Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.606 views sinds 30-01-2008

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:29
Gezien vandaag is aangekondigd dat Tweakers.net in samenwerking met Cambrium TweakDSL levert, leek het me niet meer gepast om in de oude thread verder te gaan. (Daar was immers sprake van een samenwerkingsverband met andere partijen).

Zie hier voor de .plan: plan: TweakDSL actie en samenwerking Cambrium
En hier voor een relevante thread in I&T: TweakDSL Vs Eweka (ervaringen)

Bericht hierboven

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:27

Arno

PF5A

Is dit iets zekerder dan TweakDSL 1.0 :?

Ik denk dat er veel mensen een beetje het vertrouwen verloren zijn.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De bekende problemen van TweakDSL 1.0 zijn opgelost door middel van een apart bedrijf wat mail en helpdesk regelt in TweakDSL 2.0 :)

• Floor-is
Traag: Wat JvH zegt ;)

Mail wordt voor de verandering beantwoord en bounced niet, da's al een hele verbetering.
Daarnaast is er daadwerkelijk een helpdesk en meer dan één iemand die hier (voor de verandering) fulltime mee bezig is.

Bericht hierboven

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Kun je iets meer vertellen over dat bedrijf Cambrium? Mij zegt het helemaal niets... Hoe lang bestaan ze al, wat doen ze nog meer, wie zitten er achter :?

/edit
spellen is moeilijk

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06-2020
* Kjev vindt de installatie kosten nog steeds vrij hoog om een overstap te maken, maar het is iig goed dat er weer eens iets gedaan wordt :)

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:50

Snow_King

Konijn is stoer!

wat ik me alleen afvraag, waarom zit er geen tussen abbo tussen Ultra en de ander, een van 4Mbit zou ik een geweldige vinden!

Ik vind 95 euro een beetje te veel van het goede voor internet

Anoniem: 44207

En als ik nou van een bbned provider naar tweakdsl wil. Hoeveel kost het dan :X

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-02 14:03

SillyJW

der Gemutlichkeit

tweakdsl is toch lid van de bbned club :?
ow!.....:D lol, nouw snap ik m..... 8)7

• Floor-is
Tuxus: daar vraag je wat :P

Snowking: We konden ook een 2Mbit/512kbit abbo aanbieden, maar qua prijs zou dat te dicht in de buurt van een 2-8/512 verbinding liggen en daarom hebben we daar dus niet voor gekozen.

Wokschotel: Er komt uitleg aan, heb geduld :)

Bericht hierboven

• Floor-is
SillyJW schreef op 07 oktober 2002 @ 17:15:
tweakdsl is toch lid van de bbned club :?

Jup :)

Bericht hierboven

• Wimo.
  • Laatst online: 21:29

Wimo.

Shake and Bake!

Kjev schreef op 07 oktober 2002 @ 16:37:
* Kjev vindt de installatie kosten nog steeds vrij hoog om een overstap te maken, maar het is iig goed dat er weer eens iets gedaan wordt :)
Idd, de vaste kosten per maand zijn na wat zeuren nog wel te doen.. maar die belachelijke aansluitkosten (icm modem) zijn teveel

• Floor-is
Sjah bij MXstream worden er nu eenmaal andere afspraken gemaakt, daarnaast zijn er nogal goede deals gemaakt met Alcatel voor die krengen.

Bericht hierboven

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu klinkt het weer interessant :)
En geen aansluitingslimiet voor de maand oktober?

* Foxke gaat er nu toch serieus over nadenken :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31
Is er nog steeds sprake van de download limiet? Want dat vind ik dan wel weer interessant.

Anoniem: 67287

Ok, er zijn wat vragen over Cambrium.
Cambrium komt af van het moment in tijd dat het leven aan land kroop.
Als bedrijf bestaan we sinds augustus en staan ingeschreven in de KvK van Lelystad onder nummer 39080404.

We zijn allen werkzaam geweest bij providers als Planet, bbned, Vuurwerk e.d.
en in contact gekomen met Trueserver om hun activiteiten over te nemen. Cambrium is de bedrijfsnaam en we leveren o.a. TweakDSL. Ook zijn we actief met resellers voor zakelijke producten als SDSL e.d.

Anoniem: 45483

Is het ook zo dat Bbned/tweakdsl de download snelheid anderhalf maal zo groot maken zoals Kpn doet.

Dat zou het namelijk heel interesant maken.
Goedkoopste abo:
768 down, 256 up. Dat betekent een upload verdubbeling tegenover Kpn.

Owja, werkt de Alcatel Isdn modem nu wel. (zal wel niet ;( )

Anoniem: 44207

Anoniem: 45483 schreef op 07 oktober 2002 @ 17:56:
Is het ook zo dat Bbned/tweakdsl de download snelheid anderhalf maal zo groot maken zoals Kpn doet.

Goedkoopste abo:

Nee gaat niet werken.

• Floor-is
Anoniem: 45483 schreef op 07 oktober 2002 @ 17:56:

Goedkoopste abo:

Die verdubbeling kan ik niets over zeggen, het is bij mij iig nog niet in de inbox langsgekomen ;)

Overigens kan je dat Alcatel ISDN modem niet gebruiken, als je nou een PSTN (analoog) had, dan weer wel... Life is hard.

Bericht hierboven

• Foxke
  • Niet online
En hoe is de stabiliteit?
want kpn/xs4all is super stabiel :)
(mooi om over op te scheppen tegen mensen met @home :P)

• Floor-is
Foxke schreef op 07 oktober 2002 @ 18:53:
En hoe is de stabiliteit?
want kpn/xs4all is super stabiel :)
(mooi om over op te scheppen tegen mensen met @home :P)

Ik heb niets te klagen, ben tot nu toe een keertje plat geweest en dat was voor 30minuten ofzo. Heb UltraDSL nu sinds april denk ik.

Bericht hierboven

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
'k moet zeggen; ziet er al een stuk beter/duidelijker uit :)

Een erg groot nadeel vind ik wederom de downloadlimiet. 'k zit hier nu nog met @home, heel leuk, maar 'k heb al verschillende OW's aan m'n broek hangen omdat ik teveel gedownload heb.
'k ben dus zwaar tegen een FUP, aangezien het je geen zekerheid leverd.

Nog even een paar vraagjes tussendoor; mag ik servers draaien? Mag ik de verbinding "doorverhuren", en hem dan bijv. delen met de buren oid. ?

Een ander iets, het schijnt dat de OPTA de KPN heeft opgedragen, dat de spraakdienst na 1 maand mag worden opgezegd.
Wat betekend dit: ISDN modems de deur uit. Je laat een nieuwe lijn aanleggen, installeerd een analoog modem, en na een maand zeg je de lijn op.

Op deze manier zijn modems van enkele 10tjes te gebruiken, ipv de modems van 150+ euro.

Maar dit is nog vrij onbekend verder. Mischien is het een idee voor tweakdsl, om dit uit te zoeken, en als "extra dienst" mogelijk te maken.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Nog even een vraagje voor/over Cambrium:

Wat zijn nu precies de dingen die je bedrijf doet voor oa. TweakDSL? Helpdesk, e-mail beantwoording, administratie?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 11:09
* TomR is wel benieuwd over het download limiet (wat Cutebritney ook al zei). Zit nu bij Chello maar die zijn niet echt blij met me.

Zou als het kon wat meer info erover willen krijgen (het stond nl niet uitgelegd op de site)

• T. van Beek
  • Laatst online: 17-03-2021

T. van Beek

flickritus

Goeie verbetering, wil soon van Chello af en zo komt TweakDSL toch weer op mijn verlanglijstje te staan, nu hopen dat Cabrium het goed gaat doen!

http://flickr.com/photos/itommy/

• Korumera
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:52
Ik heb vandaag hele dag gezocht naar goeie provider en me keus is toch gevallen op tweakdsl .. ik ga de gok maar nemen dat het een nieuwe provider is . ik ken trueserver en die zijn zekers niet slecht een bbned ook niet ..

Dus morgen planet de deur uit en welkom tweakdsl ..en dan hopen dat het net zo snel met aanleggen gaat als bij Floris .. want een maand zonder internet okay maar langer moet het echt niet gaan duren

Hades

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Anoniem: 67287 schreef op 07 oktober 2002 @ 17:40:
Als bedrijf bestaan we sinds augustus en staan ingeschreven in de KvK van Lelystad onder nummer 39080404.
Vanaf augustus
en in contact gekomen met Trueserver om hun activiteiten over te nemen. Cambrium is de bedrijfsnaam en we leveren o.a. TweakDSL. Ook zijn we actief met resellers voor zakelijke producten als SDSL e.d.
Wie zijn we? Hoeveel man? Bekende namen in de ISP-branchen? Ik ken het wereldje vrij goed dus wat namen zouden mij geruststellen :)

Begrijp me niet verkeerd, maar voordat ik veel geld uitgeef aan een nieuwe aansluiting wil ik weten met wie ik te maken heb :)

• Korumera
Bij planet grappig daar werk ik ook :) al 2 jaar eerst helpdesk en nu loop ik stage voor webstudio van planet :) .. Maar goed tweakdsl here i come!

en mijn centrale staat 2.1km verderop dus dat is helemaal wel te doen :)

• Foxke
  • Niet online
Cutebritney schreef op 07 oktober 2002 @ 19:16:
'k moet zeggen; ziet er al een stuk beter/duidelijker uit :)

Nog even een paar vraagjes tussendoor; mag ik servers draaien?
TweakDSL
TweakDSL is DSL met maximale vrijheid. Bij TweakDSL maak je je eigen keuzes. Jij bepaald helemaal zelf wat je wilt, een eigen mailserver of zelf je eigen website op je eigen PC, het kan allemaal
Je mag dus eigen servers draaien :)

Nog ff een vraagje:

Hoe zat het met het opzeggen van je kpn/provider adsl lijn?
'k heb het wel ergens gelezen in het 1e tweakdsl topic, maar kan het niet meer terug vinden :(
Ik bedoel dan met name de tijd die ertussen zit tussen de nieuwe lijn aanvragen, en de oude lijn afzeggen, en de tijd dat je zonder internet zit

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38

Jox444

Honestly....

LordHades schreef op 07 oktober 2002 @ 20:05:
Bij planet grappig daar werk ik ook :) al 2 jaar eerst helpdesk en nu loop ik stage voor webstudio van planet :) .. Maar goed tweakdsl here i come!

en mijn centrale staat 2.1km verderop dus dat is helemaal wel te doen :)
Hoe kom je daar achter >? of heb ik ergens iets gemist ?

Het is FRIET!

• Korumera
Jox444 schreef op 07 oktober 2002 @ 20:21:
[...]

Hoe kom je daar achter ?
Ben er met een meet lat naar toe gelopen :D

nee hier heb je een site
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

en deze is aardig betrouwbaar word ook door planet gebruikt

• Korumera
Foxke ..

Ik weet niet bij elke provider je zit maar ik kreeg mailtje van tweakdsl dat je aanvraag en sloop (van mxtream) beste tegelijk kan beginnen ik weet van planet dat het ongeveer 3 weken duurt voordat kpn je verbinding helemaal gesloopt heb en dat je niet meer in hun system staat als adsl hebbende

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:27
Anoniem: 67287 schreef op 07 oktober 2002 @ 17:40:

Kwl, een internetaanbieder met een eigen got account, das nog us l33t :D

Maargoed, de overstap kosten zijn te hoog voor mij, kan ik gewoon niet opbrengen. Ik heb hier thuis ISDN en overal betaal je meer voor ISDN modems, echt kut. Misschien bestaat er een kans dat ik mijn ouders kan overhalen om wat bij te springen maar ik moet dan wel zeker weten dat het modem dus ook voor mxstream, bbned en babyxl enzo. Voor als.... :)

• Foxke
  • Niet online
Ik heb xs4all
En hoelang duurt gemiddeld een aanvraag van tweakdsl/bbnet?

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38

Jox444

Honestly....

LordHades schreef op 07 oktober 2002 @ 20:28:
[...]

nee hier heb je een site

Tnx, ooew 209 meter .... :P haha centrale staat blijkbaar om de hoek :+
Nu wordt tweakdsl wel heeeeeeel interessant :P

Het is FRIET!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
LordHades schreef op 07 oktober 2002 @ 20:28:
[...]

nee hier heb je een site

100 meter :). Jammer alleen dat ik net een router heb gekocht voor mijn kabelinternet, anders had ik de overstap misschien wel gemaakt. Als Wanadoo moeilijk gaat doen over de FUP die ze vanaf deze maand hebben kan ik in ieder geval zonder problemen overstappen :) TweakDSL ziet er best oke uit als je het mij vraagt...

• Korumera
Hehehe yeps :) .. zekers. .. ik heb maximale van me verbinding heb ik laten testen door kpn en dat is gewoon max van advanced dus dat word wel lekker met tweakdsl .. en ik heb er wel vertrouwen in :) ..

Maar goed mochten er vragen zijn blabla over adsl .. vraag ze gerust :) ..

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 775 meter

hmmmm. is wel intressant jah :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Roeligan schreef op 07 oktober 2002 @ 20:38:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 775 meter

hmmmm. is wel intressant jah :P
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 100 meter.
*D

Komen er nog abbo's met hogere upstream?

Who is John Galt?

• Novah
Is mijn Vigor2200e router wel compatible, volgensmij wel maar je weet het nooit. Ik zit op 1184 meter van de centrale af, is dat ver/dichtbij? Heeft het veel invloed op de snelheid?

• Korumera
Novah :

Niet echt .. vanaf 3km begint het pas minder te worden dus je zit er bij lange na nog niet tegen aan don't worry :) kan makkelijk maximale wat het aan kan is 5km .. maar datis wel etreaam ver en garanderen ze ook geen maximale snelheid

• Novah
De hoge uploadspeed bij 1024abbo is wel cool maar hoe zit dat met die 50% die ik bij mxstream krijg?

Vanaf januari worden de abbo's 512 -> 768 en 1024 -> 1536. Is dat ook bij TweakDSL?

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Novah schreef op 07 oktober 2002 @ 20:55:
De hoge uploadspeed bij 1024abbo is wel cool maar hoe zit dat met die 50% die ik bij mxstream krijg?

Vanaf januari worden de abbo's 512 -> 768 en 1024 -> 1536. Is dat ook bij TweakDSL?
Nee, TweakDSL != MXstreamKPN adsl

• Novah
Jammer, geen overstap voor mij, als voor zelfde geld ik bij planet 768 download heb en bij tweak 512 voor zelfde geld kies ik toch voor mxstream, alleen de upload is hoger maar ik download meer dan dat ik upload :P

Iig goed plan dat TweakDSL, en ik weet heus wel dat TweakDSL geen MXstream is maar omdat ze bij abbo's als Versatel, BBned het ook hebben kon het toch dat het met TweakDSL ook zo was.

• veldmuis
  • Niet online
1488 meter vanaf de centrale hier :/

zou ik boven de 100kb/s uitkomen :? :/
neh serieus; 600 ofzow max :?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:24

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Hoeveel "macht" heeft t.net over die verbindingen? Kunnen jullie mensen afsluiten, aansluiten, meer/minder snelheid aanbieden, dataverkeer afluisteren etc?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:44

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
't pakket ziet er goed uit..
Ook de prijs is leuk, een stuk goedkoper dan Cistron (waar je dus 119 EUR kwijt bent, EXCL modem)

Alleen zoals al genoemd.. WAT is fair use??

Velen (ikke dus ook) willen hier juist vanaf. Ik heb nu chello, en die mekkeren dat ik teveel dataverkeer heb. Maar wat is veel???

Cistron heeft 100Gb. Duidelijk, je weet waar je aan toe bent, punt.

Met Fair Use kan je als isp maar lekker zeggen: zow, ik vind 5Gb in de maand grootverbruik.
Maw: daar zit je dan met je turbo-8mbit lijn.

Imho moet er een duidelijke limiet zijn. Niet dat achteraf blijkt dat die FUP maar 40 Gb (bijvoorbeeld) is

• veldmuis
  • Niet online
strlen schreef op 07 oktober 2002 @ 21:14:
Hoeveel "macht" heeft t.net over die verbindingen? Kunnen jullie mensen afsluiten, aansluiten, meer/minder snelheid aanbieden, dataverkeer afluisteren etc?
ja net of ze hier gaan zeggen dat ze dat kunnen :+

Anoniem: 23171

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.
Dat stond er half jaren gelden ook al :/

BBned zal bij ons nog niet komen, denk ik. (Jammer)

We staan al wel gepland voor ADSL van KPN voor dit jaar, maar vanaf welke datum het live gaat is nog (steeds) niet bekend :(

(Zal wel volgende jaar worden, zoals gebruikelijk bij ons)

• DJSmiley

DJSmiley

Novah schreef op 07 oktober 2002 @ 20:48:
Is mijn Vigor2200e router wel compatible, volgensmij wel maar je weet het nooit. Ik zit op 1184 meter van de centrale af, is dat ver/dichtbij? Heeft het veel invloed op de snelheid?
Compatible is ie wel ja, maar optimaal.. nee.

Er loopt in IT een topicje over, waaruit blijkt dat die vigor dus niet de 8Mbit kan halen.... blijft steken bij een Mbitje of 5-6. Dus max snelheid haal je er niet mee.

Edit:
Draytek 2200e met 8mbit adsl traag??

• DJSmiley

DJSmiley

strlen schreef op 07 oktober 2002 @ 21:14:
Damn, dan wordt een ban nog ernstiger... geen got ban meer, nee gewoon geen inet :)

dan moet je wel een social life beginnen en dat wordt wel ERG eng :)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm,. heb nu zonnet plus , 768 kb down, 128 up
fair use --> 10 gb
is wel ok, hoor daar neit van, lekker stabiel en altijd zo'n 80 kb /s :)
maar ik dacht erover om cistron 8mbit te nemen, i bedoel, minder dan 2 keer zoveel geld en veeeeel sneller, maar misschien is dit ook wel iets :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Novah
DJSmiley schreef op 07 oktober 2002 @ 21:18:
[...]

Compatible is ie wel ja, maar optimaal.. nee.

Er loopt in IT een topicje over, waaruit blijkt dat die vigor dus niet de 8Mbit kan halen.... blijft steken bij een Mbitje of 5-6. Dus max snelheid haal je er niet mee.

Edit:
Draytek 2200e met 8mbit adsl traag??
8mbit lijn, dream on, ik kan de lijn die ik nu heb nog niet eens betalen, mijn ouders moeten bijspringen :P

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:24

RvdH

Uitvinder van RickRAID

veldmuis schreef op 07 oktober 2002 @ 21:16:
[...]

ja net of ze hier gaan zeggen dat ze dat kunnen :+
Als ze het niet zeggen, zegt het ook weer genoeg :)
Maar ik vind het eigenlijk wel een belangrijk punt, providers als xs4all e.d. hebben zichzelf allang betrouwbaar bewezen.. en dat lijkt me voor een opstartend bedrijf een moeilijk punt.

• Novah
....WAN MTU <mtuwaarde> waarbij <mtuwaarde> de MTU waarde is welke volgens de ping sessie de ideale waarde is.
EXIT (Enter)

De DrayTek Vigor 2300 is inderdaad sneller maar een volledige doorvoersnelheid van 800Kb/s zult u met vrijwel geen enkele
consumentenrouter behalen. U zult mogelijk uitsluitend tot 650Kb/s komen.

Mocht u vragen, opmerkingen of.....
Er is dus geen enkele router die meer dan 650kb/s + ondersteunt.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23
Even @ topictitel:

Het is OF new OF improved, niet allebei. New suggereert dat het nog niet bestand, improved suggereert dat het wel bestond en dat het nu verbeterd is. Dus wat is het, new of improved; in dit geval improved :P

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:54
of 't is new omdat het improved is :Y)

• hereweare67893
  • Niet online
Phreak schreef op 07 oktober 2002 @ 21:55:
Even @ topictitel:

Het is OF new OF improved, niet allebei. New suggereert dat het nog niet bestand, improved suggereert dat het wel bestond en dat het nu verbeterd is. Dus wat is het, new of improved; in dit geval improved :P
De samenstelling van het samenwerkingsverband is new. Andere bedrijven die samenwerken, met toevallig dezelfde naam. Wel new dus :P

• Daan
JvH schreef op 07 oktober 2002 @ 21:57:
[...]

De samenstelling van het samenwerkingsverband is new. Andere bedrijven die samenwerken, met toevallig dezelfde naam. Wel new dus :P

Nee, want TweakDSL bestond al. Dat is nu improved MET die nieuwe aspecten van TDSL 2.0. Dus: improved :P

• hereweare67893
  • Niet online
Phreak schreef op 07 oktober 2002 @ 21:58:

[...]

Nee, want TweakDSL bestond al. Dat is nu improved MET die nieuwe aspecten van TDSL 2.0. Dus: improved :P
Wie weet hebben ze het bedrijf wel opgedoekt toen ze stopten, en toen begonnen ze weer, wouden eerst een andere naam verzinnen, en kwamen toen weer op TweakDSL :P :D

• Daan
JvH schreef op 07 oktober 2002 @ 22:00:
[...]

Wie weet hebben ze het bedrijf wel opgedoekt toen ze stopten, en toen begonnen ze weer, wouden eerst een andere naam verzinnen, en kwamen toen weer op TweakDSL :P :D

Mja nu ga je wel erg ver ;) :+

• hereweare67893
  • Niet online
Phreak schreef op 07 oktober 2002 @ 22:01:

[...]

Mja nu ga je wel erg ver ;) :+
Uiteraard, Floris heeft gewoon altijd gelijk, hij is O+
_/-\o_

Anoniem: 42791

Ik volg het nieuws over TweakDSL op de voet, want ik overweeg met mijn studentenhuis een snellere verbinding aan te schaffen. We gebruiken nu een doodsimpele Safeway 8-poorts switch a 65 pleuro. Is deze geschikt voor een 8Mbit-lijn? Ik las dat routers snel te langzaam zijn voor zo'n verbinding, maar dit probleem geldt niet bij switches toch?
BTW, what happened to www.tweakdsl.nl? Is er een nieuwe site in aanmaak met een ENORME faq nu alles anders geregeld is? Er zijn natuurlijk nog een hoop vragen (vaste ips, email, overschrijden datalimiet). Per wanneer is TweakDSL nu ECHT beschikbaar? Hoe lang duurt aansluiten. Etc. etc. etc. etc. Ik houd het in de gaten. grtz.

• DJSmiley

DJSmiley

Anoniem: 42791 schreef op 07 oktober 2002 @ 22:54:
Ik volg het nieuws over TweakDSL op de voet, want ik overweeg met mijn studentenhuis een snellere verbinding aan te schaffen. We gebruiken nu een doodsimpele Safeway 8-poorts switch a 65 pleuro. Is deze geschikt voor een 8Mbit-lijn? Ik las dat routers snel te langzaam zijn voor zo'n verbinding, maar dit probleem geldt niet bij switches toch?
BTW, what happened to www.tweakdsl.nl? Is er een nieuwe site in aanmaak met een ENORME faq nu alles anders geregeld is? Er zijn natuurlijk nog een hoop vragen (vaste ips, email, overschrijden datalimiet, etc, etc). Ik houd het in de gaten. grtz.
switch != router

Switch is zoiezo snel genoeg, zelfs een 10Mbit hubje trekt het al.

je moet een router hebben, of je moet zoveel IP's kopen als je PC's hebt... :)

DJSmiley schreef op 07 oktober 2002 @ 22:57:
[...]

switch != router

Switch is zoiezo snel genoeg, zelfs een 10Mbit hubje trekt het al.

je moet een router hebben, of je moet zoveel IP's kopen als je PC's hebt... :)
ok, thanks.

offtopic:
PS. Die router heb ik natuurlijk al lang! Waar denk je dat ik die switch aan vastgemaakt heb ;)

• Korumera
Even voor de duidelijk heid over die afstand van je huis naar wijkcentrale dit kan bij adsl maximaal 5km zijn maar kpn geeft dan nit de gerantie dat het volledige snelheid is en bied het in sommige gevallend an ook niet aan en zegt dat lijn te kort is..

Dus mensen maak je maar geen zorgen als je tegen 3km aanhangt dat werkt prima en als goed is haal je echt de max wel of er iets onder .. maar het zijn geen grote verliezen..

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vraagje he, het is nu nog onbekend wanneer ik adsl krijg van BBned, maar voor MxStream ("adsl van kpn telecom" :+ ) is het in december mogelijk, in hoeverre kan ik conclusies trekken dat bbned ook leverbaar wordt? :)

• Korumera
Waarschijnlijk niet gelijk buzzman .. bbned huurt die centrales van kpn als ik me niet vergis en dat zal waarschijnlijk niet gelijk gebeuren zodra het mogelijk is meschien maandje daar na of iets lang .. want ook wel kan helpen is als je in een stad woont of een uit de kluiten gewassen dorp :) ..

Groeten

• Guider
  • Laatst online: 13:48
Wat zijn nou de snelheden dan van tweakdsl in kb/s. Hoe moet je dat ook al weer uitrekenen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:27

Arno

PF5A

:/

Wel eens van bits/8 gehoord :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:17
Guider schreef op 08 oktober 2002 @ 09:27:
Wat zijn nou de snelheden dan van tweakdsl in kb/s. Hoe moet je dat ook al weer uitrekenen.
aantal mbit delen door 8? bedoel je dat?

offtopic:
ikke is wel tevreden met mijn 3,8 mbit @home :+

https://wren.co/join/Devian

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Devian schreef op 08 oktober 2002 @ 09:36:
[...]

aantal mbit delen door 8? bedoel je dat?
Als je dat soort vragen stelt moet je jezelf toch eens afvragen wat je op GoT te zoeken heb :/

Maar ik schrijf het liever altijd voluit, dat krijg je ook geen misverstanden: kbit/s en kbyte/s :)

• Guider
  • Laatst online: 13:48
SurfDSL 64 kb/s 32 kb/s € 53,-
ProDSL 128 kb/s 64 kb/s € 68,-
UltraDSL 1024 kb/s 64 kb/s € 95,-

Dus zo klopt hetwat snelheden betreft.

• Korumera
Yeps klopt prima :) ...

En eigenlijk is het door 9 omdat je altijd iets vertraging heb in theoriei s het 8 maar in praktijk in meeste gevallen 9 :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

b = bit
B = Byte ( = 8 bits)
W = Word (depends on computer architecture, bijv. 16bits voor een 16-bit CPU; 64bit voor een 64-bit CPU)

1k = 1000 ( = 1K voor de reclame)
1K = 1024 (voor de techneuten)
1m = 1/1000 ste (milli)
1M = 1024K (voor de techneuten)
1M = 1000 x 1000 (voor de reclame/praatjesmakers)

dus 1KB = 8192kb

edit: baud = bits/s ? en normaal wordt er 1 of 2 bits gebruikt voor flowcontrol (start/stop/pariteit) dus om tot effectieve snelheid te komen in Bytes delen door 9 of 10 (bits).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Waarom is de Alcatel SpeedTouch home niet te gebruiken voor TDSL? Bij XS4ALL schijnt het wel te kunnen (Power ADSL). Beide lijntjes worden toch geleverd door BBNed?

Is Cambrium het bedrijf dat TrueServer heeft overgenomen? Hebben ze een eigen website ipv. een verwijzing naar trueserver.nl?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Floor-is
PipoDeClown schreef op 08 oktober 2002 @ 10:01:
Waarom is de Alcatel SpeedTouch home niet te gebruiken voor TDSL? Bij XS4ALL schijnt het wel te kunnen (Power ADSL). Beide lijntjes worden toch geleverd door BBNed?

Is Cambrium het bedrijf dat TrueServer heeft overgenomen? Hebben ze een eigen website ipv. een verwijzing naar trueserver.nl?

Hoho, ze hebben de DSL activiteiten overgenomen, niet het hele bedrijf. Als in: zegmaar helemaal niet, ze doen alleen DSL. :)

Ik moet nu naar klanten, kom vanmiddag weer terug.

Overigens is de ISDN Speedtouch niet te gebruiken, de PSTN weer wel :)

Bericht hierboven

• Korumera
Nou guys wish me luck :) heb net me adsl advanced van planet omgezet naar een pluspakket (houd ik mail adressen) .. en heb me aangemeld voor tweakdsl en dan zie ik het vanzelf wel

• Foxke
  • Niet online
Hoelang duurt het tussen de aanvraag van tweakdsl en de werkelijke levering ervan?

Ik zit er nog heel sterk over te denken om het te nemen, alleen dan ben ik mijn xs4all e-mail adressen, mijn ip (hostname) en mijn 50 mb webspace kwijt :(

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Foxke schreef op 08 oktober 2002 @ 19:16:
Ik zit er nog heel sterk over te denken om het te nemen, alleen dan ben ik mijn xs4all e-mail adressen, mijn ip (hostname) en mijn 50 mb webspace kwijt :(
Je huidige ADSL-abo om laten zetten naar standaard dial-up abo? Kost je 14 euro per maand extra, en het is geen oplossing voor je ip/hostname-probleem, maar toch...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• JvS
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

strlen schreef op 07 oktober 2002 @ 21:44:
[...]

Als ze het niet zeggen, zegt het ook weer genoeg :)
Maar ik vind het eigenlijk wel een belangrijk punt, providers als xs4all e.d. hebben zichzelf allang betrouwbaar bewezen.. en dat lijkt me voor een opstartend bedrijf een moeilijk punt.

geen idee, maar ga er maar vanuit dat ze hier zo ongeveer de meest kritische klanten zullen hebben en dat ze dat ook best weten... Tweakers zijn altijd de meest kritische (en soms irritantste) klanten die je hebt, nu heb je alleen maar tweakers...

Ik denk dat zij dat zich ook wel realiseren... Maar er staat ook het eea in de algemene voorwaarden zag ik

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Foxke
  • Niet online
Moartn schreef op 08 oktober 2002 @ 19:33:
[...]

Je huidige ADSL-abo om laten zetten naar standaard dial-up abo? Kost je 14 euro per maand extra, en het is geen oplossing voor je ip/hostname-probleem, maar toch...
Dan kan ik net zo goed power adsl van xs4all nemen

Anoniem: 9801

waarom is www.tweakdsl.nl down?

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 16:08
Down? doet het hier gewoon hoor

• Floor-is
787B: Omdat je DNS achterloopt?

Bericht hierboven

He Floris. Komt er nu nog wat meer info op www.tweakdsl.nl ? Er zijn nog steeds een hoop vragen onbeantwoord. Ik neem aan dat je inmiddels zelf wel weet welke. Ik ga met mijn studentenhuis binnenkort een 7800/512 lijn aanvragen en dat doe ik natuurlijk graag bij TweakDSL, maar zoals het er nu voorstaat.........

/edit: ik zou haast aanbieden om die info zelf gratis op die site te pleuren. Ben zo damn benieuwd. :P

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Begrijp ik het goed dat dat ultra abonnement gepaard gaat met een datalimiet van 5 gyg??

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

PipoDeClown schreef op 08 oktober 2002 @ 10:01:
edit:
jezelf quoten is stupid :)

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Dinictus schreef op 09 oktober 2002 @ 18:40:
Begrijp ik het goed dat dat ultra abonnement gepaard gaat met een datalimiet van 5 gyg??
wat je homepage aan verbruikt uiteraard

Dinictus schreef op 09 oktober 2002 @ 18:40:
Nee, die 5 Gig is waarschijnlijk dataverkeer van en naar je gratis webruimte. Voor het dataverkeer over je eigen lijn geldt volgens mij een fair use policy, toch?
Maak die site eens wat duidelijker mensen!!!!! Zo kan ik niet beslissen! Jullie hebben een advertentie van een vierkante meter staan op de frontpage! De mensen die hierop klikken (computernerds) verwachten méér info dan dit. Van vaste ips, tot fup/limiet, tot overboekingsgetal, emailopties, systeemservice vs. inbellen, etc, etc, etc, etc. Doe dat eens!

• Anoniem: 45142
  • Niet online
wat kost zo`n extra lijn dan :?
en kan je dan relatief snel adsl over bbned krijgen :?

@home is ook niet alles..

en 8mbit downstream max schopt kont op 3.8 max

Volgende week is de site met meer informatie aangevuld. We hebben een aardige set van vragen die gesteld zijn.

Voor het dataverkeer: De limiet geld alleen voor de homepage, voor de verbindingen geld een fairuse policy en die eindigd zeker niet bij 5 gig.

We hebben bij bbned nagevraagd omtrend de Speedtouch modems. Hun antwoord was dat alleen de analoge PSTN / Ethernet versies goed werken met het bbned netwerk.

• PcDealer
  • Laatst online: 15:15

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom is design van www.tweakdsl.nl nu van Antonisweb en niet meer meneer Aarninkhof?

[Voor 0% gewijzigd door PcDealer op 09-10-2002 23:57. Reden: Typo]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Aikon
  • Niet online
Maar bij 50GB?

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Anoniem: 67287 schreef op 09 oktober 2002 @ 23:33:
We hebben bij bbned nagevraagd omtrend de Speedtouch modems. Hun antwoord was dat alleen de analoge PSTN / Ethernet versies goed werken met het bbned netwerk.
Dat verlaagt de drempel weer een beetje.
* Anoniem: 1369 heeft xs4all en zal toch niet zo snel overstappen met zn isdn lijntje :P

• Floor-is
XS4ALL zal beginnen met de verwerking van een kleine groep van 50 aanvragen om het orderproces te optimaliseren. Op dit moment is het alleen mogelijk Power ADSL aan te vragen voor een analoge telefoonlijn. ISDN zal later volgen. Het product is alleen verkrijgbaar in een doe-het-zelf variant; een monteur inschakelen is niet mogelijk. Gaat u binnenkort verhuizen, dan raden wij u aan te wachten met aanvragen tot u op het nieuwe adres woont. Er zijn namelijk hoge kosten verbonden aan het verhuizen van de verbinding.
* Floor-is gaat weer proberen te slapen nu :)

Bericht hierboven

• Floor-is
PcDealer schreef op 09 oktober 2002 @ 23:35:
Waarom is design van www.tweakdsl.nl nu van Antonisweb en niet meer meneer Aarninkhof?

Omdat Aarninkhof de scripts had gemaakt en die nu niet meer worden gebruikt.

Bericht hierboven

Anoniem: 67287 schreef op 09 oktober 2002 @ 23:23:
Volgende week is de site met meer informatie aangevuld.
[...]
Good! Ik ben benieuwd.
Trouwens, de advertentie op de frontpage wordt bij mij niet geladen als ik schermresolutie 1152x864 gebruik. Bij 800x600 en 1024x768 wel :?

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik neem inderdaad aan dat als je die ultra lijn krijgt waar je mogelijk 1Mb/s mee kan draaien dat je dan geen limiet van 5 gyg aan je broek krijgt. voor zo'n ultra abbo zou een faire limiet denk ik rond de 100 gyg/maand liggen ofzo.

Wat denken jullie dat fair is?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee