[3D] Contest v18: Duizend en één nacht Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) nou dat lichaam van jouw is helemaal niet verkeerd
** van je model dan he :) **

Redelijk natuur getrouw, maar dat gerommel met bones zie ik nu even niet zo zitten .
Ben heel benieuwd wat er nu op dit moment nog allemaal bij gaat komen .

keep going !

Uh polygoon voor polygoon ?
volgens mij ben ik gewoon met lo- dinges :) begonnen , alleen smooth en als die andere troep , maakt het glad.
misschien komt het daarom niet lekker uit .
Ach blijf gewoon lekker oevenen voor het geval we een mens/beest contest krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Ja het goud kan ik nog wel veranderen, ik heb even voor het gemaakt de standaard dark gold van 3dmax gemaakt. Want de rest van de textures is zelf gemaakt, maar ja das natuurlijk logisch.

Klein wipje
Heb even de reflection op 50 gezet, dit omdat het schemerd en het goud daar wel alles reflecteerd maar je ziet het niet allemaal
Ook nog 2 omnis bijgeplaatst zodat het licht wat beter verdeelt is
http://www.anzwers.org/free/jaguare/ContestV18.html

[ Voor 45% gewijzigd door Jaguar_e op 27-01-2004 10:50 ]

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow, nu steekt die palmboom wat minder af tegen de rest.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/got-3dc18-wip9,3.jpg

Ik heb nu eerst diffuse color gebruikt, maar toen was het opeens heel donker.
Toen heb ik ook nog een self illuminating gedaan.
Slim he? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 11:07:
Zow, nu steekt die palmboom wat minder af tegen de rest.
[afbeelding]

Ik heb nu eerst diffuse color gebruikt, maar toen was het opeens heel donker.
Toen heb ik ook nog een self illuminating gedaan.
Slim he? >:)
De zon komt van achter, links is een gebouw zwart, de boom lijkt zelf lijkt licht te geven, en het gebouw rechts lijkt het licht van links te onvangen, mede door de zware bumpmap. Je moet echt dus nog wat doen aan de belichting.

Probeer eens het licht van de zijkanten te laten komen. Dus links en rechts, zodat de felle zon zich net om de ronde torens 'heen lijkt te vouwen'.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben weer n stuk verder :)

*'koepel' geval aangepast, ik heb de tepel er maar af gehaald ;)
*belichting wat aangepast
*zandomgeving en achtergrond gemaakt
*boomstam wat mooier gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.zauberpilz.com/upload/pictures/wip4.jpg

ik moet nog steeds een normaal poortje maken bij de ingang, wat los liggend zand op de binneplaats of iets dergelijks, en de onderste deur veranderen van een zwarte vlek naar iets wat daadwerkelijk op een deur lijkt :)

nog wat laatste comments/aanmerkingen voor ik mijn final post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 16:28:

[knip]
Heel mooi. :) Ik zou alleen nog wat van achter belichten. Hij is nu wel erg donker. Maar verder niks op aan te merken.

Ik moet zelf ook ff heeeeeel snel aan de slag :/ Moet nog heel veel doen. |:(

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op 27 januari 2004 @ 16:35:
[...]

...

Ik moet zelf ook ff heeeeeel snel aan de slag :/ Moet nog heel veel doen. |:(
^^^---- Met stom :+

/me Krusher kijkt Dark Blue lief aan..

Omwille van een goede wedstrijd, kunnen we niet een weekje eraan plakken :? Zo te zien zijn er meer mensen in tijdnood komen te zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 14:26
zijn er hier mensen die toevallig hun werkje(s) die in 3dmax gemaakt zijn willen mailen of zo? ik ben verbaast 8)7 van wat de mensen hier soms maken, en zou wel eens willen zien hoe zij dat gerealiseerd hebben...

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LittleWan schreef op 27 januari 2004 @ 17:55:
zijn er hier mensen die toevallig hun werkje(s) die in 3dmax gemaakt zijn willen mailen of zo? ik ben verbaast 8)7 van wat de mensen hier soms maken, en zou wel eens willen zien hoe zij dat gerealiseerd hebben...
Ik denk niet dat je mij bedoelt he... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik daar nooit aan beginnen, voor je het weet zie je je werk in één of ander commercieel werkje terug, en zie dan maar te bewijzen dat het jouw orgineel is :X

/me Krusher is paranoia op dat vlak na meerdere malen zijn kop te hebben gestoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tafeltje dekje..
Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/img.php/TY9J207853/CXF5ZHX3NG/PNG/1075223994//360t
(dat ik niet ga winnen is iig duidelijk :P als het aan mij lag tenminste, vind het echt prut (en dit zeg ik niet omdat ik hoop op allemaal "nee, het is wel mooi" reacties, het is gewoon prut. punt.))

[afbeelding]

ik moet nog steeds een normaal poortje maken bij de ingang, wat los liggend zand op de binneplaats of iets dergelijks, en de onderste deur veranderen van een zwarte vlek naar iets wat daadwerkelijk op een deur lijkt :)

Zoals senzuboon al opmerkte zou een rimlichtje niet misstaan (om de vormen van de 'tiet' wat beter uit te laten komen, en zo :P)
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:05:
Omwille van een goede wedstrijd, kunnen we niet een weekje eraan plakken :? Zo te zien zijn er meer mensen in tijdnood komen te zitten :/
Maar dan gaat iedereen aan het eind van volgende week zitten haasten, ipv aan het eind van deze week.. ;)
Geloof me, als je zoiets te zien krijgt is de illusie van een volledige scene snel verloren... heel erg snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

@FatBanana: prut? nee joh, das hardstikke mooi >:)

zonder flauwekul, ik vind je WIP echt lekker strak, ik had je al gezegd dat ik deze stijl van WIPpen erg cool vind, maar ook kijkend naar het topic (!) zou ik zeggen: zorg dat het nacht is en niet dag (dus ook met je belichting) en je zit met een goede scene bovenop het onderwerp _/-\o_

laat je niet ontmoedigen, je kunt hier iets geweldigs van maken vind ik persoonlijk, echt waar

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
nog maar es een wipje van mij
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/1001nachtwip.jpg
c&c please

[ Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 27-01-2004 20:01 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

@Nixor: heb je dat plaatje nou aangepast, of is mijn monitor hier lichter afgesteld dan op mijn stageplek :P hier istie namelijk veel lichter. en dan valt dat lichtje dat erachter moet wel mee vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 18:33:
Tafeltje dekje..
[afbeelding]
(dat ik niet ga winnen is iig duidelijk :P als het aan mij lag tenminste, vind het echt prut (en dit zeg ik niet omdat ik hoop op allemaal "nee, het is wel mooi" reacties, het is gewoon prut. punt.))
Mag ik nog een kléine tip geven wat betreft het diepte creeëren dmv blur? Zoals je het op deze manier doet lijkt het net of het een miniatuurdorp is omdat je zowel de tonnetjes linksvoor als het eerste poortje scherp kan zien. Dat geeft de impressie alsof het allemaal heel klein is. Misschien moet je de boel iets geleidelijker blurren.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senzuboon schreef op 27 januari 2004 @ 20:37:
@Nixor: heb je dat plaatje nou aangepast, of is mijn monitor hier lichter afgesteld dan op mijn stageplek :P hier istie namelijk veel lichter. en dan valt dat lichtje dat erachter moet wel mee vind ik. :)
niks aangepast hoor :), in mijn final maak ik hem sowieso wel een klein beetje lichter, niet echt n grandioos verschil ofzo ;), maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emerge schreef op 27 januari 2004 @ 21:08:
[...]
Mag ik nog een kléine tip geven wat betreft het diepte creeëren dmv blur? Zoals je het op deze manier doet lijkt het net of het een miniatuurdorp is omdat je zowel de tonnetjes linksvoor als het eerste poortje scherp kan zien. Dat geeft de impressie alsof het allemaal heel klein is. Misschien moet je de boel iets geleidelijker blurren.
Ook de te ronde hoeken van de verschillende gebouwen dragen hieraan bij. Ze zijn ook niet overal even rond, trouwens. ;)

Maar toch heeft je scene wel potentie om erg mooi te worden. Als je er nog genoeg tijd in kunt steken.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[afbeelding]

dude sweet, zonder tepel is ie idd geiler :)
mooie belichting en zo, misschien kun je proberen toch nog iets meer 'groen' d'r in te verwerken. want waar die dorpen zijn in de desert, is water :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi de bijl er bij neer nu ..... lang genoeg lopen rommelen aan raampjes en poortjes .
Door het werk zal ik de laatste dagen niets kunnen doen helaas :( , tis jammer
dus bij deze lanceer ik mijn .........

FINAL !!!!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/ghost_upload3.jpg

klik voor 800 * 600]

Op verzoek een draad figuurtje om te kijken hoe het gedaan is, work file geef ik niet ]

Indien je het draadfiguurtje gezien hebt : Valt tegen he ??? , er is bijna niets te zien :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 19:33 . Reden: FIXED BROKEN LINK ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
RCA hoe heb je dat vuur gedaan? ik loop heel google af te zoeken voor goede tuts voor vuur (eik voor kaarsen maar goed) maar ik kan niks vinden :(

btw ziet er wel goed uit (understatement)

[ Voor 14% gewijzigd door Puc van S. op 27-01-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gedaan in 3Dmax V6, maar de versie zegt verder weinig .

Gekozen voor Atmospheric Apparatus / De sphere gizmo.

Deze groter gekozen dan de vuurkorf.

Ver volgens deze ovaal trekken met de unifom scale button, zodat deze over de vertikale as langer wordt, en over de horizontale as kleiner.

Vervolgens de optie combustion aan deze sphere gizmo toewijzen.
Optie tendril kiezen , maar door de uniform scale optie wordt ook deze tendril over zijn render waarde heen getrokken , en zo ontstaat dan zo een FURY vlam :)

:Y)
Kijk hier maar even naar :
Max workfile

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 22:42 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 27 januari 2004 @ 20:01:
nog maar es een wipje van mij
[afbeelding]
c&c please
Gaat de goede kant op zo.... nu nog wat mooie zijde gordijntjes met 1001 nacht figuurtjes er op , en je krijgt een goede inzending :)

nu is ie nog wat kaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RCA

Netjes hoor :) Knap gedaan, en helemaal gezien het feit dat je je normaal nooit in liet met mens-achtige ontwerpjes!

offtopic:
ik zie dat meerdere TFT gebruikers jouw probleem hebben: te donker beeld voor CRT gebruikers.. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 23:19:
@RCA

Netjes hoor :) Knap gedaan, en helemaal gezien het feit dat je je normaal nooit in liet met mens-achtige ontwerpjes!

offtopic:
ik zie dat meerdere TFT gebruikers jouw probleem hebben: te donker beeld voor CRT gebruikers.. Hoe kan dat?
Let ook op de invalshoek van je TFT: een lichtelijk schuine kijkhoek van boven of onder maakt een TFT al stukken lichter van beeld. Ze zijn vaak weer zó licht dat je vale pasteltinten nauwelijks van wit kunt onderscheiden, so go figure.

http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/1001nacht04.jpg
(edit, klik voor imatsj!)
:X er staat nog niet veel, laat staan dat het getextured of logisch is... :X

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Blue op 28-01-2004 00:55 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 27 januari 2004 @ 23:21:
[...]

Let ook op de invalshoek van je TFT: een lichtelijk schuine kijkhoek van boven of onder maakt een TFT al stukken lichter van beeld. Ze zijn vaak weer zó licht dat je vale pasteltinten nauwelijks van wit kunt onderscheiden, so go figure.
Ik heb geen TFT en ik wil er ook geen, tenzij de kleurechtheid en variable native resolutie mogelijk word ;)

Maar ik constanteer wel dat een hoop renders van TFT'ers te donker zijn op mijn Eizo CRT

Nouja, ik zit op het punt om maar te kappen, ik ben eigenlijk te druk met andere dingen dan dit :X Eerlijk gezegt heb ik momenteel ook geen inspiratie.

Genoeg gezever, PICS :P

GI & AA_prod
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/1001nacht_wip05_gi.jpg

Toonshader van Final Renderdie megapixels :P komen van me superspray voor de zandstorm :X
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/1001nacht_wip05_toon.jpg

Wireframe :P
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/1001nacht_wip05_wire.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
hier mijn laatste wipje van vanavond

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/1001nachtwip2.jpg

morgen maar es gordijntjes maken en de fata morgana iets gedetaileerder maken en tevens de vlammen van de kaarsjes beter op de kaarsen zetten.

btw RCA bedankt voor je uitleg, helaas kon ik dat fire niet openen omdat ik max 5 gebruik (en daarom dus een aantal dll's mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 27 januari 2004 @ 23:35:

[afbeelding]

morgen maar es gordijntjes maken en de fata morgana iets gedetaileerder maken en tevens de vlammen van de kaarsjes beter op de kaarsen zetten.

btw RCA bedankt voor je uitleg, helaas kon ik dat fire niet openen omdat ik max 5 gebruik (en daarom dus een aantal dll's mis)
Uit de Manual: Note: In versions prior to 3ds max 4, Fire was known as the "Combustion effect."

Dus het moet wel in 5 zitten..

Leuke opzet trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Krusher :
Al eens aan een andere monitor gedacht ?
Zo niet schuif dan eens die gordijnen open :)

Maar zonder dollen, ik zit helemaal recht voor dat kassie te koekeloeren.
Wanneer ik er scheef op kijk is dat ding zo vel dat ik zonnebrand factor 3000 nodig heb :P

Goed nu de reacties:

Ziet er heeeeeeeeeel goed uit , en dan bedoel ik natuurlijk die wire render :+
Het ziet er keurig uit ondanks je er zo weinig tijd voor heb / had en dan ook nog je file kwijt raakt door crash .
Complimenten. !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 23:46:
@ Krusher :
Al eens aan een andere monitor gedacht ?
Zo niet schuif dan eens die gordijnen open :)

:+

Ik ben niet de enige die TFT renders te donker vind
Goed nu de reacties:
Ziet er heeeeeeeeeel goed uit , en dan bedoel ik natuurlijk die wire render :+
Het ziet er keurig uit ondanks je er zo weinig tijd voor heb / had en dan ook nog je file kwijt raakt door crash .
Complimenten. !!!
Thanx, zoals je zelf weet: tijd is iets schaars :/

@Dark Blue: volgende keer als je weer wat mag kiezen, iets wat niet zo cliché matigs opwerkt :D :+ Veel van het zelfde maakt het er niet eenvoudiger erop

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Oh hola, ik geloof dat mijn fata morgana's eventjes last van storing hebben.. 8)7

Klik hier voor een fata morgana met giga scanline effect 8)

Krusher: bastard! Ik heb gekozen wat het gros hier wou ja! :P

[ Voor 17% gewijzigd door Dark Blue op 28-01-2004 00:00 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 27 januari 2004 @ 23:58:
...
Krusher: bastard! Ik heb gekozen wat het gros hier wou ja! :P
We zijn niet allemaal }:O kuddevolk :+

BTW scanline effect?

Moet ik dan je wip op me tv kijken??

edit:
Nu ziet ik het :o :o :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op 27 januari 2004 @ 19:21:
@FatBanana: prut? nee joh, das hardstikke mooi >:)
Grrr.

(;))
zonder flauwekul, ik vind je WIP echt lekker strak, ik had je al gezegd dat ik deze stijl van WIPpen erg cool vind, maar ook kijkend naar het topic (!) zou ik zeggen: zorg dat het nacht is en niet dag (dus ook met je belichting) en je zit met een goede scene bovenop het onderwerp _/-\o_

laat je niet ontmoedigen, je kunt hier iets geweldigs van maken vind ik persoonlijk, echt waar
Nee, ik laat me niet ontmoedigen door al die erg mooie renders :)
voorrral doorrrgaan[/barry_stevens_mode]

Ik heb vandaag nogal een ongelofelijke glas-is-half-leeg dag..
(1 van de redenen is dat ik maar niet die stomme <piep> <censuur> <bah> <blegh> <@#$!> tapijten en andere doeken goed kan krijgen, is erg moeilijk - daarna bleken de kleuren van m'n render vreselijk te zijn en toen kwam ik er na 30 minuten renderen nog eens achter dat ik vergeten was een attribuut aan te zetten om vervolgens weer opnieuw 30 minuten te mogen wachten 8)7)

Over dat dag/nacht, ik maak denk ik maar 2 finals; 1 dag en 1 nacht.
Emerge schreef op 27 januari 2004 @ 21:08:
Mag ik nog een kléine tip geven wat betreft het diepte creeëren dmv blur?
Ja hoor, dat mag :)
Zoals je het op deze manier doet lijkt het net of het een miniatuurdorp is omdat je zowel de tonnetjes linksvoor als het eerste poortje scherp kan zien. Dat geeft de impressie alsof het allemaal heel klein is. Misschien moet je de boel iets geleidelijker blurren.
Klopt idd, maar ik weet nog niet precies hoe ik dat moet doen met PS (iets met de z-buffer, maar hoe?) vandaar dat ik alleen dat deel achter het eerste poortje heb geblurred.
/me gaat straks maar even Googlen naar een tutorialletje..

(ik kan natuurlijk ook de betreffende feature in de renderer aanzetten maar ik ben bang dat de rendertijd dan nog een half uur omhoog schiet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 00:12:
...

(ik kan natuurlijk ook de betreffende feature in de renderer aanzetten maar ik ben bang dat de rendertijd dan nog een half uur omhoog schiet)
Indien je Final Render hebt: Ja en nee, dat hangt van je scene af. (Ok, lekker informatief :P)

In de praktijk, ja het duurt een stuk langer. Maar je computer rekent wel door hoor :) ;)

Probleem met DOF is dat je een goed punt moet kiezen wil het er echt beter uit gaan zien dan zonder DOF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 27 januari 2004 @ 23:35:

[afbeelding]

Waarschijnlijk omdat 6 zag ik later pas een soort fire plugin heeft inplaats van de combustion.
Maar het idee werkt precies het zelfde

Edit: Ik hoor net dat v5 ook een fire.dll heeft, misschien is je versie niet helemaal compleet of je fire plug ( dll ) is beschadigd.

Mijn excuus hier voor, maar ik zie dat het gelukt is , ziet er gezellig uit :)
Een hoog knusbaarheids factor :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/1001nacht04b.jpg

En daar gaat mn laatste updeet voor vanavond :Y)
Ik kán wel kasteeltjes bouwen... luchtkasteeltjes :P

Ik heb nu dus boven mijn scene een dome of light, op dit moment met 8 lampen met een softness op 45 graden... vraag mij niet wat het is maar ik krijg mooi 'gesprayed' overalzijnd zacht licht :Y) Het rendert wel veel langer dan alleen zo'n felle zon / maan erop (ja dies nu ook weg, door het ontbreken van fel zonlicht erop zag ik m niet meer, bovendien kwamen er sterren door de maan heen (het ding had een gas-texture)... helaasch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 00:17:
[...]

Indien je Final Render hebt: Ja en nee, dat hangt van je scene af. (Ok, lekker informatief :P)
Nee, heb ik niet.
In de praktijk, ja het duurt een stuk langer. Maar je computer rekent wel door hoor :) ;)
Half uur tot 3 kwartier wachten vind ik wel genoeg 8)7
Probleem met DOF is dat je een goed punt moet kiezen wil het er echt beter uit gaan zien dan zonder DOF
Ik weet et.. nog een goede reden om het in de post te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RCA & M1lamb3r:

Scenes gemaakt in Max 6 (standaard opgeslagen) kun je niet openen in Max 5, is n.l. niet backwards compatible. Dus dat zal niet aan die fire of een incomplete versie liggen. Waarschijnlijk zit er in 6 bij export een optie om het als een Max 5 bestand op te slaan.
En fire heette vroeger idd combustion (vanaf R4 ofzo niet meer), maar dat is nu naast max een product van discreet geworden (post effects, particles ed), dus hebben ze er maar gewoon fire van gemaakt denk ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Nou aangezien ik niks meer weet te bedenken acht ik mijn creatie wil af

Zie hier mijn final
Ik heb de zandduinen nog wat verder gesmootht omdat er in mijn vorige wip hoeken in zaten

http://www.anzwers.org/free/jaguare/Contest18.html

Ik wacht in spanning op de anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast een ideetje voor een volgede contest:
Een open contest, gewoon maken wat je zelf leuk vindt. Geen onderwerp. Voorwaarden zijn wel dat je er een mooi verhaaltje achter verzint en dat je beschrijft hoe je het gemaakt hebt. En een aantal WIPs natuurlijk.
Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 11:57:
Alvast een ideetje voor een volgede contest:
Een open contest, gewoon maken wat je zelf leuk vindt. Geen onderwerp. Voorwaarden zijn wel dat je er een mooi verhaaltje achter verzint en dat je beschrijft hoe je het gemaakt hebt. En een aantal WIPs natuurlijk.
Is het wat?
Maar kan je het dan nog wel een contest noemen?

---

Zo, eens kijken of ik ook eens wat nuttig commentaar kan geven...

@ Jaguar_e: Die torentjes vooraan zijn nog steeds heel erg donker op mijn CRT. En misschien kan je de lucht nog wat ronder maken?

@ Dark Blue: Leuk kasteeltje :) maar het ziet er nogal 2D uit? En kan je die maan niet apart renderen en dan er overheen plakken?

@ M1lamb3r: Die geblurde (boven)randen van dat raampje zien er nogal vreemd uit (net of dat deel verder weg is). En misschien een leuk idee om bij iedere kaars een oranje licht (met kleine falloff) te plaatsen zodat je op de muur van die lichtbolletjes krijgt achter de kaarsen? (waardoor je volgens mij meer het gevoel hebt dat die kaarsen ook écht branden)

@ inquestos: Je wilde commentaar, maar er is eigenlijk niet echt veel over te zeggen (op het CRT/TFT spul na), ze ziet er mooi uit voor zover ik kan zien :). Komt ze in een lege ruimte te staan of komt er ook nog een (kleine) omgeving bij? (eg. Een bed waar ze half op ligt ofzo (of zou dat teveel gaan lijken op die van mercarra?)) Als het een lege ruimte wordt: wil je dan svp geen donker(der)blauw gebruiken met een witte vloer/grond want dat is héél erg slecht te zien op een CRT 8)7 (veel te hoog contrast)

@ CRT/TFT discussie: Het schijnt dat je met Photoshop kan zien of kleuren goed zijn of niet (zoek met Google naar 'Photoshop densitometer'), is te proberen... (zelf nog niet geprobeerd btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
allemaal ahrtelijk bedankt voor de comments :P

maar dikkebanaan hoe kom je in gods naam aan zo'n naam :P bij de kaarsen had ik al omni lights gebruikt, omdat zo'n light net als een kaars alle kanten op schijnt, en daar zit geen fall off bij.
Of bedoelde je dat ik er nog een spot achter moest zetten? (wat natuurlijk wel kan)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/1001nachtwip3.jpg

ik wil nog (als ik daar nog tijd voor krijg) proberen een tapijt te maken en/of wandkleedjes.

Tevens verplaats ik de torens terug naar hun oorspronkelijke plek zodat het niet op een of ander vaag moster lijkt. Ze stonden daar alleen maar voor testing doeleinde

[ Voor 16% gewijzigd door Puc van S. op 28-01-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 01:56:
RCA & M1lamb3r:

Scenes gemaakt in Max 6 (standaard opgeslagen) kun je niet openen in Max 5, is n.l. niet backwards compatible. Dus dat zal niet aan die fire of een incomplete versie liggen. Waarschijnlijk zit er in 6 bij export een optie om het als een Max 5 bestand op te slaan.
En fire heette vroeger idd combustion (vanaf R4 ofzo niet meer), maar dat is nu naast max een product van discreet geworden (post effects, particles ed), dus hebben ze er maar gewoon fire van gemaakt denk ik :)
Ach vandaar Dank voor de uit leg Rareaap :)
Dat krijg je er van als je ineens van V2 overstapt naar V6.
Je mist dan een stukje evolutie van het programma :+

@ DarkBlue :
Oh my GOD !
It's A bird.
It's A PLAIN !!!!!!!

IT's BEAUTYFULL !!!!!!!!!!!!!!!! 8)

[Slijmfactor1000]

* snel mijn zonnebril op de schoonheid is verblindend voor mijn arme oogjes :)

[/Slijmfactor]

edit:
Ik geloof dat hier een idee gejat wordt :?
What everrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarecrow schreef op 27 januari 2004 @ 21:58:
[...]

dude sweet, zonder tepel is ie idd geiler :)
mooie belichting en zo, misschien kun je proberen toch nog iets meer 'groen' d'r in te verwerken. want waar die dorpen zijn in de desert, is water :)
thx voor de comments :) vooruit dan maar, water en plantjes. anders nog iets? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.zauberpilz.com/upload/pictures/wip5.jpg

mooie final RCA _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx Nix0r,

Die van jouw is ook erg mooi.... vooral je zand texture is :9
Maar er mist toch nog iets.
Je render is te uuuh CLEAN..... Je straat is zo schoon ( vast een goede schoonmaker :) ) dat het net is of het allemaal nieuw is.

Je gebouw staat in de woestijn, meer stof en zand zou geen schande zijn , maar dat is natuurlijk mijn mening

Voor de rest TOPPIE _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ok, het is weer even geleden dat ik iets heb laten zien (houd het een beetje spannend :*) ) maar hier dan de laatste wip voor mijn final, ben nog steeds niet klaar dus mijn final komt waarschijnlijk echt vrijdag pas ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/1001wip8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOooooLY MOZES !!!!!,

O das een ander verhaal 8)7
Wat is die lekker . voor mij zou hij af zijn , wat wil je er in GN nog aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

_/-\o_ 6K neemt petje af voor floriske.nl _/-\o_

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@floriske.nl: Je weet dat medewerkers van Pixar zijn uitgesloten he ;) :P

hotdamn wat een mooie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje met lampjes en verlichting enzow zitten speulen, en ik denk dat dit het beste is.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/got-3dc18-wip9,4.jpg
Ik krijg alleen geen schaduwen van de toren op de muur.... ;(
Ik denk wel dat dit me final wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Mooi floriske
Maar ik vind die spot light een beetje buiten het geheel vallen hij past niet erg.
Ik denk als je de olielamp wil laten opvallen je hem een klein beetje licht kan laten uitzenden. Zoal met vidoepost
Ook blur kan je gebruiken alleen heb ik daar geen ervaring mee
Voor de rest erg mooi en netjes
De rest is trouwens ook lekker bezig
Nog een laatste

Reddy ik denk dat als je dit zolaat je hem beter als silouet kan houden. Want de texture van die toren is niet mooi hij te groot en het lijkt als of toren en muur van een geheel zijn gemaakt. Probeer er voor te zorgen dat je het idee van een muur krijgt die uit meerder delen bestaat. Bijv een plaatje van een stenen muur als bump map gebruiken. Daar kun je al aardig resultaat mee boeken

[ Voor 38% gewijzigd door Jaguar_e op 28-01-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zo'n "ui" mooier denken jullie?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/got-3dc18-wip9,5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Reddy ik vind je tekening niet echt 100% kloppend over komen;
je grootste pilaar, is duidelijk zichtbaar. het licht scijnt er een beetje van voor op.
neem je die boom, daar zie je dat ook de takken duiderlijk verlicht zijn van boven.
en dan heb je links onder een 'object' wat helemaal niet verlicht is.
zo als ik 't nu zie zijn er meerdere licht bronnen, terwijl de zon volgens mij de belangrijkste lichtbron is.
ik snapwel dat dat andere kapelletje (links onder) verder weg staat, maar ik vind de belichting toch een beetje 'fake'

floriske.nl _/-\o_ :9~

Nix0r anders nog iets, jawel hoor :+ wanneer met op een warm oppervlak droog e.d. een warme lucht is, stijgt deze op. zou denk ik wel phat over komen om dat zo rond de horizon te zien. beetje een soort 'doorzichtige' golfjes :D
Maar zo is ie eigenlijk ook hardstikke mooi, kameeltje d'r bij ;-)

M1lamb3r dit doet me aan de efteling / fatamorgana denken :7 netjes

Dark Blue ziet er goed uit, tof bedacht van dat 'luchtkasteel'. zou misschien leuk zijn om in de inham van de berg aan de rechterkant ook wat van die gebouwtjes te metselen.

Krusher ziet er goed uit, ik vind vooral je eerste render mooi. misschien 'iets' minder opstuivend zand. Misschien leuk om toe te voegen een 'weg' naar de ingang te maken. misschien nog een uitgedroogde palm er bij, ipv die gezonde groenen ?

RCA _/-\o_ sweeet was dat je final van laatst :) ziet er gezond uit, doe je de volgende contest ook weer mee :)
misschien de sterren achtergrond iets 'scherper' maken, maar da's eigenlijk miereneuken

dikkebanaan mooie render, hoe heb je dat voor elkaar gekregen zo'n subtiele schaduw en eenbeetje die 'cartoon' look?
wil ik ook een keer proberen in cinema :Y)

btw, oogst heb ik jou werk nu gemist? ... en doet allochtoon eigenlijk ook mee aan deze contest? zie er namelijk niet veel van staan :?

keep up the very good work }:O

[ Voor 72% gewijzigd door himlims_ op 28-01-2004 21:27 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar als ik één lichtbron gebruik op het punt waar de zon staat, wordt het een silhouet, en dan is het niet meer 3d...
en is die "ui" wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik heb eigenlijk sinds het begin niks meer van me laten horen en ga ook niet meer meedoen. (Geen tijd / inspiratie)

Ik wilde in elk geval ook even m'n petje afnemen voor floriske.nl. Held _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 20:29:
@floriske.nl: Je weet dat medewerkers van Pixar zijn uitgesloten he ;) :P

hotdamn wat een mooie :D
Voeg daarbij dat het ook geldt voor DREAMWORKS en Disney :+

@ Scarecrow : Thanx mate.
Wil wel weer graag mee doen met de volgende , als de tijd er voor het toelaat :)
Ik weet het , viel me net eigenlijk ook al op , de mapping is te groot op geblazen, waardoor het wazig ziet.( background )
Maar eerlijk is eerlijk , ik heb de final gepost en doe er dus ook niets meer aan :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 22:44 . Reden: EDIT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/1001nachtwip4.jpg

laatste wipje voor vandaag, vanavond en morgen maar eens bedenken wat ik er nog aan toe kan voegen, en hopen dat ik vrijdag nog tijd ervoor heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M1lamb3r schreef op 28 januari 2004 @ 23:19:
[afbeelding]

laatste wipje voor vandaag, vanavond en morgen maar eens bedenken wat ik er nog aan toe kan voegen, en hopen dat ik vrijdag nog tijd ervoor heb :P
Netjes hoor maar iets zit me toch dwars.
Wat is die blauw ( blauw/groene) kleur op de grond ?

Is dat mist ? -> maak er dan meer wolkjes wan
Is het water ? ---> zou kunnen het reflecteerd wel , maar maak er dan wat rimpels is, het is zo gladjes.

Ik vraag dit omdat het links kleed hier half inhangt, en zo als het nu is
komt het naar mijn idee een beetje raar over.

Tot zo ver de kleine opmerkingen.

Keep it up :) , dan wordt het een hele mooie

cherryooooooooo :)

* en voor nu " oogjes dicht en snaveltjes toe . slaap lekker :z :Z en droom 1001 dromen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/1001nacht05.jpg

Figuranten gezocht m/v
Vereisten: niet nachtblind, geen vliegangst

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 29-01-2004 01:36 . Reden: upper en lowercase waren t niet helemaal eens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 29 januari 2004 @ 01:35:
[afbeelding]

Figuranten gezocht m/v
ha ha, nice die humor, maar je pic vind ik ook zeker wel iets hebben, die horizon zo vind ik erg mooi kijken. doet me op de 1 of andere manier aan the X-files denken. geen idee waarom.
en floriske.nl, ziet er strak uit, en je was pas een paar maanden bezig met 3d'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Dark Blue schreef op 29 januari 2004 @ 01:35:

Figuranten gezocht m/v
plus...
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 03:12:
ha ha, nice die humor, maar je pic vind ik ook zeker wel iets hebben, die horizon zo vind ik erg mooi kijken. doet me op de 1 of andere manier aan the X-files denken. geen idee waarom.
...maakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22477/full.jpg

:X

Dark Blue
Waar is je luchtkasteel nou gebleven? Nu is de scene een beetje leeg (zelfs met figuranten denk ik).

floriske.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=21896&format=full&ext=.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=21896&format=full&ext=.gif

Nix0r
Ziet er ook erg netjes uit. het lijkt erop alsof die boom last heeft van wat wind, misschien kan je nog een beetje stof door de lucht laten vliegen?

dikkebanaan
Jammer dat je niet meer tijd had, want het begin zag er goed uit! :) Volgende keer beter ;).

mercarra
Ziet er ook erug sweervol uit! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op 28 januari 2004 @ 19:36:
ok, het is weer even geleden dat ik iets heb laten zien (houd het een beetje spannend :*) ) maar hier dan de laatste wip voor mijn final, ben nog steeds niet klaar dus mijn final komt waarschijnlijk echt vrijdag pas ;)

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif
M1lamb3r schreef op 28 januari 2004 @ 16:40:
maar dikkebanaan hoe kom je in gods naam aan zo'n naam :P bij de kaarsen had ik al omni lights gebruikt, omdat zo'n light net als een kaars alle kanten op schijnt, en daar zit geen fall off bij.
Hm, vreemd.. ik zou toch zweren dat 3DS MAX wel omni lights had met fall off?
(in C4D moet je die fall off eerst ergens 'aan' zetten, weet niet of dat met MAX ook zo werkt..)

En ik zie eigenlijk geen licht bij iedere kaars, maar dat kan ook aan m'n ogen liggen :)
laat ik m'n monitor maar weer de schuld geven :+

offtopic:
hoe ik aan die naam kom? tja, ik wilde iets origineels, ik zocht en ik vond.. eh.. een banaan met een lollige (nouja, als je nog in de puberjaren zit iig) woordspeling.
Scarecrow schreef op 28 januari 2004 @ 21:14:
dikkebanaan mooie render, hoe heb je dat voor elkaar gekregen zo'n subtiele schaduw en eenbeetje die 'cartoon' look?
wil ik ook een keer proberen in cinema :Y)
Radiosity, een licht en veel fotosoep, héél veel fotosoep ;)
(nee valt wel mee.. bloometje erop, hier en daar een blurretje, nog wat kleurbewerkingetjes, en klaar is banaan)

De scheve verhouding voor de grootte van de objecten zal er ook wel aan meehelpen om het er cartoonachtig uit te laten zien..
Vind het wel grappig eigenlijk, denk dat ik dat maar zo laat :)
Kheldar schreef op 29 januari 2004 @ 04:24:
dikkebanaan
Jammer dat je niet meer tijd had, want het begin zag er goed uit! :) Volgende keer beter ;).
Ik ga nog een hele dag door prutsen hoor :)
[/volleglazenmode]

/me moet en zal er een lading tapijten neerleggen.. een Oosterse markt zonder tapijten is als een tang zonder varken. Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Ben ik nou de enige die niet begrijpt waarom nu iedereen zo hitsig wordt van floriske.nl's creatie?? Ik bedoel het ziet er aardig uit (en dat zag het ook al, wat het nog vreemder maakt), maar dat de belichting te wensen overlaat is een behoorlijke understatement, en bovendien zie ik nog niet echt ergens een texture, of iets wat er ook maar ook lijkt. De Achtergrond is goed gekozen, maar ik erger me behoorlijk aan de JPG-compressie, en daarnaast is ie duidelijk iets teveel uitvergroot. Ik weet niet of je dit met een alpha channel hebt gedaan, maar dat zou waarschijnlijk een beter resultaat opleveren. Die rood/oranje gloed voegt trouwens wel enorm veel toe aan je scene :)

@Kheldar: geweldig :P

@M1land3r (?): Wat is (wordt) het?? En wat zweven die tapijten daar verticaal rond? :?

@Nixor: Ziet er echt fantastisch uit :) Stukken beter als die floriske.nl naar mijn mening. Vooral dat plasje water ziet er mooi uit. Enige minpunt is die koepel. Is gewoon een omgedraaide pot, met een erg verkeerde bumpmap erop. Bouw er nog een verdieping boven op, detailleer het een beetje, en zet er dan nog een bescheiden koepel op :)

@Dark_blue: Ik dacht dat je in vue geen organische modellen kon maken.. "t worden toch zeker geen primitive-vrouw en man, bestaande uit cilinders en spheres :P Kleurgebruik zoals altijd geweldig, alhoewel ik toch nog wel met levels in photoshop zou gaan spelen als je daar morgen nog de tijd voor hebt :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:36
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 17:35:
[...]

Ach vandaar Dank voor de uit leg Rareaap :)
Dat krijg je er van als je ineens van V2 overstapt naar V6.
Je mist dan een stukje evolutie van het programma :+
Hier nog zo één die net overgestapt is van V2 naar V6 (nieuwe computer doet wonderen), dus ik ga de volgende contest ook maar eens meedoen.
Suggesties:
Prehistorie
Kabouters
Het is misschien ook wel leuk om voor de verandering ipv een contest eens een workshop te houden, zoals bijvoorbeeld hier.

Kwaliteit van het spul dat hier tegenwoordig gemaakt wordt is trouwens erg hoog, hulde!
Ennuh, inqeustos, ik vind het plaatje van floriske er toch wel erg goed uitzien hoor, de belichting zorgt juist voor een onheilspellende sfeer, het spotje op de lamp is alleen erg jammer :X
Wat betreft materialen snap ik je probleem ook niet, het ziet er gewoon uit als steen. Het idee van materialen is juist dat ze niet opvallen of je aandacht trekken, maar ervoor zorgen dat je het plaatje als 'echt' ervaart.

PS: 3d-projectjes die ik ga afmaken nu ik m'n nieuwe pc heb:
M'n wagon uit het GoT-trein project (ja, dat is heeeel lang geleden)
M'n eigen hoofd patch-modellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Toiletman op 29-01-2004 15:30 ]

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als floriske.nl z'n scene aan de hand van Aladdin van Disney gemaakt heeft, vind ik niet dat er veel meer textures op hoeven. Wel mag het spotje iets subtieler en zou het er dan imo wat meer 'cartoony' uit mogen zien. Verder vind ik het op het moment wel een van de betere wips. :)

@inquestos: ga je zelf nog wat inleveren dan? :P (nee, ikzelf niet ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb nu één lichtbron, en het kapelletje links-onder is nu ook goed getextured.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/got-3dc18-wip10.jpg
c&c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toiletman schreef op 29 januari 2004 @ 15:26:
[...]

Hier nog zo één die net overgestapt is van V2 naar V6 (nieuwe computer doet wonderen), dus ik ga de volgende contest ook maar eens meedoen.
Suggesties:
Prehistorie
Kabouters
Het is misschien ook wel leuk om voor de verandering ipv een contest eens een workshop te houden, zoals bijvoorbeeld hier.

Kwaliteit van het spul dat hier tegenwoordig gemaakt wordt is trouwens erg hoog, hulde!
Ennuh, inqeustos, ik vind het plaatje van floriske er toch wel erg goed uitzien hoor, de belichting zorgt juist voor een onheilspellende sfeer, het spotje op de lamp is alleen erg jammer :X
Wat betreft materialen snap ik je probleem ook niet, het ziet er gewoon uit als steen. Het idee van materialen is juist dat ze niet opvallen of je aandacht trekken, maar ervoor zorgen dat je het plaatje als 'echt' ervaart.

PS: 3d-projectjes die ik ga afmaken nu ik m'n nieuwe pc heb:
M'n wagon uit het GoT-trein project (ja, dat is heeeel lang geleden)
M'n eigen hoofd patch-modellen.
Dat workshop-idee vind ik wel leuk. Maar zou daar dan ook een 2d-versie kunnen van gehouden worden? Of als iemand een suggestie heeft voor een KDE-Desktop 3D-prog mag het ook wel een 3D workshop worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

aangestoken door alle deelnemers, ben ik ook wat gaan model'en.

Helaas zal het hierbij blijven, omdat ik geen tijd meer heb de komende dagen :/

hierbij mijn WIP (maar doe dus niet mee met de contest....)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/1001.JPG

let niet op de materialen, die zijn er alleen snel opgegooid voor het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/HXVAKIMR69/picserver.png

- textures verkeerd gemapped (zie bv bovenop de marktkraampjes)
- straatsteentjes
- straatshader
- raampjes
- tonnetjes zien er nu wat realistischer uit
- nog altijd mislukte belichting (deurtje is niet goed zichbaar, schaduw van poortje ligt te ver weg)
- morgen nog een dag: denk dat ik eindelijk weet hoe ik die <censuur> tapijten kan maken (nu nog ervoor zorgen dat ze er niet uitzien als servetjes dankzij m'n mislukte tapijtshader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tie-rep schreef op 29 januari 2004 @ 19:32:
aangestoken door alle deelnemers, ben ik ook wat gaan model'en.

Helaas zal het hierbij blijven, omdat ik geen tijd meer heb de komende dagen :/

hierbij mijn WIP (maar doe dus niet mee met de contest....)
[afbeelding]

let niet op de materialen, die zijn er alleen snel opgegooid voor het idee :)
Hm, plaatje veranderd om de paar minuten in een andere kleur? :)

Jammer dat het alleen bij een wip blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, krijgen we straks allemaal plop kabouters?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Tot mijn spijt heb ik de afgelopen week geen tijd meer kunnen opbrengen voor deze tijdrovende klus. Ik meld mij bij deze af, en wens jullie nog veel succes verder

:) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer Senzuboon

Je ging anders de goede kant op, hopenlijk de volgende contest beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

kabouters, hm... maak het dan iets breder door bijv. sprookjes of zo, dat is een lekker breed onderwerp en voor ieder wat wils (gebouwen / chars / stills)

hm.. hoewel, floriske.nl is dan wel erg snel klaar ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen ook vooruitlopen op de zaken he ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:00:
We kunnen ook vooruitlopen op de zaken he ;) :P
U R right ! excuses

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we dan ook meteen de contest voor 2044 door nemen als we toch bezig zijn.
Misschien wel aan te raden om tussen nu en de volgende contest wat adem pauze te nemen.

Volgens mij moeten er onderhand een paar mensen helmaal gaar zijn na dat gehang achter het scherm. ( waaronder me zelf :) ) .

Zo zij de notie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:14:
...
Volgens mij moeten er onderhand een paar mensen helmaal gaar zijn na dat gehang achter het scherm. ( waaronder me zelf :) ) .

...
:P ik ben professioneel schermhanger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij deze mijn FINAL :)
of het nou arabian nights of 1001 nights moet zijn in het engels is me niet echt duidelijk ;), maar ik ga maar voor de arabian versie :)

Afbeeldingslocatie: http://www.photocountry.com/users/13569/Finalnick.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg mooi Nix0r , dat zand op de binnen plaats ook :)
heel erg netjes gedaan...... Petje af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 07:32
bijdeze mijn final ;)

(plaatje is klikbaar voor grotere versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.warped.nl/stuff/1001_final_small.jpg

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
@dikkebanaan; grappig :)

@Nixor; erg mooi geworden

@Sjink; schitterend

En als ik dan toch commentaar zou mogen geven; jammer dat alles eigenlijk in 1 kleurtje is... wat gouden koepels ofzo zouden niet misstaan hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door LiToKi op 30-01-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
@Sjink; schitterend
Tnx :)
En als ik dan toch commentaar zou mogen geven; jammer dat alles eigenlijk in 1 kleurtje is... wat gouden koepels ofzo zouden niet misstaan hebben.
Ben ik helemaal met je eens ben alleen een beetje te lui daarvoor en eigenlijk had ik geen zin meer om er nog verder aan te werken. :P

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sjink schreef op 30 januari 2004 @ 00:21:
bijdeze mijn final ;)

[afbeelding]
Prachtig, wat een detail! Ook mooi hoe die rotsen er bij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
sjink schreef op 30 januari 2004 @ 00:35:Ben ik helemaal met je eens ben alleen een beetje te lui daarvoor en eigenlijk had ik geen zin meer om er nog verder aan te werken. :P
Hehe :). De volgende keer misschien eens kijken naar de 'instance' optie van c4d, kan je al die ge-copy-paste torentjes/koepeltjes in 1 keer veranderen.

Of alle soortgelijke bouwonderdelen in 1 groep gooien.

Maar goed werk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 30 januari 2004 @ 00:26:
jammer dat alles eigenlijk in 1 kleurtje is... wat gouden koepels ofzo zouden niet misstaan hebben.
Ik had hier ook graag wat meer wips van gezien; dan hadden we de ontwikkeling van het geheel wat beter kunnen zien. Nu staat het er in één keer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
Ik had hier ook graag wat meer wips van gezien; dan hadden we de ontwikkeling van het geheel wat beter kunnen zien. Nu staat het er in één keer...
ik heb het in begin 3 wips gepost ;)

Heb trouwens de koepels goud gemaakt, nu nog een nachtje renderen voor het resultaat te zien :)

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 23:10:
bij deze mijn FINAL :)
of het nou arabian nights of 1001 nights moet zijn in het engels is me niet echt duidelijk ;), maar ik ga maar voor de arabian versie :)

[afbeelding]
bijdeze mijn final ;)

[afbeelding]
Alle bananen op een stokje! :9~
Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstig mooi sjink :o ben benieuwd naar het resultaat morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 13:03
bijdeze mijn final ;)

[afbeelding]
Als ik dat zie, krijg ik meteen zin om Prince of Persia: Sands of Time weer te gaan spelen.

Errg mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijdeze mijn final ;)

[afbeelding]
Mooi, ja, maar niet passend bij een 1001 nacht.. Eerder bij een architectural contest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
Mooi, ja, maar niet passend bij een 1001 nacht.. Eerder bij een architectural contest :P
Tja, geloof dat de helft van de mensen die meedoen een gebouwtje aan t maken zijn ;)

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Is het trouwens niet een idee om bij de uitslag nog alle final plaatjes erbij te posten??
Dan hoef je ook not meer zo in het topic te zoeken naar wlek plaatje nou bij wie hoort.

@Sjink, echt prachtig dat paleis!!! _/-\o_

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjink schreef op 30 januari 2004 @ 02:09:
[...]

Tja, geloof dat de helft van de mensen die meedoen een gebouwtje aan t maken zijn ;)
Een gebouwtje ja, niet een complete stad als een kasteel :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
Goude koepeltjes! ;) Ben er alleen niet zo zeker van of ik ze wel zo mooi vind :/

Afbeeldingslocatie: http://www.warped.nl/stuff/1001gold_final_small.jpg

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjink schreef op 30 januari 2004 @ 01:34:
ik heb het in begin 3 wips gepost ;)

Heb trouwens de koepels goud gemaakt, nu nog een nachtje renderen voor het resultaat te zien :)
Ik bedoel dat je na die 3 wips geen wips meer gepost hebt. ;)

Maar die gouden koepeltjes maken je gebouw/paleis/stad een stuk completer. Very nice! :) Zeker niet een van de origineelste inzendingen, maar wel een van de mooist uitgewerkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjink: ik gebruik jouw render nu als bureaublad achtergrond. Mn vorige achtergrond was er een van iemand uit de vorige contest. Wees vereerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik vindt die gouden beter. Misschien helpt het jouw ook een mening vormen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjink
gezien de positieve reacties op de gouden koepeltjes mag deze versie als final gezien worden ;)

En dank u zeer voor alle positieve reakties :P

*blup*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07
sjink schreef op 30 januari 2004 @ 08:18:
Goude koepeltjes! ;) Ben er alleen niet zo zeker van of ik ze wel zo mooi vind :/

[afbeelding]
WOW :9~
deze (en je niet gold render) zitten inmiddels in de backgrounds/GoT dir ;)
vind je gold versie mooier (al hadden de kleine koepeltjes mischien beter rond kunnen zijn).

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Mooi nixor
Prachtig sijnk

Ik zal mijn final nog maar een keetje posten
zodat me niet het hele topic door hoeft te wroeten
Zie hier mijn Final

http://www.anzwers.org/free/jaguare/Contest18.html