4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 24047
Nu is er dus nog steeds geen duidelijke limiet, ik denk dat dit dus veel tweakers tegenhoudt over te gaan naar Tweakdsl.Anoniem: 67287 schreef op 09 oktober 2002 @ 23:23:
Volgende week is de site met meer informatie aangevuld. We hebben een aardige set van vragen die gesteld zijn.
Voor het dataverkeer: De limiet geld alleen voor de homepage, voor de verbindingen geld een fairuse policy en die eindigd zeker niet bij 5 gig.
Als er wel een duidelijke limiet is gaan die mensen weer lopen zeuren dat die te laag is... Wat is er nou zo moeilijk aan fair-use?Anoniem: 24047 schreef op 10 oktober 2002 @ 14:33:
[...]
Nu is er dus nog steeds geen duidelijke limiet, ik denk dat dit dus veel tweakers tegenhoudt over te gaan naar Tweakdsl.
De islam kan uw vrijheid schaden
512/256 -> 15Gb
1024/512 -> 35Gb
2048-8192/512 -> 80GB
Kan je bij TweakDSL extra vaste ip adressen nemen? Bij Eweka kan je max 3 extra nemen, echter ben ik geinteresseert in 4 extra ip adressen. Eweka rekent per extra ip adres 2 euro extra per maand.
En gaat TweakDSL ook werken met IPv6 adressen, wat mij erg interessant lijkt????
TweakDSL gaat nog niet met IPv6 werkenSa1 schreef op 11 oktober 2002 @ 20:32:
Aangezien mijn draadje gesloten was, zou ik het hier willen vragen.
Kan je bij TweakDSL extra vaste ip adressen nemen? Bij Eweka kan je max 3 extra nemen, echter ben ik geinteresseert in 4 extra ip adressen. Eweka rekent per extra ip adres 2 euro extra per maand.
En gaat TweakDSL ook werken met IPv6 adressen, wat mij erg interessant lijkt????
Heb ik in een post op de frontpage gelezen dacht ik
Ik bedoel meer, willen ze het op korte termijn wel gaat ondersteunen, dan weet ik namelijk of ik moet upgraden naar WinXP of nietFoxke schreef op 11 oktober 2002 @ 21:38:
[...]
TweakDSL gaat nog niet met IPv6 werken
Heb ik in een post op de frontpage gelezen dacht ik
Dan mogen jullie mij uitleggen waar die 250 euro KORTING vandaan komen!Super DSL actie nu ruim € 250,- korting op de eenmalige kosten
Bestel nu TweakDSL en betaal slechts € 195,- voor de setup kosten en een modem. Deze actie loopt tot en met 31 oktober 2002. Schrijf je snel in!
XS4all actie: aansluitkosten + modem voor 99,95 euro.
Planet Internet: aansluitkosten a 73,04 euro en modem gratis
Wanadoo (als duurste van het rijtje Zonnet, Tiscali, XS4all, Planet, XS4all): aansluitkosten + modem voor 174,03 euro...
Dat komt omdat de door jou genoemde ISP's werken via het 'ADSL van KPN'-netwerk. TweakDSL werkt via BBNed. Hoe het precies zit weet ik niet, maar schijnbaar wil BBNed een hoger bedrag dan KPN, ws omdat BBNed kpn moet betalen voor het porteren.thebill schreef op 12 oktober 2002 @ 19:20:
[...]
Dan mogen jullie mij uitleggen waar die 250 euro KORTING vandaan komen!
Wanadoo (als duurste van het rijtje Zonnet, Tiscali, XS4all, Planet, XS4all): aansluitkosten + modem voor 174,03 euro...
![]()
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Zonder 'korting' zou de aanlegkosten en modem dus 195 + 250 = 445 euro zijnthebill schreef op 12 oktober 2002 @ 19:20:
Dan mogen jullie mij uitleggen waar die 250 euro KORTING vandaan komen!
Dus ik zet ook mijn vraagtekens bij de berekening van deze korting.
Dat wordt allemaal door de opta geregeld, KPN kan echt niet zoveel vragen als ze willen.Wolfensteijn schreef op 13 oktober 2002 @ 13:06:
Elke provider die via BBned ADSL aanbied vraagt zulke aansluit kosten. Komt omdat de KPN zoveel vraagt aan andere partijen om in hun centrales te komen.
Anoniem: 65844
Precies, deze prijs is allesbehalve reeel. Ik vraag me dan ook af wat de prijsindicatie word nadat de actie is afgelopen.sewer schreef op 13 oktober 2002 @ 13:05:
[...]
Zonder 'korting' zou de aanlegkosten en modem dus 195 + 250 = 445 euro zijnIk heb nog nooit een provider gezien die er zoveel voor vraagt, dat zou de mensen meteen wegjagen.
Dus ik zet ook mijn vraagtekens bij de berekening van deze korting.
Dat zijn de normale aansluitkosten (buiten acties om) van cistron dus... Met een goedkoop modem kom ik dan uit op 400 euro... Kijk de volgende keer eens op een website voordat je onzin gaat lopen blaten.(1) Aan alle abonnementen zijn eenmalige set-upkosten verbonden van € 238,- (incl. BTW.) Voor deze kosten:(2) Verder dient u te beschikken over een DSL-modem. Cistron levert het volgende modems:
- regelen wij de omzetting van uw telefoonlijn van KPN Telecom naar Cistron Broadband
- regelen wij uw verbinding in en testen wij uw DSL-verbinding.
- Allied Data Copperjet Ethernet versie a € 175,- .
- E-tech ISDN/ADSL modem/router a € 209,- .
Anoniem: 16536
Gelukkig iemand die wel weet hoe het werktJvS schreef op 13 oktober 2002 @ 17:39:
http://www.cistron.nl/node.php?id=34
[...]
Dat zijn de normale aansluitkosten (buiten acties om) van cistron dus... Met een goedkoop modem kom ik dan uit op 400 euro... Kijk de volgende keer eens op een website voordat je onzin gaat lopen blaten.
Lijkt me trouwens niet verkeerd, een TweakDSL aansluiting met de aansluitkosten van een simpel KPN lijntje
Tel daarbij een goed ADSL modem op (de E-Tech modem/switch die via TweakDSL wordt geleverd bijvoorbeeld) dan zit je ook aan de 375 Euro!Beste heer ********,
Bedankt voor uw e-mail.
Bij het invullen van de ADSL aanvraag op onze website komt u de vraag tegen, welke apparatuur u wilt hebben.
De keus die u dan zou moeten maken is een aansluiting 'zonder' modem.
De kosten hieraan verbonden zijn euro 79,03 incl btw.
Wij hebben van KPN niet de mogelijkheid gekregen om een aansluiting zonder splitter te doen.
De prijs van 99,95 is tijdelijk daarna wordt de prijs weer 174,03.
Als u nog verdere vragen hebt willen wij die graag voor u beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
1e lijn Sales
XS4ALL INTERNET BV
Zit trouwens nu met spanning op mijn modempje en TweakDSL accountje te wachten
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Anoniem: 59086
niet dat ik jou nou wil pakken hoor. Maar ik lees dit topic, en je schopt alleen maar tegen mensen aan met irritante opmerkingen. Dit was deze week ook al het geval in internet & telefonie. Zou jij je niet eens als een modje gaan gedragen en een beetje normaal doen
Sommige mensen worden wel eens moe van vragen die al 2383020 keer gesteld zijn en van mensen die niet de moeite nemen om ZELF te lezen en ZELF dit soort dingen uit te zoeken.Anoniem: 59086 schreef op 14 oktober 2002 @ 20:22:
[...]
niet dat ik jou nou wil pakken hoor. Maar ik lees dit topic, en je schopt alleen maar tegen mensen aan met irritante opmerkingen. Dit was deze week ook al het geval in internet & telefonie. Zou jij je niet eens als een modje gaan gedragen en een beetje normaal doen
De islam kan uw vrijheid schaden
tuurlijk, 1x kan ik me dit voorstellen. Maar als bovenstaande persoon zich als mod niet in kan houden moet hij een ander baantje zoeken. De sfeer wordt er zo niet beter opWokschotel schreef op 14 oktober 2002 @ 20:27:
[...]
Sommige mensen worden wel eens moe van vragen die al 2383020 keer gesteld zijn en van mensen die niet de moeite nemen om ZELF te lezen en ZELF dit soort dingen uit te zoeken.

valt me alleen maar op omdat het van de week ook al raak was........
Aannames zijn fataal.
Het Alcatel speedtouch modenm (ISDN) heeft een chipset die niet goed samenwerkt
met de DSLAM's van bbned. Een flash upgrade helpt hier niet veel bij.
Bericht hierboven
Anoniem: 59086 schreef op 14 oktober 2002 @ 21:08:
[...]
tuurlijk, 1x kan ik me dit voorstellen. Maar als bovenstaande persoon zich als mod niet in kan houden moet hij een ander baantje zoeken. De sfeer wordt er zo niet beter op
valt me alleen maar op omdat het van de week ook al raak was........
Het valt mij anders ook tegen dat er zo veel mensen zo slecht lijken te lezen.
Ik krijg nog steeds met regelmaat vragen waarom wij wel 2+Mbit kunnen bieden via ADSL van KPN (Mxstream) en anderen niet bijvoorbeeld. KPN heeft heel andere voorwaarden, heel andere technieken en heel andere apparatuur in gebruik.
Het is dus belangrijk dat men beseft dat het niet KPN is, dat er andere maatregelen getroffen moeten worden wat betreft aansluiting en dat hier ook andere kosten mee zijn gemoeid. Daarnaast is er andere apparatuur nodig, wat ook een ander prijskaartje draagt.
Bericht hierboven
netjes dat je excuses maakt.JvS schreef op 14 oktober 2002 @ 22:58:
Bij deze had ik het totaal verkeerd begrepen, ik heb die poster mijn excuses aangeboden. Toppertje, jou heb ik een keer aangepakt ja, omdat je weer totaal zat te trollen met je "pas maar op met wat je zegt, straks wordt je geband omdat je kritisch bent op tweakdsl"...
En jsv, ik heb het natuurlijk niet eens over dat incident (al sta ik nog achter mijn uitspraak)
maar over een vraag met adsl, waar je precies zo reageerde als hierboven. maar goed, forget it
strlen schreef op 14 oktober 2002 @ 23:09:
Hmm.. het is zeker niet mogelijk TweakDSL te nemen als je telefoon via de kabel gaat he?
neej helaas moet je nog steeds een werkende telefoonlijn hebben voordat je adsl aan kan vragen. Dat is echt ZOOOO'n loze regel, maar anders levert kpn die lijn gewoon niet meer. Helemaal leuk is het als je in een regio woont waar geen linesharing beschikbaar is, dan moet je een extra telefoonlijn aanvragen, waar je een jaar aan vast zit en dan kan je daar niet eens over bellen...
je kan 'm na een jaar tenminste nog wel opzeggen, dat scheelt alweer. Dat kan bij kpn-adsl ook niet, dan wordt gewoon keihard ook je adsl gesloopt

* JvS beseft zich dat hij voor het geld dat er in het huis nu betaald wordt voor kpn-adsl basic + kpn lijn ook een tweakdsl 1024/512 kan liggen
Ik heb het aangevraagd en meot zeggen dat service tot nu toe echt super is ook qua mail enzo .. netjes worden alle vragen zo snel omgelijk beantwoord. . en ze probere me downtime zo kort mogelijk te hoduen..
Floris: overtuig mij eens, waarom zou ik TweakDSL nemen?
PcDealer schreef op 09 oktober 2002 @ 23:35:
Waarom is design van www.tweakdsl.nl nu van Antonisweb en niet meer meneer Aarninkhof?
"Mijn" teksten en scripts mogen gewoon voor TweakDSL gebruikt worden (ook zonder vermelding oid).Floris schreef op 10 oktober 2002 @ 01:56:
Omdat Aarninkhof de scripts had gemaakt en die nu niet meer worden gebruikt.
Toch leuk dat het opgemerkt is. Overigens is het Aarninkhoff met dubbel F (à la www.dubbelf.com/poll
Toendertijd zijn een een aantal zaken "niet soepel verlopen". Met één partij die zich dedicated bezighoudt met de TweakDSL producten, bijgestaan door T.net op het marketingtechnisch aspect, is er een veel stevigere basis.
De fundamenten voor het product zijn goed. De historie minder, maar die biedt Cambrium juist de gelegenheid om TweakDSL 2.0 goed te profileren en daar maken ze, aan de reacties op GoT te merken, gretig gebruik van door snel te reageren op vragen, email, etc.
Persoonlijk wens ik T.net en Cambrium veel succes met TweakDSL. Ik heb er vertrouwen in en dat vertrouwen wil ik uitspreken langs deze weg én door mij zelf aan te melden voor TweakDSL (mijn vragenlijstje is reeds per mail verzonden).
512 up zou een hele verbetering worden. eDonkey én zelf hosten is een combinatie die geduld vraagt van bezoekers
Als jullie het lukt om tweakers tevreden te krijgen én het financieel verantwoord te houden, dan kan het gewoon niet anders dan een succes worden. Ik kan me geen lastigere klanten voorstellen dan tweakers
ff niets
Ben wel benieuwd eigk
* Foxke gaat vanavond aanvragen
Neem nou een povider als Eweka, die bied ook DSL via bbnedvoor ongeveer hetzelfde prijs als TDSL. alleen zijn de snelheden een stuk hoger. Men kan bijv 650kb/s + halen terwijl je met TDSL niet boven de 400kb/s + komt (van wat ik gezien/gehoord heb).
misschien heb ik het fout, maar mocht het wel zo zijn wil ik toch wel weten waarom.
add:
PS, waarom staat TDSL niet in deze speedtest: www.speedtest.nl/Ranglijsten
vrijwel alle andere (bbned) poviders staan erbij.
Hoezo niet boven de 400 uitkomen?FMS schreef op 15 oktober 2002 @ 19:14:
Ik zit erover te twijfelen, TDSL heeft veel te bieden. Aan de andere kant is TDSL vrij jong, er is zelfs geen helpdesk als ik het goed heb. Opzicht geen ramp maar ik hoor ook matige verhalen over de snelheden.
Neem nou een povider als Eweka, die bied ook DSL via bbnedvoor ongeveer hetzelfde prijs als TDSL. alleen zijn de snelheden een stuk hoger. Men kan bijv 650kb/s + halen terwijl je met TDSL niet boven de 400kb/s + komt (van wat ik gezien/gehoord heb).
misschien heb ik het fout, maar mocht het wel zo zijn wil ik toch wel weten waarom.
add:
PS, waarom staat TDSL niet in de deze speedtest: www.speedtest.nl/Ranglijsten
quote van een post van floris in het frontpage topic:
Gemiddeld dus zo'n 600 á 700 kb/s denk ikWat die problemen betreft:
Tweakers en TrueServer hebben veel aandacht besteed aan het gemis van snelheid, we hebben BBned meerdere malen verzocht onderzoek te doen naar de problemen die wij ondervonden, helaas bleef dit zonder resultaat.
Toen Cambrium de diensten gedeeltelijk overnam, hebben ze nogmaals contact opgenomen met BBned, via een bekende binnen de BBned organisatie zijn we er toen achter gekomen dat een verbinding bij BBned niet op 100Mbit full duplex stond, maar op 10Mbit half dulpex. Erg slordig en erg onfortuinlijk, maar gelukkig nu wel aangepakt. Ook mijn snelheiden zijn drastisch verbeterd, van zo'n 400k/s maximaal naar ruim 800k/s maximaal. (Downstream, upstream bleef ongeveer 54k/s)
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Glival schreef op 15 oktober 2002 @ 11:17:
Ik heb wel interesse in TweakDSL, maar ik heb met xs4all een hostname bij m'n vaste ip (mag-je-zelf-kiezen-en-veranderen.xs4all.nl) en bSMTP; biedt TweakDSL dit ook aan, of heeft TweakDSL de intentie dit in te nabije toekomst te gaan doen?
Floris: overtuig mij eens, waarom zou ik TweakDSL nemen?
Eigen hostname bij xs4all hardstikke leuk, kan je bij xs4all ook je eigen domeinnaam aan je IP koppelen? Nee, bij ons wel
Bericht hierboven
Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent, maar hopelijk kan je je ook voorstellen dat we hierover geen uitspraken doen. Onze concurrenten willen het ook wel graag weten en het lijkt me nu niet diret slim om ze het gewoon te vertellenFoxke schreef op 15 oktober 2002 @ 16:22:
Hoeveel gebruikers heeft tweakDSL nu eigenlijk?
Ben wel benieuwd eigk
* Foxke gaat vanavond aanvragen
Toppie!
Bericht hierboven
Nofi, maar als je ergens een domeintje regged en hun dns kan gebruiken kun je 'm zo naar je IP laten verwijzen hoor.Floris schreef op 16 oktober 2002 @ 12:38:
[...]
Eigen hostname bij xs4all hardstikke leuk, kan je bij xs4all ook je eigen domeinnaam aan je IP koppelen? Nee, bij ons wel
Er is wel een helpdesk, die was er niet, maar is er nu wel, dat is juist een van de grootste verbeteringen t.o.v. de eerste poging die is gedaan.FMS schreef op 15 oktober 2002 @ 19:14:
Ik zit erover te twijfelen, TDSL heeft veel te bieden. Aan de andere kant is TDSL vrij jong, er is zelfs geen helpdesk als ik het goed heb. Opzicht geen ramp maar ik hoor ook matige verhalen over de snelheden.
Ik kan beter geen uitspraken doen over onze concullega's, maar ik kan je vwel laten zien dat mijn verbinding sneller is dan jij denktNeem nou een povider als Eweka, die bied ook DSL via bbnedvoor ongeveer hetzelfde prijs als TDSL. alleen zijn de snelheden een stuk hoger. Men kan bijv 650kb/s + halen terwijl je met TDSL niet boven de 400kb/s + komt (van wat ik gezien/gehoord heb).

We hebben snelheidsproblemen gekend omdat er een verbinding niet was geconfigureerd zoals het moest, wat overigens buiten ons netwerk plaatsvond (bij BBned dus). Een verbinding op 100Mbit Full Duplex is nu eenmaal sneller dan op 100Mb Half Duplex.misschien heb ik het fout, maar mocht het wel zo zijn wil ik toch wel weten waarom.
Ik sta er wel tussen, maar alleen met metingen toen we nog snelheidsproblemen hadden.add:
PS, waarom staat TDSL niet in deze speedtest: www.speedtest.nl/Ranglijsten
Even een test gedaan:
Voorbeeld download van xs4all:Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Oct 16 2002 om 12:44:34 UTC+0200)
Download : 363.5 KByte/sec
Upload : 49.6 KByte/sec
Connection : 768.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

Ik merk trouwens dat als ik met 1 thread download ik tussen de 300 en 400kB/s haal, als ik er meerdere gebruik kom ik tussen de 600 en 850 uit... (Afhankelijk van de host)
Heb ik je zo weer een beetje op weg geholpen?
[edit]
UltraDSL op Speedtest.nl
ProDSL op Speedtest.nl
Bericht hierboven
DJSmiley schreef op 16 oktober 2002 @ 12:40:
[...]
Nofi, maar als je ergens een domeintje regged en hun dns kan gebruiken kun je 'm zo naar je IP laten verwijzen hoor.
None taken, maar het is toch anders dan:
'mag-je-zelf-kiezen-en-veranderen.tweakdsl.nl' (wat overigens ook zeer binnenkort mogelijk is)
Bericht hierboven
Heb ik er nou overheen gelezen of is er idd niet echt een duidelijke FUP? Ik zou graag van Daniel of Floris een getalletje willen horen, waarvan zij denken dat het schappelijk is. Zoiets is altijd prettig om te weten.
Wat ik trouwens in de voorwaarden van TDSL zag, is dat je, zoals altijd, geen warez mag aanbieden enzo.. je mag wel services draaien.
Wat gebeurt er nu als ik een pubje ga fillen? Of als ik een FTP server draai waar ook DivX op staan bijv.?
Nu heb ik zojuist het aanvraag formulier ingevuld maar er staat niets over een splitter/linesharing, wat ik erg jammer zou vinden. Ik wil namelijk graag mijn huidige telefoonnummer behouden.
Moet ik zelf een splitter kopen? is toch iets van 39 euro? Of is het gewoon niet mogelijk?
Mocht het wel kunnen zet ik straks nog m'n handtekening en fax het door, heb ook een mailtje gestuurd naar info@tweakdsl.nl, in de hoop dat ik een snelle reply krijg, misschien krijg ik hier eerder reply.
Wil het zo snel mogelijk aanvragen \o/.. can't hardly wait
of ben ik nu erg ongeduldig
[ Voor 0% gewijzigd door Sa1 op 16-10-2002 15:02 . Reden: kleine toevoeging ]
Je kunt zeer binnenkort een installatiemeneer er bij bestellen tegen een zeer nette prijs. Ik kom het niet doen, kans is dat er dan meer stuk gaat dan je lief is namelijksaviour schreef op 16 oktober 2002 @ 13:54:
Zodra ik weer wat meer geld heb zal ik overwegen om TDSL te nemen (mits Floris het komt installeren).
Een FUP is altijd onduidelijk, maar hou ook maar vast aan de oude getallen, die staan hier nog wel ergens in de thread.Heb ik er nou overheen gelezen of is er idd niet echt een duidelijke FUP? Ik zou graag van Daniel of Floris een getalletje willen horen, waarvan zij denken dat het schappelijk is. Zoiets is altijd prettig om te weten.
Merken wij dat?Wat ik trouwens in de voorwaarden van TDSL zag, is dat je, zoals altijd, geen warez mag aanbieden enzo.. je mag wel services draaien.
Wat gebeurt er nu als ik een pubje ga fillen? Of als ik een FTP server draai waar ook DivX op staan bijv.?
We hebben geen packetsniffer ofzo, dus ach
Bericht hierboven
Linesharing doen we standaard, tenzij je expliciet vermeld dat je het niet wilt kan je dus gewoon blijven bellen. Ook wordt een splitter standaard meegeleverd, het leek ons een logisch gevolg van het aanvragen van een DSL-verbindingSa1 schreef op 16 oktober 2002 @ 14:40:
Nu heb ik zojuist het aanvraag formulier ingevuld maar er staat niets over een splitter/linesharing, wat ik erg jammer zou vinden. Ik wil namelijk graag mijn huidige telefoonnummer behouden.
Nee hoeft nietMoet ik zelf een splitter kopen? is toch iets van 39 euro? Of is het gewoon niet mogelijk?
Ik weet niet hoe druk het nu is bij de mensen die die mails opvangen, maar ik voorzie je iig alvast van een antwoordMocht het wel kunnen zet ik straks nog m'n handtekening en fax het door, heb ook een mailtje gestuurd naar info@tweakdsl.nl, in de hoop dat ik een snelle reply krijg, misschien krijg ik hier eerder reply.
Beetje wel, maar dat ben ik ook hoorWil het zo snel mogelijk aanvragen \o/.. can't hardly wait
of ben ik nu erg ongeduldig
Bericht hierboven
Ik ga even kijken of ik in mijn huis (6903 EC)TweakDSL kan krijgen zonder dat ik een aparte telefoonlijn moet aanleggen. Ik heb daar zeer weinig verstand van nml.
Als je linesharing gebruikt gaan je TDSL en Tel. toch over dezelfde lijn en kan je gewoon beide tegelijk gebruiken?
Edit: Ahaa, volgens TDSL.nl kan ik de spraakdiensten van KPN op dezelfde lijn behouden. Dat betekent dus dat ik tegelijkertijd kan internetten en bellen op de bestaande lijn die nu in mijn huis ligt? Dus dat ik dalijk alleen maar een modempje etc. hoef te installeren, paar kabeltjes leggen en klaar is sav?
correctsaviour schreef op 16 oktober 2002 @ 16:29:
Edit: Ahaa, volgens TDSL.nl kan ik de spraakdiensten van KPN op dezelfde lijn behouden. Dat betekent dus dat ik tegelijkertijd kan internetten en bellen op de bestaande lijn die nu in mijn huis ligt? Dus dat ik dalijk alleen maar een modempje etc. hoef te installeren, paar kabeltjes leggen en klaar is sav?
Oeh, netjes.
Nu klinkt het wel erg aanlokkelijk. Aangezien ik gestopt met roken ben en ik van dat geld een UltraDSL aansluiting kan betalen
Hmmm!
Eens overleggen thuis, betreffende de aansluitkosten etc.
Edit: * saviour heeft echt nog nooit een andere verbinding gebruikt dan kabel.
De modem wordt aangesloten op de telefoonlijn, die niet op mijn kamer ligt (
Maar gaat er daarna gewoon UTP in die modem enzo? Dan hoef ik nml geen kabels te verleggen en dat zou wel erg prettig zijn!
Altijd leuk nieuws om te lezen
Geen probleem, ik heb er niet altijd tijd voor en met TweakDSL 1.0 was het soms ook echt hopeloos, dat is gelukkig nu wel anders
Dat hoeft meestal niet, je kan gebruik maken van zogenaamde 'linesharing' wat betekent dat je zowel spraak als DSL over dezelfde koperdraadjes krijgtIk ga even kijken of ik in mijn huis (6903 EC)TweakDSL kan krijgen zonder dat ik een aparte telefoonlijn moet aanleggen. Ik heb daar zeer weinig verstand van nml.
CorrectAls je linesharing gebruikt gaan je TDSL en Tel. toch over dezelfde lijn en kan je gewoon beide tegelijk gebruiken?
Jup!Edit: Ahaa, volgens TDSL.nl kan ik de spraakdiensten van KPN op dezelfde lijn behouden. Dat betekent dus dat ik tegelijkertijd kan internetten en bellen op de bestaande lijn die nu in mijn huis ligt? Dus dat ik dalijk alleen maar een modempje etc. hoef te installeren, paar kabeltjes leggen en klaar is sav?
[quote]saviour schreef op 16 oktober 2002 @ 17:01:
[...]
Oeh, netjes.
Nu klinkt het wel erg aanlokkelijk. Aangezien ik gestopt met roken ben en ik van dat geld een UltraDSL aansluiting kan betalen :D[/qoute]
Ik moet ook stoppen, stinkdingen, maarja verslaafd he? Hoezo offtopic?
Die vallen op zich wel mee, maar ik kan me voorstellen dat het een flinke brok geld is als je eigenlijk al een verbinding hebt liggen die 'zo ongeveer' werktHmmm!
Eens overleggen thuis, betreffende de aansluitkosten etc.
Ikke wel, heb die kabel-troep gehad van Casema, daarna MXstream via WorldOnline (later dus Tiscali) en toen/nu dus TweakDSL UltraEdit: * saviour heeft echt nog nooit een andere verbinding gebruikt dan kabel.
Jah in het modem steek je gewoon Cat5 en die trek je naar je kamer toe.De modem wordt aangesloten op de telefoonlijn, die niet op mijn kamer ligt () dus dat wordt beneden, mbv de splitter. Ja, easy
Maar gaat er daarna gewoon UTP in die modem enzo? Dan hoef ik nml geen kabels te verleggen en dat zou wel erg prettig zijn!
Eventueel neem je er een routertje bij waarin al een hubje zit, dan kan je meerdere computers aansluiten. Deze kan je er gelijk al bij bestellen als je wilt
Bericht hierboven
* saviour is tevreden.
Ik draai nu al een Debian servertje onder mijn Chello verbinding en dat werkt goed. Ik neem aan dat het onder TDSL nog steeds goed werkt dus een routertje is niet echt nodig
De maandelijkste kosten zullen wel op te brengen zijn lijkt me, ik de helft en mijn ouders de helft (nu ik gestopt ben met roken zou ik het zelfs in mijn eentje kunnen betalen
Verder zijn het slechts voordelen:
- Internet / bellen tegelijk.
- Services / sharing toegestaan.
- Zeer snelle down- en upstream.
- Ik weet waar ik kan zeuren als het niet werkt
- Nog steeds een vast ip
Verder weet ik het even niet uit mijn hoofd. Het enige probleem is wel, dat als " ik" besluit om TDSL te nemen, dat de actie dan waarschijnlijk al wel voorbij is, dan moet ik meteen 250 euro meer neerleggen he?
Als ik overigens een modem mag aanraden, dan doe ik bij deze de alcatel speedtouch510, dat is een modem van 190 euro, waar je standaard meerdere pc's op aan kan sluiten omdat er een router inzit. Je hoeft op de PC alleen maar een ip in te stellen, een DNS en een gateway in te vullen (ip van de modem, 10.0.0.138) en je modem maakt zelf de connectie. Een hubje ertussen en je hebt meerdere pc's op internet.
Bij de routershop.nl kost-ie in elk geval 190 euro. Dat scheelt weer gedoe met internet delen, vpn verbindingen (zoals met dat oude modem) en msn filetransfers die niet werken (zoals met een getweaked modem).. Dat ding is wel een fijne, vind ik
Hij is alleen pas leverbaar vana 11-11-2002.

Voordelen voor mij zouden zijn:
- Hogere upload
- Services draaien toegestaan
- Reverse DNS naar domein
- Hopelijk stabieler dan Chello van tijd tot tijd hier
Nadelen:
- Lagere download
- €5 per maand meer tov kabel (maar dat mag geen naam hebben)
- Aansluitkosten
Zouden jullie niet een extra korting kunnen geven voor een arme scholier
maar tis hier niet beschikbaar
https://wren.co/join/Devian
Die eenmalige kosten zijn even lastig, maar ik denk dat ik je daar niet bij kan helpen, je moet het de moeite vinden en ik denk ook dat je de voordelen die je ziet hier in zou moeten laten meewegen. Ik heb nog het oude aansluittarief moeten betalen van 200Euro exclusief BTW en jah dat was ook even slikken, maar ik ben echt ontzettend blij dat ik het heb gedaan.
Bericht hierboven
Zit ik ook nog over te aarzelen.. ProDSL is een stuk beter, maar ook toch 20 euro per maand duurder dan mijn huidige kabel (Chello), al zijn de aansluitkosten dan lager. De laagste variant heeft ongeveer dezelfde prijs als kabel, maar heeft hogere aansluitkosten en upload is toch ook wel iets om rekening mee te houden. Ik denk er over na, maar geef je goede kans dat je een aansluiting tegemoet kunt zienFloris schreef op 16 oktober 2002 @ 19:26:
Kjev: Jij gaat voor de ProDSL denk ik? Die is 1Mbit en heeft derhalve een lagere download dan Chello en @home, maar hoger dan Casema (en zeelandnet, maar dat weet ik eik niet).
Had ik ook niet verwacht hoorDie eenmalige kosten zijn even lastig, maar ik denk dat ik je daar niet bij kan helpen
Als je goed naar de voorwaarden kijkt van elke ISP, dan zul je bemerken dat niemand dit zal toestaan. Ze zullen je er dus niet op controleren, wel als er een abusemail komt van één of andere instelling (bijvoorbeeld de RIAA of MPAA).saviour schreef op 16 oktober 2002 @ 13:54:
Wat ik trouwens in de voorwaarden van TDSL zag, is dat je, zoals altijd, geen warez mag aanbieden enzo.. je mag wel services draaien.
$UltraDSL_aanvraagen++;
ff niets
Ja, klopt.A3-D schreef op 16 oktober 2002 @ 19:38:
Als je goed naar de voorwaarden kijkt van elke ISP, dan zul je bemerken dat niemand dit zal toestaan. Ze zullen je er dus niet op controleren, wel als er een abusemail komt van één of andere instelling (bijvoorbeeld de RIAA of MPAA).
Ik wilde weten in hoeverre er bij deze ISP op gelet wordt.
Net zoveel als bij een andere ISP...niet! Het gaat erom dat gebruikers van usenet (of die bewuste maatschappijen) een abusemail zenden naar jouw ISP. Vervolgens stuurt de ISP jou het bericht door omdat de ISP niet verantwoordelijk is voor datgene wat jij al dan niet post. Ik zou me hier dus net zoveel zorgen over maken als over de ISP waar je nu zit....saviour schreef op 17 oktober 2002 @ 10:50:
[...]
Ja, klopt.
Ik wilde weten in hoeverre er bij deze ISP op gelet wordt.
Waar kan ik dit soort dingen lezen op de TweakDSL-site?Floris schreef op 16 oktober 2002 @ 12:38:
[...]
Niet. Ik ben het met je eens dat de informatievoorziening wat betreft dergelijke features en diensten nog wel ietsje beter kanGlival schreef op 17 oktober 2002 @ 23:46:
Waar kan ik dit soort dingen lezen op de TweakDSL-site?
(Overigens heb ik geruchten gehoord dat domein aan IP koppelen bij XS4ALL ook kan.. iets met een taart

Ja, dat kan wel bij xs4all.Floris schreef op 16 oktober 2002 @ 12:38:
[...]
Dutchman heeft het keyserver.org domain die naar z'n XS4ALL mxstream IP wijst, en dat IP wijst ook weer naar keyserver.org.
Bericht hierboven
Anoniem: 42791
Ja, er is wel een mini-update geweest (toch?), maar er staat natuurlijk nog lang niet genoeg op voor een betrouwbare ADSL aanbieder en al helemaal niet voor een waarvan de naam met TWEAK begint.
Ik kan wel weer een opsomming geven van wat er allemaal op di site zou moeten staan, maar ik denk dat jullie het inmiddels zelf wel weten).
Overigens overweeg ik ook om TDSL te nemen, maar ik wil mijn vragen gewoon op de site beantwoord zien en ik weet dat ik niet de enige ben!
(Denk bijvoorbeeld aan de mensen die geen lid zijn van GoT en dus nooit dit topic lezen)
Ik had een aantal vragen en had dezelfde dag op alle vragen een uitstekend antwoord!
TweakDSL 2.0 is nog maar net begonnen. Dat betekent dat ze een hoop werk te verzetten hebben. Ik zou zeggen: Gun ze de tijd om de FAQ langzamerhand te verbeteren, zolang ze voorkomende vragen via mail of telefoon snel afwikkelen
ff niets
Das natuurlijk geen verkopen, he? Je gaat niet de heledag aan de mail hangen om iets over hun product, service en voorwaarden te weten. Dat moet je overzichtelijk van de site kunnen plukken. Anders is de klant zo weer weg.FlipFlap schreef op 20 oktober 2002 @ 11:09:
rubenski: Daarvoor kun je ook vrij eenvoudig een mailtje sturen naar info@tweakdsl.nl
Tevens gaan dat soort vragen ten koste van de kapaciteit van zo'n servicedesk. Die kan beter druk zijn met andere dingen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Juist! Pas die site nou eens aan mensen!!! Zo moeilijk is dat niet hoor. 5 min werk.Room42 schreef op 20 oktober 2002 @ 12:23:
[...]
Das natuurlijk geen verkopen, he? Je gaat niet de heledag aan de mail hangen om iets over hun product, service en voorwaarden te weten. Dat moet je overzichtelijk van de site kunnen plukken. Anders is de klant zo weer weg.
Tevens gaan dat soort vragen ten koste van de kapaciteit van zo'n servicedesk. Die kan beter druk zijn met andere dingen.
In ieder geval heb ik het idee dat TDSL hier méér verkocht wordt dan op www.tweakdsl.nl, maar goed, mailtje is gestuurd.JvS schreef op 20 oktober 2002 @ 17:06:
mail dat dan naar de beheerders en ga dat niet hier zeggen... Hier wordt tdsl niet verkocht, dat doen volgens mij nu een hele andere groep mensen. Mail dat dan even naar ze!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Rubinski: Er wordt aan gewerkt, maar op dit moment heeft het oplossen van bestaande problemen, vergezeld van het verbeteren van de service meer voorkeur.
Bericht hierboven
najah, oktober 2002 is nog niet om.. we blijven positief... \o/
Welke problemen als ik vragen mag? Het geld is bij op 16 oktober afgeschreven maar tot op heden eigenlijk nog geen enkel teken van leven. Heb vorige week vrijdag nog even gebeld en deze week zouden de modems en dergelijke verzonden worden....of is dat het "probleem"??Er wordt aan gewerkt, maar op dit moment heeft het oplossen van bestaande problemen, vergezeld van het verbeteren van de service meer voorkeur.
maar dat zou wel sneller mogen maar dat doet kpn die vind het leuk om mensen te pesten
A3-D schreef op 24 oktober 2002 @ 00:39:
[...]
Welke problemen als ik vragen mag? Het geld is bij op 16 oktober afgeschreven maar tot op heden eigenlijk nog geen enkel teken van leven. Heb vorige week vrijdag nog even gebeld en deze week zouden de modems en dergelijke verzonden worden....of is dat het "probleem"??
Nee, helemaal niet zelfs!
Het is meer dat we de nieuwsserver willen verbeteren, dat we de mailserver nog eens een exra stresstest geven etc. etc.
Levering maken wij ons niet druk om, het ziet er voor zover ik weet naar uit dat het helemaal goed gaat. Natuurlijk kan het zijn dat er een lijn vertraging heeft, maar dat ligt vaker bij KPN dan bij BBned of zelfs bij ons.
Bericht hierboven
Niet dat het een geweldig bedrijf is, maar ze doen het echt niet om te treiteren hoor, er zitten gewoon een aantal wat slomere processen in, die niet zo een twee drie te verbeteren zijn.
(BTW, planet internet helpdesk?

Mmmm tis echt niet te geloven hoe ongeduldig dit overkomt, maar het valt wel mee, zit er alleen al sinds Juli 2002 op te wachten (toen zou het eigenlijk beschikbaar worden).
Edit:
Bijkomend vraagje, heeft tweakdsl ook een statuscheck systeem zeg maar?
want ik heb nog geen officiele bevestiging gehad van tweakdsl dat ik een abbo bij hen heb afgesloten...
[ Voor 0% gewijzigd door Sa1 op 24-10-2002 14:41 . Reden: typo ]
Ik zat nog te twijfelen welk modem erbij te nemen (voor analoog).
- 1 poorts e-tech
- 4 poorts e-tech (+ 35,-)
- telindus router (+ 60,-)
Welke hebben jullie erbij genomen en wat zijn nou eigenlijk de verschillen?
Ik weet inmiddels van TweakDSL vernomen dat het verschil tussen de telindus en de 4 poorts e-tech is, dat er in de 4 poorts e-tech een ingebouwde hub zit. Maar goed, de telindus is duurder, dus ik neem aan dat er nog meer verschillen moeten zijn..
Opvallend veel spel- en stijlfouten voor zo'n klein stukje tekst. Zal mn enthousiasme wel zijn...
Waarom blijft het platte land op het ogenblik ZO VER achter bij de rest van het land? Ik zit hier nog heel zielig op een ISDN lijntje....
ik heb zelf de E-Tech 4 poorts erbij genomen (alleen dan voor ISDN). Goede verhalen over gelezen, goede en up-to-date support, en vergelijkbaar met mijn huidige Draytek Vigor 2200E.Welke hebben jullie erbij genomen en wat zijn nou eigenlijk de verschillen?
Het verbeteren van de nieuwsserver kan geen kwaad, als 'ie zo wordt als Newszilla neem ik een levenslang abonnement bij TweakDSLFloris schreef op 24 oktober 2002 @ 10:32:
[...]
Nee, helemaal niet zelfs!
Het is meer dat we de nieuwsserver willen verbeteren, dat we de mailserver nog eens een exra stresstest geven etc. etc.
Levering maken wij ons niet druk om, het ziet er voor zover ik weet naar uit dat het helemaal goed gaat. Natuurlijk kan het zijn dat er een lijn vertraging heeft, maar dat ligt vaker bij KPN dan bij BBned of zelfs bij ons.
Ik kan dus de bescheiden binnenkort tegemoet gaan zien...kickuh!
Omdat op het platte land alles achterblijft in vergelijking met de steden.Mithrandir schreef op 24 oktober 2002 @ 19:26:
Waarom blijft het platte land op het ogenblik ZO VER achter bij de rest van het land? Ik zit hier nog heel zielig op een ISDN lijntje....
Daarin tegen zijn er op het platte land weer geen parkeer problemen, en is het een stuk rusitiger wonen.
In kleine dorpen is het gewoon niet rendable genoeg om adsl aan te bieden. Enerzijds door te lange aansluitlijnen, anderzijds door te weinig potentieele klanten.
maar wat kost het nou om een telefoon centrle beschikbaar te maken voor ADSL.little_soundman schreef op 25 oktober 2002 @ 01:34:
[...]
Omdat op het platte land alles achterblijft in vergelijking met de steden.
Daarin tegen zijn er op het platte land weer geen parkeer problemen, en is het een stuk rusitiger wonen.
In kleine dorpen is het gewoon niet rendable genoeg om adsl aan te bieden. Enerzijds door te lange aansluitlijnen, anderzijds door te weinig potentieele klanten.
dan kun je wel overal de centrales klaar maken voor ADSL
Pak'embeet een half miljoen Euro voor de apparatuur en de ombouw zelf.B-BRAIN schreef op 25 oktober 2002 @ 01:53:
maar wat kost het nou om een telefoon centrle beschikbaar te maken voor ADSL.
dan kun je wel overal de centrales klaar maken voor ADSL
Daarna moet je nog glas leggen naar de centrale om de centrale op de rest van het netwerk aan te sluiten. (ipv zelf leggen kan je dat ook huren bij derden)
Als de boel dan up en running is heb je een paar honderd poorten beschikbaar voor adsl. Als je er dan maar een tiental gaat gebruiken verdien je de investering helemaal nooit terug.
(Nog afgezien van het feit dat de aansluitlijnen natuurlijk niet langer als 4 a 5 km mogen zijn)
OW jaA3-D schreef op 24 oktober 2002 @ 22:14:[...]
ik heb zelf de E-Tech 4 poorts erbij genomen (alleen dan voor ISDN). Goede verhalen over gelezen, goede en up-to-date support, en vergelijkbaar met mijn huidige Draytek Vigor 2200E.
Ik heb idd ook besloten die 4 poorts e-tech te nemen.
k heb die 1 poorts modem van e-tech gedaan, omdat ik al een routerke heb (freebsd ding geval). Dus leek mij het b'tje overbodig, om der nog 1 te nemenSillyJW schreef op 24 oktober 2002 @ 18:53:
[...]
Welke hebben jullie erbij genomen en wat zijn nou eigenlijk de verschillen?
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door Sa1 op 25-10-2002 09:53 . Reden: typo'ssss ]
IMHO dus snel genoeg...ben benieuwd!Maandag 4 november word uw TweakDSL verbinding door ons opgeleverd.
Voor vrijdag 1 november ontvangt u van uw modem pakket huis vergezeld van een installatie instructie. De modems zijn voorgeconfigureerd. Bij TweakDSL krijgt u de beschikking over een eigen subdomein in de vorm <subdomein>.tweakdsl.nl.
Donderdag de 24e zou m'n kpn adsl lijn vervallen, maar ik heb em nu nog steeds
mazzel pikA3-D schreef op 25 oktober 2002 @ 16:38:
Vandaag mailtje ontvangen:
[...]
IMHO dus snel genoeg...ben benieuwd!
bij ons duurt het nog wel ff voordat het komt, trouwens 4 nov is mijn verjaardag
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik zal aan je denken als ik het WWW onveilig maak via TweakDSL..
K had ook een mailtje gestuurd naar info@tweakdsl.nl, vrijdag om 21:08 mail terug (die lui zijn iig wel fanatiekA3-D schreef op 25 oktober 2002 @ 16:38:
Vandaag mailtje ontvangen:
[...]
IMHO dus snel genoeg...ben benieuwd!
pff k kan echt niet wachten.. maar iig, ze zeggen dat het ongeveer 3 week duurt voordat je je verbinding krijgt als je hebt aangevraagd.
Anoniem: 68922
Als ik vandaag het formulier op de bus doe, komt ie dan wel op tijd binnen
Dit topic is gesloten.