ik kan het niet beter verwoorden...
Vandaag chello opgezegd en mijn tweakdsl aanmelding voor Ultradsl gefaxt. Eens kijken wat de
responsetijd tot aan oplevering lijn wordt.... Had nu Chello, maar daar moet je zowiezo een payserver voor je nieuwsgroepen erbij hebben. Nu meer speed
en beter nieuwsgroepen hoop ik....
Ben verder overtuigd door Burne
Geen FUP is geen FUP
responsetijd tot aan oplevering lijn wordt.... Had nu Chello, maar daar moet je zowiezo een payserver voor je nieuwsgroepen erbij hebben. Nu meer speed
en beter nieuwsgroepen hoop ik....
Ben verder overtuigd door Burne
gewoon, alleen downloaden wat je werkelijk interresant vind en eventueel echt ooit gaat kijken (of spelen, of luisteren)... anders is het einde zoek....
dat is dan juist het probleem je wilt alles zien, het kan nu ook met die download alleen je hebt er geen tijd meer voor
dat laat meteen zien dat je niet "veel" meer als wat ze nu bieden nodig hebt
ik zelf zit ook nog op chello :\ en maximaal 1km van de centrale af alleen hij is nog niet aangepast (als dat al gaat gebeuren)
tot dan download ik nog lekker met 30-40 kb/s (classic 1.5mbit abbo)
ik zelf zit ook nog op chello :\ en maximaal 1km van de centrale af alleen hij is nog niet aangepast (als dat al gaat gebeuren)
tot dan download ik nog lekker met 30-40 kb/s (classic 1.5mbit abbo)
hehe op heel veel cd'som3ega schreef op 06 October 2003 @ 23:07:
Toch vraag ik me elke keer weer af waar jullie al die gigabytes laten
er zou een tweakdsl intranet moeten komen, zo met die hoge upload straks..! Ideaal voor bepaalde experimenten (bv allerlei *nix distributed projecten) oid...
Heb je concrete plannen? Want er is best het een en ander mogelijk.tweakdsl intranet
I don't like facts. They have a liberal bias.
Zou opzich wel stoer zijn
.. je kan dat tochook gebruiken voor Koetjes ? dat je makkelijk kan bundelijken ofzo
gezammelijk grazen onder tweakdsl klanten
precies, en bv kijken naar een leuke gameserv netwerk bv (ik game alleen zelf neit) en eens kijken naar allerlei balancing dingen en misschien vpn/samba/whatever...
lijkt mij grappig om dat eens in WAN verband te doen...
maar moeten we ff wachten op de nieuwe upload verhoging. sowieso heb ik weinig kaas gegeten van dat soort dingen dus het lijkt me wel leerzaam....
maar moeten we ff wachten op de nieuwe upload verhoging. sowieso heb ik weinig kaas gegeten van dat soort dingen dus het lijkt me wel leerzaam....
best leuk en alles, maar waarom dit beperken tot alleen tweak klanten.. .. vpn kan je naar alles en iedereen opzetten, gamesev netwerken .. tjah. tweak heeft CS servers staan... samba, wat wil je daar mee doen, das namelijk om shares te mounten op je linux/bsd bak..djazete schreef op 07 October 2003 @ 17:19:
precies, en bv kijken naar een leuke gameserv netwerk bv (ik game alleen zelf neit) en eens kijken naar allerlei balancing dingen en misschien vpn/samba/whatever...
klinkt leuk en alles, maar of je der daadwerkelijk iets aan hebt?
Ik laat mensen zelf regelmatig via vpn inloggen om samen te gaan 'lan' gamen, werkt opzich best leuk, het probleem wordt op een gegeven moment dat degene die serverke speelt het toch te zwaar krijgt, ookal heb je 85kb up.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Anoniem: 59362
Hm nooit gedaan of van gehoord, "gamen via vpn". Wat is er daar zo anders aan dan normaal online gamen?P5ycho schreef op 07 oktober 2003 @ 20:10:
Ik laat mensen zelf regelmatig via vpn inloggen om samen te gaan 'lan' gamen, werkt opzich best leuk, het probleem wordt op een gegeven moment dat degene die serverke speelt het toch te zwaar krijgt, ookal heb je 85kb up.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 07-10-2003 21:56 ]
mensen loggen in op mijn vpn server, en zijn daarmee virtueel aanwezig in mijn lokale lan. is erg makkelijk voor bepaalde spellen, en mijdt ook vaak een lullig cdkey-probleem.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Oh bij de meeste spellen kies ik gewoon dat ik op een LAN draai en als mensen dan inloggen dan zoekt hij ook niet naar cd key
hoef ik niet een VPN op te zetten
Voordeel van een VPN houdt niet alleen op bij 'online gamen' maar heeft nog meer voordelen zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid de 'remote' users op je domein in te laten loggen, netwerkshares te hebben en elkaar makkelijk te kunnen 'zien' zeg maar...WeAreLegion schreef op 08 October 2003 @ 10:25:
Oh bij de meeste spellen kies ik gewoon dat ik op een LAN draai en als mensen dan inloggen dan zoekt hij ook niet naar cd keyhoef ik niet een VPN op te zetten
Wat mijn downloads in GB's betreft... dat verstop ik overal en nergens
Deze plek is te koop.
VPN is erg leuk en handig inderdaad, we draaien al langer een VPN server op de clanserver, voor de leden van m'n clan enz. en dat werkt erg goed en fijn. Voor even snel een bestandje pakken van iemands HDD tot het spelen van games via de LAN optie "zonder" het daadwerkelijk on-line inloggen en spelen.
Ja ok voor die dingen kan het wel gebruikt worden
maar goed verder vind ik het voor mij persoonlijk onnozel zie het nut er niet van in
heb een ftp server draaien en that's prima als ze wat willen loggen ze maar in
Anoniem: 27474
Ik lees hier dat ik wel een goede keuze hebt gemaakt om tweakdsl te nemen.
Sinds gisteren mijn verbinding gekregen
Ik woon in Schiedam en ongeveer 1560 meter van de centrale. Ik weet ook dat de kwaliteit van de lijn een grote rol speelt maar moet ik niet sneller kunnen dan dit met een UltraDSL (2-8Mbit) abbo.
Download 575.8 KByte/sec
Upload 87.4 KByte/sec
Connection 717.0 Conn/min
Gemeten op speedtest .nl.
Ook ondervind ik dat als ik iets download hij begint op 800 kb/s maar snel inzakt naar de waardes zoals hierboven.
Misschien ben ik teveel eisend maar wil graag iets zeker weten voordat ik hier een melding van zou doen bij tweakdsl.
Ik woon in Schiedam en ongeveer 1560 meter van de centrale. Ik weet ook dat de kwaliteit van de lijn een grote rol speelt maar moet ik niet sneller kunnen dan dit met een UltraDSL (2-8Mbit) abbo.
Download 575.8 KByte/sec
Upload 87.4 KByte/sec
Ook ondervind ik dat als ik iets download hij begint op 800 kb/s maar snel inzakt naar de waardes zoals hierboven.
Misschien ben ik teveel eisend maar wil graag iets zeker weten voordat ik hier een melding van zou doen bij tweakdsl.
zoals je zelf al zegt hangt dit af van verschillende factoren.
vaak ligt dit aan de server, kwaliteit van je lijntje, modem, bovendien moet je rekening houden met overhead van je ADSL lijn.
probeer het vanaf de ftp server van tweakdsl zelf om te zien welke snelheden je haalt, hier zou je als het klopt (bijna) met volledige snelheid kunnen downloaden.
Dit is ook al eerder gepost
vaak ligt dit aan de server, kwaliteit van je lijntje, modem, bovendien moet je rekening houden met overhead van je ADSL lijn.
probeer het vanaf de ftp server van tweakdsl zelf om te zien welke snelheden je haalt, hier zou je als het klopt (bijna) met volledige snelheid kunnen downloaden.
Dit is ook al eerder gepost
tjah.. mijn downloads beginnen op 1.3mB per sec en zakken in naar 800, dit is gewoon internetexplorer / windows ... k denk dat je redelijk tevreden kunt zijn m et jouw snelheid
[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 08-10-2003 15:05 ]
Hmm ja weet ik , bedankt voor de info! De ftpserver van tweak kan ik daar op zonder mijn inlog gegevens te gebruiken?? Anders moet ik eerst een file uppen om em daarna weer te downloaden.
gewoon anonymous inloggen op ftp.tweakdsl.nl kan je test downlaodenAnoniem: 27474 schreef op 08 October 2003 @ 15:05:
Hmm ja weet ik , bedankt voor de info! De ftpserver van tweak kan ik daar op zonder mijn inlog gegevens te gebruiken?? Anders moet ik eerst een file uppen om em daarna weer te downloaden.
Heb je misschien een vigor 2200 er tussen hangen?Anoniem: 27474 schreef op 08 October 2003 @ 13:59:
Ik lees hier dat ik wel een goede keuze hebt gemaakt om tweakdsl te nemen.
Download 575.8 KByte/sec
Upload 87.4 KByte/sec
Nope een alcatel 510.
Als ik een file van 1 gig van hun ftp afhaal gaat het ongeveer op 600kb/s maar zakt ook vaak naar de 80kb/s en dan weer naar de 200kb/s en weer naar de 600
Als ik een file van 1 gig van hun ftp afhaal gaat het ongeveer op 600kb/s maar zakt ook vaak naar de 80kb/s en dan weer naar de 200kb/s en weer naar de 600
Ik denk dat kabels bij jou in de wijk gewoon niet goed zijn. Dat is jammer genoeg meer kwestie van pech hebben
maar verder met je eigenlijk nooit aan de windows kant kijken hoe snel je download maar altijdaan andere kant van de server. Windows is best een vertragende factor. Als ik op een 100mbit.nl iets download gaik gem tussen 980kb/s en 1020kb/s zelfs soms iets harder. Maar als ik dan in raiden kijk staat er 850 en als ik bij Du kijk 880kb/s
dat zijn allemaal verschillende getallen
ondertussen nog geen mensen met nieuwe geupgrade lijnen?
Nou er zit teveel ruis op de lijn volgens tweakdsl en ze verzoeken bbnet om het te onderzoeken en op te lossen!
Hoop maar dat dat snel gebeurt want ben nu headers aan het ophalen van de newsserver van teakdsl op 24kb/s
Ben benieuwd als ze dit niet kunnen oplossen in verband met slechte kabels in de grond of ze je dan kunnen verplichten om je abbotje te houden?
Hoop maar dat dat snel gebeurt want ben nu headers aan het ophalen van de newsserver van teakdsl op 24kb/s

Ben benieuwd als ze dit niet kunnen oplossen in verband met slechte kabels in de grond of ze je dan kunnen verplichten om je abbotje te houden?
nou, ik zit al de hele dag lekker de newsservers leeg te halen (ben ziek en wil b'tje leesvoerAnoniem: 27474 schreef op 08 oktober 2003 @ 21:01:
Nou er zit teveel ruis op de lijn volgens tweakdsl en ze verzoeken bbnet om het te onderzoeken en op te lossen!
Hoop maar dat dat snel gebeurt want ben nu headers aan het ophalen van de newsserver van teakdsl op 24kb/s![]()
de ruis op de lijnen heeft niets te maken met de snelheid waarop jij je headers binnentrekt
[edit]
hihi, was 't woord niets vergeten
[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 08-10-2003 21:31 ]
Waarmee wel dan?
Waar dient die "ruis" dan voor en wat is het?? Vind het wel interessant om te weten.
Waar dient die "ruis" dan voor en wat is het?? Vind het wel interessant om te weten.
Bijna 1 maand verder.. nog geen nieuws van BBned of TweakDSL? Dat het lang(er) duurt kan ik begrijpen , maar zou toch wel fijn zijn als je weet waar je aan toe bent..bbned verdubbelt de snelheid voor ADSL Economy lijnen per 15 september.
Dat wordt niet eerder als eind november denk ik. Ach we krijgen het echt welom3ega schreef op 10 October 2003 @ 15:27:
[...]
Bijna 1 maand verder.. nog geen nieuws van BBned of TweakDSL? Dat het lang(er) duurt kan ik begrijpen , maar zou toch wel fijn zijn als je weet waar je aan toe bent..
/dev/null
Weet er iemand misschien nog andere adressen voor de newsserver van Tweakdsl? Ben nu namelijk op news.tweakdsl.nl headers aan het ophalen op 2.7kb/s met een 2-8m abbotje??
Hehe ik zat net op website van TweakDSL te kijken
en zag dat de setup prijzen helemaal weg zijn
dat is zekers netjes dan is er al een hele grote drempel weg gevallen.
Hoe lang moeten jullie wachten op een reactie van Tweakdsl als je een mail stuurt?WeAreLegion schreef op 10 October 2003 @ 23:08:
Hehe ik zat net op website van TweakDSL te kijkenen zag dat de setup prijzen helemaal weg zijn
dat is zekers netjes dan is er al een hele grote drempel weg gevallen.
Toen ik nog geen klant was werden mailtjes binnen een 3 uur beantwoord, toen al snel een dag en tegenwoordig en tegenwoordig heb ik na 2 dagen nog steeds geen reply

Ik zit dik in de financiele shit daardat ze eventjes 70 euro teveel incasseren. Kan gebeuren maar het lijkt hun geen noodzaak om er alles aan te doen dat ik me geld weer terug krijg. Ze reageren enorm traag op mail, terwijl ze weten dat ze een blunder hebben gemaakt. Ze verdommen het om serieus te reageren en geld te retourneren. SCHANDALIG dat ze zo met je centen omspringen, terwijl alle incasso's 100% en altijd zijn gelukt vanaf mijn kant. WAARDELOOS!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 33% gewijzigd door I_stealth_I op 10-10-2003 23:38 ]
/dev/null
Als je maandag nog geen reply hebt ontvangen, bel je toch ff naar TweakDSL?I_Stealth_I schreef op 10 October 2003 @ 23:19:
[...]
Hoe snel moeten jullie wachten op een reactie van Tweakdsl als je een mail stuurt?
Toen ik nog geen klant werden mailtjes binnen een 3 uur beantwoord, toen al snel een dag en tegenwoordig en tegenwoordig heb ik na 2 dagen nog steeds geen reply![]()
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Eric en Ed zijn wel een goeie gozers, van die andere lui heb ik niet zo hoge dunk van. Beetje 'ouwe jongens krentenbrood" houding, beetje laks.Zondagskindje schreef op 10 October 2003 @ 23:25:
[...]
Als je maandag nog geen reply hebt ontvangen, bel je toch ff naar TweakDSL?
Ik wordt er zo ziek van dat ik nou achter me centen aan moet. Je geeft in goed vertrouwen een machtiging en dan wordt daar zo moeilijk over gedaan om een fout terug te draaien die ze zelf hebben veroorzaakt.
Kan me heel goed voorstellen dan ze hun eigen succes te boven gaan, maar daar mogen bestaande klanten zeker niet de dupe door worden. Feeling met de klant is momenteel ver te zoeken helaas.
Maandag 11:00 is de deadline, dan laat ik het geld terughalen en trek ik de machtiging in. Erg jammer dat ze er niet mee om kunnen gaan, maar ik kan nu gewoon niet meer op ze vertrouwen. Ze halen meer van je rekening dan afgesproken met het gevolg dat ik voor joker sta met mijn boodschappen bij de kassa
[ Voor 71% gewijzigd door I_stealth_I op 10-10-2003 23:54 ]
/dev/null
Ik heb weer een positieve ervaring met iemand anders van Tweakdsl (noemt verder geen namen) Ik vind OJK-houding, tot op een zekere hoogte, wel prettig.I_Stealth_I schreef op 10 oktober 2003 @ 23:39:
[...]
Eric is wel een goeie gozer, van die andere lui heb ik niet zo hoge dunk van. Beetje 'ouwe jongens krentenbrood" houding, beetje laks.
Ze zijn vriendelijk en nemen de tijd voor je.
Ik heb ook ervaring met een andere provider en daar mag je blij wezen dat de telefoon uberhaupt wordt opgenomen.
Er was bij mij ook een fout gemaakt. Er was 2 keer op de zelfde dag het abbo-geld incasseerd, maar ook weer op de zelfde dag teruggestort.
[ Voor 13% gewijzigd door Zondagskindje op 10-10-2003 23:48 ]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Gewoon een keer bellen zo iets kan keer gebeuren. Ok tis mag dan niet zo netjes zijn maar wil niet zeggen dat ze er niet voor je zijn.I_Stealth_I schreef op 10 October 2003 @ 23:39:
[...]
Eric en Ed zijn wel een goeie gozers, van die andere lui heb ik niet zo hoge dunk van. Beetje 'ouwe jongens krentenbrood" houding, beetje laks.
Ik wordt er zo ziek van dat ik nou achter me centen aan moet. Je geeft in goed vertrouwen een machtiging en dan wordt daar zo moeilijk over gedaan om een fout terug te draaien die ze zelf hebben veroorzaakt.
Kan me heel goed voorstellen dan ze hun eigen succes te boven gaan, maar daar mogen bestaande klanten zeker niet de dupe door worden. Feeling met de klant is momenteel ver te zoeken helaas.
Maandag 11:00 is de deadline, dan laat ik het geld terughalen en trek ik de machtiging in. Erg jammer dat ze er niet mee om kunnen gaan, maar ik kan nu gewoon niet meer op ze vertrouwen. Ze halen meer van je rekening dan afgesproken met het gevolg dat ik voor joker sta met mijn boodschappen bij de kassaen dat ik niks meer te eten heb in het weekend.Iets wat dus daadwerkelijk realiteit was.
[ Voor 15% gewijzigd door WeAreLegion op 11-10-2003 00:02 ]
Ze zijn op 1-10 al geinformeerd via de mail van de fout. Inmiddels 10 dagen later nog geen excuus niks. In plaats van dat ze het foutje oplossen, voelen ze zich enorm aangevallen en staan gelijk in een vijandige tegenhouding zonder daadwerkelijk inhoudelijk naar het probleempje te kijken. Ze maken het hunzelf echt ongelovelijk moeilijk en belachelijk door zo om het probleem om te blijven draaien.WeAreLegion schreef op 10 October 2003 @ 23:55:
[...]
Gewoon een keer bellen zo iets kan keer gebeuren. Ok tis mag dan niet zo netjes zijn maar wil niet zeggen dat ze er niet voor je zijn.
De e-mailberichten werden in het eerste mail bericht nog keurig voorzien van een naam van de medewerker, namate de toon van mijn zijde wat verhardde heeft de naam plaats moeten maken voor 'Het TweakDSL team'
[ Voor 17% gewijzigd door I_stealth_I op 11-10-2003 00:33 ]
/dev/null
Je mag blij zijn dat ze een naam geven in het begin al dit is niet gebruikelijk omdat het met rechtswegen te maken heeft dus het heeft niks te maken met verschuilen maar goed normaal heb ik binnen 1 dag een mail terug maar bel maandag morgen gewoon even
dat kan best op gelost worden neem ik aan
Vandaag eindelijk een zeer nette reactie gehad op mijn mail:
Thx Ed, case closed
edit: ivm privacy medewerker's achternaam maar ff weg gehaald
Eindelijk een nette mail met de oplossing.*knip*
Excuses zowel voor de late reactie als voor de ontstane fout, we zullen per
direct de terugboeking voor u in gang zetten.
Met vriendelijke groet, Ed *knip*
Thx Ed, case closed
edit: ivm privacy medewerker's achternaam maar ff weg gehaald
[ Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 11-10-2003 15:27 ]
/dev/null
Is het nu normaal dat ik headers binnen haal op 2.7kb/s van hun newsserver of ben ik nu gek geworden??
Iemand aub??
Wil namelijk niet gaan klagen als er bij meerdere mensen dit voorkomt.
Iemand aub??
Wil namelijk niet gaan klagen als er bij meerdere mensen dit voorkomt.
k heb der ook geen last van, k ga daar altijd gewoon met 90KB/sec de headers binnen halen...
wat gebruik je als programma?
wat gebruik je als programma?
Ik gebruik grab-it! Ook vind ik dat de bekende binaries groepen erg incompleet zijn en dat hadden ze wel eerlijk mogen zeggen toen ik erom vroeg voor dat ik mij abboneerde, maar buiten dat is het wel erg traag.
Ik heb ook nog toegang tot de server van kabelfoon en die is wel zeer snel.
Is news.tweakdsl het enig adres of zijn er meerdere nieuwsservers van tweak?
Ik deel deze ervaring dus echt niet met jou. K download van binaries gewoon altijd met 850KB/sec, headers komen op 90KB/sec binnen. Incomplete dingen .. tjah.. heb er niet echt heel veel last van, soms wel maar meestal zijn dat crossposts dus haal ik het van de andere locatie..Anoniem: 27474 schreef op 11 October 2003 @ 16:35:
Ik gebruik grab-it! Ook vind ik dat de bekende binaries groepen erg incompleet zijn en dat hadden ze wel eerlijk mogen zeggen toen ik erom vroeg voor dat ik mij abboneerde, maar buiten dat is het wel erg traag.
Wat je in je achterhoofd moet houden, is dat tweak een retentie van 3 dagen heeft.
Overigens gebruik ik ook gewoon GrabIT.
voor zover ik weet heeft tweak alleen news.tweakdsl.nl
edit:
overigens weet ik dat je aan deze info niets hebt, maar tjah, vind het zo raar dat het bij jou zo traag gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Sa1 op 11-10-2003 16:41 ]
Anoniem: 76473
11/10/2003: Upgrade (vervolg)
De voorbereidingen om de upgrade uit te voeren zijn in volle gang. Doordat bleek dat de huidige routers na de upgrade een capaciteit probleem konden krijgen is eerst besloten nieuwe bij te plaatsen. Dit heeft ondertussen plaatsgevonden. komende week zal eerst een groep worden verplaatst naar deze router waarna de upgrade verder zal plaatsvinden.
De voorbereidingen om de upgrade uit te voeren zijn in volle gang. Doordat bleek dat de huidige routers na de upgrade een capaciteit probleem konden krijgen is eerst besloten nieuwe bij te plaatsen. Dit heeft ondertussen plaatsgevonden. komende week zal eerst een groep worden verplaatst naar deze router waarna de upgrade verder zal plaatsvinden.
[knip]
[ Voor 126% gewijzigd door burne op 11-10-2003 18:38 ]
[quote]Burne schreef op 11 oktober 2003 @ 18:01:
[...]
Van de door jou beschreven situatie 'drammen', en 'dreigen' en 'zuigen is absoluut geen sprake geweest. De e-mailberichten zijn zeer zakelijk opgezet waarvan je bij mij de indruk wekt dat je e-mailberichten niet gelezen heeft.
Ik kan er niet aan doen dat er teweinig bezetting is op de werkvloer. Ik ben 'simpelweg' klant en voor problemen in de organisatiestructuur moet je bij je werkgever, leidingevende of supervisor zijn. Als er eventuele vacatures zijn mbt de werkzaamheden bij Cambrium, houdt me dan even op de hoogte.
Het is jou taak om begrip te tonen voor de situatie, deze te bekijken en actie te ondernemen, en ervoor te zorgen dat een boze klant met een 'smile' de hoorn weer kan neerleggen! 'Dial with a smile' Maar dit geld natuurlijk ook voor de mail.
[...]
Ik heb enorm veel geduld met jullie en denk altijd actief mee naar eventuele verbeteringen rond de dienstverlening van TweakDSL. Ik heb vrijwel nooit problemen met de diensten die ik van Cambrium afneem. Correspondentie ging altijd netjes via de mail en werdt ook spoedig beantwoord. Tot vorige week, ik kreeg keurig binnen 1 dag een reactie op mijn mail en heb daarop weer een reactie achtergelaten over de situatie. Hierop is bleef helaas een reactie uit. Waardoor mijn financiele situatie behoorlijk werdt bemoeilijkt. Ik heb toen nogmaals een mailtje gestuurd met de vraag waarom het zo ongelovelijk lang duurt om te reageren en dat ik behoorlijk in de moeilijkheden zat door het teveel geincasseerde geld.Goh. Wat vreemd. Ga drammen, dreigen en zuigen, en mensen gaan onaardig tegen je doen. Hoe zou dat toch komen? TweakDSL/TrueDSL/FlevoDSL/Cambrium en de reseller-labels worden allemaal door 11 man in de lucht gehouden, en daar zitten nog een stel parttimers tussen ook.
Van de door jou beschreven situatie 'drammen', en 'dreigen' en 'zuigen is absoluut geen sprake geweest. De e-mailberichten zijn zeer zakelijk opgezet waarvan je bij mij de indruk wekt dat je e-mailberichten niet gelezen heeft.
Ik kan er niet aan doen dat er teweinig bezetting is op de werkvloer. Ik ben 'simpelweg' klant en voor problemen in de organisatiestructuur moet je bij je werkgever, leidingevende of supervisor zijn. Als er eventuele vacatures zijn mbt de werkzaamheden bij Cambrium, houdt me dan even op de hoogte.
Jij hebt het over meedere, terwijl er slechts EEN mail bericht waarvan slechts het onderwerp is voorzien van overmachtig hoofdletter gebruik. Je versterkt nogmaals mijn voorgevoel dat je de mail niet gelegen hebt, door dat je verwacht dat ik dat gedaan heb. Ik begrijp niks van jullie beleid dat ik dan ineens onderaan de 'stapel'moet liggen.Als jij mailtjes met veel hoofdletters en dreigementen stuurt (en de gemiddelde helpdesk-mail kennende zal je dat vast gedaan hebben) lig je opeens onderop de stapel. En die stapel is hoog zat.
Ik kan zelf wel bepalen hoe ik met problemen handel. Ik heb nooit onaardig of onredelijk opgesteld in de mailtjes over en weer. Het slaat toeten nog blazen dat e-mail correspondentie wordt beantwoord op volgorde van de vriendelijkheid van de klant.Natuurlijk is dat niet de manier waarop je met problemen omgaat. Maar ik kan me dat soort reacties heel goed voorstellen. Hoe onaardiger je je opstelt, hoe moeizamer je van je probleem afkomt.
Bedrijven en mensen bellen mij ben zelf ook helpdeskmedewerker. Ik heb daarin genoeg mensen aan de lijn die hun fustratie kwijt willen. De fout die jij maakt is, dat jij denkt dat mensen kwaat zijn op jou persoonlijk, integendeel mensen zijn boos op het bedrijf. Het is de taak van een helpdeskmedewerker te luisteren naar de klant en de problemen oplost en positief afsluit. Je bent vast een zeker een goed persoon daar twijfel ik aan klant niet aan, maar als ik boos ben, ben ik boos op het bedrijf en niet op jou. Ik gun jou op dat moment de krentenbollen en gevulde koeken wel, maar het bedrijf waarbij jij op de loonlijst staat echter eventje s niet.Denk daar eens aan als je een bedrijf belt. Leuk dat jij je frustatie even kwijtbent, maar de helpdesker die jij aan de lijn krijgt zit de rest van de dag met jouw woede opgescheept. Blijf vriendelijk, en hij helpt je. Ga langs met een zak krentebollen of gevulde koeken rond koffietijd en het wordt opgelost waar je bijstaat.
/dev/null
Dank je voor je verhaal I_Stealth_I. Ik maak momenteel hetzelfde mee bij een andere provider, maar dan voor een veel groter bedrag en langere termijn. Ik ga sowieso overstappen en denk daarbij aan Demon of Tweakdsl. Dit soort voorvallen wegen natuurlijk mee in mijn keuze, aangezien ik het volstrekt niet nog een keer wil meemaken.
Heb je overigens nog een coulance gekregen?
Opzich wel zeer tevreden (lees:blij) over de diensten van Cambrium/TweakDSL. Het is in 10 maanden 2 maal misgegaan met de incasso (beide gevallen 2x teveel geincasseerd) De eerste keer was het bedrag binnen 24 uur terug op mijn rekening. Nu ging het allemaal erg moeilijk. Maar ik heb vanmorgen een mailtje gehad van TweakDSL dat ze het terug gaan storten.Raven- schreef op 11 October 2003 @ 19:27:
Dank je voor je verhaal I_Stealth_I. Ik maak momenteel hetzelfde mee bij een andere provider, maar dan voor een veel groter bedrag en langere termijn. Ik ga sowieso overstappen en denk daarbij aan Demon of Tweakdsl. Dit soort voorvallen wegen natuurlijk mee in mijn keuze, aangezien ik het volstrekt niet nog een keer wil meemaken.
Ik snap alleen niet waar ik de reactie van TweakDSL medewerker Burne aan te danken heb. Zeer vernederend. Misschien kan hij mij even persoonlijk contacten via de mail.
Coulance, ja het zou wel zo netjes zijn. Maar ach een pak gevulde koeken zou al zeer sportief zijn
/dev/null
Anoniem: 94681
[quote]Sa1 schreef op 11 October 2003 @ 16:41:
[...]
Ik deel deze ervaring dus echt niet met jou. K download van binaries gewoon altijd met 850KB/sec, headers komen op 90KB/sec binnen. Incomplete dingen .. tjah.. heb er niet echt heel veel last van, soms wel maar meestal zijn dat crossposts dus haal ik het van de andere locatie..
Ik gebruik News Bin Pro. Het ophalen van de headers wil wel eens verschillen in snelheid, maar de binairies haal ik met 8 sessies tegelijkertijd met 650 Kbyte per seconde op. En ze hebben alt.binaries.boneless
[...]
Ik deel deze ervaring dus echt niet met jou. K download van binaries gewoon altijd met 850KB/sec, headers komen op 90KB/sec binnen. Incomplete dingen .. tjah.. heb er niet echt heel veel last van, soms wel maar meestal zijn dat crossposts dus haal ik het van de andere locatie..
Ik gebruik News Bin Pro. Het ophalen van de headers wil wel eens verschillen in snelheid, maar de binairies haal ik met 8 sessies tegelijkertijd met 650 Kbyte per seconde op. En ze hebben alt.binaries.boneless
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 94681 op 11-10-2003 20:16 ]
I_Stealth_I: Vroeger stond er in mijn profiel waar ik werk. Tegenwoordig niet meer, maar er is niets veranderd. Gebruik "Burne in "Time-outs op GoT / tweakers.net"" maar even als geheugensteuntje.
Ik ben nog altijd BOFH bij Trueserver, en als iemand euh.. (even diplomatiek stellen) aanleiding geeft om te denken dat 'ie minder netjes bezig is, ben ik zo bot om gewoon te zeggen waar het op staat. Zoals je van een BOFH mag verwachten.
De eerste fout met je incasso was een probleem van Interpay. Interpay heeft ook mijn rekening twee maal leger gemaakt en dezelfde dag teruggestort, dus dat kun je Cambrium niet verwijten. Zij hebben 1 foutje gemaakt, en jij hebt het over 'deadline', 'SCHANDALIG' en 'WAARDELOOS' omdat je niet binnen 48 uur een antwoord hebt. Dat is het overmatig hoofdlettergebruik wat ik zeker weet. Ik heb geen idee wat jij in email met Cambrium uitgewisseld hebt, maar wat je hier post vind ik niet de manier om met elkaar om te gaan. Teveel hoofdletters, teveel zware woorden.
Van de andere kant: Ik ging ook te ver, vandaar dat ik 'm weer weghaalde, en je bij deze mijn excuses aanbiedt.
Het is de taak van een helpdesker om problemen te verhelpen, maar menig bedrijf heeft ook een duidelijk beleid ten aanzien van wat er van de klant verwacht wordt. Ik heb de Nokia-helpdesk een keer verweten te doen alsof ik (letterlijke quote) 'een infantiel tienertutje' ben en sindsdien wil heel Nokia niet meer met me praten. Ik vond de toonzetting van de 8210-gebruikerssite niet erg passen bij het profiel van de doorsnee 8210-koper, en blijkbaar vinden ze dat infantiele tienertutje al zo ver gaan dat ik vanaf dat moment in de
kan zakken. Om maar even aan te geven dat het ook anders kan.
Ik heb m'n reactie vervolgens weer weggehaald omdat 'ie bij nader inzien wel erg hard was en niets met topic of thread te maken heeft. Als je een pak gevulde koeken en een kop koffie wilt zul je toch echt even op de Cooperatiehof langs moeten komen. Tramlijn 4, halte Lutmastraat.
[diepe zucht]
Zullen we het nu weer over het goede nieuws gaan hebben? Zoals het vervallen van de setup-kosten voor alle TweakDSL lijnen? Dit is het moment om ook je ouders of je vriendin aan een goedkope DSL-lijn te helpen. Mijn vader twijfelt, en ik heb zeg maar een maand om 'm om te praten.
Iedereen die een geeltje (euro's) per maand verbeld is gek als 'ie hier niet op in gaat.
Ik ben nog altijd BOFH bij Trueserver, en als iemand euh.. (even diplomatiek stellen) aanleiding geeft om te denken dat 'ie minder netjes bezig is, ben ik zo bot om gewoon te zeggen waar het op staat. Zoals je van een BOFH mag verwachten.
De eerste fout met je incasso was een probleem van Interpay. Interpay heeft ook mijn rekening twee maal leger gemaakt en dezelfde dag teruggestort, dus dat kun je Cambrium niet verwijten. Zij hebben 1 foutje gemaakt, en jij hebt het over 'deadline', 'SCHANDALIG' en 'WAARDELOOS' omdat je niet binnen 48 uur een antwoord hebt. Dat is het overmatig hoofdlettergebruik wat ik zeker weet. Ik heb geen idee wat jij in email met Cambrium uitgewisseld hebt, maar wat je hier post vind ik niet de manier om met elkaar om te gaan. Teveel hoofdletters, teveel zware woorden.
Van de andere kant: Ik ging ook te ver, vandaar dat ik 'm weer weghaalde, en je bij deze mijn excuses aanbiedt.
Het is de taak van een helpdesker om problemen te verhelpen, maar menig bedrijf heeft ook een duidelijk beleid ten aanzien van wat er van de klant verwacht wordt. Ik heb de Nokia-helpdesk een keer verweten te doen alsof ik (letterlijke quote) 'een infantiel tienertutje' ben en sindsdien wil heel Nokia niet meer met me praten. Ik vond de toonzetting van de 8210-gebruikerssite niet erg passen bij het profiel van de doorsnee 8210-koper, en blijkbaar vinden ze dat infantiele tienertutje al zo ver gaan dat ik vanaf dat moment in de

Ik heb m'n reactie vervolgens weer weggehaald omdat 'ie bij nader inzien wel erg hard was en niets met topic of thread te maken heeft. Als je een pak gevulde koeken en een kop koffie wilt zul je toch echt even op de Cooperatiehof langs moeten komen. Tramlijn 4, halte Lutmastraat.
[diepe zucht]
Zullen we het nu weer over het goede nieuws gaan hebben? Zoals het vervallen van de setup-kosten voor alle TweakDSL lijnen? Dit is het moment om ook je ouders of je vriendin aan een goedkope DSL-lijn te helpen. Mijn vader twijfelt, en ik heb zeg maar een maand om 'm om te praten.
[ Voor 15% gewijzigd door burne op 12-10-2003 02:30 . Reden: kleine aanvulling ]
Ik heb overigens de afgelopen uren eens flink de newsserver zitten pesten. Ik ben in 3 uur en 40 minuten ongeveer 7900 megabyte schijfruimte kwijtgeraakt. Da's 2.2Gbyte per uur, ofwel 612Kbyte per seconde. Helemaal niet gek.
Ik denk dat de traagheid met het ophalen van headers wel eens samen zou kunnen hangen met een hoge load op ofwel de news-server, ofwel de client van de klager. Tienduizenden of honderdduizenden headers cross-referencen is al geen licht klusje, maar als je ook nog allerlei andere zaken tegelijk doet..
En als je *alle* headers van een eerder niet gelezen groep voor het eerst ophaalt doe je de newsserver in kwestie ook al geen groot plezier. De verhouding rekenwerk versus dataverkeer voor headers is erg scheef. Veel werk voor een paar honderd bytes. Dan gaat het ophalen van lekker grote binaries toch een stuk eenvoudiger. Een paar seeks, een paar buffers volzetten, en verder gewoon pompen.
En ik zat net nog even terug te bladeren..
djazete begon een paar dagen terug over een 'tweakdsl-intranet'. Gamen enzo kunnen jullie natuurlijk beter zelf regelen. (Ik heb geen windows en doe niet aan spelletjes) Ik vraag me af of iemand nog concrete andere ideeen heeft gekregen. Wie roept er wat?
Ik denk dat de traagheid met het ophalen van headers wel eens samen zou kunnen hangen met een hoge load op ofwel de news-server, ofwel de client van de klager. Tienduizenden of honderdduizenden headers cross-referencen is al geen licht klusje, maar als je ook nog allerlei andere zaken tegelijk doet..
En als je *alle* headers van een eerder niet gelezen groep voor het eerst ophaalt doe je de newsserver in kwestie ook al geen groot plezier. De verhouding rekenwerk versus dataverkeer voor headers is erg scheef. Veel werk voor een paar honderd bytes. Dan gaat het ophalen van lekker grote binaries toch een stuk eenvoudiger. Een paar seeks, een paar buffers volzetten, en verder gewoon pompen.
En ik zat net nog even terug te bladeren..
djazete begon een paar dagen terug over een 'tweakdsl-intranet'. Gamen enzo kunnen jullie natuurlijk beter zelf regelen. (Ik heb geen windows en doe niet aan spelletjes) Ik vraag me af of iemand nog concrete andere ideeen heeft gekregen. Wie roept er wat?
Anoniem: 87050
Burne, ik heb gehoord dat jullie de newsserver (binnenkort) gaan upgraden. Kun je daar misschien iets meer over vertellen, hoe groot-ie ongeveer gaat worden en op welke termijn? Zit geweldig te twijfelen tussen TweakDSL of Demon. Heb een voorkeur voor TweakDSL omdat je bij jullie geen vast IP hebt, en ook extra (vaste) IP-adressen kunt aanvragen maarja, ben een geweldige newsjunk hè
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 12-10-2003 06:13 ]
Helaas is dit niet juist, het probleem deed zich voor in januari dit jaar, en toen hadden ze het bij TweakDSL direct teruggeboekt na een e-mail van mijn kant.Burne schreef op 12 October 2003 @ 01:22:
De eerste fout met je incasso was een probleem van Interpay.
Fijn, Ik ben blij dat je zelf ook wel inziet. Ik had misschien niet zo moeten schreeuwen in het subject van de mail. Ik ben oud UPC klant en daar zag ik geregeld zulke spookafschrijvingen van mijn rekening. Tot op vandaag ben ik zelfs nog bezig om die zaken af te handelen! Terwijl ik al een jaar geleden ben afgesloten. Vandaar dat ik super-voorzichtig ben en meteen op de 'kast' sta als er weer onterecht teveel wordt geplukt.Van de andere kant: Ik ging ook te ver, vandaar dat ik 'm weer weghaalde, en je bij deze mijn excuses aanbiedt.
Ik snap dat je als medewerker van zo'n mooi bedrijf niet blij bent met zulke situaties, maar ik kan het wel begrijpen dat je zo reageerde. Ed heeft het nu al opgelost en gaat ervoor zorgen dat het rechtgezet gaat worden.
Het is binnenkort weer tijd voor de HCC-dagen, misschien dat ik dan even langskom, afgesprokenIk heb m'n reactie vervolgens weer weggehaald omdat 'ie bij nader inzien wel erg hard was en niets met topic of thread te maken heeft. Als je een pak gevulde koeken en een kop koffie wilt zul je toch echt even op de Cooperatiehof langs moeten komen. Tramlijn 4, halte Lutmastraat.
[/quote][diepe zucht]
Zullen we het nu weer over het goede nieuws gaan hebben? Zoals het vervallen van de setup-kosten voor alle TweakDSL lijnen? Dit is het moment om ook je ouders of je vriendin aan een goedkope DSL-lijn te helpen. Mijn vader twijfelt, en ik heb zeg maar een maand om 'm om te praten.Iedereen die een geeltje (euro's) per maand verbeld is gek als 'ie hier niet op in gaat.

Valt me trouwens op dat BBned providers nooit duidelijk adverteren over welke gigantische voordelen Bbned heeft tegenover KPN. Gewoon keihard de punten op de website zetten! Bikkelharde vergelijking maken, als Tele2 het mag, mogen jullie het ook
/dev/null
Anoniem: 76473 schreef op 11 oktober 2003 @ 16:41:
11/10/2003: Upgrade (vervolg)
Kijk zo weet je weer waar je aan toe bent
Anoniem: 59362
Ik heb een vriend van me overgehaald om TweakDSL te nemen, hij is zeer tevreden erover. Hij zat vroeger op kabelfoon.Burne schreef op 12 October 2003 @ 01:22:Zullen we het nu weer over het goede nieuws gaan hebben? Zoals het vervallen van de setup-kosten voor alle TweakDSL lijnen? Dit is het moment om ook je ouders of je vriendin aan een goedkope DSL-lijn te helpen. Mijn vader twijfelt, en ik heb zeg maar een maand om 'm om te praten.Iedereen die een geeltje (euro's) per maand verbeld is gek als 'ie hier niet op in gaat.
Maar misschien is het geen gek idee om dingen zoals spamfilter enz ook te gebruiken bij TweakDSL.. want veel normale huis tuin en keuken internetters vinden zulke dingen toch aantrekkelijk zoals I stealth al zegt.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 12-10-2003 11:59 ]
Een beetje tweaker kan zelf toch wel een of ander spam filter installeren ??
Spam filters e.d. kosten wel geld/tijd/werk en dat moeten wij als abbonee straks weer gaan betalen.
Ik ben er geen voorstander van, zolang tweakdsl zorgt dat de verbinding snel en stabiel is ben ik tevreden.... Alleen webmail is wel eens handig..
Spam filters e.d. kosten wel geld/tijd/werk en dat moeten wij als abbonee straks weer gaan betalen.
Ik ben er geen voorstander van, zolang tweakdsl zorgt dat de verbinding snel en stabiel is ben ik tevreden.... Alleen webmail is wel eens handig..
Lox: er wordt al spam gefiltert. Niet erg strak, want ze willen problemen voorkomen, niet creeeren. Tiscali en Chello hebben de afgelopen tijd op lijsten gestaan, en het is moeilijk te verkopen dat mail van Ome Johan niet aankomt omdat Chello's abuse-afdeling er een zooitje van maakte (hoewel dat nu een stuk beter gaat). Aan ons leg je dat nog wel uit, maar aan tantje Truus niet. Als ik m'n tweakdsl-adres vergelijk met m'n eigen mailserver schat ik dat 80 of 85 procent van de binnenkomende spam weggefilterd wordt.
Thijs B: http://webmail.tweakdsl.nl/
Thijs B: http://webmail.tweakdsl.nl/
[ Voor 16% gewijzigd door burne op 12-10-2003 14:35 . Reden: url voor Thijs ]
Zijn er problemen met het netwerk of wordt er onderhoud uitgevoerd? Ik heb namelijk geen verbinding meer.
(Ik zit nu via GPRS op tweakers.) Het is zover ik weet geen dns problem.
Iemand die meer weet?
Iemand die meer weet?
/dev/null
Kom net terug, en zie dat msn afgemeld was.I_Stealth_I schreef op 12 October 2003 @ 16:49:
Zijn er problemen met het netwerk of wordt er onderhoud uitgevoerd? Ik heb namelijk geen verbinding meer.(Ik zit nu via GPRS op tweakers.) Het is zover ik weet geen dns problem.
Iemand die meer weet?
Dus internet lag er ook uit hier... geen idee wat het is.
Ik lag er ook net uit, en de site van Tweakdsl ook...bij de FTP server kreeg ik ook al geen response met mijn telefoon verbinding.
Waarschijnlijk storing in de hun server?
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Anoniem: 94082
Ben nu bij mijn vriendin maar heb geen idee.. ik had misschien maar niet dedicated emule server moeten draaien vanmorgen... wilde eens kijken of er mensen gingen happy - leechen
daardoor is ie misschien plat hahaha...
Ik kom maar niet uit mn email.. das wel zonde
Ik kom maar niet uit mn email.. das wel zonde
Naja het kan gebeuren. Zaten vast kluiten in de stroomtymiek schreef op 12 October 2003 @ 17:04:
Ik lag er ook net uit, en de site van Tweakdsl ook...bij de FTP server kreeg ik ook al geen response met mijn telefoon verbinding.
Damn...wat is dat adsl toch snel vergeleken met dat brakke en vooral dure GPRS

/dev/null
Zeker Nuon?I_Stealth_I schreef op 12 oktober 2003 @ 17:13:
[...]
Naja het kan gebeuren. Zaten vast kluiten in de stroom
Anoniem: 38063
Lag er hier ook uit.. wel showtime maar geen data ontvangst.
Lijkt nu weer min of meer in orde
Lijkt nu weer min of meer in orde
Anoniem: 94681
_________________________________________________________________Thijs B schreef op 12 October 2003 @ 14:13:
Een beetje tweaker kan zelf toch wel een of ander spam filter installeren ??
Ze zijn met SquirrelMail bezig, kijk maar eens op webmail.tweakdsl.nl
Anoniem: 59374
Volgens mij zijn ze bij TweakDSL niet alleen gek op taart en koekjes, maar doen ze nu ook al iets met pinda's en nootjes.
ligt er bij meer mensen de news server der uit? of heb ik weer lopen kutten?
edit:
haha.. , murphy volgens de site.. najah.. niets aan te doen, even afwachten
edit:
haha.. , murphy volgens de site.. najah.. niets aan te doen, even afwachten
[ Voor 38% gewijzigd door Sa1 op 13-10-2003 00:06 ]
Anoniem: 23878
De newsserver is nog steeds uit de lucht dat is toch wel jammer als je ziet wat er allemaal gepost wordt
.... Maar geduld schijtn een schone zaak te zijn
Slecht. Hoe vaak gebeuren zulke dingen bij Tweakdsl? (Newsserver plat, connectie overdag even plat, etc.) Gisteren heeft de connectie er even uitgelegen, vandaag newsserver lange tijd plat.... gewoonte of uitzondering?
Uitzondering... afgelopen jaar een megastabiele verbinding gehad en maar af en toe een foutje op de newssserver... maar dat gebeurt newszilla ook wel eens alleen die hebben een fijn cluster waarop je dus gewoon meer redundancy hebt... (als ik me niet vergis...)
Ik moet zeggen zelde. Waar je overal berichten leest van incomplete posts platte servers gebeurt het vrijwel nooit.Raven- schreef op 13 October 2003 @ 13:42:
Slecht. Hoe vaak gebeuren zulke dingen bij Tweakdsl? (Newsserver plat, connectie overdag even plat, etc.) Gisteren heeft de connectie er even uitgelegen, vandaag newsserver lange tijd plat.... gewoonte of uitzondering?
plus dat de newsserver weer draait \o/
edit:
de downtime heeft niet echt goed gedaan aan de volledigheid van de berichten
edit:
[ Voor 54% gewijzigd door Sa1 op 13-10-2003 15:37 ]
100% uitzondering. Verbinding doet het het gewoon altijd goed, mail werkt altijd. Ik heb gewoon altijd internet als ik wil internetten of mijn andere huisgenoten. Bovendien wordt mijn verbinding constant in de peiling gehouden door InternetSeer, waar ik ook iedere week mooie rapportje van ontvang met uptimes en andere statistieken.Raven- schreef op 13 October 2003 @ 13:42:
Betrouwbaarheid zit bij TweakDSL/Cambrium echt wel goed. Ik ben Chello-klant geweest, dus ik weet wat een brakke verbinding is.
Bovendien zijn de set-upkosten gratis bij Tweakdsl t/m 13-11; dus die keuze is makkelijk gemaakt toch ?
Ps; die factuurtrouble is nu ook netjes opgelost, heb vandaag via de post een creditfactuur ontvangen, eind goed al goed
[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 13-10-2003 16:02 ]
/dev/null
Ik weet van de storing maar nu 7 posts in alt.binaries.warez en alt.binaries.cd.image is helemaal leeg???
Volgens de site:Sa1 schreef op 13 oktober 2003 @ 15:13:
13/10/2003: Newserver weer online
Gisteravond is er een disk gecrashed in de binary spool, waardoor de newsserver down ging. We hebben het probleem verholpen, wel zijn daar de binaries verloren gegaan. De tekst spool is niet beschadigd.
Dus dat klopt.
Van de andere kant: morgen rond deze tijd staat er weer dik een terabyte voor je klaar.
Iemand hier al de nieuwste firmware geprobeert in de Alcatel 510? Er zijn heel wat nieuwe zaken opgenomen in deze nieuwe firmware, net name met portmappings, snmp, UPNP en statistieken.
zie Sgt_Pepper in "Alcatel 510i doet vreemd"
Alcatel heeft het weer eens zeer netjes voor elkaar met die flashtools, werkt perfect zowel UP als Downgraden!
Jullie ervaringen met deze versie?
Ik kreeg hem niet aan de praat, namelijk kreeg geen IP-adres vanaf ISP zijde.
Wegens woeste huisgenoten de boel maat weer even teruggeflached
zie Sgt_Pepper in "Alcatel 510i doet vreemd"
Alcatel heeft het weer eens zeer netjes voor elkaar met die flashtools, werkt perfect zowel UP als Downgraden!
Jullie ervaringen met deze versie?
Ik kreeg hem niet aan de praat, namelijk kreeg geen IP-adres vanaf ISP zijde.

Wegens woeste huisgenoten de boel maat weer even teruggeflached
/dev/null
Dank voor de reacties. Ik zal wel zien bij wie ik een abo ga nemen. Eerst maar eens proberen mijn huidige abo te beindigen. 't jaarabo loopt volgende maand dan wel af, maar er lijkt niet veel respons te komen op mijn opzegbrieven.
best rlx, wel vaag dat bijv nu alt.binaries.nl heel weinig headers download..15/10/2003: Onderhoud newsserver
Vandaag worden er weer schijven veranderd om de retentie verder uit te breiden.
zijn net een aantal heel interessante nieuwspostings gedaan, die zeker het "lezen" waard zijn. En helaas staan die nog niet volledig op de server
Is er iemand van TweakDSL zelf die zou kunnen vertellen hoe groot de binary spool is? en hoe hoog de retentie is? 't was toch 3 dagen? hoeveel is dat nu geworden, en de spool was toch iets van 2TB, hoe groot is die nu?
Of willen jullie -net als de meeste providers overigens- die gegevens niet vrijgeven?
[ Voor 32% gewijzigd door Sa1 op 16-10-2003 16:09 ]
http://news.tweakdsl.nl/20031016.htmlSa1 schreef op 16 October 2003 @ 16:08:
en de spool was toch iets van 2TB, hoe groot is die nu?
Of willen jullie -net als de meeste providers overigens- die gegevens niet vrijgeven?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Diablo running processes: 36 Dnewslink running processes: 3 23:59:24 up 22:05, 2 users, load average: 6.71, 7.53, 9.87 Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/md0 72G 4.3G 67G 6% /news /dev/md1 144G 735M 143G 1% /news/spool/news/P.01 /dev/md2 222G 4.0G 217G 2% /news/spool/group /dev/sdc1 226G 84G 141G 38% /news/spool/news/P.02 /dev/sdd1 226G 85G 140G 38% /news/spool/news/P.03 /dev/sde1 226G 85G 141G 38% /news/spool/news/P.04 /dev/md3 222G 84G 138G 38% /news/spool/news/P.05 /dev/md4 222G 84G 138G 38% /news/spool/news/P.06 /dev/sdj1 226G 85G 140G 38% /news/spool/news/P.07 /dev/sdk1 226G 84G 141G 38% /news/spool/news/P.08 /dev/sdl1 226G 85G 141G 38% /news/spool/news/P.09 |
Even zelf optellen. Daar ben ik te lui voor. Als ik het goed begrijp moet de oudste posting in een groep overeenkomen met de retention in dagen voor die groep. Oftewel: je moet in principe geen headers krijgen van expired postings. Als je tijden het draaien van het expire-proces kijkt kun je er vast wel een paar vinden, maar dan nog moeten die niet ouder zijn dan 24 uur. Da's gewoon redelijk standaard diablo-gedrag.
Anoniem: 38063
Ik ga verhuizen.
Volgens de tweakdsl site is er op dat adres nog geen verbinding leverbaar, volgens de bbned site alleen voor bedrijven. Is dit het einde van mijn geliefde tweakdsl aansluiting?
KPN adsl is wel leverbaar... weet iemand een KPN-provider die (bijna) zo goed is als tweakdsl?
Volgens de tweakdsl site is er op dat adres nog geen verbinding leverbaar, volgens de bbned site alleen voor bedrijven. Is dit het einde van mijn geliefde tweakdsl aansluiting?
KPN adsl is wel leverbaar... weet iemand een KPN-provider die (bijna) zo goed is als tweakdsl?
hmmmz ... ik heb 2 jaar bij Planet gezetten en persoonlijk heb ik zelf nergens last van gehad. Maar verder bemoei ik me niet meer zo met KPN netwerk .. heb zelf ook 3 jaar bij Planet Internet gewerkt
Op tweakdsl site stond.. dat er vanaf afgelopen week begonnen zou worden met upgraden van de verbindingen.
Iemand die daar al iets van gemerkt heeft ?
Reken er maar op dat het eind november wordt. Bovendien heb ik het liever dat ze gaan upgraden als de capiciteit groot genoeg is, dan nu upgraden met downtime en slechte performance.Anoniem: 76473 schreef op 17 oktober 2003 @ 21:35:
Op tweakdsl site stond.. dat er vanaf afgelopen week begonnen zou worden met upgraden van de verbindingen.
Geduld is een schone zaak
/dev/null
Da's BitStream. Een KPN-product met een BBNed-stickertje erop. 360 euro aansluitkosten en 120 tot 180 euro per maand, afhankelijk van de snelheid, en dan de b.t.w. nog.Anoniem: 38063 schreef op 17 oktober 2003 @ 18:49:
volgens de bbned site alleen voor bedrijven.
Lang, lang geleden, toen de computers nog traag waren, de harddisks klein (20Mbyte) en eigenlijk te duur voor deze jongen, en modems het op wel 2400 baud deden ben ik een tijd xs4all-abonnee geweest. Hoewel de stropdas en het mantelpakje ook bij xs4all om zich heengrijpt, blijft het een vreemde eend in de KPN-bijt. Als het niet anders kan, dan maar xs4all, zou ik zeggen.
Hoewel je wel moet weten hoe je met ze om moet gaan. Zo helpt het om als je de helpdesk belt te zeggen dat je een Mac en een Cisco-router hebt. Dan ga je gelijk door naar de tweedelijns, en die jongens en meisjes weten tenminste welke kleur een IP-packet hoort te hebben. (Mauve, dus.)
Jups klopt jah
xs4all is ook goed.. maar goed planet internet , xs4all vind het allemaal 1 pot nat tis van KPN
dat zegt wel genoeg maar tis wat burne zegt wel vreemde eend in de groep hehe maar goed ken veel mensen nog van 2e lijn van PI en die weten er ook genoeg van
Heeft iemand ook het probleem dat hij geen alt.binarie.nl headers meer binnen kan halen. Lijkt me sterk dat er in die groep geen 1 bericht voorbij komt.
Andere groepen gaan wel goed.
Andere groepen gaan wel goed.
Anoniem: 62552
TooF ik heb het zelfde
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 62552 op 19-10-2003 23:53 ]
Ik vraag mij af jullie wel eens problemen hebben met mail die niet aankomt.
Vandaag kreeg ik een mailtje naar mijn hotmail dat ik niet had gereageerd op een mail dat naar mijn tweakdsl mail was verstuurd. Ik ben er erg zeker van dat dit mailtje nooit bij mij is aangekomen. (gechecked met outlook en met webmail.tweakdsl.nl)
Tevens was het (klachten)-mailtje dat ik in mijn hotmail kreeg ook verstuurd naar mijn tweakdsl mail. Ook dat mailtje is niet aangekomen, terwijl ik kan zien dat mijn email goed is getyped.
(Ik heb ook geen regels in outlook dat mail zou kunnen blokken)
Vandaag kreeg ik een mailtje naar mijn hotmail dat ik niet had gereageerd op een mail dat naar mijn tweakdsl mail was verstuurd. Ik ben er erg zeker van dat dit mailtje nooit bij mij is aangekomen. (gechecked met outlook en met webmail.tweakdsl.nl)
Tevens was het (klachten)-mailtje dat ik in mijn hotmail kreeg ook verstuurd naar mijn tweakdsl mail. Ook dat mailtje is niet aangekomen, terwijl ik kan zien dat mijn email goed is getyped.
43% of all statistics are worthless
Ik heb geen klachten over de mailservices, mail werkt zoals het werken moet. Kan misschien zijn dat de spam-roels te scherp staan, maar dan was het wel klachten geregent. De tegenpartij kan natuurlijk ook de oorzaak zijn, spamroels, foutieve DNS-entries etc.BobDay schreef op 20 oktober 2003 @ 16:59:
Ik vraag mij af jullie wel eens problemen hebben met mail die niet aankomt.
Probeer dat mailtje eens van een andere lokatie weg te sturen naar dezelfde adressen en kijk dat eens verder. Normaals ik en vele anderen hebben volgens mij nergens last vanTevens was het (klachten)-mailtje dat ik in mijn hotmail kreeg ook verstuurd naar mijn tweakdsl mail. Ook dat mailtje is niet aangekomen, terwijl ik kan zien dat mijn email goed is getyped.
/dev/null
Net gehoord (vers van de pers
) dat vanavond als testcase de eerste 100 accounts worden verhoogd.. Dit gebeurd op alfabetische volgorde
..
Spannend hoor
..
Spannend hoor
Dit topic is gesloten.