Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 22:04:
Nadat ik de nieuwe prijzen van het Tweak UltraDSL heb gezien ben ik aan het twijfelen tussen het Demon abonnement of UltraDSL. het Tweak-abonnement is ongeveer 5 euro duurder, maar daar staat tegenover dat er geen fair use policy is. Demon heeft dat wel, en hoewel ze er tot nu toe geen gebruik van hebben gemaakt is de kans altijd aanwezig dat ze plotsteling een datalimiet gaan instellen, en je er dan de rest van je contact mee moet uitzitten (in het ergste geval). Als ik het goed begrijp heeft Tweak (Ultra)DSL die onzekerheid dus niet?
Klopt, bij tweak is er dus gewoon GEEN datalimiet, nix nakkes.. gemiddeld zit ik per maand op de 200gb en heb het afgelopen jaar nix gehoord .. dus dat zal wel goed zitten..
Maar zijn er nog andere redenen om voor TweakDSL te kiezen?
Hoe is de newsserver bijvoorbeeld? Nou weet ik dat die van Demon heel goed schijnt te zijn, maar over de Tweak-server lees ik eigenlijk vrij weinig (ok, hierboven wordt enige informatie gegeven, maar is er meer over bekend?)
De newsserver, weet ik nie echt veel van af.. heb alleen dan op de site gelezen dat er nieuwe hdd's bij komen... 't zal wel.. m'n buurman vindt de newsserver wel okay.. dus 't zal wel..
En hoe staat het met de IP-adressen? Een dynamisch adres voor surfen etc. vind ik prima, maar kun je daarbovenop ook (meerdere) vaste IP's aanvragen voor webservers e.d.? En hoe duur is dat nou precies?
je krijgt standaard een dynamisch ip adres... deze kun je echter op de customer site (via
www.tweakdsl.nl te benaderen) wijzigen naar een vast ip op mac adres. Op diezelfde customer site kun je nog meer mac adressen vast zetten... weet niet precies wat het kost, ik meen ongeveer 2 euro per maand.. maar dat weet ik dus echt niet zeker.
En wat zit bij het abonnement nou evt. inbegrepen op het gebied van het draaien van webservers, koppelen van domeinnamen, gebruik van een DNS-server, aantal POP3 accounts etc, of zijn daar exra af te sluiten 'pakketten' voor?
Je kunt uiteraard alle servers op je eigne bak draaien die je maar wenst.. dis geen probleem aangezien alle poorten open staan (vanzelfsprekend). Je krijgt 3 pop3 accounts.. met xxx@tweakdsl.nl ... verder kun je ongelimiteerd mail accounts op xxx@xxx.tweakdsl.nl .. ben er nie op de hoogte van of jeextra pakketten kunt doen..
En misschien nog interessante 'features' die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt. Ik ga natuurlijk maandag ook de infolijn erover bellen, maar ik ben al heel erg benieuwd

extra features.. geen id.. STABIEL!!!

))
hopend voldoende info te hebben gegeven.. nu ga ik aan de drank..