Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.205 views sinds 30-01-2008

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na TweakDSL *new and/or improved* hier een nieuwe tweakDSL draad, deel 2!

-> plan: TweakDSL actie en samenwerking Cambrium
-> plan: Nieuwe TweakDSL actie
-> TweakDSL Vs Eweka (ervaringen)

[Voor 18% gewijzigd door Y0ur1 op 23-01-2003 10:33]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:29
ADSL @ TrueServer Office:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jan 23 2003 om 10:33:29 UTC+0100)

Download : 814.6 KByte/sec
Upload : 47.2 KByte/sec
Connection : 882.0 Conn/min
Ping : Niet getest
De pingtest doet het niet echt op het moment lijkt het.

Vanavond zal ik ook een speedtest van mij thuis er bij zetten.

Bericht hierboven

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:47
ik vind het leuk allemaal, maar ik kan het nog steeds niet krijgen... ADSL (kpn) kan sinds afgelopen november, maar wat is er nodig/moet of kan ik doen om het 1 en ander te bespoedigen zodat ik ook tweakdsl kan krijgen?

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-06 12:43
Ik wil graag TweakDSL nemen, maar heb nu "ADSL van KPN Telecom"... Als ik overstap naar BBNed zit ik 1-2 maanden zonder internet, dus geen TweakDSL voor mij :/

Anoniem: 6882

2 maanden? is dat overal zo?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Wel als je overstapt van ADSL via KPN naar ADSL die niet via KPN gaat. Bijvoorbeeld Demon, daar duurt het ook 2 maanden...

The devil is in the details.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

MaRc0 schreef op 23 januari 2003 @ 12:16:
[...]

Wel als je overstapt van ADSL via KPN naar ADSL die niet via KPN gaat. Bijvoorbeeld Demon, daar duurt het ook 2 maanden...
En dat is dus een erg goede reden om niet over te stappen :| 2 maanden zonder internet, dat hou ik dus niet vol (1 maand ook niet ;))

• Y0ur1
  • Niet online
zoals ik in het eerste draadje al heb gepost:
Nou we hebben begin december tweakDSL aangevraagd, maar Planet werkt eenorm tegen, ze hebben een hele grote achterstand emt het verwerken van de brieven aldus Planet.Ik heb gister het de KPN voor de 10e keer gebeld, maar nee hoor, er is nog helemaal niks doorgekomen van Planet, ik wordt er echt ziek van. Ondertussen zit ik al 2 maanden zonder internet.
Maar dat ligt helemaal bij Planet, heeft denk ik niet veel met de KPN te maken...

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

YT-Croc schreef op 23 January 2003 @ 13:23:
[...]

zoals ik in het eerste draadje al heb gepost:

[...]

Maar dat ligt helemaal bij Planet, heeft denk ik niet veel met de KPN te maken...
Ik heb ook planet :) Ben er opzich heel tevreden over hoor maar als ik zo de tweakdsl prijzen/snelheden lees....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Koetjeboe schreef op 23 januari 2003 @ 13:19:
[...]

En dat is dus een erg goede reden om niet over te stappen :| 2 maanden zonder internet, dat hou ik dus niet vol (1 maand ook niet ;))
Dat is eigenlijk ook het enige wat mij tegenhoudt. Prijzen van Demon zijn heel erg lekker en de aansluitkosten zijn ook laag, alleen wil ik niet 2 maanden zonder internet zitten...

The devil is in the details.

• Y0ur1
  • Niet online
Koetjeboe schreef op 23 January 2003 @ 13:25:
[...]

Ik heb ook planet :) Ben er opzich heel tevreden over hoor maar als ik zo de tweakdsl prijzen/snelheden lees....
Ik was ook heel erg tevreden met Planet, maar zodra je de helpdesk nodig hebt of je moet er vanaf heb je een probleem

uhm, maar het probleem lijkt dan meer de administratiefe kant bij planet, stel ik laat KPN m'n ADSL slopen en neem TweakDSL en ga dan met planet in de clinch om m'n abo op te zeggen...
of moet de cease order voor KPN echt bij planet vandaan komen?

ik wil namelijk in Maart als XBOX Live debuteerd, wel een beetje knappe connectie hebben 8)

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 6882 op 23-01-2003 14:25]

• Y0ur1
  • Niet online
Even een kleine update betreft mijn adsl, mannetje van tweakDSL belde net dat het rustig nog weken zoniet maanden kan suren voordat Planet 1 mailtje of 1 telefoontje naar de KPN pleegt om door te geven dat de lijn moet worden vrij gemaakt.

Planet is echt om te ;(

Mail werkt niet meer, internet ook niet. Maar even naar de KPN bellen ho maar :(

[Voor 14% gewijzigd door Y0ur1 op 23-01-2003 14:36]

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
hmmmz .. ik weet dat er veel probs zijn bij Planet maar dat komt dus door kpn maar goed ik zal wel es naar wat vrienden daar mailen of ze nog wat kennen doen..

Ik zal ook ff een speedtestje doen :

(Overgenomen op Thu Jan 23 2003 om 16:00:21 UTC+0100)

Download : 833.8 KByte/sec
Upload : 39.3 KByte/sec

de rest van de testen liggen er uit volgens mij :) maar goed dit is natuurwelijk wel te doen
zal zoook ff testen of ftpengewoon weer goed werkt :)

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Y0ur1
  • Niet online
LordHades schreef op 23 januari 2003 @ 16:00:
hmmmz .. ik weet dat er veel probs zijn bij Planet maar dat komt dus door kpn maar goed ik zal wel es naar wat vrienden daar mailen of ze nog wat kennen doen..

Ik zal ook ff een speedtestje doen :

(Overgenomen op Thu Jan 23 2003 om 16:00:21 UTC+0100)

Download : 833.8 KByte/sec
Upload : 39.3 KByte/sec

de rest van de testen liggen er uit volgens mij :) maar goed dit is natuurwelijk wel te doen
zal zoook ff testen of ftpengewoon weer goed werkt :)
Hoe komt door de KPN?? De KPN heeft nog niks door gekregen van Planet..... Ja of de KPN heeft het al door gekregen maar doet er niks mee, maar dat lijkt me sterk

• Korumera
trust me .. kpn is nog veeel erger hoor.

ik zal wel ff bellen wat er aan de hand is. dat hoor je dan nog wel dat post i hier wel ff

• Y0ur1
  • Niet online
LordHades schreef op 23 januari 2003 @ 16:11:
trust me .. kpn is nog veeel erger hoor.

ik zal wel ff bellen wat er aan de hand is. dat hoor je dan nog wel dat post i hier wel ff
Ik denk niet dat je veel verder komt.... Planet heeft internet af gesloten en mail afgesloten, KPN geeft aan dat zij nog niks hebben ontvangen... Ik weet neit of jij er achter kan komen waar nu het probleem preceis ligt....

• Korumera
ik heb 2,5 jaar bij planet internet gewerkt :) ik vraag het wel ff na ik kan niks beloven maar vragen kan altijd natuurlijk :)

• Y0ur1
  • Niet online
LordHades schreef op 23 januari 2003 @ 16:18:
ik heb 2,5 jaar bij planet internet gewerkt :) ik vraag het wel ff na ik kan niks beloven maar vragen kan altijd natuurlijk :)
Alsje dat zou willen doen, graag...

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
2 maanden zonder internet is idd erg, maar des te meer waardeer je het weer dat je straks een enorme snelheid hebt en altijd online kan zijn :)

Heb vanmiddag weer gebeld, en volgens de database van bbned moet het nu goed zijn bij mij, maar nog steeds niks :(
Tweakdsl heeft maar weer een melding gemaakt bij bbned van mijn probleem

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 23:38

Metzie

Nyaano !

Zijn er hier mensen met tweakdsl bij wie de verbinding wel eens verbreekt? Ik moest soms 2x per dag m'n modem resetten om te kunnen internetten. Ik heb een e-tech 1poort, in nat configuratie.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Anoniem: 43027

Metzie, ik had dat vanochtend, bijna 2 dagen nadat ik ben aangesloten. Moest ook modem resetten, e-tech 4 poort.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Het is mischien een troost YT-Croc maar ik zit in het zelfde schuitje.
Alleen dan pas vanaf 1 jan.
Bel ook steeds KPN en bij een negatief antwoord, lees: altijd, Planet voor het horen van de-smoes-van-de-dag.

Weet precies wat er gebeurd.
Wordt ff wat op een toestenbord getikt met gelijk de geijkte zin "een ogenblikje aub" ; wachten 1 - 2 minuten "bedankt voor het wachten"; gevolgd door die nieuwe smoes.
Vandaag pas antwoord gehad op een mail die ik begin dec heb verzonden.

Als dit zo doorgaat loopt ook de actie van Tweak in gevaar.
Lijk mij daarom toch zinvol dat bbnet zich er mee gaat bemoeien anders gaan ze zo nieuwe klanten missen.

[Aanvulling]

Zo juist weer een antwoord op een email gehad.
Deze was door mij op 10 dec verzonden.

[Voor 10% gewijzigd door KroontjesPen op 23-01-2003 21:39. Reden: Aanvulling]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Korumera
Ik Metzie en Maarten_G daar heb ik ook laast van .. Is waarwschijnlijk bekend probleem ik ben nu beetje proefkonijn geworden om te kijken wat er aan de hand is.

Ik heb nieuwe modem gehad en nu werkt het wel stabileren dat wel.. goeie splitter er tussen werkte ook beter (dus niet die van kpn)

Heeft iemand problemen met DCC send in mirc? Ik heb een kleine port range opengezet in de router en dat verandert in mirc maar het lukt maar niet.

• Y0ur1
  • Niet online
KroontjesPen schreef op 23 January 2003 @ 20:41:
Het is mischien een troost YT-Croc maar ik zit in het zelfde schuitje.
Alleen dan pas vanaf 1 jan.
Bel ook steeds KPN en bij een negatief antwoord, lees: altijd, Planet voor het horen van de-smoes-van-de-dag.

Weet precies wat er gebeurd.
Wordt ff wat op een toestenbord getikt met gelijk de geijkte zin "een ogenblikje aub" ; wachten 1 - 2 minuten "bedankt voor het wachten"; gevolgd door die nieuwe smoes.
Vandaag pas antwoord gehad op een mail die ik begin dec heb verzonden.

Als dit zo doorgaat loopt ook de actie van Tweak in gevaar.
Lijk mij daarom toch zinvol dat bbnet zich er mee gaat bemoeien anders gaan ze zo nieuwe klanten missen.

[Aanvulling]

Zo juist weer een antwoord op een email gehad.
Deze was door mij op 10 dec verzonden.
Inderdaad, en het lastige is dat ik niet weet waar ik moet zijn! Planet weet niet of ze het hebben door gegeven aan de KPN en die pinda's bij de KPN kunnen alleen op hun pctje kijken naar de status van de ADSL lijn. Het kan dus zo zijn dat Planet het al door gegeven heeft maar de KPN er nog niks meer heeft gedaan...

Internet en mail bij Planet gaat ondertussen niet meer, kep me inloggegevens voor de mail van tweakDSL en alles is betaald, maar na 2 maanden heb ik nog niks, nakkkes :(

• Anoniem: 76473
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
LordHades schreef op 23 January 2003 @ 21:12:
Ik Metzie en Maarten_G daar heb ik ook laast van .. Is waarwschijnlijk bekend probleem ik ben nu beetje proefkonijn geworden om te kijken wat er aan de hand is.

Ik heb nieuwe modem gehad en nu werkt het wel stabileren dat wel.. goeie splitter er tussen werkte ook beter (dus niet die van kpn)
Die splitter van tweakdsl kreeg ik er bij, en die werkt perfect.. of hebben jullie t over een andere splitter.
Ben zeer te spreken alles doet t perfect :)

• Korumera
nee die splitter is goed..

ik had eerst namelijk kpn splliter er tussen doen en van 1 op andere dag deed hij heel vreemd slechte verbinding enzo
nu valt het opzich wel mee alles doet het weer goed denk ik ftpen enzo ook

• Floor-is
Zoals beloofd:
(Overgenomen op Thu Jan 23 2003 om 22:36:52 UTC+0100)

Download : 795.1 KByte/sec
Upload : 47.1 KByte/sec
Connection : 684.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

Bericht hierboven

• Korumera
nou dan zal ik het ook nog even doen
(Overgenomen op Thu Jan 23 2003 om 23:23:27 UTC+0100)

Download : 827.1 KByte/sec
Upload : 37.7 KByte/sec
Connection : 907.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms
Moet er wel ff bij zggen dat ik dus niet kan ftpen zowat :( dan dropt speed en dan hangt hij en moet ik modem herstarten..

• Niet online
Mijn ping op speedtest is nooit lager dan 22ms :?

• Floor-is
LordHades schreef op 23 January 2003 @ 23:23:
nou dan zal ik het ook nog even doen

[...]

Moet er wel ff bij zggen dat ik dus niet kan ftpen zowat :( dan dropt speed en dan hangt hij en moet ik modem herstarten..

Heb ik dus geen last van :?

Mijn pings zijn ook prima, maar als ik met mijn laptopje aan WLan ga pingen haal ik ook gemiddeld maar iets van 20-21ms.

Bericht hierboven

heb dan toch nog een vraagje, je neemt je ADSL verbinding toch af bij KPN? je kan dan toch KPN bellen met de melding dat je je ADSL afgesloten wil hebben? en dan TweakDSL nemen die dan de boel weer connecten? want als ik dit zo hoor heeft het weinig zin om te gaan wachten tot de comunicatie tussen Planet en KPN op gang komt

• Y0ur1
  • Niet online
Anoniem: 6882 schreef op 24 January 2003 @ 10:23:
heb dan toch nog een vraagje, je neemt je ADSL verbinding toch af bij KPN? je kan dan toch KPN bellen met de melding dat je je ADSL afgesloten wil hebben? en dan TweakDSL nemen die dan de boel weer connecten? want als ik dit zo hoor heeft het weinig zin om te gaan wachten tot de comunicatie tussen Planet en KPN op gang komt
Ik weet dus niet of dat kan... Als dat kan lijkt dat me een zeer goed idee, maar er is dus kans dat Planet het al heeft door gegeven, maar dan de KPN er niks meer doet.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Anoniem: 6882 schreef op 24 januari 2003 @ 10:23:
Dat kan natuurlijk, maar het duurt wel langer. Eerst ongeveer een maand voordat je afgesloten bent en ongeveer een maand voordat je aangesloten bent.

kwestie van KPN ff bellen en vragen of je je DSL kan cancelen, als dat kan en ze kunnen een indicatie geven van hoelang het duurt voor die cease er door is...
Anders ga ik gewoon proberen of ik TweakDSL kan krijgen op m'n andere 2 koperdraatjes 8) en dan kan het mij ******** hoe lang het duurt voor Planet en KPN er uit zijn ;)

• Y0ur1
  • Niet online
Heineken schreef op 24 januari 2003 @ 10:31:
[...]

Dat kan natuurlijk, maar het duurt wel langer. Eerst ongeveer een maand voordat je afgesloten bent en ongeveer een maand voordat je aangesloten bent.
Als dat sneller gaat dan Planet vind ik het best ;)

is het mogelijk/zinnig om een melding te maken bij de consumentenbond of de OPTA, want dit is eigenlijk gewoon schandalig, 2 maanden zou het echt niet hoeven te duren, en zo mogen mij even komen uitleggen waar ze het dan zo druk mee hebben

• Y0ur1
  • Niet online
Anoniem: 6882 schreef op 24 januari 2003 @ 10:48:
is het mogelijk/zinnig om een melding te maken bij de consumentenbond of de OPTA, want dit is eigenlijk gewoon schandalig, 2 maanden zou het echt niet hoeven te duren, en zo mogen mij even komen uitleggen waar ze het dan zo druk mee hebben
Tja maar ik weet niet eens wie ik de schuld moet geven...

nou uhh, Planet is volledig van KPN dus dat lijkt me duidelijk :P
kan iemand misschien aangeven of het ook zo lang duurt bij bijv. XS4ALL en ging dat HCC gebeuren ook niet via KPN?

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 6882 op 24-01-2003 11:02]

• om3ega
  • Laatst online: 22:33

om3ega

I identify as..

Metzie schreef op 23 January 2003 @ 18:56:
Zijn er hier mensen met tweakdsl bij wie de verbinding wel eens verbreekt? Ik moest soms 2x per dag m'n modem resetten om te kunnen internetten. Ik heb een e-tech 1poort, in nat configuratie.
Zoals in het eerste topic al omschreven is : DHCP server lokaal uitzetten .. probleem opgelost..

;)

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 6882 schreef op 24 januari 2003 @ 10:23:

neehoor, je neemt adsl bij de internetprovider. Die moet het ook afzeggen bij kpn. Je kan dat niet zelf telefonisch of schriftelijk doen. Orders over je verbinding (opschroeven/downgraden, aanvragen en opzeggen) lopen allemaal via de internetprovider. De kpn legt in opdracht van die provider de adsl verbinding aan en stuurt (met veel vertraging bij isdn modems momenteel :() het pakket op.

Dat planet eigendom is van kpn doet daar niets aan af, het zijn totaal gescheiden afdelingen. Opzeggen moet via planet en zou in principe 14 dagen ofzo moeten duren, zodra de order bij KPN binnen is (en dat kunnen ze bij Planet volgens mij ook gewoon zien, dat orderproces).
Het kan dus zo zijn dat Planet het al door gegeven heeft maar de KPN er nog niks meer heeft gedaan...
Dan zou het in het orderproces zichtbaar moeten zijn, iets dat de provider kan checken... Als dat zo is, dan is het in principe dus snel gedaan met de adsl op de lijn... Planet is momenteel degene die niet op brieven en wat dan ook reageert (heb zelf ook planet). Bij elke helpdesk heb je kneuzen op de 1e lijn (hoort erbij), maar bij planet is ook hetgeen wat erachter zit momenteel erg log en heeft het veel achterstanden. Ook het aantal nieuwe aansluitingen dat na verhuizing geen data heeft is hoog en worden soms met smoesjes naar de kpn gekaatst (irritant gepingpong met een klant, je hebt planet adsl, moeten ze je niet doorsturen naar de kpn maar zelf oplossen :().

[Voor 26% gewijzigd door JvS op 24-01-2003 11:57]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Korumera
Croc wat je eventueel wel kan doen, het mag eigenlijk en het kost nog wel geld is dat jeje KPN abbo opzegt en dus adsl daar laat slopen. Dan heb je in iedergeval geen adsl meer en kan je ook nog tweakdsl nemen. Verder gewoon ie tmeer aan planet betallen want ze leveren geen dienst meer dus als ze een deurwaarde steuren win je dat toch wel. Er zijn paar mensen die dat gedaan hebben. Zoals ik al zei het mag niet maar het werkt wel.

hmmz, een andere ADSL aanbieder nemen op de koperdraatjes die je gebruikt om te bellen (bellen? kan dat ook met KPN? :P ) doen ze ook niet aan mee, maar 1 ADSL aansluiting :| per KPN abo
uit de FAQ van KPN ADSL
http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=45353

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 6882 op 24-01-2003 12:49]

• Y0ur1
  • Niet online
LordHades schreef op 24 januari 2003 @ 12:38:
Croc wat je eventueel wel kan doen, het mag eigenlijk en het kost nog wel geld is dat jeje KPN abbo opzegt en dus adsl daar laat slopen. Dan heb je in iedergeval geen adsl meer en kan je ook nog tweakdsl nemen. Verder gewoon ie tmeer aan planet betallen want ze leveren geen dienst meer dus als ze een deurwaarde steuren win je dat toch wel. Er zijn paar mensen die dat gedaan hebben. Zoals ik al zei het mag niet maar het werkt wel.
ja en dan kunnen we niet meer bellen :?
handig?

• Korumera
ik zeg niet dat jeje telefoon lijn op moet zeggen maar je adsl .. daar zit nog al een groot verschil in. :) Je kan bij tweakdsl gewoon je telefoon lijn (spraak) van kpn houden maar bbned als adsl nemen.

Dus je belt op en zegt dat je ADSL op wil zeggen en spraak wil houden van kpn. Desnoods beetje vervelend gaan lopen doen willen ze nog wel eens harder lopen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24

Arfman

Drome!

Iemand hier zo "ingevoerd" bij ADSL bennies dat men weet wanneer er ADSL beschikbaar zal zijn op postcode 7665 TN ?
De crawlers melden allemaal "onbekend wanneer blablabla ...". Misschien iemand die rechtstreeks in de database van KPN/BBNed/welkeproviderdanookwelkesnellerisdanisdn kan kijken ? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Y0ur1
  • Niet online
Arfman schreef op 24 januari 2003 @ 14:34:
Iemand hier zo "ingevoerd" bij ADSL bennies dat men weet wanneer er ADSL beschikbaar zal zijn op postcode 7665 TN ?
De crawlers melden allemaal "onbekend wanneer blablabla ...". Misschien iemand die rechtstreeks in de database van KPN/BBNed/welkeproviderdanookwelkesnellerisdanisdn kan kijken ? :)
Kan die gene die daarbij kan ook meteen ff mijn adsl status checken ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

LordHades schreef op 24 January 2003 @ 13:54:
ik zeg niet dat jeje telefoon lijn op moet zeggen maar je adsl .. daar zit nog al een groot verschil in. :) Je kan bij tweakdsl gewoon je telefoon lijn (spraak) van kpn houden maar bbned als adsl nemen.

Dus je belt op en zegt dat je ADSL op wil zeggen en spraak wil houden van kpn. Desnoods beetje vervelend gaan lopen doen willen ze nog wel eens harder lopen.

bij wie? Bij de kpn? Dat heeft echt geen zin, daarmee frustreer je alleen maar de medewerker die dat echt niet voor je kan en zal regelen. Als een provider dat op moet lossen, dan moet de provider dat doen. Ik vind de instelling "ga dan maar wat harder zeuren bij kpn" echt klote (het is ook van de zotte dat je contact moet hebben met twee helpdesken overigens, maar dat die mensen naar de verkeerde gaan doorsturen als er bij hun niets gebeurt is pas echt erg, beide kanten op). En ja, ik zit daar inderdaad bij de adsl afdeling en nee, kpn sloopt geen adsl verbindingen op aanvraag en ja er zijn veel problemen bij planet mbt communicatie en afwerking van annulleringen en verhuizingen.
het enige moment waarop kpn je adsl sloopt is bij een verhuizing met je telefoonlijn mee en als je je rekening niet betaalt (met een belletje heb je je telefonie binnen een paar dagen weer terug, adsl kan je shaken die moet je opnieuw aanvragen, desnoods bij bbned ;)).

[Voor 8% gewijzigd door JvS op 24-01-2003 14:57]

• Y0ur1
  • Niet online
JvS schreef op 24 January 2003 @ 14:56:

[...]

bij wie? Bij de kpn? Dat heeft echt geen zin, daarmee frustreer je alleen maar de medewerker die dat echt niet voor je kan en zal regelen. Als een provider dat op moet lossen, dan moet de provider dat doen. Ik vind de instelling "ga dan maar wat harder zeuren bij kpn" echt klote (het is ook van de zotte dat je contact moet hebben met twee helpdesken overigens, maar dat die mensen naar de verkeerde gaan doorsturen als er bij hun niets gebeurt is pas echt erg, beide kanten op). En ja, ik zit daar inderdaad bij de adsl afdeling en nee, kpn sloopt geen adsl verbindingen op aanvraag en ja er zijn veel problemen bij planet mbt communicatie en afwerking van annulleringen en verhuizingen.
het enige moment waarop kpn je adsl sloopt is bij een verhuizing met je telefoonlijn mee en als je je rekening niet betaalt (met een belletje heb je je telefonie binnen een paar dagen weer terug, adsl kan je shaken die moet je opnieuw aanvragen, desnoods bij bbned ;)).
Kun jij niet wat verder uitzoeken dan alleen in de computer de status van de lijn bekijken?

• KroontjesPen
Dat harder lopen van KPN daar geloof ik niet in.
Heb het werkorder nummer van de sloop opdracht van Planet gekregen maar daar kunnen ze bij KPN niks mee.
Denk er toch zachtjes aan om een kort geding te starten.

Stem blanco!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

YT-Croc schreef op 24 januari 2003 @ 15:20:
[...]

Kun jij niet wat verder uitzoeken dan alleen in de computer de status van de lijn bekijken?

nee, ik kan wel een mailtje of een ticket aanmaken met het verzoek dat je lijn gesloten wordt en daarbij zetten dat -die melding van planet maar niet over wil komen, maar dan krijg ik 'm net zo hard terug met de melding "dit soort dingen moeten vanuit planet komen". Als ik zo'n ticket kan aanmaken, kan planet dat oo. Zij moeten ervoor zorgen dat die annullering goed in het systeem komt (dat is niet voor niets gekoppeld, en dat werkt prima) en daar (als het echt niet lukt) verdere actie over ondernemen. Zo is dat afgesproken en met grote bedrijven werkt "even over het hart strijken en van de gang van zaken afwijken" niet echt... (het is niet voor niets zo geconstrueerd).
KroontjesPen schreef op 24 januari 2003 @ 16:33:
Dat harder lopen van KPN daar geloof ik niet in.
Heb het werkorder nummer van de sloop opdracht van Planet gekregen maar daar kunnen ze bij KPN niks mee.
Denk er toch zachtjes aan om een kort geding te starten.
Je kan het allicht proberen. Met zo'n sloopnummer heb je in elk geval iets. Nu is de status van je "levering" dus onduidelijk en kan iemand er achteraan gaan. Als je duidelijk uitlegt dat je dus wel dat sloopnummer hebt, kan er wellicht wel een melding van gemaakt worden. Maar als die opdracht gegeven is, dan zou dat zichtbaar moeten zijn :o.

• KroontjesPen
Het probeem schijnt dat doorgeven van Planet aan KPN te zijn.
Dit zou dus al maanden spelen. Gezien de ervaring van YT-Croc begin ik dat te geloven.

* KroontjesPen lees dit draadje morgen weer verder

Stem blanco!

• Korumera
dat kan da mar zo onzin zijn maar ik heb vaak klanten gehad die dat dus wel gedaan hebben en dat kpn ze gewoon opgezegd had terwijl ze bij planet nog vast zaten aan en contract. dus kom niet met dat is onzin want het gebeurde wel degelijk

om3ega schreef op 24 January 2003 @ 11:10:
[...]
Zoals in het eerste topic al omschreven is : DHCP server lokaal uitzetten .. probleem opgelost..
;)
Dus de DHCP optie van de LAN configuration pagina?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

LordHades schreef op 24 januari 2003 @ 17:42:
dat kan da mar zo onzin zijn maar ik heb vaak klanten gehad die dat dus wel gedaan hebben en dat kpn ze gewoon opgezegd had terwijl ze bij planet nog vast zaten aan en contract. dus kom niet met dat is onzin want het gebeurde wel degelijk

Het kan echt niet en het is ook niet de bedoeling. De enige redenen waarom de KPN op eigen houtje een adsl aansluiting sloopt is een fout/vergissing (dat kan gebeuren, mensen zijn daar trouwens niet echt blij mee), een verhuizing of een telefoonrekening die niet betaald wordt of een tel-lijn die opgeheven wordt of een idsn > analoog of andersom migratie. Maar als je het zo graag vol wil houden, moet je het vooral doen. Natuurlijk kan de kpn adsl van een lijn slopen zonder opdracht van een provider, alleen geef ik duidelijk aan dat dat niet gebeurt en dat doordrammen bij een helpdesk daar echt geen positieve bijdrage aan levert...

[Voor 10% gewijzigd door JvS op 24-01-2003 19:35]

• Korumera
dan is dat nu nie tmeer... toen ik op de helpdesk was gebeurde dat dus wel. Maar goed ik kan hier verder ook niks aan doen. er kan niks worden ingevoerd in de database dus dan houd het wel beetje op. is wel jammer inderdaad

[edit]

Nog ff vraag

Hebben meer mensen er last van dat als ze ftpen op full speed dat op gegeven moment de verbinding dan gewoon hangt ? ik heb het gehad bij een 1 porst en nu bij een 4 ports maakt allemaal niet uit al ge ik 5 uur zitten sufren demo's downloaden en noem maarop boeit het niet maar ga ik fpten bij ftp.quicknet.nl bijvoorbeeld dan hangt hij op gegeven moment.

[Voor 47% gewijzigd door Korumera op 24-01-2003 22:12]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-05 17:57

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb net even bij www.mordax.nl in hun providervergelijk gekeken maar ik denk dat de info die daar over TweakDSL staat niet helemaal correct is, danwel onvolledig.

Aangezien er toch best veel mensen op dit soort sites kijkt is het mischien handig om een mailtje die kant op te sturen met wel de juiste info

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Sa1
  • Laatst online: 07-05 08:38
./Proxy schreef op 24 januari 2003 @ 23:29:
Ik heb net even bij www.mordax.nl in hun providervergelijk gekeken maar ik denk dat de info die daar over TweakDSL staat niet helemaal correct is, danwel onvolledig.

Aangezien er toch best veel mensen op dit soort sites kijkt is het mischien handig om een mailtje die kant op te sturen met wel de juiste info
Niet helemaal?.. draai gerust maar om :), alleen de snelheden staan der...

k kom (kwam) daar ook nooit hoger dan 377kB/sec.. b'tje waardeloze site imo :)

• Korumera
Ik kom daar wel hoger ik haal daar 475 maar goed das nog laag opzich.

Niemand dat probleem ? das mooi klote :) .. nou ja maadag belt er iemand van tweakdsl :)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

grappig bij mordax haal ik slechts 98 down / 34 up , terwijl speedtest 108/48 zegt :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Korumera
dat ligt aan mordax :) final conclusion :P.

Maar goed ik denk dat ik iets gevonde heb wat werkt voor mijn probleem. IK heb Lan DHCP uitgezet en gewoon bij netwerk kaarten ip's en gataway enzo hard ingevoerd daar boven op nog ff dns'en van truedsl en nu werkt het wel gewoon super snel fpten met 848kb/s en hij is nog niet gecrashed.

• Niet online
Met mordax.nl haal ik ook niet meer dan 800 k down (heb het over een 100 mbit verbinding) upload haal ik daar wel 900 up :+
Als je 500 k of meer haalt is mordax waardeloos..:)

• Korumera
haha .. ik haal bij speedtest genoeg :) voor mijn verbinding in iedergeval sneller als de nummer 1 zollang het zo blijft vind ik het allemaal best :P)

[edit]

En g@dverd@mm@ hangt weer me modem!! ik word daar echt helemaal ziek van nu. en ze weten ook niet waar het aan ligt echt alles werkt prima maar zolang ik een tijdje ftp pof weg verbinding :)

[Voor 41% gewijzigd door Korumera op 25-01-2003 09:42]

• brilsmurf
  • Laatst online: 12:05
Ik moest vanmorgen ook eerst mijn modem resetten voor ik weer verbinding had.
Ik heb wel veel gedownload vannacht.
Het lijkt bij mij alleen af en toe te gebeuren wanneer ik met hoge snelheid data binnen haal.

• Sa1
tjah.. small talk allemaal :), m'n verbinding is nog steeds dood, ook nog geen nieuw modem binnen gehad.. erg jammer..

k word nu echt treurig.. .. maarjah.. bekijk het aan de positieve kant, ik heb nu wel veel tijd om ... uhh HELEMAAL nix te doen.. :(

• Korumera
brilsmurf schreef op 25 January 2003 @ 10:19:
Ik moest vanmorgen ook eerst mijn modem resetten voor ik weer verbinding had.
Ik heb wel veel gedownload vannacht.
Het lijkt bij mij alleen af en toe te gebeuren wanneer ik met hoge snelheid data binnen haal.
Brilsmurf.. moet je ff lezen hier boven wat ik gepost heb daar over. Kan je even kijken of het precies het zelfde is of ongeveer hetzelfde.. dan kan ik dat morgen tegen tweakdsl zeggen

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik mag dan bij een andere dsl provider zitten, maar ik heb precies hetzelfde probleem als jullie beschrijven. Bij mij gebeuren er 2 verschillende dingen:
- Modem loopt compleet 'vast' :? is ook niet meer te bereiken via gateway.
- Modem loopt niet vast, is wel te bereiken via gateway, maar i-net ligt er compleet uit.
Maar het vreemde is dat uitgaande/inkomende connecties die op dat moment actief waren wel gewoon
blijven werken. Net of het in een soort tunnel werkt ofzo. Zodra ik echter ook die connecties (bv een ftp transfer of een irc client) afsluit werkt het dus ook niet meer.
Modem resetten en alles is meteen weer 'normaal'.

Bug in de modem (heb ook een e-tech router analoog) :? :?
Heb wel gelezen dat het waarschijnlijk door de dhcp server kan komen. Die ga ik wel disablen voor een intern netwerk, maar heb daar nog geen tijd voor gehad.

[Voor 7% gewijzigd door Paquito op 26-01-2003 14:48]

• Korumera
Even kijken. dat heb ik ook allemaal.

Ik heb dhcp nu uitstaan en gewoon overalz elf een ip ingevult met een dns van truedsl en dat werkt prima verder zowat geen disconnects meer heel afentoe. Nog wel wat crc errors maar niet super achterlijk veel. Alleen met ftpen valt me modem gewoon steeds weg helemaal en dan werkt alleen msn en irc nog ff en dat houd op gegeven moment ook gewoon op.

• Floor-is
./Proxy schreef op 24 January 2003 @ 23:29:

Mordax.nl tests zijn in mijn ogen nog oneerlijker dan die van Speedtest, aangezien ze bij mij vrij processor-intensief zijn. (En ik heb een P4 3.06Ghz, dus dat zou het niet moeten zijn).

Ik haal nu op Mordax.nl 475k/s
Bij Speedtest haal ik nog geen minuut later het volgende:
(Overgenomen op Sun Jan 26 2003 om 17:22:50 UTC+0100)

Download : 792.0 KByte/sec
Dan ga je nogal twijfelen over de correctheid van de meting.
Daarnaast: op speedtest.nl haalt Eweka gemiddeld 425.23kB/s; op Mordax.nl is dit 638 kB/s...
Cistron doet op speedtest.nl 582.63 kB/s; op mordax 507 kB/s.
TrueDSL/TweakDSL doet op speedtest 650.17 kB/s; op mordax 310kB/s.

Ik geloof die tests van mordax dus niet echt.

Bericht hierboven

• Korumera
Floris die mordax test moet je niet doen niemand nie die is echt gewoon te stom voor woorden. Ik haal bij speedtest 833kb/s en bij mordax dan maar 495kb/s scheelt toch al aardig wat :) maar goed gewoon die speedtest.nl aan houden of de test op trueserver.nl/test die is ook wel goed opzich en dan het liefst die 100mbit.bin paken.

• brilsmurf
LordHades schreef op 25 januari 2003 @ 23:16:
[...]

Brilsmurf.. moet je ff lezen hier boven wat ik gepost heb daar over. Kan je even kijken of het precies het zelfde is of ongeveer hetzelfde.. dan kan ik dat morgen tegen tweakdsl zeggen
ftp'en doe ik niet, maar het probleem ontstaat bij mij als ik op de nieuwsgroepen download, meestal met zo'n 500 a 600 kB/sec.

Het gebeurt heel af en toe, maar dan wel wanneer ik met hoge snelheid download.

• Niet online
Ik heb de 1024/512 variant, maar de hier vermelde problemen doen zich bij mij niet voor.
Ik hoor alleen maar dat er problemen zijn bij de 8 mbit variant :? of doen deze problemen zich ook voor bij mensen met 1024/512

• Robocom
  • Laatst online: 14-03 08:56
Metzie schreef op 23 January 2003 @ 18:56:
Zijn er hier mensen met tweakdsl bij wie de verbinding wel eens verbreekt?
Nope, heb sinds 15/1 ProDSL en tot nu toe continu verbinding :P Heb een Telindus modem staan.

• om3ega

om3ega

I identify as..

Anoniem: 43027 schreef op 24 January 2003 @ 19:21:
[...]

Dus de DHCP optie van de LAN configuration pagina?
Ja , de DHCP server die in de E-tech router zit gaf bij mij heel veel problemen. Ik ontvang gewoon via DHCP een IP van TweakDSL maar mijn computers in het LAN heb ik een statisch ip gegeven.

Ik heb de Annaloog 1024/512 .. Hoe het met hogere snelheden zit weet ik niet. Maar wellicht even proberen.

• Korumera
Met hoge snelheden werkt het niet echt. Wat wel helpt als je modem uit valt is het aanzetten van bridge. Ik heb hem nu zo aanstaan en nou heb ik er bijna geen last van. Maar heb met tweakdsl gesproken en ze zijn er mee bezig..

• Sa1
en ondertussen ligt mijn verbinding al dik een week plat.. k word zo moe hier van.. k snap niet dat bbnet zo dom doet..

wat een kut organisatie .. OOK kpn is triest.. zo dom groot ze weten gewoon niet meer wat ze doen....

facturering is stop gezet. .maarjah.. kheb liever internet.. k ben echt heel sjaggie nu..

gadverdamme..

• Korumera
Jah idd heel erg vervelend voor je :( we hopen allemmaal dat het snel weer werkt.

• Floor-is
Amen to that! :/

Bericht hierboven

• Niet online
Ik kan op dit moment geen mail ophalen bij pop.tweakdsl.nl nog meer mensen met problemen ?

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76473 op 28-01-2003 09:57]

• Y0ur1
  • Niet online
En na 2 maanden na de aanvraag van tweakdsl heb ik nog geen tweakdsl, en al meer dan een maand geen internet :( En wie weet hoe lang dit nog gaat duren...

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:12
Over het verschil tussen Mordax/Speednet: ze zitten bij verschillende providers, op verschillende nodes, etc. Nogal logisch dat de getallen niet precies overeen komen. Juist met een relatief snelle verbinding zul je daar meer 'last' van krijgen omdat het vaken voorkomt dat niet jouw locale verbinding de bottleneck gaat vormen.

Als ik een traceroute doe dat gaat Mordax eerst via Surfnet en Level3 naar Telia.net. Speednet gaat via Surfnet direct naar 2fast. Misschien heeft TweakDSL niet echt een goede verbinding met Level3?

Ik haal trouwens bij Mordax hogere downstream getallen dan bij Speednet (3939 KB/s en 1640 KB/s), dus de conclusie dat Mordax 'zuigt' vind ik een beetje vergezocht. Ze zijn gewoon verschillend, net als je snelheid naar/vanaf welke willekeurige node dan ook, er zijn gewoon te veel afhankelijkheden om een eenduidige snelheidsbepaling te geven.

edit:
Nu (minuut na het posten van dit bericht) bij Speedtest 4683 KB/s: dit geeft precies aan wat mijn punt is: testen als deze zijn allemaal te afhankelijk van allerlei factoren en resultaten moet je allemaal met een paar kilo zout nemen. En juist omdat er zoveel speling is betekent het dat het netwerk van TrueServer snel zat is en niet de beperkende factor is.

[Voor 19% gewijzigd door CubicQ op 28-01-2003 10:31]

• Sa1
K kan niets anders zeggen dan dat je volledig gelijk heb. Echter is het wel misleidend voor de "onwetende", als je opzoek gaat naar een provider... en je weet niet precies wat je wilt.. ga je overigens vaak naar dat soort sites om te bepalen wat jij wilt en wat een goede provider is.

Als je dan ziet dat een provider die je in eerste instantie op het oog hebt, een over het algemeen slechte snelheid hebt ... stap je snel over op een andere provider, wie wil der ten slotte een trage provider.

Maar, nogmaals ik begrijp je punt :)

[edit]

WOEI, internet werkt weer.... nog net zo brak als dat het was maar 't werkt iig weer :) tnx voor het bidden guys :) :Y)

[Voor 13% gewijzigd door Sa1 op 28-01-2003 19:24]

• om3ega

om3ega

I identify as..

CubicQ schreef op 28 January 2003 @ 10:28:
.....
Misschien heeft TweakDSL niet echt een goede verbinding met Level3?
Backbone Usage Statistics
Link to

Level(3)
1000Base-SX

LambdaNet
1000Base-SX

AboveNet (Metro Media Fiber Network)
100Base-TX

Sprint
1000Base-SX

FreeIX - Paris
100Base-TX

NL-ix
100Base-TX

De-CIX
100Base-TX

Lipex
100Base-TX

AMS-IX
1000Base-SX

BNIX
1000Base-SX

Dat zou toch niet de bottle neck moeten zijn?

http://stats.trueserver.nl/img/total-5-day.png

[Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 29-01-2003 09:02. Reden: [/ vergeten ;) | 2 exchanges vergeten :P]

• Floor-is
CubicQ schreef op 28 januari 2003 @ 10:28:
Over het verschil tussen Mordax/Speednet: ze zitten bij verschillende providers, op verschillende nodes, etc. Nogal logisch dat de getallen niet precies overeen komen. Juist met een relatief snelle verbinding zul je daar meer 'last' van krijgen omdat het vaken voorkomt dat niet jouw locale verbinding de bottleneck gaat vormen.

Als ik een traceroute doe dat gaat Mordax eerst via Surfnet en Level3 naar Telia.net. Speednet gaat via Surfnet direct naar 2fast. Misschien heeft TweakDSL niet echt een goede verbinding met Level3?
TweakDSL zit op het netwerk van TrueServer, die hebben een 1Gbit uplink naar level(3) en die is echt wel goed.

Wat ik raar vind is dit:
Je surft naar www.speedtest.nl en komt uit op: speeduite.net.
floris@www:~$ traceroute www.speedsuite.net
traceroute to www.speedsuite.net (216.26.160.207), 30 hops max, 40 byte packets
1 ge0-1-0.m20.ams1.trueserver.nl (213.239.128.1) 0.3 ms 0.248 ms 0.241 ms
2 ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl (213.239.156.62) 0.335 ms 0.311 ms 0.285 ms
3 212.72.44.113 (212.72.44.113) 0.378 ms 0.259 ms 0.258 ms
4 ae0-15.mp1.Amsterdam1.Level3.net (213.244.165.65) 0.786 ms 0.878 ms 0.776 ms
5 so-0-0-0.mp2.London1.Level3.net (212.187.128.25) 8.088 ms 8.31 ms 8.009 ms
6 so-1-0-0.mp2.NewYork1.Level3.net (212.187.128.153) 73.593 ms 73.619 ms 73.592 ms
7 gigabitethernet5-2.core1.NewYork1.Level3.net (64.159.17.165) 73.955 ms 73.857 ms 73.854 ms
8 ewr-brdr-02.inet.qwest.net (63.211.54.118) 74.154 ms 74.3 ms 74.184 ms
9 ewr-core-02.inet.qwest.net (205.171.17.129) 74.407 ms 74.359 ms 74.322 ms
10 chi-core-01.inet.qwest.net (205.171.8.229) 104.587 ms 104.712 ms 104.773 ms
11 chi-edge-09.inet.qwest.net (205.171.20.122) 104.545 ms 104.564 ms 104.632 ms
12 65.117.168.138 (65.117.168.138) 110.696 ms 110.738 ms 110.598 ms
13 kyle.eth2-2.sdf.xodiax.net (216.26.128.182) 110.776 ms 110.856 ms 110.777 ms
14 max-gw1.maximumasp.com (216.26.134.1) 110.833 ms 110.71 ms 110.998 ms
15 host207.216.26.160.maximumasp.com (216.26.160.207) 112.565 ms 111.73 ms 112.204 ms
Die staan dus ergens in de VS!
Via level(3) naar NewYork, naar Qwest, naar Xodiax (jaja!) om uiteindelijk uit te komen bij 'maximumasp'. En dat is ergens diep in de VS; Louisville, Kentucky om precies te zijn.

Trace ik naar mordax:
floris@www:~$ traceroute www.mordax.nl
traceroute to www.mordax.nl (80.239.198.201), 30 hops max, 40 byte packets
1 ge0-1-0.m20.ams1.trueserver.nl (213.239.128.1) 0.32 ms 0.251 ms 0.24 ms
2 NL-TE2-eth010-150.nl.lambdanet.net (217.71.101.137) 0.729 ms 0.61 ms 0.651 ms
3 D-2-pos210.de.lambdanet.net (217.71.96.45) 7.37 ms 9.232 ms 7.375 ms
4 F-2-pos000.de.lambdanet.net (217.71.105.30) 7.357 ms 7.526 ms 7.503 ms
5 ffm-b1-pos10-1.telia.net (193.45.9.169) 20.837 ms 20.703 ms 21.015 ms
6 ffm-bb2-pos1-0-0.telia.net (213.248.68.17) 7.411 ms 7.441 ms 7.466 ms
7 kbn-bb2-pos2-1-0.telia.net (213.248.65.6) 37.112 ms 37.022 ms 37.051 ms
8 adm-bb2-pos0-1-0.telia.net (213.248.64.50) 23.977 ms 24.079 ms 24.045 ms
9 213.248.72.30 (213.248.72.30) 24.29 ms 23.994 ms 23.95 ms
10 80.239.198.201 (80.239.198.201) 24.041 ms 23.884 ms 24.004 ms
Via Lambdanet naar Telia om uiteindelijk ergens bij Gremesh uit te komen op het Telianetwerk (waarschijnlijk zelfs in de Teliaruimte op TeleCity-2).
Ik haal trouwens bij Mordax hogere downstream getallen dan bij Speednet (3939 KB/s en 1640 KB/s), dus de conclusie dat Mordax 'zuigt' vind ik een beetje vergezocht. Ze zijn gewoon verschillend, net als je snelheid naar/vanaf welke willekeurige node dan ook, er zijn gewoon te veel afhankelijkheden om een eenduidige snelheidsbepaling te geven.

edit:
Nu (minuut na het posten van dit bericht) bij Speedtest 4683 KB/s: dit geeft precies aan wat mijn punt is: testen als deze zijn allemaal te afhankelijk van allerlei factoren en resultaten moet je allemaal met een paar kilo zout nemen. En juist omdat er zoveel speling is betekent het dat het netwerk van TrueServer snel zat is en niet de beperkende factor is.

Ik haal op Speedtest 812k/s zojuist, nog geen seconde later getest bij mordax: 482k/s...

Geen idee wat de beperkende factor nu moet zijn en eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat speedtest in de VS staat, maar die trace komt er toch echt uit. :?

[Edit] BTW: volgens mijn progseltje haal ik als ik de downloadtest doe bij Mordax ongeveer 6Mbit snelheid over mijn interne netwerk.
Bij speedtest is dit 8Mbit.
Misschien ligt het ook aan de grootte van het bestand :?

[Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 29-01-2003 09:10]

Bericht hierboven

• om3ega

om3ega

I identify as..

Zijn er al (voorzichtige) plannen om iets met IPv6 te testen?

• Floor-is
Het TrueServer netwerk is er klaar voor, TrueServer heeft ook IP-adressen, maar als ik me niet vergis heeft Cambrium sinds kort ook een eigen RIPE-NCC lir en krijgen ze derhalve zelf IP's toegewezen. Ik weet niet of daar ook IPv6 bij zit en wat de plannen hiermee zijn eigenlijk.

Bericht hierboven

• Korumera
Ik denk niet dat speedtest.nl in amerika zit. Want de snelheden die je haalt zijn eigenlijk te snel daar voor. Maar goed mij maakt het verder niet uit. Ik haal daar zoals ik al gezegd heb 830kb/s dus dat is snelzat voor mij. Vnid het allemaal wel best alleen is me modem nog niet goed. Alleen met een trucje werkt het maar goed vind het wel prima zo

• Sa1
LordHades schreef op 29 januari 2003 @ 10:58:
Ik denk niet dat speedtest.nl in amerika zit. Want de snelheden die je haalt zijn eigenlijk te snel daar voor. Maar goed mij maakt het verder niet uit. Ik haal daar zoals ik al gezegd heb 830kb/s dus dat is snelzat voor mij. Vnid het allemaal wel best alleen is me modem nog niet goed. Alleen met een trucje werkt het maar goed vind het wel prima zo
b'tje nasty om 't zo te doen, maar, ga is online :)

• Bender
  • Laatst online: 02-06 15:01
Floris schreef op 23 januari 2003 @ 10:34:
ADSL @ TrueServer Office:

[...]

De pingtest doet het niet echt op het moment lijkt het.

Vanavond zal ik ook een speedtest van mij thuis er bij zetten.
Die speedtest klopt nooit als je het mij vraagt,
als ik dat doe op school dan zegt ie dat ik 6kb/s haal.

Op school hebben we kennisnet, en als ik iets download haal ik met gemak 1mn/s (als de server het aankan)

• Basszje
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Pfff gister wel ellende met de verbinding trouwens. Vloog er constant uit :{ .
Kan dat trouwens te maken hebben gehad met de Ddos op tweakers :? . Want het was ook ongeveer rond die tijd 20:00 / 21 :00 uur

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Speedsuite.net staat inderdaad in de USA. De tests worden alleen uitgevoerd via speedtest.leaseweb.nl. En dit is gewoon een Nederlandse provider. De server staat 1 hop van AMS-IX af.

• Floor-is
Basszje schreef op 30 januari 2003 @ 10:57:
Pfff gister wel ellende met de verbinding trouwens. Vloog er constant uit :{ .
Kan dat trouwens te maken hebben gehad met de Ddos op tweakers :? . Want het was ook ongeveer rond die tijd 20:00 / 21 :00 uur

Ik heb nergens last van gehad voor zover ik weet. (Toen ik thuis kwam stond mijn putty schermpje nog vrolijk connected).
Heineken schreef op 30 januari 2003 @ 10:58:
Speedsuite.net staat inderdaad in de USA. De tests worden alleen uitgevoerd via speedtest.leaseweb.nl. En dit is gewoon een Nederlandse provider. De server staat 1 hop van AMS-IX af.
Ik ken leaseweb, staan ook op TeleCity-2 (in de Teliaruimte, dacht eerst bij Netholding, maar dat is niet waar!)
Waarom trace je dan als je naar speedtest.net traced naar de VS? De testbestanden staan bij leaseweb, maar de site zelf niet :?

Bericht hierboven

• brilsmurf
Bij mij vloog hij er gister ook om die tijd steeds uit.

ook mn webserver was niet meer bereikbaar.
ff gebeld en kwam inderdaad door die dos (op trueserver)

• Floor-is
De DOS was op 213.239.154.35 en dat is op het TrueServer netwerk, klein nuanceverschil ;)

Bericht hierboven

• Niet online
Ik heb helemaal geen storing gehad.. gister, pc staat nu al week 24/7 aan, en verbinding heeft er geen seconde uitgelegen.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En nog steeds helemaal niks bij mij :(
Ik begin m'n geduld nu toch echt te verliezen
'k zit al iets meer dan 2 maanden zonder internet :(

• Sa1
Foxke schreef op 30 januari 2003 @ 20:44:
Ik ken het verschijnsel.. tis echt heeeeeeel kut.. bij mij heeft het ook hele tijd geduurt voordat ik het eindelijk kreeg...

maarjah.. k kan nix anders zeggen dan.. "nog even en je connex ownd", dit in het kader van positief denken...

in het kader van negatief -wat overigens niet rlx is- "kut man" :)

m'n eigen verbinding ligt er vandaag de dag constant uit, er is inmiddels iemand van BBnet zelf langs geweest, deze heeft geconstateerd wat ik al lang al wist, namelijk dat er iets niet goed zit.

Deze gast gaat nu kpn weer aanschoppen om iemand langs te sturen ... wat waarschijnljik wle weer een tijdje gaat duren.

Wel fijn is dat de facturering is stopgezet.. maarjah, mag ook wel.. tis echt geen doen, iedere minuut der een minuut uit.. ..

maarjah.. :Y) voor tweakdsl dat de facturering stop is :), zij kunnen der ook nix aan doen ... :(...

• Y0ur1
  • Niet online
Foxke schreef op 30 januari 2003 @ 20:44:
Bij mij is dit ook dus zo, maar ik heb gister conact gehad met Planet, afdeling improvement (klachten afhandeling eigenlijk) en daar hebben ze me gegarandeerd dat de lijn binnen 2 dagen vrij is :*), ze hebben namelijk een grove fout gemaakt. Ze zeiden zelfs dat we recht hebben op een schadevergoeding.

Dus dan is het alleen nog wachten op BBnet, welke provider zit je btw?

[Voor 7% gewijzigd door Y0ur1 op 31-01-2003 11:59]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee