TweakDSL *new and/or improved* deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.331 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
tsjah mensen willen cheapcheapcheap, zeker nu het echt oorlog is in adsl-wereld.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 04 februari 2004 @ 10:45:
tsjah mensen willen cheapcheapcheap, zeker nu het echt oorlog is in adsl-wereld.
Zo bedoel ik het niet. Maar als ik deze topic lees, een hoop problemen met de ASUS modem. Je krijgt deze welkiswaar gratis, maar je kan dan beter tegen gereduceerd tarief een andere aanbieden!!
Just mij 2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
ja dat was met de etech ook al zo... goede modems kosten gewoon geld.
(Moet ik zeggen, ik zit met een semi-gehackte speedtouch home isdn met maar 65kb up :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P5ycho schreef op 04 februari 2004 @ 10:51:
ja dat was met de etech ook al zo... goede modems kosten gewoon geld.
(Moet ik zeggen, ik zit met een semi-gehackte speedtouch home isdn met maar 65kb up :X)
Volgens BBNEDkan je deze idd gebruiken op hun netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:35:
[...]

Geloof me, mijn game instellingen zijn echt wel fine getuned =]. Het gebeurde plotseling, volgens mij na die ams-ix update.
Maargoed... en om nou ook een ping in windows uit te voeren lijkt me ook niet helemaal zinvol, omdat de meeste games met UDP werken wat je niet met het programmatje ping kan simuleren lijkt mij..?
Ik heb gister al een mailtje gestuurd naar tweak, nog steeds niets gehoord dus ik w8 nog wel af.

Ik hang ongeveer voor 4 seconden helemaal stil. Internet verkeer is er wél... dus als ik met een voice programmatje met me teammates praat dan hoor ik ze wel als ik hang in de game.... dus het lijkt me echt een probleem met de protocol die de game gebruikt (counterstrike). Ik hang voor ongeveer 4 seconden stil. Vorige keer dat ik last had van hangen was het toch wat anders. Daar had je om de minuut korte kleine onderbrekingen. Een oplossing van tweak zou aardig zijn _/-\o_ .
het ken van alles zijn. ik had ook last van dit soort dingen vroeger. het kan bijvoorbeeld een geshared irq zijn tussen je netwerk kaart en je videokaart of tussen je netwerkkaart en je geluidskaart. de acpi van win xp geeft weinig problemen, maar het ken gebeuren. ook gebeurt dit bij spellen die gebruik maken van onderdelen die hardware aangestuurd zijn ipv softwarematig. verder kan het een firewall zijn, het zou een antivirus proggie kunnen zijn die waarschijnlijk geupdate is naar een nieuwe versie oid en het loopt niet meer lekker... het kan ook spyware zijn die stiekem op de achtergrond draait of een geinfecteerde of niet goed werkende addware... het kan ook zo zijn dat je hardwarematig iets gedaan hebt of aan je bios heb zitten knutselen, man er zijn 1000 dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op het moment last van abnormaal veel packetloss, naar gathering.tweakers.net bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
Ping-statistieken voor 213.239.154.36:
    Pakketten: verzonden = 43, ontvangen = 33, verloren = 10
    (23% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking i
liseconden:
    Minimum = 17ms, Maximum = 32ms, Gemiddelde = 18ms

-edit- paar seconde later lijkt het weer verdwenen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 14:19:
[...]

het ken van alles zijn. ik had ook last van dit soort dingen vroeger. het kan bijvoorbeeld een geshared irq zijn tussen je netwerk kaart en je videokaart of tussen je netwerkkaart en je geluidskaart. de acpi van win xp geeft weinig problemen, maar het ken gebeuren. ook gebeurt dit bij spellen die gebruik maken van onderdelen die hardware aangestuurd zijn ipv softwarematig. verder kan het een firewall zijn, het zou een antivirus proggie kunnen zijn die waarschijnlijk geupdate is naar een nieuwe versie oid en het loopt niet meer lekker... het kan ook spyware zijn die stiekem op de achtergrond draait of een geinfecteerde of niet goed werkende addware... het kan ook zo zijn dat je hardwarematig iets gedaan hebt of aan je bios heb zitten knutselen, man er zijn 1000 dingen....
ja klopt skunkonized... alleen jammer dat het net niet aan die 999 dingen lag maar aan:
Klopt, lijkt een NRP probleem te zijn.
Het loopt in onderzoek.
--
TweakDSL informatie e-mail <info@tweakdsl.nl>
TweakDSL

:z

weet iemand misschien hoelang het duurt voordat je je vaste ip krijgt als je deze vast zet in het customer menu? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:02:
[...]

Volgens BBNEDkan je deze idd gebruiken op hun netwerk ;)
Het wil prima hoor (2048/1024) maar zodra je de upload hoger dan 40 laat komen schiet je ping ineens echt flink omhoog. en bij 65KB/s houdt t gewoon op. Maar die extra upload kan me weinig boeien, loopt prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog een vraag. Op tweakdsl staan een aantal modems. Waaronder de Alcatel 510(i). Vreemd dat tie maar tot 836 gaat als je 1mb aanbied, maar goed. Maar er staat ook bij + 4 prt. Dat suggereerd dat tie ook nog een switch is. Maar dit is toch puur een modem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 18:07:
Dan nog een vraag. Op tweakdsl staan een aantal modems. Waaronder de Alcatel 510(i). Vreemd dat tie maar tot 836 gaat als je 1mb aanbied, maar goed. Maar er staat ook bij + 4 prt. Dat suggereerd dat tie ook nog een switch is. Maar dit is toch puur een modem??
Zijn 2 varianten van die 510, 1tje met 1 poort en 1tje met 4 poorten. Hij is zowel als modem(bridge) en als router te configgen. (alle2).

En upload is 512 tot 1024 dus kan zijn dat je iets lager hebt op je lijn in combinatie met een bepaald modem. Net als downstream overigens is 2048 tot 8064 afhankelijk van vele faktoren. (en nog een overboeking van maximaal 1:25 dus dat is 2048 / 25 = 8kB/s gegarandeerd).

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 05-02-2004 18:24 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
Ik heb gehoord dat de snelheid van de 512 down 256 up wordt opgewaardeerd (naar 1024/512?) zeer binnenkort (nog deze maand). Ik heb hier een beetje zitten zoeken, maar kan het nergens vinden. Klopt deze informatie. Ik ben momenteel bezig met een ADSL overstap en moet deze week een beslissing maken. Als dit werkelijk zo is, is het super-aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jochem schreef op 05 februari 2004 @ 19:25:
Ik heb gehoord dat de snelheid van de 512 down 256 up wordt opgewaardeerd
Dat zal dan niet over TweakDSL gaan. Iedereen die 512/256 had is in november al naar 1024/512 gegaan. BBNed-upgrade verhalen gaan niet over TweakDSL. Die hebben als enige de snelheidsverhoging al lang en breed achter de rug.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 16:25:
[...]
weet iemand misschien hoelang het duurt voordat je je vaste ip krijgt als je deze vast zet in het customer menu? :)
In het slechtste geval 1 minuut en 59.9 seconden. Wel even een nieuwe DHCP-request doen.

(Oh. En het is geen NRP-probleem. Geen idee hoe ze daar bij komen. Zeker teveel demon.nl.support gelezen ofzo.)

[ Voor 17% gewijzigd door burne op 06-02-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 06 februari 2004 @ 00:06:
[...]

In het slechtste geval 1 minuut en 59.9 seconden. Wel even een nieuwe DHCP-request doen.

(Oh. En het is geen NRP-probleem. Geen idee hoe ze daar bij komen. Zeker teveel demon.nl.support gelezen ofzo.)
Wat is het wel ? wel iets dus.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 01:07
Kan iemand van Tweakdsl a.u.b. mededelen wanneer de packetloss (Games) weer is opgelost of opgelost gaat worden want het word nu toch wel zeer vervelend........ :/ , Ik las dat de NRP's vol zaten uhh wat zijn dat .. routers ??

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 06 februari 2004 @ 00:06:
[...]

Ja het werkt nu eindelijk. Ik was namelijk heel dom bezig... Had niet goed gelezen dat de mac adres getalletjes gescheiden moeten worden met een ":" zat heel de met een "-" te kutten |:(. Heb nu me nieuwe IP binnen 30 secs ongeveer :p

btw, weetje wat er dan wel aan de hand is dat je hangt in games :? ik ga ervanuit dat het probleem niet bij mij ligt, er komen opeens meerdere mensen met hetzelfde 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
Ik vind het jammer dat tweakdsl niet in staat is om de packetloss die sins een dag of 5 weer terug op te lossen in mijn bij tijd Xs4all heb ik nog nooit packetloss gehad ik hoop echt dat dit nu proiriteit krijgt, in het verleden werden deze klachten immers wel binnen een dag of wat opgelost, ik bedoel mij bekruipt het gevoel "houtje touwtje provider(of netwerkBBNED)" toch een klein beetje.... ik betaal wel ff al mijn zakgeld aan mijn abonnoment,
Burne schreef op 31 januari 2004 @ 01:16:
[...]

Oeh. Nu trap je je me op m'n eer.. :Y)

Ik ben begonnen met computers in 1977 en met euh.. datacommunicatie in 1984. Mijn eerste modem was een zelfgebouwd 300/300 bps exemplaar. Ik heb de voorloper van Xs4all gebruikt. (Hacktick) Als je weet hoe je moet zoeken: mijn eerste usenetpostings komen uit 1995. Mijn eerste emailtjes zijn dik tien jaar ouder. Ik heb, samen met het merendeel van mijn huidige collega's, heel in het begin bij Vuurwerk Internet gewerkt, toen dat nog een van de meest innovatieve en de snelst groeiende hoster van Nederland was. (En sponsor van Tweakers.net) De vier hardcore techneuten bij deze 'welwillende provider' hebben tesamen bijna vijftig jaar ervaring met computers en datacommunicatie.

Het bedrijf is nieuw, maar de mensen er achter bepaald niet. :z

(kon het even niet laten.. )
ik vraag me af waar ligt het nou aan zo te zien kennis en ervaring voldoende volgens bovenstaande, zit de appartuur vol of zo ??? vooruit kijken is regeren of ligt het aan BBNED ??? dan word het tijd dat all ISP's die internet via BBNED leveren toch eens manen op wat vlottere actie want packetloss is gewoon onzin!!! en ronduit irritant Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand van Tweakdsl ons in dit topic wil wat meer wil informeren en blijven informeren "over het Packetloss verhaal" .. zo dat ook de gamers wat hebben aan Tweakdsl/BBNED

bvd

StarWars :/ ( <== down )

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Bel tweakdsl zelf even als je grote problemen hebt, dit draadje is geen officieel supportkanaal van tweakdsl natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
P5ycho schreef op 06 februari 2004 @ 14:45:
Bel tweakdsl zelf even als je grote problemen hebt, dit draadje is geen officieel supportkanaal van tweakdsl natuurlijk.
.... daar gaven ze mij dit advies om het hier te monitoren etc :| :/

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb helemaal geen last van packetloss eerlijk gezegd of ik merk er niks van ook niet tijdens gamen ping is gewoon lag en stabiel. Begint er volgens mij op te lijken dat gewoon een paar mensen er last van hebben. De mensen die hier komen zijn natuurlijk niet alle TweakDSL klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik heb wel last ondervonden van de bovenstaande problemen, samen met een aantal anderen. Wat ik doe is: ik verzamel deze klachten m.b.t. gamen (packetloss/ping), kijk of ik iets opvallends zie, en bespreek/stuur het geheel dan door naar/met TweakDSL.

Een verzamel site & forum voor TweakDSL Gaming, waar je evt zulke problemen kan posten, vindt je op http://games.tweakdsl.nl en http://games.tweakdsl.nl/forum .

Het maakt bij zulke situaties ons (en TweakDSL) makkelijker als je van zoveel mogelijk releavante informatie voorziet (naar welke ISP/IP verbindt je, welk tijdstip, dump van je traceroute en ping, omschrijf je probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer loopt de routing bij Tweakdsl via eweka :D
tracert www.hotmail.com

code:
1
2
3
4
5
6
 1    18 ms    17 ms    17 ms  217-19-20-1.dsl.cambrium.nl [217.19.20.1]
 2    18 ms    17 ms    17 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
 3    18 ms    17 ms    17 ms  ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
 4    20 ms    19 ms    19 ms  openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17]
 5    19 ms    19 ms    19 ms  eweka.globalswitch.nl-ix.net [194.153.154.89]
 6    20 ms    19 ms    19 ms  gig-e-transit3.eweka.nl [81.171.102.9]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de net 17 loss in game uit het niets.
Het lag niet aan de server want niemand anders had het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:19:
de net 17 loss in game uit het niets.
Het lag niet aan de server want niemand anders had het.
Ik had dit probleem ook, heb laatst het modem effe een kickje/reset gegeven en het loopt weer goed tot zover. Maybe heb ik het probleem nog maar nog niet echt gemerkt de laatste dagen tot zover. Die tracert van hier boven is ook vreemd dat ze nu ineens via eweka gaan. Maybe hadden ze echt problemen met hun eigen peerings :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
Hoi Tweakdsl-ers,

aanstaande dinsdag wordt mijn ultradsl opgeleverd.

Ik ga morgen een draytek vigor 2600 kopen en ook zo'n alcatel adsl splitter (duur zeg die dingen, 23 euro ) :(

Ik heb onlangs cistron maxx geinstalleerd bij een garage van een goede vriend van mij. Dat was op een bestaande isdn lijn.

Nu heb ik een vraagje,

De telefoonlijn komt binnen in de meterkast. ik zie daarbij ook een klein wit kastje alleen ik kan daar niet de alcatel splitter plaatsen. Ik neem aan dat ik de alcatel splitter bij de dichtsbijzijnde telefoonaansluiting moet plaatsen en daar ook de draytek gelijk achter (bij mij is dat gelijk achter de meterkast).

...of moet ik toch gaan knippen in die kabel en een rj11 stekkertje plaatsen en dan aansluiten op de alcatel splitter...?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Dalma schreef op 06 februari 2004 @ 22:01:

Nu heb ik een vraagje,

De telefoonlijn komt binnen in de meterkast. ik zie daarbij ook een klein wit kastje alleen ik kan daar niet de alcatel splitter plaatsen. Ik neem aan dat ik de alcatel splitter bij de dichtsbijzijnde telefoonaansluiting moet plaatsen en daar ook de draytek gelijk achter (bij mij is dat gelijk achter de meterkast).

...of moet ik toch gaan knippen in die kabel en een rj11 stekkertje plaatsen en dan aansluiten op de alcatel splitter...?

alvast bedankt!
Dat witte kastje is waarschijnlijk het ISRA-punt. In de meest ideale situatie sluit je de splitter daar direct op aan, dus niet via de dichtsbijzijnde telefoonaansluiting. Ook hou je dan de afstand tussen modem en splitter ook zo kort mogelijk, het is niet erg om een langere UTP-kabel te gebruiken van modem naar PC.

In de praktijk zal het allemaal wel meevallen, je kunt vaak zonder problemen redelijk lange telefoonkabels gebruiken, zeker als deze goed zijn afgeschermd. Je moet wel voorkomen dan er "aftakkingen" tussen het ISRA-punt en de splitter zitten, dit zijn ook eventuele aftakkingen naar andere wandcontactdozen.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalma schreef op 06 februari 2004 @ 22:01:
Hoi Tweakdsl-ers,

aanstaande dinsdag wordt mijn ultradsl opgeleverd.

Ik ga morgen een draytek vigor 2600 kopen en ook zo'n alcatel adsl splitter (duur zeg die dingen, 23 euro ) :(

Ik heb onlangs cistron maxx geinstalleerd bij een garage van een goede vriend van mij. Dat was op een bestaande isdn lijn.

Nu heb ik een vraagje,

alvast bedankt!
Als je eerste telefoonaansluiting maar een paar meter achter het ISRA punt zit kun je de splitter met een gerust hart daar aansluiten..

Heb ik ook gedaan en mijn lijn synct mooi op 8064/896 en werkt als een zonnetje _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
hoi,

ik had ook op deze posting gereageerd aangezien ik een soortgelijk probleem heb

ADSL aanleggen met splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 19:21:
tracert www.hotmail.com
code:
1
Sinds iemand bij Eweka begonnen is aan 'BGP for Dummies' maar is blijven steken in hoofdstuk 3, "Your first peering-partner". Ik zou ze vooral willen aanraden om hoofdstuk 4 eens te lezen: "Filtering your announcements". Ook appendix A, "Tips and Guidelines" bevat een goede: "Tip 15: don't filter your peers' traffic" is een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met MSN ? kom er niet meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-03 19:13
yep hier ook geen msn meer via tweakdsl verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hmm dan ligt het waarschijnlijk aan de verbinding. Iedereen die ik ken komt er gewoon op namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Lees dit
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 19:21:
tracert www.hotmail.com

code:
1
2
3
4
5
6
 1    18 ms    17 ms    17 ms  217-19-20-1.dsl.cambrium.nl [217.19.20.1]
 2    18 ms    17 ms    17 ms  core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
 3    18 ms    17 ms    17 ms  ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
 4    20 ms    19 ms    19 ms  openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17]
 5    19 ms    19 ms    19 ms  eweka.globalswitch.nl-ix.net [194.153.154.89]
en dan heb je als gevolg dat:
WeAreLegion schreef op 07 februari 2004 @ 16:54:
Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met MSN ? kom er niet meer op :)
en
Sanchezzz schreef op 07 februari 2004 @ 16:55:
yep hier ook geen msn meer via tweakdsl verbinding.
In mensentaal eweka denkt dat ze verkeer voor bepaalde netwerken moeten aannmen in dit geval hotmail ze doen dat ook maar daar eindigt het dan ook want ze kunnen er niet mee weg.

Zoiets is er volgens mij aan de hand, waarschijnlijk loopt de trace naar de msn loginservers ergens dood.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Gare provider blijft dat Ewaka hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
hier ook geen msn, gelukkig is ICQ hier bij mij nog steeds de standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hehe ik had ICQ heeeel lang :) maar jah toen ging iedereen zowat over naar MSN

hoop wel dat het snel gefixed word tis nog al annoying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
Zo te zien werkt het weer...
was al van plan icq te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jups werkt hier ook weer

Raar hoor :) maar goed kan gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
aan Burne: Hoi, is er al iets bekend waneer de packetloss over is m.b.t. tot die volle NRP's of zo (heb geen verstand van NRP's) want gamen gaat nog brak helaas... 5 a 10% packetloss en af en toe een volledige time out.. :/

bvd voor een update

Starwars.

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
StarWars schreef op 06 februari 2004 @ 14:41:
ik vraag me af waar ligt het nou aan zo te zien kennis en ervaring voldoende volgens bovenstaande, zit de appartuur vol of zo ??? vooruit kijken is regeren of ligt het aan BBNED ??? dan word het tijd dat all ISP's die internet via BBNED leveren toch eens manen op wat vlottere actie want packetloss is gewoon onzin!!! en ronduit irritant Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand van Tweakdsl ons in dit topic wil wat meer wil informeren en blijven informeren "over het Packetloss verhaal" .. zo dat ook de gamers wat hebben aan Tweakdsl/BBNED

bvd

StarWars :/ ( <== down )
'probleem' wat jij ondervindt ligt niet specefiek bij alle via het dsl-netwerk van bbned leverende isp's. Hier heb ik nergens last van op mijn Cistron lijntje.

Maar het kan natuurlijk wel bij bbned liggen het probleem. Hangt er helemaal vanaf hoe tweakdsl/cambrium met bbned koppelt, en wie wat beheert.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 08-02-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
hoi tweakdslers

nog 1 dag en dan krijg ik mijn ultradsl verbinding opgeleverd. ik heb een doe het zelf pakket aangevraagd.

MIjn vraag is, krijg ik nog rj11 stekkers en een rj 11 tang zoals dat bij kpn gebeurt, of moet ik dat allemaal zelf kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalma schreef op 09 februari 2004 @ 09:07:
hoi tweakdslers

nog 1 dag en dan krijg ik mijn ultradsl verbinding opgeleverd. ik heb een doe het zelf pakket aangevraagd.

MIjn vraag is, krijg ik nog rj11 stekkers en een rj 11 tang zoals dat bij kpn gebeurt, of moet ik dat allemaal zelf kopen?
Er zitten kabeltjes bij met stekkertjes eraan.

Ik had zelf de splitter met bekabeling in 10 seconden aangesloten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
oh ok,

maar ik ga de splitter na het israpunt plaatsen, dus moet ik rj11 stekkers gaan knijpen.

maar goed, ga er vanuit dat ik geen rj11 tang krijg, wordt dan maar ff kijken vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op 08 februari 2004 @ 23:12:
[...]

'probleem' wat jij ondervindt ligt niet specefiek bij alle via het dsl-netwerk van bbned leverende isp's. Hier heb ik nergens last van op mijn Cistron lijntje.

Maar het kan natuurlijk wel bij bbned liggen het probleem. Hangt er helemaal vanaf hoe tweakdsl/cambrium met bbned koppelt, en wie wat beheert.
Cistron is de enigste ISP die bij BBned afneemt op ATM nivo de rest neemt af op IP nivo. Het NRP dat een groot aantal ISP hebben is dus een probleem op ATM nivo. Aangezien Cistron dit gelukkig zelf doet hebben wij (ik heb zelf ook Cistron) geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ik heb nu last van uitvallende verbinding naar alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
JUps heb er ook last van nog steeds, en me ouders ook msn die steeds weg valt. Irc die ook steeeds weg valt :) hoop dat het snel opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
lag hier ook effe 5 min helemaal down jammer dat er de laatste tijd wat kleine dingetjes mis zijn zoals packetloss etc. route van eweka is er ook weer tussen uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
mss toch maar weer Xs4all en dan adsl via mxstream, heb daar nog nooit last van dit soort dingen gehad :( maaruh Cistron heeft hier dus geen last van ^^ interessant, wat zijn trouwens NRP's ?

update: vandaag lijkt het erop dat de packetloss nog erger word.... en er komen maar mensen bij ik vind het wel triest dat je niet eens een spelletje kan spelen voor 70 euro in de maand :(

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
StarWars schreef op 09 februari 2004 @ 22:47:
mss toch maar weer Xs4all en dan adsl via mxstream, heb daar nog nooit last van dit soort dingen gehad :( maaruh Cistron heeft hier dus geen last van ^^ interessant, wat zijn trouwens NRP's ?

update: vandaag lijkt het erop dat de packetloss nog erger word.... en er komen maar mensen bij ik vind het wel triest dat je niet eens een spelletje kan spelen voor 70 euro in de maand :(
NRP --> Node Route Processor

Onderdeel van een Cisco apparaat wat de koppeling verzorgt tussen het bbned dsl-atm netwerk en het IP netwerk van je isp. Het apparaat wat jij ziet als 'je gateway'.

http://www.cisco.com/warp.../6400/prodlit/6400_ds.htm

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 09-02-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
hey bedankt @ bjck

ik snap het nu wat beter, nu maar hopen dat ze er snel een dozijn van bij plaatsen wat packetloss hier is :@:@ msn, internet nu doet alles raar :/

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehe die NRP's zijn niet enigste wat te maken heeft met de packetloss

maar goed ik heb zelf geen last van packetloss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Lag hier net weer 20 min down alles meer mensen last van ? wel line sync maar voor de rest alles down ! veel kleine probleempjes de laatste tijd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hier in Den Haag lag het er ook uit, de laatste tijd is de verbinding niet goed dat merk ik vooral met online gamen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

_MaLa_ schreef op 10 februari 2004 @ 22:12:
Lag hier net weer 20 min down alles meer mensen last van ? wel line sync maar voor de rest alles down ! veel kleine probleempjes de laatste tijd :O
lees maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

StarWars schreef op 10 februari 2004 @ 09:18:
ik snap het nu wat beter, nu maar hopen dat ze er snel een dozijn van bij plaatsen wat packetloss hier is :@:@ msn, internet nu doet alles raar :/
Een volle 6400 kost grofweg een kwart miljoen. Als je er een dozijn tegelijk haalt moet 60 procent korting te doen zijn. Als we nou de man een paar tienduizend euri lappen is het nog haalbaar ook. Overigens zal dat geen reet helpen, maar da's een andere discussie. Als jij een dozijn 6400's wilt en de financiering daarvan rondkrijgt mag je ze best bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
Burne schreef op 10 februari 2004 @ 22:35:
[...]

Een volle 6400 kost grofweg een kwart miljoen. Als je er een dozijn tegelijk haalt moet 60 procent korting te doen zijn. Als we nou de man een paar tienduizend euri lappen is het nog haalbaar ook. Overigens zal dat geen reet helpen, maar da's een andere discussie. Als jij een dozijn 6400's wilt en de financiering daarvan rondkrijgt mag je ze best bestellen.
het zou erg fijn zijn als jij of iemand anders van tweakdsl eens zou kunnen zeggen wat er aan de hand is en wat er aan gaat gebeuren en op welke termijn, dat lijkt me een goed idee want ik en velen met mij worden hondsdol van die packetloss en als je dan ook nog eens niets krijgt te horen waar het aan ligt etc is zeer vervelend , en 250.000 pleuro voor een router is veel zeg .... en het helpt geen kont volgens jouw ... wat is het dan................ :/

[ Voor 9% gewijzigd door StarWars op 11-02-2004 12:57 ]

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarWars schreef op 11 februari 2004 @ 12:53:
[...]

het zou erg fijn zijn als jij of iemand anders van tweakdsl eens zou kunnen zeggen wat er aan de hand is en wat er aan gaat gebeuren en op welke termijn, dat lijkt me een goed idee want ik en velen met mij worden hondsdol van die packetloss en als je dan ook nog eens niets krijgt te horen waar het aan ligt etc is zeer vervelend , en 250.000 pleuro voor een router is veel zeg .... en het helpt geen kont volgens jouw ... wat is het dan................ :/
Ik kan me in het bovenstaande vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik kan er mee in komen maar aan andere kanten moeten jullie wel begrijpen dat dit thread geen officieel support forum is in hun ogen dus ze hoeven het niet te doen :) en komt niet aan met klant vriendelijk want er is geen 1 provider die hier reageert behalve TweakDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Klantvriendelijk zijn ze zeker. Ik had gisteren gebeld hoe het zat met de ISP migratie van eweka naar TweakDSL aangezien ik een week geleden het eweka-contract afgekocht heb.
Ik kreeg vandaag een belletje van TweakDSL dat ik (de zaak) vanaf vanavond via TweakDSL kan internetten. _/-\o_
Als TweakDSL zo klantvriendelijk blijft zoals nu, dan ga ik nooit bij ze weg.
Het mag duidelijk zijn dat ik erg happy ben met TweakDSL O+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchezzz
Zijn hier nog meer mensen die sinds de problemen gisteren niet meer online komen via Tweakdsl?

Ik krijg geen IP meer.

Dacht dat het aan m'n Modem/Router lag dus heb even een andere aangesloten maar deze werkt ook niet terwijl deze goed is ingesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Sanchezzz op 11-02-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat er een hoop my adsl'ers zijn bijgekomen die graag de nieuwsserver gebruiken??

Laatste weken haalde ik steeds boven de 700, maar nu is het in de avonduren nog geen 250.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
WeAreLegion schreef op 11 februari 2004 @ 14:48:
Ik kan er mee in komen maar aan andere kanten moeten jullie wel begrijpen dat dit thread geen officieel support forum is in hun ogen dus ze hoeven het niet te doen :) en komt niet aan met klant vriendelijk want er is geen 1 provider die hier reageert behalve TweakDSL
FOUT!!! als je belt word er medegedeelt houd GOTforum in de gaten, en dat is goed ook stel je voor dat mensen iedere dag bellen naar tweak, nee dan heb ik liever een forum..... ik verwacht ook geen instant service ofzo maar ben wel ZEEEEEER benieuwd wanneer het packetloss verhaal eens ophoud, ik betaal liever weer 95 euro in de maand dan om de paar weken dit packetlos gezeik :| ...., verder is Tweakdsl een super provider hoor begrijp me niet verkeerd, ik raad het ook iedereen die ik ken aan maar als dit betekent dat het tenkoste gaat van de kwaliteit ben ik teleurgesteld.... we wachten rustig op een reactie maar weer.....

(ik vraag me af of LordHades wel snapt waarom Tweakdsl op deze forums reageert etc.... snap jij de historie van Tweak wel of denk jij dat het toeval is dat ze hier mee tikken op het forum en dat ze Tweakdsl heten |:( .)

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

StarWars schreef op 11 februari 2004 @ 12:53:
het zou erg fijn zijn als jij of iemand anders van tweakdsl eens zou kunnen zeggen wat er aan de hand is
Ticket aangemaakt bij de helpdesk? Dat is het kanaal voor dat soort zaken. Daar is nu weer een aantal maal op gewezen. En niet naar geluisterd. En voorkom een paar keer heen en weer mailen, maak gelijk een leesbaar en duidelijk mailtje. WIE ben je (driekwart gaat er vanuit dat iedere helpdesker iedere internet-gebruiker persoonlijk kent) wat voor apparatuur heb je, waar heb je problemen mee (welke site, welk spel, dat soort dingen) doe er een traceroute bij (en dan geen bmptje van 5Mbyte maar gewoon tekst.)

En om je gelijk maar een hint te geven: het overgrote deel van 'sync'- of 'snelheids'- storingen wordt veroorzaakt door lange platte telefoonkabels tussen splitter en modem, door puinhopen in de meterkast, door sluitingen in de telefoonleiding in huis (nadat de DSL-storing verholpen is, is de gewone telefoon ook opeens een stuk beter te verstaan..) De meeste internet-storingen zijn firewalls, virussen, andere rare software, instellingsfouten of bugs in windows, fout geknepen kabels en andere ellende in huis.

Er zitten nog 499 andere mensen op dezelfde NRP als jij, en als daar iets mee aan de hand zou zijn zou ik 500 klachten moeten zien. Die zijn er niet, dus een NRP-gebonden probleem is het niet. Als het een netwerk-probleem zou zijn, zou ik vele duizenden klachten moeten zien. Die zijn er niet, dus dat is het ook niet. Als het een DSLAM-probleem is zou iedere klager uit dezelfde wijk, dorp of stad moeten komen. Dat is ook niet het geval.

Wat blijft er over? Precies. Daarom zijn die traceroutes zo handig. Niet dat het iedere keer specifiek die ISP zal blijken te zijn, (integendeel, die passen voorlopig wel weer goed op), maar ook andere providers hebben wel eens problemen. Zo heeft level3 ook flink lopen donderen in het weekend. Vandaar het gedonder met MSN. Leuk dat iedereen hier gaat zitten griepen, in plaats van een traceroute en een beschrijving naar info@tweakdsl.nl te mailen. Dan weet je zeker dat je nooit zeker weet of en wanneer er naar gekeken wordt, en dat het van mijn agenda afhangt of en wanneer dingen bij de juiste mensen terecht komen. En wat als ik een week met vakantie ga? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
StarWars schreef op 11 februari 2004 @ 20:00:
[...]

FOUT!!! als je belt word er medegedeelt houd GOTforum in de gaten, en dat is goed ook stel je voor dat mensen iedere dag bellen naar tweak, nee dan heb ik liever een forum..... ik verwacht ook geen instant service ofzo maar ben wel ZEEEEEER benieuwd wanneer het packetloss verhaal eens ophoud, ik betaal liever weer 95 euro in de maand dan om de paar weken dit packetlos gezeik :| ...., verder is Tweakdsl een super provider hoor begrijp me niet verkeerd, ik raad het ook iedereen die ik ken aan maar als dit betekent dat het tenkoste gaat van de kwaliteit ben ik teleurgesteld.... we wachten rustig op een reactie maar weer.....

(ik vraag me af of LordHades wel snapt waarom Tweakdsl op deze forums reageert etc.... snap jij de historie van Tweak wel of denk jij dat het toeval is dat ze hier mee tikken op het forum en dat ze Tweakdsl heten |:( .)
hehe ik denk dat ik beter weet waarom ze hier reageren dan jij denkt dus begin daar maar niet over ok. Ik vind het raar dat ze mensen hier naar toe sturen om dingen te vragen terwijl ze dat ook op helpdesk kunnen doen :) en daarkomt bij dat TweaKDSL verder niks met tweakers te maken heeft. maar goed ik houd me mond wel weer dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 11 februari 2004 @ 20:28:
[...]

Er zitten nog 499 andere mensen op dezelfde NRP als jij, en als daar iets mee aan de hand zou zijn zou ik 500 klachten moeten zien. Die zijn er niet, dus een NRP-gebonden probleem is het niet. Als het een netwerk-probleem zou zijn, zou ik vele duizenden klachten moeten zien. Die zijn er niet, dus dat is het ook niet. Als het een DSLAM-probleem is zou iedere klager uit dezelfde wijk, dorp of stad moeten komen. Dat is ook niet het geval.

Wat blijft er over? Precies. Daarom zijn die traceroutes zo handig. Niet dat het iedere keer specifiek die ISP zal blijken te zijn, (integendeel, die passen voorlopig wel weer goed op), maar ook andere providers hebben wel eens problemen. Zo heeft level3 ook flink lopen donderen in het weekend. Vandaar het gedonder met MSN. Leuk dat iedereen hier gaat zitten griepen, in plaats van een traceroute en een beschrijving naar info@tweakdsl.nl te mailen. Dan weet je zeker dat je nooit zeker weet of en wanneer er naar gekeken wordt, en dat het van mijn agenda afhangt of en wanneer dingen bij de juiste mensen terecht komen. En wat als ik een week met vakantie ga? })
Wel leuk dat je nu alles maar dan ook alles afschuift op de gebruikers, maar lees: http://www.games.tweakdsl.nl/forum/viewtopic.php?t=89
En ehh, ik ben geen professional op gebied van netwerken nrp's etc. maar ik vind het toch wel raar dat jij iets een klacht vind als duizend mensen het hebben. Dat is nu niet het geval, maar er zijn toch "opeens toevallig" een dozijntje mensen die last hebben van packetloss...

zucht etc |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Loxodon Ik heb er geen last van gehad met packetloss hoor. Ik had trouwens wel dat probleem met MSN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me nu wel duidelijk dat meerdere gamers last van packetloss hebben, dan moet de fout haast wel bij Tweakdsl liggen, alleen in het begin was het echt goed te noemen December 2002, strakke 0 % packetloss ipv die gare packetloss spikes van 4 to 6 % die ik nu heb , er is hier niks veranderd qua bekabeling oid.
En heb verder ook niks te klagen over Tweakdsl.. maar ik vind wel dat Tweakdsl serieus moet kijken, wat het zou kunnen zijn dat het de laatste tijd niet zo goed loopt.. met die packetloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 11 februari 2004 @ 21:08:
Loxodon Ik heb er geen last van gehad met packetloss hoor. Ik had trouwens wel dat probleem met MSN :)
/me is happy for you.

Ik vind het echt niet leuk dat gehang in games, is al eens tijdje terug in 2003 voorgekomen, was verholpen voor een paar maanden en nu komt het weer voor. Toch wel jammer want ik game best vaak.

Maar ik weet niet of jij games speelt?? Met name in cs komt het erg vaak voor. Andere games weet ik niet hoe dat zit. Gewoon internetten surfen, downloaden etc merk je niks van de "packetloss"

op deze draadje staat tenminste nuttige info waarin ik me kan vinden: http://www.games.tweakdsl.nl/forum/viewtopic.php?t=89

btw voor de mensen die het erg vinden dat ik hier op GoT "klaag", op advies van tweakdsl kan ik hier discusseren en de draad in de gaten houden. En als ze dat erg vinden mogen ze van mij wel een forumpje bouwen op tweakdsl.nl verhuizen we met zn allen gezellig daarnaartoe :).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik vind het niet erg :) ik heb gewoon niet veel te klagen klaar :) en ja ik speel games UT2003, RTCW vooral :) en heb daar totaal geen last van dus ik weet niet of iedereen het heeft das nog al moeilijk kijken aangezien er hier op GoT in verhouding maar een paar zijn met TweakDSL

Ik hoor trouwens wel van meer mensen (andere providers) dat het daar ook niet echt super gaat laatste tijd

[edit]

Heb net trouwens even UT2004 demo gedaan en ook geen P/L had een ping van rond de 60 (in england) dus das nog wel te doen opzich

[ Voor 16% gewijzigd door WeAreLegion op 12-02-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
ik heb ultradsl sinds gister , ben er heel tevreden mee :)

aansluiten was een makkie , werkte gelijk met een draytek vigor 2600.

Ben nu nog bezig :( met de cat5 kabel door te trekken naar m'n linksys router

Verwijderd

Net weer een onderbreking van 5 minuten.. ut2004 net uit lekker knallen.. kutzooi.

• Osiris
  • Niet online
Dalma schreef op 11 februari 2004 @ 22:22:
aansluiten was een makkie , werkte gelijk met een draytek vigor 2600.

Ben nu nog bezig :( met de cat5 kabel door te trekken naar m'n linksys router
Je hebt een Draytek 2600 en dan ga je ook nog es linksys router gebruiken :o May I ask why? :) *Curious* :)

• StarWars
Burne schreef op 11 februari 2004 @ 20:28:
[...]

Ticket aangemaakt bij de helpdesk? Dat is het kanaal voor dat soort zaken. Daar is nu weer een aantal maal op gewezen. En niet naar geluisterd. En voorkom een paar keer heen en weer mailen, maak gelijk een leesbaar en duidelijk mailtje. WIE ben je (driekwart gaat er vanuit dat iedere helpdesker iedere internet-gebruiker persoonlijk kent) wat voor apparatuur heb je, waar heb je problemen mee (welke site, welk spel, dat soort dingen) doe er een traceroute bij (en dan geen bmptje van 5Mbyte maar gewoon tekst.)

En om je gelijk maar een hint te geven: het overgrote deel van 'sync'- of 'snelheids'- storingen wordt veroorzaakt door lange platte telefoonkabels tussen splitter en modem, door puinhopen in de meterkast, door sluitingen in de telefoonleiding in huis (nadat de DSL-storing verholpen is, is de gewone telefoon ook opeens een stuk beter te verstaan..) De meeste internet-storingen zijn firewalls, virussen, andere rare software, instellingsfouten of bugs in windows, fout geknepen kabels en andere ellende in huis.

zeg fijne gozer ben jij , alweer lees ik irritatie bij als of ik/wij een of ander klantje zijn dat voor het eerst internet heeft :/
:vervolgens:
ten eerste die mail waar je overspreekt inclusief tracerouts die duidelijk aangeven waar het probleem ligt heb ik vorige week al verstuurd en mijn naam en adress waren daarin vermeld !!!!! en daar komt uit dat het probleem bij jullie ligt, bij de hops tussen jullie routers/nrps/of weet ik veel gaat het fout ja!!! en dat ligt dus niet aan de gameservers die ik probeer te bereiken! dus ga hier nou geen suggestief verhaal ophangen over rotte kabels enz enz ik heb al bijna een jaar het zelfde abbo en daar voor niet of nauwelijks last gehad van deze packetloss of het was bekend en werd supersnel opgelost en ik woon toevallig ook nog in een nieuwbouw huis en ik zit zonder splitter met 2 met telefoonkabel van de wand tot aan mijn modem. ten tweede is mij verteld het probleem hier te
monitoren door een van jullie medewerkers van de helpdesk. ten derde zie ik steeds meer mensen posten met hetzelfde probleem, en als iedereen zou posten die er last van heeft of uberhaupt door heeft dat ie packetloss heeft en deze thread zou kunnen vinden, ik bedoel ik heb het immers ook moeten vernemen van jullie helpdesk, dan zou dit draadje al op deel 10 zitten.
tenvierde: hierzo nog maals de tracerouts en ik heb trouwens sins ik het mailtje heb verstuurd enkel een standaard antwoord gehad : het is in onderzoek 8)7

========================de e-mail===========================

Beste Tweakdsl,

Packetloss

Als ik naar een willekeurige gameserver pingen (in nl zelfs) dan gaat er iets mis.... volgens de traceroute die ik op die zelfde gameserver loslaat gaat er iets fout van de hop 217.19.16.33 naar 217.19.16.5 (zie onderstaande tracerouts)

=============================
TraceRoute GOED
Date: 02/03/04 21:59:35
Generated by Nautilus NetRanger
Tracing route to 213.239.133.98 with 32 bytes of data
over a maximum of 99 hops:
Hop Time(ms) IP Address/Name
1 47 217.19.20.1
2 16 217.19.16.33
3 16 217.19.16.5
4 15 194.153.154.17
5 16 195.69.144.163
6 31 213.239.133.98
Host reached

TraceRoute SLECHT
Date: 02/03/04 21:58:38
Tracing route to 213.239.133.98 with 32 bytes of data
1 15 217.19.20.1
2 15 217.19.16.33
3 Timeout 213.239.133.98
Trace Terminated

=============== het antwoord=================================
> Als ik naar een willekeurige gameserver pingen (in nl zelfs) dan gaat er
> iets mis.... volgens de traceroute die ik op die zelfde gameserver loslaat
> gaat er iets fout van de hop 217.19.16.33 naar ip 217.19.16.5 (zie
> onderstaande tracerouts)

Je melding is in onderzoek. Je hoort binnenkort meer.

--

Met vriendelijke groeten,

TweakDSL Helpdesk (R)

======================================================

Ik heb uitteraard even mijn volledige naam en adress die in de email stond even weggehaald

tot slot: Vertel gewoon wat er aan de hand is en op wat voor termijn er wat aan gedaan word, ik constateer gewoon dat het aantal klanten niet rechtevenredig loopt met de kwaliteit/onderhoud/hoevelheid apparatuur, en verder vind ik de "toon" alles behalve professioneel zinnen als "een beetje lopen te griepen etc" en als het nu niet duidelijk is wat het probleem is..... geef mijn dan de mogelijkheid om voortijdig naar een andere provider te migreren... nogmaals TweakDSL was super maar ik ben van mening dat jullie op verschillende fronten wat steekjes laten vallen laten we hopen dat het gauw weer super word.

mvg,

Starwars :/

(noot: de packetloss waar ik over praat zal je veelal alleen merken in games verder niet, het is dus niet zo dat met gewoon internetten etc je hier wat van merkt, dit ook even aan LordHades die nergens last van heeft, ik zou zeggen ping maar even 1024x naar een server in nederland, dus niet een lullig DOS pingetje van 4x... )

hopla

• Zondagskindje

Zondagskindje

Osiris schreef op 12 februari 2004 @ 00:23:
[...]

Je hebt een Draytek 2600 en dan ga je ook nog es linksys router gebruiken :o May I ask why? :) *Curious* :)
Ik was ook al zo verbaasd. 2 routers :?
Maar misschien bedoeld hij/zij een AP.
Ik heb overigens ook de 2600 icm met een linksys AP en Gameadapter,
en tot nu toe geen problemen gehad met aansluiten/instellingen.
Het werkt prima met Tweakdsl :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• StarWars
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:11:
Lijkt me nu wel duidelijk dat meerdere gamers last van packetloss hebben, dan moet de fout haast wel bij Tweakdsl liggen, alleen in het begin was het echt goed te noemen December 2002, strakke 0 % packetloss ipv die gare packetloss spikes van 4 to 6 % die ik nu heb , er is hier niks veranderd qua bekabeling oid.
En heb verder ook niks te klagen over Tweakdsl.. maar ik vind wel dat Tweakdsl serieus moet kijken, wat het zou kunnen zijn dat het de laatste tijd niet zo goed loopt.. met die packetloss.
...precies het zelfde hier :/

hopla

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zeg niet dat het niet bij TweakDSL ligt ik zeg alleen dat ik er geen last van heb :) dus meschien is het alleen 1 NRP of 2. Maar goed daar weet ik het fijne niet vanaf :)

• Dalma
Zondagskindje schreef op 12 februari 2004 @ 09:35:
[...]

Ik was ook al zo verbaasd. 2 routers :?
Maar misschien bedoeld hij/zij een AP.
Ik heb overigens ook de 2600 icm met een linksys AP en Gameadapter,
en tot nu toe geen problemen gehad met aansluiten/instellingen.
Het werkt prima met Tweakdsl :)
komt omdat ik hiervoor altijd kabel internet via chello had aangesloten op een wireless linksys router.

nu zul je je afvragen waarom niet gewoon wireless gebruiken hoef je ook geen kabels te trekken...heel simpel, omdat 11mbit het niet trekt , upload misschien wel maar download zeker niet :)

nu dacht ik er aan om de nieuwe access point van linksys te halen met 54mbit maar is nog niet nodig ...

2 routers aangesloten op elkaar kan zonder problemen.

Gebruik de wan port van de linksys router niet. dhcp op linksys router uitgeschakeld en op de draytek ingeschakeld, dus de linksys router werkt nu gewoon als een wireless access point + switch , want alle pc's zijn aangesloten op de linksys :)

Verwijderd

heb meer last van irc die soms 8000 x op een avond er uit vlieg.

Game het gaat op zich wel lekker soms 's avonds als het druk is heb ik een 1 o 2 loss maar daar is nog wel mee te spelen :)

• Zondagskindje

Zondagskindje

Dalma schreef op 12 februari 2004 @ 11:57:
[...]

komt omdat ik hiervoor altijd kabel internet via chello had aangesloten op een wireless linksys router.

nu zul je je afvragen waarom niet gewoon wireless gebruiken hoef je ook geen kabels te trekken...heel simpel, omdat 11mbit het niet trekt , upload misschien wel maar download zeker niet :)

nu dacht ik er aan om de nieuwe access point van linksys te halen met 54mbit maar is nog niet nodig ...

2 routers aangesloten op elkaar kan zonder problemen.

Gebruik de wan port van de linksys router niet. dhcp op linksys router uitgeschakeld en op de draytek ingeschakeld, dus de linksys router werkt nu gewoon als een wireless access point + switch , want alle pc's zijn aangesloten op de linksys :)
Aha, zo is het een stukje duidelijker
En inderdaad, 2 routers kan best mits je het goed instelt natuurlijk. ;)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

StarWars schreef op 12 februari 2004 @ 04:11:
[(noot: de packetloss waar ik over praat zal je veelal alleen merken in games verder niet,
Dus om te achterhalen wat er aan de hand is moeten wij ook hele avonden gaan zitten gamen?

--- www.yahoo.akadns.net ping statistics ---
201 packets transmitted, 201 received, 0% packet loss, time 47011ms
rtt min/avg/max/mdev = 99.527/102.114/141.442/4.976 ms, ipg/ewma 235.056/101.377 ms

AirtjE omschrijft het heel goed. Een 'aantal' mensen heeft problemen met packetloss, en een (veel groter) aantal niet. Om te kunnen achterhalen wat het probleem is, moet er wel duidelijk zijn wie, wat en waar problemen heeft.

--- 213.239.133.98 ping statistics ---
202 packets transmitted, 202 received, 0% packet loss, time 42328ms
rtt min/avg/max/mdev = 17.468/21.356/85.196/8.729 ms, ipg/ewma 210.589/19.080 ms

Er is, meer dan een paar keer, serieus naar gekeken. Er wordt nog steeds naar gekeken. Er is meer dan eens contact geweest met fluxxnet. We doen echt ons best. Maar een melding van het soort

me gaming is kut ken ie daar niet eens wat aandoen anders !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

helpt natuurlijk niet in het achterhalen van het probleem. Dus nogmaals: gerichte, duidelijke meldingen, en via info@tweakdsl.nl

• AirtjE
Wel leuk dat je nu alles maar dan ook alles afschuift op de gebruikers, maar lees: http://www.games.tweakdsl.nl/forum/viewtopic.php?t=89
Let er wel op dat wij dit baseren op de meldingen die we van inmiddels ruim 20 gamers, zowel TweakDSL abonees als non-abonees. Dit wil dus niet zeggen dat iedereen er last van hoeft te hebben. We verzamelen de klachten en spelen dit door naar TweakDSL zelf, zodat de zaak onderzocht wordt.

---

Los daarvan heb ik de problemen ook ondervonden, en dan alleen als ik game buiten het TweakDSL netwerk. Dan heb ik paar minuten dat ik prima kan gamen (Half-Life), en dan opeens een lagburst heb van paar seconden. Rest (Surfen, chatten, noem maar op) gaat prima.

Verwijderd

Ik geloof dat hier ook mensen van TweakDSL zelf hier komen, vandaar mijn vraag. Of misschien weet iemand anders het zelfs.

Ik ga van provider wisselen. Een tijdje terug had Tweakdsl een actie, dat er een korting werd gegeven op het abonnement mits je reeds een modem in bezit had.

Nu is die actie niet meer, komen er binnenkort weer van dit soort acties?

Ik vind het namelijk zonde nog een modem gratis te krijgen (die toch nutteloos is aangezien ik een betere heb). En dit zou voor mij de reden zijn naar Tweakdsl te komen, aangezien hier indirect mijn abonnementsgeld lager wordt.

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmm don't know ze hebben vrij veel aanbiedingen beste wat je eigenlijk kan doen is gewoon afwachten :) of gewoon bestellen zonder modem (adsl) maar dan heb je geen korting. Maar dan is het de vraag wil je nog tijdje wachten of wil je gewoon gelijk over

• StarWars
Burne schreef op 12 februari 2004 @ 12:46:
[...]

Dus om te achterhalen wat er aan de hand is moeten wij ook hele avonden gaan zitten gamen?

--- www.yahoo.akadns.net ping statistics ---
201 packets transmitted, 201 received, 0% packet loss, time 47011ms
rtt min/avg/max/mdev = 99.527/102.114/141.442/4.976 ms, ipg/ewma 235.056/101.377 ms

AirtjE omschrijft het heel goed. Een 'aantal' mensen heeft problemen met packetloss, en een (veel groter) aantal niet. Om te kunnen achterhalen wat het probleem is, moet er wel duidelijk zijn wie, wat en waar problemen heeft.

--- 213.239.133.98 ping statistics ---
202 packets transmitted, 202 received, 0% packet loss, time 42328ms
rtt min/avg/max/mdev = 17.468/21.356/85.196/8.729 ms, ipg/ewma 210.589/19.080 ms

Er is, meer dan een paar keer, serieus naar gekeken. Er wordt nog steeds naar gekeken. Er is meer dan eens contact geweest met fluxxnet. We doen echt ons best. Maar een melding van het soort

me gaming is kut ken ie daar niet eens wat aandoen anders !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

helpt natuurlijk niet in het achterhalen van het probleem. Dus nogmaals: gerichte, duidelijke meldingen, en via info@tweakdsl.nl
als je mijn post goed zou hebben gelezen op de vorige pagina van ongeveer een halve meter lang, had je kunnen zien dat ik alles volgens het boekje heb gemailed met een gouden griffel, inmiddels heb ik nog maar een mail gestuurd omdat ik na 10 dagen nog niets heb vernomen... ik heb nu in totaal al 14 dagen packetloss waar ik 10 maanden daarvoor geen last van had, of het was bekend bij jullie en het werd snel opgelost....
het maakt niet uit naar welke server je gaat, het gaat altijd fout bij Tweak en niet bij fluxxnet of andere servers... ik heb toch 10 maanden nergens geen last van gehad... kijk het zit gewoon in jullie eigen netwerk 8)7 .......... of denk je soms dat ik kom klagen omdat fluxnet packetloss geeft ?! nee want daar hebben we nou trace routs voor om precies te kunnen zien waar de pijn zit....
gaarne een nuttige reactie :/

TraceRoute
Date: 02/12/04 19:16:27
Resolving the IP address [ dsl.cambrium.nl ] ...
Tracing route to 217.19.16.130 [dsl.cambrium.nl] with 32 bytes of data
1 16 217.19.20.1
2 16 217.19.16.33
3 15 217.19.16.5
4 Timeout 217.19.16.130
Trace Terminated

zie daar :/

hopla

Verwijderd

ik neem me woorden terug het is niet meer te doen sta steeds een paar seconden vast....

surfen is geen problemen maar ingame sta je om de zoveel tellen gewoon vast.

Tracert gedaan maar route is clean ping tussen de 17 - 21 en geen time outs.
Maar toch staan wij gamers steeds een paar tellen vast 8)7 ;(

• StarWars
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 19:38:
ik neem me woorden terug het is niet meer te doen sta steeds een paar seconden vast....

surfen is geen problemen maar ingame sta je om de zoveel tellen gewoon vast.

Tracert gedaan maar route is clean ping tussen de 17 - 21 en geen time outs.
Maar toch staan wij gamers steeds een paar tellen vast 8)7 ;(
juist en nou eens een multiple tracerouts doen achtermekaar op die knop rammen, dan kapt ie net als bij mij namelijk bij tweakdsl, of heb jij soms wel rotte kabels :+ of was je een .bmp screenshot van je packeloss aan het sturen van 50 MB naar de helpdesk :o

....humor :/

[ Voor 9% gewijzigd door StarWars op 12-02-2004 19:47 ]

hopla

• AirtjE
Wellicht handig om de games te posten waar het om gaat, en de poorten dat het spel gebruikt? Misschien ligt het namelijk aan iets compleet anders...

Ik heb bijv. last van Half-Life games, poort 27015 (en soms andere ranges, als 27000~28000). Andere on-line games speel ik amper/niet, dus kan daar niet over beoordelen.

• WeAreLegion
  • Niet online
Tjah ik heb vandaag hele dag zitten gamen UT2004 op verschillende servers in nederland en engeland en had er maar op 1 PL van 2 dus nou niet echt ernstig te noemen. Ik vraag me werkelijk af waar die problemen bij jullie dan vaandaan komen. :) en starwars ik denk dat iedereen hier onder hand je probleem wel snapt hoor :) en ook bij TweakDSL wel. Tis niet nodig om elke post ongeveer het zelfde te zeggen.

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
AirtjE schreef op 12 februari 2004 @ 19:53:
Wellicht handig om de games te posten waar het om gaat, en de poorten dat het spel gebruikt? Misschien ligt het namelijk aan iets compleet anders...

Ik heb bijv. last van Half-Life games, poort 27015 (en soms andere ranges, als 27000~28000). Andere on-line games speel ik amper/niet, dus kan daar niet over beoordelen.
Ter info:

NRP1: 217.19.20 - 22
NRP2: 217.19.24 - 26
NRP3: 217.19.28 - 30
NRP4: 82.197.192 - 194
NRP5: 217.19.23, 217.19.27

NRP 6, 7 en 8 en 9 zijn niet relevant, zitten weinig tweakers op.

Als het goed is eind volgende week gaan in twee stappen alle accounts over naar een Cisco 10.000; NRP2, NRP3 en NRP7 als eerste; een week later de rest - als alles goed gaat.

NRP2 zal gevoelsmatig de grootste boosdoener zijn - verhoudingsgewijs zitten daar overigens de minste gebruikers op.

Zojuist zijn er - niet aangekondigde - werkzaamheden geweest aan een link op core1.

Ben benieuwd of de performance wisselingen nu nog voorkomen - graag met traceroutes er bij via welke route het loopt.

Als iemand dan ook duidelijk kan krijgen of het op stap 1 zit (default gateway van de NRP), danwel verder in het netwerk ...

Alvast bedankt.

Sander

Verwijderd

StarWars schreef op 12 februari 2004 @ 19:44:
[...]

juist en nou eens een multiple tracerouts doen achtermekaar op die knop rammen, dan kapt ie net als bij mij namelijk bij tweakdsl, of heb jij soms wel rotte kabels :+ of was je een .bmp screenshot van je packeloss aan het sturen van 50 MB naar de helpdesk :o

....humor :/
lol kabels zijn goed nooit problemen gehad anders had ik al veel langer aan de bel getrokken en heb geen zin om 80000 traceroutes te doen beetje zonde van me tijd.

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ghandi schreef op 12 februari 2004 @ 20:03:
[...]

Ter info:

Als het goed is eind volgende week gaan in twee stappen alle accounts over naar een Cisco 10.000; NRP2, NRP3 en NRP7 als eerste; een week later de rest - als alles goed gaat.

NRP2 zal gevoelsmatig de grootste boosdoener zijn - verhoudingsgewijs zitten daar overigens de minste gebruikers op.

.....
Sander
2 25 ms 20 ms 18 ms kgate3-gs.zeelandnet.nl [62.238.95.254]
3 * 32 ms 85 ms main-kpn.zeelandnet.nl [62.238.255.253]
4 29 ms 17 ms 20 ms rt2-rou-1001.NL.eurorings.net [134.222.97.153]
5 30 ms 19 ms 19 ms obl-rou-1001.NL.eurorings.net [134.222.229.37]
6 21 ms 18 ms 21 ms asd-s4-rou-1001.NL.eurorings.net [134.222.96.86]

7 34 ms 36 ms 29 ms amsix-01.net.cambrium.nl [195.69.145.169]
8 32 ms 27 ms 21 ms ge-4-core2.cambrium.nl [217.19.16.6]
9 34 ms 26 ms 29 ms nrp02.cambrium.nl [217.19.16.36]
10 53 ms 48 ms 50 ms server.aateam.nl [217.19.24.22]

Euh hier is NRP 2 217.19.16.36 en niet iets binnen de NRP2: 217.19.24 - 26

En ook nie echt iets in de andere reeksen :P

• bjck
j_bos schreef op 12 februari 2004 @ 23:41:
[...]

Euh hier is NRP 2 217.19.16.36 en niet iets binnen de NRP2: 217.19.24 - 26

En ook nie echt iets in de andere reeksen :P
Op NRP-2 zitten reeks 217.19.24.0 tot 217.19.24.254 wordt er bedoeld denk ik. Welke ip's de NRP zelf heeft is natuurlijk anders inderdaad :P

Verwijderd

Ghandi de lag spikes zijn idd wel minder geworden, toch zie ik er toch nog wel wat langs komen, maar khoop dat dat met die cisco 10000 opgelost is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik ga weer eens een paar weken elders rondhangen. Het is voorlopig weer mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 13 februari 2004 @ 00:39:
Ik ga weer eens een paar weken elders rondhangen. Het is voorlopig weer mooi geweest.
Jammer je bijdrage vond ik altijd wel goed en geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Ter info:
<...>
...netwerk
Bedankt voor de info :) Zaten we denk ik met meerderen op te wachten, ik heb de info inmiddels ook gepost @ andere threads/forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
[...]

Ter info:

Zojuist zijn er - niet aangekondigde - werkzaamheden geweest aan een link op core1.

Ben benieuwd of de performance wisselingen nu nog voorkomen - graag met traceroutes er bij via welke route het loopt.

Als iemand dan ook duidelijk kan krijgen of het op stap 1 zit (default gateway van de NRP), danwel verder in het netwerk ...

Alvast bedankt.

Sander
bedankt voor de info _/-\o_ hopen dat de ellende snel voorbij is
:)

edit: Ik heb nog wat trace routs voor je geplaatst ze staan op pag 29 inmiddels ;(

[ Voor 5% gewijzigd door StarWars op 13-02-2004 14:45 ]

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit zelf dus op nrp 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

totaal geen last van pl hiero, en speel lately redelijk veel ut2k4, leuke game, constate ping van 20 ong.. ben wel tevreden hor..
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.