[3D] Contest v18: Duizend en één nacht Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 3.273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77157

Anoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 14:20:
Lijkt me logisch :)
(ooit een groene lucht gezien? :P)
Ja, net voor een grote onweersbui :)

Maar het was meer een reactie op Krusher.
Blauwige schaduwen krijg je gewoon omdat de lucht blauw is. Op plaatsen waar de zon op schijnt zie je dit blauw een heel stuk minder omdat direct zonlicht natuurlijk een stuk feller is dan licht wat door de lucht weerkaatst wordt en omdat de zon wat gelig is.
In je scene kun je dit dus ook heel gemakkelijk krijgen door een blauwige skylight en een gelige direct light (=zon) toe te passen, daar hoef je nog niet eens GI voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

tie-rep schreef op 07 februari 2004 @ 15:40:
ola,

ik vind dat er een contest moet komen waar iedereen gewoon lekker mag doen wat ie zelf wil. Dus een onderwerp en misschien vermelden dat er speciale aandacht moet zijn voor materials.
-> jury schrappen, slaat nergens op.

Waarom?
Omdat het niveau over het algemeen wel aardig is, maar niet heel erg hoog.
Ook door de diversiteit van pakketten, is er over het algemeen een groot verschil van output. Juist ja, iedereen werkt het uit tot zijn eigen tevredenheid. Daarbij vooropgesteld dat er verschil is in houding is tov de toekomstige contest ('onderwerp zuigt', 'het kost me teveel moeite', 'ik wil een leer-ervaring')

Over het jury-gebeuren:
Ik moet zeggen dat de voorgestelde juryleden een aardig portfolio hebben, maar wel duidelijk een portfolio met ontzettende progressie. Verder vind ik het nutteloos dat er een soort van stardom wordt gecreeerd, dat mensen opeens in het hokje niet- of gevorderd worden geplaatst. Maar vooral de trend: 'ik doe niet mee, maar wil wel jury zijn' irriteert me mateloos!

Kortom: ga de mensen niet dwingen, stel een onderwerp voor met een speciale attentie en dat binnen een bepaalde tijd. Stimuleer elkaar en laat de mensen die er geen moeite in willen steken, lekker links liggen.

* floriske.nl WORD! * :Y)
toon volledige bericht
over die jury, daar komen we nog wel uit, de contest is nog niet afgelopen, maar ik geef niemand de noemer "pro"of "amature" mij gaat het er om dat het mensen zijn die zelf niet mee doen en wel kijk hebben op belichtingstechnieken etc.!!

* floriske.nl heeft zojuist de nieuwe openingspost naar pelle gemaild, nu even wachten op toestemming.

ok, de extra jury score is inmiddels ook over nagedacht:

ipv 10 t/m 1 punten (10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1) krijgen de nr 1 t/m 8 uit het juryrapport respectievelijk 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 % van de hoogst gehaalde totaalscore op basis van uitwerking en originaliteit.

de eindscore wordt dan dus als volgt berekend:

(originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = subscore

subscore + verkregen percentage van hoogste subscore = eindscore

snappie? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103771

/me tekent het deelname formulier ook

tenminste zodra ik mijn probleem met maya heb opgelost ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 103771 op 07-02-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105253

Ik ga meedoen. Lijkt me wel een leuk idee, stilleven met gebruik van
verschillende lights.

Een vraagje : ik zat dus te denken aan een tafeltje voor een open raam, mooi weer buiten, zon schijnt naarbinnen en dan een soort closeup van een fruitschaal ofzoiets. Is dit de bedoeling of ben ik dan helemaal verkeerd en moet je echt iets maken op micro formaat zoals een mega-ingezoomde paperclip ofzo?

Groeten,

RLX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103771

Volgens mij is het eerste de bedoeling dus een close-up van je werkplek bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 103771 schreef op 07 februari 2004 @ 18:24:
Volgens mij is het eerste de bedoeling dus een close-up van je werkplek bv
inderdaad, en dit staat uiteindelijk ook in de openingspost vermeld, zal even een klein idee geven door alvast het plaatje van de openingspost te laten zien

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/stilkop.jpg

een heel andere richting mag natuurlijk ook, maar het gaat wel om detail, dus (even als voorbeeld) geen compleet opgedekte tafel, maar dan een deel/detail daarvan

[ Voor 19% gewijzigd door floriske.nl op 07-02-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 15:59
maar er hoeft dus geen boodschap oid in te zitten (iets nuttigs zeg maar, net al;s een opgedekte tafel een tafel was en jou fnal van de vorige een betoverde grot was, et mag gewoon iets nutteloos zijn)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

* Anoniem: 53023 heeft even drooggezwommen aan de hand van die tutorial van een paar posts terug (in C4D, dus het ziet er iets anders uit):
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/6IRL3OZCWV8/picserver.png
(7 lampen dus, zonder GI - ik denk dat een paar opvullampen niet verkeerd zouden staan)

Ik ben iig al vreselijk enthousiast over de nieuwe contest :)

btw. Waar halen jullie die plaatjes in de openingspost van contests eigenlijk vandaan?
(stock? images.google?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

wat een bla bla . en start die nieuwe contest
Wordt een beetje moe van dat eindeloos gejammer.

Stel de eisen, zet de jury schrap en gaan........
Hoor de heledag niet anders .

edit:
Ben kortaf en kort door de bocht, maar ben sjago :( en vreeeeeselijk moe

En hoe zit het nu met de nieuwe contest...... wordt daar iets nieuws voor geopend, of gaan we hier door , wat ik erg verwarrend vind

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 08-02-2004 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 63431 schreef op 08 februari 2004 @ 00:30:
...

En hoe zit het nu met de nieuwe contest...... wordt daar iets nieuws voor geopend, of gaan we hier door , wat ik erg verwarrend vindt
Ja er komt een nieuw topic aan, het wachten is op goedkeuring van een modje en/of het ontvangen van floriske.nl van die toestemming zodat hij kan posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grmbl

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 08-02-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
ik bedacht me als je een webstrijd voor belichting enzo wilt doen, kun je beter iedereen hetzelfde 3d object geven en iedereen daar mee laten prutsen dan kun je pas echt vergelijken ;)

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjink schreef op 08 februari 2004 @ 01:57:
ik bedacht me als je een webstrijd voor belichting enzo wilt doen, kun je beter iedereen hetzelfde 3d object geven en iedereen daar mee laten prutsen dan kun je pas echt vergelijken ;)
Dat heb ik in het vorige topic ook eens voorgesteld, maar na al dat gepraat over de mentaliteit hier denk ik dat het toch maar beter is om ook zelf een scene te gaan bakken :)

(en anders moeten we nóg langer wachten op dat nieuwe topic ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63431

Kunnen we geen topic doen over , render je woonkamer ?
Dan ben ik onderhand al bijna klaar :Y)
Moet zo lang wachten dat ik uit verveling , maar wat nutteloos ben gaan tekenen in 3dmax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

@RCA geduld is een schone zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat wordt het onderwerp van de volgende contest dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

M1lamb3r schreef op 07 februari 2004 @ 21:20:
maar er hoeft dus geen boodschap oid in te zitten (iets nuttigs zeg maar, net al;s een opgedekte tafel een tafel was en jou fnal van de vorige een betoverde grot was, et mag gewoon iets nutteloos zijn)
dat ligt eraan wat je onder nutteloos verstaat, het moet in ieder geval realistisch zijn ;) maar als jij graag een closeup van een drol in de wc pot wil maken met het glorix blok ook nog even in beeld dan mag dat inderdaad jah ;)
Anoniem: 53023 schreef op 07 februari 2004 @ 21:47:
[..]
btw. Waar halen jullie die plaatjes in de openingspost van contests eigenlijk vandaan?
(stock? images.google?)
in dit geval www.3dtotal.com

* floriske.nl zit nog steeds op toestemming te wachten :X duurt mij eigenlijk ook alweer TE lang ;) maar jah, gewoon het topic open flansen zullen ze misschien niet zo blij mee zijn :*)

heb pelle en crisp beiden gemaild om toestemming te vragen dus één van de 2 zal toch wel binnen niet al te lange tijd reageren ;)

[ Voor 91% gewijzigd door floriske.nl op 08-02-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

3D Contest V19: Vida Imóvel (stilleven)

hier kan dus weer een slotje op ;)

[ Voor 23% gewijzigd door floriske.nl op 08-02-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

floriske.nl schreef op 08 februari 2004 @ 14:57:
maar als jij graag een closeup van een drol in de wc pot wil maken met het glorix blok ook nog even in beeld dan mag dat inderdaad jah ;)
GVRD!! Dat is precies wat ik wilde maken jah! :( :P
(serieus, echt waar! :))

Weet trouwens niet zo zeker meer of ik dat wel ga doen.. ik zit er nl niet echt om te springen om uitwerpselen te bestuderen zodat ik een paar goed lijkende textures/bumpmaps/specmaps/enz kan maken... :{

edit:

dit had misschien beter in het nieuwe topic gekund, sorry :{

slotje!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 53023 op 08-02-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

wat dacht je van geur maps ;)