TweakDSL *new and/or improved* Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.416 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wat vandaag wordt gepost zou geloof ik de 28e bezorgd moeten worden.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 00:01
Je kan het vandaag zelfs nog op de post doen, dat moet je het net redden :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Woei
Van TweakDSL site:

Aktie waarschijnlijk verlengt (27 oktober)

Dinsdag 29 oktober bespreken we met bbned of we aan de voorwaarden voldoen om de aktie met een maand te verlengen. Het lijkt erop dat we de gestelde doelen hebben bereikt, waardoor een verlenging van de aktie mogelijk word. Dinsdag meer.
't gaat dus goed met tweakdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34
Anoniem: 68922 schreef op 26 oktober 2002 @ 19:12:
Er staat op de site dat de aanvraag 31 oktober max. binnen moet zijn.
Als ik vandaag het formulier op de bus doe, komt ie dan wel op tijd binnen :?
Morgen even faxen is dus ook geen probleem, dat kan dus in principe t/m de laatste dag van de aktie (denk overigens wel dat 'ie idd verlengd wordt...).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Hoe staat het er eigenlijk voor met de nieuwe newsserver?

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Die enorme spelfout in 'verlengt' op de voorpagina, is dat een onderdeel van de strategie of is het budget van TweakDSL te laag om een fatsoenlijke spellchecker aan te schaffen? :P

Wel mooi dat de actie verlengd wordt trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Zooi

kreeg net een brief van de kpn dat m'n adsl pas op 28-11-2002 word afgesloten :(
Waarom moet dat weer zo lang duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Kjev schreef op 28 oktober 2002 @ 13:55:
Die enorme spelfout in 'verlengt' op de voorpagina, is dat een onderdeel van de strategie of is het budget van TweakDSL te laag om een fatsoenlijke spellchecker aan te schaffen? :P

Wel mooi dat de actie verlengd wordt trouwens :).
Er staan wel wat meer spelfouten op de site, zo ook in de mail die ik vandaag weer heb ontvangen (waar overigens ook mijn adres compleet fout werd vermeld) maar dit mag IMHO de pret niet drukken. Ik heb TweakDSL niet gekozen omdat het bedrijf louter en alleen uit winnaars van het Nationaal Dictee zou moeten bestaan, maar gewoon omdat ik het idee heb dat zij me kunnen bieden wat ik zoek, en ik heb er alle vertrouwen in! ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Ik vind het wel een beetje voorspelbaar dat de aktie nu ineens weer verlengt wordt.
Een beetje boel eigenlijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68922

Alleen het enige wat me doet twijfelen om tweakdsl te nemen.. is het download gedrag van de andere tweakers..
Zullen vast wel een hoop die hard leechers bij zitten..
Zou dit de verbinding uiteindelijk brak maken.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
SillyJW schreef op 28 oktober 2002 @ 22:11:
Ik vind het wel een beetje voorspelbaar dat de aktie nu ineens weer verlengt wordt.
verlengd ja :P. - Tsja, het is voorspelbaar ondanks eerdere berichten dat de aktie niet verlengt zou worden, maar ik kan er niet boos om worden ;).
Anoniem: 68922 schreef op 28 oktober 2002 @ 22:28:
Alleen het enige wat me doet twijfelen om tweakdsl te nemen.. is het download gedrag van de andere tweakers..
Waar denk je dat die FUP voor is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu chello kabel al een tijdje.. is altijd on.. hoeft geen software geïnstalleerd voor te worden enz.
Moet je bij TweakDsl eerst software installeren voor het modem of is het een VPN verbinding, waar je eerst moet inbellen ? zoals bij KPN MXstream
Bij Cistron was het geloof ik niet nodig om in te bellen , dus windows of redhat starten en dan meteen online.. zoals bij chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Als je een abo neemt bij hen, in combinatie met een modem/switch, dan stellen zij alles voor je in. Dus gewoon plug en play denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

morgen is het 31 oktober.. als ik chello dan opzeg, dan loopt het abbo nog door t/m 30 november.. 1 maand opzegtermijn toch ?
Alleen als ik die lamers bel, dan gaan ze waarschijnlijk vragen of ik een brief stuur naar ze, of is dat niet nodig ?
Want kijk als ik 1 november sjello opzeg dan ben ik pas 1 Januari er van af..
Hoe kan ik dit zo snel mogelijk doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
ownage: Faxen!

De actie wilden we inderdaad verlengen, maar er moest een soort ballotagecommissie over beslissen, shit happens. Wij zijn iig erg blij dat we er mee door kunnen gaan, zoals het er naar uit ziet op dit moment kunnen we bij een gelijk blijvend aantal aanmeldingen en een gelijk blijvende eis van BBned dit nog wel een maand extra doen, maar daar moet je me niet op vastpinnen.

ownage: Je hebt een modem aan je router/PC zodra die aanstaat maakt die een verbinding, geen pass nodig niks, maar wel gelijk knallen!
Als alle tweakers tegelijk hun verbinding helemaal voltrekken merk je dat, dat kan ik niet ontkennen, maar de kans dat dat gebeurd is echt minimaal.

Wisten jullie overigens dat je huistelefoon 12 keer overboekt is? Ik niet, nog nooit problemen met bereikbaarheid gehad ook :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja.. en als ik nou een router van Edimax koop, kan ik dan ook meteen internetten ?
Of moet ik mac adress oid doorgeven, ik heb nl goeder verhalen gehoord over die edimax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:38
Floris schreef op 30 oktober 2002 @ 21:14:

Wisten jullie overigens dat je huistelefoon 12 keer overboekt is? Ik niet, nog nooit problemen met bereikbaarheid gehad ook :)

Ook niet op 31 dec, om 11.59 ? 8)7

Er zijn wel momenten dat je het (kunt) merken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar ik de overboeking van de ADSL lijn in mijn postcode gebied kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Anoniem: 68922 schreef op 31 oktober 2002 @ 08:43:
Weet iemand waar ik de overboeking van de ADSL lijn in mijn postcode gebied kan checken.
Standaard is de overboeking van TweakDSL 1:25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-07 20:04

Metzie

Nyaano !

Mwa, bij eweka doen alle gebruikers samen zo'n 32GB per maand per aansuiting. En eweka is 100% unlimited.

Ik heb gemailt met TweakDSL, en 150Gb per maand vinden ze geen probleem. (bij het premium abonnement) Mogen ze dus gaan klagen zal ik ze even hun mailtjes onder ogen doen komen. >:)

Heb vandaag de fax eruit gestuurd om tweakdsl aan te vragen 8) Eindelijk van chello af.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Wat bedoel je met premium abonnement? Voor zover ik weet voeren ze SurfDSL, ProDSL en UltraDSL. Overigens waren er wat problemen met wat kabeltjes begreep ik. Vandaag een telefoontje gepleegd omdat ik voor 01 november mijn modem en dergelijke uitgeleverd zou krijgen en maandag 4 november zou de lijn opgeleverd worden. Vanwege PTT problemen zou alles één dag vertraging hebben en zou ik morgen of uiterlijk zaterdag alles ontvangen...

Nog even afwachten dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 16:37

^^0nMe

Got Babana's?

Hmm hopelijk voor mij wordt de actie nog verlengd zodat ik van mijn chello af kan. 195 euro aan aansluitkosten vind ik op zich ook al pittig, maarja, dan heb ik nog een maandje de tijd om wat sponsors te zoeken (broertje, zusje, ouders :P) Het enige waar ik me zorgen om maak is de manier waarop ik mijn chello abbo moet gaan opzeggen, bellen lijkt de enige optie, maar zie daar maar eens door te komen, om over de slechte administratie en alle mogelijke fouten nog maar te zwijgen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Laatst online: 12-07 20:04

Metzie

Nyaano !

A3-D schreef op 31 oktober 2002 @ 18:58:
Wat bedoel je met premium abonnement?
Ja, dat UltraDSL, 8mbit om 0,5mbit. Vind minimaal 150GB ook helemaal niet zo vreemd voor €95 per maand. Zijn er trouwens al mensen die TweakDSL hebben, en wat hun ervaringen zijn? Ik hoop dat de verbinding in ieder geval lekker stabiel is.

Eweka heeft daar voornamelijk veel problemen mee, en dat is ook de reden geweest dat ik TweakDSL heb aangevraagd.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:11
Mijn modem is naar een verkeerd adres gestuurd :'(
Ik hoop dat ze nog wat kunnen regelen... desnoods komen ze het maar
persoonlijk afleveren.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Om3ega: Dat is wel een beetje een rare eis denk ik ;)

Ik heb een Ultralijntje liggen, maar ik heb ook troubles met mijn huidige Alcahell modem. Vandaag een nieuwe E-tech gehad om mee te testen, volgende week hoop ik ook een Telindus en een E-tech met 4 poortjes te krijgen.

Nu doe ik op de top zo'n 650k/s, tenzij ik vage truuks uit ga halen met settings en VPN tunnels en dat soort crap, of ik moet plain geluk hebben dat er echt nul verkeer over mijn interne netwerk gaat. (En die kans is nihil)
Morgen eens testen als het lukt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Gelukkig doen ze er echt alles aan om het foutje recht te zetten .. dat is wel netjes! .. Korte lijnen.. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
OK, ik heb net getest:

Met de Alcatel Speedtouch Home (PSTN) die ik gebruikte haalde ik op speedtest.nl maximaal 375kB/s, op zich wel een mooi getal, maar dat moet gewoon beter kunnen. (Dat kon ook wel, maar dan moest ik hele vieze instellingen doen, waardoor het apparaat nogal instabiel werd.)
Daarom heb ik nu een e-tech te leen (zo eentje die standaard meegeleverd wordt bij TweakDSL, met 1 WAN poortje en geen switch).
Mijn snelheden stegen nogal drastisch: 735kB/s in de allereerste test die ik zojuist deed.

Nu zijn er meer mensen die de verbinding gebruiken en dat is wel jammer omdat ik niet nogmaals een test kan doen, maar het verschil is echt _te_ groot gewoon!

* Floor-is is blij :)

[Edit] Even mijn testresultaten staven:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 1 2002 om 19:07:49 UTC+0100)

Download : 727.5 KByte/sec
Upload : 43.9 KByte/sec

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:50

Arno

PF5A

:9~ :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Vandaag zou ik dus mijn spullen moeten krijgen, echter nog niets ontvangen. Dit moet dus betekenen dat het uiterlijk morgen binnen moet komen omdat aanstaande maandag de lijn wordt opgeleverd. Het begint nu een beetje te kriebelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
A3-D, dat is jammer zeg. Gelukkig is het echt allemaal in een flits aangesloten.
Splitter er tussen zetten, kabeltje in je modem en je bent al bijna klaar.
Voeding moet er dan nog in en een kabel naar de PC.

Toen was ik al klaar :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

En vannacht ga ik de upload van tweakdsl es ff testen bij een groot bestand.

lees: ik download iemand anders upload ;)

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Bestaat er een kans dat TweakDSL gebruikers standaard een abbo krijgen bij tweakers.net? Ik bedoel het tweakers-abbo systeem dat er aan zit te komen..

Zou een mooie toegevoegde waarde zijn die een ander niet kan bieden.. :)
edit:
Dit is een serieus bedoelde vraag, ondanks dat smiletje.
(die was meer omdat ik zo vrolijk was op het moment van posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Floris schreef op 01 november 2002 @ 17:28:
OK, ik heb net getest:

Met de Alcatel Speedtouch Home (PSTN) die ik gebruikte haalde ik op speedtest.nl maximaal 375kB/s, op zich wel een mooi getal, maar dat moet gewoon beter kunnen. (Dat kon ook wel, maar dan moest ik hele vieze instellingen doen, waardoor het apparaat nogal instabiel werd.)
Daarom heb ik nu een e-tech te leen (zo eentje die standaard meegeleverd wordt bij TweakDSL, met 1 WAN poortje en geen switch).
Mijn snelheden stegen nogal drastisch: 735kB/s in de allereerste test die ik zojuist deed.
Ai, das niet liev... Ik zit nu mijn ouders een beetje te pushen om een snellere internetvetbinding te nemen ( >:) ), maar ik dnek niet dat ik ver ga komen als je een nieuwe modem moet nemen...

Weet je eigk waarom dit zo is? En welke vieze instellingen moest je doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Rafe schreef op 02 november 2002 @ 10:15:
[...]

Ai, das niet liev... Ik zit nu mijn ouders een beetje te pushen om een snellere internetvetbinding te nemen ( >:) ), maar ik dnek niet dat ik ver ga komen als je een nieuwe modem moet nemen...
Beetje harder duwen ;)
Weet je eigk waarom dit zo is? En welke vieze instellingen moest je doen :?

Niet echt een idee waarom dit zo is, had kan er IMHO echt niet aan liggen dat ik met het apparaat stond te bridgen en geen DHCP aan had staan.
Ik moest overigens rommelen met VTI instellingen, een tunnelopzetten en dan haalde ik wel een hogere snelheid. Maar zie maar eens een tunnel op te zetten naar een site waar je de eigenaar enzo niet van kent...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Dat is zeker jammer....kreeg een mailtje waarin werd aangegeven dat er iets mis was gegaan met de verzending en dat vandaag (snif) de spullen werden verzonden....

heb zojuist een mailtje ontvangen met een trackingcode en nu maar hopen dat het er maandag of dinsdag is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Nou één dagje verlaat, valt me nog mee.
Ik heb een bestelling gedaan bij een niet nader te noemen winkel, voor 3 WinXP licenties en 2 80GB harddisks, ik wacht al 11 weken...

[Edit]
Is het al iemand opgevallen dat op speedtest.nl TweakDSL de één na snelste provider van Nederland is? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Floor-is op 02-11-2002 18:26 . Reden: niet meer 3e, 2e! ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Lijkt me logisch IMHO, er zijn ook nog maar een klein aantal gebruikers dus wordt er nog niet "geknepen" toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 13-07 17:15

Sa1

even melding tussen door, k ben echt super te spreken over die helpdesk zeg.. sjonge jonge..

beschikbaarheid was van beschikbaar in uw regio terug gegaan naar beschikbaar in oktober 2002, ik verontrust een mail gestuurd, 15 min later wordt ik opgebeld met de melding dat er echt niets aan de hand is en dat zij ondertussen al naar bbnet hadden gebeld met de vraag of echt alles goed gaat.. en wat blijkt.. 't gaat nog goed :) als het goed is mag ik 13 november genieten van m'n ultradsl verbinding..

oeoeoeoe.. en die e-tech modem lijkt me wel okay :))) maar idd vaag dat die alcatel zo veel langzamer was...

iig.. thums up!! :)

edit:

der wordt zowieso niet geknepen.. toch??? ... lb.. met meerdere gebruikers mag ook niet geknepen worden imo :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 17:18
Mijn resultaten ProDSL:
Download 109.0 KByte/sec
Upload 48.9 KByte/sec

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
A3-D schreef op 02 november 2002 @ 19:19:
Lijkt me logisch IMHO, er zijn ook nog maar een klein aantal gebruikers dus wordt er nog niet "geknepen" toch?

Nee natuurlijk wordt er niet geknepen op een full-open verbinding! Ik zou het werkelijk belachelijk vinden als dat wel zou gebeuren.
Sa1 schreef op 02 november 2002 @ 19:23:
even melding tussen door, k ben echt super te spreken over die helpdesk zeg.. sjonge jonge..

beschikbaarheid was van beschikbaar in uw regio terug gegaan naar beschikbaar in oktober 2002, ik verontrust een mail gestuurd, 15 min later wordt ik opgebeld met de melding dat er echt niets aan de hand is en dat zij ondertussen al naar bbnet hadden gebeld met de vraag of echt alles goed gaat.. en wat blijkt.. 't gaat nog goed :) als het goed is mag ik 13 november genieten van m'n ultradsl verbinding..

oeoeoeoe.. en die e-tech modem lijkt me wel okay :))) maar idd vaag dat die alcatel zo veel langzamer was...

iig.. thums up!! :)

edit:

der wordt zowieso niet geknepen.. toch??? ... lb.. met meerdere gebruikers mag ook niet geknepen worden imo :))
Je begint je post erg negatief, maar je verhaaltje is weer een stuk positiever :?

Die Alcahell die ik heb, maar niet meer gebruik is gewoon vaag. Ik zou dan toch aanraden om een e-tech erbij te nemen, zo duur zijn die niet. (Overigens is dat voor de Surf & Pro- versies niet echt nodig ;))
BobDay schreef op 02 november 2002 @ 20:26:
Mijn resultaten ProDSL:

[...]
Netjes, netjes!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
BTW: Bij de verbindingen tot 100 euro zijn wij de snelste *D

* Floor-is trots

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

mja.. m'n post komt vol sarcasme over.. en dat is dus echt niet het geval.. k ben echt tevreden over de helpdesk...

was altijd quicknet helpdesk gewend.. is niet zo denderend.. die zijn echt zo van "het zal wel aan QoS liggen, of je moet formateren", hoewel zij ook enorm zijn verbeterd.

maar echt serieus... helpdesk van tweakdsl ownd!.. k stuur mail.. met een uur twee uur reply.. echt top!

edit: 13 nov krijg ik ook die e-tech idd :) \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65844

Floris schreef op 02 november 2002 @ 21:02:

* Anoniem: 65844 trots
Pff, dit zit er wel heel dik op Floris. Strakz ga je me ook nog vertellen dat een leven zonder TweakDSL verbinding onverdraagbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:22

Crazy D

I think we should take a look.

Floris schreef op 02 november 2002 @ 21:02:

* Crazy D trots
Jammer dat er de laatste 4 weken maximaal 3 gebruikers op 1 dag hebben getest :X
Maar ondanks dat toch netjes :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

BobDay schreef op 02 november 2002 @ 20:26:
Mijn resultaten ProDSL:

[...]
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/d.j.huizingh/tweakdsl.jpg

1024 kb : 8 = 128 Kb
512 kb : 8 = 64 Kb

jij had 109 bij 49 vindt ik wat matig als er voor de rest niemand online is op tweakdsl :?
Ik zit met essent altijd op 74 Kb terwijl ik 'recht' heb op 64 Kb...

[ Voor 0% gewijzigd door Diaboluzzz op 03-11-2002 19:30 . Reden: html prutsen werd niet echt mooi :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Diaboluzzz schreef op 03 november 2002 @ 19:20:
1024 kb : 8 = 128 Kb
512 kb : 8 = 64 Kb

jij had 109 bij 49 vindt ik wat matig als er voor de rest niemand online is op tweakdsl :?
Bij adsl wordt de snelheid vastgesteld op atm niveau. ATM + IP overhead is samen ongeveer 15%. Zijn dus prima snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
109 is een prima snelheid, vooral met de 14-15% overhead die je hebt:
(Ik weet niet of die 14-15 % precies goed is, maar even rekenen)

1024 * 0.84 = 880.64 kbit/s
870 / 8 = 110.08 kbyte/s -> Maximum snelheid

Mwoah zo slecht is 109 dan niet :P

Voor mijn eigen 7616kbit verbinding geldt:

7616 * 0.86 = 6549.76
6549.76 / 8 = 818.72 -> Maximumsnelheid

Gisteren of eergisteren alweer was ik vanaf een 10Mbit verbinding wat *kuch* dingen *kuch* aan het leechen, toen haalde ik snelheden tot 799,6kByte/s: Daar ga ik dus echt niet over klagen :P

[edit] Wederom staven:
code:
1
2
3
4
5
(Overgenomen op Sun Nov 3 2002 om 23:37:05 UTC+0100)

Download : 748.7 KByte/sec
Upload : 44.5 KByte/sec

[ Voor 0% gewijzigd door Floor-is op 03-11-2002 23:37 . Reden: Speedtest resultaat ingevoegd ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Anoniem: 65844 schreef op 03 november 2002 @ 13:36:
[...]

Pff, dit zit er wel heel dik op Floris. Strakz ga je me ook nog vertellen dat een leven zonder TweakDSL verbinding onverdraagbaar is...

Niet dan 8)7
Crazy_D schreef op 03 november 2002 @ 17:46:
[...]

Jammer dat er de laatste 4 weken maximaal 3 gebruikers op 1 dag hebben getest :X
Maar ondanks dat toch netjes :)
Over een paar dagen gaat daar wel verandering in komen ;)

Het valt mij trouwens op dat er uberhaupt maar weinig mensen testen, Cistron heeft (schijnbaar) meer dan 3000 lijnen en er zijn op het drukste uur van de dag in de afgelopen 4 weken welgeteld 81 gebruikers geweest die hebben getest...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
Ik ben in het bezit van een router met ingebouwd ADSL modem, analoge lijn. de WAN port ondersteunt snelheden tot 10 Mbit, ik neem dat dit inhoud dat ik zonder dat ik een andere modem moet kopen Ultra adsl zou kunnen aanschaffen?

Als dat zou kunnen... dan kunnen de mensen hier net zo goed een router kopen met adsl modem (ik heb de e-tech 4 ports) en die kost €160 bij routershop... das wel even €35 goedkoper dan de standaard modem en daarbij heb je ook nog eens een router ;)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Net Femme zn planupdate gelezen over de tweakers.abbo's...
Floris, de mogelijkheid van een tweakers abbo in combi met een tweakDSL abbo is toch niet zo gek? (zie ook mijn eerdere post..)

en anders doen we het gewoon los hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik ga eens even uitzoeken hoe ik mijn router nog kan managen als ik hem in bridge mode heb geschakeld .... :z Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
om3ega, mag ik vragen waar dat (goed) voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

BobDay schreef op 04 november 2002 @ 08:35:
om3ega, mag ik vragen waar dat (goed) voor is?
voor het verhogen van de maximum doorvoersnelheid :?

zie eerdere post van Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
sPENKMAN schreef op 04 november 2002 @ 01:08:
Ik ben in het bezit van een router met ingebouwd ADSL modem, analoge lijn. de WAN port ondersteunt snelheden tot 10 Mbit, ik neem dat dit inhoud dat ik zonder dat ik een andere modem moet kopen Ultra adsl zou kunnen aanschaffen?

Als dat zou kunnen... dan kunnen de mensen hier net zo goed een router kopen met adsl modem (ik heb de e-tech 4 ports) en die kost €160 bij routershop... das wel even €35 goedkoper dan de standaard modem en daarbij heb je ook nog eens een router ;)

De e-tech 4 poorts kan je inderdaad gebruiken in combinatie met TweakDSL, het rekensommetje wat je geeft klopt echter niet.

Stel je wil ProDSL op een analoge lijn:
De aansluitkosten zijn 100 euro. Een standaard e-tech kost dan 95 euro.
Wil je echter een 4-poorts e-tech zoals jij (al) hebt, dan kost dat modem 130 euro, dat is goedkoper dan bij de routershop.

Stel je wil ProDSL op een ISDN lijn:
De aansluitkosten zijn 100 euro. Een standaard ISDNmodem kost dan 140 euro.
Wil je echter een 4-poorts e-tech ISDN, dan kost dat modem 160 euro, dat is precies de prijs die jij noemt.

In beide gevallen heb je nog de aansluitkosten, maar geen verzendkosten die je nog moet betalen, wat bij de routershop waarschijnlijk wel het geval was, of je moet dat ding gaan halen, maar dat is ook niet gratis. (Reiskosten, tijd etc.)

Volgens mij ben je dus iets vergeten ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
om3ega schreef op 04 november 2002 @ 08:20:
Ik ga eens even uitzoeken hoe ik mijn router nog kan managen als ik hem in bridge mode heb geschakeld .... :z Tips? :)

Een router is trager dan een modem, hopelijk krijg ik van de week een 4 poorts e-tech router die ik kan vergelijken met de 1-poorts variant, dan kan ik ook snelheidsvergelijkingen plaatsen.

Het nadeel is dat de 4-poorts e-techs erg slecht leverbaar zijn op het moment, wat zal betekenen dat de modems die we krijgen eerst uitgeleverd zullen worden aan de klant. En dan kan ik dus vooralsnog niet testen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Laat maar..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SillyJW schreef op 04 november 2002 @ 01:19:
Net Femme zn planupdate gelezen over de tweakers.abbo's...
Floris, de mogelijkheid van een tweakers abbo in combi met een tweakDSL abbo is toch niet zo gek? (zie ook mijn eerdere post..)

en anders doen we het gewoon los hoor :)

We zijn er mee aan het rekenen, maar het lastigste is misschien wel dat de mensen met een abbo ook gewaarschuwd moeten kunnen worden en waar nodig een ban krijgen. Als je zowel een TweakDSL ADSL lijn hebt als een Abbo dan verwachten mensen al snel dat ze hierdoor niet gebanned kunnen worden en laten we eerlijk zijn:
Als je een ban hebt vind je de lijn ineens ook een stuk minder.

Daarom wil ik het liever los van elkaar zien:
DSL wordt geleverd door Cambrium BV
T.net + Abbo wordt geleverd door Tweakers.net BV

Zo voorkom je problemen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Diaboluzzz schreef op 04 november 2002 @ 08:36:
[...]

voor het verhogen van de maximum doorvoersnelheid :?

zie eerdere post van Floris
Nee , dat heeft toch geen zin. (Voor mij dan)
Mijn 4 poorts e-tech router kan of als bridge dienen (router via de PC). Of hij kan gewoon netjes als echte router dienen (dus NAT) ..

Ik heb beide opties even getest en aangezien ik mijn PC wil ontlasten van het routeren (tis maar een traag bakkie) wil ik dat de router weer laten doen..

Echter heb ik nog even geen idee hoe ik bij mijn router kan komen alstie als bridge staat? Er zit geen serial interface op (wel USB , maar daarmee kan ik hem niet bereiken omdat hij ook als brug alles doorgeeft)

Resetten? Ja .. dat kan denk ik .. hoe weet ik nog niet.. en ik ben mijn instellingen kwijt.. :) ..

- Resetten is de enige optie..... helaas :)

Nog even een tip voor de mensen met een 4p E-tech router. Sommige modellen hebben een gaatje aan de voor/achterkant? , maar als je dat niet hebt moet je hem open schroeven en jumper J7 even kortsluiten (aldus E-tech) ...

[ Voor 0% gewijzigd door om3ega op 04-11-2002 10:32 . Reden: Reset tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Floris schreef op 04 november 2002 @ 08:54:

[...]

We zijn er mee aan het rekenen, maar het lastigste is misschien wel dat de mensen met een abbo ook gewaarschuwd moeten kunnen worden en waar nodig een ban krijgen. Als je zowel een TweakDSL ADSL lijn hebt als een Abbo dan verwachten mensen al snel dat ze hierdoor niet gebanned kunnen worden en laten we eerlijk zijn:
Als je een ban hebt vind je de lijn ineens ook een stuk minder.

Daarom wil ik het liever los van elkaar zien:
DSL wordt geleverd door Cambrium BV
T.net + Abbo wordt geleverd door Tweakers.net BV

Zo voorkom je problemen.
Juist omdat het door 2 verschillende bedrijven geleverd wordt is het onderscheid duidelijk.
Ik zie het meer als een extraatje. Jullie hebben de mogelijkheden waarschijnlijk wel om zo'n combi aan te bieden en kunt daarmee een toegevoegde waarde geven aan TweakDSL.

Net zoals je bij de AH wel es een bioscoopbon krijgt..

Maar je antwoord is duidelijk en je hebt waarschijnlijk gelijk. Je voorkomt problemen die je zeker in het begin van 'projectjes' als TweakDSL en de abbo's van Tweakers.net er niet bij kunt hebben.

Misschien een ideetje voor later dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
Ik plaats hem hier maar, want waarschijnlijk komen meerdere tweakdsl-ers met dit probleem! Met mijn E-tech 4 poorts kan ik mbv messenger geen bestanden oversturen. hier op het forum las is dat poort 6891 open moet, hoe berijk ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
BobDay schreef op 05 november 2002 @ 00:27:
Ik plaats hem hier maar, want waarschijnlijk komen meerdere tweakdsl-ers met dit probleem! Met mijn E-tech 4 poorts kan ik mbv messenger geen bestanden oversturen. hier op het forum las is dat poort 6891 open moet, hoe berijk ik dit?
de nieuwe firmware erop zetten helpt ook ;) 1.26 dacht ik zo te weten, dan kan je ook gelijk meerdere DMZ hosts aangeven
-edit-
ik heb er alleen wat probleempjes mee... de router haalt het bestand niet binnen, heb mailtje gestuurd naar e-tech maar dat schiet niet echt op :(

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Waarom zet E-tech hun nieuwe Firmware niet online eigenlijk :?
Ik heb de 4p E-tech Router analoog (deze ondersteunt geen uPNP) en ik kan
nergens informatie vinden over firmware updates en de verbeteringen....

Ze sturen het op verzoek per mail op... Dat is wel een beetje vreemd.. Ik vraag me af
waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:22

Crazy D

I think we should take a look.

Floris schreef op 03 november 2002 @ 23:35:
Over een paar dagen gaat daar wel verandering in komen ;)

Het valt mij trouwens op dat er uberhaupt maar weinig mensen testen, Cistron heeft (schijnbaar) meer dan 3000 lijnen en er zijn op het drukste uur van de dag in de afgelopen 4 weken welgeteld 81 gebruikers geweest die hebben getest...
De meesten die testen die zijn niet aangemeld, die testen alleen maar om ff te kijken hoe het is (en das maar goed ook, gezien de problemen die Cistron de afgelopen maand had. Als die resultaten allemaal waren meegenomen... ;)).
(overigens heb ik me ook pas vorige week geregt zodat de resultaten meegenomen worden).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik weet niet of het al is gezegd, maar de actie die je ziet op de banner op T.net is verlopen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/advertenties/banners/tweakdsl-jsp.gif
Er staat zoals je kan zien 250 euro besparen als je voor 1 november besteld, maar het is nu 5 november.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:17
MaRc0 schreef op 05 november 2002 @ 17:14:
Ik weet niet of het al is gezegd, maar de actie die je ziet op de banner op T.net is verlopen :)
[afbeelding]
Er staat zoals je kan zien 250 euro besparen als je voor 1 november besteld, maar het is nu 5 november.
tjek de site nog eens dan....

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Devian schreef op 05 november 2002 @ 17:40:
[...]

tjek de site nog eens dan....
Ze hebben gewoon snel ff een andere banner neergekwakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Xs4all heeft inmiddels de PowerADSL ook opgenstelt voor aanmeldingen...
http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/poweradsl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
BobDay schreef op 05 november 2002 @ 00:27:

Je opent in een browserwindow 10.0.0.2 (IP modem) en voert login+pass in (die weet je wel mag ik aannemen?)

Dan ga je naar:
Virtual Server
Vul in:
Start port: 6891
End port: 6891
TCP/IP
IP: interne IP van jouw PC

Beetje bout van die dingen dat je maar 1 soort port-forwarder kan maken. Ik zit met de ident voor irc, poortje 113 en 5 PC's...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
Floris, het gaat toch niet zo eenvoudig. Dit heb ik ingevuld, toch werkt het niet :(
code:
1
2
Public   PortPrivate  Port  Port Type   Host IP Address   
1        6891         6900  TCP         10.0.0.14
het host ip heb ik opgevraagd met 'ipconfig'

Tevens heb ik de 'save to flash' uitgevoerd en ge-reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
nog een week en dan heb ik het eindelijk TweakDSL ...

maar wat lees ik nou probs met speedtouch modem .. wat doet hij dan niet .. want bij me adsl advanced van planet deed hij het prima..

[EDIT]

Floris jij heb in een thread die ikg estart heb over tweakdsl .. een tst voor mij gedaan bij trueserver.nl daar haaldje 800kb/s met welke modem was dat dan ???

Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~floris/GoT-spul/downloadtest.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

BobDay schreef op 06 november 2002 @ 11:36:
Floris, het gaat toch niet zo eenvoudig. Dit heb ik ingevuld, toch werkt het niet :(
code:
1
2
Public   PortPrivate  Port  Port Type   Host IP Address   
1        6891         6900  TCP         10.0.0.14
het host ip heb ik opgevraagd met 'ipconfig'

Tevens heb ik de 'save to flash' uitgevoerd en ge-reboot.

Sorry, maar 6891 naar 6900 is iets anders dan wat Floris zei dat je moest doen (nl. 6891 naar 6891) :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
heb ik ook wel geprobeerd, dit heb ik gevonden via de support van de modem-fabrikant:
MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm, etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
IN TCP 6891 - 6900
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Als je in je router bij DMZ et IP adres in vult van de PC waar je MSN op draait werkt het wel. (Bij mij althans) .. Maar het is niet de veiligste oplossing.

Nog even wat test results van mijn Pro abb.

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland 107.0 KByte/sec

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen 45.5 KByte/sec

Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. 593.0 Conn/min

Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) 23.0 ms

Dat is netjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Zeker netjes, alleen heb ik weer het "geluk" dat KPN/Bbned weer niet meewerkt :(

Zou ik eerder al mijn spullen ontvangen van TweakDSL, voor 1 november omdat afgelopen maandag 4 november de lijn zou worden opgeleverd, kwamen ze door omstandigheden pas gisteren aan. Wilde ik vandaag de boel gaan aansluiten schijnt er iets niet goed te zijn gegaan....en ik had me er nog wel zo op verheugd.

Affijn, er moest contact worden opgenomen met KPN/Bbned omdat er iets met de koperdraad/portering was misgegaan, het ergste is dat dit waarschijnlijk weer ruim een week gaat duren (kun je nagaan, ik kom nog geeneens van MxStream vandaan, ik heb zo'n vaag vermoeden dat dit voor veel meer problemen gaat zorgen....).

It's all in the game zullen we maar zeggen, ik hoop in ieder geval dat ik alsnog voor eind volgende week kan surfen via TweakDSL want ik ben Chello goed zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
om3ega dat is zekers netjes :) daar mag je heel blij mee zijn met die resultaten :) dat is qua download en upload gewoon full speed

Lord zit nog steeds te wachten .. en gaat waarschijnlijk een E-Tech 4ports Router aanschaffen na aal die verhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmz heb net ff naar tweakdsl gemailed en nou word me aangeraden alsik echt snelheid wil om geoon een ETech 1 ports te nemen en die aan tesluitenop een router switch nou heb ik geen switch maar een 10mbit hub die alleen voor itnernet gebruikt word er gaat geen data verder over heen ..

Dat moet toch ook verder prima werken of niet dat werkte met adsl advanced van planet internet altijd prima halde ik ook volledige snelheid .. (al gaat dit natuurlijk wel sneller maar 10mbit is hoger als 8mbit :) dus je houd zelfs over voor andere kleine dingen in mijn ogen .. zou hier iemand ff raad kunnen geven .. Floris bijvoorbeeld ?

[edit]

Ik heb daar iemand aan de lijn gehad en die legde het even uit echt nette service daar zeg niet normaal :) .. ben ik niet echt gewend ;). Maar goed het word gewoon een 1 ports E-Tech met een 10mbit hub (nu nog en daar komt een 100mbit switch achter te hangen) .. endan merk ik het vanzelf wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

WeAreLegion schreef op 07 november 2002 @ 10:08:
Ik heb daar iemand aan de lijn gehad en die legde het even uit echt nette service daar zeg niet normaal :) .. ben ik niet echt gewend ;). Maar goed het word gewoon een 1 ports E-Tech met een 10mbit hub (nu nog en daar komt een 100mbit switch achter te hangen) .. endan merk ik het vanzelf wel :D
De service is idd echt bizar goed, heb ik zelf ook nog nooit meegemaakt..

K hoop dat ik vandaag de papieren binnen heb gekregen.. lijkt me echt leuk :) als het goed is wordt het de 13e thuis bezorgd (modem / splitter enzo).

Jij hebt precies de zelfde opstelling als ik thuis heb, nu ook nog een 10mbit hub, maar der komt volgende week ook een 100mbit switch :) Ook heb ik een 1poorts E-tech besteld. Je hoort het volgende week wel als ik het heb :))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Iemand een idee hoelang het kan gaan duren voordat er een terugmelding komt van KPN? Het werkt dus nog steeds niet en vraag me af of er hier al TweakDSL gebruikers zitten die ditzelfde probleem hebben ervaren (en wat jou wachttijd was natuurlijk).

Ik vind dit wel een beetje slordig hoor van diegene die hier daadwerkelijk voor verantwoordelijk is... Het modem staat nu maar te staan en ik wacht met spanning af op het moment dat uiteindelijk het WAN ledje gaat branden.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Bij mij :

Aangevraagd : 09/10
KPN Ready : 15/10
TweakDSL Up & running (spulletjes geleverd) : 2/11

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Wat levert een test vanaf Trueserver op?
http://www.trueserver.nl/test/

* Heineken haalt met Xs4all Fast ADSL een constante download van 106 KByte/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
TweakDSL 1024/512 Abbo

Afbeeldingslocatie: http://www.om3ega.com/tweakers/tweakdsl.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Planet ADSL Advanced 1024/256
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jon68970/ts.jpg

sorry ;)
maarja, ik woon ongeveer naast de centrale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Plague schreef op 08 November 2002 @ 14:01:
Planet ADSL Advanced 1024/256
[afbeelding]

sorry ;)
maarja, ik woon ongeveer naast de centrale...
Maar jouw upload is dan ook weer 2x zo laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
MaRc0 schreef op 08 november 2002 @ 14:04:
[...]

Maar jouw upload is dan ook weer 2x zo laag :)
Dat kan ik niet ontkennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
GVD, heb ik weer! :( Vandaag even contact opgenomen met cambrium i.v.m. de tijd die het nog in beslag kan nemen voor wat betreft de terugmelding KPN. Blijkt dat afgelopen maandag e.e.a. al opgeleverd had moeten zijn, maar moeten ze nu wachten op een terugmelding van KPN. Na die terugmelding duurt het nog zeker een week voordat alles werkt!!!! Als ik een beetje mazzel heb dan kan ik in december eindelijk gebruik gaan maken van mijn abo bij TweakDSL terwijl het volgens een schriftelijke bevestiging al op 4 november had moeten werken......beetje jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
A3-D, ik heb begrepen van Gerrit dat hij er hard aan trekt, maar KPN is een grote, logge, lompe maatschappij... Mooi klote wel dit soort dingen. :(

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Maar moet je wel betalen vanaf 4 november dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Nielsz schreef op 08 november 2002 @ 16:58:

Als het goed is vanaf het live gaan.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Floris schreef op 08 november 2002 @ 16:56:
A3-D, ik heb begrepen van Gerrit dat hij er hard aan trekt, maar KPN is een grote, logge, lompe maatschappij... Mooi klote wel dit soort dingen. :(
Klopt, ik verwijt Gerrit of TweakDSL ook niks, maar baal er van dat KPN met hun monopolie positie gewoon te laks is om e.e.a. spoedig en correct af te handelen. Had me verheugd om te kunnen "knallen", wordt dus helaas wachten...
Nielsz schreef op 08 november 2002 @ 16:58:
Nee, dat is allemaal goed geregeld. Overigens over de service van TweakDSL, en in het bijzonder Gerrit, niets dan alleen maar lof. Tot nu toe wordt ik altijd zeer netjes en uitgebreid te woord gestaan, en mail wordt practisch altijd binnen 24 uur beantwoord, dat mag ook wel even gezegd worden natuurlijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

Net stukje over de newsserver zitten lezen op de site van tweakdsl...
http://www.tweakdsl.nl/tweakdslplan.htm?p=TweakDSLplans

Leuk stukje... complimenten over deze aanpak. Ik denk dat meer tweakers dit kunnen waarderen. Ik miste bijna de mogelijkheid om onderaan het verhaaltje mn mening te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
SillyJW schreef op 09 november 2002 @ 18:55:
Net stukje over de newsserver zitten lezen op de site van tweakdsl...
http://www.tweakdsl.nl/tweakdslplan.htm?p=TweakDSLplans
Wel spannend dat ze voor de hele newsserver maar 1 dual xeon gaan gebruiken.
Zeker als je weet dat de tekst-server van xs4all al 2 dual xeons heeft. De binary-server (newszilla) beslaat 2 hele 19" racks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Misschien heeft XS4all op dit moment ook meer gebruikers :?
little_soundman schreef op 10 november 2002 @ 02:55:
[...]

Wel spannend dat ze voor de hele newsserver maar 1 dual xeon gaan gebruiken.
Zeker als je weet dat de tekst-server van xs4all al 2 dual xeons heeft. De binary-server (newszilla) beslaat 2 hele 19" racks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Hmmmm, nu is het helemaal mooi :(

Ik heb 2 weken terug een brief gehad van kpn dat mijn verbinding 28-11-2002 zou stoppen, omdat we die maand nog betaald hadden

Nu kreeg ik net een mailtje van tweakDSL, dat mijn nieuwe verbinding 15-11-2002 aktief zal worden, en dat vanaf 16-11-2002 het abbo geld zal worden afgeschreven

Kan bij de kpn 2 modems op mijn lijn worden gezet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
[Floris bij twixx mode aan]

Euh nee maar het kan zijn dat je lijn stiekem wel al eerder wordt uitgezet.
Ik zou 15 februari van dit jaar worden afgesloten van Mxstream, de heren van KPN vonden het echter ook wel leuk om dit alvast op 28 januari te doen... Als het ze uitkomt doen ze gewoon waar ze zin in hebben ofzo lijkt wel.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee foxke dat kan niet .. beetje weird opzich omdat kpn de request om je lijn om te zetten volgens mij had moeten af kuren :) maar goed kreeg mailtje dat het 12ste gedaan word (morgen) en vanaf dinsdag geld word geint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Update: heb zojuist een telefoontje ontvangen dat de terugmelding van KPN is ontvangen. Als het goed is moet ik tussen vandaag en volgende week dinsdag aangesloten zijn en kan ik gebruik gaan maken TweakDSL. I'll keep my fingers crossed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ik heb mail gehad van Gerrit:
U heeft helemaal gelijk. Een fout aan onze kant.
De lijn word inderdaad nog vastgehouden en ons leverings proces
wacht op vrijgave. zodra deze heeft plaatsgevonden loopt die weer door.

Oplevering zal na 27-11 plaatsvinden.
Dus ik zal nog ff moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Hehehehe...join the club! Bij jou loopt het in ieder geval nog redelijk naadloos over, ik ben weer ouwerwets aan het inbellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even vraagje over die 1poorts e-tech router/modem: is dat er een met model nummer EA701?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.