[3D] Contest v18: Duizend en één nacht Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps

verkeerd knoppie

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 03 februari 2004 @ 23:54:
Jullie maken het mij gewoon opzettelijk moeilijk, nou bij deze, dan gaan er gewoon nog wat daagjes overheen. Het staat er... en het is niks gewijzigd tov. de vorige contest, dus hou je niet van de domme denk ik dan...

want ik word hier bepaald niet vrolijk van... wel mij zitten opjagen om die resultaten te posten maar zodra ik bekijk wat jullie dan leveren is dat gewoon ongeregelde crap, voortkomende uit niet lezen en luiheid. Dan speelt mijn luiheid óók even op...
Ik kom nu misschien ook wat onvriendelijk over, maar ik vind dat jij ook fout zit door niet te lezen wat je zelf hebt gepost (ook al is het gecopieerd van de vorige topics), wat bij mij ook onder luiheid valt.

Maar goed..

/me gaat morgen (of vandaag, eigenlijk) een hele lang mail typen en de scores op alle mogelijke manieren opschrijven
Als het dan nog niet goed is weet ik het ook niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RCA maakt er helemaal een potje van, die geeft mij een lijstje met beoordeling voor 'beste ontwerp' en 'origineelste' ... en daarna mag ik zelf uitvinden of het beste nou boven- of onderaan staat... :z
/quote

Duuh ook goede morgen :) , lijkt me toch duidelijk de de beste boven aanstaan.
In een sport wedstrijd staat de verliezers toch ook niet boven aan je scherm ?? 8)7

Maar goed post hem nog wel een keer hoor , tje nu zucht ik FF :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Laten we het vriendelijk houden he... ik excuseer me al voor mijn kuthumeur, (en dat mag ook wel na een weekend fulltime wakker zijn en daarna 2 dagen achter elkaar niet aan rust toekomen...)

Enfin,... truste allemaal :* een grote knuffel en morgen zien we verder. Laten we elkaar niet de hersens in slaan om een simpele uitslag :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Nu weten we nog geen punten :( Ik volg deze contests graag (en ooit doe ik er zelf aan eentje mee, als ik wat meer ken van 3ds max that is), maar op deze manier is het niet leuk meer... Darkje overdrijft toch wat, logisch dat de beste bovenaan staan, als ze een top 8 of 9 sturen, geef je toch gewoon zelf de punten (nr 1 krijgt 10, nr 2 krijgt 8, enz), dat is toch helemaal geen vervalsing ? :?

Nog maar dagje wachten tot de volgende contest bekend wordt dan (ik hoop cartoons, of kabouters, daar kunnen ook leuke dingen uit volgen denk ik :P )

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weltrusten en gezond en uit gerust opstaan
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkje, wat ik al eerder zei: ga lekker slaapjes doen en bekijk het morgen met een heldere blik :)

No harm done hier, al was het wel even schrikken :> *knuffel* Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/pet.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed jongens,
ik geloof dat het niet helemaal duidelijk is:

Uit de startpost:
In deze mail twee lijstjes met steeds op #1 degene die je het best vond aflopend naar #8. Geen punten erbij schrijven, gewoon twee top acht's. Geef uiteraard duidelijk aan welke lijst voor originaliteit en welke voor uitwerking is. Zorg er ook voor dat je je Tweakers-nickname vermeldt.

Dus zonder punten. Daarboven staat hoe het puntensysteem werkt, zodat je weet hoe het in z'n werk gaat. Wat je dus mailt is niet veel anders dan onderstaand voorbeeld:

----

Hallo ik ben de fantastische ... (je nick dus) en dit zijn mijn scores! Hoezee!

Originaliteit:
1. Flup
2. Bert
3. Henk
4. Kees
5. Bla
6. Sjaak
7. Brutus
8. Darmflora

Uitwerking:
1. Bert
2. Henk
3. Flup
4. Kees
5. Bla
6. Sjaak
7. Brutus
8. Darmflora

Dagdag!

---

Geen tien, geen dertien; acht namen. Twee lijsten. Zonder punten. Met plaatsnummer.
De vorige keer ging dit ook niet helemaal goed, maar ik had volgens mij een keer wat tijd over dus heb ik zoveel mogelijk zelf rechtgetrokken. Heb wel een of twee mensen terug moeten mailen omdat ze er helemaal niks van gemaakt hadden.

Als de winnaar de volgende keer zo'n zelfde voorbeeldmailtje in de startpost zet zal dat veel schelen. Kan me er iets bij voorstellen dat het nu niet helemaal duidelijk is in de startpost.

Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 00:31:
Goed jongens,
ik geloof dat het niet helemaal duidelijk is:

...
Succes ermee :)
En dat was precies wat ik gedaan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, de een krijgt een kuthumeur en de ander gaat gaat roze vliegende olifantjes zien. Kan gebeuren :)

En zo belangrijk is die score ook weer niet.
(ik weet toch al dat ik niet win, so I don't care :P)

Truste! :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DITO :) , nou ja nu is het goed :)

Ik ga maar eendjes voeren in het park :9

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
lol dit was grappig om te lezen :+ lekker geslapen mensen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36
Wat een gezeik. Ik heb zelf een keer de punten moeten tellen, dus ik weet hoe die lijstjes eruit zien. Mijn mailtje was gewoon correct. Ik had twee maal een top 8, met boven beide lijstjes originalteit en uitwerking. Tellen die handel! :Y)
Krusher snapt'em niet en Mercarra schijnt ook alleen maar van 1 tot 10 te kunnen tellen en niet zoals in de topicstart.
:Z :? Ik heb dus een top 8 gemaakt. Ik kan inderdaad niet tellen tot 10. Niet nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door Mercarra op 04-02-2004 08:35 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Dark Blue, mail even al je mailtjes door naar mij als je wil (Pieter 'at' Sixkiller.nl) dan knal ik het ff rap bij elkaar (niet vervelend bedoelt! maar dan is die flauwe discussie tenminste snel over)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad 6K :)

Genoeg hier over , laten we het wel on-topic houden
Dus wat zou volgens jullie het volgende {contest} onderwerp moeten worden.

Een paar ideeën hebben we al kunnen lezen .......

Cartoons
Realisme
- in en om het huis, gebruiksvoorwerpen
- realisme - fantasie { Combinatie }

Architectuur
- Gebouwen
- Bruggen, Tunnels
- etc.

Actie

Nachtleven
- Nacht dieren
- Dancings, clubs

Natuurverschijnselen
- wind, regen, regenbogen

Flower Power
Het Wilde Westen
middeleeuwen? romeinen? verleden/heden/toekomst (in een plaatje)
Building the future
Impossible creatures/Extreme creatures
Kabouters

en ........ en .......... en......... wie bied er meer :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 09:59 . Reden: UPDATE Lijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartoons lijkt me errug gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 09:37:

Kabouters ! Kaoboutee-eeers ! O-)

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Boegel schreef op 04 februari 2004 @ 09:43:
[...]

Kabouters ! Kaoboutee-eeers ! O-)
mja, kabouters en cartoon zijn aardig wat genoemd, ook realisme is volgens mij wel in trek...

why not een keer een wat bredere contest met als opdracht:

Maak iets uit de sprookjeswereld in een scene welke een combinatie moet bevatten van cartoon en realisme :Y)

(heb meteen een visioen van roodkapje(sprookje) die met de smurfen (cartoon) een picknick in het bos houdt (realisme) ) 8)7

misschien toch niet zo'n goed idee :?

[ Voor 17% gewijzigd door 6K op 04-02-2004 09:49 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmmmmmmm een combi realisme - fantasie
Klinkt uitdagend , maar is dat te doen in een week of 3 ?

Hoe dan ook genoteerd in de boven staande lijst .........

http://gathering.tweakers...message/19911193#19911193

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Kabouters lijkt me wat lam. Het liefst zou ik iets zien met architectuur. Realisme lijkt me ook wel wat, maar dan komt het vooral neer op goede belichting en materials, het model is dan van minder belang.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 14:26
ik ben voor flower power en realisme
architectuur hebben we net zo een beetje gehad denk ik...

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
LittleWan schreef op 04 februari 2004 @ 10:27:
ik ben voor flower power en realisme
architectuur hebben we net zo een beetje gehad denk ik...
Das waar. Flower Power lijkt me errug leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 13-09 09:09
of "gewone"gebruiksvoorwerpen (maak een zo mooi\leuk plaatje van een fles whiskey ofzo)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 09:37:

Architectuur
- Gebouwen
- Bruggen, Tunnels
- etc.

middeleeuwen? romeinen? verleden/heden/toekomst (in een plaatje)
Building the future

Yeah baby Yeah!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn stem gaat naar Cartoons (maar alleen als de platen van Carl Barks dan ook gebruikt mogen worden, en ja, ik ben daar een groot fan van :P (ze zitten goed in elkaar (compositie enzo), imho)).

Architectuur is denk ik niet iets om meteen hierna te gaan doen.

En realisme? Waarom geen surrealisme? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het wel een beetje te doen zijn he ;) Geen complete thema's meer, anders komt iedereen weer met het zelfde :P

En wat ik al eerder zei, ik vind cartoons niet passen in een 3D contest, bovendien is daar al een draad voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Ik wil niet irritant doen, maar hoe zit het nu met de uitslag van deze contest ? Heeft Dark Blue nu alle punten al verzameld ? Of kijkt iemand anders daarvoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 13:04:
Geen complete thema's meer, anders komt iedereen weer met het zelfde :P
Helaas zitten we hier in een hele serie topics met complete thema's :P
En wat ik al eerder zei, ik vind cartoons niet passen in een 3D contest, bovendien is daar al een draad voor.
Geef daar eens een goede motivatie voor?

Dat het geen uitdaging zou is natuurlijk geen goede reden en doet mij denken dat het juist _wel_ een uitdaging zou zijn.
(een cartoonfiguur maak je toch niet even snel in een paar minuutjes)

En als je graag realisme wilt zijn daar ook genoeg cartoons voor hoor. ;)
(niet iedere cartoon heeft afbeeldingen als die van Heinz of Spekkie Big ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:12:
[...]

Helaas zitten we hier in een hele serie topics met complete thema's :P

...

Geef daar eens een goede motivatie voor?

Dat het geen uitdaging zou is natuurlijk geen goede reden en doet mij denken dat het juist _wel_ een uitdaging zou zijn.
(een cartoonfiguur maak je toch niet even snel in een paar minuutjes)

En als je graag realisme wilt zijn daar ook genoeg cartoons voor hoor. ;)
(niet iedere cartoon heeft afbeeldingen als die van Heinz of Spekkie Big ;))
Mjah, het zal de leeftijd wel zijn maar voor mij is een cartoon een 2D tekening. Ik heb helemaal niets met de hedendaagse cartoonwereld.. Tegenwoordig lijkt alles wel uit één of ander renderpakket te komen. Waar is het ouderwetse tekengebeuren gebleven? (niet dat het persé moet met potlood :P)

Dat bedoel ik eigenlijk met dat ik cartoons niet in dit 3D contest topic vind passen. Bovendien zit tegenwoordig overal wel een cartoonshader bij of in dus in principe is een render zo omgebouwd naar een cartoonachtig iets.

Maar goed, de meeste stemmen zullen gelden :)

en wacht ik nog steeds op de scores :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden, je wordt oud? :P ;)

Ik had trouwens helemaal niet aan die cartoonshaders gedacht.. (zou ik ook niet gebruiken voor zoiets.. zó, weer een extra punt voor originaliteit! ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
en we wachten en wachten maar

Ik ga volgende contest niet mee doen. Heb even geen zin meer in het hele 3d gebeuren

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

ik ben voor surrealistische architectuur........ en dan als thema

FoldeD

cartoons ---> niet echt een 3d contest of het moet bv om architectuur in cartoon style zijn :)

kabouters ---> mwah iets met personen lijkt me inmiddels ook wel weer done.

architectuur ---> yeah baby yeah........bring it to me (misschien komt het omdat ik zelf architectuur studeer ;)
Dat bedoel ik eigenlijk met dat ik cartoons niet in dit 3D contest topic vind passen. Bovendien zit tegenwoordig overal wel een cartoonshader bij of in dus in principe is een render zo omgebouwd naar een cartoonachtig iets.
dat zei ik dus al een aantal posts terug inclusief plaatje ;)linkje

[ Voor 38% gewijzigd door hobbeldebobbel op 04-02-2004 17:55 ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb eindelijk m'n nieuwe mailtje opgestuurd hoor, DB!

(geheel in RareAap (c) stijl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hobbeldebobbel schreef op 04 februari 2004 @ 17:52:

FoldeD
Oeh! Architectuur vind ik dodelijk saai, maar als het om surrealistische architectuur gaat... :9~

(ik neem aan dat je dan ook Tim Burton achtige krulletjes enzo mag gebruiken? :9~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:06:
[...]

Oeh! Architectuur vind ik dodelijk saai, maar als het om surrealistische architectuur gaat... :9~

(ik neem aan dat je dan ook Tim Burton achtige krulletjes enzo mag gebruiken? :9~)
ja architectuur met een knipoogje

tim burton is idd ook een surrealistisch iets.
Maar surrealisme kan ook iets heel anders zijn....... het kan ook een idee uitstralen welke waarschijnlijk niet echt uitvoerbaar kan zijn, maar dat het id wel belangrijk is...

[ Voor 30% gewijzigd door hobbeldebobbel op 04-02-2004 18:14 ]

maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik vind alles wel best zolang het maar haalbaar blijft, en de drempel niet al te hoog is voor mensen die nog niet zo bedreven zijn in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Jaguar_e schreef op 04 februari 2004 @ 17:50:
en we wachten en wachten maar

Ik ga volgende contest niet mee doen. Heb even geen zin meer in het hele 3d gebeuren
Nou, dat moet jij nodig zeggen... welke 'Hoi Piepeloi' stuurde mij nou een mailtje waarin zijn eigen naam of enige hint daarheen ook maar nergens voorkwam...
Ik hou van puzzelen maar hiervan vrat ik zowat mn toetsenbord op... :w

Ik heb inmiddels al weer twee mailtjes ontvangen, ik ga eens even kijken tot in hoeverre ik een puntentelling neer kan zetten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ik ze nou ook nog een keer mailen? :/ ik had namelijk gewoon braaf 2 top 8jes gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals iedereen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hobbeldebobbel schreef op 04 februari 2004 @ 17:52:

FoldeD

cartoons ---> niet echt een 3d contest of het moet bv om architectuur in cartoon style zijn :)
wrom kan dat geen 3d contest zijn? het lijkt me niet dat je op iets een cartoon shader stuitert en het een 'cartoon' noemt. Kzie echt niet in wrom dat geen 3d contest kan zijn
kabouters ---> mwah iets met personen lijkt me inmiddels ook wel weer done.
:?
Op got zijn weinig lui die mensen modellen. met contest maakt een keer 5% een mens/mensachtig. Het lijkt mij pas interessant om een pure character modelling contest te hebben. Een moeilijke contest mag best wel een keer.
architectuur ---> yeah baby yeah........bring it to me (misschien komt het omdat ik zelf architectuur studeer ;)
Als je terug kijkt zijn de meeste contests uitgelopen op architectuur contestje, wat weer komt doordat weinig mensen hier mensachtige wezens modellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen het hier dan toch over surrealisme hebben, stem ik voor het onderwerp 'Micro/Macro' (dus hele kleine dingen heel groot laten lijken en/of andersom).
Ik zou na deze contest trouwens niet iets met architectuur doen. Veruit de meeste mensen hadden iets met een of ander gebouw. ;)

'Wizardry' vind ik ook wel een leuk onderwerp. :)

/me ziet de humor van de situatie met die stemmen wel in :P (alweer nofi @ DB, ben blij dat ik die stemmen niet hoef te tellen... ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hymz: GO HYMZ GO HYMZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghehe Micro/Macro lijkt me idd een leuk idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D :'( :D
Ik heb inmiddels al weer twee mailtjes ontvangen, ik ga eens even kijken tot in hoeverre ik een puntentelling neer kan zetten.
Het was dus goed deze keer? :)
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:04:
Op got zijn weinig lui die mensen modellen. met contest maakt een keer 5% een mens/mensachtig. Het lijkt mij pas interessant om een pure character modelling contest te hebben. Een moeilijke contest mag best wel een keer.
Aha! Is dát soms de reden dat dé meeste pro's* niet meer meedoen? :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:35:
Aha! Is dát soms de reden dat dé meeste pro's* niet meer meedoen? :? :)
voor mij wel :P

de meeste contests lopen uiteindelijk uit op het 'model een leuk huisje, en maak iets geks en je wint' en dat soort dingen. De contests moeten wel een uitdaging zijn. Voor iedereen, dus voor gevorderde/experts en beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:48:
[...]

voor mij wel :P

de meeste contests lopen uiteindelijk uit op het 'model een leuk huisje, en maak iets geks en je wint' en dat soort dingen. De contests moeten wel een uitdaging zijn. Voor iedereen, dus voor gevorderde/experts en beginners.
Mjah, zo loop je wel het risico dat een final van een expert eerder kans maakt op een 1e plaats dan dat van een beginner; Wat dan weer frustrerend kan werken op een beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Middeleeuwen lijkt me de beste keuze omdat sommige mensen characters willen maken, sommige mense architectuur. Hier kan het allemaal mee:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:50:
Middeleeuwen lijkt me de beste keuze omdat sommige mensen characters willen maken, sommige mense architectuur. Hier kan het allemaal mee:P
dus precies deze contest alleen dan met een ander tijdperk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
hymm welke contest is dat niet? ik bedoel in de woreld onder de stennen of onderwater wereld kan dat ook, net als in dat ijs gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o
stuur dit debat naar de kamer, dan weet je ook zeker dat er voor volgend jaar geen antwoord komt :)

Bijde groepen hebben een punt .
Is het te moeilijk blijven de beginners achter
Dito voor pro's.

Miischien is het wel eens een idee om een pro contest en een noob contest tehouden.

De pro's beoordelen de noob's en de noobs de profs.

Misschien daarna een bespreken waar bijde iets van kunnen leren.

Tja ik schrijf misschien iets stoms , maar lijkt me zo wel leerzaam :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan komen er weer forum rellen over wie er nou wel en wie er nou geen 'pro' is :), degenes die in het midden zitten winnen dan met gemak de 'noob' contest, en verliezen met datzelfde gemak de 'pro' contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:00:
en dan komen er weer forum rellen over wie er nou wel en wie er nou geen 'pro' is :), degenes die in het midden zitten winnen dan met gemak de 'noob' contest, en verliezen met datzelfde gemak de 'pro' contest.
wth, dan gooien we er ook nog een midden-contest tussendoor ;)

(maar dit begint wel een beetje erg offtopic te worden....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fout, dat maak je toch zelf uit, denk je dat je het aankan, ben je pro, alleen de noob contest is voor de pro's mischien wel een excuus om een simpele overwinning te boeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van mijn part stel je een jury samen, wat me sowieso een goed idee lijkt. Nu wordt er alleen gekeken of iets mooi is en niet naar de achterliggende techniek wat net zo belangrijk is.

van mij mag 'techniek' ook wel meegeteld worden in de puntentelling. Iemand die een mooie model maakt met een schone mesh en een goede topologie maakt op mij meer indruk dan iemand die een mooie model maakt met een f*cked up mesh :P.
Net zoals HDRI/GI belichting tegenover handmatige etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, hoe iets gemaakt word is niet zo heel interessant.. Uiteindelijk gaat het om het resultaat (immers: meerdere wegen leiden naar Rome toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:16:
Ach, hoe iets gemaakt word is niet zo heel interessant.. Uiteindelijk gaat het om het resultaat (immers: meerdere wegen leiden naar Rome toch?)
Das juist wel belangrijk, als je elke keer dezelfde fouten maakt in je techniek zonder er op gewezen te worden, daar word je niet beter van.

Mocht iemand verder willen met 3d, dan moet je wel correct kunnen modellen.
Als je alleen maar een standaard HDRI/GI rendertje kan maken maar niet echt belichten ga je net zo de fout in.

Hoe je iets maakt is juist heel belangrijk.

En daar mag best aandacht aan geschonken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:20:
[...]

...
Hoe je iets maakt is juist heel belangrijk.

En daar mag best aandacht aan geschonken worden.
Tuurlijk, maar zelfs met "foute" technieken kun je pracht renders maken :)
Ik denk eerder dat het dan van belang is hoe effcient je kan werken.

Ik ben het wel eens dat je als 3d'er in spé wel de basistechnieken moet weten. Dus met de hand je scene uitlichten, camera posities, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:24:
[...]

Tuurlijk, maar zelfs met "foute" technieken kun je pracht renders maken :)
Ik denk eerder dat het dan van belang is hoe effcient je kan werken.

Ik ben het wel eens dat je als 3d'er in spé wel de basistechnieken moet weten. Dus met de hand je scene uitlichten, camera posities, etc. etc.
een goede techniek is bijna altijd efficienter :P ;)

ik zeg neit dat je perfecte meshes moet afleveren, maar als je een raam gemodeld hebt in een editable poly of van mijn part met nurbs :+ is meer "waard" dan een simpel booleantje. Daar mag best naar gekeken worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Mij lijkt surrealisme erg leuk. Realistisch modellen met een aparte wending. Lekker breed, leuk. Character modelling wil ik zeker leren, ook prima. Middeleeuwen lijkt me een beetje afgezaagd na de huidige contest.

Cartoon lijkt mij te makkelijk. Met een cartoonshader kan je echt heel veel verhullen volgens mij.

[ Voor 20% gewijzigd door jvo op 04-02-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

en toen zaten we weer op het punt waar de vorige discussie over dit onderwerp uitkwam...

misschien moeten 'we' daar eens wat tijd aan besteden, niet het modeleren, maar het belichten en of texturen 8)7

Ik denk dat de meeste van ons best wel in kunnen schatten hoe goed iemand is, of hoe snel ze wat leren, als we dat op de 1 of andere manier mee kunnen nemen in de contest is het ook leuk voor mensen als Oogst / LiToKi / Pjansen / Hymz en ongetwijfeld een aantal andere die ik nu vergeet te noemen (excuses daarvoor). Voor ieder wat wils en vette contest.

Misschien moet je eens een balletje in 'het andere topic' opgooien om te kijken of er animo voor is.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belichting vind ik altijd het lastigste, ik kan uren prutsen aan lampjes en instellingen voor dat ik een keertje tevreden ben of wanneer ik het gewoon zat ben (dan vaak gevolgd door een move /dev/null 8)7 )

Nu helemaal met Sky Light en caustics. Je hebt zoveel dingen waar je opeens op moet letten, en voordat je het weet is je scene overbelicht :/

Overigens, 3D is voor mij gewoon een hobby, een manier om te ontspannen. Ik heb totaal geen interesse om het op een commerciële basis te gaan doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvo schreef op 04 februari 2004 @ 20:33:
Cartoon lijkt mij te makkelijk. Met een cartoonshader kan je echt heel veel verhullen volgens mij.
Wat heeft iedereen toch met die cartoonshaders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:15:
[...]

Wat heeft iedereen toch met die cartoonshaders??
Lekker makkelijk :?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/toon.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus.. zou het eigenlijk verboden moeten worden om cartoonshaders te gebruiken wanneer er een 3d cartoon contest komt?
(let vooral ook op het woordje '3d', geen '2d')

Maarre, heeft iedereen z'n nieuwe mailtje al opgestuurd? :)
(ik geef dan niet zoveel om die score maar zo bloedt dit topic ook een beetje dood...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
ligt er ook aan hoe je cartoon bedoelt, als je bv dat schilderij van carl barks namaakt oid werkt dat inkt and paint niet echt, en zoals je pv een scene uit the lion king/alladin oid doet (iig dat red je niet met alleen de inkt and paint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:47:
[...]

Dus.. zou het eigenlijk verboden moeten worden om cartoonshaders te gebruiken wanneer er een 3d cartoon contest komt?
(let vooral ook op het woordje '3d', geen '2d')
Ik vind van wel, zeker omdat niet iedereen er gebruik van kan maken. Cartoon 3d ok, maar gebruik dan je eigen skillz ipv een tooltje :P
Maarre, heeft iedereen z'n nieuwe mailtje al opgestuurd? :)
(ik geef dan niet zoveel om die score maar zo bloedt dit topic ook een beetje dood...)
Zover ik weet is mijn mailtje goed en volgens de topicstart dus.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:50:
[...]

Ik vind van wel, zeker omdat niet iedereen er gebruik van kan maken. Cartoon 3d ok, maar gebruik dan je eigen skillz ipv een tooltje :P
Oh jawel hoor, met een beetje environment mapping kan je al gauw die randjes krijgen.. ;)

Maar wat ik dus de hele tijd bedoel is idd 3d cartoons en geen 2d cartoons.
(ik had eigenlijk gehoopt dat dat toch wel logisch was gezien de topictitel)
Zover ik weet is mijn mailtje goed en volgens de topicstart dus.. :X
Type nou gewoon even snel een nieuw mailtje.. als DB dat graag zo heeft is het toch geen probleem om daar even 5 minuten aan te besteden? :)

Anders zitten we hier volgende week nog te kleppen over cartoons :P (in het verkeerde topic iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Oja, een paar pagina's terug werd hier door iemand gevraagd om een bestand met daarin een complete 3d scene.. (ik geloof dat het Reddy was, weet het niet zeker)

Als je Cinema4D gebruikt kan je hier een tutorial vinden inclusief een complete scene (om te downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:09:
[...]

...

Type nou gewoon even snel een nieuw mailtje.. als DB dat graag zo heeft is het toch geen probleem om daar even 5 minuten aan te besteden? :)

Anders zitten we hier volgende week nog te kleppen over cartoons :P (in het verkeerde topic iig)
Wat moet er dan in staan? Ik heb me mail als 2 maal een top 8 ingestuurd met bovenaan de nummer 1 en onderaan nummer 8...

/me Krusher is al zo'n warhoofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:15:
[...]

Wat moet er dan in staan? Ik heb me mail als 2 maal een top 8 ingestuurd met bovenaan de nummer 1 en onderaan nummer 8...

/me Krusher is al zo'n warhoofd 8)7
Ik heb nog geen mailtje teruggehad dus ik neem aan dat iets als dit goed is:

jopie: 10 punten
klaas: 8 punten
piet: 6 punten
jop: 5 punten
wup: 4 punten
wip: 3 punten
wap: 2 punten
wop: 1 punt

Gewoon hetzelfde rijtje als RareAap gaf, maar dan met F1 punten ipv 1 t/m 8.

(en anders type je het op nog 8 andere manieren, dan zit er vast wel 1 tussen die wel goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat duidelijk dat er 2 keer een top 8 in moet staan.. als je dat hebt zal t allemaal wel goed zijn, zo blijf je mailen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:34:
[...]

Ik heb nog geen mailtje teruggehad dus ik neem aan dat iets als dit goed is:

jopie: 10 punten
klaas: 8 punten
piet: 6 punten
jop: 5 punten
wup: 4 punten
wip: 3 punten
wap: 2 punten
wop: 1 punt

Gewoon hetzelfde rijtje als RareAap gaf, maar dan met F1 punten ipv 1 t/m 8.

(en anders type je het op nog 8 andere manieren, dan zit er vast wel 1 tussen die wel goed is)
Bij deze dan aangepast en verzonden
:Y)

ps. Zou het niet handiger zijn om een stemscript te hebben :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:37:
er staat duidelijk dat er 2 keer een top 8 in moet staan.. als je dat hebt zal t allemaal wel goed zijn, zo blijf je mailen :S
Tja, als jij een betere manier weet om die resultaten gepost te krijgen..

We kunnen natuurlijk ook allemaal gewoon de scores hier posten, dan is er vast wel iemand die alsnog de complete scorelijst in Excel/OO.o-Calc wil opmaken.
(maar wacht daar svp nog een dagje mee, misschien is DB nu wel keihard bezig om een ongelofelijk mooi scorelijstje in elkaar te knutselen (?) en het zou zonde zijn als dat voor niets is gebeurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

right, ik heb ze ook nog maar een keer gemaild dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, als DB dan nog zo liev wil zijn om even te vermelden of dit wél de manier is om die scores in te sturen zouden veel mensen in dit topic je erg dankbaar zijn, denk ik :*

/me nu voor de eerste keer ook een zuchtje doet
(neem het niet te persoonlijk op, ik heb nu ook nogal een rotdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Krusher neemt maar een biertje erbij

Overigens, ik zat net de vorige contest te lezen, en het idee van een animatie sprak me wel aan eigenlijk. Dat gaf aanleiding om mij af te vragen waarom animaties niet toegestaan zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:30:
/me Krusher neemt maar een biertje erbij
/me pakt er wat popcorn bij
Overigens, ik zat net de vorige contest te lezen, en het idee van een animatie sprak me wel aan eigenlijk. Dat gaf aanleiding om mij af te vragen waarom animaties niet toegestaan zijn :?
Omdat alleen al een paar seconden durende animatie te lang duurt om te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:37:
[...]

/me pakt er wat popcorn bij

[...]

Omdat alleen al een paar seconden durende animatie te lang duurt om te maken? :?
Och, in een ver verleden.. Toen ik nog een eigen bedrijfje had.. en het boek "Inside 3D Studio Max 2 volume 1" van New Riders nog als nieuw op de plank lag bij Computer City voor het idiote bedrag van fl. 99- heb ik ooit met 3D Max V2 een filmpje gemaakt in opdracht. 48 uur renderen voor 5 minuutjes beeld 8)7

Ja, dat spreekt tegen dat ik puur hobbymatig bezig ben met 3D, maar het klopt wel. Sinds die tijd uh, 1998 ofzo, heb ik Max niet meer aangeraakt en, mijn hemel, wat vergeet je dingen snel. Sinds ik vorig jaar het 3D gebeuren weer heb opgepakt ben ik weer helemaal opnieuw begonnen :X Ik wist _niets_ meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
tja ik vorige week nog 30 min renderen voor 3seconde :P (zal vast wel iets fout doen) is dus 50 uur voor 5 minuten beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:37:
Omdat alleen al een paar seconden durende animatie te lang duurt om te maken
Ah, en nu komt de werkelijke mentaliteit boven tafel. :p Valt me wel op aan de nieuwe groep 3d'ers. Het mag niet moeilijk zijn, mag niet te veel tijd kosten. Ofterwjl : Er mag gewoon niet teveel moeite in worden gestopt. Jammer... Eens werd hier een bittere strijd gevoerd, en werden er toch wel heel wat uurtjes meer ingestoken (viel deze contest overigens nog mee hoor :) ). Als je ziet wat sommige hier nu in de contest-topics posten. Ik noem bijvoorbeeld Reddy. Natuurlijk, hij is net nieuw, onervaren, etc. Een fantastische scene zal er niet uitrollen. Maar van wip 1 tot wip nummer zoveel is er nauwelijks iets verandert. :/ Ik denk dan ook niet dat Reddy ook maar iets heeft geleerd, en dat is nou juist een van de bedoelingen van deze contests. Er zijn natuurlijk hier ook mensen als Senzuboon ( _/-\o_ ), die tenminste iets uitdagends proberen, en er moeite in willen steken. Fantastisch :) Daarvan zouden er meer willen zijn.
Overigens, dikkebanaan: Ik vond jou scene erg mooi :), maar het neerzetten van een scene met alleen maar primitives vind ik ook een behoorlijk luie instelling :|

Een animatie hoeft overigens helemaal niet veel tijd te kosten, in ieder geval niet als de scene zelf niet zo gedetailleerd hoeft te zijn. Oogst heeft een goede tutorial over animatie (is overigens wel 3dsmax, voor c4d zal je zelf moeten zoeken). Dat is vooral gericht op mechanische dingen, maar dat is dan ook de basis die gelegd moet worden.

/me Sorry voor m'n overwegend negatieve post zo op de woensdagavond *

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 04 februari 2004 @ 23:58:
[...]

Ah, en nu komt de werkelijke mentaliteit boven tafel. :p Valt me wel op aan de nieuwe groep 3d'ers. Het mag niet moeilijk zijn, mag niet te veel tijd kosten. Ofterwjl : Er mag gewoon niet teveel moeite in worden gestopt. Jammer... Eens werd hier een bittere strijd gevoerd, en werden er toch wel heel wat uurtjes meer ingestoken (viel deze contest overigens nog mee hoor :) ). Als je ziet wat sommige hier nu in de contest-topics posten. Ik noem bijvoorbeeld Reddy. Natuurlijk, hij is net nieuw, onervaren, etc. Een fantastische scene zal er niet uitrollen. Maar van wip 1 tot wip nummer zoveel is er nauwelijks iets verandert. :/ Ik denk dan ook niet dat Reddy ook maar iets heeft geleerd, en dat is nou juist een van de bedoelingen van deze contests. Er zijn natuurlijk hier ook mensen als Senzuboon ( _/-\o_ ), die tenminste iets uitdagends proberen, en er moeite in willen steken. Fantastisch :) Daarvan zouden er meer willen zijn.
Overigens, dikkebanaan: Ik vond jou scene erg mooi :), maar het neerzetten van een scene met alleen maar primitives vind ik ook een behoorlijk luie instelling :|

Een animatie hoeft overigens helemaal niet veel tijd te kosten, in ieder geval niet als de scene zelf niet zo gedetailleerd hoeft te zijn. Oogst heeft een goede tutorial over animatie (is overigens wel 3dsmax, voor c4d zal je zelf moeten zoeken). Dat is vooral gericht op mechanische dingen, maar dat is dan ook de basis die gelegd moet worden.

! :P

maar het ligt er natuurlijk aan wat je onder een 'animatie' verstaat.
Wat cillinder laten ronddraaien noem ik geen animatie. Een auto pakken en die 10 cm voorruit slepen noem ik ook geen animatie.

Tijd trug toen er daadwerkelijk een animatie contest was waren er maar een paar _echte_ animaties.

En in een echte animatie gaat wel veeeeel tijd inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ inquestos

Geweldige post :)

Tja, tijd blijft tijd, zeker in een contest of een opdracht. Maar goede voorbereiding maakt een hoop goed, evenals je doelstellingen qua animatie. Moet het op HDTV resolutie? weltrusten en tot ziens in een ander leven.

Ik heb destijds mijn animatie in VCD kwaliteit geleverd, zeer beperkte resolutie dus als je het vergelijkt met wat er nu uit komt rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heeft Inquestos wel een punt ja. Veel mensen willen ook van die stoere dingen in 3D maken, maar er geen moeite voor willen doen. Da's ook de reden waarom ik sinds V10 ofzo niet meer meedoe; er gaat me teveel tijd inzitten. Ik heb ook nog een studie, gitaar en vrienden (in willekeurige volgorde) enzo. :)

Het probleem is alleen dat je voor een beetje deelname bij zo'n contest redelijk van die 'newbies' afhankelijk bent. En die doen niet mee als de drempel te hoog ligt... Dilemma :P

Waar ik me nu niet druk om ga maken; moet er morgen weer (te) vroeg uit. ;)

/me vraagt zich af wat hij hier nu eigenlijk wil zeggen... :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 04 februari 2004 @ 23:58:
Ah, en nu komt de werkelijke mentaliteit boven tafel. :p
Hm, ik postte het eigenlijk met de gedachte van "dat geldt niet voor mij", maar ik ben bang dat je toch gelijk hebt ;)
Valt me wel op aan de nieuwe groep 3d'ers. Het mag niet moeilijk zijn, mag niet te veel tijd kosten. Ofterwjl : Er mag gewoon niet teveel moeite in worden gestopt. Jammer... Eens werd hier een bittere strijd gevoerd, en werden er toch wel heel wat uurtjes meer ingestoken (viel deze contest overigens nog mee hoor :) ). Als je ziet wat sommige hier nu in de contest-topics posten. Ik noem bijvoorbeeld Reddy. Natuurlijk, hij is net nieuw, onervaren, etc. Een fantastische scene zal er niet uitrollen. Maar van wip 1 tot wip nummer zoveel is er nauwelijks iets verandert. :/ Ik denk dan ook niet dat Reddy ook maar iets heeft geleerd, en dat is nou juist een van de bedoelingen van deze contests.
Ik kan niet voor andere 'nieuwe' 3d'ers spreken, maar het hoeft van mij absoluut niet in zo min mogelijk tijd te gebeuren hoor. En ik wil er graag moeite in stoppen. Erg graag zelfs!

En zoals ik ergens een paar pagina's terug al heb gezegd heb ik aan deze contest een directory over gehouden met een paar MB's aan data. Veelal door fouten, maar ook door veel test-objecten/materialen/shaders en meer van dat soort spul.
Die fouten ed. kan ik in volgende projecten ontwijken waardoor ik dan weer meer tijd in andere dingen kan stoppen (ik hoef dan tenslotte niets meer uit te proberen, ik weet nu hoe bepaalde dingen werken).
Overigens, dikkebanaan: Ik vond jou scene erg mooi :)
Dank je :)
maar het neerzetten van een scene met alleen maar primitives vind ik ook een behoorlijk luie instelling :|
Ook bedankt :P

Daarom ga ik in komende projecten (of dat nou contests zijn of niet) ook zoveel mogelijk subdivs gebruiken ipv primitieven, wat toch iets leuker is om te doen.

En ik heb misschien ook iets té veel met m'n neus in de boeken gezeten.. (heb DLR nu al een aantal keren doorgelezen, nog een ander boek over animatie, nog eentje over compositie, ...)

Maar goed, dat kan niemand hier zien natuurlijk.
Mechanisch niet nee..
Geeft niet, soms hebben mensen gewoon een schop onder den kcont nodig om vooruit te komen :)
(ik heb het nu natuurlijk over die banaan 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 00:31:

En zoals ik ergens een paar pagina's terug al heb gezegd heb ik aan deze contest een directory over gehouden met een paar MB's aan data.
Een paar maar?

..\3dmax\got-contest\Y3K\ <- the year 3000
122 files
152 MB :)

Nu moet ik wel zeggen dat ik ook een hele 360 graden environment map gemaakt heb op 9000x4500 px. Dat tikt ook lekker aan :)

Ben eigenlijk wel benieuwd wat iedereen zo kwijt is aan verschillende dingen bij zo'n projectje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/damn.jpg

Krap 1mb...

stiekum een plug naar Realisme of Macro/Micro :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 01:04:
[...]

Een paar maar?

..\3dmax\got-contest\Y3K\ <- the year 3000
122 files
152 MB :)

Nu moet ik wel zeggen dat ik ook een hele 360 graden environment map gemaakt heb op 9000x4500 px. Dat tikt ook lekker aan :)
Ja zo kan ik het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Als we toch lekker offtopic babbelen over andere dingen:

D:\3dsmax5\arabic
230 MB (241,419,100 bytes) 143 files 1 folder

Komt aan op veel saven, en een paar lompe photoshop files met textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

nog meer stats: een vr dingetje gemaatk voor de uni hierzo.. met uittesten en het tussentijds opslaan van de max6 en render to texture maps erbij.... dik 3 gig :>

moesten een dvd branden om het te bewaren :)

maar die staat er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de grootte van bestanden gesproken, dat is dan ook meteen een van dé problemen met een animatiecontest..

eg. Wie zou de (final) animaties moeten hosten?

Dat lukt niet echt met een picserver accountje.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 13:36:
Over de grootte van bestanden gesproken, dat is dan ook meteen een van dé problemen met een animatiecontest..

eg. Wie zou de (final) animaties moeten hosten?

Dat lukt niet echt met een picserver accountje.. :P
Tja, we hebben niet allemaal de ruimte om final_fantasy.avi te hosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Sja hallo :+ Ik post hier ook maar es wat, vin't altijd wel kewl die 3d contests.
Maar jah, een animatiecontest is wel een idee op zich. Lijkt me leuke voor de gevorderden, maar dan blijf je met de punten zitten als:

- Webspace zoals hierboven genoemd
- Er zullen mensen zijn die nieuw zijn met 't 3d gebeuren die geen zin hebben om uren te renderen voor iets waar ze waarschijnlijk toch nie mee winne. Of uberhaupt geen zin hebben om uren lang te renderen.
- Er zijn misschien wel deelnemers / viewers die 56k of isdn hebben, lekker lullig :)
- De finals zullen van kwaliteit verschillen door verschillende compressiemethodes.

Maja :P zomaar een nutteloze inbreng in jullie (overigens erg boeiende) 3d topicje. Von't leuk om te kijken en ware ubermooie inzendingen... May the best 3d geek win :)

offtopic:
Jej nix0r!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WuSSiE schreef op 05 februari 2004 @ 14:04:
- Er zijn misschien wel deelnemers / viewers die 56k of isdn hebben, lekker lullig :)
Goed punt, we kunnen hier niet allemaal met > 120 Kb/s downloaden :9
(om nog maar niet te spreken over uploaden)
- De finals zullen van kwaliteit verschillen door verschillende compressiemethodes.
Dat probleem heb je nu ook met stills.
Is niet anders voor animaties, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow hellup!
Ik heb sind vorige week nu eindelijk de pc weer eens aangeraakt, en meteen heb ik alle phun gemist...
Maar ik ga nu ff huiswerk maken, en daarna gauw de goeie scores naar db mailen.

heb ook ff geen tijd om mensen te quoten enzo, doe ik vanaaf mischien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel

Boegel

just boegel

Dus we zitten de hele tijd op jou te wachten ofzow ? |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik denk dat het hier om het 2e mailtje gaat.. (toch?)
aangezien ik eerder ergens had gelezen in een reply van DB dat Reddy een heel Doc bestand had opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 03 februari 2004 @ 23:43:
...
Reddy stuurt mij een compleet .doc bestand (copy paste gewoon in je email, please...) en kan ook geen juiste F1-telling aanhouden helaas :{

...
Dat dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL , ik host mijn eigen AVI dan wel :) , heb toch plek zat op de 120 gig server
Ook al is het dan niet ree te snel .

Any Way , ( dat betekent : elke weg :p )

Ik zou best zo goed als Senzu willen zijn ( hij maakt prachtige poppetjes :) , maar helaas te weinig tijd om het te perfectioneren.
organische vormen als mensen ben ik nu aan het proberen maar valt zeker niet mee.

Wel leer mijn ervaring hoe meer je met goede textures probeert te verdoezelen
des te minder poly's je kunt nemen wat het renderen van animaties sneller maakt , en de file afmeting kleiner :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan die results nog komen of wachten we tot 2005? :D:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Pas maar op morgoth
ZOu dadelijk komt donker blauw je halen :P