik hierboven zei :)

Echte schaduwen zijn vaak bijvoorbeeld een beetje blauwig, zie dat bv maar goed voor elkaar te krijgen met een standaard GI setup en overal bruine muren :P
(tenminste, mij is dat iig nog niet gelukt met GI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 13:31:
[...]

...

Ik hoop dat jij ook begrijpt wat ik hierboven zei :)

Echte schaduwen zijn vaak bijvoorbeeld een beetje blauwig, zie dat bv maar goed voor elkaar te krijgen met een standaard GI setup en overal bruine muren :P
(tenminste, mij is dat iig nog niet gelukt met GI)
Ik kan alle kanten op met m'n GI setup, maar ik geloof dat ik één van de weinige ben met Final Render.. overal zie ik van die Brazillianen :X :P
En ik heb nog nooit blauwige schaduwen gezien eigenlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ZipoBibrok5-108 schreef op 07 februari 2004 @ 13:27:
[...]

Op zich wel een goed idee maar er zit een klein nadeeltje aan.
Je moet volgens mij ook nog een factor meenemen wat betreft het aantal deelnemers, anders is het zo dat bij een contest met weinig deelnemers (dus minder totaal-punten te behalen) de belichting en texturing zwaarder meetelt dan bij een contest met veel deelnemers.
iemand met een wiskundeknobbel die die factor even eerlijk kan berekenen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 13:37:
[...]
iemand met een wiskundeknobbel die die factor even eerlijk kan berekenen? :*)
Okay ik heb het probleem veroorzaakt 8)7 , dus bij deze misschien meteen de oplossing:

Diegene met de beste techniek krijgt 10% van zijn/haar punten extra,
de nummer 2 krijgt 8% extra, de derde 6%, etc.

Alle percentages moeten wel uitgaan van de totaalscore van de nummer 1.

[ Voor 9% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 07-02-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 13:36:
Ik kan alle kanten op met m'n GI setup, maar ik geloof dat ik één van de weinige ben met Final Render.. overal zie ik van die Brazillianen :X :P
Nee hoor, ik ben een Duitser :X :P
(Maxon == duits dus)
En ik heb nog nooit blauwige schaduwen gezien eigenlijk :o
Afbeeldingslocatie: http://www.raph.com/3dartists/artgallery/carles_piles1.jpg

Kijk eens goed naar die rechter muur.. 'blauwig' dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 13:57:
[...]

Nee hoor, ik ben een Duitser :X :P
(Maxon == duits dus)

[...]

[afbeelding]

Kijk eens goed naar die rechter muur.. 'blauwig' dus :)
Hmm, dat geld dan voor buitensituaties denk ik.. Op een bepaald uur van de dag en seizoen? Igg zo extreem zie ik het hier niet (ja ik ben buiten geweest en wezen kijken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat geldt natuurlijk alleen met een blauwe lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me logisch :)
(ooit een groene lucht gezien? :P)
Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 14:03:
Hmm, dat geld dan voor buitensituaties denk ik.. Op een bepaald uur van de dag en seizoen?
Overdag in zomerse situaties zal het wel meer te zien, idd..
Igg zo extreem zie ik het hier niet (ja ik ben buiten geweest en wezen kijken.)
En er wordt altijd maar gezegd dat tweakers nooit buiten komen.... ;)
dit topic is dus erg gezond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Als iemand mij dan ook duidelijk kan maken wat dan eventueel niet zou mogen in Blender3d!

Btw: mijn rechteroog lijkt wat 'warmer' dan mijn linker. Met mijn linkeroog is alles wat blauwer en met mijn rechteroog lijkt alles rooder :) Ik weet niet of iedereen dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
bredend schreef op 07 februari 2004 @ 14:25:
Als iemand mij dan ook duidelijk kan maken wat dan eventueel niet zou mogen in Blender3d!
Ik sluit mij aan bij bovenstaande vraag.

FF voor de duidelijkheid de mogelijkheden in blender2.32 zijn als volgt :
Lamp, Spotlight, Area light, Sun en Hemi.

De eerste drie lijken me geen punt maar wat moeten/mogen we met de andere twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles, behalve radiosity en de yafray renderer (als je 2.32 gebruikt) :)
(maar die ingebouwde radiosity zooi werkt toch al niet echt geweldig in Blender)

edit:

hm, Sun en Hemi weet ik niet zeker..
Btw: mijn rechteroog lijkt wat 'warmer' dan mijn linker. Met mijn linkeroog is alles wat blauwer en met mijn rechteroog lijkt alles rooder :) Ik weet niet of iedereen dat heeft?
Grappig :) dit heb ik ook... ik dacht altijd dat het kwam omdat m'n pupil (van m'n rechter oog) vroeger (toen ik net geboren was) tegen de rand van de iris zat, wat later goed is gekomen, en dat ik daardoor wat vreemd zie.. maar als andere mensen het ook hebben ben ik misschien toch wel normaal :P

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 07-02-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...
Ik zie met beide ogen dezelfde kleurtemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

ola,

ik vind dat er een contest moet komen waar iedereen gewoon lekker mag doen wat ie zelf wil. Dus een onderwerp en misschien vermelden dat er speciale aandacht moet zijn voor materials.
-> jury schrappen, slaat nergens op.

Waarom?
Omdat het niveau over het algemeen wel aardig is, maar niet heel erg hoog.
Ook door de diversiteit van pakketten, is er over het algemeen een groot verschil van output. Juist ja, iedereen werkt het uit tot zijn eigen tevredenheid. Daarbij vooropgesteld dat er verschil is in houding is tov de toekomstige contest ('onderwerp zuigt', 'het kost me teveel moeite', 'ik wil een leer-ervaring')

Over het jury-gebeuren:
Ik moet zeggen dat de voorgestelde juryleden een aardig portfolio hebben, maar wel duidelijk een portfolio met ontzettende progressie. Verder vind ik het nutteloos dat er een soort van stardom wordt gecreeerd, dat mensen opeens in het hokje niet- of gevorderd worden geplaatst. Maar vooral de trend: 'ik doe niet mee, maar wil wel jury zijn' irriteert me mateloos!

Kortom: ga de mensen niet dwingen, stel een onderwerp voor met een speciale attentie en dat binnen een bepaalde tijd. Stimuleer elkaar en laat de mensen die er geen moeite in willen steken, lekker links liggen.

* tie-rep WORD! * :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tie-rep schreef op 07 februari 2004 @ 15:40:
ola,

ik vind dat er een contest moet komen waar iedereen gewoon lekker mag doen wat ie zelf wil. Dus een onderwerp en misschien vermelden dat er speciale aandacht moet zijn voor materials.
Dus wat floriske voorstelde
Over het jury-gebeuren:
Ik moet zeggen dat de voorgestelde juryleden een aardig portfolio hebben, maar wel duidelijk een portfolio met ontzettende progressie. Verder vind ik het nutteloos dat er een soort van stardom wordt gecreeerd, dat mensen opeens in het hokje niet- of gevorderd worden geplaatst.
Wie zegt dat dat gebeurt dan? Nu is het zo dat beginners de platen moeten beoordelen van gevorderden en/of experts. Wat soms restulteert in "ooo wat mooi, punt"
Als je wat lui die niet meedoen en ook nog wat verstand hebben van 3d krijg je eventueel veel betere beoordelingen. Ipv van "o0o000" misschien wel van "leuke plaat maar je compositie is brak en je belichting is sfeerloos". Ik zeg niet dat dat nu niet gebeurt maar geregeld zie een plaat hoog eindigen waar niet over de compositie is nagedacht en er maar een paar lampen in worden gegooid want er moet wel wat licht in zitten.
Maar vooral de trend: 'ik doe niet mee, maar wil wel jury zijn' irriteert me mateloos!
Waarom irriteert je dat? Ik doe niet mee omdat ik het onderwerp niet veel aan vind. Maar ik wil best wel jureren. Is dat verboden? Mag dat niet? Mis ik iets? :?
Kortom: ga de mensen niet dwingen, stel een onderwerp voor met een speciale attentie en dat binnen een bepaalde tijd. Stimuleer elkaar en laat de mensen die er geen moeite in willen steken, lekker links liggen.
Waar worden mensen gedwongen dan? Maar een keer de focus op een ander onderdeel leggen van 3d is wel leuk. Ipv "doe maar wat" heb je meer "doe maar wat maar je wordt speciaal op dat gedeelte beoordeeld"

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 07-02-2004 15:54 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste