Bericht hierboven
Hoe vraag ik ADSL aan? moet ook vet zijn een een enter er bovenNeemt mijn snelheid af als er meer gebruikers in de wijk zijn?
Nee, en dat is een groot verschil met kabelinternet. ADSL is een typische 1-op-1 verbinding. Bij kabelinternet deelt u de lijn met meerdere gebruikers in de wijk, wat de snelheid niet ten goede komt.
Hoe vraag ik ADSL aan?
Als uit de postcode check blijkt dat u ADSL kunt bestellen drukt u op het menu item aanvraagformulier.
Onderkant modemFloris schreef op 11 November 2002 @ 23:03:
Backslash: het staat helaas niet op de doos. Misschien even vragen aan Cambrium?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Eindelijk het is actief!! ik kwam gister thuis en in eens zag ik dat het lijn sync lampje niet meer branden dus ik gewoon ff proberen met nieuwe modem en huppa het werkt
Bij speedtest.nl heb ik test van 713kb/s gehaald en nu gemidded tussen de 500 en 650kb/s en dat is gedeeld over 3 pc's en een een 10mbit hub me switch is er nog niet
Maar ben er zeer tevreden over!
Suc6 met jullie aansluitingen .. any question just ask
Alles uiteraard meteen aangesloten, het "showtime" lampje knippert, en het "act" lampje niet
Dus zal wel zo zijn dat ik nog heel even moet wachten
edit:
als ik m'n hub aan het modem wil hangen, moet deze toch met een crosslinkt naar de hub toe?
Nee, een normale UTP kabel is goed.Sa1 schreef op 12 november 2002 @ 11:00:
edit:
als ik m'n hub aan het modem wil hangen, moet deze toch met een crosslinkt naar de hub toe?
Demo SpearHead van Clanbase.com

20mbit Bin van trueserver.nl/test

more to come
Morgen avond zal ik ook ff plaatjes posten van m'n ultra dsl verbinding, vanavond ga ik nog lekker de hele avond naar m'n modem starenWeAreLegion schreef op 12 November 2002 @ 15:07:
Hier zal ff wat testjes doen ..
Demo SpearHead van Clanbase.com
afbeelding
more to come
edit:
TSSSS .. die 20mb van trueserver ..
Ojah zal ff setup zeggen
Het is ETECH 1ports met daar achter een 100mbit switch.. en er hangen op moment 2 pc's en een laptop aan. WAN staat op DHCP, LAN nog niet maar dat komt wel ik heb bridge gewoon aan laten staan en dat werkt gweoon prima verder
Wel een beetje natuurlijk. Als de lijn naar Level3 half vol zit door de DDOs blijft er voor de rest minder over...WeAreLegion schreef op 12 november 2002 @ 15:16:
Nee strlen tweakdsl staat los van tweakers.net .. dus daar hebben we/ze geen last van ..
TweakDSL, staat net zo los van tweakers.net als bijv xs4all, dus lieden die surfen met xs4all zullen net zo veel last hebben van die ddos aanvallen als lieden die surfen met TweakDSL. Zo is het tenminste op mijn overgekomen.Heineken schreef op 12 november 2002 @ 15:22:
[...]
Wel een beetje natuurlijk. Als de lijn naar Level3 half vol zit door de DDOs blijft er voor de rest minder over...
TweakDSL maakt net als Tweakers.net gebruik van het TrueServer-netwerk. Ze hebben dus wel iets met elkaar te maken. De snelheid van dit netwerkt werd beperkt door de DDOS-aanval.Sa1 schreef op 12 November 2002 @ 15:36:
[...]
TweakDSL, staat net zo los van tweakers.net als bijv xs4all, dus lieden die surfen met xs4all zullen net zo veel last hebben van die ddos aanvallen als lieden die surfen met TweakDSL. Zo is het tenminste op mijn overgekomen.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Vandaag word ik aangesloten, zal me benieuwen of ik internet heb als ik thuis kom vanavond. Zal wel niet, 't zit namelijk nooit mee bij meMetzie schreef op 13 november 2002 @ 10:32:
Woot, op 31-10 aangevraagd, de 22 wordt ik aangesloten. Dat binnen 3 weken, klasse!
Najah.. positief denken: YAAAAAAAAAAAAAAAAA vanavond internet!!! woeoeooe lekker surfen met m'n ultradsl!!! WOEI.. zal k meteen ff screens poten
Heeft overigens iets van 2 a 3 weken bij mij geduurt tussen aanvraag en aansluit.. OWND HARD!
Hoewel het met m'n oude kabel aansluiting op Texel binnen twee werkdagen gerealliseerd was
Hoor je vanavond, als het goed isom3ega schreef op 13 november 2002 @ 11:11:
Ben ik de enige die (regelmatig) wat problemen ondervind met de DNS servers? .. Pingen gaat wel , domain names resolven niet?
Heineken schreef op 12 november 2002 @ 15:22:
[...]
Wel een beetje natuurlijk. Als de lijn naar Level3 half vol zit door de DDOs blijft er voor de rest minder over...
Jah 500Mbit
Euh ik heb er nog weinig last van eigenlijk...om3ega schreef op 13 november 2002 @ 11:11:
Ben ik de enige die (regelmatig) wat problemen ondervind met de DNS servers? .. Pingen gaat wel , domain names resolven niet?
dns servers als volgt:
213.239.128.5
213.239.128.3
213.239.154.10
213.239.154.12
Bericht hierboven
Bedankt. Ik ga ze vanavond even op de clients erbij zetten. Misschien zijn er wat problemen met het voor dns-server spelende routertje bij mij? ..Floris schreef op 13 November 2002 @ 11:21:
[...]
Jah 500Mbit
[...]
Euh ik heb er nog weinig last van eigenlijk...
dns servers als volgt:
213.239.128.5
213.239.128.3
213.239.154.10
213.239.154.12
Ook vreemd is dat mijn READY lampje van mijn modem knippert.. (E-tech 4p) maar de verbinding gewoon werkt...

[ Voor 0% gewijzigd door om3ega op 13-11-2002 12:00 . Reden: url gefixed ]
k heb een e-tech 1ports...
Verwijderd
Waar staat ie dan

In mijn achtertuin ofzo?

Dan zal ie ongeveer op 27 meter van je vandaan zittenVerwijderd schreef op 13 november 2002 @ 12:50:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 27 meter
![]()
Waar staat ie dan![]()
In mijn achtertuin ofzo?
wel rlx'te snelheid zal je halen.. woei!
Verwijderd
Vraag me echt af waar die staat , is dat een grote centrale of kan dat ook een centrale kast zijn in de straat oid?Sa1 schreef op 13 November 2002 @ 13:06:
[...]
Dan zal ie ongeveer op 27 meter van je vandaan zitten![]()
, k zit er 600mtr vandaan..
wel rlx'te snelheid zal je halen.. woei!
Het is een huisje van 4x4 meter ofzo...Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 13:14:
[...]
Vraag me echt af waar die staat , is dat een grote centrale of kan dat ook een centrale kast zijn in de straat oid?
Het Showtime lampje moet blijven branden dat is is de lijnsync dat houd in als hij brand dat hij goed staat zo niet is er in de wijkcentrale iets nog nig niet goed
't kan toch ook een klein grijs kastje zijn??? Don't know for sure though, heb me der niet echt in verdiept
WeAreLegion schreef op 13 november 2002 @ 13:46:
Sa1
Het Showtime lampje moet blijven branden dat is is de lijnsync dat houd in als hij brand dat hij goed staat zo niet is er in de wijkcentrale iets nog nig niet goed
Ben zelf ook wel benieuwd.. wanneerdat ie gaat branden. Het is toch zo dat je telefoonlijn even niet functioneerd als het wordt omgezet?
Dat kan maar hoef niet dat omzetten is in verhouding zo gebeurd ... maar goed het moet wel gebeuren.
Jaccoh :
dat is volgens mij gewoon de bedoeling hoor .. bij mij is het als volgt
Modem/router ---> switch ---> 2 pc's
die 2 pc's krijgen alle 2 een ip van de router maar niet mijn internet ip maar iets wat daaar op lijkt en dat werkt gewoon prima even voorbeeldje
als mijn ip 80.61.90.147 is (van tweakdsl) dan geeft me modem hem de voglende ips 80.61.90.146 en 80.61.90.148 je kan het ook zo instellen dat hij 10.0.0.3 en hoger verdeeld maar dat heb ik verder niet aanstaan omdat ik het wel best vind mar het werkt allemaal prima hoor
Volgens mij is dit niet de bedoeling, stukje uit de FAQ:WeAreLegion schreef op 13 November 2002 @ 15:06:
dat is volgens mij gewoon de bedoeling hoor .. bij mij is het als volgt
Modem/router ---> switch ---> 2 pc's
die 2 pc's krijgen alle 2 een ip van de router maar niet mijn internet ip maar iets wat daaar op lijkt en dat werkt gewoon prima even voorbeeldje
als mijn ip 80.61.90.147 is (van tweakdsl) dan geeft me modem hem de voglende ips 80.61.90.146 en 80.61.90.148 je kan het ook zo instellen dat hij 10.0.0.3 en hoger verdeeld maar dat heb ik verder niet aanstaan omdat ik het wel best vind mar het werkt allemaal prima hoormaar niet te goed dat kan nie
..
Hoeveel IP adressen krijg ik via TweakDSL ter beschikking?
U krijgt de beschikking over 1 ip adres, dit IP adres wordt uitgegeven op basis van MAC adres. Als u hiervan gebruik wilt maken moet u ons het MAC adres van uw PC/Router doorgeven.
en 213.239.*.244 als ip adress en dat is voor elke pc 1 en je kan ze gewoon pingen maar je pingt de netwerkaarten namelijk want die krijgen de ipc's van de dhcp server dus opzich kan het wel kloppen het zijn geen echte internet ip's
Mja, dat kan ook. Tis dus iig zo dat je eigenlijk geen eigen ip adressen hoort te krijgen .. (zoals jij het zegt wel), dus misschien is het een foutje.. en wie zijn wij om dat niet even te meldenWeAreLegion schreef op 13 november 2002 @ 15:18:
Ja .. ik kom er net ook achterbeetje raar opzich .. want ik heb nu 213.239.*.242
en 213.239.*.244 als ip adress en dat is voor elke pc 1 en je kan ze gewoon pingen maar je pingt de netwerkaarten namelijk want die krijgen de ipc's van de dhcp server dus opzich kan het wel kloppen het zijn geen echte internet ip's
In die FAQ zitten trouwens een hoop foutjes
Heb het net geprobeerd zoals in handleiding staat en dan werkt het niet en zoals ik hem nu heb staan werkt het prima heb ergens problemen mee .. dus en volgens mij zijn het niet echt bestaande ip adressen die je krijgt .. want als ik bij de modem in status kijk krijg hij wel me orginele ip toegewezen maar goed heb al ff daar naar toe gemailed hoe en wat .. tot die tijd laat ik hetl ekker zitten zo het werkt prima zo
[EDIT]
Ik heb ff uitleg op site gevolged en nu werkt het wel .. netwerk kaarten zijn gewoon 10.0.0.9 enzo .. maar als ik nu speedtest.nl doe is hij langzaamer en bij trueserver.nl is hij 200kb/s langzaamer dan als ik eerst had dat vind ik toch wel beetje overdreven veel
[EDIT2]
Hmmz .. nou ja opzich maakt het niet zoveel uit.. maar goed laat hem wel zo staan ik hem had en dan vind ik het wel best als het niet mag dan zeg ik hem wel weer terug
Verwijderd
Ik kan verder goed gamen met UT2003 en heb goeie ping bij the all seeying eye .. en helemaal geen packet loss .. dus dat zit allemaal wel goed
In principe zou alles per 4 november actief zijn, dat wordt dus twee weken later als ik Cambrium moet geloven. Weet nou niet wat KPN met de brief bedoelt, maar goed.....weer wachten dus......
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
In de steden zijn ze echt veel groter, de telefooncentrale hier in de stad (10000 aansluitingen) is echt vele malen groter, is een behoorlijk gebouw. Het lijkt me trouwens onmogelijk om fatsoenlijk te werken en je apperatuur in een huisje van 4x4 te plaatsen, is meer een afmeting voor een redelijk groot trafohuisje.
Zie voor een aantal foto's binnen een centrale:
http://www.xs4all.nl/foto/foto_adsl.html
Dat is echt geen 4x4
Zo heb ff test gedaan met instellingen zoals ik zelf had gezet wan op dhcp toen kreeg mijn netwerkkaart zelfde ip's als mijn ip van TDSL (nou ja niet helemaal het zelfe) en nu heb i hem staan zoals de handleiding
SPeedtest.nl
Eerst : 802kb/s
daarna : 780kb/s
trueserver.nl/test
Eerst : 785kb/s
Daarna : 650kb/s
Nou is het natuurlijk wel zo dat het gewoon ook aan internet en de andere kant kan liggen maar goed just to let you guys know
Ik heb net een telefoontje gehad van KPN met de mededeling dat ze pas een aanmelding van TweakDSL/Cambrium op 8 november hebben binnengekregen (terwijl door TweakDSL was aangegeven dat dit al veel eerder was gebeurd omdat de lijn op 4 november zou worden opgeleverd). De vrouw aan de lijn wist me nu te vertellen dat dinsdag 19 november 2002 om 13.00 uur de verbinding volledig moest gaan werken......nog 5 dagen wachten dus. Ik voel me net weer een klein kind dat de nachtjes slapen aan het aftellen is voor zijn/haar verjaardagWeAreLegion schreef op 13 november 2002 @ 19:19:
We wachten allemaal met je me A3-D al weet ikk uit werkervaring dat KPN niet de makkelijkste is met zulke dingen helaas
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Pc123 schreef op 13 november 2002 @ 20:17:
[...]
In de steden zijn ze echt veel groter, de telefooncentrale hier in de stad (10000 aansluitingen) is echt vele malen groter, is een behoorlijk gebouw. Het lijkt me trouwens onmogelijk om fatsoenlijk te werken en je apperatuur in een huisje van 4x4 te plaatsen, is meer een afmeting voor een redelijk groot trafohuisje.
Zie voor een aantal foto's binnen een centrale:
http://www.xs4all.nl/foto/foto_adsl.html
Dat is echt geen 4x4
Da's niet allemaal in zo'n centrale
Die netapp hangt op de colocatieruimte, net als die router en de servers. (Als ze in elke centrale zo'n router plaatsen zijn ze iig vreselijk debiel.
Bericht hierboven
Verwijderd
Ik heb zelfde brief ontvangen. Echter heb ik nog niet geprobeerd om KPN te bellen, heb jij een telefoon nummer waar ik heen kan bellen? Of moet je een nummer of iets dergelijks opgeven?A3-D schreef op 14 november 2002 @ 08:50:
[...]
Ik heb net een telefoontje gehad van KPN met de mededeling dat ze pas een aanmelding van TweakDSL/Cambrium op 8 november hebben binnengekregen (terwijl door TweakDSL was aangegeven dat dit al veel eerder was gebeurd omdat de lijn op 4 november zou worden opgeleverd). De vrouw aan de lijn wist me nu te vertellen dat dinsdag 19 november 2002 om 13.00 uur de verbinding volledig moest gaan werken......nog 5 dagen wachten dus. Ik voel me net weer een klein kind dat de nachtjes slapen aan het aftellen is voor zijn/haar verjaardag
Verder had ik wel met TweakDSL gebeld, en k moest een mailtje sturen als de verbinding nog niet actief was. Uiteraard al gedaan, als het goed is, is de facturering gestopt. \o/
Die IP-adressen zijn echte IPs en anders is het nog niet goed want dat zou je je buurman met een dergelijk IP niet kunnen benaderen. Ik stel voor dat we TweakDSL hier in steunen en netjes gewoon 1 IP-adres gebruiken. Je moet even je modem zo instellen dat hij niet meer bridged en dat ie als dhcp server speelt.
Als ik het uiteindelijk na een paar weken zal hebben, dan zal ik het wel doen jahJaccoh schreef op 14 november 2002 @ 10:01:
jongens jongens.. gemiddelde IP-kennis is bar..
Die IP-adressen zijn echte IPs en anders is het nog niet goed want dat zou je je buurman met een dergelijk IP niet kunnen benaderen. Ik stel voor dat we TweakDSL hier in steunen en netjes gewoon 1 IP-adres gebruiken. Je moet even je modem zo instellen dat hij niet meer bridged en dat ie als dhcp server speelt.
Maar goed het werkt allemaal
[EDIT]
zo het staat allemaal zoals het hoort te staan
Sa1 heb je het nou al of nie ?
Nope, showtime lampje blijft knipperen.. tis echt heel vervelend, vind het erg naar ook dat ik niet thuis ben zodat ik even kpn enzo kan bellen. Vanuit hier waar ik nu zit heb ik geen bereik met m'n mob.
Helaas heb ik ook nog steeds geen reactie op m'n verzonden e-mail
edit:
Zojuist even met TweakDSL gebelt, zij melden de call in storing bij BBnet, moet morgen even terug bellen om te vragen hoe of wat...
't zal wel weer
perhaps heb je het gelezen heb vandaag alles neer gezet zoals het hoort volgens tweakdsl en het werkt gweoon pirma zowat geen snelheid verlies
Ik bedoel dan de foto's waar die kabels binnen komen, en de DSLAM's staan. de routers in de 290 centrales zijn natuurlijk een stuk kleiner en goedkoper dan die voor het hele netwerk. Was gewoon even om aan te geven dat een telefooncentrale echt geen hokje van 4x4 is zoals iemand zei, is meestal een redelijk groot gebouw.Floris schreef op 14 november 2002 @ 09:41:
[...]
Da's niet allemaal in zo'n centrale
Die netapp hangt op de colocatieruimte, net als die router en de servers. (Als ze in elke centrale zo'n router plaatsen zijn ze iig vreselijk debiel.(Grapje kost 100k euro's ongeveer, 290 van die dingen... reken maar uit
)
Weet iemand of alt.binaries.anime, alt.binaries.multimedia.anime er ook op staan?
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Joah, tijdens het werk hou ik gewoon b'tje tweakers bij, had het dus gelezenWeAreLegion schreef op 14 november 2002 @ 15:08:
Hmmz minders .. nou ja ook vooruit duimen we met ze alle mee ..
perhaps heb je het gelezen heb vandaag alles neer gezet zoals het hoort volgens tweakdsl en het werkt gweoon pirma zowat geen snelheid verlies
Ik ga nu lekker naar huis.. om wederom naar m'n modem te staren
Nou ik had net weer wat testen die gingen net zo snel dus het maakt verder niet uit tis gewoon dat het vooral aan de andere kant ligt hoe het met die servers gaat of het snel is of niet .. maar het is gewoon een lekker lijntje en ben er zeer tevredenSa1 schreef op 14 november 2002 @ 17:05:
[...]
Joah, tijdens het werk hou ik gewoon b'tje tweakers bij, had het dus gelezenMaar, wat is zowat geen snelheidsverlies .. die test die je uitvoerde scheelde toch best veel, dat was dus de schuld van de andere kant?
Ik ga nu lekker naar huis.. om wederom naar m'n modem te staren
en over die newsserver die is online en word nog aan gewerkt om hem te verbeteren kreeg ik te horen dus dat komt allemaal goed don't worry
Zeg LordHades.. ik moet dus terugzetten zoals het hoort? Of snap ik je niet.. maaruh hoe hoort het dan? DHCP-server op modem aan en bridging ook?
thanx
DHCP op WAN aan DHCP op LAN aan en die gewoon system zetten dat de DHCP ze pakt bridge op disabled anders doet hij het niet zo heb i khet staan enzo werkt het prima bij mij ... speedtest.nl en zo gaat ook verder goed
maar wat bedoel je met die virtual servers?
Ik zit 2957 meter van de centrale af. Ik kan hier nog steeds geen ADSL/Kabel krijgen. Ik heb nu Cable Wanadoo Basic(Premium hier ook niet verkrijgbaar) en de naam zegt al genoegveldmuis schreef op 07 oktober 2002 @ 21:11:
1488 meter vanaf de centrale hier
zou ik boven de 100kb/s uitkomen![]()
neh serieus; 600 ofzow max
Ik zie KPN nu niet zogauw hier een verse centrale neerzetten, nu ze miljarden schuld hebben, hehe
Wel kut natuurlijk
*zucht*
[ Voor 0% gewijzigd door Marf0rz op 14-11-2002 18:27 . Reden: typo ]
If you can't beat them, buy them !
en Jaccoh dat hoef niet .. als je bij wan krijgt zie je al dat je een IP krijgt en als je naar http://www.whatismyip.com gaat zie je dat ip dus klopt het allemaal
Verwijderd
Jaccoh schreef op 14 november 2002 @ 18:14:
oh je bedoeld portmapping .. ohja dat ze dat virtual servers noemen
Trouwens, volgens de FAQ als je een vast IP wil moet je je MAC doorgeven.. klopt dat?
Jah, dan stellen ze een lease voor je in van 3 jaar ofzo, blijf je dus bij een gelijk MAC-adres ook dezelfde IP's houden
Niet door de lengte van de straat waarin je woont lijkt mij, maar wel door de afstand naar de centrale en de staat van de verbinding. (Oud koper gebruikt of nieuwere kabels, schijnt verschil in te zitten.)Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 19:19:
DE afstand is 1335 meter.. maar de straat is nogal lang hier.. 3 km ongeveer.. maar adsl is wel beschikbaar.. kan het zijn dat de snelheid hierdoor achteruit gaat
Bericht hierboven
Offtopic:
Maar, helaas
Ontopic:
Als je een telefoonlijn hebt, komt ie binnen, bij ons is het zo dat ie gesplit wordt naar 2 verschillende telefoon's. De splitter moet voor deze split komen toch? Of hoeft dit niet? ('t was het geval dat de snoertjes aan elkaar geknoopt waren .. sux).
Hoe ver zit jij eigenlijk van het huisje?WeAreLegion schreef op 15 November 2002 @ 10:47:
Ja hij moet voor deze split komen anders doet hij het niet namelijk dat is alles... hoop voor je dat hij het snel doet.. ik heb vanmorgen weer ff speedtest.nl gedaan ... en snelheid is gewoong oed had 843kb/s dus dat zit allemaal wel goed
Edit:
Hij moet voor die split komen, echter heb ik dan nog een probleempje... De binnenkomende lijn is dus doormidden, kan ik dit met een verbindstukje (of met een kniptang zeg maar, iig dat de groene aan de groene, witte aan de witte, ornaje aan de oranje en uhh die andere aan de andere
Daarna gaat er weer van mijn kamer een telefoonlijn naar m'n buurman zodat hij dan ook phone heeft.
Lordje @ TweakDSL is super
Verwijderd
Wat ik ook niet helemaal snap.. je moet je splitter hangen waar de lijn binnenkomt
Dat is volgens mij gewoon bij de telefoonstekker waar de lijn ook binnenkomt.. maaar ik hoor hier mensen over kopere draad.. die je ziet.. zie ik hier niet iig
K zit hemelsbreed iets van 500mtr van huisje, en via straten 650mtr. Maar de kabels hiero zijn bar slecht geloof ik.WeAreLegion schreef op 15 November 2002 @ 11:18:
Jawel dat zou wel kunnen eventueel. . ik zit 2100 meter van de centrale af maar onze lijnen in de wijk zijn super goed.. (zijn nieuwe namelijk ) .. dus dat zit allemaal wel goed
Lordje @ TweakDSL is super
Quicknet heeft het kabel net uithanden gegeven aan Chello puur om het feit dat gemeente Alkmaar niet van plan was de kabels te verbeteren. (en das ook het mooie van Texel, daar ligt in de dorpen overal glasvezel).
Ownage : die koperen draden liggen in de wijk en komen niet binnen in je huis het is inderdaad gewoon de hoofdaansluiting van je teleofon waar hij op aangelsoten moet worden
K hoop echt giga voor je dat het gaat werken. Zondag avond zit ik weer op m'n little studenten kamertje, ga dan m'n telefoonlijn weer helemaal op orde maken, zonder splits naar eventuele buren. "Laat het AUB werken" ... najah, en anders bel ik gewoon weer TweakDSLA3-D schreef op 15 November 2002 @ 20:54:
Bij mij is het eindelijk in zicht.....phew! Ik kwam eergisteren thuis en het WAN lampje brandde op mijn 4 poorts E-Tech router. Ik dacht "hebbuh die kip!". Helaas....het werkte niet (ik weet wat je doormaakt Sa1). Gisteren gebeld met TweakDSL en ben net enkele minuten geleden gebeld door Gerrit (klasse!) om wat instellingen te checken. Het blijkt dat er een verkeerd profiel is aangemaakt en dat had vandaag opgelost kunnen zijn, ware het niet dat het verzoek niet was uitgevoerd. Om kort te gaan, nog even het weekend zonder TweakDSL en aanstaande maandag moet het dan eindelijk gaan gebeuren. Ga maar wat eerder van mijn werk weg om te checken, ben erg benieuwd!
echt bizar dat je gewoon bijna vetrouwen in een helpdesk van een isp kan hebben
Groeten
Ik moet zeggen dat ik wel erg netjes geholpen ben en dat het voor hen echt overmacht is geweest met betrekking tot oplevering door KPN, alleen het profiel had wat eerder gekund, maar dat neem ik nu wel op de koop toe.echt bizar dat je gewoon bijna vetrouwen in een helpdesk van een isp kan hebben )) najah, iig ik ga nu lekker slapen .. morgen lekker nix doen en overmorgen .. LET"S HOPE SO
[ Voor 0% gewijzigd door Devian op 16-11-2002 16:22 . Reden: weg ]
https://wren.co/join/Devian
sorry....was/ben een beetje over-happyCutebritney schreef op 16 November 2002 @ 15:45:
Devian, ga lekker in de HK patsen ofzo...

https://wren.co/join/Devian
10/100mbit duel speed hub geval van 3com van m'n werk gekregen OWND! Dus m'n netwerk is nu ook super (lees: sneller dan 10mbit) snel.. ai ai ai, wat is het leven goed
had je dan niet beter een routertje met een ingebouwde switch kunnen kopen.Sa1 schreef op 17 November 2002 @ 14:18:
Zo, nou vanavond alles aansluiten, heb inmiddels alle benodigde spullen van m'n pa gestolenen als het goed is (lees: super meezit) dan post ik vanavond ff een screeny
10/100mbit duel speed hub geval van 3com van m'n werk gekregen OWND! Dus m'n netwerk is nu ook super (lees: sneller dan 10mbit) snel.. ai ai ai, wat is het leven goed
nu heb je een hub, switch is sneller als je er meerdere pc's op aansluit
Kopen?, ik heb niets gekochtB-BRAIN schreef op 17 november 2002 @ 14:31:
[...]
had je dan niet beter een routertje met een ingebouwde switch kunnen kopen.
nu heb je een hub, switch is sneller als je er meerdere pc's op aansluit
router is m'n modem al (e-tech 1ports), van m'n werk had ik eerst een 3com 10/100mbit 8ports (waarvan incl modem 6 ingebruik zijn), deze had echter een engelse adapter, even profesories met een kabeltje en plakband om getoverd naar nederlandse adapter.
Vervolgens kreeg ik van m'n werk ook nog een 16ports 100mbit hub voor in een 19" rack.. omdat zij em gewoon niet meer nodig hadden.
switch is idd sneller als je met alle gebruikers van elkaar begint te downloaden, maar dat komt toch nooit voor, plus dat iedereen toch 100mbit kaartjes hebben. Snel zat
Maarjah, ik HOOP jullie vanavond te kunnen verblijden met een snelheids screen shotje
eff nog vraagje waarom kan het met een analooge modem wel een met een isdn modem niet?Floris schreef op 07 oktober 2002 @ 18:26:
[...]
Die verdubbeling kan ik niets over zeggen, het is bij mij iig nog niet in de inbox langsgekomen
Overigens kan je dat Alcatel ISDN modem niet gebruiken, als je nou een PSTN (analoog) had, dan weer wel... Life is hard.
of heeft dat er mee te maken dat ze 2 garanderen en tot 8mbit kan
Dit topic is gesloten.