oeps
verkeerd knoppie
verkeerd knoppie
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 00:01 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ik kom nu misschien ook wat onvriendelijk over, maar ik vind dat jij ook fout zit door niet te lezen wat je zelf hebt gepost (ook al is het gecopieerd van de vorige topics), wat bij mij ook onder luiheid valt.Dark Blue schreef op 03 februari 2004 @ 23:54:
Jullie maken het mij gewoon opzettelijk moeilijk, nou bij deze, dan gaan er gewoon nog wat daagjes overheen. Het staat er... en het is niks gewijzigd tov. de vorige contest, dus hou je niet van de domme denk ik dan...
want ik word hier bepaald niet vrolijk van... wel mij zitten opjagen om die resultaten te posten maar zodra ik bekijk wat jullie dan leveren is dat gewoon ongeregelde crap, voortkomende uit niet lezen en luiheid. Dan speelt mijn luiheid óók even op...
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 00:21 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
En dat was precies wat ik gedaan hebVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 00:31:
Goed jongens,
ik geloof dat het niet helemaal duidelijk is:
...
Succes ermee
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 09:39 ]
Krusher snapt'em niet en Mercarra schijnt ook alleen maar van 1 tot 10 te kunnen tellen en niet zoals in de topicstart.
[ Voor 33% gewijzigd door Mercarra op 04-02-2004 08:35 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 09:59 . Reden: UPDATE Lijst ]
Kabouters ! Kaoboutee-eeers !Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 09:37:
en ........ en .......... en......... wie bied er meer
boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen
mja, kabouters en cartoon zijn aardig wat genoemd, ook realisme is volgens mij wel in trek...
[ Voor 17% gewijzigd door 6K op 04-02-2004 09:49 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 10:04 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Das waar. Flower Power lijkt me errug leuk!LittleWan schreef op 04 februari 2004 @ 10:27:
ik ben voor flower power en realisme
architectuur hebben we net zo een beetje gehad denk ik...
Yeah baby Yeah!!Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 09:37:
Architectuur
- Gebouwen
- Bruggen, Tunnels
- etc.
middeleeuwen? romeinen? verleden/heden/toekomst (in een plaatje)
Building the future
en ........ en .......... en......... wie bied er meer
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Helaas zitten we hier in een hele serie topics met complete thema'sVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 13:04:
Geen complete thema's meer, anders komt iedereen weer met het zelfde
Geef daar eens een goede motivatie voor?En wat ik al eerder zei, ik vind cartoons niet passen in een 3D contest, bovendien is daar al een draad voor.
Verwijderd
Mjah, het zal de leeftijd wel zijn maar voor mij is een cartoon een 2D tekening. Ik heb helemaal niets met de hedendaagse cartoonwereld.. Tegenwoordig lijkt alles wel uit één of ander renderpakket te komen. Waar is het ouderwetse tekengebeuren gebleven? (niet dat het persé moet met potloodVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:12:
[...]
Helaas zitten we hier in een hele serie topics met complete thema's
...
Geef daar eens een goede motivatie voor?
Dat het geen uitdaging zou is natuurlijk geen goede reden en doet mij denken dat het juist _wel_ een uitdaging zou zijn.
(een cartoonfiguur maak je toch niet even snel in een paar minuutjes)
En als je graag realisme wilt zijn daar ook genoeg cartoons voor hoor.
(niet iedere cartoon heeft afbeeldingen als die van Heinz of Spekkie Big)
Verwijderd
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
dat zei ik dus al een aantal posts terug inclusief plaatjeDat bedoel ik eigenlijk met dat ik cartoons niet in dit 3D contest topic vind passen. Bovendien zit tegenwoordig overal wel een cartoonshader bij of in dus in principe is een render zo omgebouwd naar een cartoonachtig iets.
[ Voor 38% gewijzigd door hobbeldebobbel op 04-02-2004 17:55 ]
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
Verwijderd
Verwijderd
Oeh! Architectuur vind ik dodelijk saai, maar als het om surrealistische architectuur gaat...hobbeldebobbel schreef op 04 februari 2004 @ 17:52:
ik ben voor surrealistische architectuur........ en dan als thema
FoldeD
ja architectuur met een knipoogjeVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:06:
[...]
Oeh! Architectuur vind ik dodelijk saai, maar als het om surrealistische architectuur gaat...
(ik neem aan dat je dan ook Tim Burton achtige krulletjes enzo mag gebruiken?)
[ Voor 30% gewijzigd door hobbeldebobbel op 04-02-2004 18:14 ]
maar die staat er niet
Verwijderd
Nou, dat moet jij nodig zeggen... welke 'Hoi Piepeloi' stuurde mij nou een mailtje waarin zijn eigen naam of enige hint daarheen ook maar nergens voorkwam...Jaguar_e schreef op 04 februari 2004 @ 17:50:
en we wachten en wachten maar
Ik ga volgende contest niet mee doen. Heb even geen zin meer in het hele 3d gebeuren
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
wrom kan dat geen 3d contest zijn? het lijkt me niet dat je op iets een cartoon shader stuitert en het een 'cartoon' noemt. Kzie echt niet in wrom dat geen 3d contest kan zijnhobbeldebobbel schreef op 04 februari 2004 @ 17:52:
ik ben voor surrealistische architectuur........ en dan als thema
FoldeD
cartoons ---> niet echt een 3d contest of het moet bv om architectuur in cartoon style zijn
kabouters ---> mwah iets met personen lijkt me inmiddels ook wel weer done.
Als je terug kijkt zijn de meeste contests uitgelopen op architectuur contestje, wat weer komt doordat weinig mensen hier mensachtige wezens modellenarchitectuur ---> yeah baby yeah........bring it to me (misschien komt het omdat ik zelf architectuur studeer
Verwijderd
Verwijderd
Dark Blue schreef op 04 februari 2004 @ 18:27:
'Hoi Piepeloi'
Het was dus goed deze keer?Ik heb inmiddels al weer twee mailtjes ontvangen, ik ga eens even kijken tot in hoeverre ik een puntentelling neer kan zetten.
Aha! Is dát soms de reden dat dé meeste pro's* niet meer meedoen?Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:04:
Op got zijn weinig lui die mensen modellen. met contest maakt een keer 5% een mens/mensachtig. Het lijkt mij pas interessant om een pure character modelling contest te hebben. Een moeilijke contest mag best wel een keer.
Verwijderd
voor mij welVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:35:
Aha! Is dát soms de reden dat dé meeste pro's* niet meer meedoen?![]()
Verwijderd
Mjah, zo loop je wel het risico dat een final van een expert eerder kans maakt op een 1e plaats dan dat van een beginner; Wat dan weer frustrerend kan werken op een beginner.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:48:
[...]
voor mij wel
de meeste contests lopen uiteindelijk uit op het 'model een leuk huisje, en maak iets geks en je wint' en dat soort dingen. De contests moeten wel een uitdaging zijn. Voor iedereen, dus voor gevorderde/experts en beginners.
Verwijderd
Verwijderd
dus precies deze contest alleen dan met een ander tijdperk?Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:50:
Middeleeuwen lijkt me de beste keuze omdat sommige mensen characters willen maken, sommige mense architectuur. Hier kan het allemaal mee:P
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 20:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
wth, dan gooien we er ook nog een midden-contest tussendoorVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:00:
en dan komen er weer forum rellen over wie er nou wel en wie er nou geen 'pro' is, degenes die in het midden zitten winnen dan met gemak de 'noob' contest, en verliezen met datzelfde gemak de 'pro' contest.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Das juist wel belangrijk, als je elke keer dezelfde fouten maakt in je techniek zonder er op gewezen te worden, daar word je niet beter van.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:16:
Ach, hoe iets gemaakt word is niet zo heel interessant.. Uiteindelijk gaat het om het resultaat (immers: meerdere wegen leiden naar Rome toch?)
Verwijderd
Tuurlijk, maar zelfs met "foute" technieken kun je pracht renders makenVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:20:
[...]
...
Hoe je iets maakt is juist heel belangrijk.
En daar mag best aandacht aan geschonken worden.
Verwijderd
een goede techniek is bijna altijd efficienterVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:24:
[...]
Tuurlijk, maar zelfs met "foute" technieken kun je pracht renders maken
Ik denk eerder dat het dan van belang is hoe effcient je kan werken.
Ik ben het wel eens dat je als 3d'er in spé wel de basistechnieken moet weten. Dus met de hand je scene uitlichten, camera posities, etc. etc.
[ Voor 20% gewijzigd door jvo op 04-02-2004 20:34 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 20:47 ]
Verwijderd
Wat heeft iedereen toch met die cartoonshaders??jvo schreef op 04 februari 2004 @ 20:33:
Cartoon lijkt mij te makkelijk. Met een cartoonshader kan je echt heel veel verhullen volgens mij.
Verwijderd
Lekker makkelijkVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:15:
[...]
Wat heeft iedereen toch met die cartoonshaders??
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 21:31 ]
Verwijderd
Dus.. zou het eigenlijk verboden moeten worden om cartoonshaders te gebruiken wanneer er een 3d cartoon contest komt?
Verwijderd
Ik vind van wel, zeker omdat niet iedereen er gebruik van kan maken. Cartoon 3d ok, maar gebruik dan je eigen skillz ipv een tooltjeVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:47:
[...]
Dus.. zou het eigenlijk verboden moeten worden om cartoonshaders te gebruiken wanneer er een 3d cartoon contest komt?
(let vooral ook op het woordje '3d', geen '2d')
Zover ik weet is mijn mailtje goed en volgens de topicstart dus..Maarre, heeft iedereen z'n nieuwe mailtje al opgestuurd?
(ik geef dan niet zoveel om die score maar zo bloedt dit topic ook een beetje dood...)
Verwijderd
Oh jawel hoor, met een beetje environment mapping kan je al gauw die randjes krijgen..Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:50:
[...]
Ik vind van wel, zeker omdat niet iedereen er gebruik van kan maken. Cartoon 3d ok, maar gebruik dan je eigen skillz ipv een tooltje
Type nou gewoon even snel een nieuw mailtje.. als DB dat graag zo heeft is het toch geen probleem om daar even 5 minuten aan te besteden?Zover ik weet is mijn mailtje goed en volgens de topicstart dus..
Verwijderd
Verwijderd
Wat moet er dan in staan? Ik heb me mail als 2 maal een top 8 ingestuurd met bovenaan de nummer 1 en onderaan nummer 8...Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:09:
[...]
...
Type nou gewoon even snel een nieuw mailtje.. als DB dat graag zo heeft is het toch geen probleem om daar even 5 minuten aan te besteden?
Anders zitten we hier volgende week nog te kleppen over cartoons(in het verkeerde topic iig)
Verwijderd
Ik heb nog geen mailtje teruggehad dus ik neem aan dat iets als dit goed is:Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:15:
[...]
Wat moet er dan in staan? Ik heb me mail als 2 maal een top 8 ingestuurd met bovenaan de nummer 1 en onderaan nummer 8...
/me Krusher is al zo'n warhoofd
Verwijderd
Verwijderd
Bij deze dan aangepast en verzondenVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:34:
[...]
Ik heb nog geen mailtje teruggehad dus ik neem aan dat iets als dit goed is:
jopie: 10 punten
klaas: 8 punten
piet: 6 punten
jop: 5 punten
wup: 4 punten
wip: 3 punten
wap: 2 punten
wop: 1 punt
Gewoon hetzelfde rijtje als RareAap gaf, maar dan met F1 punten ipv 1 t/m 8.
(en anders type je het op nog 8 andere manieren, dan zit er vast wel 1 tussen die wel goed is)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 22:47 ]
Verwijderd
Tja, als jij een betere manier weet om die resultaten gepost te krijgen..Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:37:
er staat duidelijk dat er 2 keer een top 8 in moet staan.. als je dat hebt zal t allemaal wel goed zijn, zo blijf je mailen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
/me pakt er wat popcorn bij
Omdat alleen al een paar seconden durende animatie te lang duurt om te maken?Overigens, ik zat net de vorige contest te lezen, en het idee van een animatie sprak me wel aan eigenlijk. Dat gaf aanleiding om mij af te vragen waarom animaties niet toegestaan zijn
Verwijderd
Och, in een ver verleden.. Toen ik nog een eigen bedrijfje had.. en het boek "Inside 3D Studio Max 2 volume 1" van New Riders nog als nieuw op de plank lag bij Computer City voor het idiote bedrag van fl. 99- heb ik ooit met 3D Max V2 een filmpje gemaakt in opdracht. 48 uur renderen voor 5 minuutjes beeldVerwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:37:
[...]
/me pakt er wat popcorn bij
[...]
Omdat alleen al een paar seconden durende animatie te lang duurt om te maken?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 23:44 ]
Ah, en nu komt de werkelijke mentaliteit boven tafel.Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:37:
Omdat alleen al een paar seconden durende animatie te lang duurt om te maken
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
!inquestos schreef op 04 februari 2004 @ 23:58:
[...]
Ah, en nu komt de werkelijke mentaliteit boven tafel.Valt me wel op aan de nieuwe groep 3d'ers. Het mag niet moeilijk zijn, mag niet te veel tijd kosten. Ofterwjl : Er mag gewoon niet teveel moeite in worden gestopt. Jammer... Eens werd hier een bittere strijd gevoerd, en werden er toch wel heel wat uurtjes meer ingestoken (viel deze contest overigens nog mee hoor
). Als je ziet wat sommige hier nu in de contest-topics posten. Ik noem bijvoorbeeld Reddy. Natuurlijk, hij is net nieuw, onervaren, etc. Een fantastische scene zal er niet uitrollen. Maar van wip 1 tot wip nummer zoveel is er nauwelijks iets verandert.
Ik denk dan ook niet dat Reddy ook maar iets heeft geleerd, en dat is nou juist een van de bedoelingen van deze contests. Er zijn natuurlijk hier ook mensen als Senzuboon (
), die tenminste iets uitdagends proberen, en er moeite in willen steken. Fantastisch
Daarvan zouden er meer willen zijn.
Overigens, dikkebanaan: Ik vond jou scene erg mooi, maar het neerzetten van een scene met alleen maar primitives vind ik ook een behoorlijk luie instelling
Een animatie hoeft overigens helemaal niet veel tijd te kosten, in ieder geval niet als de scene zelf niet zo gedetailleerd hoeft te zijn. Oogst heeft een goede tutorial over animatie (is overigens wel 3dsmax, voor c4d zal je zelf moeten zoeken). Dat is vooral gericht op mechanische dingen, maar dat is dan ook de basis die gelegd moet worden.
/me Sorry voor m'n overwegend negatieve post zo op de woensdagavond *
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hm, ik postte het eigenlijk met de gedachte van "dat geldt niet voor mij", maar ik ben bang dat je toch gelijk hebtinquestos schreef op 04 februari 2004 @ 23:58:
Ah, en nu komt de werkelijke mentaliteit boven tafel.
Ik kan niet voor andere 'nieuwe' 3d'ers spreken, maar het hoeft van mij absoluut niet in zo min mogelijk tijd te gebeuren hoor. En ik wil er graag moeite in stoppen. Erg graag zelfs!Valt me wel op aan de nieuwe groep 3d'ers. Het mag niet moeilijk zijn, mag niet te veel tijd kosten. Ofterwjl : Er mag gewoon niet teveel moeite in worden gestopt. Jammer... Eens werd hier een bittere strijd gevoerd, en werden er toch wel heel wat uurtjes meer ingestoken (viel deze contest overigens nog mee hoor). Als je ziet wat sommige hier nu in de contest-topics posten. Ik noem bijvoorbeeld Reddy. Natuurlijk, hij is net nieuw, onervaren, etc. Een fantastische scene zal er niet uitrollen. Maar van wip 1 tot wip nummer zoveel is er nauwelijks iets verandert.
Ik denk dan ook niet dat Reddy ook maar iets heeft geleerd, en dat is nou juist een van de bedoelingen van deze contests.
Dank jeOverigens, dikkebanaan: Ik vond jou scene erg mooi
Ook bedanktmaar het neerzetten van een scene met alleen maar primitives vind ik ook een behoorlijk luie instelling
Mechanisch niet nee..Een animatie hoeft overigens helemaal niet veel tijd te kosten, in ieder geval niet als de scene zelf niet zo gedetailleerd hoeft te zijn. Oogst heeft een goede tutorial over animatie (is overigens wel 3dsmax, voor c4d zal je zelf moeten zoeken). Dat is vooral gericht op mechanische dingen, maar dat is dan ook de basis die gelegd moet worden.
Geeft niet, soms hebben mensen gewoon een schop onder den kcont nodig om vooruit te komen/me Sorry voor m'n overwegend negatieve post zo op de woensdagavond *
Verwijderd
Een paar maar?Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 00:31:
En zoals ik ergens een paar pagina's terug al heb gezegd heb ik aan deze contest een directory over gehouden met een paar MB's aan data.
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 01:23 ]
Verwijderd
Ja zo kan ik het ookVerwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 01:04:
[...]
Een paar maar?
..\3dmax\got-contest\Y3K\ <- the year 3000
122 files
152 MB
Nu moet ik wel zeggen dat ik ook een hele 360 graden environment map gemaakt heb op 9000x4500 px. Dat tikt ook lekker aan
maar die staat er niet
Verwijderd
Verwijderd
Tja, we hebben niet allemaal de ruimte om final_fantasy.avi te hostenVerwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 13:36:
Over de grootte van bestanden gesproken, dat is dan ook meteen een van dé problemen met een animatiecontest..
eg. Wie zou de (final) animaties moeten hosten?
Dat lukt niet echt met een picserver accountje..
Verwijderd
Goed punt, we kunnen hier niet allemaal met > 120 Kb/s downloadenWuSSiE schreef op 05 februari 2004 @ 14:04:
- Er zijn misschien wel deelnemers / viewers die 56k of isdn hebben, lekker lullig
Dat probleem heb je nu ook met stills.- De finals zullen van kwaliteit verschillen door verschillende compressiemethodes.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dat dusDark Blue schreef op 03 februari 2004 @ 23:43:
...
Reddy stuurt mij een compleet .doc bestand (copy paste gewoon in je email, please...) en kan ook geen juiste F1-telling aanhouden helaas
...
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 20:12 ]
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq