[3D] Contest v18: Duizend en één nacht Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 10:12:
Je spreekt jezelf tegen, mercarra
Je hebt helemaal gelijk. Ik wilde meteen al teveel. :) Maargoed. Dan leg ik uit hoe het werkt, misschien dat je er wat aan hebt. Misschien dat ik het veel te simpel uitleg, je kan altijd nog mailen naar het adres in mijn profiel.

Maak een plane, met bijvoorbeeld 6x6 segmenten. (staat in hetzelfde rijtje als box) De lengte en breedte in de verhoudingen van een palmblad. Vink ''generate mappings coords' aan.
Maak een materiaal, en vink 2-sided aan bij shader basic parameters. Hierdoor zie je de boven en onderkant van het blad straks. Ga naar de maps van het materiaal. Klik op 'none' achter diffuse color.
Kies bitmap. Zoek een bitmap met wat groens. Bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://www.hallofheads.com/tutorials/tut2/realleaf.jpg
Als opacity (staat in hetzelfde rijtje als diffuse) gebruik je een zwartwit plaatje. Zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.hallofheads.com/tutorials/tut2/realleafopac.jpg Alleen nu dus in de vorm van een palmtak.

Deze zal je zelf moeten maken in bv photoshop. Ik hoop dat je wat kennis hebt over layers e.d.

Dit materiaal ken je toe aan je plane.

Nu komt er een lastig gedeelte wellicht. Gebruik de bend modifier uit de modifier list. Hopelijk weet je deze te vinden, anders moet je maar even in de help kijken. Ik heb 3ds max hier niet echt bij de hand, (alleen met vnc nu even, dat werkt niet echt) dus de settings van de bend modifier kan ik je zo niet uitleggen. je kan hiermee (duh..) een object buigen. Speel wat met de settings, hopelijk komt je eruit.
Ook de noise modifier kan je nog gebruiken, hierdoor worden de vexteces van je object at random verplaatst zodat het wat natuurlijk lijkt.

Misschien kom je zo tot een palmblad, en kan je wat duplicates maken zodat je een echt boom hebt. Ik heb alles erg rommelig geschreven, en ben er vanuit gegaan dat de bitmap er niet 90 graden gedraaid op komt te zitten. In dat soort gevallen loop je waarschijnlijk vast. Sorry...

In dat geval, eigenlijk sowieso een aanrader: http://home.hccnet.nl/w.v...deel%202%20texturing.html een hele goede tutorial van oogst.

Zelf ben ik nu zover, alleen heb ik de belichting op het prinsesje wat te vel staan. Ook de stenen worden er zo niet beter op. Wel heb ik DOF gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/wip4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Mercarra op 18-01-2004 13:28 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ff een geintje tussendoor :)

Zeer interressant dit:
Ze bouwen rare moskees tegenwoordig :P :
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/geintje.jpg

7(8)7 <-- klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
mercarra schreef op 18 januari 2004 @ 13:22:

Zelf ben ik nu zover, alleen heb ik de belichting op het prinsesje wat te vel staan. Ook de stenen worden er zo niet beter op. Wel heb ik DOF gebruikt.
[afbeelding]
Ik vind de belichting niet denderend, en ook de dof blur komt niet mooi over. De focus ligt op haar, en dat zou je eigenlijk moeten verduidelijken door dus echt die 'superblur' op iets compleet vooraanstaands te gooien. Dat heb je niet, maar wel een bed dat halverwege staat - en wat dus een 'half' effect geeft.
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 17:12:
ok, ff een geintje tussendoor :)

Zeer interressant dit:
Ze bouwen rare moskees tegenwoordig :P :
[afbeelding]

7(8)7 <-- klik
Tja... dat idee kreeg ik al toen ik je moskeetje in de eerste render zag staan :P
Het is natuurlijk wel grappig maar het mooiste zou zijn als je het natuurgetrouw zou bouwen, zodat je er in later stadium ook nog eens vanaf een ander punt een render van zou kunnen maken, iets wat nu niet kan. Wel jammer dus eigk :{ ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

zow, ik vertrek zo naar leusden en kom dinsdag pas weer terug, ofwel * floriske.nl zit een aantal dagen zonder pc :'(

Maar vandaag wel weer wat verder gekomen dus nog ff vlug een rendertje tussendoor, ben momenteel met de poten bezig, dus vandaar dat die nog niet zo denderend zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/1001wip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
floriske.nl schreef op 18 januari 2004 @ 18:19:
zow, ik vertrek zo naar leusden en kom dinsdag pas weer terug, ofwel * floriske.nl zit een aantal dagen zonder pc :'(

Maar vandaag wel weer wat verder gekomen dus nog ff vlug een rendertje tussendoor, ben momenteel met de poten bezig, dus vandaar dat die nog niet zo denderend zijn ;)

[afbeelding]
erg mooi! wel ff andere sky kiezen, hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57

[afbeelding]
Ziet er zeker niet slecht uit, dat zand ook zeker niet. Gaat nog wel iets worden, daar heb ik al het vertrouwen in :)

Maar idd, als die wolken er waren zou 't er niet zo droog zijn. En ja, als die leeuw (of wat is het nou, ik weet nu alleen dat het géén twisted rabbit is :P ) van zand was gemaakt zou die ook allang ingestort zijn. Ik ken de film niet, maar ik denk dat het een soort sfinx zou moeten zijn?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

van zand was gemaakt zou die ook allang ingestort zijn.
Hoe kan een betoverde grot nu instorten? Hij stort alleen in als je de schatten aanraakt.

Aladdin is een leuke film :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:37
mercarra, mooi gedaan! Maar ik vraag me wel af of dat glas in lood op zijn plaats is? Misschien kan je iets moois doen met wapperende zijdenlakens/gordijnen want de europese ridders hadden niet zo'n grote invloed in het midden oosten :P.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug uit de frans talige Ardenne
en meteen weer achter het Engels talige animatie paket :)

Ik zie dat er weer fraaie tekeningen bij gekomen zijn :)

nieuw in tekening :
zwaard , hoofd van de geest/genie , torentjes
schaal waar rook in was verweiderd om het lichaam meer uit te kunnen strooien in rook vorm.
plantjes voor de diepte werking

Te doen :
grote poort, detail afwerking , eventueel een beetje haar op het kale hoofdje :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/ghost_upload.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 00:53 . Reden: import : foto + tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Ziet er gaaf uit RCA. Mooie handen, goeie overgang van 'lichaam' naar rook. Dat word een mooie. En het worden er zoveel (mooie ;)).

Ik ben er ook maar weer mee dorrgegaan na er een week niet naar gekeken te hebben. Misschien dat het nu wat duidelijker word wat de scene moet worden? :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/daanboon/wips/1001_nacht_wip_6.jpg

Moet nog veel gebeuren. :/

• Bumpmap voor die broek fixxen.
• Riggen enzo.
• Omgeving maken

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schöne creaties floriske en RCA :)
hier mijn nieuwe wip; Afbeeldingslocatie: http://www.zauberpilz.com/upload/pictures/wipp2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank :)

Dat van jullie ziet er ook heel goed uit. ( ga zo door ! )
Dit wordt een nek aan nek race :9

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 12-09 14:15
@Nixor: Lief :). Maar wel een tikje donker naar mijn smaak. En de texture van de 'koepel' (of hoe dat dak ook officieel mag heten) is te groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
LiToKi schreef op 20 januari 2004 @ 13:27:
@Nixor: Lief :). Maar wel een tikje donker naar mijn smaak. En de texture van de 'koepel' (of hoe dat dak ook officieel mag heten) is te groot :)
de zon gaat vast onder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, an-der per-spec-tiiiiieeef! :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/anderperspectief.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 01:38:
schöne creaties floriske en RCA :)
hier mijn nieuwe wip; [afbeelding]
je hebt je grote tiet met tepel nog niet veranderd, ik zou deze iets kleine maken. Of een klein kapelletje net onder de 'tepel' maken :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 20 januari 2004 @ 13:27:
de texture is idd te groot, dat ie donker lijkt komt mede doordat er nog geen omgeving is :), maar hij word sowieso niet echt heel licht omdat de zon vrij laag staat en op t punt staat onder te gaan :)
Scarecrow schreef op 20 januari 2004 @ 17:20:
[...]

je hebt je grote tiet met tepel nog niet veranderd, ik zou deze iets kleine maken. Of een klein kapelletje net onder de 'tepel' maken :)
ik zit nog steeds te denken wat ik met dat ding wil doen :), dr moet sowieso nog t een en ander aan veranderd worden, want zoals ie nu is is ie vrij kaal, en vanaf mn top gerenderd lijkt het idd net n tiet :). Ik volg je kapel idee alleen niet echt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Echt gaaf gedaan _/-\o_ mijn mond viel open van de verbazing... :) is dit geinspireerd op alladin trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

inquestos schreef op 18 januari 2004 @ 21:06:
[...]

Ziet er zeker niet slecht uit, dat zand ook zeker niet. Gaat nog wel iets worden, daar heb ik al het vertrouwen in :)

Maar idd, als die wolken er waren zou 't er niet zo droog zijn. En ja, als die leeuw (of wat is het nou, ik weet nu alleen dat het géén twisted rabbit is :P ) van zand was gemaakt zou die ook allang ingestort zijn. Ik ken de film niet, maar ik denk dat het een soort sfinx zou moeten zijn?
het is een op een sphinx gebaseerd leeuwachtig iets ;) *foei dat je alladdin niet gezien hebt :D * * floriske.nl zelf ook al lang niet meer trouwens :*)
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:56:
[/ME]
[...]

Echt gaaf gedaan _/-\o_ mijn mond viel open van de verbazing... :) is dit geinspireerd op alladin trouwens?
jep, g"inspireerd op alladdin indeed :D

* floriske.nl wil even zijn comlimenten uiten voor alle wips tot nu toe!!

Zoals hierboven reeds gezegd zal dit denk ik een nek aan nek race worden!!!

p.s uiteraard wordt mijn sky nog veranderd :d dit is een van de standaard 3dmax skies.

[ Voor 54% gewijzigd door floriske.nl op 21-01-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is Aladdin stelletje cultuurbarbaren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 17:46:

[....] Ik volg je kapel idee alleen niet echt? :?
Ik denk dat hij dit idee bedoelt :)
Een soort van uitkijk post of een kamer met raampjes net onder het smalle gedeelte van het dak.

Something like this ??? :P 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/dakje.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice jongens,

Ik zal morgen mijn eerste WiP eens posten 8)

--

En ook eens wat uitgebreider commentaar/tips geven :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg vroege wip (1):
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/T31SHQT4Y3/picserver.png

Detail zal moeten komen van een hoop raampjes, marktkraampjes, kleden, kannen, potten, kruiken, minder perfecte muren, .., en vooral van de shaders en textures.
Verder kloppen de verhoudingen nog helemaal niet (en het moet eruitzien als een smal straatje is, niet een brede winkelstraat).
Detail in de verte achter die poort moet nog komen.

Ben erg benieuwd of dit gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi en gewaagd om een hele omgeving te maken.

Me likes dat verschrikkelijke elegante poortje, die vormen probeerde ik ook te krijgen , maar het werdt helemaal niets *sniff

Vraag : dat hekwerkje op het rechter gebouwdje... Is dat op gebouwd uit allemaal losse elementen of werk je hier met een transparant optie ?

En och , wanneer je aan twee kanten marktkraampjes maakt, wordt het allemaal vanzelf veel smaller, krapper en gezelliger :*)

Maar om heel kort te zijn en te blijven ... Go go go ! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, ik vrees dat ik opnieuw kan beginnen :|

Een crashende 3D Max heeft m'n file vernaggelt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:38:
[...]

Ik denk dat hij dit idee bedoelt :)
Een soort van uitkijk post of een kamer met raampjes net onder het smalle gedeelte van het dak.

Something like this ??? :P 8)

[afbeelding]
idd zo iets
* himlims_ ken niet 3d

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 21-01-2004 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 10:00:
Mjah, ik vrees dat ik opnieuw kan beginnen :|

Een crashende 3D Max heeft m'n file vernaggelt :/
1. Sla je scene om de zoveel tijd op in een nieuwe file, bv scene01, scene02 etc.
2. Kijk in je autosave dir.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Sla je scene om de zoveel tijd op in een nieuwe file, bv scene01, scene02
Dit laat je max wel zelf doen heh ;) (Precerences -> Files -> File Handling -> Increment on save). Is iedereen wel aan te raden trouwens, helemaal als je veel met Brazil zit te spelen :P.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpegernie schreef op 21 januari 2004 @ 14:16:
[...]
Dit laat je max wel zelf doen heh ;) (Precerences -> Files -> File Handling -> Increment on save). Is iedereen wel aan te raden trouwens, helemaal als je veel met Brazil zit te spelen :P.
Op zich heel handig als je niet zo vaak saved, maar als je net zoals ik elke minuut Ctrl+S indrukt geeft dat vrij veel files :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 09:41:
Me likes dat verschrikkelijke elegante poortje, die vormen probeerde ik ook te krijgen , maar het werdt helemaal niets *sniff
Ben zelf nog niet helemaal tevreden over het poortje (de rondingen zijn gedaan met een simpele cubic spline, welke daarna is gebruikt om de vorm uit een cube te booleanen - erg simpel :)).
Vraag : dat hekwerkje op het rechter gebouwdje... Is dat op gebouwd uit allemaal losse elementen of werk je hier met een transparant optie ?
(ik gebruik atm Cinema 4D _/-\o_)

Het hekwerkje bestaat uit een simpele cube object (met een aantal segmenten over de x en z-assen (uit m'n hoofd, weet niet zeker)) in een atom-array en met (alweer) een mix van booleans.
Ik probeer om het meeste ge-autogenereerd te maken (dmv het gebruik van primitieven, modifiers, etc) zodat ik niet iedere keer een paar seconden hoef te wachten tijdens het opslaan van het bestand (omdat er dan zoveel polygonen naar de HDD moeten worden geschreven).

Het hekwerkje (en bijna alles wat er nog bij gaat komen) bestaat iig helemaal uit polygonen, geen gefake met transparante textures enzo :)
En och , wanneer je aan twee kanten marktkraampjes maakt, wordt het allemaal vanzelf veel smaller, krapper en gezelliger :*)
Daar heb je gelijk in :)

De belichting (moet nog komen) en schaduwen moeten het ook wat gezelliger maken, maar ik weet niet of dat allemaal gaat lukken voor de final (vooral belichting zonder radiosity, waarmee ik voor een scene als deze minimaal zo'n 30 á 40 lampen moet plaatsen en tweaken :{), ook omdat ik nog lang niet m'n DLR boek uit heb gelezen.
Erg mooi en gewaagd om een hele omgeving te maken.

...

Maar om heel kort te zijn en te blijven ... Go go go ! :)
Tnx :)

btw. Ik zei ergens aan het begin van dit topic dat ik een dag van tevoren ga beginnen met renderen.. ik denk dat ik daar maar 2 dagen van maak :P
(radiosity is nogal.. eh.. langzzzzzaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

zow, mijn werk voor vandaag zit er weer op, niks aan mijn model gedaan, maar geprobeerd de scene, model en belichting zo goed mogenlijk op te zetten als op het plaatje waarvan ik werk, zodat ik wat kon kloten met belichting (benk nog niet veel mee bezig geweest) en jullie ongeveer kunnen zien wat mijn bronmateriaal is ;)

dit is dus niet de bron maar mijn render :P

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/1001wip5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door floriske.nl op 21-01-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op 21 januari 2004 @ 21:28:
zow, mijn werk voor vandaag zit er weer op, niks aan mijn model gedaan, maar geprobeerd de scene, model en belichting zo goed mogenlijk op te zetten als op het plaatje waarvan ik werk, zodat ik wat kon kloten met belichting (benk nog niet veel mee bezig geweest) en jullie ongeveer kunnen zien wat mijn bronmateriaal is ;)

[afbeelding]
heel heel mooi floriske.nl

/me krijgt allemaal aladin flashbacks

maar waren in die tong niet allemaal traptreden of was dat alleen aan de "binnenkant"van de tong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me trouwens op dat Dark Blue erg stil is geworden na die prachtige eerste WIP in zendingen .

Gaat het wel goed daar ?
Ben zo benieuwd wat het gaat worden :)

Of ligt het allemaal maar aan mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:31:
Het valt me trouwens op dat Dark Blue erg stil is geworden na die prachtige eerste WIP in zendingen .

Gaat het wel goed daar ?
Ben zo benieuwd wat het gaat worden :)

Of ligt het allemaal maar aan mij 8)
Ja... nee ligt aan mij... :{ Ik moet gauw weer bezig

Wat was het hele euvel nu: Ik had in mijn dummy, mijn schetsboek, op 2 bladzijden een overzicht getekend. Maar, mijn 'parkeergaragedak' was daar geen stap verder dan wat je nu op de WIP ziet. Ik wist wel dat ik ergens 'vooruitgang' en ideeën had staan, maar waar?

Zit ik gisteren in de trein, wil wat nieuws opschrijven dus sla de bladzijde om... hééy... heel dun een potloodtekening... _o_ met mijn hele overzicht van mijn daar al ontwikkelde dakterras :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:09:
[...]

heel heel mooi floriske.nl

/me krijgt allemaal aladin flashbacks

maar waren in die tong niet allemaal traptreden of was dat alleen aan de "binnenkant"van de tong?
neej die leeuw verteld eerst een of ander heel verhaal, op het moment dat ze binnen gelaten worden rolt zijn tong uit en veranderd in een trap (iets dergelijks was het geloof ik ;) ) mijn bronmateriaal heeft in ieder geval ook geen traptreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaar DB :)
Dacht even dat je het misschien op gegeven had :?

* had gekunt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 23:04:
Vandaar DB :)
Dacht even dat je het misschien op gegeven had :?

* had gekunt :|
Dan ken jij mij nog niet... wanneer ik opgeef is dat om vijf minuten voor twaalf, ... wanneer ik mijn render niet meer afkrijg en ik toch een flutscène in elkaar gedraaid heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Zeer mooie belichting ik meen me te herinneren dat hij ook sprak dus... maak er een animatie van :P met aladin erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos

[afbeelding]
Jij gaat dus ook voor een nachtscene?? Ziet er al goed uit, alleen mag er wat meer contrast in.

@Senzuboon: Het kruis van je alladin zit echt nog steeds veelste hoog. Anatomisch correct hoeft en zal ie niet worden, maar dit ziet er gewoon nogal vreemd uit.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Nou zie hier mijn eerste wip

http://www.anzwers.org/free/jaguare/ContestV18.html

Het wordt een stad, dit is de stadspoort
Er moet nog een hoop gebeuren
Maar ja dat zagen jullie vast ook wel

C&C plz

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er al mooi uit hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaargh!! m'n hart sloeg even een slag over toen ik dit las.. gelukkig is het toch nog heel iets anders dan ik eerst dacht :)
(da's positief bedoeld, uiteraard)

/me was even bang dat iedereen nu van de paleisjes over zou stappen op straatjes en zo, daar gaat de originalitiet 8)7

---

@floriske.nl:

Erg mooi, ik dacht eerst écht dat het een shot van de film was :D
(misschien dat dat kwam omdat ik geen lenzen in had, maar toch.. het ziet er erg goed uit)

Misschien een leuk idee om de camera wat hoger te zetten, uit te zoomen, en dan Jafar en Aladdin (van de achterkant) of Gazeem (die dief aan het begin van de film, welke door de grot wordt opgevreten) er voor te zetten?
(en ook zodat het allemaal wat groter en massaler lijkt, het is tenslotte een woestijn :))

---

Anyway, hier is mijn update/wip(2) van de dag:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/1X95WIU5QX/picserver.jpeg

Sommige attributen zwemmen in de straat, dat gaat morgen natuurlijk gefixt worden.
En die waslijn lijkt meer op een waskabel.. nja.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms heb je mazzel en vind je toch nog een backup terug van je scenefile :D Bleek dat ik een kopie had in een directory GoT... :Y) /me Krusher kan weer verder

WiP

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/1001nacht_wip03.jpg
De bedoeling was om een zandstorm te maken- nu is het meer een luchtkasteel :P :+, maar met PFsource en 10000+ particles een storm veroorzaken vind m'n puter niet leuk :/ Ik moet dus op zoek naar iets anders. Weet iemand iets?
Ow, ik heb nog maar 8 dagen, dus dat word bikkelen :X

Ach, het is leuk en leerzaam om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very Nice _/-\o_

Grrr , en ik heb de laaste dagen nodig voor fe Hoofd poort bij het balkon , het wil echt niet zo als ik het in gedachte heb .
Soms heb je van die dagen |:(

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ziet er goed uit! Alleen 1 puntje van kritiek. Ik vind de hoeken van je gebouwen wat te rond, misschien kan je daar wat scherpere randen aan maken. Ga je het geheel nog texturen?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

@DikkeBanaan: Hele mooie wip. Persoonlijk vind ik die ronde hoeken aan de gebouwen wel heel mooi, vooral omdat ze daaro waarschijnlijk die dingen met de hand afsmeren ;)

Ik vind vooral die tonnen en die deur heel mooi. Ik vind dit soort wips vaak het mooist, nog mooier dan na het texturen 8)7

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Als ik al dit moois zie zit ik eraan te denken om weer te beginnen met 3D zodra ik een snellere PC heb.

Heb het toen 2 maanden gedaan en vond het aan de ene kant leuk en aan de andere kant saai.. maar dat komt ook omdat renderen zolang duurt met een athlon tb 850..

ga zo door gasten, erg mooie renders in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 14:26
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:55:
[...]

Anyway, hier is mijn update/wip(2) van de dag:

[afbeelding]

Sommige attributen zwemmen in de straat, dat gaat morgen natuurlijk gefixt worden.
En die waslijn lijkt meer op een waskabel.. nja.. 8)7
heel mooi vind ik!
hoe doe je dat om die kleuren zo te krijgen? lichte schaduw, en vooral dat die donkere hoekjes wat ik zou hebben bij jou toch nog zichtbaar zijn (zoals echt daglicht)? heb je daar dan al je definitieve belichting bij gebruikt of moet die ook nog veranderen wanneer de textures komen?
en die matte kleur?
(heb veel vragen hé, maar ik bewonder dan ook zo een wip :p )

[ Voor 7% gewijzigd door LittleWan op 23-01-2004 10:44 ]

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

LittleWan schreef op 23 januari 2004 @ 10:40:
[...]

hoe doe je dat om die kleuren zo te krijgen? lichte schaduw, en vooral dat die donkere hoekjes wat ik zou hebben bij jou toch nog zichtbaar zijn (zoals echt daglicht)? heb je daar dan al je definitieve belichting bij gebruikt of moet die ook nog veranderen wanneer de textures komen?
Ik denk dat hij gebruik heeft gemaakt van de Skylight optie in 3dsmax. Als je meer wilt weten hierover zou ik wat zoeken over Global Illumination en/of radiosity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo te zien is dat een GI render geweest (Global Illumination), dat heb ik ook bij mijn render, het licht wat je ziet is niet van een lamp oid maar omgevingslicht.
Kost wel wat rendertijd O-)

Ik maak gebruik van een plugin rendersystem, Final Render.

edit:
ik ben traag vandaag :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Hertog_Martin schreef op 23 januari 2004 @ 09:43:
Als ik al dit moois zie zit ik eraan te denken om weer te beginnen met 3D zodra ik een snellere PC heb.

Heb het toen 2 maanden gedaan en vond het aan de ene kant leuk en aan de andere kant saai.. maar dat komt ook omdat renderen zolang duurt met een athlon tb 850..
Ik heb nu een duron 1200, daarvoor een 700. Niets aan de hand hoor, minder dan een minuut renderen.

- Krusher
Leuke sfeer. De zandstorm lukt vast nog wel. Het metaal op de torens is wel wat geel.

- Jaguar_e
Tja, hier kan ik nog weinig over zeggen. Ik ben benieuwd naar de materialen.

-floriske.nl
Erg mooi! Vooral met deze belichting nu. Ik hoop dat er nog wat mensen bijkomen om het geheel compleet te krijgen. De uitdrukking van het gezicht van het beest is net echt.

-Reddy
Niet veel verder dan eerst. Ik heb nog een compleet palmblad liggen... bij mij stond het niet.

- dikkebanaan
Mooie zachte belichting, niets op aan te merken.

- Nix0r
Die texture op de koepel heb je al aangepast? Een omgeving maken zal nog een hele klus worden.

-Senzuboon
Inderdaad even zijn kruis aanpassen.

-RCA
Aparte sfeer. De fog zou wat meer in het plaatje moeten passen, en die tieten, die gaan niet mooi over in de rest van het lichaam.

-Dark Blue
Ben je al verder? Weinig meer gezien de laatste tijd.

Mocht ik iemand hebben overgeslagen, dat kan gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/wip5.jpg

kussen moet anders...
lichtkleur... mwah...

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra: de kleur van het licht klopt idd niet helemaal, maar de richting volgens mij ook niet. Het lichtste punt in de luchttexture zit net rechts van mevrouw, terwijl de schaduw op de vloer van helemaal rechts komt. Ook moeten imo de schaduwen wat zachter, aangezien het buiten schemerig is en je dus een meer diffuse verlichting hebt. :)

Het kussen is idd ook nog niet helemaal alles, maar dat komt wel. ;)

Over het geheel is de sfeer weer wat beter. Misschien een idee om nog wat doorschijnende gordijntjes op te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MayaFreak schreef op 23 januari 2004 @ 09:06:
Ziet er goed uit! Alleen 1 puntje van kritiek. Ik vind de hoeken van je gebouwen wat te rond, misschien kan je daar wat scherpere randen aan maken. Ga je het geheel nog texturen?
Tnx :) die randen veranderen nog wel een keer denk ik, heb ze al tientallen keren veranderd dus dat komt wel goed, hoop ik :)
Het gaat er waarschijnlijk toch sowieso iets anders uitzien nadat alles wat rommeliger en minder perfect is gemaakt (gebouwen zijn nu echt véél te recht).

En natuurlijk ga ik het geheel nog proberen te texturen, want zo'n blauwesmurfwip als dit durf ik niet te presenteren als final <insert smurf smiley>

Het is iig de bedoeling dat ieder object een shader krijgt met meerdere lagen.
Zo zal een gebouw bv een shader krijgen met een laag voor het steenwerk, een laag voor het plasterwerk, een laag voor de viezigheid en nog een paar dingetjes...
6K schreef op 23 januari 2004 @ 09:25:
@DikkeBanaan: Hele mooie wip. Persoonlijk vind ik die ronde hoeken aan de gebouwen wel heel mooi, vooral omdat ze daaro waarschijnlijk die dingen met de hand afsmeren ;)
Tnx :P
Ik vind vooral die tonnen en die deur heel mooi. Ik vind dit soort wips vaak het mooist, nog mooier dan na het texturen 8)7
Vind ik ook vaak :) maar als je dan bv de werken ziet die op cgtalk ed. worden gepost zie je dat het er zeker ook (veel!) mooier uit kan zien mét textures.
[...]

heel mooi vind ik!
en die matte kleur?
(heb veel vragen hé, maar ik bewonder dan ook zo een wip :p )
Nee, nog geen definitieve belichting, dit is idd allemaal indirecte belichting (radiosity) :)
/me vindt het een erg mooie manier om wips mee te laten zien
Mwah, 29 minuutjes maar... 8)7
(voor m'n laatste render dan, degene die ik gisteren heb gepost duurde nog 20 minuten)

@ Hertog_Martin:

Ik doe het ook allemaal maar op een Pentium3 933 hoor (met maar 384 MB aan geheugen), zolang je geen Maya of SoftImage|XSI (:9) gebruikt is het best te doen. :)
(en Cinema 4D is best licht vergeleken met de andere grote(re) pakketten)

@ mercarra:

Mooie sfeer!

Ga je ook nog bumpmaps en zo gebruiken?
Ik vind het er nu eigenlijk nog een beetje (te) plat uit zien.

---

Kleine update over m'n eigen wip:

Ben nu irl lakens aan het ophangen om te kijken hoe het allemaal hangt en zo :D
Het blijkt nl best moeilijk te zijn om echt lijkende doeken op te hangen in m'n scene.. (zelfs met gebruik van een plugin voor het 'klere'werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

Ik ben verkocht ik ga ook dit soort dingen proberen te maken. maar nou heb ik dit nog nooit gedaan. dus even een kein vraagje (ja ik heb alle soorte programma's gezien en ja ik heb op "post hier je 3D stuf part 15" gekeken en ja ik heb zelf wat onderzoek gedaan). Met welk progje maak je beelden zoals deze
[link] http://www.floriske.nl/gf/1001wip5.jpg [/link]
(Dit is die leeuw van florinske)
Ik heb echt alles afgezocht veel topc's na gelopen o te kijken of iemand het erbij schrijft maar echt ik kan het niet vinden :|
(en ja ik weet ook dat het lang duurt voordat ik zoiets kan maken

[ Voor 9% gewijzigd door World Citizen op 23-01-2004 14:44 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

nketelaar schreef op 23 januari 2004 @ 14:42:
Ik ben verkocht ik ga ook dit soort dingen proberen te maken. maar nou heb ik dit nog nooit gedaan. dus even een kein vraagje (ja ik heb alle soorte programma's gezien en ja ik heb op "post hier je 3D stuf part 15" gekeken en ja ik heb zelf wat onderzoek gedaan). Met welk progje maak je beelden zoals deze
[link] http://www.floriske.nl/gf/1001wip5.jpg [/link]
(Dit is die leeuw van florinske)
Ik heb echt alles afgezocht veel topc's na gelopen o te kijken of iemand het erbij schrijft maar echt ik kan het niet vinden :|
(en ja ik weet ook dat het lang duurt voordat ik zoiets kan maken
In principe kan je dit soort beelden met elke 3d programma maken, in welke prijs klasse dan ook. Alleen de moeite die daar dan voor moet doen verschild dan natuurlijk.

Maar mijn mening: je kan het best met lightwave of 3dsmax beginnen, want daar zijn de meeste tutorials voor te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

MayaFreak schreef op 23 januari 2004 @ 14:46:
[...]

In principe kan je dit soort beelden met elke 3d programma maken, in welke prijs klasse dan ook. Alleen de moeite die daar dan voor moet doen verschild dan natuurlijk.

Maar mijn mening: je kan het best met lightwave of 3dsmax beginnen, want daar zijn de meeste tutorials voor te vinden
als ik me niet vergis zei floriske.nl dat hij dit gemaakt heeft met boxmodeling. Wat ik altijd begrepen heb is dat 3D studio max hier een erg geschikt pakket voor is (hoewel maya hier ook steeds beter in begint te worden).

En inderdaad, zoals MayaFreak terrecht schrijft: hier zijn heeeel veeeeel tutorials voor te vinden en bovendien heeft max zelf ook hele aardige tutorials in de help staan, wat mij betreft een echte aanrader, want zelfs ik krijg het langzaam maar zeker onder de knie ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

6K schreef op 23 januari 2004 @ 14:55:
[...]

als ik me niet vergis zei floriske.nl dat hij dit gemaakt heeft met boxmodeling. Wat ik altijd begrepen heb is dat 3D studio max hier een erg geschikt pakket voor is (hoewel maya hier ook steeds beter in begint te worden).

En inderdaad, zoals MayaFreak terrecht schrijft: hier zijn heeeel veeeeel tutorials voor te vinden en bovendien heeft max zelf ook hele aardige tutorials in de help staan, wat mij betreft een echte aanrader, want zelfs ik krijg het langzaam maar zeker onder de knie ;)
Ik vind toch dat Maya nog niet een volledige tool-set heeft voor poly-modelling. Vooral in het subdividen van edges is het een hel.

Daarin tegen is het na Rhino de beste in NURBS naar mijn mening. Voor diegene die ook eens serieus aan NURBS willen beginnen is dit een hele goede tut: http://www.cgtalk.com/sho...2&perpage=15&pagenumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klussen met Afterburn 3 geeft leuke effecten met een superspray :)
Alleen jammer dat je daadwerkelijke zandkorrels niet zien kan, maar ik vrees dat je dan een leuke renderfarm nodig hebt 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/3dmax/1001nacht_wip04.jpg

En nu ga ik me maar voorlopig met het modellen bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 14:26
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 12:00:
[...]
Nee, nog geen definitieve belichting, dit is idd allemaal indirecte belichting (radiosity) :)
/me vindt het een erg mooie manier om wips mee te laten zien

[...]
heb eens aan het experimenteren geweest met radiosity, maar ik krijg met geen enkele instelling zo een resultaat, laat staan dat je verschil ziet met geen radiosity :s

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Licht aangepast. Frustels erbij. Slang is nog niet af.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/wip6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LittleWan schreef op 23 januari 2004 @ 18:21:
[...]

heb eens aan het experimenteren geweest met radiosity, maar ik krijg met geen enkele instelling zo een resultaat, laat staan dat je verschil ziet met geen radiosity :s
Probeer dit eens:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/8V30257NL6/picserver.png

En zoals mooi staat uitgelegd in Digital Lighting & Rendering:

"Global Illumination is illumination that takes into account light transmitted from other objects. (contrast global illumination with local illumination, in which no other objects are taken into account)"

En dat is de reden waarom je wel verschil zal zien met die bol om je scene heen (maak em niet té groot anders zie je nog niet veel, de echte grootte van de bol zie je toch niet meer wanneer je geen diffuse/specular shading gebruikt).
(kweet niet meer hoe dat werkt met 3DS MAX en/of Brazil, maar dit is iig hoe ik het doe met C4D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

mercarra schreef op 23 januari 2004 @ 11:06:
[...]

......

-floriske.nl
Erg mooi! Vooral met deze belichting nu. Ik hoop dat er nog wat mensen bijkomen om het geheel compleet te krijgen. De uitdrukking van het gezicht van het beest is net echt.

......

[afbeelding]

kussen moet anders...
lichtkleur... mwah...
ik doe mijn best, maar heb het weer erg druk komende week dus kan zijn dat ik weinig tijd heb om nog karakters toe te voegen en dus voor wat extra entourage ga.

* floriske.nl heeft in ieder geval al wel gezien dat de scores deze keer waarschijnlijk dicht bij elkaar liggen en dat hij nog moeite gaat krijgen met punten verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Nog maar een wip
Volgende plaatje

Er is een hoop gebeurd heb lucht gemaakt belichting gedaan
Stadsmuur gebouwd berg en zand duinen

C&C plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
alleen vandaag ? :*) ps. het bier staat koud C U later dude

Hier is er ruzie uit gebroken tussen 3dmax en mij, het wil gewoon echt niet lukken
ik zie van die prachtige poortjes engolvende raamwerken
Alles ging goed tot nu toe * Zucht , soms zijn er van die dagen die weken lang aan houden

@ Krusher : me like the cartoon style :Y)

@ Mercarra :
Tis prachting , geen andere woorden voor

Reply op jouw comments :

Uh apparte sfeer... is dat een goed of slecht teken ?
Ik weet het , haar lichaam trekt geen volle zalen , maar het is dan ook mijn eerste poging tot een half menselijk lichaam., ben er ook niet geheel tevreden over, maar rome is ook niet op een dag gebouwd :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jaguar_e: het is op mijn monitor weer eens te donker; kan er afgezien van de lucht en de koepels niets van maken. Heb jij geloof ik wel vaker last van. ;) (nofi btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dan?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/anderperspectief3.jpg

btw, wat betekend "nofi"?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NO Flame Intended. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er trouwens gebeurd met de wips van inquestos, Erikk19, jvo, mymind*, sjink en Dark Blue??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Je perspectief klopt niet echt, de horizon zou je in dit perspectief niet eens kunnen zien. Het oppervlak moet je erorm groot maken, zodat het oneindig lijkt. Zo doe ik het tenminste, misschien zijn er andere methoden om een horizon te simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scaredcow/upload/uploads/1001_wip_1.jpg
geen flauw idee wat 't gaat worden; ik doe niet zo veel/vaak 3D.
Het programma wat ik hiervoor aan 't gebruiken ben in Cinema 4D - gewoon makkelijk.
de straat / stenen, zijn niet 'zwak' gebumbmapt, maar allemaal 1 voor 1 gemaakt :X

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 24-01-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
mercarra schreef op 23 januari 2004 @ 19:30:
Licht aangepast. Frustels erbij. Slang is nog niet af.

[afbeelding]
Mercarra, ik vind je WIP geweldig, maar ik wil je één tip geven die mijn mams me aan de hand deed: trek haar geen jurk aan. Trek haar zo'n pofbroek aan, een navel-topje en een paar puntige muiltjes (als je die al zult zien).
Ik vind de texture van je raam ook erg 'westers' (ik heb wat met die neiging naar t westen, 8)7 ) ik heb hier op de site van P.Bourke nog wat textures,
bij wallpaper en vooral bij Hexagon staan wat mooie:
http://astronomy.swin.edu.au/~pbourke/texture/hexagon/
Waarvan ik zelf de http://astronomy.swin.edu....cgi?hexagon/pattern3.jpg erg mooi vond hiervoor.. zie maar.
http://astronomy.swin.edu.au/~pbourke/texture/wallpaper/
De site zelf:
http://astronomy.swin.edu.au/~pbourke/texture/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik dacht altijd, No Offence Intended

@Mercerra: ziet er geweldig uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarecrow schreef op 24 januari 2004 @ 13:26:
[afbeelding]
Het programma wat ik hiervoor aan 't gebruiken ben in Cinema 4D - gewoon makkelijk.
de straat / stenen, zijn niet 'zwak' gebumbmapt, maar allemaal 1 voor 1 gemaakt :X
Ook de tutorial van Renderosity gedaan? :P ;)

/me gaat het ook op deze manier doen (maar dan iets minder extreem, de laatste keer dat ik het probeerde werd ik bijna gek.. oh, wacht dat ben ik al 8)7)

En liggen die tegels niet iets te hoog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:09:
Wat is er trouwens gebeurd met de wips van Erikk19, jvo, mymind*, sjink en Dark Blue??
Hallo, ik ben er ook nog :) ( Ik ben zelfs nog steeds bezig, maar houdt er niet zo van om om de halve minuut een wip posten)
Scarecrow schreef op 24 januari 2004 @ 13:26:
[afbeelding]
Sick dude. Gelukkig hebben wij er in 3dsmax maxscript voor :P

@mercarra: Ik weet niet precies wat het is, maar er is toch iets mis met je scene. Ik denk dat het komt omdat je wilt dat er veel op je plaatje te zien hebt, en er daarom maar wat simpele lathe, twist, loft objecten in hebt gegooit. Het maakt het natuurlijk wel een scene, maar het is duidelijk dat je niets waard vindt om vol in beeld te komen. :)

btw. Die rand bij de openingen in de muur vond ik eerst mooier.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:06:
[...]

Ook de tutorial van Renderosity gedaan? :P ;)

/me gaat het ook op deze manier doen (maar dan iets minder extreem, de laatste keer dat ik het probeerde werd ik bijna gek.. oh, wacht dat ben ik al 8)7)

En liggen die tegels niet iets te hoog? :)
idd renderosity, ... moet ergens beginnen :+
maar ik krijg best vaak iets nog niet voor elkaar, maar jah.
klein updatje dan maar :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scaredcow/upload/uploads/1001_wip_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scaredcow/upload/uploads/1001_wip_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scaredcow/upload/uploads/1001_wip_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Scarecrow schreef op 24 januari 2004 @ 19:47:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
offtopic:
heb je ook links naar grotere pics? :)

ziet er al grappig uit, maar indien je die sky wilt houden, moet je de verlichting wel stukken feller maken, want dit klopt niet helemaal eh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Ja kan kloppen dat het een donkere scene is maar op mijn tft scherm zit het er wel goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij gebrek aan ideeen voor de contest, maar een klein beetje gaan klieren met
mensjes en dieren.
Na commentaar dat de genie d'r boezem met siliconen op geplakt waren , wilde ik dit toch een beetje proberen te veranderen.

Gedaan :
Begonnen met een blok en een half object gemaakt.
Vervolgens een kant van het object weg gehaalt en gekopieert en vervolgens gespiegelt.
Ok , ik kwam tot de ontdekking dat schouder plat waren en de armpjes nog een beetje uuuuuh 8)7 *vaag :)

Mijn vraag aan de mensen die die soort dingen vaker doen is :

Hoe krijg ik nu die las lijn in haar body weg, dit is alles behalve elegant.
Wie heeft de oplossing !!!!

het probleem in uitbeelding

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/femaleT.jpg

ps. verder commentaar hier over en tips zijn welkom

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:05:
Mijn vraag aan de mensen die die soort dingen vaker doen is :

Hoe krijg ik nu die las lijn in haar body weg, dit is alles behalve elegant.
Wie heeft de oplossing !!!!

ps. verder commentaar hier over en tips zijn welkom
De symetry modifier gebruiken (in 3ds max dan). Behoeft verder geen uitleg, werkt heel eenvoudig.

inquestos schreef
btw. Die rand bij de openingen in de muur vond ik eerst mooier..
Ik heb gekozen voor een arabische vorm, het was naar mijn idee eerst te westers. Je hebt gelijk over het feit dat ik veel wil laten zijn in mijn scene. Echt simpel zijn de objecten allemaal niet, maar ook weer niet erg complex. Het prinsesje is gewoon niet goed genoeg om veel groter in beeld te doen. Ik houd het denk ik nu ook zo, veel kleine details heeft ook wel wat.

Dark Blue schreef
trek haar geen jurk aan. Trek haar zo'n pofbroek aan, een navel-topje en een paar puntige muiltjes (als je die al zult zien).
Zal ik naar kijken misschien dat het lukt. Jij kan dat weten over jurken en naveltopjes natuurlijk. Die texture die je gaf zal ik wellicht gaan gebruiken in het glasinlood/schilderij achtig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het prutten met textures/shaders.. is érg veel werk (en kost nog meer tijd vanwege het langzame renderen op m'n langzame systeempje):

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2VIN08P3XY/picserver.png

Muurspulwerkdinges..

Denk dat het iets té kleurig is? 8)7

edit:

Hm, dit is al iets beter, denk ik..
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/X5KRI9T67T/picserver.png
inquestos schreef op 24 januari 2004 @ 17:05:
Hallo, ik ben er ook nog :) ( Ik ben zelfs nog steeds bezig, maar houdt er niet zo van om om de halve minuut een wip posten)
Oh, err.. sorry sorry sorry :)
(ik heb alleen gekeken naar wips, niet echt naar de inhoud van andere posts met alleen tekst)

En om de minuut een wip posten is goed, zit ik tenminste niet voor niets iedere dag een half uur te F5-en :9
Sick dude. Gelukkig hebben wij er in 3dsmax maxscript voor :P
C4D heeft daar Expresso en C.O.F.F.E.E voor.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 17:52 . Reden: nog een shaderplaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 17:50:
Ben aan het prutten met textures/shaders.. is érg veel werk (en kost nog meer tijd vanwege het langzame renderen op m'n langzame systeempje):

[afbeelding]

Muurspulwerkdinges..

edit:
[afbeelding]
Ik vond die eerste toch mooier. Een beetje kleur is wel mooi :) En overdreven was 't niet
[...]
(ik heb alleen gekeken naar wips, niet echt naar de inhoud van andere posts met alleen tekst)

En om de minuut een wip posten is goed, zit ik tenminste niet voor niets iedere dag een half uur te F5-en :9
Ik had wel degelijk een wip gepost, is al zo'n twee weken geleden, maar ik dacht dat het toch niet volledig onopgemerkt was gebleven. Zal morgen, of misschien zelfs vanavond wel een geheugenopfrissertje posten in de vorm van een wip :)
Tja, dan ben je (scarecrow dan) gewoon dom als je die niet gebruikt ;) :P

@RCA:Als je een (non-meshsmooth) wireframe laat zien, kan ik je wat makkelijker helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

inquestos schreef op 25 januari 2004 @ 20:25:
[...]

Ik vond die eerste toch mooier. Een beetje kleur is wel mooi :) En overdreven was 't niet

[...]

Ik had wel degelijk een wip gepost, is al zo'n twee weken geleden, maar ik dacht dat het toch niet volledig onopgemerkt was gebleven. Zal morgen, of misschien zelfs vanavond wel een geheugenopfrissertje posten in de vorm van een wip :)

[...]

Tja, dan ben je (scarecrow dan) gewoon dom als je die niet gebruikt ;) :P

@RCA:Als je een (non-meshsmooth) wireframe laat zien, kan ik je wat makkelijker helpen :)
njah; ik kom d'r vanzelf wel uit waar mocca e.d. zitten ... ik doe 't gewoon rusit aan met vierkantjes groter en kleiner maken :)
ooit ... ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 25 januari 2004 @ 20:25:
Hm, tja.. zal eigenlijk eerst eens moeten zien hoe het staat in de betreffende scene ipv op een tubusje :)
/me start even 'snel' een 30-minuten-durende-render...
Oh, dan was ie misschien niet geladen of zo.. kan gebeuren als je snel door alle pagina's heen bladert :)
Scarecrow schreef op 25 januari 2004 @ 20:31:
njah; ik kom d'r vanzelf wel uit waar mocca e.d. zitten ... ik doe 't gewoon rusit aan met vierkantjes groter en kleiner maken :)
ooit ... ooit
MOCCA is weer iets anders :)
(riggen, karakter animatie, motion capture (afaik), etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 17:50:

[afbeelding]

Muurspulwerkdinges..

edit:
[afbeelding]

[...]

[...]
ik weet niet waar je die textures precies op wilt gaan gebruiken, maar ik vind de bovenste iets mooier wanneer je die op een muur oid wilt plakken.

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 25-01-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarecrow schreef op 25 januari 2004 @ 22:29:
[...]

ik weet niet waar je die textures precies op wilt gaan gebruiken, maar ik vind de bovenste iets mooier wanneer je die op een muur oid wilt plakken.
2 votes voor de bovenste.. okee, dan gaan we voor die (het ziet er iig wel erg zonnig uit, maar dat is dan ook de bedoeling :)).
(hij komt op de muren ja..)

Plaatje met muurshader: (veel te veel geklets, meer wips !!):
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/773WK221S0/picserver.png

Origineel (in kleur) heb ik per ongeluk gedelete, vandaar alleen maar een uitvergroting van m'n nieuwe avatar want opnieuw renderen duurt me nu even iets te lang :O
(nu tijdelijk gratis inclusief erg foute schaduwen en kleuren voor het wip bordje zolang de voorraad strekt :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch maar weer terug gegaan op me oude perspectief, en ik heb nu een vet leipe palmboom (met een beetje hulp van mercarra).
Ik ben nog niet compleet tevree, maar dat moet ook niet. Altijd kritisch blijven.
Ik ga nog een betere texture voor de stam van de boom zoeken, ik hoop iets zoals in gta vice city te vinden...

Owjah, een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/got-3dc18-wip9.jpg

edit:

Gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/got-3dc18-wip9,2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar_e schreef op 25 januari 2004 @ 11:02:
Ja kan kloppen dat het een donkere scene is maar op mijn tft scherm zit het er wel goed uit
Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik je render zag :)
/me heeft hier ook een TFT staan en heeft hetzelfde probleem, werk nu daarom tijdelijk met een lompe CRT :(

Maar ik zou toch echt proberen om em wat lichter te maken want op deze CRT is er echt helemaal niets van te zien, behalve de lucht.
(pas na een aantal bewerkingen in PS kon ik em zien)
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 10:41:
vet leipe palmboom!

edit:
Gevonden:
[afbeelding]
Mooie palmblaadjes :)

Maar de stam springt er nu wel een beetje uit vergeleken met de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 12:14:
Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik je render zag :)
/me heeft hier ook een TFT staan en heeft hetzelfde probleem, werk nu daarom tijdelijk met een lompe CRT :(
offtopic:
CRT ruled man :) tft is :r imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Vooruit dan, ik laat weer eens wat zien :)

Ik ben een (of waren het er al weer 2?) week of wat geleden aan het lichaam begonnen (met box-modelling, reference van de joan of Arc tutorial). Het resultaat is hieronder te zien
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/princess_body_01.jpg

Vervolgens attached aan m'n hoofd, waarbij ik wel de textures heb moeten deleten. Daarna ook nog gerigd, dat wil zeggen bones + de skin modifier, niet het echte rigwerk, dat is doodsaai werk.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/wire.gif

Met wat attributen erbij kwam het tot dit plaatje. De kleding gaat overigens niet mee met de rig. De haren ook niet, en daar moet ik zoiezo nog aan werken (daarvoor zijn tips en comments zeer welkom). Sabel zal ik nog wel eens een keer tutorial over maken :P Is echt kinderlijk eenvoudig B) Heb ook nog wat "jewelry" gemaakt, maar helaas valt dat niet echt op...

Haar heb ik trouwens nog behoorlijk mee zitten kloten (van planes tot renderable lines). Shag hair heb ik helaas niet, weet er ook niet aan te komen :'( . Uiteindelijk uit één plane gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/princess_body_02.jpg

Voor de perverselingen onder ons, dit keer wat minder gekleed :P , met test-pose:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/pose.jpg

Nogmaals de sketch:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/princess_sketch.JPG

Ben nu met de prinses zelf zo goed als klaar, misschien nog wat voor aan haar voeten, en om haar hals, of iets wat jullie haar nog wel aan zouden willen zien hebben (of juist niet). ;)

Zo dat moet genoeg zijn voor alle wip-addicts onder ons. Ik hoop dat ik het nog afkrijg. Tips en comments zoals altijd meer dan welkom :)

BTW. Heb hier ook 2 tft-schermen staan, waaronder de geweldige onovertroffen Hercules Phrophetview 920 Pro DVI (nou, ik moet natuurlijk niet overdrijven). Of ie kleurecht is weet ik niet, en ik begrijp niet hoe jullie dat nou zo goed weten. Op de ene monitor ziet ie er anders uit dan op de andere, maar aan welke dat nou ligt? Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
weer een wip je
Laatste pic
Heb de belichting veranderd, ik heb de belichting aangepast op een crt scherm(werk met dual monitor)
Voor de rest paleisje gemaakt meer huisjes trapjes op de rots
En dat was het dan wel
O ja heb voor de grap de polycounter even gechekt zit nu al op 296000 polygonen (heb ik ook gedaan aangezien mijn computer een beetje traag werd)

C&C plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:23

sealy

bastards...

typo op je pagina "1001 en 1 nacht" ;)

Verder zou ik de torentjes een ander kleurtje geven, niet zo goud. Opzet van de stad/paleis vind ik wel cool!

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad werkt die sym.Mod beter,
alle hoekjes worden nu mooi afgewerkt.

Meteen maar iets geprobeerd met een jurkje ( ach ja een mens moet wat :) )

resultaten , comments welkom... ik probeer te leren :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/femaleT2.jpg

wireframe

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.arendsen/femaleT2wire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Hier is mijn wip.

ik neem teminste aan dat ik nog wel mee mag doen (ook al is het nog maar 4 dagen :X en ben ik een 3d n00b)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~okbr/Images/1001nacht.jpg

het is een soort van huisje van een magier die in de verte een fata morgana heeft aangeroepen, het rood achtige licht komt van de kaarsen af (die ronde dingen met een spitse top) en het blauwige licht van de maan op de achtergrond.

alleen kan ik nergens een tut vinden om de vlam van de kaarsjes te maken :(

[ Voor 46% gewijzigd door Puc van S. op 26-01-2004 20:00 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nog maar VIER DAGEN!???! HOLY!! :X (shit dat heb ik zelf getypt :X )

Oh damn, ... en ik kan maar geen goede vorm voor mn deurtjes vinden, dikkebanaan, ik ga wat van je stelen :+ please forgive me :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL >:) boefje , maar ken het probleem , moet ook eens nodig iets stelen :)

Ach ja , het zal vast wel lukken allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 26 januari 2004 @ 20:31:
Nog maar VIER DAGEN!???! HOLY!! :X (shit dat heb ik zelf getypt :X )

Oh damn, ... en ik kan maar geen goede vorm voor mn deurtjes vinden, dikkebanaan, ik ga wat van je stelen :+ please forgive me :'(
Als dat betekent dat je alsnog een wip + final gaat posten is het je vergeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 dagen!?!?
omg
/me start 3dsmax op en begint te werken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Scarecrow schreef op 24 januari 2004 @ 19:47:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Je kapotte weg is erg nice gedaan, respect! Bij de texturing van de grotere tegels en de huizen gaat het daarentegen goed mis: je gebruikt grote procedural maps die niet echt daar passen en al helemaal niet met zo'n sterk contrast. En dan lopen die maps ook nog eens over in de verschillende stenen, terwijl die natuurlijk niet over mogen lopen.
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 10:41:
Ik ben toch maar weer terug gegaan op me oude perspectief, en ik heb nu een vet leipe palmboom (met een beetje hulp van mercarra).
Ik ben nog niet compleet tevree, maar dat moet ook niet. Altijd kritisch blijven.
Ik ga nog een betere texture voor de stam van de boom zoeken, ik hoop iets zoals in gta vice city te vinden...

Owjah, een plaatje:
[afbeelding]

edit:
Gevonden:
[afbeelding]
Het perspectief is wel leuk zo, is weer eens iets anders. Maar je mist wel schaduwen (van de toren op de muur). Verder is de palmboomstam nu erg gek getextured, veel te groot contast in die texture en sowieso is die texture te groot.
Jaguar_e schreef op 26 januari 2004 @ 16:39:
weer een wip je
Laatste pic
Heb de belichting veranderd, ik heb de belichting aangepast op een crt scherm(werk met dual monitor)
Voor de rest paleisje gemaakt meer huisjes trapjes op de rots
En dat was het dan wel
O ja heb voor de grap de polycounter even gechekt zit nu al op 296000 polygonen (heb ik ook gedaan aangezien mijn computer een beetje traag werd)

C&C plz
Mooie pic, maar let op je gouden koepels. Goud reflecteert de omgeving, niet zoals deze. Deze ziet er uit alsof er een bitmap in de reflection map zit, wat absoluut niet mooi is wanneer de map zo sterk is als deze.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Niemand tips, comments, etc. op mijn wip?

@RCA: Ik zie nu dat je je lichaam hebt gemaakt door polygoon voor polygoon toe te voegen. Heeft niet echt mijn voorkeur als het gaat om organische lichamen. Een low-poly figuur detailleren is naar mijn mening stukken makkelijker.

btw: anders doe je nog een week erbij. Als iedereen zich gaat zitten haasten levert 't ook niet echt iets op :)

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste