Je hebt helemaal gelijk. Ik wilde meteen al teveel.Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 10:12:
Je spreekt jezelf tegen, mercarra
Maak een plane, met bijvoorbeeld 6x6 segmenten. (staat in hetzelfde rijtje als box) De lengte en breedte in de verhoudingen van een palmblad. Vink ''generate mappings coords' aan.
Maak een materiaal, en vink 2-sided aan bij shader basic parameters. Hierdoor zie je de boven en onderkant van het blad straks. Ga naar de maps van het materiaal. Klik op 'none' achter diffuse color.
Kies bitmap. Zoek een bitmap met wat groens. Bijvoorbeeld

Als opacity (staat in hetzelfde rijtje als diffuse) gebruik je een zwartwit plaatje. Zoals deze:

Deze zal je zelf moeten maken in bv photoshop. Ik hoop dat je wat kennis hebt over layers e.d.
Dit materiaal ken je toe aan je plane.
Nu komt er een lastig gedeelte wellicht. Gebruik de bend modifier uit de modifier list. Hopelijk weet je deze te vinden, anders moet je maar even in de help kijken. Ik heb 3ds max hier niet echt bij de hand, (alleen met vnc nu even, dat werkt niet echt) dus de settings van de bend modifier kan ik je zo niet uitleggen. je kan hiermee (duh..) een object buigen. Speel wat met de settings, hopelijk komt je eruit.
Ook de noise modifier kan je nog gebruiken, hierdoor worden de vexteces van je object at random verplaatst zodat het wat natuurlijk lijkt.
Misschien kom je zo tot een palmblad, en kan je wat duplicates maken zodat je een echt boom hebt. Ik heb alles erg rommelig geschreven, en ben er vanuit gegaan dat de bitmap er niet 90 graden gedraaid op komt te zitten. In dat soort gevallen loop je waarschijnlijk vast. Sorry...
In dat geval, eigenlijk sowieso een aanrader: http://home.hccnet.nl/w.v...deel%202%20texturing.html een hele goede tutorial van oogst.
Zelf ben ik nu zover, alleen heb ik de belichting op het prinsesje wat te vel staan. Ook de stenen worden er zo niet beter op. Wel heb ik DOF gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mercarra op 18-01-2004 13:28 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl