Anoniem: 79003 schreef op 10 September 2003 @ 20:43:
Nou, het zit ong zo.
Dat die routers zelf een beetje instabiel waren, dat klopt, er deugde idd van alles niet in die firmware, vooral betreffende die portmappings enzo. Dit was overigens al opgelost in versie 3.25.
Probleem met bbned was er echter nog steeds, die cisco firmware in de dslam's die gebruikt worden voor bbned had een bug waardoor die dslampoort vastliep bij het aan en uitzetten van o.a. die routers van e-tech, met als gevolg een knipperend sync lampje. Na een reset van die dslam was dit uiteraard weer goed, totdat de router gereset werd (na instellingswijziging) of werd uitgezet.
Dit had te maken met de DHCP requests die de router naar buiten stuurde tijdens het booten, deze DHCP requests zelf en de hoeveelheid daarvan zijn veranderd in versie 3.27 waardoor de dslam niet meeer vastloopt.
Die firmware versie werkt dan ook eindelijk goed met bbned.. jammer alleen dat veel mensen inmiddels het vertrouwen al kwijt zijn in die e-tech's... maar goed, ook wel weer logisch.
Die firmware kun je niet downloaden, maar dan moet je gewoon ff een mailtje sturen naar support@e-tech.nu
Ik kan anders morgen wel ff die firmware ergens te download zetten, mocht hier belang bij zijn.
Bugs die nog steeds in de E-tech zitten:
- Verbinding bij sommigen loopt vast (door DSLAM)
- Portmakkings maken gaat niet goed, bij 5 ging hij hier dood
- RXD-lampjes werkt niet meer bij nieuwe patch/firmware (vergeten aan te sturen in de firmware

)
- UPNP werkt nog steeds niet
- USB-bridge werkt niet (maarja wie gebruikt dan, maar toch

)
- Uptime gaat na 100 dagen weer op 0 staan
- hardware reset werkt niet/soms
Dus als hij draait, kom er _NIET_ meer aan, hij draaide hier ruim 120 dagen, totdat ik 2 portmappings erbij wilde zetten....even rebooten........ dood modem!

En vervolgens nooit meer tot leven te wekken. Knipperende READY-led. Einde verhaal, modem ter RMA. Dat was de druppel om voor mij de e-tech per direct weg te doen.
Ik heb 2 slaaploze nachten gehad van die E-tech...gadverdamme ik werdt er helemaal gek van dat dat ding zo buggy was. Ik heb het vervolgens met Cambrium op een akkoordje gegooit om het modem in te nemen. Het is misschien niet helemaal netjes, maar ik vind het echt een klote ding.
Nu heb ik een Alcatel de indruk is tot nu toe veel beter...maarja ik zal wel even afwachten. Ik heb hem nogmaar een week. Ik houd jullie op de hoogte.
[
Voor 12% gewijzigd door
I_stealth_I op 10-09-2003 21:23
. Reden: typo ]