argh, wat doe ik
[ Voor 143% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 06-02-2004 18:43 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 63431
* Dark Blue meldt zich als 'no nonsense' Jerney KaagmanM1lamb3r schreef op 06 februari 2004 @ 17:14:
zoiets als: "performance goed, uitstraling goed, dans goed, zang goed kortom alles goed"
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 18:50 ]
Anoniem: 19894
Anoniem: 53023
Anoniem: 93071
kan ik me iets bij voorstellen, maar je moet het meer zien als een poging van floriske om de mensen wat serieuzer naar textures en belichting te laten kijken en ik hoop dat de mensen dus geen gi gaan gebruiken, maar daadwerkelijk zelf aant belichten gaan.Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 19:15:
ik doe dan iig niet mee
maar ik wel evt wel als jurylid spelen
Anoniem: 41017
De meeste zullen snel naar HDRI of Gi grijpen omdat "realistisch handmatig belichten" f*cking moeilijk is ( dus niet een skylight met een spotlight eropfloriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 20:06:
[...]
kan ik me iets bij voorstellen, maar je moet het meer zien als een poging van floriske om de mensen wat serieuzer naar textures en belichting te laten kijken en ik hoop dat de mensen dus geen gi gaan gebruiken, maar daadwerkelijk zelf aant belichten gaan.
Ga je gang, vind et sowieso best komisch, realistisch texturen en belichten zijn 1 van de _moeilijkste_ dingen in 3d. Terwijl een paar pagina's terug stond dat het niet te moeilijk moest zijn.Ik zou uiteindelijk de beoordeling wel iets of wat aan willen passen, namelijk de factoren belichting en textures toe willen voegen, dan zou je dus de volgende factoren krijgen:
originaliteit en uitwerking (worden zoals altijd door alle deelnemers beoordeeld)
belichting en textures (worden door evt jury van wat meer ervaren 3d'ers beoordeeld)
goed idee of niet?
* floriske.nl begrijpt dat er in ieder geval al redelijk wat animo is
Anoniem: 93071
dan kom je uit bij relatief algemene onderwerpen maar ook weer niet zo breed dat je een auto maakt en dat je 'surrealistische kijk op de wereld noemt'.Anoniem: 93071 schreef op 06 februari 2004 @ 20:43:
hymn, jij hebt natuurlijk n berg meer ervaring als de meeste hier (denk ik), wat zou jij dan als een goed onderwerp beschouwen die voor iedereen uitwerkbaar is?
Uh pardon? Ik ga accoord met het onderwerp, niet zo zeer het wel of niet gebruiken van leuke HDRI (wat ik überhaubt nog nooit gebruikt hebAnoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 20:58:
[...]
...
Dan kan het best, maar wat ik zo frappant vind is dat er een paar pagina's terug geregeld stond dat het niet te moeilijk moest zijn. En nu gaat iedereen akkoord met 1 van de moeilijkste dingen in heel 3d.
ehm zeg ik dat dan?Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:04:
[...]
Uh pardon? Ik ga accoord met het onderwerp, niet zo zeer het wel of niet gebruiken van leuke HDRI (wat ik überhaubt nog nooit gebruikt heb)
Het onderwerp is Stilleven toch?Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 21:06:
[...]
ehm zeg ik dat dan?
dit is een heel moeilijk onderwerp, terwijl paar pagina's trug stond dat het niet te moeilijk moet zijn
Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:10:
[...]
Het onderwerp is Stilleven toch?
Nou dan kun je het net zo moeilijk maken als jezelf wilt. Toch?
Als dat hierboven bekijk gaat het om belichting en texturen.een scene met realistische gebruiksvoorwerpen (bijvoorbeeld een deel van een gedekte tafel, een hoek met rommel op je bureau, de inhoud van je keukenkastje, je kan het zo breed maken als je wil zolang het maar detail en gebruiksvoorwerpen omvat.
kan ik me iets bij voorstellen, maar je moet het meer zien als een poging van floriske om de mensen wat serieuzer naar textures en belichting te laten kijken en ik hoop dat de mensen dus geen gi gaan gebruiken, maar daadwerkelijk zelf aant belichten gaan.
belichting en textures (worden door evt jury van wat meer ervaren 3d'ers beoordeeld)
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 06-02-2004 21:16 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dat was mijn vraag dusAnoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:22:
Aan 1 kan in principe iedereen meedoen, aan 2.. tja.. hoe ver wil je gaan? Absoluut verbod op GI/Sky light? dan haken een hoop mensen af denk ik. Niet zozeer omdat het planten van 3 lampjes (key light, fill light en kicker) zo lastig is maar eerder praktische overwegingen (Lees snelheid)
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 06-02-2004 21:32 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 06-02-2004 21:32 ]
Tja het is net zoals in de voorgaande contests, je mag geen gebruik maken van prefab modellen, dus waarom zou dat niet gelden voor textures? Tenslotte is dat ook een Kunst (ja, met grote K)Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 21:30:
[...]
Dat was mijn vraag dus. Welke regels stel je. Het lijkt me dat je geen textures mag downloaden want dan is realistisch texturen ineens heel wat makkelijker.
+ iedereen kan een GI setup maken of een HDRI rendertje maken.
...
Geef dan eerst een workshop met de basics van texturen en UVW unwrappen. Anders komen de lui die nog nooit van UVW unwrappen hebben gehoord en met de hand een texture hebben gemaakt niet verder dan een simpele shader.Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:34:
[...]
Tja het is net zoals in de voorgaande contests, je mag geen gebruik maken van prefab modellen, dus waarom zou dat niet gelden voor textures? Tenslotte is dat ook een Kunst (ja, met grote K)
Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 21:39:
[...]
Geef dan eerst een workshop met de basics van texturen en UVW unwrappen. Anders komen de lui die nog nooit van UVW unwrappen hebben gehoord en met de hand een texture hebben gemaakt niet verder dan een simpele shader.
Anoniem: 77157
[ Voor 27% gewijzigd door inquestos op 06-02-2004 22:12 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Bij wijze vanAnoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:45:
[...]
Een workshop? Die zijn er genoeg op internet toch? En er staat genoeg info in het andere 3D topic, en ik heb het dan nog niet over de tutorials die Oogst gemaakt heeft.. En als je te beroerd bent om een tutorial te volgen, nou stop maar met 3D dan..
Ik ben momenteel ook weer een tutorial aan het volgen omdat ik uit een aantal dingen niet kom.
true, het maakt mij ook niet uit. Van mijn part houd je een contest van wie het beste kan riggen met spierdeformaties ( lijkt me best kewl trouwensAch, iedereen kan voor zichzelf wel inschatten hoe zijn of haar niveau is om aan een contest mee te doen. Het staat open voor iedereen tenslotte, alleen moet je wel realistisch zijn als je een beginner bent. Verwacht geen hoge notering
[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 22:10 ]
Ik vind het best, als ik maar caustics mag gebruikenfloriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 22:07:
om even een en ander duidelijk te stellen:
...
Nee er mag van mij geen HDRI/GI gebruikt worden!! enkel en alleen handmatige belichting.
...
Anoniem: 103288
Uit de topicstart:Anoniem: 103288 schreef op 06 februari 2004 @ 22:13:
volgende contest vraag:
jullie gebruiken iets van 3DstudioMax?
mag ik ook meedoen met Bryce? is niet echt modellen maar meer graphics voor webdesigniemand die hier eigenlijk nog met bryce werkt?
Anoniem: 77157
Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 22:11:
[...]
Ik vind het best, als ik maar caustics mag gebruiken
als het aan mij ligt wel, als je wat mensen bij elkaar kan vinden vind ik het prima!!!
[ Voor 38% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 22:18 ]
inderdaad PROBEREN = LEREN maar goed caustics wil de jury (want die gaan uiteindelijk beoordelen op dat soort dingen) misschien nog wel door de vingers zien. HYMN?Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 22:18:
[...]
Tja, /me probeer caustics maar met de hand.. Ik wens je veel succes met veel glas
1 ik kan welfloriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 22:17:
[...]
zucht
[...]
als het aan mij ligt wel, als je wat mensen bij elkaar kan vinden vind ik het prima!!!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 06-02-2004 22:25 ]
Hehehe je hebt wel een punt. Maar het is niet realistisch om het met de hand te doen IMHO. Maak de contest dan maar 2x zo lang ofzofloriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 22:23:
[...]
inderdaad PROBEREN = LEREN maar goed caustics wil de jury (want die gaan uiteindelijk beoordelen op dat soort dingen) misschien nog wel door de vingers zien. HYMN?
en DAT is dus de reden waarom een jury. Dan wordt daar waarschijnlijk iets meer rekening mee gehouden en HYMN een klein beetje kennende vindt die het redelijk belangrijk dat er van geleerd is en dat dat ook te zien isAnoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 22:26:
[...]
Hehehe je hebt wel een punt. Maar het is niet realistisch om het met de hand te doen IMHO. Maak de contest dan maar 2x zo lang ofzo![]()
Ach, aan de andere kant... Er zullen best users zijn die geen cautics kunnen gebruiken dmv een rendersystem of plugin.
Een rekenmachine moet je ook leren te gebruikenfloriske.nl schreef op 06 februari 2004 @ 22:31:
[...]
en DAT is dus de reden waarom een jury. Dan wordt daar waarschijnlijk iets meer rekening mee gehouden en HYMN een klein beetje kennende vindt die het redelijk belangrijk dat er van geleerd is en dat dat ook te zien is
dat klopt, maar voor je gi gaat gebruiken zul je wel wat basiskennis van belichting moeten hebben, dus deze contest geen gi, misschien de volgend het zelfde idee met gi, maar zonder gedown'de textures om daar weer wat meer aandacht aan te besteden. maar das niet aan mij.Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 22:35:
[...]
Een rekenmachine moet je ook leren te gebruikenWaarmee ik wil zeggen dat er niet voor niets GI, Sky Light en caustics bestaan. Maar je moet wel weten hoe je dat moet gebruiken, en in het geval van Final Render Stage 1 (wat ik gebruik) moet ik wel zeggen dat je een enorme waslijst aan instellingen te beheren hebt, zowel in de materialeditor als in je lampen en in de rendersettings zelf.
[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 22:43 ]
[ Voor 40% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 22:51 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 06-02-2004 22:58 ]
[ Voor 83% gewijzigd door floriske.nl op 06-02-2004 23:06 ]
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Anoniem: 41017 schreef op 06 februari 2004 @ 22:24:
[...]
1 ik kan wel
2 RareAap kan ook
3 misschien dat de TS ook erbij wordt betrokken? ( hij mag dan uiteraard die van
zichzelf niet beoordelen )
4 ? vrijwilligers ?![]()
edit: mja, fatsoenlijke caustics krijgen is best wel kut
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
1: Ikinquestos schreef op 06 februari 2004 @ 23:40:
[...]
Als het mag
. Lees toch zoiezo alle posts door van elke contest, dus voor mij is het niet echt veel extra moeite. Bovendien zal ik niet meedoen.
Over die caustics: Waarom zou dat niet mogen? Kan je net zogoed zeggen dat je geen schaduwen in je scene mag hebben... Dat is ook aanvinken, paar instellingen, en klaar. Welke instellingen is weer wat anders, en reken maar dat je daarvan wat kan leren.
dat is dus wat ik bedoel metinquestos schreef op 06 februari 2004 @ 23:40:
[...]
Als het mag
. Lees toch zoiezo alle posts door van elke contest, dus voor mij is het niet echt veel extra moeite. Bovendien zal ik niet meedoen.
Over die caustics: Waarom zou dat niet mogen? Kan je net zogoed zeggen dat je geen schaduwen in je scene mag hebben... Dat is ook aanvinken, paar instellingen, en klaar. Welke instellingen is weer wat anders, en reken maar dat je daarvan wat kan leren.
ikmee eens!! het gaat ook niet om het winnen, maar om het leerproces en de moeite die iemand er in steekt en vandaar dat een jury zo'n goed idee isAnoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 00:06:
Ben eigenlijk wel blij met de non GI/Sky light regel...
Damn, wat heb ik net zitten prutsen om de zachte look te krijgenMaar goed, ik heb het voorelkaar gekregen dus ik heb geen uitvluchten meer om GI te gebruiken in de nieuwe contest. Tja, het is lekker makkelijk maar je vergeet gauw dat je het ooit ook zonder hebt moeten doen.
Wil ik wel nog één ding kwijt: laten we met z'n allen de lat niet te hoog leggen, het moet leuk blijven. Tenslotte is het voor een aantal mensen nog steeds een zuivere hobby naast andere. Het is al zo'n niché markt, en ik zie graag wat meer mensen meedoen.
[ Voor 46% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 00:15 ]
Zaterdag.... en school?floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 00:13:
[...]
...
en dit was echt het laatste bericht van mij voor vandaag, aangeschoten zijn we wel en ga nog één pilsje pakken om neergeschoten in bed te kunnen ploffen en morgen/vandaag om 7.30 weer op te gaan staan voor school
Maak daar maar minimaal 30 lampjes van.....Anoniem: 19894 schreef op 06 februari 2004 @ 21:22:
Aan 1 kan in principe iedereen meedoen, aan 2.. tja.. hoe ver wil je gaan? Absoluut verbod op GI/Sky light? dan haken een hoop mensen af denk ik. Niet zozeer omdat het planten van 3 lampjes (key light, fill light en kicker) zo lastig is maar eerder praktische overwegingen (Lees snelheid)
[ Voor 15% gewijzigd door LiToKi op 07-02-2004 09:30 ]
dat is inderdaad zo, het skylight effect is zelf ook op andere manieren te creëren en daar gaat het nu juist om, dat mensen bekijken hoe belichting in elkaar steekt en hoe het toe te passen/creëren is.LiToKi schreef op 07 februari 2004 @ 09:30:
Skylight verbieden lijkt me lastig, er zijn genoeg methodes (spotjes op een dome) en scripts (zoals E-Light) aanwezig om dat zonder plugin voor elkaar te krijgen....
Hetzelfde met area lights, al is dat wat lastiger
omdat mensen eerst de basis onder de knie moeten hebben alvorens de geavanceerde technieken toe te passen.Zydell schreef op 07 februari 2004 @ 11:52:
Waarom zou je de 'contest' willen concentreren op licht en texturing en vervolgens alle geavanceerde (en moeilijke, het lijkt mooi en simpel maar een goede setup is heel erg moeilijk) technieken vervolgens willen verbieden?
[ Voor 37% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 12:06 ]
Omdat de geavanceerde technieken zelfs op standaard instellingen al een mooi resultaat kunnen geven, en dan is het dus wel simpel.Zydell schreef op 07 februari 2004 @ 11:52:
Waarom zou je de 'contest' willen concentreren op licht en texturing en vervolgens alle geavanceerde (en moeilijke, het lijkt mooi en simpel maar een goede setup is heel erg moeilijk) technieken vervolgens willen verbieden?
[ Voor 6% gewijzigd door -db- op 07-02-2004 12:00 ]
had die opmerking even gemistAnoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 00:19:
[...]
Zaterdag.... en school?
Ben blij dat ik dat niet gehad heb zeg
Dus arealights mogen wel gebruikt worden??????floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 11:45:
[...]
dat is inderdaad zo, het skylight effect is zelf ook op andere manieren te creëren en daar gaat het nu juist om, dat mensen bekijken hoe belichting in elkaar steekt en hoe het toe te passen/creëren is.
Nou, zullen we dan maar een GoT-inkoopactie gaan houden en gezellig met z'n allen [digital] Lighting & Rendering gaan inkopen (en lezen!!) ?Zydell schreef op 07 februari 2004 @ 12:21:
Waar ik bang voor ben is dat (beginnende) mensen tutorials om hun scene heen gaan gebruiken, en dan leer je nog geen flikker. Truukjes zijn leuk, maar in de helft van de tutorials staat veel te weinig om er wat van te leren zodat je er de volgende keer ook echt iets aan hebt.
Als je bij je final ook een wire moet posten zou het te voorkomen kunnen zijn dat mensen stiekem een dome of light gaan gebruiken.. ?Wat maakt het nou uit of je een skylight gebruikt of een dome of light tutorial om je voorwerpen gooit... het is een omslachtige manier om een techniek te faken
wat mij betreft welAnoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 12:43:
[...]
Dus arealights mogen wel gebruikt worden??????
[...]
* floriske.nl wil nu wel eens weten of mensen wel of geen interesse hebben in mijn idee, want heb het idee dat iedereen wel iets op- of aan te merken heeft hierzoZydell schreef op 07 februari 2004 @ 12:21:
Waar ik bang voor ben is dat (beginnende) mensen tutorials om hun scene heen gaan gebruiken, en dan leer je nog geen flikker. Truukjes zijn leuk, maar in de helft van de tutorials staat veel te weinig om er wat van te leren zodat je er de volgende keer ook echt iets aan hebt. Wat maakt het nou uit of je een skylight gebruikt of een dome of light tutorial om je voorwerpen gooit... het is een omslachtige manier om een techniek te faken
[ Voor 14% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 12:46 ]
je moet ook niet te strikt gaan zijn met wat en niet mogen gebruiken, ILM en Pixar doen daar ook niet moeilijk overfloriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 12:44:
[...]
wat mij betreft wel
[...]
* floriske.nl wil nu wel eens weten of mensen wel of geen interesse hebben in mijn idee, want heb het idee dat iedereen wel iets op- of aan te merken heeft hierzoNOFI!!
hmm, dus ik ben waarschijnlijk de enige die GI en HDRI achterwege wil laten bij deze contestAnoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 12:49:
[...]
je moet ook niet te strikt gaan zijn met wat en niet mogen gebruiken, ILM en Pixar doen daar ook niet moeilijk over
Lijkt me eerder zinvol om een scene te maken met mooie belichting, en van de final gewoon een printscreen van je [insert software naar keuze] mee te posten als je beoordeeld wilt worden op gebruikte techniek.
[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 12:56 ]
ok, dan geen restricties en laten we het "leer-idee" achterwege en moet ieder dat voor zich maar bepalen, maar dan is een jury dus ook overbodigAnoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 12:58:
Gehe, als je mensen echt iets wilt laten leren, schop ze dan maar richting een goed boek van New Rider enzo. Een contest leent zich IMHO niet voor een leerschool. Kun je beter het andere 3D topic voor gebruiken.
Als je de contest spannend wilt maken kun je wel kiezen voor het maximaal aantal poly's natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 13:02 ]
Daar kun je altijd op beoordelen als men dat wilt, gewoon een screenshot meeposten van je workfile/scene met eventueel een wireframe render. Degene die het zichzelf moeilijk heeft gemaakt door niet lui te zijn en geen GI/Sky spul te gebruiken kunnen dan extra punten vergaren.floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 13:00:
[...]
ok, dan geen restricties, maar dan is een jury dus ook overbodigaangezien dan toch alleen weer op het eindresultaat beoordeeld kan worden en niet echt op de gebruikte techniek en gewonnen kennis.
Gisteren vond ik het eigenlijk niets (te zien aan mijn pro-GI commentaar), nu vind ik het eigenlijk best wel een heel erg goed ideefloriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 12:44:
* floriske.nl wil nu wel eens weten of mensen wel of geen interesse hebben in mijn idee, want heb het idee dat iedereen wel iets op- of aan te merken heeft hierzoNOFI!!
Niet met doomed of lightAnoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 13:07:
[...]
...
(en zo kunnen die vreselijke rendertijden ook nog eens een stukje omlaag worden geduwd, ook handig)
Je moet ook geen domes gebruikenAnoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 13:09:
[...]
Niet met doomed of light15+ lampen op mijn systeem is een ramp
GI/Sky is bij mij gewoon sneller.
dan heb ik een idee!Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 13:05:
[...]
Daar kun je altijd op beoordelen als men dat wilt, gewoon een screenshot meeposten van je workfile/scene met eventueel een wireframe render. Degene die het zichzelf moeilijk heeft gemaakt door niet lui te zijn en geen GI/Sky spul te gebruiken kunnen dan extra punten vergaren.
[ Voor 6% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 13:18 ]
Is goed hoor, doe ik mee met de extra techniek en inspanningfloriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 13:12:
[...]
dan heb ik een idee!
mensen die beoordeeld willen worden op techniek en inspanning worden door de jury hierop beoordeeld en kunnen zo extra punten vergaren in dezelfde orde van grootte als de standaard beoordeling (1- 8- 6 enz) en deze worden uiteindelijk bij de totaalscore opgeteld
(dus als je totaal voor originaliteit en uitwerking bijv 77 is dan kan je daar nog 10 punten bij krijgen als je beste techniek hebt gebruikt volgens de jury) - (op deze manier telt techniek niet superzwaar, maar is het toch de moeite waard om net iets anders te werk te gaan)
idee?
GI == Global Illumination == indirecte belichtingDJrDJ666 schreef op 07 februari 2004 @ 13:01:
misschien een echte stomme vraag maar ik ben deze topic aan het doorlezen en zie veel afkortingen (nix op tegen natuurlijk)
MAAR...
wat is in gods naam HDRI en GI
HDRI = Dosch Hdri ?![]()
GI = ?
Goed plan, zo heb je een gulden middenweg en zit je mensen niet in de weg die persé hun dure plugin willen gebruikenfloriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 13:12:
[...]
dan heb ik een idee!
mensen die beoordeeld willen worden op techniek en inspanning worden door de jury hierop beoordeeld en kunnen zo extra punten vergaren in dezelfde orde van grootte als de standaard beoordeling (1- 8- 6 enz) en deze worden uiteindelijk bij de totaalscore opgeteld
(dus als je totaal voor originaliteit en uitwerking bijv 77 is dan kan je daar nog 10 punten bij krijgen als je beste techniek hebt gebruikt volgens de jury) - (op deze manier telt techniek niet superzwaar, maar is het toch de moeite waard om net iets anders te werk te gaan)
idee?
Vlak hiervoor werd een link geplaatst naar een tutorial..Anoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 13:19:
[...]
GI == Global Illumination == indirecte belichting
HDRI == High Dynamic Range Imaging
(wat dat allemaal inhoudt kan je beter even opzoeken met Google)
Op zich wel een goed idee maar er zit een klein nadeeltje aan.floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 13:12:
[...]
dan heb ik een idee!
idee?
dus dan zou score als volg worden:
( org / 10 x 4 ) + ( uitw / 10 x 6 ) + techniek = eindscore
..maar hier ben ik het trouwens nog steeds niet mee eens!floriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 12:53:
maak iets moois maar maakt niet uit hoe (ofwel, bras maar raak zolang het er maar leuk uit ziet)
Ik hoop dat jij ook begrijpt wat ik hierboven zeiAnoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 13:22:
@dikkebanaan: tnx voor de link, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..Je kunt uren bezig zijn om iets te faken maar je kan ook klaar zijn in minuten.. Dan kies ik liever voor minutenwerk.
Ik kan alle kanten op met m'n GI setup, maar ik geloof dat ik één van de weinige ben met Final Render.. overal zie ik van die BrazillianenAnoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 13:31:
[...]
...
Ik hoop dat jij ook begrijpt wat ik hierboven zei
Echte schaduwen zijn vaak bijvoorbeeld een beetje blauwig, zie dat bv maar goed voor elkaar te krijgen met een standaard GI setup en overal bruine muren
(tenminste, mij is dat iig nog niet gelukt met GI)
iemand met een wiskundeknobbel die die factor even eerlijk kan berekenen?ZipoBibrok5-108 schreef op 07 februari 2004 @ 13:27:
[...]
Op zich wel een goed idee maar er zit een klein nadeeltje aan.
Je moet volgens mij ook nog een factor meenemen wat betreft het aantal deelnemers, anders is het zo dat bij een contest met weinig deelnemers (dus minder totaal-punten te behalen) de belichting en texturing zwaarder meetelt dan bij een contest met veel deelnemers.
Okay ik heb het probleem veroorzaaktfloriske.nl schreef op 07 februari 2004 @ 13:37:
[...]
iemand met een wiskundeknobbel die die factor even eerlijk kan berekenen?
[ Voor 9% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 07-02-2004 13:49 ]
Nee hoor, ik ben een DuitserAnoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 13:36:
Ik kan alle kanten op met m'n GI setup, maar ik geloof dat ik één van de weinige ben met Final Render.. overal zie ik van die Brazillianen![]()
En ik heb nog nooit blauwige schaduwen gezien eigenlijk
Hmm, dat geld dan voor buitensituaties denk ik.. Op een bepaald uur van de dag en seizoen? Igg zo extreem zie ik het hier niet (ja ik ben buiten geweest en wezen kijken.)Anoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 13:57:
[...]
Nee hoor, ik ben een Duitser![]()
(Maxon == duits dus)
[...]
[afbeelding]
Kijk eens goed naar die rechter muur.. 'blauwig' dus
Overdag in zomerse situaties zal het wel meer te zien, idd..Anoniem: 19894 schreef op 07 februari 2004 @ 14:03:
Hmm, dat geld dan voor buitensituaties denk ik.. Op een bepaald uur van de dag en seizoen?
En er wordt altijd maar gezegd dat tweakers nooit buiten komen....Igg zo extreem zie ik het hier niet (ja ik ben buiten geweest en wezen kijken.)
Ik sluit mij aan bij bovenstaande vraag.bredend schreef op 07 februari 2004 @ 14:25:
Als iemand mij dan ook duidelijk kan maken wat dan eventueel niet zou mogen in Blender3d!
Alles, behalve radiosity en de yafray renderer (als je 2.32 gebruikt)bredend schreef op 07 februari 2004 @ 14:25:
Als iemand mij dan ook duidelijk kan maken wat dan eventueel niet zou mogen in Blender3d!
GrappigBtw: mijn rechteroog lijkt wat 'warmer' dan mijn linker. Met mijn linkeroog is alles wat blauwer en met mijn rechteroog lijkt alles rooderIk weet niet of iedereen dat heeft?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 07-02-2004 14:44 ]
Ik zie met beide ogen dezelfde kleurtemperatuur.bredend schreef op 07 februari 2004 @ 14:25:
...
Btw: mijn rechteroog lijkt wat 'warmer' dan mijn linker. Met mijn linkeroog is alles wat blauwer en met mijn rechteroog lijkt alles rooderIk weet niet of iedereen dat heeft?
Dus wat floriske voorsteldetie-rep schreef op 07 februari 2004 @ 15:40:
ola,
ik vind dat er een contest moet komen waar iedereen gewoon lekker mag doen wat ie zelf wil. Dus een onderwerp en misschien vermelden dat er speciale aandacht moet zijn voor materials.
Wie zegt dat dat gebeurt dan? Nu is het zo dat beginners de platen moeten beoordelen van gevorderden en/of experts. Wat soms restulteert in "ooo wat mooi, punt"Over het jury-gebeuren:
Ik moet zeggen dat de voorgestelde juryleden een aardig portfolio hebben, maar wel duidelijk een portfolio met ontzettende progressie. Verder vind ik het nutteloos dat er een soort van stardom wordt gecreeerd, dat mensen opeens in het hokje niet- of gevorderd worden geplaatst.
Waarom irriteert je dat? Ik doe niet mee omdat ik het onderwerp niet veel aan vind. Maar ik wil best wel jureren. Is dat verboden? Mag dat niet? Mis ik iets?Maar vooral de trend: 'ik doe niet mee, maar wil wel jury zijn' irriteert me mateloos!
Waar worden mensen gedwongen dan? Maar een keer de focus op een ander onderdeel leggen van 3d is wel leuk. Ipv "doe maar wat" heb je meer "doe maar wat maar je wordt speciaal op dat gedeelte beoordeeld"Kortom: ga de mensen niet dwingen, stel een onderwerp voor met een speciale attentie en dat binnen een bepaalde tijd. Stimuleer elkaar en laat de mensen die er geen moeite in willen steken, lekker links liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 07-02-2004 15:54 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq