TweakDSL *new and/or improved* deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.195 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474

Weet hier iemand ook hoe ik mijn lijntje kan uitmeten? Waar mee is dus alle waardes kan zien zoals snelheid en decibellen en dergelijken?
ben redelijk tevreden met tweak maar er was volgens bbned een fout op de lijn en kpn ontkende dit.
Bbned was hier wezen meten en zag dat er wel een storing was (teveel of te weinig db). Bijde partijen zouden het onderzoek naar het probleem gaan onderzoeken maar nu zeggen ze dat er niets loos is en ook niet is geweest terwijl er bij mij geen verbetering is geweest (onstabiele lijn).Ik heb een alcatel 510 modem(4 poorts).
Ik hoop dat er een prgtje voor is.
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik heb het idee dat de snelheid inelkaar zakt de laatste weken...... :?

ik zit op een 2Mbit lijn, ik moet zeggen, het ging wel eens veel sneller.

[ Voor 36% gewijzigd door I_stealth_I op 03-12-2003 23:10 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76473

I_Stealth_I schreef op 03 december 2003 @ 23:09:

Wat voor snelheid heb jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 76473 schreef op 03 december 2003 @ 23:28:
[...]

Wat voor snelheid heb jij dan ?
100~120 Kb/s download ipv 219

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 03-12-2003 23:34 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 12:38

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ook hier komt op dit moment de 100mb testfile maar met 135 binnen ipv de gebruikelijke 212 Kb/s.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 09:19
klopt, ik heb ook zo het vermoeden dat mijn snelheid trager is dan normaal,

Mijn ping is nu boven 100ms en mijn download is van 220 naar 160!

Ik heb nu een gele ping in spelen terwijl normaal altijd groen was, anders was het me nooit gemerkt dat alles langzamer ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er werd onderhoud aangekondigd op de tweakdsl site.. kheb er nog niks van gemerkt, btw bij mij is alles snel nog.

Pingen naar 217.19.16.33 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.19.16.33: bytes=32 tijd=16 ms TTL=63
Antwoord van 217.19.16.33: bytes=32 tijd=15 ms TTL=63
Antwoord van 217.19.16.33: bytes=32 tijd=17 ms TTL=63
Antwoord van 217.19.16.33: bytes=32 tijd=15 ms TTL=63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KroontjesPen schreef op 04 december 2003 @ 00:07:
Ook hier komt op dit moment de 100mb testfile maar met 135 binnen ipv de gebruikelijke 212 Kb/s.
Dat kan kloppen. De server waar 'ie van af moet komen doet ook nog wel eens andere dingen, en vanavond heeft 'ie een heleboel andere dingen te doen gehad. Ik ben een fervent shell-gebruiker, en dan heb je dat soort dingen snel genoeg door. Als je het nu nog eens probeert zou het al een stuk beter moeten gaan.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
Anoniem: 62552 schreef op 03 december 2003 @ 10:57:
Dalma ik kom ook uit Rotterdam voorheen Chello gehad en dat was echt een drama....

Maar TweakDSL is gewoon toppie tenzij BBNed weer gaat zitten klooien :+ :Y) B)
Hoi, bedankt voor je reactie!

Zijn er nog meer mensen uit Rotterdam (zuid) die tweakdsl hebben. Hoe is de snelheid en stabiliteit bij jullie?

Ik ga denk ik toch Tweakdsl nemen, en koop een eigen draytek vigor 2600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:01
Charlois 3083 hier .. Rdam Zuid..

Snelheid is over het algemeen goed. De laatste tijd merk ik wel dat af en toe de verbinding een seconden of 30 weg is. Upload is ~80KB , download ~207KB ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
om3ega schreef op 04 december 2003 @ 09:19:
Charlois 3083 hier .. Rdam Zuid..

Snelheid is over het algemeen goed. De laatste tijd merk ik wel dat af en toe de verbinding een seconden of 30 weg is. Upload is ~80KB , download ~207KB ...
3075 hier :). jij hebt 2mbit/1mb, dat zijn wel goeie snelheden. weet je ook hoeveel je van de centrale bent verwijderd. Kun je cistron.nl bekijken door je postcode in te typen. ik ben nl. 1300m van de centrale verwijderd.

Wil zelf de ultradsl abonnement nemen

[ Voor 5% gewijzigd door Dalma op 04-12-2003 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ongeveer 1500m... Mijn upstream is beperkt door het modem (Speedtouch 510I) anders was deze waarschijnlijk wel tegen de 100KB ofzo gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
ok thnx. je snelheden zijn dat zeker netjes te noemen. Ik zal dus niet al te veel verliezen op de afstand tot de centrale :).

ik ben ook van plan draytek te halen want die support 1mbit upload wel :)

Ik vraag me alleen af, er zijn zeker 2 tot 3 verschillende standaard modellen van de vigor 2600 voor een analoge lijn, begrijp ook niet echt het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62552

3081 (charlois)

8mbit / 1mbit | 800KB / 95 KB (e-tech traint maar op 896kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:11

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

I_Stealth_I schreef op 03 december 2003 @ 23:09:

Ik heb daar ook last van, sinds de upgrade is de downloadsnelheid een stuk minder geworden. Misschien is dit toeval?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776

Dalma schreef op 04 december 2003 @ 10:14:
ok thnx. je snelheden zijn dat zeker netjes te noemen. Ik zal dus niet al te veel verliezen op de afstand tot de centrale :).

Ik vraag me alleen af, er zijn zeker 2 tot 3 verschillende standaard modellen van de vigor 2600 voor een analoge lijn, begrijp ook niet echt het verschil
Volgens mij haalt de Draytek geen 1 Mbit hoor, ook al staat het op de doos. Althans bij mij en vele anderen traint ie maar op 896 Kbit. Op zich ook snel zat hoor...daar niet van.
Voor de rest is het een fijn modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54393

op de doos van de e-tech staat ook dat ie 1mbit haalt qua upload en toch is dat stierstront. dus je moet een modem kopen/vragen waarvan men zeker weet dat ie op 1mbit draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Nee, E-Tech draait idd tot max 896 voor zover ik weet. Enige modems waarvan ik zeker weet dat ze sneller draaien is de ASUS 1ports ethernet modem/router, en de Vigor 2600 serie.

Overigens lag mijn internet voor de 3e keer in 1 jaar tijd er uit, dit keer kort gelukkig voor 6 uurtjes. Storing denk ik? (kreeg geen ip, line sync, nix). Mjah zal wel :)

En heb geen last van tragere up/downloads of pings sinds upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27474 schreef op 03 december 2003 @ 21:31:
Weet hier iemand ook hoe ik mijn lijntje kan uitmeten? Waar mee is dus alle waardes kan zien zoals snelheid en decibellen en dergelijken?
ben redelijk tevreden met tweak maar er was volgens bbned een fout op de lijn en kpn ontkende dit.
Bbned was hier wezen meten en zag dat er wel een storing was (teveel of te weinig db). Bijde partijen zouden het onderzoek naar het probleem gaan onderzoeken maar nu zeggen ze dat er niets loos is en ook niet is geweest terwijl er bij mij geen verbetering is geweest (onstabiele lijn).Ik heb een alcatel 510 modem(4 poorts).
Ik hoop dat er een prgtje voor is.
Bvd
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 15:31
Dalma schreef op 04 december 2003 @ 10:14:

Hier op me Vigor 2600 de volgende info:

DS maximum Rate : 9152000 bps US maximum Rate : 992000 bps

Ik haal een ruime 100KB upload, maar het is geen 1Mbit hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52990

@kroetie
Of het op de 510 ook werkt weet ik niet maar met nubz alcatool kan je op de speedtouch home/pro vanalles opvragen over de lijn.
Aangezien je de home/pro ook naar 510 kan tweaken lukt het misschien wel.
Dit alles is ook handmatig mogelijk als je als expert inlogt op een home/pro met het expert password .
Bekijk anders nog is de cli handleiding van de 510.
/edit meer info

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 52990 op 04-12-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op 04 december 2003 @ 11:52:
[...]

Ik heb daar ook last van, sinds de upgrade is de downloadsnelheid een stuk minder geworden. Misschien is dit toeval?
Jep inderdaad sinds de laatste horde gebruikers erop zijn gezet naar de nieuwe snelheiden; is het hier best wel 'sloom' :)

Mag wel es wat aan gedaan worden ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
in ieder geval bedankt voor alle reacties.

Nou is het nog steeds een beetje onduidelijk. de een zegt dat vigor 2600 wel de 1mbit upload haalt, en de ander niet ;) .

maar ja, 100k is ook wel vet snel voor een upload, als je van chello kaka 14k komt :*)

ik denk ook maar dat ik de vigor 2600 tenzij iemand anders een betere optie heeft in dezelfde prijsklasse , volgens mij 182 euro inclusief btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Dalma schreef op 04 december 2003 @ 22:20:

Nou is het nog steeds een beetje onduidelijk. de een zegt dat vigor 2600 wel de 1mbit upload haalt, en de ander niet ;) .

maar ja, 100k is ook wel vet snel voor een upload, als je van chello kaka 14k komt :*)

ik denk ook maar dat ik de vigor 2600 tenzij iemand anders een betere optie heeft in dezelfde prijsklasse , volgens mij 182 euro inclusief btw.
Het is prima deze modem snelheden zijn echt toppie, 218KB stabiel en up is zo 100KB stabiel, das zat voor mij.

suc6 met je modem aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik zou ook gewoon voor de vigor gaan. De prijs/prestatie verhouding was destijds voor mij ook doorslaggevend. En ik heb geen moment spijt gehad....altijd stabiel en ook nog eens makkelijk in te stellen. Sja...dat ie bij mij de volle 1 Mbit niet haalt vind ik niet zo erg. Wellicht kom jij er wel dichter bij in de buurt dan ik, net als Chutney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik zou niet voor de Vigor gaan. (ik heb hier wel eens anders geroepen) De routerfunctionaliteit van de Vigor is zeer brak met portmappings. Een collega van mij heeft niks dan ellende dan wegvallen de portmappings, zodat opeens zijn servers *ploef* niet meer bereikbaar zijn.

De Alcatel 510(i) is behoorlijk beperkter in functionaliteit dan de Vigor 2600, maar met 6x portmappings hiero, draait ie zeer stabiel met TweakDSL. Ik heb helaas negatieve ervaringen met ADSL-modems van B-fabrikaat. Ik heb nu de relatief veel duurdere Alcatel, maar het is wel stabiel en betrouwbaar! Kijk dus inderdaad goed om je heen, het is extra lullig buiten kantooruren zonder inet te zitten. Ik heb uit pure wanhoop mijn E-tech ingeruild voor de Alcatel. Iets wat ik achteraf direct had moeten doen.

Het kan misschien toeval zijn dat mijn collega een brakke Vigor 2600 treft, maargoed. Doet er niet aan af om goed om je heen te kijken; het is zeer lullig om door een brak merk á la E-tech :r van je inet afgestrapt te worden. (nofi)

[ Voor 14% gewijzigd door I_stealth_I op 04-12-2003 23:37 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
I_Stealth_I schreef op 04 december 2003 @ 23:27:
[...]

Ik zou niet voor de Vigor gaan. (ik heb hier wel eens anders geroepen) De routerfunctionaliteit van de Vigor is zeer brak met portmappings. Een collega van mij heeft niks dan ellende dan wegvallen de portmappings, zodat opeens zijn servers *ploef* niet meer bereikbaar zijn.
Wat is zit voor onzin, misschien kan je niet goed omgaan met de routerfuncties bij de DrayTek Vigor 2600 maar deze kan echt prima portmappen. Ik draai firmware 2.3.6 A versie via Annex A.

Portmappen gaat echt pefecto. Servers achter de router blijven echt prima te bereiken bij mij. Tijd terug had ik een uptime van 82 dagen bereikt en 't was nog prima te bereiken.

Kijk zelf hier voor de settings page

Een tevreden 2600 user dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch jammer dat ze bij Tweakdsl blijven volhouden dat er geen packetloss is, ik heb vrij regelmatig vooral 's avonds naar meerdere servers last van lag stootjes door de game heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Ik heb zelf dus de Eminent 4102, een 4-poorts ADSL router-modem Annex A. Een onbekend modem, maar ben er tot nu toe erg tevereden over, en zeker voor EUR 119,- Hij heeft een makkelijk control-panel met alle wenselijke functies voor normaal gebruik (portforwarding, firewall, etc) en ik was in 2 minuten online. Dit modem traint bij mij op 2048/1024 dus maximaal en ik zit 1700 meter van de wijkcentrale. Het modem kan ook 8 Mbit down aan, staat in de specs.

http://www.eminent-online.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Ronnie_T op 05-12-2003 01:03 ]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I_Stealth_I schreef op 04 december 2003 @ 23:27:
[...]

De Alcatel 510(i) is behoorlijk beperkter in functionaliteit dan de Vigor 2600, maar met 6x portmappings hiero, draait ie zeer stabiel met TweakDSL. Ik heb helaas negatieve ervaringen met ADSL-modems van B-fabrikaat. Ik heb nu de relatief veel duurdere Alcatel, maar het is wel stabiel en betrouwbaar! Kijk dus inderdaad goed om je heen, het is extra lullig buiten kantooruren zonder inet te zitten. Ik heb uit pure wanhoop mijn E-tech ingeruild voor de Alcatel. Iets wat ik achteraf direct had moeten doen.

Het kan misschien toeval zijn dat mijn collega een brakke Vigor 2600 treft, maargoed. Doet er niet aan af om goed om je heen te kijken; het is zeer lullig om door een brak merk á la E-tech :r van je inet afgestrapt te worden. (nofi)
Nou...dan lijkt het me dat je collega een brakke Vigor heeft. Portmaps blijven bij mij gewoon staan hoor....nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
heb eergister een mailtje gestuurd naar info@tweakdsl.nl, maar tot op heden nog geen antwoord gehad. echt vlot zijn ze niet. Ik hoop niet als ik straks problemen heb met m'n adsl verbinding, zij ook zo traag reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Laatst online: 08-12-2024
Kan iemand mischien aangeven wat de retentie tijden van de newsserver
van tweakdsl zijn. En ervaringen met de server.

Is er ergens een lijst van de nieuwsgroupen die
worden doorgegeven door tweakdsl ?

Kan op de site zelf en de laatste topics weinig hier over vinden.

Zit nog steeds te twijfelen tussen tweakdsl en demon.

Bij demon is dat de newsserver wel super zijn maar ja
maar 3 threads. Is toch zonde over zo'n 8mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dalma schreef op 05 december 2003 @ 09:44:
heb eergister een mailtje gestuurd naar info@tweakdsl.nl, maar tot op heden nog geen antwoord gehad. echt vlot zijn ze niet. Ik hoop niet als ik straks problemen heb met m'n adsl verbinding, zij ook zo traag reageren ;)
Sorry hoor maar 2 dagen is niet traag. 2 weken vind ik traag mag dan wel niet positief doen hier maar tis wel zo gewoon rustig geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Dalma schreef op 05 december 2003 @ 09:44:
Ik heb ook eergister een mailtje gestuurd en heb ook nog niks terug gehad... maybe drukjes ofzo :> anders zijn ze altijd razend snel

[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 05-12-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Ik heb dus op 29-11 een e-mail gestuurd, maar tot op heden nog geen antwoord gehad... ik wacht rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
WeAreLegion schreef op 05 december 2003 @ 12:54:
[...]

Sorry hoor maar 2 dagen is niet traag. 2 weken vind ik traag mag dan wel niet positief doen hier maar tis wel zo gewoon rustig geduld hebben.
nee 2 dagen is niet zoveel, maar ik denk dat veel internetbedrijven er goed aan zouden doen om een 48 uur response te geven. Heb vroeger eweka bij een vriend van mij gehad, dat was pas DRAMA :( .

heb ze al gebeld en netjes antwoord gekregen op m'n vragen. ik ga voor UltraDSL van TweakDSL 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sideburn schreef op 05 december 2003 @ 10:07:
Kan iemand mischien aangeven wat de retentie tijden van de newsserver
van tweakdsl zijn. En ervaringen met de server.

Is er ergens een lijst van de nieuwsgroupen die
worden doorgegeven door tweakdsl ?

Kan op de site zelf en de laatste topics weinig hier over vinden.

Zit nog steeds te twijfelen tussen tweakdsl en demon.

Bij demon is dat de newsserver wel super zijn maar ja
maar 3 threads. Is toch zonde over zo'n 8mbit verbinding.
ga maar voor demon hoor! Newsserver tweak is niet om naar huis te schrijven.
Incompleet en retentie hooguit 2 dagen en vaak er traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Anoniem: 27474 schreef op 05 december 2003 @ 16:48:
[...]

ga maar voor demon hoor! Newsserver tweak is niet om naar huis te schrijven.
Incompleet en retentie hooguit 2 dagen en vaak er traag.
Demon is toch gecapped? Lekker dan, tenminste als je zoals ik een ultra abbo hebt.

Completion is bij mij prima, mijn pfcorner account nu al weken niet meer gebruikt.
ben op het moment met +/- 550 KB/s (8 threads) aan het downen, dat mag wat sneller inderdaad. Maar klaag toch echt niet.

Retentie mag inderdaad wel langer, 2 dagen is kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideburn948
  • Laatst online: 08-12-2024
Dus twee dagen, mmm dat is best wel kort,
maar met newszilla en astraweb erbij moet het te overleven zijn.
Neem aan dat ze dit nog gaan aanpassen ?

Iemand nog een locatie waar een ljst staat met
de gevoerde groepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02

Sa1

k was heel enthousiast over het feit dat ik eindelijk gebruik kon gaan maken van newszilla, tot mijn grote teleurstelling, mag je daar maar met 3 threads downloaden, wat nog rete traag gaat.

Nu gebruik ik hem vaak alleen als backup, maar k moet eerlijk zeggen dat bij tweak ik vaker completere dvd's binnen haal .. dan dat ik met newszilla doe.

Retentie is idd wat aan de lage kant, maar tjah.. nix aan te doen, even wachten tot ze weer upgraden, zouden ze "ergens" in het nieuwe jaar doen. :D als eer weer geld voor vrijgemaakt wordt.

edit:

alle groepen worden gevoerd. zoniet alle, dan iig VEEEEEL meer dan newzilla voert. Maar volgens mij worden gewoon alle groepen gevoerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Sa1 op 06-12-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik weet niet of één van jullie hier ook last van heeft... maar mijn verbinding is delaatste tijd ontzettend slecht.
Nu wil ik niet direct naar TweakDSL of BBNed wijzen maar heb het probleem (natuurlijk) eerst bij mijzelf gezocht...
Opstelling: Alcatel 510i modem (bridge) met daarachter een Dell Optiplex met ClarkConnect Office 2.1
Mijn Clark-doos heb ik vannacht, uit pure chagerijnigheid, helemaal opnieuw opgebouwd.
Dat ging goed tot vanmorgen 06.45
En weer was het kl*te :(
Heb mijn "vaste" IP nummer gereleased en een nieuwe gekregen... ging goed... 50 minuten lang... vanaf dat moment zie ik geen fatsoenlijke verbinding meer up komen. Iedere 3 minuten knalt mijn verbinding dicht en probeert Clark de verbinding weer op te bouwen.
Als je mijn log-file ziet, schieten de tranen in je ogen (van het lachen danwel van het huilen... ik kan nu wel janken :X)
Ben ik nu de enige kl**tm*ngool hier... zit ik te dromen en niet op te letten?
Zit nu, zwaar gefrustreerd, achter mijn laptop (overigens via diezelfde verbinding maar dan rechtstreeks op het modem) dit bericht te typen... en wil mijn oude verbinding terug.
Uiteraard heb ik (vorige week al) contact gehad met TweakDSL hierover... want deze problemen heb ik al sinds de upgrade. Helaas heb ik daar dit (afgelopen) weekend nix aan :(

Graag hoor ik (nieuwe) ideëen... mijn humeur kan niet echt veel meer hebben...

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 10:31
MetalRush schreef op 07 december 2003 @ 18:48:
Ik weet niet of één van jullie hier ook last van heeft... maar mijn verbinding is delaatste tijd ontzettend slecht.
Nu wil ik niet direct naar TweakDSL of BBNed wijzen maar heb het probleem (natuurlijk) eerst bij mijzelf gezocht...
Opstelling: Alcatel 510i modem (bridge) met daarachter een Dell Optiplex met ClarkConnect Office 2.1
Mijn Clark-doos heb ik vannacht, uit pure chagerijnigheid, helemaal opnieuw opgebouwd.
Dat ging goed tot vanmorgen 06.45
En weer was het kl*te :(
Heb mijn "vaste" IP nummer gereleased en een nieuwe gekregen... ging goed... 50 minuten lang... vanaf dat moment zie ik geen fatsoenlijke verbinding meer up komen. Iedere 3 minuten knalt mijn verbinding dicht en probeert Clark de verbinding weer op te bouwen.
Als je mijn log-file ziet, schieten de tranen in je ogen (van het lachen danwel van het huilen... ik kan nu wel janken :X)
Ben ik nu de enige kl**tm*ngool hier... zit ik te dromen en niet op te letten?
Zit nu, zwaar gefrustreerd, achter mijn laptop (overigens via diezelfde verbinding maar dan rechtstreeks op het modem) dit bericht te typen... en wil mijn oude verbinding terug.
Uiteraard heb ik (vorige week al) contact gehad met TweakDSL hierover... want deze problemen heb ik al sinds de upgrade. Helaas heb ik daar dit (afgelopen) weekend nix aan :(

Graag hoor ik (nieuwe) ideëen... mijn humeur kan niet echt veel meer hebben...
Een paar vraagjes:
1. Als je direct met je laptop aan de verbinding zit, werkt het dan stabiel?
Indien ja, dan zit je probleem in de firewall. Ik ken het produkt niet, maar kijk eens met tcpdump (of wat je daar ook voor gebruikt) of je je dhcp-acknowledgement weg stuurt bij het updaten van je lease. Deze is of afkomstig van tcp poort 67 of van een hoge poort.
2. Als je modem, met laptop er aan ook klappert, wat zie je dan staan als signaal/ruis verhoudingen voor je up- en downstream. Voor beiden kanten is de ondergrens ongeveer 6dB voor een stabiele verbinding.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ghandi schreef op 07 december 2003 @ 22:44:
[...]
Een paar vraagjes:
Indien ja, dan zit je probleem in de firewall. Ik ken het produkt niet, maar kijk eens met tcpdump (of wat je daar ook voor gebruikt) of je je dhcp-acknowledgement weg stuurt bij het updaten van je lease. Deze is of afkomstig van tcp poort 67 of van een hoge poort.
2. Als je modem, met laptop er aan ook klappert, wat zie je dan staan als signaal/ruis verhoudingen voor je up- en downstream. Voor beiden kanten is de ondergrens ongeveer 6dB voor een stabiele verbinding.

Suc6
code:
1
2
3
                                  Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :                3                5
Attenuation  [dB]     :               12                7

rete stabiel, traint op 8064 om 896.. \o/

... bedenk me wel dat deze msg weinig toegevoegde waarde heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ghandi schreef op 07 december 2003 @ 22:44:
[...]

Een paar vraagjes:

Suc6
@ 1. - als ik met mijn laptop verbonden ben (WinXP) gaat het goed... althans, zo ervaar ik het maar heb er geen harder 'cijfers' van om het te 'bewijzen'.
Door de laptop te verbinden krijg ik (uiteraard) een nieuw IP-nummer.
Wat ik van TweakDSL afgelopen week hoorde is dat een 2-tal IP-pools een beetje 'overbevolkt' zijn (wellicht voor mij een oorzaak?).
Mijn Clark-doos krijgt inderdaad, via poort 67, een DHCP-ACK van TweakDSL terug (dat zie ik in de logs).
Toch 'knalt' ie hem er met enige regelmaat toch weer op.
Nu zit ik bijvoorbeeld weer een tijdje continue verbonden (modem en gateway cold reboot) al bijna 4 uur... voor zolang het duurt...

@ 2. - Hoe kom ik aan deze waardes? Is dat uit het modem te lezen? Want dan zal ik mijn laptop er een tijdje aan moeten laten hangen daar mijn modem nu in bridge modus staat.
Hoe kan ik dat overigens verbeteren (als er al een mogelijkheid voor de thuis-tweaker bestaat)?
Sa1 schreef op 07 december 2003 @ 22:57:
[...]

code:
1
2
3

rete stabiel, traint op 8064 om 896.. o/

... bedenk me wel dat deze msg weinig toegevoegde waarde heeft :)
Alle info is welkom :)
en dat brengt me direct bij een gedeelte wat ik nog een keer wilde vragen hier;
Ik zie vaker die 'training waardes' voorbij komen... wellicht een domme vraag van mij, maar: kan dat met elk modem? en hoe stel je dat in?

[ Voor 19% gewijzigd door MetalRush op 07-12-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

MetalRush schreef op 07 december 2003 @ 23:00:
[...]
Alle info is welkom :)
en dat brengt me direct bij een gedeelte wat ik nog een keer wilde vragen hier;
Ik zie vaker die 'training waardes' voorbij komen... wellicht een domme vraag van mij, maar: kan dat met elk modem? en hoe stel je dat in?
je kan aangezien je die alcatel hebt, via de webinterface (standaard ip 10.0.0.138, maar aangezien je prolly wel verstand van wante hebt kun je die ook anders hebben :DD ) zien wat je waardes zijn waarop je lijn getraint is.

De margains en line attention kun je echter alleen zien wanneer je via telnet inlogd op 't modem, heel simpel gewoon telnet 10.0.0.138, username blank pass blank, dan zit je op 't modem.. type nu MENU in, en je kunt een aanal opties kiezen, kies nu voor adsl dan voor info en er rollen wat gegevens over 't scherm.
Hiertussen staan de margains..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

Ik heb sinds de upgrade ook veel problemen verbinding die weg valt (werd minder alleen dit weekend weer meer) en een modem die ineens veel lager traint, Tweakdsl kan hier ook niks aan doen de fout ligt zover ik weet bij BBned, ik heb het Ultra pakket dus 8Mbit down 1Mbit up.

Die 8Mbit haalde ik hiervoor zonder probleem, 750 tot 900KBps down was dan ook cker geen uitzondering, nu mag ik blij zijn als ik 600KBps(gemiddeld 500KBps down) haal, het is natuurlijk binnen de gegeven snelheid, het pakket is tussen de 2 en 8Mbit, maar dat er wat veranderd is ineens met de lijn lijkt me duidelijk.Rare is wel dat me modem wel lachend op 892kb up traint alleen me download traint niet hoger als 5.5 MBit.Ik heb ook een Alcatel Speedtouch 510 (4 ports)

Ik krijg zo langzamer hand het idee dat sinds de upgrade sommige modempjes(en ik denk met name een bepaalde lichting speedtouches) in de problemen komen met de download in combinatie met de hoge upload , mocht de lijn nu echt brak zijn dan lijkt het mij dat als ik naar me ftp upload dat ik dat niet doe met 92KBps correct me if i'm wrong.

2 vrienden van mij (wonen 2 straten verderop)hebben hetzelfde pakket als ik en ook bij Tweakdsl alleen allebei een andere modem de een heeft een E-tech 4 ports en de ander zo'n ouwe Speedtouch 510 en hun hebben allebei
750 a 900KBps down en 90KBps up. Ik ken dus voor de rest niemand in mijn omgeving met dezelfde modem als ik of met een abo bij Tweakdsl, dus weet ook niet cker of het alleen bij Speedtouch gebruikers is of alleen maar bij Tweakdsl gebruikers.Ik hoop wel dat er snel wat aan gedaan word, want dat uitvallen is hoogst irritant aan het worden(duurt nu al zo'n 6 weken).Voor de upgrade draaide alles super, aangezien Tweakdsl een zeer fijne en relaxte provider is denk ik dan ook dat alles weer snel op ze pootjes terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

kun je mij het verschil uitleggen tussen oude speedtouch 510 en nieuwe, die nieuwe is dat de V4 ? .. en wat is er veraderd tov va 1t/m3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR

BzR

Hij heeft geen Speedtouch 510 maar een Speedtouch home(typfoutje sorry) dus weet ook het verschil niet, wat ik wel weet is dat hij de volle snelheid traint en geen uitvallers hebt met die Speedtouch home na de upgrade.

[ Voor 8% gewijzigd door BzR op 08-12-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

BzR schreef op 08 december 2003 @ 00:01:
Hij heeft geen Speedtouch 510 maar een Speedtouch home(typfoutje sorry) dus weet ook het verschil niet, wat ik wel weet is dat hij de volle snelheid traint en geen uitvallers hebt met die Speedtouch home na de upgrade.
Dus hij heeft een "ouderwetse" speedtouch home, waar het wel goed mee werkt, en jij hebt de "modernere" 510v4, waar het niet mee werkt?

Tjah, ik heb zelf ook die 510v4 en die werkt als een tiet.. je kan proberen de nieuwste firmware der in te planten, verder zou k 't echt niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikzelf heb ook een Alcatel (thomson) 510v4.
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien hoeveel die "traint"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Dat kan via de HTML interface of via de telnet interface..
Als je exact wilt weten hoeveel die traint moet ik ff de commando's opzoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR

BzR

Nadat ik deze topic en nog eens wat andere op dit forum is rustig op me gemak had doorgelezen, heb ik toch nog maar eens alles na gekeken, heb me hele isra aansluiting is onder de loep genomen.Wat blijkt dat het hele binnen werk dus nooit goed vast heeft gezeten, waarschijnlijk had de monteur van de KPN haast en was wat draadjes vergeten goed aan te sluiten bij oplevering van dit huis.
Dus GEEN fout van BBned en ook niet van Tweakdsl.

Normaal had ik de modem in de huiskamer staan en had daar ook een goeie verbinding, op advies van Tweakdsl de modem op het isra punt gezet, ik ben daar natuurlijk bezig geweest om stekkertjes aan te zetten enzo, waarschijnlijk heb ik toen een draadje ergens bewogen die er dus voor zorgde dat me verbinding niet meer lekker was.Me modem traint nu 7989KB down en 896KB down, dus ben hier wel tevreden mee.

Ik heb nog wel een vraagje me splitter is overleden, dus ik dacht koop even een nieuwe nu blijkt dat je bij mij in de stad dus nergens fatsoenlijk een splittertje kan kopen en bij de primafoon of tell me, me vertellen dat ik alleen online een splitter kan bestellen bij de primafoon:?:?:? Ik heb nu een heel klein splittertje van €3,95
als alternatief, mijn vraag is dan ook is het nodig om zo'n Alcatel splitter te kopen of om deze splitter te houden, in de Primafoon winkel kwammen ze wel aanzetten met het verhaal dat die Alcatel splitter wel de verbinding bevoorderd, dus is het dan ook de moeite waard om deze splitter alsnog te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
mijn speedtouch home doet maar 65KB/s up, is dit een limiet van dit oude modem of is hier nog iets aan te doen? Ik voel niet echt veel voor het kopen van een nieuw modem namelijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 09:12
Ik heb nou sinds vandaag TweakDSL Ultra, ik zat nou net m'n verbinding te checken. De resultaten zijn onacceptabel laag :| Met name de upload, 13,2 kb/s up voor een Ultra abbo is toch van de gekken :'( Heeft iemand hier een idee van wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
hoe is je aansluiting, modemstats, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
PSTN lijn, Zyxel Prestige 650R-31, en dan gewoon de instellingen zoals op de TweakDSL site. Krijg prima connectie maar de snelheid is beneden alle pijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
heb je alles goed aangesloten, zijn je signal to noise ratios goed, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
Alles moet verder wel goed aangesloten zitten want ik heb hiervoor ADSL van KPN gehad, ben nou overgestapt (proces vol ellende trouwens) en ga nou door op m'n oude configuratie die daarvoor gewoon prima werkte, alleen het modem is anders omdat m'n oude alcatel modem is overleden. Signal to noise zegt me even niets atm, maar ik kan het ook niet even na kijken omdat ik nou weer op m'n stage zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
check dat dan even en laat het ons weten.
comtroleer ook je hele setupo even van isra-punt tot modem, misschien is het verkeerd aangesloten maar merkte je daar weinig van omdat je toch een trage lijn had en het dus niet zo nauw kwam allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

nieuwsserver van tweak staat nu nummer 1 in de top 1000, b'tje jammer dat ie nu niet reageert...

was net rlxte backups aan het downloaden.. grrrrrrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om3ega schreef op 08 december 2003 @ 19:48:
Dat kan via de HTML interface of via de telnet interface..
Als je exact wilt weten hoeveel die traint moet ik ff de commando's opzoeken..
Als je dat zou willen posten, graag! heb namelijk wat problemen met tweak en bbned en ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen.
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 27474 schreef op 09 december 2003 @ 16:48:
[...]

Als je dat zou willen posten, graag! heb namelijk wat problemen met tweak en bbned en ik wil graag het zekere voor het onzekere nemen.
Bij voorbaat dank
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
start
uitvoeren
telnet 10.0.0.138
enter (telnet wordt gestart)
enter (er wordt gevraagd naar gebruikersnaam maar die is er niet)
enter (er wordt gevraagd naar wachtwoord maar die is er niet)
menu (dit woord intypen)
enter (adsl !!!stond!!! geselecteerd)
pijl naar beneden (nu staat info geselecteerd)
enter

scroll naar boven om te kijken naar zo iets als dit:

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            17962             7616
  Upstream            :             2113              896

[ Voor 11% gewijzigd door Sa1 op 09-12-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op 09 december 2003 @ 15:56:
nieuwsserver van tweak staat nu nummer 1 in de top 1000, b'tje jammer dat ie nu niet reageert...

was net rlxte backups aan het downloaden.. grrrrrrrr :(
Waarom die niet reageert?? Dit is geen uitzondering hoor!
Waarom op nummer 1? Omdat ie zo snel is? Omdat ie zo compleet is? of omdat de retentie zo hoog ligt??

Nee even serieus, ik zou echt niet weten waarom die op nummer 1 staat, maar dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 27474 schreef op 09 december 2003 @ 16:57:
[...]

Waarom op nummer 1? Omdat ie zo snel is? Omdat ie zo compleet is? of omdat de retentie zo hoog ligt??

Nee even serieus, ik zou echt niet weten waarom die op nummer 1 staat, maar dat is mijn ervaring.
dit is voor t eerst sinds een maand dat ie weer eens op z'n rug ligt..

waarom ie op 1 staat is waarschijnlijk omdat elke gek met 800kb/sec alles binnen trekt en dus idd waarschijnlijk meeste dataverkeer genereerd van de nederlandse news servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op 09 december 2003 @ 16:56:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
start
uitvoeren
telnet 10.0.0.138
enter (telnet wordt gestart)
enter (er wordt gevraagd naar gebruikersnaam maar die is er niet)
enter (er wordt gevraagd naar wachtwoord maar die is er niet)
menu (dit woord intypen)
enter (adsl !!!stond!!! geselecteerd)
pijl naar beneden (nu staat info geselecteerd)
enter

scroll naar boven om te kijken naar zo iets als dit:

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            17962             7616
  Upstream            :             2113              896
Hij geeft aan dat ie gaat verbinden met telnet , maar dat lukt niet.
Heb geen firewall ofiets aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sa1 schreef op 09 december 2003 @ 16:59:
[...]
dit is voor t eerst sinds een maand dat ie weer eens op z'n rug ligt..

waarom ie op 1 staat is waarschijnlijk omdat elke gek met 800kb/sec alles binnen trekt en dus idd waarschijnlijk meeste dataverkeer genereerd van de nederlandse news servers
met 800kb/s is mij nog nooit gelukt hoor, max 560kb/s met 4 threads.
Ben nu eenmaal kabelfoon gewent dus heb gewoon wat moeite met dze newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Anoniem: 27474 schreef op 09 december 2003 @ 17:02:
[...]

Hij geeft aan dat ie gaat verbinden met telnet , maar dat lukt niet.
Heb geen firewall ofiets aanstaan?
je moet even je ip op 10.0.0.150 zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P5ycho schreef op 09 december 2003 @ 17:20:
[...]

je moet even je ip op 10.0.0.150 zetten
Het werkt! Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
nu moet ik er zelf nog achter komen waarom mijn speedtouch home maar 65KB up wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPool
P5ycho schreef op 09 december 2003 @ 15:01:
check dat dan even en laat het ons weten.
comtroleer ook je hele setupo even van isra-punt tot modem, misschien is het verkeerd aangesloten maar merkte je daar weinig van omdat je toch een trage lijn had en het dus niet zo nauw kwam allemaal.
Ik heb alles nagekeken in de meterkast, en zag dat er een gruwelijke connectie daar zat die m'n vader had gemaakt, een 4 pins stekkertje in de splitter voor adsl, afgeknipt en aan het afgeknipte stuk weer een nieuwe kabel gescheten en dat vast gezet met ducktape. Gelukkig hadden we nog 20m normaal kaal telefoonsnoer liggen en dat heb ik er maar ff tijdelijk tussen gezet en dat scheelt een hoop :) haal nu 800 kb/s down en 88 kb/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
kijk daar was ik al bang voor... ik was laatst bij iemand demon dsl aan het installeren en toen had ik het er nog over hoeveel mensen de boel wel niet crappy aangesloten zouden hebben... Zou me niks verbazen als minstens 10% het niet volgens het boekje heeft gedaan...
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 7040 kbit/sec
Attainable Atm rate : 5792 kbit/sec
Used line rate : 2696 kbit/sec
Fast used Atm rate : 0 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 2048 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 38
Noise Margin : 23 dB
Line attenuation : 39 dB
Output Power : 19 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
No data available.
Type 'help golden' for more information.
Dit zegt mijn speedtouch home, slaat nergens op dat hij geen upstream gegevens teruggeeft? geldt voor alle commando's waar upstream in voorkomt trouwens.

[ Voor 60% gewijzigd door P5ycho op 09-12-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier mijn gegevens! is de downstream nu niet te laag??
BBned vond dat de ruis marges (dB) niet goed waren en gaf de kpn de schuld maar nu , zonder eriets aan gedaan te hebben vinden ze het ineens wel goed. Kpn heeft er ook niets aan gedaan.
iemand?

:adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode]
Channel Mode : interleaved
Number of resets : 1

Vendor (ITU) Local Remote
Country : 0f 00
Vendor : ALCB GSPN
VendorSpecific : 0000 0007
StandardRevisionNr : 01 01

Downstream Upstream
Margin [dB] : 3 8
Attenuation [dB] : 25 13

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 13207 5600
Upstream : 2113 896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94681

Snelheidsupgrade BBned loopt flinke vertraging op
Dinsdag, 9 december 2003 - De snelheidsverhoging voor adsl-gebruikers van BBned is uitgesteld tot februari en maart volgend jaar.

(Webwereld)

Wij zijn er in iedergeval doorheen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 94681 op 09-12-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR

BzR

Anoniem: 94681 schreef op 09 december 2003 @ 23:05:
Snelheidsupgrade BBned loopt flinke vertraging op
Dinsdag, 9 december 2003 - De snelheidsverhoging voor adsl-gebruikers van BBned is uitgesteld tot februari en maart volgend jaar.

(Webwereld)

Wij zijn er in iedergeval doorheen 8)
Gellukig wel zeg, moet er niet aan denken om weer 5 dagen zonder internet te zitten, omdat het upgrade systeem van BBned steeds vast liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Laatst online: 01-06 13:18
[...]

Zit nu een maand bij tweak en dit is de eerste uitval van een perfecte news server.
Retentie is 2,5 dag en dat is voor mij goed te doen, compleetheid is zeer hoog, een hele grote feed cq veel binaries groepen.
Heb een account bij newszilla maar sinds ik tweak gebruik heb ik geen newszilla meer nodig gehad, ook voerd tweak groepen die newszilla nog nooit gehad heeft.

Feed van tweak naar buiten is ook uitstekend, alleen die brakke athome servers geven probs maar dat ligt niet aan tweak.

Dat is dus mijn ervaring, ik had hier diverse negative dingen gelezen maar ik merk er totaal niets van.
Het enigste min punt wat er zou kunnen zijn is dat headers ophalen ff duurt maar dat vind ik geen groot probleem.

Grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Anoniem: 27474 schreef op 09 december 2003 @ 17:04:
[...]

met 800kb/s is mij nog nooit gelukt hoor, max 560kb/s met 4 threads.
Ben nu eenmaal kabelfoon gewent dus heb gewoon wat moeite met dze newsserver.
Dan moet je een news reader gebruiken die meer threads aankan, ik zit hier op 800kB/s met 8 threads.

Ik ben zelf athome gewend dus ik heb totaal geen moeite met deze server :*)

Wat had kabelfoon dan voor een retentie, snelheid en compleetheid?
Voerde die ook bv de dvd groepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Azqi schreef op 05 december 2003 @ 20:25:
[...]

Demon is toch gecapped? Lekker dan, tenminste als je zoals ik een ultra abbo hebt.

Completion is bij mij prima, mijn pfcorner account nu al weken niet meer gebruikt.
ben op het moment met +/- 550 KB/s (8 threads) aan het downen, dat mag wat sneller inderdaad. Maar klaag toch echt niet.

Retentie mag inderdaad wel langer, 2 dagen is kort.
Ik heb precies het zelfde, sinds ik tweak heb gebruik ik newszilla niet meer, voorheen met athome zat ik meer op newszilla als op hun news server :P

Kom ook geregeld tegen dat postings van athome gebruikers op de athome server niet eens compleet aan komen maar bij tweak staan ze er perfect.

Het enigste wat traag gaat bij mij is de header download maar heb daar geen probleem mee, mag altijd wel sneller maar is geen must.
Snelle header download gaat namelijk ten koste van de algehele performance van een news server en dat is ook niet de bedoeling.

grtzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 27474 schreef op 09 december 2003 @ 20:17:
[...]

Downstream Upstream
Margin [dB] : 3 8
Attenuation [dB] : 25 13

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 13207 5600
Upstream : 2113 896
sjah.. tis wel laag jah, maar of het te laag is, als je even naar mijn waardes kijkt zul je zien dat ik iets dichter bij de centrale zit dan jij. Mijn modem traint wel hoger, heeft lagere upstream snr waarde en gelijke downstream snr waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NLsandman schreef op 10 december 2003 @ 02:30:
[...]

Dan moet je een news reader gebruiken die meer threads aankan, ik zit hier op 800kB/s met 8 threads.

Ik ben zelf athome gewend dus ik heb totaal geen moeite met deze server :*)

Wat had kabelfoon dan voor een retentie, snelheid en compleetheid?
Voerde die ook bv de dvd groepen?
Ik gebruik grabit en kom gewoonweg niet hoger , ook niet met 8 threads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Anoniem: 27474 schreef op 10 december 2003 @ 17:45:
[...]

Ik gebruik grabit en kom gewoonweg niet hoger , ook niet met 8 threads.
k gebruik ook grabit, en kom ook met 8 threads ez op 800.. alleen nu even niet :)

maar dat staat ook al op de service pagina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87772

[...]

We horen graag als er problemen met de bereikbaarheid van de newsserver zijn. Als wij zelf geen problemen hebben gaan we er namelijk van uit dat het werkt.

op http://www.top1000.org staan we in de "current" top 1000 inderdaad op 1.
Dit betekent dat bij alle servers die statistieken opsturen, de meeste berichten via
onze newsfeeder zijn gegaan. Op dit moment zijn dat ongeveer 270 servers iedere
maand. Je zou dus, als je de stats van die 270 servers representatief voor de hele
wereld vindt, kunnen stellen dat wij het grootste "verdeelstation" van news hebben
ter wereld. De "current" notering kan morgen weer anders zijn, over november hebben
we gemiddeld op 9 gestaan. Deze notering geeft aan dat wij kennelijk over een goede
newsfeed en goede feeder beschikken, anders zou je niet zo gruwelijk veel nieuws
aan anderen als eerste aan kunnen bieden. De feeder is een aparte machine, de
rest van news.cambrium.nl gebruikt dat ding als postkantoor, niet als opslag.

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Nog even een geluidje van mijn kant (ik sta ook verder omhoog wat uit te :r ).
Heb vandaag weer even telefonisch contact gehad met TweakDSL want mijn verbinding was nog steeds naadje (weer onnodig veel disconnects).
Op aanraden van TweakDSL heb ik mijn modem (Alcatal 510i) naar beneden verhuist... deze stond namelijk bij mij boven in de studio.
De kabel tussen splitter en modem was dan welliswaar CAT5 enhanced, maar dat mocht de pret niet drukken... of eigenlijk juist wél; de kabellengte was te lang.
Voor de upgrade heb ik geen problemen gehad (ook niet met Euronet; mijn ISP voor Tweak) maar juist door de upgrade komt er meer data op die lijn terecht (logisch) en geeft nét dat kleine beetje extra 'ruis'/data dat voor mijn disconnects zorgde.
Sinds vanmiddag heb ik dus mijn modem in de meterkast geplaatst en de kabel tussen de splitter en modem zo kort mogelijk gehouden.
Ik moet nog even afwachten of mijn verbinding stabiel blijft maar laat jullie dat nog wel even weten (so far, so good iig :))
Dus voor anderen met dit soort problemen: verkort de afstand van spitter naar modem B)

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Heb een vraagje.

Als ik nou met men domijn naam een nieuw subdomijn maak met een eigen wachtwoord.

bijvoorbeeld jan met wachtwoord janjan

dan moet ik in oulook als nog mijn login gegevens invoeren die ik krijg van tweakdsl inplaats van janjan met login naam: jan. klopt die of doe ik wat fout.

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb even vraagje heb klein probje met me Etech modem ;). Ik heb firmware geupdate maar halvewege het updaten kwam ik er niet meer in hij herkent het password niet meer heeft iemand hierenig iedee hoe ik die modem een harde reset kan geven naar factery defaults ? heb gaatje voorop modem geprobeerd maar dat is het niet. werkt althans niet

epicrouter al geprobeert?

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 12:38

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

DE_Michiel heb je al eens gekeken op de TweakDSL site bij Support/Instellingen/Instellen popboxen of daar staat wat ze wilt doen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok werkt ..

weet niet wat er fout ging moet alleen nog ff bootrom uploaden die had ik nog niet gedaan thanks.

[ Voor 27% gewijzigd door WeAreLegion op 11-12-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag baggerverbinding, de helft van de sites werkt niet en de snelheid is trager dan een twijfelende fluisterscheet... ben wel in een goeie stemming gelukkig, dus ik zal er verder niet over zeuren, maar ik moest ff me ei kwijt. zo, het is wel lekker zo, zonder ei :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=538ms TTL=251
Request timed out.
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=536ms TTL=251
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=537ms TTL=251

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 536ms, Maximum = 538ms, Average = 537ms

C:\Documents and Settings\Ronnie>tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    23 ms    21 ms    21 ms  217-19-28-1.dsl.cambrium.nl [217.19.28.1]
  3    22 ms    22 ms    22 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  4    22 ms    22 ms    22 ms  ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33
]
  5   286 ms     *      281 ms  ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.61
]
  6   539 ms     *      540 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

spreekt voor zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
hier ook last van...

Hier trace van buiten af naar huis:
code:
1
2
3
4
5
6
7
traceroute to tweakdsl.dyns.net (217.19.XX.XXX), 64 hops max, 44 byte packets
 1  46.ge-0-2-0.xr1.pbw.xs4all.net (194.109.21.1)  1.838 ms  0.682 ms  0.548 ms
 2  0.ge-0-3-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.2)  0.780 ms  0.549 ms  0.783 ms
 3  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (195.69.144.163)  0.853 ms  0.765 ms  0.941 ms
 4  cambrium.ams-ix.trueserver.nl (213.239.156.42)  229.827 ms  229.304 ms  230.581 ms
 5  nrp01.cambrium.nl (217.19.16.35)  233.685 ms  231.459 ms  232.425 ms
 6  217-19-XX-XXX.dsl.cambrium.nl (217.19.XX.XXX)  249.407 ms *  249.765 ms

En hier een van binnen naar buiten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  1     *        *        *     Request timed out.
  2    18 ms    17 ms    17 ms  213.239.170.1
  3    20 ms    19 ms    17 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  4   274 ms   275 ms   273 ms  amsix.ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.41]
  5   274 ms   274 ms   278 ms  ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
  6   283 ms   274 ms   274 ms  0.ge-0-1-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.1]
  7     *      274 ms   272 ms  ns.xs4all.nl [194.109.6.66]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 23:41

Animal_X

Rodin

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
C:\Documents and Settings\A_X>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  2    26 ms    23 ms    23 ms  213.239.170.1
  3    26 ms    25 ms    23 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  4    24 ms    23 ms    25 ms  ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33
]
  5   258 ms   257 ms   257 ms  ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.61
]
  6     *      491 ms   492 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

hmm idd vrij brak...

[ Voor 1% gewijzigd door Animal_X op 12-12-2003 19:11 . Reden: prutser... ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:39
beste mensen, zie ook:
Dos attack op Trueserver

het lijkt er dus op dat trueserver onder aanval ligt of een router aan het rotten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfff.... van mij mogen ze die lui aan de hoogste boom op hangen! :r :r :r

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 62552 op 12-12-2003 19:31 . Reden: en = aan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87772

Hennie-M schreef op 12 december 2003 @ 19:20:
beste mensen, zie ook:
Dos attack op Trueserver

het lijkt er dus op dat trueserver onder aanval ligt of een router aan het rotten is :)
Het lijkt er op dat het inderdaad een DDoS op TrueServer is. Er wordt voor zover
mogelijk omgerouteerd en er zitten tenminste 4 mensen op dit moment hard te werken om uit te zoeken waar de aanval zit en om een oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaja, het werkt weer. ik wil me ei terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

1    16 ms    15 ms    17 ms  217-19-24-1.dsl.cambrium.nl [217.19.24.1]
  2    16 ms    15 ms    15 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  3    17 ms    17 ms    15 ms  ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33
]
  4     *       16 ms    15 ms  ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.61
]
  5    17 ms     *       17 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Sommige zijn dus wel ok lage ping maar werkt bij mij nog niet optimaal. En ik ben in staat van oorlog met me modem :( elke keer als ik hem op DHCP zet om bij me xbox te komen hangt me internet heel erg irritant. Ik zit er over te denken om maar andere modem te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

WeAreLegion schreef op 13 december 2003 @ 01:57:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

1    16 ms    15 ms    17 ms  217-19-24-1.dsl.cambrium.nl [217.19.24.1]
  2    16 ms    15 ms    15 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
  3    17 ms    17 ms    15 ms  ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33
]
  4     *       16 ms    15 ms  ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.61
]
  5    17 ms     *       17 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Sommige zijn dus wel ok lage ping maar werkt bij mij nog niet optimaal. En ik ben in staat van oorlog met me modem :( elke keer als ik hem op DHCP zet om bij me xbox te komen hangt me internet heel erg irritant. Ik zit er over te denken om maar andere modem te kopen
Ik heb nog wel een Draytek 2600W (met 802.11b) in de aanbieding, wil zelf over naar een bridge van Asus (802.11g, zonder switch etc. etc.)

BTW:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[Floor-is:~] florisdi% traceroute www.tweakers.net
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets
 1  my.router (192.168.1.1)  3.847 ms  2.203 ms  28.308 ms
 2  * * *
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * * *
25  * * *
26  * * *
27  * * *
28  * * *
29  * * *
30  * * *
:/

[ Voor 35% gewijzigd door Floor-is op 13-12-2003 02:50 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GOT is nog steeds rete traag en dikke packetloss erbovenop ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76473 schreef op 13 december 2003 @ 11:17:
GOT is nog steeds rete traag en dikke packetloss erbovenop ook nog.
IDD hoop dat het snel op gelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Floris hoeveel moet die modem kosten?

Ik heb het wel aan de praat gekregen maar moet duidelijk op me verbinding inleveren :( das niet erg de bedoeling laat maar even weten :) Verder werkt het hier nu allemaal wel :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.