Ik ga er vanuit dat wij die nrp problemen niet krijgen zondag wat een problemen toen daar heel wat moesten verplaatst worden etc bij demon. Hopelijk is zondag middag alles perfect zonder packetloss heb er zelf weinig last van. Maar sommige klanten hebben echt veel packetloss op sommige delen van het netwerk.NLsandman schreef op 27 februari 2004 @ 19:08:
Een vraag over verhuizing nrp's
Ik zit op nrp 3 heb tot nu toe een vrij stabiele verbinding gehad, zijn er probs of heb ik iets gemist dat ze nu gaan migreren?
Of heeft dat met het oog op de toekomst te maken en de groei die tweak nu begint te krijgen of nog de uitrol van de snelheids verhoging van oude abbonees?
Heb een tijdje de demon support groep gevolgd toen men die probs met de nrp's had, die mensen hadden echt dikke problemen toen, zie het bij tweak nog niet zo.
Ach ja, vooruitgang juich ik in ieder geval toe ;-)
@ NLsandman
leuk joh een halve pagina aan posts achter mekaar ffs
[ Voor 48% gewijzigd door StarWars op 27-02-2004 23:20 ]
hopla
Tja moet toch wat zonder usenetStarWars schreef op 27 februari 2004 @ 23:18:
@ NLsandman

Hehehe nou ja je kan natuurlijk ook gewoon editen
tis maar een idee hoor hehe. Ben benieuwd wanneer NRP 2 aan de buurt is met nieuwe DSLAM
nou is niet dat ik ergens last van heb maar toch ping 9 is wel nice
Anoniem: 96338
[quote Tja moet toch wat zonder usenet :Z[/quote]
Volgens mij wordt het hoogste tijd voor een vrij en onafhankelijk news:alt.klagen.tweakdsl
Dat ze nu een vooraankondiging hebben (hoop dat ze dat volhouden) van het onderhoud van morgen is een hele verbetering
Soms moet je de knuppel in het hoenderhok gooien
Dat ze als tweakers niet kunnen omgaan met systeemwarmte is toch wel bedenkelijk
Dat ze geen goede backup, of in ieder geval voldoende reserveonderdelen, voor news hebben is nog niet best
Een week geen usenet is ronduit waardeloos en dan heb ik het niet eens over de binaries
Waarom duurt het laden van nieuwsgroepen eigenlijk zolang
En hoe kan je zien aan welke NRP je hangt
Volgens mij wordt het hoogste tijd voor een vrij en onafhankelijk news:alt.klagen.tweakdsl
Dat ze nu een vooraankondiging hebben (hoop dat ze dat volhouden) van het onderhoud van morgen is een hele verbetering
Soms moet je de knuppel in het hoenderhok gooien
Dat ze als tweakers niet kunnen omgaan met systeemwarmte is toch wel bedenkelijk

Dat ze geen goede backup, of in ieder geval voldoende reserveonderdelen, voor news hebben is nog niet best

Een week geen usenet is ronduit waardeloos en dan heb ik het niet eens over de binaries
Waarom duurt het laden van nieuwsgroepen eigenlijk zolang
Anoniem: 107017
Kan iemand me vertellen waarom bij tweakdsl een deel van het internet verkeer over openpeerings gaat ? zoals gathering.tweakers.net en abovenet loopt ook al via openpeering.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107017 op 28-02-2004 17:46 ]
Anoniem: 106957
Ja, dat kan. TweakDSL is eigenlijk Cambrium BV, kijk maar in de voorwaarden: http://www.tweakdsl.nl/Voorwaarden.htmAnoniem: 107017 schreef op 28 februari 2004 @ 17:45:
Kan iemand me vertellen waarom bij tweakdsl een deel van het internet verkeer over openpeerings gaat ? zoals gathering.tweakers.net en abovenet loopt ook al via openpeering.
Tweakers.net wordt gehost bij Trueserver en niet bij Cambrium, vandaar dat het verkeer via AMS-IX gaat.
Kan iemand en/of iets jou ooit tevreden maken? Volgens mij nooitVolgens mij wordt het hoogste tijd voor een vrij en onafhankelijk news:alt.klagen.tweakdsl![]()
Dat ze nu een vooraankondiging hebben (hoop dat ze dat volhouden) van het onderhoud van morgen is een hele verbetering![]()
Soms moet je de knuppel in het hoenderhok gooien![]()
Dat ze als tweakers niet kunnen omgaan met systeemwarmte is toch wel bedenkelijk![]()
Dat ze geen goede backup, of in ieder geval voldoende reserveonderdelen, voor news hebben is nog niet best![]()
Een week geen usenet is ronduit waardeloos en dan heb ik het niet eens over de binaries![]()
Waarom duurt het laden van nieuwsgroepen eigenlijk zolang![]()
Lijkt me logisch dat er geen reserve onderdelen zijn voor die warezkist. Die hele warezkist is puur een speelgoedje en geen bedreiging voor het (serieuze) internetten en het mailen.
Als jullie (lees: usenet gebruikers in het algemeen) het nou netjes bij simpele teksten hielden was er niks aan de knikker, maargoed jullie geven hem op zijn donder door er bergen warez op te stallen en er af te slurpen.
Kan ik een accountje zonder UseNet krijgen? Ik betaal me blauw voor die updates aan harde schijven. Geef mij maar een maandje gratis inet per jaar.

/dev/null
Anoniem: 59362
Ja ik ook liever een maandje gratis inet maar ik vrees dat tegenwoordig 80% van de mensen 2-8 mbit neemt voor de snelle leech praktijken met de newserverI_Stealth_I schreef op 28 februari 2004 @ 18:55:
[...]
[...]
Kan iemand en/of iets jou ooit tevreden maken? Volgens mij nooit![]()
Lijkt me logisch dat er geen reserve onderdelen zijn voor die warezkist. Die hele warezkist is puur een speelgoedje en geen bedreiging voor het (serieuze) internetten en het mailen.
Als jullie (lees: usenet gebruikers in het algemeen) het nou netjes bij simpele teksten hielden was er niks aan de knikker, maargoed jullie geven hem op zijn donder door er bergen warez op te stallen en er af te slurpen.
Kan ik een accountje zonder UseNet krijgen? Ik betaal me blauw voor die updates aan harde schijven. Geef mij maar een maandje gratis inet per jaar.

Maar ik vraag me af, dadelijk stormt Brein binnen bij tweak (of een andere provider) dan is die news server dus weggegooid geld
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 28-02-2004 19:09 ]
k'Gebruik nooit een news server, zal mij een worst wezen. Doe mij maar een maandje gratis internet per jaar, en nee ik heb geen 2-8 mbit verbinding, maar gewoon 512/256. Lekker goedkoop en geen data limiet. Bevalt best, sneller mag wel en is soms handig, maar hoeft niet. (Eigenlijk de gemiddelde internet gebruiker in NL, alleen geen download limiet en das handig, kan je altijd radio luisteren en backup downloaden van m'n colo server zonder ergens naar te kijken)
Daar zit je dan goed naast, ik ben een heel tevreden mensI_Stealth_I schreef op 28 februari 2004 @ 18:55:
Kan iemand en/of iets jou ooit tevreden maken? Volgens mij nooit
Alleen als ik voor iets betaal wil ik het ook geleverd krijgen en als dat niet lukt moeten ze het niet als zodanig verkopen, zodat ik ergens anders kan shoppen waar het wel geleverd wordt.
Overigens heb ik ook best begrip voor als het een keer mis gaat. Maar nu met 5 weken tweakdsl is er (bij mij)wel erg veel mis gegaan en dan wordt elk mens chagereinig, niet alleen ik.
Er is nl. wel een groot verschil tussen het draaien van een volwassen IP service of een ftp-servertje.
Ik bekijk het dan ook zakelijk en niet door de bril van een aantal meegegroeide hobbyisten hier waarvan een aantal niet tegen een greintje terechte kritiek kunnen en waar alles met de mantel der liefde bedekt wordt.
[quote]Anoniem: 96338 schreef op 28 februari 2004 @ 19:32:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met de rechten LoxodoN, maar het is wel opmerkelijk dat je weinig daarover ziet. Als je b.w.v.s een MP3 op je hostingaccountje zet is dat wel strafbaar, maar usenet denk ik niet, omdat het gewoon ascii is wat je convert ipv bestanden, gok ik
[...]
Gelukkig maarDaar zit je dan goed naast, ik ben een heel tevreden mens![]()
![]()
Nou jah er staat inmiddels al wel een machine van 4k's schat ik zo en daarnaast de al die onderhouds en reddingsuren binnen en buiten kantooruren en over de maandelijkse bandbreedte kosten maar te zwijgenAnoniem: 59362 schreef op 28 februari 2004 @ 19:08:
[...]
Ja ik ook liever een maandje gratis inet maar ik vrees dat tegenwoordig 80% van de mensen 2-8 mbit neemt voor de snelle leech praktijken met de newserver.
Maar ik vraag me af, dadelijk stormt Brein binnen bij tweak (of een andere provider) dan is die news server dus weggegooid geld.
Ik weet niet hoe het zit met de rechten LoxodoN, maar het is wel opmerkelijk dat je weinig daarover ziet. Als je b.w.v.s een MP3 op je hostingaccountje zet is dat wel strafbaar, maar usenet denk ik niet, omdat het gewoon ascii is wat je convert ipv bestanden, gok ik
[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 28-02-2004 19:51 ]
/dev/null
[quote]I_Stealth_I schreef op 28 februari 2004 @ 19:47:
. Ik zou wel willen weten hoe het zit met de policy van brein qua news servers
.
Hm ja daar zit wat in, maar ik denk niet dat Brein kijkt naar de extensie van het bestand maar naar het bestand zelf en of er copyright op rustAnoniem: 96338 schreef op 28 februari 2004 @ 19:32:
[...]
[...]
Gelukkig maar![]()
[...]
Nou jah er staat inmiddels al wel een machine van 4k's schat ik zo en daarnaast de al die onderhouds en reddingsuren binnen en buiten kantooruren en over de maandelijkse bandbreedte kosten maar te zwijgen
Dat is mooi en als het naar behoren gaat werken is het al helemaal mooi, ik als eindgebruiker heb alleen niets van doen met de personele en organisatorische problemen ven mijn IPservice netzomin als met de verbruikte bandbreedte, als het niet uitkan moeten ze de prijs verhogen of een limiet stellen, zo simpel is het nou eenmaal[b][message=20120711,noline]I_Stealth_I schreef op 28 februari 2004 @
Nou jah er staat inmiddels al wel een machine van 4k's schat ik zo en daarnaast de al die onderhouds en reddingsuren binnen en buiten kantooruren en over de maandelijkse bandbreedte kosten maar te zwijgen
Wat niet wegneemt dat ik het ten zeerste waardeer als de mensen van tweakdsl het snot in de ogen werken om iets moois neer te zetten
Het is zoals bij de TPG die zijn ook niet verantwoordelijk voor wat er in de paketten zit ook al liggen ze op het postkantoor te wachten voor verdere verzendingIk weet niet hoe het zit met de rechten LoxodoN, maar het is wel opmerkelijk dat je weinig daarover ziet. Als je b.w.v.s een MP3 op je hostingaccountje zet is dat wel strafbaar, maar usenet denk ik niet, omdat het gewoon ascii is wat je convert ipv bestanden, gok ik
Als je daarmee de newsserver bedoelt die wordt integraal in het abootje aangeboden dus mag je verwachten dat die werkt.I_Stealth_I schreef op 28 februari 2004 @ 18:55:
Een groot deel van de nieuwe aanwas van chello en athome hebben juist daarom voor tweakdsl gekozen.Als jullie (lees: usenet gebruikers in het algemeen) het nou netjes bij simpele teksten hielden was er niks aan de knikker, maargoed jullie geven hem op zijn donder door er bergen warez op te stallen en er af te slurpen.
Stap over naar Tiscali daar hebben ze de binaries van de server afgegooid, hoewel het daar ook een rotzooi is om dat hun mailserver brak is(digibete buurman heeft dat)Kan ik een accountje zonder UseNet krijgen? Ik betaal me blauw voor die updates aan harde schijven. Geef mij maar een maandje gratis inet per jaar.
Ik denk dat meer dan de helft van de klanten usenet niet boeit, maar ik kan natuurlijk moeilijk voor anderen gaan spreken.Anoniem: 96338 schreef op 28 februari 2004 @ 20:52:
[...]
Als je daarmee de newsserver bedoelt die wordt integraal in het abootje aangeboden dus mag je verwachten dat die werkt.
[...]
Een groot deel van de nieuwe aanwas van chello en athome hebben juist daarom voor tweakdsl gekozen.
[...]
Stap over naar Tiscali daar hebben ze de binaries van de server afgegooid, hoewel het daar ook een rotzooi is om dat hun mailserver brak is(digibete buurman heeft dat)
Begin s.v.p. niet over UPC, daar heb ik als ex-klant mij behoorlijk over opgewonden. Het was bijna tot een rechtzaak gekomen, maar na bijna 1,5 jaar zagen ze toch in dat ze fout waren en alles onterecht hadden afgesloten. Na veel brieven hebben ze een maand geleden alles opgelost en de borg uitbetaald.

Ik afschuw commerciële rotzooi als Wanadoo, Tiscali, Planet etc. Daarnaast ben ik niet echt pro kpn, dus vandaar TweakDSL; inet zonder faluwekul, lekker stabiel, zonder moeilijk geouwehoer en daarnaast komt het t.net ook ten goede. Heb Tweak inmiddels een dik jaar en als ik er even heel critisch naar kijk ben er zeer tevreden over.
Daarnaast gun ik absoluut een andermans plezier met Usenet. maar voor mij persoonlijk niet noodzakelijk. Het zal mij in dat opzicht weinig kunnen schelen. Ik vind het voornaamste van een ISP, dat je kan internetten en kan mailen op snelheid.
/dev/null
Moelijk hoor om 1:22 de edit knop onderscheiden van de quote toets....I_Stealth_I schreef op 29 februari 2004 @ 01:15:
[...]
Ik denk dat meer dan de helft van de klanten usenet niet boeit, maar ik kan natuurlijk moeilijk voor anderen gaan spreken.![]()
Begin s.v.p. niet over UPC, daar heb ik als ex-klant mij behoorlijk over opgewonden. Het was bijna tot een rechtzaak gekomen, maar na bijna 1,5 jaar zagen ze toch in dat ze fout waren en alles onterecht hadden afgesloten. Na veel brieven hebben ze een maand geleden alles opgelost en de borg uitbetaald.![]()
Ik afschuw commerciële rotzooi als Wanadoo, Tiscali, Planet etc. Daarnaast ben ik niet echt pro kpn, dus vandaar TweakDSL; inet zonder faluwekul, lekker stabiel, zonder moeilijk geouwehoer en daarnaast komt het t.net ook ten goede.
Uiteraard heb ik ook aanmerkingen over TweakDSL en ik het verleden wat troubles gehad met oplevering verbinding, instabiel modem, defect modem, een missertje met de rekening. Alles is tot op heden altijd zonder veel bombarie naar tevredenheid opgelost. Heb Tweak inmiddels een dik jaar en als ik er even heel critisch naar kijk ben er zeer tevreden over.
Daarnaast gun ik absoluut een andermans plezier met Usenet. maar voor mij persoonlijk niet noodzakelijk. Het zal mij in dat opzicht weinig kunnen schelen. Ik vind het voornaamste van een ISP, dat je kan internetten en kan mailen op snelheid.

Sorry...ik sta mezelf te citeren

[ Voor 5% gewijzigd door I_stealth_I op 29-02-2004 01:24 . Reden: Oeppps! verkeerde knop..quote mezelf ]
/dev/null
Ik denk dat je je daarin lelijk vergist, in ieder geval wat de nieuwe klanten betreft die overstappen, ik denk zelf dat ze meer geïntresseerd zijn in usenet dan de gameserver latencys.I_Stealth_I schreef op 29 februari 2004 @ 01:15:
[...]
Ik denk dat meer dan de helft van de klanten usenet niet boeit, maar ik kan natuurlijk moeilijk voor anderen gaan spreken.
LOL dat krijg je als je in handen valt van de Amerikaanse mafia dan ben je nog slechter af dan met een abootje bij athomeBegin s.v.p. niet over UPC, daar heb ik als ex-klant mij behoorlijk over opgewonden. Het was bijna tot een rechtzaak gekomen, maar na bijna 1,5 jaar zagen ze toch in dat ze fout waren en alles onterecht hadden afgesloten. Na veel brieven hebben ze een maand geleden alles opgelost en de borg uitbetaald.
Ik ook, maar tweakdsl is ook commercieel, misschien minder maar ze doen het niet voor de kat z'n kut.Ik afschuw commerciële rotzooi als Wanadoo, Tiscali, Planet etc. Daarnaast ben ik niet echt pro kpn, dus vandaar TweakDSL; inet zonder faluwekul, lekker stabiel, zonder moeilijk geouwehoer en daarnaast komt het t.net ook ten goede. Heb Tweak inmiddels een dik jaar en als ik er even heel critisch naar kijk ben er zeer tevreden over.
Ik zal dan wel in een overgangsfase terecht zijn gekomen waardoor het een en ander mis is, maar ik laat me niet neerzetten als negatief of kwaardadig of een altijd klagende klant, (nu 5 weken)ik heb vanaf het begin problemen gehad, met de mail, met een onbereikbare helpdesk, met een customer inlogen mail menu waar ik niet meer in kon en met een steeds weer uitvallende newsserver zodat ik elke keer de grtxt groepen moet resetten en dat berichten er 4 uur over doen voordat ze zichtbaar zijn, medunkt dat ik wel enig recht van klagen heb.
Dat is mooi, ikzelf vind dat er nog wat gebrek aan privacy aspecten zijn met de mail die ik of niet begrijp of niet deugen en dan heb ik het nog niet eens over de betuttling dat ikzelf niet mijn ....@tweakdsl.nl mail adressen kan aanmaken, veranderen, ja ik weet het moet je opgeven etc. maar met een gebrekkige en moeilijk bereikbare helpdesk is dat geen beginnen aan.Daarnaast gun ik absoluut een andermans plezier met Usenet. maar voor mij persoonlijk niet noodzakelijk. Het zal mij in dat opzicht weinig kunnen schelen. Ik vind het voornaamste van een ISP, dat je kan internetten en kan mailen op snelheid.
Nogmaals ik ben geen naar mens maar iemand die feilloos de vinger op de zere plek legt in een organisatie, het is gratis dus doe er je voordeel mee
En ik maak spelvouten 
En ik heb nog geen antwoord op mijn vragen
Tevens zal ik 1 dezer dagen de nieuwsgroepen alt.klagen.tweakdsl en alt.positief.tweakdsl aanmaken omdat ik vind dat iedereen recht heeft op onafhankelijke info over deze of welke provider dan ook.
mvg
En ik heb nog geen antwoord op mijn vragen
Tevens zal ik 1 dezer dagen de nieuwsgroepen alt.klagen.tweakdsl en alt.positief.tweakdsl aanmaken omdat ik vind dat iedereen recht heeft op onafhankelijke info over deze of welke provider dan ook.
mvg
[ Voor 181% gewijzigd door Anoniem: 96338 op 29-02-2004 02:40 ]
Even een vraagje: Wat is NRP en Hoe kan je zien op welke je zit?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
De NRP is de router waar jouw verbinding in zit. Je kunt zien op welke je zit door een tracert uit te voeren naar een willekeurige site, bijvoorbeeld:Room42 schreef op 29 februari 2004 @ 02:35:
Even een vraagje: Wat is NRP en Hoe kan je zien op welke je zit?
Hier kun je zien dat mijn ISP Demon is en dat ik op NRP 10k-02 van BBned zitBezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 18 ms 18 ms 17 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
3 19 ms 18 ms 19 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 17 ms 18 ms 17 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 18 ms 18 ms 18 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 19 ms 18 ms 19 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
De trace is voltooid.
C:\Documents and Settings\Christiaan\Bureaublad>
Dat snapt toch niemand probeer het nog eens in het NederlandsGenghis Khan schreef op 29 februari 2004 @ 02:44:
[...]
De NRP is de router waar jouw verbinding in zit. Je kunt zien op welke je zit door een tracert uit te voeren naar een willekeurige site, bijvoorbeeld:
[...]
Hier kun je zien dat mijn ISP Demon is en dat ik op NRP 10k-02 van BBned zit.
Wat ik bedoel is wat gebruik je en hoe om die trace te doen, ik heb onderhand me buik vol van dit soort gepreoccupeerde boodschappen, hou het gvd simpel en zeg met welk programma je desbetreffende trace doet enz.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 96338 op 29-02-2004 03:20 ]
Hehe sorry hoor maar je zit hier op Gathering of TweakersAnoniem: 96338 schreef op 29 februari 2004 @ 03:10:
[...]
Dat snapt toch niemand probeer het nog eens in het Nederlands
Maar goed:
1. Klik op "Start" en vervolgens op "Run" of "Uitvoeren" afhankelijk van de taal van je OS.
2. Type in "cmd" als je 2000 of XP gebruikt of "command.com" als je 9x gebruikt.
3. Type in de zwarte box die je nu krijgt "tracert tweakers.net".
4. Als het goed is voert je computer nu dit commando uit, post de resultaten maar als je nog steeds niet kan zien wat je NRP is
LOL Nou, ik snapte het wel, hoor. Maar ik weet idd nog niet op welke nrp ik nou zit. Dit zijn mijn resultaten.
Waar zit ik?
code:
Maak me gek 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 20 ms 19 ms 19 ms 217-19-20-1.dsl.cambrium.nl [217.19.20.1] 2 19 ms 19 ms 19 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33] 3 19 ms 19 ms 19 ms ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5] 4 20 ms 19 ms 21 ms openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17] 5 22 ms 19 ms 22 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163] 6 19 ms 21 ms 21 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] Trace complete. |
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 29-02-2004 03:22 . Reden: ff die onnodige linebreak weggehaald... ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
NRP4 dus, zo te zien (ge-4)Room42 schreef op 29 februari 2004 @ 03:19:
LOL Nou, ik snapte het wel, hoor. Maar ik weet idd nog niet op welke nrp ik nou zit. Dit zijn mijn resultaten.
code:Maak me gek
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 20 ms 19 ms 19 ms 217-19-20-1.dsl.cambrium.nl [217.19.20.1] 2 19 ms 19 ms 19 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33] 3 19 ms 19 ms 19 ms ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5] 4 20 ms 19 ms 21 ms openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17] 5 22 ms 19 ms 22 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163] 6 19 ms 21 ms 21 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] Trace complete.Waar zit ik?
[ Voor 4% gewijzigd door Genghis Khan op 29-02-2004 03:28 ]
Lol nee keek verkeerdRoom42 schreef op 29 februari 2004 @ 03:30:
Ah oh nee, duidelijk!Gek dat ik dat niet zag, zeg!
Tnx voor de info
Maaruh... Kloontje?
Edit: Lol, moet je dat niet net weghalen, he
Time out krijg ik dus, lol ik zal wel dom zijn ondanks dat ik op tweakers zit, maar ik heb mijn "dom " security nogal strak staan en in neotrace kan ik niet zien welke nrp ik heb.
Het was meer tweak nieuwsgierigheid dan het boeit
Ik kreeg dat ook via mijn freesco routertje... als ik me laptop direct op me e-tech 4prt router (die op bridging staat) plug, krijg ik een nieuw ip-adres en kan ik wel tracen...
Ik weet eerlijk gezegt niet wat daar precies de rede van is.
Ik weet eerlijk gezegt niet wat daar precies de rede van is.
[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 29-02-2004 03:42 ]
Hehe, je zult pingen toe moeten staan in je router anders wordt je tracert-signaal waarschijnlijk geblokkeerd. Gewoon eventjes aan zetten dus en daarna meteen weer uitAnoniem: 96338 schreef op 29 februari 2004 @ 03:38:
[...]
Time out krijg ik dus, lol ik zal wel dom zijn ondanks dat ik op tweakers zit, maar ik heb mijn "dom " security nogal strak staan en in neotrace kan ik niet zien welke nrp ik heb.
Ligt aan je router, soms kun je niet meer pingen en tracen naar buiten toe als je inkomende pings probeert te blokkeren. Dat zou in ieder geval de time-outs verklarenRoom42 schreef op 29 februari 2004 @ 03:45:
Pingen gaat anders gewoon goed hier.
(Of draven we te ver off-topic?)
En volgens mij gaan we niet off-topic hoor
Lol, daar krijg ik nou zo onderhand een kunstk*t van als ik nog iets wil moet ik mijn computer open zetten, ik loop maar te shaken met m'n privacy instellingen, onderhand heb ik iets van in sommige situaties wacht ik het wel afGenghis Khan schreef op 29 februari 2004 @ 03:42:
[...]
Hehe, je zult pingen toe moeten staan in je router anders wordt je tracert-signaal waarschijnlijk geblokkeerd. Gewoon eventjes aan zetten dus en daarna meteen weer uit.
Was al eerder overgezet, maar op het moment doen veel sites het niet, tweakers.net nog steeds via openpeering 
Ik wacht ff af.
Ik wacht ff af.
Same problem here.Anoniem: 107017 schreef op 29 februari 2004 @ 09:33:
Was al eerder overgezet, maar op het moment doen veel sites het niet, tweakers.net nog steeds via openpeering
Ik wacht ff af.
Om MOE van te worden! Geluk bij een ongeluk; ik heb in een extern netwerk een proxyserver draaien waar via ik alles wél normaal kan bezoeken.
Wanneer is dit geshit nou es afgelopen?
[[ the key to all my answers, are her eyes ]]
Anoniem: 23408
ik heb al 4 dagen geleden een mailtje gestuurd welke binnen 48 uur beantwoord zou wordenAnoniem: 107017 schreef op 29 februari 2004 @ 09:33:
Ik wacht ff af.
niet dus
de service krijgt wel langzaam chello/upc achtige lading en das niet wenselijk
dus ik weet niet of ik overgezet ben
Hier ook een klant op ge-4
/dev/null
Kan ook veel sites niet bezoeken. zoals google.nl. Ook downen bij nieuwsgroepen gaat niet. Dacht eerst dat het aan mijn mtu settings lag. Deze op 1400 gezet ipv 1500
maar dit werkte ook niet.
maar dit werkte ook niet.
Never underestimate the predictability of stupidity
Hier was het ook zo, een reboot van de modem is hier de oplossing. Alle sites werken weer!Anoniem: 107017 schreef op 29 februari 2004 @ 09:33:
Ik wacht ff af.
MSN werkt hier alleen nog niet, ICQ wel
9:58: nu doet msn het wel
mijn ping is ongeveer 600 ms, aaargh downloadende familieleden. Denk dat ik het het verkeer maar eens moet afknijpen.
[ Voor 29% gewijzigd door I_stealth_I op 29-02-2004 10:01 ]
/dev/null
Ik heb geen modem reset nodig gehad.. maar toch doet alles het weer opeens.
Maar een ander iets, ik vind de snelheid vanuit de VS erg laag, sites die niet via level3 lopen gaan soms niet eens harder dan 50 k/sec. (die lopen ook al langs openpeering)
Maar een ander iets, ik vind de snelheid vanuit de VS erg laag, sites die niet via level3 lopen gaan soms niet eens harder dan 50 k/sec. (die lopen ook al langs openpeering)
Tweadsl.nl is Uw vriend29/02/2004: Hickup op transit verkeer
Vanmorgen heeft er een hickup plaats gevonden op een transit link. Een behoorlijk aantal internationale sites of sites met wie we geen directe peering hebben gaven problemen.
De migratie, door BBNed, is uitgesteld aan hun kant tot een moment waarop BBNed en wij het eens zijn.
hehe.. maar toen ik hier postte stond dat nog niet op die status pagina.. van tweakdsl, ik bekijk m ook regelmatig.
Úhm, dus nu gaan we niet vandaag migreren, dus? Fijn, net vandaaf een dagje niet-thius geregeld
tweakdsl is nog niet zover voor een klagen groep, zodra ze ignorend beginnen te worden zoals athome dat toendertijd deed dan verdienen ze zo'n groep, geef ze nu nog voordeel van de twijvelVolgens mij wordt het hoogste tijd voor een vrij en onafhankelijk news:alt.klagen.tweakdsl![]()
Dat ze nu een vooraankondiging hebben (hoop dat ze dat volhouden) van het onderhoud van morgen is een hele verbetering![]()
Soms moet je de knuppel in het hoenderhok gooien![]()
Dat ze als tweakers niet kunnen omgaan met systeemwarmte is toch wel bedenkelijk![]()
Dat ze geen goede backup, of in ieder geval voldoende reserveonderdelen, voor news hebben is nog niet best![]()
Een week geen usenet is ronduit waardeloos en dan heb ik het niet eens over de binaries![]()
Waarom duurt het laden van nieuwsgroepen eigenlijk zolang![]()
Ik vergeet nooit mijn 1 week schorsing bij athome, toen athome ontkende dat er wat aan de hand was met hun news server en ik maar een eigen storings bericht in hun moderated onderhouds groep plaatste.
Tweak heb ik tot nu toe nog niet kunnen betrappen op ontkenning, ze geven eerlijk toe dat ze problemen hebben, zolang ze dat maar blijven doen.
Zat van de week in de demon groep te kijken, dat was samen met tweak mijn optie voor adsl, ben me rot geschrokken daar.
Dat mag geen excuus zijn voor de problemen bij tweak maar toch.
Om 1 of andere reden kan ik wel iets meer hebben qua storingen, ik maak mij er minder druk om dan toen met athome en dat terwijl ik toch meer betaal.
Heb in de athome tijd wel eens periodes gehad om de modem zo door de ruiten van het hoofd kantoor te mieteren
Zal wel ouder en softer worden
Dat van usenet txt groepen vind ik ook ontzettend jammer, binaries kun je overleven maar txt berichten niet, er zijn er heel wat die nog op antwoord wachten en ik kan de klagen groep niet bij houden, hoorde al dat die rand debielen van anka er weer aan het trollen waren

Dat nrp uitzoeken gaat niet zo makkelijk, ik heb sygate en daar kan ik een back trace mee doen met whois, als ik mijn eerste hop pak na die van de modem dan kom ik op nrp 3 uit maar of dat klopt weet ik niet.
Als ik een backtrace en whois doe van die ge4 core dan geeft hij alleen aan dat het een router is.
Ik ga er dus van uit dat ik op nrp3 zit.
ff je firewall toestemming geven als je een tracert of ping doet via de dos box.Anoniem: 96338 schreef op 29 februari 2004 @ 03:38:
[...]
Router modem blokt dit niet.
Anoniem: 96703
25/02/2004: Migratie naar Cisco 10.000
Zondag 29/2 tussen 07.00 en 09.00 zullen we alle lijnen van NRP1 tot en met NRP6 migreren naar de Cisco 10.000
Dus als ik het goed heb hebben ze dit niet uitgevoerd? ik heb nog steeds packetloss binnen NL en op duitse servers is het helemaal erg
Zondag 29/2 tussen 07.00 en 09.00 zullen we alle lijnen van NRP1 tot en met NRP6 migreren naar de Cisco 10.000
Dus als ik het goed heb hebben ze dit niet uitgevoerd? ik heb nog steeds packetloss binnen NL en op duitse servers is het helemaal erg
Je zit op nrp1, je eerste hop die 217.19.20.1 is je nrpRoom42 schreef op 29 februari 2004 @ 03:19:
code:Maak me gek
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 20 ms 19 ms 19 ms 217-19-20-1.dsl.cambrium.nl [217.19.20.1] 2 19 ms 19 ms 19 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33] 3 19 ms 19 ms 19 ms ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5] 4 20 ms 19 ms 21 ms openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17] 5 22 ms 19 ms 22 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163] 6 19 ms 21 ms 21 ms www.tweakers.net [213.239.154.35] Trace complete.Waar zit ik?
LOL, welk ip adres krijg je bij de eerste hop?Anoniem: 96338 schreef op 29 februari 2004 @ 03:49:
[...]
Lol, daar krijg ik nou zo onderhand een kunstk*t van als ik nog iets wil moet ik mijn computer open zetten, ik loop maar te shaken met m'n privacy instellingen, onderhand heb ik iets van in sommige situaties wacht ik het wel af
Vul dat maar in op deze pagina en dan kun je zien welke nrp.
http://www.ripe.net/db/whois/whois.html
inetnum: 217.19.28.0 - 217.19.30.255NLsandman schreef op 29 februari 2004 @ 14:01:
[...]
LOL, welk ip adres krijg je bij de eerste hop?
Vul dat maar in op deze pagina en dan kun je zien welke nrp.
http://www.ripe.net/db/whois/whois.html
netname: CAMBRIUM-NET
descr: Cambrium BV
descr: ADSL lines, NRP3
Tnx, NLsandman. Goeie link naar die whoisNLsandman schreef op 29 februari 2004 @ 13:58:
[...]
Je zit op nrp1, je eerste hop die 217.19.20.1 is je nrp
Wat loopt iedereen toch te zeuren over op welke NRP je zit, laatst (lees: aantal postings terug) had Burne een stukje geplaatst over welke ip''s op welke NRP zitten.
Als nu is niet iedereen loze beweringen gaat rond zaaien, bijv dat GE4 in zou houden dat je op NRP4 zit....
Zo wordt zo'n thread erg onoverzichtelijk. K zal even terug zoeken voor de "luie" mensen naar het schema'tje..
Edit: kleine correctie, gandi heeft het lijstje gepost.
Voor diegene die niet weten hoe ze hun ip moeten achterhalen: www.whatismyip.com
Als nu is niet iedereen loze beweringen gaat rond zaaien, bijv dat GE4 in zou houden dat je op NRP4 zit....
Zo wordt zo'n thread erg onoverzichtelijk. K zal even terug zoeken voor de "luie" mensen naar het schema'tje..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Ter info: NRP1: 217.19.20 - 22 NRP2: 217.19.24 - 26 NRP3: 217.19.28 - 30 NRP4: 82.197.192 - 194 NRP5: 217.19.23, 217.19.27 NRP 6, 7 en 8 en 9 zijn niet relevant, zitten weinig tweakers op. |
Voor diegene die niet weten hoe ze hun ip moeten achterhalen: www.whatismyip.com
[ Voor 35% gewijzigd door Sa1 op 29-02-2004 17:41 ]
en Engeland en Denemarken FFSAnoniem: 96703 schreef op 29 februari 2004 @ 13:55:
25/02/2004: Migratie naar Cisco 10.000
hopla
Anoniem: 106916
Ik ga dadelijk 3.4 KM van de centrale afzitten. Door familiale omstandigheden ben ik verplicht te verhuizen zou ik toch nog van mijn 8mbit verbinding een beetje gebruik kunnen maken wat is jullie ervaring hier mee?
Goh, bedankt voor je behulpzame reactie. Denk je nou echt dat ik terug ga zitten bladeren en alle posts (door)lezen als ik wil weten op welke nrp ik zit?Sa1 schreef op 29 februari 2004 @ 17:31:
een boel geblaat
Net wat je zegt; Het is een onoverzichtelijke thread. En i.p.v. dat ze deze info nou ff op de Storings pagina of des noods op de support pagina zetten, posten ze het in deze thread met 100+ posts per dag
En dan begin jij ook nog es!

Mijn collega heeft op ~3km afstand nog maar 2,5mbit over... Hij is dan ook niet echt blij.Anoniem: 106916 schreef op 29 februari 2004 @ 18:28:
Ik ga dadelijk 3.4 KM van de centrale afzitten. Door familiale omstandigheden ben ik verplicht te verhuizen zou ik toch nog van mijn 8mbit verbinding een beetje gebruik kunnen maken wat is jullie ervaring hier mee?
Ik vind Tweakdsl perfect verder, maar ik snap niet dat ze ontkennen dat er packetloss is, want volgens mij doen ze dat wel.. of heb ik het mis.
De één zegt ja we hebben monsters staan van 250 000 euro.. daar is nix mis mee, ja met wat dan wel ?
ik wil relax kunnen gamen.
Ik ben toen bij chello weggegaan alleen om packetloss.. en nu heb ik het weer.. gister bij een maat van me geweest met wanadoo basic.. en daar geen probs met packetloss.. op die servers waar ik het wel heb met tweakdsl.
De één zegt ja we hebben monsters staan van 250 000 euro.. daar is nix mis mee, ja met wat dan wel ?

Ik ben toen bij chello weggegaan alleen om packetloss.. en nu heb ik het weer.. gister bij een maat van me geweest met wanadoo basic.. en daar geen probs met packetloss.. op die servers waar ik het wel heb met tweakdsl.
En als jij es goed had gelezen dan had je gezien dat een post terug NLsandman deze link http://www.ripe.net/db/whois/whois.html had gepost waar je netjes kan zien op welke nrp je zit, had jou een hoop van je ooooh-zo-kostbare-tijd gescheeld om voor ons dé 1337 NRP lijst van Burne op te zoeken. Zucht...Sa1 schreef op 29 februari 2004 @ 17:31:
Wat loopt iedereen toch te zeuren over op welke NRP je zit, laatst (lees: aantal postings terug) had Burne een stukje geplaatst over welke ip''s op welke NRP zitten.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Ter info: NRP1: 217.19.20 - 22 NRP2: 217.19.24 - 26 NRP3: 217.19.28 - 30 NRP4: 82.197.192 - 194 NRP5: 217.19.23, 217.19.27 NRP 6, 7 en 8 en 9 zijn niet relevant, zitten weinig tweakers op.

Ik zit op 2800 meter en heb nog 6.5 mbit.Anoniem: 106916 schreef op 29 februari 2004 @ 18:28:
Ben daar best nog blij mee.
Ik zit op 4000 meterAnoniem: 106916 schreef op 29 februari 2004 @ 18:28:
Als linesharing op m'n ISDN lijn was het resultaat min of meer kut. Een bruikbare verbinding was niet mogelijk.
Ik heb kaal koper aangevraagd en kon hierop maximaal 512 krijgen.
Nu, na 12 maanden zeuren bij BBNed hebben ze als speciale gunst mijn lijn getweaked en ik haal 1824 down, 864 up (super stabiel met zo'n asus baksteen).
Ik ben helemaal happy.
er wordt niet ontkend dat er packetloss is c.q. kan optreden.Anoniem: 107017 schreef op 29 februari 2004 @ 21:12:
Ik vind Tweakdsl perfect verder, maar ik snap niet dat ze ontkennen dat er packetloss is, want volgens mij doen ze dat wel.. of heb ik het mis.
De één zegt ja we hebben monsters staan van 250 000 euro.. daar is nix mis mee, ja met wat dan wel ?ik wil relax kunnen gamen.
Binnen het netwerk wat onder beheer van tweakdsl valt komt geen packetloss voor, danwel bewuste packetloss in de vorm van droppen van ICMP pakketjes om eventuele synfloods of dosattacks geen oneindige hoeveelheid tijd vand e routers te laten gebruiken.
. Het bbned stuk had vanmorgen gemigreerd moeten worden naar de cisco 10.000. BBNed heeft het laten afweten.
Verder zijn er een aantal peers over open peering waarop packetloss kan optreden. Dit valt buiten beheer van ons; we hanteren dus een open peering policy. Ga zeuren bij die partijen voor een directe peer; aan ons zal het niet liggen. We zitten op de AMS-IX en de NL-IX.
Het duurde heel lang voordat de storingsmelding door kwam bij ons.I_Stealth_I schreef op 29 februari 2004 @ 09:53:
[...]
Hier was het ook zo, een reboot van de modem is hier de oplossing. Alle sites werken weer!(ik kon daarvoor alleen maar pingen)
MSN werkt hier alleen nog niet, ICQ wel
9:58: nu doet msn het wel
mijn ping is ongeveer 600 ms, aaargh downloadende familieleden. Denk dat ik het het verkeer maar eens moet afknijpen.![]()
Er is een storingsnummer - 0365460087 - alleen voor netwerk storingen.
Je krijgt hierop - afhankelijk van het tijdstip - een voicemail bericht, wat je kan inspreken.
Er kijkt dan iemand naar.
Het probleem heeft nog geduurd tot ongeveer 10.00 voor het grootste deel. Daarna is er aktie ondernomen, maar - naar het later bleek - hebben bepaalde routes tot een uur of 12 nog problemen gegeven.
Ach volgens mij heeft het allemaal niet zo erg lang platgelegen. Het was misschien een stukje trager als gebruikelijk. We wachten wel weer even op onze grote vrienden in Hoofddorp. Hopelijk prikken ze een juist moment.Ghandi schreef op 29 februari 2004 @ 22:40:
[...]
Het duurde heel lang voordat de storingsmelding door kwam bij ons.
Je krijgt hierop - afhankelijk van het tijdstip - een voicemail bericht, wat je kan inspreken.
Er kijkt dan iemand naar.
Het probleem heeft nog geduurd tot ongeveer 10.00 voor het grootste deel. Daarna is er aktie ondernomen, maar - naar het later bleek - hebben bepaalde routes tot een uur of 12 nog problemen gegeven.
offtopic:
ik zit op 217.19.20. maar ik ik heb zo'n 22 msjes naar www.tweakdsl.nl. Vindt ik zeer redelijk. Het is dat misschien wat langzamer dan de ping vanaf een machine die in TC2 hangt:
[code]
PING www.tweakdsl.nl (217.19.16.130): 56 octets data
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=0 ttl=253 time=3.0 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=1 ttl=253 time=1.8 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=2 ttl=253 time=2.6 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=3 ttl=253 time=2.0 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=4 ttl=253 time=2.8 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=5 ttl=253 time=3.0 ms
[/code]
Leuk een 100mbit verbinding
ik zit op 217.19.20. maar ik ik heb zo'n 22 msjes naar www.tweakdsl.nl. Vindt ik zeer redelijk. Het is dat misschien wat langzamer dan de ping vanaf een machine die in TC2 hangt:
[code]
PING www.tweakdsl.nl (217.19.16.130): 56 octets data
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=0 ttl=253 time=3.0 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=1 ttl=253 time=1.8 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=2 ttl=253 time=2.6 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=3 ttl=253 time=2.0 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=4 ttl=253 time=2.8 ms
64 octets from 217.19.16.130: icmp_seq=5 ttl=253 time=3.0 ms
[/code]
Leuk een 100mbit verbinding
[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 29-02-2004 23:06 ]
/dev/null
Ik heb het dus ookAnoniem: 107017 schreef op 29 februari 2004 @ 21:12:
De één zegt ja we hebben monsters staan van 250 000 euro.. daar is nix mis mee, ja met wat dan wel ?ik wil relax kunnen gamen.

hopla
lol we worden dus afgewimpeld met "ga ergens anders zeuren" als je een beetje klantgerichtheid in je donder zou hebben zou jij voor ons moeten zeuren hoe moeten wij leken dat nou doen gek! wij kunnen alleen constateren dat er packetloss is waarom heb een andere provider dat dan niet.... tsss moet niet gekker worden.Ghandi schreef op 29 februari 2004 @ 22:36:
[...]
er wordt niet ontkend dat er packetloss is c.q. kan optreden.
Binnen het netwerk wat onder beheer van tweakdsl valt komt geen packetloss voor, danwel bewuste packetloss in de vorm van droppen van ICMP pakketjes om eventuele synfloods of dosattacks geen oneindige hoeveelheid tijd vand e routers te laten gebruiken.
. Het bbned stuk had vanmorgen gemigreerd moeten worden naar de cisco 10.000. BBNed heeft het laten afweten.
Verder zijn er een aantal peers over open peering waarop packetloss kan optreden. Dit valt buiten beheer van ons; we hanteren dus een open peering policy. Ga zeuren bij die partijen voor een directe peer; aan ons zal het niet liggen. We zitten op de AMS-IX en de NL-IX.
hopla
Hoe kan het dat het 10 maanden goed gaat en ineens is er packetloss... kom op zeg, en verder, als die cisco 10k er staat en de packetloss is ineens over dan wat ?! nou ja weetje wat laat ook maar...
[ Voor 44% gewijzigd door StarWars op 01-03-2004 03:45 ]
hopla
Hehe
edit button ook erg handig. Maar goed ik snap van beide kanten wel dat er zo gereageerd worden hun hebben een openpeering policy zoals ghandi al zegt daar kunnen hun verder niet naar kijken wat betreft de packetloss maar tis wel raar dat het in eens begon. Maar goed. Ik denk dat het met die nrp update naar cisco's alles veranderd nog even geduld dus.
Ik verwacht zelf daar ook veel van; blijft het punt, dat als de klacht komt na ons netwerk, ik alleen wat kan doen als er info komt over welke hop, welke route of welke stap problemen geeft.WeAreLegion schreef op 01 maart 2004 @ 08:51:
Heheedit button ook erg handig. Maar goed ik snap van beide kanten wel dat er zo gereageerd worden hun hebben een openpeering policy zoals ghandi al zegt daar kunnen hun verder niet naar kijken wat betreft de packetloss maar tis wel raar dat het in eens begon. Maar goed. Ik denk dat het met die nrp update naar cisco's alles veranderd nog even geduld dus.
Ze hanteren openpeering ok kan ik inkomen, maar hoezo loopt www.tweakers.net dan ook via een openpeering, dat staat toch net als tweakdsl bij trueserver ?
Wat heeft hier een openpeering dan mee te maken, of heb ik het mis.. ?
Wat heeft hier een openpeering dan mee te maken, of heb ik het mis.. ?
Om te beginnen heb ik regelmatig packetloss op ut.tweakers.net en 213.202.200.42 ook best vaak.. ze hebben altijd tegelijkertijd packetloss, maar nooit dat de één wel packetloss heeft en de ander niet.Ghandi schreef op 01 maart 2004 @ 08:54:
[...]
blijft het punt, dat als de klacht komt na ons netwerk, ik alleen wat kan doen als er info komt over welke hop, welke route of welke stap problemen geeft.
Dus blijkbaar gaat het dan om een route waar ze alle twee langs gaan.
Anoniem: 102577
Ik had inderdaad 's-ochtends rond 8.30 uur al dat ik sommige sites niet kon bereiken, doch ik dacht dat dit kwam door de migratie door BBNed.Ghandi schreef op 29 februari 2004 @ 22:40:
[...]
Het duurde heel lang voordat de storingsmelding door kwam bij ons.
.
Bleek achteraf dus niet zo te zijn.
Ik heb volgens mij nergens last van maar als jullie een lading ip's geven wil ik wel keer tracen allemaal of pingen. Zodat ik kan zien of ik het ook heb. Met games heb ik het niet heb het alleen op 1 server in engeland maar dat kan ook aan de server liggen.
Anoniem: 19973
TweakDSL heeft geen trafficlimiet voor Up/Down
Voor websites gehost bij TweakDSL geld 5GB in de maand.
Question:
Hoeveel MB webspace krijg je?
Hoe zijn de newsgroup servers?
Hoe snel kun je downloaden van die servers?
Geld daar nog een limiet voor.
Ik ben op dit moment namelijk aan 't twijfelen tussen TweakDSL en Demon.
Vind bij Demon die policy van max 150MB per dag voor een site nogal vaag.
Question:
Hoeveel MB webspace krijg je?
Hoe zijn de newsgroup servers?
Hoe snel kun je downloaden van die servers?
Geld daar nog een limiet voor.
Anoniem: 19973 schreef op 01 maart 2004 @ 10:29:
TweakDSL heeft geen trafficlimiet voor Up/Down
Question:
Hoeveel MB webspace krijg je? 50MB, staat op site
Hoe zijn de newsgroup servers?momenteel down, als hetwerkt erg goed, maar der zijn b''tje troubles nu mee
Hoe snel kun je downloaden van die servers?max van je lijn, k haal altijd 800+KB/sec
Geld daar nog een limiet voor.nee
Anoniem: 87772
Nadat ik em in mijn eentje de trap *op* had gezeuld. Oh well, gelukkig heb ik er nietsBurne schreef op 27 februari 2004 @ 00:43:
[...]
* burne is anders in z'n eentje met dat ding de trap afgewandeld. Ghandi weet waar 'ie hulp met dat ding kan vinden.
meer mee te maken.
Ehhhh, dat klinkt niet goed.... dacht dat jij je met name met de newsserver bezig hield?Anoniem: 87772 schreef op 01 maart 2004 @ 12:20:
[...]
Nadat ik em in mijn eentje de trap *op* had gezeuld. Oh well, gelukkig heb ik er niets
meer mee te maken.
Anoniem: 106916
Fijn, dan hoef ik me geen zorgen te maken met 3 km, ik zat er op 300 meter op maar jah ach door omstandigheden gaan we maar weer verhuizen hoop dan nu weer snel van mijn ADSL con. verbinding gebruik te maken.
Anoniem: 93846
Hi ik heb een vraagje:
ik wacht nu al 2 maanden op mijn lijn, en er is weer iets fout gegaan bij kpn of bij tweakdsl
. kan ik weer een paar weken gaan wachten. ik word nu een beetje zat van al dat gewacht.
Is het mogelijk om het contract op te zeggen voordat het lijn geleverd is.
ohh en het contract afkopen is het te duur.
ik wacht nu al 2 maanden op mijn lijn, en er is weer iets fout gegaan bij kpn of bij tweakdsl
Nou, zo denk ik er dus ook over!StarWars schreef op 01 maart 2004 @ 03:42:
[...]
lol we worden dus afgewimpeld met "ga ergens anders zeuren" als je een beetje klantgerichtheid in je donder zou hebben zou jij voor ons moeten zeuren hoe moeten wij leken dat nou doen gek! wij kunnen alleen constateren dat er packetloss is waarom heb een andere provider dat dan niet.... tsss moet niet gekker worden.
Ik wilde het eigenlijk gisteravond al replyen, maar ik hield me in. Maar het is idd belachelijk dat *wij* als klant dan met *hun* leverancier moeten onderhandelen. In pricipe hebben wij helemaal niets met BBNed te maken! Dat is de zorg van TweakDSL!
Ga dus zelf ff zeuren! Wil je klanten of niet?!

Hield ja, Ik werk er niet meer.Azqi schreef op 01 maart 2004 @ 14:54:
[...]
Ehhhh, dat klinkt niet goed.... dacht dat jij je met name met de newsserver bezig hield?
Same here, maar ik houd me nog ook wel even in.... Ik geef tweakdsl wel weer een kans om het allemaal op orde te brengen, dus wachten op die cisco 10k... Mocht het daarna weer voorkomen dan moet ik dus zoeken naar een provider die geen lag heeft, ja ik leg mijn prioriteiten erg hoog voor gaming.... Ik zat vroeger op een 100 mbit lijn met ping 2Room42 schreef op 01 maart 2004 @ 17:02:
[...]
Nou, zo denk ik er dus ook over!
Ik wilde het eigenlijk gisteravond al replyen, maar ik hield me in. Maar het is idd belachelijk dat *wij* als klant dan met *hun* leverancier moeten onderhandelen. In pricipe hebben wij helemaal niets met BBNed te maken! Dat is de zorg van TweakDSL!
Ga dus zelf ff zeuren! Wil je klanten of niet?!

Das mooi k*t Homme
De enigste die ons voorzag in info in de tweakdsl groep werkt er niet meer, weet zo niet wat ik er van moet gaan denken.
De enigste die ons voorzag in info in de tweakdsl groep werkt er niet meer, weet zo niet wat ik er van moet gaan denken.
Dat vind ik persoonlijk jammer. Je hebt me toen een keer snel geholpen.
(feed binaries.nl)
Hoop dat de newsserver snel weer up is, net weer een pay account aangeschaft...
Tijd niet nodig gehad, eerlijk is eerlijk.
Ik sluit me hierbij aanNLsandman schreef op 01 maart 2004 @ 20:41:
Das mooi k*t Homme![]()
Welke tweakdsl groepen bedoel je eigenlijk het is al weer een eeuwigheid geleden dat ik die gezien heb

Hoe zou het toch komen dat alle communicatieve mensen bij ISP's verdwijnen
Whizzman's baan valt wel heel erg buiten het onderwerp van dit topic. Nog even los van de vraag of het wijs is voor Whizz om dit in het openbaar te bespreken.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Het gewicht van een A5200 en wie hem waarheen heeft gesjouwd is wel on topic zeker?Burne schreef op 01 maart 2004 @ 22:07:
Whizzman's baan valt wel heel erg buiten het onderwerp van dit topic.
Onderwerp van dit topic is een goed voorbeeld van een oxymoron.
Ik meld het alleen maar, dat lijkt me toch wel zo netjes aangezien veel mensen mijn postings op de newsserver lazen.Nog even los van de vraag of het wijs is voor Whizz om dit in het openbaar te bespreken.
Gewoon wat meer druk op de ketel zetten. Maar ik heb nog vééééél langer moet wachten, maar het is de moeite wel waard. Gewoon wat meer van je laten horen, bel gewoon even iedere dag even. Dat zijn ze snel beuAnoniem: 93846 schreef op 01 maart 2004 @ 16:04:
Hi ik heb een vraagje:
ik wacht nu al 2 maanden op mijn lijn, en er is weer iets fout gegaan bij kpn of bij tweakdsl. kan ik weer een paar weken gaan wachten. ik word nu een beetje zat van al dat gewacht.
alle gekheid op een stokje, die mensen van Cambrium zijn erg enthousiast over hun diensten, en dan hoor je ook. Ze doelen er echt niet op mensen te ergeren. Ze zijn constant bezig een goed produkt te bieden. Ik hoor dat aan ze, je ziet dat aan hun berichtgevingen, hun bemoeienis. Ik heb voor 100% vertrouwen in de mensen achter Tweak. Ze gaan momenteel een beetje aan hun eigen succes ten onder, die helpdesk is zeer slecht bereikbaar en de performance is wat minder, maar zoals je gelezen hebt in deze posts van afgelopen week wordt aan alle knelpunten daadwerkelijk gewerkt. Ze roeleren
Aardige mensen bij Tweak, maar je moet ze absoluut achter de broek aan! Ben bijvoorbeeld heel erg benieuwd of ik mijn 'provisie' krijg voor het aanmelden een klant met de oudejaarsactie, nog niet gezien nog

[ Voor 31% gewijzigd door I_stealth_I op 01-03-2004 23:11 ]
/dev/null
Volgens mij past het heel goed onder (wel of) niet improved en daar de tweakdsl groepen nog steeds heel ver weg zijn, zou ik niet weten waarom ik hier niet kan zeggen dat ik het jammer vindBurne schreef op 01 maart 2004 @ 22:07:
Whizzman's baan valt wel heel erg buiten het onderwerp van dit topic. Nog even los van de vraag of het wijs is voor Whizz om dit in het openbaar te bespreken.
En beetje provider zorgt dat zijn eigen goepen er meteen opstaan desnoods met de hand
Lol, Sandman heb jij al wat gezien voor het aanbrengen van mijI_Stealth_I schreef op 01 maart 2004 @ 23:02:
Ben bijvoorbeeld heel erg benieuwd of ik mijn 'provisie' krijg voor het aanmelden een klant met de oudejaarsactie, nog niet gezien nog![]()
En wie heeft dat gratis jaar internet nog gewonnen
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 96338 op 01-03-2004 23:37 ]
Dat behoort toch ook tot de ervaringen bij tweak, hij was ons contact persoon via usenet.Burne schreef op 01 maart 2004 @ 22:07:
Staat "gewoon" in de algemene voorwaarden:Anoniem: 93846 schreef op 01 maart 2004 @ 16:04:
Hi ik heb een vraagje:
ik wacht nu al 2 maanden op mijn lijn, en er is weer iets fout gegaan bij kpn of bij tweakdsl. kan ik weer een paar weken gaan wachten. ik word nu een beetje zat van al dat gewacht.
Artikel 2 Levering van de dienst
TweakDSL probeert door het gehele land haar diensten te leveren, maar kan niet garanderen dat dit altijd mogelijk is en of zal blijven.
Zodra TweakDSL van de Contractant een volledig ingevuld aanvraagformulier of contract heeft ontvangen zal TweakDSL deze opdracht zo spoedig als mogelijk is leveren. Als levering van de TweakDSL verbinding niet binnen 60 dagen heeft plaatsgevonden, mag door Contractant kostenloos het contract worden ontbonden.
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
ik ben met een informatieve site bezig met alleen maar tweakdsl-informatie. Misschien iemand nog een linkje? http://ivo.tweakdsl.nl
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Thanx 4 d link -> Favo's 
Ik heb nog wel een andere vraag... sinds vandaag kan mijn mailservertje niet meer mailen (Foutmelding postfix: Name service error for xs4all.nl: Host not found, try again).
De 28e kon ik nog wel 'naar buiten'.
Is er wat verandert (mail relay dicht gegooid i.v.m. nieuwe virusaanval?)
Wie kan er wat meer vertellen??
Mailen via smtp van Tweakdsl zelf werkt overigens wél...
Ik heb nog wel een andere vraag... sinds vandaag kan mijn mailservertje niet meer mailen (Foutmelding postfix: Name service error for xs4all.nl: Host not found, try again).
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
k denk dat je dan eerder bij xs4all moet zijn .. volgens mij blokeren zij dat gewoon. Wel typisch dat het de 28e nog wel gewoon kon.MetalRush schreef op 02 maart 2004 @ 01:41:
Thanx 4 d link -> Favo's
En ja hoor, ik heb alweer 5 dagen geen internet 
ik ben het nu echt zat aan het worden, stelletje prutsers.
En als je probeert te bellen dan nemen ze niet eens op, al 2 dagen lang niet
dit is toch behoorlijk triest of niet soms ??
Anoniem: 93846
bedankt voor de info.
ik wou gewoon weet of het mogelijk was.
ik heb tot nu alleen maar problemen mee gehad, volgende week gaan ze de lijn voor de derde keer proteren
ik wou gewoon weet of het mogelijk was.
ik heb tot nu alleen maar problemen mee gehad, volgende week gaan ze de lijn voor de derde keer proteren

Beste lezer,Mich schreef op 02 maart 2004 @ 13:05:
En ja hoor, ik heb alweer 5 dagen geen internet
Uw helpdesk-vraag is ontvangen. Om de afhandeling van uw vraag te kunnen volgen
maken wij gebruik van een helpdesk-systeem.
Uw vraag heeft het volgende nummer gekregen: BCW-84298-792
Wij streven er naar uw vraag binnen twee werkdagen te beantwoorden.
Wat een te*r*ng service zeg
Als je niet met service eens ben dan zeg je op klaar
ze zijn bezig om mensen aan te nemen op de helpdesk om meer calls aan te kunnen du snog even geduld
Ik heb op zowat elke server packetloss vandaag, ik wil wel bij bbned blijven vanwege hoge upload, maar wel eentje zonder aansluitkosten, als ik die heb gevonden ben ik weg..
Heb bij chello gezeten met de gedachte ja.. komt wel goed, maar je bent zo een jaar verder en dan is t nog precies t zelfde, ik denk dat dat hetzelfde bij tweakdsl is mbt packetloss..
jammer maar ik ga niet meer wachten..
Heb bij chello gezeten met de gedachte ja.. komt wel goed, maar je bent zo een jaar verder en dan is t nog precies t zelfde, ik denk dat dat hetzelfde bij tweakdsl is mbt packetloss..
jammer maar ik ga niet meer wachten..
Dit topic is gesloten.