http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
word er nog over terug gebeld... k zie wel, 't zou volgens Gerrit iig deze week nog opgelost zijn.. laten we het hopen ..
m'n vertrouwen in de maatschappij (lees: kpn) zakt drastisch.
Hoe komt het dat me speed bij speedtest.nl soms zo dropt ? tis echt raar om te zien gaat hij hele tijd 800kb/s en in eens schiet hij terug als hij klaar is naar 360kb/s.
En ook als ik bij FTP serers download van mensen op de UNI dat is een 100mbit verbinding gaat het niet sneller als 270kb/s soms 300 maar als ik 3 threads dan gaat het wel 850kb/s maar goed 1 thread en niet sneller als 270kb/s op een 100mbit dat is wel beetje vreemd of ligt het gewoon allemaal en mij ? en wil ik gewoon dat het sneller gaat ?
Thanks alvast
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Er wordt vaak wel heel erg makkelijk de schuld aan KPN gegeven omdat mensen dat wel geloven, ik wil dus NIET zeggen dat TweakDSL leugens vertelt maar het zou goed kunnen dat het probleem bij BBNed ligt en dat zij er niet hard genoeg aan willen werken, en er op deze manier makkelijk vanaf komen. Tuurlijk het probleem kan ook bij KPN liggen maar het gebeurt ook vaak genoeg dat er bij BBNed een probleem is en dan is het wel erg makkelijk om altijd op KPN te schelden, de organisatie bij BBNed werkt ook niet altijd zoals het zou moeten, ik ken geen enkel groot bedrijf waar dat wel helemaal goed gaat. Als je het dan vergelijkt met de gemiddelde kabelprovider doet KPN het echt veel beter. Er zijn vele plekken waar de oorzaak van het probleem kan liggen en niet alleen bij KPN.Sa1 schreef op 19 november 2002 @ 12:30:
Zondag avond werkte iig nog niets, gistern gebeld met TweakDSL helpdesk .. zij hebben alles in storing staan nog steeds en ze zouden kpn gaan lastig vallen..
word er nog over terug gebeld... k zie wel, 't zou volgens Gerrit iig deze week nog opgelost zijn.. laten we het hopen ..
m'n vertrouwen in de maatschappij (lees: kpn) zakt drastisch.
Oh, ze zijn zeker niet de beste, maar echt niet de slechtste! De service bij KPN is veel beter dan bij de meeste kabelbedrijven, helemaal vergeleken met UPC.WeAreLegion schreef op 19 November 2002 @ 19:27:
BBned heeft zelf ook problemen dat weet ik ook wel maar ik heb 2 jaar ervaring met kpn als adsl helpdesk medewerker en het zijn echt niet de beste zelfs de slechte qua klant vriendelijk heid enzo
Je hebt ook wel gelijk, maar als er tegen mij wordt gezegd dat KPN vergeten is de lijn over te zetten naar BBnet, lijkt het mij dat het bij kpn zit en niet bij BBnet. Tjah, k ben zo'n persoon die er van uit gaat dat de meeste mensen goed zijn (noem me naief), dus ze zullen niet liegen.Pc123 schreef op 19 november 2002 @ 19:08:
[...]
Er wordt vaak wel heel erg makkelijk de schuld aan KPN gegeven omdat mensen dat wel geloven, ik wil dus NIET zeggen dat TweakDSL leugens vertelt maar het zou goed kunnen dat het probleem bij BBNed ligt en dat zij er niet hard genoeg aan willen werken, en er op deze manier makkelijk vanaf komen. Tuurlijk het probleem kan ook bij KPN liggen maar het gebeurt ook vaak genoeg dat er bij BBNed een probleem is en dan is het wel erg makkelijk om altijd op KPN te schelden, de organisatie bij BBNed werkt ook niet altijd zoals het zou moeten, ik ken geen enkel groot bedrijf waar dat wel helemaal goed gaat. Als je het dan vergelijkt met de gemiddelde kabelprovider doet KPN het echt veel beter. Er zijn vele plekken waar de oorzaak van het probleem kan liggen en niet alleen bij KPN.
Plus het feit dat ik zelf werk op een netwerk beheer geval blaat bedrijfje en met kpn heb ik niet echt super goede ervaringen... dus maakt het al makkelijker om te geloven dat kpn met andere delen van hen organisatie ook niet echt top of the hill is...
maar, we gaan offtopic.. en das niet de bedoeling.
Zojuist heb ik met TweakDSL gebeld, wordt strax terug gebeld door Gerrit, hij gaat over de voortgang van de storingen.
Hopend dat ik der niets meer van te horen krijg
[ Voor 0% gewijzigd door Sa1 op 20-11-2002 13:40 . Reden: toevoeging ]
Wat wel vreemd is dat ik net bij ftp.surfnet.nl en dan bij OS / Linux / Distr / Mandrake / Mandrake-Iso / even zo cd gedownload heb en dat ging gemiddeld wel met 750kb/s tott 630bkb/s in flashfxp dus dat loopt wle lekker .. maar goe ddenk dat ik het maar zo houd en verder pecht hebben het werkt gewooin lekker verder ern service blijft goed
Toppie Tweakdsl !
Zo is er ook nog een probleempje met het kunnen posten op Usenet wat resulteert in het weigeren van de post met een Bad MessageID. Wordt aan gewerkt en is waarschijnlijk binnenkort opgelost....(is overigens alleen onder Mozilla en niet onder Linux, gewoon een instelling in Diablo waarschijnlijk?).
[ Voor 12% gewijzigd door A3-D op 22-11-2002 08:01 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Ik ben wel blij dat ik het genomen had vind alleen dat speed met die modem ontzettend dropt als je hem in dhcp modus zet .. maar jah niks aan te doen hoor ..
K heb der weer zin in \o/
[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 22-11-2002 18:32 ]
Is de levertijd nog steeds 2 a 3 weken?
Als ik de spullen binnenheb ga ik alles lekker op mijn gemak installeren, ik heb toch nog tot april chello

Kan ik daar dezelfde netwerkkaart voor gebruiken?
Dus eigenlijk dat wanneer ik het ene stekkertje van mijn chello modem in de netwerkkaart stop ik dus via chello internet en wanneer ik het stekkertje verwissel voor die van het dslmodem ik dus via tweakdsl surf?
Ik heb er al 3 inzitten namelijk; een 3com van chello, een intel voor mijn netwerk en een galaxy voor de satelliet (=overblijfsel van internet via satelliet dat ik ooit heb gehad en nu gebruik om tvzenders uit de lucht te plukken)
Of is het nodig om zolang als chello ook nog draait er een 4e

Laatste vraagje: wat wordt er allemaal precies meegeleverd met dat modem-pakket?
De laatste prijsverhogingsdruppel heeft de Planet emmer nu doen overlopen.
Had eerst nog een paar vragen per email en die werden zeer snel beantwoord.
Door m'n HCC acount wakker te maken kan ik die 2 á 3 weken overbruggen.
De meeste email is toch al forwarderd via m'n domein en dat heb ik nu al aangepast.
En nu wachten op 1 jan 2003
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
En nu maar hopen dat ik niet al te lang hoef te wachten totdat ik weer inet heb
Ligt die router bij BBned weer te bokken ofzo?
Bericht hierboven
S'morgens gaat het echt gweoon snel.. waar ik tevreden mee ben ftp met 770kb/s en en speed test ook met gemiddeld 700kb/s maar tegen een uur of 3 tot s'avonds laat 2 uur in de nacht is het gewoon met 1 woord knudde ..... maar goed ze hebben al naar bbned toe gecommuniceerd dat ik er zo last van heb en dan zien we het wel .. Ben wel blij dat jij nu ook niet zoveel heb ..
Bericht hierboven
Gisteravond nog met Gerrit gebeld, arme man kan der ook nix aan doen natuurlijk maar hij zou het weer gaan uitzoeken.
Kan je naar kpn bellen om te vragen hoe het staat met het omzetten ofzo? 't Lijkt me niet dat je gewoon klantenservice kan bellen daarvoor.. tenzij je van plan bent om twee dagen te gaan lopen bellen om de goede aan te phone te krijgen..
[ Voor 64% gewijzigd door Sa1 op 27-11-2002 10:56 ]
Misschien zinvol om de consumentenbond of de Opta iig te informeren?
Er zullen in januari weer klanten weg gaan bij een bepaalde provider dan kan het helemaal een zooitje worden.
Stem blanco!
Ik hoop echt dat bbned een antwoord heeft anders zit ik over te denken om maar naar andere provider te gaan of maar gewoon naar planet weer .. dan maar gewoon 100kb/s maar die haalde ik wel altijd dag en nacht maakt niet uit welk tijdstip het was
Werkt de "tweak (home --> pro met alcatel)" ook gewoon met TweakDSL? En moet ik het inbelnummer nog wijzigen eigenlijk?WeAreLegion schreef op 27 november 2002 @ 13:50:
Gewoon 1 YT-Croc.. je heb geen connectie van mxtream
maar van bbned en die werken niet zo
dus 1 provider 1 rekening
Tweakdsl werkt niet met inbelnummers .. op www.tweakdsl.nl en dan support vindje de instelling voor modems .. en voor de speedtouch moet je default gebruiken
Groeten
Welke isstellingen dan? Want ik zie alleen maar hoe je alles moet aansluiten en hoe je het in windows in moet stellenWeAreLegion schreef op 27 November 2002 @ 14:33:
Hij werkt wel .. maar als je bij bbned kijkt hebben ze die niet getest ik had er 1 maar heb gewoon maar 1 gekocht die Tweakdsl aanraad om problemen te verkopen maar hij hoort te werken..
Tweakdsl werkt niet met inbelnummers .. op www.tweakdsl.nl en dan support vindje de instelling voor modems .. en voor de speedtouch moet je default gebruiken
Groeten
Default CPE configuratie
Hieronder volgen de Default instellingen die nodig zijn om een DSL lijn van TweakDSL te kunnen instellen.
VCI/VPI instelling : 0/35
Profile type : bridging (vaak RFC 1483 bridged)
Encapsulation : LLC
Overige waarden default laten staan
Hmm voor die tijd toch maar even iemand zoeken met deze modem en tweakDSLWeAreLegion schreef op 27 november 2002 @ 14:57:
Hier dit zijn de default instellingen van ADSL voor tweakdslmaar verder staat nergens aan gegeven hoe je dat met een speedtouch moet doen volgens mij word die modem verder ook niet ondersteunt
Default CPE configuratie
Hieronder volgen de Default instellingen die nodig zijn om een DSL lijn van TweakDSL te kunnen instellen.
VCI/VPI instelling : 0/35
Profile type : bridging (vaak RFC 1483 bridged)
Encapsulation : LLC
Overige waarden default laten staan
Ah dat zou wel fijn zijn.... ik heb hem ook getweaked heh, weet niet of jij dat ook hebt gedaan?WeAreLegion schreef op 27 November 2002 @ 15:03:
Heb er hier nog 1 liggen . . zal kijken als ik tijd heb of ik het aan de praat kan krijgenmaar werk op moment thuis
(ja dit is thuiswerken) dus moet wel ff doorwerken
Tnx!!WeAreLegion schreef op 27 November 2002 @ 15:13:
Dohja dat heb ik ook
.. zal er straks ff nar kijken maar eerst ff werken
je hoort het nog wel of het werkt ja of nee
Was overigens de eerste en gelijk positieve ervaring met de helpdesk: 'smorgens gefaxt en een aantal uurtjes later ff gemaild of alles goed aangekomen was. Kreeg vrij vlot een reply dat er 'sochtends een drietal zwarte pagina's waren binnengekomen
Enig idee wat nu de gemiddelde aansluittijd is? Ik wil namelijk dolgraag van Chello

Verwijderd
Nou, ik meteen alles voor em genoteerd.. hij wat rond gebeld .. wat "vrienden" gemaakt bij bbnet.. wat namen doorgekregen bij kpn bla bla..
om een lang verhaal kort te maken.., het blijkt dus dat de dsl centrale in Alkmaar plat ligt en pas de 3e van december online gaat, dus een maand later dan geplanned.
de omzetting van kpn naar bbnet is ook nog niet gedaan.. maar zou de 3e meteen uitgevoerd worden.
vaag dat ik hier niets over te horen heb gekregen via Tweakdsl of bbnet .. najah, we wachten gewoon weer tot de 3e..
Maar de service bij tweakdsl is echt super hoog vind het echt netjes hoe ze daar met klanten om gaan altijd te woord staan terug bellen als er wat is noem maar op dat is gewoon netjes dat ben ik van kpn niet gewend of andere providers en heb toch wel wat ervaring met providers op me cv staan
Maar goed voor de gene die nog moeten waschten ff geduld nog
[Edit] Overigens haal ik nu vrolijk 780k/s vanaf www.trueserver.nl/test
[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 28-11-2002 12:12 ]
Bericht hierboven
[edit]
ik ga nu met 602kb/s maar goed hij zat de hele tijd op 450kb/s dus dat is niet echt super tis wel goed daar niet van nou ja we zien het vanzelf wel he
[ Voor 32% gewijzigd door WeAreLegion op 28-11-2002 13:10 ]
Verwijderd
Krijg ik vandaag een brief van TweakDSL met de gegevens voor m'n mailboxen en homepage. Netjes een inlognaam en password vermeld. Maar als ik die invul op de support page van tweakdsl.nl dan kom ik met geen mogelijkheid verder dan het inlogscherm. Na de submit krijg ik weer een leeg login scherm
Ik denk alleen per automatische incasso ... op 't aanmeldingsformulier is dat de enige optieVerwijderd schreef op 28 November 2002 @ 22:32:
O ja ff een ander vraagje, kan ik ook per acceptgiro betalen ?
of moet het perse automatische incasso
Ik heb er nog geen last van gehad van packetloss bedoel ik dan en ping is rond de 20 volgens mij het speelt allemaal wel lekkerVerwijderd schreef op 28 November 2002 @ 22:30:
IS de ping in online gaming ook goed ?
en ook geen packetloss ?
Verwijderd
Ben 17 namelijk..
Me moer wil niet op haar naam
Ja, maar je moet een abbo hebben bij de KPB, en aangezien die niet op zijn naam staat lijkt me het erg onwaarschijnlijk dat het op zjn naam kan terwijl het abbo bij de KPN op zijn moeders naam staatWeAreLegion schreef op 29 november 2002 @ 12:13:
Hmmz .. volgens mij kan 17 ook vanaf 16 mag je overeenkomsten sluiten maar tot je 18e levens jaar hebben je ouders het reccht om het te ontbinden als ze het er niet mee eens zijn. Maar volgens mij moet dat geen probleem zijn
Maar goed gewoon ff mailen naar info@tweakdsl
43% of all statistics are worthless
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 29 2002 om 17:50:11 UTC+0100)
Download : 101.3 KByte/sec
Upload : 47.0 KByte/sec
Connection : 209.0 Conn/min
Ping test Nederland : 38.0 ms
even later ...
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Nov 29 2002 om 17:52:42 UTC+0100)
Download : 191.1 KByte/sec
Upload : 44.9 KByte/sec
Connection : 308.0 Conn/min
Ping test Nederland : 35.0 ms
Juist UltraDSL.

Dit alles via een E-Tech 4 ports router waarbij ik maximaal 20 poorten kan mappen en geen portranges.
Heb nu een week getest en kom eigenlijk een beetje tot de conclusie dat €95,- beetje erg veel is voor deze verbinding. Zal eerst es bellen met Tweak om te kijken waar de problemen vandaan zouden kunnen komen.
• qua snelheid geen stabiele verbinding
• duur
• kinderziektes
kortom, ik begin toch echt weer te twijfelen tussen planet/xs4all/tweakdsl.
xs4all is de alom bekende beer uit adsl land.
planet net zo, alleen iets minder populair.
TweakDSL is nieuw, verdient zeker een kans maar heeft zeker geen vlekkenloze start gemaakt en moet zich nog bewijzen.
het gaat een hele moeilijke keus worden.
dit is indirect trouwens geen vraag om aanbiedingen or whatsoever.
Wel om een 'verbetering' van het huidige netwerk in de zin van, stabieler, bandbreedte beheer.
ik _hoop_ dat die blade idd het probleem was en dat we na volgende week louter positieve opmerkingen over tweakdsl zullen krijgen.
http://www.NUiPhone.nl/
Heb je het al eens geprobeerd zonder router?Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 18:01:
Ben sinds een week ook bezitter van TweakDSL account. Raadt even welk pakket:
Juist UltraDSL.Nu is 't vandaag wel erg bar en boos. Het is wel es beter geweest, maar heb nog nooit meer gehaald dan 400kb/s op 1 thread. Verder fluctueert de snelheid ook bij enorm. Schiet van 10kb/s naar 400 en pakt alles wat er tussenin zit. Geen lekker flow zeg maar. 's Ochtends om 7:00 loopt ie wel veel beter dan 's avonds na 7en.
Dit alles via een E-Tech 4 ports router waarbij ik maximaal 20 poorten kan mappen en geen portranges.
Heb nu een week getest en kom eigenlijk een beetje tot de conclusie dat €95,- beetje erg veel is voor deze verbinding. Zal eerst es bellen met Tweak om te kijken waar de problemen vandaan zouden kunnen komen.
De islam kan uw vrijheid schaden
DIe snelheid is een probleem wat tweakdsl zelf ook weet. Er word aan gewerkt dus nog ff geduld als goed is volgende week vrijdag moet alles opgelost zijn.
Een router in dit geval maakt verder niks uit. Want het zijn de routers van bbned die moeilijk doen en niet die van je modem maar nog ff geduld.
En diaboluzzz i kheb zelf nu meer als 2 jaar adsl al was 1 van eeste bij Planet Internet en heb er 2 jaar gewerkt bij Planet. Dus enige ervaring heb ik wel en ik kan je echt recht in je face zeggen dat tweakdsl echt een top provider is met een uitstekende service..
Verwijderd
Dat heb je allemaal niet nodigVerwijderd schreef op 29 november 2002 @ 19:02:
Je bedoelt rechtstreeks van de splitter naar de NIC neem ik aan? Nee nog niet geprobeerd. Ik heb volgens mij niet alle gegevens in huis; DNS+suffix+gateway?
http://www.tweakdsl.nl/support/modem.html?p=modem_settings
Ga hier maar kijken staat hoe e modems in moet stellen
Verwijderd
Vraagje: Is het mogelijk de router helemaal uit te schakelen en alleen de e-tech als modem gebruiken. Dat je dus rechtsreeks je box via je WAN ip aan het net hangt?
Moet je gewoon ff vogelen heb ik ook gedaan
Pinging www.tweakdsl.nl [213.239.178.2] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.239.178.2: bytes=32 time=29ms TTL=123
Reply from 213.239.178.2: bytes=32 time=22ms TTL=123
Ping statistics for 213.239.178.2:
Packets: Sent = 4, Received = 2, Lost = 2 (50% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 22ms, Maximum = 29ms, Average = 25ms
Dat is wel jammer
En neem een fatsoenlijk aantal om een referentie op te bouwen, b.v. 25 pings. Je avg pingtijd zou onder de 20ms moeten liggen met 0% loss.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
Reply from 213.239.171.1: bytes=32 time=91ms TTL=254
Reply from 213.239.171.1: bytes=32 time=223ms TTL=254
Reply from 213.239.171.1: bytes=32 time=87ms TTL=254
Reply from 213.239.171.1: bytes=32 time=123ms TTL=254
Ping statistics for 213.239.171.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 87ms, Maximum = 223ms, Average = 131ms
even later ...
Reply from 213.239.171.1: bytes=32 time=24ms TTL=254
Reply from 213.239.171.1: bytes=32 time=26ms TTL=254
Reply from 213.239.171.1: bytes=32 time=24ms TTL=254
Reply from 213.239.171.1: bytes=32 time=32ms TTL=254
Ping statistics for 213.239.171.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 24ms, Maximum = 32ms, Average = 26ms
Na zo'n 20 tests zou ik zeggen dat ie nooit pingt onder de 24ms. ' Ligt gemiddeld tussen de 24-32 ms. Die eerste ping van daarboven is dus niet representatief.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2002 13:43 ]
Verwijderd

Die packetloss en die ping komen door die routers .. gewoon even wachten tot vrijdag wat er dan gebeurd dan moet alles verholpen zijn
[ Voor 6% gewijzigd door A3-D op 30-11-2002 19:23 ]
Ik heb speedtests van 840kb/s gehad maar ook van 110kb/s
Want dit is wel heel erg....zeker met dat handjevol klanten dat ze momenteel online hebben...
Handjevol klanten, sjah ik weet niet hoeveel jij er in gedachten hebt, maar bepaald lief vind ik deze uitspraak niet.
Bericht hierboven
Floris schreef op 02 December 2002 @ 18:48:
Handjevol klanten, sjah ik weet niet hoeveel jij er in gedachten hebt, maar bepaald lief vind ik deze uitspraak niet.
't is niet als flame ofzo bedoeld, in tegendeel.
Maar in vergelijking tot een andere BBned ISP, draait het op dit moment gewoon niet zo lekker. En dat vind/vond ik vreemd, aangezien ze toch zeker minder klanten hebben dan een gemiddelde andere ISP.
Maar als je zegt dat een deel van de router plat ligt, kan ik het me ook goed voorstellen hoor
't is ook helemaal geen probleem verder, ik vind het zelfs erg netjes dat het deze week al opgelost wordt
* Xandrios wil graag weer liev zijn...maar inderdaad, soms trek ik wat te snel m'n (negatieve) conclusies
Schematisch ziet het er als volgt uit:Floris schreef op 02 December 2002 @ 18:48:
Cisco's, maar er is een blade naar de poep en de 100Mbit verbinding tussen 2 machines schijnt ook nogal vol te zitten (do I hear packetlos anyone?) Vrijdag komen we op een andere router en wordt die fysieke verbinding ook veranderd.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| [ dsl-modem_thuis ] | (kpn_koper) | [ DSLAM-bbned_wijkcentrale ] | (atm verbinding, b.v. stm-1) | [ redback_amsterdam ] | (100baseTX) * | [ cisco-switch-bbned_amsterdam ] | (100baseTX) ** | [ trueserver-router_amsterdam ] | > 6 Gbit aan uplinks () cable [] device |
Momenteel is de 100 Mbit welke met * is aangeduid een shared port. Dat wil zeggen er loopt ook de DSL van provider X overheen. Vrijdag gaat dat voor zover ik begrepen heb naar een eigen poort (op de Redback, ipv met andere DSL providers). De routing vindt plaats op de Redback, in het geval van TrueDSL het .1 adres uit je /24. De Cisco wordt louter als border-switch gebruikt.
Verbinding ** zal naar verwachting Q1-2003 worden uitgebreid naar een 1000baseSX.
[ Voor 3% gewijzigd door twixx op 03-12-2002 14:46 ]
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
twixx schreef op 02 December 2002 @ 21:46:
[...]
Schematisch ziet het er als volgt uit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [ dsl-modem_thuis ] | (kpn_koper) | [ DSLAM-bbned_wijkcentrale ] | (atm verbinding, b.v. stm-1) | [ redback_amsterdam ] | (100baseTX) * | [ cisco-switch-bbned_amsterdam ] | (100baseTX) ** | [ trueserver-router_amsterdam ] | > 6 Gbit aan uplinks () cable [] device
Momenteel is de 100 Mbit welke met * is aangeduid een shared port. Dat wil zeggen er loopt ook de DSL van provider X overheen. Vrijdag gaat dat voor zover ik begrepen heb naar een eigen poort (op de Redback, ipv met andere DSL providers). De routing vindt plaats op de Cisco, in het geval van TrueDSL het .1 adres uit je /24.
Verbinding ** zal naar verwachting Q1-2003 worden uitgebreid naar een 1000baseSX.
Woei, interessante info, Zeer interessant zelfs
Maar als ik het goed begrijp, gaat er nu gigantisch veel verkeer over die verbinding met het *-etje.
Of is het mischien zo dat er in amsterdam voor elke wijkcentrale een aparte redback router beschikbaar is ?
Aangezien die STM-1 gewoon al een stuk sneller is dan dat lijntje. /die lijn
[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 02-12-2002 22:15 ]
Daar heeft Cistron erg veel problemen mee (gehad).
Bij een beetje belasting gaan ze @random packets droppen.
Zie de archieven van cistron.broadband voor de details.
't maakt nu niet meer zo heel veel uit, afgelopen vrijdag is m'n moederbord in rook opgegaan.. en moet iig tot zondag wachten tot ik weer nieuw spul heb
Maarjah.. wat wel weer positief is dan.. mocht deze week het sync lampje vol gaan branden.. ik geen problemen krijg met traagheid
edit (15:05)
zojuist naar huis gebeld, nope werkt niet.. najah ..
[ Voor 16% gewijzigd door Sa1 op 03-12-2002 15:05 . Reden: vage woordkeuze :) ]
Sa1 hoop voor je dat het snel werkt ! en dat ook jij er plezier van heb
Verwijderd
Ik woon in amsterdam, hoe lang gaat het ongeveer duren voordat ik aangesloten ben ?
Chello is namelijk 27 december afgesloten..
Als je even terug had gelezen dat het ongeveer drie week duurt, bij mij duurt het wat langer want onze dsl centrale in alkmaar is niet goed ofzo..Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 15:54:
Heb afgelopen zaterdag de tweakdsl aanvraag op de bus gedaan.
Ik woon in amsterdam, hoe lang gaat het ongeveer duren voordat ik aangesloten ben ?
Chello is namelijk 27 december afgesloten..
Opzegging bij Planet ivm de prijsverhoging moet echt met die reden erbij vermeld worden.
Was het zelf vergeten en zou pas na het einde van m'n jaar contract (mei) weg kunnen.
Door ff te bellen kwam ik daar achter. Ook dat ze behoorlijk achter lopen met hun brieven.
Heb ook een fax nr gekregen maar of dat hier geplaats mag worden weet ik niet.
Stem blanco!
Indeed, je kunt je Planet abbo niet zomaar opzeggen (1 maand voor het begin van een nieuw contractjaar, BELACHELIJK GEWOON)... Ik vraag tweakDSL aan zodra Planet accoord isKroontjesPen schreef op 03 December 2002 @ 21:40:
Omdat dit geen vraag maar een tip is plaats ik hem ook ff hier.
Opzegging bij Planet ivm de prijsverhoging moet echt met die reden erbij vermeld worden.
Was het zelf vergeten en zou pas na het einde van m'n jaar contract (mei) weg kunnen.
Door ff te bellen kwam ik daar achter. Ook dat ze behoorlijk achter lopen met hun brieven.
Heb ook een fax nr gekregen maar of dat hier geplaats mag worden weet ik niet.
Je moet er dus expleciet bij vermelden dat je het niet eens bent met de prijsverhoging.
Hmmw wacht even, ze lopen achter met de brieven? Ik wil wel begon januari op tweakDSL zitten
[ Voor 14% gewijzigd door Y0ur1 op 03-12-2002 21:59 ]
Ik heb zelf ook 2 jaar adsl gehad van Planet en verder nooit problemen gehad. Dat moet ik er wel ff bij zeggen zo slechte provider is het nou ook weer niet. Maar tweakdsl rules gewoon
Dit topic is gesloten.