Ik ben helaas een van die ongelukkigen.
Ik kreeg te horen dat de migraties zijn vastgelopen en dat mensen waarschijnlijk vanaf vandaag weer online zouden komen.

Natuurlijk heb ik al een aantal maal contact gehad met de servicedesk en met de storingsdienst, maar die kunnen beiden naar eigen zeggen niets doen.
[Voor 5% gewijzigd door AnotherFruitcake op 24-11-2003 14:17]
ik ben sinds zaterdagmiddag offline. upgrade vorige keer was niet gelukt dus zat nu in deze batch die totaal is mislukt waardoor ik nu niets meer heb.
linesync is nu geregeld (was zaterdagavond al goed), maar krijg nu helemaal geen ip adres meer.
gebeld, problemen met vrijwel alle gebruikers in de batch van afgelopen weekend.
Probleem bij bbned, helpdesk kan er niets aan doen.
moest www.tweakdsl.nl bijhouden voor updates, maar daar is ngo niets op te zien.
Daar gaat mijn tevreden service.. 2de keer binnen een jaar problemen, vorige keer was binnen 1 uur opgelost...
Dit vind ik echter stuk minder..
Straks thuis maar weer ff checken

Het is ook weleens gebeurd dat de router gecrashed was na een dagje kazaa upload aan te hebben (teveel connections denk ik..)
Ik zoek een adsl router die geen moeite heeft met veel connections en die stabiel blijft draaien (niet opeens een hogere ping enzo) en de volle 1024 linesync.
Van de alcatel weet ik dat die niet volledige upload sync heeft, op de tweakdsl site zie ik dat ze geen telindus meer aanbieden, maar die had wel 1024 ?
Wie weet hier toevallig een router die wel aan al van deze eisen voldoet ?
Anoniem: 23408
plakkerdeplak
"24/11/2003: Upgrade wordt storing
De upgrade, welke vrijdag avond en een migratie welke donderdag avond bij BBNed zijn begonnen te lopen, zijn beiden vastgelopen in het BBNed systeem. BBNed heeft geen terugmelding gegeven over wanneer het probleem is verholpen.
De verwachting was dat het probleem verholpen zou zijn voor maandag ochtend 9.00.
Er is op dit moment door BBNed nog geen eindtijd gegeven."
het lijkt of bb-ned echt niets leert
troost voor de genen waarbij de upgrade nu loopt
de mijne duurde 88 uur!!!
henk die als tweakdsl-user nog steeds bb-ned op t hakblok wil trekken

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 24-11-2003 17:53]
je modem krijgt volgens de tweakdslhelpdesk gewoon een ip adres toebedeeldAirtjE schreef op 24 november 2003 @ 13:44:
Geen internet verbinding? Ben je nieuw lid? Of oud lid en nog niet geupgrade? Ze zijn vorige week begonnen met de allerlaatste batch van lijn-upgrades. Probeer je modem te resetten (compleet uit zetten en opnieuw aan) en kijk of je een IP-adres krijgt. Zoniet, neem dan even telefonisch contact met TweakDSL op
(ik kan dat met mn etech router beaamen)
geen reboot nodig
Klopt prima wat je zegt, wat ik bedoelde is wat je kan proberen als het niet werkte, dan kon een harde reset wel eens helpen...Anoniem: 23408 schreef op 24 november 2003 @ 18:00:je modem krijgt volgens de tweakdslhelpdesk gewoon een ip adres toebedeeld
(ik kan dat met mn etech router beaamen)
geen reboot nodig
Anyway als je WEL een line-sync hebt (met incorrecte snelheid) maar GEEN ip, dan is je lijn-profiel niet (goed) erop gezet, oftewel BBNed moet dit corrigeren en erop zetten, pas daarna ziet je modem de nieuwe snelheid, krijgt verbinding, kan dan de DHCP server om een IPtje vragen en je bent weer on-line...
Good luck met degenen die geen verbinding hebben, mijne duurde 36+ uur, maar had al begrepen dat bij sommigen al veel langer is...
Anoniem: 62552
Echt waar ik heb dit nog nooit mee gemaakt wat een service van BB Ned

en ik dacht dat ik nog wel alels mee gemaakt had met UPC/Chello
[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 62552 op 24-11-2003 20:46]
maar zo te zien zijn wij niet de enige met het probleem..
downtijd van mijn lijn op dit moment 44 uur and counting....
aangezien er op dit moment nog geen tijd is gegeven door bbned dat ze het oplossen (die liggen nu vast al te slapen daar ipv aan het probleem te werken) denk ik dat het morgen ook nog wel niet zal werken..
maar inderdaad.. op dit moment linesync met verkeerde waarden (1024/512 ipv 2048/512) en geen ip... wordt dus nog ff afwachten.. en om de 3 uur tweakdsl bellen hoe het staat (jammer dat ik het nummer van bbned niet heb.. nu moet ik de mensen lastig vallen die er eigenlijk niets aan kunnen doen)...
Daar heb ik er weleens 5 dagen uitgelegen zonder dat ze er een reden voor haddensun.dace schreef op 24 november 2003 @ 21:10:
Lol.. ik werk bij UPC,

Antwoord van Tweakdsl: Wij weten helemaal niets, bbned geeft geen info door op het moment..
Lekker dus. Helaas niets anders te doen dan wachten, en inbellen met 56k

ben benieuwd of ik morgen nog terug gebeld wordt zoals het mij vanmorge verteld is

/games
heb nu verschillende servers geprobeert maar het is niet te doen pings van 150 - 500

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 62552 op 24-11-2003 23:09. Reden: toevoeging games]
AnotherFruitcake schreef op 25 november 2003 @ 06:17:
Bij mij werkt hij nu weer, na 5 volle dagen offline!

geen verbinding geen betaling dacht ik zo...........
en op zijn minst een verklaring van Bud Bud ned
zodat mijn bewering "wat een stelletje prutsers" enigzins ontkracht wordt
oja doodzwijgen werkt niet, heren ik denk niet dat ik de enigste ben die een verklaring eist
Alleen is volgens mij de upgrade niet gelukt....
Voor niks offline dus....

huidige snelheden : 8 mbit / 1 mbit....
enne, niet zo afzeiken op die jongens, ga het anders zelf maar doen als je het zo goed weet... Ze doen gewoon hun best om ons die gratis extra bandwijdte te gunnen...
Deze plek is te koop.
Anoniem: 45170
wel merk modemrouter heb jij dan ?KeeZ schreef op 25 november 2003 @ 12:15:
Sinds zaterdagmiddag 16:30 offline geweest, vanmorgen 10:30 (toen kwam ik uit mn nest) had ik weer internet... totale downtime : 66 uur...
huidige snelheden : 8 mbit / 1 mbit....
enne, niet zo afzeiken op die jongens, ga het anders zelf maar doen als je het zo goed weet... Ze doen gewoon hun best om ons die gratis extra bandwijdte te gunnen...
mijn e-tech wil niet sneller dan 864kbps upload !
en een router die wel die 1024 aankan heb ik nog niet gevonden

ben wel benieuwd
PSN: Korumera | XBX: Korumera
klopt idd die van mij doet ook niet de volle 1 mbit, maar 896 kbit..Anoniem: 45170 schreef op 25 november 2003 @ 13:34:
[
[...]
wel merk modemrouter heb jij dan ?
Deze plek is te koop.
Anoniem: 45170
IK ook hoor graag resultatenLordHades schreef op 25 november 2003 @ 14:16:
Aaha is dat zo ? .. ik heb hier nog zo asus modem liggen eens even testen zo dan
ben wel benieuwd

Heb sinds kort een Draytek 2600WE-I maar deze komt niet boven de 928 uit, een upload van ca. 100kb/sec, en daar moet ik het nu maar mee doen..

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Nov 25 2003 om 15:15:01 UTC+0100)
Download : 203.3 KByte/sec
Upload : 102.4 KByte/sec
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Ik wil graag wel 2 keer zo snel kunnen internetten, ik betaal nu al een maand voor dubbele snelheid maar die snelheidsverhoging is er sinds 1 november nog niet...
Anoniem: 54393
(Overgenomen op Tue Nov 25 2003 om 21:46:55 UTC+0100)
Download : 685.3 KByte/sec
Upload : 86.6 KByte/sec
Connection : 1,306.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms
Nederlandse sites doen het nog wel gewoon. Iig fok.nl en tweakers.net dan....
[probleem lijkt weer verholpen]
is overigens de eerste keer dat ik dit mee maak
[Voor 34% gewijzigd door AirtjE op 25-11-2003 23:03]

[edit]
Hmm lijkt nu weer te werken.. vreemd..
[Voor 35% gewijzigd door Animal_X op 25-11-2003 22:58]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
.com sites doen het nu ook weer ff
[Voor 22% gewijzigd door ramsho op 25-11-2003 22:58]
[Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 11776 op 25-11-2003 23:01]
En moet zeggen dat ik ingame (CS) zwaar loopt te laggen nadat ik weer online ben gekomen na die downtime

Packetloss is op moment gemiddeld 4% hier, zowel naar TweakDSL.nl, een TweakDSL co-located bak, en buiten het netwerk.
---
Dat geval van gister, kan wellicht te maken hebben met de kabelbreuk?
nieuws: Kabelbreuk verstoort dataverkeer tussen Europa en VS
[Voor 16% gewijzigd door AirtjE op 26-11-2003 19:50]
Er waren gisteravond vreemde invloeden van waarschijnlijk DDOS acties te
merken op de AMS-IX. Tevens zijn we bezig met een onderhouds programma
op onze NRP's. De resultaten hiervan moeten de komende tijd merkbaar
zijn.
Draytek Vigor (2600)Anoniem: 45170 schreef op 25 november 2003 @ 13:34:
[
[...]
wel merk modemrouter heb jij dan ?

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."
(Dus geen storingen of DDOS attacks of weet ik het wat allemaal)
Vaak nog meer zelfs
Ik ben in ongeveer 15 dagen aangesloten, modem traint bovendien ook op de maximale snelheid (dit had ik niet verwacht, zit namelijk ongeveer 1700 meter van de wijkcentrale)
Download: 212.7 KByte/sec
Upload: 97.7 KByte/sec
Connection: 687.0 Conn/min
Ping test: 26 ms
Modem is een eminent 4102
Er lijkt nog wel een probleem te zijn met packetloss, een ping naar www.tweakers.net laat af en toe wat verlies zien...
[Voor 11% gewijzigd door Ronnie_T op 26-11-2003 23:41]
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
Oh nee! Niet weer.SpiMan schreef op 26 november 2003 @ 21:45:
op ge-4-core2.cambrium.nl heb ik 45 procent packetsloss, dat vind ik niet erg weinig...
Vaak nog meer zelfs

[Voor 6% gewijzigd door burne op 26-11-2003 23:03]
I don't like facts. They have a liberal bias.

Nee dat ligt niet aan jou. Ik krijg ook een mooi wit vlak.Animal_X schreef op 27 november 2003 @ 00:33:
Ligt het aan mij of is het customermenu kapot? (alle subpagina's)![]()
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Stuur even een mailtje aan info@tweakdsl.nl met de omschrijving waar het fout gaat en met welk klantnummer je inlogt.Zondagskindje schreef op 27 november 2003 @ 00:55:
[...]
Nee dat ligt niet aan jou. Ik krijg ook een mooi wit vlak.
Het customer menu is voorzien van een aantal updates.
Dus:
- krijg je de welkomstpagina?
- welke links werken er niet
- etc.
Anoniem: 87772
Routers pingen heeft geen zin, die geven geen antwoord.SpiMan schreef op 26 november 2003 @ 21:45:
op ge-4-core2.cambrium.nl heb ik 45 procent packetsloss, dat vind ik niet erg weinig...
Vaak nog meer zelfs
Anoniem: 71964
Nu lees ik dit op de site:
HCC Beursaabieding
Omdat we dit jaar niet op de HCC Beurs staan, is deze aanbieding geldig voor iedereen die voor woensdag 3 december, 1700 uur een nieuwe aanvraag doet.
Het eerste jaar krijgt u, indien technisch mogelijk, de dubbele snelheid voor dezelfde prijs. Bij TweakLight houdt dit bijvoorbeeld in, dat u voor hetzelfde geld een 1024/512 verbinding krijgt, inplaats van een 512/256. Voor SurfDSL krijgt u 2048/1024 inplaats van 1024/512 en voor ProDSL, krijgt u geen 2048/1024, maar 2-8Mbit/1024.
Omdat dit een beursaanbieding is, moet uw aanvraag compleet binnen zijn voor woensdag 3 december, 1700 uur, anders zal deze als normale aanvraag verwerkt worden. Aanvragen die niet direct te realiseren zijn omdat er bijvoorbeeld nu nog een andere ADSL provider op uw telefoonlijn staat, of omdat er in op uw aansluiting nog geen ADSL beschikbaar is, vallen ook niet onder deze aanbiedingen. Om voor deze speciale upgrade in aanmerking te komen, dient u in het "opmerkingen" veld op uw aanvraag, nadrukkelijk "HCC Aanbieding" te zetten. Uw snelheid zal dan automatisch worden aangepast aan deze aanbieding, u hoeft dus niet zelf een hogere snelheid te kiezen.
Krijg ik nu ook een dubbele snelheid?

Wat is er minder aan de newsserver?Kanter schreef op 25 november 2003 @ 18:45:
Ik denk dat ik toch voor tweakdsl gaat. Heb wel zitten twijfelen tussen demon en tweak. Demon heeft een nette prijs en een goede newsserver maar het email adres wat je daar krijgt vind ikzelf een groot nadeel en dat de newsserver gecapped is ook minder aangezien ik voor de 8mbit gaat. Tweak heeft een mindere newsserver maar wel uncapped en anders neem ik een payserver erbij.
http://www.top1000.org/top1000.current.txt
Please keep in mind that current statistics do not reflect anything regarding Usenet distribution.
Dit zegt niets over de retentietijd en/of volledighied van newsgroepen op de server. Supernews staat bekend om zijn goede retentie en volledighied.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Anoniem: 27474
Anoniem: 87772 schreef op 27 november 2003 @ 20:02:
[...]
Wat is er minder aan de newsserver?
hmmm minder retentie , hmmmm minder kompleet, hmmmmm minder snel. hmmmmm enne ook regelmatig capaciteits problemen.
Kan em vergelijken met kabelfoon.
http://www.top1000.org/top1000.current.txt
Retention is op dit moment ongeveer 2 dagen, ik denk dat volledigheid de laatste maandCyberpope schreef op 27 november 2003 @ 20:09:
Wat wil je hiermee zeggen Whizzman. De eerste regel op die pagina is:
Please keep in mind that current statistics do not reflect anything regarding Usenet distribution.
Dit zegt niets over de retentietijd en/of volledighied van newsgroepen op de server. Supernews staat bekend om zijn goede retentie en volledighied.
ook geen probleem meer zal zijn geweest.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
capaciteitsproblemen? Kan je dat ajb uitleggen? Minder snel lijkt me vreemd alsAnoniem: 27474 schreef op 27 november 2003 @ 20:10:
hmmm minder retentie , hmmmm minder kompleet, hmmmmm minder snel. hmmmmm enne ook regelmatig capaciteits problemen.
Kan em vergelijken met kabelfoon.
de Supernews gecapped staat, minder compleet zal sinds de nieuwe feeder
ook niet echt meer een issue horen te zijn. Dat we minder retention hebben
en dat de snelheid beter kan ben ik met je eens, maar dat kost nou eenmaal
een onbenullige hoeveelheid geld, we zijn constant aan het sparen voor
spullen om het beter te krijgen. Waar ikzelf het meeste van baal is dat
de machine die voor gebruikers het belangrijkste is af en toe loopt te
hikken en we daardoor onmiddelijk een hik krijgen in het newsaanbod.
Ik hoop dat we daar begin volgend jaar een betere oplossing voor kunnen
implementeren.
Ik hoor van gebruikers dat newszilla een aantal binarygroepen niet voert, a.b.bonelessCyberpope schreef op 27 november 2003 @ 22:40:
Oke, ik wil geen oordeel vellen of de nieuwsserver, maar wel over je lijstje dat je er neer hebt gezet. Dat zegt namelijk heel weinig. Ik weet ook niet of hij alle nieuwsgroepen heeft. Ik ken de server daarvoor namelijk niet. Ik weet wel dat Newszilla (XS4ALL) en supernews (demon) heel goed bekend staan. Dat ik die van tweakdsl niet ken, kan een indicatie zijn, maar geen oordeel over de kwaliteit.
en/of a.b.nl geloof ik, die voert tweakdsl in ieder geval wel. Van supernews weet ik dat
niet. TweakDSL heeft meer dan 100.000 groepen in de lijst, alles wat de feeds aanvoeren, maar goed, daar zit ook "onzin" tussen. Op het moment dat ik zelf in de binarygroepen kijk, zie ik eigenlijk
geen incomplete posts meer de laatste tijd. Ik moet zeggen dat ik geen leechprogramma heb wat
automatisch met ftd en rar en weet ik wat hele films van het internet haal, dus ik zou je niet
kunnen zeggen hoeveel fills mensen nog ergens anders vandaan moeten halen.
De tweakdsl server staat dicht voor niet-tweakdsl gebruikers, dus als je geen gebruiker
bent ken je de newsserver ook niet.
Retentie zou wat langer mogen, hoeft echt niet naar 14 dagen, maar 2/3 dagen erbij zou top zijn.
Heb al 2 weken mijn Pf corner abbo niet nodig gehad en met een verbruik van 3GB+ per dag vind ik dat niet slecht. (alleen doet alt.binaries.nl het nog steeds niet, zover ik weet)
Snelheid newsserver met 8 threads schommelt bij mij tussen de 350 en 750 KByte
per seconde, waarbij ik meestal in de 600+ regionen zit.
6Mbit is volgens mij sneller dan je bij Supernews kunt downloaden. We blijvenAzqi schreef op 27 november 2003 @ 23:09:
Completion is laatste 2? weken prima.
Fijn dat te horen.
(alleen doet alt.binaries.nl het nog steeds niet, zover ik weet)
Ik heb er net even naar gekeken, config aangepast, zou het nu goed moeten doen.
Als er in het vervolg problemen zijn,graag melden bij de helpdesk of op
tweakdsl.vragen
Dan wordt er naar gekeken.
Snelheid newsserver met 8 threads schommelt bij mij tussen de 350 en 750 KByte
per seconde, waarbij ik meestal in de 600+ regionen zit.
streven naar de volle 8 met 4 connects natuurlijk.
Newszilla voert beide groepen, heeft hogere retentie, echter voert bijv de dvdr groepen niet. a.b.movies.divx voert ie niet, en een paar xbox groepen voert ie niet...
verder is newszille wel rlx op het feit na dat je niet meer dan 3 draadjes kunt doen, vind ik redelijk nasty...
tweakdsl news server vind ik echter erg rlx lately, voer cores en comp beter dan newszilla, erg veel complete stuff wat dus erg positief is... snelheid kan beter, maar is eigenlijk altijd rond de 600KB/sec, wat dus wel redelijk is..
ik heb gesproken

ps. newsservers zijn soieso eigenlijk niet gemaakt om binaries uit te wissellen, dus tis puur een service vind ik altijd maar, wel fijn als de services goed werkt, echter wanneer het niet lekker werkt, tjah.. jammer dan, moet je je backups ergens andersvandaan halen..
Nou na deze korte downtime heb ik nog steeds 512/256Na onderzoek lijkt het er op, dat in ieder geval een aantal lijnen die afgelopen week de upgrade hebben gehad, opnieuw in het upgrade traject terecht zijn gekomen.
Als ik savonds headers binnen haal met een ulta abbo op een snelheid varieerend van 0.6 kb/s tot 60kb/s lijkt mij dat een capaciteits probleem of vergis ik mij dan?Anoniem: 87772 schreef op 27 november 2003 @ 22:42:
[...]
capaciteitsproblemen? Kan je dat ajb uitleggen?
Overdag is ie meestal iets sneller hier.
Op kabelfoon doe ik dit gemakkelijk op 200 kb/s met 1 thread.
[Voor 44% gewijzigd door Korakal op 29-11-2003 15:29]
Hij is nu hard aan het updaten, ziet er goed uit, thx!Anoniem: 87772 schreef op 27 november 2003 @ 23:46:
[...]
Ik heb er net even naar gekeken, config aangepast, zou het nu goed moeten doen.

200kb/s oftewel 2Mbit heb ik nog niet gezien op onze server. Je hebt wel gelijk datAnoniem: 27474 schreef op 28 november 2003 @ 20:25:
Als ik savonds headers binnen haal met een ulta abbo op een snelheid varieerend van 0.6 kb/s tot 60kb/s lijkt mij dat een capaciteits probleem of vergis ik mij dan?
Overdag is ie meestal iets sneller hier.
Op kabelfoon doe ik dit gemakkelijk op 200 kb/s met 1 thread.
[...]
120kb/s overdag vaak te halen is en 's avonds dat vaak niet lukt. We zijn aan het
puzzelen hoe we dat op deze server nog verder kunnen verbeteren. Gezien de
hoeveelheid gelijktijdige gebruikers zou het namelijk nog wel wat harder moeten
kunnen dan het nu gaat, dus we geven onze software config en keuze van
indelen nu de schuld. Omdat we jullie ook niet zonder news willen zetten terwijl
wij aan het testen zijn, duurt het soms even voordat we de op dat moment bestaande
performance bottleneck kunnen oplossen. Er staat sinds het begin van de avond
een nieuwe dreaderd versie op, die volgens mijn eerste testjes in ieder geval
de snelheid per thread met downloaden wat verhoogd zou moeten hebben.
De headers heb ik niet echt kunnen zien nog. Ter info: ik haal nu met grabit
met 4 threads hier 4.5-6 Mbit en met 8 threads 5.5-6 Mbit. Meer threads levert
in mijn geval dus vooral meer kans op volle snelheid op. Dit is op een
P3/500 met 256MB ram, dus het zou op een vettere bak wel eens wat sneller kunnen
gaan.
Ik snap nu in ieder geval wat je met capaciteitsproblemen bedoelt, dankjewel.
die 7360 is wat jou modem en de DSLAM in de centrale er van hebben gemaakt.Y0ur1 schreef op 28 november 2003 @ 18:31:
De mannen bij BBnet zijn weer even bezig geweest hoorde ik. Maar nu staat er op mijn modem: Rate 7360 864 kbps, iemand enig idee waarom ze die download 'langzamer' hebben gezet?
Als je lijn stabiel was voor deze aktie, is er niets op 7360 door bbned gelimiteerd.
Heb je geprobeerd om je verbinding te resetten? Het zou maar zo kunnen dat
je modem dan wel weer op volle snelheid trained.
Het klinkt misschien als een smoesje, maar met vette mist, regen en ander ongerief,
wordt de lijnkwaliteit ook wel eens beinvloed. Dat zou er in theorie zelfs ook nog mee
te maken kunnen hebben.
Een reset heeft het 'probleem' opgelost, hij staat nu weer braaf op 8064.Anoniem: 87772 schreef op 28 november 2003 @ 22:38:
[...]
die 7360 is wat jou modem en de DSLAM in de centrale er van hebben gemaakt.
Als je lijn stabiel was voor deze aktie, is er niets op 7360 door bbned gelimiteerd.
Heb je geprobeerd om je verbinding te resetten? Het zou maar zo kunnen dat
je modem dan wel weer op volle snelheid trained.
Het klinkt misschien als een smoesje, maar met vette mist, regen en ander ongerief,
wordt de lijnkwaliteit ook wel eens beinvloed. Dat zou er in theorie zelfs ook nog mee
te maken kunnen hebben.
Graag gedaan , ik ben nu headers aan het ophalen met 4 threads tegelijk en haal dan 180 kb/s maar de snelheid valt ook makkelijk terug naar minder en zelfs naar 0kb/s waarna hij ineens weer omhoog schiet.Anoniem: 87772 schreef op 28 november 2003 @ 22:34:
[...]
200kb/s oftewel 2Mbit heb ik nog niet gezien op onze server. Je hebt wel gelijk dat
120kb/s overdag vaak te halen is en 's avonds dat vaak niet lukt. We zijn aan het
puzzelen hoe we dat op deze server nog verder kunnen verbeteren. Gezien de
hoeveelheid gelijktijdige gebruikers zou het namelijk nog wel wat harder moeten
kunnen dan het nu gaat, dus we geven onze software config en keuze van
indelen nu de schuld. Omdat we jullie ook niet zonder news willen zetten terwijl
wij aan het testen zijn, duurt het soms even voordat we de op dat moment bestaande performance bottleneck kunnen oplossen. Er staat sinds het begin van de avond een nieuwe dreaderd versie op, die volgens mijn eerste testjes in ieder geval
de snelheid per thread met downloaden wat verhoogd zou moeten hebben.
De headers heb ik niet echt kunnen zien nog. Ter info: ik haal nu met grabit
met 4 threads hier 4.5-6 Mbit en met 8 threads 5.5-6 Mbit. Meer threads levert
in mijn geval dus vooral meer kans op volle snelheid op. Dit is op een
P3/500 met 256MB ram, dus het zou op een vettere bak wel eens wat sneller kunnen
gaan.
Ik snap nu in ieder geval wat je met capaciteitsproblemen bedoelt, dankjewel.
Ik heb de volste vertrouwen dat het in de toekomst beter zal gaan.
Succes!!
Modbreak:
Wil je d'r even op letten dat je je eigen reactie buiten de [-quote-] markeringen plaatst? Anders is niet te zien welke reactie van jou is

[Voor 27% gewijzigd door Korakal op 29-11-2003 15:30]
Opnieuw verhoging download kpn adsl!
Sneller dan uncapped gaat niet lukken. Misschien dat ze de prijzen weer naar benedenAnoniem: 54393 schreef op 30 november 2003 @ 10:21:
ok check dit dan... lees en huiver... gaan bij bbned weer de snelheden omhoog ?
Opnieuw verhoging download kpn adsl!
doen? Hopelijk doen ze het dit keer in overleg met de providers die het aanbieden, dan
krijg je het gedoe wat het de laatste keer gaf tenminste niet.
De 2Mbit abbo's upgraden naar 4Mbit zou toch ook kunnen?...en de andere abbo's ook wat upgraden/prijsverlagen zou prima gaan denk ik.Anoniem: 87772 schreef op 30 november 2003 @ 11:56:
[...]
Sneller dan uncapped gaat niet lukken. Misschien dat ze de prijzen weer naar beneden
doen? Hopelijk doen ze het dit keer in overleg met de providers die het aanbieden, dan
krijg je het gedoe wat het de laatste keer gaf tenminste niet.

ik denk dat ik daarmee akkoord zal gaan...
[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 54393 op 30-11-2003 13:42]
Jij gaat blijkbaar een nieuwe DSL standaard ontwikkelen?Anoniem: 54393 schreef op 30 november 2003 @ 13:41:
goed idee, ik wil wel terug naar 4 mbit down, maar dan wel 2 mbit up en 30 euro/maand

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
IDD wahahahha, je wist zeker niet dat ADSL ''maar'' een up van Max 1Mbit heeft (in theorie)Anoniem: 54393 schreef op 30 november 2003 @ 13:41:
goed idee, ik wil wel terug naar 4 mbit down, maar dan wel 2 mbit up en 30 euro/maand

Een standaard GoTter ;)
ik wil toch wel even, niet om te flamen of wat dat ook, informatie van diegenen die het weten wat betreft de ping tijden bij tweakdsl. met chello had ik namelijk een klote verbinding maar mijn pings waren echt superieur aan tweakdsl. hoe is dat mogelijk, vraag ik me dan af. is het zo dat het netwerk van tweak slechter is ? ken ik me niet voorstellen, downloaden en uploaden gaat als een speer. zou het de afstand kunnen zijn tot de internet hoofdaders ? zou het een server/router issues zijn bij tweak in zn serverpark ?
als iemand hierop antwoord heeft, graag aub dankuwel

Idd was het in week 4 dat ik inging een capaciteitsprob, zou einde week opgelost worden, is na 2 weken dan vervolgens opgelost -> ok kan ik begrijpen dat dit extern is.
Echter was modembetaling al binnen na 4 weken, alleen nog niet geleverd. Vanaf week6 (toen mijn datum bekend) gevraagd of ze me modem wilden sturen, zou gedaan worden.. week 7, de week voor deze week, zou het dinsdag verzonden zijn.. echter vrijdag nix ontvangen, gebeld, meneer die dit regelt was er niet -> vandaag gebeld (gevraagd naar code voor verzending) -> onbekend -> ze sturen nu een nieuwe toe

Dus denk nog ff wachten.
Moet er wel bij vertellen dat contract/betaaldatum WEL later in gaat, dus word wel gecompenseerd, vind het alleen jammer dat het toch zodanig gebeurd is...
Een standaard GoTter ;)
Dit heeft gewoon met Adsl te maken. Kpn heeft wel lagere ping dan Bbned dit komt gewoon door routings e.d.
M'n werk heeft adsl van kpn, daar heb ik naar een amsix server ping 14 ~ 15
Thuis heb ik 8/1mbit van Tweak, dus bbned, hier heb ik altijd 18 ~ 19 naar dezelfde server.
M'n ouders hebben 1mbit kabel van quicknet, daar heb ik naar de zelfde server ping 4 ~ 5.
't schijnt dat Sdsl wel een veel lagere eerste hop heeft, en dus lagere ping.
centrale in Goes zat vol, schijnt vorige week nu wel gereed gemaakt te zijn (ze zeiden al 6 weken lang dat hij de week eop klaar zou zijn)
Gister zeiden ze dat de order doorgevoerd zou zijn dus ik hoop het maar...
Modem was idd al afgeschreven en ook het abogeld maar dat hebben ze gister ook even recth gedraait... dus ben benieuwd...
Ik heb een aantal router resets gezien in de statistieken. Ik denk dat je daar iets vanAnoniem: 76473 schreef op 30 november 2003 @ 21:45:
Laatste paar dagen last van korte onderbrekingen.. heeft dat te maken met die migraties oid ?
gemerkt hebt.
De techniek waar ADSL mee werkt, geeft helaas in het gedeelte wat bij BBned ligt een vertragingAnoniem: 54393 schreef op 01 december 2003 @ 16:42:
ik wil toch wel even, niet om te flamen of wat dat ook, informatie van diegenen die het weten wat betreft de ping tijden bij tweakdsl. met chello had ik namelijk een klote verbinding maar mijn pings waren echt superieur aan tweakdsl. hoe is dat mogelijk, vraag ik me dan af.
van meer dan 10 ms.
Tweak zit rechtstreeks op de AMS-IX en heeft goede transit verbindingen, dat is het dus niet.is het zo dat het netwerk van tweak slechter is ? ken ik me niet voorstellen, downloaden en uploaden gaat als een speer. zou het de afstand kunnen zijn tot de internet hoofdaders ? zou het een server/router issues zijn bij tweak in zn serverpark ?
Je pingtijden zijn voornamelijk langzaam omdat het ADSL gedeelte nou eenmaal de nodige
milliseconden vreet. Kabel werkt anders, dat gaat sneller.
Waarvoor zijn die router resets dan ? is nu een week lang elke dag wel geloof ik.Anoniem: 87772 schreef op 02 december 2003 @ 17:04:
[...]
Ik heb een aantal router resets gezien in de statistieken. Ik denk dat je daar iets van
gemerkt hebt.
(had er net weer één)
Trouwens packetloss is er nog steeds.. naar willekeurige gameservers.. dus niet naar routers van tweakdsl.
[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 76473 op 02-12-2003 19:37]
Ondervinden jullie dan echt problemen bij die packetloss.
Zelf game ik niet maar dit is wat mijn modem geeft:
Line Status showtime (G.DMT)
Downstream Rate 2048 kbps (interleaved)
Upstream Rate 992 kbps (interleaved)
Tx Packets 348353/0 (good/bad)
Rx Packets 425981/0 (good/bad)
De laatste reset was om m'n vast IP adres terug te krijgen.
Op dat moment had ik maar 3 bad Rx Packets.
Het lijkt mij dat wat het modem registreert de juiste registratie is.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Anoniem: 59362
Ik heb het nu niet meer, maar een maand of 5 geleden had ik dus echt wel packetloss tijdens het gamen. Dit betekent om de 10 seconden irritante schok waarna je 5 seconden hangt in het spel en dan weer verder kan gaan. En trouwens ik heb mijn PC optimaal geconfigureerd om games te spelen..... En graag geen opmerkingen zoals: "Misschien was het je norton antivirus die een liveupdatetje ging doen!KroontjesPen schreef op 02 december 2003 @ 20:00:
Wat ik van de tweakdsl mensen heb begrepen moeten we voorzichtig zijn met de benaming packetloss.
Ondervinden jullie dan echt problemen bij die packetloss.
Zelf game ik niet maar dit is wat mijn modem geeft:
Line Status showtime (G.DMT)
Downstream Rate 2048 kbps (interleaved)
Upstream Rate 992 kbps (interleaved)
Tx Packets 348353/0 (good/bad)
Rx Packets 425981/0 (good/bad)
De laatste reset was om m'n vast IP adres terug te krijgen.
Op dat moment had ik maar 3 bad Rx Packets.
Het lijkt mij dat wat het modem registreert de juiste registratie is.

Maar ik heb nou nix te klagen hoor, het loopt hier nu allemaal als een treintje en petje af voor tweak, alleen het is gewoon irritant als je packetloss hebt, wat nu bijvoorbeeld bij meanie het geval is....
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 02-12-2003 21:59]
ik zit al jaren bij Chello en in principe bevalt de lijn gehad (in tegenstelling tot vele anderen) maar wil nu toch overstappen op adsl (de snelste versie).
Ik wil graag gebruik maken van de actie van Tweakdsl waarbij ik voor de komende 6 maanden 34 euro betaal voor de UltraDSL verbinding, alleen de vraag is hoe goed is TweakDSL.
ik heb namelijk vorig jaar voor een auto dealer een adsl verbinding opgeleverd gekregen van eweka (BIG MISTAKE). Dat was regelrechte drama. Ok, ik moet toegeven, op moment dat ik online was, kon ik ook downloaden met 800k/s, maar de downtime was op een gegeven moment groter dan de uptime .
Dit soort taferelen wil ik simpelweg voorkomen. Vandaar dat ik ook zit te twijfelen tussen cistron (die toch 10 euro duurder is) en TweakDSL.
Voor zover ik heb kunnen lezen heeft TweakDSL geen datalimiet en ook geen fair use policy, daar waar cistron een datalimiet van 100GB heeft.
Ook lees ik het een en ander over een upgrade van BBNED. Is dit een snelheidsupgrade en indien ja, hoeveel sneller wordt ie dan..?
Dan nog een laatste vraag, indien ik kies voor TweakDSL dan wil ik graag zelf een analoge ADSL Modem aanschaffen (natuurlijk voor goedkoper ). Welke adsl modem kan de nieuwe snelheid van bbned aan, en heeft ook nog eens goede recenties?
Alvast bedankt voor alle antwoorden!
Gr,
Dalma ( een nieuwe forummember)
ps. zit zelf in Rotterdam, zijn er veel problemen in Rotterdam, of is de lijn hier al geupgrade...?
longterm: ADA, XLM, OST, RDD, SIA. For fun: NYC
bbned heeft en is bezig met de snelheidsverhogingen. De Ultra verbindingen zijn tot hun maximale belast dus 8 Mbit down en 1 Mbit up. Voor de rest kan je de snelheden en tarieven checken www.tweakdsl.nl. Deze zijn de nieuwe snelheden tevens. Als nieuwe gebruiker zal je geen last hebben van bbned upgrades oid.Dalma schreef op 02 december 2003 @ 22:10:Ook lees ik het een en ander over een upgrade van BBNED. Is dit een snelheidsupgrade en indien ja, hoeveel sneller wordt ie dan..?
Dan nog een laatste vraag, indien ik kies voor TweakDSL dan wil ik graag zelf een analoge ADSL Modem aanschaffen (natuurlijk voor goedkoper ). Welke adsl modem kan de nieuwe snelheid van bbned aan, en heeft ook nog eens goede recenties?
Je kan zelf een modem kopen als je dat wilt... Ik zou wel even googlen naar bbned modemlijst oid, zodat je zeker weet dat je een goedgekeurd ding koopt. Bedenk je wel... je kan wel een goedkope modem kopen, maar deze kan mindere prestaties leveren en kan een hoop problemen met zich meebrengen. Als je zekerheid wilt koop je een modem die aangeraden wordt door tweakdsl (alcatel). Het zou gewoon jammer zijn als je met een bagger modem zit terwijl je een goeie lijn hebt.... Is hetzelfde als rijden in een ferrari met lelijke reservebanden

ik neem aan dat je van tweakdsl bent. Ik heb een beetje op verschillende fora gespit en goedkoop modem was misschien een verkeerd woord om te gebruiken. Alcatel 510 €165,- kan ik dus krijgen voor € 111,- inclusief btw, maar ben er dus achtergekomen, dat met de nieuwe snelheidsupgrade van bbned dit modem niet veel zin heeft, omdat deze maar gaat tot zo'n 800kbits/s. Er is een modem die ook nog goed scoort en die 1024 kbit/s wel aankan, en dat is de draytek vigor 2600. De wireless versie heb ik niet nodig, omdat ik al een wireless linksys router heb, dus die zou ik gewoon aansluiten op mijn adslmodemAnoniem: 59362 schreef op 02 december 2003 @ 23:15:
[...]
bbned heeft en is bezig met de snelheidsverhogingen. De Ultra verbindingen zijn tot hun maximale belast dus 8 Mbit down en 1 Mbit up. Voor de rest kan je de snelheden en tarieven checken www.tweakdsl.nl. Deze zijn de nieuwe snelheden tevens. Als nieuwe gebruiker zal je geen last hebben van bbned upgrades oid.
Je kan zelf een modem kopen als je dat wilt... Ik zou wel even googlen naar bbned modemlijst oid, zodat je zeker weet dat je een goedgekeurd ding koopt. Bedenk je wel... je kan wel een goedkope modem kopen, maar deze kan mindere prestaties leveren en kan een hoop problemen met zich meebrengen. Als je zekerheid wilt koop je een modem die aangeraden wordt door tweakdsl (alcatel). Het zou gewoon jammer zijn als je met een bagger modem zit terwijl je een goeie lijn hebt.... Is hetzelfde als rijden in een ferrari met lelijke reservebanden.

Nu zit ik te twijfelen tussen fast-xs en tweakdsl. Fast-xs is gezien de abon.kosten ook vrij goedkoop (nog goedkoper zelfs) alleen de vraag is in hoeverre fast-xs en tweakdsl niet een tweede en derde eweka zijn.
Kan eigenlijk heel weinig echte feedback vinden over beide providers. Heb namelijk al hele NARE ervaring gehad met eweka dus vandaar dat ik extra voorzichtig ben.
ps. de afstand tot de centrale is 1.3km ....ik weet niet of dit redelijk is of niet?
[Voor 4% gewijzigd door Dalma op 03-12-2003 00:38]
eweka > gehad, been there done that, kut met peren dus (sorry ken niks toepasselijker verzinnen)
tweakdsl > snel geregeld, snelle service, weinig tot geen downtime, en de rest van de door je genoemde voordelen. ik zou voor tweakdsl gaan.
fast-xs > weinig kennis over deze isp, misschien ook omdat we nu lullen in een speciaal voor tweakdsl gerelateerde thread.
kort maar krachtig skunkonized!Anoniem: 54393 schreef op 03 december 2003 @ 04:55:
ff simpel uitgelegt voor dalma:
eweka > gehad, been there done that, kut met peren dus (sorry ken niks toepasselijker verzinnen)
tweakdsl > snel geregeld, snelle service, weinig tot geen downtime, en de rest van de door je genoemde voordelen. ik zou voor tweakdsl gaan.
fast-xs > weinig kennis over deze isp, misschien ook omdat we nu lullen in een speciaal voor tweakdsl gerelateerde thread.
thnx!
Maar TweakDSL is gewoon toppie tenzij BBNed weer gaat zitten klooien

Ik ben niet van tweakdsl..Dalma schreef op 03 december 2003 @ 00:31:
[...]
ik neem aan dat je van tweakdsl bent. Ik heb een beetje op verschillende fora gespit en goedkoop modem was misschien een verkeerd woord om te gebruiken. Alcatel 510 €165,- kan ik dus krijgen voor € 111,- inclusief btw, maar ben er dus achtergekomen, dat met de nieuwe snelheidsupgrade van bbned dit modem niet veel zin heeft, omdat deze maar gaat tot zo'n 800kbits/s. Er is een modem die ook nog goed scoort en die 1024 kbit/s wel aankan, en dat is de draytek vigor 2600. De wireless versie heb ik niet nodig, omdat ik al een wireless linksys router heb, dus die zou ik gewoon aansluiten op mijn adslmodem.
Nu zit ik te twijfelen tussen fast-xs en tweakdsl. Fast-xs is gezien de abon.kosten ook vrij goedkoop (nog goedkoper zelfs) alleen de vraag is in hoeverre fast-xs en tweakdsl niet een tweede en derde eweka zijn.
Kan eigenlijk heel weinig echte feedback vinden over beide providers. Heb namelijk al hele NARE ervaring gehad met eweka dus vandaar dat ik extra voorzichtig ben.
ps. de afstand tot de centrale is 1.3km ....ik weet niet of dit redelijk is of niet?

BTW, als je een stabiele modem wilt die ook de maximum snelheden van bbned aankan is de Telindus 1110 ook een goeie keuze. Die van mij traint de upstream tot 1024.
Dit topic is gesloten.