Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.962 views sinds 30-01-2008

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

wat betreft de packetloss.. de meeste hier geven 217.19.16.33 de schuld.. maar volgens mij is het de hop na 217.19.16.33, alle pings naar www.tweakdsl.nl komen namelijk wel aan, en die gaat toevallig niet langs die hop die na 217.19.16.33 komt
Meanie, begin jij nu ook al? Er *is* geen packet-loss: (niet in dat deel van de twee netwerken)

--- www.tweakers.net ping statistics ---
1000 packets transmitted, 1000 received, 0% packet loss, time 37923ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.653/17.983/19.349/0.477 ms, ipg/ewma 37.961/17.820 ms

--- www.tweakdsl.nl ping statistics ---
1000 packets transmitted, 1000 received, 0% packet loss, time 39035ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.743/18.465/42.205/0.948 ms, pipe 2, ipg/ewma 39.074/18.792 ms

--- 217.19.16.33 ping statistics ---
1000 packets transmitted, 1000 received, 0% packet loss, time 19905ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.452/17.676/20.427/0.493 ms, ipg/ewma 19.925/17.530 ms

Er is een rate-limit op het aantal ICMP_TIME_EXCEEDED-packets wat 217.19.16.33 per minuut wil sturen. Dat heeft niets met packetloss te maken.

Wist je dat www.microsoft.com al jaren 100% packetloss heeft?

--- www.microsoft.com ping statistics ---
10 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 9084ms, ipg/ewma 1009.352/0.000 ms

Met zoveel packetloss is het een wonder dat ze uberhaupt nog bestaan. Toch?

Jouw 1 promille packetloss kan alles zijn. Van een fout geknepen kabel tot tweaker Kees die even een kabeltje omprikt en daarmee www.tweakers.net vijf seconden uit de lucht haalt.

[Voor 3% gewijzigd door burne op 07-08-2003 00:54]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Anoniem: 59362

Het blijf toch wel vaag hoor die spikes die er waren tijdens het gamen, ze zijn nu helemaal verdwenen, terwijl ik nix hebt veranderd qua software/hardware of bedrading :/. Ben er wel blij mee, maar zou het leuk vinden als ik wist waar het aan lag...

Anoniem: 87772

Over de "packet loss" op 217.19.16.33: Deze machine heeft inderdaad expres een filter ingebouwd die dit soort paketten slechts zeer sporadisch beantwoord. 1 keertje is genoeg om te kijken of ie er nog is, als je meer naar onze router stuurt is dat voor de router een "Denial of Service" attack en krijg je fijn geen antwoord meer. Dit doen we om het grappenmakers die ping -f en dergelijke attacks naar onze router sturen en het voor iedereen willen verpesten niet al te makkelijk te maken. Het resultaat is dan ook dat als je specefiek gaat kijken of die hop wel alle pakketjes die je em stuurt terugstuurt je onintelligente programmaatje dit als "packetloss" kwalificeert in plaats van "geen reply ontvangen". Je pakketjes worden namelijk weldegelijk *doorgelaten*, alleen het verzoek om antwoord van de router zelf wordt genegeerd. Dit zie je dan ook als je 1 of meerdere hops verder gaat kijken, alle pakketjes die je daarheen stuurt komen keurig door 217.19.16.33 heen en ook weer terug.

Over "packet loss" tijdens het gamen: welk spel gaat dit om, wat voor soort pakketten (UDP of TCP) en hoeveel bytes zijn die paketten? Als ik die gegevens heb, kan ik heel misschien meer doen om de oorzaak te achterhalen. Het feit dat het nu ineens (bijna) weg is maakt niet uit, ik wil graag de oorzaak weten zodat we in de toekomst sneller een duidelijk antwoord kunnen geven op wat er mis kan zijn.

Andere packetloss: Zoals je wellicht al gezien hebt, is de feitelijke packetloss op het tweakdsl netwerk verwaarloosbaar. Bij IP hoort nou eenmaal de mogelijkheid van packetloss, anders zouden ze niet al die truken hebben verzonnen met CRC checks, parity, retransmit, meerdere routes enzovoorts. Wij doen ons best om packetloss op ons netwerk tot een minimum te beperken, maar wij hebben helemaal geen invloed op de kwaliteit van "het Internet" buiten ons eigen netwerk. Uiteraard proberen wij door goede peeringpartners en redundancy in uplinks en routes wel om andermans problemen zo min mogelijk een probleem voor ons en onze klanten te maken, maar we kunnen nou eenmaal niets garanderen.

WhizzMan

Het ging om de spellen Counter Strike en Quake 3 bij mij tenminste.
Ik weet niet precies wat voor packetten in Counter Strike gebruikt worden, maar hier kan je voor meer info checken voor Counter Strike packetten e.d: http://www.summerblue.net/games/cs_report/3_3_rwin.html (je kan er bladeren)

Ingame kan je een grafiekje gebruiken, als alles lekker loopt is het streepje recht en groen, zodra er een rode streep te zien is hang je even, en dat is denk ik packetloss.

Ik heb het nu helemaal niet meer:
http://www.disciple.tweakdsl.nl/bla.jpg

• Anoniem: 76473
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Over "packet loss" tijdens het gamen: welk spel gaat dit om, wat voor soort pakketten (UDP of TCP) en hoeveel bytes zijn die paketten?
Bij mij gaat het om UT, UDP pakketjes en die pakketten zijn ongeveer 5000 bytes upload.. download ook zoiets..

Bij een maat van me met UPC :X heb ik geen spike gezien ? ok hij woont in een goede buurt maar toch..

Misschien dat het aan die packet grootte ligt.. maar het zou normaal gesproken geen probleem moeten zijn.

Iedergeval bedankt.. voor de belangstelling..

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Da's een hele leuke theorie, van die meneer, maar RWIN is een TCP-parameter, en vrijwel alle spelen, inclusief Counterstrike gebruiken UDP-packets. RWIN aanpassen heeft dus totaal geen invloed op het gedrag van Counterstrike.

UDP verschilt op een aantal punten van een TCP-verbinding. Zo bevat het protocol geen ACK's. Je kunt wel met ACK's werken, maar dat zul je dan zelf (als spel-maker) moeten implementeren. Spelen gebruiken een simpeler methode. Ieder packet heeft een serie-nummer, en packets die uit volgorde of niet binnenkomen worden simpelweg genegeerd. Packetloss zie je dan vooral doordat je tegenstanders je van de ene naar de andere plek zien 'springen'.

Verder wil ik je waarschuwen voor geklooi met je netwerk-parameters. Het is een verschrikkelijk complex onderwerp, en de default-instellingen zijn niet slecht. Om betere te vinden kost veel tijd en moeite. En er zijn een heleboel instellingen die aanzienlijk slechtere resultaten leveren. Veel meer dan 'acceptabele' instellingen.

Ik weet niet wat Erwin is :P, kheb alleen die website gegeven voor meer info over het systeem van counterstrike :). als je terugbladert staat er ook wat over tcp: http://www.summerblue.net...ntroduction_to_tcpip.html

Ik heb trouwens qua netwerk-instellingen niets veranderd, alles is standaard... In counterstrike heb ik wel me eigen net-instellingen maar dat zal denk ik niet veel uitmaken. Ik heb die instellingen altijd gebruikt. In het begin toen ik TweakDSL had waren er geen spikes tijdens het gamen, 2 maanden later na mijn aansluiting wel tot en met een paar dagen geleden, en nu heb ik het helemaal niet meer :). Het speelt iig veel lekkerder...

• Niet online
Ben ik nog een keertje over dat packetloss.. gameserver 80.84.230.170 (die niet over ams-ix router gaat) ..netjes geen packetloss ingame.

Volgens mij moet Tweakdsl het toch echt bij die ams-ix routers zoeken..

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb dat al eens eerder geroepen, en dit is niet bedoeld om Leaseweb zwart te maken, maar zowel de gameserver waar Loxodon problemen mee had als Speedtest staan bij Leaseweb. Ik zie naar Leaseweb toe sporadisch packetloss, die ik naar andere peers toe niet zie.

Burne schreef op 08 August 2003 @ 11:12:
Ik heb dat al eens eerder geroepen, en dit is niet bedoeld om Leaseweb zwart te maken, maar zowel de gameserver waar Loxodon problemen mee had als Speedtest staan bij Leaseweb. Ik zie naar Leaseweb toe sporadisch packetloss, die ik naar andere peers toe niet zie.
Ik had het de spikes op alle gameservers, niet alleen bij leaseweb gameservers.
Ik had ze zelfs ook op de TweakDSL gameservers, die gewoon in amsterdam staan. Btw, vroeger draaiden er public gameservers bij ( http://games.tweakdsl.nl ). En nu staan er alleen een paar clanservers waar je niet op kan, iemand meer info daarover :?.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 08-08-2003 19:33]

Anoniem: 54393

kheb nu helemaal geen packetloss meer en het draait als nooit tevoren...

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Aug 9 2003 om 13:18:38 UTC+0200)

Download : 985.4 KByte/sec
Upload : 50.6 KByte/sec
Connection : 1,126.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

het is echt ongelóóóóóflijk 8)7

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:26
Anoniem: 54393 schreef op 09 augustus 2003 @ 13:23:
kheb nu helemaal geen packetloss meer en het draait als nooit tevoren...

(Overgenomen op Sat Aug 9 2003 om 13:18:38 UTC+0200)

Download : 985.4 KByte/sec
Upload : 50.6 KByte/sec
Connection : 1,126.0 Conn/min

damn... bijna 1 MB downlaod!! woon je in de centrale :o ;)

(Overgenomen op Sat Aug 9 2003 om 14:58:49 UTC+0200)

Download : 679.8 KByte/sec
Upload : 51.7 KByte/sec
Connection : 907.0 Conn/min

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 54393 schreef op 09 August 2003 @ 13:23:
Er is vannacht gesleutelt (denk ik, ik zag access-requests langskomen) en blijkbaar met goed effect. Ik heb er ook weer 1.100.000 bitjes per seconde bij.

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
Anoniem: 59362 schreef op 08 August 2003 @ 19:29:
[...]
Btw, vroeger draaiden er public gameservers bij ( http://games.tweakdsl.nl ). En nu staan er alleen een paar clanservers waar je niet op kan, iemand meer info daarover :?.
Er staan in Amsterdam meerdere game-servers via Cambrium/TweakDSL, gerund voor/door meerdere Tweakers. De game-servers waar jij het over hebt, zijn een tijdje down geweest vanwege hardware problemen met de server zelf. Deze problemen zijn inmiddels opgelost.

Omdat er al alders in het serverpark inmiddels ook al CStrike servers draaien, en de oude toch vaak leeg waren, hebben we ze niet meer up gebracht. Een gezamelijke website met alle IPs komt er binnenkort aan :)

Running @ TweakDSL/Cambrium:
217.19.17.9 - TFC 1.5 (18p) - [DFU] Clanserver + public
217.19.17.10 - TFC 1.5 (18p) - {TLM} Clanserver + public
217.19.17.11 - TFC 1.5 (4p) - 2on2 Server public only
217.19.17.13 - TFC 1.6 beta (16p) - Steam beta server public only
217.19.17.14 - Counter-Strike 1.6 beta (16p) - Steam beta server public only
217.19.17.35 - Counter-Strike 1.5 - DutchCentral public only
217.19.17.36 - Counter-Strike 1.5 - DutchCentral public only

offtopic:
ik heb ff een vraag aan burne aangezien hij diegene is met de meeste ervaring hiero (imho). wat zijn het aantal connecties bij een verbinding (zie speedtest gegevens) en zijn deze net zo belangrijk als de rest van de data (ping, upspeed enz). zijn het aantal connecties te verbeteren of niet, en welke dingen hebben invloed op het aantal connecties.

dat zijn volgens mij voldoende vragen voor het moment dacht ik zo. ik heb reeds aantal faq's en manuals nagelezen maar het antwoord lijkt me onvoldoende... iig tia gg :P

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 10-08-2003 16:01]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
Begin me zo langzamerhand toch zorgen te maken of wanneer ze mij overzetten.

(Overgenomen op Mon Aug 11 2003 om 19:08:32 UTC+0200)

Download : 389.8 KByte/sec
Upload : 49.1 KByte/sec
Connection : 634.0 Conn/min

.. 't blijft tragisch.. ook van www.trueserver.nl/test haal ik niet hoger.. dus 't maakt niet uit.

Over die connections, tjah, volgens mij boejt het niet zo heel veel, 't verschilt al per browser, volgens mij had opera meer cons dan ie... zolang je der maar meer dan 500 hebt??? :)

• Niet online
Sa1 schreef op 11 August 2003 @ 19:10:
Begin me zo langzamerhand toch zorgen te maken of wanneer ze mij overzetten.

(Overgenomen op Mon Aug 11 2003 om 19:08:32 UTC+0200)

Download : 389.8 KByte/sec
Upload : 49.1 KByte/sec
Connection : 634.0 Conn/min

.. 't blijft tragisch.. ook van www.trueserver.nl/test haal ik niet hoger.. dus 't maakt niet uit.

Over die connections, tjah, volgens mij boejt het niet zo heel veel, 't verschilt al per browser, volgens mij had opera meer cons dan ie... zolang je der maar meer dan 500 hebt??? :)
Hoe weet ik of ze me overgezet hebben, afgezien van de snelheid, want ik heb 1024/512.. gaat me lijn dan over andere routers.. die ik dan ook bij een tracert zie, of merk ik er helemaal niks van ?

• AirtjE
Voor zover ik begrepen heb werden alleen degenen met een 2-8M/512K lijnen die geen vast IP-adres hebben ingesteld overgezet. Datgeen is al gebeurd. Degenen met een 1M/512K en lager blijven dus met de huidige netwerk/router verbonden...

• Sa1
Goed, ik heb dus een vast ip adres ingesteld, is het dan zo dat wanneer ik vraag om een nieuw ip adres dat ik wordt overgezet?

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
weet niet of ik hiervoor een nieuwe topic moet openen of niet, maar plaats hem toch hier:

over een paar maanden ga ik verhuizen en wil dus een andere aansluiting (tweakdsl 8mbit).
Het is mogeljk dat is al geinformeerd. Ik zie op de routers lijst dat zij ook een wireless router hebben. Voor zover ik weet zijn geven die dingen geen problemen klopt dit?

Ik vraag het aangezien ik op het moment via bbnet een 2048/512 (bbnet) lijntje heb die constand gereset moet worden (e-tech router, is een draadje over geweest, heeft niks geholpen).

met de overgang wil ik dus gelijk af van dat gereset (en dus een goede router aanschaven :) ).

Feitelijk is mijn vraag: zijn er bekende problemen met de Vigor 2600 Wireless analoog voor de 2-8 Mbit verbinding?

edit:

met een beetje zoeken kwam ik hier op uit:

link: Het grote draytek router problemen topic

[Voor 8% gewijzigd door fcs op 12-08-2003 15:38]

• 6killer
bij mij werkt t ook weer naar behoren, al ben ik natuurlijk wel de einige die op dit moment voor de lol achter zn pc zit hehe, maar mn speed is weer zoals die was enige verschil is dat de connecties gehalveerd zijn, nou heb ik geen id hoe belangrijk dat is en het maakt me eigelijk niet zoveel uit ook :)

(Overgenomen op Tue Aug 12 2003 om 16:31:40 UTC+0200)

Download : 707.2 KByte/sec
Upload : 47.5 KByte/sec
Connection : 463.0 Conn/min

ik wil ook eens weten hoe dat zit met die connecties.... ik vraag het me af waarom dat steeds verspringt (bij mij tussen 1200 en 700) rara. alles werkt alleen ik ben zo'n typje die lekker nieuwsgierig is... trouwens:

(Overgenomen op Tue Aug 12 2003 om 16:42:28 UTC+0200)

Download : 813.5 KByte/sec
Upload : 52.3 KByte/sec
Connection : 1,209.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms

• AirtjE
Sa1 schreef op 12 augustus 2003 @ 12:38:
Goed, ik heb dus een vast ip adres ingesteld, is het dan zo dat wanneer ik vraag om een nieuw ip adres dat ik wordt overgezet?
Als jij een vast IP hebt ingesteld, blijf je die ook automatisch terugkrijgen. Of het werkt om je vaste IP weg te halen en dan een nieuwe DHCP lease opvraagt weet ik niet. Lijkt mij het verstandigst dat je contact opneemt met Cambrium/TweakDSL/FlevoDSL via email of telefoon...

• 6killer
Anoniem: 54393 schreef op 12 August 2003 @ 16:43:
ik wil ook eens weten hoe dat zit met die connecties.... ik vraag het me af waarom dat steeds verspringt (bij mij tussen 1200 en 700) rara. alles werkt alleen ik ben zo'n typje die lekker nieuwsgierig is... trouwens:

(Overgenomen op Tue Aug 12 2003 om 16:42:28 UTC+0200)

Download : 813.5 KByte/sec
Upload : 52.3 KByte/sec
Connection : 1,209.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms
ff een beetje offtopic vraagje misschien, maar jij hebt echt een goede 'score', woon je dicht bij de centrale of splinternieuwe kabels oid dat je zoveel kb/s en conn haalt?

ik zit 400 meter van de centrale en mn flat is 30 jaar oud, dus nieuwe kabels zijn er niet... ik heb wel aan mijn kant (lees vanaf de telefoon wandcontactdoos) alles netjes geinstalleerd en zo kort mogelijk gehouden. verder draai ik een tooltje die mn verbinding ietwat beter heeft gemaakt. je kan het hier zien, maar het is geen garantie dat alles beter gaat draaien.... www.cablenut.com. verder weinig nieuws onder de zon, zelfde verbinding als iedereen...

• 6killer
hmmmz ziet er wel naar uit dat ik sneller geworden (+80 kb/s) ben na dat programmaatje, kan echter ook wel aan het tijdstip liggen :)

(Overgenomen op Wed Aug 13 2003 om 09:37:33 UTC+0200)

Download : 784.1 KByte/sec
Upload : 51.6 KByte/sec
Connection : 502.0 Conn/min

• Sa1
Anoniem: 54393 schreef op 12 August 2003 @ 19:48:
ik zit 400 meter van de centrale en mn flat is 30 jaar oud, dus nieuwe kabels zijn er niet... ik heb wel aan mijn kant (lees vanaf de telefoon wandcontactdoos) alles netjes geinstalleerd en zo kort mogelijk gehouden. verder draai ik een tooltje die mn verbinding ietwat beter heeft gemaakt. je kan het hier zien, maar het is geen garantie dat alles beter gaat draaien.... www.cablenut.com. verder weinig nieuws onder de zon, zelfde verbinding als iedereen...
En als jij dat programmatje je reg laat aanpassen, kies je dan voor adsl fast of voor satellite? .. k weet namelijk niet of 8mbit adsl onder fast valt.. .. fast zullen ze vast de 1,5mbit van kpn bedoelen..

• 6killer
Sa1 schreef op 13 August 2003 @ 10:51:
[...]
En als jij dat programmatje je reg laat aanpassen, kies je dan voor adsl fast of voor satellite? .. k weet namelijk niet of 8mbit adsl onder fast valt.. .. fast zullen ze vast de 1,5mbit van kpn bedoelen..
staat in de readme, fast = >1,5 mbit en normal < 1,5 mbit

Anoniem: 62552

(Overgenomen op Wed Aug 13 2003 om 13:25:35 UTC+0200)

Download : 890.5 KByte/sec
Upload : 49.2 KByte/sec
Connection : 997.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

ik gebruik ook cablenut en gebruik de XP 3000 down en 386 up optie.
Die optie krijg je erbij al je dit bestandtje download: http://dslnuts.com/files/CABLENUT_UPDATE.exe

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 23:26
ik heb even een vraagje voor jullie over afstand tot aan centrale <=> snelheid.
Een vriend van mij woont tussen de 3 en 5 km van de cenrale (hij weet het niet precies, want hij komt wel in aanmerking voor Tweakdsl en niet voor MXstream).
Wat voor snelheid kan hij ongeveer halen bij een 2-8 mbit abo?
Die 8 mbit kan hij wel op zijn buik schrijven, maar meer dan 2 moet toch wel lukken of zit ik er naast?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Sa1
Universal Creations schreef op 13 August 2003 @ 16:19:
ik heb even een vraagje voor jullie over afstand tot aan centrale <=> snelheid.
Een vriend van mij woont tussen de 3 en 5 km van de cenrale (hij weet het niet precies, want hij komt wel in aanmerking voor Tweakdsl en niet voor MXstream).
Wat voor snelheid kan hij ongeveer halen bij een 2-8 mbit abo?
Die 8 mbit kan hij wel op zijn buik schrijven, maar meer dan 2 moet toch wel lukken of zit ik er naast?
Dit is echt al meerdere malen aan bod geweest .... de snelheids is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van de kwaliteit van de kabels..

kpn biedt zelf geen garantie voor boven de 3,8km ofzo.. bbned doet er iets minder moeilijk over.. noujah iig ... hij zal die 2mbit wel halen.. wat daar boven zit is massel :)

edit:

goed, ik ben nu dus thuis, heb dat programma'tje uitgevoerd en kom dus ongeveer wel 125kb/sec hoger uit, maarjah k kom dus nog steeds niet boven de 625kb/sec... erg jammer

nog even wachten op de 22e dus.. grr.. word er wel langzamerhand moe van...

[Voor 15% gewijzigd door Sa1 op 13-08-2003 18:08]

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat is dat E-tech een enorm suf merk zeg :)

Na 99 dagen uptime, springt de teller voor de uptime weer op nul :) wuhahaha :)
Tjonge jonge wat een programmeurs daaro ;)

/dev/null

• Niet online
Zou iemand (die al op die nieuwe server zit) f een tracertje willen geven naar www.tweakers.net , ben benieuwd of er wat veranderd is.

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Natusan>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht. [ E-tech modem :x]
2 19 ms 19 ms 19 ms 217.19.24.1
3 19 ms 19 ms 19 ms 217.19.16.33
4 31 ms 19 ms 19 ms amsix.ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.
156.41]
5 19 ms 21 ms 19 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

C:\Documents and Settings\Natusan>

• Niet online
Anoniem: 62552 schreef op 14 August 2003 @ 08:49:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Natusan>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht. [ E-tech modem :x]
2 19 ms 19 ms 19 ms 217.19.24.1
3 19 ms 19 ms 19 ms 217.19.16.33
4 31 ms 19 ms 19 ms amsix.ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.
156.41]
5 19 ms 21 ms 19 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

C:\Documents and Settings\Natusan>
Je ping ziet er wel iets beter uit dan die van mij, ik zit nog op die [213.239.170.1]
Als ik op die 217.19.24.1 zit ben ik dan overgezet ? of had jij die router altijd al.

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 15:59

Tweeker

1 + 1 = 3

Ik kan iedereen hier van harte MTR aanraden, die doet een traceroute met intervallen, zodat je ziet waar een packetloss optreedt. Wat ook nog wel eens kan helpen mits je een extra router (PC / hardwarematig) is om de netwerkkaart geforceerd op half-duplex 10 megabit te zetten. We hebben hier in het pand tijden packetloss gehad (8/2 ADSL van EasyNet) maar na een hoop belletjes en aanpassingen bleek het forceren van een half-duplex verbinding naar je ADSL router toe de oplossing.

Dit is gewoon ff een tip, maar kan je weken zoekwerk schelen!!!

1 + 1 = 3

Meanie ik zat eerst ook op 213.239.170.1 dus als die weg is ben je denk ik over gezet :)

• Sa1
I_Stealth_I schreef op 13 August 2003 @ 21:13:
Wat is dat E-tech een enorm suf merk zeg :)

Na 99 dagen uptime, springt de teller voor de uptime weer op nul :) wuhahaha :)
Tjonge jonge wat een programmeurs daaro ;)
Hahaha.. ze hadden natuurlijk nooit verwacht dat er iemand was die een uptime van 100 dagen zou halen.. :)

edit:

yess.. nog niet!

(Overgenomen op Fri Aug 15 2003 om 18:16:24 UTC+0200)

Download : 392.2 KByte/sec
Upload : 41.7 KByte/sec
Connection : 694.0 Conn/min

[Voor 22% gewijzigd door Sa1 op 15-08-2003 18:17]

DEZE WAARDEN GELDEN ENKEL VOOR GEBRUIKERS VAN WINDOWS 2000 OF WINDOWS XP !!!

Hierna komen een aantal zaken die je kan veranderen aan je registry om je verbinding beter te later worden. Of je nou gaat voor snelheid of stabiliteit, hier zijn de belangrijke zaken die je kan aanpassen.

offtopic:
Verder staat bij elke onderdeel wat het precies is en wat het doet met je verbinding. Vergeet niet een backup te doen van je registry voordat je gaat experimenteren met deze waarden !!!

1. DefaultReceiveWindow - The number of receive bytes that AFD buffers on a connection before imposing flow control. For some applications, a larger value here gives slightly better performance at the expense of increased resource utilization.

Value Type: REG_DWORD

Default: 4096/8192/8192

2. DefaultSendWindow - This is similar to DefaultReceiveWindow, but for the send side of connections.

Default: 4096/8192/8192

3. DisableAddressSharing - This parameter is used to prevent address sharing (SO_REUSEADDR) between processes so that if a process opens a socket, no other process can steal data from it.

Default: 0

Range: 0, 1

4. InitialLargeBufferCount - The count of large buffers allocated by AFD at system startup. Allocate more buffers to improve performance at the cost of physical memory.

Default: 0/2/10

5. InitialMediumBufferCount - Initial count of medium buffers.

Default: 4/8/24

6. InitialSmallBufferCount - Initial count of small buffers.

Default: 8/16/32

7. LargeBufferSize - The size, in bytes, of large buffers used by AFD. Smaller values use less memory and larger
values can improve performance.

Default: PAGE_SIZE (4096 bytes on i386, 8192 bytes on Alpha)

8. MaxFastTransmit - This parameter controls the maximum amount of data that is transferred in a TransmitFile request on the fast path. Fast I/O is essentially copying data and bypassing the I/O subsystem, instead of mapping memory and going through the I/O subsystem. This is advantageous for small amounts of data.

Valid Range: 0–0xffffffff

Default: 64 KB

9. MediumBufferSize - The size in bytes of medium buffers used by AFD.

Default: 1504

10. PriorityBoost - The priority boost that AFD gives to a thread when it completes I/O for that thread. If a multithreaded application experiences starvation of some threads, the problem may be remedied by reducing this value.

Default: 2

Valid Range: 0–16

11. SmallBufferSize - The size in bytes of small buffers used by AFD.

Default: 128

12. TransmitWorker - This parameter controls how Afd.sys uses system threads. Setting it to 0x10 causes AFD to use system threads to perform IO that results from a long (more than 2 SendPacketLength worth of data) TransmitFile request. Setting it to 0x20 causes AFD to use kernel-mode APC for IO and to execute everything in the context of the same thread. This is new in Windows 2000 and can improve performance by reducing the number of context switches in long TransmitFile requests.

Default: 0x10

Valid Range: 0x10, 0x20

13. FastSendDatagramThreshold - Datagrams smaller than the value of this parameter go through the fast I/O path or are buffered on send. Larger ones are held until the datagram is actually sent. The default value was found by testing to be the best overall value for performance. Fast I/O means copying data and bypassing the I/O subsystem, instead of mapping memory and going through the I/O subsystem. This is advantageous for small amounts of data.

Default: 1024

14. EnableFastRouteLookup - Fast route look-up is enabled if this flag is set. This can make route lookups faster at the expense of non-paged pool memory. This parameter is created by the Routing and Remote Access Service.

Value Type: REG_DWORD—Boolean

Valid Range: 0, 1 (false, true)

Default: 0 (false)

15. EnablePMTUDiscovery - Setting this parameter to 1 (True) causes TCP to attempt to discover the Maximum
Transmission Unit (MTU or largest packet size) over the path to a remote machine. By discovering the Path MTU and limiting TCP segments to this size, TCP can eliminate fragmentation at routers along the path which connect networks with different MTUs. Fragmentation adversely affects TCP throughput and network congestion.

Default: 1 (true)

16. IgnorePushBitOnReceives - Normally, Windows 2000 completes a Windows Sockets Receive when one of the following occurs:

* Data arrives with the push bit set.

* The user recv buffer is full.

* 0.5 seconds have elapsed since any data arrived.

Setting this parameter to a 1 causes Afd.sys to treat all incoming packets as though the push bit was set. This
should only be done when necessary to work around client TCP/IP implementations that are not properly pushing data.

17. GlobalMaxTcpWindowSize - The TcpWindowSize parameter can be used to set the receive window on a per-interface basis. This parameter can be used to set a global limit for the TCP window size on a system-wide basis.

Value Type: REG_DWORD—Number of bytes

Valid Range: 0–0x3FFFFFFF

Default: This parameter does not exist by default.

18. MaxFreeTcbs - This parameter controls the number of cached (pre-allocated) Transport Control Blocks (TCBs) that are available. A Transport Control Block is a data structure that is maintained for each TCP connection.

Value Type: REG_DWORD—number

Valid Range: 0–0xFFFFFFFF

Default: The following default values are used (note that small is defined as a computer with less than19 MB of RAM, medium is 19–63 MB of RAM, and large is 64 MB or more of RAM. Although this code still exists, nearly all computers are large now).

Windows 2000 Professional:

* Small system—250
* Medium system—500
* Large system—1000

19. MaxHashTableSize - This value should be set to a power of 2 (for example, 512, 1024, 2048, and so on.) If this value is not a power of 2, the system configures the hash table to the next power of 2 value (for example, a setting of 513 is rounded up to 1024.) This value controls how fast the system can find a TCP control block and should be increased if MaxFreeTcbs is increased from the default.

Value Type: REG_DWORD—number (must be a power of 2)

Valid Range: 0x40–0x10000 (64-65536 decimal)

Default: 512

20. MaxNormLookupMemory - This parameter controls the maximum amount of memory that the system allows for the route table data and the routes themselves. It is designed to prevent memory exhaustion on the computer caused by adding large numbers of routes.

Valid Range: Any DWORD (0xFFFFFFFF means no limit on memory.)

For Windows 2000 Professional:

150,000 bytes, which accommodates 1000 routes.

21. SackOpts - This parameter controls whether or not Selective Acknowledgment (SACK, specified in RFC 2018) support is enabled.

22. SynAttackProtect - Synattack protection involves reducing the amount of retransmissions for the SYN-ACKS, which will reduce the time for which resources have to remain allocated. The allocation of route cache entry resources is delayed until a connection is made. If synattackprotect = 2, then the connection indication to AFD is delayed until the three-way handshake is completed. Note that the actions taken by the protection mechanism only occur if TcpMaxHalfOpen and TcpMaxHalfOpenRetried settings are exceeded.

Valid Range: 0, 1, 2

0 (no synattack protection)
1 (reduced retransmission retries and delayed RCE (route cache entry) creation if the TcpMaxHalfOpen and TcpMaxHalfOpenRetried settings are satisfied.)
2 (in addition to 1 a delayed indication to Winsock is made.)

23. Tcp1323Opts - This parameter controls RFC 1323 time stamps and window-scaling options. Time stamps and window scaling are enabled by default, but can be manipulated with flag bits. Bit 0 controls window scaling, and bit 1 controls time stamps.

Value Type: REG_DWORD—number (flags)

Valid Range: 0, 1, 2, 3

0 (disable RFC 1323 options)
1 (window scale enabled only)
2 (timestamps enabled only)
3 (both options enabled)

Default: No value; the default behavior is as follows: do not initiate options but if requested provide them.

24. TcpLogLevel - Specifies how verbose TCP/IP should be about logging events in the event log. The highest level of verbosity is 16, and 1 is the lowest level.

Level Events to be included
---------------------------------------------
1 Only the most critical errors
4 Serious protocol violations
8 Nonserious protocol violations
12 Information about unusual events
16 Information about unusual events that
some networks normally allow

Default: 16

25. TcpMaxDupAcks - This parameter determines the number of duplicate ACKs that must be received for the same sequence number of sent data before fast retransmit is triggered to resend the segment that has been dropped in transit.

Valid Range: 1–3

Default: 2

26. TcpMaxHalfOpen - This parameter controls the number of connections in the SYN-RCVD state allowed before SYN-ATTACK protection begins to operate.

Valid Range: 100–0xFFFF

Default: 100 (Professional)

27. TcpMaxHalfOpenRetried - This parameter controls the number of connections in the SYN-RCVD state for which there has been at least one retransmission of the SYN sent, before SYN-ATTACK attack protection begins to operate.

Valid Range: 80–0xFFFF

Default: 80 (Professional)

28. TcpRecvSegmentSize - Specifies the maximum receive segment size.

Default: 1460

29. TcpSendSegmentSize - Specifies the maximum send segment size.

Default: 1460

30. TcpTimedWaitDelay - Determines the time that must elapse before TCP can release a closed connection and reuse its resources.

Value Type: REG_DWORD—time in seconds

Valid Range: 30-300 (decimal)

Default: 0xF0 (240 decimal)

31. TcpUseRFC1122UrgentPointer - This parameter determines whether TCP uses the RFC 1122 specification for urgent data or the mode used by BSD- derived systems.

32. TcpWindowSize - This parameter determines the maximum TCP receive window size offered by the system. The receive window specifies the number of bytes a sender may transmit without receiving an acknowledgment. In general, larger receive windows will improve performance over high (delay * bandwidth ) networks. For highest efficiency, the receive window should be an even multiple of the TCP Maximum Segment Size (MSS).

Value Type: REG_DWORD—number of bytes

Valid Range: 0–0x3FFFFFFF

33. MaxConnectionsPer1_0Server & MaxConnectionsPerServer - HTTP specification requires that no one computer can have more than 2 simultaneous connections to any single HTTP server. This will affect all Windows application that uses the standard API, including Internet Explorer. People who keep multiple files on an online hard drive hate this restriction, because they can only download two or four files at a time. Windows developers choose to limit the maximum connections to a HTTP 1.0 server to four. In the HTTP 1.1 specification the number of connections was mandated to 2.

Default: 4, 2

34. DefaultTTL - Specifies the default Time To Live (TTL) value set in the header of outgoing IP packets. The TTL
determines the maximum amount of time an IP packet may live in the network without reaching its destination.

Value Type: REG_DWORD—Number of seconds/hops

Valid Range: 0–0xff (0–255 decimal)

Default: 128

35. DisableUserTOSSetting - This parameter can be used to allow programs to manipulate the Type Of Service (TOS) bits in the header of outgoing IP packets.

36. TcpMaxDataRetransmissions - This parameter controls the number of times that TCP retransmits an individual data segment (not connection request segments) before aborting the connection.

Valid Range: 0–0xFFFFFFFF

Default: 5

37. DefaultTOSvalue - The IP header in every datagram specifies a Type of Service (ToS) value that can be used to specify the quality of service (QoS) setting for IP datagrams. The ToS value indicates the military origin of the protocol because it was designed for the Advanced Research Project Agency Networks that was the predecessor to the current Internet.

Valid Range: 0255

Default: 0

Succes !

• Sa1
Ik mag aannemen dat dit niet als reply bedoelt is op mij? aangezien je met de juiste instellingen inderdaad wel iets sneller gaat, maar niet 400 a 500KB/sec.

Plus dat waarom zou je het zelf gaan aanpassen, als er een programma is die het voor je doet :), misschien is dit wel iets om te laten plaatsen in de FAQ, mits het er nie al staat :)

klopt ik ga het ff offtopic maken, mensen die het echt handmatig willen doen mogen dat zelf uitproberen... en omdat het natuurlijk allemaal erbij staat wat het is en doet leek het me makkelijker voor de tweakerz...

vreemd dat als alles goed gaat dat dan niemand iets te melden heeft :P :9

• Sa1
Nou, mijn download is nog steedsniet goed maar.. .. constant er over blijven zeiken heeft ook zo weinig zin...

k wacht gewoon keurig eind volgende week af, dan zou namelijk de 1mbit doorgevoerd kunnen worden en dan moeten de gebruikers ook goed staan.. .. mocht m''n download dan nog nie goed zijn .. ga ik gewoon lekker bellen :)

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 54393 schreef op 19 augustus 2003 @ 16:35:
vreemd dat als alles goed gaat dat dan niemand iets te melden heeft :P :9
Alles gaat goed.. maar ik heb wel iets vreemds.
Als ik mijn verbinding test op speedtest, staat er bij Conn./min 0.0 :?
Dit heb ik ongeveer 2 weken. Zijn er meer mensen die dit hebben?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Die verhoogde upload is dat nou zeker ? heeft tweakdsl dat bevestigd dan ? Want op de site staat niets over een verhoogde upload ??

wat ik hoorde uit bbned 1mbit upload topic is dat bestaande klanten bij tweakdsl een jaar moeten bij tekenen :(

En dat is iets met oog op een anders huis waar ik het niet mee eens ben.

• Thijs B
  • Niet online
Misschien dat iemand van tweakdsl hier eens op kan reageren ? want die lezen dit topic vast wel...

Anoniem: 81768

dit zijn mijn resultaten

(Overgenomen op Tue Aug 19 2003 om 23:52:21 UTC+0200)

Download : 406.1 KByte/sec
Upload : 51.2 KByte/sec
Connection : 95.0 Conn/min

ik heb al 3 weken last van deze slechte connectie, wanneer houd het eens op?

Anoniem: 87368

wie weet hier hoelang het nog gaat duren voordat vrijwel heel nederland Tweakdsl kan ???
want ik zit nu op @home breedband met n 2mbit verbinding en ik wil graag overstappen naar die 8mbit van Tweakdsl :)
dus wie weet dat hier ?

Anoniem: 87368

Anoniem: 81768 schreef op 19 August 2003 @ 23:53:
dit zijn mijn resultaten

(Overgenomen op Tue Aug 19 2003 om 23:52:21 UTC+0200)

Download : 406.1 KByte/sec
Upload : 51.2 KByte/sec
Connection : 95.0 Conn/min

lol is bijna net zosnel als mijn @home :P

Download : 398.0kb/s
Upload : 14.6kb/s :'(
Connection : 403.0 Conn/min

• Sa1
Anoniem: 87368 schreef op 20 August 2003 @ 03:23:
[...]

lol is bijna net zosnel als mijn @home :P

Download : 398.0kb/s
Upload : 14.6kb/s :'(
Connection : 403.0 Conn/min
(Overgenomen op Wed Aug 20 2003 om 07:53:32 UTC+0200)

Download : 556.3 KByte/sec
Upload : 48.5 KByte/sec
Connection : 710.0 Conn/min

fijn om te zien der er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten, allemaal vast ip genomen???

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sa1 schreef op 20 August 2003 @ 07:54:
[...]
(Overgenomen op Wed Aug 20 2003 om 07:53:32 UTC+0200)

Download : 556.3 KByte/sec
Upload : 48.5 KByte/sec
Connection : 710.0 Conn/min

fijn om te zien der er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten, allemaal vast ip genomen???
Zelfde schuitje? Nou ik lees anders veel betere waarden bij jou staan dan diegene die je quote. ;)

Anders ga je even zeuren... 8)7 Sorry hoor, maar dat je nu moppert, slaat nergens op.

/dev/null

• Sa1
I_Stealth_I schreef op 20 August 2003 @ 17:54:
[...]

Zelfde schuitje? Nou ik lees anders veel betere waarden bij jou staan dan diegene die je quote. ;)

Anders ga je even zeuren... 8)7 Sorry hoor, maar dat je nu moppert, slaat nergens op.
Als jij oplet .. zie je dat diegene @home heeft, en vandaar de lage upload..

maar goed.. foutje van mijn kant dat ik de verkeerde gequoted heb...

echter heb ik het idee zomaar dat het helemaal gaat goedkomen.... :D

edit:

zo, werkt weer top..

Transferred: 1gb.bin 1.000,00 MB in 20:16 (842,04 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 1.000,00 MB in 20:16 (842,04 KBps)

weet niet prcies wat er is gebeurt.. maar k ben iig weer blij, op speedtest blijft het echter rond de 700 kb/sec hangen.. maarjah.. kan niet alles hebben..

[Voor 25% gewijzigd door Sa1 op 22-08-2003 13:55]

Kheb vandaag een nieuwe telindus ontvangen van tweakdsl.. Werkt perfect, good work TweakDSL :).

(Overgenomen op Sat Aug 23 2003 om 12:46:03 UTC+0200)

Download : 705.2 KByte/sec
Upload : 49.6 KByte/sec

edit:
911 kb/s @ http://ns1.tudelft.nl << best wel een goeie onafhankelijke website om je snelheid te testen.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 23-08-2003 13:08]

dit is van onze heren tweakdsl-ers:

26/08/2003: Upload upgrade naar 1mbit
Eindelijk is het zo ver, BBned gaat op de nacht van vrijdag 29 augustus op 30 augustus hun apparatuur aanpassen zodat de 1mbit upload beschikbaar gaat worden. Huidige abonementen bij BBNed kunnen worden opgewaardeerd, maar BBned berekend hier wel een kleine vergoeding voor. We hopen in de loop van deze week deze gegevens en voorwaarden te ontvangen. Houd onze nieuws postings in de gaten. Wat betreft nieuwe abonementen, die worden gelijk op de 1mbit upload gezet. Uw upgrade kunt u vanaf volgende week maandag aanvragen via deze website.

te vinden op http://www.cambrium.nl/ne...tweak.css&pos1=15&pos2=10

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 26-08-2003 17:57]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als je die tien meter flatcable tussen IS/RA en je modem weghaalt.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op 26 August 2003 @ 20:15:
[...]

Als je die tien meter flatcable tussen IS/RA en je modem weghaalt.
Ik heb ook 10 meter flatcable, geen problemen hier. Netjes in een PVS-buis. Maar je kan beter 4 aderig CAT5 gebruiken. Staat bij de gamma bekend als ISDN-snoer.

/dev/null

• AirtjE
Ik heb trouwens sinds laatste tijd (week of 2) wat problemen met m'n verbinding wellicht dat iemand er wat meer van weet?

- E-TECH 4-Poorts ADSL Router v1 (ja ik weet, had deze keus nooit moeten maken) ;
- E-TECH met nieuwste firmware zoals gepost op Cambrium/TweakDSL site;
- 1024/512 abo, met reeks IP-adressen zowel vast als dynamisch;
- Modem IP is dynamisch, krijgt ook netjes een IP;
- Modem staat op routing mode;
- DHCP client van modem enabled; DHCP server van modem disabled;
- Interne IP reeks 10.0.0.0/255 (ook modem) ;
- Elke PC heeft hier een 2e netwerkkaart die standaard uit staat, en geregistreerd staat als vast IP (voor gaming on-line) ;
- Normaliter gebruik ik dus gewoon intern IP adres voor naar buiten toe;

Deze opstelling staat er al ruime tijd en had nooit echt problemen opgeleverd, maar sindskort wil het allemaal niet zo heel erg. Regelmatig lijkt het alsof ik niet meer 'naar buiten' kom, ene keer kan ik geen DNS request doen, dan kan ik gewoon niet naar buiten connecten (ook niet ping; soms no reply, soms no route to host), terwijl als ik dan een pc met 2e netwerkkaart aanzet voor extern IP-adres, ik wel netjes on-line kom. Dit gaat soms dagen goed, soms binnen 10 minuten ligt internet eruit, dan moet ik de modem weer een reset geven en lijkt het weer te werken.

Daarnaast is me modem al 4x toe automatisch gereset? (hij is wel degelijk beveiligd, apart wachtwoord, ander poortnr, blocked for LAN access only) en heeft de ADSL lijn al een keer uitgelegen (andere kant heeft "opgehangen").

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

[Voor 6% gewijzigd door AirtjE op 27-08-2003 08:18]

Anoniem: 54393 schreef op 26 August 2003 @ 17:57:
dit is van onze heren tweakdsl-ers:

26/08/2003: Upload upgrade naar 1mbit
Eindelijk is het zo ver, BBned gaat op de nacht van vrijdag 29 augustus op 30 augustus hun apparatuur aanpassen zodat de 1mbit upload beschikbaar gaat worden. Huidige abonementen bij BBNed kunnen worden opgewaardeerd, maar BBned berekend hier wel een kleine vergoeding voor. We hopen in de loop van deze week deze gegevens en voorwaarden te ontvangen. Houd onze nieuws postings in de gaten. Wat betreft nieuwe abonementen, die worden gelijk op de 1mbit upload gezet. Uw upgrade kunt u vanaf volgende week maandag aanvragen via deze website.

te vinden op http://www.cambrium.nl/ne...tweak.css&pos1=15&pos2=10
Is het nou zo dat je eenmalig die vergoeding moet betalen en dat je dan geupgrade wordt naar 1 mbit?

• Sa1
nee, had in een ander topic gelezen dat je moet bijtekenen voor een jaar, dan zou je ook gewoon die 1mbit up krijgen... en who gives.. k teken zo bij :) ben erg tevreden atm... :)

• Korumera
  • Laatst online: 15:52
Jaja .. ik leef ook nog :)

Ben ondertussen verhuisd (woon nu samen) en heb daar ook een 8mbit lijn van tweakDSL laten aanleggen.. HIer komen de resultaten van nu

code:
1
2
3
4
5
6
7
(Overgenomen op Wed Aug 27 2003 om 10:27:22 UTC+0200)

Download : 824.1 KByte/sec
Upload : 52.4 KByte/sec
Connection : 1,451.0 Conn/min

Moet wel zeggen dat ik nu oude kabels gebruik voor telefoon. Weet niet of dat uitmaakt maar ga heet toch vervangen. Zit 1,1 km van centrale af en heb geen disconnects meer die ik vroeger wel had. Moet wel zeggen dat ik thuis bij me ouders (2,1km), een stukje sneller downloade (870kb/s). Maar goed je kan niet alles hebben he :), heb liever een stabelie connectie en iets van me download speed af :)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

TweakDSL Surf - Prijs is naar beneden gedaan enkele weken geleden.
TweakDSL ULtra - Uploadsnelheid gaat omhoog vrijdag.

TweakDSL Pro - ?

Gaat er ook wat gebeuren met het PRO-abonnement? Beetje raar dat het middelste pakket geen aanpassing krijgt.

/dev/null

• AirtjE
Mjah ik wacht dus ook af, heb het PRO abonnement, wil eigenlijk 2MBit (gezien FlevoDSL, onderdeel van Cambrium, dat wel heeft), maar werd mij al verteld door Cambrium dat het vanwege Administratieve redenen (afspraken met Tweakers.net) niet mogelijk is... Blah! :| Wat er verder mee gebeurd weet ik dus niet... afwachten I guess...

• Gn!uz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2018
Was van plan vandaag een inschrijving de deur uit te doen voor Telebyte Wide Open.. Op 't laatste moment viel me pas op dat bij TweakDSL de abbo-kosten het eerste half jaar gehalveerd worden.

Erg interessant! Ben overtuigd en hoop dat de performance probleempjes van de laatste tijd verholpen zijn. Ik ga voor een DSLUltra 8Mb/1Mb icm de Thomson Speedtouch v4.

Zit momenteel nog bij Planet.. Eindelijk weg bij die donderstenen. Loopt over ISDN.. Heb uit voorzorg een nieuwe analoge (belbudget) lijn laten aansluiten.

Ben ERG benieuwd!

Iemand enig idee wat de oplevertijd is? 2 a 3 weken?
Verders vraag ik me af in hoeverre het uitmaakt het modem direct bij mn ISRA punt te plaatsen of 15 meter verder op de bovenverdieping.
Op dit moment hangt het modem in mn meterkast en haal ik bij Planet 162kb/s (1.5Mb). Staat me iets van bij dat de afstand tussen modem en ethernetkaart beter langer kan zijn dan de afstand tussen de modem en het ISRA doosje..

Anyway, Hi!

• Sa1
Gn!uz schreef op 29 August 2003 @ 16:40:
Was van plan vandaag een inschrijving de deur uit te doen voor Telebyte Wide Open.. Op 't laatste moment viel me pas op dat bij TweakDSL de abbo-kosten het eerste half jaar gehalveerd worden.

Erg interessant! Ben overtuigd en hoop dat de performance probleempjes van de laatste tijd verholpen zijn. Ik ga voor een DSLUltra 8Mb/1Mb icm de Thomson Speedtouch v4.

Zit momenteel nog bij Planet.. Eindelijk weg bij die donderstenen. Loopt over ISDN.. Heb uit voorzorg een nieuwe analoge (belbudget) lijn laten aansluiten.

Ben ERG benieuwd!

Iemand enig idee wat de oplevertijd is? 2 a 3 weken?
Verders vraag ik me af in hoeverre het uitmaakt het modem direct bij mn ISRA punt te plaatsen of 15 meter verder op de bovenverdieping.
Op dit moment hangt het modem in mn meterkast en haal ik bij Planet 162kb/s (1.5Mb). Staat me iets van bij dat de afstand tussen modem en ethernetkaart beter langer kan zijn dan de afstand tussen de modem en het ISRA doosje..

Anyway, Hi!
Die levertijd heb je goed... mits er aangesloten kan worden op een belbutget abbo... dat weet ik niet eigenlijk, ik heb een belbasis moeten nemen omdat er adners geen dsl over kon ofzo, maar ze hebben ''t een en tander gewijzigd.. ofozo..

Je hebt ook gelijk met de afstand tussen ''t modem en het ISRA dooske.., hoewel volgens mijn maakt het niet zo heel veel uit, ik heb mijn modem ook lekker op mijn kamer staan.. anders krijg ik het gezeur van andere huisgenoten :DDD

• Korumera
Het maakt ook niet uit :) alleen kan je best wel goeie telefoon kabel kopen van goeie kwaliteit dat is alles

Anoniem: 79003

Hmm, klinkt allemaal interessant.
Nu het zeker is dat ook tweakdsl de upload verhoogd naar 1Mbit en de abo kosten het eerste half jaar gehalveerd worden ga ik denk ik ook maar mijn aanvraag voor een 8Mbit lijntje bij tweakdsl de deur uit doen! :-)

Hoe zit het eigenlijk met die nieuwsserver van tweakdsl?
Is die een beetje goed ( snel en goed retentie enzo ) ?
Zo ja, dan ben ik overtuigd!

Anoniem: 21921

Er staat dat je kan upgraden naar 1 mbit op de site maar ik kan het niet vinden, is het de bedoeling dat je daar een brief voor schrijft ofzo?

• Korumera
Anoniem: 79003 schreef op 31 August 2003 @ 14:41:
Hmm, klinkt allemaal interessant.
Nu het zeker is dat ook tweakdsl de upload verhoogd naar 1Mbit en de abo kosten het eerste half jaar gehalveerd worden ga ik denk ik ook maar mijn aanvraag voor een 8Mbit lijntje bij tweakdsl de deur uit doen! :-)

Hoe zit het eigenlijk met die nieuwsserver van tweakdsl?
Is die een beetje goed ( snel en goed retentie enzo ) ?
Zo ja, dan ben ik overtuigd!
Die newsserver is best ok.. hij heeft nu 1,2 TB maar moet er als goed is nog meer worden :) maar dat zie je vanzelf wel :) maar zover ik weet is hij redelijk goed en groot

• Korumera
Anoniem: 21921 schreef op 31 augustus 2003 @ 14:50:
Er staat dat je kan upgraden naar 1 mbit op de site maar ik kan het niet vinden, is het de bedoeling dat je daar een brief voor schrijft ofzo?
hehe :) lezen is ook een kunst

Van TweakDSL site :

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:00
Kan ik ook tweakdsl nemen als ik geen kpn lijn heb.Of ben ik verplicht een kpn lijn tenemen dan.

Heb er al op gesearch maar kan het niet echt vinden of ik gebruik de verkeerde zoekterm.

Is wel verplicht zover ik weet.

Je moet een KPN lijn hebben met minimaal een belbudget abonnement.
Liep hier zelf ook tegenaan, nou ja, ik dus maar een vaste telefoonaansluiting besteld bij KPN, die krijg ik donderdag! :-)
Kan ik eindelijk gaan aanvragen!

Ben benieuwd, heb nu @home... download niet over te klagen maar upload suckt.
Ga nu voor die Ultra verbinding (8down/1up) !

Die acties blijven toch nog wel geldig neem ik aan?
Weet iemand dat?

• Sa1
acties blijven voorlopig geldig, ze zullen vanzelf er een datum bij zetten dat de actie afloopt.

Echter!!! tis nu maandag, redelijk vroeg .. maar toch maandag.. IK WIL M'N UPLOAD AANVRAGEN :DD

weet iemand overigens hoe lang het duurt voordat de verandering doorgevoerd is?

• Korumera
Anoniem: 79003 schreef op 31 augustus 2003 @ 20:24:
Is wel verplicht zover ik weet.

Je moet een KPN lijn hebben met minimaal een belbudget abonnement.
Liep hier zelf ook tegenaan, nou ja, ik dus maar een vaste telefoonaansluiting besteld bij KPN, die krijg ik donderdag! :-)
Kan ik eindelijk gaan aanvragen!

Ben benieuwd, heb nu @home... download niet over te klagen maar upload suckt.
Ga nu voor die Ultra verbinding (8down/1up) !

Die acties blijven toch nog wel geldig neem ik aan?
Weet iemand dat?
Das niet waar je heb geen kpn abbo nodig .. maar wat je wel nodig heet een Kaal Koper aansluiting en kost 230 excl BTW .. dus jah :) kan je beter een aansluting nemen

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09-2022
Even een vraag over de aanbieding van TweakDSL.
als ik de eerste 6 maanden UltraDSL zou nemen, kan ik dan daarna overstappen naar een van de goedkoperen abbo's, of zit je daar dan ook meteen 1 jaar aan vast?

ik kan sinds augustus bij kpn adsl nemen en 5km van waar ik woon hebben ze al langer de andere aanbieders...
bij ons kan het echter nog een tijdje duren.

het was pas zelfs bijna zover dat ik WiFi had 2/0.5 maar omdat kpn de hoek om kwam waren er te weinig inschrijvingen

ik heb ook altijd pech ;)

• Korumera
Nee je zit er een jaar aanvast

Dus als je zeg maar half jaar ULTRA neemt dan moet je dat nog half jaar blijven nemen en dan pas kan je over naar PRO bv.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Sa1 schreef op 01 September 2003 @ 10:11:
acties blijven voorlopig geldig, ze zullen vanzelf er een datum bij zetten dat de actie afloopt.

Echter!!! tis nu maandag, redelijk vroeg .. maar toch maandag.. IK WIL M'N UPLOAD AANVRAGEN :DD

weet iemand overigens hoe lang het duurt voordat de verandering doorgevoerd is?
Van de site geplukt.
01/09/2003: 1mbit up bijna daar
BBned heeft van het weekend eindelijk de servers gereed gemaakt, maar BBned heeft besloten toch nog even te wachten met het geven van het \'Groene\' licht, wat betreft het upgraden. Dus we moeten daar helaas nog even op wachten. Dus houd de website in de gaten.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Sa1
KroontjesPen schreef op 01 September 2003 @ 16:06:
[...]
Van de site geplukt.

[...]
stond toen nog niet op de site :D, maar had het inmiddels al gelezen en had inmiddels ook al gebelt naar tweakdsl (ongeduldig???) De teleurstelling was dan ook groot, maar .... voor al het goede is geduld nodig... :)

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Volgens de vriendelijke meneer van TweakDSL komt woensdag het aanvraagforumulier op de site te staan.
De (éénmalige) upgradekosten zal € 25,= bedragen.
Nog 2 nachtjes slapen dan...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

is het nu bekend of ook het proabbo 1mbit wordt..? ik kan dat nog niet echt vinden...

djazete schreef op 02 September 2003 @ 22:07:
is het nu bekend of ook het proabbo 1mbit wordt..? ik kan dat nog niet echt vinden...
Zie nieuws: BBned verhoogt upstream van DSL Economy-pakketten
Op de website Persberichten.com valt te lezen dat BBned de upstream van zijn DSL Economy-pakketten zal verhogen naar maximaal 1 Mbps. Het gaat hierbij om de pakketten 2Mb/512 en 2-8Mb/512.

tweakdsl heeft geen 2 Mbit abo, lijkt me dus sterk dat pro abonnement ook verhoogd word.

1 up/ 1 down heb je alleen met SDSL...

• djazete

djazete

steel

dat sdsl meestal 2/2mbit is is vanwege de techniek volgens mij, heeft niks met het feit te maken dat tweakdsl het pro abbo 'knijpt' op 1 mbit down.
Dat bbned nu gratis de boel naar 1mbit gooit gaat (hoop ik) wel voor de pro gebruikers op..
Ze hebben het op de website ook over 'de nieuwe abbonementen'... dus dan hoop ik dat ze het hebben over alle abbonementsvormen..
en dan wordt het idd 1 om 1, nou..da's best aardig :)
Daarom kies je voor bbned en niet voor kpn... imo
maar khoop dat er hier iemand is die het kan bevestigen..

[Voor 10% gewijzigd door djazete op 03-09-2003 09:47]

• Sa1
sdsl kan in 1mbit/1mbit en 2mbit/2mbit.. max was volgens mij 2304kbit/2304kbit vanwege de techniek.

tweakdsl knijpt het pro abbo niet, zij nemen dit product van bbned af. bbNed gooit niet 'gratis' de boel omhooog, maar vraagt hier 25euro per gebruiker voor. Aangezien de pro gebruikers 1mbit down hebben, en niet bij het 2mbit down zijn, denk ik niet dat ze 1mbit up krijgen (zoals GrinRoth ook al zegt).

Overigens is het nu 10:19 uur, en de site is nog niet geupdated met het aanmeldings formulier :'( :'( :'( maar is wel erg traag.. :Y)

10:56 uur: internal server error \o/ .. .. ben ik ongeduldig?!? :p

[Voor 12% gewijzigd door Sa1 op 03-09-2003 10:56]

• Thijs B
  • Niet online
ongeduldig nou je bent niet de enige :) Op dit moment ligt de pagina met mededelingen bij tweakdsl eruit ?!?!? :)
Toch vind ik het jammer dat je als ultra tweakdsl gebruiker ook 25 euro moet dokken terwijl nieuwkomers gelijk 1024 up krijgen en het eerst half jaar nog eens een vette korting van 50% er boven op.

• Korumera
Tjah .. die 25 euro is niet voor tweakdsl volgens mij maar dat kost het bij bbned voor een upgrade/downgrade

• Sa1
Thijs B schreef op 03 September 2003 @ 11:23:
ongeduldig nou je bent niet de enige :) Op dit moment ligt de pagina met mededelingen bij tweakdsl eruit ?!?!? :)
Toch vind ik het jammer dat je als ultra tweakdsl gebruiker ook 25 euro moet dokken terwijl nieuwkomers gelijk 1024 up krijgen en het eerst half jaar nog eens een vette korting van 50% er boven op.
tjah, die korting heeft met de huidige aanbieding te maken en nix met het upgraden van de lijn.. overigens neem ik aan dat jij ook wel gebruik gemaakt hebt van een dergelijke aanbieding..

13:40 uur, site nog steeds down :'(
14:16 uur, site up.. zelfde melding.. :'(

noujah, dan maar weer werken :)

[Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 03-09-2003 14:16]

• djazete

djazete

steel

AirtjE schreef op 27 August 2003 @ 19:07:
Mjah ik wacht dus ook af, heb het PRO abonnement, wil eigenlijk 2MBit (gezien FlevoDSL, onderdeel van Cambrium, dat wel heeft), maar werd mij al verteld door Cambrium dat het vanwege Administratieve redenen (afspraken met Tweakers.net) niet mogelijk is... Blah! :| Wat er verder mee gebeurd weet ik dus niet... afwachten I guess...
Dit dus, bedoel ik als reden dat niet bbned het 1mbit maakt maar dat dat iets is met tweakdsl, dus dat het, hoe moet ik het zeggen, 'van orgine', wel een 2mbit abbo is..? (gokje hoor.. maar dat zou je uit hierboven kunnen opmaken), wat dus zou zeggen dat ook dat abbo met upload omhoog gaat...

of niet?
:)

Volgens mij is het met de ADSL techniek ook simpelweg niet mogelijk je upstream en je downstream gelijk te krijgen (wat dus dan het geval zou zijn bij Pro)
Waar staat anders die A voor?

Ik heb in elk geval mijn aanvraag voor een ultra aansluiting vandaag de deur uitgedaan, dus krijg als het goed is direkt bij aansluiting die 1 Mbit upload! Ben zeeer benieuwd...

Er is mij trouwens een levertijd van 12 werkdagen telefonisch toegezegd, kan ik hier van uit gaan? Iemand ervaringen?
Ik ga namelijk mijn huidige athome abonnement uiteraard opzeggen, en heb daar dus een opzegtermijn van 1 kalendermaand.
Ennee.. ik wil natuurlijk zowieso voorkomen dat ik ook maar een moment zonder internetverbinding kom te zitten.
Als ik van die 12 dagen op aan kan, dan ga ik vandaag nog mijn athome abo opzeggen.

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 79003 op 04-09-2003 10:30]

• djazete

djazete

steel

ik vind het sowieso vrij ruime overlap, zelfs als die 12 dagen iets uitloopt..
mara goed.

Ik weet niet of die A staat voor geen zelfde up en download snelheid...
lijkt mij sterk :)

Die A staat voor Asynchronic... kun je toch wel je conclusies uithalen toch? :)

• djazete

djazete

steel

ja maar asynchroon is niet hetzelfde voor 'niet dezelfde upload en download snelheid'. A synchroon betekent zoiets als niet tegelijk, en het lijkt me niet dat dat er uberhaupt iets mee te maken heeft..
maar ik zal het eens opzoeken.
enne, betekende het niet asymetric en symetric?, dat lees ik hier nu ook..
Wat is het verschil tussen ADSL en SDSL?

ADSL staat voor Asymmetric DSL, SDSL staat voor Symmetric DSL. De namen doen het al vermoeden: ADSL is asymmetrisch (de hoogst mogelijke upstream snelheid is lager dan de hoogstmogelijke downstream snelheid), en SDSL is symmetrisch (up- en downstream snelheden zijn gelijk). ADSL is een product dat meer gericht is op particulieren en bedrijven die vooral eenzijdig gebruik maken van het internet: meer verkeer van het internet af naar de gebruiker toe dan andersom. SDSL is vooral voor de zakelijke gebruiker die ook diensten aanbiedt vanaf de eigen locatie, of veel van interactieve diensten gebruikt maakt, zoals bijvoorbeeld videoconferencing.
http://www.bbned.nl/dsl/faq.shtml
okay... hmpf :| dat bekend dus dat het niet zou gaan met 1mbit/1mbit.. hoewel ik de ins en outs ervan wel eens zou willen weten...
dit gaat niet echt zo diep. geen TU iemand hier die het eens kan uitleggen? :)

[Voor 79% gewijzigd door djazete op 04-09-2003 11:53]

• Korumera
Die 1mbit / 1mbit met ADSL kan wel gewoon omdat het wel gewoon op een ADSL netwerk is (dat je hem op 1mbit kapt zeg maar wil niet zeggen dat je geen hogere upload krijgt). Bij SDSL daartegen is het 1/1 of 2/2 maar hoger als dat is technisch nog mogelijk. Als ik me niet vergis is er ook nog een VDSL versie en een HDSL versie maar dat heb ik tijdje terug ergens gelezen.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zoow ik ben weer online. Mijn E-tech modem is ermee opgehouden, is al het tweede exemplaar. Toen ik van 3 naar 5 portmappings wilde restarten, kwam hij daarna niet meer tot leven. Alleen een knipperende ready-led. Het apparaat reageerde nergens meer op.

Ik heb toen gelijk maar de beslissing genomen ism Tweakdsl om tegen een bijbetaling de E-tech om te ruilen voor een Alcatel 510i. Ten eerste ziet het apparaat er voor degelijker uit, daarnaast zit er tenminste een nette beheerpagina's in. En de portmappings meer dan 3 stuks werkt tenminste!! :D Ik werdt echt niet meer goed van die E-tech, altijd rebooten altijd die klik-klak geluiden voor een simpele portmapping. Dit is echt veel bter!

Sorry voor het iets te enthousiaste verhaal :P

/dev/null

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Maar ff dit linkje neer zetten.
[rml][ BBNED]Snelheden worden verhoogd![/rml]

Dus mensen, zoals ik, met Pro kunnen ook mee profiteren als TweakDSL het overneemt. :)

[Voor 3% gewijzigd door KroontjesPen op 05-09-2003 18:11]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• AirtjE
Ik hoop het !! :P
Want ikke is ook Pro gebruiker, en als de lijn van 1024 naar 2048 verhoogd wordt, is dat precies wat ik wil :D

[Voor 12% gewijzigd door AirtjE op 05-09-2003 17:56]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

AirtjE schreef op 05 september 2003 @ 17:52:
Ik hoop het !! :P
Want ikke is ook Pro gebruiker, en als de lijn van 1024 naar 2048 verhoogd wordt, is dat precies wat ik wil :D
zeker goed nieuws, ben benieuwd hoe dit zal gaan uitpakken.

ik stem voor een naamwijzinging BBNed naar Koninklijke BBned :P >:) 8)

/dev/null

• Sa1
Denk dat je der wel van uit kunt gaan dat tweak dit overneemt, want zij nemen gewoon het producht 1024/512 over, dit wordt dus 2048/1024 .. 't blijft hetzelfde product.. k hoop alleen voor jullie dat jullie geen omzet geld hoeven te betalen... :) maarjah.. who gives.. k zit nog steeds te wachten tot ik het kan aanvragen... :) (de 1mbit up that is, bij ultra dsl)...

ongeduldig .. nee, gewoon erg enthousiast :)

[Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 06-09-2003 14:44]

• Korumera
:) .. ongeduldig harry jij :) .. komt vanzelf wel hoor loopt niet weg

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee