tie-rep schreef op 07 februari 2004 @ 15:40:
ola,
ik vind dat er een contest moet komen waar iedereen gewoon lekker mag doen wat ie zelf wil. Dus een onderwerp en misschien vermelden dat er speciale aandacht moet zijn voor materials.
-> jury schrappen, slaat nergens op.
Waarom?
Omdat het niveau over het algemeen wel aardig is, maar niet heel erg hoog.
Ook door de diversiteit van pakketten, is er over het algemeen een groot verschil van output. Juist ja, iedereen werkt het uit tot zijn eigen tevredenheid. Daarbij vooropgesteld dat er verschil is in houding is tov de toekomstige contest (
'onderwerp zuigt', 'het kost me teveel moeite', 'ik wil een leer-ervaring')
Over het jury-gebeuren:
Ik moet zeggen dat de voorgestelde juryleden een aardig portfolio hebben, maar wel duidelijk een portfolio met ontzettende progressie. Verder vind ik het nutteloos dat er een soort van stardom wordt gecreeerd, dat mensen opeens in het hokje niet- of gevorderd worden geplaatst. Maar vooral de trend: 'ik doe niet mee, maar wil wel jury zijn' irriteert me mateloos!
Kortom: ga de mensen niet dwingen, stel een onderwerp voor met een speciale attentie en dat binnen een bepaalde tijd. Stimuleer elkaar en laat de mensen die er geen moeite in willen steken, lekker links liggen.
* floriske.nl WORD! * 
toon volledige bericht
over die jury, daar komen we nog wel uit, de contest is nog niet afgelopen, maar ik geef niemand de noemer "pro"of "amature" mij gaat het er om dat het mensen zijn die zelf niet mee doen en wel kijk hebben op belichtingstechnieken etc.!!
* floriske.nl heeft zojuist de nieuwe openingspost naar pelle gemaild, nu even wachten op toestemming.
ok, de extra jury score is inmiddels ook over nagedacht:
ipv 10 t/m 1 punten (10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1) krijgen de nr 1 t/m 8 uit het juryrapport respectievelijk 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 % van de hoogst gehaalde totaalscore op basis van uitwerking en originaliteit.
de eindscore wordt dan dus als volgt berekend:
(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = subscore
subscore + verkregen percentage van hoogste subscore = eindscore
snappie?
[
Voor 15% gewijzigd door
floriske.nl op 07-02-2004 16:29
]