die 'naad' is waarschijnlijk gewoon het resultaat van een mirror, ik zou de twee helften ook niet elke render gaan welden en weer losmaken...
als je het bovenste ooglid net boven de pupil zet hem je een rustend oog, dat komt realistischer over
Verder ziet zij er al goed uit !!
Anoniem: 77157
Of je maakt gebruik van de symmetry modifier ipv de mirror modifier. Dan doet ie automatisch welden (max 5&6). Verder vind ik de lippen iets te bruin ofzo, ik weet niet wat ik zie, lijkt wel korsten op te zitten ofzo 
En nu nog een mooie bumpmap voor de huid zelf, dat scheelt altijd stukken.
Anoniem: 67204
Weet megod nie hoe jullie het allemaal maken maar ik vind het echt geinig tezien wat er allemaal bed8 word en nog super strak vaak ook
Sjink, D&D is idd Dungeons & Dragons, een rollenspel.
De spelers zijn karakters in mijn wereld, en dat kasteel is wel heel cool om te laten zien, leuker voor de spelers om zich in te leven, als ze in een arabische context spelen.
De spelers zijn karakters in mijn wereld, en dat kasteel is wel heel cool om te laten zien, leuker voor de spelers om zich in te leven, als ze in een arabische context spelen.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Thx voor de reply's 
Er loopt inderdaad een soort naad over het gezicht. Ik heb echter de symmetry modifier gebruikt, en alle x-coördinaten langs de naad zijn gewoon nul. Verder is het niet zo dat de mesh daar niet heel dicht op elkaar zit, dus ik weet eigenlijk niet wat het probleem is.
Een Bumpmap heb ik al, echter alleen een beetje rond het oog en op de lippen. Omdat een bumpmap vaak niet al te best te zien is van de zijkant, daardoor had ik 'm nogal sterk ingesteld, en voor de render van de voorkant het ik deze dus al omlaag gebracht. De lippen zijn nogal blauw, alsof het nogal koud is, I know, maar dat is een beetje met opzet al is het misschien net te sterk.
pupil zal ik niet omhoog brengen, ooglid zal ik echter nog wel omlaag brengen. Denk dat dat wel voor een verbetering zal zorgen.
edit:
@Senzuboon: Ik vind je model er erg leuk uitzien, niet realistisch, maar zo zal het ook wel niet bedoelt zijn. Alleen die benen beginnen al vlak onder z'n navel....
Er loopt inderdaad een soort naad over het gezicht. Ik heb echter de symmetry modifier gebruikt, en alle x-coördinaten langs de naad zijn gewoon nul. Verder is het niet zo dat de mesh daar niet heel dicht op elkaar zit, dus ik weet eigenlijk niet wat het probleem is.
Een Bumpmap heb ik al, echter alleen een beetje rond het oog en op de lippen. Omdat een bumpmap vaak niet al te best te zien is van de zijkant, daardoor had ik 'm nogal sterk ingesteld, en voor de render van de voorkant het ik deze dus al omlaag gebracht. De lippen zijn nogal blauw, alsof het nogal koud is, I know, maar dat is een beetje met opzet al is het misschien net te sterk.
pupil zal ik niet omhoog brengen, ooglid zal ik echter nog wel omlaag brengen. Denk dat dat wel voor een verbetering zal zorgen.
edit:
@Senzuboon: Ik vind je model er erg leuk uitzien, niet realistisch, maar zo zal het ook wel niet bedoelt zijn. Alleen die benen beginnen al vlak onder z'n navel....
[ Voor 11% gewijzigd door inquestos op 13-01-2004 18:38 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Anoniem: 91399
wow, had me dit maar eerder verteld, had me een hele hoop tijd bespaard, heb hier al vaak iets van op proberen te zoeken, maar heb nog een boek voor max 4, dus geen wonder dat ik het daar niet in heb staan, maar erg bedankt dat je deze tip even geeftAnoniem: 77157 schreef op 13 januari 2004 @ 17:09:
Of je maakt gebruik van de symmetry modifier ipv de mirror modifier. Dan doet ie automatisch welden (max 5&6). Verder vind ik de lippen iets te bruin ofzo, ik weet niet wat ik zie, lijkt wel korsten op te zitten ofzo
groeten koen
@Inquestos:
Zet de meshsooth modifier boven de symmetry in je stack. Dan moet het wel lukken.
Edit: wat er (waarschijnlijk dan) nu gebeurd is dat je een deel dat gesmooth wordt dubbel zet, ipv van een dubbel deel smoothen
Zet de meshsooth modifier boven de symmetry in je stack. Dan moet het wel lukken.
Edit: wat er (waarschijnlijk dan) nu gebeurd is dat je een deel dat gesmooth wordt dubbel zet, ipv van een dubbel deel smoothen
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 13-01-2004 19:21 ]
Klik ivm bandbreedte
http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/1001nacht01.jpg
Mijn eerste WIP
Dit dak waar je op kijkt hiervoor moet nog 'lager' komen, ik wil over het dak heen kunnen kijken. En het is nu nog vrij sober... en ja dat vreemde plateau op die berg dat hoort!
http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/1001nacht01.jpg
Mijn eerste WIP
Dit dak waar je op kijkt hiervoor moet nog 'lager' komen, ik wil over het dak heen kunnen kijken. En het is nu nog vrij sober... en ja dat vreemde plateau op die berg dat hoort!
[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 13-01-2004 23:04 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dat plateau zit er mooi uit, en de lucht ook, alleen krijgt je maan ook nog eens licht van boven, dat is denk ik niet de bedoeling 
Ja, het dak mag wel wat beter ja, ziet er nu uit alsof het in paint gemaakt is
Ja, het dak mag wel wat beter ja, ziet er nu uit alsof het in paint gemaakt is

@Krusher: Ziet er al leuk uit. Alleen lijkt het of het kasteel iets boven de grond zweeft.
Hoe krijg je die schaduwen zo? Ik vind ze wel gaaf. En door die schaduwen van die bomen tegen de muur krijgt het een raar effect. Het is nu nu net alsof je schaalmodellen hebt en daar achter een plaatje hebt geplakt.
Me likes
@inquestos: Bedankt, ik probeerde het zo realistisch mogelijk, maar dat lukte niet echt
Ik ben er nog niet echt bedreven in, dus ik doet het zo goed mogelijk 
Maar omdat het hoofd niet zo realistisch is uitgevallen, heb ik niet echt veel zin meer om ook nog veel aan de anatomie te werken. Het is wel belangrijk enzo, maar nu wat meer van ondergeschikt belang.
En zijn benen beginnen niet zo heel vroeg hoor. Ik denk dat dat maar zo lijkt. Hij krijgt net zo'n band om als Aladdin heeft. Alleen is deze wat groot uitgevallen
Hoe krijg je die schaduwen zo? Ik vind ze wel gaaf. En door die schaduwen van die bomen tegen de muur krijgt het een raar effect. Het is nu nu net alsof je schaalmodellen hebt en daar achter een plaatje hebt geplakt.
Me likes
@inquestos: Bedankt, ik probeerde het zo realistisch mogelijk, maar dat lukte niet echt
Maar omdat het hoofd niet zo realistisch is uitgevallen, heb ik niet echt veel zin meer om ook nog veel aan de anatomie te werken. Het is wel belangrijk enzo, maar nu wat meer van ondergeschikt belang.
En zijn benen beginnen niet zo heel vroeg hoor. Ik denk dat dat maar zo lijkt. Hij krijgt net zo'n band om als Aladdin heeft. Alleen is deze wat groot uitgevallen
[ Voor 25% gewijzigd door Senzuboon op 13-01-2004 21:52 ]
Anoniem: 19894
TnxSenzuboon schreef op 13 januari 2004 @ 21:48:
@Krusher: Ziet er al leuk uit. Alleen lijkt het of het kasteel iets boven de grond zweeft.
Me likes
Het kasteel zit zelfs in de grond, kun je nagaan
De schaduwen zijn van 1 omni light en gebruik maken van de Final Render 1 SP2 plugin met Global Illumination.
Het effect van de boompjes komt door het FinalToon effect, ik moet nog uitvogelen hoe ik dat per object eventueel kan uitzetten, nu zie je het groen van de blaadjes niet meer

We hebben nog genoeg te doen ieder geval
Overigens over je opmerking over realisme: het hoeft niet! (ik zou bijna zeggen, liever niet eigenlijk) Soms bereik je het leukste resultaat door iets onverwachts te doen
Ik begin er niet aan om mensen te modellen, niet my cup of tea
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 13-01-2004 22:06 ]
Anoniem: 63431
Nog een poging ( in V6 )
The Ghost Lair :
tedoen :
the ghost ..... in parten
gouden koepeltjes en dak.
Balkon afwerken
misschien andere achtergrond , en rook mistieker maken
ok het plaatje , en comments zijn altijd welkom
Enjoy !
The Ghost Lair :
tedoen :
the ghost ..... in parten
gouden koepeltjes en dak.
Balkon afwerken
misschien andere achtergrond , en rook mistieker maken
ok het plaatje , en comments zijn altijd welkom
Enjoy !

@Krusher: Onverwachts? Hmm... je maakt me nu wel nieuwsgierig
Weet je al wat ik van plan ben?
Niet dat het spectaculair word ofzo, maar is het al te zien (of heb ik het al onbewust voor gezegd?)
@RCA: Wordt ook al mooi. Ik zou die vuurbollen nog wat uitrekken naar boven (als dat gewoon spheres zijn dan). Anders je particles wat aanpassen.
Die mist zou ook nog wat voller mogen naar mijn mening. En word die 'wolk' boven die schaal je geest?
@RCA: Wordt ook al mooi. Ik zou die vuurbollen nog wat uitrekken naar boven (als dat gewoon spheres zijn dan). Anders je particles wat aanpassen.
Die mist zou ook nog wat voller mogen naar mijn mening. En word die 'wolk' boven die schaal je geest?
wolk , rook geest ?
Ja een deel er van wel ja , maar ook die moet nog verder uit gewerkt worden .
Net als krusher ben ik nog niet aan mensen modeleren toe
Dus moet het eventjes op een andere manier
** edit , ziet er ook iemand dat de kleine kannetjes zweven in de middle of nowherem ? , zit de geedt daar dan soms in ?
Deze fout is er al uit gehaald
Ja een deel er van wel ja , maar ook die moet nog verder uit gewerkt worden .
Net als krusher ben ik nog niet aan mensen modeleren toe
Dus moet het eventjes op een andere manier
** edit , ziet er ook iemand dat de kleine kannetjes zweven in de middle of nowherem ? , zit de geedt daar dan soms in ?
Deze fout is er al uit gehaald
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 13-01-2004 22:56 ]
@Senzuboon: Ik heb wel een idee, maar ik wacht het af, ik hou van verrast te worden 
@RCA: Ik heb het niet gezien, was afgeleid door de smoke
je achtergrond mag wel wat meer belicht worden
@RCA: Ik heb het niet gezien, was afgeleid door de smoke

je achtergrond mag wel wat meer belicht worden
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contesten wisten te winnen, hebben we de balans ietswat veranderd. De punten voor uitwerking zijn 60% van de uiteindelijke score, die voor originaliteit 40% van de score.Anoniem: 19894 schreef op 13 januari 2004 @ 22:02:
Overigens over je opmerking over realisme: het hoeft niet! (ik zou bijna zeggen, liever niet eigenlijk) Soms bereik je het leukste resultaat door iets onverwachts te doen(waar ik mee bezig ben, maar dat valt pas in de 3e week van de contest te zien
)
...uit de topicstart... wil je alleen maar waarschuwen
Ik ook niet!Ik begin er niet aan om mensen te modellen, niet my cup of tearespect!
Ik ben echter wel aan mijn tweede WIP begonnen: Ik vond de lucht te paars, en de berg te vaal worden. Bovendien was de wolkenlayer groenig uitgeslagen en welke kant ik mijn belichting ook op zette (ja hij moest op de maan gericht blijven) de groene zweem ging niet weg.
Dus ben ik maar eens in de lagen atmosfeer gaan schuiven met de atmosfeermap, de fog, de haze enzo. Ik heb m nu beter, maar zoals je op de bergen in de achtergrond ziet heb ik de fog nu zo scherp staan dat het gewoon een roze band vormt

Ik heb wel de optie gevonden om sunlight 45 graden te minderen in sterkte
Klik voor wip 2
http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/1001nacht02.jpg
wip 3

Update:
Ik heb de maan in het midden gesleept...
Ik heb het zand vlakker gemaakt, ff die bump op scale 5 gezet ipv. scale 1... nou is het iets te mooi egaal maar laten we aannemen dat daar vaak zandstormen komen die de boel geruisloos aanvegen
En ik heb dus de roze mist achterin wat vloeiender gemaakt.
Krusher: Ik model overigens met Vue d'Esprit: http://www.e-onsoftware.com .
Oh, en dan zeggen dat Vue een rotpakketje is: http://www.e-onsoftware.c...ictures/ChaiseAChypre.jpg DIT is gemaakt met Vue d'Esprit 4 (mijn versie)
[ Voor 16% gewijzigd door Dark Blue op 13-01-2004 23:37 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verdomd je zou wel eens gelijk kunnen hebben, voor een deel dan... (Ik weet het niet zeker, want ik heb de max-file niet zo bij de hand...)Anoniem: 77157 schreef op 13 januari 2004 @ 19:20:
@Inquestos:
Wat ik namelijk heb gedaan is eerst 1 iteration gemeshsmooth, vervolgens uvwmap, unwrap uvw, zodat de texture er wat beter op komt. Dan nog eens een meshsmooth.
Dat zal het wel zijn, maar hoe krijg ik de texture er dan netjes op. Als ik 'm totaal niet meshsmooth voor de uvwmap lijkt het me erg onnauwkeurig als ik 'm daarna nog meshsmooth, nietwaar?
btw. eigenlijk is dit niet heel erg belangrijk voor dit figuur, ik ga denk toch voor een perspectief van opzij.. Maar goed, in het algemeen, hoe wordt dit dan gedaan??
@Dark blue/Krusher
Inderdaad is het niet de bedoeling om zo apart mogelijk iets te maken. Op een gegeven moment was het namelijk zo dat iedereen een zo bizar mogelijk onderwerp ging verzinnen. Aandacht voor het modelen zelf was er nauwelijks nog...

Ik vond je vorige wip toch wat mooier Dark Blue. Dacht eerst dat je een foto had die je hele (afstotende
kleur van de wolken lijkt nog niet te kloppen, maar goed
[ Voor 29% gewijzigd door inquestos op 13-01-2004 23:16 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Vandaar dat ik ook soms meldde..Dark Blue schreef op 13 januari 2004 @ 23:02:
[...]
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contesten wisten te winnen, hebben we de balans ietswat veranderd. De punten voor uitwerking zijn 60% van de uiteindelijke score, die voor originaliteit 40% van de score.
...uit de topicstart... wil je alleen maar waarschuwen
[...]
Overigens vind ik het een beetje krom om voor uitwerking een zwaardere puntentelling te kiezen, aangezien een aantal mensen toch min of meer hun beroep erin hebben en/of een opleiding volgen, terwijl er genoeg mensen dit puur hobbymatig doen en het in de spaarzame uurtjes doen naast de dagelijkse beslommeringen van het leven.
Ziet er spannend uitIk ben echter wel aan mijn tweede WIP begonnen: ...
Ik heb wel de optie gevonden om sunlight 45 graden te minderen in sterkteiig, dan krijg ik nu dus zachte schaduwen, t blijft korrelig maar oké. Maar het duurt bij een nette render wel 2x zo lang!
[afbeelding]
Waar model en render je mee?
Modellen en afwerking doe ik m'n best voor, maar het is niet iets waar ik me dagelijks mee bezig houinquestos schreef op 13 januari 2004 @ 23:06:
[...]
...
@Dark blue/Krusher
Inderdaad is het niet de bedoeling om zo apart mogelijk iets te maken. Op een gegeven moment was het namelijk zo dat iedereen een zo bizar mogelijk onderwerp ging verzinnen. Aandacht voor het modelen zelf was er nauwelijks nog...
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 13-01-2004 23:26 ]
@Inquestos:
Ik gebruik texporter. Wat ik twee contests geleden met mijn (eerste en vooralsnog enige) character bij WIPs gedaan heb is:
-mesh model (helft)
-symmetry
-meshsmooth
Voor texturing/final weld ik de rauwe helft na een mirror zelf aan elkaar (minder foutjes op een of andere manier), dan meshsmooth op het gewenste niveau en dan gebruik ik texporter en ga ik wat kliederen in photoshop. De UVW map modifier komt dan dus idd na de meshsmooth (ook bij WIP). Ehm, ik hoop dat dit een beetje duidelijk is
Nog een keer meshsmooth na het texturen is meestal niet zo'n goed idee (kleine verschuivingen e.d.).
@Dark Blue:
Ik vond je eerste plaatje mooier, wat waarschijnlijk vooral komt door het veranderen van de fog. Ook was de lucht mooier in je eerste plaatje, vooral dat paarse stuk bij de maan tegenover de donkere lucht had wel wat... maar goed, ik ben benieuwd
E: Oh, ik denk trouwens dat de wolken niet groen zijn, maar dat dat zo lijkt doordat de rest paars is (contrast). Wat het probleem nog steeds niet wegneemt, maar goed
Ik gebruik texporter. Wat ik twee contests geleden met mijn (eerste en vooralsnog enige) character bij WIPs gedaan heb is:
-mesh model (helft)
-symmetry
-meshsmooth
Voor texturing/final weld ik de rauwe helft na een mirror zelf aan elkaar (minder foutjes op een of andere manier), dan meshsmooth op het gewenste niveau en dan gebruik ik texporter en ga ik wat kliederen in photoshop. De UVW map modifier komt dan dus idd na de meshsmooth (ook bij WIP). Ehm, ik hoop dat dit een beetje duidelijk is
Nog een keer meshsmooth na het texturen is meestal niet zo'n goed idee (kleine verschuivingen e.d.).
@Dark Blue:
Ik vond je eerste plaatje mooier, wat waarschijnlijk vooral komt door het veranderen van de fog. Ook was de lucht mooier in je eerste plaatje, vooral dat paarse stuk bij de maan tegenover de donkere lucht had wel wat... maar goed, ik ben benieuwd
E: Oh, ik denk trouwens dat de wolken niet groen zijn, maar dat dat zo lijkt doordat de rest paars is (contrast). Wat het probleem nog steeds niet wegneemt, maar goed
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 13-01-2004 23:27 ]

Simcloth is echt mooi, dit is de eerste scene met deze plugin. Mooi dat dit topic goed hard van start gaat, das hoopvol, leuk om al veel verschillende dingen te zien!
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Mercarra:
Als je die achtergrond wilt blijven gebruiken moet je buiten een paar zachte oranje omnis plaatsen om het licht van de lucht na te bootsen, dat komt wat natuurlijker over.
Als je die achtergrond wilt blijven gebruiken moet je buiten een paar zachte oranje omnis plaatsen om het licht van de lucht na te bootsen, dat komt wat natuurlijker over.
Die achtergrond ben ik nog niet helemaal zeker van... Het glas in lood raam (misschien nog onduidelijk) geeft nu ook licht. Volgens mij heet dat caustics, alleen nu is dat fake (spot met projector
).
Er zit nog een prinsjes aan te komen, voor dat bed natuurlijk, maar misschien wordt dat te lastig. Misschien kan ze ook wel op een balkonnetje naar buiten staren.
Er zit nog een prinsjes aan te komen, voor dat bed natuurlijk, maar misschien wordt dat te lastig. Misschien kan ze ook wel op een balkonnetje naar buiten staren.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
W00t goed bezig guys!
Ik ga denk ik binnenkort ook maar eens bezig, eerst op school maar eens een paar dingen verzinnen, je moet toch wat he.
Niet dat ik ga winnen ofsow, Sjink zn paleis is daar al veel en veel te goed voor en de andere dingen zijn ook al erg goed, maarja.
Je moet het toch op een manier leren
Ik ga denk ik binnenkort ook maar eens bezig, eerst op school maar eens een paar dingen verzinnen, je moet toch wat he.
Niet dat ik ga winnen ofsow, Sjink zn paleis is daar al veel en veel te goed voor en de andere dingen zijn ook al erg goed, maarja.
Je moet het toch op een manier leren
Anoniem: 51543
count me in.
vorige contest kwam ik er niet aan toe mijn wip aftemaken.
hopelijk nu wel
vorige contest kwam ik er niet aan toe mijn wip aftemaken.
hopelijk nu wel
Eej man! Ik ben grote fan van architectuur in 3d! Erg mooi al! Mijn idee was ook al om zoiets te maken. Wie het mooiste kasteel maakt?sjink schreef op 11 januari 2004 @ 23:45:
een poortje! Kunnen de mensen ook in en uit lopen
[afbeelding]
http://hawvie.deviantart.com/
offtopic:
Misschien een idee voor de volgende contest
Middeleeuwse kastelen.
Ik denk dat dat wel mooi kan worden.
Misschien een idee voor de volgende contest
Ik denk dat dat wel mooi kan worden.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Help needed !!
Ik wilde de achtergrond zelf op laten lichten met
self-Illumination in 3dMax-V6 , maar krijg toch niet dat effect wat ik van V2 ken.
Die felle hard oplichtende achtergrond.
Wie kan me helpen met tips ???
Moet ik bij V6 , er soms nog andere parameters bij aan zetten in de render ??
Ik wilde de achtergrond zelf op laten lichten met
self-Illumination in 3dMax-V6 , maar krijg toch niet dat effect wat ik van V2 ken.
Die felle hard oplichtende achtergrond.
Wie kan me helpen met tips ???
Moet ik bij V6 , er soms nog andere parameters bij aan zetten in de render ??
Misschien kan je bij output (material editor - onderaan) RGB output hoger zetten, dat zal het wel zijn.
* floriske.nl is begonnen met wip'pen
maar laat nog ff niks zien
Anoniem: 80198
ow...... vet.....floriske.nl schreef op 14 januari 2004 @ 18:54:
* floriske.nl is begonnen met wip'penmaar laat nog ff niks zien

moet je per sé WIP's laten zien eigenlijk?
en * geez heeft nog steeds geen idee.. en doet maar niet mee
kgaat wel ff uitvinden hoe ik in Visual Basic Access databases ga gebruiken
[ Voor 48% gewijzigd door geez op 14-01-2004 19:04 ]
geez, ik vind het primageez schreef op 14 januari 2004 @ 19:04:
en * geez heeft nog steeds geen idee.. en doet maar niet mee
ja anders telt ie niet mee. Staat volgens mij op de 1e pagina..(je mag ook geen oude models gebruiken)Zydell schreef op 14 januari 2004 @ 18:59:
moet je per sé WIP's laten zien eigenlijk?
nou ok dan maar, het begin is er dus ik zal mijn eerste wip dan toch maar prijs geven 
dit wordt dus 3dmax creatie 5

ohman , wat een gave bek vol tanden . dat wil ik nou leren
is er iemand die daar leuke voorbeeldjes van heeft........ het net is niet altijd even duidelijk
Erg mooi , trouwens de andere inzendingen mogen er net als van ouds weer zijn .
is er iemand die daar leuke voorbeeldjes van heeft........ het net is niet altijd even duidelijk
Erg mooi , trouwens de andere inzendingen mogen er net als van ouds weer zijn .
Anoniem: 51543
OH my god!floriske.nl schreef op 14 januari 2004 @ 20:21:
nou ok dan maar, het begin is er dus ik zal mijn eerste wip dan toch maar prijs geven
[afbeelding]
alladin!!
Niet waar, dit is die grot die uit het zand komt als je alle twee de scarabeëen hebt.Anoniem: 51543 schreef op 14 januari 2004 @ 22:11:
[...]
OH my god!
alladin!!die tijger van de princess
Maar hij is zeer netjes gemaakt
Rashja 
very nice!
very nice!
nothing special
Anoniem: 53023
Die tijgergrot liep ik eerst ook nog aan te denken om te gaan maken 
* Anoniem: 53023 blij dat ie dat niet gedaan heeft
Ziet er erg goed uit!
* Anoniem: 53023 blij dat ie dat niet gedaan heeft
Ziet er erg goed uit!
@Floriske.nl: dat ziet er geweldig uit! welke techniek heb je gebruikt en heb je goede referenties?
Dit belooft veel goeds
Dit belooft veel goeds
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Alleen gebouw en achtergrond is toch ook weer zo iets.
Ben tevreden met de setting.
Kan nu met een gerust hart , de laaste loodjes aan mijn vrouwlijke geest besteden. ( en heb daar nog even de tijd voor )
tot zo ver enkel " le torzooo "
comments welkom , please be gentel , het is de eerste keer dat ik een mensje model
Ben tevreden met de setting.
Kan nu met een gerust hart , de laaste loodjes aan mijn vrouwlijke geest besteden. ( en heb daar nog even de tijd voor )
tot zo ver enkel " le torzooo "
comments welkom , please be gentel , het is de eerste keer dat ik een mensje model

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 15-01-2004 09:09 . Reden: invoer foto ]
probeer 1 mesh te modellen (of alleen 1 helft te maken en die te 'instant' mirroren)
Anoniem: 48458
mercarra: leuke scene, alleen komt er wit licht door dat glas-in-lood-raam, terwijl er buiten alleen oranje/geel licht is. Leuke prinsjes trouwens ook. 
floriske: ziet er erg leuk uit, belooft heel wat! Misschien dat je de tanden nog iets scherper zou kunnen maken.
RCA: d'r borsten zien er nogal aangeplakt uit? Zijn het ook aparte meshes, of is het zo raar gemodeld? Zoals zydell al zei, probeer een lichaam uit één stuk te maken. Je hoeft dan maar één helft te modelen, de ander kun je kopiëren en eraan welden.
Zydell: leuke site hoor, beetje jammer dat er alleen zo'n mooi kruisje op staat. In de catergorie "Laat het dan weg"?
floriske: ziet er erg leuk uit, belooft heel wat! Misschien dat je de tanden nog iets scherper zou kunnen maken.
RCA: d'r borsten zien er nogal aangeplakt uit? Zijn het ook aparte meshes, of is het zo raar gemodeld? Zoals zydell al zei, probeer een lichaam uit één stuk te maken. Je hoeft dan maar één helft te modelen, de ander kun je kopiëren en eraan welden.
Zydell: leuke site hoor, beetje jammer dat er alleen zo'n mooi kruisje op staat. In de catergorie "Laat het dan weg"?
server crash.. all data.. gone!!Zydell: leuke site hoor, beetje jammer dat er alleen zo'n mooi kruisje op staat. In de catergorie "Laat het dan weg"?
maar vanavond staat er speciaal voor jou een plaatje op
[ Voor 7% gewijzigd door Zydell op 15-01-2004 14:26 ]
symmetry modifier?Anoniem: 48458 schreef op 15 januari 2004 @ 10:18:Je hoeft dan maar één helft te modelen, de ander kun je kopiëren en eraan welden.
Ehmmmm een vraagje.. K wil dus iets egyptisch gaan maken.. Maar mag dat nou, of valt dat er dan weer buiten..?(ben eigenlijk al begonnen)

Niet echt dezelfde tijsspanne he? Zeg maar een paar eeuwen later 
Ik heb er geen problemen mee iig.
D'r borsten zijn 2 appartje meshjes , en de body is inderdaad een halve die gecloned en gespiegeld is.......
Het feit dat het er aan geplakt uit ziet , komt dat ik ze moest welden , maar punten te kort kam om ze mooi te bevestigen . jammer helaas , tis dan ook de eerste keer, zal het met wat kleding proberen te verdoezelen
Het feit dat het er aan geplakt uit ziet , komt dat ik ze moest welden , maar punten te kort kam om ze mooi te bevestigen . jammer helaas , tis dan ook de eerste keer, zal het met wat kleding proberen te verdoezelen
@Rareaap: Ja, idd, maar hij is natuurlijk nog niet helemaal af. Denk dat ik 'm zoiezo nog opnieuw ga texturen, want ik moet het lichaam er ook nog aanmaken natuurlijk...
Maar goed, het is dus niet mogelijk om een uvw-unwrap als het ware te spiegelen op je mesh, nadat je 'm al hebt gesymmetried...
Dan zou ik dit kunnen doen:
- mesh
- symmetry
- meshsmooth
- uvwmap
- meshsmooth
Begrijp trouwens zoiezo niet waarom je met iets egyptisch bent begonnen. De verschillen tussen beide culturen zijn toch echt groot. Perzen lijken even veel op oude egypenaren als wij op oude russen lijken...
Maar goed, heb er op zich niet heel veel tegen, maar als je net bent begonnen zou ik nog veranderen als ik jou was. Wat wordt het eigenlijk??
Maar goed, het is dus niet mogelijk om een uvw-unwrap als het ware te spiegelen op je mesh, nadat je 'm al hebt gesymmetried...
Dan zou ik dit kunnen doen:
- mesh
- symmetry
- meshsmooth
- uvwmap
- meshsmooth
vind het een beetje op die twisted rabbits van Michel Gagné. Maar dat is het dus niet??floriske.nl schreef op 14 januari 2004 @ 20:21:
[afbeelding]
Tjah, het moeten natuurlijk geen piramides zijn ofzo.Anoniem: 80198 schreef op 15 januari 2004 @ 16:47:
Ehmmmm een vraagje.. K wil dus iets egyptisch gaan maken.. Maar mag dat nou, of valt dat er dan weer buiten..?(ben eigenlijk al begonnen)
Maar goed, heb er op zich niet heel veel tegen, maar als je net bent begonnen zou ik nog veranderen als ik jou was. Wat wordt het eigenlijk??
Anoniem: 73881
Aiaiaiaiai!
Beeldscherm is een paar degen weg geweest, en heb een paar dagen niks kunnen doen.
Ik moet erg hard gaan werken.
Verwacht binnenkort maarnog maar een wip van mij.
Beeldscherm is een paar degen weg geweest, en heb een paar dagen niks kunnen doen.
Ik moet erg hard gaan werken.
Verwacht binnenkort maarnog maar een wip van mij.
Het spijt me voor hetgeen dat je al begonnen bent, maar ik heb er wel problemen mee. Egyptisch is weer een hele andere cultuur, andere soorten gebouwen, vormen, mensen en weet ik niet wat. Ja, het is allemaal zand en het is allemaal woestijn. Maar het thema is duidelijk wel 1001 Nacht en ik wil het graag beperken tot het Midden-Oosten. En ik trek de grens dus bij de Rode Zee.Senzuboon schreef op 15 januari 2004 @ 16:52:
Niet echt dezelfde tijsspanne he? Zeg maar een paar eeuwen later
Too bad, misschien wel leuk voor een volgend thema. Ik hoop dat je je er niet door laat ontmoedigen
inquestos: wat jij nu voor 'tunnel-oren' aanziet zijn de ogen van de tijger
[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 15-01-2004 17:41 ]
Verdomd, nu zie ik 't pasDark Blue schreef op 15 januari 2004 @ 17:40:
[...]
kort maar krachtig:6K schreef op 15 januari 2004 @ 08:29:
@Floriske.nl: dat ziet er geweldig uit! welke techniek heb je gebruikt en heb je goede referenties?
Dit belooft veel goeds
techniek: grotendeels boxmoddeling
referentie: één plaatje
Niet alleen met je palmboom!Anoniem: 73881 schreef op 15 januari 2004 @ 19:31:
Ik heb hulp nodig met me palmboom.....
[afbeelding]
Prachtige bumpmap heb je daar!
misschien kun je een plat ovaal object nemen , en deze 'benden'
dit object copieren en in een vanboven gezien in een ster vorm plaatsen.
Ieder ' blad' een andere bend waarden mee geven , en klaar is je palmboom.
de stam vind ik erg orgineel opgelost zo
Het koppeltje van je kleine toren, staat niet helemaal recht op het gebouwdje ...
Voor de rest ....... ga zo door !!!
dit object copieren en in een vanboven gezien in een ster vorm plaatsen.
Ieder ' blad' een andere bend waarden mee geven , en klaar is je palmboom.
de stam vind ik erg orgineel opgelost zo
Het koppeltje van je kleine toren, staat niet helemaal recht op het gebouwdje ...
Voor de rest ....... ga zo door !!!
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 15-01-2004 19:47 ]
das jammer, k pas het wel aan, aan het midden oosten dan.. ... K ben ingeval bezig met anubis(egyptische god). Dan knal k hem wel in het midden oosten ofzo.. Of mag het dan nog niet?Dark Blue schreef op 15 januari 2004 @ 17:40:
[...]
Het spijt me voor hetgeen dat je al begonnen bent, maar ik heb er wel problemen mee. Egyptisch is weer een hele andere cultuur, andere soorten gebouwen, vormen, mensen en weet ik niet wat. Ja, het is allemaal zand en het is allemaal woestijn. Maar het thema is duidelijk wel 1001 Nacht en ik wil het graag beperken tot het Midden-Oosten. En ik trek de grens dus bij de Rode Zee.
Too bad, misschien wel leuk voor een volgend thema. Ik hoop dat je je er niet door laat ontmoedigen
mijn wip voor vandaag dan maar weer:

* floriske.nl heeft al heel wat schoons voorbij zien komen en denkt dat deze contest best wel eens flink wat moois teweeg kan brengen!!!

* floriske.nl heeft al heel wat schoons voorbij zien komen en denkt dat deze contest best wel eens flink wat moois teweeg kan brengen!!!
[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 15-01-2004 20:27 ]
Hoe bedoel je...?Cubix schreef op 15 januari 2004 @ 19:37:
[...]
Niet alleen met je palmboom!
Prachtige bumpmap heb je daar!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 15-01-2004 21:07 ]
De texture van je muur en toren is een beetje overdone. Te massaal en te groot (20% van wat je nu hebt zou mooier zijn).
Wat een leuker effect geeft is een sierstrook met dat spul horizontaal over de muur eventueel gemarkeerd door een dun randje, als scheiding.
Maargoed, dat is mijn mening.

En weer een stuk verder. Uren gestopt in het prinsesje. Zo viel het mappen niet mee omdat de unwrap heel raar deed. Mijn onkunde vrees ik. Door een medetweaker ben ik gewezen op texporter, hiermee ging het prima. Wel planer gemapped, dus polygons die bijna haaks op de planer staan zijn wat blurry.
Nieuwe sky, met een minaretje. Ook de belichting binnen is herzien, nu een wat rode gloed ipv geel. Bumpmaps voor de stenen zijn eigenlijk niet voldoende, misschien dat displacement wat realistischer wordt.
Het prinsesje heb ik gemaakt aan de hand van een lara croft tutorial, daarna de overdreven proporties verminderd, en heel wat aangepast. Het rokje is wederom gedaan met simcloth. Je maakt een cilinder, zet deze bij de heupen vast, en laat dat 100 frames lang het rokje in model komen, wonderlijk hoe realistisch dit daarna over haar lichaam valt!
Een niet-christelijke stained glass map vinden die er mooi uit ziet is niet te doen. Dan maar bijbelse voorstellingen in dit heidens paleis.
waarde die na bump staat kleiner maken.Anoniem: 73881 schreef op 15 januari 2004 @ 21:22:
Hoe krijg je het dan kleiner?
[ Voor 8% gewijzigd door Mercarra op 15-01-2004 21:27 ]
Wauw !!
Kun je mij verwijzen naar de Lara Croft tutorial ????
Mijn dank zou groot zijn ........
Ik probeer , zo als je gezien heb , ook de menselijke figuurtjes onder de knie te krijgen
Ik probeer , zo als je gezien heb , ook de menselijke figuurtjes onder de knie te krijgen
Geen dank, mercarramercarra schreef op 15 januari 2004 @ 21:26:
(...)
Door een medetweaker ben ik gewezen op texporter, hiermee ging het prima.
(...)
Erg mooi plaatje al zo; heel veel sfeer!

Een lichte displacement op de muren zalt het allemaal idd net wat realistischer maken, denk ik.
De voorgrond is ook nog wat donker. Misschien een kaarsje neerzetten ofzo?
http://www.3dkingdom.org/...de=thread&order=0&thold=0Anoniem: 63431 schreef op 15 januari 2004 @ 21:28:
Wauw !!
Hij is vrij simpel, sommige stappen zou je zelf nooit bedenken, achteraf snap je ze pas. Bij het mappen liep ik vast, maar dat heb ik dus anders opgelost.
De sterkte van de bump kun je verminderen door bij de maps het getal achter 'bump' lager te maken.Anoniem: 73881 schreef op 15 januari 2004 @ 21:22:
Hoe krijg je het dan kleiner?
Je kunt de map op zich kleiner maken, door bij de opties van de bump bij 'tiling' een hoger getal in te stellen. Met de waarde 5 wordt de texture dus 5 keer zo klein.
@Mercarra: lol @ Jezus op glas-in-lood
Eerden ze die daar?
Thanxmercarra schreef op 15 januari 2004 @ 22:03:
[...]
http://www.3dkingdom.org/...de=thread&order=0&thold=0
Hij is vrij simpel, sommige stappen zou je zelf nooit bedenken, achteraf snap je ze pas. Bij het mappen liep ik vast, maar dat heb ik dus anders opgelost.
Dan zal mijn geestemeisje toch nog een hoofdje krijgen
Senzuboon schreef op 15 januari 2004 @ 22:30:
@Mercarra: lol @ Jezus op glas-in-loodEerden ze die daar?
offtopic:
Jezus was ook een profeet van Allah, niet zo belangrijk als Mohammed, maar heeft ook zeker wel met het Oosten en Arabie te maken (of ze daar ook van deze middeleeuwse glas-in-loodvoorstelling hadden weet ik niet
)
Jezus was ook een profeet van Allah, niet zo belangrijk als Mohammed, maar heeft ook zeker wel met het Oosten en Arabie te maken (of ze daar ook van deze middeleeuwse glas-in-loodvoorstelling hadden weet ik niet
@ Flosike : Wauw!!! Hij wordt echte te gek. Vooral de hoek van de camera en daarmee de ogenschijnlijke groottte van je model vind ik gaaf.
@ Mercarra : Ook deze vind ik al erg mooi worden, keep up the good work!
Zelf ben ik nog lang niet zo ver dat ik aan dit soort ding mee kan doen, ik ben van beroep technisch tekenaar en dus liggen de wat strakkere dingen mij beter. Mensjes en/of dieren modellen is nog ff nie bij en kasteeltjes zijn er imho al genoeg in deze contest. Wellicht gaat deze jongen de volgende keer, indien voldoende lef, in Blender wel meedoen.
Tot nu toe 1 groot respect voor hetgene wat ik te zien heg gekregen.
@ Mercarra : Ook deze vind ik al erg mooi worden, keep up the good work!
Zelf ben ik nog lang niet zo ver dat ik aan dit soort ding mee kan doen, ik ben van beroep technisch tekenaar en dus liggen de wat strakkere dingen mij beter. Mensjes en/of dieren modellen is nog ff nie bij en kasteeltjes zijn er imho al genoeg in deze contest. Wellicht gaat deze jongen de volgende keer, indien voldoende lef, in Blender wel meedoen.
Tot nu toe 1 groot respect voor hetgene wat ik te zien heg gekregen.
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Is het al gelukt met je boom ?Anoniem: 73881 schreef op 15 januari 2004 @ 19:31:
Ik heb hulp nodig met me palmboom.....
[afbeelding]
Ik heb net ( in 1.5 min dus geen commentaar graag
Stam is een cone ( bend )
blaadjes zijn cilinders , zo bewerkt dat ze ovaal werden , en met mesh edit en vluchtig een blad structuur aan gegeven.
Bumpmap aan het einde om bladeren en stam meer vorm te geven .

okok , tis niet helemaal netjes gedaan , maar goed
Succes !
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 63431 op 16-01-2004 11:30 ]
Ik heb dus iets gemaakt in 3dsmax6.0. In de demo versie. Maar k moet hem nou dus authorisen(nog geen crack gevonden yet). Anyway, ik wil nou dus doorgaan in 3dsmax 5. Maar k kan hem niet ecporteren geeft ie een fout aan (ik d8 iets met metal ray).. Hoe kan die file openen in max 5..?
dit gebeurt er dan..>

sorry voor dubbel post maar k moet het echt ffe weten..?
dit gebeurt er dan..>
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 16-01-2004 15:22 ]
Als je nou even goed las...Anoniem: 80198 schreef op 16 januari 2004 @ 15:22:
Ik heb dus iets gemaakt in 3dsmax6.0. In de demo versie. Maar k moet hem nou dus authorisen(nog geen crack gevonden yet). Anyway, ik wil nou dus doorgaan in 3dsmax 5. Maar k kan hem niet ecporteren geeft ie een fout aan (ik d8 iets met metal ray).. Hoe kan die file openen in max 5..?
dit gebeurt er dan..>
[afbeelding]
3DsMax 5 mist .dll's dus stuurprogramma's of onderdelen daarvan, die Max6 (al was het maar de demo) wel had. Dus, je kunt proberen de in het dialoogvenster genoemde dll's in je demoversie op te snorren en ze allemaal op goed geluk in de map van Max 5 te kletteren;
anderzijds zal je er vrede mee moeten hebben dat Max 5 die dlls nog niet ondersteunt, en dat je de demo opnieuw zal moeten activeren of bij een vriend laten doen, ff die effecten qua mentalray enzo eruit, en m dan weer opslaan.
Max is dus misschien niet backwards compatible, dat is het risico wat je genomen hebt.

Maar wat doe je nou nog steeds met die Anubis? (tis trouwens 1001 nacht en niet 100 en 1 nacht

bedankt k ga het ffe proberen. Anders ga k zo wel naar iemand anders om hem weer opnieuw op te slaan.. hopen dat het allemaal gaat leuken.Dark Blue schreef op 16 januari 2004 @ 15:33:
[...]
Als je nou even goed las...
3DsMax 5 mist .dll's dus stuurprogramma's of onderdelen daarvan, die Max6 (al was het maar de demo) wel had. Dus, je kunt proberen de in het dialoogvenster genoemde dll's in je demoversie op te snorren en ze allemaal op goed geluk in de map van Max 5 te kletteren;
anderzijds zal je er vrede mee moeten hebben dat Max 5 die dlls nog niet ondersteunt, en dat je de demo opnieuw zal moeten activeren of bij een vriend laten doen, ff die effecten qua mentalray enzo eruit, en m dan weer opslaan.
Max is dus misschien niet backwards compatible, dat is het risico wat je genomen hebt.
Maar wat doe je nou nog steeds met die Anubis? (tis trouwens 1001 nacht en niet 100 en 1 nacht) Je hebt mijn post hierboven gelezen hopelijk. Ga nou niet zelf al op het randje zitten - Egyptisch != Oosters, en hoe mooi je final ook is, valt hij niet binnen het thema dan telt hij niet mee.
Moge het zo duidelijk zijn
en dan maak wel wat anders voor de contest
@ 3D-god: heb je mental ray geinstalleerd onder max5? Kan schelen
Zo'n dergelijke berichten heb ik namelijk wel eens gehad als ik een model van iemand anders ging renderen en ik bepaalde plug-ins niet geinstalleerd had.
Enneh Dark Blue, niet om te zeiken, maar als je toch precies wilt zijn: Oosters != Midden-Oosters (Is dat goed Nederlands "Midden-Oosters"?)
Enneh Dark Blue, niet om te zeiken, maar als je toch precies wilt zijn: Oosters != Midden-Oosters (Is dat goed Nederlands "Midden-Oosters"?)
[ Voor 81% gewijzigd door Michel551813 op 16-01-2004 16:29 ]
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Het lukt al aardig met de palmboom nu...
Me moeder riep meteen zo van: "OOHH!!! MOOI!!!!". Dus.
Maar nu ben ik benieuwd wat iemand die er verstand van heeft zegt. (Ik denk het zelfde)
Plaatje:

Maar nu ben ik benieuwd wat iemand die er verstand van heeft zegt. (Ik denk het zelfde)
Plaatje:

Ik had er idd ook Midden Oosten staan, maar ik heb het bericht een aantal keer herzienMichel551813 schreef op 16 januari 2004 @ 15:55:
@ 3D-god: heb je mental ray geinstalleerd onder max5? Kan schelenZo'n dergelijke berichten heb ik namelijk wel eens gehad als ik een model van iemand anders ging renderen en ik bepaalde plug-ins niet geinstalleerd had.
Ik ben bang dat er een aardbeving is geweestAnoniem: 73881 schreef op 16 januari 2004 @ 18:01:
Het lukt al aardig met de palmboom nu...
Plaatje:
[afbeelding]

verrek, nu je het zegt ja...Dark Blue schreef op 16 januari 2004 @ 18:09:
[...]
Ik ben bang dat er een aardbeving is geweesthet onderste deel van je toren staat gruwelijk scheef...
![]()
Edit:
Zow, nu niet meer

Wat vind je er nu van?
Edit2:
Nu misschien nog iets door de lucht laten vliegen ofzow...
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 16-01-2004 18:27 ]
Anoniem: 81369
Ik heb niet veel verstand over bomen, maar bestaad een palmboom niet uit een soort "bladeren" bij de stam? die er zeg maar overheen zijn gedekt? Dit lijkt meer op een massieve vorm.
*zoeft naar google om plaatjes van palmbomen op te zoeken*
*zoeft naar google om plaatjes van palmbomen op te zoeken*
Ik kan nu een vrij foute opmerking maken, maar dat doe ik maar nietAnoniem: 73881 schreef op 16 januari 2004 @ 18:15:
[...]
Edit2:

Ziet er al leuk uit. Die boom is ook beter dan je vorige boom. Kan alleen die bumpmap texture op je rechte muur niet wat kleiner? Ik denk dat hij dan wat mooier overkomt.
De schaduws op je toren kloppen niet met de stand van de zon. Die staat rechtsboven de toren, en linksvoor zie je dat er nog belichting op de toren valt en dat de schaduwrand teveel naar rechts staat...Anoniem: 73881 schreef op 16 januari 2004 @ 18:15:
[...]
verrek, nu je het zegt ja...
Edit:
Zow, nu niet meer
[afbeelding]
Wat vind je er nu van?
Edit2:
Zow...
Bij deze mijn achtste Work In Progress.
Ik heb op jullie advies de bladeren groter gemaakt, de bump op de muur kleiner gemaakt, en die schaduwen heb ik lekker zo gelaten omdat de zon erachter staat en dan zou het allemaal dus een silhouet worden, en dan is het niet meer 3d. [mode=breezah]DuWhSzZ....[/mode]
Anyway, hier het plaatje:
Bij deze mijn achtste Work In Progress.
Ik heb op jullie advies de bladeren groter gemaakt, de bump op de muur kleiner gemaakt, en die schaduwen heb ik lekker zo gelaten omdat de zon erachter staat en dan zou het allemaal dus een silhouet worden, en dan is het niet meer 3d. [mode=breezah]DuWhSzZ....[/mode]
Anyway, hier het plaatje:

Ziet er netjes uit, de torentjes staan volgens mij allebei recht en de palmboom ziet er ook cool uit.
Ik wou dat ik dit allemaal kon 
Edit:
Over dat in de lucht laten vliegen, wat te denken van een vliegend tapijt, het is tenslotte 1000 en 1 nacht.
Edit:
Over dat in de lucht laten vliegen, wat te denken van een vliegend tapijt, het is tenslotte 1000 en 1 nacht.
[ Voor 31% gewijzigd door Mojo op 17-01-2004 10:56 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Anoniem: 93071
hier mijne 1e wip

wat ik nog wil gaan doen ;
- de stam van mn boompje mooi maken, vrij weinig aan gedaan nog (misschien dat ik n klein deel van de wortels zichtbaar maak)
- dat 'ding' op het dak moet ik nog wat mee doen, misschien iets van versiering ofzo
- een poortje waar nu nog een opening is.
- wat kleine details nog
- een omgeving natuurlijk
, misschien een paar kleine huisjes nog ofzo.
comments zijn zeer welkom

wat ik nog wil gaan doen ;
- de stam van mn boompje mooi maken, vrij weinig aan gedaan nog (misschien dat ik n klein deel van de wortels zichtbaar maak)
- dat 'ding' op het dak moet ik nog wat mee doen, misschien iets van versiering ofzo
- een poortje waar nu nog een opening is.
- wat kleine details nog
- een omgeving natuurlijk
comments zijn zeer welkom
Ja, daar heb ik idd ook al over zitten denken.sokje schreef op 17 januari 2004 @ 10:55:
Ik zal eens wat proberen en kijken hoe dat staat...
Anoniem: 53023
@Nix0r:
Is dat paleisje niet een beetje klein?
Misschien kunnen er wat torentjes bij zodat de inwonende sultan en z'n familie ook nog ergens kunnen slapen?
Is dat paleisje niet een beetje klein?
Misschien kunnen er wat torentjes bij zodat de inwonende sultan en z'n familie ook nog ergens kunnen slapen?
Anoniem: 93071
hehe
, t is meer bedoeld als groot huisje voor die tijd, van n rijke handelaar ofzo
, paleizen zijn al meerdere mensjes mee bezig he

Hmmmmm...
Een vliegend tapijt was misschien niet zo'n goed idee...

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 17-01-2004 17:06 ]
Ik had meer iets in gedachten wat verder in de achtergrond, dus wat verder weg en dan een paar naast elkaar. Dan hoef je én niet mensen te modelleren én je hoeft niet op de kleuren te letten.Anoniem: 73881 schreef op 17 januari 2004 @ 17:03:
Hmmmmm...
[afbeelding]
Edit: Zoals je bij die 2e toren hebt gedaan dus.
Verder kan je beter het tapijt wat "schuin" zetten dat het 3d is, nu is het nog 2d.
Ach ja, de beste stuurlui staan aan wal
[ Voor 14% gewijzigd door Mojo op 17-01-2004 17:26 ]
Aangezien je niet veel ervaring hebt, moet je niet teveel willen. Ook met weinig ervaring is heel veel te bereiken, maar dan moet je het uit andere facetten halen dat geweldige models of prachtige materials.Anoniem: 73881 schreef op 17 januari 2004 @ 17:03:
Hmmmmm...
[afbeelding]
Pas eerst die bump op de muur aan, en zoek naar referentie plaatjes van palmbomen. Makkelijk een boom maken kan ook met opacity maps. Hiermee gebruik je een bitmap die de 'doorzichtigheid' aangeeft.
Als je voor de lucht een mooie bitmap neemt: zoiets ofzo... wordt de sfeer denk ik al wat intenser.
zow, weer iets verder gekomen, maar komende dagen liggen mijn werkzaamheden weer stil aangezien ik van zondag tot dinsdag van huis ben, maar ach tijd zat nog 

Je spreekt jezelf tegen, mercarra
mercarra schreef op 17 januari 2004 @ 18:05:
Aangezien je niet veel ervaring hebt, moet je niet teveel willen.
mercarra schreef op 17 januari 2004 @ 18:05:
Makkelijk een boom maken kan ook met opacity maps.
Anoniem: 73881 schreef op 17 januari 2004 @ 17:03:
Hmmmmm...
[afbeelding]
Serieus, je zou er nog zo'n [nooduitgang] bordje met zo'n rennend mannetje bij moeten doen,
Ik zit zelf even niet thuis maar ga zsm weer verder denk ik
Ziet er inderdaad erg lachwekkend uitAnoniem: 73881 schreef op 17 januari 2004 @ 17:03:
Hmmmmm...
[afbeelding]
kwam k net tegen...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 18-01-2004 12:34 ]