TweakDSL *new and/or improved* deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.943 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Zou super tof zijn als idd de 1024/512 naar 2048/1024 ging. Vond de 1024 eigenlijk net te langzaam maar vond 8192 weer wat te duur... maar goed niet te vroeg juichen.

of stiekem toch: wpeo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 19:35
Ik hoop ook enorm dat dat gebeurd.. het was inderdaad al zonde dat tweakdsl geen 2048 pakket had , maar dit zou idd een hele mooie aanvulling zijn.. en al moet ik eenmalig wat adminstratie kosten oid betalen dan zal me dat echt een worst wezen :)

Go tweakdsl... laat zien wat je kan en stel ons niet teleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja, een tevreden gebruiker heeft eigk niks te melden :)
Snelheden zijn goed en het is stabiel, dus niks te klagen, al mag bbned natuurlijk wel opschieten met de upload verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

spannend! :)
goed nieuws zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62552

het ging net zo goed :)
tot net:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Blade>tracert www.tweakdsl.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakdsl.nl [217.19.16.130]
via maximaal 30 hops:

1     *        *        *     Time-out bij opdracht. (gare e-tech router :s)
  2    21 ms    25 ms    24 ms  217-19-24-1.dsl.cambrium.nl [217.19.24.1]
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *       48 ms  ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
  5    48 ms    49 ms     *     mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]
  6    49 ms     *        *     mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]
  7     *       52 ms    47 ms  mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

De trace is voltooid.

C:\Documents and Settings\Blade>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 19:31

Sa1

heb nergens last van .. draait als een trein hiero bij mij.. maarjah.. dat zegt ook niet altijd alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Anoniem: 38063 schreef op 06 September 2003 @ 11:28:
Zou super tof zijn als idd de 1024/512 naar 2048/1024 ging. Vond de 1024 eigenlijk net te langzaam maar vond 8192 weer wat te duur... maar goed niet te vroeg juichen.

of stiekem toch: wpeo :)
om3ega schreef op 07 September 2003 @ 18:50:
Ik hoop ook enorm dat dat gebeurd.. het was inderdaad al zonde dat tweakdsl geen 2048 pakket had , maar dit zou idd een hele mooie aanvulling zijn.. en al moet ik eenmalig wat adminstratie kosten oid betalen dan zal me dat echt een worst wezen :)

Go tweakdsl... laat zien wat je kan en stel ons niet teleur :)
Sluit mij bij jullie aan.
Ander providers hebben/hadden die 2048 wel in hun pakket.
Het gerucht gaat dat die nu naar 8192 gaan.
Als TweakDSL nu besluit om die 8192 in prijs te laten zakken zouden er wellicht mensen zijn die daarop gaan overstappen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62552

heb hier voor nog ff gegamed ping 16 kom 5min later (terug ffjes wat te zuipen pakken ivm een warretje) heb je in eens dat :(

<span style="color: blue">Kun je je misschien íets duidelijker uitdrukken?</span>

Bedoel er mee te zeggen dat de verbinding hiervoor gewoon super was ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 62552 op 07-09-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 08-05 17:55

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

KroontjesPen schreef op 07 september 2003 @ 21:03:
[...]

[...]

Sluit mij bij jullie aan.
Ander providers hebben/hadden die 2048 wel in hun pakket.
Het gerucht gaat dat die nu naar 8192 gaan.
Als TweakDSL nu besluit om die 8192 in prijs te laten zakken zouden er wellicht mensen zijn die daarop gaan overstappen.
Ze kunnen het eigenlijk niet maken om de Ultra te upgraden naar 1024 UP en de surf te verlagen in prijs, terwijl Pro ongewijzigd blijft.

Kort om, ze moeten eigelijk wel mee gaan met bbned. Ook vanwege de concurrentie. Upgrades kosten natuurlijk wel meer bandbreedte, maar tegenwoordig beginnen die prijzen ook al redelijk te zakken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23
leuke mededeling:
pro wordt verdubbeld (wordt dus 2048/1024), ultra wordt 1mbitup (wat resulteert in 7800/1024), en dit zijn de woorden van de tweakdsl jongens zelf:
volgende week maandag gaat bbned aan t timmeren en dan merk je vanzelf dat de upgrade doorgevoerd is.

Vanmiddag wordt dit ook op de website aangekondigd trouwens als het goed is.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Klopt, het persbericht over uploadsnelheden is zojuist aangepast net op de pagina van BBNed: http://www.bbned.nl/actueel/persberichten/bbned012.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

Heel fijn :)

lang leve tweak.. Nu zijn de prijzen een stuk beter in verhouding met kpn, in die zin (als je kijkt naar snelheid/prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Eerst zien dan geloven....

Er word namelijk al een tijdje gezegd dat de snelheid van TweakDsl wordt verhoogt.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:02

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

* djazete ook voorzichtig... :) zeker als blijkt dat er geen eens extra kosten aan verbonden zitten. Wheehee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

De TweakDSL site is aangepast.
http://www.tweakdsl.nl/

;)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

Weet iemand welke modems nou wel volledig 1 mbit upload kunnen benutten?
Ik heb zelf een Telindus 1110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 05:47
Anoniem: 59362 schreef op 08 September 2003 @ 19:32:
Ik heb dezelfde vraag voor mijn E-tech 4-poorts modem. Dit is de eerste en enigste modem die tweakdsl in eerste instantie verkocht. Over snelheden kon ik niets vinden op de e-tech.nu site :(

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op de doos van mijn E-tech 4-poorts ISDN modem staat voor up-load 1 Mbps.
Heb alleen begrepen dat ISDN zelf al een beperking van de up-load geeft tot 640 bps. Jammer.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

Er staat een termijn van 'enkele maanden' ???
en inderdaad, welke modems???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
Anoniem: 59362 schreef op 08 September 2003 @ 19:32:
Op de tweakdsl site staat de datasheet van die modem (http://www.tweakdsl.nl/modems/111x.pdf) Hierin valt te lezen dat je modem 1 mbit upload aankan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 19:35
Enkele maanden is wel een erg royale planning .. is het zoveel werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

als ik de specs van de conexant chip bekijk lijkt het alsof ie ook 1mbit aankan
(en die conexant zit denk ik in die etech, maar da week nie 100% zeker)

http://www.conexant.com/s...et/101990a.pdf?FileId=941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BobDay schreef op 08 september 2003 @ 21:10:
[...]

Op de tweakdsl site staat de datasheet van die modem (http://www.tweakdsl.nl/modems/111x.pdf) Hierin valt te lezen dat je modem 1 mbit upload aankan :Y)
Ah dankjewel voor de info :D. 1 mbit here i come :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

djazete schreef op 08 September 2003 @ 23:24:
als ik de specs van de conexant chip bekijk lijkt het alsof ie ook 1mbit aankan
(en die conexant zit denk ik in die etech, maar da week nie 100% zeker)

http://www.conexant.com/s...et/101990a.pdf?FileId=941
Correct, ik had een connexant logo in de webbased beheer van mijn E-tech. De E-tech's analoog kan dat gewoon aan dan.

Ik heb mijn e-tech ingeruild voor een Alcatel 510, die max. 832 kbits kan verwerken voor de upload. Dat is dus ongeveer effectief 89 kB/s. Anders was het 109 kB/s geweest, maar dat heb ik graag over voor een stabiel en veelzijdig modem. 8)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

ik heb met mijn etech echt weinig problemen, eigenlijk issie rete stabiel (en dat alv oor toch wel behoorlijk lang minimaal 3,5 weerk sowieso)
het enige is dat ik niet naar mijn eigen (externe) ipadres kan verbinden van binnenuit mijn netwerk maar ik moet de routering nog even een keer omgooien naar mn linux bakje.
maar mooi, 1 mbit dus... nou tweakdsl/.bbned nog! :)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 21:20

Leon

Rise Of The Robots

Ik zie dat op de producten-pagina van tweakdsl een paar modems zijn weggehaald (de ISDN en POTS versie van de telindus modem) en er is een goedkope (€ 79,-) "Asus 1-poorts Ethernet" bij gekomen.

Waarschijnlijk is dat asus modem dus de Asus AAM6000EV.
Omdat de Asus AAM6000PI een interne pci-kaart is, de Asus AAM6000UG een USB Model is, de Asus AAM6001PI ook een interne kaart is, en de Asus AAM6030VI een ADSL modem is met een 802.11b (11Mbps) link heeft met 4 poorts switch. :)
Ik hoop alleen dat asus de handleidingen en de firmware's op de site zet, die kan ik nl. niet vinden.. :/

Nou heb ik dit topic al een beetje doorgelopen en kom tot de conclusie dat de e-tech niet echt goed is.
Aangezien ik (behalve productinformatie) geen echt nuttige dingen kan vinden over de overige modems zou ik graag willen weten wat voor ervaringen er zijn met de Alcatel 510 (neem aan dat die al redelijk stabiel is) of de zyxel modems :?

Mijn enigste vereisten zijn dat het modem superstabiel moet zijn en moet kunnen bridgen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Leon op 10-09-2003 03:06 . Reden: asus modem gedoe uitgezocht ]

Eeuwige n00b

• Sa1

Sa1

K heb de alcatel, erg fijn modem.. bridged ook een b''tje bij mij.. verder doet het nix.. 47 dagen up...

alleen b''tje vaag dat soms de webinterface niet goed gaat.. kan ie soms niet alle plaatjes ofzo laden..

verder heeft dit geen invloed op het funcitoneren van het modem..

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sa1 schreef op 10 september 2003 @ 09:29:
K heb de alcatel, erg fijn modem.. bridged ook een b''tje bij mij.. verder doet het nix.. 47 dagen up...

alleen b''tje vaag dat soms de webinterface niet goed gaat.. kan ie soms niet alle plaatjes ofzo laden..

verder heeft dit geen invloed op het funcitoneren van het modem..
Ik heb ook de Alcatel 510, hijs erg fijn. Webinterface werkt hier erg goed. Bovendien kan je met telnet nog heeel veel instellingen vinden ;) Owja, hij draait stabiel ook bij meerdere portmappings :9 Ik heb hem mijn E-tech vervangen door een Alcatel. Die E-tech zat echt echt niet goed in elkaar; halvegare firmwares waarbij men bijvoorbeeld het RxD lampje was vergeten aan te sturen, bij teveel portmappings gaat hij op zijn bek en dan is de hele firmware kapot. Zelfs de uptime meter ging zelfs na 100 dagen weer naar 0. Bij e-tech hadden ze zeker nooit rekening mee gehouden dat hij dat ooit zou kunnen halen >:)

M.a.w er is niet echt veel aandacht gegeven aan dat E-tech modem, check de interface maar eens. Kijk dus maar even om je heen voor je een modem koopt. De Alcatel doet het hier goed, maar ondersteund max. 832 kB/s UP! dus dat moet je allemaal even afwegen :D (ach het is maar 19kB/s verschil)

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 10-09-2003 09:52 ]

/dev/null

• Leon
  • Laatst online: 07-05 21:20

Leon

Rise Of The Robots

I_Stealth_I schreef op 10 september 2003 @ 09:50:
[...]

[...]
De Alcatel doet het hier goed, maar ondersteund max. 832 kB/s UP! dus dat moet je allemaal even afwegen :D (ach het is maar 19kB/s verschil)
Dat verschil zal toch wel te verwaarlozen zijn idd. Moet hier in de buurt ook nog eens rondvragen hoe het hier met ADSL is, Snelheid/stabiliteit en zo.

En Sa1, Bridgen doe je of volledig of niet ;)

Ik wil niet dat het modem (tegenwoordig met ingebouwde router) NAT gaat doen, aangezien ik al een FreeBSD Router heb die ik hiervoor wil gebruiken.

Eeuwige n00b

• buiter
  • Laatst online: 08:41
I_Stealth_I schreef op 10 September 2003 @ 09:50:
[...]

Ik heb ook de Alcatel 510, hijs erg fijn. Webinterface werkt hier erg goed. Bovendien kan je met telnet nog heeel veel instellingen vinden ;) Owja, hij draait stabiel ook bij meerdere portmappings :9 Ik heb hem mijn E-tech vervangen door een Alcatel. Die E-tech zat echt echt niet goed in elkaar; halvegare firmwares waarbij men bijvoorbeeld het RxD lampje was vergeten aan te sturen, bij teveel portmappings gaat hij op zijn bek en dan is de hele firmware kapot. Zelfs de uptime meter ging zelfs na 100 dagen weer naar 0. Bij e-tech hadden ze zeker nooit rekening mee gehouden dat hij dat ooit zou kunnen halen >:)

M.a.w er is niet echt veel aandacht gegeven aan dat E-tech modem, check de interface maar eens. Kijk dus maar even om je heen voor je een modem koopt. De Alcatel doet het hier goed, maar ondersteund max. 832 kB/s UP! dus dat moet je allemaal even afwegen :D (ach het is maar 19kB/s verschil)
Één ding zie ik toch als GROOT probleem bij de Speed Touch
Indien de spanning er van wegvalt MOET je de router eerst met de softbutton switch aanzetten!!!!

Ik persoonlijk heb nog nooit problemen gehad met een E-tech modem/router.

Aankomende dinsdag heb ik mijn 7mbit/1mbit ADSL verbinding (eindelijk)
Ben benieuwd welke snelheden worden gehaald!!!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

buiter schreef op 10 September 2003 @ 12:44:
[...]

Één ding zie ik toch als GROOT probleem bij de Speed Touch
Indien de spanning er van wegvalt MOET je de router eerst met de softbutton switch aanzetten!!!!
Dat heb ik nog niet uitgetest om heel eerlijk te zijn. Maar ze hadden er beter een gewone knop in kunnen zetten. Ik heb in telnet geen optie gezien om hem staan standaard aan te laten gaan. :D

Maar verder als je verder kijgt naar het aantal powerline failures die je hebt per jaar dan vind ik dat te verwaarlozen. Maar ik vind dat ook niet echt super netjes nee ;)

Als met al is het een zeer goed modem voor maar 20 euro meer als de E-tech. ;)
edit: ik zie dat ze de E-tech zelfs al niet meer leveren bij TweakDSL. De Alcatel is Tweakdsl-keus nu

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 10-09-2003 18:15 ]

/dev/null

Leon schreef op 10 september 2003 @ 02:50:
..........
..............
Nou heb ik dit topic al een beetje doorgelopen en kom tot de conclusie dat de e-tech niet echt goed is.
Aangezien ik (behalve productinformatie) geen echt nuttige dingen kan vinden over de overige modems zou ik graag willen weten wat voor ervaringen er zijn met de Alcatel 510 (neem aan dat die al redelijk stabiel is) of de zyxel modems :?

Mijn enigste vereisten zijn dat het modem superstabiel moet zijn en moet kunnen bridgen :)
Heb nu 3/4 weken een telindus 1110 die als bridge en router functioneert. Over de snelheid is niet te klagen. De stabiliteit van deze modem is verreweg het beste van al me modems die ik tot nu toe heb gehad (hij is nog nooit uitgevallen sinds ik hem heb). De webinterface heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Kortom het is een fijne modem, snel, stabiel en volledig 1 mbit upload compatible en hij ziet er nog mooi uit ook :Y).

Anoniem: 79003

Probleem bij die E-Tech modems zat hem in de firmware in samenwerking met die cisco dslam software... daarom draaiden ze slecht.
Er is inmiddels nieuwe firmware beschikbaar (3.27), hier zit een speciale aanpassing in voor correct functioneren met bbned. Met deze firmware lijkt 'ie stabiel en goed te draaien.
Of dat loopback probleempje (WAN IP lokaal benaderen) inmiddels is opgelost weet ik niet, zal eens ff testen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:46
Anoniem: 79003 schreef op 10 September 2003 @ 18:45:
Probleem bij die E-Tech modems zat hem in de firmware in samenwerking met die cisco dslam software... daarom draaiden ze slecht.
Er is inmiddels nieuwe firmware beschikbaar (3.27), hier zit een speciale aanpassing in voor correct functioneren met bbned. Met deze firmware lijkt 'ie stabiel en goed te draaien.
Of dat loopback probleempje (WAN IP lokaal benaderen) inmiddels is opgelost weet ik niet, zal eens ff testen.
Die firmware zit toch nog niet op alle cisco dslams, neem ik aan ?
Lijkt me niet dat dat zo 123 kan..

• djazete

djazete

steel

GrinRoth, laat even weten hoe en wat als je wilt (het klinkt alsof je meer weet dan wij?)
En waar is die firmware te downloaden voor het geval dat..?

Anoniem: 17128

Ik heb die alcatel 510i v4 ook, maar moet im als bridge instellen anders geen verbinding, is er een mogelijk deze als NIET bridge in the stellen dus router, ik kreeg geen verbinding en state is down stteds.

iemand een config file toevallig voor BBNED?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 17128 schreef op 10 september 2003 @ 20:26:
Ik heb die alcatel 510i v4 ook, maar moet im als bridge instellen anders geen verbinding, is er een mogelijk deze als NIET bridge in the stellen dus router, ik kreeg geen verbinding en state is down stteds.

iemand een config file toevallig voor BBNED?
Dit is een backup van mijn instellingen als ROUTER.
Neem de stukken over de verbinding even over zou ik zeggen.
http://localserver.tweakdsl.nl/user.ini

of download even de nieuwste tool met BBned instellingen hier: (beter idee)

http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm

/dev/null

Nou, het zit ong zo.

Dat die routers zelf een beetje instabiel waren, dat klopt, er deugde idd van alles niet in die firmware, vooral betreffende die portmappings enzo. Dit was overigens al opgelost in versie 3.25.
Probleem met bbned was er echter nog steeds, die cisco firmware in de dslam's die gebruikt worden voor bbned had een bug waardoor die dslampoort vastliep bij het aan en uitzetten van o.a. die routers van e-tech, met als gevolg een knipperend sync lampje. Na een reset van die dslam was dit uiteraard weer goed, totdat de router gereset werd (na instellingswijziging) of werd uitgezet.
Dit had te maken met de DHCP requests die de router naar buiten stuurde tijdens het booten, deze DHCP requests zelf en de hoeveelheid daarvan zijn veranderd in versie 3.27 waardoor de dslam niet meeer vastloopt.
Die firmware versie werkt dan ook eindelijk goed met bbned.. jammer alleen dat veel mensen inmiddels het vertrouwen al kwijt zijn in die e-tech's... maar goed, ook wel weer logisch.
Die firmware kun je niet downloaden, maar dan moet je gewoon ff een mailtje sturen naar support@e-tech.nu
Ik kan anders morgen wel ff die firmware ergens te download zetten, mocht hier belang bij zijn.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 79003 schreef op 10 September 2003 @ 20:43:
Nou, het zit ong zo.

Dat die routers zelf een beetje instabiel waren, dat klopt, er deugde idd van alles niet in die firmware, vooral betreffende die portmappings enzo. Dit was overigens al opgelost in versie 3.25.
Probleem met bbned was er echter nog steeds, die cisco firmware in de dslam's die gebruikt worden voor bbned had een bug waardoor die dslampoort vastliep bij het aan en uitzetten van o.a. die routers van e-tech, met als gevolg een knipperend sync lampje. Na een reset van die dslam was dit uiteraard weer goed, totdat de router gereset werd (na instellingswijziging) of werd uitgezet.
Dit had te maken met de DHCP requests die de router naar buiten stuurde tijdens het booten, deze DHCP requests zelf en de hoeveelheid daarvan zijn veranderd in versie 3.27 waardoor de dslam niet meeer vastloopt.
Die firmware versie werkt dan ook eindelijk goed met bbned.. jammer alleen dat veel mensen inmiddels het vertrouwen al kwijt zijn in die e-tech's... maar goed, ook wel weer logisch.
Die firmware kun je niet downloaden, maar dan moet je gewoon ff een mailtje sturen naar support@e-tech.nu
Ik kan anders morgen wel ff die firmware ergens te download zetten, mocht hier belang bij zijn.
Bugs die nog steeds in de E-tech zitten:
- Verbinding bij sommigen loopt vast (door DSLAM)
- Portmakkings maken gaat niet goed, bij 5 ging hij hier dood
- RXD-lampjes werkt niet meer bij nieuwe patch/firmware (vergeten aan te sturen in de firmware 8)7 )
- UPNP werkt nog steeds niet
- USB-bridge werkt niet (maarja wie gebruikt dan, maar toch 8) )
- Uptime gaat na 100 dagen weer op 0 staan >:)
- hardware reset werkt niet/soms

Dus als hij draait, kom er _NIET_ meer aan, hij draaide hier ruim 120 dagen, totdat ik 2 portmappings erbij wilde zetten....even rebooten........ dood modem! :'( :'( En vervolgens nooit meer tot leven te wekken. Knipperende READY-led. Einde verhaal, modem ter RMA. Dat was de druppel om voor mij de e-tech per direct weg te doen.

Ik heb 2 slaaploze nachten gehad van die E-tech...gadverdamme ik werdt er helemaal gek van dat dat ding zo buggy was. Ik heb het vervolgens met Cambrium op een akkoordje gegooit om het modem in te nemen. Het is misschien niet helemaal netjes, maar ik vind het echt een klote ding.

Nu heb ik een Alcatel de indruk is tot nu toe veel beter...maarja ik zal wel even afwachten. Ik heb hem nogmaar een week. Ik houd jullie op de hoogte. :)

[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 10-09-2003 21:23 . Reden: typo ]

/dev/null

zoals ik al zei, voor stabiel routertje, portmappings e.d. heb je firmware versie 3.25 nodig.
Deze is pas 4 dagen oud ofzo, dus deze had je er niet in.

De vastlopende verbinding bij bbned en babyxl is opgelost in 3.27, welke inmiddels ook beschikbaar is.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 79003 schreef op 10 September 2003 @ 21:03:
zoals ik al zei, voor stabiel routertje, portmappings e.d. heb je firmware versie 3.25 nodig.
Deze is pas 4 dagen oud ofzo, dus deze had je er niet in.

De vastlopende verbinding bij bbned en babyxl is opgelost in 3.27, welke inmiddels ook beschikbaar is.
Op e-tech staat nog steeds de firmware van Februari/Maart die ik dus al in mijn router had geladen. Ze hebben de firwares er al afgehaald omdat het te vaak fout ging waarschijnlijk, beetje zeer merkwaardig hoor

/dev/null

• djazete

djazete

steel

Ik heb wel behoefte aan die nieuwe firmware GrinRoth...
dus als je hem hebt. Mailen mag ook.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

djazete schreef op 10 September 2003 @ 22:57:
Ik heb wel behoefte aan die nieuwe firmware GrinRoth...
dus als je hem hebt. Mailen mag ook.
als ik je een tip mag geven; update wel even tijdens kantooruren. ALS je dan problemen heb kan tweakdsl/bbned/e-tech support bieden ;)

/dev/null

Da's goed, wil hem morgen wel ff mailen, heb die firmware hier niet thuis... vandaar
De reden overigens dat die firmware niet downloadable is, is dat veel te veel mensen firmware voor een AnnexB in een AnnexA gingen zetten of firmware voor V2 router in een V1 met alle gevolgen van dien.
Nu is het ook nog zo, dat als je die router al vern**kt dat je dan altijd wel weer via usb kunt flashen in DOS, 99 van de 100 keer doet ie het dan gewoon weer...

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 79003 schreef op 10 September 2003 @ 23:42:
Da's goed, wil hem morgen wel ff mailen, heb die firmware hier niet thuis... vandaar
De reden overigens dat die firmware niet downloadable is, is dat veel te veel mensen firmware voor een AnnexB in een AnnexA gingen zetten of firmware voor V2 router in een V1 met alle gevolgen van dien.
Nu is het ook nog zo, dat als je die router al vern**kt dat je dan altijd wel weer via usb kunt flashen in DOS, 99 van de 100 keer doet ie het dan gewoon weer...
Werk je bij/voor e-tech ofzo? :X Je praat erover of je er dagelijks mee te maken hebt. ;)

/dev/null

Yep, ik geeft toe, ben hoofd TD daar....
Maarre, bovenstaand zeg ik niet om een promotie praatje voor e-tech te houden hoor :)
Werk daar alleen maar, zeg niet dat je een e-tech moet kopen.

Probeer alleen maar duidelijk te maken dat het met de huidige firmware een prima routertje is als je gewoon je internet verbinding op meerdere PC's wilt gebruiken... goed als je meer opties enzo wilt, beetje veeleisende gebruiker, zijn wellicht andere merken misschien aantrekkelijker....
Ik gebruik prive ook een ander merk, niet omdat die e-tech niet goed is, maar omdat ik gewoon veeeel opties en instellingen wil...

Daarom als er klachten zijn betreffende de e-tech routers hoor ik het graag, wellicht dat ik er iets aan kan doen.

• djazete

djazete

steel

Ow :) da's handig, een eigen tweak ambassadeur bj etech ;)
In ieder geval, ik ben benieuwd. Ik wcaht nog even met mn modem flashen tot na het weekend denk ik (draai een belangrijke service op mn bakkie) dus da's onhandig als dat fout gaat..
Verder, de enige klacht die ik heb is dat WAN IP die niet te benaderen is...
Da's super irritant met devven...
dus als dat opgelost kan worden.. :)

Ja, weet het... zeer irritant.. Moet vanmiddag en vanavond weer werken, dus zal eens ff zien of dat inmiddels wel werkt (met die nieuwe firmware)

Heb graag wat over voor me mede-tweakers ! ;)

• djazete

djazete

steel

Nou, dat zou tegen zijn! Alvast bedankt!

Uhh, je mail adres staat niet vermeld in je profiel.
Ik wou de firmware naar je toe mailen, maar heb dan wel je mail adres nodig :)

• djazete

djazete

steel

Ik heb het je gemailt op het mailadres van jouw profile.. :) tnx in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

11/09/2003: Extra kosten lijnen zonder KPN abonnement
BBned gaat vanaf 1 december extra kosten in rekening brengen voor lijnen waar geen KPN abonnement op loopt. We zijn ons aan het beraden hoe we dit richting onze klanten gaan vertalen. De kosten, zoals deze aan ons worden toegerekend, bedragen € 7,90 per maand.
Dit is nou jammer.. tis welliswaar wel minder dan de 28 euro per twee maand die je betaald voor kpn .. maar evengoed niet leuk...

k kon precies in december m'n telefoon lijn laten afbreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Uhm.. 't wordt alsmaar gekker hier.. Verwacht aankomende week eigenlijk mn modem enzo.. Heb zo'n 2,5 week geleden Ultra aangevraags bij Tweak voor 95,- per maand met het 1e halfjaar voor de helft van de prijs.. Maar na de snelheidsverhogingen van BBNED vraag ik mij af of die prijs van 95 EUR gehandhaafd blijft.. Demon bijv. verlaagd de tarieven naar 65 EUR p/maand.

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.html

Nu ben ik niet zo'n Hollander dat ik perse t goedkoopste wil hebben maar vraag me af of 95 EUR nu niet een wel heel groot verschil wordt met de overige providers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja ik weet van TweakDSL dat ze echt niet moeilijk doen over dataverkeer. Van je internet lijn en dat vraag ik me bij de andere providers toch echt af. Die zijn daar over het algemeen veels stenger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23483

Demon niet in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zou het niet weten .. probeer maar eens paar maanden achtet elkaar 100GB te downloaden :) dan zien we wel weer verder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Het is zeer zeker een feit dat TweakDSL niet over dat soort zaken zeurt, k download gemiddeld per maand ook dik over de 100GB en dat al maanden achter elkaar.

Echter, vind ik het verschil tussen 65 euro en 95 euro wel veel geld .. 30 euro (voor de niet zo snel rekenende onder ons). Maarjah lekker belangrijk.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 23:27
toen ik gister die statement van demon las moest ik eerst ff kijken of ik nog sliep of nie...
tis alleen jammer dat ik niet weet wanneer/of bbned hier beschikbaar wordt
tijdje geleden een email gestuurd en een of ander wazige email terug gekregen waarnaar ik nog nix meer wist
weet iemand misschien hoe ze beslissen of ze hier bbned beschikbaar maken of niet? kan namelijk nie wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

alushin schreef op 15 September 2003 @ 11:08:
toen ik gister die statement van demon las moest ik eerst ff kijken of ik nog sliep of nie...
tis alleen jammer dat ik niet weet wanneer/of bbned hier beschikbaar wordt
tijdje geleden een email gestuurd en een of ander wazige email terug gekregen waarnaar ik nog nix meer wist
weet iemand misschien hoe ze beslissen of ze hier bbned beschikbaar maken of niet? kan namelijk nie wachten :D
je kan proberen te bellen. Verder is het afhankelijk hoeveel mensen in jouw woongebied wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Volgens mij heeft dat te maken met het aantal inwoners dat er woont en met het aantal adsl gebruikers wat er zich al bevind wat oh mxtream netwerk zit.

[edit]

en sa1 ga jij eens werken joh ;)

[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 15-09-2003 11:11 ]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb gezien dat Mycom ADSL een ondersteund produkt is van Cambrium (TweakDSL)

Op BBned.nl staat iedere dag een verhaaltje van de verschillende ISP's en daar stonden de namen als volgt:

Tweakdsl/MyDSL (cambrium)

http://www.bbned.nl/index-alt.shtml
het is gewoon 100% Cambrium/Tweakdsl

- Helpdesk gaat om dezelfde tijden open (zowel TweakDSL als MyDSL)
- dezelfde modem instellingen
- dezelfde mailinstellingen (subdomein.mydsl.nl)
- dezelfde IP--ranges
- dezelfde IP-adres van de mailserver mail.tweakdsl.nl en mail.mydsl.nl
- dezelfde Mail/ftp-server
- tracert op MyADSL.nl wijst duidelijk Cambrium op

Die jongens van Cambrium timmeren wel aan de weg zeg ;)

Dat MyADSL ziet er financieel gezien een behoorlijk stuk beter uit. Hoe kan dat nou? Misschien minder mogelijkheden, verscherpte FUP? :X

[ Voor 16% gewijzigd door I_stealth_I op 17-09-2003 22:00 ]

/dev/null

• djazete

djazete

steel

zijn dr al mensen bij wie de boel geupgrade is..?

Ik heb sinds gisteren een nieuw ultra (8Mb/1Mb) abbo bij TweakDSL. Geweldige verbinding. Icm Speedtouch 510 v4 POTS.

Speedtest:
Download 904.7 KByte/sec
Upload 64.8 KByte/sec (Echter als ik upload naar een FTP haal ik gem. 98.4kb/s)
Waarom werkt dit niet bij Speedtest?
Connections: 117.0 Conn/min

De lijn is super heb alleen nog wat probs met de setup zoals ik die graag wil hebben.. Zie andere topic TweakDSL icm Speedtouch 510 v4 Config.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Speedtest is kl*ten. Ik test 3 maal achtereen met ftp, en krijg 3 maal vrijwel identieke scores. (629, 627 en 631 KB/s) Ik test 3 maal bij speedtest, en ik krijg 3 totaal verschillende scores. (96, 312 en 512KB/s) 's Nachts om vijf uur, dan is speedtest bruikbaar. Maar overdag en 's avonds zitten ze zo vol met andere testenden dat de antwoorden zinloos zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• WeAreLegion
  • Niet online
Gn!uz netjes maar die speeds zijn niet betrouwbaar daarzo. Je kan het beste gewoon downloaden van ftp.tweakdsl.nl en dan het liefst een bestand van een gig als die klaar is dan moet je kijken hoeveel hij ging.

Kzal dat ook ns testen. Wil graag eerst mn zaakie goed hebben draaien. Begrijp ik nu goed dat bij TweakDSL het modem alleen in Bridged mode geinstalleerd kan worden..? (HEb net Tweak gebeld) We krijgen een IP op basis van het MAC adres en niet op basis van user authorisatie? Ik kan in Bridged modus mn modem niet benaderen, uiteraard wel internet verbinding.. Hoe kan ik dan PPPoA NAT en DHCP instellen? Uberhaupt wil ik mn modem kunnen benaderen om FTP server e.d. access te regelen..

Graag een voorbeeld van hoe jullie je modem (Speedtouch 510) hebben draaien.

• Sa1

Sa1

Anoniem: 68540 schreef op 18 September 2003 @ 14:31:
Kzal dat ook ns testen. Wil graag eerst mn zaakie goed hebben draaien. Begrijp ik nu goed dat bij TweakDSL het modem alleen in Bridged mode geinstalleerd kan worden..? (HEb net Tweak gebeld) We krijgen een IP op basis van het MAC adres en niet op basis van user authorisatie? Ik kan in Bridged modus mn modem niet benaderen, uiteraard wel internet verbinding.. Hoe kan ik dan PPPoA NAT en DHCP instellen? Uberhaupt wil ik mn modem kunnen benaderen om FTP server e.d. access te regelen..

Graag een voorbeeld van hoe jullie je modem (Speedtouch 510) hebben draaien.
Je kan je modem in bridge zetten .. dan krijgt je pc direct het externe ip adres..

maar je kan je modem ook als nat geval ding hebben, dan krijgt je modem het externe ip en functioneerd als dhcp server...

k heb m''n huidge config als zijnde dat m''n modem dhcp en nat server is
binnenkort bridge ik hem naarm ''n linux server...

als je der echt niet uit komt, moet je me maar toevoegen op icq ofzo, wil ik je wel verder helpen.. heb overigens ook alcatel 510i

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Safe je huidige config, maak een backup

Probeer mijn config even:
Let op, ik heb DHCP-server uit. Dus geef een IP op in de 10.0.0.0-range en geef als gateway+dns 10.0.0.138

owja, ik denk dat het password ook meeveranderd:
username: admin
password: epicrouter

In goed vertrouwen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 18-09-2003 21:11 ]

/dev/null

• Sa1

Sa1

I_Stealth_I schreef op 18 September 2003 @ 21:06:
Safe je huidige config, maak een backup

Probeer mijn config even:
Let op, ik heb DHCP-server uit. Dus geef een IP op in de 10.0.0.0-range en geef als gateway+dns 10.0.0.138

owja, ik denk dat het password ook meeveranderd:
username: admin
password: epicrouter

In goed vertrouwen ;)
admin / epicrouter is toch de fabriekswaarde van de e-tech modems?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sa1 schreef op 18 September 2003 @ 21:13:
[...]
admin / epicrouter is toch de fabriekswaarde van de e-tech modems?
hahahah klopt _/-\o_

Ik had een e-tech en was gehecht aan het password, dus heb ik hem ook in m'n alcatel gezet. Beetje suf inderdaad ;)

/dev/null

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 68540 schreef op 18 september 2003 @ 12:51:
Ik heb sinds gisteren een nieuw ultra (8Mb/1Mb) abbo bij TweakDSL. Geweldige verbinding. Icm Speedtouch 510 v4 POTS.

Speedtest:
Download 904.7 KByte/sec
Upload 64.8 KByte/sec (Echter als ik upload naar een FTP haal ik gem. 98.4kb/s)
Connections: 117.0 Conn/min

De lijn is super heb alleen nog wat probs met de setup zoals ik die graag wil hebben.. Zie andere topic TweakDSL icm Speedtouch 510 v4 Config.
Nou de upload is 864 Kbits max upstream voor de Alcatel. Erg weird dat je dan wel de max. snelheid haalt bij het FTP-protocol. :?

/dev/null

ATM 805 kb/s down en 54 kb/s up via ftp. Dus nog geen teken van upload verhoging hier :).

• Sa1

Sa1

Anoniem: 59362 schreef op 18 september 2003 @ 21:47:
ATM 805 kb/s down en 54 kb/s up via ftp. Dus nog geen teken van upload verhoging hier :).
neu klopt, op de website van tweakdsl is ook te lezen:

11/09/2003: Upgrade actie
Op dit moment zijn we de upgrade actie voor alle bestaande lijnen aan het voorbereiden. De planning is dat we dat tussen nu en drie weken gaan uitvoeren.

3 weken is 21 dagen, dus ipc de 31e moeten ze beginnen :), of kan je daar niet iemand op vastspijkeren :DDD

Noujah, k wacht wel geduldig af...

Thanks voor jullie input.. Had inmiddels ergens anders een *.ini gevonden en die geprobeerd. En jawel, ik heb nu internet en kan mn modem benaderen.

Hier heb ik jullie hulp nog bij nodig.. Heb geprobeerd als local server 10.0.0.1 in te vullen. Echter nog geen verbinding mogelijk met mn ftp van buitenaf.
Dit zou volgens de info die ik heb voldoende moeten zijn. Dus afzonderlijke NA(P)T instellingen zijn niet nodig? Heb mn ftp op port 6510x 'draaien' en gebruik raidenftpd.

M'n huidige *.ini:
[ env.ini ]
set var=CONF_REGION value="Nederland"
set var=CONF_PROVIDER value="ADSL van BBned"
set var=CONF_DESCRIPTION value="Mac Encapsulated Routing - DHCP client on WAN - DHCP server on LAN"
set var=CONF_SERVICE value="Router-modem met MER - DHCP - NAT - DHCP"
set var=CONF_DATE value="05/11/2002"
set var=CONF_VERSION value="0.2"
set var=HOST_SETUP value="auto"

'setting of env variables for use without wizard
'-----------------------------------------------
set var=DSL_ADDR value="0*35"
set var=%passwrd value=""

'Definition of groups
'--------------------
'Definition of password group
def var=passwdgrp type=grp desc="Specify your user name and password to protect your SpeedTouch." alias="SpeedTouch security"

'password group
'--------------
'variable userid
def var=userid type=string grp=passwdgrp alias="User Name" desc="Voer een user name in. (NIET VERPLICHT)"
'variable passwrd
def var=%passwrd type=passw grp=passwdgrp alias="Password" desc="Voer een password in. (NIET VERPLICHT)"

[ phone.ini ]
add name=BBned addr=$DSL_ADDR type=ethoa

[ qos.ini ]
add name=default class=ubr tx_peakrate=0

[ bridge.ini ]

[ brfilter.ini ]

[ pptp.ini ]

[ dhcp.ini ]
pool add name=LAN_private
pool config name=LAN_private poolstart=10.0.0.1 poolend=10.255.255.254 netmask=255.0.0.0 gateway=10.0.0.138 primdns=10.0.0.138 leasetime=7200
config spoofing=off autodhcp=off scantime=20 trace=off
policy verifyfirst=off trustclient=on
spoof failtime=4 errorlt=60 dodlt=10
start

[ mer.ini ]
ifadd intf=BBned dest=BBned
ifconfig intf=BBned
ifattach intf=BBned

[ ipoa.ini ]

[ ppp.ini ]

[ cip.ini ]

[ nat.ini ]
bind application=H323 port=1720
bind application=FTP port=ftp
bind application=RTSP port=554
bind application=IRC port=irc-u
bind application=RAUDIO(PNA) port=7070
bind application=ILS port=ldap
bind application=ILS port=1002
bind application=SIP port=5060
bind application=GRE port=1
bind application=PPTP port=1723
bind application=ESP port=1
bind application=IKE port=500

[ pfilter.ini ]

[ pfirewall.ini ]
chain create chain=sink
rule create chain=sink index=0 srcintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=sink index=1 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=sink index=2 prot=udp dstport=68 action=accept
rule create chain=sink index=3 action=drop
chain create chain=forward
rule create chain=forward index=0 srcintfgrp=wan dstintfgrp=wan action=drop
chain create chain=source
rule create chain=source index=0 dstintfgrp=!wan action=accept
rule create chain=source index=1 prot=udp dstport=dns action=accept
rule create chain=source index=2 prot=udp dstport=67 action=accept
rule create chain=source index=3 action=drop
assign hook=sink chain=sink
assign hook=forward chain=forward
assign hook=source chain=source

[ ip.ini ]
config forwarding=on firewalling=on redirects=on sourcerouting=off netbroadcasts=off ttl=64 fraglimit=64 defragmode=nat addrcheck=dynamic mssclamping=on
apadd addr=10.0.0.138/8 intf=eth0 addroute=no
ifconfig intf=loop mtu=1500 group=local
ifconfig intf=eth0 mtu=1500 group=lan
ifconfig intf=BBned mtu=1500 group=wan
rtadd dst=255.255.255.255/32 intf=eth0
rtadd dst=224.0.0.0/4 intf=eth0
rtadd dst=0.0.0.0/0 intf=eth0 metric=70
rtadd dst=10.0.0.0/8 gateway=10.0.0.138
rtadd dst=10.0.0.0/8 src=10.0.0.0/8 gateway=10.0.0.138

[ autoip.ini ]
ifadd intf=eth0
ifconfig intf=eth0 poolstart=169.254.1.1 poolend=169.254.254.254 netmask=16
ifattach intf=eth0

[ eth.ini ]
ifconfig intf=0 type=auto

[ dnsd.ini ]
domain domain=lan
add hostname=SpeedTouch
troff
start

[ dhcc.ini ]
config trace=off
ifadd intf=BBned
ifconfig intf=BBned hostname=SpeedTouch addrtrans=pat dns=on gateway=on metric=1
ifattach intf=BBned

[ adslpots.ini ]
config opermode=multimode maxbitspertoneUS=13

[ adslisdn.ini ]
config opermode=multimode maxbitspertoneUS=13

[ system.ini ]
setpassword password=$%passwrd
config upnp=enabled mdap=enabled dcache=enabled

[ endofarch ]

• WeAreLegion
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 17 september 2003 @ 21:49:
Ik heb gezien dat Mycom ADSL een ondersteund produkt is van Cambrium (TweakDSL)

Op BBned.nl staat iedere dag een verhaaltje van de verschillende ISP's en daar stonden de namen als volgt:

Tweakdsl/MyDSL (cambrium)

http://www.bbned.nl/index-alt.shtml
het is gewoon 100% Cambrium/Tweakdsl

- Helpdesk gaat om dezelfde tijden open (zowel TweakDSL als MyDSL)
- dezelfde modem instellingen
- dezelfde mailinstellingen (subdomein.mydsl.nl)
- dezelfde IP--ranges
- dezelfde IP-adres van de mailserver mail.tweakdsl.nl en mail.mydsl.nl
- dezelfde Mail/ftp-server
- tracert op MyADSL.nl wijst duidelijk Cambrium op

Die jongens van Cambrium timmeren wel aan de weg zeg ;)

Dat MyADSL ziet er financieel gezien een behoorlijk stuk beter uit. Hoe kan dat nou? Misschien minder mogelijkheden, verscherpte FUP? :X
Zo laat ik hier eens op reageren. Het verschil tussen TweakDSL en MyAdsl in ditgeval is dat tweakdsl meer mogelijkheden bied dan MyADSL 1 van die dingen is zoiezo dat de ip's van mycom allemaal dynamisch zijn. Er zijn waarschijnlijk nog wel meer dingen waarvan wij niet zoveel merken.

En wat betreft de prijs die goedkoper is er gaan geruchten dat in november Cambrium ook met een prijsdaling komt. Dus dat maar even afwachten.

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 13:01

geforce666

a.k.a Jan (nl)

misschien een beetje stomme vraag maar hoe zet ik me IP vast, ik kom geen wijs uit dat menu in de customer menu.
had ook gebeld naar tweakdsl daar zeiden ze van : nou dan moet je naar het customer menu en daar kan je em vast zetten : ja maar hoe
(als het al een keer voorbij is geweest zou iemand me een link ervan kunnen geven)
ik heb Ultra DSL

• WeAreLegion
  • Niet online
Je moet naar customer menu gaan en als je daar bent naar ip's dan zie je een ip staan dan vul jeje mac adress in kan je vinden door winipcfg (98 / me) of ipconfig /all te doen dat vul je daar in let op de : en klaar

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En wat betreft de prijs die goedkoper is er gaan geruchten dat in november Cambrium ook met een prijsdaling komt. Dus dat maar even afwachten.
http://www.tweakdsl.nl/Hotnews.htm

Per 1 november past TweakDSL haar abonnementstarieven voor bestaande klanten aan. De nieuwe tarieven gaan er als volgt uit zien:

TweakLight (512Kb/256Kb) € 24,95
SurfDSL (1024Kb/512Kb) € 44,95
ProDSL (2048Kb/1024Kb) €59,95
UltraDSL (2-8Mbit/1024Kb) €69,95

Dus niet alleen nieuwe klanten gaan blij worden. Wij bestaande klanten net zo goed.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Sa1

Sa1

WeAreLegion schreef op 20 september 2003 @ 16:59:
Je moet naar customer menu gaan en als je daar bent naar ip's dan zie je een ip staan dan vul jeje mac adress in kan je vinden door winipcfg (98 / me) of ipconfig /all te doen dat vul je daar in let op de : en klaar
kleine aanvulling:

mocht je via een router gaan moet je via de webintervace van je router zoeken naar je mac adres... (http://10.0.0.138 is het standaard bij de alcatel v510i en http://10.0.0.2 bij de etech).

:)

• Foxke
  • Niet online
Burne schreef op 20 September 2003 @ 17:18:
[...]

http://www.tweakdsl.nl/Hotnews.htm

Per 1 november past TweakDSL haar abonnementstarieven voor bestaande klanten aan. De nieuwe tarieven gaan er als volgt uit zien:

TweakLight (512Kb/256Kb) € 24,95
SurfDSL (1024Kb/512Kb) € 44,95
ProDSL (2048Kb/1024Kb) €59,95
UltraDSL (2-8Mbit/1024Kb) €69,95

Dus niet alleen nieuwe klanten gaan blij worden. Wij bestaande klanten net zo goed.
w00t, dat had ik nog niet gezien :)
Dat ziet er erg goed uit :)
Een hogere upload en minder abokosten :)

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups wat wil je nog meer :) en voorwaarden zijn ook makkelijker gemaakt gewoon geen FUP . er is gewoon geen download limiet of FUP

• BobDay
woei, goed nieuws. Mijn moeder vindt (hopelijk nu vond) dat de snelheidsverhoging een mooie gelegenheid is om het abonnement te downgraden. Zelf zie ik die 1024Kb upload wel zitten en was daaron het topic over demon aan het volgen. Maar nu met die prijsverlaging, hoeft moeders niet meer te downgraden :9 Ik kan niet wachten het haar te vertellen.........MAMA!!!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dit vind ik zeeeeeeeeeeeer goed nieuws :) Nu afwachten waneer m'n dslam aangepast wordt aan de nieuwe datarate :D

/dev/null

Anoniem: 92937

Ze hebben net weer een klant bij, nu moest ik alleen de hardware kiezen en nu heb ik dan maar een Alcatel 510 Analog is dit goed? of moet ik nog wat veranderen.. ik moet het nog faxen namelijk.. wat is jullie ervaring met aansluiten sn el?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 92937 schreef op 20 september 2003 @ 21:57:
Ze hebben net weer een klant bij, nu moest ik alleen de hardware kiezen en nu heb ik dan maar een Alcatel 510 Analog is dit goed? of moet ik nog wat veranderen.. ik moet het nog faxen namelijk.. wat is jullie ervaring met aansluiten sn el?
De Alcatel 510 is goed apparaatje ;) Als je momenteel geen adsl heb, dan duurt het aansluiten ongeveer 12 werkdagen.

/dev/null

ok das 2 weken.. ben me goed 't verheugen.. tot zo lang doen we het nog met @home

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehe :) .. tis echt goeie zet van ze. Ze hebben nu sterke mark positie met goed paket iets duurder dan de rest maar dan geen FUP en dergelijken.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 20 September 2003 @ 22:08:
Hehe :) .. tis echt goeie zet van ze. Ze hebben nu sterke mark positie met goed paket iets duurder dan de rest maar dan geen FUP en dergelijken.
Hoeveel klanten hebben ze nu bij Cambrium? Vorigjaar November was dat nog rond de 100. Denk dat ze het afgelopen jaar behoorlijk wat klanten erbij hebben gekregen. Nu helemaal met de nieuwe opdracht voor Mycom adsl

/dev/null

• KroontjesPen

KroontjesPen

Voor mij gaat het tweede deel van het topic weer helemaal op.
Heb upgrade aangevraagd van Pro naar Ultra.
Das 'n hele verbetering voor € 1.95.

:)

[ Voor 4% gewijzigd door KroontjesPen op 20-09-2003 22:48 ]

Stem blanco!

• WeAreLegion
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 20 September 2003 @ 22:23:
[...]

Hoeveel klanten hebben ze nu bij Cambrium? Vorigjaar November was dat nog rond de 100. Denk dat ze het afgelopen jaar behoorlijk wat klanten erbij hebben gekregen. Nu helemaal met de nieuwe opdracht voor Mycom adsl
Weet niet hoeveel ze er hebben maar het zullen er aanzienlijk meer zijn dan de 100 in het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Volgens mij heeft tweakdsl ook weer wat aan het netwerk/centrale gedaan sinds kort haal ik voor het eerst het max van mijn adsl lijntje :) eerst was het altijd maximaal 400 a 500kb/sec
Afbeeldingslocatie: http://www.mb2dhg.tweakdsl.nl/tmp/tweakdsl.jpg

Toch wel lekker als je bijna (1km) naast een centrale woont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Och ik woonde er toen ik thuis woonde nog 2,1km vanaf en had 840kb/s :) dus hij moe tsneller kunnen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat bleoofd veel goed, ik woon er 1.1 km vanaf. Dus als ik mzl heb met mijn 1-8 mbit lijntje ga ik nog meer halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 18:16

Shift

[] Dual crazy []

Als ik bij een tweakdsl zelf de Alcatel 510i koop voor ISDN zit daar standaart splitter erbij ? Ik kon niet vinden op de site van Alcatel daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah als goed is zit dat er gewoon bij :) maar als je info wil kan je ook gewoon mailen naar info@tweakdsl.nl :) ze staan je geowon te woord dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

nog niemand die 1mbit upload heeft..? Ik ben benieuwd!

Goeie zet die prijsverlaging... Nu is het wel verleidelijk om van de oude pro naar de ultra over te gaan.... toch eens overleggen met mn huisgenoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 18:16

Shift

[] Dual crazy []

WeAreLegion schreef op 21 September 2003 @ 14:37:
Jah als goed is zit dat er gewoon bij :) maar als je info wil kan je ook gewoon mailen naar info@tweakdsl.nl :) ze staan je geowon te woord dan
Ok, bedankt, ik heb net ook een UltraDSL besteld :D Ik woon ongeveer 800 meter van de centrale vandaan ben benieuwd naar de snelheid. Hoe lang duurt het eigenlijk tot dat het actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shift schreef op 21 september 2003 @ 14:46:
[...]

Ok, bedankt, ik heb net ook een UltraDSL besteld :D Ik woon ongeveer 800 meter van de centrale vandaan ben benieuwd naar de snelheid. Hoe lang duurt het eigenlijk tot dat het actief is?
12 dagen heb ik een paar keer gehoord.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.