Jaaaa!!!
Joepie!!
Eindelijk werkt het!!!
Joepie!!
Eindelijk werkt het!!!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bericht hierboven
* Foxke is blijResultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Jan 31 2003 om 17:15:26 UTC+0100)
Download : 785.4 KByte/sec
Upload : 48.6 KByte/sec
Connection : 718.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms
Bericht hierboven
[ Voor 51% gewijzigd door WeAreLegion op 31-01-2003 17:48 ]
Ping is super, DL is op het moment minder, maar kan ook aan de streams liggen die hier openstaanResultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Jan 31 2003 om 18:10:09 UTC+0100)
Download : 714.3 KByte/sec
Upload : 45.6 KByte/sec
Connection : 888.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms
Bericht hierboven
Waarom is dat zo jammer dan? 22 ms is toch super netjes..Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 20:36:
Jammer dat mijn ping nooit rond de 18.0 ms is op speedtest, alleen maar 22.0 ms..
Verwijderd
Ja ok is vrij goed, maar als t beter kanom3ega schreef op 31 January 2003 @ 20:45:
[...]
Waarom is dat zo jammer dan? 22 ms is toch super netjes..
Bericht hierboven
Volgens de kpn en bbnet is mijn verbinding nu helemaal weer goed...WeAreLegion schreef op 31 januari 2003 @ 21:52:
Ja klopt ..
22 of 18 dat merk je echt niet hoor.. die 4 ms gaat zo voorbij
.. ik vind het allemaal wel best
zo als me verbinding nu is
..
Verwijderd
m3g47r0n ook blij voor jou ;-) Ultra RockZFoxke schreef op 31 januari 2003 @ 17:18:
Ok, dan nu de reslutaten van speedtest:
[...]
* Foxke is blij
[ Voor 13% gewijzigd door Pim. op 01-02-2003 19:51 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Das echt fucked man...YT-Croc schreef op 04 februari 2003 @ 11:51:
OMG... Planet heeft na 2 maanden eindelijk door gegeven aan de KPN dat de lijn moet worden gesloopt. Nu moet ik daar nog 2/3 weken op gaan wachten en daarna kan tweakDSL er op.
Dus dat houdt in dat het nog meer dan een maand gaat duren, terwijl ik het al begin december heb aangevraagd!!! Ik wordt er echt strontziek van
Bericht hierboven
Of 2 maanden... in mijn gevalFloris schreef op 04 February 2003 @ 15:03:
KPN <-> Planet en communicatie ... Yeah right, als iemand bij Planet ff geen zin heeft, dan wacht het gewoon een maandje hoor.
Dat is ook geen instelling natuurlijk. Kijk ieder bedrijf verliest wel eens een klant, dat is niet leuk, maar je kan er maar beter voor zorgen dat de klant met een prettig gevoel vertrekt. Hij weet namelijk hoe de service is. Bevalt het niet bij de nieuwe partij is de kans nogal groot dat deze klant weer bij jou terugkomt...
Verwijderd
Ik wil niet bij dehand doen .. maar omdat er een paar klanten problemen hebben met planet wil niet zegen dat iedereen er zo overdenkt. Ik heb er zelf ook 2,5 jaar gewerkt en weet donders goed hoe het daar gaat. Er zijn genoeg mensen die wel willlen maar het komt van 2 kanten en niet van 1. KPN is echt neit zo lieverdje hoor. En planet hoeft zich al helemaal niet zorgen te maken dat er een paar klanten weg gaan .. vergeleken met de rest van de providers zijn de rest rustig klein te noemenFloris schreef op 04 February 2003 @ 15:03:
KPN <-> Planet en communicatie ... Yeah right, als iemand bij Planet ff geen zin heeft, dan wacht het gewoon een maandje hoor.
Dat is ook geen instelling natuurlijk. Kijk ieder bedrijf verliest wel eens een klant, dat is niet leuk, maar je kan er maar beter voor zorgen dat de klant met een prettig gevoel vertrekt. Hij weet namelijk hoe de service is. Bevalt het niet bij de nieuwe partij is de kans nogal groot dat deze klant weer bij jou terugkomt...
Dan heb je meer geluk dan ik.YT-Croc schreef op 04 February 2003 @ 11:51:
OMG... Planet heeft na 2 maanden eindelijk door gegeven aan de KPN dat de lijn moet worden gesloopt. Nu moet ik daar nog 2/3 weken op gaan wachten en daarna kan tweakDSL er op.
Dus dat houdt in dat het nog meer dan een maand gaat duren, terwijl ik het al begin december heb aangevraagd!!! Ik wordt er echt strontziek van
Door dit voorval heb ik zeker al 3 personen kunnen overtuigen om geen abo bij Planet te nemen. Er zullen er wel meer volgen.WeAreLegion schreef op 04 February 2003 @ 16:52:
[...]
Ik wil niet bij dehand doen .. maar omdat er een paar klanten problemen hebben met planet wil niet zegen dat iedereen er zo overdenkt. Ik heb er zelf ook 2,5 jaar gewerkt en weet donders goed hoe het daar gaat. Er zijn genoeg mensen die wel willlen maar het komt van 2 kanten en niet van 1. KPN is echt neit zo lieverdje hoor. En planet hoeft zich al helemaal niet zorgen te maken dat er een paar klanten weg gaan .. vergeleken met de rest van de providers zijn de rest rustig klein te noemen
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Bericht hierboven
Lijk i said before. Ik vind dat je klant vriendelijk moet zijn. Maar trust me die 100 klanten boeit echt niet die 1000 klanten boeit ze ook niet. Voor die 1000 zijn er zo 10000 andere die wel willen. Zo werkt het gewoon. Ik ga hier verder geen flamebait van maken nergens voor nodig het gaat over Tweakdsl en niet over Planet Internet.KroontjesPen schreef op 04 February 2003 @ 22:44:
[...]
Dan heb je meer geluk dan ik.
Eind nov opgezegd waavan een bevestiging op 16 dec per brief gehad.
Maandag een aangetekende brief naar improvement gestuurd.
Voor de zekerheid vanmiddag KPN gebeld. Kreeg helaas het bekende antwoord.
[...]
Door dit voorval heb ik zeker al 3 personen kunnen overtuigen om geen abo bij Planet te nemen. Er zullen er wel meer volgen.
[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 04-02-2003 23:01 ]
Floris schreef op 04 February 2003 @ 22:49:
...
Don't get me wrong: Ik vind dat je netjes afscheid moet nemen van klanten. Dat
made my point?
[ Voor 70% gewijzigd door Foxke op 04-02-2003 23:16 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 06-02-2003 19:17 ]
Verwijderd
Yup, bij mij ookVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 19:27:
Ik heb helemaal niks qua DNS ingesteld, hij staat gewoon in de "Use Auto Discovered DNS Servers Only".
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Verwijderd
Ik heb de pro-versie en heb al eens eerder in deel 1 opgemerkt dat bij mij de modem ook hangt wanneer ik op hoge snelheid ftp.WeAreLegion schreef op 07 February 2003 @ 20:24:
...
Meanie : voorzover ik weet is het alleen bij mensen die 8mbit verbindingen hebben. . Tis heel raar maar ze zijn er mee bezig
43% of all statistics are worthless
Eeuh mischien kijk ik er over heen, maar welke instellingen zijn dat dan ??BobDay schreef op 07 februari 2003 @ 21:07:
[...]
Door de instellingen te wijzigen in windows, zoals dat eerder in dit en het vorige topic is beschreven moet ik toegeven dat het redelijk goed gaat. Ik hoop binnenkort nog eens een goede test te doen.
43% of all statistics are worthless
Verwijderd
Vraag 1 :Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:32:
Heb net op de site van TweakDSL zitten kijken, en het ziet er wel erg interressant uit voor iemand die @home goed beu is (zoals ik dus) Ik overweeg het 1024kb abbo, maar misschien ook wel de 8192 als het financieel haalbaar is
Paar kleine vraagjes:
-de modem (e-tech voor analoge lijn), is die ethernet of usb? staat nergens op de site![]()
-werkt tweakdsl met freesco?
-hoe stabiel is de verbinding? ik stap van @home af omdat mijn verbinding steeds wegvalt en ik dus steeds uit games wordt geknikkerd, wil natuurlijk niet van de regen in de drup terechtkomen...
Verwijderd
Verwijderd
Dat is zelfs verplicht geloof ik.Jaccoh schreef op 05 februari 2003 @ 11:36:
foxke dat heet service. Dat doet xs4all om jou de tijd te geven andere adressen te maken..
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 17:11 ]
Verwijderd
Toen ik nog geen vast ip had aangevraagd, had ik ook steeds hetzelfde ip alleen had ik toen geen hostname.Foxke schreef op 11 februari 2003 @ 19:33:
ff een vraagje:
Hoelang hou je een ip nummer eigenlijk als je geen vast ip hebt aangevraagd?
Verwijderd
Verwijderd
Mischien heb je wat aan deze link ??./Proxy schreef op 12 February 2003 @ 18:13:
[...]
ik ga niet boven de 650 KB/s uit
Zijn er nog MTU instellingen die ik kan wijzigen o.i.d ???
Verwijderd
MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)
Verwijderd
Thanks, ga het ff proberenVerwijderd schreef op 13 February 2003 @ 10:12:
[...]
Mischien heb je wat aan deze link ??
http://speedguide.net/Cable_modems/cable_registry.shtml
het proggie waar ik dat mee kan instellen heet drtcp.exe
Hopend dat het nieuwe modem net zo'n verbetering is als het nieuwe modem voor mij was..Jaccoh schreef op 14 February 2003 @ 13:46:
Ik krijg ook een nieuw modem opgestuurd. Ik had voor de 2e keer (poehee) dat mijn verbinding er uit lag en een port-reset nodig was. Overigens was inderdaad mijn verbinding wel es gammel.
Goeie service!!
/dev/null
Verwijderd
Nergens last vanVerwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 01:34:
Tweakdsl ligt er uit bij mij at the moment.. om 00:15 opeens geen internet meer.. zit nu op mn oude lijntje.
[ Voor 14% gewijzigd door Paquito op 16-02-2003 14:02 ]
Mmmm.. volgens mij (vat het niet verkeerd op) snap jij het niet helemaal.Raven- schreef op 16 februari 2003 @ 14:00:
Aangezien de helpdesk van tweakdsl vandaag dicht is, hoop ik hier een antwoord te kunnen krijgen:
Ik zit op dit moment bij een andere dsl provider, maar ben niet tevreden met de service en verbinding. Dus ik wil graag overstappen van die provider naar tweakdsl 1024/512. Dit zal kosteloos zijn lijkt mij: Geen aansluitkosten en de modem (e-tech analoog router) en splitter heb ik al.
De lijn moet dus worden afgekoppeld van die provider en dan gekoppeld worden aan tweakdsl. Hoe lang gaat die overstap in principe duren? Een kennis wist mij te vertellen dat, als beide providers niet treuzelen, dit binnen 24 a 48uur geregeld kan zijn, klopt dit?
De situatie op dit moment is dat ik al 2 weken geen line sync meer heb, ik weet niet precies aan welke partij dit ligt.. (provider doet er nogal vaag over) maar dit zal voor tweakdsl geen probleem opleveren?
Verwijderd
Jij weet zo te zien wel meer van die errored seconds enz.Sa1 schreef op 11 februari 2003 @ 13:07:
m'n modem staat nu net 1 dag volledig up...
9 errored seconds down, 1 up..
9 crc errors down, 1 up..
0 timeouts
echt super goed.. dns is nog niet weg geweest nix... heel heel heeeel fijn
maar 't was dus gewoon dat m'n modem defect was, ik ga vanavond nog even 't oude modem der aan hangen.. kijken hoe hij zich nu gedraagt. Ik weet nu namelijk gewoon dat de verbinding goed is
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ADSL Line State: SHOWTIME ADSL Modulation: G.dmt ADSL Annex Mode: ANNEX_A ADSL Startup Attempts: 3 Elaspsed Time: 22 days 3 hours 39 minutes 19 seconds Downstream Upstream SNR Margin 41.9 19.0 dB Line Attenuation 24.1 16.0 dB Errored Seconds 7 4 Loss of Signal 2 2 Loss of Frame 0 0 CRC Errors 0 1 Data Rate 1024 512 kbps Latency INTERLEAVED INTERLEAVED |
voor 22 dagen is dat qua errors echt heel mooi, je zit ook redelijk dicht bij de central zeker?.. gezien je snrmargain..Verwijderd schreef op 16 February 2003 @ 14:38:
[...]
Jij weet zo te zien wel meer van die errored seconds enz.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ADSL Line State: SHOWTIME ADSL Modulation: G.dmt ADSL Annex Mode: ANNEX_A ADSL Startup Attempts: 3 Elaspsed Time: 22 days 3 hours 39 minutes 19 seconds Downstream Upstream SNR Margin 41.9 19.0 dB Line Attenuation 24.1 16.0 dB Errored Seconds 7 4 Loss of Signal 2 2 Loss of Frame 0 0 CRC Errors 0 1 Data Rate 1024 512 kbps Latency INTERLEAVED INTERLEAVED
Is dit in orde ?
De afgelopen 2 dagen heb ik er namelijk 2 keer voor 5 minuten uitgelegen, en 1 keer paar uur zelfs.
Ik hoefde geen modem reset te doen, maar ik kreeg geen dhcp lease..
Verwijderd
Volgens de postcode check op spike.oli site, zit ik er 1335 meter vanaf.Sa1 schreef op 16 February 2003 @ 14:43:
[...]
voor 22 dagen is dat qua errors echt heel mooi, je zit ook redelijk dicht bij de central zeker?.. gezien je snrmargain..
die 2x loss of signal is vervelend, maar tjah.. niet echt onoverkomelijk, op die ene van een paar uur na, dat sux.
Denk echter niet dat er iets mis is.. als ik jou was zou ik heel tevreden zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 14:46 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Elaspsed Time: 2 days 15 hours 26 minutes 13 seconds Downstream Upstream SNR Margin 9.9 18.0 dB Line Attenuation 20.4 13.0 dB Errored Seconds 47 1 Loss of Signal 0 0 Loss of Frame 0 0 CRC Errors 60 1 Data Rate 8064 512 kbps Latency INTERLEAVED INTERLEAVED |
Verwijderd
Verwijderd
Ik had al gezien dat tweakdsl die actie had lopen, dus daar doelde ik op. Ik weet inderdaad wel dat alles niet gratis is.Sa1 schreef op 16 februari 2003 @ 14:15:
[...]
ECHTER is er nu een actie lopende dat je bij Tweakdsl 1024 en UltraDSL geen aansluit kosten hoeft te betalen. Dus in dat opzicht heb je gewoon puur massel.
De huidige provider(via BBNED) is Nlhosting/Metia. (2 partijen) Ik heb geen idee waar het probleem nu echt ligt. Ze (provider) zeggen dat het bij de kpn ligt, maar na 1 week wachten heb ik de KPN gebeld en die zegt dat er niets aan de hand is. Onderhand ben ik nu al ca. 2 weken aan het wachten in onzekerheid en krijg ik beloftes naar mijn hoofd gesmeten zoals 'we zullen het zsm oplossen, we zullen achter de kpn aangaan(whatever) en u bent niet de enige die wacht.Wat is je huidige provider dan? Het lijkt mij dat mocht het probleem van jouw lijn bij de provider liggen dan is overstapen op een andere provider idd de oplossing, vaak is dit echter niet het geval. Plus dat je zeer waarschijnlijk getekend heb voor een jaar. Dus zal je gewoon vast zitten aan dat abbonnement.
De switch van de ene provider naar de andere moet idd niet zo super lang duren, tenminste als het van BBnet naar BBnet moet... is er -lijkt mij- weinig probleem. Maarjah is het van Mxstream naar BBnet dan duurt het ietsie langer...
Als ze dit tegen mij zouden zeggen zou ik dus echt verschrikkelijk pissed worden, wtf boejt mij het nu dat ik niet de enige ben die aan het wachten is, de rekeningen worden keurig betaald ook al is de service der niet...
Wat is hier overigens nie goed aan? Die snr margain maakt nog nix uit daar, als het onder de 5 komt en lager dan is het wel minder.. maar och lekker belangrijk, als de verbinding goed is waarom dan druk maken over een waardeFoxke schreef op 16 February 2003 @ 14:59:
Dit is die bij mij:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Elaspsed Time: 2 days 15 hours 26 minutes 13 seconds Downstream Upstream SNR Margin 9.9 18.0 dB Line Attenuation 20.4 13.0 dB Errored Seconds 47 1 Loss of Signal 0 0 Loss of Frame 0 0 CRC Errors 60 1 Data Rate 8064 512 kbps Latency INTERLEAVED INTERLEAVED
Niet echt al te best dus
Maar ik haal wel gewoon goede snelheid (800kbps +)
probeer dit eens:Sa1 schreef op 16 February 2003 @ 13:22:
Best vaag, ik heb nu m'n 4ports e-tech geupdated met nietuwe firmware zodat je ook portranges kan mappen, maar nu accept ie 't admin password niet meer..
dus uiteraard even gereset, maar hij pakt em nog niet, heb wel gewoon internet verder.. maarjah.. nu kan ik nog niet portranges mappen omdat ik der niet op kan komenhet user account krijgt gewoon kei hard een access denied
najah.. maar eens kijken hoe dat op te lossen is, waarschijnlijk maar weer even openschroven en het jumperke kortsluiten..
het kleine gaatje om te resetten werkt overigens niet
/dev/null
Sa1 schreef op 16 February 2003 @ 21:35:
[...]
Wat is hier overigens nie goed aan? Die snr margain maakt nog nix uit daar, als het onder de 5 komt en lager dan is het wel minder.. maar och lekker belangrijk, als de verbinding goed is waarom dan druk maken over een waarde
En m3g47r0n gefeli wederom met je verbindingnu hopen dat 't blijft werken
En raven, dan heb je gewoon lekker kabeltjes in de grond, k zit 660mtr bij de wijkcentrale vandaan, maar heb maar een snrmargain van rond de 10 a 11 downstream... kut kabels
/dev/null
Verwijderd
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Je snr margain, is de signaal ruisverhouding, upstream is eigenlijk altijd 19 of 18, down mja, mensen met goede kabels hebben rond de 40 meestal, met slechte rond de 12, je kan ook 12 hebben en der 2,1km van afwonen, maar dan heb je goede kabels
[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 17-02-2003 14:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben nieuwe KPN abonnee en heb een nieuw ISRA kastje op me leiding laten zetten door KPN met 2x RJ-11 jacks verder gebruik ik gewoon simeple platte telefoonkabel wat ik een paar weken geleden netjes door een PVC-buis onder het plafond heb gestopt. De afstand tussen ISRA-punt en splitter is 10 meter. Verder gebruik ik geen kastjes maar allemaal rj11-stekkers met verdeel en koppelstukjes. Dus ik snap niet dat is zo'n mooie verhouding hebSa1 schreef op 17 February 2003 @ 09:59:
[...]
Je snr margain, is de signaal ruisverhouding, upstream is eigenlijk altijd 19 of 18, down mja, mensen met goede kabels hebben rond de 40 meestal, met slechte rond de 12, je kan ook 12 hebben en der 2,1km van afwonen, maar dan heb je goede kabels, die line attention, tjah dat weet niet precies wat 't is... maar jouw waardens zijn iig er rlx..
't wachtwoord dat jij gegeven hebt zal ik vanavond even proberen))
Van't weekend 30gig gedownload @ 800kb/sec, en 40 crc errorkes en 35 errored seconds.. perfecto, wat is een stabile internet verbinding toch fijn
/dev/null
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Downstream Upstream SNR Margin 43.6 19.0 dB Line Attenuation 24.1 14.0 dB Errored Seconds 0 1 Loss of Signal 0 0 Loss of Frame 0 0 CRC Errors 0 1 Data Rate 1024 512 kbps Latency INTERLEAVED INTERLEAVED |
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq