TweakDSL *new and/or improved* deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.329 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 21 februari 2004 @ 05:53:
[...]

Maak het nou even helemaal.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Physical interface: ge-0/1/0, Enabled, Physical link is Up
  Link-level type: Ethernet, MTU: 1518, Speed: 1000mbps, Loopback: Disabled,
  Input rate     : 301671944 bps (40980 pps)
  Output rate    : 190013672 bps (37465 pps)
  Active alarms  : None
  Active defects : None
  MAC statistics:
    Input bytes: 1727292995428953, Input packets: 2267730557479,
    Output bytes: 968202437479006, Output packets: 2066673597661
    Output packet errors: 0

Tel eens hoeveel bytes dat ding heeft verwerkt met *exact* 0 errors?
1727292995428953+968202437479006 is volgens mij 2.451 Exabyte.

De interface op de andere Juniper heeft vergelijkbare scores. 40 meter glasvezel, twee routers van een kwart miljoen euro elk, en dat zou deze keer weer de bron van de packetloss zijn?
So far, so good... Geen lag meer in games... heb net lekker een potje gespeeld.
Alleen die 0 PL, dat klopt natuurlijk maar wat ik had was niet echt PL zegmaar. Tja beetje vaag, ik weet niet of er een term voor is.. De datapakketjes komen degelijk WEL aan alleen ze komen te laat aan, ze hopen zich op en dan worden ze allemaal tegelijk verstuurd en ontvangen, waardoor je de situatie krijgt dat je opeens van de ene plek op de andere plek staat in games. Dus die 0% PL klopt maar dat is het duidelijk niet... Just my input, misschien heb ik het helemaal fout who knows :|.

Hoe zit het trouwens met die super cisco 10k ding? Is iedereen al over op dat ding, zou een aantal probleempjes oplossen had ik gelezen :).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sa1 schreef op 21 februari 2004 @ 11:26:
[...]
offtopic:
dat plaatje, met welk programma wordt die gegenereerd, niet met mrtg toch?
Cricket, denk ik. http://cricket.sourceforge.net/

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Zijn er weer problemen met de news server?
Kan geen headers binnen krijgen, hoop niet weer dat zelfde als afgelopen week.

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk het wel, sinds gisteravond is het no-go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cook schreef op 22 februari 2004 @ 09:37:
Ik denk het wel, sinds gisteravond is het no-go
Ik denk dat vannacht de aangekondigde nieuwe hardware is geinstalleerd?

Ophalen headers gaat nu fullspeed...Er was gezegd dat de nieuwsserver dan nog een keer leeg moest.

Wellicht gaat het nu voortaan als een speer. :+

Als mijn probleem met drastisch teruglopen snelheid gedurende eind v.d. middag en avond sinds woensdag nog wordt opgelost (gisteren rond 17:30 maar 360 KB down van tweaktestserver) dan ben ik weer 110% tevreden (hetgeen ik ook was tot woensdag jl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat vannacht de aangekondigde nieuwe hardware is geinstalleerd?

Ophalen headers gaat nu fullspeed...Er was gezegd dat de nieuwsserver dan nog een keer leeg moest.

Wellicht gaat het nu voortaan als een speer. :+

Als mijn probleem met drastisch teruglopen snelheid gedurende eind v.d. middag en avond sinds woensdag nog wordt opgelost (gisteren rond 17:30 maar 360 KB down van tweaktestserver) dan ben ik weer 110% tevreden (hetgeen ik ook was tot woensdag jl.)
Headers gaan inderdaad fullspeed maar ja als er geen headers zijn heeft dat weinig zin.
Posten lukt ook al niet, er komt niets aan. :?

Ik heb veel geduld maar ooit raakt dat wel op, de news server was namelijk 1 van de redenen dat ik voor tweak heb gekozen.
Ook is het knap lullig als je iemand overhaalt om naar tweak te gaan en je krijgt deze toestanden.

Mischien moet ik het lobbyen op ftd voor tweak maar ff in de ijskast leggen en wachten op betere tijden ;)

Weet iemand zo welke providers er nog meer op de cambrium news server zitten?
Krijg het gevoel dat er de laatste maanden veel budget leechers er bij zijn gekomen.

Wat betreft je snelheids probleem, heb je ook packet loss als dat gebeurt?
Wat zijn de stats van je modem en waar traint deze op als je de problemen hebt?

Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 16 / 29
Noise Margin (dB) up/down = 8 / 14
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
864 / 8064

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

NLsandman schreef op 22 februari 2004 @ 16:18:
[...]

Ik heb veel geduld maar ooit raakt dat wel op, de news server was namelijk 1 van de redenen dat ik voor tweak heb gekozen.
Ook is het knap lullig als je iemand overhaalt om naar tweak te gaan en je krijgt deze toestanden.

grtzzz
De newssever is een GRATIS extra dienst die TweakDsl aanbiedt, dus als ze de binaries van de newsserver halen, dan houden ze zich nog steeds aan de overeenkomst die ze met jou afgesloten hebben, ook al zou het erg jammer zijn en zullen ze waarschijnlijk minder nieuwe klanten krijgen.
Volgens mij is er geen enkele ADSL-provider die binaries als onderdeel van het product leveren en ondersteunen.
Persoonlijk ben ik allang blij dat de newsserver normaal gesproken bijna net zo goed werkt als een pay-server en dat zonder te betalen!

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Ronnie_T schreef op 22 februari 2004 @ 17:04:
[...]

De newssever is een GRATIS extra dienst die TweakDsl aanbiedt, dus als ze de binaries van de newsserver halen, dan houden ze zich nog steeds aan de overeenkomst die ze met jou afgesloten hebben, ook al zou het erg jammer zijn en zullen ze waarschijnlijk minder nieuwe klanten krijgen.
Volgens mij is er geen enkele ADSL-provider die binaries als onderdeel van het product leveren en ondersteunen.
Persoonlijk ben ik allang blij dat de newsserver normaal gesproken bijna net zo goed werkt als een pay-server en dat zonder te betalen!
Tweak doet dit dus wel, kijk ik snap wel waar je op doelt, veel providers zetten namelijk alleen usenet acces in hun produkt omschrijving zodat als de binaries uit de hand lopen men ze in eens kan verwijderen zonder dat je als klant daar iets tegen kunt beginnen, usenet is namelijk ook txt.
Het is een heel slim excuus van vele providers, daarom is het ook zo belangrijk om de algehele voorwaarden goed door te nemen.
Neem bv demon, die is bezig met het oplossen van hun bin probleem door een download limiet op hun usenet acces te zetten(supernews), volgens de algehele voorwaarden van demon mag dit zonder dat je als klant er wat tegen kunt doen.
Nog een vb, xs4all heeft 1 van de grootste news servers van europa maar deze is experimenteel, daar kun je als klant ook niets tegen beginnen, newszilla is echt iets extra's naast de gewone news server.

Bij tweak ligt dat toch iets anders, zie produkt omschrijving.
Mocht tweak van de 1 op de andere dag zijn/haar binaries niet meer ondersteunen heb ik namelijk het recht om mijn contract binnen 1 maand vanaf bekend wording van de produkt wijziging op te zeggen.

Bij elk TweakDSL abonnement krijgt u behalve een ADSL verbinding ook de beschikking over:

een eigen homepagina <naam>.tweakdsl.nl van maximaal 100MB diskspace met 5 GB traffic daar op per maand.
3 e-mail boxen van 30Mb <naam>@tweakdsl.nl
ongelimiteerd aantal e-mail boxen <gebruiker>@<naam>.tweakdsl.nl
De ruimte die deze boxen gebruiken gaat van uw homepagina ruimte af.
Wereldwijde toegang tot uw e-mail via webmail.
1 vast IP adres.
Newsserver met meer dan 50.000 groepen, waaronder practisch alle binaries en veel tekstgroepen die door weinig andere providers gevoerd worden.

k heb niet voor niets voor tweak gekozen, tijdens mijn athome periode heb ik veel ervaring gekregen met betrekking tot de voorwaarden, vooral grote bedrijven dekken zich helemaal in met hun algehele voorwaarden en dan ben je als klant altijd de pineut.
Bij tweak kun je de algehele voorwaarden op 1 A4 tje kwijt maar zoals bij athome heb je er wel 10 nodig waarvan 9 alleen al de plichten van de klant bevatten :?

Persoonlijk ben ik ook zeer tevreden met wat tweak doet alleen je raakt er zo verwend door als de news server goed loopt en dat heeft hij gedaan vanaf november dat ik lid werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 22 februari 2004 @ 16:18:
[...]

Wat betreft je snelheids probleem, heb je ook packet loss als dat gebeurt?
Wat zijn de stats van je modem en waar traint deze op als je de problemen hebt?

Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 16 / 29
Noise Margin (dB) up/down = 8 / 14
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)
864 / 8064

grtzzz
Training is altijd een strakke 896/8064 al 26 dagen lang.

Probleem is er ook pas sinds woensdag, terwijl ik hier niks veranderd heb.

Output Power (dBm) up/down = 12 / 12
Attenuation (dB) up/down = 9 / 17
Noise Margin (dB) up/down = 4 / 7

Zie wel dat ik flink lagere scores heb als jij.

Wat betreft Attenuation heb ik gelezen: hoe lager hoe beter betreft degradatie signaal van huis naar DSLAM en vice-versa.

Maar tot woensdag met deze scores altijd een strakke 800 down ongeacht tijdstip.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 17:54:
[...]

Training is altijd een strakke 896/8064 al 26 dagen lang.

Probleem is er ook pas sinds woensdag, terwijl ik hier niks veranderd heb.

Zie wel dat ik flink lagere scores heb als jij.

Wat betreft Attenuation heb ik gelezen: hoe lager hoe beter betreft degradatie signaal van huis naar DSLAM en vice-versa.

Maar tot woensdag met deze scores altijd een strakke 800 down ongeacht tijdstip.
Heb modem nu rechtstreeks aangesloten op ISRA punt.

Haal dan exact dezelfde scores volgens diagnose alcatel 510:

Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 896 / 8064

Vendor Id (local/remote) = ALCB / GSPN

Lijkt mij dus niet uit te maken?

Valt me nu pas op bij statistics

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 2023 / 526
Loss of link (remote) = 0

Errored seconds...wat heeft dat voor effect op de snelheid/lijnkwaliteit?....getal loopt op tijdens downloaden, maar speed blijft dan wel gewoon 800 down.

(Up gebruik ik haast nooit)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
error seconds zijn normaal bij een 8mbit verbinding van bbned.

http://www.comm.toronto.edu/~weiyu/impulse_paper.pdf

Een leuke uitleg in het engels, wel heel technisch hoor.

Jouw noise margin is wel laag, ligt normaal rond de 16.
Aan de waardes van je modem is niet te zien waarom je zoveel snelheids schommelingen hebt, mischien dat de mensen van tweak zelf iets kunnen ontdekken.

Heb je last van pakket loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
dat van die noise margin maakt ook niet zoveel uit hoor

code:
1
2
Attenuation (dB) up/down =  12 / 20
Noise Margin (dB) up/down = 7 / 9

DIt geeft mij modem aan en heb stabielste lijn die ik hier ben tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27
sorry jongens maar begrijp me niet verkeerd
alleen ik wil van planet overstappen op tweakdsl
en dan wil ik het 8mbit abbo nemen
alleen wel met de voorwaarde dat de newsserver van behoorlijke kwaliteit is
ik vraag dus naar jullie ervaringen op gebied

ik heb begrepen dat er geen datalimiet is
maar hoe zit het met het aantal connecties
en compleetheid van de bestanden (met welke newsserver kan ik het wel vergelijken)

sorry als dit al eerder is besproken, alleen >4000 posts opnieuw lezen vond ik net ietsie te ver gaan :$ :+ O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb zelf een Pro-DSL abbo bij tweak.
Newsserver is okay (zo ongeveel alle alt.binaries), maar de retention-time is ronduit k*t.
Indien je met FTD wilt gan sleuren is een payserver geen overbodige luxe.
Ondanks de recente upgrade naar 3,5TB blijven de retention-times vér beneden de maat.
Verder is het een perfecte provider, bij de weg.

[ Voor 1% gewijzigd door The Jester op 23-02-2004 01:44 . Reden: type-o ]

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Snelheid news is fullspeed, compleetheid is 85% tot 95% en retentie ligt op 3 dagen.
Helaas is hij wel gevoelig voor storingen en als die goed crasht moet je niet raar op kijken als je een paar dagen zonder news zit.
Afgelopen week was het huilen met de pet op met de bins.
Moest van armoede maar irc en dc++ gaan gebruiken om mijn spulletjes binnen te halen, heb geen pay server momenteel maar zit daar wel aan te denken.
Voor de rest heb ik weinig te klagen met tweak, mijn verbinding is super dus nog geen helpdesk of zo nodig gehad.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 22 februari 2004 @ 23:16:
error seconds zijn normaal bij een 8mbit verbinding van bbned.

http://www.comm.toronto.edu/~weiyu/impulse_paper.pdf

Een leuke uitleg in het engels, wel heel technisch hoor.

Jouw noise margin is wel laag, ligt normaal rond de 16.
Aan de waardes van je modem is niet te zien waarom je zoveel snelheids schommelingen hebt, mischien dat de mensen van tweak zelf iets kunnen ontdekken.

Heb je last van pakket loss?
Nee..packet-loss heb ik niet.

Noise-margin kan ik zelf niet verder opkrikken denk ik?

Ronde telefoonkabel van ISRA naar splitter en van splitter naar modem i.p.v. de platte die je bij de splitter geleverd krijgt zal ook geen hogere noise margin opleveren of wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nopes noise margin heeft ook te maken met lijn buiten je huis naar wijk centrale dus daar kan jij verder niks aan doen. Het ligt aan zoveel dingen

offtopic:
ik ben jarig!! :D 23 alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 23 februari 2004 @ 12:56:
Nopes noise margin heeft ook te maken met lijn buiten je huis naar wijk centrale dus daar kan jij verder niks aan doen. Het ligt aan zoveel dingen

offtopic:
ik ben jarig!! :D 23 alweer
Bedankt voor de tip (dat dat niet helpt). Ga ik daar geen geld aan uitgeven.

En nog van harte gefeliciteerd (ook offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Laatst online: 13-09 23:04
Vandaag "officieel" te horen gekregen van TweakDSL dat de afstand tussen mijn woning en de centrale te lang is en er geen stabiele verbinding tot stand gebracht kan worden (laat staan een redelijke snelheid). Ik heb dus met enige pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van TweakDSL en heb woensdag een afspraak met de installateur van UPC/Chello. Ach ja, in het land der blinden is éénoog koning en zal ik dus moeten roeien met de riemen die ik heb. Een beter alternatief is er vooralsnog niet.....

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb 10 dagen (sinds 14 februari) mijn TweakDSL-lijntje, ben er wel tevreden mee. Behalve dat hij sinds vanavond zit te rommelen. Msn wordt vaak afgemeld en moet ik weer aanmelden. Tot nu dan, want nu kom ik niet meer online (error 0x81000301). De site van Microsoft kan ik niet meer bereiken en T.net laad ook niet direct. Ik moet er soms 3 a 4 seconden op wachten.

Om 19 uur vanavond was het even raak, ook het internet werkte niet meer, dus ik heb van wanhoop maar m'n modem opnieuw geconfigd met de standaard instellingen van speedtouch.nl. Ik werk trouwens nog met mijn speedtouch modem (van Wanadoo), de Asus heb ik nog niet binnen :(. Voor vragen moet je trouwens ook niet bij TweakDSL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 22:41
Ik heb trouwens nog steeds packetloss met gamen, game ziet het als packetloss maar het lijkt eerder op een opgehoopte lading packets oid. Merk dit al een week en dacht bij mezelf ik wacht wel tot ik op de cisco 10k zit, maar misschien hebben jullie er wat aan.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
Wegens performance problemen op NRP7 gaan zo meteen de volgende netblokken om naar de 10.000 (een week eerder dan geplanned).

82.197.200.0/24
82.197.201.0/24
82.197.202.0/24

Diegene die daarop zitten hebben vanaf 18.00 even downtime en daarna zijn jullie weer supersnel.

Voor de migratie van de rest ben ik bezig deze van volgende week donderdag naar voren te schuiven naar a.s. zondag ochtend of avond; ik hoop daarover morgen een definitief bericht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Ghandi schreef op 24 februari 2004 @ 17:22:
Wegens performance problemen op NRP7 gaan zo meteen de volgende netblokken om naar de 10.000 (een week eerder dan geplanned).

82.197.200.0/24
82.197.201.0/24
82.197.202.0/24

Diegene die daarop zitten hebben vanaf 18.00 even downtime en daarna zijn jullie weer supersnel.

Voor de migratie van de rest ben ik bezig deze van volgende week donderdag naar voren te schuiven naar a.s. zondag ochtend of avond; ik hoop daarover morgen een definitief bericht te krijgen.
Ik ben niet helemaal bekend op dit gebied, wat houd het precies in. Het eindigd met 0/24 (wat het inhoud weet ik niet precies). Mijn laatste twee cijfers zitten ergens tussen de 40 en 60. Hoelang kan de downtime zijn en verhelpt dit eventueel het probleem die ik hierboven heb beschreven:
Ik heb 10 dagen (sinds 14 februari) mijn TweakDSL-lijntje, ben er wel tevreden mee. Behalve dat hij sinds vanavond zit te rommelen. Msn wordt vaak afgemeld en moet ik weer aanmelden. Tot nu dan, want nu kom ik niet meer online (error 0x81000301). De site van Microsoft kan ik niet meer bereiken en T.net laad ook niet direct. Ik moet er soms 3 a 4 seconden op wachten.

Om 19 uur vanavond was het even raak, ook het internet werkte niet meer, dus ik heb van wanhoop maar m'n modem opnieuw geconfigd met de standaard instellingen van speedtouch.nl. Ik werk trouwens nog met mijn speedtouch modem (van Wanadoo), de Asus heb ik nog niet binnen :(. Voor vragen moet je trouwens ook niet bij TweakDSL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
bobje86nl schreef op 24 februari 2004 @ 17:36:
[...]
Ik ben niet helemaal bekend op dit gebied, wat houd het precies in. Het eindigd met 0/24 (wat het inhoud weet ik niet precies). Mijn laatste twee cijfers zitten ergens tussen de 40 en 60. Hoelang kan de downtime zijn en verhelpt dit eventueel het probleem die ik hierboven heb beschreven:

[...]
Dat zijn subnet masken, waarmee je 256 ip nummers in 1 keer aan geeft.

Dus alle ip adressen beginned bij 82.197.200.0 tot 82.197.202.254 zijn dus gemigreerd (of lopen nog door).

Migratie is overigens goed gegaan.

Mocht je op een andere NRP zitten; zondag of volgende week ben je aan de beurt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Ghandi schreef op 24 februari 2004 @ 19:16:
[...]

Dat zijn subnet masken, waarmee je 256 ip nummers in 1 keer aan geeft.

Dus alle ip adressen beginned bij 82.197.200.0 tot 82.197.202.254 zijn dus gemigreerd (of lopen nog door).

Migratie is overigens goed gegaan.

Mocht je op een andere NRP zitten; zondag of volgende week ben je aan de beurt.

.
Nee, ik zat er tussen :). Iets voor half 19 kon ik niet meer internetten. Nu gaat het weer redelijk snel. Ik merk er eigenlijk niets van.

Ik ga nog even de laatste pagina's doorlezen wat er precies is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn om alsnog te horen waarom m'n verbinding er van +/- 18:30 tot 19:30 uit lag. Gisteren was dat van ongeveer 19:00 tot 21:30 ook het geval, met rond 22:00 ook nog een korte onderbreking. Overigens had ik geen problemen met de performance van de lijn.

Is er een plaats waar aankondigingen van dit soort onderhoud of storingen bij bbNed te vinden zijn? Meldingen van storingen of onderhoud bij Cambrium (bijvoorbeeld de news server afgelopen weekend) zijn ook wel interessant. Een newsgroup of forum met veel Cambrium of bbNed klanten is ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:19:
Gisteren was dat van ongeveer 19:00 tot 21:30 ook het geval, met rond 22:00 ook nog een korte onderbreking.
En ik maar kloten met mijn modem, opnieuw geconfigd en geflashd :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:19:
Fijn om alsnog te horen waarom m'n verbinding er van +/- 18:30 tot 19:30 uit lag. Gisteren was dat van ongeveer 19:00 tot 21:30 ook het geval, met rond 22:00 ook nog een korte onderbreking. Overigens had ik geen problemen met de performance van de lijn.

Ik ben nu ruim een maand bij tweakdsl en ze zijn nog erger dan athome in hun communicatie naar de klanten toe, ze doen adhoc maar raak i.p.v. te melden dat ze de boel platgooien :( :( :(

Tweakdsl is een echte afrader en al helemaal als je van txtnieuwsgroepen houdt, wat een zooitje daar }) }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tjah dat kan als je er zo over denkt :) maar ze maken hier toch echt een melding hoor. En er zit een ander volk bij tweakdsl dan bij @home :) dus wen er maar gewoon aan. Ik heb jaren bij planet account gehad en als we het dan toch over een zooitje gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 24 februari 2004 @ 20:47:
Tjah dat kan als je er zo over denkt :) maar ze maken hier toch echt een melding hoor. En er zit een ander volk bij tweakdsl dan bij @home :) dus wen er maar gewoon aan. Ik heb jaren bij planet account gehad en als we het dan toch over een zooitje gaan hebben.
Wat wil je nou zeggen, dat we het amateuristiche gepruts goed moeten vinden omdat ze de boel stuk tweaken of dat ik voor mijn 70 Euro/pm blij moet zijn dat ik er een jaar aan vast zit.
Of dat omdat het tweakers zijn die een abo hebben en dus eerst aan hun eigen instellingen gaan rommelen omdat tweakdsl geen meldingen doet van z'n onderhoud, of dat ik verplicht ben om om mijn privacy settings omlaag moet zetten zodat ik op een **** forum kan posten en lezen wat mijn provider uitspookt.
Of omdat het tweakers zijn het een vrijbrief is voor het negeren van de klant.

Ik weet echt inmiddels wel dat er in Nederland geen enkele fatsoenlijke provider te vinden is maar je hoeft ook niet onderaan te bungelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tjah of je gaat over de rooien om niets ;) je had van te voren je ook kunnen orienteren hoef je hier niet voor te gaan bleren hoor :) maar goed enough said :) ik ben een tevreden klant en er zulle ook altijd klanten zijn die niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 24 februari 2004 @ 21:11:
Tjah of je gaat over de rooien om niets ;) je had van te voren je ook kunnen orienteren hoef je hier niet voor te gaan bleren hoor :) maar goed enough said :) ik ben een tevreden klant en er zulle ook altijd klanten zijn die niet tevreden zijn.
Het zal wel freudiaans zijn dat er een tikfout zit in het soort klant wat je bent.
En het zal heus mijn tijd wel uitduren en anders neem ik er een kabel ding naast.
Maar het blijft een prutservice die ze leveren en ik zal het iedereen ten sterkste afraden om hier bij te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou dan is het toch opgelost of niet ? einde discussie :) De mensen die overgezet zijn hebben die nog last van PL of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 24 februari 2004 @ 21:26:
Nou dan is het toch opgelost of niet ?
Nee, het is pas opgelost als ik op een fatsoenlijke en toegankelijke manier kan lezen wanneer men onderhoud heeft en wat voor consequenties dat voor mijn verbinding heeft.
En niet dat ik het tussen honderden berichten op een forum, die me niet intresseren, moet zien uit te vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb eigenlijk geen lagg meer in games na een modem reset, vind alleen de laatste dagen de buitenlandse sites soms traag responsen maar kan ook aan de sites liggen zijn er wel veel dan. Verder nog altijd super tevreden met tweakdsl ze blijven dingetjes veranderen hopelijk word het er beter op :>

[ Voor 13% gewijzigd door _MaLa_ op 24-02-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:46:
[...]

Nee, het is pas opgelost als ik op een fatsoenlijke en toegankelijke manier kan lezen wanneer men onderhoud heeft en wat voor consequenties dat voor mijn verbinding heeft.
En niet dat ik het tussen honderden berichten op een forum, die me niet intresseren, moet zien uit te vissen
Zeg nou heb ik er wel genoeg van hoor! Je mag dan niet tevreden zijn, dat heb je duidelijk gemaakt, maar blijf er dan niet over door ranten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 24 februari 2004 @ 22:43:
[...]

Zeg nou heb ik er wel genoeg van hoor! Je mag dan niet tevreden zijn, dat heb je duidelijk gemaakt, maar blijf er dan niet over door ranten!
Zorg dat het beter wordt en dan hoor of zie jij mij hier echt niet meer, mijn aanwezigheid hier is slechts overmacht of is het onmacht.
En of jij er genoeg van hebt zal me een biet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Dit is gewoon geen tweakdsl supportforum, bel of mail ze maar als je wat te klagen hebt. Dit topique is om ervaringen uit te wisselen en dat heb je zojuist gedaan. Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:06:
Ik weet echt inmiddels wel dat er in Nederland geen enkele fatsoenlijke provider te vinden is maar je hoeft ook niet onderaan te bungelen :(
Je positieve houding en vriendelijke postings wekken alom bewondering.

Verder ben je de tweaker met de meest bijzondere verbinding van allemaal. Niet alleen heb je last van een crashende NRP2, een dag later blijk je ook nog op NRP7 te zitten. En ben je de enige die zeikt over het feit dat door een NRP-migratie performance-problemen voorkomen kunnen worden. Je had liever een week lang dikke stroop door een rietje op een koude winternacht gehad, zodat men je zowel schriftelijk als telefonisch voor het naderende onheil van 60 minuten downtijd had kunnen waarschuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 24 februari 2004 @ 23:18:
Dit topique is om ervaringen uit te wisselen en dat heb je zojuist gedaan. Mooi.
Graag gedaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
En ik maar denken dat ADSL vrijwel geen problemen opleverd :). Ik zit zelf bij Cistron, geen problemen gehad, als er een storing is staat het op de site. Denk dat dit ook heel erg te maken heeft met hoe groot een provider is, Cistron is een mini provider en vrij duur...maar ja je krijgt er wel kwaliteit voor terug! Als je een dikke 8mbit lijn voor een paar euroos krijgt zoals bij tweakdsl dan kan je denk ik niet verwachten dat de service super is. Ergens moet op bezuinigd worden, in dit geval onderhoud/service?
Maar er moet wel gezegd worden dat BBned een ontzettende verzameling van prutsers is, de aankondigingen van upgrades slaan nergens op, ze komen hun afspraken niet na, aanpassingen van het netwerk lopen in de soep en ga zo maar door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 25 februari 2004 @ 01:01:
[...]

Verder ben je de tweaker met de meest bijzondere verbinding van allemaal. Niet alleen heb je last van een crashende NRP2, een dag later blijk je ook nog op NRP7 te zitten. En ben je de enige die zeikt over het feit dat door een NRP-migratie performance-problemen voorkomen kunnen worden. Je had liever een week lang dikke stroop door een rietje op een koude winternacht gehad, zodat men je zowel schriftelijk als telefonisch voor het naderende onheil van 60 minuten downtijd had kunnen waarschuwen?
Wat vreemden van me denken raakt me totaal niet en boeit ook niet en het is daarom volstrekt overbodig me te bewonderen.
Ik zal de laatste zijn die over een uurtje downtime zou gaan zeuren, hoewel het fatsoenlijk zou zijn als klanten worden gewaarschuwd, wederom dus niet nodig om te overdrijven over schriftelijk enz., we zitten niet allemaal te gamen :)

Alleen is het al een maand een treurige bedoening, het geen 90% van mijn tweakdsl-tijd is dus enige frustratie lijkt mij niet zo vreemd, ik kan elke keer de txt groepen resetten omdat ze bij tweakdsl lopen te ...., laat staan dat het nog zin heeft om daar te posten omdat berichten ruim 4 uur onderweg zijn en dan heb ik het nog niet eens gehad over dat betuttelende (oh,stel je voor iemand zou eens k*t@tweakdsl.nl aanmaken) mailsysteem waar je niet eens zelf emailadressen kan aanmaken of veranderen en door de domeinnaam nog eens met een gebrek aan privacy en met zo'n strak afgestelde spamfilter dat normale cc post er niet door komt of over het ..., ach laat ook verder maar het is zinloos en zoals gezegd een afrader :7
En ik heb liever een goedwerkende dan een "bijzondere" verbinding !

Daar het op een flame begint te lijken hou ik het voorlopig hier maar bij _/-\o_

Modbreak:
graag :) let even op dat dit niet een rant-hier-op-topic is...

[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 25-02-2004 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 15-09 12:20
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 02:36:
[...]

Wat vreemden van me denken raakt me totaal niet en boeit ook niet en het is daarom volstrekt overbodig me te bewonderen.
Ik zal de laatste zijn die over een uurtje downtime zou gaan zeuren, hoewel het fatsoenlijk zou zijn als klanten worden gewaarschuwd, wederom dus niet nodig om te overdrijven over schriftelijk enz., we zitten niet allemaal te gamen :)
De meeste ADSL providers hebben 99,6% uptime (gemiddeld) , reken maar uit wat dat is per jaar. Ik heb tweakdsl nu meer als een jaar en ze voldoen hier ruim aan. Ik ken geen 1 provider die de particuliere kant van de martkt bediend die voor een uur downtijd al haar klanten gaat informeren hierover.
Alleen is het al een maand een treurige bedoening, het geen 90% van mijn tweakdsl-tijd is dus enige frustratie lijkt mij niet zo vreemd, ik kan elke keer de txt groepen resetten omdat ze bij tweakdsl lopen te ...., laat staan dat het nog zin heeft om daar te posten omdat berichten ruim 4 uur onderweg zijn en dan heb ik het nog niet eens gehad over dat betuttelende (oh,stel je voor iemand zou eens k*t@tweakdsl.nl aanmaken) mailsysteem waar je niet eens zelf emailadressen kan aanmaken of veranderen en door de domeinnaam nog eens met een gebrek aan privacy en met zo'n strak afgestelde spamfilter dat normale cc post er niet door komt of over het ..., ach laat ook verder maar het is zinloos en zoals gezegd een afrader :7
Je krijgt als je je aanmeld de mogelijkheid email adressen op te geven. Als je zonodig email adressen er bij wilt neem je een eigen domein.. draai je je eigen mail server , en dan mag je alle email adressen maken die je maar kan bedenken. Want je mag gewoon services draaien over je tweakdsl lijntje.
En ik heb liever een goedwerkende dan een "bijzondere" verbinding !
Daar het op een flame begint te lijken hou ik het voorlopig hier maar bij _/-\o_
Wil ik je verder nog even wijzen op de volgende 2 links ;)

http://www.webwereld.nl/nieuws/17796.phtml

Lees het stukje over effectieve tijden
en hier iets voor jou als je abonnement afgelopen is .. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
P5ycho schreef op 24 februari 2004 @ 23:18:
Dit is gewoon geen tweakdsl supportforum, bel of mail ze maar als je wat te klagen hebt. Dit topique is om ervaringen uit te wisselen en dat heb je zojuist gedaan. Mooi.
Leg mij eens uit dan waarom ik hier wel storings meldingen moet gaan opzoeken?

Alleen 1 persoon bij tweak die de newsgroep mededelingen vuld.
Op de storings pagina staat helemaal niets vermeld waar voorheen wel alles netjes werd vermeld.
Een klein berichtje kan veel onvrede weghalen en kan ook de belasting van info/helpdesk verminderen.

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Burne schreef op 25 februari 2004 @ 01:01:
[...]

Dat is allemaal heel mooi, netjes en aardig van jullie, dat wordt ook wel gewaardeerd maar ff een klein berichtje op de storings pagina kan wonderen doen toch?
Ik kan en mag er toch niet van uitgaan als ik geen verbinding heb dat jullie bv nrp's aan het migreren zijn?
De news server storing van zaterdag, hier in het forum werd al geopperd, men is de scsi schijven aan het plaatsen omdat ghandi daar in het begin van de week al over had, dus niet er was dus echt een storing.
Snap je wat ik bedoel?

Neem bv die news server storing van vorige week, waar vind ik info omtrend die storing, juist in dit forum wat dus niet een officeel tweakdsl forum is.

Probeer eens wat lijn er in te krijgen en zie kritiek niet altijd als afbrekend maar als opbouwend en leer daar van.
Lijkt me toch wel belangrijk als jonge snel groeiende provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbned heeft vannacht een en ander vervangen in de DSLAM, ik zit nu op een alcatel vendor.
code:
1
2
3
4
5
Pingen naar www.tweakdsl.nl [217.19.16.130] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=9 ms TTL=252
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=8 ms TTL=252

Ping tijden met maar liefst 10 ms verbeterd, wat het gamen aardig relax maakt.

Helaas zit ik nog wel met lagstootjes dit komt waarschijnlijk door die routing over openpeering, doe maar tracert naar www.tweakers.net dan zie je dat het over openpeering gaat.

Jammer dat Tweakdsl dat nog niet helemaal voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
NLsandman schreef op 25 februari 2004 @ 07:10:
[...]

Leg mij eens uit dan waarom ik hier wel storings meldingen moet gaan opzoeken?

Alleen 1 persoon bij tweak die de newsgroep mededelingen vuld.
Op de storings pagina staat helemaal niets vermeld waar voorheen wel alles netjes werd vermeld.
Een klein berichtje kan veel onvrede weghalen en kan ook de belasting van info/helpdesk verminderen.

just my 2 cents
Ik zeg alleen dat, indien je problemen hebt en dat wilt melden, je dat dan niet niet hier flamend moet neerpoten (en dan heb ik het met name over d.schatkamer, maar ook eerder is dit al aan de orde geweest) maar contact moet opnemen met tweakdsl zelf. GoT is geen officieel supportkanaal van tweakdsl. Dat ze hier wel posten is alleen maar een pre.
Ik kan me voorstellen dat mensen die niet precies weten wat de relatie is tussen tweakers.net en Tweakdsl en er vanuit gaan dat beide van hetzelfde bedrijf komen, waarna vanzelf de conclusie boven komt drijven dat ze hier officiele support kunnen vinden en storingsmeldingen verwachten. Dit is dus niet zo. Het feit dat het ook niet op de tweakdsl site te lezen is is een andere zaak, dat valt natuurlijk wel te verwijten. Zelf doe ik niet zo moeilijk, ik heb geen FUP, mag alle services draaien die ik wil en doe dat dus ook dankbaar, heb reverse dns wat je nergens verder vindt, en word komende week ook nog eens gemigreerd naar een cisco 10k. En dan beginnen te zeuren om eens een uurtje downtime... Ik niet hoor.

De clue is dus dat er wel storingen gemeld kunnen worden hier, maar dat je er niet vanuit moet gaan.
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 11:16:
bbned heeft vannacht een en ander vervangen in de DSLAM, ik zit nu op een alcatel vendor.
code:
1
2
3
4
5

Ping tijden met maar liefst 10 ms verbeterd, wat het gamen aardig relax maakt.

Helaas zit ik nog wel met lagstootjes dit komt waarschijnlijk door die routing over openpeering, doe maar tracert naar www.tweakers.net dan zie je dat het over openpeering gaat.

Jammer dat Tweakdsl dat nog niet helemaal voor elkaar heeft.
Waren er problemen met die dslam van jou dan? Als er gewoon 10ms te winnen is mogen ze dat overal wel doen als je het mij vraagt.

[ Voor 27% gewijzigd door P5ycho op 25-02-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 25 februari 2004 @ 12:00:
[...]

Waren er problemen met die dslam van jou dan? Als er gewoon 10ms te winnen is mogen ze dat overal wel doen als je het mij vraagt.
Ik heb ergens gelezen dat in de loop van het jaar alle Dslam's worden vervangen door krachtigere alcatels, dus wellicht komen wij ook nog aan de beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ze zullen wel moeten denk ik, capaciteitsproblemen enzo.
Misschien dat bbned dan weer gelijke pings heeft aan BabyXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik heb begrepen worden ze overal vervangen, gelukkig was ik vrij vroeg aan de beurt _/-\o_ , en nee er waren geen problemen met mijn DSLAM.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 10:25
Zijn er tweakers die gebruik maken van de UltraDSL verbinding in combinatie met één van de eerste Alcatel Speedtouch Home modems?

Ik bedoel dan met name op de modem met de firmware's KHDSaa en de warranty termijn tot en met 2001.

Ik heb deze modem eerder bij mijn broer geprobeerd die via Fast-XS een ADSL abonnement heeft (had toen nog geen modem, nu wel) daar werkte hij niet. Ik heb hem wel getweaked naar de Pro versie, maar dat had geen resultaat. En tweaken naar de 510 versie kan niet omdat de firmware problemen geeft.

Ik heb al vele sites afgezocht, maar kon niet vinden of deze hele oude modem wel geschikt is voor het gebruik via BBNED.

Van de latere versies weet ik wel dat ze werken op BBNED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb vandaag mailtje gestuurd met een vraag over de nieuws server en kreeg in mailtje terug dat mail server ongeveer 2 uur gesloten word voor gebruikers. Dit is om hem te herbouwen, en zodat hij even rust heeft zodat alles goed gezet kan worden.

Dus verwacht wat downtime voor de nieuwsserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
micebec schreef op 25 februari 2004 @ 14:54:
Zijn er tweakers die gebruik maken van de UltraDSL verbinding in combinatie met één van de eerste Alcatel Speedtouch Home modems?

Ik bedoel dan met name op de modem met de firmware's KHDSaa en de warranty termijn tot en met 2001.

Ik heb deze modem eerder bij mijn broer geprobeerd die via Fast-XS een ADSL abonnement heeft (had toen nog geen modem, nu wel) daar werkte hij niet. Ik heb hem wel getweaked naar de Pro versie, maar dat had geen resultaat. En tweaken naar de 510 versie kan niet omdat de firmware problemen geeft.

Ik heb al vele sites afgezocht, maar kon niet vinden of deze hele oude modem wel geschikt is voor het gebruik via BBNED.

Van de latere versies weet ik wel dat ze werken op BBNED.
Ik raad je aan om een nieuwe modem te kopen. De oude modems werken wel als je wat instellingen goed zetten maar ze worden zoiezo niet ondersteund door TweakDSL en BBned. Daar komt ook nog bij dat de modems niet echt super werken met een 8mbit verbinding. Dus spaar even door zou ik zeggen en koop een Alcatel Speedtouch 510. Ik heb deze namelijk ook en werkt echt perfect moet ik zeggen heb al een maand lang geen downtime meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
ik heb een speedtouche home isdn op een 2mbit verbinding, up haal je tegen de 65KB/s. Geen problemen mee verder dus het wil prima, maar 8mbit is een ander verhaal. als jij regelt met tweakdsl dat ze mn lijn even overzetten naar 8mbit test ik het wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

het zou natuurlijk wel even tegek zijn wanneer de dslams worden vervangen door de krachtigere alcatels, is er bekend wanneer welke centralens worden vervangen?

Kan ik eindelijk weer gamen met ping 8 ~ 10 zoals ik gewend was van m'n kabel periode.. :)

even ter info (aan mij), de resterende nrps worden as zondag / maandag / dinsdag vervangen? tis voor mijn werk redelijk belangrijk om er even rekening mee te kunnen houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 13:21:
Zover ik heb begrepen worden ze overal vervangen, gelukkig was ik vrij vroeg aan de beurt _/-\o_ , en nee er waren geen problemen met mijn DSLAM.
Euh, wat is je bron? Zou wel leuk zijn

Het zal dan volgens mij ook voor de andere BBned providers gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 25 februari 2004 @ 17:21:
het zou natuurlijk wel even tegek zijn wanneer de dslams worden vervangen door de krachtigere alcatels, is er bekend wanneer welke centralens worden vervangen?

Kan ik eindelijk weer gamen met ping 8 ~ 10 zoals ik gewend was van m'n kabel periode.. :)

even ter info (aan mij), de resterende nrps worden as zondag / maandag / dinsdag vervangen? tis voor mijn werk redelijk belangrijk om er even rekening mee te kunnen houden...
zie website..zondagmorgen tussen 7.00 en 9.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Sinds een paar maanden heb ik ProDSL maar wat me opvalt is dat de betrouwbaarheid nogal te wensen overlaat. De verbinding is met de regelmaat van de klok gewoon weg (ongeveer 1 a 2 keer per dag) en dan komt ie vanzelf ook weer terug online. M'n router tuft in de tussentijd gewoon rustig door en daar ligt het niet aan.

Eigenlijk vind ik dat best zonde... Heb je zo'n snelle lijn en ik kan er niet eens op rekenen :|. Wat moet ik hier nou mee?

Ps... de snelheid is verder prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Toink op 25-02-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
sjees zit net lekker te gamen knalt alles weg.. kijk effe geen ip release meer :? effe router een kickje gegeven krijg ik ip wel maar verkeerde dns servers toegewezen meer mensen hier last van net 10 min geleden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Goh Mala, jij hebt dus datzelfde probleem wat ik heb.... bij mij is het al dik anderhalf uur zo en nu doet ie 't net weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
yep zelfde probleem, laatste weken vaak vreselijke lag stoten.. En sinds klein uurtje ofzo offline ontvang ook geen ip adres meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Toink schreef op 25 februari 2004 @ 19:38:
Sinds een paar maanden heb ik ProDSL maar wat me opvalt is dat de betrouwbaarheid nogal te wensen overlaat. De verbinding is met de regelmaat van de klok gewoon weg (ongeveer 1 a 2 keer per dag) en dan komt ie vanzelf ook weer terug online. M'n router tuft in de tussentijd gewoon rustig door en daar ligt het niet aan.

Eigenlijk vind ik dat best zonde... Heb je zo'n snelle lijn en ik kan er niet eens op rekenen :|. Wat moet ik hier nou mee?

Ps... de snelheid is verder prima.
Heb je een lose modem ? aan een router of in 1. Want dat je verbinding zo weg valt daar heb ik zelf echt nog geen last van gehad. Bij mij was het altijd de modem die verbinding verbrak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Ghandi schreef op 24 februari 2004 @ 17:22:

82.197.200.0/24
82.197.201.0/24
82.197.202.0/24

Oke, dit is dus achter de rug. Maar ik had daarnet van 19:05 t/m 19:35 weer een lange "storing". Dan ben je aan het surfen en opeens een melding: Kan de zoekpagina niet vinden. Het is wel heel storend en ik wil graag weten wat het is. Is er dan een goede oplossing voor of kan ik niks doen. Op e-mailtjes wordt niet meer gereageerd en de telefoon wordt niet opgenomen. Wat is er aan de hand bij Tweakdsl?

Ik woon in Middelburg :). Ik heb trouwens een Speedtouch 510 (de nieuwe), die ik vorig jaar bij Wanadoo heb gekregen (zonder router functie dus). Ik heb deze file van de Speedtouch site gehaald:
code:
1
510_40_ethoa_router_bbned_01.ini
Ik hoop dat dat de goede is. Ik heb mijn Asus' nog niet binnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bobje op 25-02-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
All-in-one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
hier loopt het nu wel weer kreeg netjes alles goed toegewezen, ik vind de laatste tijd surfen een stuk trager gaan en het klapt er nog wel eens uit.. hopelijk na zondag wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:36

Qwerty-273

Meukposter

Volgens de voicemail was er ook een probleem met de Radius server (die normaal Iptjes uitdeelt)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij lag het er van 19:21 tot 19:33 uit. Waarschijnlijk vanaf het moment van mijn DHCP lease expiration tot de DHCP server weer werkte.

Overigens is de news server weer helemaal leeg. Langzaam aan komen er weer groepen bij, maar het zijn er nu pas ongeveer 15k tov dik 130k vanochtend. Hebben daar meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Beter zo die storings meldingen, mijn dank daarvoor tweakdsl crew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

./ ironie modus aan:
nl sandman je was vergeten de ironiemodus aan/uit te zetten in je bericht
volgens de tweakdsl site is er geen storing geweest ook al lag ook ik er een behoorlijk poosje uit
./ ironie modus uit
kreeg wel een mailtje dat mijn mail binnen 2 werkdagen beantwoord zal worden
das in ieder geval een vooruitgang mn vorige mailtjes werden soms wel soms niet beantwoord
>:) >:) ojee nou sloop de ironie modus er alweer in >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 21:12:
./ ironie modus aan:
volgens de tweakdsl site is er geen storing geweest ook al lag ook ik er een behoorlijk poosje uit
./ ironie modus uit
das in ieder geval een vooruitgang mn vorige mailtjes werden soms wel soms niet beantwoord
Eh, volgens mij zijn we eerst begonnen met het probleem te fixen.

Er staat nu een storingsmelding - achteraf - wat het probleem aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:57:
Bij mij lag het er van 19:21 tot 19:33 uit. Waarschijnlijk vanaf het moment van mijn DHCP lease expiration tot de DHCP server weer werkte.

Overigens is de news server weer helemaal leeg. Langzaam aan komen er weer groepen bij, maar het zijn er nu pas ongeveer 15k tov dik 130k vanochtend. Hebben daar meer mensen last van?
De newsserver blijft problemen geven. De diskarray welke op kantoor staat krijg ik vrijdag thuis, ga ik 'm configgen en testen en misschien dat ik 'm er zaterdag en anders ergens volgende week in hang. Hij gaat dan alsnog een keer leeg.

De reden van crashen zou wel eens dezelfde kunnen zijn als waarom de DHCP server vanavond overleed, namelijk warmte problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kortom, ff voor mijn duidelijkheid: Ik heb nu ook klachten over mijn verbinding (UltraDSL: Surfen traag, vaak lag in games, overigens wel goede downloads) maar die zouden na zondag opgelost of in ieder geval verbeterd moeten zijn?

Want, niet drammerig bedoeld, jullie doen je best, maar ik heb het gevoel dat me verbinding de laatste tijd een beetje aan het aftakelen is... (Net als toen met chello :P Wordt ik niet blij van :))

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 25-02-2004 22:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

./ ironie modus aan:
./ ironie modus uit
Helpdesk is zeer druk idd. Ik stel voor :
Voor de helpdesk is onze firma, met als core business de particuliere ADSL-markt op zoek naar:

Helpdeskmedewerker (M/V) :+

We bieden goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden met een uitstekende werksfeer. Bent u de persoon die ons met onze corebiness wilt versterken en beschikt u over voldoende Tweak'O'tine? Neemt u dan contact op met Cambrium BV te Almere :z
>:)
Misschien een aantal stagaires? :X (* I_stealth_I zoekt stage plaats!)

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 25-02-2004 23:12 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op 25 februari 2004 @ 22:22:
[...]

De newsserver blijft problemen geven. De diskarray welke op kantoor staat krijg ik vrijdag thuis, ga ik 'm configgen en testen en misschien dat ik 'm er zaterdag en anders ergens volgende week in hang. Hij gaat dan alsnog een keer leeg.

De reden van crashen zou wel eens dezelfde kunnen zijn als waarom de DHCP server vanavond overleed, namelijk warmte problemen.
Warmte kan inderdaad problematisch zijn. Maar power aansluitingen zijn ook nog wel eens een bron van ellende. Na een hele tijd last te hebben gehad van onregelmatige haperingen op de disk (disk reset), waren die problemen opgelost na de disk op een andere power connector aan te sluiten. Het leek ver gezocht, maar toch was het daarmee opgelost... Misschien werd het probleem wel getriggerd door temperatuurschommelingen.

Succes ermee.

• Ghandi
I_Stealth_I schreef op 25 februari 2004 @ 22:59:
[...]

Helpdesk is zeer druk idd. Ik stel voor :

[...]

>:)
Misschien een aantal stagaires? :X (* I_stealth_I zoekt stage plaats!)
Er staan een drietal vacatures open; een goed tweede lijns helpdesker of iemand met de potentie om dat te kunnen worden

Een tweetal eerste lijns helpdeskers.

Ervaring met windows, geduld en kunnen omgaan met een soms zeer hoge werkdruk in een gezellige omgeving. Vereisten:

- goede telefoonstem
- interesse in computers
- fulltime beschikbaar
- wonend binnen een redelijke reisafstand van almere, danwel bereid te verhuizen.

- voor tweede lijns: de mogelijkheid om een goed inzicht in de procesgang op te doen en daarmee op de juiste manieren te handelen.

De functies zijn voor fulltime of 4 dagen.

Verder zijn we op zoek naar een tweetal werkstudenten, die van 16.00 - 20.00 de helpdesk willen komen versterken voor eventueel langere openingstijden, danwel het versneld kunnen wegwerken van email.

Allen beschikbaar op korte termijn.

Stageplaats is mogelijk als je het ziet als begin van een volgende baan.

• NLsandman
./ ironie modus aan:
./ ironie modus uit
Ging mij meer om de news server en het migreren, verbinding is goed bij mij hier.
Gamen doe ik niet dus packet loss is niet zo'n probleem bij mij ;)

Kijk als ze de storings pagina weer een beetje vullen nadat ik daar opmerkingen over heb gemaakt vind ik ook dat je ze moet bedanken daarvoor, zeg maar een schouder klopje geven,LOL

• NLsandman
Ghandi schreef op 25 februari 2004 @ 22:22:
[...]

Zet die bak ff buiten neer onder een stuk zijl, koeling zat momenteel :P

Is het de controller die de geest geeft?

• Ghandi
NLsandman schreef op 26 februari 2004 @ 06:51:
[...]

Zet die bak ff buiten neer onder een stuk zijl, koeling zat momenteel :P

Is het de controller die de geest geeft?
Er zit een 3ware 12 poorts raid controller in; daarvan is vermoedelijk poort 10 of de kabel aan de crack; de rest (achterkant bracket, bracket, disk, alles) vervangen.

Verder is de huidige diskarray voor de overview files (waarop men de headers kan binnen halen) te traag. Hier zit 'm het probleem van de newsserver. Als er wat fout gaat, moeten de overview files opnieuw worden opgebouwd en dat duurt uren, danwel er wordt gekozen om clean te starten.

Ik ga waarschijnlijk aanstaande dinsdag een dagje sleutelen in de serverruimte om spullen naar rack 2 te migreren en alle hardware wat meer ruimte te geven.

Ik hoop dan ook de diskarray voor de overview files (een A5200 van Sun met firewire en 21 schijven) te plaatsen voor deze bestanden.

Voorlopig moet ik 'm eerst nog aan de praat zien te krijgen (en bij mij thuis) met z'n 70 kilo.

• Ghandi
Die leuke helpdesker eerste lijn (v) of een paar 2e lijns (m/v) heb ik nog niet zien solliciteren.

• P5ycho
70 kilo :X
Zou je dan niet meteen solliciteren voor een beunhaasje oid 8)7

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op 26 februari 2004 @ 23:00:
Die leuke helpdesker eerste lijn (v) of een paar 2e lijns (m/v) heb ik nog niet zien solliciteren.
Haha.... die brieven kunnen naar jou? Kom op Tweak(st)ers...hup die handjes uit de mouwen en aan de tekstverwerking ;)

Wat die newsserver betreft, best knap lullig proleem. Wat voor machine is het eigenlijk kwa specs?

Vanwaar trouwens ineens *floep* die upgrade van de NRP's door BBned? Meestal is het een lijdensweg om iets door BBned gedaan te krijgen. Ik heb een ping van 25ms en ben er eig, dik tevreden mee :)

Is een 8Mbit lijn een beetje stabiel? Ik heb nu een 2Mbit lijn naar volste tevredenheid maar mijn huisgenoten trekken de lijn vol en willen eig. voor die paar euro's upgraden. Maar ik weet niet of het stabiel is. Downgraden als het bijvoorbeeld niet stabiel genoeg is kost 65 euro geloof ik, dus mjah

[ Voor 21% gewijzigd door I_stealth_I op 26-02-2004 23:42 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
kom je dr nu pas mee dat :p had 't ff eerder gezegd, was ik nog wel gaan helpuh ;)
maar eh ben benieuwd hoe de verbinding zal zijn na dit weekend. hopelijk snel. krijgen we dan ook nog eens een lagere ping? zal wel niet mogelijk zijn met bbned gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

P5ycho schreef op 26 februari 2004 @ 23:09:
70 kilo :X
Zou je dan niet meteen solliciteren voor een beunhaasje oid 8)7
* burne is anders in z'n eentje met dat ding de trap afgewandeld. Ghandi weet waar 'ie hulp met dat ding kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

AirtjE schreef op 27 februari 2004 @ 00:29:
krijgen we dan ook nog eens een lagere ping? zal wel niet mogelijk zijn met bbned gok ik :)
Het is vooral G.DMT wat van invloed is op de latency. Discrete Multi-tone lijkt veel op PEP-on-speed. Lang geleden was er een fabrikant die een modem sneller dan 2400 baud over een normale telefoonlijn wist te bouwen met een bijzondere oplossing. Als je uitgaat van een normale gemoduleerde fluittoon is het nagenoeg onmogelijk om meer dan 2400 bits per seconde over een telefoonlijn te krijgen. Telebit kreeg het (redelijk geniale) idee om tot 512 modempjes tegelijk over dezelfde telefoonlijn te laten praten. Die konden elk op zich eenvoudig zijn, en door goed met toonhoogtes en filters te knutselen kon Telebit 19K2 leveren op het moment dat de meeste concurrenten nog op 2400 bps zaten.

PEP is weer terug in de vorm van G.DMT. Een groot aantal eenvoudige modems, die parallel over (het onhoorbare) spectrum van je ADSL-verbinding verdeeld met elkaar kwebbelen. Ieder modem doet, afhankelijk van de eigenschappen van z'n frequentiebandje enkele tientallen kilobits per seconde, en met 8/1 heb je maximaal 640 parallele verbindingen.

Het nadeel is dat de latency vrij hoog is. Er moet behoorlijk gerekend worden door een dikke DSP om alles in elkaar te proppen, en aan de andere kant even hard om er weer bits van te maken.

Een andere modulatievorm zoals die door G.SHDSL (ookwel bekend als SDSL) gebruikt wordt, neemt evenveel spectrum in beslag als G.DMT, maar doet met dat spectrum veel minder nuttigs. De som van up- en downstream van G.SHDSL is 4.65Mbit/s, die van G.DMT is 9Mbit. Het voordeel van G.DMT is dus een dubbel zo hoog aantal bits per seconde.

Overigens: met een 2.3Mbit G.SHDSL heb je nog altijd een latency van 9 of 10 milliseconden. Mijn 8/1mbit ADSL zit op 14 milliseconden. Dus zo groot is het verschil in latency ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Dank je voor je uitgebreide antwoord :)
Mjah met een wisselende 19 tot 23 ms binnen TweakDSL netwerk, en 22-28 ms binnen bijna alle providers is latency zeker goed te doen. Was gewoon benieuwd, vooral omdat andere mensen met ADSL wel lagere ping halen. Dan hebben ze wel allen xDSL van KPN, die natuurlijk gebruikt maakt van andere 'manier' van xDSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Burne schreef op 27 februari 2004 @ 01:06:
[...]

Het is vooral G.DMT wat van invloed is op de latency. Discrete Multi-tone lijkt veel op PEP-on-speed. Lang geleden was er een fabrikant die een modem sneller dan 2400 baud over een normale telefoonlijn wist te bouwen met een bijzondere oplossing. Als je uitgaat van een normale gemoduleerde fluittoon is het nagenoeg onmogelijk om meer dan 2400 bits per seconde over een telefoonlijn te krijgen. Telebit kreeg het (redelijk geniale) idee om tot 512 modempjes tegelijk over dezelfde telefoonlijn te laten praten. Die konden elk op zich eenvoudig zijn, en door goed met toonhoogtes en filters te knutselen kon Telebit 19K2 leveren op het moment dat de meeste concurrenten nog op 2400 bps zaten.

PEP is weer terug in de vorm van G.DMT. Een groot aantal eenvoudige modems, die parallel over (het onhoorbare) spectrum van je ADSL-verbinding verdeeld met elkaar kwebbelen. Ieder modem doet, afhankelijk van de eigenschappen van z'n frequentiebandje enkele tientallen kilobits per seconde, en met 8/1 heb je maximaal 640 parallele verbindingen.

Het nadeel is dat de latency vrij hoog is. Er moet behoorlijk gerekend worden door een dikke DSP om alles in elkaar te proppen, en aan de andere kant even hard om er weer bits van te maken.

Een andere modulatievorm zoals die door G.SHDSL (ookwel bekend als SDSL) gebruikt wordt, neemt evenveel spectrum in beslag als G.DMT, maar doet met dat spectrum veel minder nuttigs. De som van up- en downstream van G.SHDSL is 4.65Mbit/s, die van G.DMT is 9Mbit. Het voordeel van G.DMT is dus een dubbel zo hoog aantal bits per seconde.

Overigens: met een 2.3Mbit G.SHDSL heb je nog altijd een latency van 9 of 10 milliseconden. Mijn 8/1mbit ADSL zit op 14 milliseconden. Dus zo groot is het verschil in latency ook weer niet.
Klopt als een bus!

Alleen zit er op ADSL inderdaad (bij bbned iig) 14 tot 22ms wil per lijn nog wel eens iets schelen.

En doet SDSL toch echt 6 tot 10ms dus aanzienlijk lager.
AirtjE schreef op 27 februari 2004 @ 10:44:
Mjah met een wisselende 19 tot 23 ms binnen TweakDSL netwerk, en 22-28 ms binnen bijna alle providers is latency zeker goed te doen. Was gewoon benieuwd, vooral omdat andere mensen met ADSL wel lagere ping halen. Dan hebben ze wel allen xDSL van KPN, die natuurlijk gebruikt maakt van andere 'manier' van xDSL...
Wisselende latency moet je bij de ISP zoeken lijkt me. Ik heb hier met Cistron/BBned strakke 15 a 16ms.

ping.xs4all.nl

code:
1
2
3
4
Ping statistics for 194.109.6.20:
    Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 15ms, Maximum = 16ms, Average = 15ms

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 27-02-2004 10:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN maakt gebruik van ALCATEL vendors in de DSLAMS, BBNED stapt ook over op Alcatel vendors, ze hebben bij mij paar dagen terug globespan vervangen door alcatel, en mijn ping is nu veel strakker dan kpn adsl-ers,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=10 ms TTL=252
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=11 ms TTL=252

Ping-statistieken voor 217.19.16.130:
    Pakketten: verzonden = 20, ontvangen = 20, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 8ms, Maximum = 11ms, Gemiddelde = 9ms

Naar gateway haal ik zelfs ping tijden van 6 ms.. 7 ms gemiddeld.
Wat ik voor adsl zeer netjes vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Hoe weet je wanneer BBned bij jou de centrale vervangen heeft dan?

Nice ping btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:36

Qwerty-273

Meukposter

:+ Kan ik ook telewerken :+
Als dat mogelijk zou zijn kan ik een sollicitatie sturen ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirtjE schreef op 27 februari 2004 @ 10:44:
Ik heb ook ping 20 gemiddeld als ik met zwakke settings in game speel. Ik weet niet of je counterstrike/halflife speelt maar voor mij geld dit:

cl_cmdrate 30
cl_updaterate 30
rate 15000
voor een lage ping, maar het speelt wel happerig dus ik gebruik liever deze settings:

cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
rate 25000
speelt veel lekkerder en vloeiender, alleen dan heb je wel het nadeeel dat je met ping 30/ 40 speelt... ik ken een aantal kabeljongens die op @home zitten en met ping 15/20 spelen met deze zware settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Ja, dat geintje ken ik van Quake3, als je dan je maxpackets op 10 zet, heb je super goede ping, rond de 15 tot 20, iig iets lager dan dos ping. Echter heb je dan het idee dat je vertraagd speelt ofzo. .heel waas, wanneer je die maxpackets op 60 of 100 zet, dan is je netgraph mooi strak, heb je iets hogere ping, van rond de 30 .. maar wel super stabiel en speelt veeeeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 11:14:
KPN maakt gebruik van ALCATEL vendors in de DSLAMS, BBNED stapt ook over op Alcatel vendors, ze hebben bij mij paar dagen terug globespan vervangen door alcatel, en mijn ping is nu veel strakker dan kpn adsl-ers,

Naar gateway haal ik zelfs ping tijden van 6 ms.. 7 ms gemiddeld.
Wat ik voor adsl zeer netjes vind.
Heb je bericht gehad toen ze jou DSLam hebben vervangen of hebben ze gewoon even de plug er uit gehaald?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik denk niet dat bbned je persoonlijk gaat waarschuwen voor downtime, die gegevens hebben ze niet eens. Onderhoudsschedules kan ik bij bbned ook niet vinden. Zul je wel partner voor moeten wezen.

[ Voor 31% gewijzigd door P5ycho op 27-02-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 27 februari 2004 @ 14:57:
[...]

Heb je bericht gehad toen ze jou DSLam hebben vervangen of hebben ze gewoon even de plug er uit gehaald?....
Nee want ze doen dit landelijk, is niet alleen mijn DSLAM.. , ze vervangen dacht ik over het hele jaar alle DSLAMS, en er verandert verder iig nix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
Ghandi/Burne,

Weten jullie mss wanneer iedereen over is naar de Cisco 10k of zijn we al over (sorry ik weet het echt niet), over de packeloss die is in mindere mate nog steeds aanwezig helaas ;( maar naar gameservers.net en games.telenet.be heb ik 0% en op de rest nogaltijd 5% tot 8% en een lagout om de zoveel minuten, degene waar ik meespeel hebben daar geen last van, ligt het aan de routing dan of zo, of zal het over zijn nadat we op de Cisco 10k zitten... :/

offtopic:
Burne ik heb hier nog een ouderwetse wasmachine met staal en betonklomp erin die verplaatst moet worden en ik las dat jij goed kon tillen, heb je even ;) :o

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarWars schreef op 27 februari 2004 @ 17:40:
gameservers.net en games.telenet.be heb ik 0% en op de rest nogaltijd 5% tot 8% en een lagout om de zoveel minuten, degene waar ik meespeel hebben daar geen last van, ligt het aan de routing dan of zo, of zal het over zijn nadat we op de Cisco 10k zitten... :/
Ik zit dus al op die Cisco 10k en ik heb precies hetzelfde als jou, (openpeering) zal sowieso wel een oorzaak bij meerdere servers zijn, maar ik heb het ook op niet-openpeering servers.
Ik heb alleen niet echt veel last van lagouts, maar gewoon steeds 5 a 8 % packetloss idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Ghandi schreef op 26 februari 2004 @ 22:59:
[...]

Er zit een 3ware 12 poorts raid controller in; daarvan is vermoedelijk poort 10 of de kabel aan de crack; de rest (achterkant bracket, bracket, disk, alles) vervangen.

Verder is de huidige diskarray voor de overview files (waarop men de headers kan binnen halen) te traag. Hier zit 'm het probleem van de newsserver. Als er wat fout gaat, moeten de overview files opnieuw worden opgebouwd en dat duurt uren, danwel er wordt gekozen om clean te starten.

Ik ga waarschijnlijk aanstaande dinsdag een dagje sleutelen in de serverruimte om spullen naar rack 2 te migreren en alle hardware wat meer ruimte te geven.

Ik hoop dan ook de diskarray voor de overview files (een A5200 van Sun met firewire en 21 schijven) te plaatsen voor deze bestanden.

Voorlopig moet ik 'm eerst nog aan de praat zien te krijgen (en bij mij thuis) met z'n 70 kilo.
Aha tis dus nog steeds de reader die de probs geeft, de spool server werkt altijd wel perfect of niet?

Is het mischien wel niet haalbaar om die snelheid hoger te krijgen van de reader?
Newszilla heeft namelijk het zelfde probleem, header download ligt stukken lager als de body download.

begrijp wel uit alles dat het een lastig iets is om op te sporen, een controller kan slechte soldeer hebben zodat die bij warmte er uit klapt, slechte connector wat hogere weerstand en meer stroom verbruik op levert etc.

Ik wens je veel succes met het oplossen, hoop dat hij weer net zo wordt als een maand terug, toen werkte news perfect mij in ziens.

Een dag zonder usenet is een dag niet geleefd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Heb helaas al 6 jaar een goede baan, mischien dat ik van het zomer wat meer weet wat betreft continuitijd van mijn werk, de economie heeft veel invloed momenteel en vaste banen bestaan tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Burne schreef op 27 februari 2004 @ 00:43:
[...]

* burne is anders in z'n eentje met dat ding de trap afgewandeld. Ghandi weet waar 'ie hulp met dat ding kan vinden.
Proest, jullie hebben blijkbaar ook een vacature openstaan voor iemand die arbo en veiligheid op de werkplek in de gaten moet houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Een vraag over verhuizing nrp's

Ik zit op nrp 3 heb tot nu toe een vrij stabiele verbinding gehad, zijn er probs of heb ik iets gemist dat ze nu gaan migreren?
Of heeft dat met het oog op de toekomst te maken en de groei die tweak nu begint te krijgen of nog de uitrol van de snelheids verhoging van oude abbonees?

Heb een tijdje de demon support groep gevolgd toen men die probs met de nrp's had, die mensen hadden echt dikke problemen toen, zie het bij tweak nog niet zo.

Ach ja, vooruitgang juich ik in ieder geval toe ;-)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.